Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tolmeist
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
6:30 Wekker
6:45 Uit bed, ontbijten met de kids, eten klaar maken voor werk, hond uitlaten etc.
7:40 Onderweg (super lang rijden :P )
7:50 Op werk, bak koffie, een beetje hangen
8:00 - 16:30 werken
16:45 Thuis (want ja "druk" op de weg :O ) Honden uitlaten
18:00 eten, spelen met de kinderen, wandelen, fietsen etc.
19:15 Kinderen douchen, naar bed brengen
19:45 TV kijken, hangen, gamen, chillen, vrouw aandacht geven (maak ervan wat je wilt)
22:30 naar bed

Zwaar leven!

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

8:00 uit bed (soms 10:00 als ik 's avonds nog laat met werk bezig ben geweest)
8:15 achter de computer duiken (geen ontbijt)
Af en toe ergens tussen 12:00 en 14:00 lunch (als ik echt honger heb)
Tussen 18:00 en 19:00 eten
19:30 kids in bed leggen
20:30-23:59 TV kijken met soms nog wat calls tussen door, als ik tot laat calls heb blijf ik vaak nog even wat langer op (01:00-01:30)

In het weekend sta ik de ene dag met de kids op, de vrouw de andere dag en doe ik vaak nog wat werk.
4-6x per jaar een trip van 4-5 dagen naar het buitenland, meestal presenteren op events.

Al met al werk ik wel 50-60 uur per week, maar geen reistijd.

V&A:24 Core Xeon E5 v4, 256GB ECC met dual 10Gbit upgradeset

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08:39
dehardstyler schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:25:
[...]

Ik vind "vrij veel" wel een understatement eigenlijk. Met alle respect: wat houdt het leven zo nog in?
Ik geef je gelijk. Het leven op deze manier heeft niet veel nut en het wordt er ook niet beter op. Gelukkig heb ik veel mensen die mij steunen en helpen waar het nodig is.
Kan daar echt helemaal niks aan gedaan worden?
Ik ben bij diverse orthopeden geweest, waaronder de beste die in Nederland, Duitsland en Belgie te vinden zijn, en die kunnen weinig betekenen op dit moment. Het enige wat een oplossing zou zijn is de zenuwen die de pijn veroorzaken uit te blokkeren met als gevolgen dat ik mijn gevoel vanaf mijn middenrif tot en met mijn voeten verlies, hier heb ik toen niet voor gekozen.
Tot die tijd hoop ik op een medisch wonder die mijn pijnklachten wegneemt zonder het verlies van gevoel.

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:29
BladeSlayer1000 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:11:
[...]

Ik geef je gelijk. Het leven op deze manier heeft niet veel nut en het wordt er ook niet beter op. Gelukkig heb ik veel mensen die mij steunen en helpen waar het nodig is.
Dat is ook heel belangrijk! Fijn dat je dat hebt.
Ik ben bij diverse orthopeden geweest, waaronder de beste die in Nederland, Duitsland en Belgie te vinden zijn, en die kunnen weinig betekenen op dit moment. Het enige wat een oplossing zou zijn is de zenuwen die de pijn veroorzaken uit te blokkeren met als gevolgen dat ik mijn gevoel vanaf mijn middenrif tot en met mijn voeten verlies, hier heb ik toen niet voor gekozen.
Tot die tijd hoop ik op een medisch wonder die mijn pijnklachten wegneemt zonder het verlies van gevoel.
Jeetje, dat is nogal wat. Ik kan mij voorstellen dat je daar niet voor kiest.

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:19
Devian schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:15:

Ik hoop dat de meesten hier bekend zijn met het verband tussen weinig slaap en dementie op latere leeftijd...
Voordeel is dat je er dan toch niets meer vanaf weet.
Volgens mij is 8 uur aanbevolen qua slaap voor volwassenen maar is dit wel een gemiddelde. Iemand heeft meer of minder nodig dan dit. Structureel 5 uur is naar mijn idee wel te kort. Maar goed. Tijd om te slapen ;).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:23

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

ppbruins schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:07:
[...]
Dus als je op een snelweg rijdt waar 130 is toegestaan, maar een automobilist 'durft' niet harder te rijden dan 110 en houdt de linker rijbaan kilometers bezet, dan ligt het aan mij dat ik hiermee tijd verlies.
Correctie: wíl niet harder. Sterker nog, ik wil niet harder dan 100. Niet omdat ik dat niet durf (heb vorig weekend nog bijna 200 op de GPS gereden in Duitsland), maar omdat ik zuinig ben. Mijn verbruik is 4,5 l / 100 km (1 op 22), en dat hou ik graag zo. Als ik 130 ga rijden, gaat m'n verbruik rustig naar 1 op 18, en dat betekent dat ik 130 km minder kan rijden op 'n tank. Vind ik toch aanzienlijk. Tenzij al die 130-rijders mij het verschil vergoeden, dat vind ik ook prima :Y (Overigens rij ik wel netjes rechts, voordat ik dat commentaar krijg :P)

En een snelweg heeft altijd netjes 2 banen, en kilometers links blijven rijden met 110 is ook overdreven (gebeurt hooguit incidenteel), tenzij ze niet naar rechts kúnnen, omdat daar 90 wordt gereden door de vrachtwagens.

Maar ook het verschil tussen 110 en 130 levert over 5 km nauwelijks in tijd meetbare vertraging op. Je laat je opnaaien door subjectieve tijdsverschillen, niet door objectieve tijdsverschillen. Gewoon rustiger rijden, op tijd vertrekken, kom je veel ontspannener en effectiever aan. Heb je veel meer aan je tijd :)

Stop intimidatie bij abortusklinieken: teken de petitie hier!

• ppbruins
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12:02
Ardana schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:46:
[...]

Maar ook het verschil tussen 110 en 130 levert over 5 km nauwelijks in tijd meetbare vertraging op. Je laat je opnaaien door subjectieve tijdsverschillen, niet door objectieve tijdsverschillen. Gewoon rustiger rijden, op tijd vertrekken, kom je veel ontspannener en effectiever aan. Heb je veel meer aan je tijd :)
Soms laat ik me daar inderdaad door 'opnaaien', maar het is gewoon een constatering. Misschien moet er een aparte rijstrook komen voor weggebruikers die niet harder willen|kunnen|durven rijden dan 120km.

Vanochtend ook weer een geval voor me op de weg. Iemand die rond de 120 rijdt. Invoegt vlak voor een busje en meteen op de rem trapt omdat ze vast niet zo hard wil rijden |:( Dit kostte mij overigens niet veel tijd. Hooguit een paar honderdste :)

• Valandin
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01-11 00:23
Ik heb net een verhuizing achter de rug om precies dit te veranderen.

Voorheen:

07:00 - Wekker
07:50 - Wegrijden naar werk
09:00 - Beginnen op Werk
17:00 - Omkleden op werk en op weg naar de sportschool
18:15 - Sportschool
19:30 - Thuis & Eten
20:00 - Netflixen/Gamen
23:00 - Naar bed

Nu:

08:15 - Wekker
08:50 - Op de fiets
09:00 - Beginnen op werk
17:05 - Thuis & Omkleden
17:10 - Sportschool (Aan huis een sportschool gebouwd)
18:00 - Eten
18:30 - Netflixen/Gamen/Etc
24:00 Naar bed

In plaats van 07:00 tot 19:30 druk te zijn ben ik nu van 08:15 tot 18:00 druk.
2 uur en 45 minuten per dag winst. 14 uur per week meer vrije tijd dus. Heerlijk!

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Ik vind dat altijd zo'n dooddoener.....

