Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Zelf ook 37 en vroeger toch echt wel een stuk beter. Als ik nu bijvoorbeeld de NES mini pak of gewoon de NES for that matter, dan kom ik niet eens normaal door het eerste level heen.

Merk wel dat mijn inzicht met Overwatch er op vooruit is gegaan. Vaak andere routes kiezen om zo een Widow te counteren etc.

Qua tijd zit er inderdaad echt een groot verschil in. Het is in mijn ogen makkelijker en leuker om 's avonds te spelen dan overdag.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• TRAXION
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-04 11:45
Arunia schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:16:
Zelf ook 37 en vroeger toch echt wel een stuk beter. Als ik nu bijvoorbeeld de NES mini pak of gewoon de NES for that matter, dan kom ik niet eens normaal door het eerste level heen.

Merk wel dat mijn inzicht met Overwatch er op vooruit is gegaan. Vaak andere routes kiezen om zo een Widow te counteren etc.

Qua tijd zit er inderdaad echt een groot verschil in. Het is in mijn ogen makkelijker en leuker om 's avonds te spelen dan overdag.
Tuurlijk ook ik merk dat ik wel iets achteruit ben gegaan kwa reactie vermogen maar ben nog steeds niet "traag" te noemen over die nes speel je op een LCD of een CRT meeste LCD schermen hebben een behoorlijk input lag waardoor je moet compenseren bij snelle spellen van vroeger ga je dat niet redden :(

Ikzelf speel wel altijd op een 144hz 1ms scherm wat naar mijn idee wel honderd keer beter is dan welk random 60hz scherm.

• Arunia
@TRAXION Overwatch speel ik op de pc iig op een best aardig systeem. Dan wel op een IPS scherm van 60Hz, maar dat gaat gewoon prima met weinig input lag.

Qua oude consoles op dit moment soms op de LCD beneden (4k model van een paar jaar terug met alle verbeteringsopties uit). Later gaat die aan de CRT op zolder, maar dan moet het eerst opgeruimd zijn.
Enige is dat bijvoorbeeld een mini of ook als ik bijvoorbeeld Mario maker doe op de WiiU, het eigenlijk hetzelfde blijft. Neem aan dat die lag toch anders is.
Op de Switch die NES games ben ik ook net zo "slecht".

Lijkt me dan te duiden op mijn reactiesnelheid tegenwoordig en lack of practice.

• TRAXION
@Arunia Denk dat het voornamelijk zal zijn dat je die ubersnelle nes games vaker speelde en er dan op getraind bent.

Ik ben zelf van mening dat als je vanaf jongs af aan "reactie games" speelt je hier meer vermogen op toelegt in de hersenen.

Merk dat zelf ook op de weg, dat ik door het "gamen" meer overzicht hou op wat er allemaal gebeurd.
Zie situaties daardoor vaak al ver van te voren aankomen.

Het snel kunnen verwerken van veel data lijkt bij gamers toch aanzienlijk hoger te liggen dan gemiddeld.
Maar goed dit is allemaal natte vinger werk zal vast wel iets uit onderzoeken te vinden zijn maar dat is me teveel moeite om op te zoeken.

Ben druk bezig teamdeath match te doen was geplaatst op 2520 ben ondertussen 2717.

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:54
TRAXION schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:07:
@Arunia Denk dat het voornamelijk zal zijn dat je die ubersnelle nes games vaker speelde en er dan op getraind bent.

Ik ben zelf van mening dat als je vanaf jongs af aan "reactie games" speelt je hier meer vermogen op toelegt in de hersenen.

Merk dat zelf ook op de weg, dat ik door het "gamen" meer overzicht hou op wat er allemaal gebeurd.

Het snel kunnen verwerken van veel data lijkt bij gamers toch aanzienlijk hoger te liggen dan gemiddeld.
Maar goed dit is allemaal natte vinger werk zal vast wel iets uit onderzoeken te vinden zijn maar dat is me teveel moeite om op te zoeken.

Ben druk bezig teamdeath match te doen was geplaatst op 2520 ben ondertussen 2717.
In competitive 3700 en in competitive team deathmatch 2700, oof.

Maar deathmatch kan soms best wel vervelend zijn, vaak ontbreekt teamwork en comps zijn vaak ook moeilijk te maken met teammates die altijd maar widowmaker willen spelen. Zo had ik gisteren een game TDM waarin we als team dive gingen, ik winston met een genji, tracer en mercy. Na 10 kills switchen onze mercy naar sombra en onze tracer naar widowmaker terwijl we aan het winnen waren, dik verloren en ik met alle gold medals.... Ook games gehad waarin ik als doomfist flink aan het feeden was en we wonnen en andere waarin ik als hanzo 20 headshots gaf en we alsnog verloren.

Ik ben zelf nu ook 3700 in team deathmatch, maar ik zou wel hoger willen komen om een beetje eenzelfde rank te krijgen als in normaal comp (3900).

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• TRAXION
@markdm Ik maak me helemaal niet druk om die rank nu, ik begon op 2520 gezien ik elke pot alles golds heb daal ik niet zo rap en stijg des te rapper nu dus al 200 punten erbij in een uurtje spelen.

Denk dat als ik zo doorga ik morgen al rond master zit.
Maar rond platinum is het echt gestoord vreemdste picks en vasthouden eraan.

Gelukkig mcree en soldier ik me aardig eruit.

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16-04 14:23

ricjuh

PSN: ricjuhNL

TRAXION schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:33:
@markdm Ik maak me helemaal niet druk om die rank nu, ik begon op 2520 gezien ik elke pot alles golds heb daal ik niet zo rap en stijg des te rapper nu dus al 200 punten erbij in een uurtje spelen.

Denk dat als ik zo doorga ik morgen al rond master zit.
Maar rond platinum is het echt gestoord vreemdste picks en vasthouden eraan.

Gelukkig mcree en soldier ik me aardig eruit.
Ik ben 3500 na placements, maar ik kwam alleen tegen Moira, Brig, Doom, Hog teams..

Battle.net: ricjuh#2827

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-04 16:53
ricjuh schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:41:
[...]

Ik ben 3500 na placements, maar ik kwam alleen tegen Moira, Brig, Doom, Hog teams..
Ja sommige heroes zijn echt veel te sterk in team deathmatch het is gewoon belachelijk. Bijna alle tanks zijn nutteloos en moira is juist ontzettend OP. Dealt veel damage en healt tegelijkertijd veel.

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-04 12:50

InF.Inc

_Fonz > all.

Albinoraptor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:27:
Dan was ik pas de rode Widow, alleen dan in het blauwe team in Mystery. :P

Oh wat heerlijk kan een potje goed snipen leuk zijn, Dorado aanval, deur gaat open, 10 sec later 3 kills, kunnen doorstomen. (Dat is natuurlijk ook vaak bij Mystery dat het op gegeven moment echt overrompeld wordt met ults als eigen team weer net bij elkaar is.)

20 kills aan einde van map en toen kreeg ik (extra genieten) het verwijt dat ik aan het aimbotten was. Nou met mijn 37 jaar altijd leuk om te horen, zei het ook in chat, Always a welcome compliment. :D
Kan nog sterker als je (in mijn geval) aimbots aan het ownen was in RTCW. Mooie tijden zijn dat. Inmiddels opgeklommen naar goud na 3 weken spelen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• TRAXION
ricjuh schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:41:
[...]

Waarschijnlijk werd je al hoger geclassificeerd ik speel dit op een 2de account en daar loop ik meestal wat op te kloten.

• Rule
TRAXION schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:44:
[...]
Waarschijnlijk werd je al hoger geclassificeerd ik speel dit op een 2de account en daar loop ik meestal wat op te kloten.
Toch niet in ranked mag ik hopen?

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:30

Ebayzo

Gekke eend

Rule schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:43:
[...]

Iemand die een beetje loopt te "kloten" kan vaak al beter zijn dan de mensen die normaal hun best lijken te doen in sommige matches. Ik kloot vaak ook wat aan maar verbazingwekkend hoe je toch niet onder doet van de tryhards.

Flickr

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:04

Ja denk dat dit wel klopt, durf wel te stellen dat ik door te veel uren training vroeger, waarschijnlijk mijn mechanische skills met leeftijd nog altijd beter dan menig andere casual gamer, en die zijn er natuurlijk veel tegenwoordig.

