Wordt nog wel ff wachten met rooten en twrp met de essential.
Ik ben wel erg benieuwd naar foto's. Zeker ook in minder goed verlichte omstandigheden.Baris schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:09:
[...]
Ik heb mijn toestel inmiddels al een weekje en ben zeer te spreken. Met de modded google camera schiet ik perfecte foto's in daglicht. Wel heeft de camera moeite met foto's in het donker. Als je interesse hebt in wat foto's die ik tijdens mijn vakantie heb geschoten, laat maar weten
Laat je vooral niet afschrikken door de reviews. Het is een prachtig en unieke toestel die nu zeker weten waard is voor het bedrag wat je neertelt ($500 zonder tax).
Ja dat is voor mij toch wel een van de grootste bezwaren. Er is eigenlijk geen root/custom rom ontwikkeling voor deze telefoon.Sakerhetz schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:00:
Wordt nog wel ff wachten met rooten en twrp met de essential.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
@13art ... De ontwikkeling van deze telefoon zal zeker komen .. custom roms twrp en.magisk..duurt alleen wat langer.
Laten we het hopen. Als de verkoop inderdaad zo tegenvalt dan is het maar de vraag of het voor developers de moeite is om er mee aan de slag te gaan.Sakerhetz schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:34:
@13art ... De ontwikkeling van deze telefoon zal zeker komen .. custom roms twrp en.magisk..duurt alleen wat langer.
Wat ik op xda lees is dat de kernel en images nog niet vrijgegeven zijn door essential.
Dus wordt het moeilijk voor een Developer om custom roms e.d. te maken.
Ik krijg de essential morgen binnen en hoop dat we binnenkort kunnen rooten e.d.
Ik krijg de essential morgen binnen en hoop dat we binnenkort kunnen rooten e.d.
Hierbij een aantal foto's van mijn vakantie in LA: https://photos.app.goo.gl/cfXuCFOVDpTYYOYI3. Al deze foto's zijn gemaakt met een modded stock camera van Google (https://forum.xda-develop...mera-port-t3665197/page13), dus niet de stock app van Essential. Essential is wel keihard bezig om hun stock app bij te werken, maar voor mij nog niet goed genoeg om standaard te gebruiken.l3art schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:25:
[...]
Ik ben wel erg benieuwd naar foto's. Zeker ook in minder goed verlichte omstandigheden.
[...]
Ja dat is voor mij toch wel een van de grootste bezwaren. Er is eigenlijk geen root/custom rom ontwikkeling voor deze telefoon.
Heb een aantal foto's in de album gegooid die in het donker zijn gemaakt. Zijn wel een bummer zoals ik eerder zei
Gisteren heeft iemand root op het toestel werkend gekregen!Ja dat is voor mij toch wel een van de grootste bezwaren. Er is eigenlijk geen root/custom rom ontwikkeling voor deze telefoon.
De kernel is wel vrijgegevenSakerhetz schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:42:
Wat ik op xda lees is dat de kernel en images nog niet vrijgegeven zijn door essential.
[ Voor 12% gewijzigd door Baris op 29-10-2017 18:47 ]
Ik ben wel benieuwd naar wat real-life foto's.Baris schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:09:
Ik heb mijn toestel inmiddels al een weekje en ben zeer te spreken. Met de modded google camera schiet ik perfecte foto's in daglicht. Wel heeft de camera moeite met foto's in het donker. Als je interesse hebt in wat foto's die ik tijdens mijn vakantie heb geschoten, laat maar weten
Dat geloof ik graag! Ik was overigens niet van plan om een nieuwe telefoon te kopen hoor.Laat je vooral niet afschrikken door de reviews. Het is een prachtig en unieke toestel die nu zeker weten waard is voor het bedrag wat je neertelt ($500 zonder tax).
Ze staan bij mijn vorige post erinrens-br schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:30:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar wat real-life foto's.
Heb de Essential ph-one vandaag binnen gekregen
. Perfect toestel en de foto's maakt ie prima ook in low light.
Foto's zien er inderdaad netjes uit, behalve dan de Low Light. (Maar mijn OPO doet dat echt niet beter, wat dat betreft)
Hoe heb jij hem besteld? en waar ben je totaal op uitgekomen. ik hoor het graag.Sakerhetz schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:22:
Heb de Essential ph-one vandaag binnen gekregen
Ondertussen mijn eerste 24uur met de Essentials Phone. Ik kom van een 4jaar oude iPhone 6 af, maar wat een verademing is Android tov IOS. Interface is clean en werkt lekker snel batterij duur zit op 1dag en 17u. Na een dag intensief gebruik 73%.
Momenteel erg blij met de keuze, zal volgende week maandag een updatetje geven
Momenteel erg blij met de keuze, zal volgende week maandag een updatetje geven
[ Voor 14% gewijzigd door avathar.rauko op 31-10-2017 19:04 ]
Hoi allemaal, kreeg een vraag over de kosten en hoe ik de Essentials phone heb besteld. Dit is gedaan via Amazon met expres shipping en import 591. Hoop geld maar van mening zeker waard, uiteraard kan je via Amazon normale shipping kiezen zal die iets goedkoper zijn 560ongv.
Dank, zet je zoiets de volgende keer in het levertijden en prijzen topic?
Dank, zet je zoiets de volgende keer in het levertijden en prijzen topic?
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 01-11-2017 19:52 ]
Voor de geïntresseerden hierbij een artikel waarin de camera nog eens wordt gereviewd. Het is niet zo slecht als het lijkt 
https://techcrunch.com/20...ks-to-camera-updates/amp/
Het lag wel in de lijn der verwachtimg dat met updates de camera beter zou worden. Hoop voor het bedrijf dat ze hun hoofd boven water kunnen houden en dat de telefoon nu goed gaat verkopen. Heb zelf mijn main focus op de V30 van LG met name vanwege de dac en de te verwachten community ondersteuning, maar deze telefoon blijft me ook zeker bekoren en dus mijn aandacht houden.Baris schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:23:
Voor de geïntresseerden hierbij een artikel waarin de camera nog eens wordt gereviewd. Het is niet zo slecht als het lijkt
Net nog even, dmv de friends&family code, een 360 camera besteld via de essential site. Via via zal deze dan hier komen. Tot op heden nog steeds heel tevreden met het toestel. Het is ook leuk om te zien hoe nu meerdere sites artikels/ recensies publiceren dat de camera nu hartstikke goed presteert na alle updates van de afgelopen tijd.
Ben ook heel benieuwd wanneer de oreo update uitkomt, gezien het feit dat deze versie al geruime tijd uit is...
Ben ook heel benieuwd wanneer de oreo update uitkomt, gezien het feit dat deze versie al geruime tijd uit is...
Heb je toevallig wat linkjes?Baqsteen schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:58:
Het is ook leuk om te zien hoe nu meerdere sites artikels/ recensies publiceren dat de camera nu hartstikke goed presteert na alle updates van de afgelopen tijd.
