Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:35:
[...]
Ik vind je wat vreemde conclusies trekken.

Het gaat namelijk niet om Qualcomm die daarvoor kiest, maar OnePlus zelf. En gezien de openbare zeer positieve status van OnePlus, en ook hun visie, zou een bedrijf als Qualcomm juist moeten samenwerken; een bedrijf met een moderne visie dat dichter verbonden staat met haar klanten dan menig concurrent. Of was je vergeten dat OnePlus veel heeft losgemaakt bij de andere bedrijven?

De OnePlus One liet de grote fabrikanten echt wel even zweten. Niet qua sales, maar eerder het product zelf, de prijs, transparantie naar alles en iedereen en het geheel samen. De fabrikanten wisten zelf ook wel dat een dergelijke telefoon veel harten zal winnen en vanaf dat moment vond er ook een shift plaats met meer focus op goedkopere telefoons.
De OnePlus 3 was een ware hit dus ja, ik denk dat juist OnePlus dan een goede keuze is. En dan heeft ook juist de grootte van het bedrijf ermee te maken, want je wil niet dat de scanner en techniek flopt bij een Galaxy S8.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt met de "openbare zeer positieve" status van OnePlus.
Natuurlijk is het een bekend merk in onze bubbel en weten wij dat er sinds een paar jaar (Daar is trouwens helemaal niet OnePlus alleen verantwoordelijk voor) een swift is naar goedkopere smartphones maar of de consument dat ook weet?
Jij noemt de OnePlus 3 "een ware hit" maar waar was het deze hit dan? In onze kringen of daadwerkelijk op de markt? Ik kan zo 1.2.3. geen cijfers vinden maar je moet behoorlijk in het wereldje zitten om de OnePlus3 te kennen naar mijn inziens.
Jeroenneman schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:34:
En waarom zou Qualcomm zich druk maken om wie er wat gebruikt?
En once again, Oppo, het bedrijf achter Oneplus, is écht geen kleine speler. Het bedrijf had in 2016 nog 16.8% van de Chinese markt in handen. En was daarmee de grootste speler in één van de grootste markten ter wereld. De Oppo R9 stond na de iPhone op een derde plaats als bestverkochte model in de wereld in Q1 2017.
Nou dat moeten ze omdat ze ook bij Qualcomm een productie limiet hebben of juist meer geld halen uit een exclusiviteit deal.
Een exclusiviteit deal met een grote speler is dan natuurlijk veel interessanter dan dat doen met een kleinere speler.
Ja once again ik snap dat Oppo het moeder bedrijf is, maar wat doen moeder bedrijven? Nieuwe technieken voor zichzelf houden en stoppen in hun nieuwe flagship. Niet bewaren en stoppen in een budget tak.
Nou dat is allemaal wel wat overdreven, gaat gewoon prima ook met minimale bezels.
Goeie software kan prima het onderscheid maken tussen ongewenste aanrakingen en gewenste aanrakingen.
Daarbij komt ook dat de kromming van het Edge scherm op bv de S8 minder "krom" is t.o.v. de S6/S7 en je hierdoor wel de lusten hebt maar vrijwel geen lasten.
Dat heb ik ook wel, het meerendeel van de OnePlus gebruikers welke ik heb gesproken is wel tevreden idd of in ieder geval niet ontevreden. Tot ze met Aftersales te maken krijgen dan tenminste.
[
Voor 5% gewijzigd door
Donstil op 23-05-2017 22:00
]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans