Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Ik werk nog niet, maar ik ben bezig met mijn master. Mijn dag ziet er als volgt uit:

6.30 opstaan, douchen & ontbijten
7.15 op de fiets richting uni
7.45 college begint.
12.00 pauze. Hier ga ik vaak voor een (warme) maaltijd naar de "Mensa" (kantine). Hier eet ik met vriend en socialize ik een beetje.
13.15 College begint weer
18.15 College is afgelopen
18.30 (warm) Avondeten in de Mensa.
19.30 Tijd voor een drankje met vrienden (zonder alcohol)
20.30-21.00 Terugfietsen naar huis (100 meter stijgen, soort sport)
21.30 Casually studeren
22.30 Slapen

Als ik geen colleges heb, vervang ik de college's door zelfstudie. In het weekend probeer ik een dag vrij te nemen. Studielast is te hoog om twee dagen vrij te nemen, helaas.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:31
08:00 Opstaan, douchen
08:30 Richting kantoor met de auto
09:00 Werken
17:30 Weer naar huis toe
18:00 Relaxen / boodschappen doen
18:30 Koken
19:00 Eten
19:30 Relaxen/hobbytijd (film/muziek)
00:30 Slapen
04:00 Onbekende mensen bellen, hard schreeuwen en weer ophangen

Rinse & repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakez schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:51:
[...]

Ik kan zonder die bak koffie om 23:00 echt gewoon niet slapen |:( het is in mijn geval echt gewoon een slaap-boost (heel vreemd, ik weet het maar slaap er echt lekker op). Gebruikelijk heb je dit met "rokers", ik heb het echt met koffie :X :? 8)7

Dat gelijk uit bed springen is gewoon echt, ja.. iets wat enorm lastig is, voel me 's ochtends echt zo naar de klote heel bizar, maar verder geen gezondheidstechnische dingen ofzo, snap er niks van maar soms lukt het wel hoor, niet altijd :+

Klopt, dood ga ik niet, het gevoel van heel moe zijn wel.. haha O-)
Ik realiseer me dat deze post misschien wat betweterig overkomt, maar neem van me aan dat het allemaal goedbedoeld advies is O-)

Vlak voor het slapengaan 5 uur(!) naar een scherm kijken is killing voor je slaap. Als je er geen last van hebt is dat mooi, dan ben je waarschijnlijk een makkelijke slaper, maar zelfs als je lang genoeg slaapt kan het van invloed zijn op de slaapkwaliteit. Dat kan een mogelijke reden zijn waarom je zo vertieft bent 's ochtends. Ik zou ook aanraden om dan gewoon één wekker om 8 uur te zetten, en die zo in te stellen dat ie te irritant is om doorheen te slapen, en je wel uit bed moet komen om hem uit te zetten. Het kan ook lekker zijn om 's ochtends iets meer de tijd te nemen, ipv eerst een uur snoozen om vervolgens te moeten haasten om in 10 minuten van bed naar je auto te komen.

Ik heb gemerkt dat mijn eet- en drinkpatroon mijn slaap beïnvloedt. Ik probeer op tijd en de juiste hoeveelheid te eten, zodat ik niet met honger (of juist een volle buik) naar bed ga, maar 's ochtends wel met trek wakker word. Verder: 's avonds koffie lijkt me niet goed voor je slaapritme. Misschien is het meer de gewoonte die je helpt om in slaap te komen? Het is wel zo dat 's avonds iets warms drinken vaak helpt met slapen. Je zou eens een andere warme drank met minder caffeïne kunnen proberen (warm water, thee, melk, chocolademelk, ...).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:47:
Vlak voor het slapengaan 5 uur(!) naar een schermkijken is killing voor je slaap.
heb je hier meer info over? Hoelang moet je naar je scherm kijken bijvoorbeeld voor een merkbaar resultaat? Kan je nog op je telefoon whatsappen met je vriendin vlak voor je gaat slapen bijvoorbeeld?

OT:

6:00 opstaan
6:30 in de auto naar werk
7:00 uur aankomst op werk
17:00 weer naar huis
18:00 eten
19:00 sporten of college volgen
21:30 slapen

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
6:45 wekker
7:00 opstaan, douchen, eten, koffie drinken
7:55 dochter naar school brengen
8:05 op naar het werk
8:15/8:25 op werk, beetje afhankelijk van file
16:00/16:30 naar huis
17:00/17:30 eten koken of eerst boodschappen doen
17:30/18:30 eten
19:00 Tv kijken, krantje lezen, gamen
20:00 dochter naar bed brengen
20:15 netflixen, gamen, lezen, tv kijken
23:00/23:30 slapen

Eten koken is niet echt op vast tijden, maar wij eten meestal tussen 17:30/18:30. Beetje afhankelijk van wat we maken en hoe lang dat duurt. Vind het heerlijk om te gaan koken nadat ik een dag gewerkt heb. Kan dan echt ontspannen.

Dagen zijn redelijk standaard, maar niet totaal niet saai. Vind altijd wel iets om te ontspannen. En een geluk....bank hangen vinden wij allebei heerlijk. En onze kids trouwens ook :+

In het weekend proberen wij meestal een beetje uit te slapen. Kids doen zichzelf dus daar hebben wij geen omkijken naar. Maar dan ben ik meestal nog om 7:30 klaar wakker. 8)7

Gaat wel veel veranderen de komende tijd. Want over maandje of 5 komt er een kleintje bij O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

epic_gram schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:59:
[...]
Kan je nog op je telefoon whatsappen met je vriendin vlak voor je gaat slapen bijvoorbeeld?
Als ze naast je ligt is het wellicht makkelijker om gewoon te praten ipv te whatsappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 13:03
Op een werkdag:

7:00 met tegenzin opstaan
7:01 douchen en aankleden
7:15 kinderen aankleden, ontbijten
8:15 kinderen naar kinderdagverblijf brengen (mits nodig, anders direct naar werk)
8:30 richting werk fietsen
8:50 eerste koffie op kantoor
12:00 lunchen of naar Basic Fit (+ lunch aan bureau)
17:30 richting huis fietsen
17:50 avondeten (als we allebei werken warmen we vaak iets op van de vorige dag of uit de vriezer)
18:30 kinderen naar bed brengen
19:00 gamen/serie kijken, racefietsen (in de zomer), voetbal kijken, etc.
22:30 slapen

Redelijk gezond ritme vind ik zelf. Vooral het fietsen naar kantoor en terug is fijn, dan heb je in ieder geval vast 40min beweging op de dag. Daarnaast de mogelijkheid tot sporten tussen de middag en ook nog op tijd thuis om met het gezin te eten.

Hiervoor deed ik altijd consultancy en dan hadden m'n dagen er heel anders uitgezien. Blij dat ik geen tijd meer verspil door in de file te staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
jnr24 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:39:
[...]

Haha je klinkt als gameverslaafde vrienden van vroeger.

Zeg eens eerlijk: zonder die koffie game je nog langer door??

Ik weet zeker: vanaf 23u rustige tv, nog liever radio of lezen, geen koffie, 0:00 slapen en 7:00 opstaan, ook in het weekend!
Na een week sta je fluitend op..

Truukje: sta snel op met het idee dat je na 3 minuten weer terug in bed mag, wekker buiten je kamer is dan ook handig.

Na 3 minuten zal je het eigenlijk veel fijner vinden om gewoon verder te gaan. Bijvoorbeeld als je al koffie hebt ('s avonds klaarzetten).
Haha, ik ben niet persé gameverslaafd, echter vind ik het wel onnoemelijk leuk. Kan het wel echt aan de kant zetten als het nodig blijkt te zijn. Dus het is niet zo dat ik MOET gamen.

Ik waardeer wel echt je advies, zal daar de komende tijd eens wat mee doen. Als ik mijn ochtendritme op die manier kan verbeteren dan ben ik al blij en dankbaar voor het betreffende advies :+ Ik heb welliswaar wel al jaren dit issue.. Ook gehad als ik gewoon 's avonds wat TV kijk of een serie. Ik heb op mijn monitoren altijd blauw-lichtfilter na 21:00 wat normaliter ook voor moet zorgen dat je niet door het licht teveel beïnvloed wordt.. Helaas heeft ook dat geen effect.

Koffie hoef ik niet klaar te zetten, lang leve een espressomachine die de boontjes maalt met 2 drukjes op de knop.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:47:
[...]

Ik realiseer me dat deze post misschien wat betweterig overkomt, maar neem van me aan dat het allemaal goedbedoeld advies is O-)

Vlak voor het slapengaan 5 uur(!) naar een scherm kijken is killing voor je slaap. Als je er geen last van hebt is dat mooi, dan ben je waarschijnlijk een makkelijke slaper, maar zelfs als je lang genoeg slaapt kan het van invloed zijn op de slaapkwaliteit. Dat kan een mogelijke reden zijn waarom je zo vertieft bent 's ochtends. Ik zou ook aanraden om dan gewoon één wekker om 8 uur te zetten, en die zo in te stellen dat ie te irritant is om doorheen te slapen, en je wel uit bed moet komen om hem uit te zetten. Het kan ook lekker zijn om 's ochtends iets meer de tijd te nemen, ipv eerst een uur snoozen om vervolgens te moeten haasten om in 10 minuten van bed naar je auto te komen.

Ik heb gemerkt dat mijn eet- en drinkpatroon mijn slaap beïnvloedt. Ik probeer op tijd en de juiste hoeveelheid te eten, zodat ik niet met honger (of juist een volle buik) naar bed ga, maar 's ochtends wel met trek wakker word. Verder: 's avonds koffie lijkt me niet goed voor je slaapritme. Misschien is het meer de gewoonte die je helpt om in slaap te komen? Het is wel zo dat 's avonds iets warms drinken vaak helpt met slapen. Je zou eens een andere warme drank met minder caffeïne kunnen proberen (warm water, thee, melk, chocolademelk, ...).
Snap ik dat je het jezelf realiseert, ik neem je advies wel degelijk serieus omdat ik van mezelf weet dat ik er een probleem mee heb en sta dan ook echt open voor dit soort kritiek of verbeterpunten. Ook jou tips klinken aannemelijk voor een verbeterde rust.

Maar is het dus echt zo dat je 5 uur voor het slapen gaan al niet meer naar een scherm moet kijken? Gaming is dus feitelijk vanaf 18/19 uur een no-go als je om 23:00 of 00:00 uur gaat slapen?

Het is echt een gewoonte geworden ja, alsof je een sigaret rookt bijvoorbeeld.. Maar andere warme drank is ook nog wel een goed advies! Neem ik mee :+

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Tweakez schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:06:
[...]

Maar is het dus echt zo dat je 5 uur voor het slapen gaan al niet meer naar een scherm moet kijken? Gaming is dus feitelijk vanaf 18/19 uur een no-go als je om 23:00 of 00:00 uur gaat slapen?

Het is echt een gewoonte geworden ja, alsof je een sigaret rookt bijvoorbeeld.. Maar andere warme drank is ook nog wel een goed advies! Neem ik mee :+
Life pro tip: ga een half uurtje lezen voordat je gaat slapen. Brengt je hersenen in een rustiger modus (terwijl het bij gamen juist 'aan' gaat) waardoor je makkelijker in slaap komt en tijdens je slaap beter uitrust (de ene 8 uur slaap is de andere niet). Met een eReader met dimmable/blauwfilter licht breng je je circadiaans ritme ook niet verder in de war.

Ik doe het nu een jaartje vrijwel elke normale avond, en tegenwoordig word ik na zo'n 7.5 uur slaap uit mezelf uitgerust wakker. Had eerder een uurtje of 9 nodig en dan voelde ik me alsnog enigszins vercrackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Bulder schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

Life pro tip: ga een half uurtje lezen voordat je gaat slapen. Brengt je hersenen in een rustiger modus (terwijl het bij gamen juist 'aan' gaat) waardoor je makkelijker in slaap komt en tijdens je slaap beter uitrust (de ene 8 uur slaap is de andere niet). Met een eReader met dimmable/blauwfilter licht breng je je circadiaans ritme ook niet verder in de war.

Ik doe het nu een jaartje vrijwel elke normale avond, en tegenwoordig word ik na zo'n 7.5 uur slaap uit mezelf uitgerust wakker. Had eerder een uurtje of 9 nodig en dan voelde ik me alsnog enigszins vercrackt.
Oprecht, wat een goede tips krijg ik hier zeg, ben normaliter geen lezer maar zal daar eens induiken, gewoon einde van de avond na het gamen een halfuur alles tot rust laten komen en een boek pakken! Goed tipje! Dankje en ja, dat vercrackt voelen is echt |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik noem die vijf uur alleen omdat je aangeeft dat je van zes tot elf gamet, en om elf uur je bed in gaat (en omdat ik het gewoon veel tijd vind -- maar het is natuurlijk je goed recht om je tijd te besteden zoals je wil). Ik probeerde meer een beetje een mogelijke oorzaak voor je moeilijke opstaan te vinden, en dit vind ik wel als mogelijke oorzaak klinken. Zoals Bulder ook al zegt: Voor het slapengaan tot rust komen helpt enorm.

