Acties:
  • +1 Henk 'm!
pannekoek schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:53:
ik hoop toch zo graag op de verticale camera's. Die fotoleaks zijn imo de mooiste. Denken jullie dat we nog voor juni een officiele presentatie gaan krijgen?
Nee, ik denk het niet. De presentatie zal in juni zijn, gok ik.
Grimmie187 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:02:
Nieuwe geruchten betreft de prijs voor de OP5 stemmen mij niet al te positief, €600+.. :/

http://www.express.co.uk/...5-Price-Release-Date-Leak
Dat zijn geen nieuwe geruchten, maar oude geruchten :P. Die geruchten waren een circa 2 à 3 weken al bekend.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:34

Louw Post

Cerenas

Anonymoussaurus schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:27:
[...]

Welk toestel heb je? Want Jezus, dat beeld is wel erg schokkerig en het geluid klinkt ook enorm blikkerig. Zo erg heb ik het niet :p.
De gewone OP3, meestal gaat het wel aardig, maar het is dus niet al te best af en toe.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

De openingspost is weer aangepast met alle recente linkjes + afbeeldingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:58
Meer nieuws rond de headphone jack.... :-)

http://www.gsmarena.com/h...i_suggests-news-25146.php

Kan begrepen worden dat ie aan de andere kant zit (in vergelijking met de 3(T))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Benjike schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:54:
Meer nieuws rond de headphone jack.... :-)

http://www.gsmarena.com/h...i_suggests-news-25146.php

Kan begrepen worden dat ie aan de andere kant zit (in vergelijking met de 3(T))
Dat kan daar inderdaad uit begrepen worden, maar dat zou ook betekenen dat de leak / foto / render dus in de buurt komt van het final ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:09
jeka schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:07:
Als deze 500+ euro wordt koop ik het niet. Dan wacht ik wel tot de G6 of de S8 in prijs is gedaald.
Dat heb ik ook dus....ik heb nu de OPO nog en wil zo graag een nieuwe telefoon halen, maar ik wacht even op de OP5 voordat ik mijn besluit neem voor volgend telefoon

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Kol Nedra schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:13:
[...]

Dat heb ik ook dus....ik heb nu de OPO nog en wil zo graag een nieuwe telefoon halen, maar ik wacht even op de OP5 voordat ik mijn besluit neem voor volgend telefoon
Same here, maar dan is de OPO in mijn geval een LG G2 :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Het gerucht van de hoge prijs was in ieder geval alweer ontkracht. Er was één bron die sprak over een hoge prijs en één bron (Geekbuying) die een hoge prijs had neergezet. Geekbuying past hun productpagina altijd aan aan de geruchten en gelekte afbeeldingen, dus alles wat op die website staat moet je met een korreltje zout nemen.

Verder heeft die website de prijs ook alweer naar beneden gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 22-05-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:11:
[...]

Dat kan daar inderdaad uit begrepen worden, maar dat zou ook betekenen dat de leak / foto / render dus in de buurt komt van het final ontwerp.
Die bedenking maakte ik me ook...
Kol Nedra schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:13:
[...]

Zelfde hier... Ook nog de OPO maar 500 euro is zowat de 'psychologische' grens
We'll see...

Geruchtenmolen/hype wordt in ieder geval goed aan de gang gehouden en met zo'n opmerkingen in 't nieuws gehouden...
Wel tijd voor een nieuw offcieel teaserke vind ik...

[ Voor 11% gewijzigd door Benjike op 22-05-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

[...]

Zelfde hier... Ook nog de OPO maar 500 euro is zowat de 'psychologische' grens
We'll see...
Heb zelf ook de OPO in gebruik, welke binnenkort toch wel aan vervanging toe is. Denk ook dat veel mensen die grens van €500 hebben. Daarbij neem ik aan dat met de introductie van de S8 de S7 sterk in prijs zal dalen, wordt dit toestel daar een interessante optie, of is deze dermate gedateerd dat het af te raden is om de S7 als dergelijke optie te beschouwen?
Ben niet zo thuis in hetgeen "onder de moterkap zit" en wat voor significante verschillen dit geeft met de nieuwe SoC van Qualcomm, daarnaast houdt mijn budget voor een nieuw toestel wel op bij zo'n €500... Vragen vragen, wie o wie kan hier een verhelderende blik op werpen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Techradar laat vandaag een leak met indrukwekkende cijfers zien m.b.t. openingstijden van apps:

http://www.techradar.com/...han-the-samsung-galaxy-s8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:43

The_Worst

Unox

Zeer indrukwekkend maar na de controverse rondom het valsspelen rond benchmarks houd ik nog een flinke slag om de arm.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Hier ook nog een OPO, die met LineageOS eigenlijk nog meer dan prima werkt, maar afhankelijk van de prijs kan het zomaar zijn dat ik voor een OP5 ga. Ik denk eerlijk gezegd dat ze nu rond hetzelfde bedrag blijven als de huidige OnePlus 3T. Als je heel veel hoger gaat zitten, kom je al gauw concurrenten tegen.

@senses2. Dit is niet de plek voor aankoopadvies. Dan kan namelijk beter hier: Mobile Aankoopadviesforum. Maar ik ga er toch even kort op in. De S7 is nog steeds een prima toestel, ook na één jaar, alleen is het nadeel van wat oudere toestellen kopen dat de updates minder worden en wellicht niet meer kopen. Verder heeft Samsung zijn typische skin en lijken alle Samsung toestellen nog klein beetje last te hebben van lag. Kwa snelheid en onder de motorkap zal je wellicht wat merken, maar waarschijnlijk niet veel. We komen nu met telefoons een beetje op het punt dat een nieuwe generatie topmodellen niet heel veel sneller is dan de generatie daarvoor. Zoals ik al zei heb ik nu al 2,5 jaar een OPO en dat toestel is nog steeds bloed snel en geweldig.
Grimmie187 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:36:
Techradar laat vandaag een leak met indrukwekkende cijfers zien m.b.t. openingstijden van apps:

http://www.techradar.com/...han-the-samsung-galaxy-s8
Mooi om te zien dat de OnePlus 5 hier als snelste uit de bus komt. Ik vraag mij alleen af hoe ze aan deze resultaten zijn gekomen. Dat wil namelijk zeggen dat de bron al een toestel heeft getest.
The_Worst schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:52:
Zeer indrukwekkend maar na de controverse rondom het valsspelen rond benchmarks houd ik nog een flinke slag om de arm.
Dit gaat puur over het opstarten van app 'x'. Het valsspelen waar jij het over hebt ging over het feit dat de SOC harder ging draaien wanneer er benchmarks werden gedraaid.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 22-05-2017 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:52:

[...]

Mooi om te zien dat de OnePlus 5 hier als snelste uit de bus komt. Ik vraag mij alleen af hoe ze aan deze resultaten zijn gekomen. Dat wil namelijk zeggen dat de bron al een toestel heeft getest.

[...]

Dit gaat puur over het opstarten van app 'x'. Het valsspelen waar jij het over hebt ging puur over het feit dat de SOC harder ging draaien wanneer er benchmarks werden gedraaid.
Dat klopt maar dit betekent niet dat ze extra optimalisaties hebben kunnen maken voor veelgebruikte apps. Dat hoeft niet per se een probleem te zijn maar ik doelde meer op het feit wat jij zelf ook zegt: zonder extra informatie zegt dit, net zoals de andere leaks, niet zoveel.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
The_Worst schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:01:
Dat klopt maar dit betekent niet dat ze extra optimalisaties hebben kunnen maken voor veelgebruikte apps. Dat hoeft niet per se een probleem te zijn maar ik doelde meer op het feit wat jij zelf ook zegt: zonder extra informatie zegt dit, net zoals de andere leaks, niet zoveel.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar optimalisaties voor apps heb ik nog niet zo'n probleem mee eigenlijk, even ervan uit gaande dat die optimalisaties er altijd in zitten.
Bijzonder onhandige tweet. Zou Carl hiermee bedoelen dat het er toch niet in zit of zou hij hiermee bedoelden dat de vorige tweet gewoon geen betekenis had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:15:
Bijzonder onhandige tweet. Zou Carl hiermee bedoelen dat het er toch niet in zit of zou hij hiermee bedoelden dat de vorige tweet gewoon geen betekenis had.
Helaas is Carl Pei daar echt gemeengoed in.. Het is altijd verdomde lastig hoe je zijn tweets op moet vatten/interpreteren :(. Deze is ook wel leuk: https://twitter.com/getpeid/status/866300970292183042 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:17:
Helaas is Carl Pei daar echt gemeengoed in.. Het is altijd verdomde lastig hoe je zijn tweets op moet vatten/interpreteren :(.
Jup. Dat is goed voor de marketing, want het laat nog wat over voor de verbeelding / speculatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Onhandig? Dit is allemaal gratis marketing, alle fora hebben weer wat om over te praten :)