Harder rijden maakt wél verschil.
Ik heb nu tijdelijk een vaste route met alleen maar N-wegen waar inhalen vrijwel niet kan en heb het meer dan eens gemeten (en uitgerekend). Vrijwel altijd rij je achter een vrachtwagen die 80 á 90 rijdt, als ik dan heel soms eens geen vrachtwagen heb en de hele route 100 á 110 kan rijden scheelt dit zomaar 10 minuten enkele reis.

Dat is dus 20 minuten op een dag, 100 minuten in een week, 400 minuten in een maand. Kortom, circa 6,5 uur die ik niet in de auto zou hoeven te zitten als ik dagelijks gewoon de Vmax zou kunnen rijden.

Nu klaag ik niet over vrachtwagens, ik rijd zelfs liever achter een vrachtwagen dan achter een auto die zijn snelheid niet vasthoudt. Vrachtwagens rijden doorgaans zo hard als ze kunnen/mogen, automobilisten hebben ontzettend moeilijk om hun snelheid vast te houden cq hun cruise control te gebruiken en/of de max toegestane snelheid te rijden.

Disclaimer: ik heb het niet over té hard rijden, extra brandstofverbruik, gevaar, milieu etc etc
Puur naar de reistijd gekeken maakt het wél verschil.

• Fr33z
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 29-09 22:14
B-Real schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:40:
[...]

Ik heb nu tijdelijk een vaste route met alleen maar N-wegen waar inhalen vrijwel niet kan en heb het meer dan eens gemeten (en uitgerekend). Vrijwel altijd rij je achter een vrachtwagen die 80 á 90 rijdt, als ik dan heel soms eens geen vrachtwagen heb en de hele route 100 á 110 kan rijden scheelt dit zomaar 10 minuten enkele reis.

Dat is dus 20 minuten op een dag, 100 minuten in een week, 400 minuten in een maand. Kortom, circa 6,5 uur die ik niet in de auto zou hoeven te zitten als ik dagelijks gewoon de Vmax zou kunnen rijden.

Nu klaag ik niet over vrachtwagens, ik rijd zelfs liever achter een vrachtwagen dan achter een auto die zijn snelheid niet vasthoudt. Vrachtwagens rijden doorgaans zo hard als ze kunnen/mogen, automobilisten hebben ontzettend moeilijk om hun snelheid vast te houden cq hun cruise control te gebruiken en/of de max toegestane snelheid te rijden.

Disclaimer: ik heb het niet over té hard rijden, extra brandstofverbruik, gevaar, milieu etc etc
Puur naar de reistijd gekeken maakt het wél verschil.
OK, stel dat het klopt wat je schrijft, prima als je het gemeten hebt dan zou het kunnen. Dan nog blijft staan dat het gewoon pech is, de maximale snelheid is niet 1 of ander heilig doel voor automobilisten waarbij er meteen iets niet goed gaat als je deze snelheid niet haalt.

Ik vind dit de grootste dooddoener: "als mensen zouden leren rijden (lees, net zo hard/zacht/scheef/recht als ik) DAN zou ik een X tijd minder reistijd hebben"

Dat kan helemaal niet, want we hebben gewoon te maken met een situatie met veel verschillende weggebruikers en daarom heb je je aan te passen. Het alternatief is altijd rucksichtloss de Vmax proberen te scheuren, maar dat loopt meestal niet goed af.

• FunkyBro
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-11 16:01
[...]

Mee eens dat 10 minuten winst altijd fijn is, maar aan de andere kant: je weet dat de kans op doorrijden en continu Vmax rijden erg klein is, zelfs al zou iedereen 'beter' rijden, dus je niet druk hoeven maken dat je niet Vmax kan rijden en je ergeren aan alles en iedereen op de weg is ook wat waard.

Ik was ook altijd linkerbaan, Vmax +10 als het kan, ergeren aan iedereen die onder Vmax rijdt, opgefokt in de auto zitten en zo ook op werk aankomen en dit meenemen in de hele dag. Nu rijd ik toch echt liever Vmax -10, meer met het verkeer mee, accepteren dat het niet zo hard kan en iets later op werk aankomen, maar wel een stuk ontspannender :) Zelfs een langlopende rugpijn is een stuk minder omdat ik relaxter in de auto zit.

Voor beide kanten dus wat te zeggen, m.i. niet direct een dooddoener.

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13-11 14:05

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

06:20 op.
07:15 in de auto naar werk.
8:00-16:30 werk.
17:15 thuis.
17:15-18:00 eten koken, sigaretje doen
18:00-18:30 eten.
18:30-19:00 paar huishoudelijke werkzaamheden
19:00-22:30 tijd voor mezelf.
22:30- 06:20 slaap.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• roches
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-11 22:46
Ik werk in 2-ploegen dienst...

De ochtenddienst-week:

4.45 Opstaan en klaarmaken, vooral koffie!
5.30 naar het werk.
6.00 werken
-- Tijdens het werk maak ik gemiddeld 10.000 tot 12.000 stappen en de nodige lichaamsbeweging
14.05 naar huis.
14.30 thuis, ff relaxen...
16.30 eten koken
17.15 eten
17.45 kan van alles zijn
18.30 - 19.30 powernap
's avonds diverse mogelijkheden.
23.30 naar bed.

De avonddienst-week:

+/- 10.00 opstaan
Diverse zaken..
13.30 naar het werk
13.55 werken
-- Tijdens het werk maak ik gemiddeld 10.000 tot 12.000 stappen en de nodige lichaamsbeweging
22.00 klaar met werk, meestal als er geen byzonderheden zijn...
22.30 thuis
Relaxen met een biertje en een beetje TV kijken.
01.30 slapen

Geen sportschool nodig, ik ben al aktief genoeg op m'n werk.

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 09:53
Werk op de baan, in een straal van max 100km rond mijn huis.

6h : opstaan.
6h -> 7h : wassen, aankleden, eten, tanden poetsen, wc, planning bekijken.
7h -> 8h: rijden richting eerste klant (meestal verste eerst en zo dichter naar huis, in totaal ongeveer 150km per dag rijden van klant naar klant)
8h -> 17h: werken, middagpauze is nog een werkpuntje, zou ik graag wat beter afbakenen, meestal werk ik nu gewoon door wat nu ook niet echt een probleem is.
Tegen 17h15 à 17h30 thuis van werk, soms eens iets vroeger soms eens iets later, niets extreems.
17h30 -> 21h: ontspanning, eten, klein klusje, opruimen, gamen, afwassen, lezen.
21h -> 22h: +/- een uurtje administratie voor het werk.
22h00 -> 23h: ontspanning, nog wat lezen en zo, heel rustig richting bedtijd ongeveer om 23h.

We zijn een gezin van 3, de kleine is nu een goeie 9j en trekt zelf goed zijn plan ivgl met een peuter dan toch :).
Best wel een redelijk rustige periode nu al een tijdje.

Wel interessant om te zien dat ik toch een 10 à 11h per dag bezig ben voor het werk, alles inbegrepen. Niet dat het een stressjob is maar toch.
Er is nog ruimte voor optimalisatie, vooral dan op vlak van administratie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:10

PcDealer

HP ftw \o/

Vanuit Utrecht Reinsweerd naar Veldhoven. Afhankelijk van mijn starttijd (08:00 of 09:00) ben ik om 16:30 of 17:30 klaar. Nu met de vakantie ben ik rond 18:00-19:00 thuis @85 km/u met de auto.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:23

Blerp

Geüpgegraded

Amersfoort noord naar Houten. Meestal vertrekken ergens tussen 06:45u en 07:15u voor een aankomst tussen 07:30u en 08:00u, tussen 15:30u en 16:00u richting huis en dan tussen 16:00u en 16:30u weer thuis :)

De ene keer wat korter, de andere keer wat langer. Flexibiliteit gaat gelukkig twee kanten op :)

If it ain’t broke, fix it till it is
To meh, or not to meh, tha'ts... meh

• joke_name
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:06
Ik werk als consultant met klanten in NL en buitenland.