Wilde ik hem bestellen, is die overal zowat out of stock. Door de prijsdaling zullen de verkopen wel gegroeid zijn. Zie ook verschillende websites er toch op terugkomen zoals XDA en een paar YouTubers
Add me op Stadia: Gloogle
Geen links bij de hand, maar op YouTube kun je een hoop vinden. Veel reviewers daar die hun review herzien/ ervaringen delen na een aantal maanden. Op xda heb je nog een artikel waarin iemand zijn ervaringen deelt.
Het is een toptelefoon de Essential ph-one en de kwaliteit is zeer goed.
De camera maakt bijna perfecte foto's ook in slecht licht.
De telefoon kun je nu bestellen bij Amazon voor 449 dollar is een koopje nmm
Ook kun je de telefoon rooten mbv adb... Twrp werkt nog niet maar wordt aan gewerkt evenals een lineage rom.
De camera maakt bijna perfecte foto's ook in slecht licht.
De telefoon kun je nu bestellen bij Amazon voor 449 dollar is een koopje nmm
Ook kun je de telefoon rooten mbv adb... Twrp werkt nog niet maar wordt aan gewerkt evenals een lineage rom.
Zie net dat Lineage OS inmiddels ook werkend is op de Essential ph-1. Krijg die van mij volgende week binnen dus benieuwd of dat voordelen bied over de stock ROM.
https://forum.xda-develop...ential-ph-1-mata-t3703759
https://forum.xda-develop...ential-ph-1-mata-t3703759
Voor de liefhebbers. Mr. mobile heeft zijn review herzien nu er wat updates voor de essential zijn.
Ook stipt hij even de camera sensor icm modded Google Camera aan.
Ook stipt hij even de camera sensor icm modded Google Camera aan.
De iPhone 6 komt uit 2014. Niet 2013.avathar.rauko schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:48:
Ik kom van een 4jaar oude iPhone 6 af, maar wat een verademing is Android tov IOS.
[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 12-11-2017 23:41 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hey hallo iedereen,
Ik zou graag deze telefoon willen kopen en ik zie mensen zeggen dat ze deze telefoon hebben gekocht via amazon voor 449 en inc tax op 560 euro uitkomen.. ik heb geen idee hoe jullie dit hebben gedaan?! want ik kom daar echt niet op, de winkel die voor 449 verkoopt verstuurd niet naar NL.. kan iemand mij vertellen welke amazon jullie hebben gebruikt?. en of bepaalde codes/giftcards?.
En hoe zit het met de oplader? gebruiken jullie een reisstekker om de Amerikaanse power brick te gebruiken?
Ik zou graag deze telefoon willen kopen en ik zie mensen zeggen dat ze deze telefoon hebben gekocht via amazon voor 449 en inc tax op 560 euro uitkomen.. ik heb geen idee hoe jullie dit hebben gedaan?! want ik kom daar echt niet op, de winkel die voor 449 verkoopt verstuurd niet naar NL.. kan iemand mij vertellen welke amazon jullie hebben gebruikt?. en of bepaalde codes/giftcards?.
En hoe zit het met de oplader? gebruiken jullie een reisstekker om de Amerikaanse power brick te gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door Jip99 op 13-11-2017 10:18 ]
Via Amazon zou dit echt moeten lukken? Als ik naar https://www.amazon.com/Es...&keywords=essential+phone ga, dan krijg ik dit:Jip99 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:11:
Hey hallo iedereen,
This item ships to Netherlands. Want it Wednesday, Nov. 15? Order within 9 hrs 34 mins and choose AmazonGlobal Priority Shipping at checkout.
Ik heb hem zelf bij Bestbuy afgehaald, dus ik heb geen ervaring met de levering via Amazon.
Wat betreft de lader, daar gebruik ik idd een reisstekker voor.
Als iemand een 27W USB-PD adapter met 5V-3A heeft gevonden, dan houd ik mij aanbevolen
maar die is 499Baris schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:02:
[...]
Via Amazon zou dit echt moeten lukken? Als ik naar https://www.amazon.com/Es...&keywords=essential+phone ga, dan krijg ik dit:
This item ships to Netherlands. Want it Wednesday, Nov. 15? Order within 9 hrs 34 mins and choose AmazonGlobal Priority Shipping at checkout.
Ik heb hem zelf bij Bestbuy afgehaald, dus ik heb geen ervaring met de levering via Amazon.
Als iemand een 27W USB-PD adapter met 5V-3A heeft gevonden, dan houd ik mij aanbevolenFastcharge doet het in ieder geval niet op de Belkin 27W adapter (2.4A
)
Haha, wees blijJip99 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:11:
[...]
maar die is 499ik denk dat de 449 telefoons allemaal zijn uitverkocht of dat de prijs weer snel omhoog geschroefd is.. omdat het als warme broodjes ging..
Heb wel een 200$ voucher gekregen, die ik aan de 360 graden camera heb gespendeerd

Tronsmart Fast Charge 27W 1 Port Type A USB Wall Charger for Smartphone + Type C 5V / 3A uitgang voor de Nexus 5X 6P Letv Max Google Pixel Google Pixel XL- EU PlugBaris schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:14:
[...]
Haha, wees blijZelf heb ik hem helaas voor 760$ met tax gehaald, net voor de prijsdaling.
Heb wel een 200$ voucher gekregen, die ik aan de 360 graden camera heb gespendeerd
als je die charger zoekt dan heb je je oplader
update, de essential heeft geen Quickcharge maar USB PA, dus zoek op de 27w 9v 3a lader en die werkt wel denk ik..
[ Voor 19% gewijzigd door Jip99 op 13-11-2017 13:05 ]
Als je hem via en van Amazon koopt worden de extra kosten automatisch doorbelast en hoef je niets meer extra af te dragen.Jip99 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:33:
Hebben de mensen die de telefoon uit USA hebben laten komen tax moeten betalen in nederland? zo ja hoeveel was dat?
want 570 euro is wel een prima prijs.. maar als ik dan alsnog 100+ euro moet betalen aan de roverheid hier...
Good taste is for people who can’t afford sapphires
ah gelukkig.. dat lukrake gedoe altijd hier bij de douane ..FirePuma142 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:08:
[...]
Als je hem via en van Amazon koopt worden de extra kosten automatisch doorbelast en hoef je niets meer extra af te dragen.
570 euro vind ik wel een nette prijs dan! ik heb hm besteld.. ben benieuwd.. heb ook gelijk een andere oplader erbij gekocht die hopelijk wel gaat werken met fast charging..
Ik heb zelf bij bol.com een adaptertje gehaald en deze vastgelijmd (met loctite) aan de originele lader van de essential. Werkt prima. Link bol.com: https://www.bol.com/nl/p/...0v-250v/9200000046443061/Baris schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:02:
[...]
Via Amazon zou dit echt moeten lukken? Als ik naar https://www.amazon.com/Es...&keywords=essential+phone ga, dan krijg ik dit:
Als iemand een 27W USB-PD adapter met 5V-3A heeft gevonden, dan houd ik mij aanbevolenFastcharge doet het in ieder geval niet op de Belkin 27W adapter (2.4A
)
Haha, mooie oplossingBaqsteen schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:47:
[...]