Dus mij verbaast het niet dat aantal gamers die ouder zijn en vroeger beetje hardcore hebben gegamed nog altijd voorsprong hebben ook al is reactievermogen wat lager.
InF.Inc schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:52:
[...]

Kan nog sterker als je (in mijn geval) aimbots aan het ownen was in RTCW. Mooie tijden zijn dat. Inmiddels opgeklommen naar goud na 3 weken spelen.
Oww RTCW, mooie tijden idd, enorm van genoten van die game. :D

• TRAXION
Rule schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:43:
[...]

Geloof me mijn rondklooien is beter dan menig speler op diamond.

Waar ik op diamond meer speel op strategie gebruik ik diamond om mechanical skills te oefenen.

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:50

Ik kan dit ook wel beamen, hoewel de meeste mannen op de weg wel van zichzelf denken dat ze hele goede rijders zijn natuurlijk :+
Maar het leukste vond ik nog wel dat ik door snelle reflexen heb kunnen voorkomen bij een ongeluk op de snelweg betrokken te raken (stond stil tussen twee auto's met de halve wagen in puin zonder geraakt te zijn)... Terwijl ik onderweg was naar het kantoor van EA omdat ik in de finale geplaatst was van de need for speed competitie dat jaar :+

Bij gamen zelf zie je inderdaad dat de echt snelle reflexen niet meer zo goed zijn als de jonkies van nu, maar qua inschattingsvermogen en overzicht kun je veel goed maken.

Gamertag: Finraziel42

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:44
Buiten Widow/Mcree heb ik eigenlijks helemaal geen nieuwe skins gekregen, alleen van vorig jaar e.d.
Wel wat jammer.
Nou heb ik ook iets minder gespeelt, wegens nieuwe PC (Bouwen e.d.)

Maar toch 2 weken elke dag 2/3 levels omhoog. Laatste ander halve week misschien de 1 tot 2 levels per dag.

• Lanfear89
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20-04 10:46
Aah Ashe als nieuwe hero lijkt me geweldig! Die ult wordt een heerlijk memefest

• PhysicalMagic
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-04 18:03
Lanfear89 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:15:
Aah Ashe als nieuwe hero lijkt me geweldig! Die ult wordt een heerlijk memefest
BOOOOOB, do something!!

PhysicalMagic wijzigde deze reactie 02-11-2018 20:22 (4%)

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18-04 21:42
Psyonara schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:38:
Buiten Widow/Mcree heb ik eigenlijks helemaal geen nieuwe skins gekregen, alleen van vorig jaar e.d.
Wel wat jammer.
Nou heb ik ook iets minder gespeelt, wegens nieuwe PC (Bouwen e.d.)

Maar toch 2 weken elke dag 2/3 levels omhoog. Laatste ander halve week misschien de 1 tot 2 levels per dag.
Ik heb 25 lootboxes gehad en kreeg 2 skins die niets met het evenement te maken hadden. Verder heel veel dubbele items. Heb dit jaar enkele skins gekocht maar heb door alle doublures weer 21K gold.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Ebayzo

Ebayzo

Gekke eend

Coole hero met volgens mij een droge ult. Maar kan iemand die twee lelijke wijven bij de Overwatch aankondiging even onder het podium duwen.

Flickr

Ze hebben nu ook onder overwatch in de launchcer net als dat je de beta client zeg maar selecteerd die worldcup viewer er in geknalt. cool idee dat je zelf die matches kan spectaten ipv alleen maar kan zien hoe de stream het ziet

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Psyonara
Lekker Ventje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:25:
[...]

Ik heb 25 lootboxes gehad en kreeg 2 skins die niets met het evenement te maken hadden. Verder heel veel dubbele items. Heb dit jaar enkele skins gekocht maar heb door alle doublures weer 21K gold.
Begin nu pas sinds ik profiel lvl silver ben eigenlijks veel doubbles te krijgen, maar speel niet meer zoveel buiten events om.

zit nu op 66xxk gold op moment. Zolang er niet teveel nieuwe heroes komen blijf ik denk ik wel doubles uit crates aan tikken. Wat ik helemaal niet erg vind.

• Zironako
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 19:21
Psyonara schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:14:
[...]

Begin nu pas sinds ik profiel lvl silver ben eigenlijks veel doubbles te krijgen, maar speel niet meer zoveel buiten events om.

zit nu op 66xxk gold op moment. Zolang er niet teveel nieuwe heroes komen blijf ik denk ik wel doubles uit crates aan tikken. Wat ik helemaal niet erg vind.
http://prntscr.com/ldrhzg

4 duplicates per box zijn inmiddels normaal geworden voor mij :).

• Psyonara
Zironako schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 00:29:
[...]

http://prntscr.com/ldrhzg

4 duplicates per box zijn inmiddels normaal geworden voor mij :).
Dat heb ik nu ook ongeveer, zit er denk ik marginaal onder nog. Voor de meeste heroe's hoef ik niet veel unlocks in ieder geval. Alleen recente heroes zitten misschien net over de helft.

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 19-04 21:38
Wel jammer van dit spel dat je hero die je kiest je rank bepaald, ben je silver en wil je graag diamond worden? Kies gewoon brigitte, meest ongebalanceerde 'competitive' game die er is.

• RocketKoen
  • Laatst online: 20-04 10:09
Vlizzjeffrey schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:14:
Wel jammer van dit spel dat je hero die je kiest je rank bepaald, ben je silver en wil je graag diamond worden? Kies gewoon brigitte, meest ongebalanceerde 'competitive' game die er is.
Sommige heroes zijn sterk als je tegen complete noobs (of casuals) speelt. Daarom dat Brigitte misschien OP lijkt op silver.
Maar als je tegen spelers komt die counter picken, tactisch spelen, kunnen aimen of hebben leren samenwerken, dan is het afgelopen met dit soort grapjes.

Kijk bijvoorbeeld naar Lucio. Bijna niet gespeeld op silver. Maar een van de meest populaire heroes bij de pro's.

TheS4ndm4n#1919

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:20

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RocketKoen schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:23:
[...]
Kijk bijvoorbeeld naar Lucio. Bijna niet gespeeld op silver. Maar een van de meest populaire heroes bij de pro's.
Dat komt denk ik dat Lucio erg makkelijk te counteren is op silver. Daar betekent een enkele Moira vaak al het einde van Lucio.

Frontpagemoderatie Forum

• RocketKoen
  • Laatst online: 20-04 10:09
Bor schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:28:
[...]

Dat komt denk ik dat Lucio erg makkelijk te counteren is op silver. Daar betekent een enkele Moira vaak al het einde van Lucio.
Meer dat de beste skill van Lucio, zijn speed boost, alleen werkt als je team tactisch is en samenwerkt. Iets waar je op Silver alleen van kan dromen. Daar zit Lucio meestal de hele tijd op zijn healing aura en is daarmee de slechtste healer in het spel.
Ook zijn heals veel belangrijker op silver, omdat je tanks vaak tonnen aan damage incasseren. Ze laten zich onnodig raken en de tegenstander focust niet genoeg om ze dood te krijgen. Op hogere niveau's zijn heals veel minder belangrijk.

TheS4ndm4n#1919

• japie06
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-04 17:13
Zijn dit onderbuik gevoelens of is hier ook bewijs voor?

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-04 14:25

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

wat een bullshit story zeg... mooi ook zo zonder onderbouwing. |:(

i7 4790K @4.8GHz., Noctua NH-U14S Push/Pull, 16GB G.Skill RipjawsX @1600C9, MSI GTX1070 @2075/4500MHz., 34" Dell Alienware AW3481DW @120hz.

• Vlizzjeffrey
Techno Overlord schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:06:
[...]

wat een bullshit story zeg... mooi ook zo zonder onderbouwing. |:(
Iemand op youtube liet het zien, zijn sr was 2400 en daar kwam die niet boven, toen nam die brigitte en aantal games later was die 3100sr met 88% winrate met brigitte, dat zegt toch wel wat, 88%

• japie06
Vlizzjeffrey schreef op maandag 5 november 2018 @ 00:37:
[...]