Ik ben geen slaapexpert, dus ik zou even googelen als je wil weten hoe lang van te voren het verstandig is om te stoppen met naar schermpjes kijken. Het staat me bij dat het iets van één of twee uur is. Het is natuurlijk ook wat anders dan om op 4cm naar een wit beeld op een 65" tv op maximale helderheid te kijken, dan om je mobieltje te gebruiken met een gedimd scherm en een blauwlichtfilter.

Oh, en nu ik er aan denk: Ik heb een tijdje een lichtwekker gebruikt, en dat helpt enorm bij het opstaan. Ik gebruik hem nu niet meer omdat mijn vriendin vaak bij me slaapt (en het qua bediening een enorm takkeding is), maar je wordt er erg lekker wakker door (als je zoals ik licht slaapt soms wel wat eerder dan de bedoeling is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39
Leuk topic, hier mijn bijdrage
Meestal:

7:00 wekker, eruit, aankleden, kinderen aankleden
7:30 ontbijtje
8:00 deur uit, kinderen naar kdv & school brengen op de fiets
8:15 fiets van school naar werk (1x per week in de ochtend zwemmen)
8:25 op werk
17:00 - 17:30 ergens vertrek van werk naar huis / bso
18:00 thuis, eten is gemaakt
19:00 kinderen naar bed
19:45 meestal begin avond, journaal kijken, film, serie, gamen
22:30 - 23:00 naar bed

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
[...]

Maar is het dus echt zo dat je 5 uur voor het slapen gaan al niet meer naar een scherm moet kijken? Gaming is dus feitelijk vanaf 18/19 uur een no-go als je om 23:00 of 00:00 uur gaat slapen?....
5u vind ik wel heel lang. In dit topic zouden heel veel mensen dan geen tv kunnen kijken. Kinderen ook niet (15u uit school, 20u slapen)

Ik vind zelf praatprogramma's zoals Pauw heel fijn, niet teveel spectakel, geen flitsende shots of hysterische spanning en sensatie (of reclames). In bed een beetje saaie podcast luisteren en zzzzZzz :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Leuk om te lezen allemaal, wellicht wat off topic (correct me if I'm wrong) maar Ben benieuwd wat de meeste mensen doen in die vrije tijd van gemiddeld (als ik een beetje door het topic lees) genomen 19:00 tot 23:00?

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
dano_nl schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:27:
Leuk om te lezen allemaal, wellicht wat off topic (correct me if I'm wrong) maar Ben benieuwd wat de meeste mensen doen in die vrije tijd van gemiddeld (als ik een beetje door het topic lees) genomen 19:00 tot 23:00?
Dat staat er wel vrij duidelijk bij. Als ik zo een beetje door het topic heen scroll dan zie ik overal wel de mededeling "gamen, vrije tijd met vrouw, tv kijken etc." xD 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danslo schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:35:
10:00 biologische wekker, want ik word altijd stipt op dit tijdstip wakker, koffie zetten en achter de computer zitten
~14:00 lunch
18:00 klaar met werken.
18:00 -> 01:00 van alles en nog wat. vriendin vermaken, boodschappen doen, programmeren, gamen, huis zoeken, etc

Ben wel van plan om sporten aan dat lijstje te gaan toevoegen, alleen de sportschool is zo saai :P

Werk 100% remote voor een brits bedrijf, dus daar is het altijd een uurtje vroeger. En dagen van 7.5 uur ipv 8 zijn meer gebruikelijk.
Dat klinkt wel lekker! Mis je geen persoonlijk contact door het remote werken? En heb je geen behoefte om iets eerder op te staan? Dan zou je even wakker kunnen worden voor je begint met werken, of wat eerder klaar kunnen zijn met werken.
jnr24 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:21:
[...]

5u vind ik wel heel lang. In dit topic zouden heel veel mensen dan geen tv kunnen kijken. Kinderen ook niet (15u uit school, 20u slapen)

Ik vind zelf praatprogramma's zoals Pauw heel fijn, niet teveel spectakel, geen flitsende shots of hysterische spanning en sensatie (of reclames). In bed een beetje saaie podcast luisteren en zzzzZzz :z :z
Die vijf uur komt ook alleen door spraakverwarring: Ik merkte op dat vijf uur lang gamen misschien niet het handigst is om te doen direct voor het slapengaan, en wat reacties verder is er een discussie of het inderdaad zo is dat je vijf uur voor het slapengaan niet meer naar een schermpje mag kijken. Ik snap de verwarring, maar dat was niet wat ik zei. Sowieso lijkt het me handiger om dit soort dingen even te googelen ipv je informatie van een forum te halen. Wie weet wat voor gekkies je op internet tegenkomt ;).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Laatst online: 02:52
Ben zelf al een tijdje in dit ritme in de werkweek:

7:30 - Wekker gaat, beetje rustige opstart, even nieuws in bed bekijken
8:00 - Nest uit, Douchen, Tandjes, Boterhammen smeren, etc.
8:30 - Naar kantoor (Auto)
9:00 - Wandelen vanaf parkeerplek

9:15 - 17:45 - Werkdag (met half uur pauze)

17:45 - Wandeling terug
18:00 - Terugrit (Auto)
18:30 - Avond eten
19:00 - Lezen / Gamen / Netflix / Hobby / etc.
23:00 - Tandjes / Op bed
00:00 - Lampjes uit en oogjes dicht

Ik moet zeggen dat ik de afstand tot mijn werk met wandeling wel een mooie afsluiting / start van de dag vindt, de fysieke scheiding maakt het wat makkelijker om het werk af te sluiten. Ervaring leert dat de bovenkamer wat moeite heeft om het af te sluiten als ik bijvoorbeeld thuiswerk.

Verder heb ik strikt de maandagavond en vrijdagavond gereserveerd voor sport activiteit. Wat me dan ook nog wat buitenshuis doet komen buiten werk om. Ben van mezelf uit echt wel beetje kluizenaar, dus heb dat soort van handvatten nodig om me een beetje te dwingen dit soort zaken op te pakken.

Regelmatig in kader van mijn werk ook in de avond nog wel van 17:30 - 21:00 nog wel eens sessies, waar dan ook nog tijd in gaat zitten, blijf toch een kenniswerker en als consultant gebeurt dit toch buiten de 'klanturen' om.

Weekenden zijn volledig van structuur los, hangt beetje af wat gebeurd, soms wat vrijwilligerswerk, soms bij de familie langs, en soms moet er ouderwets de tuin even gedaan worden. Maar vind het persoonlijk wel fijn om zo min mogelijk gepland te hebben, en dus niet veel te moeten om zo de batterij weer op te laden. :z

Heb daar nog wel eens de verbazing bij anderen die dus echt al half jaar volgeboekt hebben aan wat er allemaal in de aankomende weekenden moet gaan plaatsvinden. Wordt al onrustig van de gedachte. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 09:04

Ryan1981

Je ne sais pas

7:00 Wekker
8:00 Naar werk (fietsen ~5km)
8:20 Op werk
17:00 Naar huis
17:20 Thuis (fietsen ~5km)
18:00 Eten
22:00 Slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
06:30 wekker
07:00 naar werk (30 minuten rijden)
07:30 aankomst
16:15 Naar huis
17:00 thuis

en dan meestal:

Serie 1 of 2 afleveringen kijken (Nu AHS: Cult)
Vakantie plannen (begin november Disney)
Klussen in huis (net verhuisd)

En dan rond 23:00 naar bed

En vanaf 04:00 weer wakker :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

07:00 wekker
07:05 wat pushups/situps/pullups
07:15 wat stretch/flexibiliteit/yoga oefeningen
07:30 douchen en aankleden
07:50 fietsen naar werk
08:00 ontbijten op werk
16:30 fietsen naar huis
16:40 eten koken en wachten tot vriendin terug is van haar werk
17:00 eten
18:00 sportschool
19:30 "vrije tijd"
22:00 slapen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:54

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Op een sportdag (maandag t/m vrijdag):

06:30: Wekker gaat af
07:30: Stapt in auto richting kantoor
08:00: Kom aan op kantoor
16:30: Einde werkdag, rijd meestal meteen door naar sportschool
17:30: Richting sportschool
19:00: Door naar huis
19:30: Diner (meestal wordt dit voor mij klaar gemaakt)
20:00: Chillen / Hobby's
00:00: Naar bed (Uiterlijk)

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

05:45 wekker
06:00 douchen / opfrissen / ontbijten
07:00 forensen
07:30 - 16:45 werken
17:20 thuis
17:25 eten maken / eten
18:15 kleine (mini Apache is 9 maanden nu) fles geven en in bed stoppen
18:30 enkele keer de kleine opnieuw instoppen
18:45 quality tijd met mevr Apache
21:30 naar bed

Redelijk wat slaaptijd (hecht ik waarde aan). Komende tijd gaat wel een tijd worden dat er weer wat zelfstudie / hobby's bij gaan komen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
6:15 Opstaan
7:00 Fietsen naar het werk (6 KM)
7:30-14:30 Werken, ben een pakketenbezorger dus hoef geen pauzes te pakken, doe ik dus ook niet, waardoor ik dus lekker vroeg klaar ben, als je ergens binnen werkt ben je verplicht pauzes te pakken die het bedrijf wil , maar wij hebben die vrijheid om even achter het stuur te eten en door te werken, vind ik persoonlijk heel lekker.
14:30-15:00 Fietsen (6 KM weer terug naar Huis )
15:00-15:30 Wandeling maken met de hond
15:30 Kwartiertje even Vegen want met de hond is het altijd een bende
15:45 eerste keer van de dag eventjes rustig zitten en een bakkie koffie doen
16:30 Eten klaarmaken
17:00 Vrouwtje thuis, en meteen aan tafel om te eten
17:30 Vaatwasser doen
17:30-20:30 Chillen, spelen met de hond, wat series kijken , sport kijken .
20:30-21:00 Hond uitlaten
21:00-21:30 tandenpoetsen etc en rustig naar bed om 21:30 om de volgende ochtend weer 6:15 op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxxx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
maandag t/m vrijdag:

06:00 - Wekker.
06:15 - Ontbijt. Daarna alle badkamer perikelen.
06:35 - Thuiswerk als en zolang er file staat. Anders richting kantoor
<30min> - Reistijd met de auto.
16:30 - Einde werkdag.
<30min> - Reistijd met de auto.
17:30 - Avondeten.
18:30 - Kinderen naar bed.
19:00 - Werkdag deel #2
23:00 - Ontspanning
00:00: Naar bed (Uiterlijk)

In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-08 14:27
Corona update:

07:15 wekker/hond die aangeeft dat hij eruit wil
07:30 uit bed - partner laat hond uit
07:45 ontbijten, pc aanzetten, mail checken en aan het werk
10:30 30-min krachttraining
11:00 back to work
12:30 eten, samen hond uitlaten
13:15 back to work
17:00-17:30 op de spinfiets en wat Udemy kijken of Netflix (4 van de 5 werkdagen, uur tot anderhalf uur om fitter te worden)
18:30 koken + douchen
19:00 eten
20:00-22:00 Scandinavische thrillers kijken met partner
22:00-22:30 Mijn beurt met de hond
22:30-00:00 wat hobbyen achter de pc of soms gamen

Ondanks dat ik het sociale mis van het werk, geeft het wegvallen van de reistijd mij de mogelijkheid om makkelijker meer te sporten en wat langer met de hond op pad te gaan of met hem even in de tuin te spelen als ik 'vast zit' met het werk. Ook is hobby tijd terug op het schema gekomen omdat die uren anders op de motor naar het werk zat, sporten deed ik 3-4x per week. Meestal is de zaterdag ochtend ook nog even een werkmomentje om op vrijdag middag wat eerder te stoppen of omdat ik nog even wat af wil ronden.

Sinds gisteren wel met een nieuwe struggle, want ik kwam tot de conclusie dat ik meer wil lezen. Ik vind veel dingen interessant en 'zou daar graag meer over willen weten' en het enige wat mij tegenhoudt is mijzelf. Waarschijnlijk moet ik gewoon in de ochtend lezen en wat langer doorwerken in de middag, want ik val op andere momenten makkelijk in slaap of zijn dat echte momenten om werk focus te hebben. Ik val dus gemakkelijk in slaap als ik na het eten probeer te lezen en idem net voor het slapen gaan, dan blijft bij het opstaan over denk ik.

Herkennen jullie dit ook of enige tips daarvoor?