Ik heb zelf bij bol.com een adaptertje gehaald en deze vastgelijmd (met loctite) aan de originele lader van de essential. Werkt prima. Link bol.com: https://www.bol.com/nl/p/...0v-250v/9200000046443061/
Ik kom net achter een probleem bij de essential ph1, hebben de mensen die er hier een hebben daar ook last van?
Het gaat om micro stotters tijdens scrollen.. het schijnt best veel voor te komen, of volgens mij bij allemaal?. daar probeer ik nu achter te komen.. dus wie heeft er last van? tijdens langzaam scrollen stottert de telefoon.. maakt niet uit in welke app.. schijnt overal te gebeuren.
Het gaat om micro stotters tijdens scrollen.. het schijnt best veel voor te komen, of volgens mij bij allemaal?. daar probeer ik nu achter te komen.. dus wie heeft er last van? tijdens langzaam scrollen stottert de telefoon.. maakt niet uit in welke app.. schijnt overal te gebeuren.
Via Amazon (Import) heb geen recht op garantie ? Als ik betaal via cc heb ik wel weer bepaalde rechten, iemand ervaring hiermee ?
Werkt fast charging wel? want iemand in dit topic zei dat het niet werkte bij hem... oeps dat ging over een 2.4a lader.Baqsteen schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:47:
[...]
Ik heb zelf bij bol.com een adaptertje gehaald en deze vastgelijmd (met loctite) aan de originele lader van de essential. Werkt prima. Link bol.com: https://www.bol.com/nl/p/...0v-250v/9200000046443061/
[ Voor 4% gewijzigd door Jip99 op 15-11-2017 10:20 ]
Fast charging werkt, echter de telefoon doet niet continue aan fast charging. Ik denk dat alleen tijdens de bulk laad fase de volledige laadcapaciteit wordt gebruikt. Daarna gaat het over naar absorptie en float laadfases en wordt de snelheid teruggeschroefd.Jip99 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:04:
[...]
Werkt fast charging wel? want iemand in dit topic zei dat het niet werkte bij hem... oeps dat ging over een 2.4a lader.
Android Oreo beta is beschikbaar sinds vandaag voor de essential
Ik heb er geen last van, voor de vele updates merkte ik het wel. Maar dat is allemaal wel verbeterd. Er zijn mensen die er nog wel last van (schijnen te) hebben, Maar ik denk dat dit ook subjectief is. Voor sommigen heeft een factory reset ook wonderen gedaan.Jip99 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:40:
Ik kom net achter een probleem bij de essential ph1, hebben de mensen die er hier een hebben daar ook last van?
Graag de wijzigen knop gebruiken om je bericht aan te passen in plaats van meerdere berichten onder elkaar te posten
[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 27-11-2017 13:35 ]
ah tnx! dan ga ik ook gewoon dat truukje doen met een adapter.Baqsteen schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:37:
[...]
Fast charging werkt, echter de telefoon doet niet continue aan fast charging. Ik denk dat alleen tijdens de bulk laad fase de volledige laadcapaciteit wordt gebruikt. Daarna gaat het over naar absorptie en float laadfases en wordt de snelheid teruggeschroefd.
Android Oreo beta is beschikbaar sinds vandaag voor de essential![]()
![]()
en dat fast charging veranderd weet ik.. de eerste 75% doet die snel ofzo.. daarna gaat het steeds langzamer om schade te voorkomen..
en ik denk dat ik die orea beta ga installeren! ik heb nu nog een nexus 6p met 8.0.1 beta.. dus ik ben Oreo al een hele tijd gewend..
Wow als je wat meer leest over de essential dan komen er zoveel slechte verhalen naar boven

[ Voor 19% gewijzigd door Jip99 op 15-11-2017 13:03 ]
Dat gedoe met de stoffen speaker grill was een fout bij de productie, ze waren vergeten deze te vervangen voor de productie metalen speakergrill. Ik heb zelf een metalen grill (heb de zwarte versie). De witte versie is van een latere productiebatch dus deze zal dat probleem sowieso niet hebben (volgens essential). Bij de zwarte versie is over het algemeen nu ook de metalen grill gebruikt. Je kan het vrij makkelijk zien, als je een egale strook hebt bij je speaker heb je metalen versie. En anders kun je het toetsel retourneren naar Amazon en omruilen voor een ander exemplaar.Jip99 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:42:
[...]
ah tnx! dan ga ik ook gewoon dat truukje doen met een adapter.
en dat fast charging veranderd weet ik.. de eerste 75% doet die snel ofzo.. daarna gaat het steeds langzamer om schade te voorkomen..
en ik denk dat ik die orea beta ga installeren! ik heb nu nog een nexus 6p met 8.0.1 beta.. dus ik ben Oreo al een hele tijd gewend..
Wow als je wat meer leest over de essential dan komen er zoveel slechte verhalen naar bovenin het begin schijnen ze stoffen speaker grills gebruikt te hebben en die gaan bijna allemaal binnen no time stuk... nu hebben ze het vervangen met een metalen grill, alleen is de vraag of mijn bestelde unit nu die metalen grill heeft
wie van jullie heeft de stoffe grill en of metalen?
wanneer heb jij hm besteld? ik heb hm 13-11 gekocht.. dus ik mag aannemen dat ik wel een metalen grill hebt?Baqsteen schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:41:
[...]
Dat gedoe met de stoffen speaker grill was een fout bij de productie, ze waren vergeten deze te vervangen voor de productie metalen speakergrill. Ik heb zelf een metalen grill (heb de zwarte versie). De witte versie is van een latere productiebatch dus deze zal dat probleem sowieso niet hebben (volgens essential). Bij de zwarte versie is over het algemeen nu ook de metalen grill gebruikt. Je kan het vrij makkelijk zien, als je een egale strook hebt bij je speaker heb je metalen versie. En anders kun je het toetsel retourneren naar Amazon en omruilen voor een ander exemplaar.

Ik heb die van mij op 30-9 besteld. Dus die van jou zal gewoon prima zijn:DJip99 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:58:
[...]
wanneer heb jij hm besteld? ik heb hm 13-11 gekocht.. dus ik mag aannemen dat ik wel een metalen grill hebt?
Zelf zit ik op LineageOS en dat is ook echt smooth, maar nu even Oreo geprobeerd en twijfel nu. Heb hem nu bijna een week en wat blijft het een genot dat scherm!
Was zelf in totaal rond de 485 euro kwijt dus voor een telefoon van deze uniek bouwkwaliteit een koopje.
Vind de camera zo slecht nog niet maar gebruik vanaf het begin al de Google Camera app
Was zelf in totaal rond de 485 euro kwijt dus voor een telefoon van deze uniek bouwkwaliteit een koopje.
Vind de camera zo slecht nog niet maar gebruik vanaf het begin al de Google Camera app
is er veel verbetering in de oreo beta? ik vind de 7.1.1 ok draaien maar het kan beter! de micro stotters zijn er wel maar stoor me er niet aan..Pukson schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:36:
Zelf zit ik op LineageOS en dat is ook echt smooth, maar nu even Oreo geprobeerd en twijfel nu. Heb hem nu bijna een week en wat blijft het een genot dat scherm!
zijn die micro stotters weg in de beta? en wat merk je nog meer qua verbetering?
