Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:11
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat deze renders kloppen. Doet me wel heel erg denken aan de iPhone. Of het ligt gewoon aan de render. We zullen het zien!

Mijn oneplus 2 kan nog even mee, maar door de hype wordt het wel erg verleidelijk om toch de opvolger te bestellen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben de launches er voorgaande keren uitgezien?
Ik heb nog geen OP launch meegemaakt maar ben benieuwd hoe het er ongeveer uitziet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 21:34
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:42:
Ik heb nog geen OP launch meegemaakt maar ben benieuwd hoe het er ongeveer uitziet :).
De vorige keer was het een erg amateuristisch webcamfilmpje van een paar fanboys die een uur uitweidden over hoe geweldig de DASH-charge wel niet is. Dee me een beetje denken aan Tommy Teleshopping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:22:
[...]

Dat is in antwoord op dit
Maakt het niet heel veel beter. :P Afijn, niet echt een nuttige discussie dit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:08

Louw Post

Cerenas

Lijkt redelijk op een iPhone inderdaad, maar dat vind ik geen negatief punt. Als dat hem wordt is het een heel erg mooi toestel imo. Als de camera ook nog tip top in orde is (dat verwacht ik wel nu) dan moet ik haast wel mijn OP3 verkopen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
..... en hopen dat er een mat rode uitvoering komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Dit is toch een 1 op 1 copy van de iPhone 7 (Plus). Jammer. Dan doet het Samsung het qua design wel wat beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Hij wordt kleiner dan de oneplus3(t). Dus zulke bezels lijkt me stug?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:36
Eigenlijk nooit echt de iphone 7 plus in detail bekeken, maar nu eens naast elkaar gezet...
Dit is gewoon een kopie... (alle, de render althans)
Maar de Oppo R11 is dat dan ook, want buiten het logo is er ook daar niet veel verschil mee...

Dan hopen dat ze de voorkant toch wat origineler hebben gemaakt... (en toch smaller boven/onder)

Als de vergelijking met de One ook verder doorgetrokken wordt en dus de prijs interessant blijft, zeker kanshebber...

Laat die renders/leaks maar komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
alwaysleft schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:07:
Dit is toch een 1 op 1 copy van de iPhone 7 (Plus). Jammer. Dan doet het Samsung het qua design wel wat beter ;)
Welk design? Dat is al sinds de S6 hetzelfde. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
alwaysleft schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:07:
Het pop-up event is in de Apple store denk ik ;)

Een voordeel heeft het, je kunt nu alvast de Apple store binnen lopen en zien hoe de OnePlus5 eruit ziet :+

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 06-06-2017 23:24 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Echt verassend is het overigens ook niet dat er een redelijke gelijkenis is met de Oppo R11. Iemand die zich de OnePlus One en de Oppo Find 7 nog herinnert? ;)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.teknolojioku.com/data/news/1/1456326079_find7-one-front-back-comp-w628.jpg

Edit: ik heb het even heel snel naast elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tJDad0Z.jpg

Tja.. :) Ik vind het een mooi ontwerp. Zelfde moederbedrijf dus ik vind het niet heel gek dat het zo gaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Luca op 06-06-2017 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjike
Oppo R11 zou - volgens hetgeen ik kon vinden - 154,5 x 74,8 x 6,8mm zijn... (met 3000mAh batterij - en 3,5mm jack onderaan)

De 3T is 152,7 x 74,7 x 7,35
(en de iPhone 7+ 158,2 x 77,9 x 7,3

De OP5 zou toch smaller (? en mogelijk iets minder lang) zijn dan de 3T...

Op de iphone kloon picture (kon 't nie laten) is er onderaan in 't midden een 'indent' evenals een stukje naar rechts ook...

Denk dat hun 'marketing' weer goed geslaagd is...

Benieuwd of een van de renders/leaks het uiteindelijk gaat zijn...
Ze houden het uiteindelijk toch best lang verborgen...
Of sturen zelf wat leaks/renders door om enerzijds hype aan te wakkeren (wat best weer lukt) en anderzijds om de echte te 'ontzien'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:51
Als de op5 zo wordt blijf ik lekker bij de 3T. Foei wat lelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
De renders lijken zo inderdaad wel erg veel op de Iphone 7 plus en wellicht interessanter: de OPPO R11.
De R11 is natuurlijk een heel andere telefoon met een SD660, maar het zou mij niks verbazen als ze de camera module 1 op 1 over zouden nemen van de R11. Ik lees dat deze bestaat uit een 20MP en een 16MP sensor waarvan één zorgt voor 2x optische zoom. Dit komt ook overeen met de foto(s) gebruikt in de aankondiging (focus on what matters). Hier zijn duidelijk 2 aparte foto's te zien waarbij de middelste iets ingezoomd lijkt.
Dit is anders dan bijvoorbeeld de Honor 8 of Huawei P10, die twee sensoren met dezelfde beeldhoek gebruikt om 1 beeld te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
B-Art schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:04:
Same here.
Mag een telefoon uitkiezen van de zaak maar zelfs 'gratis' zou ik de op5 dus niet willen als deze er daadwerkelijk zo uit komt te zien.