[ Voor 4% gewijzigd door Furion2000 op 11-04-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrrooster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-09 12:33
Als ik dagdienst heb:

5:55 uit bed
5:56 douchen
6:10 in de auto of fiets naar het werk.
6:40 los de nachtdienst af (ambulance)
14:45 vrij
15:30 kids ophalen bso
16:00 huis schoon maken
17:00 koken
18:45 even rust
19:00 -20:00 3x kids douchen en op bed
20:00 nieuws kijken
20:30 vaatwasser uitpakken en stofzuigen
2100 filmpje of docukijken
22:00 vrouw op bed
24:00 - 01:00 ik op bed. (Heb aan 5-6 uur slaap genoeg

Late dienst.
07:00 uit bed
07:10 kinderen wakker maken aankleden
07:30 kids eten geven tassen klaar maken
08:00 richting school
08:30 sporten fitness
10:30 ontbijten
11:00 huis schoonmaken
12:00 klusjes in en om het huis
14:00 naar het werk
23:00-24:00 weer thuis ff tv kijken
01:00-01:30 op bed

Nachtdienst:

07:30 thuis
07:45eten
08:00 kinderen naar school brengen
08:30 ik ben kapot, heerlijk naar bed
12:00 - 13:00 uit bed, ontbijt
14:00 kinderen van school halen
14:30 - 17-00 beetje rommelen, vooral niet gaan zitten, anders wordt je brak
17:00 eten koken.
19:00 -20:00 3x kids douchen en op bed
20:00 nieuws kijken
20:30 vaatwasser uitpakken en stofzuigen
2100 filmpje of docukijken
22:00 vrouw op bed
22:30 weer richting werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utopiaBe
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb een verstoord slaapritme waar weinig aan te doen valt, tenzij ik om de zoveel weken een zware migraine aanval wil en gewoon sneller ziek wil worden. Zaken waar ik nooit (migraine) of amper (rest) last van heb als ik mijn eigen ritme volg. Ik heb dus steeds jobs gezocht waarbij dit kan:

Rond 12u (geen wekker, maar redelijk stabiel ritme voor de rest) -> opstaan, ontbijten, douche en aankleden
13u -> start werkdag (indien ik naar werk moet: 30 min reistijd heen en terug te voorzien)
17u -> zoon oppikken, eten maken quality time met gezin
21u -> workout
22u -> opnieuw aan het werk tot 4à 5u
4 à 5u nog even onstpannen
6u -> naar bed

Heb wel het geluk dat partner ons zoontje naar school brengt en klaarmaakt 's ochtends. Moet ik naar het werk, willen de tijden wel wat veranderen. Dan raak ik soms maar rond 21u thuis. Dat is echter gemiddeld gezien misschien 2tal dagen /maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Laatst online: 00:41
Hoelaat ben je ongeveer thuis na werk en wat doe je dan meestal?
Ik ben geen developer. Als Medewerker Inventaris ben ik verantwoordelijk voor de producten en het bijhouden van de producten, wij werken digitaal met SAP systeem- en overige werkzaamheden. Dit is deels op kantoor en deels in grote magazijn van 1.000m2 totaal.

Mijn werkdagen beginnen dagelijks van 15:30 tot 00:30. Ik werk fulltime onbepaalde tijd 40-uur per week. Ik werk inmiddels 4 jaar. Wij krijgen door de weeks 150% na 22:00 en op de zondagen en- feestdagen krijgen wij 200% de gehele dag.

Ik wil geen dagdienst draaien 8 tot 17:00 of tussendienst van 12:45 tot 21:45 (tussendienst kan wel declareren). Ik wil deze diensten niet, omdat ik dan geen toeslagen meer krijg en weekends is er geen diensten maandag tot vrijdag en op zaterdag werk ik nooit. Op zaterdagen krijg je 130% bij ons (Alleen als er een feestdag op een zaterdag is werk ik wel, wegens 200%). Ik werk standaard 2 zondagen per maand ook vanaf 15:30.

Soms bestel ik via thuisbezorgd voor op mijn werk in mijn pauze van 30 minuten. Helaas kan ik niet declareren, want je moet voor 13:30 beginnen en ik begin altijd 15:30. Afgelopen donderdag heb ik wel kunnen declareren begon 11:30 tot 20:30 + 200%. Declareren bij ons is maximaal €9,-

S' ochtends kan ik lekker uitslapen en sta ik op voor een ontbijtje of naar de IKEA/Makro of thuis. Ik kijk meestal nog wat TV. Soms kook ik voordat ik naar werk ga. Ik doe weleens gamen op de computer voordat ik naar werk ga.

Ik ben meestal rond 00:50 thuis. Dan zit ik nog wat TV te kijken de programma's dat ik gemist heb tijdens mijn werktijd. Ik moet rustig doen want mijn vrouw slaap als ik thuis kom, ze werkt dagdienst vanaf 07:00 tot 16:00 fulltime. Het komt soms weleens voor dat ik op de bank tijdens het kijken naar de televisie opeens in slaap val en paar uur later weer wakker wordt.

Mijn rooster vind ik fijn: Ene week ben ik op Woensdag en op zaterdag vrij en in de andere week ben ik gewoon een weekend vrij op zaterdag en zondag.

Sinds vorige week mogen wij ook declareren tot €9,-

[ Voor 42% gewijzigd door Van der Berg op 08-06-2022 14:00 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmalonl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07-2023
04:15 wekker
04:16 douchen klaar maken
04:30 deur uit richting werk
04:50 aankomst werk
05:00 werken
12:30 klaar met werk
13:00 thuis
13:10 douchen
13:20 eten
13:45 klusjes,gamen serie kijken
14:45 richting school, kind ophalen
15:10 thuis
15:30 spelen met kind beetje samen wat eten
17:15 eten koken
17:45 avondeten
18:30 kind douchen klaar maken om te slapen
19:00 kind bed tijd
19:15 gamen, serie kijken, motor klussen(mooi weer) snacken
21:31 serie kijken, YouTube internet ect
22:30 /23:00 in slaap

Vrouw brengt kind naar school

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:27
Wat een tijden joh… blijkbaar heb ik het luxe dat ik elke dag om 7 uur opsta, werk tot een uurtje of 3 en dan ga slapen om 10 uur in de avond. Vier nachten minder dan 6 uur slapen en ik ben al kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 10:04
elmalonl schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:57:
04:15 wekker
04:16 douchen klaar maken
04:30 deur uit richting werk
04:50 aankomst werk
05:00 werken
12:30 klaar met werk
13:00 thuis
13:10 douchen
13:20 eten
13:45 klusjes,gamen serie kijken
14:45 richting school, kind ophalen
15:10 thuis
15:30 spelen met kind beetje samen wat eten
17:15 eten koken
17:45 avondeten
18:30 kind douchen klaar maken om te slapen
19:00 kind bed tijd
19:15 gamen, serie kijken, motor klussen(mooi weer) snacken
21:31 serie kijken, YouTube internet ect
22:30 /23:00 in slaap

Vrouw brengt kind naar school
Red jij dat met 5 tot 6 uurtjes per nacht :?
Ik heb tijdelijk 4.50 opstaan en probeer en probeer dan 21.30 wel te slapen. Lukt lang niet alle dagen maar merk dan richting einde week dat ik gewoon slaap tekort kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:30
Van der Berg schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Ik ben geen developer. Als Medewerker Inventaris ben ik verantwoordelijk voor de producten en het bijhouden van de producten, wij werken digitaal met SAP systeem- en overige werkzaamheden. Dit is deels op kantoor en deels in grote magazijn van 1.000m2 totaal.

Mijn werkdagen beginnen dagelijks van 15:30 tot 00:30. Ik werk fulltime onbepaalde tijd 40-uur per week. Ik werk inmiddels 4 jaar. Wij krijgen door de weeks 150% na 22:00 en op de zondagen en- feestdagen krijgen wij 200% de gehele dag.

Ik wil geen dagdienst draaien 8 tot 17:00 of tussendienst van 12:45 tot 21:45 (tussendienst kan wel declareren). Ik wil deze diensten niet, omdat ik dan geen toeslagen meer krijg en weekends is er geen diensten maandag tot vrijdag en op zaterdag werk ik nooit. Op zaterdagen krijg je 130% bij ons (Alleen als er een feestdag op een zaterdag is werk ik wel, wegens 200%). Ik werk standaard 2 zondagen per maand ook vanaf 15:30.

Soms bestel ik via thuisbezorgd voor op mijn werk in mijn pauze van 30 minuten. Helaas kan ik niet declareren, want je moet voor 13:30 beginnen en ik begin altijd 15:30. Afgelopen donderdag heb ik wel kunnen declareren begon 11:30 tot 20:30 + 200%. Declareren bij ons is maximaal €9,-

S' ochtends kan ik lekker uitslapen en sta ik op voor een ontbijtje of naar de IKEA/Makro of thuis. Ik kijk meestal nog wat TV. Soms kook ik voordat ik naar werk ga. Ik doe weleens gamen op de computer voordat ik naar werk ga.

Ik ben meestal rond 00:50 thuis. Dan zit ik nog wat TV te kijken de programma's dat ik gemist heb tijdens mijn werktijd. Ik moet rustig doen want mijn vrouw slaap als ik thuis kom, ze werkt dagdienst vanaf 07:00 tot 16:00 fulltime. Het komt soms weleens voor dat ik op de bank tijdens het kijken naar de televisie opeens in slaap val en paar uur later weer wakker wordt.

Mijn rooster vind ik fijn: Ene week ben ik op Woensdag en op zaterdag vrij en in de andere week ben ik gewoon een weekend vrij op zaterdag en zondag
Dus dan zien jullie elkaar helemaal niet met deze overlappende diensten?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Laatst online: 00:41
Pindakaas schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:04:
[...]

Dus dan zien jullie elkaar helemaal niet met deze overlappende diensten?
Klopt, maar op de dagen dat ik vrij ben zie ik haar wel. En soms nog weleens in de ochtend en elke zaterdag samen en een weekend samen. Maar het is bij ons normaal geworden.

Bijvoorbeeld gisterennacht was ze nog wakker toen ik thuis kwam van werk

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 28-05-2022 15:45 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:26
Ik sta op om 6.15
ga rijden om 7.00
ben tussen kwart over 8 en half 9 op kantoor

ik rij rond 16.30 naar huis
ben rond 17.45 thuis

Ga dan eten koken (meestal groente vlees aardappelen ook al heb ik daar weinig zin in).
Daarna borden afspoelen en schoon maken.

Zodra ik op de bank zit is het tegen 19.30 en ga ik serie kijken en appen met vrienden en/of gamen en/of bezig zijn met crypto.

Rond 21.30 ga ik naar bed.

Heb dus elke doordeweekse dag ongeveer 2 uur om iets nuttigs te doen met mijn leven lol, moet te ver rijden voor werk en dat verpest echt mijn vrije tijd s'avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 07:45
Predje schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:18:
Die 3 uur reistijd is de reden dat je amper tijd over hebt.

Ik werk 8 uur per dag, sport 2 uur per dag, studeer/lees 1 uur per dag,
Ik woon 50km van mijn werk vandaan en ga ook regelmatig op de fiets naat het werk. Dat is ca 2x 2 uur fietsen. Sinds corona werk ik heel veel thuis. Ik merk wel dat ik veel liever 4uur op de fiets zit dan dat ik 2 uur in de auto zit: het is vteemd genoeg zeker zo vermoeiend is om met de auto te gaan. Verder is het ook goed voor de conditie en je bespaart weer op de sportschool. Een pedilec zou ook een optie zijn: je bent bijna net zo snel als met de auto maar je krijgt wel beweging en wordt er niet zo duf van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 13-09 10:04
mugenmarco schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:34:
Ik sta op om 6.15
ga rijden om 7.00

ben rond 17.45 thuis

Ga dan eten koken (meestal groente vlees aardappelen ook al heb ik daar weinig zin in).

Zodra ik op de bank zit is het tegen 19.30 en ga ik serie kijken en appen met vrienden en/of gamen en/of bezig zijn met crypto.

Heb dus elke doordeweekse dag ongeveer 2 uur om iets nuttigs te doen met mijn leven lol, moet te ver rijden voor werk en dat verpest echt mijn vrije tijd s'avonds.
Wat let je om wat anders te gaan doen :?
Mijn reistijd van 4 uur per dag is tijdelijk, weekje of 8 max, maar heb ook periodes dat ik maar 40 minuutjes per dag heb. Mijn max over langere tijd is een uur enkele reis, dat is lang zát!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
ybos schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:29:
[...]

Wat let je om wat anders te gaan doen :?
Goeie vraag.

[ Voor 44% gewijzigd door mugenmarco op 28-05-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
mugenmarco schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:34:
Ik sta op om 6.15
ga rijden om 7.00

ben rond 17.45 thuis

Ik weet het, ik heb een dochter, eigen schuld enzo, maar mijn avond begint pas om 21:30 :P

En ik sta om 6:00 op. Verschil is wel dat ik 4x9 werk. Dus ik ben om half 8 op kantoor en werk tot 17:00. Door drukte op de weg ben ik tussen 17:45 - 18:00 thuis.

Afhankelijk van of mijn vrouw die dag ook werkt, moet ik dan nog ff snel mijn dochter van de BSO halen. Daarna koken etc. Eten om 18:30 meestal. Omdat dochterlief geen geweldige eter is, duurt dit vaak tot 19:30.

Dan weer keuken opruimen, vaatwasser vullen etc. 20:00 de hond uitlaten tot 20:30. Daarna samen dochter naar bed brengen/ klaarmaken voor bed. Dus eerst ff laten plassen, tanden poetsen, etc.

Voordat ze dan eindelijk slaapt, is het 21:30. Haar eerder naar bed brengen, hebben we vaak geprobeerd, maar nu ze 6 jaar oud is, slaapt ze simpelweg minder.

Als ik 8 uur zou willen slapen, moet ik ook direct naar bed. Maar dat doe ik niet :P Nee, het kan zomaar zijn dat ik dan van 21:30 tot 22:30 nog even wat voor mijn werk doe op afstand. Bijvoorbeeld iets bij een klant dat niet overdag kan. Of toch nog even dat ene probleem uitzoek.