Zelf merk ik helemaal niks van de micro-stutters, maar ik ben meer een flick scroller. Tenminste zo noemen ze dat. Heb mij er nooit aan gestoord. Oreo vind ik overall wel beter draaien dan de stock rom! Het voelt wat smoother en gebruik daarbij de Pixel Launcher.
485 euro.. heb je goed gedaan! ik vind het echt een super fijn toestel, ik heb hm voor 570 en dat is die dan ook meer dan waard.. het scherm is prachtig(helaas ips maar ja) en de bouwkwaliteit is echt top! formaat is ook een stuk beter(lees kleiner) dan mijn vorige nexus 6p.. en ik denk dat al die negativiteit van mensen op de interwebs voor een groot deel onterecht is.. en ik denk dat bijna al die problemen kunnen worden opgelost met software updates.Pukson schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:36:
camera word langzaam beter.. oreo komt er aan.. en die micro stotters verdwijnen ook langzaam(als je je er überhaupt aan gestoord hebt)
al met al een super mooi toestel, dat binnen nu en een paar maanden waarschijnlijk ook qua software helemaal top is..
Ik ben ook van plan de Essential Phone te bestellen.
Vraag, ben ik gebonden aan providers in NL? Welke providers gebruiken de bezitters van de telefoon hier?
Vraag 2, heeft iemand hem in het wit besteld? Ziet dat er wat uit?
Vraag 3, is de behuizing enigszins schade vrij of kan je echt niet zonder case?
Vraag, ben ik gebonden aan providers in NL? Welke providers gebruiken de bezitters van de telefoon hier?
[ Voor 32% gewijzigd door Hagen1 op 20-11-2017 12:01 ]
Ik heb hem ook besteld en ontvang hem woensdag! Bij introductie intrigreerde het toestel me meteen al, maar gezien de eerste reviews niet super positief waren, wilde ik toch even de ervaringen van echte gebruikers afwachten. Maar goed ook, want voor de huidige prijs neem je de kritiekpunten toch sneller voor lief. Microstutters lijkt mij een beetje mierenneuken, als jelly scrollen bij de OnePlus 5 ook was.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben en veel over lees is dat het ontvangst slecht zou zijn. Hier toevallig mensen ervaring met KPN? Zo ja, hoe is het ontvangst?
Waar ik nog wel benieuwd naar ben en veel over lees is dat het ontvangst slecht zou zijn. Hier toevallig mensen ervaring met KPN? Zo ja, hoe is het ontvangst?
1: Telefoon is sim-lock vrij en ondersteund vrijwel iedere band die hier in NL wordt gebruikt. Ik gebruik zelf KPN en ondervind geen problemen. Ik betwijfel dat je problemen zal hebben met bereik.Hagen1 schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:56:
Ik ben ook van plan de Essential Phone te bestellen.
2: Ik heb de zwarte gehaald, voordat de witte beschikbaar was. Als ik reviewers mag geloven ziet de witte er goed uit.
3: Ik heb nog nooit een case gebruikt en heb nog geen krassen, deukjes e.d. Ik ben wel voorzichtig met de telefoon.
Geen problemen met KPNvantslot schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:15:
Ik heb hem ook besteld en ontvang hem woensdag! Bij introductie intrigreerde het toestel me meteen al, maar gezien de eerste reviews niet super positief waren, wilde ik toch even de ervaringen van echte gebruikers afwachten. Maar goed ook, want voor de huidige prijs neem je de kritiekpunten toch sneller voor lief. Microstutters lijkt mij een beetje mierenneuken, als jelly scrollen bij de OnePlus 5 ook was.
Nice! Ik had al gezien dat hij alle banden heeft, dus dat is goed om te horen.
Nog 1 nachtje
Kan je overigens niet gewoon bijvoorbeeld een samsung 27w adapter aan de kabel hangen om op te laden?
Graag de wijzig knop gebruiken in het vervolg:
zie Het algemeen beleid
zie Het algemeen beleid
Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
[ Voor 57% gewijzigd door Prulleman op 27-11-2017 13:33 ]
@ Hagen .. de witte essential is ook mooi net een Apple met 60 procent korting😂
zie Het algemeen beleid
zie Het algemeen beleid
Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
[ Voor 60% gewijzigd door Prulleman op 27-11-2017 13:33 ]
de essential lader zit zo in elkaarHagen1 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:52:
Kan je overigens niet gewoon bijvoorbeeld een samsung 27w adapter aan de kabel hangen om op te laden?
27w
9v 3a voor snel laden
5v 3a voor normaal laden
en dan iets wat daar onder zit voor langzaam laden..
dus gebruik de lader die je erbij krijgt
want als je een 27w 5v 3a lader gebruikt laad de telefoon niet op zijn snelst.. en ik heb veel problemen gelezen van mensen die soms niet eens 2% laden in 8 uur tijd..(met andere laders)
Darn, DHL bezorgt niet op zaterdag, de door Amazon beloofde vrijdag wordt maandag

Heel weekend aan tijd over

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik bedacht met dat we ook ooit een digitale camera in Amerika hebben gekocht en dat daar nog een adapter bij zit die we nooit meer gebruiken.Jip99 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:44:
[...]
de essential lader zit zo in elkaar
27w
9v 3a voor snel laden
5v 3a voor normaal laden
en dan iets wat daar onder zit voor langzaam laden..
dus gebruik de lader die je erbij krijgt(met adapter naar NL) dan werkt het zoals het hoort..
want als je een 27w 5v 3a lader gebruikt laad de telefoon niet op zijn snelst.. en ik heb veel problemen gelezen van mensen die soms niet eens 2% laden in 8 uur tijd..(met andere laders)
Heb ik die alvast
zie Het algemeen beleid
[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 27-11-2017 13:33 ]
Gisteren toestel afgehaald bij het postkantoor! Aangekocht via ebay voor 520$ inclusief verzendkosten en nog 50€ douanekosten moeten betalen, prima prijs dus.
Na opstarten en ettelijke updates (o.a. november security patches) een beetje gespeeld en over het algemeen een zeer mooie telefoon die zeer solide aanvoelt en fantastisch in de hand ligt. Notch in het scherm merk ik eigenlijk nauwelijks. Gemiddeld genomen ook een zeer snel toestel met goede fingerprint reader.
Enige minpunten tot nu toe:
- nog wat bugs en lag in sommige software (bvb. Na installatie van een app verschijnt deze soms niet in het home scherm of de app drawer, het toestel moet dan eerst herstarten; switchen naar emoji keyboard in bvb. Whatsapp is soms laggy)
- komende van een iphone 7 plus is de camera app ontzettend traag en de fotokwaliteit is ook heel wat minder; de google camera port geeft betere foto’s, maar ook hier vaak lag in zowel shutter als image processing
Edit: 2 weken geleden een pixel 2 xl gewonnen en die zou binnen 4 tot 6 weken worden verzonden. Ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de Essential.