In NL werk ik vanaf thuis of klant afspraken en 1 keer in de week op kantoor.
In het buitenland altijd klanten bezoeken.

NL:
07:45 wekker even lezen Blendle lezen
08:00 opstaan / douchen / ontbijt.
08:30 - 18:00 werken. Probeer mijn klant afspraken altijd in de ochtend te plannen vanaf 09:30.

Tussendoor even boodschappen doen.
18:00 - 18:30 eten maken.
18:30 - 18:50 dutje op de bank maximaal 20 minuten.

2 keer in de week sporten van 20:30 tot 22:00 en daarna drankje (geen alcohol)
Wanneer geen sport avonden lekker relaxen filmpje kijken afspreken met vrienden.

Klant afspraken in de ochtend is bij mij echt ding.
Als ik een klant afspraak in de middag heb ben ik de hele ochtend heel onrustig.

Komt omdat je het gevoel heb dat je elk moment weg moet enzovoort.
Maar momenteel 95 procent van mijn afspraken zijn in de ochtend.

Momenteel draai ik een project met een Amerikaanse klant. Daardoor ook calls in de late middag en soms ook avond.

Soms zoals vanochtend doe ik een morningrun voor het ontbijt van 3-5 KM.
Dat is een goede start van de week.

joke_name wijzigde deze reactie 22-07-2019 08:22 (5%)

• TheMandroid
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-11 07:48
6.45 opstaan
7.15 vertrekken
7.30-16.00 werken
16.15-17.45 sporten
18.00 supermarkt
18.15 thuis, koken
19.00 eten
19.45 tafel afruimen.
20.00 - 23.30 vrije tijd.

Dus gemiddeld 6u slaap per dag.
Wat voor mij veel te weinig is. Maar liever moe op het werk dan te weinig vrije tijd.

TheMandroid wijzigde deze reactie 22-07-2019 07:58 (26%)

• Majin Buu
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
7.45 opstaan :( & eten
8.15 vertrekken naar werk
8.40 - 17.00 werken
17.30 thuis
18.00 eten
19.00 sporten
20.00 zoon (10j) naar bed commanderen :)
20.15 - 23.30 vrije tijd.

Zowel de vrouw als ik hoeven niet ver te reizen voor werk, zij in onze woonplaats en ik 18 km ervanaf, dus weinig te klagen over vrije tijd.

i7 8700 / Z370P-D3 / 16GB DDR4 2666 / GTX1070 FTW

• newtastyland
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-11 23:36
[...]

Vrijwel altijd rij je achter een vrachtwagen die 80 á 90 rijdt, als ik dan heel soms eens geen vrachtwagen heb en de hele route 100 á 110 kan rijden scheelt dit zomaar 10 minuten enkele reis.

Je rekent je rijk aangezien je, zoals je zelf aangeeft, vrijwel altijd achter een vrachtwagen rijdt.

• Farmerwood
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Ook maar eens een duit in het zakje doen:

Werkdagen (ma-do):
06:00: Wekker en opstaan, aankleden + rondje badkamer, zoontje (1,5 jaar) uit bed halen en aankleden
06:30: Zoon en vrouw helpen met ontbijt, fietsen klaar zetten etc, intussen ook zelf spullen bij elkaar pakken
06:45: Zoon en vrouw op de fiets naar opvang en werk (opvang zit naast haar werk), Laatste dingen opruimen
07:00: Zelf op de fiets naar werk (Racefiets of E-bike) (Afstand: 23 km)
07:45: Aankomst op werk, omkleden van fietskleding naar 'werkkleding'
08:00: Mail bijlezen en intussen ontbijt naar binnen werken + kop thee
16:30 - 17:00: Omkleden naar fietskleding, Op de fiets naar huis
17:30 - 18:00: Aankomst thuis + douchen indien nodig (warm weer + fietsen), indien nodig nog helpen bij avondeten, eten, spelen met zoontje
18:30: Zoon richting bad (meestal om de dag tenzij noodzakelijk)
19:00: Bedritueel zoontje (in de slaapzak, tandenpoetsen, boekje lezen)
19:30: Zoon slaapt, vrije tijd begint (sport, lezen, filmpje kijken, klusje in huis, ... )
22:00 - 23:00: Ontbijt en lunch voor volgende werkdag maken, bedtijd

Op dagen dat mijn vrouw een 24-uurs dienst draait (paar keer per maand van 08:00-08:00) dan ga ik met de auto naar werk en haal ik mijn zoontje op van de opvang. Ligt helaas ver buiten mijn eigen woon-werk route. Eten komt die avond uit de diepvries van een vorige avond. En de volgende ochtend breng ik hem ook weer naar de opvang voor ik zelf naar werk rij. Dat zijn wel drukke dagen, maar met beetje voorbereiding de avond ervoor lukt het allemaal wel.

Op de vrije vrijdag en in het weekend gaat het 'wekkertje' van zoonlief ook rond 06:00 af, dus uitslapen is er meestal niet bij. Het mannetje heeft net zo'n intern atoomklokje als zijn vader. Moeders niet altijd even gelukkig mee. :P
Dagen worden momenteel grotendeels ingevuld op basis van slaapschema van mijn zoon. Slaapt meestal van 12:30-14:30. Gelukkig slaap hij ook prima 2x een uurtje in de auto als we ergens heen willen. Soms even puzzelen, maar we kunnen uiteindelijk altijd wel doen wat we willen.

Farmerwood wijzigde deze reactie 22-07-2019 13:26 (21%)
Reden: info toegevoegd

• Joey117
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:55
Gelukkig woon ik lekker dicht bij mijn werk.
Heb ook wel eens 120+ kilometer moeten reizen, dus 3,5-4 uur per dag onderweg zijn. Dan gaat je leven aardig overhoop, feitelijk leef je dan om te werken.

Mijn huidige schema is:
08:00 opstaan, bammetjes smeren en tanden poetsen.
08:15 vertrek naar werk
08:30 aankomst werk. Emails lezen + ontbijten.
12:30, rondje lopen. Eten doe ik wel achter mijn bureau.
17:00 Naar huis.
17:15 Thuis, boodschappen doen, opruimen, schoonmaken, koken, etc.
18:30 Me-time
22:30 bed-time.

Ik merk dat het inplannen van de dagelijkse klusjes na mijn werk en voor het eten mij veel "stress" scheelt. Na het eten kan ik afschakelen en ben ik niet meer bezig met werk en klusjes.

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-11 21:37
Hoewel ik vroeger op 20 minuten fietsen van mijn werk woonde, ben ik nu een stuk meer tevreden ondanks de toegenomen reistijd:

6:00 Opstaan, Douchen, ontbijt
6:30 Fiets naar het station
7:30 Op werk
17:00 Naar huis
18:00 Thuis, eten staat dan meestal bijna klaar, eten met vrouw en kinderen
19:00 Spelen met de kinderen en naar bed brengen
20:00 Me time; Netflix, knutselen, gamen, lezen, etc.
22:30 Naar bed

Op de dagen dat ik thuis ben is het opstaan rond 7:00, kinderen up and running krijgen en naar school brengen en dan lekker de ochtend/middag klusjes in huis en boodschappen doen.

Dit doe ik nu ruim een jaar en is prima te doen. Tijdens de treinreis van ongeveer 45 minuten kan ik lekker boeken lezen en ondertussen Spotify luisteren, waardoor ik in de avond tijd heb voor de andere hobby's.

• Farmerwood
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Joey117 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:37:
Ik merk dat het inplannen van de dagelijkse klusjes na mijn werk en voor het eten mij veel "stress" scheelt. Na het eten kan ik afschakelen en ben ik niet meer bezig met werk en klusjes.
Wat valt er bij jou precies onder 'klusjes' als ik vragen mag?