Om 22:30 ben ik het meestal zat en dan ga ik beneden samen met mijn vrouw TV kijken. Vaak een serie. Rond 23:30 kom ik langzaam in beweging dat ik mijn tanden ga poetsen etc. Om 0:00 lig ik dan in bed.

Krijg dan dan max 6 uurtjes slaap ongeveer.

Voordeel van thuiswerken is dat ik om 7:00 op sta ipv 6:00... dus dan slaap ik 7 uurtjes. Momenteel werk ik 2 dagen thuis, 2 op kantoor... dus het is 2 dagen afzien per week.

Zou ik weer volledig terug moeten naar kantoor weet ik niet of ik dat vol hou.

Mijn werk zat eerst dichterbij namelijk, waardoor de reistijd maar de helft was. Toen ging het allemaal wel.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Lethalis schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:14:
[...]

Ik weet het, ik heb een dochter, eigen schuld enzo, maar mijn avond begint pas om 21:30 :P

En ik sta om 6:00 op. Verschil is wel dat ik 4x9 werk. Dus ik ben om half 8 op kantoor en werk tot 17:00. Door drukte op de weg ben ik tussen 17:45 - 18:00 thuis.

Afhankelijk van of mijn vrouw die dag ook werkt, moet ik dan nog ff snel mijn dochter van de BSO halen. Daarna koken etc. Eten om 18:30 meestal. Omdat dochterlief geen geweldige eter is, duurt dit vaak tot 19:30.

Dan weer keuken opruimen, vaatwasser vullen etc. 20:00 de hond uitlaten tot 20:30. Daarna samen dochter naar bed brengen/ klaarmaken voor bed. Dus eerst ff laten plassen, tanden poetsen, etc.

Voordat ze dan eindelijk slaapt, is het 21:30. Haar eerder naar bed brengen, hebben we vaak geprobeerd, maar nu ze 6 jaar oud is, slaapt ze simpelweg minder.

Als ik 8 uur zou willen slapen, moet ik ook direct naar bed. Maar dat doe ik niet :P Nee, het kan zomaar zijn dat ik dan van 21:30 tot 22:30 nog even wat voor mijn werk doe op afstand. Bijvoorbeeld iets bij een klant dat niet overdag kan. Of toch nog even dat ene probleem uitzoek.

Om 22:30 ben ik het meestal zat en dan ga ik beneden samen met mijn vrouw TV kijken. Vaak een serie. Rond 23:30 kom ik langzaam in beweging dat ik mijn tanden ga poetsen etc. Om 0:00 lig ik dan in bed.

Krijg dan dan max 6 uurtjes slaap ongeveer.

Voordeel van thuiswerken is dat ik om 7:00 op sta ipv 6:00... dus dan slaap ik 7 uurtjes. Momenteel werk ik 2 dagen thuis, 2 op kantoor... dus het is 2 dagen afzien per week.

Zou ik weer volledig terug moeten naar kantoor weet ik niet of ik dat vol hou.

Mijn werk zat eerst dichterbij namelijk, waardoor de reistijd maar de helft was. Toen ging het allemaal wel.
Vrijwel dagelijks maar 6 uurtjes slaap? maar ga je daar geen last van krijgen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
mugenmarco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:19:
[...]
Vrijwel dagelijks maar 6 uurtjes slaap? maar ga je daar geen last van krijgen dan?
Ja ik ben altijd gaar zo ongeveer... maar eerder naar bed gaan lukt mij echt niet. Dan lig ik wakker in bed.

Het is gewoon jammer dat ik zo vroeg op moet. 7 uurtjes gaat prima overigens. Dus van 0:00 tot 7:00 slapen is voor mij prima.

Ik heb die 4x9 gedaan voor mijn dochter (woensdag is papadag). Die zou anders - omdat mijn vrouw ook moet werken - vaak naar de BSO moeten. Nu wisselen we elkaar redelijk af, waardoor mijn dochter maar 1 a 2 dagen naar de BSO hoeft.

Mijn vrouw slaapt vaak nog minder dan ik, maar die leeft op koffie. Ik kan dat niet... ik raak van koffie alleen maar opgefokt ipv wakkerder, en slaap dan slecht, waardoor ik na een aantal dagen nóg vermoeider ben dan ik al was.

Dus ik probeer het niet te drinken. Soms wel, maar ik maak er geen gewoonte van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
7:00 opstaan
7:00-8:15: Douchen, kinderen helpen met aankleden, ontbijten, vaatwasser uitruimen, hond uitlaten
8:15 kinderen naar school brengen
8:25 op de e-bike naar het werk, podcast luisteren (13 km)
9:00 -17:00 werken op kantoor
1700-17:30 naar huis fietsen
17:30-18:30 eten koken/kinderen ophalen en eten
18:30-23:30 opruimen, kinderen naar bed brengen, rondje wandelen met hond of even rondom huis wat karweitjes, televisie kijken, internetten/lezen en/of werken op de bank
23:30 hond uitlaten, naar bed en nog wat muziek of een podcast luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Civic09 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:29:
9:00 -17:00 werken op kantoor
Hoe werkt dat? Werk je contractueel dan ook minder uren ofzo? Ik weet niet beter dan dat het 8:30 - 17:00 is normaal gesproken. In mijn geval dan 7:30 - 17:00, omdat ik 4x9 werk.

Want je houdt ook pauze neem ik aan?

Op mijn werk wandelen we tussen de middag ook altijd een half uurtje.

PS
Nu heb jij een e-bike, maar als ik om 9:00 op kantoor zou komen kan ik nergens meer parkeren. Dus dat is ook een dingetje waardoor ik graag eerder aanwezig ben ;) Maar ik vraag me wel altijd af hoe andere ouders dit oplossen... (tijd vinden om de kids naar school te brengen)

Mijn reisafstand is trouwens 24 km... duurt op de fiets te lang.

[ Voor 28% gewijzigd door Lethalis op 29-05-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheHeavySoldier
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-04-2024
Lethalis schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:44:
[...]

Hoe werkt dat? Werk je contractueel dan ook minder uren ofzo? Ik weet niet beter dan dat het 8:30 - 17:00 is normaal gesproken. In mijn geval dan 7:30 - 17:00, omdat ik 4x9 werk.

Want je houdt ook pauze neem ik aan?

Op mijn werk wandelen we tussen de middag ook altijd een half uurtje.
Niet Civ09, maar in mijn geval.

Ik werk zelf van 7:00 tot 15:00, omdat ik mijn pauze skip.
Ren ff snel naar beneden, pak een broodje, en eet terwijl ik bezig ben.

Volgens de wet moet je dacht ik inderdaad pauze nemen, maar meh. Mijn eigen keus. Als ik pauze wil, dan kan dat. Kies er zelf voor om dat niet te doen.

Met pauze zou dat dan 7:00 - 15:30 zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
Wij laten elkaar om de beurt uitslapen. Op een dag dat ik de ochtenddienst heb:

06:30 - kind/wekker
06:35 - ontbijten
07:00 - spelen met junior
07:30 - aankleden junior en weer spelen
08:00 - mama komt beneden, ik ga opfrissen, aankleden

Soms heb ik een afspraak buiten de deur, maar werk vaker thuis. In dat geval vervalt al het bovenstaande en zit ik rond 07:00 in de auto.

08:30 - laptop opstarten (thuis werken)
09:00 - start consult
16:00 - einde consult, beetje administratie, collega’s bellen
16:30 - laptop dicht

Savonds is altijd zoeken met twee kids en een sport waarbij je tijdslots moet reserveren. Als ik het red en er is eten over van gisteren, dan sport ik rond 17:00. Anders rond 19:00 of 20:00.

16:30 - koken of spelen met de kids
17:30 - eten
18:00 - samen met junior tv kijken
18:30 - avondritueel junior / fles geven jongste
19:00 - 20:30 sporten/moestuin/klusjes
20:30 - quality time met partner
22:00 - partner naar bed
22:00 - 00:00 serie kijken/lezen/andere ontspanning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
Ik werk 40 uur, naar eigen inzicht in te delen. Tussen middag half uurtje pauze. Doe vaak ‘s avonds en in het weekend ook wel dingen voor het werk en regelmatig informatiebijeenkomsten in de avond. Enerzijds fijn dat het zo kan, anderszijds geen strikte scheiding tussen werk en privé. Werk ook twee dagen in de week thuis.
Daar ben ik veel productiever vanwege minder overleggen en verstoringen.

E-bike vind ik heerlijk. Scheelt parkeerkosten en benzine terwijl het me hoogstens een kwartiertje scheelt. Oortjes in, podcast (Marcel of Maarten) op en lekker trappen.

Ik prijs me wel gelukkig met mijn baan. Hoge werkdruk (gelooft niemand als je zegt dat je adviseur bent bij een gemeente) maar ook veel vrijheid.
Als ik dan hoor dat om half 5 de eersten hier al vertrekken in de straat om aan de andere kant van het land te werken in de bouw, daar moet ik niet aan denken. En met files en reistijd zijn ze ook pas rond een uur of 5 thuis en in het weekend kun je ze opvegen. Met een gezin met jonge kinderen echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 21:34
Mijn standaard dag,

8:30 wakker
9:00 online op werk
17:30 klaar met werk
18:00 gechilled
19:00 gegeten
24:00 gamen/diy'en/ vrienden
Met online werken een gezonde 5 uur voor mijzelf.
Ik merk op dagen dat ik naar kantoor moet: -2 uur reizen dat ik toch deze paar uur extra erg waardeer als ik thuis kan werken.

[ Voor 3% gewijzigd door runeazn op 29-05-2022 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
Heel jong begonnen met fulltime werken. Toen een baan waar ik met de handen werkte. 5 jaar gedaan. Ritme:

05:45 wakker
07:00 op het werk
07:30 werken
16:30 vrij
17:30 Sporten
19:00 eten en relaxen

Nu, een dikke 7 jaar, 1 bachelor en 2 masters verder:

07:30 Thuiswerkdag of 06:45 kantoordag AMS vanuit Groningen
08:00 hond wandelen
09:00 of eerder beginnen met werken
12:00-13:00 hond wandeling en goed voor mezelf
17:00-19:00 klaar met werken
17:00-19:00 ligt aan werk: vaak sporten
19:00 eten
19:00-22:30 relaxen (lezen, TV, iets nieuws leren, foto's editen oid).

Heerlijk vergeleken bij vroeger, waar ik ook ontzettend vaak om 6 uur begon met werken en soms tot 8 in de avond. Of in het buitenland en altijd 12 uur werkte. Zeker niet vies van werken, maar nu word ik soms mentaal uitgedaagd en verdien ik veel meer en een betere balans in het leven. Voldoening geeft het.

Studeren is een investering en het loont

[ Voor 4% gewijzigd door Phyrozi op 29-05-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

Thompson

Beeromaniac

Werk 40u op kantoor, geen thuiswerk helaas.
Tijd is redelijk zelf in te delen, alle +/- uren gaan automatisch TvT via kloksysteem. Zolang ik tussen de 35 en 45 uur per week maar zal niemand daar wat van zeggen. Ergens tussen half 8 en half 10 beginnen en tussen 3 en 7 stoppen, maar ik hanteer bijna altijd onderstaand;

07:10 wekker
07:30 in de auto
08:05~08:25 op werk afhankelijk drukte
16:00~18:00 werken, afhankelijk drukte werk + waar ik zelf zin in heb (op vrijdag stop ik meestal 15:00)

16:45~18:45 thuis half uurtje paar huishoudelijke klusjes (kattenbak verschonen, katten eten geven, planten water geven, ff swifferen)
rond 19:00 koken + eten (half uurtje)
19:30 1,5u sporten (vrijwel elke dag)
22:00~00:30 gamen/netflix etc.

6,5a7u slaap is prima voor mij. Soms een uurtje korter, soms een uurtje (of 2) langer, kan mijn lichaam gelukkig vrij goed mee omgaan.

Wil eigenlijk 36 of 38u gaan werken want kan dat financieel makkelijk dragen maar daar zijn ze op werk nog niet zo'n fan van. Daarnaast moet ik echt weer eens op zoek naar een schoonmaakster, want nu zijn de wat grotere huishoudelijke klusjes elke keer in het weekend en daar heb ik dan helemaal geen zin in.

[ Voor 15% gewijzigd door Thompson op 29-05-2022 20:36 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:55
Ik zit op kantoor met als mogelijkheid om volledig thuis te werken, 36 uur per week.
Niemand die mij wat kan maken wat betreft mijn dagindeling of hoe lang ik pauze neem.

06.35 Wekker
07.15 De deur uit
07.xx Ondertussen bij de bakker ontbijt halen
07.40 Treintje pakken
08.00 Busje pakken
08.15 Op kantoor
08.45 Teams meeting
---:--- Dagelijkse werkzaamheden
12.15-13:00 Wandelen in het bos/lunch
---:--- Dagelijkse werkzaamheden
17:00 Stipt het kantoor uit
18:00 Meestal thuis of anders nog een restaurantje pakken oid
18:00 Eten en achter mijn TV of computer kruipen
22:00 Slapen

[ Voor 37% gewijzigd door TrafalgarLaw op 29-05-2022 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

TheHeavySoldier schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:50:
[...]
Ik werk zelf van 7:00 tot 15:00, omdat ik mijn pauze skip.
Ren ff snel naar beneden, pak een broodje, en eet terwijl ik bezig ben.

