[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 66 Laatste
Acties:
  • 114.385 views

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Sjah schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:52:
Feli Ajax, voor 70% ben je er al, das een conservatieve schatting. Wie zou er weg gekocht worden na bereiken finale?
Lijkt me dat Ajax Klaassen niet kan houden, die is er ook klaar voor om een stap te maken, Ziyech heel misschien ook omdat hij de beste speler is die Ajax heeft.

Nou de opdracht voor Marc Netto is duidelijk, het momentum gebruiken en een paar transfer records verbreken.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57
Klaassen gaat weg, geeft niet is tijd voor hem.
Ziyech twijfelgeval, toen hij haast gratis was wilde niemand hem...

Sanchez en Onana wordt gevaarlijk, hoop dat ze nog een jaar blijven, maar wordt nog best lastig.

Dolberg blijft, daar is die jongen veel te nuchter voor.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ajax heeft toch geld genoeg? Ze kunnen ook nog even nee zeggen, behalve tegen degene die tegen ED grenzen aanlopen, en dat is volgens mij alleen Klaasen.

Ziyech, Dolberg, Traore (is huur dacht ik?) en consorten zijn veel te inconsistent om potten te breken in een grote competitie.

Hoop dat Klaasen kiest voor Engeland of Duitsland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sRpiJEFqCQpMqYeqYYgxrM6x/thumb.png

Feyenoord doet het deze keer eindelijk eens goed :) Hoewel Bilal weg mag.

• Tweaking Art
Het ligt aan de prijs, als een of andere club met te veel geld 40 miljoen voor Ziyech wil geven dan ja, lijkt me dat de club geen keus heeft om dat te accepteren.

Als je gewoon goed kan cashen is het ook makkelijker om veel geld uit te geven voor een vervanger dus als je de juiste speler koopt dan kan je blijven concurreren met het buitenland, niet met de allerrijkste clubs maar wel met subtoppers in de grote competities.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
Ankona schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:59:
Wat is die aanval van Ajax toch ongelooflijk zwak! En wat zegt dat veel over Lyon dat ze er toch nog 4 om de oren krijgen.

Met zoveel kansen zou een ploeg met een gemiddelde spits er al snel een stuk of 15 in gelegd hebben.
Ja. Ik vind het gewoon echt een zwakte dat je niet meer killer instinct toont. Ziyech mag zich lichtelijk schamen voor zijn afmaken. Zijn spel uiteraard niet.
Aanvallend is Ajax natuurlijk super.

Nu moeten ze nog maar ff doen in Lyon. Juich niet eerder als dat ze werkelijk de finale hebben gehaald. Mentaal moet je het wel weer op kunnen brengen daar.

Trouwens Monaco ook niet blij.
Beroerde avond voor het Franse voetbal

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 03-05-2017 22:33 ]

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:29
Misschien hoef je niemand te verkopen.

Stel, Ajax verslaat het "grote" M.U. in de finale. Laten we zeggen, 7-0.

Volgens Derksen trekt dit de wat mindere goden aan, die zitten weg te rotten op de bank bij een topclub. Daarnaast levert de EL-winst, Ajax wat extra geld op.

Daarmee kan je de sleutelspelers (Klaassen, Ziech, Kluivertje, en die jonge verdediger) een leuk nieuw contract geven. Traore kan je overnemen, omdat hij gewoon goed is voor Ajax. Spelen bij zijn eigen club gaat niet gebeuren, of hij is blij met een plekkie op de driedubbele bank.

Verder heeft Ajax geen nieuwe spelers nodig. De jeugdopleiding is goed, en de backup voor het eerste is ook bijna helemaal prima.

Groep consolideren, dat is wat Ajax moet gaan doen. Lukt ze dat, dan worden ze winnaar van de CL/Wereldbeker, en zorgen ze ervoor dat de eredivisie weer wat beter wordt, gezien in het grotere Europese geheel.

• Tweaking Art
Spelers moeten ook willen blijven bij succes en dat is niet makkelijk als de grote clubs met geld aan de deur kloppen, Klaassen kan je misschien wel overtuigen omdat hij een Ajacied is maar Ziyech is een echte profvoetballer, die zal gewoon willen vertrekken als een grote club voor hem komt.

Maar goed, het ziet er goed uit, als Ajax in de return tegen Lyon een doelpuntje kan meepikken dan denk ik dat Ajax in de finale staat.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jan Boskamp bij RTL Late night, leuk om terug te kijken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mavaros schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:36:
Misschien hoef je niemand te verkopen.

Stel, Ajax verslaat het "grote" M.U. in de finale. Laten we zeggen, 7-0.

Volgens Derksen trekt dit de wat mindere goden aan, die zitten weg te rotten op de bank bij een topclub. Daarnaast levert de EL-winst, Ajax wat extra geld op.

Daarmee kan je de sleutelspelers (Klaassen, Ziech, Kluivertje, en die jonge verdediger) een leuk nieuw contract geven. Traore kan je overnemen, omdat hij gewoon goed is voor Ajax. Spelen bij zijn eigen club gaat niet gebeuren, of hij is blij met een plekkie op de driedubbele bank.

Verder heeft Ajax geen nieuwe spelers nodig. De jeugdopleiding is goed, en de backup voor het eerste is ook bijna helemaal prima.

Groep consolideren, dat is wat Ajax moet gaan doen. Lukt ze dat, dan worden ze winnaar van de CL/Wereldbeker, en zorgen ze ervoor dat de eredivisie weer wat beter wordt, gezien in het grotere Europese geheel.
Lol.. Wellicht ietwat te optimistisch?

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

v8power67

Psn: Mausosaurus

Wedstrijd gemist alleen de goals gezien. Maar wel heel tof voor ajax en diens fans. Mooie goals erbij en mooie uitslag.
Wist alleen niet dat ze op woenadag speelde.
Goed voor Nederlands voetbal dit. En goed voor ajax :p
Op naar lyon en het daar over streep trekken.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Coocoocachoo schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:05:
[...]

Dan wel als ze hem thuis mogen spelen...
Er is al geloot. Ajax/Lyon spelen in de finale thuis.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:44
Fantastische prestatie van Ajax, supertrots! Toch overheerst mij een naar gevoel door het om zeep helpen van enorme kansen. Dat is echt weer een menselijk iets, niet tevreden zijn en de lat alweer hoger optrekken ondanks een geweldig resultaat waar je vooraf blind voor zou tekenen.

I don't have dreams, I have goals!!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:19
Weer een leuke wedstrijd van Ajax :) Laat ze die Europa League nu ook maar helemaal binnen hengelen. De Boer verdient alle lof voor 4 landstitels in 5 jaar tijd, maar ik denk dat Bosz in minder dan een seizoen meer beleving de ArenA heeft binnengebracht. Wat een verademing dat er bij 3-0 gewoon naar voren doorgevoetbald wordt. Dan krijg je dat jaren-negentig-gevoel weer. 4-1 winnen in een zware Europese pot en toch een beetje teleurgesteld naar bed. Blijft toch betere teleurstelling dan die van de we-waren-"voetballend"-beter-maar-hebben-toch-verloren-potjes van de afgelopen paar jaar.

Regeren is vooruitschuiven

• Martinusz
Ik hoop dat bosz meerdere jaren blijft, ik hoop het echt, maar weet niet of hij honkvast is....

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54
Beide tegenstanders in de finale zijn ook echt te pakken. Hopen dat Ajax scherper blijft

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik begrijp dat je enthousiast bent maar een zware blessure iemand toewensen is op z'n zachts gezegd niet echt heel chique. misschien, the morning after, hier nog eens op reflecteren?

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:19

Bluebe

Roar

Deadsy schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:24:
[...]

Er is al geloot. Ajax/Lyon spelen in de finale thuis.
thuis in Stockholm :)

Wat een pot gisteravond! zonde dat ze er niet een paar meer hebben gemaakt dan ben je zeker van een finale plek, dat wordt nog een zware pot volgende week al hebben we nu een mooi voordeel door de doelpunten die we wel hebben gemaakt. Wat fantastisch zou het zijn als we door gaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Bluebe op 04-05-2017 07:55 ]

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-10 10:38
Goed voetbal gezien gisteren. De eerste 15/20 minuten was het wel wat onzeker, zeker de backs.
Maar 4-1, wie had dat gedacht? Als je van te voren zegt 'Ajax wint met 4-1', ging iedereen akkoord. Maar achteraf had je er toch net wat meer uit kunnen halen. Zeiden we dat ook niet na de wedstrijd tegen Schalke? :+
Zaak dat de spelers scherp blijven en niet denken dat ze er al zijn. Hopelijk hebben ze geleerd van Schalke uit. Persoonlijk hoop ik dat er een aantal spelers rust krijgen van het weekend, zodat ze volgende week echt weer alles kan geven. Hopelijk starten jongens als Nouri, van Beek en Cerny in de basis. Kunnen zij het ook direct laten zien voor volgende seizoen.