Na opstarten en ettelijke updates (o.a. november security patches) een beetje gespeeld en over het algemeen een zeer mooie telefoon die zeer solide aanvoelt en fantastisch in de hand ligt. Notch in het scherm merk ik eigenlijk nauwelijks. Gemiddeld genomen ook een zeer snel toestel met goede fingerprint reader.
Enige minpunten tot nu toe:
- nog wat bugs en lag in sommige software (bvb. Na installatie van een app verschijnt deze soms niet in het home scherm of de app drawer, het toestel moet dan eerst herstarten; switchen naar emoji keyboard in bvb. Whatsapp is soms laggy)
- komende van een iphone 7 plus is de camera app ontzettend traag en de fotokwaliteit is ook heel wat minder; de google camera port geeft betere foto’s, maar ook hier vaak lag in zowel shutter als image processing
Edit: 2 weken geleden een pixel 2 xl gewonnen en die zou binnen 4 tot 6 weken worden verzonden. Ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de Essential.
[ Voor 7% gewijzigd door niko_c op 26-11-2017 14:27 ]
De telefoon is nu te verkrijgen op amazon voor 399$ inc camera! dat is echt een super goede deal.. en dat vond ik al toen die 499 was..
Een weekje verder ondertussen en nog een aantal bevindingen:
- Batterij leed onder zwak signaal op kantoor: probleem opgelost door in configuratiemenu (*#*#4636#*#* in telefoon app) onder Phone info de Radio band op Europe te zetten en preferred network type op LTE/WCDMA. Dataconnectie en telefoonverbinding blijven nu goed behouden en batterij doet het beter. Een geladen batterij houdt het anderhalve dag tot 2 dagen uit. Een landgenoot op xda die bij dezelfde provider (Proximus) zit, meldde dan weer dat hij met deze instellingen niet kon telefoneren. Dus zeker geen algemeen werkende oplossing.
- Zoals ergens in dit topic te lezen was: een adapter stukje gekocht om op de Amerikaans 27W stekker te monteren (secondelijm werkt prima) zodat die past in een Belgisch of Nederlands stopcontact
- USB type C naar type A besteld zodat ik de essential ook kan verbinden met de PC of kan laden via andere USB laders die ik thuis al had en mijn autolader
- Laatste camera update heeft ook portrait mode, maar nog niet kunnen uitproberen. App neemt wel al aanzienlijk sneller en betere foto's
- Wifi signaal op het werk valt vaak weg (met iPhone 7 plus nooit gehad), maar thuis geen enkel probleem
- Nova launcher geïnstalleerd wegens toch een aantal bugs in de stock launcher 3 app (o.a. long press op app icoon dat vaak niet werkte) en meer customization mogelijkheden (vb. Oreo notification dots in Nougat)
- Batterij leed onder zwak signaal op kantoor: probleem opgelost door in configuratiemenu (*#*#4636#*#* in telefoon app) onder Phone info de Radio band op Europe te zetten en preferred network type op LTE/WCDMA. Dataconnectie en telefoonverbinding blijven nu goed behouden en batterij doet het beter. Een geladen batterij houdt het anderhalve dag tot 2 dagen uit. Een landgenoot op xda die bij dezelfde provider (Proximus) zit, meldde dan weer dat hij met deze instellingen niet kon telefoneren. Dus zeker geen algemeen werkende oplossing.
- Zoals ergens in dit topic te lezen was: een adapter stukje gekocht om op de Amerikaans 27W stekker te monteren (secondelijm werkt prima) zodat die past in een Belgisch of Nederlands stopcontact
- USB type C naar type A besteld zodat ik de essential ook kan verbinden met de PC of kan laden via andere USB laders die ik thuis al had en mijn autolader
- Laatste camera update heeft ook portrait mode, maar nog niet kunnen uitproberen. App neemt wel al aanzienlijk sneller en betere foto's
- Wifi signaal op het werk valt vaak weg (met iPhone 7 plus nooit gehad), maar thuis geen enkel probleem
- Nova launcher geïnstalleerd wegens toch een aantal bugs in de stock launcher 3 app (o.a. long press op app icoon dat vaak niet werkte) en meer customization mogelijkheden (vb. Oreo notification dots in Nougat)
[ Voor 22% gewijzigd door niko_c op 01-12-2017 13:08 ]
Ik heb hem vandaag binnengekregen (was in de aanbieding bij Amazon op Cyber Monday).
Heerlijk toestel. Iets zwaarder dan mijn Galaxy S6, en de achterkant is een beetje glad, maar hij ligt goed in de hand, het scherm is prachtig en hij is waanzinnig snel.
Ik heb wel de beta-update naar Android 8 geinstalleerd, en Apex Launcher. De stock launcher vind ik net te weinig opties hebben.
Heerlijk toestel. Iets zwaarder dan mijn Galaxy S6, en de achterkant is een beetje glad, maar hij ligt goed in de hand, het scherm is prachtig en hij is waanzinnig snel.
Ik heb wel de beta-update naar Android 8 geinstalleerd, en Apex Launcher. De stock launcher vind ik net te weinig opties hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door michaelkamen op 04-12-2017 23:37 ]
Ik moet die beta-update naar Oreo er nog opzetten, is die al redelijk bug loos?michaelkamen schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:36:
Ik heb hem vandaag binnengekregen (was in de aanbieding bij Amazon op Cyber Monday).
Heeft iemand er al een custom Ron op staan??
.ressurection remix , xenon HD en aosp rom zijn in de testfase.
.ressurection remix , xenon HD en aosp rom zijn in de testfase.
Ben nog geen enkele software-bug tegengekomen. Het draait vloeiend.Hagen1 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:44:
[...]
Ik moet die beta-update naar Oreo er nog opzetten, is die al redelijk bug loos?
Ik heb alleen 1 probleempje: De notification-LED werkt opeens niet meer

Ze werken wel, maar het notificatie lampje staat standaard uit, en zo ook op oreo..Sakerhetz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:16:
De led notificaties werken niet op de essential ph-1 iig niet op de nougat versie.
Dus zelf aanzetten en dan werkt het wel!
*bij meldingen, en dan tandwiel rechts in de hoek om bij de juiste opties te komen.
[ Voor 11% gewijzigd door Jip99 op 05-12-2017 16:41 ]
Dat wist ik dus niet maar ben nu ff op een custom ROM dus kan het nu ff niet proberen.Jip99 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:39:
[...]
Ze werken wel, maar het notificatie lampje staat standaard uit, en zo ook op oreo..
Dus zelf aanzetten en dan werkt het wel!
*bij meldingen, en dan tandwiel rechts in de hoek om bij de juiste opties te komen.
IIG bedankt voor de tip.
Belkin heeft een nieuwe lader (http://www.belkin.com/nl/p/P-F7U010/) mochten mensen op zoek zijn naar een nieuwe lader.
Belkin geeft ook een apparaatgarantie af tot 2000€
Laden zal zeker snel gaan met deze lader.
Belkin geeft ook een apparaatgarantie af tot 2000€
Laden zal zeker snel gaan met deze lader.