Hoop heel erg dat dit 'neppe' leaks van oneplus zelf zijn, maar gezien de Oppo R11 ben ik bang dat dit de real deal is.

Ben wel ontzettend blij dat de op5 compacter wordt dan de op3(t). Dit was imo een van mijn grootste minpunten van de op3(t).

[ Voor 13% gewijzigd door crobo op 07-06-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
[quote]crobo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:18:
[...]

Same here.
Mag een telefoon uitkiezen van de zaak maar zelfs 'gratis' zou ik de op5 dus niet willen als deze er daadwerkelijk zo uit komt te zien.

Zelfs 'gratis' niet? Dus deze renders wijken wel heel erg af van wat jij verwacht had? ben dan wel heer erg benieuwd naar wat je voor ogen had voor deze Renders. Ben dan ook well benieuwd welke andere telefoon je wél 400/500 euro voor wil betalen die beter is en hier totaal niet op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 14:19
Zijn er mensen die andere jaren naar de pop ups zijn geweest? Zoja wat hield dit in?
Ik zou wel naar Amsterdam willen gaan om hem daar te bekijken/kopen, maar kan dit feitelijk? En wat is daar nog te doen op zo een pop up evenement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-xfx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 13:49
Nou kom maar op ik ben ook snel aan een nieuw (dual-sim) toestel toe voor mijn werk! Het is te hopen dat het inderdaad mogelijk is om een toestel tijdens het pop-up event is aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:30

BPP

B-Art schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:04:
Dan heb je het over de achterkant neem ik aan? Want de voorkant is gewoon een 3(t). :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:51
BPP schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:01:
[...]

Dan heb je het over de achterkant neem ik aan? Want de voorkant is gewoon een 3(t). :')
Yup en de zijkant, lijkt gewoon recht toe recht aan, niet curved zoals de op3(t).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de launch terug te kijken is, zo ja, waar? 18 uur gaat mij waarschijnlijk niet lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is weer tijd om het topic te updaten :P
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:42:
BasRB schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:45:
De vorige keer was het een erg amateuristisch webcamfilmpje van een paar fanboys die een uur uitweidden over hoe geweldig de DASH-charge wel niet is. Dee me een beetje denken aan Tommy Teleshopping.
Daar klopt geen bal van, wat je zegt. Het filmpje over Dash-Charge was zo'n amateuristisch filmpje. Er werd toen verteld door verschillende mensen over hoe geweldig het wel niet is, en bla bla bla :).

Dit is namelijk de aankondigingsvideo: YouTube: Introducing the OnePlus 3

De launch was met een VR-applicatie, waarbij je een gratis VR-bril kreeg.
Danny.G schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:27:
Echt verassend is het overigens ook niet dat er een redelijke gelijkenis is met de Oppo R11. Iemand die zich de OnePlus One en de Oppo Find 7 nog herinnert? ;)

[afbeelding]

Edit: ik heb het even heel snel naast elkaar gezet.

[afbeelding]

Tja.. :) Ik vind het een mooi ontwerp. Zelfde moederbedrijf dus ik vind het niet heel gek dat het zo gaat.
Lijkt inderdaad erg veel op de OPPO R11 en de iPhone 7. Geen lelijke telefoons, integendeel zelfs, maar goed, wel een beetje obvious :p, aangezien het weer in de kosten scheelt (ontwerpkeuzes maken etc).
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:38:
Weet iemand of de launch terug te kijken is, zo ja, waar? 18 uur gaat mij waarschijnlijk niet lukken :(
Uhm, vorig jaar ging het via die launchpagina, en via de homepage. oneplus.net/nl dus.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ik vind het ook heel jammer dat de camera's er uit zien zoals een iPhone. Naast dat ik de locatie in het midden praktischer vind... Dit lijkt gewoon teveel op een iPhone!

Ik wil niet dat mensen denken dat ik een iSheep ben :(

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Richh schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:19:
Ik vind het ook heel jammer dat de camera's er uit zien zoals een iPhone. Naast dat ik de locatie in het midden praktischer vind... Dit lijkt gewoon teveel op een iPhone!

Wat andere mensen denken, boeit me niet echt eigenlijk. ;) Het is mij om het even waar de camera zit. Wat wel weer jammer is, is dat ie wederom uitsteekt. Waarom nou niet het toestel net wat dikker, dus meer ruimte voor een grotere batterij en een mooie gladde achterkant. :? Nu is het weer "jee, we hebben het dunste vlaggenschip". De 3.300 mAh de ik overal lees vind ik gewoon een minpunt. De Note 3 die ik nu heb, had al 3.200 mAh en dat toestel gaat zijn vierde jaar in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topic-start is weer geüpdatet met de laatste nieuwtjes en afbeeldingen :). Zie changelog voor veranderingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Richh schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:19:
Hahaha je moet er maar mee kunnen zitten zeg.
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Wat andere mensen denken, boeit me niet echt eigenlijk. ;) Het is mij om het even waar de camera zit. Wat wel weer jammer is, is dat ie wederom uitsteekt. Waarom nou niet het toestel net wat dikker, dus meer ruimte voor een grotere batterij en een mooie gladde achterkant. :? Nu is het weer "jee, we hebben het dunste vlaggenschip". De 3.300 mAh de ik overal lees vind ik gewoon een minpunt. De Note 3 die ik nu heb, had al 3.200 mAh en dat toestel gaat zijn vierde jaar in.
Maar dan heb je in ieder geval een uitstekende camera :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crobo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:18:
[...]