PSN: Curvaa_

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wel grappig om her en der te lezen hier dat de aanval van Ajax 'ongelooflijk zwak' is en geen 'killer instinct'. Het is bijna lachwekkend om te lezen :o

Dergelijke veroordelingen van een voorhoede die zoveel kansen weet te creëren en zelf mee verdedigd en opjaagt. Volgens mij heb ik dat de afgelopen seizoenen Europees slechts sporadisch gezien en behoorde Ajax tot één van die ploegen in dat kleine handje vol wedstrijden. En dan ook nog eens afbreuk doen aan de overwinning door te stellen dat het 'veel zegt over Lyon dat ze er 4 om de oren krijgen'. Serieus, Nederlandse azijn zeikerij ten top, het is immers nooit goed. Ja, er werden kansen gemist, van de 16 schoten op doel gingen er 'slechts' vier in. Lyon daar in tegen schoot 8 keer op doel en wist niet te scoren. Ik heb maar weinig Europese wedstrijden in een eindfase gezien die zo aantrekkelijk waren. Eerst al in de thuiswedstrijd tegen Schalke en nu een tweede helft tegen Lyon waarvan iedereen dacht dat deze ploeg Ajax klop zou geven. Schalke zou een off-day hebben gehad, Lyon was zich zelf niet en ga zo maar door. Het feit is gewoon dat Ajax beide ploegen compleet heeft weggespeeld door constant de bal af te jagen, vroeg druk te zetten en snelle combinaties op te zetten. En dat in een tempo en met een discipline waardoor de tegenstander totaal niet meer in staat was om iets te forceren.

Ik ben echt mega trots op deze prestatie, de buitenlandse kranten zijn niets dan lovend, net als over de wedstrijd tegen Schalke. Eindelijk maken we als Nederland weer een vuist in Europa en leggen we een pot op de mat waar je je vingers bij aflikt. Eigenlijk is het azijngezeik over het niet afronden van de vele kansen wellicht het mooiste compliment wat je kan krijgen van de toch doorgaans negatieve gebruikers hier. Het gaat ditmaal niet over de verdediging of over het vroegtijdig inzakken. En dan ook nog eens durven zeggen dat Ziyech zich lichtelijk mag schamen over zijn afwerken, serieus? Wist je dat Ziyech de eerste speler ooit is met drie assists in een Europese eindfase? Die gast was helemaal leeg, opgespeeld, kapot gelopen. Van mee verdedigen naar opbouwen, van steekpasses naar loopacties om ruimte te creëren.
Met zoveel kansen zou een ploeg met een gemiddelde spits er al snel een stuk of 15 in gelegd hebben. Ja. Ik vind het gewoon echt een zwakte dat je niet meer killer instinct toont.
Noem mij eens een Europese pot waarin een speler van het niveau eredivisie er daadwerkelijk 15 in knalt in een wedstrijd? Je praat over een gemiddelde spits (waar Ziyech geen spits is, maar a lá) maar ik kan er geen één opnoemen die daadwerkelijk bijna alle kansen verzilverd. Een Bas Dost misschien? Mjah, in een Portugese competitie die uit twee redelijke ploegen bestaat aangevuld met 16 amateurploegen. In een dergelijke competitie knal je er wellicht die 15 in, ook al is dat nog nooit gebeurt.

Gisteren stond er weer een team op het veld wat ondanks een zwakkere eerste helft makkelijk overeind bleef en in de tweede helft door een collectief er overheen donderde. Een team wat eindelijk bleef door voetballen, aanvallen ondanks een 2-0 voorsprong, niet van de wijs werd gebracht door een tegentreffer en zelfs nog weer de marge op drie zette. Echt hulde, waarmee ik mij graag aansluit bij de buitenlandse pers, die ook niks anders dan lovend is over dit Ajax :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RodeStabilo
  • Niet online
Han schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:10:
Wel grappig om her en der te lezen hier dat de aanval van Ajax 'ongelooflijk zwak' is en geen 'killer instinct'. Het is bijna lachwekkend om te lezen :o
Het is inderdaad net zo kansloos als Ajax-supporters die het succes van Feyenoord niet gunnen of het bagatelliseren :)

(niet persoonlijk naar jou toe verder overigens ;) )

• Han
  • Niet online

Han

RodeStabilo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:14:
Het is inderdaad net zo kansloos als Ajax-supporters die het succes van Feyenoord niet gunnen of het bagatelliseren :)
Volgens mij gebeurt dat hier niet en vind ik deze 'schot met hagel' totaal misplaatst en buiten deze discussie om. Ik reageer inhoudelijk op opmerkingen die op basis van de wedstrijd van Ajax gisteravond werden gemaakt. Had je deze 'long shot' veroordeling aanstaande zondag tijdens het kampioenschap van Feyenoord gemaakt op basis van enkele bagatelliserende opmerkingen dan had ik je absoluut bijval gegeven ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RodeStabilo
  • Niet online
Het is niet nodig om m'n opmerking groter te maken dan het is en zoals gezegd is het niet persoonlijk naar jou toe. Verder heb ik nog nooit clubkleur in dit topic laten zien dus dat kan het ook niet zijn ;)

[ Voor 28% gewijzigd door RodeStabilo op 04-05-2017 08:29 ]

• Martinusz
RodeStabilo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 07:35:
[...]

Ik begrijp dat je enthousiast bent maar een zware blessure iemand toewensen is op z'n zachts gezegd niet echt heel chique. misschien, the morning after, hier nog eens op reflecteren?
Ik wens hem geen zware blessure toe, dat maak jij ervan. Die kerel is een hele week geblesseerd geweest, Lyon is zo wanhopig om hem dan toch in te zetten, ja sorry dan hoop ik dat ie weer last krijg van zijn blessure en de return ook mist.
RodeStabilo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:24:
Het is niet nodig om m'n opmerking groter te maken dan het is
Begin daar zelf eens mee dan :)

• Han
  • Niet online

Han

RodeStabilo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:24:
Het is niet nodig om m'n opmerking groter te maken dan het is en zoals gezegd is het niet persoonlijk naar jou toe.
Ik maak hem niet groter hoor, maar wil zeker wel benadrukken dat die opmerking absoluut misplaatst is hier aangezien het in dit topic niet voorkomt. Het is in mijn ogen offtopic en volgens mij totaal niet waar de discussie om ging. En ik vat het absoluut niet persoonlijk op, helemaal al niet omdat ik mij niet aangesproken voel en er anders in sta als die 'Ajacieden' die jij aanhaalt... :)

Ik heb overigens gisteravond niet alleen van het spel in de tweede helft genoten. Wat een sfeer in de Arena zeg, in één woord geweldig. Het enige minpuntje blijft die megafoon-tokkie (eigenlijk microfoon-tokkie met zijn my-first-sony setje). Het publiek was echt massaal aan het toejuichen, zingen, springen en aanmoedigen. Op sommige momenten trilde de bovenring compleet, super :D

Gisteren ook richting het parkeerdek gegaan maar stond te ver weg om goed zicht te hebben op de spelers die één voor één naar buiten kwamen. Maar wat een feest en ontlading. Echt kippenvel om mee te maken. Ik wist dat ik er vandaag weer om 04:30 uur uit moest maar kon het niet laten om toch te blijven. Wanneer maak je nou zoiets weer mee? Halve finale EL en met 4-1 winnen van één van de titelfavorieten? De ploeg die AS Roma en Besiktas uitschakelde en AZ met 11-2 wegvaagde in de 16e finale.... Een grote kans op een Europese finale, dat hadden we een Nederlandse ploeg vorig jaar toch niet meer toegedicht?

Wat een sfeer, echt top :)

[YouTube: https://youtu.be/TdmfKKtFoX0]

[ Voor 25% gewijzigd door Han op 04-05-2017 08:47 ]

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-11 07:46

Dergelijke veroordelingen van een voorhoede die zoveel kansen weet te creëren en zelf mee verdedigd en opjaagt. Volgens mij heb ik dat de afgelopen seizoenen Europees slechts sporadisch gezien en behoorde Ajax tot één van die ploegen in dat kleine handje vol wedstrijden. En dan ook nog eens afbreuk doen aan de overwinning door te stellen dat het 'veel zegt over Lyon dat ze er 4 om de oren krijgen'. Serieus, Nederlandse azijn zeikerij ten top, het is immers nooit goed. Ja, er werden kansen gemist, van de 16 schoten op doel gingen er 'slechts' vier in. Lyon daar in tegen schoot 8 keer op doel en wist niet te scoren. Ik heb maar weinig Europese wedstrijden in een eindfase gezien die zo aantrekkelijk waren. Eerst al in de thuiswedstrijd tegen Schalke en nu een tweede helft tegen Lyon waarvan iedereen dacht dat deze ploeg Ajax klop zou geven. Schalke zou een off-day hebben gehad, Lyon was zich zelf niet en ga zo maar door. Het feit is gewoon dat Ajax beide ploegen compleet heeft weggespeeld door constant de bal af te jagen, vroeg druk te zetten en snelle combinaties op te zetten. En dat in een tempo en met een discipline waardoor de tegenstander totaal niet meer in staat was om iets te forceren.