Volgens de wet moet je dacht ik inderdaad pauze nemen, maar meh. Mijn eigen keus. Als ik pauze wil, dan kan dat. Kies er zelf voor om dat niet te doen.

Met pauze zou dat dan 7:00 - 15:30 zijn inderdaad.
Als u langer dan 5,5 uur werkt, heeft u volgens de wet recht op minimaal 30 minuten pauze. U mag de pauze splitsen in 2 keer een kwartier.

Alleen in 2 gevallen mag u werken zonder pauze te nemen:

U werkt alleen en heeft geen direct contact met een collega die vergelijkbaar werk doet.
Door de aard van het werk is het onmogelijk om pauze te nemen.
Het belangrijkste is eigenlijk dat je recht hebt op die pauze, dus je werkgever mag hem niet weigeren (dat tweede punt officieel afgesproken zijn, in bijv. de cao of bedrijfsregeling).

https://www.rijksoverheid...egels-pauzes-tijdens-werk

Als ik op kantoor zit, werk ik van 7:30 tot 16:00. Thuis is dat van 7:00 tot 16:00. Op kantoor neem ik 30 minuten pauze, thuis een uur (tenzij ik alleen thuis ben, dan sla ik vaak m'n lunch over, ik heb er een hekel aan om alleen te eten).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
7:00: op
7:00 - 8:15: kinderen uit bed halen, aankleden, onbijten, tandenpoetsen
8:15 - 8:30: kinderen naar school/opvang brengen (mits mijn vrouw moet werken)
8:30 - 17:00: thuis werken of tot 17:45 als ik naar kantoor moet (werk nu 3x per week op kantoor en 2 thuis op eigen verzoek)
17:45 - 18:00: eten
18:00 - 19:00: spelen met kinderen en naar bed brengen
19:00 - 00:00: vrije tijd (vrouwlief ligt vaak om 23:00 al te snurken)

Ik werk 2 keer per week thuis en ben 3 dagen op kantoor. Ik werk 8 uur per dag en lunch voor mijn computer en werk door, neem dus geen pauze zodat ik een half uur eerder klaar ben (mag waarschijnlijk niet van de arbo, maar ik vind het fijn dus whatever). Soms werk ik wat langer door om wat af te maken, soms wat korter, over het algemeen werk ik elke week iets meer dan 40 uur als developer.

De kinderen liggen om 19:00 bij ons op bed, de jongste is 2 de oudste is 6. De oudste mag nog wat langer opblijven en speelt dan vaak nog zelf even op haar kamer of daar kijk ik nog een filmpje mee. De jongste gaat om 18:30 al naar bed.

Qua avonden heb ik soms een game avond en soms een film/serie avond met vrouwlief. Mijn vrouw en ik matchen niet helemaal qua serie/film smaak, dus we hebben wat moeite met het vinden van series/films die we alle twee leuke vinden, daarom vinden we het fijn om ook een paar avonden voor ons zelf te hebben.

In het weekend gaat het eigenlijk alle kanten op. Vaak hebben we wel een bezoekje gepland staan of een uitje. Uitslapen in het weekend doen we beide op een andere dag, dus we wisselen elkaar af om de kinderen uit bed te halen, iedereen happy.

7 uur slaap trek ik over het algemeen best prima, ik merk wel dat naarmate ik ouder wordt ik minder slaap nodig heb, kan wellicht ook met de ervaring van kinderen en de gebroken nachten te maken hebben tho.

Ik ben best tevreden met de hoeveelheid vrije tijd die ik heb, maar ik heb wel moeite met een 40 urige werkweek. Dat zit met name in het feit dat het elke dag hetzelfde riedeltje is en je zoveel tijd kwijt bent aan werken. Uiteindelijk wil ik naar een 32 urige werkweek gaan, ik denk dat ik daar nog gelukkiger van wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Soepstengel op 01-06-2022 10:30 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Ik ben uit de ICT gestapt en het onderwijs ingegaan en wel met de volgende reden:

7:45 opstaan
8:30 -8:45 vertrekken naar werk
9:00 beginnen
15:00 klaar met lesgeven
15:00-16:00 lessen voorbereiden volgende dag.
16:30 thuis
17:30 eten
16:30 tot 19:00 aandacht voor de kleine wandelen en naar bed brengen.
19:30-22:30 me time met partner
23:00 slapen tot 7:45 dan is de kleine wakker.

Partner werkt momenteel niet.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 14:48
Mijn schema in het algemeen (werkweek van ruim 40 uur):

06:15 - wekker, kleine uit bed plukken (0 jaar), aankleden, douchen, wassen, ontbijten, nieuws kijken.
07:15 - auto in, bellen met aannemers (beginnen ook lekker vroeg)
08:00 - binnen op kantoor, mail wegwerken voordat de rest binnen komt
17:30 - auto in, laatste telefoontjes van de dag, vaak met opdrachtgevers
18:15 - kleine ophalen van de opvang en naar huis
18:30 - met de kleine ravotten, fles geven en in bed dumpen
19:30 - koken en eten
20:00 - chillen, gamen, sporten, hobbyen
23:30 - richting bed, podcastje luisteren
00:00 - slapen

Meestal brengt m'n partner de kleine naar de opvang, maar dat hangt een beetje van het verloop van de ochtend af. Het is voor mij redelijk op de route. Bellen in de auto is voor mij ideaal omdat ik anders toch maar niks zit te doen. Als ik geen afspraken buiten de deur heb en het goed weer is pak ik de fiets naar kantoor, scheelt qua reistijd weinig tot niks met de auto.
Heb relatief weinig slaap nodig om goed te kunnen functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Mijn hele leven al gekozen om te werken in de stad waar ik woon reistijd is nu 5 minuten op de fiets (e-mtb, wel een beetje relaxed he).

06:30 wekker en dan snoozen tot
07:20 aankleden badkamer in en uit, ontbijt of koffie doe ik niet aan thuis.
07:30 op het werk zo'n beetje, beetje later soms.
17:00 klaar met werken en
17:05 dus thuis, maar mijn werk is aanbod gedreven dus vaak eerder klaar omdat je het volgende niet meer kan oppakken zonder meteen dik in de overuren te gaan, en overuren mag niet (overheid). De keren dat ik dus tussen 16:30 en 17:00 al thuis ben is vrijwel dagelijks.
Dan heb ik er overigens 9 uur opzitten wat betekend dat ik iedere woensdag vrij ben.

Oftewel zat vrije tijd, geen kinderen wel 2 honden.

Ooit eens een loopbaan advies gehad waar je eerst een dagje uit elkaar geplukt wordt door een psycholoog.

Hij zei dat ik een chronische underachiever was, toen ik hem daarna vertelde hoeveel vrije tijd ik had en dat ik absoluut geen enkel nut zie in een carrière en dat ik genoeg verdien (boven modaal) zie hij dat dat het belangrijkste was, gewoon simpelweg tevreden zijn met wat je hebt.

En vrije tijd is onbetaalbaar.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
  • Laatst online: 20:43
Het gebruikelijke schema voor maandag dinsdag en donderdag
05:30 Wekker gaat voor de eerste keer
05:40 Wekker gaat opnieuw en ik sta op
06:00 De auto in en op weg naar kantoor
06:45 Begin van de werkdag
12:30 Pauze, even lekker een half uurtje naar buiten
13:00 Vervolg werkdag
16:00 - 17:00 Ergens tussen 16 en 17 uur eindigt de werkdag afhankelijk van hoeveelheid werk en of ik aan een nieuwe klus moet beginnen. De rit naar huis begint dan, deze duurt terug meestal een uur.

Per dag werk ik tussen de 9 en 10 uur, op de vrijdagen werk ik thuis wat ik nog tekort kom na 4 dagen om op 40 uur te zitten. Op de woensdagen ben ik meestal rond 9 uur op kantoor omdat ik dan 's ochtends van 6:30 tot 7:45 bijbelstudie doe met een groep mannen.

De maandag, dinsdag en donderdag start ik bewust erg vroeg, 2 uur lang kunnen werken zonder telefoon, mails en collega's zorgt ervoor dat ik enorm veel werk kan doen, voor de eigenlijke werkdag begint. Onlangs een aantal dagen bijgehouden, maar 30 telefoontjes van klanten op een dag is vrij normaal en rond de 70 mails in en uit per dag ook. Dus vanaf openingstijd is ongestoord werken er bijna niet bij. Daarnaast vind ik het ook wel erg fijn dat ik op deze manier vaak op vrijdag nog maar 2 of 3 uur hoef te werken, dat doe ik dan thuis, ondertussen draait dan de wasmachine, worden de boodschappen bezorgt en zo sluit ik de werkweek dan rustig af...

De avonden zijn erg verschillende probeer 2 keer per week van 20:00 uur tot 21:15 uur te gaan boksen, daarnaast doe ik nog wat vrijwilligerswerk waarvoor ik regelmatig 's avonds vergaderingen of bijeenkomsten heb. Denk dat ik gemiddeld 3 a 4 avonden per week buitenshuis ben. Probeer rond 22:30 uur op bed te liggen, maar dat lukt lang niet altijd. Dus in het weekend moet er soms wat slaap ingehaald worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:27
Falastine schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:37:
Ik ben uit de ICT gestapt en het onderwijs ingegaan en wel met de volgende reden:

7:45 opstaan
8:30 -8:45 vertrekken naar werk
9:00 beginnen
15:00 klaar met lesgeven
15:00-16:00 lessen voorbereiden volgende dag.
16:30 thuis
16:30 tot 19:00 aandacht voor de kleine wandelen en naar bed brengen.
19:30-22:30 me time met partner
23:00 slapen tot 7:45 dan is de kleine wakker.

Partner werkt momenteel niet.
Dit zal niet het basisonderwijs zijn, klopt dat? Daar heb je namelijk zoveel administratie, oudergesprekken, gesprekken met externe partijen over kinderen in de klas met problemen, werkgroepen voor thema’s op school, enz, dat je dat nooit in dat ene uurtje kunt proppen. Of je hebt een werkgever waar ze daar weinig om geven, dan kan ik me voorstellen dat het een rustige baan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Overdag:

06:45 opstaan, verzorgen, ontbijt
07:30 fietsen naar werkplek
08:00 officieel begin werkdag
12:00 (of omstreeks deze tijd), fietsen naar huis, lunchen
13:00 vervolg werkdag maar dan thuis
17:00 (of omstreeks deze tijd) einde werkdag

Na werktijd:

17:00 relaxen, soms een boodschap doen, soms een bezoek bij iemand brengen, soms wat mantelzorgen
18:00 avondeten, rondje om, met lezen, muziek of video bezig zijn, zomers zoveel als mogelijk laat buiten zijn
24:00 (of omstreeks deze tijd) slapen

Tegenwoordig werk ik nog maar 3 dagen per week i.v.m. een mooie regeling voor ouderen (60% werktijd, 90% salaris, 100% pensioenopbouw), daar ben ik zeer tevreden over, zoiets gun ik een ieder in de aanloop naar pensionering.

Al tientallen jaren werk ik in de plaats waar ik ook woon. Met de fiets doe ik er ca. 15 min. over om kantoor te bereiken, dat bevalt meer dan goed. Kinderen zijn allang de deur uit, ook geen partner bij mij 7 dagen per week over de vloer (hooguit 1 of 2 dagen per week of ik doe dat bij haar). Kortom: een relaxed leventje 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
in verband met verschillende werktijden en een 10 dagen lange week ipv een 7 dagen lange week is mijn schema nogal een rommeltje om het zo maar te noemen.
ochtend diensten van 7:30 tot 15:30.
Avond diensten van 15:30 tot 23:30
en nacht diensten van 23:30 tot 7:30

deze diensten heb je in setjes van 2, dus in 1 week heb je 2 ochtend,2 avond en 2 nacht waar tegenover staat dat je 4 dagen weekend krijgt, dit is voor mij persoonlijk echt heerlijk en ik geniet er intens van omdat ik zo zowel in de avonden als overdag nog gewoon een sociaal leven kan hebben.

even uitgaande van een ochtend dienst:
05:30 opstaan.
07:00 richting werk fietsen.
07:15~07:20 werken.
15:15~15:30 terug naar huis.
15:30~15:40 boodschappen onderweg doen.
15:50~16:00 thuis komen, even op mn luie kont zitten en niksen.
18:00 eten.
18:30 vrije tijd, meestal wat gamen, gitaar spelen of afspreken met vrienden.
22:00 tijd om naar bedje te gaan(indien volgende dag weer ochtenddienst)

dit is ongeveer een ruige tekening van mijn schema maar dit verandert uiteraard de hele tijd ivm de wisselende shifts, dit betekent wel dat ik aan het einde van mijn werkweek in 4 dagen ook mijn slaapritme weer compleet moet omgooien zodat ik de ochtend dienst na mijn weekend weer fris en fruitig ben

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JAN-B
  • Laatst online: 10-09 17:37

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Dat is de moeite, 5 minuten werken :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:59

SomerenV

It's something!

