Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Donstil schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:49:
[...]

Is toch €560 inclusief BTW. Behoorlijk duurder dan een 3t.
BTW?? #grey_import >:)

Dan nog; zelfs met BTW valt 'ie binnen mijn eerder genuanceerde budget dus wat mij betreft: kom maar op! 22 juni is alleen wel een lastige dag; moet ik via mobiel eventueel gaan bestellen want zit de hele dag bij de tuner aan de andere kant van het land #verjaardagscadeau

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Neemt niet weg dat met €430 ex BTW de prijs een flink eind omhoog is gegaan. Of je het nou betaald of niet.

Zijn verder alleen nog maar geruchten natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:58
Als dat de specs zouden zijn, komt het erop dat er niet al te veel wijzigt...

- processor upgrade
- minor battery-bump
- dual camera/improved software (DXO)
- design quasi gelijk (?)
- 64GB
@ 465 euro (waarom zou die prijs nog excl zijn - kan evengoed de eindprijs zijn)?

Daar dan evt nog 30 a 40 euro bij voor de 128GB versie (cfr 3T) en is een minieme verhoging, maar ook eerder "facelift" dan new design/upgrade...

835 zou toch zuiniger zijn... en met wat optimizing zal dat wel ok zijn zeker (en anders is er toch die dash-charge)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:46
MAX3400 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:41:
[...]

The price also suggests that there will be no QHD display and no 4000mAh battery...

QHD kan ik nog wel overheen stappen; vraag me alleen af of een 3600mAh voldoende zou zijn om de 835 de hele dag bezig te houden?
Dat zijn wel behoorlijke aannames hoor. QHD lijkt idd ver weg maar 4Ah batterij lijkt me gewoon nog mogelijk. 22 juni zal ik iig in mijn kalender zetten.

En tot zo ver zijn alle prijzen inclusief BTW geweest bij Oneplus.

[ Voor 6% gewijzigd door japie06 op 28-05-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjike schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:05:
@ 465 euro (waarom zou die prijs nog excl zijn - kan evengoed de eindprijs zijn)?
Omdat bv de dollar prijs ook ex tax is en de euro prijs omrekening precies klopt en daardoor wel zonder btw moet zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 28-05-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:49:
[...]
[...]
Is toch €560 inclusief BTW. Behoorlijk duurder dan een 3t.
Oh fout gelezen :X

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 08-09 17:33
Donstil schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:08:
[...]

Omdat bv de dollar prijs ook ex tax is en de euro prijs omrekening precies klopt en daardoor wel zonder btw moet zijn.
Maar hoe weet je dat de dollar prijs ook ex btw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Dollar prijzen zijn vaak ex btw omdat de sales tax (Amerikaanse BTW) verschilt per staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Ivm de prijs : er staat niet expliciet bij dat het zonder btw is, en andere communicaties es gelezen en daar staan de 3 prijzen naast elkaar (en de europese prijs is de 'incl BTW' voor Europa, naast Amerikaanse en zo)
Vermoedelijk ook omdat zij hun eigen kanaal hebben, en niet via winkels verkopen? (los van de doorverkopers/...)

Maar echt veel doet het er niet toe -prijs en of het een goede prijs is of niet zal afhangen van de specificaties en de toeters en bellen...

(maar ondertussen doen we rustig mee met de hype en leaks-jagen :-))

[ Voor 7% gewijzigd door Benjike op 28-05-2017 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een bezels zeg

Afbeeldingslocatie: http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/thumbnail/crop.php?src=http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/98064957gy1ffzs5qed9dj20c90i5af2.jpg&h=1110&w=750

Afbeeldingslocatie: http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/thumbnail/crop.php?src=http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/98064957gy1ffzs5ovwo2j20bq0hlwj2.jpg&h=1125&w=750

.
Benjike schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:52:
Ivm de prijs : er staat niet expliciet bij dat het zonder btw is, en andere communicaties es gelezen en daar staan de 3 prijzen naast elkaar (en de europese prijs is de 'incl BTW' voor Europa, naast Amerikaanse en zo
Dat zou wel heel vreemd zijn. Want dat zou het toestel in de vs twintig procent duurder maken wat vrij ondenkbaar is, elektronica is in de vs juist goedkoper.

De prijs in de vs komt namelijk precies overeen met de euro prijs na koers.

Dat is allemaal wel heel toevallig.
-ION- schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:32:
[...]

Maar hoe weet je dat de dollar prijs ook ex btw is?
Nou dat weten we natuurlijk niet 100% zeker. Zoals hierboven al verteld werd. Dollar prijzen zijn altijd zonder tax omdat deze verschilt per state en per county. Hier wordt maar zelden vanaf geweken.

Het is dus veel logischer dat deze prijzen ex tax zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 28-05-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Plaatjes zijn er grainy maar ik vind het nog wel meevallen; zeker het semi-zijaanzicht lijkt het erop dat de bezels niet zo dik zijn als in het vooraanzicht; komt waarschijnlijk door de casing dat e.e.a. vertekent.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:24:
[...]

Plaatjes zijn er grainy maar ik vind het nog wel meevallen; zeker het semi-zijaanzicht lijkt het erop dat de bezels niet zo dik zijn als in het vooraanzicht; komt waarschijnlijk door de casing dat e.e.a. vertekent.
Ik bedoelde eigenlijk boven en onder het scherm, dat is niet de verrekening voor zover ik kan inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkloppenborg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 18:12
Oneplus vermeldt nergens op hun site BTW, ook op hun factuur heb ik het nooit zien staan.

Het is me niet geheel duidelijk wat de werkwijze is, maar wellicht dat ze gewoon ex BTW verkopen en zelf afdragen in land van levering? Of ben je officieel als afnemer nog verplicht BTW af te dragen? Net zoals je binnen Europa BTW kunt verleggen als ondernemer zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dkloppenborg schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:35:
Oneplus vermeldt nergens op hun site BTW, ook op hun factuur heb ik het nooit zien staan.

Het is me niet geheel duidelijk wat de werkwijze is, maar wellicht dat ze gewoon ex BTW verkopen en zelf afdragen in land van levering? Of ben je officieel als afnemer nog verplicht BTW af te dragen? Net zoals je binnen Europa BTW kunt verleggen als ondernemer zijnde.
BTW afdragen is een verplichting idd, winkels doen dit voor je (het is zelfs verboden om alleen ex BTW prijzen te hanteren naar een consument) maar als je iets besteld zonder en het is boven de €23,- dien je dit officieel nog te doen.