Iemand op youtube liet het zien, zijn sr was 2400 en daar kwam die niet boven, toen nam die brigitte en aantal games later was die 3100sr met 88% winrate met brigitte, dat zegt toch wel wat, 88%
Dat is echt geen goed bewijs, kan net goed een alt van hem zijn geweest. Of misschien heeft hij iemand anders laten spelen. En zelfs als dat niet zo was, is het maar een voorbeeld van 1 persoon. Je weet helemaal niet hoe de rest van de Brigitte mains het doen.

• Vlizzjeffrey
ok brigitte is balanced xD

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 02:01
Makkelijk gezegd natuurlijk. Misschien dat Brigitte een bovengemiddelde goede hero is, maar als speler moet je het nog wel kunnen waarmaken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• markdm
Brigitte is zwaar OP en dat zie je ook terug in haar winrate van 55%, maar dat betekend niet dat het ranking systeem kapot is. Brig is namelijk super sterk in bepaalde comps (deathball, goats) maar ze kan makkelijk gecounterd worden als ze niet in zulke teams gespeeld wordt. Vooral in de lagere ranks is het onmogelijk om elke game brig te kunnen onetricken. Bovendien vereist Brig nog enige gamesens, inzicht qua positioning en cooldown management. Ik zie inderdaad dat sommige Brigitte mains nu flink aan het upranken zijn en in ranks komen waar ze niet thuis koren, maar dat zijn echte uitzonderingen en maar een handje vol mensen in totaal.

Zelf ben ik trouwens ook niet de beste brig, ik kan haar decent spelen en zal op haar nooit echt een burden voor het team zijn, maar de brig carry die je soms wel ziet kan je niet goed van mij verwachten. Het is daarom ook niet alsof elke plankton haar kan spelen.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Kan je nu nog beginnen met Overwatch als newbie? Heb t ooit wel een uurtje gespeeld maar nooit gekocht.
Wat denken jullie? Kan je dan nog meekomen of word ik genadeloos overal afgemaakt? :P

Is het al bijna vrijdag?

• markdm
DennusB schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:12:
Kan je nu nog beginnen met Overwatch als newbie? Heb t ooit wel een uurtje gespeeld maar nooit gekocht.
Wat denken jullie? Kan je dan nog meekomen of word ik genadeloos overal afgemaakt? :P
Het kan nog makkelijk hoor, als je quickplay speed wordt je redelijk snel ingedeeld met mensen die even goed zijn, dus andere nieuwelingen. De eerste paar potjes zullen moeilijk zijn omdat je de heroes niet goed kent maar je leert het snel.

Nadat je het spel gekocht hebt is het misschien handig om eventjes 15 minuten te besteden om alle heroes te verkennen in de practice range. Dus elke hero kort te kiezen, f1 te drukken om de abilities te lezen en dan 30 seconde te kijken hoe de abilities dan ongeveer werken. Maar meer dan deze 15 minuten leren heb je niet nodig, de learning curve is een stuk kleiner dan bij bijvoorbeeld league of legends.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

[...]

Ikzelf fluctueer tussen de 2500 en 3200. Ik speel niet met Brigitte. Mijn main is D.va en voor de rest Reinhard, Orissa of Mercy. Hoe verklaar je dat dan? Er zijn veel meer zaken die meetellen aan goed omhoog gaan met je SR dan je eigen individuele skill met een bepaalde hero hebben. Als je teammates hebt die goed zijn met een hero maar de team comp is fucked up, dan zak je nog als een baksteen.
DennusB schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:12:
Je kunt sowieso niet gelijk ranked spelen. Daarvoor moet je eerst lvl 25 zijn met QuickPlay. Als je je een beetje inleest en in zijn algemeenheid goed bent in andere first person shooters, moet je wel aardig mee kunnen komen. Vervolgens is het "aldoende leert men" een feit waar je gebruik van moet maken.

Techno Overlord wijzigde deze reactie 05-11-2018 10:21 (29%)

i7 4790K @4.8GHz., Noctua NH-U14S Push/Pull, 16GB G.Skill RipjawsX @1600C9, MSI GTX1070 @2075/4500MHz., 34" Dell Alienware AW3481DW @120hz.

• TRAXION
[...]

Misschien is deze speler wel gewoon heel goed in brig en weet daarbij zijn team op de juiste manier aan te sturen.

Buiten dat om zie ik op die ranking teveel genji's doomfists en tracers die denken god te zijn en keer op keer gecounterd worden door brig en weigeren te switchen.

Brig counteren is niet zo een probleem pak een soldier en schiet haar schild aan flarden.
Of counter de secondary healer en ze zitten met een hp probleem.

Zelfde als zeggen dat widow OP is omdat ze een half team kan wipen en het enemy team weigert een dva of monkey te pakken om widow te counteren.

• Psyonara
Al bekend wanneer PTR een udate krijgt?

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Je kan Ashe nu spelen op de ptr als dat je vraag is ;)

♠ FOR THE HOOORDDEE!! ♠ 2600k @ 4.2ghz, 16GB, 850 Evo 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• markdm
temp00 schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:03:
Je kan Ashe nu spelen op de ptr als dat je vraag is ;)
Net eventjes wat deathmatch gedaan, erg leuke hero alleen ik vind het raken van de dynamiet soms wel ongemakkelijk qua hitboxes.

• japie06
Het is ook bedoelt als skill shot. Die moeten niet te makkelijk zijn.

• Zironako
Heerlijke hero! Eindelijk eentje die weer mechanical skill verreist. Gisteren ongeveer 3 uur gespeeld op de PTR en begin het al prima onder de knie te krijgen. Hopelijk snel op live :)!

• Psyonara
Gister avond laat nog even geprobeerd, maar heb een comleet nieuw systeem plus muis en monitor.
Moet het hele aim factor opnieuw aanleren :(

Maar nieuwe Hero is wel fun. Had wel een soort van short dash verwacht. Mar die Shotgun kun je als latform tool gebruiken ook niet verkeerd trouwens.

• Zironako
Haha wtf, even top 500 gekregen op de ptr met 3136.

http://prntscr.com/lf6s8o
Ook een paar quickplays kunnen droppen met Ashe in PTR. Ze speelt wel heel fijn idd. heb alleen veel meer moeite met de hipfire shot dan de snipe shot. maar voor dichterbij is dat een heel stuk lastiger =p

Je bent heel mobile door je Pistol goed te gebruiken.

Kan niet wachten om pro players haar te zien gebruiken om te zien hoe zij haar maximaal benutten.

• fjux
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:43
TRAXION schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:33:
[...]

Misschien is deze speler wel gewoon heel goed in brig en weet daarbij zijn team op de juiste manier aan te sturen.

Buiten dat om zie ik op die ranking teveel genji's doomfists en tracers die denken god te zijn en keer op keer gecounterd worden door brig en weigeren te switchen.

Brig counteren is niet zo een probleem pak een soldier en schiet haar schild aan flarden.
Of counter de secondary healer en ze zitten met een hp probleem.

Zelfde als zeggen dat widow OP is omdat ze een half team kan wipen en het enemy team weigert een dva of monkey te pakken om widow te counteren.
Het hele probleem hiervan is dat Widow, Genji en Doomfist veel mechanische skill vereisen. En erg goede game sense.

Brig is OP omdat ze dit allemaal niet nodig heeft.
Birg is een karakter dat praktisch iedere hero kan 1v1 zonder al te veel moeite.

Dit is gewoon de volgende mercy, en naast dat is dit ook nog een karakter dat heel veel frustratie geeft want je kan er gewoon helemaal niets tegen doen. iedere hero met 200HP die een brig tegen komt moet eigenlijk gewoon hard de andere kant op rennen. Doe je dat niet ben je dood.

En dan kun je nog zo raak schieten, en perfecte aim hebben. een gold Brig pakt je makkelijk.

De reden waarom brig zo balanced lijkt in de lagere elo's is omdat daar mensen simpelweg niet geheel snappen hoe overwatch werkt. daar spelen ze meer deathmatch in de choke en kijken daarna wel of ze het punt kunnen pakken.

Het is IMHO gewoon idioot dat Brig eigenlijk alle hero's counterd. en de enige manier om haar te counteren is er met 3 man op gaan zitten. Ja dan gaat ze dood, maar helaas hebben 3 hero's hun cooldowns moeten investeren om dat te doen. en dan worden ze vaak wel geklapt door de rest van het andere team.