Ik ben echt mega trots op deze prestatie, de buitenlandse kranten zijn niets dan lovend, net als over de wedstrijd tegen Schalke. Eindelijk maken we als Nederland weer een vuist in Europa en leggen we een pot op de mat waar je je vingers bij aflikt. Eigenlijk is het azijngezeik over het niet afronden van de vele kansen wellicht het mooiste compliment wat je kan krijgen van de toch doorgaans negatieve gebruikers hier. Het gaat ditmaal niet over de verdediging of over het vroegtijdig inzakken. En dan ook nog eens durven zeggen dat Ziyech zich lichtelijk mag schamen over zijn afwerken, serieus? Wist je dat Ziyech de eerste speler ooit is met drie assists in een Europese eindfase? Die gast was helemaal leeg, opgespeeld, kapot gelopen. Van mee verdedigen naar opbouwen, van steekpasses naar loopacties om ruimte te creëren.
[...]
Noem mij eens een Europese pot waarin een speler van het niveau eredivisie er daadwerkelijk 15 in knalt in een wedstrijd? Je praat over een gemiddelde spits (waar Ziyech geen spits is, maar a lá) maar ik kan er geen één opnoemen die daadwerkelijk bijna alle kansen verzilverd. Een Bas Dost misschien? Mjah, in een Portugese competitie die uit twee redelijke ploegen bestaat aangevuld met 16 amateurploegen. In een dergelijke competitie knal je er wellicht die 15 in, ook al is dat nog nooit gebeurt.

Gisteren stond er weer een team op het veld wat ondanks een zwakkere eerste helft makkelijk overeind bleef en in de tweede helft door een collectief er overheen donderde. Een team wat eindelijk bleef door voetballen, aanvallen ondanks een 2-0 voorsprong, niet van de wijs werd gebracht door een tegentreffer en zelfs nog weer de marge op drie zette. Echt hulde, waarmee ik mij graag aansluit bij de buitenlandse pers, die ook niks anders dan lovend is over dit Ajax :)
Wij Nederlanders zijn erg goed in azijnpissen. Het is nooit goed en ligt aan de tegenstander die niet goed was ipv dat Ajax gewoon goed heeft gespeeld.

Wat opviel (zeker de tweede helft) is dat elke afvallende bal voor Ajax was. Als een aanvaller van Lyon een verdediger of middenvelder van Ajax voorbij was, stond er weer een nieuwe speler van Ajax. Dit lag niet aan hoe slecht Lyon was, maar aan hoe goed Ajax gisteren speelde. Ze gunde Lyon geen enkele kans om het spel te maken (tweede helft dan)
4-1 in een halve finale EL is gewoon goed. Of je nou Ajax, Barca of Real bent.
Dus stop met azijnpissen en geniet ervan dat er een Nederlandse club met een been in de finale staat. Dat is helaas alweer veel te lang geleden.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:13
Er zijn ook genoeg wedstrijden geweest van Ajax dit seizoen waar twee naar binnen trekkende 'buitenspelers' vervolgens de bal de tweede ring in schieten en de spits geen fatsoenlijke bal krijgt.
In dat soort wedstrijden is die kritiek volledig terecht hoor.

Kun je nu na een geweldige wedstrijd wel stellen dat die kritiek ongegrond is, maar dat is dus niet zo. Die kritiek is er nu toch ook niet? Niets meer dan lof.

• ph4ge
  • Laatst online: 23:07
Daarnaast is het gewoon niet terecht. De eerste 2 kansen vlogen er meteen in, daarna 1 kans gemist en de volgende weer raak, terwijl juist de tegenstander kansen bleef missen. Uiteindelijk laat je wel kansen liggen op het moment dat Lyon open huis speelt, maar je kan beter kansen missen als je al 4-1 voor staat dan als het nog 0-0 staat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 08:58
Ik moet zeggen dat ik traore eerst DRAMA vond
Maar de laatste weken doet hij het toch aardig goed

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13
Inderdaad, hij was sterk bezig met zijn hoofd oa. bal vast houden en niet zelfzuchtig i.t.t. Youness, die al weken dergelijke kansen mist.

In ieder geval super blij. Ik had weer een geweldig avond samen met mijn buurman en een krat bier. Is gewoon zoveel leuker als je wint. Zondag nog naar AJA - GAE dus dan zal de stemming er hopelijk ook wel inzitten bij de laatste thuis wedstrijd.

Maar is er al te overzien welke invloed het bereiken van de halve finale en of doorstoten naar de finale voor een invloed heeft op de Europese coëfficiënt voor ons land? Volgend jaar 2 teams CL en 3de team voorronde? >:)

discogs

• chimera2
loewie1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:13:
Inderdaad, hij was sterk bezig met zijn hoofd oa. bal vast houden en niet zelfzuchtig i.t.t. Youness, die al weken dergelijke kansen mist.

In ieder geval super blij. Ik had weer een geweldig avond samen met mijn buurman en een krat bier. Is gewoon zoveel leuker als je wint. Zondag nog naar AJA - GAE dus dan zal de stemming er hopelijk ook wel inzitten bij de laatste thuis wedstrijd.

Maar is er al te overzien welke invloed het bereiken van de halve finale en of doorstoten naar de finale voor een invloed heeft op de Europese coëfficiënt voor ons land? Volgend jaar 2 teams CL en 3de team voorronde? >:)
dan moet Ajax de EL winnen en psv 2e worden
en volgens mij worden de goeie prestaties pas volgend jaar of het jaar daarna pas mee gerekend

[ Voor 5% gewijzigd door chimera2 op 04-05-2017 09:18 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00
@loewie1984 https://kassiesa.home.xs4...ta/method4/crank2017.html is zo te zien alweer bijgewerkt.

Bij ons vallen ~4000 punten weg, bij Zwitserland en Tsjechië zijn dit er 8000. Die gaan we dus voorbij op de ranking. Waardoor we stijgen van plek 13 naar plek 11. Turkije en België staan nog te ver boven ons.

[ Voor 47% gewijzigd door JanW op 04-05-2017 09:19 ]

• dutchgio
We hebben nu 1 jaar zonder directe CL, volgens mij blijft dat vooralsnog bij 1 jaar. Daarna staan we al weer hoger doordat een slecht jaar van een paar jaar terug afvalt.

Maar nu zoveel punten pakken is natuurlijk sowieso goed.

• Redondo1982
  • Laatst online: 21:44
chimera2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:09:
De meeste leken kijken ook alleen maar naar de korte termijn en praten mee met het achterlijke medianiveau in Nederland. Als je een beetje voetbalkennis hebt dan prik je daar zo doorheen en dan zie je de enorme potentie van Traore. Het zou mooi zijn als Ajax de portemonnee mag trekken bij Chelsea en dat hij zelf verstandig is en zich nog niet klaar acht voor Chelsea. Anders wordt ie verkocht aan een andere club en daar heeft ie niet het plezier die hij hier heeft. Wel is het zo dat de fluitconcerten hem hebben getriggerd. Dus zo nu en dan is dat ook een pluspunt, maar dan moet je zelf mentaal sterk zijn. Kijk maar naar Daley Blind.

I don't have dreams, I have goals!!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46

Player1S

Probably out in the dark

Ik blijf nog even sceptisch. Eerst zien dan geloven. Ajax is ook zomaar in staat het compleet weg te geven in Lyon.

Maar hoe zat het nu ook al weer? Feyenoord kampioen + Ajax wint EL = PSV voorronde CL?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

L1nt schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:39:
Ik blijf nog even sceptisch. Eerst zien dan geloven. Ajax is ook zomaar in staat het compleet weg te geven in Lyon.

Maar hoe zat het nu ook al weer? Feyenoord kampioen + Ajax wint EL = PSV voorronde CL?
Mits Ajax 3e word ja, anders PSV gewoon naar EL, en 3e ticket naar ander land

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:59
Geweldige prestatie van Ajax, alleen ze moeten echt hun aannames en passing verbeteren. Het viel me op dat bijna bij iedereen de bal alle kanten op stuit als ze hem aannemen en passes over 5 of 10 meter gaan vaak een halve meter of een meter naast waardoor er gecorrigeerd moet worden wat weer tijd kost en het tempo uit het spel haalt. Vooral Traore heeft er een handje van om het balletje lekker met buitenkant voet aan te nemen waardoor ie alle kanten op vliegt. Op een gegeven moment gaat dat irriteren als je ernaar zit te kijken (stukje nonchalance/arrogantie?). Verder niets dan lof! Nu doortrekken naar de finale. _/-\o_

• dutchgio
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:41:
[...]

Mits Ajax 3e word ja, anders PSV gewoon naar EL, en 3e ticket naar ander land
Ajax wint wel van go Ahead en dan kan het geen derde meer worden, dus dat zit er niet in.

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Heerlijk potje gisteren! Achteraf nog jammer dat je er niet meer scoort. Maar dit mogen we niet meer weggeven :)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

• JanW
L1nt schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:39:
Als Ajax derde wordt, anders niet. Ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-11 14:16
Ajax was bijzonder goed. Tijdens de pers conferentie zei Valbuena al iets over de pressing. Dat is hem nu wel duidelijk.
Ook complimenten aan de scheids die niet in het huilie huilie gedrag van Lyon trapte.

De Ligt was echt perfect. Hij deed dingen die ik Boateng of een Ramos toch niet vaak zie doen. Slimme keuzes maken, sterk aanvallend zijn en de man in zijn zak stoppen :D

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:43

Quad

Doof

chim0 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:43:
Het viel me op dat bijna bij iedereen de bal alle kanten op stuit als ze hem aannemen
Kluivert laat zien dit juist erg goed onder de knie te hebben.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• RodeStabilo
  • Niet online
*knip* Klaar nu.

[ Voor 96% gewijzigd door naitsoezn op 04-05-2017 10:19 ]

• Extigo
  • Laatst online: 19:56
JanW schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:45:
[...]

Als Ajax derde wordt, anders niet. Ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.
Maar als Ajax de EL wint, zijn zij verzekerd van een CL-ticket. De tweede plek geeft een ticket voor de voorronde CL, dit ticket zou dan toch automatisch naar de derde plek (=PSV) gaan? Of begrijp ik het nu verkeerd. En ik ben wel benieuwd wat dit betekent voor de playoffs voor Europa. Moet daar ook iets in aangepast gaan worden? Gelukkig valt er niets meer aan te passen aan de kampioen van dit jaar :)F

Heb maar even wat onderzoek gedaan. Zie:
https://sportnieuws.nl/vo...gue-en-landstitel-winnen/

[ Voor 10% gewijzigd door Extigo op 04-05-2017 10:06 ]

• JanW
Hier staat het uitgelegd: http://nos.nl/artikel/216...elijk-na-succes-ajax.html
Scenario 1: geen extra ticket

Als Ajax de Europa League wint en als eerste of tweede eindigt op de ranglijst in de eredivisie, zou dat in theorie recht geven op twee tickets. Maar daar grijpt de UEFA in. "Om de balans in het deelnemersveld te waarborgen", krijgt Nederland geen extra ticket. Het ticket gaat dan naar een 'kleiner land'.

Als Spaanse clubs de Champions League en Europa League zouden winnen, heeft dat land recht op zes Champions League-tickets. Ook dan grijpt de Europese voetbalbond in.

Scenario 2: wél een extra ticket

Als Ajax de Europa League wint en als derde eindigt op de ranglijst in de eredivisie, krijgt Nederland wel een extra CL-ticket. Feyenoord (groepsfase) en PSV (voorronde) krijgen dan toegang op basis van de ranglijst, Ajax als winnaar van de Europa League.

Voor Ajax is er toch een voordeeltje als de club tweede in de eredivisie wordt en de Europa League wint. De Amsterdammers krijgen dan direct toegang tot de groepsfase en mogen de voorronden overslaan.

• chimera2
*knip*
demo31051987 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:05:
[...]

Maar als Ajax de EL wint, zijn zij verzekerd van een CL-ticket. De tweede plek geeft een ticket voor de voorronde CL, dit ticket zou dan toch automatisch naar de derde plek (=PSV) gaan? Of begrijp ik het nu verkeerd. En ik ben wel benieuwd wat dit betekent voor de playoffs voor Europa. Moet daar ook iets in aangepast gaan worden? Gelukkig valt er niets meer aan te passen aan de kampioen van dit jaar :)F

Heb maar even wat onderzoek gedaan. Zie:
https://sportnieuws.nl/vo...gue-en-landstitel-winnen/
Ze moeten het zoiezo is een keer aanpassen :)
cl voor alle landen alleen de nummers 1en2 ( of de 1e 3)
en de EL voor de beker finalisten
Nu worden nog steeds de rijke clubs rijker en de arme armer

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 04-05-2017 10:19 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:43

Quad

Doof

Het zal net als de wereldbeker moeten, je moet het plekje gewoon verdiend hebben. Dus terug naar het kampioenenbal denk ik dan maar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Martinusz
*knip* Klaar nu.

Goed nu weer belangrijke zaken, de redder van Roda zit vast in Dubai vanwege ongedekte cheque uitschrijven, dat komt vast goed met het geld bij Roda :+

Edit: de snor sprak zichzelf overigens ook tegen gisteren, in de rust zeggen dat Ajax rustiger aan moet doen wat meer achterover leunen. En na de wedstrijd zei hij iets in de trant van dat Ajax dat niet in de return moet doen, omdat ze dat niet kunnen.

Gewoon proberen er weer erop te klappen, al ging dat tegen Schalke ook ff anders.

[ Voor 49% gewijzigd door naitsoezn op 04-05-2017 10:19 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Van GAE en Willem2 wordt gewoon gehakt gemaakt, Ajax pakt echt de 6 punten wel. PSV bij Groningen dat kan nog een taaie pot worden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:19
*knip* Ook voor jou: Klaar nu.

[ Voor 96% gewijzigd door naitsoezn op 04-05-2017 10:26 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 10:06

Superkiwi

Hoi doei

Zul je zien dat het kampioenschap van Feyenoord straks wordt ondergesneeuwd door de EL winst van Ajax :P
Heel aparte gewaarwording gisteren. Ik zie het gebeuren maar ik weet nog stees niet hoe. :*)
PWM schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:24:
[afbeelding]
Feyenoord doet het deze keer eindelijk eens goed :) Hoewel Bilal weg mag.
Is het contract van Vilhena niet gewoon verlengd zodat ze meer geld kunnen vangen bij een eventuele verkoop? Stel dat er deze zomer een club komt die 10-15(?) miljoen wil betalen, dan is ie toch gewoon weg?

[ Voor 54% gewijzigd door Superkiwi op 04-05-2017 10:40 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:01
Iets anders: op AD.nl legt Sjoerd Mossou nu weer de link met de jeugdopleiding, alsof al die kritiek nergens op sloeg. Maar die link van dit succes met de jeugdopleiding zie ik juist helemaal niet. Onana, Sanchez, Ziyech, Traore, Dolberg: de uitblinkers van gister komen toch voornamelijk van buiten, net als de coach. Oranje heeft ook, buiten Klaassen, nog niet zoveel aan dit Ajax.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ankona schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:04:
[...]

Ik weet niet of je de wedstrijd gezien hebt. Maar er waren heel veel kansen die niet gemist hadden mogen worden en toch gemist werden. Dan kan het voor europees voetbal ongebruikelijk zijn, maar deze wedstrijd had echt in de dubbele cijfers kunnen eindigen.
Petje af voor hoeveel kansen ze creëren, maar tegelijk bedroevend dat ze daar maar 4 keer uit hebben weten te scoren.
Ondanks dat je voor een azijnplasser wordt uitgemaakt (vaak vanwege de kritische blik naar Ajax), ben ik het roerend met je eens. Dat het een mooie pot was, ja. Dat het tempo hoog lag, ja. Gunnen we het Ajax, ja (althans ik wel). Maar afmaken, wat een drama. Younes, dribbelen een 8 en afmaken een 4. Man man man. Ziyech, beste man van het veld m.i. kansen creëren als de beste, maar zelf erin schieten? Neuh, ik pegel hem als Gudelj naar de 1e ring (Gudelj raakte de 2e).

Ajax mag trainen in het afmaken van 90% kansen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is een team, en individueel ben je niks. Buitenom Sanchez was De Ligt ook goed bezig in defense.

Men vergeleek AZ met Ajax om hun resultaat tegen Lyon, er word teveel vergeleken wat nergens op slaat
om maar een programma te vullen.