Het gaat hier echter niet om de prijs in een webshop maar op een dollar prijs uit het geruchten circuit. Die dollar prijs is 1:1 omgerekend naar euro's, iets wat dus waarschijnlijk een vertekend beeld geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 28-05-2017 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou zeg, dat valt toch wel wat mee? Ja leg het naast een Galaxy S8 en het is ff anders maar de rest doet het volgens mij nou niet bepaald beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Danny.G schreef op maandag 29 mei 2017 @ 02:22:
[...]
Nou zeg, dat valt toch wel wat mee? Ja leg het naast een Galaxy S8 en het is ff anders maar de rest doet het volgens mij nou niet bepaald beter.
En de G6 en mogelijk vanaf woensdag de Essential (zie boven). Vooral de S8 en G6 zijn heuze flagships. Willen ze dus een echte "flagship killer" dan had deze functie best op de op5 gemogen.

Maar goed geruchten natuurlijk. Misschien toveren ze iets revolutionairs uit de hoed binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjike
Allee, 't kan een weekje vroeger zijn....
Mogelijk al op 15/6 de launch....

https://www.gizmochina.co...ints-june-15-launch-date/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:35
Donstil schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:01:
[...]

En de G6 en mogelijk vanaf woensdag de Essential (zie boven). Vooral de S8 en G6 zijn heuze flagships. Willen ze dus een echte "flagship killer" dan had deze functie best op de op5 gemogen.

Maar goed geruchten natuurlijk. Misschien toveren ze iets revolutionairs uit de hoed binnenkort.
Hangt natuurlijk een beetje af van de definitie flagship killer. Sowieso moet die term met een korreltje zout genomen worden. Daarbij, als de overige specs prima mee kunnen, het scherm kwalitatief gewoon goed is en de prijs ook nog eens netjes is, dan voldoet dat al best aan de term flagship killer. Naar mijn idee moet het meer gezien worden in het licht van high end specs vs goede prijs/kwaliteit. Zo'n scherm verhouding is leuk maar op dit moment meer innovatief dan een must have spec in een flagship killer. Aldus mijzelf ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:01:
[...]

Zodat de prijs vervolgens veel hoger uitvalt dan de OnePlus 3T? Heel tof hoor die schermen, maar je kan niet alles willen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Met zulke bezels ben je geen flagship killer. Al helemaal niet voor een prijs boven de 500 euro.
Design valt me tegen als de plaatjes kloppen (kan natuurlijk ook door de case komen).

[ Voor 12% gewijzigd door jeka op 29-05-2017 08:57 ]

FCG

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Wat is er toch met die bezelfetish? Ik heb liever een usabilityfetish en ik zit niet te wachten op de nukken van palm-rejection software.

Bij bv de Pixel zijn ze enorm en zinloos, maar hier heb je gewoon een FPS en 2 hardware knoppen.

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 29-05-2017 10:05 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Ik vind de G6 en de S8 een stuk mooier door die kleinere bezels. Klopt dat er wel knoppen in zitten maar het toog wil ook wat. Brakke palm-rejection is natuurlijk wel vervelend.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Vandaag is mijn LG G2 stuk gegaan (scherm). Toch maar eens verder kijken naar een nieuwe mobiel...
Bezels waren op de G2 al redelijk klein en dat wil ik ook zo hebben bij mijn volgende mobiel.
Toch maar even de Oneplus5 afwachten. Oneplus3T wordt misschien dan ook wel weer paar tientjes goedkoper :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30
Ewivis schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:30:
Oneplus3T wordt misschien dan ook wel weer paar tientjes goedkoper :)
Ik denk het niet ;)
nieuws: OnePlus stopt na half jaar met verkoop 3T-smartphone

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ze moeten toch van hun voorraad af. Er staat ook:

De Chinese fabrikant noemt niet expliciet waarom het juist nu gestopt is met de productie van zijn smartphone.

Productie is gestopt dus, maar er is vast nog wel een voorraad toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:56
Ewivis schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:30:
[...]

Ze moeten toch van hun voorraad af. Er staat ook:

De Chinese fabrikant noemt niet expliciet waarom het juist nu gestopt is met de productie van zijn smartphone.

Productie is gestopt dus, maar er is vast nog wel een voorraad toch?
die voorraad ligt denk ik voornamelijk bij resellers zoals banggood en gearbest. Interessant om te zien wat die gaan doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik snap die bezel discussie ook niet goed...
Wil je er geen hebben dan ga je een samsung halen.
Persoonlijk vind ik het niks omdat ik met mijn dikke vingers altijd op de zijkanten zit te drukken en er dus allemaal apps en andere zaken aan gaan op momenten dat ik dat niet wil.
Daarbij heb ik liever een telefoon die wel iets van stevigheid heeft aan de buitenkanten voor als ik hem een keer per ongeluk zou laten stuiteren.

Maar nog een kleine 3 weken wachten en dan weten we het (zeer waarschijnlijk) zeker!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +4 Henk 'm!
jeka schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:55:
Met zulke bezels ben je geen flagship killer. Al helemaal niet voor een prijs boven de 500 euro.
Design valt me tegen als de plaatjes kloppen (kan natuurlijk ook door de case komen).
Señor Sjon schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:51:
Wat is er toch met die bezelfetish? Ik heb liever een usabilityfetish en ik zit niet te wachten op de nukken van palm-rejection software.

Bij bv de Pixel zijn ze enorm en zinloos, maar hier heb je gewoon een FPS en 2 hardware knoppen.
Saffie_time schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:33:
Ik snap die bezel discussie ook niet goed...
Wil je er geen hebben dan ga je een samsung halen.
Persoonlijk vind ik het niks omdat ik met mijn dikke vingers altijd op de zijkanten zit te drukken en er dus allemaal apps en andere zaken aan gaan op momenten dat ik dat niet wil.
Daarbij heb ik liever een telefoon die wel iets van stevigheid heeft aan de buitenkanten voor als ik hem een keer per ongeluk zou laten stuiteren.

Maar nog een kleine 3 weken wachten en dan weten we het (zeer waarschijnlijk) zeker!
Lol, ik snap dat geilen op die bezels ook niet zo. Ja, het ziet er mooi uit, maar als je een overpriced telefoon wilt hebben, moet je kiezen voor een bezelloze telefoon. Bovendien is het gewoonweg kwetsbaar. Omdat er nog zo weinig fabrikanten zijn met een bezelloze telefoon, kunnen ze uniek lijken en dus de prijs wat omhoog gooien. Ik denk dat sommigen hier niet echt snappen wat het doel is van OnePlus. OnePlus stond/staat erom bekend een telefoon te leveren zonder gimmicks en overbodige rotzooi tegen een scherpe prijs, zoals de OnePlus 3, dat is het perfecte voorbeeld.

Als je een bezelloze telefoon wilt, waarom kijken jullie dan niet voor een tweedehands S8? Een OnePlus wordt te duur als ze dit soort dingen blijven doen.