En kom op mensen. laten we eerlijk zijn. Die stun van brig is veel te makkelijk te gebruiken en heeft een te lage cooldown.

Deathball vs deathball. zij hebben een brig wij niet: GG

• Finraziel
fjux schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:54:
[...]

Het hele probleem hiervan is dat Widow, Genji en Doomfist veel mechanische skill vereisen. En erg goede game sense.

Brig is OP omdat ze dit allemaal niet nodig heeft.
Birg is een karakter dat praktisch iedere hero kan 1v1 zonder al te veel moeite.

Dit is gewoon de volgende mercy, en naast dat is dit ook nog een karakter dat heel veel frustratie geeft want je kan er gewoon helemaal niets tegen doen. iedere hero met 200HP die een brig tegen komt moet eigenlijk gewoon hard de andere kant op rennen. Doe je dat niet ben je dood.

En dan kun je nog zo raak schieten, en perfecte aim hebben. een gold Brig pakt je makkelijk.

De reden waarom brig zo balanced lijkt in de lagere elo's is omdat daar mensen simpelweg niet geheel snappen hoe overwatch werkt. daar spelen ze meer deathmatch in de choke en kijken daarna wel of ze het punt kunnen pakken.

Het is IMHO gewoon idioot dat Brig eigenlijk alle hero's counterd. en de enige manier om haar te counteren is er met 3 man op gaan zitten. Ja dan gaat ze dood, maar helaas hebben 3 hero's hun cooldowns moeten investeren om dat te doen. en dan worden ze vaak wel geklapt door de rest van het andere team.

En kom op mensen. laten we eerlijk zijn. Die stun van brig is veel te makkelijk te gebruiken en heeft een te lage cooldown.

Deathball vs deathball. zij hebben een brig wij niet: GG
Nou speel ik nog maar heel weinig Overwatch dus misschien is mijn beeld veel te simpel... maar is de counter tegen Brigitte niet gewoon om afstand te houden? Dan kan ze toch niks doen...

• fjux
Finraziel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:24:
[...]

Nou speel ik nog maar heel weinig Overwatch dus misschien is mijn beeld veel te simpel... maar is de counter tegen Brigitte niet gewoon om afstand te houden? Dan kan ze toch niks doen...
En dan zet je brig op het punt. en dan moet je maar afstand houden? hoe ga je het punt dan cappen?

• Finraziel
fjux schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:43:
[...]

En dan zet je brig op het punt. en dan moet je maar afstand houden? hoe ga je het punt dan cappen?
Schiet haar dood? Bijna alle andere heroes zijn ranged...

Edit: Ik zeg overigens niet dat Brig níet OP is... daar speel ik eigenlijk te weinig voor om daar echt iets over te zeggen, maar ik heb het idee dat jij de andere kant op overdrijft.

Finraziel wijzigde deze reactie 07-11-2018 10:51 (25%)

• fjux
Finraziel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:50:
[...]

Schiet haar dood? Bijna alle andere heroes zijn ranged...

Edit: Ik zeg overigens niet dat Brig níet OP is... daar speel ik eigenlijk te weinig voor om daar echt iets over te zeggen, maar ik heb het idee dat jij de andere kant op overdrijft.
i rest my case

Er zit zo te merken een aardig verschil over de mening van brig per rank.

• Finraziel
fjux schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:53:
[...]

i rest my case

Er zit zo te merken een aardig verschil over de mening van brig per rank.
Volgens mij heb je nog steeds niet gezegd waarom het niet klopt wat ik zeg... en dat ik weinig speel zei ik in mijn eerste post ook al. Ik vind haar persoonlijk wel irritant, maar om te roepen dat ze iedereen countert? Dat gaat volgens mij veel te ver.

• fjux
Finraziel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:01:
[...]

Volgens mij heb je nog steeds niet gezegd waarom het niet klopt wat ik zeg... en dat ik weinig speel zei ik in mijn eerste post ook al. Ik vind haar persoonlijk wel irritant, maar om te roepen dat ze iedereen countert? Dat gaat volgens mij veel te ver.
Oke, ik ga het nog 1 maal proberen.

Letop dit is mijn mening. waarvan ik weet dat deze door veel spelers wordt gedeeld, vooral in de hogere ranks:

Een brig met een klein beetje skill kan eigenlijk alles aan. Haar combo's zijn zo sterk dat je er helemaal niets tegen kan doen en je altijd de volle klap met damage vangt.
(met combo bedoel ik: Slaan met haar wapen, stun -> slaan -> flair) Deze combo geeft even uit mijn hoofd z'n 150 damage.

Dit is dus 150 HP waar je helemaal niets tegen kan doen. (dit is een oneshot voor tracer)

En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat ze zichzelf healt als ze dit doet...

Als MT is dit uitermate frustrerend, je kan hier niets tegen doen. Je wordt gestund, en heel het enemy team kan even een volle seconden op je los knallen. In de hogere elo's betekend dit gewoon dat je dood bent of je zarya moet opletten en een bubbel hebben.
Daarnaast is je team ook nog onbeschermd....

Daarnaast heeft brig ook nog een erg skill volle ability op haar E zitten. Genaamd repair pack.
dit is zeg maar een gratis leven. Situatie: Een tracer die ontwijkt de brig en gaat op de ana.
Als de tracer geen oneclicp doet is het eigenlijk voorbij. want brig druk 1 keer op E, en de ana is vol HP EN daarboven op krijgt ze ook nog even armor.

Tracer heeft net al haar cooldowns gebruikt om een ana te killen en brig drukt even op een knopje zonder al te veel aim en outplayed hiermee een tracer. En laten we eerlijk zijn, de tracer heeft toch echt wel wat meer skill nodig dan iemand die op E moet drukken.

En laten we maar niet over haar ult beginnen. Armor is zo extreem sterk in Overwatch. Kijk maar eens naar OW world cup of OWL. Je ziet dat ze gewoon brig ulten om zarya 200 extra armor te geven en de zen ook.

En al dit op een hero die super simpel is om te gebruiken.

En ja er zijn comps waar ze niet zo sterk is. maar dan alsnog, heb je wel eens te maken gehad met een flanking brig. dan moet de peel wel heel goed zijn om dat te overleven.

Brig counteren = teamplay.
Laat dat laatste nou niet echt voorkomen in comp.

Edit:
Ik was even vergeten dat de shield bash ook nog even 50 damage doet.
wapen: 35
whip shot: 70
Bash: 50

combo op tracer: bash -> slaan -> whipshot = 155 HP
combo zoals hierboven eerder genoemd = 190 HP

En dat alles zit op een cooldown van 7 seconden.

fjux wijzigde deze reactie 07-11-2018 11:21 (5%)

• markdm
Zelf ben ik het hier grotendeels mee eens, Brig is te sterk en dat zie je ook terug in haar winrate (55% op elke rank). Zelf vind ik dat ze wel een nerf nodig heeft maar ze heeft een belangrijke rol om dive te counteren.

Maar om ook een weerwoord te bieden, vaak is het toch mogelijk (ook op de hogere ranks) om rond de Brigitte te spelen en haar gewoon op een afstand te houden. Dat zorgt er ook voor dat Brig erg situationeel is en daarom in veel gevechten niet toepasbaar. Bovendien zorgt een brig kiezen ervoor dat je eigenlijk met 3 supports moet spelen waardoor de damage output van je team ook een stuk minder is.

En over het skilllevel van haar, ik geef toe dat het te laag is vergeleken met andere heroes maar zelf vind ik dit niet al een te goed argument. Sommige heroes mogen gewoon iets simpeler zijn (moira, mercy) en als je op GM speelt moet je nog wel de gamesense en positioning van een GM hebben om effectief te zijn met haar, in goats vs goats is het niveau van de Brig bijvoorbeeld zeer belangrijk in wie gaat winnen.

Zo kan je ook Doomfist afkraken vergeleken met genji, alhoewel ik ook wel van mening ben dat Doomfist ook een nerf moet krijgen.

• fjux
markdm schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:36:
[...]

Zelf ben ik het hier grotendeels mee eens, Brig is te sterk en dat zie je ook terug in haar winrate (55% op elke rank). Zelf vind ik dat ze wel een nerf nodig heeft maar ze heeft een belangrijke rol om dive te counteren.