Ik reken er zelf b.v. ook een stukje tuin/fiets-onderhoud bij wat ik juist heerlijk vind omdat het ook rust geeft.
EcoR schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:51:
Hoewel ik vroeger op 20 minuten fietsen van mijn werk woonde, ben ik nu een stuk meer tevreden ondanks de toegenomen reistijd:

Dit doe ik nu ruim een jaar en is prima te doen. Tijdens de treinreis van ongeveer 45 minuten kan ik lekker boeken lezen en ondertussen Spotify luisteren, waardoor ik in de avond tijd heb voor de andere hobby's.
Ik had bij mijn vorige baan een reistijd van 15 fietsminuten en nu 45 min fietsen. Eigenlijk vind ik het fijner, want 15 min is te kort om de werkdag helemaal af te sluiten. Als ik nu thuis kom dan is werk echt pas iets voor de volgende dag.
Bijkomend voordeel is dat ik elke dag al 90 min aan het sporten ben en mijn conditie is het afgelopen half jaar gigantisch vooruit gegaan (en de was al helemaal niet slecht).

Farmerwood wijzigde deze reactie 22-07-2019 13:55 (47%)

• Joey117
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:55
Farmerwood schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:51:
Wat valt er bij jou precies onder 'klusjes' als ik vragen mag?
Dat zijn voor mij de kleine huishoudelijke dingen die snel te doen zijn, maar waar ik meestal geen zin in heb. Dat is eigenlijk alles van wassen, strijken en stofzuigen tot de administratie bijhouden of een schilderij ophangen.

Als iets niet af is na een uur, dan laat ik het liggen voor de volgende dag, maar vaak genoeg heb ik ook een paar dagen niets te doen in dat uur.

Het is voor mij ook een stok achter de deur om die dingen niet te lang te laten liggen.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ik sluit me ook aan bij liever moe dan weinig vrijetijd, alhoewel ik er soms wel wat aan wil veranderen.

Op dagen dat ik naar kantoor ga (3 dagen per week gemiddeld):
06.25 wekker
07.00 in de auto
08.15 beginnen met werken
17:00 - 17.30 (afhankelijk van drukte) naar huis
18:30 koken
19.00/19.30 eten (afhankelijk van hoe laat mijn vriendin thuis is)
20.00/20.30 relaxen (of af en toe wat klussen e.d.)
00.00 naar bed (ik ben iemand die niet direct in slaap valt, meestal na +- 20-30 minuten, dus +- 6 uur slaap).

Dagen dat ik thuis werk (gemiddeld 2 per week):
08.15 wekker
08.20 ontbijt
08.30 Beginnen met werk
18.30 stoppen met werk & koken
19.00/19.30 eten (afhankelijk van hoe laat mijn vriendin thuis is)
20.00/20.30 relaxen
00.45 naar bed (dit is dus eigenlijk de bedtijd van de dag voordat ik thuis werk. Ik slaap als ik thuis werk meestal wel iets meer dan 7 uur, ik merk dat ik aan iets meer dan 7 uur altijd wel genoeg heb).

En dan het weekend slaap ik meestal een uurtje of 9 per nacht :P Maar in het weekend doe ik dan weer de zaken waar ik door de week niet aan toe kom of geen zin in heb:
Schoonmaken
Boodschappen (voor de hele week)
Sociale verplichtingen :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12:21

Richh

HODL

07:45 wekker
08:15 lopend naar het station
08:20 trein vertrekt
09:00 op aankomststation
09:05 op kantoor
17:00 stoppen met werken
17:05 trein vertrekt
17:45 op aankomststation
17:50 weer thuis
18:15 koken
18:30 eten
19:00 freetime / sociale verplichtingen, opruimen, wassen, etc :P
~0:30 slapen

Echter zit ik regelmatig een half uurtje tot een uurtje langer op kantoor, en pak ik de laptop savonds er toch ook wel regelmatig bij. In de trein ben ik ook zeker 50% van de tijd aan het werk.

Wil graag eerder slapen maar kom altijd al moeilijk in slaap. In het weekend slaap ik regelmatig het klokje rond ter compensatie :+

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:16
06:25 wekker + snooze
07:00 journaal kijken
07:30 fietsen naar werk
07:45 werken
16:00 fietsen naar huis
16:15 thuis
17:30 eten
17:45 family time
19:00 kinderen naar bed
21:00 lezen in bed
21:01 slapen

Al moet ik ook soms de kinderen wegbrengen en halen en gaan we soms eerder of later naar bed. En na de vakantie ga ik ook weer sporten, dus dan ben ik vaak ook tussen 16:00 en 17:00 druk...

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-11 21:12

Zenix

BOE!

6:25 wekker
6:55 auto
7:30 werk
16:00 naar huis
16:35 thuis
16:45 eten
17:15-22:00 series, gamen en fitness
22:00 slapen

Zenix wijzigde deze reactie 22-07-2019 19:11 (5%)

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 02:45
Ik doe ook maar eens mee:

6:10 Wekker
6:15 - 7:15 Fitness
8:00 Lopend naar werk
8:15 - 18:15 Werk
18:30 Thuis
23:00/24:00 Slapen

Do what you love, do it often

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12:07

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

7:00 wekker
7:15 opstaan, eten
7:55 deur uit, naar het werk lopen
8:00 werken
16:30 deur uit, naar huis lopen
16:35 thuis, even relaxen voor het eten, wachten tot vriendin thuiskomt
17:30 samen eten maken & opeten
18:30 afruimen, rondje fietsen, bankhangen, Tweakers
22:00 / 22:30 naar boven, in bed nog wat browsen
23:00 / 0:00 slapen

Bevalt prima, geen reistijd hebben :D
Zijn beiden 27, als we ooit kinderen krijgen zal e.e.a. wel wat anders eruit komen te zien denk ik :+

ThinkPad wijzigde deze reactie 22-07-2019 19:23 (19%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• gr8-jen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:45
Tsja mijn werkweek:

6:30 opstaan, douchen en ontbijt
~7:05 naar werk
7:30 werken
16:30 thuis van alles: met kids naar speeltuin, beetje klussen voor eigen speeltuin, klussen voor thuis zoals horren plaatsen. Het varieert per dag
18:00 eten
19:00 kids naar bed, voorlezen
19:45 tijd voor ons
23:00 slapen

Eigenlijk wil ik een half uur eerder naar mijn werk maar dit is (nu nog) buiten officiële openingstijden.
En ik probeer reistijd tot 30 minuten te houden. Ik had even een half jaar van klussen in nieuw huis en extra reizen omdat nieuw werk dichtbij het nieuwe huis zat maar dat is gelukkig voorbij.

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:59
05:45 wekker
06:55 richting station om vrouw af te zetten.
07:30 op werk
18:00 vertrek richting station om vrouw op te halen.
18:30 thuis. Beetje werk en browsen.
20:00-21:00 tussen deze tijd eten we meestal terwijl we tv kijken.
23:00-24:00 tussen deze tijd gaan we slapen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:08
07.00 Wekker.
07.15 Ontbijten
08.00 Op de fiets
08.15 Werk
17.00 Op de fiets
17.30 Eten (met kinderen, duurt een tijdje ;) )
19.00 Kinderen op bed leggen
19.30 Hardlopen, fietsen, wandelen, hangen, iPad ...
22.30 Naar bed

Heerlijk, die vrije avonden. Ik merk dat ik ze ook wel nodig heb. Wanneer ik 's avonds wat heb (vergadering, ...) kom ik moeilijk tot rust in mijn hoofd. Dan slaap ik echt slecht en ben ik de volgende dag weinig waard.