Zoals Saffie_time al zegt: dan zit je onnodig op dingen te drukken. Ik merk het namelijk al met de dunne bezels van m'n OnePlus 3. Zit je leuk een video te kijken of wil je hem overpakken, raak je weer andere dingen aan. Best irritant.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:23
Ik denk dat het niet zo zeer puur om de bezels gaat. OP heeft zich toen ze de OP1 aankondigden geprofileerd als een fabrikant die net zulke highend toestellen kan leveren alleen voor de helft +- vd prijs.
Alleen als ze kleine aanpassingen doen aan het design vd op3 of op3T lijkt het haast of ze achter gaan lopen op samsug of LG. Ze moeten zich echt blijven profileren als een bedrijf dat de grenzen opzoekt van prijs en design en performance. met de performance zit het altijd wel goed maar qua design mag het allemaal wel net iets beter.

iracing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pr0mo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:25:
Ik denk dat het niet zo zeer puur om de bezels gaat. OP heeft zich toen ze de OP1 aankondigden geprofileerd als een fabrikant die net zulke highend toestellen kan leveren alleen voor de helft +- vd prijs.
Alleen als ze kleine aanpassingen doen aan het design vd op3 of op3T lijkt het haast of ze achter gaan lopen op samsug of LG. Ze moeten zich echt blijven profileren als een bedrijf dat de grenzen opzoekt van prijs en design en performance. met de performance zit het altijd wel goed maar qua design mag het allemaal wel net iets beter.
Dat is het idd. OnePlus probeert (of wordt zo gemaakt door de users) heel erg een flagship killer te zijn maar dat ben je niet alleen als je de "snelste" componenten bij elkaar veegt en in een behuizing propt. Daar komt meer bij kijken, zoals zelf ook komen met vooruitstrevende ideeën. Dat laatste blijft gewoon erg uit en behalve de prijs performance verhouding is er dan eigenlijk niets echt uniek.

Ik snap dan niet zo goed dat het hele internet over fabrikant x valt (Pak bv Apple met de 7/7+) als ze alleen de Specs bumpen maar nu OnePlus niet meer gaat doen dan dat wordt dat hier helemaal de hemel in geprezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Donstil schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:01:
[...]

Dat is het idd. OnePlus probeert (of wordt zo gemaakt door de users) heel erg een flagship killer te zijn maar dat ben je niet alleen als je de "snelste" componenten bij elkaar veegt en in een behuizing propt. Daar komt meer bij kijken, zoals zelf ook komen met vooruitstrevende ideeën. Dat laatste blijft gewoon erg uit en behalve de prijs performance verhouding is er dan eigenlijk niets echt uniek.

Ik snap dan niet zo goed dat het hele internet over fabrikant x valt (Pak bv Apple met de 7/7+) als ze alleen de Specs bumpen maar nu OnePlus niet meer gaat doen dan dat wordt dat hier helemaal de hemel in geprezen.
Dat is een beetje hoe je het bekijkt. De term flagship-killer is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde. Als je puur naar bezels kijkt maken alleen Samsung en LG hun flagship op dit moment met zo weinig mogelijke bezels. Huawei, Sony Apple en HTC deden dat niet (of kunnen het nog niet goed).

Ik zie een flagship-killer als een telefoon in de geest van de nexus-toestellen en ook natuurlijk de vorige oneplus toestellen en misschien zelfs de xiaomi-lijn. Dus het gaat dan vooral om dat je voor die prijs een telefoon krijgt die misschien niet uniek is, maar wel heel goed is en vooral goed in elkaar zit. Dat misschien een aantal onderdelen wat minder exclusief zijn moet je wel op de koop toe nemen bij zulke toestellen. Dat heeft nog niemand gepresteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THEALPHA schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:14:
[...]

Dat is een beetje hoe je het bekijkt. De term flagship-killer is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde. Als je puur naar bezels kijkt maken alleen Samsung en LG hun flagship op dit moment met zo weinig mogelijke bezels. Huawei, Sony Apple en HTC deden dat niet (of kunnen het nog niet goed).

Ik zie een flagship-killer als een telefoon in de geest van de nexus-toestellen en ook natuurlijk de vorige oneplus toestellen en misschien zelfs de xiaomi-lijn. Dus het gaat dan vooral om dat je voor die prijs een telefoon krijgt die misschien niet uniek is, maar wel heel goed is en vooral goed in elkaar zit. Dat misschien een aantal onderdelen wat minder exclusief zijn moet je wel op de koop toe nemen bij zulke toestellen. Dat heeft nog niemand gepresteerd.
De bezels zijn een voorbeeld natuurlijk. Het laat echter wel zien dat andere fabrikanten door denken en proberen.

Dat (even afgaande van de leaks nu) mis ik bij een fabrikant als OnePlus.

Het is idd allemaal gewoon volgen maar niet voorop lopen. Misschien mag je dat idd niet verwachten voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pr0mo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:25:
Donstil schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:01:

Zoals al eerder is gezegd: die definitie is voor iedereen anders en daar is dus ook geen vaste definitie voor. In de ogen van OnePlus is een flagship killer een telefoon die qua performance kan tippen aan high-end modellen, voor de helft van de prijs. Dan maakt jouw definitie van "flagship killer" geen drol meer uit, want het gaat hier om het slogan van OnePlus, dus moeten we 'hun' definitie daarvoor aanhouden. Je kan niet met 2 maten gaan meten hè? ;)

Ik sta perplex waarom er wordt gezegd dat er nog best wel wat aan het design van de 3 en 3T gedaan moet worden. Ik vind het enorm strak ogen. Ja, het loopt achter op de fabrikanten, maar Samsung is momenteel zo'n beetje de enige met een bezelloze telefoon, namelijk de S8(+). Alsof elk jaar een telefoon een drastische omdoping qua design moet hebben.. Wat boeit het überhaupt? Waarom moet OnePlus in hemelsnaam LG of Samsung achterna gaan? Ze moeten lekker doen wat ze zelf willen wat de community wilt. Ze zijn helemaal niet verplicht om de trend van Samsung en LG achterna te gaan.. Misschien dat iedereen wel zo'n S8 look-a-like wilt, maar dan zit je weer met kosten, zoals ik al zei. Dan laten we het feit over het onwillig aantikken van het scherm buiten beschouwing ;).

Even over dat van Apple:

Er is een verschil tussen 3 jaar lang hetzelfde ontwerp aanhouden, of 1 à 2 jaar.. Als de OnePlus 5 hetzelfde design krijgt, dan is het dus maar 1 jaar. Je kan niet elk jaar een drastische verandering gaan doen, want je weet niet hoe de community hierop reageert. Is best riskant dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De term flagship killer is gebruikt met de OnePlus One en dat werkte toen omdat de smartphones toen nog niet zover waren als nu. Bij de OnePlus 2 hebben ze het ook gebruikt maar is dat na een tijdje geschrapt omdat het simpelweg niet op ging. Bij de OnePlus 3 hebben ze het helemaal niet gebruikt, omdat het hun visie niet meer is.