Same here.

Hoop heel erg dat dit 'neppe' leaks van oneplus zelf zijn, maar gezien de Oppo R11 ben ik bang dat dit de real deal is.

Ben wel ontzettend blij dat de op5 compacter wordt dan de op3(t). Dit was imo een van mijn grootste minpunten van de op3(t).
Je mening mag je uiteraard delen niets mis mee!
Maar vermeld dan wel wat je er lelijk aan vind en liever anders had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbelletje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 22:44
Zijn er nog andere mensen die naar het popup event gaan in Amsterdam?
Ik heb me net ingeschreven.

https://oneplus.net/nl/launch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Of je kijkt verder dan één post terug. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbelletje
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:33:
Of je kijkt verder dan één post terug. :?
Was dat tegen mij ? Ik volg topic al weken en zag die vraag niet eerder.
Maar misschien heb ik hem gemist natuurlijk :)

Qoute kan handig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik post een minuut na je. Ik zie dat je nog online bent en het forum geeft automatisch een gele balk met nieuwe reactie. ;) Dus ja, dit launchevent komt al sinds gisteravond langs.

Overigens hoef ik niet van iedereen te weten of ze wel/niet gaan, wellicht een meet-up topicje openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbelletje
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:40:
Ik post een minuut na je. Ik zie dat je nog online bent en het forum geeft automatisch een gele balk met nieuwe reactie. ;) Dus ja, dit launchevent komt al sinds gisteravond langs.

Overigens hoef ik niet van iedereen te weten of ze wel/niet gaan, wellicht een meet-up topicje openen?
Ja, het is ook 2 minuten na een andere post dus blijkbaar niet duidelijk.
Dat de launch event langs komt is 1 ding, maar niet de vraag wie er naar toe gaan.
En ik stelde de vraag dus ik wilde het weten, volgens mij vroeg ik het niet voor jouw en staat het vragen hierin vrij.
Als ik dit mis heb hoor ik het natuurlijk graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 12:56

wellicht een meet-up topicje openen?
lijkt me leuk, beetje onderling contact houden en hoef je ook niet alleen in de rij te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Fietsbelletje schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:44:
[...]

Ja, het is ook 2 minuten na een andere post dus blijkbaar niet duidelijk.
Dat de launch event langs komt is 1 ding, maar niet de vraag wie er naar toe gaan.
En ik stelde de vraag dus ik wilde het weten, volgens mij vroeg ik het niet voor jouw en staat het vragen hierin vrij.
Als ik dit mis heb hoor ik het natuurlijk graag :)
Vragen staat vrij, maar er zijn al een zwik tweakers die aangeven die kant op te gaan. ;) Dan is een vraag even later wie er van plan is te gaan redelijk overbodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
Ik lees veel boze reacties op Reddit over dat ze de iPhone design niet goed vinden.

Maar het ziet er naar mijn mening wel slick uit.

+Redelijke design
+Beste performance specs op de markt
+Hopelijk 500 euro of minder
+3.5mm jack(helaas tegenwoordig niet zo standaard meer).

-Misschien de scherm
-Mogelijke support updates die lang duren en gaan tegenvallen

Ziet er naar uit als de prijs rond 500 euro is dat je echt geen andere goede alternatieven hebt naar mijn gevoel. Of je moet qua specs willen downgraden of je haat het design.

Alhoewel de mi6 ziet er wel leuk uit, geen 3.5mm jack en wat minder ram helaas.

Hype hype hype train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Mmmh, hier in 't begin een paar 'flitsen' van de 5 ?
Zie aan de zijkant precies toch wat dwarse antennebanden wat niet echt zichtbaar is op de iplus renders :)

(link van de video komt hier vandaan : http://www.gsmarena.com/n...ed_as_well-news-25462.php)

[ Voor 30% gewijzigd door Benjike op 07-06-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
IAmNice schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:55:
Ik lees veel boze reacties op Reddit over dat ze de iPhone design niet goed vinden.

Maar het ziet er naar mijn mening wel slick uit.

+Redelijke design
+Beste performance specs op de markt
+Hopelijk 500 euro of minder
+3.5mm jack(helaas tegenwoordig niet zo standaard meer).

-Misschien de scherm
-Mogelijke support updates die lang duren en gaan tegenvallen

Ziet er naar uit als de prijs rond 500 euro is dat je echt geen andere goede alternatieven hebt naar mijn gevoel. Of je moet qua specs willen downgraden of je haat het design.

Alhoewel de mi6 ziet er wel leuk uit, geen 3.5mm jack en wat minder ram helaas.

