Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:51
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1847/2275/products/ph-1-color-black-moon_copy_1000x1000.png?v=1495845092
Why I started Essential

I know people are going to ask me a lot of questions about why I started this company. Why didn’t I just travel the world, ride my motorcycle, tinker with my robots, hang out at my bakery with friends and family. And to be honest I still do ask myself that sometimes…but not too often.

So why did I create Essential? Well, my hardware engineers wanted me to talk about how we are bringing real passion and craftsmanship back into this category. My software engineers wanted me to talk about our vision for making all devices, even those we don't make ourselves, play well together. My partners wanted me to talk about how we are using methods that could change how successful technology companies are built forever.

But the real reason is because of what happened during a night out with an old friend of mine...
Andy Rubin, CEO & Founder (Android Founder)

Specs:

Model Name
Essential PH-1

Materials
Titanium body
Ceramic back
Corning Gorilla Glass 5 cover glass

Dimensions
Height: 141.5mm
Width: 71.1mm
Thickness: 7.8mm
Weight: < 185 grams

Display
Resolution: 2560 x 1312 QHD
Aspect Ratio: 19:10
Diagonal Size: 5.71” with radiused corners
Brightness: 500 nits (typical)
Contrast Ratio: > 1:1000 (typical)
Technology: CGS / LTPS

System Architecture / OS
Android
Qualcomm® Snapdragon™ 835
CPU: Kryo 280 Octa-core (2.45GHz Quad + 1.9GHz Quad), 64 bit, 10nm processor
GPU: Adreno 540, 710MHz, 64bit

Rear Camera
13MP Dual RGB + Mono camera with image fusion technology
13MP True Monochrome mode
f/1.85 lens
Hybrid Auto Focus combing Contrast, Phase Detect and IR Laser Assist Focus
Video at 4K 30fps, 1080p 60fps or 720p 120fps

Front Camera
8MP resolution with 16:9 aspect ratio
f/2.20 fixed hyperfocal lens
Video at 4K 30fps, 1080p 60fps or 720p 120fps

Battery
3040mAh.
Fast charging via USB

Memory & Storage
RAM: 4GB
Storage: 128GB UFS 2.1

Network / Bands
UMTS/HSPA+: 1, 2, 4, 5 6, 8
GSM: 850, 900, 1800, 1900 MHz
CDMA EV-DO Rev. A: 0, 1, 10
FDD-LTE: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 17, 20, 21, 25, 26, 28, 29, 30, 66
TDD-LTE: 38, 39, 40, 41, 42, 43
TD-SCDMA: 34, 39

Connectivity
Bluetooth: 5.0 LE
WiFi: 802.11a/b/g/n/ac with MIMO
NFC: yes
Positioning: GPS and GLONASS

Human Input + Sensors
10 finger multitouch; palm and water-error rejection
Fingerprint reader: fastest available technology
Proximity / Ambient light sensor
Volume buttons, Power button
Environmental pressure sensor (barometer)
Accelerometer, Magnetometer and Gyroscope

Spec sheet

images:
Afbeeldingslocatie: https://www.essential.com/assets/images/static/camera_static.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.essential.com/assets/images/static/dock_phone.png

Afbeeldingslocatie: https://www.essential.com/assets/images/static/intro_last_frame_with_ui.jpg

Essential

Helaas nog niet verkrijgbaar in de EU.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mooie OP. Ik heb even je titel aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
rens-br schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:02:
Mooie OP. Ik heb even je titel aangepast.
Thanks was al even geleden dat ik ooit een OP heb gemaakt.
Plaatjes zijn geript van hun eigen website dus ik hoop dat ze het blijven doen.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 17:43
Off-Topic maar de naam was hier al even gepasseerd in een paar posts: Essential van Andy Rubin : 699$ - ook met Snapdragon 835, 4GB.... (zonder 3,5mm jack)

https://www.engadget.com/...one-andy-rubin-android/#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
Benjike schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:19:
Off-Topic maar de naam was hier al even gepasseerd in een paar posts: Essential van Andy Rubin : 699$ - ook met Snapdragon 835, 4GB.... (zonder 3,5mm jack)

https://www.engadget.com/...one-andy-rubin-android/#/
Zag hem ook langs komen net... Wel een mooi ding! Alleen die prijs :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Op engadget staan persrenders. :)

Maar waarom die frontcamera nou zo? Voor iets wat ik zelden gebruik, zit ie wel erg in de weg. Ik vond de oplossing van de Mii Mix wel mooi, daar zat ie rechtsonder en hoefde je alleen het toestel om te draaien. Echt boven en onder heb je toch niet meer, behalve om op te laden.

Ook weer een FPS achterop ipv onder het glas aan de voorkant. En nog steeds een bezel onder. :P Doe het dan goed. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:42

Grannd

da Granndest

En geen band20 is in Nederland ook niet echt ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Grannd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:20:
Deze release is dan ook gericht op de US. Wellicht komt het toestel op een later tijdstip naar Europa, waarbij de banden wellicht anders zijn.
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:48:
Ook weer een FPS achterop ipv onder het glas aan de voorkant. (..) Doe het dan goed. ;)
Dat ís goed! :P
Maar waarom die frontcamera nou zo? Voor iets wat ik zelden gebruik, zit ie wel erg in de weg. Ik vond de oplossing van de Mii Mix wel mooi, daar zat ie rechtsonder en hoefde je alleen het toestel om te draaien. Echt boven en onder heb je toch niet meer, behalve om op te laden.
Eens, het ziet er lekker high-tech uit, maar het blokkeert non-stop je notificatiebalk :P ook zal het niet praktisch zijn met games (die waarschijnlijk dan ook 16:9 draaien, dan zit het niet in de weg denk ik?)
Wat mij betreft hadden ze inderdaad de camera in de kin gestopt. En eventueel die kin bovenin het toestel gestopt. Dan is een lang scherm ook minder erg :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ziet er allemaal wel erg goed uit, ook de gebruikte materialen beloven veel goeds.
Wel een beetje jammer dat er toch nog een kin onder zit.