Ja ze willen meekomen met de rest en het op andere vlakken beter doen (de open houding richting de custom ROM community, open m.b.t. software support en beta's en dergelijke) en wat meer luisteren naar de anderen dan de rest. Ja ze doen het tegen een lagere prijs dan de rest. Nee ze gaan niet meer voor die flapship killer dingen en het is niet zozeer dat ze alle specificaties en de nieuwste snufjes erin willen rammen omdat veel dingen wel tof zijn maar simpelweg niet echt nuttig en dát kost ze nou juist geld en moeite dat beter elders in gestopt kunnen worden.

Als je een randloos scherm wil zul je toch echt naar een smartphones als de Galaxy S8, LG G6 en mogelijk de iPhone 8 met de daarbij horende prijzen gaan. Het geneuzel om die bezel slaat helemaal nergens op. Vorig jaar was het nog "Praise the lord, wat heeft de OnePlus 3 dunne bezels" en nu ziet het er volgens velen niet uit en denken ze dat OnePlus werkelijk alles wat iedereen wil maar in een smartphone kan stoppen voor een prijs die 1/3 of wellicht de helft is van de concurrenten.

Keep on dreaming guys. _O- *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
Donstil schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:24:
[...]

De bezels zijn een voorbeeld natuurlijk. Het laat echter wel zien dat andere fabrikanten door denken en proberen.

Dat (even afgaande van de leaks nu) mis ik bij een fabrikant als OnePlus.

Het is idd allemaal gewoon volgen maar niet voorop lopen. Misschien mag je dat idd niet verwachten voor die prijs.
Nee misschien niet maar de OP1 was wel een echte flagship killer op zowel het gebied van behuizing als puur kracht voor een fantastische prijs. Dat ze dat niet vast kunnen houden OK dan de prijs maar iets omhoog maar qua look en feel moet het wel top of the line aanvoelen. dat is altijd mijn gedachte geweest bij oneplus (ook de verwachting door hun geschept.) Dat maakte het merk zo sterk en wanneer dat niet meer het geval is zal dat steeds meer afzwakken en zullen ze wellicht hun klantenkring zien krimpen.

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:25:
[...]

[...]

Ik sta perplex waarom er wordt gezegd dat er nog best wel wat aan het design van de 3 en 3T gedaan moet worden. Ik vind het enorm strak ogen. Ja, het loopt achter op de fabrikanten, maar Samsung is momenteel zo'n beetje de enige met een bezelloze telefoon, namelijk de S8(+). Alsof elk jaar een telefoon een drastische omdoping qua design moet hebben.. Wat boeit het überhaupt? Waarom moet OnePlus in hemelsnaam LG of Samsung achterna gaan? Ze moeten lekker doen wat ze zelf willen wat de community wilt. Ze zijn helemaal niet verplicht om de trend van Samsung en LG achterna te gaan.. Misschien dat iedereen wel zo'n S8 look-a-like wilt, maar dan zit je weer met kosten, zoals ik al zei. Dan laten we het feit over het onwillig aantikken van het scherm buiten beschouwing ;).
Ik bedoelde niet dat de 3 of 3t achterloopt qua design want toen ze uitkwamen vond ik dat ook één vd mooiste telefoons en dat is hij nog steeds ben dr erg blij mee. Maar ik hoop dat ondanks dat de 5 wel een stap vooruit gaat maken O-)

srry voor mijn 2 posts achter elkaar. |:( |:(

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pr0mo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:27:
[...]

Nee misschien niet maar de OP1 was wel een echte flagship killer op zowel het gebied van behuizing als puur kracht voor een fantastische prijs. Dat ze dat niet vast kunnen houden OK dan de prijs maar iets omhoog maar qua look en feel moet het wel top of the line aanvoelen. dat is altijd mijn gedachte geweest bij oneplus (ook de verwachting door hun geschept.) Dat maakte het merk zo sterk en wanneer dat niet meer het geval is zal dat steeds meer afzwakken en zullen ze wellicht hun klantenkring zien krimpen.
Nou dat bedoel ik idd. Het is best glad ijs waar OnePlus zich op begeeft en ze moeten mijn inziens oppassen dat ze met prijs/performance geen one trick pony worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikSchouten
  • Laatst online: 22-08 23:18
https://twitter.com/oneplus/status/869146325761261571

Nieuwe Oneplus oortjes met 3.5mm headphone jack connector.
3.5mm headphone jack in Oneplus 5 confirmed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat was al bevestigd. Niet direct, maar tussen de regels door wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Echt veel innoveren kan ook niet meer he... (maar is voor alle merken zo)
En is idd niet hetgeen OP voor gekend is/wil zijn.

Enigste dat ze kunnen zijn bezels boven/onder wat versmallen of andere invulling geven (apart touchbar/notification-part)

Hun slider was toch wel vernieuwend dacht ik (of het nu op de 2 of de 3 was)
Dus misschien zit er nog ergens een verbetering/extra feature op...

Uiteindelijk proberen ze goede specs te leveren, voor een goede prijs met ergens een extraatje bij waar ze nog wat verschil maken
En wetende dat - nu meer dan vroeger - iedereen klaar staat om hen erop af te rekenen indien het faalt/misloopt...

Voeg daar nog aan toe dat ze eigenlijk maar 1 toestel in hun portfolio hebben, terwijl de andere merken nog wel andere toestellen kunnen slijten..

Hoop alleen dat ze zoals met de 3-3T geen halfjaarlijkse bumps/updates gaan doen...
In 't andere geval, als ik met de volgende (al dan niet de OP5) ook een 2 a 3 jaar zou kunnen doorkomen zonder noemenswaardige problemen...ben ik zeer tevreden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
Benjike schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:29:
ben ik niet met je eens, het hele idee van innovatie is toch dat je er iets uitgevonden wordt waarvan je eerst niet eens wist dat je het nodig had. Ik wist totdat ik mijn galaxy s5 kreeg neit eens dat ik een waterdichte telefoon met vingerafdrukscanner wilde. Vroeger belde ik niet in de regen. Nu zijn het dealmakers voor mij

geen idee wat tomorrow's phone gaat brengen, wellicht wordt deze gimmick een groot succes, misschien net zo'n grote flop als de Nokia N-Gage ofzo

[ Voor 0% gewijzigd door pannekoek op 29-05-2017 15:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Benjike schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:29:
Zeker wel, er is nog veel te winnen in functionaliteiten. Een paar jaar terug was er geen biometrische unlock op telefoons. Was er geen NFC chip waarmee je betalingen kunt verrichten in winkels en had nog niemand succesvol force-touch geïmplementeerd. Allemaal opties waar ik nu graag gebruik van maak (muv NFC betalingen waar de banken in NL niet echt aan meewerken).