Hype hype hype train.
Het is niet voor het eerst dat er (fan)renders van een telefoon zijn die er beter uitzien dan het uiteindelijke product. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Het is niet voor het eerst dat er (fan)renders van een telefoon zijn die er beter uitzien dan het uiteindelijke product. :P
Ja uiteindelijk boeit het design mij ook niet zoveel. Zo lang het maar niet in gebruik stoort omdat het te groot is of iets dergelijks. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
Ben ook van plan om de OP5 te nemen. Heb tot nu toe de OPO(rip), OP2 (daily driver) en OP3 (vrouwtje) gebruikt. Afknapper zou zijn: geen NFC. dat mis ik namelijk ontzettend op de OP2, maar daar hebben ze van geleerd denk ik, door het te her-introduceren op de OP3. Op dit moment zijn er gelukkig gen verhalen dat de NFC er niet op gaat komen. zeer benieuwd naar display (1080vs1440).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 21:59
SolarOrbiter schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:21:
Ben ook van plan om de OP5 te nemen. Heb tot nu toe de OPO(rip), OP2 (daily driver) en OP3 (vrouwtje) gebruikt. Afknapper zou zijn: geen NFC. dat mis ik namelijk ontzettend op de OP2, maar daar hebben ze van geleerd denk ik, door het te her-introduceren op de OP3. Op dit moment zijn er gelukkig gen verhalen dat de NFC er niet op gaat komen. zeer benieuwd naar display (1080vs1440).
Geen NFC zeg je, maar waarvoor gebruik je 't nu? Oneplus wordt niet ondersteund voor contactloos betalen via rabobank app, OV Chipkaartfunctie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietsbelletje schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:32:
Zijn er nog andere mensen die naar het popup event gaan in Amsterdam?
Ik heb me net ingeschreven.

https://oneplus.net/nl/launch
Jup, ik :). Heb mij vanochtend ingeschreven.

Daarom vind ik het dus ook zo handig dat mensen elkaar quoten of op z'n minst taggen.. dan krijg je dit gezeik ook niet. Apart topic openen lijkt mij overbodig. Bovendien is het handig voor mensen die misschien samen willen reizen of whatever. Dat moet wel gewoon via PB vind ik.
Driftkikkertje schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:27:
Geen NFC zeg je, maar waarvoor gebruik je 't nu? Oneplus wordt niet ondersteund voor contactloos betalen via rabobank app, OV Chipkaartfunctie ook niet.
Precies. Ik zei dat ik bij de OnePlus 2 NFC erg veel mistte, maar ik gebruik het niet eens :'). Heb ook geen zin in extra battery-drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
NFC is voor mij een pre.
Gebruik het voor mijn huisautomatisering / domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
De andere banken ook niet dan? Ik gebruik de AbnAmro wallet erg veel op mijn S8, erg fijn om alleen met mijn telefoon op pad te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Laatst online: 13-01 11:53
Donstil schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:44:
[...]

De andere banken ook niet dan? Ik gebruik de AbnAmro wallet erg veel op mijn S8, erg fijn om alleen met mijn telefoon op pad te gaan.
Hoe doe je dat met legitimatie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Croccifixio83 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:47:
[...]
Hoe doe je dat met legitimatie dan?
Nou ik kan mij niet meer heugen wanneer mijn legitimatie gevraagd is op straat eigenlijk, dus dat geloof ik wel. Als ik ga reizen neem ik uiteraard wel wat mee (of ga autorijden ofz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:20
[...]

Waarom is dat eigenlijk? Ik gebruik ook altijd de Wallet App van ABN Amro met mijn S6, en het is echt fijn! Zorgt wel voor een kleine twijfel of ik wel/geen Oneplus wil..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Die kleuren zegt echt helemaal niets. Even voor je beeldvorming, dit maak je in 10 seconden:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/347e45t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
De camera steekt uit, maar is niet zichtbaar met de zijaanzicht. Nep dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Allee, nog iemand een kleurtje ? :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.gizbot.com/img/2017/06/oneplus5rendersinblackredbluegreenandpurplecolorsemerge-07-1496828226.jpg

http://www.gizbot.com/mob...-launch-price-041471.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 21:59
michaelw1998 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:57:
[...]

Waarom is dat eigenlijk? Ik gebruik ook altijd de Wallet App van ABN Amro met mijn S6, en het is echt fijn! Zorgt wel voor een kleine twijfel of ik wel/geen Oneplus wil..
ABN wel weet ik toevallig, maar Rabo niet. Erg storend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crobo
Crobo
Same here.
BasRB
Zelfs 'gratis' niet? Dus deze renders wijken wel heel erg af van wat jij verwacht had? ben dan wel heer erg benieuwd naar wat je voor ogen had voor deze Renders. Ben dan ook well benieuwd welke andere telefoon je wél 400/500 euro voor wil betalen die beter is en hier totaal niet op lijkt.
Ja met gratis bedoel ik dat ik dus een telefoon van de zaak mag uitkiezen voor 5 a 6 honderd euro. Eerlijk gezegd heb ik nog niet verder gekeken dan de op5, dus weet nog niet wat het anders wordt. Misschien beetje bijbetalen en dan de galaxy s8 nemen.

Wat ik verwacht had van het design is in ieder geval geen iPhone clone. Al was de camera module gewoon in het midden geplaatst dan had ik er al geen moeite mee gehad. Ik vind het trouwens geen lelijk design, het is gewoon dat die teveel op de iPhone lijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door crobo op 07-06-2017 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crobo
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:31:
[...]