Ik kan me overigens niet voorstellen dat de OP5 geen 3,5mm zou hebben. Wel denk ik dat hij, naast de 3,5mm jack, support heeft voor Bluetooth 5 én dat er audio-uit op USB-C zit.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Crossing the street is gewoon van onder naar boven op de telefoon. Zo cryptisch is dat toch niet?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Señor Sjon schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:46:
Crossing the street is gewoon van onder naar boven op de telefoon. Zo cryptisch is dat toch niet?
Zo werd dat inderdaad ook opgepakt. Maar die tweet die erna kwam, lijkt dus weer anders te vermoeden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:34

Louw Post

Cerenas

rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Zo werd dat inderdaad ook opgepakt. Maar die tweet die erna kwam, lijkt dus weer anders te vermoeden. :)
Of het was meer van een oops ik heb iets verklapt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Ivm de 'jack/crossing the road' : Ik hou het ook bij marketing...en verwarring zaaien zodat er buzz is...
is toch niet echt een standaard antwoord en eerder bewust...
Om dan te zeggen dat ie 'moet oppassen met zijn tweets'... nog wat meer buzz....

Ik denk dat het idd nog te vroeg is om em te verwijderen... maar die combi audio-uit op usb-c en de jack zou (indien technisch mogelijk) wel interessante piste zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
@Louw Post dat valt inderdaad ook nog in de mogelijkheden. Zoals je ziet: Onhandig, want levert verwarring op :P

@Benjike lijkt mij inderdaad ook niet. Carl Pei had een Poll op twitter gezet en 80% had gestemd voor een 3.5mm aansluiting.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 22-05-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:50:
@Louw Post dat valt inderdaad ook nog in de mogelijkheden. Zoals je ziet: Onhandig, want levert verwarring op :P

@Benjike lijkt mij inderdaad ook niet. Carl Pei had een Poll op twitter gezet en 80% had gestemd voor een 3.5mm aansluiting.
Handig* gezien de discussies die het opwerpt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
senses2 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:54:
Handig* gezien de discussies die het opwerpt ;)
Handig voor OnePlus. Helemaal mee eens. Onhandig voor ons :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:56:
[...]

Handig voor OnePlus. Helemaal mee eens. Onhandig voor ons :P
ach ik kan er wel om lachen. Ik zit toch een keer of 5 per dag dit topic te checken voor updates. Het houdt het spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pannekoek schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:02:
ach ik kan er wel om lachen. Ik zit toch een keer of 5 per dag dit topic te checken voor updates. Het houdt het spannend.
Dat houdt het zeker spannend / leuk en creëert een mooie hype rondom het toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Dat houdt het zeker spannend / leuk en creëert een mooie hype rondom het toestel.
Hopelijk stelt de telefoon niet teleur, anders is de hype zo weg :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Om dan na de aankondiging de prijs te horen en de hypetrein te zien ontsporen:
Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/oQLfkLMkDdfnG.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
Hype hype hype.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Hier werkt 'ie :o

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/18664408_774925999341800_8809841936481746846_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=0341bca933ffbba60b3a1c195ca9dd70&oe=59AC174B

Met text:

What colour 5hould your next phone be?

5 als S --> kleuren voor OnePlus 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 14:30
Never mind, MK1998NL was sneller...

[ Voor 92% gewijzigd door Julian97 op 22-05-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Dat is lame zeg. Maar goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MK1998NL schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:11:
[...]

Hier werkt 'ie :o

[afbeelding]

Met text:

What colour 5hould your next phone be?

5 als S --> kleuren voor OnePlus 5
Even serieus, hoe ziek zou het zijn als er een model uit kwam met een pearlescent/parel kleur? :9~ :D _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.rssportscars.com/photos/news/mclaren-p1-cerberus-pearl/cerberus-paint-mclaren-12-polychromatic.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Danny.G schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:18:
[...]

Even serieus, hoe ziek zou het zijn als er een model uit kwam met een pearlescent/parel kleur? :9~ :D _/-\o_
[afbeelding]
Dan zal er inderdaad, naar mijn mening, iemand ziek moeten zijn op dat hoofdkantoor ja.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Leoon. schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:23:
[...]

Dan zal er inderdaad, naar mijn mening, iemand ziek moeten zijn op dat hoofdkantoor ja.
mee eens, ik wil gewoon een strakke en nette kleur op m'n dure gadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
dat dacht ik ook toen er gouden en roze iPhones gemaakt werden, die werden ook een succes...

Ik vind een kleurtje stiekem wel leuk, maar dan niet te schreeuwerig en de voorkant het liefst zwart.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redfoox
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Die hype is inderdaad wel leuk. En bij mij werkt het ik blijf steeds maar weer kijken en info zoeken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Soft gold en zwart zijn er al. Rood werd eerder gehint en parelmoer zou gunmetal vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
ik vond juist die gunmetal zo tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leoon. schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:23:
[...]

_O- _O- _O- Waar kan ik de post of the month nomineren? :D
DigitalError schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:25:
[...]

Echter leven we niet in een wereld van ikke, maar zijn alle voorkeuren persoonlijk. :P Ff een by the way: ik zou never nooit zo'n telefoon halen met dergelijke kleuren.

[ Voor 40% gewijzigd door Luca op 22-05-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalError schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:25:
[...]

Gelukkig maar dat de Op5 naar verwachting ook weer goed geprijsd wordt dan :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De CEO van OnePlus (Pete Lau) heeft op Weibo bevestigd dat de OnePlus 5 een vingerafdrukscanner aan de voorkant krijgt: https://www.gizmochina.co...nt-fingerprint-oneplus-5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Ik ben benieuwd hoe dik de bezels dan worden. Ik hoop op minimale bezels zoals op de nieuwe samsung.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeka schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:35:
Ik ben benieuwd hoe dik de bezels dan worden. Ik hoop op minimale bezels zoals op de nieuwe samsung.
Ik heb momenteel een OnePlus 3, en daar zijn de bezels al best dun/minimaal. Waarom zou je dat willen? Ja, het ziet er prachtig en futuristisch uit. Laten we wel realistisch blijven: wat heb je liever? Om de haverklap je scherm moeten vervangen? Of iets dikkere bezels en wat meer stevigheid? Eigen mening natuurlijk, maar ik zie er geen voordeel in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Ik verwacht dat eerlijk gezegd niet. Vergeleken met de OP3(T) kan de bezel aan de bovenkant nog wat dunner, maar als je de zijkant dunner maakt lever je in op stevigheid en wanneer je de onderkant dunner maakt past de FPS er niet meer op.

Tenzij je die in het scherm zet, maar ik verwacht niet dat OnePlus daar als eerste mee komt en dit pas getoond gaat worden bij de volgende generatie telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:50:
[...]

Ik heb momenteel een OnePlus 3, en daar zijn de bezels al best dun/minimaal. Waarom zou je dat willen? Ja, het ziet er prachtig en futuristisch uit. Laten we wel realistisch blijven: wat heb je liever? Om de haverklap je scherm moeten vervangen? Of iets dikkere bezels en wat meer stevigheid? Eigen mening natuurlijk, maar ik zie er geen voordeel in..
Je geeft het antwoord al gelukkig. Maar je hebt wel gelijk. Bouwkwaliteit is ook belangrijk.

FCG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:50:
[...]

Kunnen we hier asjeblieft eens mee ophouden :N Grotere bezels zorgen niet voor meer stevigheid! Niet persoonlijk hoor :) maar ik lees het zo vaak hier op Tweakers en het is gewoon niet logisch en niet waar.