Na een week het toestel toch weer terug naar Amerika gestuurd. Vond de performance toch echt tegenvallen, dat heeft nog wel behoorlijk wat werk nodig.vantslot schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:15:
Verder ook een zwaar toestel. Kon er niet aan wennen, waarschijnlijk mede omdat ik een iPhone 6S voor mijn werk heb en die ook regelmatig gebruik op een dag.
Qua performance zoals in? Hoe vond je de camera in vergelijking met de iPhone?vantslot schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:28:
[...]
Na een week het toestel toch weer terug naar Amerika gestuurd. Vond de performance toch echt tegenvallen, dat heeft nog wel behoorlijk wat werk nodig.
Verder ook een zwaar toestel. Kon er niet aan wennen, waarschijnlijk mede omdat ik een iPhone 6S voor mijn werk heb en die ook regelmatig gebruik op een dag.
DaveD
Met name scrollen viel mij tegen, maar het voelde gewoon niet zo "smooth" als een Pixel of iPhone. Nu snap ik dat dat wat veel gevraagd is van een startup, ook al is het Andy Rubins startup, maar ook een OP5 voelde sneller en soepeler.DaveD1109 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 06:36:
[...]
Qua performance zoals in? Hoe vond je de camera in vergelijking met de iPhone?
Camera vond ik ook niet goed genoeg voor mijn gebruik. Zitten af en toe goede foto's tussen, maar met name afdrukken is erg traag - waardoor een bewegend onderwerp vaak een beetje blurry is. Met een iPhone heb ik eigenlijk altijd wel een bruikbare foto - verder zijn foto's van een iPhone gedetailleerder en is de kleurenweergave meer naar mijn smaak.
Maar Android Oreo is zoveel malen capabeler dan iOS. Dus nu toch de gok genomen en een Pixel 2 XL besteld
Na 4 weken essential phone kan ik me, komende van een iphone 7 plus, helemaal vinden in je minpunten, maar ik vind het een ontzettend mooi ding dat er kwa ontwerp tussenuit springt. Dus voorlopig moet de ratio het onderspit delvenvantslot schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:10:
[...]
Met name scrollen viel mij tegen, maar het voelde gewoon niet zo "smooth" als een Pixel of iPhone. Nu snap ik dat dat wat veel gevraagd is van een startup, ook al is het Andy Rubins startup, maar ook een OP5 voelde sneller en soepeler.
Camera vond ik ook niet goed genoeg voor mijn gebruik. Zitten af en toe goede foto's tussen, maar met name afdrukken is erg traag - waardoor een bewegend onderwerp vaak een beetje blurry is. Met een iPhone heb ik eigenlijk altijd wel een bruikbare foto - verder zijn foto's van een iPhone gedetailleerder en is de kleurenweergave meer naar mijn smaak.
Maar Android Oreo is zoveel malen capabeler dan iOS. Dus nu toch de gok genomen en een Pixel 2 XL besteld
FYI, de telefoon is nu beschikbaar met 360 camera voor $499 op amazon! Net de witte besteld 
https://www.amazon.com/gp...page_o00_s00?ie=UTF8&th=1
Van MKBHD krijgt die de prijs voor beste ontwerp en bouwkwaliteit 2017! Veel plezier ermee!zerodian schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:09:
FYI, de telefoon is nu beschikbaar met 360 camera voor $499 op amazon! Net de witte besteld
Ik heb gister de januari 2018 beveiligingsupdate al gepusht gekregen. Met Spectre en meltdown. Essential verdient echt credits qua snelheid op dit vlak vergeleken met andere producenten
Verwijderd
Volgens mij komt dit ding nooit uit in Europa, terwijl men aangaf het op zijn minst naar de UK te brengen.
Vandaag de Essential Phone ontvangen, eergisteren besteld op amazon.com. Wat een toestel, ben al sinds lange tijd niet meer zo onder de indruk geweest van de bouwkwaliteit van een telefoon.
Is dit overigens geen hint dat het toestel wellicht in Duitsland verkocht gaat worden:
https://www.essential.com/de
Is dit overigens geen hint dat het toestel wellicht in Duitsland verkocht gaat worden:
https://www.essential.com/de
Hi, kan iemand mij vertellen hoe de camera atm is met alle updates die voorbij zijn gekomen. Nog steeds zo slecht als de tweakers review doet vermoeden?
Die is een flink stuk verbeterd. Het is nog steeds niet de beste camera op de markt, maar wel gewoon goed. Ook de Essential camera app is erg goed geworden (niet meer zo traag als in begin).rickvandermey schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:51:
Hi, kan iemand mij vertellen hoe de camera atm is met alle updates die voorbij zijn gekomen. Nog steeds zo slecht als de tweakers review doet vermoeden?
PSN ID = Zathan772
Hij is nu al voor $499 te bestellen, en de dollarkoers is ook nog 10% gunstiger dan tijdens de launch. Al met al is dit nu wel een interessant alternatief tov de iPhone se 2 voor mij.
Dit hoort niet hier plus we verwachten op GoT wat meer eigen inzet van onze gebruikers dan dit
[ Voor 73% gewijzigd door 13art op 15-02-2018 20:40 ]
Ik heb heel af en toe een wifi freeze thuis. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb het op het werk overigens niet, dus weet ook niet goed wat ik er aan moet doen.
Ik heb thuis al meerdere keren het wifikanaal aangepast.
Ik heb thuis al meerdere keren het wifikanaal aangepast.
het is aan te raden om de Google camera magisk module erop te zetten. hier moet het toestel wel voor worden geroot. maar ik verwacht van Tweakers dat dit geen probleem is. er is genoeg hulp op xda developers te vinden.rickvandermey schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:51:
in low light doet de gcam het een stuk beter.
sinds een paar dagen draai ik de Oreo 8.1 beta. man man man. wat voelt het toestel sneller aan! dikke aanrader dus!
ik vind dit mijn fijnste Android toestel tot nu toe. de oneplus 5 van hiervoor vond ik te groot. nu een oneplus 5 formaat scherm in een kleinere behuizing. helemaal top.
de behuizing van een oneplus 5/5t is qua formaat die van een iPhone 7 plus. de essential van het formaat iPhone 7.
Je kan de Google camera app er ook op zetten zonder je foon te rootenHJR schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:42:
[...]
het is aan te raden om de Google camera magisk module erop te zetten. hier moet het toestel wel voor worden geroot. maar ik verwacht van Tweakers dat dit geen probleem is. er is genoeg hulp op xda developers te vinden.
in low light doet de gcam het een stuk beter.
sinds een paar dagen draai ik de Oreo 8.1 beta. man man man. wat voelt het toestel sneller aan! dikke aanrader dus!
ik vind dit mijn fijnste Android toestel tot nu toe. de oneplus 5 van hiervoor vond ik te groot. nu een oneplus 5 formaat scherm in een kleinere behuizing. helemaal top.
de behuizing van een oneplus 5/5t is qua formaat die van een iPhone 7 plus. de essential van het formaat iPhone 7.