Je mening mag je uiteraard delen niets mis mee!
Maar vermeld dan wel wat je er lelijk aan vind en liever anders had gezien.
Beetje verkeerd verwoord. Vind em niet lelijk, ook de iPhone 7 niet.

Beter verwoord: vind de OnePlus 5 gewoon TE veel op de iPhone lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 12-09 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Vond dit net online. Schijnbaar gemaakt met Oneplus 5 camera.
Afbeeldingslocatie: http://true-tech.net/wp-content/uploads/2017/06/New-OnePlus-5-Camera-Sample-1-TrueTech-300x300.jpg
Afbeeldingslocatie: http://true-tech.net/wp-content/uploads/2017/06/New-OnePlus-5-Camera-Sample-2-TrueTech-300x300.jpg
Afbeeldingslocatie: http://true-tech.net/wp-content/uploads/2017/06/New-OnePlus-5-Camera-Sample-3-TrueTech-300x300.jpg

EXIF dataAfbeeldingslocatie: http://true-tech.net/wp-content/uploads/2017/06/Screen-Shot-2017-06-03-at-7.25.28-PM.png

Link naar downloadable images, https://drive.google.com/...28yAiRVduaTZNS0ltdEE/view

http://true-tech.net/onep...monochrome-camera-sensor/

[ Voor 8% gewijzigd door OzzieMann op 07-06-2017 12:19 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Voor 't eerst dat ik post op dit forum. Mede door de langdurige hype train heb ik al wel een tijdje het forum gevolgd. Maar nu valt me op, zelfs aan het begin van het topic zie ik al verschillende renders voorbij komen. Allemaal totaal verschillend, dus wie zegt dat deze render klopt? Ik vond één van de eerste foto's die naar buiten kwamen dat mensen een vermoedelijke Oneplus 5 in handen hadden toch iets geloof waardiger overkomen dan deze iPhone/Oneplus5 render.
Zijn renders trouwens altijd zo ''matig'' in elkaar gezet?
- Flitser lijkt gekopieerd te zijn.
- Het beschermrandje om de lens lijkt aan de rechterkant niet goed afgewerkt te zijn, alsof je met paint even iets uitgumt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat is altijd een beetje het probleem. Een hoop gespeculeer en valse info. Daarom ook gewoon wachten totdat er officiële specs naar buiten komen, en niet te veel op al dat geleuter letten :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:32
Een aantal redenen waarom mij deze render zo geloofwaardig lijkt is dat ten eerste deze veel lijkt op de nieuwe OPPO R11. Dit is iets wat ze al eerder hebben gedaan. Daarnaast is Androidpolice.com zeer betrouwbaar als het gaat om dit soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
[...]

o.a. Contactloos betalen met de ABN

Ter info: ABN Wallet App werkt Uitstekend met de OnePlus, om de twijfels hierboven weg te nemen :-D
Mijn vrouw gebruikt het dagelijks met haar OP3

[ Voor 17% gewijzigd door SolarOrbiter op 07-06-2017 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gekleurde varianten zijn niet echt joh.. Je ziet gewoon dat er met de gradients is gespeeld. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mlhp836.jpg

Dan maar even wat concepten maken hè, met passende namen. Als je daar wat meer aandacht aan besteed krijg je wel echt valse leaks hoor _O-
Kleine aanvulling erop: In de broncode staat dat dus.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/wdlVt/820a0def27.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Zelf nog even opgezocht en dat is inderdaad wat er in de bron van die pagina staat.
Daarmee lijkt 8GB ook wel bevestigd te zijn nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

SolarOrbiter schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Ter info: ABN Wallet App werkt Uitstekend met de OnePlus, om de twijfels hierboven weg te nemen :-D
De Rabo app daarentegen... :X (NFC betalingen bedoel ik daar dan mee)

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 07-06-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Wat is eigenlijk de reden dat Oneplus3(t) niet wordt ondersteund bij OV-chipkaart en bepaalde bankier apps?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Default-Gamer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:42:
Wat is eigenlijk de reden dat Oneplus3(t) niet wordt ondersteund bij OV-chipkaart en bepaalde bankier apps?
Geen idee...

https://forums.oneplus.ne...let.451960/#post-15908288 Zal OnePlus vast niet tussen staan.

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 07-06-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens is het goed om de Amazon store van India in de gaten te houden, want vorig jaar waren zij degene die alles van de OnePlus 3 per ongeluk online hadden gegooid voordat het toestel gelanceerd was.