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-11 18:56
7:00: wekker
8:15: naar werk
8:30 - 17:30: werken
18:00: koken en eten
19:00: meestal relaxen (lezen, tv, PS, spelen met de katten) en meestal wat klusjes (wasjes draaien, vouwen, vaatwasser, etc.)
21:30-22:00: rond die tijd klaarmaken voor bed en daar nog wat lezen
22:30-23:00: rond die tijd slapen

Ik heb mijn slaap nodig, anders raak ik uitgeput, werken mijn hersenen overdag niet fatsoenlijk (geen concentratie, futloos, geen zin), voelt mijn lichaam alsof het drie maal overreden is en op lange termijn ga ik richting depressieve gedachten. Voor mij dus belangrijk om op te letten. Ben nu ook al te laat ;-)

vickypollard wijzigde deze reactie 22-07-2019 23:37 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benlanka
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ligt aan de meteorologendienst:

Dienst 1:

5.20 opstaan
5.30 begin dienst vanuit huis
7.45 naar kantoor
8.35 op kantoor
14.30 naar huis
15.20 thuis
18.30 eten
19.30 koffie
20.00 huishouden
21.00 krant, iPad favo websites
22.00 naar bed

Dienst 2:

9.00 opstaan
9.30 koffie, krant, iPad favo websites
10.30 huishouden
12.00 lunchen
13.10 op weg
14.00 op kantoor
14.15 begin dienst
22.45 einde dienst, naar huis
23.35 thuis
00.30 slapen

benlanka wijzigde deze reactie 23-07-2019 00:49 (10%)

• Mir64za
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13-11 23:27
Dienst 1:

6.30 opstaan
7.10 naar Kantoor
07.30 Werken
16.00 naar huis
16.15 thuis
16.30 Eten maken
17.00 eten
17.30 Sporten
20.00 thuis
Tv Kijken/Gamen/zelf studie

22.45 naar bed

Dienst 2:

8.30 opstaan
9.10 naar kantoor
9.30 Werken
18.00 naar huis
18.30 Eten maken
19.00 Eten
19.30 Sporten
21.30 Thuis
Gamen/tv kijken/Zelf studie
00:00 naar bed

• Eagle19
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 08:34
6:15 wekker, opstaan, ontbijt klaar zetten voor rest v gezin etc.
06:55 fietsen naar werk
07:00 - 14:45 werken
15:00 thuis
15:00 - 16:00 boodschappen doen, huishouden, etc
16:00 (3x per week) kids halen bij opvang.
16:30 ontspannen, kletsen met kids, etc
17:30 eten koken, eten, af/op ruimen.
19:00 kids naar bed brengen
19:30 vrije tijd met sport, ontspanning, oefenen brandweer, etc
23:00 naar bed.

Voordeel van 36 uren werkweek, en dichtbij je werk wonen.
Zou geen lange reistijd meer willen hebben.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08:39
BladeSlayer1000 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:36:
Mijn standaard ritme is;
06:45: opstaan, eten en medicijnen innemen
07:15: vertrekken naar het werk
07:30: op de werkplek
16:00: vertrek van het werk naar huis
16:15: Indien ik honger heb eten, douchen en anders duik ik het bed in tot 6:45 de volgende ochtend.

De enige uitzondering is woensdag dan heb ik het volgende rooster;
07:30: Een beetje gamen, programmeren, indien nodig boodschappen doen
12:30: lunch
13:15 vertrekken naar fysiotherapie
14:00: fysiotherapie volgen
15:00: vertrekken naar huis, daarna eten voorbereiden en als ik nog wat tijd over heb gamen
17:00: douchen en mijn bed in duiken

Ik weet van mijzelf dat ik vrij veel slaap, en een oorzaak daarvan zijn de chronische pijnklachten. Ik zou dit echter wel graag willen verbeteren; mijn sociale contacten leiden erg door mijn hoeveelheid uren die ik slaap per dag.
Sinds 1,5 maand heb ik drie zenuwstimulatoren gekregen die zijn geplaatst in mijn rug om de pijnklachten te verminderen, helaas blijf ik ze wel voelen. Maar hiermee is mijn dagindeling wel iets veranderd.

Mijn standaard ritme is;
07:15: vertrekken naar het werk
07:30: op de werkplek
16:00: vertrek van het werk naar huis
16:15: Eten koken,
17:00: Douche en naar bed gaan.

Mijn woensdag is eigenlijk weinig veranderd.
07:30: Een beetje gamen, programmeren, indien nodig boodschappen doen
12:30: lunch
13:15 vertrekken naar fysiotherapie
14:00: fysiotherapie volgen
15:00: vertrekken naar huis.
15:45: Aankomst thuis, en beginnen met het avondeten voorbereiden.
17:45: douchen en mijn bed in duiken.

In het weekend ziet het er ongeveer zo uit:
09:00: opstaan, eten en medicijnen innemen.
09:45: gamen of programmeren, misschien tussendoor nog wat lezen
12:00: Lunch en medicijnen innemen.
12:30: Vrienden die binnenkomen.
14:00: Vrienden gaan langzaam allemaal naar huis
16:15: Eten koken,
17:00: Douche en naar bed gaan.

In totaal is er dus 45 minuten bij gekomen aan de tijd dat ik fysiek wakker kan blijven; ik hoop dit nog meer te kunnen rekken maar de kans dat het gebeurt is nihil.

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 28-09-2019 18:28 (7%)

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 03:01

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

7:30 uit bed
7:45 ontbijt krantje kat eten geven
8:00 auto
8:15-8:45 aankomst werk (hangt af van drukte)
17:00-17:30 richting restaurant (kook nooit, ga altijd uit eten)
19:00 thuis (of zwembad) of een vriendin
Vermaken
23:00-24:00 naar bed

Voor huishouden heb ik externe service :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 12:33
Wim-Bart schreef op zondag 29 september 2019 @ 01:17:
7:30 uit bed
7:45 ontbijt krantje kat eten geven
8:00 auto
8:15-8:45 aankomst werk (hangt af van drukte)
17:00-17:30 richting restaurant (kook nooit, ga altijd uit eten)
19:00 thuis (of zwembad) of een vriendin
Vermaken
23:00-24:00 naar bed

Voor huishouden heb ik externe service :D
Is toevallig de dienstmeid ook je 'vriendin'?

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• ReVeL
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 23:21
Wim-Bart schreef op zondag 29 september 2019 @ 01:17:
..
17:00-17:30 richting restaurant (kook nooit, ga altijd uit eten)..
Ik ben na 5 dagen hotel de restaurants al zat (wachten, eten erg zout of vet)

Hier even een schema met jonge kinderen 0 en 4.

6:30 - 7:00. Papaaaaaa!!!
Ontbijten, aankleden, etc
8:15 naar school, doet mijn vrouw.
Opruimen, scheren. tandenpoetsen etc
9:00 naar werk
9:30 - 16:30 werkdag
17:00 koken, eten
18:00 kinderen douchen, naar bed
19:30 - 23:00 afwas, was, lunch klaarmaken, vuilniszakken, kat voeren, postpakketjes en administratie, schoonmaken, opruimen, baby (weer) in slaap krijgen.
23:00 - 0:00 semi-ontspanning, je vindt overal nog wat te doen, boodschappen bestellen, speelgoedje repareren etc.

Boodschappen gaan online, 2 ochtenden huishoudhulp

De meeste ontspanning vind je tussen de bedrijven door. Zoals nu. Fingers crossed, oh ik hoor wakkere Willie alweer ;)

• Gabriel_Knight
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-11 17:59
6:30 wekker/opstaan
6:35 PC opstarten, email checken, nieuwsberichten lezen
6:55 Ontbijt maken, douchen en aankleden
7:15 tram & bus
8:45 Aankomst op werk
17:00 Klaar met werken, collega brengt mij naar de bus (anders haal ik de laatste bus niet)
18:45 thuis
19:00 boodschappen doen
19:30 avondeten
20:00 achter pc YouTube filmpjes kijken, email , administratie
22:00 slapen

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 03:01

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Mandrake466 schreef op zondag 29 september 2019 @ 06:32:
[...]