Het verschil zit 'm in het verschil tussen het scherm en de glasplaat. De bezel is niets meer dan een rand om het scherm heen; loze ruimte. Het is de glasplaat die gelamineerd is op het scherm, maar doorloopt over die loze ruimte. Gevolg: de glasplaat loopt op iedere telefoon van rand tot rand, tot buiten het scherm dus.
Wat gebeurd er als je toestel valt: de glasplaat breekt. Hoewel het scherm zelf nog heel is, is de glasplaat gebroken. Maar omdat het glas is gelamineerd op het display, moet wel de gehele module vervangen worden.

Wil je een minder breekbaar toestel? Dan zal je er voor moeten zorgen dat je bezels niet alsnog bedekt worden door glas. Dus: dat de glasplaat enkel het scherm bedekt, en niet de bezels.

De berichten over de breekbaarheid van de S8-serie is volledig toe te wijzen aan de Edge-displays; de kans op impact op het glas ipv metalen rand is daardoor veel groter en is het breken dus ook waarschijnlijker. Het staat 100% los van de smalle bezels. Logisch: de bezels links en rechts zijn sowieso even groot als bij de S7-serie. Enkel de bezel aan de boven- en onderkant is gekrompen. En alsnog zijn de bezels boven en onder vééél groter dan op welke smartphone dan ook aan de zijkant.

Waarom je het zou willen? Hoe groter het scherm, hoe fijner het werken is toch? Desondanks wil je toch een toestel dat in je broekzak past en dat je met je rechterhand bij de Q op je toetsenbord kan. Daarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eerlijk gezegd ook veel meer geïnteresseerd in de voorkant van het toestel dan in de positie van de camera en de flits enz.

Ik hou ook van zo dun mogelijke bezels en een zo groot mogelijk scherm in een klein toestel.
Ik maak meestal wel gebruik van een bumper case dus de kwetsbaarheid is niet belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:21:
Ik ben eerlijk gezegd ook veel meer geïnteresseerd in de voorkant van het toestel dan in de positie van de camera en de flits enz.

Ik hou ook van zo dun mogelijke bezels en een zo groot mogelijk scherm in een klein toestel.
Ik maak meestal wel gebruik van een bumper case dus de kwetsbaarheid is niet belangrijk voor mij.
Zonder case heb je altijd dunnere bezels ;)

Ik zelf zie liever waterdicht dit keer en een fatsoenlijke microfoon. Filmen is los van de matige stabilisatie best netjes met de OP3, maar het geluid is dikke vette ruk. Beetje wind of beetje geluid op achtergrond en er is niets meer van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jannes_beterams schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:29:
[...]
Ik kan mijn Nexus 5 letterlijk tegen de muur smijten enz zonder problemen. De bumpercase beschermt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 21:47
Alhoewel het niet de stijl is van OnePlus, hoop ik dat ze meerdere varianten van de OP5 uitbrengen. Ik heb al geruchten van prijzen gehoord die tot de €650 lopen. Persoonlijk vind ik een dual camera overbodig, en hoef ik niet per sé 256GB aan opslaggeheugen. Ik hoop op een prijs van max €500,- zoals we altijd al gewend zijn van OnePlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR
[...]

Ik zelf zie liever waterdicht dit keer en een fatsoenlijke microfoon. Filmen is los van de matige stabilisatie best netjes met de OP3, maar het geluid is dikke vette ruk. Beetje wind of beetje geluid op achtergrond en er is niets meer van te maken.
Dit vind ik inderdaad het dikste irritatiepunt van de OP3, die microfoon! Viel me zwaar tegen toen ik erug kwam van vakantie en merkte dat al mijn opnames verpest waren door een klein zuchtje wind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
RobinR schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:20:
[...]

Dit vind ik inderdaad het dikste irritatiepunt van de OP3, die microfoon! Viel me zwaar tegen toen ik erug kwam van vakantie en merkte dat al mijn opnames verpest waren door een klein zuchtje wind
Yes, klein detail met grote gevolgen. Zelf achter gekomen na een feestje, prachtige opnamen maar één grote kraak. Dat was werkelijk het enige wat mijn HTC beter deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
https://www.google.nl/amp...lus-5-headphone-jack/amp/

Voor de twijfelaars, er is gewoon een aansluiting voor koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Nu online
THEALPHA schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:26:

goeie link! Als nog geen harde confirmation maar het lijkt er inderdaad wel op dat de jack aan de bovenkant zit. Ik gebruik zelf een bluetooth headset, maar als die batterij op is vind ik het erg fijn de vrijheid te hebben om die headset met een auxkabel alsnog te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR
jannes_beterams schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Yes, klein detail met grote gevolgen. Zelf achter gekomen na een feestje, prachtige opnamen maar één grote kraak. Dat was werkelijk het enige wat mijn HTC beter deed.
Ik vond (ik heb de OP3 niet meer, verloren) de camera ook niet heel erg denderend. Hij was niet slecht, don't get me wrong. Maar mijn aantal jaar oudere LG G3 had een veel betere camera voor dezelfde prijs. Maarja het is afwegen wat belangrijker is natuurlijk voor OnePlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobinR schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:12:
[...]

Ik vond (ik heb de OP3 niet meer, verloren) de camera ook niet heel erg denderend. Hij was niet slecht, don't get me wrong. Maar mijn aantal jaar oudere LG G3 had een veel betere camera voor dezelfde prijs. Maarja het is afwegen wat belangrijker is natuurlijk voor OnePlus
Incorrect. ;) De G3 heeft bij lange na geen betere camera. Smartphones van afgelopen jaar (Galaxy S7 Edge, iPhone 7, OnePlus 3 etc) presteren over het algemeen gewoon erg goed, maar het gaat nu vooral meer om persoonlijke voorkeur. Welke kleurtemperatuur je natuurlijker vindt ogen, of je houdt van oversharpening, verzadiging enz. Alleen bij slechtere lichtomstandigheden kun je je nog echt onderscheiden, maar zelfs daarin worden fabrikanten naast Samsung ook erg goed, zelfs met camera's met minder wijde diafragma's.

Benieuwd? Check ff de camera test van MKBHD

[ Voor 6% gewijzigd door Luca op 23-05-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:01:
De CEO van OnePlus (Pete Lau) heeft op Weibo bevestigd dat de OnePlus 5 een vingerafdrukscanner aan de voorkant krijgt: https://www.gizmochina.co...nt-fingerprint-oneplus-5/
Oké dat worden dikke bezels dus.
OnePlus als merk is nog niet ver genoeg om de vingerprint in het scherm te verwerken.
Dat lijkt mij wel wat voorbarig, om de zelfde reden als hierboven daar is OnePlus als merk simpelweg nog niet. Dat kan Samsung omdat ze alles "in huis" maken. Wat Oneplus doet is veel meer het samenstellen van reeds beschikbare onderdelen.
THEALPHA schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:26:

Bovenop is wel een irritante plek maar het is in ieder geval iets.
[...]
Of met case heb je Nog dikkere bezels >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
pannekoek schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:54:
[...]

goeie link! Als nog geen harde confirmation maar het lijkt er inderdaad wel op dat de jack aan de bovenkant zit. Ik gebruik zelf een bluetooth headset, maar als die batterij op is vind ik het erg fijn de vrijheid te hebben om die headset met een auxkabel alsnog te kunnen gebruiken.
Die conclusie is niet anders dan die we hier ook al getrokken hadden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:26:
[...]
Oké dat worden dikke bezels dus.
OnePlus als merk is nog niet ver genoeg om de vingerprint in het scherm te verwerken.
Heftige stelling. Je beseft dat OnePlus haar moederbedrijf kei groot is? Hun Dash Charge technologie (die #1 is) komt ook bij Oppo weg. Alles kan dus, vooral in het land van de Chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:26:

[...]

Dat lijkt mij wel wat voorbarig, om de zelfde reden als hierboven daar is OnePlus als merk simpelweg nog niet. Dat kan Samsung omdat ze alles "in huis" maken. Wat Oneplus doet is veel meer het samenstellen van reeds beschikbare onderdelen.
Toch zijn er ook een jaar later weinig telefoons met 6GB RAM op de markt. De vingerafdrukscanner van de OP3 is ook nog steeds erg snel, en beter dan wat veel andere fabrikanten toentertijd aanboden.