/me Danny gaat de komende tijd de nieuwe evleaks uithangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:05

The_Worst

Unox

Ik hoop dat de Amazon-exclusive alleen gaat gelden voor Amerika aangezien ze alleen maar creditcard betalingen accepteren. :-(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 12-09 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

The_Worst schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:06:
Ik hoop dat de Amazon-exclusive alleen gaat gelden voor Amerika aangezien ze alleen maar creditcard betalingen accepteren. :-(
Voor zover ik weet geldt dit alleen voor India, was met de 3T ook een amazon exclusive dacht ik.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hier levert ook alleen OP zelf de toestellen. Een paar landen hebben retailers, maar dan houdt het ook wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:08:
Hier levert ook alleen OP zelf de toestellen. Een paar landen hebben retailers, maar dan houdt het ook wel op.
dat zou dus betekenen dat het redelijk aanneembaar is dat bij de popup event daadwerkelijk telefoons aanwezig zijn? Als ze anders 22e pas via Amazon India worden gelanceerd zou het wel echt ruk zijn. Zit je als een puppie met ADHD die in zijn mand moet blijven te wachten tot je eindelijk mag bestellen...-_-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Benjike
Eerste 'night'shot met de One Plus 5

http://www.gsmarena.com/o...night_shot-news-25465.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
pannekoek schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:10:
[...]

dat zou dus betekenen dat het redelijk aanneembaar is dat bij de popup event daadwerkelijk telefoons aanwezig zijn? Als ze anders 22e pas via Amazon India worden gelanceerd zou het wel echt ruk zijn. Zit je als een puppie met ADHD die in zijn mand moet blijven te wachten tot je eindelijk mag bestellen...-_-
Telefoons zijn er zeker aanwezig bij die popup eventen

Be among the first to own the OnePlus 5! Come hang out with us and get exclusive swag.
Everyone is welcome

Dit staat er op de website van one plus duidelijk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 23:09
Een pop-up store zonder telefoons, sorry maar dat snap je hopelijk zelf toch ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbelletje
NotSoSteady schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:28:
Een pop-up store zonder telefoons, sorry maar dat snap je hopelijk zelf toch ook wel.
Dan hoop ik maar dat ze er genoeg hebben :)
Inclusief eventuele hoesjes mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
NotSoSteady schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:28:
van iemand die inderdaad regelmatig in aanraking komt met pop-up events en telefoon lancheringen van onbekendere niet-westers (populaire) telefoons zou je kunnen verwachten dat die zulk soort dingen zou weten.

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 13:15
SolarOrbiter schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:20:
[...]

De ING contactloos-betalen-app werkt ook prima op de OP3. Gebruik het ook dagelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door revolised op 07-06-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De leaks van gisteren lijken mij toch behoorlijk legitiem nu zelfs evleaks er iets over tweet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinR
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 21:47
Voor de geïnteresseerde onder ons:

Ik heb een Pop-up event meet-up topic geopend:

[OnePlus 5] Pop-up event Meet-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 19:32
Danny.G schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:23:
De leaks van gisteren lijken mij toch behoorlijk legitiem nu zelfs evleaks er iets over tweet
Mja ziet er wel erg als een iphone7plus uit..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SuperVeloce schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:56:
[...]

Mja ziet er wel erg als een iphone7plus uit..
Net zoals de OnePlus 3 op de HTC 10 leek? ;)
Afbeeldingslocatie: http://neurogadget.net/wp-content/uploads/2016/07/HTC-10-vs.-OnePlus-3.jpg

Ik lig er simpelweg niet meer wakker van. Het ontwerp is mooi, werkt en daar neem ik meer dan genoegen mee - zelfs als er toestellen op lijken. Toch kenmerkt bijvoorbeeld de OnePlus 3 zich nog steeds en ik hoef het toestel enkel van de zijkant te zien om te weten dat het de OnePlus 3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny.G schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:59:
[...]

[afbeelding]

Ik lig er simpelweg niet meer wakker van. Het ontwerp is mooi, werkt en daar neem ik meer dan genoegen mee - zelfs als er toestellen op lijken. Toch kenmerkt bijvoorbeeld de OnePlus 3 zich nog steeds en ik hoef het toestel enkel van de zijkant te zien om te weten dat het de OnePlus 3 is.
Nou de overeenkomsten tussen de nu geruchte op5 en 7+ zijn wel een stuk duidelijker dan de HTC10 en de 3/3t. Althans even afgaande op deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
Dus als de OP5 op 22juni te kopen via amazon india is wilt dit dan zeggen het nutteloos is om naar de pop up te gaan in Amsterdam de 20ste om 1 aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theory schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:14:
Dus als de OP5 op 22juni te kopen via amazon india is wilt dit dan zeggen het nutteloos is om naar de pop up te gaan in Amsterdam de 20ste om 1 aan te schaffen?
Is het niet sowieso een beetje rooskleurig om te denken dat hij te koop is tijdens de pop-up? Dit was afgelopen jaar ook niet zo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
Donstil schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:18:
[...]

Is het niet sowieso een beetje rooskleurig om te denken dat hij te koop is tijdens de pop-up? Dit was afgelopen jaar ook niet zo toch?
Ik heb geen idee, daarom dat ik het vraag, ben zelf nog nooit naar zo een pop-up geweest dus vraag het liever. Ik zal namelijk van België komen en het is een eind rijden om hem gewoon even in mn handen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Jarenlang kregen andere fabrikanten (bijv HTC) de wind van voren voor het "kopieren" van andere fabrikanten qua uiterlijk (in mijn ogen ook nog 's onterecht ook). Als dit echt de OP5 is... dit is gewoon regelrecht een iPhone 7 kloon. Ben benieuwd hoe hier op gereageerd wordt of mag OnePlus alles omdat ze iets goedkoper zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:18:
[...]