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Mmmh, had m'n eerste zin iets beter moeten kaderen/verduidelijken...
Ik bedoelde eerder 'design' gewijs innoveren.. aan de voorzijde/scherm...

Vandaar ook de bezels verkleinen of anders benutten/invullen

Innoveren op andere vlakken is uiteraard nog wel mogelijk... wou ik ook niet zeggen...

Waterproof doet voor de rest niet echt veel aan het 'zicht'
Fingerprintscanner wel, maar is ook niet echt nieuw... wordt kleiner/anders geimplementeerd en de plaats heeft invloed natuurlijk...

NFC/dash charge/wireless charging.... 2 of 3 of nog meer camera's : dat nog wel, maar voorste scherm/display is vrij statisch tegenwoordig...

Op dat vlak is het aan de 'oprolbare'/opplooibare/projectie zaken die hieraan iets kunnen veranderen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!
OnePlus heeft een foto geteased. Één van de 2 foto's is genomen met de OnePlus 5:

https://twitter.com/oneplus/status/869206727694196737

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBAK6U_XUAACszt.jpg:large

Nummer 2 natuurlijk. Nog steeds wel wat ruis te zien, maar goed, dat blijf je houden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-05-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:05:
OnePlus heeft een foto geteased. Één van de 2 foto's is genomen met de OnePlus 5:

[afbeelding]

Nummer 2 natuurlijk. Nog steeds wel wat ruis te zien, maar goed, dat blijf je houden.
Zou het ook kunnen dat die ruis ontstaat doordat Twitter de grootte van het bestand aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:13:
Zou het ook kunnen dat die ruis ontstaat doordat Twitter de grootte van het bestand aanpast?
Dat speelt natuurlijk ook mee. Wordt gecomprimeerd :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
Misschien zijn dat allebei wel foto's van de Oneplus 5? Omdat het gerucht gaat dat die 2 cameras zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:13:
[...]

Er gaat idd compressie over Twitter foto's maar daar krijg je niet dit soort ruis van.
Deze ruis is de beperkingen van een Smartphone camera in de schemer of het donker. Doen ze allemaal wel, zeker met een vergezicht als dit.
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:05:

[afbeelding]

Het is lastig om wat van deze foto's te vinden, we weten immers niet echt onder welke omstandigheden ze genomen zijn, althans het is een marketing plaatje dus je kunt er wel vanuit gaan dat het geen Point and shoot foto is, daar zit wel de nodige aandacht in natuurlijk.

Vind de rechten er zo op het oog wel prima uitzien verder, misschien niet baanbrekend maar zeker prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mits de rechter die van de OnePlus 5 is, valt er zeker erg goed mee te werken. De foto beschikt over aardig wat licht en dan is ruis niet zozeer een groot probleem, daar valt nog mee (en aan) te werken. Ikzelf heb dan liever een foto die wat beter te zien is onder dergelijke omstangheden dan dat hij ruisvrij is.

En tevens; schiet met RAW en je kunt veel plezier hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

GizmoChina zou een interne email van OnePlus bemachtigd hebben waarin 15 juni al lanceerdatum wordt genoemd.

https://www.gizmochina.co...ints-june-15-launch-date/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 11-09 21:30
Hi friend,

Can you take a stellar shot on your mobile? We want to see your best work!

In this Shot on OnePlus edition of The Lab, we're looking for 10 passionate mobile photographers to review our upcoming device. Rise above the rest, and you'll have the exclusive opportunity to win our next device before its official release.

Ready to give this a shot? Learn more about entering.
bron: Vanmorgen een e-mail gekregen van OPO

Zou dat iets heel goeds betekenen over de nieuwe camera van de OP 5?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

alaintje schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:58:
[...]

bron: Vanmorgen een e-mail gekregen van OPO

Zou dat iets heel goeds betekenen over de nieuwe camera van de OP 5?
Wie doet er een poging?
https://oneplus.net/lab
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBCvt79UwAIuWw0.jpg

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ik heb me al opgegeven. Gebruik mijn OP3 al redelijk wat op vakanties en heb ook mijn spiegelreflex verkocht, omdat de telefoon camera's eigenlijk al wel prima zijn voor social media e.d.

Met de volgende foto's
https://www.instagram.com/p/BRB60ocA-9x/?taken-by=louwpost
https://www.instagram.com/p/BRPoJuigFrL/?taken-by=louwpost
https://www.instagram.com/p/BK7p1X6h51B/?taken-by=louwpost

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
japie06 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:30:
Misschien zijn dat allebei wel foto's van de Oneplus 5? Omdat het gerucht gaat dat die 2 cameras zal hebben.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Maar omdat de kwaliteit best wel verschilt, lijkt dat mij niet het geval.
Danny.G schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:01:
Mits de rechter die van de OnePlus 5 is, valt er zeker erg goed mee te werken. De foto beschikt over aardig wat licht en dan is ruis niet zozeer een groot probleem, daar valt nog mee (en aan) te werken. Ikzelf heb dan liever een foto die wat beter te zien is onder dergelijke omstangheden dan dat hij ruisvrij is.

En tevens; schiet met RAW en je kunt veel plezier hebben.
True, kan ook Twitter-kwaliteit zijn.

RAW..... toen ik mijn OnePlus 2 nog gebruikte (heb nu een 3, maar dat wist je al), heb ik ook eens RAW geprobeerd. Zo goed als geen verschil, want volgens mij moet je dat eerst importeren in Adobe-software en vervolgens weer converteren en bla bla bla. Om dat nou met elke foto te moeten doen. Als het out-of-the box werkt, waarom staat het dan niet standaard aan? Volgens mij is het niet zo dat je dan ineens van 3MB per foto, naar 10MB gaat. Bovendien had je dan drastische veranderingen (in positieve zin) moeten zien, en die zie ik niet (of het moet sterk verbeterd zijn bij de OnePlus 3 met software).

Je hoeft niet steeds te melden dat iets al gepost is. Men kan ook ergens simpelweg overheen lezen. Als het echt kwalijk is grijpen de moderators wel in.

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 30-05-2017 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pr0mo
Louw Post schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:38:
[...]

Ik heb me al opgegeven. Gebruik mijn OP3 al redelijk wat op vakanties en heb ook mijn spiegelreflex verkocht, omdat de telefoon camera's eigenlijk al wel prima zijn voor social media e.d.