En natuurlijk heeft Oneplus ook moederconcern Oppo achter zich. Die zullen wel de beschikking hebben tot de nieuwste speeltjes.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:28:
[...]

Toch zijn er ook een jaar later weinig telefoons met 6GB RAM op de markt. De vingerafdrukscanner van de OP3 is ook nog steeds erg snel, en beter dan wat veel andere fabrikanten toentertijd aanboden.

En natuurlijk heeft Oneplus ook moederconcern Oppo achter zich. Die zullen wel de beschikking hebben tot de nieuwste speeltjes.
Maar ja 6 GB geheugen is dan ook niet iets wat heel moeilijk is oid, de andere fabrikanten zien gewoon meer in goed memory management.

De OnePlus3 fingerprint is idd goed maar ook dat is natuurlijk niet is dusdanig nieuws dat het heel uniek is om daar "een van de beste" in te zijn. Fingerprint onder het scherm is van een hele andere klasse.

Maar goed we gaan het zien, ik durf wel geld te zetten op "Geen Edge to edge scherm en fingerprint gewoon in de knop", anders had de marketing machine van OP al lang een frontje "gelekt".
Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:26:
[...]
Heftige stelling. Je beseft dat OnePlus haar moederbedrijf kei groot is? Hun Dash Charge technologie (die #1 is) komt ook bij Oppo weg. Alles kan dus, vooral in het land van de Chinezen.
Precies en het moeder bedrijf heeft het ook nog niet in haar telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
https://www.reddit.com/r/...ref=share&ref_source=link

Ok dan.

Als dat een hint is naar de prijs van 600+ dan ben ik ineens toch wat minder hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
IAmNice schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:02:
Als dat een hint is naar de prijs van 600+ dan ben ik ineens toch wat minder hype.
Ik kan de Facebook post niet zien. Hier geeft dat een error. Wat was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

Ok dan.

Kan je misschien de link van de FB-pagina delen waar je naar doorgestuurd wordt? Of een print screen? Ik kan de link hier niet openen (De gevraagde content kan niet weergegeven worden)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Maar ja 6 GB geheugen is dan ook niet iets wat heel moeilijk is oid, de andere fabrikanten zien gewoon meer in goed memory management.

De OnePlus3 fingerprint is idd goed maar ook dat is natuurlijk niet is dusdanig nieuws dat het heel uniek is om daar "een van de beste" in te zijn. Fingerprint onder het scherm is van een hele andere klasse.

Maar goed we gaan het zien, ik durf wel geld te zetten op "Geen Edge to edge scherm en fingerprint gewoon in de knop", anders had de marketing machine van OP al lang een frontje "gelekt".

[...]

Precies en het moeder bedrijf heeft het ook nog niet in haar telefoons.
Tja, zo kunnen we alles wel bagatelliseren. De OP3 heeft 6GB werkgeheugen, en kan dus veel meer apps standby houden. Je gaat geen 2GB RAM goedmaken door "goed geheugenmanagement". Wat Oneplus trouwens ook heeft, én extra fysiek geheugen.

Dash Charging was ik inderdaad helemaal vergeten. Simpelweg beter dan de concurrentie.

https://www.qualcomm.com/products/features/security/sense-id
Dat vingerafdruk onder het glas gedoe is een dingetje van Qualcomm. En bij welk bedrijf was de CEO van Oneplus laatst op bezoek? De Mi5 S gebruikt trouwens die techniek al. De sensor zit echter wel onder het glas van de bezel, en niet onder het beeldscherm.

Persoonlijk hoop ik dat ze geen edge to edge scherm implementeren. Die Samsung ondingen zijn al niet vast te houden door al dat glas op de achterkant, en het feit dat je ook nog geen rand hebt om vast te pakken maakt ze helemaal onhandig.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:12:
[...]

Tja, zo kunnen we alles wel bagatelliseren. De OP3 heeft 6GB werkgeheugen, en kan dus veel meer apps standby houden. Je gaat geen 2GB RAM goedmaken door "goed geheugenmanagement". Wat Oneplus trouwens ook heeft, én extra fysiek geheugen.

Dash Charging was ik inderdaad helemaal vergeten. Simpelweg beter dan de concurrentie.

https://www.qualcomm.com/products/features/security/sense-id
Dat vingerafdruk onder het glas gedoe is een dingetje van Qualcomm. En bij welk bedrijf was de CEO van Oneplus laatst op bezoek? De Mi5 S gebruikt trouwens die techniek al. De sensor zit echter wel onder het glas van de bezel, en niet onder het beeldscherm.

Persoonlijk hoop ik dat ze geen edge to edge scherm implementeren. Die Samsung ondingen zijn al niet vast te houden door al dat glas op de achterkant, en het feit dat je ook nog geen rand hebt om vast te pakken maakt ze helemaal onhandig.
Elke fingerprint zit onder glas (of saffier) natuurlijk, het gaat om een fingerprint onder het scherm, zodat er dus geen enorme bezel meer nodig is voor de knop.

Ik geloof er gewoon niet zo in dat een bedrijf als Qualcomm voor zijn baanbrekende nieuwe techniek gaat kiezen voor een marginale speler als Oneplus. Dan kiezen ze eerder voor een grotere speler lijkt mij.

Met Edge to Edge bedoelde ik trouwens het front, dus zoveel mogelijk scherm aan de voorkant. De achterkant van (een Samsung) staat daar verder los van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:19:
[...]

Elke fingerprint zit onder glas (of saffier) natuurlijk, het gaat om een fingerprint onder het scherm, zodat er dus geen enorme bezel meer nodig is voor de knop.

Ik geloof er gewoon niet zo in dat een bedrijf als Qualcomm voor zijn baanbrekende nieuwe techniek gaat kiezen voor een marginale speler als Oneplus. Dan kiezen ze eerder voor een grotere speler lijkt mij.

Met Edge to Edge bedoelde ik trouwens het front, dus zoveel mogelijk scherm aan de voorkant. De achterkant van (een Samsung) staat daar verder los van.
Edge to edge zorgt dus voor minder bezel, en dus minder ruimte om vast te houden. Imho geen verbetering, net zoals bij de huidige Samsung modellen. Vreselijk om vast te houden die dingen.

En waarom zou Qualcomm zich druk maken om wie er wat gebruikt? Ze licenseren die techniek gewoon, net zoals Xiaomi dat ook heeft gedaan.
En once again, Oppo, het bedrijf achter Oneplus, is écht geen kleine speler. Het bedrijf had in 2016 nog 16.8% van de Chinese markt in handen. En was daarmee de grootste speler in één van de grootste markten ter wereld. De Oppo R9 stond na de iPhone op een derde plaats als bestverkochte model in de wereld in Q1 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:19:
[...]
Ik vind je wat vreemde conclusies trekken. :P Het gaat namelijk niet om Qualcomm die daarvoor kiest, maar OnePlus zelf. En gezien de openbare zeer positieve status van OnePlus, en ook hun visie, zou een bedrijf als Qualcomm juist moeten samenwerken; een bedrijf met een moderne visie dat dichter verbonden staat met haar klanten dan menig concurrent. Of was je vergeten dat OnePlus veel heeft losgemaakt bij de andere bedrijven? ;) De OnePlus One liet de grote fabrikanten echt wel even zweten. Niet qua sales, maar eerder het product zelf, de prijs, transparantie naar alles en iedereen en het geheel samen. De fabrikanten wisten zelf ook wel dat een dergelijke telefoon veel harten zal winnen en vanaf dat moment vond er ook een shift plaats met meer focus op goedkopere telefoons.

De OnePlus 3 was een ware hit dus ja, ik denk dat juist OnePlus dan een goede keuze is. En dan heeft ook juist de grootte van het bedrijf ermee te maken, want je wil niet dat de scanner en techniek flopt bij een Galaxy S8. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
Hoe groot is OnePlus nu eigenlijk? Zijn er cijfers bekend van de 3? Vraag me dat weleens af, zie er steeds meer om me heen en iedereen is tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:35:
[...]