Vanavond 19:00 is de daadwerkelijke onthulling toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Grannd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:20:
Geen probleem met T-Mobile.

Hoezo geen Band 20?

Bron: https://www.essential.com/

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:21
I like it!

Mijn volgende phone wordt of deze of de nieuwe Nokia...ik wacht nog even tot de onthulling van die laatste, waarschijnlijk tijd genoeg voordat deze in Europa wordt gereleased.

Jammer dat ze nooit in de standaard spec sheets erbij zetten of draadloos opladen ook mogelijk is, vind ik namelijk een belangrijk iets.....maar goed na wat speurwerk lijkt het erop dat deze een soort van docking station gaat krijgen, gok dat dit geen standaard draadloos Qi is maar meer een soort van insteek dock, maar dat is ook goed genoeg voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door breagor op 30-05-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei oei! Keuze van een nieuwe smartphone word nu extra lastig ;). Renders, evenals de specs zien dr Prima uit. Prijs wel aan de hoge kant naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Mooi, maakt de keuze alleen iets lastiger. Heeft het ding ook ip certificering? Staat niks van in de specs

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
reyals schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:00:
Mooi, maakt de keuze alleen iets lastiger. Heeft het ding ook ip certificering? Staat niks van in de specs
Nee, hij is niet waterdicht (want het is een killer feature die de fabrikant zou vermelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kiswum schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:07:
[...]

Nee, hij is niet waterdicht (want het is een killer feature die de fabrikant zou vermelden).
Toch raar want bij de Specs van het touchscreen vermelden ze "10 finger multitouch; palm and water-error rejection"

Wat moet je met water error rejection als het toestel zelf niet water dicht is denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:26
Hartstikke mooie phone. Alleen de batterij van 3050 mah.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:42

Grannd

da Granndest

Kiswum schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:15:
[...]

Geen probleem met T-Mobile.

Hoezo geen Band 20?

Bron: https://www.essential.com/
Je heb gelijk, wel gewoon alle banden inderdaad!
Ik denk dat ik in de gauwigheid bij HSPA+ aan het kijken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Iemand een link naar de live unveil of een recording ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg mooi toestel, maar ben erg benieuwd naar het uiterlijk in het echt, vind het op de renders al shiny, shiny.
High-end hardware, Andy Rubin, interessante features (die modules mogen gestolen worden van me trouwens), maar een USA-release. Ben benieuwd hoe het toestel gedistribueerd gaat worden in Europa :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
nils7 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:44:
Iemand een link naar de live unveil of een recording ervan?
De live presentatie is over 6 uurtjes pas (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:56:
Maar ben erg benieuwd naar het uiterlijk in het echt, vind het op de renders al shiny, shiny.
Oe lala de vierde kleur had ik nog niet gezien vanmiddag en ziet er al veel beter uit: Stellar Grey.
Essential Phone

Essential Phone

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 30-05-2017 20:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:35:
[...]

Oe lala deze vierde kleur ziet er al veel beter uit:
[afbeelding]

[afbeelding]
Die groene bedoel je? Die ziet er idd wel gaaf uit :)

Maar ik sta inmiddels op de wachtlijst voor een zwarte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:44:
Die groene bedoel je? Die ziet er idd wel gaaf uit :)

Maar ik sta inmiddels op de wachtlijst voor een zwarte :P
Ah stond wat gek, maar ik bedoelde niet de vierde op het plaatje, maar de Stellar Grey ;)
Die andere drie had ik al eerder gezien vanmiddag op het werk, ik houd niet zo van die glossy afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:47:
[...]

Ah stond wat gek, maar ik bedoelde niet de vierde op het plaatje, maar de Stellar Grey ;)
Die andere drie had ik al eerder gezien vanmiddag op het werk, ik houd niet zo van die glossy afwerking.
Ja die grijze is idd ook wel mooi :)
De witte hoef ik niet direct maar de andere drie wordt ik wel hebberig van :)

Hopen dat het nog een beetje vlot komt allemaal en de S8+ nog wat waard is. Mijn vriendin vermoord me als ik een vijfde smartphone koop dit jaar 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:57:
Mijn vriendin vermoord me als ik een vijfde smartphone koop dit jaar 8)7
Haha die Donstil, heerlijk :) Op het werk kan ik alles testen, bevoelen en bekijken, scheelt heel wat centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:02:
[...]

