SideShow schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:01:
[...]
Ik zeg toch dat ik enkel UT99 speelde. Het "go play cod" argument is nogal lame, vind je zelf niet?
Vervolgens denk ik dat je met quickplay normaal gezien speelt met mensen die ongeveer hetzelfde aantal uren gespendeerd hebben. En ik zie dat iedereen snel doodgaat, niet enkel mezelf.
Ik zag ondertussen een speelsessie van een vriend (level 150 ofzo), die doet het natuurlijk iets beter maar ik vind nog steeds dat een grote portie van de speeltijd gaat naar wachten. Volgens hem is het iets die went. We zien wel.
Ik vind de manier waarop hij communiceert ook vrij eigenaardig, laat lekker gaan, slaat nergens op.
Hoe dan ook, om op je verhaal terug te komen: you either love the game, or you hate it. Het is natuurlijk een hele aparte stijl die niet iedereen leuk vindt, een middenweg van "mwah wel leuk" is er bij Overwatch volgens mij niet. Het is natuurlijk cartoony, heeft wat aparte hitboxes en compleet vernieuwend.
Daarnaast denk ik - in ieder geval dat had ik - dat het best overweldigend kan zijn in het begin. Al die heroes met al die verschillende abilities, je ziet door de bomen het bos niet meer. In het begin vond ik sommige heroes ook echt ontzettend zwak (Genji, Lucio, Winston en Junkrat), puur omdat ik het spel verkeerd benaderde. Met Genji ging ik bijvoorbeeld net als bij traditionele shooters van afstand met die werpsterren gooien en raakte echt alleen maar lucht (niks). Dit puur omdat ik dit gewend was van andere shooters, nu ben ik er achter dat het één van de sterkste is en kan je het mijn main noemen. Hij is bijvoorbeeld een gast voor dichtbij en super behendig, dit principe geldt voor al die heroes. Je moet weten hoe ze "benaderd" moeten worden.
In het begin vond ik Overwatch daarom ook "meh" en meer een teleurstelling. Totdat je elk hero leert kennen, dan wordt het echt verslavend en een brute ervaring. Nu ken ik ze allemaal op mijn duimpje en zou ik geen game op kunnen noemen die mij zoveel plezier - en agressie - heeft gegeven als OW. Het is ook weer echt een Blizzard game; een spel wat je jaren aaneengesloten speelt en alles uithaalt. Zeg eerlijk, bij hoeveel spellen heb je dat? De meeste games liggen na 3 maanden in de kast.
Hoe dan ook, lang verhaal. Zoals al aangeraden is: ga eerst met Soldier 76 spelen, hij is OP dus je zal sneller goed zijn en je kan het makkelijk leren. Je hebt ook geen frustraties als mensen geen healers rollen, want dat kan hij ook zelf. De traditionele hero in de modernste shooter. Speel daarnaast lekker eerst een paar maandjes Quick Play, daar is het "toxic" level vrij laag en kan je het makkelijker leren omdat er meer beginners daar spelen. Als laatste kan ik je echt aanraden om YouTube filmpjes te kijken van goede OW spelers, hier leer je zo kneiterveel van.
Enfin, zo kan ik nog wel even doorschrijven. Niemand heeft alleen zin om een bijbel aan tekst door te lezen. Succes en geniet er van maat!