Is toevallig de dienstmeid ook je 'vriendin'?
Nee, natuurlijk niet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:21
Sinds mijn kleine er is merk ik dat ik een stuk meer slaap nodig heb :+

Gemiddeld:
05:45 wekker
06:45 naar werk
07:30 beginnen met werken
16:45 richting huis
17:30 thuis. Koken en met de kleine spelen
19:00 kleine in bad en naar bed brengen. Wonder boven wonder gaat dat altijd lekker rap
19:30 films/series. Moet eigenlijk weer gaan hardlopen maar ik vertel mezelf dat ik daar nooit tijd voor heb. Dat is echt grote onzin 😅
22:00 richting bed

Mijn vrijdagen zijn echter mijn beste dagen
06:15 papadag 😍

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Grofweg sinds 2 maandjes:

10:00 Wekker gaat, ontbijten, chillen, internetten
11:00 Mail checken en pull requests doornemen
13:00 Werken tot en met...
16:00 Zwemmen of naar de sportschool (allebei inpandig)
17:30 Douchen
18:00 Werken tot en met...
20:00 Dineren
21:00 Wonen
00:00 Naar bed

Ik werk momenteel 100% remote als frontend developer, woonachtig in een luxe appartementencomplex met 5 zwembaden waarvan 2 Olympische, 480 vierkante meters sportschool, sauna's, dagelijks yogalessen, inpandige bowlingbaan, gaming arcade, en een 480 vierkante meters grote luxueus ingerichte ruimte wat gebruikt kan worden als kantoor :7

Loving it. En het kost me nog geen €500 per maand met een nettosalaris van ~€8000 :D Lang leve Mexico.

• Parklife
  • Laatst online: 09:50
05:30 wekker.
06:20 weg, fietsen (11km)
07:00 werk
16:00 naar huis, fietsen
16:45 eten koken en evt. Boodschappen doen.
17:30 tot 20:00 eten, kids vermaken, kids in bad en naar bed.
20:00-21:00 opruimen, kids slapen niet gelijk, dus poging 2 ze naar bed te brengen..
21:00 -23:00 vrije tijd, ik kijk zelden tv. dus tijd voor wat hobby's. Mijn vrouw werkt 4 avonden in de week, en dan is het best pittig. Vaak val ik in slaap op de bank voordat zij terug is. (21:45). Sporten doe ik weinig, maar fiets elke dag 22km. en loop gem. 17 km. op een dag. In het weekend heb ik wel aardig wat tijd voor mezelf. Dan is het vaak op zaterdag boodschappen en huishouden tot een uur of 13:00. En dan leuke dingen doen, soms voor mezelf, soms voor de kids. Het voordeel dat me vrouw in de avonduren werkt, is dat we overdag minder oppas nodig hebben. Doordeweeks zou ik wel wat meer slaap willen hebben, maar dat is lastig, want ik wil ook wat tijd met m'n vrouw doorbrengen...

Parklife

• bredela
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 10-11 23:02
6:30 opstaan, ontbijten, opfrissen, bijlezen
7:30 fietsen naar het werk (+/- 20km enkele reis, afhankelijk van de route die ik kies)
8:30 op kantoor
8:45 begin opleiding (t/m december bezig met een interne opleiding)
15:45 opleidingsdag voorbij, afronden
15:50-16:00 op fiets, soms samen gedeeltelijk met collega
+/- 17:00 thuis
17:30 / 18:00 eten (tijd hangt af van thuiskomst vriendin)
18:00 / 18:30 afwas (vaatwasser is sinds vorig weekend kapot :+ )
18:30 / 19:00 begin vrije tijd (sporten, lezen, gamen, Lego enz.)
+/- 22:00 naar bed

Voordat de opleiding begon, was het 5:15 opstaan, om om 06:00 naar kantoor te fietsen. Meestal was ik dan tegen 17:30 weer thuis.

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
Ik zou dat tijdslot van 18:30 tot 22:00 uur direct gebruiken voor het bestellen van een nieuwe vaatwasser ;)

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

05:00 - Wekker en opstaan
05:25 - In de auto na douche en broodje
06:00 - Op het werk met pruttelende koffiepot
07:00 - Chaos start
16:00 - Chaos eindigt
17:00 - In de auto
17:00 - Dingen (hapje bij een vriend, thuis wat rommelen, sportschool 2 keer per week of klimmen 1 keer in de week, boodschappen, film kijken, soms beetje werk nog)
22:30 - Naar bed (beetje lezen eerst)
23:00 - Dutje

05:00 rinse repeat

Ik werk in de civiele bouw en dat maakt dat 'de overdag' vaak een aaneenschakeling van overleggen of last-minute zaken is, precies waarom ik het werken hier zo leuk vind. Geen dag is hetzelfde en dat is prettig. Het uur voordat de chaos begint kan ik gebruiken om een beetje voor te bereiden of in te lezen, het uur nadat de chaos eindigt idem.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
Pixeltje schreef op maandag 30 september 2019 @ 07:25:
06:00 - Op het werk met pruttelende koffiepot
17:00 - In de auto
Dat zijn beste dagen...

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja, maar het is ook heel gezellig op mijn werk. Bijna hobby, niet elke dag uiteraard maar ik heb er geen last van. Elke dag met plezier richting het werk.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Parklife
  • Laatst online: 09:50
Pixeltje schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:36:
[...]

Ja, maar het is ook heel gezellig op mijn werk. Bijna hobby, niet elke dag uiteraard maar ik heb er geen last van. Elke dag met plezier richting het werk.
Dit maakt voor mij het vroege opstaan ook dragelijk... Ik ga graag naar me werk. (weer naar huis is ook geen straf) Met tegenzin naar je werk hou je niet lang vol...

Parklife

• GeoHound
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:10
05:25 - Wekker en opstaan
05:55 - richting de file
07:00 - aangekomen op werk
16:00 - richting huis
tussen 17:00 en 18:00 - thuis aangekomen
18:30- boodschappen doen, en koken voor vriendin en mijzelf ;)
20:00 - assetto corsa / film kijken / studie ( post hbo )
21:30 - richting bed
22:00 - hopelijk in slaap gevallen

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:22

St@m

@ Your Service

06:30 - opstaan
07:15 - richting werk
07:30 tot 15:00/16:00 werken (ligt er altijd aan hoeveel zin ik heb)
Ergens tussen 15:15 en 16:30 meestal wel weer thuis
Ff serietje kijken, bezig met hobby.
17:00 - Koken
17:30 - Eten
En dan ligt het er maar net aan welke dag het is welke activiteit gepland staat.
Alleen maandagavond is altijd leeg. Beetje series kijken met mijn vrouw.
Meestal rond 21:30 weer naar bed.

• JelleHerpen
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 14-11 13:57
Op normale dagen:

06:30 Opstaan
07:00 Richting werk rijden
07:30 Op werk, regelmatig kantoor openen, koffieautomaat aanzetten e.d.
16:00 Wegrijden werk
16:45/17:00 Thuis en beginnen met koken
17:30 Omkleden en richting sportschool óf op mijn bureaustoel gaan zitten en gamen
19:00 Thuiskomen als ik naar de sportschool ben geweest
20:00 Meestal wat netflixen
21:30 Brood maken voor de volgende dag en tas inpakken
22:00 Douchen
Tot 23:00 Nog netflix/serie/gamen en dan naar bed

Als ik naar locatie moet voor werk is dit meestal om 05:15 opstaan en rond 05:45 aanrijden richting locatie. Hangt er dan vanaf hoe ver ik moet rijden, maar de rest is idem dito.
Mocht het mooi weer zijn dan pak ik lekker de motor en dan scheelt dit op de heenweg zo'n 5 minuten. Op de terugweg zeker 15 minuten misschien zelfs 20 minuten.