Ik vind je wat vreemde conclusies trekken. :P Het gaat namelijk niet om Qualcomm die daarvoor kiest, maar OnePlus zelf. En gezien de openbare zeer positieve status van OnePlus, en ook hun visie, zou een bedrijf als Qualcomm juist moeten samenwerken; een bedrijf met een moderne visie dat dichter verbonden staat met haar klanten dan menig concurrent. Of was je vergeten dat OnePlus veel heeft losgemaakt bij de andere bedrijven? ;) De OnePlus One liet de grote fabrikanten echt wel even zweten. Niet qua sales, maar eerder het product zelf, de prijs, transparantie naar alles en iedereen en het geheel samen. De fabrikanten wisten zelf ook wel dat een dergelijke telefoon veel harten zal winnen en vanaf dat moment vond er ook een shift plaats met meer focus op goedkopere telefoons.

De OnePlus 3 was een ware hit dus ja, ik denk dat juist OnePlus dan een goede keuze is. En dan heeft ook juist de grootte van het bedrijf ermee te maken, want je wil niet dat de scanner en techniek flopt bij een Galaxy S8. :P
Ik denk dat het allemaal wel meevalt met de "openbare zeer positieve" status van OnePlus.
Natuurlijk is het een bekend merk in onze bubbel en weten wij dat er sinds een paar jaar (Daar is trouwens helemaal niet OnePlus alleen verantwoordelijk voor) een swift is naar goedkopere smartphones maar of de consument dat ook weet?

Jij noemt de OnePlus 3 "een ware hit" maar waar was het deze hit dan? In onze kringen of daadwerkelijk op de markt? Ik kan zo 1.2.3. geen cijfers vinden maar je moet behoorlijk in het wereldje zitten om de OnePlus3 te kennen naar mijn inziens.
Jeroenneman schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:34:
En waarom zou Qualcomm zich druk maken om wie er wat gebruikt?

En once again, Oppo, het bedrijf achter Oneplus, is écht geen kleine speler. Het bedrijf had in 2016 nog 16.8% van de Chinese markt in handen. En was daarmee de grootste speler in één van de grootste markten ter wereld. De Oppo R9 stond na de iPhone op een derde plaats als bestverkochte model in de wereld in Q1 2017.
Nou dat moeten ze omdat ze ook bij Qualcomm een productie limiet hebben of juist meer geld halen uit een exclusiviteit deal.

Een exclusiviteit deal met een grote speler is dan natuurlijk veel interessanter dan dat doen met een kleinere speler.

Ja once again ik snap dat Oppo het moeder bedrijf is, maar wat doen moeder bedrijven? Nieuwe technieken voor zichzelf houden en stoppen in hun nieuwe flagship. Niet bewaren en stoppen in een budget tak.
Jeroenneman schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:34:
[...]
Edge to edge zorgt dus voor minder bezel, en dus minder ruimte om vast te houden. Imho geen verbetering, net zoals bij de huidige Samsung modellen. Vreselijk om vast te houden die dingen.
Nou dat is allemaal wel wat overdreven, gaat gewoon prima ook met minimale bezels.
Goeie software kan prima het onderscheid maken tussen ongewenste aanrakingen en gewenste aanrakingen.

Daarbij komt ook dat de kromming van het Edge scherm op bv de S8 minder "krom" is t.o.v. de S6/S7 en je hierdoor wel de lusten hebt maar vrijwel geen lasten.
jannes_beterams schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:55:
Hoe groot is OnePlus nu eigenlijk? Zijn er cijfers bekend van de 3? Vraag me dat weleens af, zie er steeds meer om me heen en iedereen is tevreden...
Dat heb ik ook wel, het meerendeel van de OnePlus gebruikers welke ik heb gesproken is wel tevreden idd of in ieder geval niet ontevreden. Tot ze met Aftersales te maken krijgen dan tenminste.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 23-05-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:56:
[...]

Ik denk dat het allemaal wel meevalt met de "openbare zeer positieve" status van OnePlus.
Natuurlijk is het een bekend merk in onze bubbel en weten wij dat er sinds een paar jaar (Daar is trouwens helemaal niet OnePlus alleen verantwoordelijk voor) een swift is naar goedkopere smartphones maar of de consument dat ook weet?
Nee, het valt niet allemaal wel wat mee. Ze hebben namelijk gewoon een zeer positieve status. Dat ontkennen zegt meer iets over hoe jij voordat je een gesprek begint er over denkt. Ik claim overigens ook nergens dat zij de enige waren, maar je kan het zelf opzoeken hoor; na de OnePlus One is het rapjes gegaan en als bedrijf zijnde heeft OnePlus echt wel het een en ander betekent daarin.
Jij noemt de OnePlus 3 "een ware hit" maar waar was het deze hit dan? In onze kringen of daadwerkelijk op de markt? Ik kan zo 1.2.3. geen cijfers vinden maar je moet behoorlijk in het wereldje zitten om de OnePlus3 te kennen naar mijn inziens.
Deze hit 2qw niet alleen in onze kringen, want voorheen was het bij het noemen van OnePlus altijd "Een de watte?" en een tijdje na de release zag ik mensen op school om mij heen nota bene met een lopen of ze vroegen me om wat tips e.d. Ook qua sales was de OnePlus 3 een hit. Maar vooruit, je was uit op cijfertjes dus bij dezen :P

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/vZqHm/a674f59342.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/vZqKk/87997b216a.png

In India bijvoorbeeld, een opkomende markt, heeft de telefoon dus de meeste recenties van alle andere smartphones. En nu we het over sales hebben; bij de launch in juni van de OnePlus 3 hadden ze 1 miljoen toestellen klaarliggen om te verkopen. In juli moesten ze tijdelijk een pauze inlasten omdat het allemaal véél sneller ging dan ze hadden verwacht. En dit heeft zich nog 1-3 keer herhaalt. De OnePlus One heeft zo'n 2 miljoen sales gehaald, de OnePlus 2 zal daar boven gezeten hebben door de naam die ze toen gemaakt hebben en de OnePlus 3 zit daar dus dik boven, want ze hadden totaal niet op dit succes gerekend, aldus Carl Pei zelf.
Ja once again ik snap dat Oppo het moeder bedrijf is, maar wat doen moeder bedrijven? Nieuwe technieken voor zichzelf houden en stoppen in hun nieuwe flagship. Niet bewaren en stoppen in een budget tak.
Zegt wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:15:
[...]

Nee, het valt niet allemaal wel wat mee. Ze hebben namelijk gewoon een zeer positieve status. Dat ontkennen zegt meer iets over hoe jij voordat je een gesprek begint er over denkt. Ik claim overigens ook nergens dat zij de enige waren, maar je kan het zelf opzoeken hoor; na de OnePlus One is het rapjes gegaan en als bedrijf zijnde heeft OnePlus echt wel het een en ander betekent daarin.

[...]

Deze hit wat niet alleen in onze kringen, want voorheen was het bij het noemen van OnePlus altijd "Een de watte?" en een tijdje na de release zag ik mensen op school om mij heen nota bene met een lopen of ze vroegen me om wat tips e.d. Ook qua sales was de OnePlus 3 een hit. Maar vooruit, je was uit op cijfertjes dus bij dezen :P

[afbeelding]
[afbeelding]

In India bijvoorbeeld, een opkomende markt, heeft de telefoon dus de meeste recenties van alle andere smartphones. En nu we het over sales hebben; bij de launch in juni van de OnePlus 3 hadden ze 1 miljoen toestellen klaarliggen om te verkopen. In juli moesten ze tijdelijk een pauze inlasten omdat het allemaal véél sneller ging dan ze hadden verwacht. En dit heeft zich nog 1-3 keer herhaalt. De OnePlus One heeft zo'n 2 miljoen sales gehaald, de OnePlus 2 zal daar boven gezeten hebben door de naam die ze toen gemaakt hebben en de OnePlus 3 zit daar dus dik boven, want ze hadden totaal niet op dit succes gerekend, aldus Carl Pei zelf.

[...]

Zegt wie?
Ik zie nog steeds geen cijfers.