Maar om ook een weerwoord te bieden, vaak is het toch mogelijk (ook op de hogere ranks) om rond de Brigitte te spelen en haar gewoon op een afstand te houden. Dat zorgt er ook voor dat Brig erg situationeel is en daarom in veel gevechten niet toepasbaar. Bovendien zorgt een brig kiezen ervoor dat je eigenlijk met 3 supports moet spelen waardoor de damage output van je team ook een stuk minder is.

En over het skilllevel van haar, ik geef toe dat het te laag is vergeleken met andere heroes maar zelf vind ik dit niet al een te goed argument. Sommige heroes mogen gewoon iets simpeler zijn (moira, mercy) en als je op GM speelt moet je nog wel de gamesense en positioning van een GM hebben om effectief te zijn met haar, in goats vs goats is het niveau van de Brig bijvoorbeeld zeer belangrijk in wie gaat winnen.

Zo kan je ook Doomfist afkraken vergeleken met genji, alhoewel ik ook wel van mening ben dat Doomfist ook een nerf moet krijgen.
Eens,

Het nadeel vind ik van doomfist is dat hij in de goede handen bijna niet te stoppen is ;)

Een genji blijft kwetsbaar. een doomfist heeft echt extreme mobility en krijg ook nog eens shields als hij abilities raakt.

Persoonlijk ben ik geen fan van alle movement denial abilities in de game.
Doomfist heeft er hier heel veel van.

zo ook hammond.

Maar ik hoorde dat ze wat met doomfist aan het doen zijn om zijn rocket punch iets wat minder mobility te geven. ze vonden het zelf ook iets te gek worden.

• Finraziel
fjux schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:17:
[...]

Oke, ik ga het nog 1 maal proberen.

Letop dit is mijn mening. waarvan ik weet dat deze door veel spelers wordt gedeeld, vooral in de hogere ranks:

Een brig met een klein beetje skill kan eigenlijk alles aan. Haar combo's zijn zo sterk dat je er helemaal niets tegen kan doen en je altijd de volle klap met damage vangt.
(met combo bedoel ik: Slaan met haar wapen, stun -> slaan -> flair) Deze combo geeft even uit mijn hoofd z'n 150 damage.

Dit is dus 150 HP waar je helemaal niets tegen kan doen. (dit is een oneshot voor tracer)

En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat ze zichzelf healt als ze dit doet...

Als MT is dit uitermate frustrerend, je kan hier niets tegen doen. Je wordt gestund, en heel het enemy team kan even een volle seconden op je los knallen. In de hogere elo's betekend dit gewoon dat je dood bent of je zarya moet opletten en een bubbel hebben.
Daarnaast is je team ook nog onbeschermd....

Daarnaast heeft brig ook nog een erg skill volle ability op haar E zitten. Genaamd repair pack.
dit is zeg maar een gratis leven. Situatie: Een tracer die ontwijkt de brig en gaat op de ana.
Als de tracer geen oneclicp doet is het eigenlijk voorbij. want brig druk 1 keer op E, en de ana is vol HP EN daarboven op krijgt ze ook nog even armor.

Tracer heeft net al haar cooldowns gebruikt om een ana te killen en brig drukt even op een knopje zonder al te veel aim en outplayed hiermee een tracer. En laten we eerlijk zijn, de tracer heeft toch echt wel wat meer skill nodig dan iemand die op E moet drukken.

En laten we maar niet over haar ult beginnen. Armor is zo extreem sterk in Overwatch. Kijk maar eens naar OW world cup of OWL. Je ziet dat ze gewoon brig ulten om zarya 200 extra armor te geven en de zen ook.

En al dit op een hero die super simpel is om te gebruiken.

En ja er zijn comps waar ze niet zo sterk is. maar dan alsnog, heb je wel eens te maken gehad met een flanking brig. dan moet de peel wel heel goed zijn om dat te overleven.

Brig counteren = teamplay.
Laat dat laatste nou niet echt voorkomen in comp.

Edit:
Ik was even vergeten dat de shield bash ook nog even 50 damage doet.
wapen: 35
whip shot: 70
Bash: 50

combo op tracer: bash -> slaan -> whipshot = 155 HP
combo zoals hierboven eerder genoemd = 190 HP

En dat alles zit op een cooldown van 7 seconden.
Duidelijk, mooi uitgelegd :)
Alleen, om mijn punt te verduidelijken... ik reageerde eigenlijk vooral op dit wat je zei:
iedere hero met 200HP die een brig tegen komt moet eigenlijk gewoon hard de andere kant op rennen. Doe je dat niet ben je dood.

[...]

Dat vond ik overdreven want die Brig kan alleen maar wat als ze al vrij dichtbij is. En ja, als je een hoek om komt en ze zit meteen bovenop je dan heb je een probleem, maar als je afstand hebt dan schiet je haar gewoon neer (ja duurt wat langer door dat shield maar die Brig kan op dat moment ook niet veel).

Los van of dit in de praktijk nou echt een punt is, want als je met je team beweegt dan is er natuurlijk ook geen sprake van alleen op de Brig schieten, maar ik vond dat je het daar gewoon wat erg kort door de bocht neerzette.

• Ebayzo

Ebayzo

Gekke eend

fjux schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:43:
[...]

Eens,

Het nadeel vind ik van doomfist is dat hij in de goede handen bijna niet te stoppen is ;)

Een genji blijft kwetsbaar. een doomfist heeft echt extreme mobility en krijg ook nog eens shields als hij abilities raakt.

Persoonlijk ben ik geen fan van alle movement denial abilities in de game.
Doomfist heeft er hier heel veel van.

zo ook hammond.

Maar ik hoorde dat ze wat met doomfist aan het doen zijn om zijn rocket punch iets wat minder mobility te geven. ze vonden het zelf ook iets te gek worden.
Maar goed, Hammond is bijvoorbeeld met een Ana weer zo in sleep. Die grote bal is natuurlijk een easy target met je dart. Doomfist daarintegen is echt de aids in Overwatch momenteel. Zoals gezegd, als deze in goede handen is ;w En Brigitte...sjah, daar kan ook nog wel iets aan getweaked worden, maar is toch een stuk minder mobiel.

Verder gaat mijn seizoen weer geweldig :X Het rad van willekeur draait weer! Ach, neem het allemaal maar niet te serieus en laat soms ook gewoon mijn zout strooien. Het hoort erbij denk ik :D

Flickr

• fjux
Het probleem is dat brig een 500 HP schild heeft. Mocht ze out of position staan en gebasht worden door een soldier. loopt ze gewoon met het schild omhoog terug naar het team.

Je moet wel heel erg verkeerd staan wil je schild kapot gaan voor je terug bent bij je team.

Het komt er gewoon op neer dat ze te veel dingen heeft die haar sterk maken.
Natuurlijk mag een hero sterk zijn op bepaalde punten. maar het probleem is dat brig niet echt een zwak punt heeft.

Alleen een klein beetje tegen phara. Maar dan alsnog kan ze aardig wat rockets opvangen met haar schild.
Als je dan een hitscan op je team hebt heet die de phara echt wel of neer geschoten of weggejaagd voor de brig dood is.

(of zoals Korea deed in de finale van de World Cup: vermoord gewoon de pharah met brig en zen)
ik kan de clip even niet vinden. maar brig en zen van korea knalde even de pharah de lucht uit.

• Rule
fjux schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:21:
Het probleem is dat brig een 500 HP schild heeft. Mocht ze out of position staan en gebasht worden door een soldier. loopt ze gewoon met het schild omhoog terug naar het team.

Je moet wel heel erg verkeerd staan wil je schild kapot gaan voor je terug bent bij je team.

Het komt er gewoon op neer dat ze te veel dingen heeft die haar sterk maken.
Natuurlijk mag een hero sterk zijn op bepaalde punten. maar het probleem is dat brig niet echt een zwak punt heeft.

Alleen een klein beetje tegen phara. Maar dan alsnog kan ze aardig wat rockets opvangen met haar schild.
Als je dan een hitscan op je team hebt heet die de phara echt wel of neer geschoten of weggejaagd voor de brig dood is.