Goedemorgen all,
Ik heb sinds december mijn Essential Phone, gekocht op black friday/cyber monday en met kerst bij de schoonfamilie in de US opgehaald. Via amazon.com toen 449$ betaald. Deze telefoon vervangt mijn Nokia Lumia 735.
De camera app is sinds dat ik de telefoon gebruik al een paar keer ge-update, met goede resultaten. Ik heb geen andere camera app geinstalleerd.
Waar ik in december/januari nog veel ruis op de foto’s zag bij “low light” foto’s is dit nu erg verbeterd.
Wat ik eerder ontvond was dat de camera app soms bleef hangen tijdens het scherpstellen, na de update (ergens in janurai) geen last meer van gehad.
Ik ben ook erg blij met de “zwart-wit” sensor, deze presteert in mijn beleving echt heel goed bij minder licht.
Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Essential Phone.
Hoewel android wel even wennen was/is
Ik heb sinds december mijn Essential Phone, gekocht op black friday/cyber monday en met kerst bij de schoonfamilie in de US opgehaald. Via amazon.com toen 449$ betaald. Deze telefoon vervangt mijn Nokia Lumia 735.
De camera app is sinds dat ik de telefoon gebruik al een paar keer ge-update, met goede resultaten. Ik heb geen andere camera app geinstalleerd.
Waar ik in december/januari nog veel ruis op de foto’s zag bij “low light” foto’s is dit nu erg verbeterd.
Wat ik eerder ontvond was dat de camera app soms bleef hangen tijdens het scherpstellen, na de update (ergens in janurai) geen last meer van gehad.
Ik ben ook erg blij met de “zwart-wit” sensor, deze presteert in mijn beleving echt heel goed bij minder licht.
heb je al de 1ste 8.1 ge-sideload?Turb0M4n schreef op maandag 19 februari 2018 @ 06:55:
Goedemorgen all,
Die schijnt echt zeer veel eerdere problemen (oa touch latency en het gehele OS is veel votter) te hebben opgelost.
Lees echt vrijwel alleen maae goede ervaringen van mensen die deze 1ste beta van 8.1 Oreo hebben geinstalleerd
Nee dat heb ik nog niet gedaan, ondanks dat vanuit de fabrikant het updaten naar Oreo wel ondersteund wordt om te side-loaden voor test doeleinden. Ik hoop uiteraard wel dat de update wel binnenkort regulier wordt uitgegeven. Ben benieuwd.Geert1976 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:21:
[...]
heb je al de 1ste 8.1 ge-sideload?
Die schijnt echt zeer veel eerdere problemen (oa touch latency en het gehele OS is veel votter) te hebben opgelost.
Lees echt vrijwel alleen maae goede ervaringen van mensen die deze 1ste beta van 8.1 Oreo hebben geinstalleerd
Ik ben overigens ook zeer tevreden met het huidige OS.
gisteren is mijn Essential phone uit de VS bezorgd. (moment bezorging- levering: 7 dagen)
Direct de Oreo 8.1 beta erop gezet. Heb nu diverse Android devices geprobeerd (S8, OP 5T, Pixel 2, Pixel 2XL en LG V30) afgelopen weken/maanden, maar qua build/design is deze Essential toch wel de allerbeste Android phone.
Dit is mijn secondary device, naast mijn iPhone X.
Ik durf wel te stellen dat de Essential phone zeer dicht in de buurt komt van de iPhone X qua build/design.
In mijn ogen is de Essential phone zo'n beetje de meest ondergewaardeerd Android telefoon.
Komt natuurlijk ook omdat deze slechts direct in de VS te koop is en je dus het toestel zal moeten importeren.
Heb hier nog geen €400 voor betaald (toestel was ''in mint condition'', mijn toestel was gewoon zo goed als nieuw).
Essential heeft tot nu toe ongeveer 90.000 devices verkocht, de user base is dus behoorlijk klein
Je kan ook een brand new Essential importeren uit de VS, dit kan momenteel al voor iets minder dan € 500 incl verzending en import taxes.
Essential is uit een best wel diep dal gekomen qua OS. Er waren behoorlijk veel problemen met 7.1.1 die nu in de 8.1 beta grotendeels zijn verholpen ( met als 1 van de grootste ergenissen is de touch latency van 7.1.1 zeer vloeiend nu in de 8.1 beta)
Onder andere Reddit staat vol met mensen die zeer veel klachten hadden met 7.1.1 die nu dus aangepakt zijn in de 8.1 beta.
Velen zien een wereld van verschil dus tussen de stable 7.1.1 en 8.1 beta in het absolute voordeel van de 1ste beta van 8.1
Het toestel ligt echt perfect in de hand, vergelijkbaar met de iPhone X. Het scherm is zeer mooi, met een prachtige kleuren display. Je hebt echt een prachtig stuk hardware in handen, itt bijvoorbeeld de ietwat saaie Pixel 2 lijn.
Een lekker groot scherm in een zeer compacte behuizing.
De devs van Essential zijn zeer actief op Reddit met oa AMA's waarin zij de software updates bespreken e.d
Ben ervan overtuigd dat zodra 8.1 uit de beta komt (paar weken nog), de Essential phone zeer goed mee kan met de high end Android telefoons.
Direct de Oreo 8.1 beta erop gezet. Heb nu diverse Android devices geprobeerd (S8, OP 5T, Pixel 2, Pixel 2XL en LG V30) afgelopen weken/maanden, maar qua build/design is deze Essential toch wel de allerbeste Android phone.
Dit is mijn secondary device, naast mijn iPhone X.
Ik durf wel te stellen dat de Essential phone zeer dicht in de buurt komt van de iPhone X qua build/design.
In mijn ogen is de Essential phone zo'n beetje de meest ondergewaardeerd Android telefoon.
Komt natuurlijk ook omdat deze slechts direct in de VS te koop is en je dus het toestel zal moeten importeren.
Heb hier nog geen €400 voor betaald (toestel was ''in mint condition'', mijn toestel was gewoon zo goed als nieuw).
Essential heeft tot nu toe ongeveer 90.000 devices verkocht, de user base is dus behoorlijk klein
Je kan ook een brand new Essential importeren uit de VS, dit kan momenteel al voor iets minder dan € 500 incl verzending en import taxes.
Essential is uit een best wel diep dal gekomen qua OS. Er waren behoorlijk veel problemen met 7.1.1 die nu in de 8.1 beta grotendeels zijn verholpen ( met als 1 van de grootste ergenissen is de touch latency van 7.1.1 zeer vloeiend nu in de 8.1 beta)
Onder andere Reddit staat vol met mensen die zeer veel klachten hadden met 7.1.1 die nu dus aangepakt zijn in de 8.1 beta.
Velen zien een wereld van verschil dus tussen de stable 7.1.1 en 8.1 beta in het absolute voordeel van de 1ste beta van 8.1
Het toestel ligt echt perfect in de hand, vergelijkbaar met de iPhone X. Het scherm is zeer mooi, met een prachtige kleuren display. Je hebt echt een prachtig stuk hardware in handen, itt bijvoorbeeld de ietwat saaie Pixel 2 lijn.
