Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:33
Kiswum schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:07:
Wat zijn tegenwoordig de resultaten van de camera? Zijn die te vergelijken met een mid-range toestel, een high-end Chinaphone of een High-end smartphone op de Europese markt?
Ik heb de telefoon gisteren binnen en heb al wat foto's gemaakt. Heb het idee dat de camera niet onderdoet voor de camera van de op5 die ik gehad heb. Moet sowieso zeggen dat ik nu na 1 dag erg te spreken ben over de telefoon.
- Android pie werkt top.
- Bouwkwaliteit van de telefoon is echt schitterend
- Het kleinere formaat t.o.v. veel andere recente telefoons bevalt goed.

Hopelijk blijft de software ondersteuning nog een tijd doorlopen als dat zo is dan verwacht ik dat ik nog lang plezier ga hebben van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
XPS15 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

Ik heb de telefoon gisteren binnen en heb al wat foto's gemaakt. Heb het idee dat de camera niet onderdoet voor de camera van de op5 die ik gehad heb. Moet sowieso zeggen dat ik nu na 1 dag erg te spreken ben over de telefoon.
- Android pie werkt top.
- Bouwkwaliteit van de telefoon is echt schitterend
- Het kleinere formaat t.o.v. veel andere recente telefoons bevalt goed.

Hopelijk blijft de software ondersteuning nog een tijd doorlopen als dat zo is dan verwacht ik dat ik nog lang plezier ga hebben van dit toestel.
Ik heb hem sinds vandaag en kan alle pluspunten beamen. De camera levert geen topprestaties maar het is ook echt niet zo slecht als alle reviews doen vermoeden. Voor <€250 is het echt een toptoestel!
Wat betreft software updates door Essential ben ik vrij pessimistisch, er gaan hardnekkige geruchten dat Essential binnenkort op de fles gaat. Als je kijkt naar de recente prijsverlagingen, de zeer magere verkoopaantallen en hun eerdere aankondiging dat ze de ontwikkeling van de PH-2 gestopt hebben lijkt het inderdaad sterk dat ze nog lang door kunnen gaan.
Ik heb er wel vertrouwen in dat er dan community support zal komen (LineageOS b.v.).

[ Voor 3% gewijzigd door PhWolf op 30-08-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 23:20

erhan12

PMD

Ik heb er een via v&a gekocht, voor <300 ist wel een aanrader als je houdt van stock android. Scherm en design zijn uniek, materialen idem dito. Max. helderheid is oké, batterij gaat ongeveer 1 dag mee, dat zijn imo de grootste minpunten. Camera kan ik niet beoordelen want kan t niet goed vergelijken, goed genoeg voor mij iig. Hijs ook wat zwaar btw.

[ Voor 3% gewijzigd door erhan12 op 07-09-2018 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:09
Hoe soepel is het scrollen op deze telefoon onder Android Pie? Is er nog andere lag zichtbaar?

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
sfinx schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 07:56:
Hoe soepel is het scrollen op deze telefoon onder Android Pie? Is er nog andere lag zichtbaar?
Ik denk niet dat je het 'lag' mag noemen in de zin dat de processor het niet aankan oid, maar ik had hiervoor een OPO en een SGS8 en moet zeggen dat ik bij de PH-1 toch merk dat het scrollen wat minder soepel lijkt. Ik denk dat het meer aan de schermtechnologie ligt (jitter/verversingssnelheid etc) dan aan de snelheid van de hardware.
Het is naar mijn mening geen dealbreaker gezien de prijs en het is eigenlijk alleen merkbaar als je heel snel op en neer scrollt.

[ Voor 10% gewijzigd door PhWolf op 11-09-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
erhan12 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:58:
Ik heb er een via v&a gekocht, voor <300 ist wel een aanrader als je houdt van stock android. Scherm en design zijn uniek, materialen idem dito. Max. helderheid is oké, batterij gaat ongeveer 1 dag mee, dat zijn imo de grootste minpunten. Camera kan ik niet beoordelen want kan t niet goed vergelijken, goed genoeg voor mij iig. Hijs ook wat zwaar btw.
Ben benieuwd hoe je de telefoon gebruikt dat je op 1 dag uitkomt met de batterij. Hoeveel schermtijd wordt er aangegeven en hoeveel % batterij heb je dan nog over?
Ik doe makkelijk 2 a 2,5 dagen met de batterij, al moet ik zeggen dat ik hem niet gek veel gebruik gedurende de dag (hooguit 3,5 uur schermtijd in die 2 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12

erhan12

PMD

PhWolf schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:12:
[...]

Ben benieuwd hoe je de telefoon gebruikt dat je op 1 dag uitkomt met de batterij. Hoeveel schermtijd wordt er aangegeven en hoeveel % batterij heb je dan nog over?
Ik doe makkelijk 2 a 2,5 dagen met de batterij, al moet ik zeggen dat ik hem niet gek veel gebruik gedurende de dag (hooguit 3,5 uur schermtijd in die 2 dagen)
Tussen de 4 en 5u SOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:34
Kan iemand mij helpen? :) Ik had een Essential Phone, nu een Pixel 2 XL. Ik probeer VoLTE werkend te krijgen i.c.m. Tele2, dit had ik met mijn Essential werkend.

Mocht je Tele2 hebben, kan je mij de APN gegevens doorsturen die je hebt? :) Zo kan ik het eventueel vergelijken. Nog mooier zou zijn als je de .mbn file kunt kopiëren, misschien dat ik daarmee kan knutselen.