"Be among the first to purchase our new flagship, right there and then. Exclusive swag will be up for grabs.
No need to sign up. Everyone is welcome."

Bron: OnePlus.net
Donstil schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:11:
[...]

Nou de overeenkomsten tussen de nu geruchte op5 en 7+ zijn wel een stuk duidelijker dan de HTC10 en de 3/3t. Althans even afgaande op deze foto.
Uiteraard, iedereen speelt tegenwoordig leentjebuur. Ikzelf heb er weinig last van. Het enige waar ze wel kudo's voor zouden krijgen, is door de sandstone black achterkant weer te gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door Luca op 07-06-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny.G schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:26:
[...]

"Be among the first to purchase our new flagship, right there and then. Exclusive swag will be up for grabs.
No need to sign up. Everyone is welcome."

Bron: OnePlus.net
Daar zit Nederland toch niet bij? Dacht dat er hier ook een Pop-up was maar toen zonder verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:32:
[...]

Daar zit Nederland toch niet bij? Dacht dat er hier ook een Pop-up was maar toen zonder verkoop?
Was geen een in Nederland: "Events will be held in New York, London, Berlin, Paris, Delhi, Mumbai and Bangalore, OnePlus said."

Oftewel: Aannemelijk dat je het toestel gewoon in de pop-up store kan halen, net zoals vorig jaar in de hierboven genoemde locaties kon.

[ Voor 16% gewijzigd door Luca op 07-06-2017 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Danny.G schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:33:
[...]

Was geen een in Nederland: "Events will be held in New York, London, Berlin, Paris, Delhi, Mumbai and Bangalore, OnePlus said."
Ja dat zag ik in je link maar stond mij iets van bij. Mis dus.

Nou nog steeds afwachten dan maar of hij daadwerkelijk te koop is.

Edit: ooh ik bedoelde de eurotour zie ik. Daar was kopen niet mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 07-06-2017 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
Snap jullie twijfel niet echt staat toch echt gewoon op de website dat hij tijdens de pop up eventen te koop is.

(Be among the first to own the OnePlus 5! Come hang out with us and get exclusive swag.
Everyone is welcome.)

Deze tekst komt van de website van one plus en die is duidelijk zat toch.

[ Voor 3% gewijzigd door reinierkramer op 07-06-2017 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Danny.G schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:59:
[afbeelding]

Echt waar... dat de mensen de telefoon op een iPhone 7 vinden lijken, oké, maar dat vind ik alleen bij deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SDKhY7ZdwoWGzgo8TXv96ddd/full.jpg en echt stukken minder bij deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PEBelFmanuVoVvEA6Ze48V2D/full.png

Over die foto van jou (niet gericht naar jou, maar de mensen die om elke scheet zeuren dat het op iets lijkt): zo kan je overal over zeiken. Het lijkt erop dat bij elke scheet die er wordt gelaten, wordt gezegd "jaa maar die lijkt er echt op". Ik zie echt genoeg verschillen met de HTC 10 vs de OnePlus 3.. Het enige identieke is, zijn de antennelijnen, en de ietwat gebolle achterkant. :') Dat mensen die render op de iPhone 7 vinden lijken, oké, maar ik vind dat er te snel conclusies worden getrokken, als voorbeeld die HTC 10 vs OnePlus 3.
japjaan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:24:
Jarenlang kregen andere fabrikanten (bijv HTC) de wind van voren voor het "kopieren" van andere fabrikanten qua uiterlijk (in mijn ogen ook nog 's onterecht ook). Als dit echt de OP5 is... dit is gewoon regelrecht een iPhone 7 kloon. Ben benieuwd hoe hier op gereageerd wordt of mag OnePlus alles omdat ze iets goedkoper zijn? ;)
Ik denk dat er een misvatting is. Dit is een render, die het vermoedelijk niet is (omdat hij ook teveel op de iPhone 7 lijkt): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SDKhY7ZdwoWGzgo8TXv96ddd/full.jpg maar dit design is veel voor de hand liggender en is door Evan Blass bevestigt, die bekend staat als betrouwbaar: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PEBelFmanuVoVvEA6Ze48V2D/full.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BasRB
Ik heb de hele discussie van telefoons die te veel op elkaar lijken nooit begrepen. Het zijn immers allemaal smartphones met dezelfde functies en daar bij horend een nagenoeg gelijk ontwerp. Zo is het ook niet raar dat mijn bankpas van de Rabobank lijkt op die van de ING, met beide een zwarte streep over de lengte op de achterkant, en een chip onderaan op de voorkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
BasRB schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:11:
Ik heb de hele discussie van telefoon die te veel op elkaar lijken nooit begrepen. Het zijn immers allemaal smartphones met dezelfde functies en daar bij horend een nagenoeg gelijk ontwerp. Zo is het ook niet raar dat mijn bankpas van de Rabobank lijkt op die van de ING, met beide een zwarte streep over de lengte op de achterkant, en een chip onderaan op de voorkant.
Beetje kromme vergelijking. Vergelijk het eerder met auto's en dan zal er heel wat meer kritiek zijn op 'gestolen' designs. Daarnaast hebben bankpassen ook allemaal een eigen huisstijl met verschillende kleuren en dergelijke ;) Het gaat ook niet om de vorm, dat is logisch dat dit nagenoeg hetzelfde is maar je kunt daar 100en variaties op maken natuurlijk. De eerdere renders van OP5 waren toch net iets unieker dan deze renders. Oh en bankpassen moeten natuurlijk allemaal dezelfde vorm hebben vanwege de pinautomaten, dus ja kromme vergelijking :P