Met de volgende foto's

Dat zijn er gave foto's. Ik wist dat de OP3(T) leuke foto's kan maken nu weet ik het zeker ik ben gewoon niet zo goed 8)7 _/-\o_

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
pr0mo schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:15:
[...]

Dat zijn er gave foto's. Ik wist dat de OP3(T) leuke foto's kan maken nu weet ik het zeker ik ben gewoon niet zo goed 8)7 _/-\o_
Wat instagram filtertjes erover doet wonderen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

pr0mo schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:15:
[...]

Dankje, hopelijk is de competitie niet zo heel groot. :P Je kan inderdaad hele leuke foto´s maken met een telefoon, vaak is het gewoon op de juiste tijd en plek zijn.
Ewivis schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:23:
[...]

Wat instagram filtertjes erover doet wonderen ;)
Deze zijn filterloos. d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Louw Post op 30-05-2017 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
Wel lekker balen dat je alleen mee kan doen als je een instagram account hebt. :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
Louw Post schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:38:
[...]

Met de volgende foto's

Hoewel het voor een telefoon best aardige foto's zijn, zou het voor mij absoluut geen vervanging van mijn spiegelreflex met goede objectieven zijn. Met een spiegelreflex is hier zoveel meer uit te halen.

Voordeel van de telefoon is dat je m in principe altijd bij je hebt en 1 van de fotografische regels voor de beste camera is: "De beste camera is de camera die je altijd bij je hebt". Dus ja, voor plaatjes voor sociale media is het best leuk, maar om er nou mijn spiegelreflex mee te vervangen? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ossi schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Hoewel het voor een telefoon best aardige foto's zijn, zou het voor mij absoluut geen vervanging van mijn spiegelreflex met goede objectieven zijn. Met een spiegelreflex is hier zoveel meer uit te halen.

Voordeel van de telefoon is dat je m in principe altijd bij je hebt en 1 van de fotografische regels voor de beste camera is: "De beste camera is de camera die je altijd bij je hebt". Dus ja, voor plaatjes voor sociale media is het best leuk, maar om er nou mijn spiegelreflex mee te vervangen? :N
Zeker mee eens, daarom gaf ik ook aan social media inderdaad (op Instagram zijn de foto's redelijk klein, dus daar ga je het niet snel merken). Detail (helemaal bij gebrek aan licht) en de opties van een spiegelreflex blijven zoveel beter en uitgebreider. Zelf houd ik het nu bij m'n telefoon en actiecamera, dat vind ik toch wat fijner als ik op pad ben (in het buitenland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
overigens:
OnePlus India is all ready for the launch of the upcoming flagship, the OnePlus 5. However, right before the launch of the device, the company is offering a cashback offer of Rs 1,500 on the purchase of a new OnePlus 3T. The cashback offer is only available for SBI Credit Card holders, however, and it is only applicable for the purchases done on the OnePlus India Store.

The offer is only available till 4 June, 2017 and the company will credit the amount to the account on 31 August, 2017.
Beschikbaar tot 4 juni, wellicht 5 juni launch? en dan even revenue harken tot 31 augustus voordat het geld teruggestort wordt? Klinkt redelijk werkbaar (maar ik ben op dit moment toch zo overhyped dat ik alles recht lul wat krom is)

Bron: http://tech.firstpost.com...he-smartphone-378929.html

[ Voor 9% gewijzigd door pannekoek op 30-05-2017 10:33 . Reden: bron vergeten ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Nou, lekker weer dat je zo'n Instagram account moet hebben. Ze gaan dus verwachten dat ook veel volwassenen een Instagram account hebben.. :'). Dat terwijl Instagram ook veel wordt gebruikt door kinderen van 12-18.. Ik heb geen Facebook, geen Twitter, geen Instagram, terwijl ik toch laatst nog prachtige foto's heb gemaakt met m'n OnePlus 3 (al zeg ik het zelf..):

http://imgur.com/a/xN6oG (de mooiste foto's van vorig weekend).

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kUBFVv/IMG_20170520_090659.jpg

Vind ik dus wel een flinke tegenvaller, dat je nu Instagram moet hebben om van die mooie plaatjes met OnePlus te kunnen delen.. ook voor de anderen die geen Instagram hebben uiteraard :).

[ Voor 18% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-05-2017 10:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
Ik ken totaal niks van fotografie, maar heb gisteren met m'n Oneplus 3 ook een (imo) fijne foto getrokken.

http://imgur.com/a/aqcSz

Nu maar terug over de 5 zeker :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als ik de berichten zo een beetje lees en waar ze het toestel mee gaan uitrusten denk ik echt dat hij in de 500 euro gaat worden 520 zo'n beetje. Ik heb nu de 1 en die loopt nu wel een beetje op zn eind bij intensief gebruik wel 2 keer opladen en soms herstart hij zichzelf ineens verder ruim 2,5 jaar plezier van gehad

Hoop stiekem een beetje op waterdichtheid maar dat verwacht ik niet eerlijk gezegd

Burp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
Persoonlijk vind ik de foto's allemaal ondermaats om mee te doen aan een foto wedstrijd. Scheve horizon, onscherpte, mislukte panorama-stitching, te donker etc.
Ik vind het niet leuk om deze kritiek te uiten, want iedereen heeft persoonlijke herinneringen/gevoelens aan bepaalde foto's en iedereen heeft uiteraard zijn of haar best gedaan om de foto's te maken en te delen.

Wat ik er mee wil zeggen, is dat ook al had je een instagram account, dan verwacht ik niet dat je hiermee kans maakt in een fotowedstrijd, waarin ze mensen zoeken die echt oog hebben voor de fotografische technieken en die het uiterste uit een toestel weten te halen.

Dingen waar echt op gelet moet worden:
- regel van derden http://zoom.nl/artikel/cu...n-en-de-gulden-snede.html
- scherpstellen op juiste plekken http://zoom.nl/artikel/cu...or-de-perfecte-focus.html
- rechte horizon http://zoom.nl/artikel/cu...odokter-rechttrekken.html

Dat zijn toch wel echt basiszaken waar op gelet moet worden om een technische goede foto te maken.
Nu weet ik niet of je met een telefooncamera ook kan werken met "handmatige" diafragma, ISO en sluitertijden, maar daar kun je ook hele leuke dingen mee doen: http://zoom.nl/artikel/cu...tertijd-en-diafragma.html

Als je de basis dingen onder de knie hebt, dan zul je ook nog boeiende onderwerpen moeten vinden wat iedereen aanspreekt. Al met al komt er nog wel wat bij kijken :)