Haha die Donstil, heerlijk :) Op het werk kan ik alles testen, bevoelen en bekijken, scheelt heel wat centen.
Ooh das wel lekker ja :)
Dat zou een hoop miskoopjes schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Mooi toestel, maar die frontcamera lijkt me (als ik op de plaatjes af moet gaan) een dealbreaker.... kan toch niet relax zijn met apps die daar geen rekening mee houden.. hoewel het lijkt dat ze de notification drawer hebben opgerekt om zo min mogelijk andere apps er mee lastig te vallen, vervalt dit natuurlijk bij full screen en/of landscape apps

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Prulleman schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:17:
Mooi toestel, maar die frontcamera lijkt me (als ik op de plaatjes af moet gaan) een dealbreaker.... kan toch niet relax zijn met apps die daar geen rekening mee houden.. hoewel het lijkt dat ze de notification drawer hebben opgerekt om zo min mogelijk andere apps er mee lastig te vallen, vervalt dit natuurlijk bij full screen en/of landscape apps
Lijkt mij dat ze fullscreen apps kunnen limiten tot dat bereik, neem aan dat ze er wel overnagedacht hebben.
Misschien dat er online foto's zijn van apps die normaal full screen draaien hoe dat eruit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Discussiëren over prijzen, levertijden, winkels, importkosten, etc., kan vanaf nu hier:
[Essential Phone] Levertijden & Prijzen

Discussiëren over de 360graden camera, hoesjes, screenprotectors, draadloze laders, (wellicht de Essential home), etc., kan vanaf nu hier:
[Essential Phone] Het grote Accessoires topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou toch verwachten dat er hier en daar al wat sneakpeeks, previews, hands-ons online staan, maar niks.
Ik hoop stiekem dat het een soort tweede display is, waar je ook shortcuts ofzo kunt toevoegen á la LG/HTC.

Hier zag ik dat al een beetje terug, maar dat is dan wel in hun eigen geschreven camera-app natuurlijk
Afbeeldingslocatie: https://www.essential.com/assets/images/static/camera_static.jpg
Kiswum schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:57:
Discussiëren over prijzen, levertijden, winkels, importkosten, etc., kan vanaf nu hier:
[Essential Phone] Levertijden & Prijzen
Lekker bezig, zag hier en daar al wat prijsjes verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Donstil schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:04:
[...]

De live presentatie is over 6 uurtjes pas (helaas).

[video]
@CLB In dit filmpje wordt de telefoon geshowd. Daarin wordt in ieder geval verteld dat er bij films zwarte randen aan de zijkanten zijn (16:9 en 16:10 filmpjes). Hierdoor maakt het niet uit dat het scherm doorloopt rondom de camera.

Ik verwacht eigenlijk ook een beetje dat het een gedeelte is waar content niet snel op weergegeven zal worden. Het is denk ik een randje die alleen gebruikt gaat worden voor notificaties en niet zozeer voor full-screen games.

Ik zag hier alvast een prijs ;)
https://www.belsimpel.nl/...al-phone-black/abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tijdens de "presentatie" viel mij op dat de bovenkant achterop al behoorlijk bekrast is.
Vanaf c.a. 17 minuten is dit zichtbaar, lijken mij geen vinger afdrukken oid.

(Op bewegend beeld wat beter te zien)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xfheb6nocva1a.25.24.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mlz6qhryogovd.26.10.png
Kiswum schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:03:
[...]

@CLB In dit filmpje wordt de telefoon geshowd. Daarin wordt in ieder geval verteld dat er bij films zwarte randen aan de zijkanten zijn (16:9 en 16:10 filmpjes). Hierdoor maakt het niet uit dat het scherm doorloopt rondom de camera.

Ik verwacht eigenlijk ook een beetje dat het een gedeelte is waar content niet snel op weergegeven zal worden. Het is denk ik een randje die alleen gebruikt gaat worden voor notificaties en niet zozeer voor full-screen games.

Ik zag hier alvast een prijs ;)
https://www.belsimpel.nl/...al-phone-black/abonnement
Geen verkeerde import prijs trouwens. Ik kwam inclusief sales tax, borderlinx shipping (2day) en btw op $965

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 31-05-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:03:
@CLB In dit filmpje wordt de telefoon geshowd.
Ben hem nu aan het bekijken en Rubin haalt een matwitte-variant uit z'n zak...
Via de website lijkt die witte toch echt glossy afgewerkt te zijn, ik haat die engineering samples O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:25:
[...]

Ben hem nu aan het bekijken en Rubin haalt een matwitte-variant uit z'n zak...
Via de website lijkt die witte toch echt glossy afgewerkt te zijn, ik haat die engineering samples O-)
Ja kak dat dacht ik ook al, die mat witte is best wel gaaf met dat zwarte/full screen front

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoonweg nog geen hands-ons op the interwebz, bizar.
Wel weer heel tof dat zoiets in 2017 nog plaats kan vinden, niks uitgelekt, bekend of snel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Als er meer mensen zijn die op zoek zijn naar de meest krachtige telefoons in een zo'n klein mogelijke behuizing, dan heb ik hier alvast een shout-out tussen 4 modellen waarvan ik denk dat die veel potentieel hebben.
Ik ben een liefhebber van de Sony Xperia Compact serie, maar het ziet er naaruit dat die volledig gaat verdwijnen. Vandaar mijn focust ligt op performance en een zo'n klein mogelijke behuizing:

https://tweakers.net/pric...069;763645;777193;490623/

De Samsung en Sony heb ik gekozen vanwege de zeer scherpe prijs en doordat ze leverbaar zijn. De overige 2 hebben wat mij betreft een mooie combinatie van hardware en totaal formaat van de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:41:
Gewoonweg nog geen hands-ons op the interwebz, bizar.
Wel weer heel tof dat zoiets in 2017 nog plaats kan vinden, niks uitgelekt, bekend of snel online.
Ja bizar eigenlijk, aan de ene kant was ik wel gehyped dinsdag maar aan de andere kant wil ik dit eigenlijk eerst wel even goed zien voor ik een besluit maak.