(of zoals Korea deed in de finale van de World Cup: vermoord gewoon de pharah met brig en zen)
ik kan de clip even niet vinden. maar brig en zen van korea knalde even de pharah de lucht uit.
Een doomfist of rein is 1-op-1 wel erg sterk tegen brigitte. Hammond en Winston kunnen ook onzettend met haar spelen zonder dat ze echt effectief iets terug kan doen. Zoals je zelf al aangeeft is Pharah wel een prima counter, zolang je uit range blijft dan. Een Junkrat/Bastion heeft dat schild zo kapot. Orisa kan niet gestunned worden. McCree kan langs haar schild af stunnen en FanTheHammeren. Ana disabled haar passive met een goede granaat.

Er zijn redelijk wat counters in mijn ogen hoor. Brigitte is wel sterk, maar ze is ook erg afhankelijk van haar team.

• TRAXION
Zo wat is competitive ook broken hoe beter je speelt hoe meer crap je in je team krijgt....

Maar goed team deathmatch gaat lekker bijna master :)
Waar ik met genji in gewone competitive niks waard ben gaat het in team deathmatch heerlijk.

Helaas blijf ik hanzo's in mijn team krijgen die weigeren te switchen :/

• Arunia
Zit de Voices of Overwatch van 2018 te kijken.
Die voiceactor van Hammond is echt goed zeg. Doet ook Klaus van American Dad en Perry van Phineas and Ferb. En ja, die rare geluiden doet hij zelf.

Die voiceactor van Brigitte is trouwens echt een schatje. O-)

Arunia wijzigde deze reactie 08-11-2018 15:46 (14%)

Arunia schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:46:
Zit de Voices of Overwatch van 2018 te kijken.
Die voiceactor van Hammond is echt goed zeg. Doet ook Klaus van American Dad en Perry van Phineas and Ferb. En ja, die rare geluiden doet hij zelf.

Die voiceactor van Brigitte is trouwens echt een schatje. O-)
Ja zat daar ook vol verbazing naar te kijken. Had echt niet gedacht dat ze voor een fccking hamster echt een voice actor zouden hebben haha. Die kerel daarnaast die de bal van hammond doet is ook vet.

• Arunia
@Ricmaniac Ja inderdaad. Die man was ook erg goed.

• TRAXION
En placements op mijn main account gedaan voor team deathmatch 3939.

Maar met het alt account is het onmogelijk om op master te komen dit spel is echt raar.

• InF.Inc

InF.Inc

_Fonz > all.

Ik ben net begonnen met het spel (gekocht met Humble Monthly oktober). Toen ik level 25 was, ben ik meteen placement matches gaan doen. Ik werd high silver. Inmiddels low gold. Met seizoen 13 dacht ik: Ik heb nu zoveel meer ervaring ik zal zeker wel hoger geplaatst worden. Naar mijn idee ging het ook heel goed (beter dan seizoen 12), maar toch werd ik weer geplaatst in high silver.

Ik weet niet hoor, maar ik heb het idee dat Blizzard zijn matchmaking een beetje is zoals een slotmachine. Rigged dus (zodat mensen blijven spelen). Het valt me gewoon op dat als je een paar potjes achter mekaar wint, je beter gewoon kunt stoppen, want als je verder gaat verlies je vervolgens net zoveel potjes weer en sta je weer waar je gebleven bent. Als ik dan naar de matchmaking kijk, word ik ingedeeld met low level crap en heeft de tegenstander tig sterren dat ze bij elkaar opgeteld makkelijk level 3000 zijn. Ik snap heel goed dan mensen die zeggen dat ze nauwelijks uit hun ranking kunnen klimmen. Je kunt nog zo goed spelen, zonder goed team ben je nergens. Ik ben vaak de healer (ik heb het idee dat niet veel mensen healer willen spelen), maar heb het idee dat met een healer nauwelijks vooruitgang is te boeken. Je kunt een team niet even 'carrying'.

Ik zoek gewoon een goed team waar goed mee te communiceren is. Ik heb mijn stats even bekeken op Overbuff en vergeleken met de nummer 1 van de wereld die Moira speelt. In alles ben ik bijna beter...

Met het volgende ben ik ook wel trots:

En dat in 17 min tijd. Het team was echt drama. Je kunt zeggen dat ik ze hier aan het carrying was. Niet slecht toch.

En ja, mijn average heal kruipt nu gestaag naar de 10.000 per potje. Het is gewoon zo f*ucking kut als je de hele tijd achter gasten aanrent alleen maar om ze te healen en het team gewoon geen cohesie heeft. Een Reinhart bijv die in zijn eentje een tegenstander feed door de hele tijd te chargen of een soldier die de hele tijd stil staat op 1 punt om de tegenstander te beschieten. Ik kan me heel goed de toxic voorstellen en de rage.

InF.Inc wijzigde deze reactie 09-11-2018 21:25 (18%)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Ebayzo

Ebayzo

Gekke eend

@InF.Inc ach het wisselt een beetje. Kom ook nooit verder dan high gold eigenlijk. Duik weleens in platinum maar dan gauw weer terug.

Ligt ook aan mijn eigen rage level. Er zijn momenten dat ik snel de handdoek in de ring gooi en maar DPS switch / afk ga of ALT+F4. (Hoewel de match dan toch wel kansloos is)

Als je eindelijk weer 3/4 potjes weet te winnen en op rij en dan weer net zo hard naar beneden valt door kansloze 4 stacks, slechte window mains en andere ellende ben ik er gauw weer klaar mee. Dit gebeurt vooral zondag (avond). Ideale moment om weer even je rank te resetten :')

Maar goed, blijf het toch spelen omdat ik ook hele leuke potjes heb en toch nog de drang richting hogere tanks. Deze week op main account zilver portrait gehaald. Mijn tweede account hangt ergens op level 200. Momenteel speel ik voornamelijk Ana (of Mercy / Moira). Enige welke ik nog echt zou willen kunnen spelen is Rein, maar ik blijf klooien met mijn charges 🤣

Flickr

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met het boosten van een account van een vriend van mij met als doel dat we samen kunnen spelen. Hij is laag Bronze en ik laag Diamond. Wat @InF.Inc schetst, kan ik ontkrachten. Ik heb 14 wins in a row en nu al ergens in de hoge Silver. Ik zie lui de gekste en raarste shit doen. Zowel in mijn eigen team als het enemy team. Dat gevoel zullen hogere ranks dan ik natuurlijk weer hebben wanneer ze met mij spelen (hetzij in mindere mate). En het feit dat jouw stats beter zijn met een hero van een Top500 player komt natuurlijk doordat diegene met en tegen Top500spelers speelt en jij met Silver mofo's. ;)

• markdm
Ebayzo schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 07:55:

Ligt ook aan mijn eigen rage level. Er zijn momenten dat ik snel de handdoek in de ring gooi en maar DPS switch / afk ga of ALT+F4. (Hoewel de match dan toch wel kansloos is)
Dat doe ik echt nooit, ik probeer altijd positief te blijven en bij mijn rol te blijven. Daarentegen instalock ik wel vaak dps op mijn smurf, zelfs al hebben we er al 2 maar zelfs op dat account vul ik vaak. Altijd positief blijven en de microfoon gebruiken zijn echt belangrijk. Ik merk ook dat in het begin van de game "hello team, how are you doing?" te zeggen er al meteen voor zorgt dat meer mensen voice chat joinen en mee callen, wat ook de kans op winnen vergroot.

De enige keer dat ik echt soft trowde was een paar weken geleden, ik speelde genji en de eerste 2 pushes ging het echt verschrikkelijk. Dus ik vraag in de chat: "genji is not going well, shall we maybe go pharahmercy?" met de aardige reactie: "kill yourself you useless noob, I've reported you", waarna ik gewoon genji door bleef spelen.
Techno Overlord schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:51:
Dat gevoel zullen hogere ranks dan ik natuurlijk weer hebben wanneer ze met mij spelen (hetzij in mindere mate). En het feit dat jouw stats beter zijn met een hero van een Top500 player komt natuurlijk doordat diegene met en tegen Top500spelers speelt en jij met Silver mofo's. ;)
Dat herken ik inderdaad ja hahaha, zo speelde ik laatst quickplay samen met wat platinum spelen en holy moly wat ging daar allemaal verkeerd. Maar dat verschil merk ik al enorm tussen mijn main en smurf die nu 400 SR verschil hebben.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Met die wetenschap moet je dus eigenlijk gewoon zeggen dat de SR-rating goed in elkaar steekt. Ik ben het er mee eensch iig. Er zelf achter moeten komen dat low diamond mijn max is. Natuurlijk, je kunt altijd beter worden maar er bestaat ook zoiets als een plafond. En dat plafond bereikt iedere speler anders.

