Ook maar eens een duit in het zakje doen:
Werkdagen (ma-do):
06:00: Wekker en opstaan, aankleden + rondje badkamer, zoontje (1,5 jaar) uit bed halen en aankleden
06:30: Zoon en vrouw helpen met ontbijt, fietsen klaar zetten etc, intussen ook zelf spullen bij elkaar pakken
06:45: Zoon en vrouw op de fiets naar opvang en werk (opvang zit naast haar werk), Laatste dingen opruimen
07:00: Zelf op de fiets naar werk (Racefiets of E-bike) (Afstand: 23 km)
07:45: Aankomst op werk, omkleden van fietskleding naar 'werkkleding'
08:00: Mail bijlezen en intussen ontbijt naar binnen werken + kop thee
16:30 - 17:00: Omkleden naar fietskleding, Op de fiets naar huis
17:30 - 18:00: Aankomst thuis + douchen indien nodig (warm weer + fietsen), indien nodig nog helpen bij avondeten, eten, spelen met zoontje
18:30: Zoon richting bad (meestal om de dag tenzij noodzakelijk)
19:00: Bedritueel zoontje (in de slaapzak, tandenpoetsen, boekje lezen)
19:30: Zoon slaapt, vrije tijd begint (sport, lezen, filmpje kijken, klusje in huis, ... )
22:00 - 23:00: Ontbijt en lunch voor volgende werkdag maken, bedtijd
Op dagen dat mijn vrouw een 24-uurs dienst draait (paar keer per maand van 08:00-08:00) dan ga ik met de auto naar werk en haal ik mijn zoontje op van de opvang. Ligt helaas ver buiten mijn eigen woon-werk route. Eten komt die avond uit de diepvries van een vorige avond. En de volgende ochtend breng ik hem ook weer naar de opvang voor ik zelf naar werk rij. Dat zijn wel drukke dagen, maar met beetje voorbereiding de avond ervoor lukt het allemaal wel.
Op de vrije vrijdag en in het weekend gaat het 'wekkertje' van zoonlief ook rond 06:00 af, dus uitslapen is er meestal niet bij. Het mannetje heeft net zo'n intern atoomklokje als zijn vader. Moeders niet altijd even gelukkig mee.
Dagen worden momenteel grotendeels ingevuld op basis van slaapschema van mijn zoon. Slaapt meestal van 12:30-14:30. Gelukkig slaap hij ook prima 2x een uurtje in de auto als we ergens heen willen. Soms even puzzelen, maar we kunnen uiteindelijk altijd wel doen wat we willen.
[
Voor 21% gewijzigd door
Farmerwood op 22-07-2019 13:26
. Reden: info toegevoegd ]