Tering wat een vroege vogels hier :+ Ik pak even vandaag, maar de meeste dagen lijken qua tijden redelijk op elkaar. Overigens werk ik voor Albert Heijn Online als bezorger en alleen middag/avond diensten. Als je ochtend/middag werkt dan kan het zijn dat je tussen 05:00 en 06:00 moet beginnen en ik ben totaal geen ochtendpersoon :X

10:00 gaat de wekker. Om 10:30 gaat er nog eentje :+
11:00 - Na mezelf even opgefrist te hebben ga ik met de hond wandelen. Meestal 30 á 45 minuten.
12:00 - Lunchen
12:30 - Mezelf even omkleden (lees: ander shirt aan) en m'n voorbereide eten opwarmen in de magnetron. Daarna in zo'n thermos foodcontainer. Drinken in de thermosfles en daarna alles in m'n rugzak.
13:00 - Naar het werk rijden
13:20 - Aankomen op het werk
13:45 tot 22:30 werken en eigenlijk altijd eet ik gewoon tussen 17:00 en 18:00

Eenmaal thuis laat ik de hond uit (~15 minuten), daarna douchen, en vaak nog wat Netflixen, gamen, beetje hobbyen, dat soort dingen. Rond 02:00 laat ik de hond nóg een keer uit (~10 minuten) en daarna ga ik naar bed.

Meestal begin ik met werken tussen 13:30 en 14:00. Soms ook wat later. Meestal ben ik tussen 21:00 en 22:00 klaar, maar soms ook wat later :+ M'n vriendin werkt in het ziekenhuis, dus die heeft een totaal ander ritme, wat overigens ook weer afhankelijk is van of ze vroege, late of nachtdienst heeft. Maar ik stem mijn rooster op haar rooster af zodat we regelmatig hele dagen samen vrij zijn :)

Voordeel van mijn ritme is wel dat het eigenlijk nooit verandert. Ik slaap praktisch altijd 7 á 8 uur, ga eigenlijk altijd tussen 02:00 en 03:00 naar bed en sta altijd tussen 10:00 en 11:00 op. Mensen zeggen wel 's dat ik iedere dag uit kan slapen, maar ik slaap niet uit. Ik slaap gewoon op een ander moment dan de meesten O-)

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 05-06-2022 01:26 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vooraf, in loondienst:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Sinds een paar jaar, zelfstandige:
Members only:

Mogelijk met een offset in de tijden omdat slapen op commando sinds een burnout meestal niet meer mogelijk is.

En dat is waarom ik tegen het anti remote-beleid ben van mensen zoals Elon Musk. Je gaat zelf maar verplicht op de bedrijfsvloer slapen als je niet kan managen :>

Het is een luxepositie, I know, maar kantoorwerkers behandelen alsof het fabriekswerkers in 1890 zijn zou verboden moeten worden. Je hoeft als betalende partij niet de hele dag achter mij te staan om te kijken hoe mijn vingers het keyboard beroeren. Zelf kan ik ook typen zonder te kijken en de letters komen nog steeds aan.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 21:02
Flagg schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:48:
Ooit eens een loopbaan advies gehad waar je eerst een dagje uit elkaar geplukt wordt door een psycholoog.

Hij zei dat ik een chronische underachiever was, toen ik hem daarna vertelde hoeveel vrije tijd ik had en dat ik absoluut geen enkel nut zie in een carrière en dat ik genoeg verdien (boven modaal) zie hij dat dat het belangrijkste was, gewoon simpelweg tevreden zijn met wat je hebt.

En vrije tijd is onbetaalbaar.
Mooie visie. Ik heb 't afgelopen jaar genoten van 4 dagen/wk werken. Met een nieuwe baan op komst kan dat nu niet, maar ik zou heel graag gaan verkennen om dat na m'n eerste jaar wel weer te doen - mits het financieel ook past.
Jarenlang uren geknald en geld opgeleverd voor een ander, maar waarom eigenlijk? Vrije tijd is veel meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
Ik werk officieel 38 uur, maar werk 40 en krijg daar vrije dagen voor terug.
2 dagen op kantoor zien er zo uit:
- 7:00 uur opstaan
- 7:30 ontbeten met de kinderen
- 7:45 kinderen op de bso (in school) afgeleverd
- 8:15 op kantoor
- rond 12 uur pauze (halfuurtje) met collegae
- 17:00/17:30 vrij
- 17:30/18:00 kinderen ophalen bso
- 18:00/ 18:30 eten (we koken in het voren)
- de ene dag 19:00 tot 20:30 sporten, andere keer 19:30 kinderen naar bed
- 20:00 tot 22:30 quality time
- 22:30 naar bed

Verschilll met de thuiswerkdagen (3 maal) is vooral de reistijd en pauze tijd. Ik werk ma tm do iets meer zodat ik vrijdag rond half4 kan stoppen en met de oudste mee kan naar zwemles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Pannencouque schreef op zondag 5 juni 2022 @ 07:45:
[...]
Mooie visie. Ik heb 't afgelopen jaar genoten van 4 dagen/wk werken. Met een nieuwe baan op komst kan dat nu niet, maar ik zou heel graag gaan verkennen om dat na m'n eerste jaar wel weer te doen - mits het financieel ook past.
Jarenlang uren geknald en geld opgeleverd voor een ander, maar waarom eigenlijk? Vrije tijd is veel meer waard.
Helemaal mee eens, daarom ben ik op papier minder gaan werken ipv meer loon te ontvangen. Van 24 vakantie dagen (vaak puzzelen met de weekendjes, 3 weken zomervakantie en de wens in het voorjaar ook een weekje weg te gaan, dat is nu voorbij en ik neem dan ook vaker een dagje zomaar vrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

jbdeiman schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:50:
[...]

Helemaal mee eens, daarom ben ik op papier minder gaan werken ipv meer loon te ontvangen. Van 24 vakantie dagen (vaak puzzelen met de weekendjes, 3 weken zomervakantie en de wens in het voorjaar ook een weekje weg te gaan, dat is nu voorbij en ik neem dan ook vaker een dagje zomaar vrij.
Dat doe ik ook, ik werkte altijd 40 uur, ik ging beetje meer verdienen bovenop inflatie, maximaal verlofuren bijgekocht voor 2 jaar daarna 38 uur gaan werken. Daarna hetzelfde gedaan en werk nu 36 uur per week (4x9 iedere woensdag vrij)

En zo ga ik door, niet steeds meer verdienen maar steeds meer vrije tijd. Ik zie teveel mensen het tijdelijke met het eeuwige verruilen voor hun 60ste.

We zijn de optie aan het bekijken om kleiner te gaan wonen van vrijstaand naar een appartement zodat we de vaste lasten kunnen halveren en met de overwaarde een camper kopen en halve dagen werken en tijd om er op uit te trekken. Ik zou het liefst alles verkopen camper aanschaffen en iedereen de trekhaak laten zien, maar das een stap te ver voor haar. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24
Bij mij ziet het er zo ongeveer zo uit maar alles is flexibel:

6:30 Opstaan, douchen, ontbijten
7:30 (Indien mogelijk) doen alsof ik naar mijn werk ga: stukje wandelen of fietsen
8:00 Thuiswerken
12 uur: Lunch, bij mooi weer buiten in de tuin, eventueel naar de supermarkt, kort huishoudelijk klusje
13:00 Werken
17:00 Ontspannen, koken (30-45 minuten)
18:30 Fietsen, iets met mijn dochter doen, tv kijken, of met zijn allen stukje wandelen, doen waar we zin in hebben
22:30 naar bed

Als ik naar mijn werk ga, 2-4 keer per maand, werkgever laat me hier vrij in:
5:30 opstaan, douchen, ontbijten
6:10 Deur uit, naar station, werken in de trein
8:30 Aankomst op kantoor
15:30 Naar huis, meestal niet meer werken
18:15 Thuis, eten (en dan heeft mijn vrouw gekookt)
18:30 Het gebruikelijke

Dat thuiswerken zorgt wel voor een hoop rust en flexibiliteit. Als ik overdag nog iets niet-werkgerelateerd moet doen begin ik wat eerder of werk wat langer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:49

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik werk 32 uur verdeeld over 5 werkdagen. Op maandag en dinsdag een 7urige werkdag. De andere dagen 6u durende werkdag.

Op maandag staat de wekker op 7u, 8.15 start,
Overige dagen de wekker om 6u.
7.10 de deur uit
8.15/20 op het werk
(45 minuten pauze)
om 16u of 15u klaar
17.15 of 16.15 thuis
Probeer rond 21u de lichten te dimmen en niet meer achter mijn computer te hangen en rond 22u naar bed te gaan.

We (het bedrijf) gaat nog verhuizen wat mijn reistijd met een half uur verkort. Ik reis met het OV.
Dan gaat de wekker waarschijnlijk om 7u.

Ik slaap bijna altijd slecht (doorslaapproblemen) varieert wat maar ik ben veelal ergens stussen 4.45 en 5.45 wakker (en vaak nog eerder gedurende de nacht van die halfwakker periodes) waarna ik vaak 20/15 minuten vlak voor de wekker nog in slaap val en dan ruw gewekt wordt. Ik kijk er dus weer naar uit om de wekker om 7u te kunnen zetten.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Flagg schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Dat doe ik ook, ik werkte altijd 40 uur, ik ging beetje meer verdienen bovenop inflatie, maximaal verlofuren bijgekocht voor 2 jaar daarna 38 uur gaan werken. Daarna hetzelfde gedaan en werk nu 36 uur per week (4x9 iedere woensdag vrij)

En zo ga ik door, niet steeds meer verdienen maar steeds meer vrije tijd. Ik zie teveel mensen het tijdelijke met het eeuwige verruilen voor hun 60ste.

We zijn de optie aan het bekijken om kleiner te gaan wonen van vrijstaand naar een appartement zodat we de vaste lasten kunnen halveren en met de overwaarde een camper kopen en halve dagen werken en tijd om er op uit te trekken. Ik zou het liefst alles verkopen camper aanschaffen en iedereen de trekhaak laten zien, maar das een stap te ver voor haar. :P
Dat ook inderdaad, door alles wat er om je heen gebeurt ga je soms anders kijken. Kleiner wonen is voor ons geen optie, maar veel van onze overgebleven inkomsten gebruiken we om vaste lasten te verlagen. Dat helpt om steeds meer de keuze te kunnen maken minder te gaan werken.
Eerst keken collegae nog wel vreemd dat ik 37 vakantie dagen heb, maar meer mensen beginnen te twijfelen of ze niet ook meer vrije dagen prefereren boven meer inkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Het lastige is wel dat inflatiecijfers van 10% het al snel ingewikkeld maken om minder te gaan werken. Dat ga je echt wel voelen in de portemonnee.
Mij is over een jaar of twee een leuke salarisstap voorgehouden. Mocht dat doorgaan, kan ik me voorstellen dat ik ervoor kies om 10% minder te gaan werken. De groeten ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Pannencouque schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:22:
Het lastige is wel dat inflatiecijfers van 10% het al snel ingewikkeld maken om minder te gaan werken. Dat ga je echt wel voelen in de portemonnee.
Mij is over een jaar of twee een leuke salarisstap voorgehouden. Mocht dat doorgaan, kan ik me voorstellen dat ik ervoor kies om 10% minder te gaan werken. De groeten ermee.
Alleen jammer dat het geen 10% inflatie is. Het is meer.

En dat zeg ik niet op basis van gevoel, maar op basis van wat kassabonnen en de afschrijvingen op mijn rekening zeggen.

Bij mij zijn er genoeg dingen die nu (originele prijs * 0.5) + (originele prijs) zijn geworden. En ook in de supermarkt zijn er opvallend veel (wel vooral de "luxe") producten in prijs bijna verdubbeld.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Stukfruit schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:43:
[...]

Alleen jammer dat het geen 10% inflatie is. Het is meer.

En dat zeg ik niet op basis van gevoel, maar op basis van wat kassabonnen en de afschrijvingen op mijn rekening zeggen.

Bij mij zijn er genoeg dingen die nu (originele prijs * 0.5) + (originele prijs) zijn geworden. En ook in de supermarkt zijn er opvallend veel (wel vooral de "luxe") producten in prijs bijna verdubbeld.
Ik heb het geluk gehad dat dit voor de inflatie cijfers was. Veel Luxe producten kopen wij toch al niet, al zou dat best kunnen. Die centen besteden we liever aan andere dingen.
Kan me goed voorstellen dat die keuze nu net wat gemakkelijker is zonder de inflatie die we momenteel zien, al kan ik mij gezien record cijfers in verschillende markten (winstcijfers) niet aan de indruk onttrekken dat het als een natuurlijk moment wordt genomen om de cijfers (prijzen) kunstmatig wat verder op te krikken dan de gestegen kosten kunnen verklaren.

Maar als het kan zou ik altijd kiezen voor meer vrije tijd, in die zin: heb je voldoende om prima te leven, af en toe wat leuke (soms dure dingen en een buffer te hebben/ houden voor 'noodgevallen') te doen en te genieten van je vrije tijd (daar is voor de een nu eenmaal meer voor nodig dan voor de ander, vandaar dat ik het zo open beschrijf), dan kan je wel volledig blijven werken, maar genieten helpt de meeste mensen ook om het werken beter vol te kunnen houden.
En in mijn geval gebruik ik de tijd om van de opgroeiende kinderen te genieten en ook door de weeks of op bijzondere dagen er als papa bij te kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
eL_Jay schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:23:
Tips:
Ga dichter bij je werk wonen of ga dichter werken bij waar je woont.
Neem vooral geen kinderen.
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:25:
[...]