Edit:

Dit al gezien op de frontpage? De nieuwe update vereist dus een herinstallatie van Overwatch.

Techno Overlord wijzigde deze reactie 12-11-2018 16:19 (26%)

• InF.Inc

InF.Inc

_Fonz > all.

Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met het boosten van een account van een vriend van mij met als doel dat we samen kunnen spelen. Hij is laag Bronze en ik laag Diamond. Wat @InF.Inc schetst, kan ik ontkrachten. Ik heb 14 wins in a row en nu al ergens in de hoge Silver. Ik zie lui de gekste en raarste shit doen. Zowel in mijn eigen team als het enemy team. Dat gevoel zullen hogere ranks dan ik natuurlijk weer hebben wanneer ze met mij spelen (hetzij in mindere mate). En het feit dat jouw stats beter zijn met een hero van een Top500 player komt natuurlijk doordat diegene met en tegen Top500spelers speelt en jij met Silver mofo's. ;)
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dat account in Diamond zit. Wat is de naam van dat account?

• Oaquasis
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-04 16:55
[b]InF.Inc in "[Multi] Overwatch - deel 2"Met seizoen 13 dacht ik: Ik heb nu zoveel meer ervaring ik zal zeker wel hoger geplaatst worden. Naar mijn idee ging het ook heel goed (beter dan seizoen 12), maar toch werd ik weer geplaatst in high silver.

Ik weet niet hoor, maar ik heb het idee dat Blizzard zijn matchmaking een beetje is zoals een slotmachine. Rigged dus (zodat mensen blijven spelen). Het valt me gewoon op dat als je een paar potjes achter mekaar wint, je beter gewoon kunt stoppen, want als je verder gaat verlies je vervolgens net zoveel potjes weer en sta je weer waar je gebleven bent. Als ik dan naar de matchmaking kijk, word ik ingedeeld met low level crap en heeft de tegenstander tig sterren dat ze bij elkaar opgeteld makkelijk level 3000 zijn. Ik snap heel goed dan mensen die zeggen dat ze nauwelijks uit hun ranking kunnen klimmen. Je kunt nog zo goed spelen, zonder goed team ben je nergens. Ik ben vaak de healer (ik heb het idee dat niet veel mensen healer willen spelen), maar heb het idee dat met een healer nauwelijks vooruitgang is te boeken. Je kunt een team niet even 'carrying'.

Ik zoek gewoon een goed team waar goed mee te communiceren is. Ik heb mijn stats even bekeken op Overbuff en vergeleken met de nummer 1 van de wereld die Moira speelt. In alles ben ik bijna beter...

Met het volgende ben ik ook wel trots:

[Afbeelding]

En dat in 17 min tijd. Het team was echt drama. Je kunt zeggen dat ik ze hier aan het carrying was. Niet slecht toch.

En ja, mijn average heal kruipt nu gestaag naar de 10.000 per potje. Het is gewoon zo f*ucking kut als je de hele tijd achter gasten aanrent alleen maar om ze te healen en het team gewoon geen cohesie heeft. Een Reinhart bijv die in zijn eentje een tegenstander feed door de hele tijd te chargen of een soldier die de hele tijd stil staat op 1 punt om de tegenstander te beschieten. Ik kan me heel goed de toxic voorstellen en de rage.
Je moet er even rekening mee houden dat je rating aan het eind van het seizoen ongeveer gelijk is aan de rating in het begin van het seizoen. Vervolgens krijg je gewoon rating naar win-loss ratio en een hoop andere factoren, waaronder hoe goed jij je hero speelt ten opzichte van andere speler op die hero spelen.
Je kunt dus als je high silver was en placements doet eigenlijk nooit ineens platinium worden ofzo.
Tenzij je extreem veel beter bent want dat krijg je gewoon andere placements.

Levels zeggen eigenlijk niet zoveel over Rating. Er zijn gasten genoeg met 3000 levels die echt uit gold of zelfs silver niet uitkomen. Ze kennen de game waarschijnlijk wel beter, maar zijn niet perse betere spelers. Op lowlevel kom je ook nog regelmatig smurfs tegen.

Ik ben ook geen fan van alleen spelen, en zeker niet op het niveau silver/gold, waar ik godzijdank inmiddels uit ben (ben ook niet heel geweldig in de game, mid platinium lijkt op dit moment het best haalbare). Er is een te grote willekeur in goeie teams en teams die bij het minste of geringste uit elkaar vallen en waar iedereen maar doet wat ie zelf wil. Groupfinder is wel een goed idee als je op zoek bent naar betere communicatie.

• Albinoraptor
Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met het boosten van een account van een vriend van mij met als doel dat we samen kunnen spelen. Hij is laag Bronze en ik laag Diamond.
:N :N :N
En volgende keer zeker als je op eigen account speelt en je wilt klimmen zeker gaan zeuren dat er boosted accounts in je team zitten en daardoor verliest.

Je kan perfect samen spelen in QP, samen willen spelen in comp terwijl hij dus eigenlijk gewoon niets kan, help je niemand mee, wat heeft hij er aan om opeens tegen mensen te spelen die velen malen beter zijn dan hem, wordt de ervaring van hem echt niet beter er op.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Normaal zou ik zeggen dat je gelijk hebt. Echter, in dit geval speelt hij met een account die eerder van zijn jongere broertje was en die heeft die rank toentertijd behaald en daarna nog 100+ uur ranked gespeeld. Ik ben ervan overtuigd dat zijn broer (waarmee ik dus wil samenspelen) wel die rank aankan.

Maar je hebt gelijk. Ik ben het helemaal met je eens om dezelfde rede.

• Albinoraptor
Maar waarom zou jij het account dan boosten, als hij al een stuk beter is in shooters (zijn mechanische skills velen malen beter zijn en wel goed overzicht van teams heeft, grootste ramp bij lagere levels, oogkleppen op), dan komt hij er wel vanzelf.

Maar als hij het niet doet en jij even snel naar Diamond pusht, mist hij toch ervaring met game en zal hij stuk slechter op situaties reageren, omdat Overwatch wat dat betreft natuurlijk heel wat andere gevechten voor schotelt dan andere shooters. En per elo zijn er toch vaak bepaalde lessen die leert en daardoor minder fouten maakt en dan kan stijgen.

Nu is het bijna zeker dat hij straks als hij gaat spelen met jou of eens alleen dat motivatie snel weg is als je dan alleen maar verliest.

Ik speel ook graag met mijn broer, maar ik zou nooit met hem comp gaan spelen, niet leuk voor beide.

• Joarie
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:45

Joarie

De zalmroze trenchcoat

LOL....even een paar maandjes mijn geliefde Torbjorn niet meer gespeeld. Ik kies hem gisteren en dacht weer vrolijk mijn turret te gaan upgraden en armor te spammen. Boy was I wrong :+

Het heeft even wat gewenning nodig, maar moet zeggen dat het wel een leuke aanpassing is. Eens kijken of je met die turret-toss nu ook irritante plekken kunt bereiken :)

Without engineers science is just philosophy

• Arunia
@Joarie Op de haai! De Shark meta. Alhoewel dat volgens mij nu niet meer zo makkelijk is als de vorige variant. De haai rechtop zetten met Mei en dan met Torb je turret erop. ;)

• markdm
Ik moet zeggen dat de performance update echt flink geholpen heeft, het spel voelt echt 100 keer smoother aan dan voor. Ik had net wat FFA gedaan en ik had altijd een soort van stutter in teamfights or na een flink van tracer wat echt heel irritant voor mijn aim was maar daar had ik nu helemaal geen last meer van.

• ricjuh

ricjuh

• Raptar
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 13-03 21:29
In je eentje uit Gold klimmen kost echt heel veel frustatie, en heel veel tijd. Op bijna alle fora lees je de klacht dat uit deze bracket komen een hell is.

Heb er zelf meer dan een half jaar over gedaan (speel niet elke week tho) en zit nu begin platinum. Ik merk alleen dat de hell daar net zo hard doorgaat - of zelfs erger is - als je solo queued. De Tweakers Overwatch Discord joinen zou ik persoonlijk aanraden. Zoals al heel vaak hier gezegd, met een team spelen is echt de oplossing. Ook al is je eigen skill level te hoog voor je huidige bracket, in je eentje het verschil maken is bijna onmogelijk.