Een lekker groot scherm in een zeer compacte behuizing.
De devs van Essential zijn zeer actief op Reddit met oa AMA's waarin zij de software updates bespreken e.d
Ben ervan overtuigd dat zodra 8.1 uit de beta komt (paar weken nog), de Essential phone zeer goed mee kan met de high end Android telefoons.
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 24-02-2018 09:09 ]
Waarom wordt er zo weinig gesproken over dit toestel ? is het zo slecht ? laatste tijd zie ik Nokia meer
Omdat het toestel te vroeg gelanceerd werd t.o.v. de leveringen en het formeel nauwelijks leverbaar is. Ik ben uiteindelijk ook afgehaakt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
hmm duidelijk ze zijn nu al bezig met versie 2Señor Sjon schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:12:
Omdat het toestel te vroeg gelanceerd werd t.o.v. de leveringen en het formeel nauwelijks leverbaar is. Ik ben uiteindelijk ook afgehaakt.
Ow vertel... Versie 2?MrOsman schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:51:
[...]
hmm duidelijk ze zijn nu al bezig met versie 2
[ Voor 79% gewijzigd door Jannibal23 op 27-02-2018 09:04 ]
Ben echt meer dan tevreden met de Essential phone.
Nagenoeg stock Android. Deze 1ste bèta van 8.1 Oreo werkt zeer soepel en heb nauwelijks tot geen last van de eerder bekende touch latency in 7.1.1
Essential heeft afgelopen nacht een carrier update gepushed, veel Amerikanen zijn erg blij met deze update.
De devs van Essential zitten echt kort op de userbase met laatste tijd mooie software updates (vaak wel in kleine stapjes).
En nogmaals, imho, er is tot op heden geen enkel Android phone die kan tippen aan de quality build / design van de Essential.
Deze is gewoonweg subliem.
Camera van de Essential blijft nog wel een klein "zorgenkindje", ook deze wordt met kleine updates wel steeds ietsjes beter.
Erg jammer dat Essential niet verkooppunten binnen Europa heeft, dan hadden ze écht veel meer dan de huidige 90K toestellen kunnen verkopen
Nagenoeg stock Android. Deze 1ste bèta van 8.1 Oreo werkt zeer soepel en heb nauwelijks tot geen last van de eerder bekende touch latency in 7.1.1
Essential heeft afgelopen nacht een carrier update gepushed, veel Amerikanen zijn erg blij met deze update.
De devs van Essential zitten echt kort op de userbase met laatste tijd mooie software updates (vaak wel in kleine stapjes).
En nogmaals, imho, er is tot op heden geen enkel Android phone die kan tippen aan de quality build / design van de Essential.
Deze is gewoonweg subliem.
Camera van de Essential blijft nog wel een klein "zorgenkindje", ook deze wordt met kleine updates wel steeds ietsjes beter.
Erg jammer dat Essential niet verkooppunten binnen Europa heeft, dan hadden ze écht veel meer dan de huidige 90K toestellen kunnen verkopen
[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 27-02-2018 18:05 ]
Ik heb ook van de Essential Phone mogen genieten vanaf cyber monday tot aan afgelopen vrijdagnacht. Ergens in de late uurtjes is de telefoon stilletjes overleden. Hardware is totaal dood.
En dan begint het gezeur met garantie en support.
Conclusie: Essential levert dus geen enkele ondersteuning buiten de US.
Amazon.com zegt dat je het vooral rechtstreeks met de leverancier moet uitzoeken.
Het is inderdaad een hele mooie telefoon (bouwkwaliteit vind ik echter niet zo super) en de 360 graden camera is ook een leuke toevoeging, maar zolang ze niet (echt) naar Europa komen en op een fatsoenlijke manier met garantie claims omgaan zou ik deze telefoon nooit aan iemand aanbevelen.
En dan begint het gezeur met garantie en support.
Conclusie: Essential levert dus geen enkele ondersteuning buiten de US.
Amazon.com zegt dat je het vooral rechtstreeks met de leverancier moet uitzoeken.
Het is inderdaad een hele mooie telefoon (bouwkwaliteit vind ik echter niet zo super) en de 360 graden camera is ook een leuke toevoeging, maar zolang ze niet (echt) naar Europa komen en op een fatsoenlijke manier met garantie claims omgaan zou ik deze telefoon nooit aan iemand aanbevelen.
Goed, binnenkort in Europa: https://www.nu.nl/mobiel/...nt-jaar-in-nederland.html
Ik vind het wel jammer dat het toestel dan al een jaar oud is (en dat de groene instant uitverkocht was...)
Ik vind het wel jammer dat het toestel dan al een jaar oud is (en dat de groene instant uitverkocht was...)
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
@mindtheshark , misschien heb je geluk als ie straks in Europa te koop is.
Sterkte met de garantie afhandeling!
@nils7 het plaatje in de OP werkt niet meer, zou je deze kunnen uploaden?
Tevens is de smartphone sinds kort goedgekeurd voor IP54, deze zijn ook terug te vinden in de specificaties van de smartphone. Dat is denk ik ook interessant voor de TS/OP.
Sterkte met de garantie afhandeling!
@nils7 het plaatje in de OP werkt niet meer, zou je deze kunnen uploaden?
Tevens is de smartphone sinds kort goedgekeurd voor IP54, deze zijn ook terug te vinden in de specificaties van de smartphone. Dat is denk ik ook interessant voor de TS/OP.
[ Voor 52% gewijzigd door Kiswum op 02-03-2018 21:47 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Heb gisteren de telefoon besteld. Vraag me af hoe de telefoon jullie een jaar na introductie bevalt?
Door software-updates veel verbeterd? Is de behuizing echt zo stevig en krasvast als ze beweren?
Door software-updates veel verbeterd? Is de behuizing echt zo stevig en krasvast als ze beweren?
Software updates komen heel snel binnen. Prima dus.
Behuizing ben ik zeker ook tevreden over. Al een paar keer laten vallen en het scherm is nog steeds heel. De hoeken van de behuizing zijn wel iets beschadigd daardoor, maar dat lijkt me logisch.
Blijf het overigens wel een zwaar toestel vinden en niet heel ontspannen in de hand liggen. Ter vergelijking, ik had zojuist toevallig een Iphone 6s in mijn hand en dat toestel ligt zoveel beter in de hand...
Behuizing ben ik zeker ook tevreden over. Al een paar keer laten vallen en het scherm is nog steeds heel. De hoeken van de behuizing zijn wel iets beschadigd daardoor, maar dat lijkt me logisch.
Blijf het overigens wel een zwaar toestel vinden en niet heel ontspannen in de hand liggen. Ter vergelijking, ik had zojuist toevallig een Iphone 6s in mijn hand en dat toestel ligt zoveel beter in de hand...
Wat zijn tegenwoordig de resultaten van de camera? Zijn die te vergelijken met een mid-range toestel, een high-end Chinaphone of een High-end smartphone op de Europese markt?
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [Essential Phone] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Essential Phone] Het grote Accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [Essential Phone] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Essential Phone] Het grote Accessoires topic