• Speedy55
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14-11 13:40

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Normaal gesproken:

07:30 Opstaan
08:20 Kinderen naar school brengen
08:40 Eventueel boodschappen voor mijn bedrijf doen, anders direct naar kantoor
18:00 Op naar huis
18:05 Thuis en nog wat kleine klusjes doen of de kinderen en mijn vrouw irriteren :P en eten, niet altijd in deze volgorde.
19:15 Kinderen naar bed brengen.
20:00 - 23:00 Nog Serie, film en/of gamen en dan naar bed.

De avonden is niet altijd hetzelfde, op donderdag dansen mijn vrouw en ik. Mijn vrouw werkt nog een avond en sport ook nog een avond. Als het nodig is werk ik nog 's avonds of zondag.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:16
Mijn schema als papa van 2 kinderen (0,1 en 2,5 jaar oud)

6:30 Papaaaaaa!!!
Ontbijten, flesje, aankleden, hond uitlaten etc
8:00 RIjden naar mijn werk
8:30 Aanvang werken
17:00 Klaar met werken
17:30 Thuis -> Papaaaaa!! Eten
18:30 - 19:00 In bad, verhaaltje, naar bed
19:30 - 20:30 Keuken opruimen, hond uitlaten
20:30 Eigen tijd begint
22:30 RIchting bed

Ik wil eigenlijk proberen om rond 23:30 naar bed te gaan, zodat ik en wij wat meer quality time hebben. Ik denk dat dit wel lukt. Toen we nog 1 dochter hadden, zette ik mijn wekker om 5 uur en begon ik mijn dag met wat eigen-tijd. Was ook prima, want ik kon rond 22:00 uur naar bed. Maar met een newborn is dat plannen even wat lastiger!

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• ThaBee
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-11 10:38
Voor de volledigheid, ik heb een dochter van 9
Op dit moment een opleiding aan het volgen, daardoor wijkt de maandag behoorlijk af.
Mijn inzet is 4x9, dus vrijdag is "vrij"
Maandag:
5:30 wekker
6:30 in de auto
7:00 Achter het buro
16:00-16:30 Vertrek naar school
In de tussentijd Voorbereidingen, uitwerkingen voor school
19:00 start les
22:00 einde les
22:30 thuis (soms iets later door ietwat uitloop)

Dinsdag
6:30 vertrek naar werk per auto
7:00 start werkdag
16:00 einde werkdag
16:30 thuis, omkleden (werkkleding naar casual)
17:15 Dochter ophalen van opvang
17:30 - 18:30 eten maken, en het opeten
tot ongeveer 19:45 zorgen dat mijn dochter naar bed gaat (uiteraard nog even uitgebreid "hoi" zeggen)
20:15 Dochter zou kunnen slapen
tot 21:30 of tv of boek lezen (ligt aan de werkdag intensiteit) en dan mijn mandje in.

Woensdag
5:30 Wekker
6:30 in de auto
7:00 inloggen op het werk
16:00 vertrekken
16:30 thuiskomst, direct verkleden en vrouw en dochter opvangen die van Kung Fu terugkomen
tot 17:15 dochter in douche
tot 18:15 eten (mijn dochter neemt vaak de tijd)
tot ongeveer 19:45 zorgen dat mijn dochter naar bed gaat soms oefenen voor school (sommen, lezen) als dat 's middags niet gedaan is.
tot 21:30 of tv of boek lezen (ligt aan de werkdag intensiteit) en dan mijn mandje in.

Donderdag
Herhaling van zetten
6:30 auto in
7:00 aan de slag
16:30 thuis, omkleden
17:15 Dochter ophalen
17:30 - 18:30 eten, mijn vrouw is vaak dan al bezig of klaar met eten maken.
tot ongeveer 19:45 zorgen dat mijn dochter naar bed gaat, oefenen voor school (sommen, lezen)
tot 21:00 -21:30 Vaak niks anders dan hangen voor TV.

Vrijdag
6:30 opstaan
tot 7:15 ontbijt klaarzetten/vaatwasser uitruimen dan dochter wakker maken
tot 8:15 ontbijten en ochtendrituelen en dochter wegbrengen naar school
8:40 Papa tijd, dus in de boeken, opdracht schrijven
11:45 naar school dochter ophalen
12:15 lunchen met dochter
13:00 terug naar schoolbrengen
13:15 papa tijd deel 2
15:00 als dochter niet gaat spelen bij een ander kindje, dan haar ophalen
15:30 thuis met dochter.
tot 17:00 bordpellen of oefenen voor school samen met dochter en daarna eten maken
18:00-19:00 eten, vaak op het gemak het is immer weekend
de avonden variëren, maar vaak houdt het bij mij opnieuw op om 21:30. Langer houd ik vaak niet vol.

Het oefenen met mijn dochter is een vast onderdeel. Al een tijdje overigens. Mijn dochter heeft een achterstand gehad (die is bijna weggewerkt) en we hebben het er gewoon in gehouden. De reden dat ik die taak op me neem is dat mijn vrouw van buitenlandse afkomst is, en onder andere het rekenen erg lastig is voor haar. Ze kan wel rekenen, maar niet op de wijze zoals het hier wordt aangeleerd. Dus neem ik die taken op me. En het lezen kan door beide, maar neem ik vaak ook voor mijn rekening.

• holygame
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:49
Door de week:
7:00 gaat de wekker, gelijk douchen
7:20 ontbijten / klaar maken
7:55 richting werk
8:25 vaak openen en koffie zetten
17:00 weer naar huis
17:15 avond eten maken
18:15 Netflix & chill
21:30 richting bed

Op dinsdagen naar school (HBO Informatica deeltijd)
13:45 vertrek ik vanaf werk naar school
20:15 klaar en naar huis

Als ik het zo neerzet heb ik best veel vrije tijd in de avond maar de tijd vliegt...

3000Wp + SolarEdge Optimizers + Gilze Rijen

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12-11 11:07
04:30 uit bed, beetje relaxen,blogs lezen, lastige emails beantwoorden. nadenken over de dag van gisteren, het werk wat deze dag gedaan moet worden, genieten van een kop thee
08:00 naar het werk
08:20 aangekomen op het werk (huidige project is op fietsafstand van het huis
17:00 thuis aangekomen
17:15 Eten maken voor mezelf en vrouwlief, daar nemen we ook de tijd voor dus geen kant en klaar troep
18:00 relaxen, werkzaamheden in en rond het huis. blogs lezen, eventueel zaken uitzoeken voor het werk.
22:30 slapen

Slaap inderdaad weinig maar kwalitatief wel erg goed, en ja heb gigantisch veel vrije tijd

A wise man's life is based around fuck you

• Schumaster
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-11 16:40
07:30 opstaan en aankleden
07:45 in de auto stappen
08:00 werken
16:45 in de auto naar huis
17:00 op de bank liggen
17:30 eten maken(als mijn vriendin niet kookt)
18:30 opruimen/vaatwasser inruimen
19:00 relaxen/eigen tijd
23:30 / 00:30 slapen

Slaap steevast te weinig en compenseer dat met een halfuurtje op de bank liggen.
Als het echt laat wordt 's avonds wordt dat halfuurtje op de bank ook wel eens een uur.
Het nadeel daarvan is dan weer dat ik 's avonds moeilijk in slaap kom...
holygame schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:39:

21:30 richting bed
Als ik het zo neerzet heb ik best veel vrije tijd in de avond maar de tijd vliegt...
Vind je het niet zonde van je tijd om zo relatief vroeg je bed in te gaan, en dan pas anderhalf uur later te slapen?