• erhan12

erhan12

PMD

Baris schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:28:
Kan iemand mij helpen? :) Ik had een Essential Phone, nu een Pixel 2 XL. Ik probeer VoLTE werkend te krijgen i.c.m. Tele2, dit had ik met mijn Essential werkend.

Mocht je Tele2 hebben, kan je mij de APN gegevens doorsturen die je hebt? :) Zo kan ik het eventueel vergelijken. Nog mooier zou zijn als je de .mbn file kunt kopiëren, misschien dat ik daarmee kan knutselen.
Ik kan je helaas niet helpen, ik heb lebara, maar hoe merk je dat volte werkt?

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:34
erhan12 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 00:03:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen, ik heb lebara, maar hoe merk je dat volte werkt?
Je ziet die opties onder mobiele netwerk staan, of je belt met *#*#4636#*#* en ziet de VOLTE toggle aanstaan

• erhan12

erhan12

PMD

Baris schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:26:
[...]

Je ziet die opties onder mobiele netwerk staan, of je belt met *#*#4636#*#* en ziet de VOLTE toggle aanstaan
Bedankt, bij mij staat t uit wsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09 10:36
Iemand al voorgehad dat de Essential geen internetverbinding maakte in het buitenland (EU)?

- Alle nodige toggles stonden aan.
- had ontvangst en R van roaming.
- Voldoende belwaarde/data op SIM.
- Altijd internet gehad met mijn Oneplus X met de SIM.

Edit: waren dus de instellingen van de APN die een update nodig hadden.
Opgelost!

[ Voor 14% gewijzigd door VoedoeAndVodka op 27-09-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12

erhan12

PMD

Ik snap dat een telefoon die niet in de EU te koop is niet populair is op tweakers, maar t verbaast me enigszins wel dat er extreem weinig topics of reacties tbv de essential phone zijn. Vooral nadatie vaak afgeprijsd is/was geweest op Amazon, goede specs voor de prijs na de prijsdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Nul marketing, laat beschikbaar na launch, alleen via Ebay/Amazon.com verkrijgbaar met eventuele invoerrechten van dien en geen korting via een abo. Ik zie genoeg bezwaren in de overvolle smartphonemarkt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
De eerste reviews waren absoluut niet positief over de camera, met name doordat de telefoon tegen directe concurrenten moest strijden. Een jaar na de release, waren de reviews niet meer aangepast en toen bleken er een hoop verbeteringen te zijn uitgevoerd voor de camera + een flinke prijsverlaging zorgden ervoor dat het een interessante smartphone kon zijn. Echter kwamen in de periode ook geruchten over een massa ontslag, waardoor mensen niet meer snel voor een geïmporteerde telefoon zullen kiezen van 1 jaar oud. Dat zou betekenen dat het updatebeleid nog onzekerder is dan het al was (bij een nieuwe fabrikant).

Nu zijn we zo'n 1,5 jaar verder en zit het qua updates beter dan bij grotere merken, maar het blijft een gok. Ik heb zelf uiteindelijk voor de S9 gekozen, vanwege de goede prijs, bewezen goede camera en levertijd (direct op te halen).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07
Ik gebruik het toestel nu al ruim een jaar dagelijks en ben prima tevreden.

Vooral na elke keer vallen dat ik denk: ai, dat was m'n scherm. Maar vooralsnog overleefd de Essential Phone alle valpartijen.

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:38
Voor de essentials bezitters.
Hoe zit het nu de dag van vandaag met de camera problemen ?

Ik overweeg om deze telefoon te iopen met oog op black friday deals.

Camera is op zich niet bepaald een dealbreaker want ik vind het design en de compactheid zowiezo al een groot pluspunt zeker met het scherm.

(Ik kom van een huawei p10)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Zelf al een jaar in het bezit van dit toestel! Camera werkt keurig met de Gcam build zelfs de night mode werkt! Ben er zelf altijd nog tevreden over.

Add me op Stadia: Gloogle

• Philtjens
Pukson schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:18:
Zelf al een jaar in het bezit van dit toestel! Camera werkt keurig met de Gcam build zelfs de night mode werkt! Ben er zelf altijd nog tevreden over.
Dan weet ik wat me te doen staat met black friday 😂👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Probleempje vandaag is men telefoon helaas tegen de grond gegaan met een kleine barst links onder aan mijn scherm.

Alles werkt nog perfect maar zou dit toch graag gemaakt hebben.

Iemand een idee waar ze een scherm kunnen vervangen van de essential phone en hoeveel zal die kosten dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09 10:36
Update naar Android Q (10) is binnen.
Knap dat ze nog steeds zo kort op de bal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:33
VoedoeAndVodka schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:40:
Update naar Android Q (10) is binnen.
Knap dat ze nog steeds zo kort op de bal spelen.
Idd, niet verwacht weer direct een update te krijgen. Ik heb sinds de update wel een probleem met mijn mobiele verbinding. Als ik wil bellen krijg ik standaard bij de eerste poging: mobiel netwerk niet beschikbaar. Bij tweede keer bellen lukt het vaak wel. Gebeld worden is ook een probleem. Bellers krijgen direct de voicemail.

Meer met dit probleem? Enig idee wat ik er aan kan doen?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [Essential Phone] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Essential Phone] Het grote Accessoires topic