*Hoewel het enigszins aansluit op de foto wedstrijd is het toch wel redelijk offtopic. Hoop dat ik niemand gekwetst heb. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe gaat OnePlus zien of een foto gemaakt is met een OnePlus eigenlijk?
Er zit toch helemaal geen metadata meer in Instagram foto's?
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:36:
Nou, lekker weer dat je zo'n Instagram account moet hebben. Ze gaan dus verwachten dat ook veel volwassenen een Instagram account hebben.. :'). Dat terwijl Instagram ook veel wordt gebruikt door kinderen van 12-18.. Ik heb geen Facebook, geen Twitter, geen Instagram, terwijl ik toch laatst nog prachtige foto's heb gemaakt met m'n OnePlus 3 (al zeg ik het zelf..):

Vind ik dus wel een flinke tegenvaller, dat je nu Instagram moet hebben om van die mooie plaatjes met OnePlus te kunnen delen.. ook voor de anderen die geen Instagram hebben uiteraard :).
Waarom zouden ze niet mogen verwachten dat veel volwassenen een Instagram account hebben? Het is met 200 miljoen actieve leden per dag (en 700 miljoen per maand) een van de grootste zo niet het grootste online fotografie platform. Het lijkt mij eerder kortzichtig om te denken dat er niet veel volwassenen een Instagram account hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 30-05-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Donstil schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:55:
Hoe gaat OnePlus zien of een foto gemaakt is met een OnePlus eigenlijk?
Er staat niet bij dat het op een OnePlus moet gemaakt zijn...
De 10 beste/uitgekozenen mogen de OP5 (voor de launch al) uittesten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjike schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:19:
Off-Topic maar de naam was hier al even gepasseerd in een paar posts: Essential van Andy Rubin : 699$ - ook met Snapdragon 835, 4GB.... (zonder 3,5mm jack)

https://www.engadget.com/...one-andy-rubin-android/#/
Whow dat ziet er super goed uit zeg.
Prijs is idd wel wat aan de hoge kant voor een nieuwe speler.

Ben benieuwd naar de echte foto's (i.p.v. deze renders)
Benjike schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:30:
[...]

Er staat niet bij dat het op een OnePlus moet gemaakt zijn...
De 10 beste/uitgekozenen mogen de OP5 (voor de launch al) uittesten ...
Ooh dat had ik ff gemist, verklaard een hoop ja :)

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 30-05-2017 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:51
Het bespreken van de Essential PH-1 is hier nogal offtopic en hoort in: [Essential PH-1] Ervaringen & Discussie. Berichten zijn dan ook die kant op verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ossi schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:33:
Persoonlijk vind ik de foto's allemaal ondermaats om mee te doen aan een foto wedstrijd. Scheve horizon, onscherpte, mislukte panorama-stitching, te donker etc.
Ik vind het niet leuk om deze kritiek te uiten, want iedereen heeft persoonlijke herinneringen/gevoelens aan bepaalde foto's en iedereen heeft uiteraard zijn of haar best gedaan om de foto's te maken en te delen.

Wat ik er mee wil zeggen, is dat ook al had je een instagram account, dan verwacht ik niet dat je hiermee kans maakt in een fotowedstrijd, waarin ze mensen zoeken die echt oog hebben voor de fotografische technieken en die het uiterste uit een toestel weten te halen.

Dingen waar echt op gelet moet worden:
- regel van derden http://zoom.nl/artikel/cu...n-en-de-gulden-snede.html
- scherpstellen op juiste plekken http://zoom.nl/artikel/cu...or-de-perfecte-focus.html
- rechte horizon http://zoom.nl/artikel/cu...odokter-rechttrekken.html

Dat zijn toch wel echt basiszaken waar op gelet moet worden om een technische goede foto te maken.
Nu weet ik niet of je met een telefooncamera ook kan werken met "handmatige" diafragma, ISO en sluitertijden, maar daar kun je ook hele leuke dingen mee doen: http://zoom.nl/artikel/cu...tertijd-en-diafragma.html

Als je de basis dingen onder de knie hebt, dan zul je ook nog boeiende onderwerpen moeten vinden wat iedereen aanspreekt. Al met al komt er nog wel wat bij kijken :)

*Hoewel het enigszins aansluit op de foto wedstrijd is het toch wel redelijk offtopic. Hoop dat ik niemand gekwetst heb. O+
Wie geeft er iets om fotografische technieken? Waarschijnlijk kiest Oneplus simpelweg degene met het grootste publiek. En dat wordt óf iemand met veel volgers door technieuws, of iemand met veel volgers omdat ze uit de kleren gaat.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Jeroenneman schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Wie geeft er iets om fotografische technieken? Waarschijnlijk kiest Oneplus simpelweg degene met het grootste publiek. En dat wordt óf iemand met veel volgers door technieuws, of iemand met veel volgers omdat ze uit de kleren gaat.
Ik heb geen instagram, dus ik kan niet alles zien, maar volgens mij kijken ze wel daadwerkelijk naar de fotografische kwaliteiten die je bezit. Want volgens mij is het de bedoeling dat je de foto's op hun pagina plaatst en niet op je eigen. Dus maakt het aantal volgers niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ossi schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:25:
[...]

Ik heb geen instagram, dus ik kan niet alles zien, maar volgens mij kijken ze wel daadwerkelijk naar de fotografische kwaliteiten die je bezit. Want volgens mij is het de bedoeling dat je de foto's op hun pagina plaatst en niet op je eigen. Dus maakt het aantal volgers niet uit.
Het is gewoon de zoveelste publiciteitsstunt. Niks mis mee, maar het heeft weinig te maken met goede technische foto's.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Help wat moet ik doen, wou de 3t kopen maar hoorde ik over de 5. Dus dacht wacht wel even maar nu las ik dat ze stoppen met de 3t. Maar wou eerst de prijs weten van de 5. Rggggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwnquin
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 00:04
Fibrenl schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:07:
Help wat moet ik doen, wou de 3t kopen maar hoorde ik over de 5. Dus dacht wacht wel even maar nu las ik dat ze stoppen met de 3t. Maar wou eerst de prijs weten van de 5. Rggggg
Ik zou wachten op de OP5. Als die toch te duur is dan kan je altijd nog een 2de hands 3t kopen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
De 3T kopen en als de 5 voor jouw betaalbaar is, de 3T op MP zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die niemand wil hebben omdat er een OP5 is gelanceerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Laatst online: 11-09 15:45
Wachten op de 5, als de prijs tegenvalt een 3t kopen via reguliere kanaal (wellicht nog) of marktplaats (zullen genoeg zijn die de 3t verkopen voor de 5). ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
https://www.igeekphone.co...kage-leaked-release-date/

Nog twee weken dus, pakketje mag je ook kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha je eigen pakketje kiezen, gekker kan het niet worden toch. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pannekoek
PSA!:
According to poster, Oneplus 5 release date will be at 15:00 [GMT+8] Beijing time on June 15
Voor hen die te lui zijn om dit te converten, dit komt overeen met 21.00 uur. Ik zit klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbelletje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 22:44
Dank je wel Pannekoek, was net aan het rekenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooie berichten en nieuwtjes weer van iedereen, waarvoor dank :). Ik zal ze vanmiddag aan de topic-start toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik lees meer dat via een poll op een Chinees forum bepaald wordt welke verpakking het wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pannekoek
Ik moet mij verontschuldigen, het is 09.00

kan AnonymousWP dit eventueel meenemen in de topic start?