Ik heb nu geregeld nog de beleving van "Damned wat is dat S8+ scherm mooi" voor ik dat opgeef wil ik meer informatie rond dit toestel.
Kiswum schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:04:
Als er meer mensen zijn die op zoek zijn naar de meest krachtige telefoons in een zo'n klein mogelijke behuizing, dan heb ik hier alvast een shout-out tussen 4 modellen waarvan ik denk dat die veel potentieel hebben.
Ik ben een liefhebber van de Sony Xperia Compact serie, maar het ziet er naaruit dat die volledig gaat verdwijnen. Vandaar mijn focust ligt op performance en een zo'n klein mogelijke behuizing:

https://tweakers.net/pric...069;763645;777193;490623/

De Samsung en Sony heb ik gekozen vanwege de zeer scherpe prijs en doordat ze leverbaar zijn. De overige 2 hebben wat mij betreft een mooie combinatie van hardware en totaal formaat van de telefoon.
Begrijp mij niet verkeerd hoor maar als je in de race bent om een Essential Phone te importeren dan ben je toch totaal niet geïnteresseerd in iets van Sony of de oudere Samsung, laat staan Xiaomi?

Het gaat bij de Essential mijn inziens veel meer om Highend specs, highend materials en Stock android, met als mooie toevoeging de visie van de oprichter.

Veel minder om "waar voor je geld" of "verouderde hardware voor een goeie prijs"

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 02-06-2017 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Ik zal de Essential niet importeren, dat kan me teveel extra kosten als mijn pakket bij de douane er tussenuit wordt gepikt. Daar heb ik er niet voor over om early adopter te zijn. Tevens zit je ook te kijken met je garantie, want dat gaat via hetzelfde kanaal. Als de telefoon in de EU verkrijgbaar is, dan bestaat de kans dat garantie wereldwijd is, maar de kans is klein dat dat zal zijn.

Ik zoek naar een smartphone met de snelste hardware en zoveel mogelijk werkgeheugen (en daarmee vaak ook goede ondersteuning), een Android OS in een zo'n klein mogelijke behuizing (zodat ik de telefoon zoveel mogelijk met 1 hand kan bedienen). De prijs? Ik heb veel over voor mijn eigen perfecte telefoon, maar het moet wel in verhouding staan met het geheel.

Ik zou voor de Essential, Xperia of Galaxy kiezen vanwege het formaat van de telefoon, high-end specs en vermoedelijk de lange OS ondersteuning.
De Mi6 heb ik in het rijtje gezet vanwege de specs, prijs en Miui met 4-5 jaar software ondersteuning. Importkosten krijg je vergoed en EU garantie kan ik zo regelen, dat is bij dit merk geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29
Ik probeer zo lang mogelijk uit te stellen dat ik een mobiel zonder 3.5mm jack moet kopen dus deze komt er niet/nooit in. :)

Jammer want verder lijkt het me vooral softwarematig een prima toestel.

[ Voor 23% gewijzigd door Hanky74 op 02-06-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:23:
Ik zal de Essential niet importeren, dat kan me teveel extra kosten als mijn pakket bij de douane er tussenuit wordt gepikt. Daar heb ik er niet voor over om early adopter te zijn. Tevens zit je ook te kijken met je garantie, want dat gaat via hetzelfde kanaal. Als de telefoon in de EU verkrijgbaar is, dan bestaat de kans dat garantie wereldwijd is, maar de kans is klein dat dat zal zijn.

Ik zoek naar een smartphone met de snelste hardware en zoveel mogelijk werkgeheugen (en daarmee vaak ook goede ondersteuning), een Android OS in een zo'n klein mogelijke behuizing (zodat ik de telefoon zoveel mogelijk met 1 hand kan bedienen). De prijs? Ik heb veel over voor mijn eigen perfecte telefoon, maar het moet wel in verhouding staan met het geheel.

Ik zou voor de Essential, Xperia of Galaxy kiezen vanwege het formaat van de telefoon, high-end specs en vermoedelijk de lange OS ondersteuning.
De Mi6 heb ik in het rijtje gezet vanwege de specs, prijs en Miui met 4-5 jaar software ondersteuning. Importkosten krijg je vergoed en EU garantie kan ik zo regelen, dat is bij dit merk geen probleem voor mij.
Als garantie het probleem is dan zou je nog bij Belsimpel kunnen bestellen.
Hanky74 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:13:
Ik probeer zo lang mogelijk uit te stellen dat ik een mobiel zonder 3.5mm jack moet kopen dus deze komt er niet/nooit in. :)

Jammer want verder lijkt het me vooral softwarematig een prima toestel.
Dan zou je nog voor een pixel kunnen gaan. Softwarematig de zelfde ervaring maar dan met 3,5mm.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 02-06-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Kiswum schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:23:

Voor één hand bediening vind ik ze allemaal te groot. Dan denk ik eerder aan Xperia Compact, Galaxy A3 of iPhone.

Qua beste specs en toch makkelijk te bedienen dan denk ik aan de S8 maar die is weer duur op dit moment tenminste.

Denk dat het heel moeilijk is om een goedkope, high end specs en compact toestel te vinden. Eigenlijk zou OnePlus Dan met een mini of bezeless variant moeten komen.