[ Voor 41% gewijzigd door Hackus op 04-05-2017 10:57 ]

• Martinusz
D-e-n schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:45:
Iets anders: op AD.nl legt Sjoerd Mossou nu weer de link met de jeugdopleiding, alsof al die kritiek nergens op sloeg. Maar die link van dit succes met de jeugdopleiding zie ik juist helemaal niet. Onana, Sanchez, Ziyech, Traore, Dolberg: de uitblinkers van gister komen toch voornamelijk van buiten, net als de coach. Oranje heeft ook, buiten Klaassen, nog niet zoveel aan dit Ajax.
De uitblinkers gisteren waren inderdaad niet uit de jeugdopleiding, maar kijk even verder dan alleen gisteren.
Een de Ligt die er ineens is bijgekomen vanuit de jeugd en gewoon basisplekken heeft, zelfs in een halve finale EL. Kijk eens hoe de posities dubbel zijn bezet met spelers uit de jeugd die nauwelijks onder doen voor de basis, vd. Beek die probleemloos kan invallen, Nouri idem dito, Kluivert op de vleugel.
Daarnaast heb je Tete en Riedewald die zonder problemen een positie kunnen invullen zonder dat je terugvalt.

Nee je kunt niet alles vanuit de jeugdopleiding invullen voor 11 basisplekken, maar je hoeft ook geen 11 reserves aan te trekken van buitenaf voor de bank ;)
Als ik dan kijk naar een PSV of Feyenoord, vind ik dat er daar maar weinig jeugdspelers op dit moment minuten maken of op de bank zitten om in te vallen.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Ik vind het niet helemaal goed uitgelegd. Ze zouden er ook bij moeten vermelden dat Feyenoord en Ajax beide de CL groepsfase in gaan als Feyenoord kampioen wordt en Ajax de EL wint.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Joster schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:00:
[...]

Ik vind het niet helemaal goed uitgelegd. Ze zouden er ook bij moeten vermelden dat Feyenoord en Ajax beide de CL groepsfase in gaan als Feyenoord kampioen wordt en Ajax de EL wint.
Dat staat er ook :)
Voor Ajax is er toch een voordeeltje als de club tweede in de eredivisie wordt en de Europa League wint. De Amsterdammers krijgen dan direct toegang tot de groepsfase en mogen de voorronden overslaan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Mooi dat ze het nog downplayen tot voordeeltje. Alsof de NL clubs zo'n geweldige track record hebben in de voorrondes :P

• dutchgio
dvdkiwi schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:27:
[...]

Is het contract van Vilhena niet gewoon verlengd zodat ze meer geld kunnen vangen bij een eventuele verkoop? Stel dat er deze zomer een club komt die 10-15(?) miljoen wil betalen, dan is ie toch gewoon weg?
Ja tuurlijk, dat is de reden. En je kunt Vilhena eventueel zelf overhalen om te blijven doordat hij meer verdient.
Het is niet dat het contract afliep.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:11:
[...]

Mooi dat ze het nog downplayen tot voordeeltje. Alsof de NL clubs zo'n geweldige track record hebben in de voorrondes :P
haha inderdaad...

in principe heeft Ajax nu 2 kansen op CL... waarbij voor de ene kans er 2 wedstrijden gewonnen moeten worden (waarvan de eerste wedstrijd zelfs in een max 2-0 verlies mag eindigen) t.o.v. 4 wedstrijden die gewonnen moeten worden (althans, per 2 netto gewonnen moeten worden).

• Han
  • Niet online

Han

dvdkiwi schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:27:
Zul je zien dat het kampioenschap van Feyenoord straks wordt ondergesneeuwd door de EL winst van Ajax :P
Heel aparte gewaarwording gisteren. Ik zie het gebeuren maar ik weet nog stees niet hoe. :*)
Feyenoord is zo goed als zeker kampioen en Ajax maakt een goede kans op de finale. Ik ndek niet dat de prestatie van Feyenoord wordt ondergesneeuwd door een eventuele EL winst van Ajax, mocht dat überhaupt gebeuren. Daarnaast gaat het kampioenschap van Feyenoord gepaard met allerlei bijzonderheden waardoor het groots zal zijn; nu al 270 dagen bovenaan, een record. Straks op de laatste speelronde staan ze maar liefst 280 dagen bovenaan, een record wat niet 1-2-3 uit de boeken gaat en het kampioenschap na 17 jaar zal niet ingetogen worden gevierd ga ik vanuit. Dus ondersneeuwen? Mwoh, niet echt.

Maar de finale halen is één, winnen is twee. Het voordeel voor Ajax is dat de finale slechts één wedstrijd is, dus ze hebben 50/50 kans. Ik ben heel benieuwd naar de wedstrijd van vanavond, ik zie Manchester United niet zomaar winnen van Celta, gaat een spannende strijd worden tussen die twee waarbij ik de kans groot acht dat het op penalty's aankomt in de returnwedstrijd.
Dat kan uiteraard altijd... maar doordat het contract is verlengd zal er dus een hogere prijs moeten worden betaald, hoe langer het contract hoe hoger doorgaans de afkoopsom. En het is maar de vraag of er clubs interesse hebben die meer kunnen bieden dan Feyenoord die de CL in gaat. Ik denk dat een hoop van de huidige spelers van Feyenoord dat mee willen maken, ze hebben er hard voor geknokt en zullen niet bij de eerste de beste aanbieding vertrekken.

• Martinusz
Overigens ben ik een beetje 'blij' dat Ajax zeer waarschijnlijk ;) geen kampioen wordt, want het kan een motivatie zijn voor een aantal spelers om toch een jaartje te blijven plakken (Ziyech, Sanchez, Onana). Stel dat Ajax toch kampioen wordt, dan kan Ziyech dat ook afstrepen op zijn bucketlist en zal vertrekken wellicht een makkelijkere keuze zijn, idem voor Sanchez en Onana.

Ben echt wel benieuwd naar de transferperiode voor zowel Ajax als Feyenoord wat ervan over blijft. PSV is al bekend dat het een behoorlijke leegloop gaat worden.

• D-e-n
martinusz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:58:
[...]
Een de Ligt die er ineens is bijgekomen vanuit de jeugd en gewoon basisplekken heeft, zelfs in een halve finale EL.
Ook al is het EL, meedraaien in een goed draaiend elftal is nog wel iets anders dan gedurende langere tijd een bepaald niveau vasthouden. Ken je Frank Verlaat nog?
Kijk eens hoe de posities dubbel zijn bezet met spelers uit de jeugd die nauwelijks onder doen voor de basis, vd. Beek die probleemloos kan invallen, Nouri idem dito, Kluivert op de vleugel.
Daarnaast heb je Tete en Riedewald die zonder problemen een positie kunnen invullen zonder dat je terugvalt.
De vraag is wat er gebeurt als Ziyech, Sanchez etc. er niet meer zijn. Pakken ze het dan op? Kunnen ze de leiding nemen? We hebben teveel spelers gezien die ver terugvallen na een leuk begin om nu maar aan te nemen dat ze straks het team kunnen leiden. Ik zie Kluivert nog wel echt doorbreken overigens.
Als ik dan kijk naar een PSV of Feyenoord, vind ik dat er daar maar weinig jeugdspelers op dit moment minuten maken of op de bank zitten om in te vallen.
Het gaat mij niet om PSV of Feyenoord. Feit is dat we nog altijd een probleem hebben met spelers die zich aandienen, vooral aanvallend.

• Han
  • Niet online

Han

Ik ben met name benieuwd naar PSV... de spelers die willen/moeten vertrekken verkeren niet in grootse vorm en zullen niet de hoofdprijs gaan kosten. Daar in tegen zullen ze wel nieuwe spelers moeten kopen om het elftal een kwaliteitsinjectie te geven. Het is niet zo dat de afgelopen jaren het geld met bakken is binnen gekomen. Vorig seizoen hebben ze goed geboerd in de CL, maar de jaren er voor en dit seizoen niet. Hun begroting is dan sluitend zonder CL maar een vetpot waarmee ze meerdere transfers kunnen bekostigen is het niet. Ben benieuwd waar de scouting van PSV komt :)

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:26:
Ook al is het EL, meedraaien in een goed draaiend elftal is nog wel iets anders dan gedurende langere tijd een bepaald niveau vasthouden. Ken je Frank Verlaat nog?
Mjah.. zo kan je nog wel een hele waslijst van spelers van elke Nederlandse topclub gaan opsommen. Weinig meerwaarde en nut dit, glazenbol en wat-als-dit, wat-als-dat discussie.
De vraag is wat er gebeurt als Ziyech, Sanchez etc. er niet meer zijn. Pakken ze het dan op? Kunnen ze de leiding nemen? We hebben teveel spelers gezien die ver terugvallen na een leuk begin om nu maar aan te nemen dat ze straks het team kunnen leiden. Ik zie Kluivert nog wel echt doorbreken overigens.
Zelfde discussie... wat is een Feyenoord zonder El Ahmadi of een Jörgensen? Wat gebeurt er als die vertrekken? Of een speler als Toornstra? Wie het weet mag het zeggen... maar niemand weet het. Feit is wel dat ik bij Ajax meer talenten op de bank zie zitten met potentie dan bij andere Nederlandse clubs. Een lichting als Mathijs de Ligt, Frankie de Jong, Justin Kluivert, Norbert Alblas, Donny van de Beek, Abdelhak Nouri en Vaclav Cerny hebben de potentie om het tot basisspeler te schoppen in het eerste.
Het gaat mij niet om PSV of Feyenoord. Feit is dat we nog altijd een probleem hebben met spelers die zich aandienen, vooral aanvallend.
Ik volg met grote regelmaat Jong Ajax en de jeugdelftallen er onder. Er zit genoeg aan te komen wat potentieel A-spelers kunnen worden. Met name aanvallend lijkt er juist een overvloed te zijn, een echte spits daar in tegen zie ik er nog niet tussen.