Ik lees jou ervaring op school (De bubbel waar ik het dus over had) en lees drie tweets van de CEO (dat is hij toch?) Waarvan "we have the highest costumer satisfaction" nog met een vraagteken geschreven is ook. Hij weet het dus zelf ook niet zeker 8)7. Niet gek ook verder want 14.812 stemmers is natuurlijk niet echt veel op een potentiële miljoenen markt. Edit: Is op Amazon india dus dat zegt wel wat meer.

Blijft mijn standpunt eigenlijk nog steeds wel overeind. Kent de "normale consument" OnePlus ook? In welke markt hebben ze die zogenaamde "openbare zeer positieve status"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:24:
[...]

Ik zie nog steeds geen cijfers.
Als je zo'n houding gaat aannemen terwijl ik je doodleuk informatie geef, ga ik niet verder met een discussie hè.
Ik lees jou ervaring op school (De bubbel waar ik het dus over had) en lees drie tweets van de CEO (dat is hij toch?) Waarvan "we have the highest costumer satisfaction" nog met een vraagteken geschreven is ook. Hij weet het dus zelf ook niet zeker 8)7 . Niet gek ook verder want 14.812 is natuurlijk niet echt heel veel op een potentiële miljoenen markt.
Nee, mijn ervaring op school was slechts een voorbeeld. De drie tweets is niet alles, maar je kunt zelf ook gewoon even gaan Google'en i.p.v. doen wat je nu doet. En hij weet het zelf wel zeker, maar hij bedoelt het op een andere manier dan jij interpreteert. Lees het als: "We really have the highest rating? I did not expect that at all". En 14.812 recensies!! is achterlijk veel. Ter vergelijking: De Galaxy S7 Edge had er zo'n 101, de zeer populaire Oppo F1s en goedkoper dan de OP3 had er slechts 600. Dus jawel; erg goed ontvangen.
Blijft mijn standpunt eigenlijk nog steeds wel overeind. Kent de "normale consument" OnePlus ook? In welke markt hebben ze die zogenaamde "openbare zeer positieve status"
Hij blijft niet overeind, maar je doet onnodig moeilijk of hebt enige vorm van negatieve gevoelens richting OnePlus. Ze hebben dat overal. Ik zou zeggen; lees reviews op verscheidene websites uit verscheidene landen. De OnePlus 3 is een van de best ontvangen smartphone ooit. Ik ga niet alles voorkauwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Luca op 23-05-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:29:
Als je zo'n houdt gaat aannemen terwijl ik je doodleuk informatie geef, ga ik niet verder met een discussie hè.
Het zijn nog steeds geen echte cijfers, want laten we eerlijk zijn, jou ervaring op school of de mijne op een andere lokatie doen er eigenlijk niet echt toe. De verkoop cijfers doen dat wel.

Jij komt met een enorme claim, namelijk dat One Plus een "openbare zeer positieve status" heeft en dat is mijn inziens gewoon onzin en kun je ook niet echt onderbouwen (behalve dan misschien met de Amazon India reviews van hierboven welke slechts gelden voor een enkele markt).

Kijk ik snap wel dat het in onze wereld/bubbel een belangrijke smartphone is dat staat niet ter discussie.
We moeten alleen niet doen alsof het voor de hele markt een belangrijke smartphone is want daar is het marktaandeel en zijn de verkoop aantallen veel en veel te marginaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Ok dan.

Gaat nog steeds over dat gerucht van Android Authority. Andere sites verwijzen telkens naar AA als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:36:
[...]

Want? Het zijn toch nog steeds geen cijfers, want laten we eerlijk zijn, jou ervaring op school of de mijne op een andere lokatie doen er eigenlijk niet echt toe. De verkoop cijfers doen dat wel.

Verkoopcijfers hebben werkelijk niks met een openbare status te maken. Tesla heeft ook een erg goede openbare status maar verkoopt toch ook niet zoveel als VW doet?

Jij komt met een enorme claim, namelijk dat One Plus een "openbare zeer positieve status" heeft en dat is mijn inziens gewoon onzin en kun je ook niet echt onderbouwen (behalve dan misschien met de Amazon India reviews van hierboven welke slechts gelden voor een enkele markt).

Kijk ik snap wel dat het in onze wereld/bubbel een belangrijke smartphone is dat staat niet ter discussie.
We moeten alleen niet doen alsof het voor de hele markt een belangrijke smartphone is want daar is het marktaandeel en zijn de verkoop aantallen veel en veel te marginaal voor.
Verkoopcijfers hebben werkelijk niks met een openbare status te maken. Tesla heeft ook een erg goede openbare status maar verkoopt toch ook niet zoveel als VW doet? :X

En het gaat niet om onze of mijn bubbel, want ik schrijf zo nu en dan wel eens recenties, dan moet ik ook beetje doen aan informatie zoeken en bijblijven met met alles, naast dat het een grote hobby/passie is van mij. Media als Twitter, waar verscheidene bedrijven, websites, kanalen en ook gebruikers hun dingen delen lees ik dan. Ook artikels over zulke dingen kom je wel eens tegen. Het gaat niet om verkoopaantallen, echt werkelijk niet. Probeer alles te relativeren. Een bedrijf als OnePlus gaat niet de sales halen van Samsung, maar kan relatief gezien wel beter scoren en dan is dat gewoon een succes/hit.

Hier op Tweakers heeft de OnePlus 3 ook een stuk meer reviews dan de rest. En geloof me, de tijd dat deze websites die specifieke groep wist te bereiken is al voorbij. De reguliere consument komt hier ook gewoon op via Google: "OnePlus 3 review" of "Beste smartphone onder €500". En zo kun je dat overal gaan doen en uitpluizen als dat nodig is. Er zijn geen cijfers aanwezig, omdat dat ze dat natuurlijk niet hoeven te doen aan ons. Echter heb ik volgens mij al het een en ander met je gedeeld, dus aan jou of je bij je eigen mening wil blijven of niet. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Luca op 23-05-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Oh shit inderdaad hij is weg. Maar voor diegenen die het niet zagen, one plus had zelf een rumor gepost ( en verwijderd nu) van AA over de one plus leak. Met onder andere 600$+ prijs. Tja, als dat het wordt. Rip mij van hypetrain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:41:
[...]

Verkoopcijfers hebben werkelijk niks met een openbare status te maken. Tesla heeft ook een erg goede openbare status maar verkoopt toch ook niet zoveel als VW doet? :X

En het gaat niet om onze of mijn bubbel, want ik schrijf zo nu en dan wel eens recenties, dan moet ik ook beetje doen aan informatie zoeken en bijblijven met met alles, naast dat het een grote hobby/passie is van mij. Media als Twitter, waar verscheidene bedrijven, websites, kanalen en ook gebruikers hun dingen delen lees ik dan. Ook artikels over zulke dingen kom je wel eens tegen. Het gaat niet om verkoopaantallen, echt werkelijk niet. Probeer alles te relativeren. Een bedrijf als OnePlus gaat niet de sales halen van Samsung, maar kan relatief gezien wel beter scoren en dan is dat gewoon een succes/hit.
Ik ben gewoon opzoek naar iets wat die gigantische claim van jou rechtvaardigd.

Verkoop cijfers zeggen misschien niet alles maar als het daadwerkelijk een "gigantische hit" was dan is daar wel iets van terug te zien in de cijfers lijkt mij dan.

Volgens mij is het allemaal gewoon wat marginaal wat OnePlus doet. Wel goed doet verder.

Voor mij is het ook een hobby, ik ben ook prima bekend met Twitter en spreek ook gebruikers van verschillende toestellen. Ik probeer het daardoor juist naturel te zien.

Daardoor vallen niet onderbouwde claims en een gigantische Op5 verwachting mij zo op.

Maar goed we gaan het zien. Sommige verwachten de heilige graal. Ik verwacht meer een "3t" met 835 en dubbele camera en geen bijzonder baanbrekende nieuwe technieken zoals als een fingerprint sensor in het display (om maar een voorbeeld te geven).

We zullen moeten wachten tot de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:52:
[...]
Ik ben gewoon opzoek naar iets wat die gigantische claim van jou rechtvaardigd.