Om ontopic te blijven lijkt me de Essential best een interessant toestel te worden zolang het maar echt een goed toestel wordt die alles goed doet. De tweede monochrome camera baart wel zorgen want bij de P10 is het ook niet wat het belooft. Dan heb ik liever een zoom functie zoals de iPhone.
Hopelijk wordt de software goed geoptimaliseerd en met wat extra features want kaal Android vind ik ook net wat te kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze reageren in ieder geval binnen 7 minuten. Over een internationale release:
Thanks for writing in. The international release of the Essential Phone will be announced at a later date. Further information regarding availability will be announced on Essential.com. Please be sure to keep an eye on our social media channels and Essential.com for these announcements!
Nog niks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:17
Señor Sjon schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:44:
Ze reageren in ieder geval binnen 7 minuten. Over een internationale release:

[...]

Nog niks dus.
Balen. Ik zoek een vervanger voor m'n OnePlus 3. En de Essential lijkt me echt een mooie toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Had Andy niet gezegd dat het toestel binnen een maand beschikbaar zou zijn?
Het is namelijk verdacht stil rond het toestel, geen reviews, geen youtubers, geen release.

Behalve deze tweet geen nieuwe beelden.

https://twitter.com/essential/status/880153782981599232?s=09

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14j1b3b.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 07-07-2017 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Ben toch wel heel erg benieuwd wat hier nu allemaal speelt...

http://www.nu.nl/gadgets/...liest-marketinghoofd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Laatste nieuws: Essential heeft nog een aantal weken nodig voordat de telefoon op de markt komt. De reden blijft wat mij betreft vaag....
https://www.theverge.com/...se-date-andy-rubin-august

Bericht wat Rubin heeft gestuurd naar de mensen die de telefoon al hebben besteld:
https://mobile.twitter.co...88420885211652096/photo/1
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFRNtPKUQAAr2e3?format=jpg

[ Voor 35% gewijzigd door RobertLikesTwea op 21-07-2017 22:42 . Reden: Bericht Rubin toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Time is of the Essence... Ze missen wel hun kans zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb idd ook de mail ontvangen, jammer maar helaas.
Ze moeten wel vaart gaan maken, als ze te dicht op de Pixel2 komen (of op de iPhone als we even niet alleen aan Android denken) kan dat wel eens kopers doen overlopen/twijfelen.

Toch ben ik de laatste dagen toch wel weer heel enthousiast, zeker als ik de blogs van de zie waar ze nu mee uitkomen. De foto's daarin zijn echt heel erg goed voor een Smartphone. Ik hoop dat ze dat waar kunnen maken want dan zouden ze wel eens een hele mooie kaart in handen kunnen hebben.

Getting everything in tune for the perfect picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Pffff, ik denk dat ik als hoofd communicatie bij Essential ga solliciteren, want slechter dan dit kan toch bijna niet....

Essential promises a new phone release date 'in a week'
https://www.theverge.com/...uy-amazon-retail-partners

[ Voor 10% gewijzigd door RobertLikesTwea op 09-08-2017 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:38
Lewis Hilsenteger van Unbox Therapy heeft een review exemplaar ontvangen :*) zo benieuwd!

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Krijg net een mailtje dat mijn order doorgevoerd kan worden.
Binnen 7 dagen wordt het toestel dan verzonden.

Ik ben echter wel een beetje over de hype heen dus laat hem even liggen. Er is nog te weinig bekend naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ik ben erg benieuwd naar de reviews. Ik ben nog niet helemaal overtuigd over de op5. De Xiaomi ondersteunt niet alle banden. M'n hoop ligt bij de Essential. De 360 camera kan een leuke gimmick zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het embargo lijkt verlopen. Youtube staat vol eerste indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een mooie smartphone, dit zou best mijn nieuwe aankoop kunnen zijn. Iemand al een idee waar je het tegen de vraagprijs kunt halen.
Deze vraag hoort in levertijden en prijzen

[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 22-08-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:38
Ziet er prachtig uit, ik ben enthousiast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Camera is niet echt een uitblinker als ik het zo hoor :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
B-Art schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:40:
Camera is niet echt een uitblinker als ik het zo hoor :/
Erg jammer idd. Volgens the verge enorm verbeterd met de update van vandaag maar wel zonde.

Had dit de kwaliteit van de Pixel gehaald dan had ik er zeker een besteld.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:20:
Echt een mooie smartphone, dit zou best mijn nieuwe aankoop kunnen zijn. Iemand al een idee waar je het tegen de vraagprijs kunt halen.
Als ik nu op amazon.com kijk staat er dat de telefoon in Nederland wordt geleverd.

https://www.amazon.com/gp...&keywords=essential+phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 13:37
Effectief maken ze slecht gebruik van de schermgrootte doordat vele apps het scherm aan de bovenkant verkleinen en door de on-screen navi buttons.
Hadden ze laatste aan de onderzijde geplaatst samen met de fingerprint reader dan was het een no-brainer geweest los van de camera.
Nokia 8 en HTC U11 lijken wel veel kleinere bezels te hebben maar hebben feitelijk een groter effectief benut beeldscherm en hebben beiden de fingerprint reader daar waar ie thuishoort.
Nog afgezien van het feit dat de U11 de beste smartphonecamera van dit moment heeft.
Ben benieuwd of Essential naar Europa komt want het design is mooi op de genoemde punten na, maar de Xiaomi MI-Mix-2 komt er aan!!
Ben benieuwd wie volgend jaar de fingerprint reader als eerste in het beeldscherm gaat integreren.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Die Mi mix is 6,4 inch, is me te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Mmmhhh twijfels over de camera....
Voor een telefoon in de prijsrange mag dat eigenlijk niet. Maar ik wacht de review van Tweakers wel even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-09 12:56
Dave2D lijkt erg te spreken te zijn over de telefoon in zijn review.