[ Voor 6% gewijzigd door japjaan op 07-06-2017 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Moet je nog eens goed naar die foto kijken maar dan net voor het kijken zet je die roze bril even af.
BasRB schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:11:
Ik heb de hele discussie van telefoon die te veel op elkaar lijken nooit begrepen. Het zijn immers allemaal smartphones met dezelfde functies en daar bij horend een nagenoeg gelijk ontwerp. Zo is het ook niet raar dat mijn bankpas van de Rabobank lijkt op die van de ING, met beide een zwarte streep over de lengte op de achterkant, en een chip onderaan op de voorkant.
Dat is onzin. Het zogenaamde "alles lijkt op elkaar" argument wordt alleen nog maar gebruikt om lui of gekopieerd design goed te praten.

Het voorbeeld van de bankpas slaat ook als een lul op een drumstel trouwens. Daar is het ontwerp juist overal gelijk omdat dit functie heeft (maar ik neem aan dat jij dit zelf ook wel snapt)

[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 07-06-2017 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasRB
Juist, verschillende kleuren en dergelijke. Hoe had jij de OP5 graag gezien? groen? geel? oranje?
En smartphones moeten ook allemaal dezelfde vorm hebben. Of zie je liever dat ze dezelfde vierkante vorm gebruiken als Sony, zodat hij oncomfortabel in de hand ligt en moeilijker in je broekzak glijd? Het enige wat ze hadden kunnen doen was de camera in het midden laten. Dit is tegelijk onhandig omdat er in de hoek meer ruimte is voor een grotere sensor vanwege de afwezigheid van een scherm. Vandaar ook die geliefde camera hump bij de OP3, die bij deze render een stuk kleiner lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BasRB schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:44:
Juist, verschillende kleuren en dergelijke. Hoe had jij de OP5 graag gezien? groen? geel? oranje?
En smartphones moeten ook allemaal dezelfde vorm hebben. Of zie je liever dat ze dezelfde vierkante vorm gebruiken als Sony, zodat hij oncomfortabel in de hand ligt en moeilijker in je broekzak glijd? Het enige wat ze hadden kunnen doen was de camera in het midden laten. Dit is tegelijk onhandig omdat er in de hoek meer ruimte is voor een grotere sensor vanwege de afwezigheid van een scherm. Vandaar ook die geliefde camera hump bij de OP3, die bij deze render een stuk kleiner lijkt.
Ik weet niet of je met "jij" mij bedoelt of iemand anders maar ik reageer toch maar even.

Smartphones moeten helemaal niet allemaal dezelfde vorm hebben namelijk. Dat staat nergens en dat is ook lange na niet zo.

Jij verwart je persoonlijke​ voorkeur op design gebied (Zie Sony voorbeeld) nu met een verplicht functioneel ontwerp (bv de bankpas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasRB
[quote]Donstil schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:48:
[...]

Jij verwart je persoonlijke​ voorkeur op design gebied (Zie Sony voorbeeld) nu met een verplicht functioneel ontwerp (bv de bankpas).

Smartphones hebben in mijn ogen (net als een bankpas) te maken met een verplicht functioneel ontwerp. Noem jij mij maar eens een smartphone op die een ontwerp heeft dat in de basis niet al hetzelfde is als een al bestaand smartphone ontwerp. Je mag van die vergelijking natuurlijk vinden wat je wil, maar dit is wel hoe ik (en blijkbaar veel anderen) het zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BasRB schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:54:

Smartphones hebben in mijn ogen (net als een bankpas) te maken met een verplicht functioneel ontwerp. Noem jij mij maar eens een smartphone op die een ontwerp heeft dat in de basis niet al hetzelfde is als een al bestaand smartphone ontwerp. Je mag van die vergelijking natuurlijk vinden wat je wil, maar dit is wel hoe ik (en blijkbaar veel anderen) het zie.
Kijk dat kan in jou ogen natuurlijk wel zo zijn en dat is je goed recht maar dat het maakt het natuurlijk nog geen waarheid. Er zijn simpelweg geen richtlijnen voor smartphone ontwerp. Dat mag elk bedrijf gelukkig zelf weten.

Je moet even op internet het verschil opzoeken tussen verplicht ontwerp en een geslaagd ontwerp (zoals het huidige smartphone model)

Je quote is stuk trouwens

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 07-06-2017 20:07 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• crobo
Ik wacht nog steeds op de dag dat alle mensen een keer gaan snappen dat smaak persoonlijk is, subjectief. Wat persoon A prachtig vindt kan persoon B helemaal afschuwelijk lelijk vinden. Helaas geloof ik teveel in sprookjes ofzo. Stop een keer met elkaar te dwingen om het ander te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door crobo op 07-06-2017 20:02 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost

Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up

De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.

Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event