[ Voor 10% gewijzigd door Han op 04-05-2017 11:41 ]

• Martinusz
D-e-n schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:26:
[...]

Ja, en ik lieg niet :P
Al kun je dit tijd niet vergelijken met nu denk ik, toen gingen de talenten pas weg na x jaar in het eerste gespeeld te hebben. Nu zie je tegenwoordig steeds vaker dat na 1 seizoen wat basis plaatsen ze weggekocht worden, hierdoor krijg je natuurlijk ook meer plek in je elftal om door te rouleren.
[...]

Ziyech lastig, Nouri is nog niet hetzelfde niveau, maar heeft wel hetzelfde inzicht (zie zijn spel in JL). Maar bijvoorbeeld Schone wordt nu al vaak probleemloos vervangen door v.d. Beek. Ik denk dat Klaassen ook prima kan worden vervangen door v.d. Beek mits Ziyech en Schone blijven staan.
[...]

Ja maar toch valt het op, Jong PSV staat ook hoog in de JL, maar ik heb nog geen speler gehoord die bij het eerste minuten heeft gemaakt?
Aanvallend is altijd lastig, want je wilt direct resultaat en niet 3 aanvallers die een seizoen nodig hebben om te wennen. Met Dolberg is natuurlijk uitzonderlijk, Kluivert heeft nog wel een weg te gaan, maar de potentie is er. In de jeugd hebben ze nog Sierhuis lopen die aan de lopende band scoort, wellicht gaat die Dolberg bijstaan in de toekomst en vervangen erna. Maar de spits positie is toch vaak een speler die gekocht is, omdat die al rendement heeft (bij vorige club).
Han schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:36:

Ik volg met grote regelmaat Jong Ajax en de jeugdelftallen er onder. Er zit genoeg aan te komen wat potentieel A-spelers kunnen worden. Met name aanvallend lijkt er juist een overvloed te zijn, een echte spits daar in tegen zie ik er nog niet tussen.
Sierhuis?

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 04-05-2017 11:42 ]

• Han
  • Niet online

Han

martinusz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:41:
Ja maar toch valt het op, Jong PSV staat ook hoog in de JL, maar ik heb nog geen speler gehoord die bij het eerste minuten heeft gemaakt?
Ik blijf het jammer vinden dat PSV een speler als Sam Lammers niet meer kansen heeft gegeven. Helemaal toen Luuk de Jong compleet uit vorm bleek te zijn en Locadia geblesseerd was. Dat was het moment geweest om die jongen aan het grote werk te laten ruiken. Slechter als Lukk de Jong had hij het, achteraf gezien, niet kunnen doen.
Die heeft pas 8 wedstrijden in Jong Ajax achter de rug, kan nou niet zeggen, ondanks zijn 4 goals, dat hij er echt met kop en schouders bovenuit steekt zoals een de Ligt of een Nouri dat wel deden. Laat die jongen volgend seizoen maar een in de basis staan bij Jong Ajax, dan kun je aan het einde van het nieuwe seizoen wellicht de balans opmaken :)

[ Voor 28% gewijzigd door Han op 04-05-2017 11:47 ]

• Martinusz
Han schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Ik blijf het jammer vinden dat PSV een speler als Sam Lammers niet meer kansen heeft gegeven. Helemaal toen Luuk de Jong compleet uit vorm bleek te zijn en Locadia geblesseerd was. Dat was het moment geweest om die jongen aan het grote werk te laten ruiken. Slechter als Lukk de Jong had hij het, achteraf gezien, niet kunnen doen.
Eens, blijkbaar is het vertrouwen in Eindhoven niet zo groot :)
[...]

Die heeft pas 8 wedstrijden in Jong Ajax achter de rug, kan nou niet zeggen, ondanks zijn 4 goals, dat hij er echt met kop en schouders bovenuit steekt zoals een de Ligt of een Nouri dat wel deden. Laat die jongen volgend seizoen maar een in de basis staan bij Jong Ajax, dan kun je aan het einde van het nieuwe seizoen wellicht de balans opmaken :)
Bedoelde ook niet voor nu meteen, maar lijkt mij wel een speler die eraan kan komen. In de jeugd laat hij goede dingen zien en inderdaad scoort toch ook al 4x bij Jong Ajax als hij mee mag doen. Volgend jaar een jaar Jong Ajax lijkt mij niet verkeerd, als hij er dan nog steeds ballen in blijft trappen heb je weer een mooie aanvulling in de aanval. Maar waarschijnlijk wel naast een aankoop spits of Dolberg mits die er nog is.

• dutchgio
Cassierra, 10 doelpunten in 16 wedstrijden van Jong Ajax. Topspits voor de JL :)

• Han
  • Niet online

Han

dutchgio schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:53:
Cassierra, 10 doelpunten in 16 wedstrijden van Jong Ajax. Topspits voor de JL :)
Het is geen eigen jeugd maar ik blijf er van overtuigd dat het een prima spits kan worden voor Ajax. Alleen heeft hij ook een beetje last van dat slungelige zoals je dat bij Traoré ziet :o

• D-e-n
Han schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:36:
[...]
Mjah.. zo kan je nog wel een hele waslijst van spelers van elke Nederlandse topclub gaan opsommen. Weinig meerwaarde en nut dit, glazenbol en wat-als-dit, wat-als-dat discussie.
Dat is mijn punt juist. Dit succes zegt helemaal niets over de aanstormende jeugd. Dit succes zegt vooral wat over de mannen die het hart van dit elftal vormen.
Een lichting als Mathijs de Ligt, Frankie de Jong, Justin Kluivert, Norbert Alblas, Donny van de Beek, Abdelhak Nouri en Vaclav Cerny hebben de potentie om het tot basisspeler te schoppen in het eerste.
Dat hadden Bazoer, Kishna en Fischer ook. En toch zijn zij door de achterdeur vertrokken. Bij Nouri vraag ik me daarbij steeds weer af: al twintig jaar en pas een handvol minuten in de basis blijft heel erg weinig voor iemand waarin iedereen zoveel potentie in ziet. Als Ziyech niet vertrekt gaat ook hij uiteindelijk weg door de zijdeur.
Wie heeft er nu de glazen bol? :)
martinusz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:41:
[...]
Vraag is of je naar Jong PSV moet kijken. De echt goede spelers slaan die stap over. Zie Kluivert. Dat een groot talent als Nouri op deze leeftijd in de eerste divisie loopt te ballen draagt echt niet bij aan zijn ontwikkeling.

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 04-05-2017 12:00 ]

• Martinusz
D-e-n schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:55:
Dat hadden Bazoer, Kishna en Fischer ook. En toch zijn zij door de achterdeur vertrokken. Bij Nouri vraag ik me daarbij steeds weer af: al twintig jaar en pas een handvol minuten in de basis blijft heel erg weinig voor iemand waarin iedereen zoveel potentie ziet.
Dat komt doordat Jong Ajax in de JL uitkomt nu, je kunt die jongens daar veel wedstrijden laten maken op een toch hoger niveau dan de Jong competities waarin ze altijd zaten. Laat ze in de JL maar alvast wat wennen (en daar de fouten maken) en dan doorstromen naar het eerste.
En 20 jaar is niet oud, stel hij speelt nog 3 seizoenen basis in het eerste is hij nog maar 23 :? mooie leeftijd om transfer te gaan maken. (over het algemeen zit je rond je 26ste pas op je hoogste niveau, uitzonderigen daar gelaten uiteraard)

Als je iedereen met potentie meteen een basisplaats moet geven in het eerste, speel je dus met Jong Ajax :+ moet je de rest even verkopen ;)