Korte samenvatting van zijn punten:
  • Camera kwaliteit was aangenaam verrassend. De meegeleverde camera app was een beetje te barebones voor hem.
  • Titanium + keramiek voelt erg uniek (hoewel iets zwaarder).
  • Een dag heavy use met de batterij is het meeste wat hij eruit kon halen.
  • Batterij fast charged naar full in ca. 1,5u
  • Software-matig voelt het erg stock android aan.
* Na veel benchmarken voelde de telefoon niet warm aan, wat ik persoonlijk erg tof vind :D

[ Voor 11% gewijzigd door Jimmy_ op 19-08-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Russel88 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:08:
Maar ik wacht de review van Tweakers wel even af.
Eerst maar eens wachten wanneer het toestel hier precies te verkrijgen zal zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06

13art

Moderator Mobile
De ervaringen met de camera zijn nog wat verdeeld zo te lezen. Daarbij werd er vlak voor het publiceren van vele reviews nog een update gepushed waarmee de kwaliteit van de camera in low light verbeterd werd. Dat is niet door elke reviewer mee genomen. Het is denk ik wachten op de definitieve software. Kan me zo voorstellen dat de camera app zelf ook meer instelmogelijkheden krijgt.

Voor wat betreft het uiterlijk ben ik wel een beetje verliefd op de telefoon. Minimale randen, mooi hoe de notificatie led is verwerkt. Erg mooi allemaal.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lendicap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 14:03
Heb 'm besteld inclusief 360cam en wordt door een bekende mee naar NL genomen, maar dat duurt nog een paar weken helaas.. Ben erg benieuwd, als 1 software update de camera prestaties al drastisch verbeterd kunnen ze dat niveau wellicht nog verder opkrikken. Kan niet wachten om 'm uit te proberen!
Bestelpagina kan trouwens niet tegen de auto fill van Chrome, creditcard met de hand opnieuw ingevuld en dan werkt het pas (na tig keer proberen met autofill).

Afleveradres moet in US zijn maar bestellen met NL creditcard + billing address gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Lendicap schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:21:
Heb 'm besteld inclusief 360cam en wordt door een bekende mee naar NL genomen, maar dat duurt nog een paar weken helaas.. Ben erg benieuwd, als 1 software update de camera prestaties al drastisch verbeterd kunnen ze dat niveau wellicht nog verder opkrikken. Kan niet wachten om 'm uit te proberen!
Bestelpagina kan trouwens niet tegen de auto fill van Chrome, creditcard met de hand opnieuw ingevuld en dan werkt het pas (na tig keer proberen met autofill).

Afleveradres moet in US zijn maar bestellen met NL creditcard + billing address gaat prima.
Paar weken is goed. Volgens mij wordt de camera nog niet uitgeleverd.
Ik wacht met smart op meer reviews. Camera is toch een groot minpunt lees ik, ondanks de vele updates van Essential.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lendicap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 14:03
Russel88 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:00:
[...]

Paar weken is goed. Volgens mij wordt de camera nog niet uitgeleverd.
Ik wacht met smart op meer reviews. Camera is toch een groot minpunt lees ik, ondanks de vele updates van Essential.
De camera stond ook voor me klaar om te betalen en 2-3 dagen verzending stond erbij. Ben benieuwd hoe snel het daadwerkelijk wordt opgestuurd, aangezien die bekende van mij half september op het vliegtuig richting Europa stapt. Hopelijk voor die tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 17:07
Kan er al met zekerheid gezegd worden dat deze met 4G hier in NL werkt met de grote providers als KPN/Vodafone/T-Mobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 13:37
Hij zou alle frequentiebanden gebruikt in Europa ondersteunen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 17:07
snah001 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:29:
Hij zou alle frequentiebanden gebruikt in Europa ondersteunen.
Thanks!

nieuws: Klanten smartphonemaker Essential stuurden elkaar per ongeluk privége... Dat is dan weer wat minder van ze, foutje in de Zendesk. Gelukkig geen lek in de telefoon zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 30-08-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Mmmhhh. Telefoon haalt de target datum niet. En in de tussentijd kunnen ze geen fatsoenlijke camera app schrijven?
Als de Essential hier verkrijgbaar is, zal ik 'm toch even goed vergelijken met de Nokia 8.
Een camera vind ik toch een belangrijk onderdeel van een smartphone. Gimmicks als waterdichtheid , draadloos laden vind ik onbelangrijk. Maar een camera gebruik ik toch bijna dagelijks.

• skyrebel
  • Laatst online: 15:58
Nog niets bekend of deze phone naar nl komt, maar de test van ifixit schrikt toch wel af. Conlusie: telefoon is niet te repareren.

Begin langzaam te denken dat het verstandig is een generatie van de bezel-less phones over te slaan.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
skyrebel schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:31:
Nog niets bekend of deze phone naar nl komt, maar de test van ifixit schrikt toch wel af. Conlusie: telefoon is niet te repareren.

Begin langzaam te denken dat het verstandig is een generatie van de bezel-less phones over te slaan.
Nog erger is dat het toestel slechts 5000 keer, of net iets meer, verkocht is.

Essential Phone has reportedly only sold 5,000 units through Sprint

Het is dan ook maar afvragen hoe de support gaat zijn over een tijd, of bij een opvolger van dit toestel..

