De prijs boeit me niet zo heel veel in dit geval. Klinkt misschien dom/arrogant maar ik maak geen vergelijking met de vorige generatie OnePlus-toestellen.
In alle redelijkheid, maar dat argument horen we vaker, vind ik een prijsstelling van 600 Euro meer dan voldoende voor een nieuw, high-end toestel. Als dat toestel dan ook nog eens in de buurt komt van de performance van current marktleiders (zoals een Edge 8 of een Pixel), is dat zeker een groot voordeel. En ik hoef geen fancy features die "wow" doen maar een applicatie-landschap waar ik mee overweg kan.
Door mijn langere ervaring met Windows Mobile, Windows Phone, iOS 8 en hoger alsmede Android 5.x en later, neig ik op dit moment heeel erg om een Android-based device aan te schaffen. En als alle geruchten/leaks kloppen, dan zou een OP5 exact in mijn straatje passen om in ieder geval tot december 2018 mee te kunnen gaan.
Ja, ik schrijf mijn apparatuur misschien sneller af (financieel) dan anderen; dat is een bewuste keuze omdat ik bij veel produkten toch zie dat na ongeveer anderhalf tot twee jaar er alsnog vraag naar is als tweedehandsje (dus een redelijke prijs te krijgen). Hetzelfde doe ik ook met mijn auto (daar hou ik ongeveer 3 tot 4 jaar als tweedehands-termijn) en mijn PC (ook 3 tot 4 jaar).
Ben me er terdege van bewust dat ik ten opzichte van andere mensen/keuzes, hiermee wel wat geld verbrand/weggooi met dien verstande dat ik echt niet zwem in het geld maar weloverwogen en bewust een produkt wil kopen en van genieten.
/edit: teruggelezen, wat een psychologisch verhaal; bottom-line is dat ik maximaal 600 Euro voor een OP5 wil neerleggen met een SnapDragon 835, 6GB, 64GB, 1080p+ scherm en 16MP+ camera.
[
Voor 5% gewijzigd door
MAX3400 op 27-05-2017 21:57
]