• Han
  • Niet online

Han

Dat is mijn punt juist. Dit succes zegt helemaal niets over de aanstormende jeugd. Dit succes zegt vooral wat de mannen die het hart van dit elftal vormen.
Mwoh.. de jeugd heeft daar zeker in bijgedragen. Dit seizoen hebben ze veel speelminuten gemaakt en een brede selectie is broodnodig als je in Europa verder wil komen. Dan heb je ook spelers nodig die met regelmaat minuten maken om de vaste waarden te ontlasten. In dat opzicht zijn spelers als de Ligt, Nouri, Kluivert, de Jong of een van de Beek absoluut een meerwaarde geweest. En daar mag je Riedewald en Tete ook bij rekenen.
Dat hadden Bazoer, Kishna en Fischer ook. En toch zijn zij door de achterdeur vertrokken.
Fischer blijf ik eeuwig zonde vinden. Die na zijn zware blessure nooit meer op het niveau gekomen en speelde daarna te geforceerd. Die had inderdaad de potentie maar heeft het niet gehaald. Van Bazoer en Kishna durf ik dat niet te zeggen. Die zijn vertrokken om andere redenen dan dat ze het niet redden. Die hadden niet het geduld om zich terug te knokken na een, in mijn ogen, logische terugval.
Bij Nouri vraag ik me daarbij steeds weer af: al twintig jaar en pas een handvol minuten in de basis blijft heel erg weinig voor iemand waarin iedereen zoveel potentie ziet.
Het is een jongen met potentie, meer niet. Hij heeft de pech dat er veel spelers zijn die op zijn plek kunnen spelen. het is in ieder geval een speler die bij elke eredivisieploeg zou meekunnen in de basis.
Wie heeft er nu de glazen bol?
Ik niet, vandaar ook de (nog extra onderstreepte) kunnen. Ik zeg bewust niet zullen of worden ;)
Dat een groot talent als Nouri op deze leeftijd in de eerste divisie loopt te ballen draagt echt niet bij aan zijn ontwikkeling.
Omdat? Ik zie dat juist wel als een goede ontwikkeling. Die stap van Kluivert, daar ben ik juist huiverig voor. De kans dat hij net zo'n terugval als bijvoorbeeld Bazoer kan krijgen acht ik vrij hoog. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het frivole spel van hem leuk om naar te kijken, maar een klaar voor een basisplaats vind ik hem echt nog niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Han op 04-05-2017 12:07 ]

• D-e-n
martinusz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:01:
[...]
Als je iedereen met potentie meteen een basisplaats moet geven in het eerste, speel je dus met Jong Ajax :+ moet je de rest even verkopen ;)
Kluivert maakt meer minuten dan Nouri en die is veel jonger. De bepalende talenten waar je met name in Oranje later wat aan zou kunnen hebben debuteren toch meestal vrij vlot in het eerste en maken dan toch de nodige minuten.
Han schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:05:
[...]
Het is een jongen met potentie, meer niet. Hij heeft de pech dat er veel spelers zijn die op zijn plek kunnen spelen. het is in ieder geval een speler die bij elke eredivisieploeg zou meekunnen in de basis.
Maar het ging mij om de link met de staat van het Nederlandse voetbal. Dan gaat het wat mij betreft om het feit dat we geen Robben, Sneijder, v Persie of vd Vaart meer voortbrengen. Dan wil je meer dan potentie. En dan zie ik alleen Kluivert.

[ Voor 36% gewijzigd door D-e-n op 04-05-2017 12:10 ]

• Harribo
chimera2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:09:
Tis alleen steeds naar links.
Maar ach Robben doet dat al jaren en speelt er prima mee.

Wat dat betreft is Younes wel een klasse beter geworden sinds hij langs 2 kanten kan gaan.
Als Traore dat ook nog ging doen... Tjonge

Tis wel weer jammer dat je van te voren weet dat de grote clubs straks weer Ajax komen kaal plukken. Dat weerhoudt onze clubs ervan om mee te draaien in de top.

• Martinusz
D-e-n schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:06:
[...]

Kluivert maakt meer minuten dan Nouri en die is veel jonger. De bepalende talenten waar je met name in Oranje later wat aan zou kunnen hebben debuteren toch meestal vrij vlot in het eerste en maken dan toch de nodige minuten.
Zie ook post boven je, het heeft ook te maken met wie er voor je staat he (of er plek is).
Op de vleugels was Younes vaste waarde, Traore werd er ook gezet, maar toen was ineens Dolberg geblesseerd. Dan heb je sowieso een vacature op 1 vleugel, plus je hebt bankzitter(s) nodig.
Dusja een beetje geluk komt er ook bij kijken natuurlijk.

• D-e-n
martinusz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:11:
[...]

Zie ook post boven je, het heeft ook te maken met wie er voor je staat he (of er plek is).
Dat is een beleidskeuze natuurlijk. Op het moment dat je Ziyech haalt en je echt heel veel potentie ziet in Nouri moet je die eigenlijk uitlenen aan een middenmoter of wellicht zelfs een subtopper in de eredivisie.

• Han
  • Niet online

Han

Van verhuren van spelers heb ik zo mijn twijfels of dat wel ten goede komt aan de ontwikkeling. Dan zie ik liever dat Nouri met enige regelmaat bij het eerste aansluit en zijn ritme blijft hoog houden bij Jon Ajax. Als je een speler verhuurt ben je hem kwijt en kun je niet anticiperen op een eventuele verlies van een basiskracht. Ik zou 1-2-3 geen speler van de top 3 weten die in de afgelopen jaren is verhuurd is en het seizoen er op als basiskracht terugkeerde. Laat Nouri maar lekker binnen Ajax blijven voetballen, die jongen vertrekt toch niet zo snel, een Ajacied in hart en nieren en een speler met geduld :)

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Dat is een beleidskeuze natuurlijk. Op het moment dat je Ziyech haalt en je echt heel veel potentie ziet in Nouri moet je die eigenlijk uitlenen aan een middenmoter of wellicht zelfs een subtopper in de eredivisie.
Dat had ik aan het begin van het seizoen inderdaad verwacht, dat ze hem uit zouden lenen aan een eredivisie club. Wellicht dat ze het zwaarder laten wegen dat ze zelf precies invloed hebben waar hij op traint, op welke positie hij speelt, etcetera.

Overigens geloof ik niet dat Ziyech na zo'n seizoen (hij is echt verreweg de belangrijkste speler) bij Ajax blijft, er zijn genoeg teams in Engeland die zo'n speler willen hebben. (Mijn voorspelling: Liverpool als vervanger voor Coutinho die naar Barcelona gaat)

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Staat niet bij dat Feyenoord zijn groepsfase ticket dan "gewoon" zal behouden. Gingen namelijk geruchten dat dat niet zo was.

• Martinusz
D-e-n schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Je weet niet alles van te voren natuurlijk, maar volgens mij is Nouri juist de vervanger van Ziyech :)
Dat Ziyech vervolgens alles speelt en niet altijd gewisseld wordt, dat weet je niet van te voren.
Verhuren loopt zelden goed af en je bent dan ook je vervanger kwijt van Ziyech.

Ziyech -> Nouri
Schone -> v.d. Beek / Frenkie
Klaassen -> v.d. beek / Frenkie

Lijkt mij een prima om die spelers erbij te hebben op die posities :)

• D-e-n
martinusz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:34:
[...]

Je weet niet alles van te voren natuurlijk, maar volgens mij is Nouri juist de vervanger van Ziyech :)
Dat Ziyech vervolgens alles speelt en niet altijd gewisseld wordt, dat weet je niet van te voren.
Verhuren loopt zelden goed af en je bent dan ook je vervanger kwijt van Ziyech.

Ziyech -> Nouri
Schone -> v.d. Beek / Frenkie
Klaassen -> v.d. beek / Frenkie

Lijkt mij een prima om die spelers erbij te hebben op die posities :)
Voor Ajax is dat prima. Voor Nouri minder. Je koopt Ziyech niet voor de bank. Dan weet je dat iemand die alleen voor die positie in aanmerking komt geen minuten gaat maken.
Han schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:29:
Van verhuren van spelers heb ik zo mijn twijfels of dat wel ten goede komt aan de ontwikkeling.
De Boer en van Bronckhorst hadden er toch profijt van. Ik vind de eerste divisie niet goed voor de ontwikkeling. Van eerste divisie naar Ajax 1 is een erg grote stap.

[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 04-05-2017 12:39 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:56
Als Ajax nou echt wat goeds wil doen voor het Nederlandse voetbal (lees: PSV) verliezen ze de laatste wedstrijden in de Eredivisie om zo PSV voorronde CL te schenken O-)

• Martinusz
D-e-n schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:37:
[...]

Voor Ajax is dat prima. Voor Nouri minder. Je koopt Ziyech niet voor de bank. Dan weet je dat iemand die alleen voor die positie in aanmerking komt geen minuten gaat maken.
Je kunt Nouri toch niet begin dit seizoen al in de basis zetten met 0 minuten in het eerste?
Als Ziyech geblesseerd was geraakt, heb je Nouri, als Ziyech oververmoeid raakt, heb je Nouri.
a) het was geen optie om Nouri op die positie gelijk basis te laten zijn begin dit seizoen
b) je kunt niet zonder vervanger van Ziyech een heel seizoen door.