EDIT: linkje

https://www.timeanddate.c...0531T070000&p1=1232&p2=16

[ Voor 34% gewijzigd door pannekoek op 31-05-2017 09:42 . Reden: bron ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
pannekoek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:30:
PSA!:

[...]

Voor hen die te lui zijn om dit te converten, dit komt overeen met 21.00 uur. Ik zit klaar
15.00 GMT+8 == 8.00 's morgens + zomertijd == 9.00 's morgens

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
MK1998NL schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:42:
[...]

15.00 GMT+8 == 8.00 's morgens + zomertijd == 9.00 's morgens
je hebt gelijk haha. Ik was even abuis. Ik stond in de lift te bedenken dat het nooit andersom kan zijn aangezien oostelijk van Greenwich + is en westelijk -

[ Voor 0% gewijzigd door pannekoek op 31-05-2017 09:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10

Saffie_time

Why use this? 42!

Het is inderdaad gewoon 09.00 uur :)
Als je maar genoeg met Chinezen werkt dan krijg je een automagische tijd-omreken-factor in je hoofd.

Eindelijk een datum! Dat zou betekenen dat we met een beetje mazzel de 5 nog voor juli in bezit kunnen hebben *O*
Het idee dat men uit de poster haalt dat er vol is ingezet op performance (en dus geen andere gekkigheden) is er wel 1 die ik persoonlijk kan waarderen. (en mijn Chinees is zo belabberd dat ik het niet kan vertalen...)
Eens zien wat het worden gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Saffie_time op 31-05-2017 09:55 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
De aankondiging van de OP3 was volgens mij midden in de nacht (zat mee te kijken naar het VR event) dus dit is een stuk beter qua tijd!

iracing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Saffie_time schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:49:
Eindelijk een datum! Dat zou betekenen dat we met een beetje mazzel de 5 nog voor juli in bezit kunnen hebben *O*
Beetje mazzel? :P Reken er maar op dat je meteen kan bestellen na de aankondiging, al dan maximaal 1 week later. ;)
pr0mo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:52:
De aankondiging van de OP3 was volgens mij midden in de nacht (zat mee te kijken naar het VR event) dus dit is een stuk beter qua tijd!
Nee, de aankondiging was om 6 à 7 uur, zo herinner ik mij. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pannekoek
Nee, de aankondiging was om 6 à 7 uur, zo herinner ik mij. :)
er zijn mensen die nog naar bed moeten rond die tijd ;-)

mij maakt het niet uit hoe laat het wordt. Ik ben nu overhyped genoeg dat alleen hele brakke specs of een nare prijs de lol er vanaf kunnen halen voor mij.

#fanboy (is dit hoe apple-fans zich voelen bij een release?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:51

OP is weer aangepast met alle recente linkjes, leaks en afbeeldingen. Verder is ook de aankondiging opgenomen in de OP

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:25:

OP is weer aangepast met alle recente linkjes, leaks en afbeeldingen. Verder is ook de aankondiging opgenomen in de OP
Bedankt, m'n redder in nood als ik het ietwat druk heb :D O+.

Sommigen worden een beetje chagrijnig van dat gehype door OnePlus en Carl Pei (CEO OnePlus) _O-.

https://twitter.com/getpeid/status/869826067137167360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Om de tijd maar even te vullen, voor welke kleur gaan jullie, afgaande op de beschikbare kleuren in de openingspost? Ik nijg stiekem naar de rode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Señor Sjon schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:27:
Die niemand wil hebben omdat er een OP5 is gelanceerd. :P
Mwah, als de OP5 geen significante stap zet qua accuduur, dan haal ik liever voor 300 een OP3T.

Nog steeds meer dan snel genoeg, bugtested, goed genoeg camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
erreen schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:18:
Om de tijd maar even te vullen, voor welke kleur gaan jullie, afgaande op de beschikbare kleuren in de openingspost? Ik nijg stiekem naar de rode.
Dat waren fanrenders, maar als ie zou komen, zou het de blauwe zijn.
Jeroenneman schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:18:
[...]

Mwah, als de OP5 geen significante stap zet qua accuduur, dan haal ik liever voor 300 een OP3T.

Nog steeds meer dan snel genoeg, bugtested, goed genoeg camera.
Niet echt rendabel dus om nu voor 440 een 3T te halen en dan 140 verlies te nemen bij verkoop als de OP5 niet tegenvalt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Señor Sjon schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:26:
[...]

[...]
OnePlus heeft toch ook 4 kleuren gepost (zwart, rood, speciaal kleurtje en grijs (gunmetal))
Waarop Carl Pei nog antwoordde dat er 5 kleuren zouden zijn :-)

- en de 3/3T gaat nog een update naar de Android O krijgen -

[ Voor 8% gewijzigd door Benjike op 31-05-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
volledig met je eens, hoewel die rode ook aanlokkelijk is, vind ik blauw een kleur die je, zoals ie in die render eruit ziet, heel sporadisch tegenkomt. Uiteraard gooi ik er daarna een zwartlederen, alles omvattende hoes omheen zodat ik er geen plezien van kan hebben :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:26:
Ik denk dat @erreen op deze doelt: https://twitter.com/oneplus/status/866670065034416128. Die bedoel jij ook, toch? @Benjike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Benjike schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:38:
[...]

OnePlus heeft toch ook 4 kleuren gepost (zwart, rood, speciaal kleurtje en grijs (gunmetal))
Waarop Carl Pei nog antwoordde dat er 5 kleuren zouden zijn :-)

- en de 3/3T gaat nog een update naar de Android O krijgen -
Ik kom van mijn OPO af als ik (waarschijnlijk) naar de OP5 ga, en ga toch wel mijn fijne schuurpapier achterkant missen :)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skai21 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:51:
Ik kom van mijn OPO af als ik (waarschijnlijk) naar de OP5 ga, en ga toch wel mijn fijne schuurpapier achterkant missen :)
Dan krijg je - net zoals nu bij de OnePlus 3(T) - waarschijnlijk de mogelijkheid om een sandstone achterkant te kopen: https://oneplus.net/nl/oneplus-3-3t-protective-case

Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost

Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up

De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.

Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event