Neem vooral geen kinderen? Nog niet bedoel je haha. Ik durf er niet over na te denken, maar neem vooral geen kinderen klinkt zo radicaal.
Hier thuis toch samen met vriendin een hele bewuste keuze. Geen kinderen. Terwijl ik daar wat jaartjes geleden anders over dacht.

Blij dat ik 2.5 jaar geleden een vrouw leerde kennen zonder kinderwens. Want tijdens mijn date periode hadden alle vrouwen klapperende eierstokken :+ totdat ik tijdens deze periode mijn huidige vriendin tegenkwam.

Ik zie bij zowel collega’s als in mijn vriendengroep al jaren dat alles draait om de kids, racen tegen de klok en kan een hele lijst maken. En met een vriendin met een eigen zaak zie ik geen kleine koter in ons leven passen. Ik werk zelf 4 dagen omdat dit kan en dit is heerlijk qua vrije tijd voor mijzelf en samen met vriendin, balans privé en werk is voor mijzelf dikke prima. Vriendin heeft die balans stuk minder.

Ga dichterbij werken is advies wat ik je kan geven. Heb collega die heeft 12 jaar lang van omgeving Eindhoven naar Rotterdam gereisd voor werk. Heb hem altijd voor gek verklaard. Is nu sinds paar maanden weg en werkzaam in eigen omgeving. Voelt als halve dagen werken zegt die nu.

Nu ga ik de bbq aansteken. Fijne dag iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:17
Werkend in loondienst ziet een doordeweekse werkdag er meestal als volgt uit:

6u30 de wekker, douchen ontbijten, hond uitlaten en eten geven.
7u30 op gemakje richting werk (of iets later als de hond treuzelt tijdens zijn rondje)
8u00 u beginnen met werk
10u00 en 15u00 koffiepauze, 12u30 lunchpauze.
16u30 naar huis
16u45 thuis, uurtje met de hond wandelen
18u00 koken, eten afruimen
19u00 ontspanning. Tv kijken, ravotten met de hond.
22u00 rustig klaarmaken voor bed

Als er voor het avondeten nog boodschappen gedaan moeten worden, dan doen we het rondje met de hond pas na het eten. Of dan doet mijn partner het rondje, en doe ik de boodschappen en laat ik de hond voor het naar bed gaan nog even uit.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Orangelights23 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:18:
[...]

Dit zal niet het basisonderwijs zijn, klopt dat? Daar heb je namelijk zoveel administratie, oudergesprekken, gesprekken met externe partijen over kinderen in de klas met problemen, werkgroepen voor thema’s op school, enz, dat je dat nooit in dat ene uurtje kunt proppen. Of je hebt een werkgever waar ze daar weinig om geven, dan kan ik me voorstellen dat het een rustige baan is.
Idd dit is MBO haha

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Laatst online: 10-09 17:37

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Stukfruit schreef op zondag 5 juni 2022 @ 06:42:
Vooraf, in loondienst:

***members only***

omdat slapen op commando sinds een burnout meestal niet meer mogelijk is.
@Stukfruit Ik kan begrijpen dat je een burn out hebt gekregen;
moet je die werktijden eens zien :(
je werkt van 8.30 tot 20.30 uur met 2x 1 kwartier pauze = 11.30 uur!
om 6 uur ,s morgens ook nog even werk voorbereiden (thuis) en tenslotte om 1 uur ,s nachts - na het avondeten - nog doorwerken tot 03.30 uur :? (als ik dit optel, kom ik op 12 a 13 uur werken op 24 uur dus)
en als ik je slaapuren optel kom ik op 5 uur + 1 kwartier;

2 vragen: kloppen deze tijden echt? en hoelang heb je dit volgehouden :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
JAN-B schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:20:
2 vragen: kloppen deze tijden echt? en hoelang heb je dit volgehouden :?
Die kloppen helaas echt.

Members only:

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik ben mijn dagritme nog niet tegengekomen...

Oude werkgever,

4.45 gaat de wekker en gelijk douchen
5.00 nieuws en Tweakers checken
5.15 lenzen en persoonlijke verzorging
5.30 koffie drinken
5.45 de deur uit
6.00 collega oppikken
6.30 op werk, koffie zetten, gereedschap klaar zetten/maken
7.00 werken
9.30 pauze
10.00 werken
13.00 pauze
13.30 werken
16.00 gereedschap opruimen/wegzetten
16.15/16.30 collega wegbrengen
17.15/17.30 supermarkt
17.45 thuis en even ontspannen
18.30 eten maken
19.30 nieuws kijken en verder tv
22.00 naar bed

Kwam ook wel eens voor dat ik eerder begon vanwege spullen ophalen of iets dergelijks. Ook onder andere dit heeft mee een burnout opgeleverd.

Members only:

Nieuwe werkgever bevalt een stuk beter!

5.15 wekker en gelijk douchen
5.30 nieuws en Tweakers checken
5.45 lenzen en persoonlijke verzorging
6.00 koffie drinken
6.25 de deur uit
6.40 op de zaak en koffie drinken
7.00 gereedschap klaar zetten/maken en werken
9.30 pauze
10.00 werken
13.00 pauze
13.30 werken
15.30 gereedschap opruimen/wegzetten
16.00 naar huis
16.15 supermarkt
Uiterlijk 16.30 thuis.

Tot nog toe erg blij deze zet genomen te hebben! :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Huidige baan en werkgever bevallen mij erg goed. Mede vanwege de flexibiliteit. Thuiswerken mag, maar doe ik zelden. Mede omdat het op kantoor gezellig is en het makkelijker en persoonlijker is als je wat vragen hebt of wilt vergaderen.

Ik werk 36 uur gemiddeld. Ene week 40, andere week 32.

Werkdag:

6.40u wekker
7.05u in de auto
7.25u op kantoor
12.30u lunch
13.00u werken
16.00u naar huis
16.20u thuis en eten koken
17.00u eten
17.15u alles in de vaatwasser
17.30u vrije tijd

Ik werk dus eigenlijk altijd van 7.30 uur tot 16.00 uur en dat bevalt heel goed. Vooral nu in de zomermaanden is het heerlijk dat je nog lekker van het zonnetje kunt genieten. Ik heb geen kinderen en die gaan er ook niet komen. Heerlijk om alles in te kunnen delen zoals je zelf het liefst wil. Wel een relatie, dus daar wordt wel rekening mee gehouden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sydney08 op 06-06-2022 13:05 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 15:49
Ik vind het zo knap dat jullie het allemaal zo volhouden i.c.m. opvoeding van kinderen. Ik wil er niet eens aan denken wat mensen in de bouw meemaken.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Monkeydancer schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:57:
Ik vind het zo knap dat jullie het allemaal zo volhouden i.c.m. opvoeding van kinderen. Ik wil er niet eens aan denken wat mensen in de bouw meemaken.
Ja, heb ik ook wel respect voor. Ik heb bewust geen kinderen en moet er niet aan denken dat ik daar nog bezig mee moet zijn na een werkdag. Daarom ook respect voor de mensen die dat wel kunnen opbrengen. Uiteraard zijn het je eigen kinderen en kan dat ook geluk en energie geven ipv alleen wegnemen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Monkeydancer schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:57:
Die zien hun kinderen weinig.
Maar het is inderdaad constant overal met de kaasschaaf overheen. Ik heb jarenlang op een uur reistijd gezeten en met werkdagen van 9-10u. Dat is echt niet handig icm kinderen.
Gelukkig ga ik nu dichterbij werken. In de ochtend is er geen tijd meer voor spelletjes en lol, maar hopelijk ben ik 's middags lekker voor 16.30u thuis en kan ik dan nog koken en een leuke tijd met ze hebben.
Het betekent echter wel dat je eigen sport en ontspanning pas ergens achteraan het rijtje komen en dat je daar dus vaak op inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mzmo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:01
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Mzmo op 15-03-2023 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Poeh, dat ziet eruit als aardig hard werken. Mag/kan natuurlijk hoor, maar is er ergens nog substantiële tijd voor de kinderen? Of is dat 14:15-17:00? Ik lees het namelijk alsof je dan ook nog werkt gezien je fulltime aanstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Wisselend hier, ik kom wel wat ongeveer gelijke situaties tegen. Hier eigen bedrijf, 3 jonge kids, partner wisselende diensten, dus het kan wijzigen maar ongeveer dit doordeweeks:

6.00u opstaan met kids. Indien partner vrij begin ik met werk of 1x per week sport.
8:00u kids wegbrengen
8:30u naar kantoor voor (vervolg)werk met liefst zo min mogelijk pauze (af en toe wat tweakers ;) )
18:00u naar huis,
18:10u eten
19:00u 'naar-bed-ritueel' kinderen
20:00u koffie met partner
21:30u Vervolg voor mezelf afhankelijk van werkdruk. Of even gamen/1x week opleidingsavond of nog 1 a 2 uur werken
23:30u slapen

Gezegend met een korte reistijd en natuurlijk veel vrijheid qua werk. Over het algemeen is dat eerder een nadeel omdat ik regelmatig om 6:00 uur al bezig ben en soms dan weer pas om 23:00 uur afsluit met wat onderbrekingen tussendoor. Werk speelt zich wel alleen af achter pc (nooit op mobiel), dus wanneer ik daar niet bij ben is de focus ook volledig op het andere.

Gemiddeld kom ik zo op ongeveer 60 uur per week aan werk gerelateerde bezigheden. Soms wat meer, maar soms kan het ook allemaal wat minder. Dan wel de vrijheid om naar de zwemles te gaan met de kinderen of als er 1 ziek is een dagdeel thuis te kunnen blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sito
  • Laatst online: 13-09 16:38
Het verbaast me hoe weinig tijd sommigen nemen voor ontspanning of sport. Hoe doen jullie dat?

Mijn schema is van een thuiswerkdag. Zojuist gestart bij een nieuwe opdracht, dus ik ben wat vaker naar kantoor. Maar uiteindelijk wil ik sturen op max. 1x per week op kantoor. Dit schema is dan ook van een thuiswerkdag.

7:30u: wekker + nieuws checken
7:45u: opfrissen
7:55u: ontbijt maken
8:00u: werken
12:30u: pauze/rondje wandelen
13:00u: werken
17:00u: klaar met werken. Tijd om te stofzuigen
17:10u: voorbereidingen en (samen) koken
18:00u: Samen eten

Indien sportschool (2 avonden per week)
18:40u: naar de sportschool
21:00u: klaar met sporten, naar huis
21:30u: douchen
21:40u: ontspanning (serie, gamen)

Geen sportschool
18:30u: ontspanning (serie, gamen, hobbyproject)

23:00u: slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 12:10
Dit is hoe mijn dag er standaard uitziet. Eigenlijk altijd op kantoor, tenzij er een speciale reden is om thuis te werken (laatst kwamen ze bijv. hout brengen voor een overkapping). Bedrijf is hier redelijk ouderwets in, maar het is ook wel gezellig op kantoor en ik heb gelijk mijn beweging gehad (13km fietsen, roundtrip).

6:45 Wekker
7:00 Opstaan, ontbijten
7:30 Fietsen
8:00 Werk
17:00/17:30 Naar huis fietsen
17:30 - 19:30 Koken/eten/afruimen
> 19:30 Klussen, (moes)tuinieren, houtbewerking, huishoudelijke klusjes
21:00 Meestal naar binnen nog wat tv-kijken met ega
22:00/22:30 naar bed

Voor nu is 5 dagen werken nog wel lekker omdat we zo flink kunnen sparen/aflossen. Maar ik begin er steeds meer over na te denken om minder te gaan werken (4x 9 of gewoon 32u).
Met 5 dagen in de week vind ik altijd dat ik erg druk ben en te weinig tijd heb voor alles wat ik wil doen. Mijn vriendin zegt dan altijd dat ik teveel wil en me niet zo druk moet maken, maar ergens schuurt dit toch wel.

De tijd qua koken/eten varieert wel, maar gemiddeld genomen zal ik ongeveer 1,5 - 2 uurtjes voor mezelf hebben 's avonds. Tijd voor gamen heb ik bijvoorbeeld al 3 jaar niet meer (genomen). En ergens mis ik dit, maar ik wil er ook niks anders voor inleveren.

Verder heb ik veel slaap nodig anders kan ik er vergif op innemen dat ik aan het einde van de week migraine heb, lekker familiekwaaltje. Ook zijn onze weekenden vaak erg druk (ook leuk, feestjes etc..) met mijn familie/vrienden die 180km verder wonen en een gehandicapte schoonzus waar we regelmatig op passen zodat mijn schoonouders ook eens weg kunnen.

Maar als ik sommige van jullie dagen zie (vooral met kinderen) heb ik nog niks te klagen. Weer een stukje perspectief _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goztow
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 00:07
Ik heb een directiefunctie en 2 kinderen. Ben gezegend met korte reistijd en een vrouw die momenteel geen professionele activiteit heeft. Mijn dagen zien er zo uit.