Al met al heeft hij toch al wat minuten gemaakt en kan hij straks het stokje overnemen van Ziyech.
[...]

De Boer en van Bronckhorst hadden er toch profijt van. Ik vind de eerste divisie niet goed voor de ontwikkeling. Van eerste divisie naar Ajax 1 is een erg grote stap.
En van de A1 of de Jong competie waarin ze eerst zaten is die stap kleiner? :?
Ik vind het juist een prima niveau om wekelijks minuten te laten maken, vergelijkbaar met de clubs vanaf plek 15 in de Eredivisie. Ja het is een gekke competitie, maar nog altijd de op 1 na hoogste competitie die we hebben.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:59
Quad schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:01:
[...]

Kluivert laat zien dit juist erg goed onder de knie te hebben.
Ik zeg ook bijna iedereen, maar het viel me gisteren gewoon op maar het was dan ook erg rommelig.

• chimera2
Fleximex schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:05:
Als Ajax nou echt wat goeds wil doen voor het Nederlandse voetbal (lees: PSV) verliezen ze de laatste wedstrijden in de Eredivisie om zo PSV voorronde CL te schenken O-)
en dan winnen ze de EL niet en dan moeten ze weer de EL ipv kans op de CL
:)

• Harribo
Ajax, Feyenoord en Psv volgend jaar in de groepsfase van de CL. Dat zou feest zijn :-)

Maar ja beetje dromen, eerst maar eens Lyon proberen te overleven. We hebben toen allemaal Schalke gezien.

Mag toch hopen dat Veltman er niet weer in staat. Of Sinkgraven.

• Han
  • Niet online

Han

Harribo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:38:
Mag toch hopen dat Veltman er niet weer in staat. Of Sinkgraven.
Die persoonlijke vete tegen hem van jou kennen we nu wel, begint een beetje eentonig te worden. Veltman is een prima speler, constanter dan een Tete en opbouwend sterker. Het feit is alleen dat wanneer je ergens negatief naar kijkt je altijd wel wat vindt om iemand af te zeiken en word je blind voor de goede dingen die iemand laat zien. Volgende keer Viergever en Veltman gewoon opstellen, die ervaring zal nodig zijn in de return, want er vanaf het begin vol opgeklapt worden door Lyon.

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 04-05-2017 13:43 ]

• FDMK
  • Laatst online: 16:04
Harribo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:38:
Ajax, Feyenoord en Psv volgend jaar in de groepsfase van de CL. Dat zou feest zijn :-)

...
Alleen voor het geld. Laat PSV maar lekker puntjes sprokkelen in de EL.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:56
chimera2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:26:
[...]

en dan winnen ze de EL niet en dan moeten ze weer de EL ipv kans op de CL
:)
Dat risico mogen ze best van mij nemen ;) :+

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-11 09:20

Qu3st

Fleximex schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:02:
[...]

Dat risico mogen ze best van mij nemen ;) :+
Van mij niet :+

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:59
Van mij ook niet! PSV heeft het zelf laten liggen tegen de mindere goden tegenstanders.

• Harribo
Han schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:41:
[...]

Die persoonlijke vete tegen hem van jou kennen we nu wel, begint een beetje eentonig te worden. Veltman is een prima speler, constanter dan een Tete en opbouwend sterker. Het feit is alleen dat wanneer je ergens negatief naar kijkt je altijd wel wat vindt om iemand af te zeiken en word je blind voor de goede dingen die iemand laat zien. Volgende keer Viergever en Veltman gewoon opstellen, die ervaring zal nodig zijn in de return, want er vanaf het begin vol opgeklapt worden door Lyon.
Waar haal jij het weg dat Veltman een betere speler is?
Welke statistieken?
Statistieken die vnl over de eredivisie gaan? Daar kan veltman nog wel mee komen ja. Sterker nog, daar kan hij zijn opbouwende spelen ten goede laten komen.
Volgens mij geven die statistieken een verkeerd beeld?

Ik zie wat ik zie op Europees niveau en zie Veltman zich meerdere keren eruit laten lopen door de tegenstander, onnodig harde overtredingen maken en beslissende momenten de bal misse en kaarten pakken.
Haal je kop uit het zand asjeblieft. Tete is op een hoger niveau beter als ik kijk. Das geen persoonlijke vete maar het resultaat van zijn slechte spel op Europees niveau.
Met Veltman achterin neem je veel risico. Laatste Europese wedstrijd onderstreepte dat weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 04-05-2017 16:58 ]

• Martinusz
Harribo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:57:
[...]

Das geen persoonlijke vete maar ...
Harribo schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:40:
[...]

Ik weet het goed te verbergen dat ik tegen Veltman ben he :P
O-) :>

• Harribo
Ik heb persoonlijk niets tegen Veltman als persoon. . Vind hem alleen niet zo'n goede verdediger. Daarom ben ik tegen hem in de basiself.
Zal het ff uitleggen kinders

[ Voor 69% gewijzigd door Harribo op 04-05-2017 17:09 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Blijf het raar vinden dat v Gaal continu aantekeningen zat te maken.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
L1nt schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:24:
[...]
Dus de KNVB, die toch al totaal niet onder vuur licht, mag haar eigen regels wederom buigen omdat het hen beter uit komt. 8)7
Ben benieuwd of je na alle nieuwe feiten die openbaar zijn geworden hier nog steeds zo stellig over bent.

Dit soort gedrag hoort gewoon niet thuis in het Nederlands voetbal. Nu vind ik Achilles op zich nog wel een sympathieke club, maar het is te schandalig voor woorden dat zo'n club ook de boel traineert door een gang naar de rechter.

Die club haalt in de winterstop spelers binnen van geld wat ze niet hebben, waardoor een andere club die - met veel pijn en moeite - zich wel aan de regels houdt in degradatiegevaar komt.

Hoe spijtig het ook mogen zijn voor Achilles, ze komen gewoon te kort voor de Jupiler League, in elk geval wanneer ze zich aan de regels houden.

Na het vorig schandaal in het oosten van het land kan het voor de geloofwaardigheid van het voetbal echt niet dat Achilles niet gepast en op tijd gestraft wordt. Twente is er al op een schandalige wijze mee weggekomen, als dat voor Achilles ook het geval wordt, krijgen de clubs een vrijbrief om de regels maar naar hun eigen wensen te buigen...

Verwijderd

Nee, hier ga je dus ook niet je filmpjes plaatsen.

[ Voor 80% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2017 21:11 ]

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-11 06:25
Celta - Man Utd wordt niet uitgezonden vanavond?

Volgens TV gids darts ipv voetbal op RTL 7

• JanW
@Sjurm Fox heeft de exclusieve rechten voor deze wedstrijd, helaas. Dus op RTL 7 zitten we vanavond opgescheept met een kroegsport :O

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13
Harribo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:09:
[...]
Tis wel weer jammer dat je van te voren weet dat de grote clubs straks weer Ajax komen kaal plukken. Dat weerhoudt onze clubs ervan om mee te draaien in de top.
Uiteindelijk zou de mindset die spelers en clubs hebben bij een meerjarig contract moeten veranderen. Nu worden contracten verlengd als breekijzer bij het forceren van een transfer door een hogere transfersom te bedingen. Uiteindelijk kan een club een speler aan zijn contract houden om dit uit te dienen, maar doorgaans zit je dan met een ongemotiveerde speler die wanprestaties gaat leveren om een transfer te forceren.

Het probleem is dat buitenlandse clubs lonken met miljoenen en jonge spelers alleen maar dollartekens zien. Het lijkt een garantie voor er later zorgeloos bij te zitten (al gaat dat niet voor iedereen op, voor je het weet heb je een reality serie bij RTL5).

Als club zijnde moet je op een aantrekkelijke manier voor de speler hier weerstand tegen kunnen bieden. Ajax zou het salarisplafond kunnen verdubbelen. Wellicht tegen de principes in, maar 6 miljoen verdienen in 3 jaar is nog altijd beter dan 3 miljoen verdienen, plus Ajax cashed genoeg. Zeker wanneer men er sportieve successen en gegarandeerd spelen en buitenlands voetbal er tegenover kan zetten.

Daarnaast zou de UEFA hier op in kunnen spelen door een drempel in te stellen voor het aantrekken van spelers van buitenaf (max 5 per seizoen per team, max transfersommen) maarja dat wordt al jaren geroepen, en je zou nog iets moeten uitvinden om de druk van buitenaf door zaakwaarnemers weg te kunnen nemen.

discogs

Pagina: 1 ... 21 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.