Verkoop cijfers zeggen misschien niet alles maar als het daadwerkelijk een "gigantische hit" was dan is daar wel iets van terug te zien in de cijfers lijkt mij dan.
Die cijfers zijn er echter niet dus dan moet je verder gaan kijken. Zoals ik al aangaf, hadden ze dus een batch beschikbaar en die is er heel rap uitgevlogen. En dat is nog een aantal keren gebeurd. OnePlus heeft zelf gezegd dat ze niet zo'n succes hadden verwacht. Then again; relativeren. Voor OnePlus zou 15 miljoen sales een hit zijn; voor Samsung is dat kattenpis. Dat is overigens ook wat ik constant bedoelde, ik hoop niet dat je dacht dat het een hit zou zijn in verkoopcijfers vergeleken een S7 Edge of een iPhone 7. :P
Voor mij is het ook een hobby trouwens, ik ben ook prima bekend met Twitter en spreek ook gebruikers van verschillende toestellen. Ik het daardoor juist eenetje naturel te zien.

Daardoor vallen niet onderbouwde claims en een gigantische Op5 verwachting mij zo op.
Nou ja, dat scheelt in ieder geval. Ik ook. ;) Je kunt moeilijk cijfers geven als er geen echte cijfers zijn. Wel zijn er publiekelijke statemens, tweets, common sense en dergelijke en daar moeten we het mee doen hè. :P
Maar goed we gaan het zien. Sommige verwachten de heilige graal. Ik verwacht meer een "3t" met 835 en dubbele camera en geen bijzonder baanbrekende nieuwe technieken als een fingerprint sensor in het display (om een voorbeeld te geven).
Ik verwacht zelf inderdaad ook een wat opgewaardeerde versie, alhoewel ze wel degelijk de boel een stuk interessanter kunnen maken als ze dat echt willen. Denk aan een beter scherm (hogere resolutie of hogere schermhelderheid), een grotere accu of een die erg lang mee gaat, stereo speakers - die waarschijnlijk gaan komen of toffe dingen doen qua software. Maar voor de rest verwacht ik zelf ook niks speciaals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:00:
Die cijfers zijn er echter niet dus dan moet je verder gaan kijken. Zoals ik al aangaf, hadden ze dus een batch beschikbaar en die is er heel rap uitgevlogen. En dat is nog een aantal keren gebeurd.
Hoeveel zitten er in een batch denk ik dan weer :) . Want alleen roepen dat hij snel uitverkocht is zegt niet zoveel, zeker niet als een fabrikant het zelf zegt. "Wij van WC eend adviseren WC eend".

Maar goed jij staat er duidelijk anders in, we gaan het allemaal zien tijdens de daadwerkelijke aankondiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinR
Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:27:
[...]

Incorrect. ;) De G3 heeft bij lange na geen betere camera. Smartphones van afgelopen jaar (Galaxy S7 Edge, iPhone 7, OnePlus 3 etc) presteren over het algemeen gewoon erg goed, maar het gaat nu vooral meer om persoonlijke voorkeur. Welke kleurtemperatuur je natuurlijker vindt ogen, of je houdt van oversharpening, verzadiging enz. Alleen bij slechtere lichtomstandigheden kun je je nog echt onderscheiden, maar zelfs daarin worden fabrikanten naast Samsung ook erg goed, zelfs met camera's met minder wijde diafragma's.

Benieuwd? Check ff de camera test van MKBHD
Vooral dat stukje over persoonlijke voorkeur. Het zal zeker dat de OP3 een op papier betere camera had dan de G3. Maar toch had de G3 iets waardoor alles zo soepel leek te gaan, camera-wise. Alleen bij weinig licht zal je denk ik inderdaad duidelijke verschillen zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobinR schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:12:
[...]

Vooral dat stukje over persoonlijke voorkeur. Het zal zeker dat de OP3 een op papier betere camera had dan de G3. Maar toch had de G3 iets waardoor alles zo soepel leek te gaan, camera-wise. Alleen bij weinig licht zal je denk ik inderdaad duidelijke verschillen zien
Nu moet ik ook wel even toegeven dat LG het altijd al erg goed heeft gedaan met de camera en dat sowieso de hele G-lijn enorm onderschat is. Ik kan me ergens dus wel vinden in jouw mening en voorkeur. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
RobinR schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:12:
[...]
offtopic:
De G2 heeft dezelfde cam als de G3, grootste ergernis is inderdaad donker. Dat is vrij slecht. In zonlicht dan wel weer prima foto's, zeker voor de leeftijd en prijsklasse.

Ik weet niet of de G3 hetzelfde probleem heeft, maar de G2 focust soms erg traag en/of op het foute, zelfs bij handmatig forcen 8)7

Camera van de OnePlus 3(T) is vrij aardig hebt ik gemerkt, ben benieuwd wat het resultaat is in samenwerking met DxO.

Hopelijk komt de OP5 snel, met dit warme weer krijgt de G2 last van thermal throtteling :+

En over de bezels discussie: dun is fijn, maar geen pré. Een scherm dat door loopt over de rand (à S7 Edge) ervaar ik zelfs als irritant. Zoiets lijkt me ook te duur om de OnePlus aantrekkelijk te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinR
Danny.G schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:13:
[...]

Nu moet ik ook wel even toegeven dat LG het altijd al erg goed heeft gedaan met de camera en dat sowieso de hele G-lijn enorm onderschat is. Ik kan me ergens dus wel vinden in jouw mening en voorkeur. :)
Ik vind de G serie ook enorm goed en goede prijs kwaliteit verhouding. Ik had alleen vaak problemen met overhitting met vaak als gevolg dat het systeem vast liep. Dat was wat m8nder, maar ik heb heel lang veel plezier gehad van dat ding en fantadtishe foto's mee gemaakt. Maar toen ik de OP3 kreeg stootte ie de G3 grandioos van de troon. Kan daarom ook niet wachten op de OP5, enige struikelblok is de (geruchte) prijs van 650 euro. Ik ben nog nooit over de 400 gegaan voor een toestel en ben bereid voor de OP tot de 500 te gaan, maar anders wordt het toch weer een OP3 of een ander toestel... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:44:
Kunnen we hier asjeblieft eens mee ophouden :N Grotere bezels zorgen niet voor meer stevigheid! Niet persoonlijk hoor :) maar ik lees het zo vaak hier op Tweakers en het is gewoon niet logisch en niet waar.

Het verschil zit 'm in het verschil tussen het scherm en de glasplaat. De bezel is niets meer dan een rand om het scherm heen; loze ruimte. Het is de glasplaat die gelamineerd is op het scherm, maar doorloopt over die loze ruimte. Gevolg: de glasplaat loopt op iedere telefoon van rand tot rand, tot buiten het scherm dus.
Wat gebeurd er als je toestel valt: de glasplaat breekt. Hoewel het scherm zelf nog heel is, is de glasplaat gebroken. Maar omdat het glas is gelamineerd op het display, moet wel de gehele module vervangen worden.

Wil je een minder breekbaar toestel? Dan zal je er voor moeten zorgen dat je bezels niet alsnog bedekt worden door glas. Dus: dat de glasplaat enkel het scherm bedekt, en niet de bezels.

De berichten over de breekbaarheid van de S8-serie is volledig toe te wijzen aan de Edge-displays; de kans op impact op het glas ipv metalen rand is daardoor veel groter en is het breken dus ook waarschijnlijker. Het staat 100% los van de smalle bezels. Logisch: de bezels links en rechts zijn sowieso even groot als bij de S7-serie. Enkel de bezel aan de boven- en onderkant is gekrompen. En alsnog zijn de bezels boven en onder vééél groter dan op welke smartphone dan ook aan de zijkant.

Waarom je het zou willen? Hoe groter het scherm, hoe fijner het werken is toch? Desondanks wil je toch een toestel dat in je broekzak past en dat je met je rechterhand bij de Q op je toetsenbord kan. Daarom :)
[...]
Nee, ze zorgen niet per direct voor meer stevigheid, maar het maakt de telefoon wel aanzienlijk kwetsbaarder, dat is een feit. Bovendien is dat maar 1 reden. De andere reden dat ik dunne bezels en/of aflopende randen niet wil, is om dat het ontzettend frustrerend is als je weer eens onbedoeld met je handpalm het scherm aanraakt als je je telefoon vasthoudt. Geloof mij, ik heb het zelfs al bij m'n OnePlus 3, dus moet je nagaan bij een bezelloze telefoon. En nee, ik geen grote handen. Nogal dunne handen van normaal formaat. Moet je dus nagaan hoe mensen met wat dikkere handen dit ervaren ;). Als laatste puntje: het maakt het toestel duurder dan je misschien zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Anonymoussaurus schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:48:
[...]