[ Voor 7% gewijzigd door Luca op 28-09-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48

Alsof dat uitmaakt in Nederland, je hebt 2 jaar garantie en als de telefoon niet te repareren is krijg je een nieuwe.. problem solved..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jip99 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:29:
[...]

Alsof dat uitmaakt in Nederland, je hebt 2 jaar garantie en als de telefoon niet te repareren is krijg je een nieuwe.. problem solved..
Want over 2 jaar bestaan ze nog. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Danny.G schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:33:
Nog erger is dat het toestel slechts 5000 keer, of net iets meer, verkocht is.

Essential Phone has reportedly only sold 5,000 units through Sprint
Zo dat zou wel heel matig zijn.
Ben benieuwd hoeveel ze er "zelf" nog verkocht hebben.
Die score betekend niet dat iets wel of niet te repareren is. Het geeft aan of het makkelijk te repareren is voor een (technische) eindgebruiker.

Als jij dit toestel inlevert bij een erkend reparatie punt dan is deze natuurlijk wel te repareren. Misschien met meer onderdelen dan brood nodig maar repareren kan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Señor Sjon schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:48:
[...]

Want over 2 jaar bestaan ze nog. :?
nee dat waarschijnlijk niet, hahaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Laatst online: 09-07-2023
Sinds eind september ben ik in het bezit van de Essential Phone. Tot nu toe erg tevreden met het toestel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
marcos5 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 01:01:
Sinds eind september ben ik in het bezit van de Essential Phone. Tot nu toe erg tevreden met het toestel !
Wat is jouw ervaring met de camera? Want die werd nu niet echt goed beoordeeld in reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
Ik kom van een iPhone 5S af, en vind het een fijn toestel. Het ligt goed in de hand, heeft een mooi scherm (geen amoled, maar toch mooi helder).

Telefoon reageert soepel op alles, nergens vertraging o.i.d. . De camera is redelijk, maar niet super goed. Bij daglicht maakt hij goede foto's, video gaat prima met mooi geluid. Foto's bij weinig licht (bijv bij concerten) zijn niet scherp genoeg vind ik.

Daar staat tegenover dat ze bij Essential regelmatig updates uitsturen, zoals deze van eergisteren voor de camera / systeem software (zie bijgaande release notes van de site) :
"After installing the latest system build (NMI81C) and updating the camera app through Google Play make sure to check out the latest improvements:

- Boosted capture speed in regular and low light to below 1 second (over 40% faster)
- Improved brightness and performance in low-light
- Spatial sound when shooting in 360 (supported on device, Facebook and YouTube)
- Use volume up/down keys as shutter buttons in 360 mode
- Countdown timer when in 360 camera mode
- Bug fixes and overall reliability improvements

Several additional improvements are in the works (more HDR improvements, live 360 streaming to Facebook and Periscope, animated 360 stills and filters, Portrait Mode and Pro Mode) and will continue to roll out through updates on Google Play. System build NMI81C is starting to roll out today so expect to receive this update soon."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
marcos5 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 01:01:
Hoe heb je hem besteld als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
Al meteen in mei gepre-ordered via de site en in juli definitief gekocht. Ik ben op vakantie bij vrienden in Amerika geweest eind augustus, waarbij ik hoopte hem mee naar huis te kunnen nemen.

Maar helaas kwam de telefoon pas één week later op 11 september aan bij hun. Daardoor moest ik tot eind september wachten totdat iemand anders m kon meenemen.

Ik vond het design al vanaf het begin erg gaaf.

Ik heb ook de 360 graden camera erbij gekocht voor 50 USD, maar die moet ik nog goed testen, nog geen tijd voor genomen. Schijnbaar zijn ze nu aan t werken aan een draadloos oplaadbare mat (oid).

[ Voor 19% gewijzigd door marcos5 op 07-10-2017 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 19:31
marcos5 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 01:53:
Al meteen in mei gepre-ordered via de site en in juli definitief gekocht. Ik ben op vakantie bij vrienden in Amerika geweest eind augustus, waarbij ik hoopte hem mee naar huis te kunnen nemen.

Maar helaas kwam de telefoon pas één week later op 11 september aan bij hun. Daardoor moest ik tot eind september wachten totdat iemand anders m kon meenemen.

Ik vond het design al vanaf het begin erg gaaf.

Ik heb ook de 360 graden camera erbij gekocht voor 50 USD, maar die moet ik nog goed testen, nog geen tijd voor genomen. Schijnbaar zijn ze nu aan t werken aan een draadloos oplaadbare mat (oid).
Zit er bij jou telefoon de speaker gril in? Op Reddit circuleren posts waarbij deze gril in de eerste batch telefoons mist. https://www.reddit.com/r/...erence_in_speaker_grills/

Ik haal de mijne volgende week op bij een Bestbuy en hopelijk zonder defecten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
Ja, bij mij wel zo te zien :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jOp5Hbp.jpg

Bijgaand een foto van de telefoon in zijn geheel ook nog :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OYblFYL.jpg?1

[ Voor 119% gewijzigd door marcos5 op 08-10-2017 17:08 . Reden: plaatjes toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
marcos5 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:10:
Ja, bij mij wel zo te zien :
[afbeelding]

Bijgaand een foto van de telefoon in zijn geheel ook nog :
[afbeelding]
Thanks, fijn om te horen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baqsteen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 09:22
Tot op heden ook zeer tevreden met het toestel. Geen last van klachten zoals beschreven op de vele fora.
Voor de camera gebruik ik eigenlijk alleen de google pixel port welke zeker niet teleurstelt.

