gisteren is mijn Essential phone uit de VS bezorgd. (moment bezorging- levering: 7 dagen)
Direct de Oreo 8.1 beta erop gezet. Heb nu diverse Android devices geprobeerd (S8, OP 5T, Pixel 2, Pixel 2XL en LG V30) afgelopen weken/maanden, maar qua build/design is deze Essential toch wel de allerbeste Android phone.
Dit is mijn secondary device, naast mijn iPhone X.
Ik durf wel te stellen dat de Essential phone zeer dicht in de buurt komt van de iPhone X qua build/design.
In mijn ogen is de Essential phone zo'n beetje de meest ondergewaardeerd Android telefoon.
Komt natuurlijk ook omdat deze slechts direct in de VS te koop is en je dus het toestel zal moeten importeren.
Heb hier nog geen €400 voor betaald (toestel was ''in mint condition'', mijn toestel was gewoon zo goed als nieuw).
Essential heeft tot nu toe ongeveer 90.000 devices verkocht, de user base is dus behoorlijk klein
Je kan ook een brand new Essential importeren uit de VS, dit kan momenteel al voor iets minder dan € 500 incl verzending en import taxes.
Essential is uit een best wel diep dal gekomen qua OS. Er waren behoorlijk veel problemen met 7.1.1 die nu in de 8.1 beta grotendeels zijn verholpen ( met als 1 van de grootste ergenissen is de touch latency van 7.1.1 zeer vloeiend nu in de 8.1 beta)
Onder andere Reddit staat vol met mensen die zeer veel klachten hadden met 7.1.1 die nu dus aangepakt zijn in de 8.1 beta.
Velen zien een wereld van verschil dus tussen de stable 7.1.1 en 8.1 beta in het absolute voordeel van de 1ste beta van 8.1
Het toestel ligt echt perfect in de hand, vergelijkbaar met de iPhone X. Het scherm is zeer mooi, met een prachtige kleuren display. Je hebt echt een prachtig stuk hardware in handen, itt bijvoorbeeld de ietwat saaie Pixel 2 lijn.
Een lekker groot scherm in een zeer compacte behuizing.
De devs van Essential zijn zeer actief op Reddit met oa AMA's waarin zij de software updates bespreken e.d
Ben ervan overtuigd dat zodra 8.1 uit de beta komt (paar weken nog), de Essential phone zeer goed mee kan met de high end Android telefoons.
[
Voor 6% gewijzigd door
_Bailey_ op 24-02-2018 09:09
]