Nee, ze zorgen niet per direct voor meer stevigheid, maar het maakt de telefoon wel aanzienlijk kwetsbaarder, dat is een feit.
Nee, dat is het dus niet. De glasplaat loopt in beide gevallen net zo ver naar de randen toe door en dus is een toestel met dunne bezels net zo kwetsbaar.
Bovendien is dat maar 1 reden. De andere reden dat ik dunne bezels en/of aflopende randen niet wil, is om dat het ontzettend frustrerend is als je weer eens onbedoeld met je handpalm het scherm aanraakt als je je telefoon vasthoudt.
Als je ziet hoe goed de S7 daar mee om gaat en dan bedenkt dat de S8 er nog beter mee om gaat, dan zal ik me daar echt geen zorgen over maken.
Als laatste puntje: het maakt het toestel duurder dan je misschien zou willen.
Dat klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:52:
Nee, dat is het dus niet. De glasplaat loopt in beide gevallen net zo ver naar de randen toe door en dus is een toestel met dunne bezels net zo kwetsbaar.
Daar gaat het niet om. Als je geen gebogen randen hebt en je laat de telefoon op de zijkant vallen, dan is er - in de meeste gevallen - niets aan het handje met je scherm, maar als je je telefoon met een gebogen scherm laat vallen op de zijkant, dan zal deze eerder beschadigd raken. Klinkt toch volkomen logisch? :)
Als je ziet hoe goed de S7 daar mee om gaat en dan bedenkt dat de S8 er nog beter mee om gaat, dan zal ik me daar echt geen zorgen over maken.
Je doet nu overkomen alsof het een feit is en dat niemand daar last van heeft. Dat jij er geen last van hebt, betekent niet per direct dat niemand dat heeft.. Beetje raar.. De zijkant reageert immers ook gewoon op aanrakingen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Anonymoussaurus schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:09:
[...]

Daar gaat het niet om. Als je geen gebogen randen hebt en je laat de telefoon op de zijkant vallen, dan is er - in de meeste gevallen - niets aan het handje met je scherm, maar als je je telefoon met een gebogen scherm laat vallen op de zijkant, dan zal deze eerder beschadigd raken. Klinkt toch volkomen logisch? :)
Dat is toch precies wat ik zei in mn eerste reactie? Gebogen schermranden zorgen voor een breekbaar toestel. Dat klopt :) maar volgens mij weten we allemaal dat Oneplus geen gebogen schermranden gaat gebruiken. We hebben het over smalle bezels.

Smalle bezels daarentegen, waar we het in eerste instantie over hadden, hebben 0,0 effect op de breekbaarheid van een toestel. De glasplaat loopt namelijk over de bezels heen.
Je doet nu overkomen alsof het een feit is en dat niemand daar last van heeft. Dat jij er geen last van hebt, betekent niet per direct dat niemand dat heeft.. Beetje raar.. De zijkant reageert immers ook gewoon op aanrakingen hoor.
De zijkant reageert niet op aanrakingen als de software dit ziet als een handpalm. Palm rejection heet dat, en is toegepast op verschillende Androids en ook op iPads. Fabrikanten krijgen de herkenning van handpalmen steeds beter onder de knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Nu online
De zijkant reageert niet op aanrakingen als de software dit ziet als een handpalm. Palm rejection heet dat, en is toegepast op verschillende Androids en ook op iPads. Fabrikanten krijgen de herkenning van handpalmen steeds beter onder de knie.
ik heb niet veel ervaring met edge toestellen, behalve degene die ik in mijn handen heb gehad voor een paar minuten. Ik zou dus niet kunnen stellen of het voor of nadelig is. Ik zie zelf alleen nog niet waar de toegevoegde waarde ligt van deze edges (behalve esthetisch dan). Is er iemand die mij kan verlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
pannekoek schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:18:
[...]

ik heb niet veel ervaring met edge toestellen, behalve degene die ik in mijn handen heb gehad voor een paar minuten. Ik zou dus niet kunnen stellen of het voor of nadelig is. Ik zie zelf alleen nog niet waar de toegevoegde waarde ligt van deze edges (behalve esthetisch dan). Is er iemand die mij kan verlichten?
Het gaat niet per se om edge toestellen maar om toestellen met smalle randen zoals de Xperia XA. Of om toestellen met een langer scherm, waardoor er minder loze ruimte is, zoals de LG G6.
Deze zijn niks breekbaarder dan andere telefoons.

Er wordt hier beweerd dat een scherm met dunne randen of een afwijkende verhouding slecht zou zijn voor de breekbaarheid van de Oneplus 5. Dat is gewoon niet waar :P
Ja, een Edge display is wel breekbaarder maar Samsung is de enige die die schermen maakt en zal dus sowieso de hoofdprijs vragen.

Ik heb zelf een S7 Edge en nu S8, en zo'n rand heeft geen toegevoegde waarde. Er zijn wat software truukjes maar die vind ik niks toevoegen en staan bij mij uit. Op het uiterlijk na, is het enkel zo dat je toestel smaller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Nu online
dank voor je uitleg! Zou je een toestel eerder kopen als het ronde randen heeft dan? Aangezien je de functies die bij die ronde randen komen hebt uitgeschakeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
pannekoek schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:29:
[...]

dank voor je uitleg! Zou je een toestel eerder kopen als het ronde randen heeft dan? Aangezien je de functies die bij die ronde randen komen hebt uitgeschakeld
Ik vind het uiterlijk van een telefoon ook wel belangrijk en daar scoort een Edge telefoon wel punten mee. Maar dat is niet de reden waarom ik voor de S7 en S8 heb gekozen. Ik zou 'm zo weer inwisselen als Oneplus een plat scherm gebruikt.
Wel hoop ik dat Oneplus voor een langer scherm kiest zoals de G6 en de S8 en dat ze voor zo dun mogelijke randen gaan. Hoe meer scherm, hoe beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Laatst online: 11-09 15:45
Als deze tel 650 euro kost sla ik over. De prijs max 500 is juist de reden dat ik voor oneplus ga. Doe mij dan maar wat minder specs tegen een lagere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjike
Het is allemaal koffiedik kijken natuurlijk...maar afgaand op de leaks, lijken me er geen zware designwijzigingen te zijn tov de 3T

- Mogelijk iets kleinere bezels in vergelijking met de 3T, waardoor het toestel iets minder groot (hoogte/breedte) utivalt.
- Al dan niet met een 'knop' of onder het bezel-glas gedeelte....(maar geen infinity display)
- Jack bovenaan zoals bij de OPO (ipv onderaan zoals bij de andere)
- dual camera ipv single camera (en samenwerking met DXO) (en of die nu horizontaal/verticaal of waar dan ook staat doet er niet echt veel toe)
- mogelijk verbeterde batterij/andere geheugenopties

En dan denk (hoop) ik dat de prijs nog binnen perken zal blijven...
Als ie dan nog waterproof is zou dat nog mooi meegenomen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pannekoek schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:18:
Puur esthetisch idd maar dat is voor mij eigenlijk al ruim voldoende, want het ziet er zo bruut uit tijdens gebruik. Niet alles hoeft een echte functie te hebben natuurlijk.
Anonymoussaurus schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:09:
Maar dat is prima op te vangen met software allemaal.

De S6 Edge had het mijn inziens erg veel, de S7 ook nog behoorlijk maar nu op mijn S8 heb ik het na een maandje nog niet ondervonden. Wel als ik het Process Samsung-edge kill trouwens, dan komt het direct terug. Oftewel het wordt door software geregistreerd en tegen gehouden. Net zo dat je prima met je pols op een iPad (pro) kunt leunen zonder dat dit negatieve invloed heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 24-05-2017 15:45 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost

Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up

De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.

Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event