De eigen Essential camera is al wel een stuk beter met de laatste update. De hardware is er, nu nog ff tweaken met de software en dan zal deze uiteindelijk ook wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBeaver
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-07 22:16
Hier is het forum niet voor bedoeld. Linken of verwijzen mag wel in je tag/handtekening.

[ Voor 77% gewijzigd door 13art op 17-10-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

reviews: Essential Phone PH-1: een frisse wind door smartphoneland

Jammer dat de camera zo tegenvalt, anders was het volgens mij gewoon echt een toptoestel geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:42:

Jammer dat de camera zo tegenvalt, anders was het volgens mij gewoon echt een toptoestel geweest.
Het is nog steeds een top toestel, zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:45:
Het is nog steeds een top toestel, zeker voor die prijs.
Met de huidige prijs is het inderdaad een stuk interessanter. Maar 500 euro uitgeven aan een telefoon waarvan de camera 'meh' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:46:
[...]

Met de huidige prijs is het inderdaad een stuk interessanter. Maar 600 euro uitgeven aan een telefoon waarvan de camera 'meh' is.
Hecht zelf niet zoveel waarde aan de camera, gebruik hetzelf niet zoveel. Maar ben dan ook niet van de Snapchat generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rens-br schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:42:

Toch zou je denken dat dit softwarematig echt verbeterd moet kunnen worden aangezien het dezelfde sensor is als in de G6. Er is dus wellicht hoop. Enige waar ik bang voor ben is dat het geld ontbreekt om deze firma te laten blijven bestaan. De prijsverlaging van 200 dollar voelt een beetje als een noodgreep. En als laatste, er zijn voor alsnog geen custom roms. Iets wat als tweaker zijnde een groot gemis is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:47:
Hecht zelf niet zoveel waarde aan de camera, gebruik hetzelf niet zoveel. Maar ben dan ook niet van de Snapchat generatie.
Ik ook niet. Maar op vakantie heb ik alleen mijn telefoon. Dan mogen de plaatjes wel gewoon meer dan prima zijn ipv. 'meh'.
l3art schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:48:
Toch zou je denken dat dit softwarematig echt verbeterd moet kunnen worden aangezien het dezelfde sensor is als in de G6.
Dat moet ook wel lukken, als ik deze reactie mag geloven. Maar kennelijk is de sensor gewoon niet echt super.
Enige waar ik bang voor ben is dat het geld ontbreekt om deze firma te laten blijven bestaan. De 200 dollar verlaging van de prijs voelt een beetje als een noodgreep. En als laatste, er zijn voor alsnog geen custom roms. Iets wat als tweaker zijnde een groot gemis is. ;)
Daar zat ook net aan te denken. De prijsverlaging doet mij ook denken dat het toestel totaal niet verkocht wordt en hopen ze met deze prijsverlaging de toestellen in ieder geval wel te kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
rens-br schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:46:
[...]

Met de huidige prijs is het inderdaad een stuk interessanter. Maar 500 euro uitgeven aan een telefoon waarvan de camera 'meh' is.
€500 = over het algemeen niet hetzelfde als $500,- bij smartphones. Als de telefoon nu in Nederland beschikbaar zou zijn, dan zit je rond de €549,- tot €599,- (al geeft Belsimpel momenteel nog de oude prijs van €849,- aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Zelf kom ik om 520 uit vanaf Amazon inc verzending en import fees. Nu vroeg ik mij af of iemand hier een coupon heeft gehad die ik kan overnemen tegen een x bedrag natuurlijk en of die in te leveren is bij Amazon?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:16
Coupons komen pas in november en zullen alleen geldig zijn via de webshop van Essential die niet naar NL shipt. Maar ook 520€ is het toestel het waard. Ik ben in ieder geval meer dan tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Zeker weten, maar was het vragen waar. Nu eerst mijn eigen toestel verkopen

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-09 21:12
Met belastingen en andere kosten komt de essential op ongeveer 560 euro uit.
Gekocht via amazon.

[ Voor 12% gewijzigd door Sakerhetz op 26-10-2017 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avathar.rauko
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 09:44
Net besteld via amazon, toch de knoop doorgehakt. Ga overstappen van iPhone naar de Essentials phone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
rens-br schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:52:
[...]

Ik ook niet. Maar op vakantie heb ik alleen mijn telefoon. Dan mogen de plaatjes wel gewoon meer dan prima zijn ipv. 'meh'.

[...]

Dat moet ook wel lukken, als ik deze reactie mag geloven. Maar kennelijk is de sensor gewoon niet echt super.

[...]

Daar zat ook net aan te denken. De prijsverlaging doet mij ook denken dat het toestel totaal niet verkocht wordt en hopen ze met deze prijsverlaging de toestellen in ieder geval wel te kunnen verkopen.
Ik heb mijn toestel inmiddels al een weekje en ben zeer te spreken. Met de modded google camera schiet ik perfecte foto's in daglicht. Wel heeft de camera moeite met foto's in het donker. Als je interesse hebt in wat foto's die ik tijdens mijn vakantie heb geschoten, laat maar weten :)

Laat je vooral niet afschrikken door de reviews. Het is een prachtig en unieke toestel die nu zeker weten waard is voor het bedrag wat je neertelt ($500 zonder tax).
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [Essential Phone] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Essential Phone] Het grote Accessoires topic