6u40 wekker gaat
7u echt opstaan
8u naar het werk
8u10 aankomst op werk
12u30 pauze max 1u, vaak korter of doorwerken in functie van het werk
Tussen 18u en 19u naar huis
10 min later thuis
Dan wordt het afwisselend. Als de oudste hulp nodig heeft bij het leren van sommige vakken dan help ik haar wat. Anders is het even relaxen of wat opruimen terwijl de vrouw kookt
20u15 jongste in bed steken
20u30 afwisselend. Ofwel relax wat gamen of Netflix, ofwel nog een avond meeting of wat werk in halen (maar dat is niet de regel)
22u a 22u30 een uurtje TV kijken met de vrouw
23u a 23u30 gaan slapen

Sporten doe ik onvoldoende sinds corona maar ik ga wel met de fiets naar externe meetings die max 15 km ver zijn.

Momenteel zet ik inderdaad in op mijn loopbaan. De combinatie met familiaal leven is niet altijd even eenvoudig maar lukt wel. Al bij al zie ik directies die veel langere werkuren draaien dan ik en ik doe mijn werk supergraag dus ik klaag zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 10:21
Senior Systems Development Engineer en stuur een team aan in Dublin (vanuit NL/thuis):

8:30: wekker
8:45: uit bed na een hoofdstuk lezen in boek
9:15: klaar met douchen/aankleden
9:45: klaar met koffie/hond uit laten
10:00: werken
13:00: lunch
13:30: weer werken (tussen door even met de hond)
19:00: meestal 'klaar' met m'n werkdag
20:00: klaar met eten / hond uitlaten -> tv kijken/gamen/iets leuks doen (bios oid)
23:00: naar bed (lezen/YouTube)
00:30: Meestal echt slapen

Dit is remote vanuit huis, mijn werk dag eindigt niet echt.. Veel collega's over heel de wereld dus ook tussen door mailtjes beantwoorden, of soms nog een meeting om 22:00.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:09
ex87 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:12:
8:45: uit bed na een hoofdstuk lezen in boek
Deze viel me op, denk niet dat velen je dat nadoen in de ochtend! En 's avonds soms ook nog _/-\o_ Ik wil graag vaker lezen omdat het zo verrekte goed voelt (en is), maar slaag daar amper in. Het geheim is natuurlijk om er tijd voor te reserveren door ervoor te kiezen om andere dingen niet te doen, waar jij blijkbaar in bent geslaagd.

Relaxt dagritme trouwens. Beetje als een zzp'er, want herken me er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Systeembeheerder met 40u contract op +/- 30 minuten reisafstand (per auto) met partner.
  • Ik hanteer 7u slaap als het minimale aantal. Op minder slaap functioneer ik merkbaar slechter.
  • 7 dagen per week wandelen (5 dagen 30 min. in de pauze met collega's en ik het weekend 2x 30 min.); goed voor 210 minuten wandelen.
  • 2x per week +/- 75 minuten naar de sportschool; goed voor 150 minuten per week.
  • In totaal dus 370 minuten beweging.
  • 17:45 Evt boodschappen is alleen als iets mist of vers gehaald moet worden. Bij voorkeur doen we de weekboodschappen op zondagavond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LC-qQd4DibnDd3aSB0G6VSoSKVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/StE9AeuZakLRMUOAfFbuGw9x.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door robcoenen op 11-06-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ondernemer in telecommunicatie branche. 2 kids.

Doorseweekse dag
7.00u uit bed
8.15u kids naar peuterspeelzaal
8.45u klusjes rondom het huis, hond uitlaten
9.45u naar werk
10.00u werken
12.30u pauze, lunch
13.00u werken
20.00u stop werken
20.30u diner
21.00u ontspanning (tv kijken / series)
00.00u naar bed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10
Het wisselt of ik thuis of op kantoor werk. Ik heb relatief veel vrijheid om m'n eigen tijd in te delen (buiten meetings om) en daar maak ik ook graag gebruik van. We hebben geen kinderen, wel een hond. Ik werk 40 uur, mijn vrouw 24 uur in een winkel en daarnaast studeert ze nog waarbij ook 1 avond.

Op de dagen dat zij werkt / op school is ben ik meestal thuis (anders is de hond wel erg lang alleen), als ze vrij is ben ik meestal op kantoor, zo'n 2 dagen in de week. Kantoor is in Leeuwarden, heen- en terug is dat 2 uur reistijd. Die reistijd neem ik graag voor lief, we hebben een mooie locatie, ik heb fijne collega's en ik kan echt niet de hele week thuiswerken - dat is niet goed voor mijn mentale gesteldheid..
Ik werk 40 uur, ik ben geen ochtendmens maar ook geen langslaper, een uur of 6 is voor mij prima.

Een thuiswerkdag gaat ongeveer zo:

07.45 wekker
08.00 koffie
08.15 Opstaan douchen / koffie en iets eten
09.00 Laptop aan en begin met werken
12.00 Eten en met de hond wandelen
13.00 verder werken
16.00 even boodschappen doen / rondje lopen
16.30 verder werken
18.00 eten koken
19.30 hond wandelen
20.30 terug en tijd voor hobby / filmpje / gamen / lezen, of sportschool etc.
00.00 naar bed, vaak nog even wat lezen
01.00 slapen

Als ik naar kantoor ga dan:

07.30 wekker
07.45 opstaan + koffie
08.00 douchen + iets eten
08.30 In de auto naar Leeuwarden
09.30 Aankomst op kantoor, eerst even bijkletsen met collega's / roken / koffie drinken
10.00 Beginnen met werken
12.30 Broodje halen + rondje lopen door de stap, soms even een boodschapje doen (platenzaak, boekwinkel ofzo - kantoor zit in het centrum ;) )
13.30 verder werken
16.00 Pauze / rondje wandelen
16.30 verder werken
18.30 Naar huis
19.30 Thuis en eten
20.30 Met de hond wandelen
21.30 Hobby / TV / film etc.
00.00 naar bed, vaak nog even wat lezen
01.00 slapen

Het gebeurt nog weleens dat we op kantoor nog even een borrel halen rond een uur of 17.00, dan stoppen we dus eerder en ben ik nog weleens laat (00.00 ofzo) thuis.
Ook werk ik weleens een dag wat korter (6 uur bijvoorbeeld) om dan (het liefst op kantoor) een keer 10 uur door te gaan, bij een groter project bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
Randfiguur schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Deze viel me op, denk niet dat velen je dat nadoen in de ochtend! En 's avonds soms ook nog _/-\o_ Ik wil graag vaker lezen omdat het zo verrekte goed voelt (en is), maar slaag daar amper in. Het geheim is natuurlijk om er tijd voor te reserveren door ervoor te kiezen om andere dingen niet te doen, waar jij blijkbaar in bent geslaagd.

Relaxt dagritme trouwens. Beetje als een zzp'er, want herken me er wel in.
Ja het heeft heel wat discipline gekost om mijn verslaving van Twitter/YouTube/Instagram om te buigen naar m'n Kindle maar het is gelukt haha. Eigenlijk vooral tijdens COVID omdat ik zo sacho werd van het nieuws.

Dit jaar heb ik de eerste 3 Dune boeken gelezen en ben nu in 4 bezig (God Emperor of Dune)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Randfiguur schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Het geheim is om het niet te groot te maken. En niet om andere dingen niet te doen, maar combineer ze. Of doe het voor of nadat je iets anders gedaan hebt.

Ik was nooit echt een boekenlezer (las ongeveer een half boek per jaar), tot ik zo'n 3 jaar geleden mezelf de regel heb opgelegd dat ik minimaal 2 pagina's per dag zou gaan lezen, ongeacht wat er ook is. En dat heb ik nu al letterlijk 3 jaar lang volgehouden, elke dag.

2 pagina's is meestal letterlijk zo'n 2-3 minuten lezen, en dat is zo weinig, dat ik het zelfs nog even snel doe als ik me om 23:45 op een zaterdagavond realiseer dat ik nog niet gelezen heb.

En 'minimaal 2 pagina's' wordt al snel 5 of 10 pagina's lezen, want je bent toch al bezig :P Het is vooral om even over de initiële drempel heen te komen. Waardoor ik nu zo'n 20 boeken per jaar lees.

Alhoewel ik nu eigenlijk standaard 's ochtends wakker word, naar de wc loop, onderweg m'n huidige boek pak, en terwijl ik op de wc zit 5-10 minuten ga lezen. Waardoor ik vrijwel elke dag begin met gelezen te hebben, terwijl ik iets anders doe (:+), wat het nog eens efficiënt maakt ook ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 12-06-2022 11:12 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
ex87 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:55:Dit jaar heb ik de eerste 3 Dune boeken gelezen en ben nu in 4 bezig (God Emperor of Dune)
Lekker bezig, goede scifi, ben groot fan van het eerste boek. Ik vond vrij recent de Foundation-serie van Asimov heel onderhoudend, wel een heel andere schrijfstijl met zijn eigen charme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
Hahn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:06:
[...]

Het geheim is om het niet te groot te maken. (...) En 'minimaal 2 pagina's' wordt al snel 5 of 10 pagina's lezen, want je bent toch al bezig :P Het is vooral om even over de initiële drempel heen te komen. Waardoor ik nu zo'n 20 boeken per jaar lees.
Haha, zo simpel is het inderdaad. Lees zelf graag non-fictie en bij het juiste boek denk ik na 1 of 2 pagina's al: 'Verdorie, dit wist ik nog niet' en mijn nieuwsgierigheid zorgt dan dat ik verder lees. Zeker bij spannend vertelde non-fictie.

Op de wc en in bed lezen gaat bij mij niet werken, maar heb genoeg vrije tijd en buiten in de zon lezen is voor mij altijd een ultiem geluksmomentje. Kom maar op met die zomer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Wat voor mij ook hielp is de Kindle app op m'n homescherm zetten ipv van Instagram/Twitter. Als ik nu ergens moet wachten (auto laden, wachtkamer, vliegveld etc) dan open ik al snel de Kindle app voor even 4/5 pagina's (of meer).

Maar goed, zo wordt het wel erg offtopic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Leuk topic! Ik werk als process engineer, 40u in de week, woon alleen en ongeveer 15 min van kantoor (op de fiets). Thuiswerken mag eigenlijk zoveel je wilt als je werk het toelaat maar er wordt wel weer verwacht dat mensen wat meer naar kantoor komen om binding met de collega's te houden. Desondanks geen keiharde eis. Mijn dag ziet er eigenlijk hetzelfde uit of ik nou thuiswerk of op kantoor.

7:00 Wekker en klaar maken voor de dag (soms douchen, opfrissen, aankleden, etc.)
7:30 Kleine huishoudelijke dingetjes (vaatwasser uitpakken, was ophangen, even swifferen. Ik laat mijn wasmachine en vaatwasser vaak 's nachts draaien i.v.m. daluren, zo zijn die mooi tegelijk klaar als ik opsta.)
7:45 Broodtrommel volgooien en ontbijtsmoothie maken
8:00 Naar het werk (of laptop opstarten thuis)
8:15 Op werk en ontbijtsmoothie drinken tijdens opstarten
12:30 Broodtrommel leeg eten en rondje wandelen
13:00 Verder werken
16:45 Naar huis/supermarkt
17:15 Koken
18:00 Eten en alles opruimen
19:00 Sporten (meestal wielrennen, soms gym)
21:00 Douchen
21:15 Gamen/Serie kijken/Internet browsen/Lezen
22:45 Naar bed
23:00 Proberen te slapen
23:30 Meestal echt slapen

Acties:
  • +45 Henk 'm!

Verwijderd

Procesoperator in 5 ploegendienst met veel te veel kinderen.

Doorseweekse dag (vroege dienst)
05:00 uit bed
05:02 vloeken omdat je op lego blokje stapt
05:03 kinderen en vrouw wakker, iedereen kwaad
05:05 koffie met zwaar shagje
05:10 koffie met zwaar shagje
05:15 brood smeren
05:30 op spartamet naar werk
05:35 onderdeel van spartamet knapt af, trappen
05:45 koffie met zwaar shagje
06:00 vloekend rotzooi van collega's overnemen
07:00 koffie met zwaar shagje
07:30 schijten in de baas zijn tijd
08:00 koffie met zwaar shagje
09:00 koffie met zwaar shagje
10:00 ontbijt op het werk en koffie met zwaar shagje
11:00 koffie met zwaar shagje
12:00 koffie met zwaar shagje
13:00 koffie met zwaar shagje
14:00 naar huis op de kapotte spartamet
14:15 thuis, spartamet repareren
14:45 koffie met zwaar shagje
15:00 op de bank ploffen
17:00 vrouw thuis, boos dat er wéér niks gedaan is in huis
17:05 kinderen zoeken, blijken nog op schoolplein te staan
18:00 eten van de lokale snackbar
19:30 kinderen op bed prakken
20:00 ontspanning (bier drinken of neuken)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2022 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 15:01
Thuis werken:

07:45 uit bed
09:00 werken
12:30 pauze
13:00 werken

Naar kantoor:

07:45 uit bed
08:45 naar werk
09:00 werken
12:30 pauze
13:00 werken
17:30 naar huis
17:45 eten

Schiet tussen de palen en je scoort!

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
Graag niet alleen je dagindeling opsommen, maar ook toelichten. Het blijft een discussie-forum. :)