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:55
Raptar schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:50:
In je eentje uit Gold klimmen kost echt heel veel frustatie, en heel veel tijd. Op bijna alle fora lees je de klacht dat uit deze bracket komen een hell is.

Heb er zelf meer dan een half jaar over gedaan (speel niet elke week tho) en zit nu begin platinum. Ik merk alleen dat de hell daar net zo hard doorgaat - of zelfs erger is - als je solo queued. De Tweakers Overwatch Discord joinen zou ik persoonlijk aanraden. Zoals al heel vaak hier gezegd, met een team spelen is echt de oplossing. Ook al is je eigen skill level te hoog voor je huidige bracket, in je eentje het verschil maken is bijna onmogelijk.
Plat is erger dan gold. Het verschil zit in het feit dat ze in plat denken dat ze 'goed' zijn want ze zijn plat. In gold kan je ze nog soms overhalen.

Ik ben net van 3.1k naar 2.8k gedropped en ik merk het verschil immens. Players in diamond hebben toch wel meer een teamplay setting.

• Zironako
Booyaa schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:58:
[...]
Ik ben net van 3.1k naar 2.8k gedropped en ik merk het verschil immens. Players in diamond hebben toch wel meer een teamplay setting.
Goede grap man. Diamond is erger dan plat.

• Ebayzo

Ebayzo

Gekke eend

@Raptar @Booyaa @Zironako

Conclusie, alle ranks zijn erg :D

Flickr

• markdm
En in lage GM denk iedereen dat ze geweldig zijn dus instalocken ze hanzo zelfs wanneer wraxu in hun team zit en in high Masters zijn er zo veel smurfs dat weinig mensen echt om winst geven. Over iedere rank is wel iets te zeuren.

• Booyaa
Zironako schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:04:
[...]

Goede grap man. Diamond is erger dan plat.
Oh hell no

• Albinoraptor
*O*

Gister ook echt Rage-quit gehad door die verschrikkelijke trol, speel voornamelijk Mystery Heroes, maar schijnbaar wordt er al tijd niet meer gekeken naar iets van MMR. En dus kans dat je echt complete debielen in je team krijgt is nu nog groter en dan merk je dat focus fire echt compleet niet bestaat of iets van group up.

Brig hoeft niet weg, als er maar iets van skill aan te pas moet komen.
Las op forum dat ze aan het testen zijn dat zie niet meer door barriers heen kan stunnen, dus Reinhard speler zullen dan vast weer iets gelukkiger worden. Wel apart dat ze naar zoiets wel gaan lopen kijken nu de pro-speler ook beginnen met klagen.

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-04 11:02
Ik ben blij dat ik niets om comp play geef :D
Die Brig shieldbash mogelijke nerf gaat er alleen voor zorgen dat Rein nog meer gepicked gaat worden als tank.
plus als ze het voor Brig doen moeten ze het eigenlijk ook voor Doomfist doen om consistent te zijn.

Maar, wat vinden we van Ashe tot nu toe?
Persoonlijk de games die ik met haar heb gespeeld was het best lekker, Dynamite is leuk als je mensen in de blastrange krijgt en em zelf kan detonaten. Plus bob is leuk, alhoewel best simpel te counteren voor een ult.

• Booyaa
Ashe is de shit. Aimen gaat verdomd makkelijk met haar scope.

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-04 17:38

NeHoX

www.nehox.eu

Welke Discord is het meest actief onder de GoTers?

Website | Discord | Whatsapp Groep

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18-04 21:42
Booyaa schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:59:
Ashe is de shit. Aimen gaat verdomd makkelijk met haar scope.
Ik voorzie een nerf voor Ashe. Die kilt te makkelijk van zowel mid range als close range. En die robot van haar is ook zo wat onschendbaar.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• japie06
Raptar schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:50:
SR is geen progressie systeem, het is een reflectie van je huidige skill. Jij wordt telkens beter in het spel maar zo ook andere mensen. Het doel van SR is niet om hoger te 'klimmen' maar om eerlijke matches te creëren.
Lekker Ventje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:26:
[...]

Ik voorzie een nerf voor Ashe. Die kilt te makkelijk van zowel mid range als close range. En die robot van haar is ook zo wat onschendbaar.
Mensen moeten gewoon even leren waar haar zwakke punten liggen. Dit is met elke nieuwe hero zo.

• Albinoraptor
Ashe idd erg leuke hero, alleen merk je nu ook wel vaker dat er een Bob door aanvallers het punt op wordt gestuurd en vervolgens door firepower kunnen verdedigers zelf punt niet op en hebben aanvallers zonder zelf voet op punt te zetten al een tick gratis gekregen.

En gister ook pot verloren, was Ana zie dat Ashe ult heeft denk gaan we Bob eens boosten maar onze Ashe vond het goed idee vond om Bob maar afgrond in te laten rennen, :+ :D

Trouwens iemad ook opgevallen dat bij stats van QP en Mystery Heroes er geen win percentage meer staat. Boeit natuurlijk niet echt, maar vond het wel leuk om hoge percentage in MH te hebben.

Albinoraptor wijzigde deze reactie 15-11-2018 10:15 (17%)

• ricjuh

ricjuh

Hell yeah..
Ik speel ook in Diamond op 3200, maar de teams die ik daar krijg zijn echt retards..
Insta pick dps en niet switchen naar counters..

Zeuren om heals terwijl ze 1v6 erin diven ;w

• Raptar
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 13-03 21:29
Interessant filmpje van Seagull:

Een jongen die echt nooit negatief/salty is en zich tot nu toe nooit echt uitliet over Overwatch. Als zo'n iemand dat een filmpje als dit maakt heeft het toch wel "impact". Constructief verhaal, ben het wel met hem eens.

Raptar wijzigde deze reactie 17-11-2018 09:15 (12%)

• Shodan_xl
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 18-04 00:00
Er is een follow-up op dat filmpje bij Jayne: YouTube: The State of Overwatch Reaction and Discussion (ft. Seagull, Surefou...

Ik ben halverwege, maar is erg interessant te horen hoe ze erover denken. Vooral Jayne die zegt dat je geen ranked moet spelen als je overwatch wilt spelen, maar PUGS/teams.

Overwatch stats / PoE stats

• Arunia
Ligt het nu aan mij of is er grafisch weer wat veranderd met de laatste update? Lijkt er allemaal net weer wat gelikter uit te zien namelijk.

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:13
Shodan_xl schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:23:
Er is een follow-up op dat filmpje bij Jayne: YouTube: The State of Overwatch Reaction and Discussion (ft. Seagull, Surefou...

Ik ben halverwege, maar is erg interessant te horen hoe ze erover denken. Vooral Jayne die zegt dat je geen ranked moet spelen als je overwatch wilt spelen, maar PUGS/teams.
je haalt door PUGS te spelen de random factor eruit. iig iedereen heeft hetzelfde doel. daarnaast zal je eenvoudiger communicatie kunnen afdwingen. daarnaast kun je een bepaald niveau zoeken.

• Albinoraptor
Begin Ashe toch steeds leuker te vinden om te spelen, eindelijk weer eens beetje echte shooter hero.

Blij dat ik snelle pc, ben ik iig altijd optijd om haar nog te kunnen kiezen in QP. :+ :P

Merk wel dat ook mensen waar ik mee speel, langzaamhand beetje genoeg krijgen van Overwatch en dat ze opzoek zijn naar iig ernaast wat te kunnen spelen, begrijp ik ook wel, 1tje is Reinhard fan, niet echt leukste tank meer om te spelen, als een pingpong balletje soms rond vliegen.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Damn, Ashe is hot af! O+

Na een dikke drop van 500SR nadat ik 4 seizoenen uit de running was door spelen van andere games, nu weer eindelijk de weg terug gevonden met D.va en Lucio en occasionally Orisa, Rein of Mercy. Ik blijf het een van de beste shooters ooit vinden.

• Arunia
Met Ashe je shotgun gebruiken om jezelf wat meer vaart te geven tijdens de start is ook wel lekker door de kickback.
Dus achterstevoren rennen en dan schieten met shift. Dan lanceer je jezelf. Daarna weer omdraaien en verder rennen.

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True