• Rempi
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-11 09:57
06:40 wekker / douchen / ontbijten
07:40 in de auto stappen
08:20 aangekomen op werk en aan de slag
17:45 naar huis rond deze tijd
18:30 thuis
18:45 vriendin heeft eten gemaakt en honger :P
19:00 / 22:00 als vrijwilliger aan de slag / schoonmaken / thuis dingen doen / administratie whatever eigen tijd of sporten
22:00 / 22:45 bedtijd rond deze tijd

Weinig tijd door 'lange' reistijd. Probeer 's avonds wel te sporten maar kom meestal niet vaker dan 2/3x per week. Nu het eerder donker is moet ik er rekening mee houden wil ik nog wat actiefs doen (fietsen buiten). Geen moeite met de langere dagen omdat er (nog) geen kinderen in het spel zijn.

Ene keer meer moeite met de reistijd dan de andere keer. Afhankelijk van de file / mood.

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 05:31
2 dagen in de week

07:00 wekker, douchen, ontbijten (eventueel helpen kindje aankleden etc)
08:00 vertrek naar werk met auto
08:30 aankomst op werk
17:00 naar huis
17:30 aankomst en samen eten voor de kleine maken en voor onszelf
18:15 eten
18:45 afwas en opruimen
19:00 wat tv kijken en met de kleine spelen
19:30 borstvoeding voor de kleine (niet van mij voor de duidelijkheid :p)
20:15 baby naar bed brengen/badje/omkleden/verhaaltje etc.
21:00 Uurtje voor onszelf
22:00 richting bed en slapen.

Andere dagen in de week dat mijn vrouw werkt.

06:00 opstaan/aankleden/douchen
06:30 kleine wakker maken en borstvoeding (weer niet van mij) geven
07:15 Vrouw vertrekt richting werk. Ik kleed de kleine aan.
07:30 kleine naar de kinderopvang brengen
08:00 naar werk rijden
08:30 op werk aangekomen
17:00 weer naar huis, mijn vrouw heeft de kleine al opgehaald bij de opvang.
17:30 aankomst en samen eten voor de kleine maken en voor onszelf
18:15 eten
18:45 afwas en opruimen
19:00 wat tv kijken en met de kleine spelen
19:30 borstvoeding voor de kleine (niet van mij voor de duidelijkheid :p)
20:15 baby naar bed brengen/badje/omkleden/verhaaltje etc.
21:00 Uurtje voor onszelf
22:00 richting bed en slapen.

• Wowhead
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12:23
  • 7:15 Wekker gaat
  • 07:35 naar werk
  • 08:15 op werk
  • 15 minuten om ontbijt te eten op werk.
  • 08:30 officieel werk begint
  • 17:00 naar huis
  • Maandag en dinsdag rond 9 uur naar bed ivm kinderen, zomers tot 9 uur nog in het skatepark.
  • Woensdag bmxen in lokale indoor skatepark (9uur thuis).
  • Donderdag bmxen in lokale indoor skatepark (9 uur thuis).
  • Vrijdag boodschappen na werk (7 tot 8:30 uur).

Wowhead wijzigde deze reactie 10-10-2019 08:34 (95%)

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:33
afhankelijk waar ik heen moet die dag en of mijn vriendin ook vroeg op moet, ziet de dag er doorgaans zo uit:

6:30 wekker
6:35 paarden eten geven en mesten
7:00 honden uitlaten en eten geven
7:20 weg rijden
8:00-8:30 aan het werk
18:00-18:30 thuis honden uitlaten
19:00 koken, eten
20:00 honden en paarden voeren
20:30 avondprogramma (wisselend)
23:30 honden laatste ronde
00:00 paarden in de stal nog hooi bijvoeren en de boel afsluiten

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:53
Een wat ander ritme maar ik ben dan ook relatief jong ten opzichte van de rest denk ik.

07:45 wekker
08:00-08:15 opstaan en eten klaarmaken en zo
08:40-09:00 op kantoor.
17:15-18:30 richting huis (ook wel eens later).
Dan direct wat boodschappen en als ik niet kook die dag lig ik of even op de bank, scrollen op GoT, YT, netflix.
Eten zodra dat kan. Nooit voor 18:00 iig.
19:00 eten of ik kook+eet na het sporten
20:00-20:30 richting sportschool
22:15 thuis en dan eet ik wat kleins of juist mijn avond eten.
23:00 serie kijken/YT, laatste tijd wat dingen regelen. Ooit ergens het huis bijhouden maar daar is op de zaterdag meestal ergens tijd voor.
24:00-01:00 richting bed en wat lezen.

Doordeweeks werk en sport ik eigenlijk bijna alleen maar. Moet zorgen dat ik het eten plan anders kom ik er niet aan toe of sla ik het te snel over... Ik houd wel van koken maar niet na 8/9+ uur werken
Daarnaast slaap ik eigenlijk wat te kort heb ik het idee. Ik ga met plezier naar het werk (ben er niet voor niks 40+uur), maar opstaan is nooit mijn ding.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 11:44

Matis

Rubber Rocket

Zwelgje schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:51:
04:30 uit bed, beetje relaxen,blogs lezen, lastige emails beantwoorden. nadenken over de dag van gisteren, het werk wat deze dag gedaan moet worden, genieten van een kop thee
08:00 naar het werk
Waarom in hemelsnaam de wekker om half vijf (8>

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• ricardo246
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14-11 16:32
Matis schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:28:
[...]

eens met hierboven :o

• Woask
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14-11 22:36
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Zwelgje
Matis schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:28:
[...]

Ik ben dan productiever en scherper. lastige zaken pak ik altijd op in de ochtend en nooit in de middag of avond.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zwelgje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:03:
Ik ben dan productiever en scherper. lastige zaken pak ik altijd op in de ochtend en nooit in de middag of avond.
Ik ben in de ochtend ook productiever dan in de middag en/of avond. Maar niet om 04:30 :z

• Zwelgje
Matis schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Ik ben in de ochtend ook productiever dan in de middag en/of avond. Maar niet om 04:30 :z
zal je nog verbazen, als je het een tijdje probeert komt je er wel achter wat je al die jaren hebt laten liggen. in de ochtend op kantoor werken en de hele tijd gestoord worden met appjes en mailtjes en collega's die langs komen lopen.

nope, hier niet. tegen de tijd dat het 08:30 is sta ik al met 2-0 of 3-0 voor in mijn werk.

• Superflip
  • Registratie: april 2004
  • Nu online

Superflip

*pwiet*

Zwelgje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:09:
[...]

zal je nog verbazen, als je het een tijdje probeert komt je er wel achter wat je al die jaren hebt laten liggen. in de ochtend op kantoor werken en de hele tijd gestoord worden met appjes en mailtjes en collega's die langs komen lopen.

nope, hier niet. tegen de tijd dat het 08:30 is sta ik al met 2-0 of 3-0 voor in mijn werk.
Ik kan je daar volledig in vinden. Jaren stond ik om 7u op kantoor terwijl mijn collega's pas om 10u begonnen. Pure quality time. Het enige nadeel is dat je wel rare blikken krijgt als je om 16u alweer naar huis was.
Tegenwoordig met de kinderen is dit schema jammer genoeg niet meer haalbaar:

Thuiswerkdagen:

07:00 Kinderen wekken en ochtendritueel
08:00 Kinderen naar school brengen
08:30 Werk
17:00 Kinderen ophalen
17:45 Koken en eten
19:00 Kinderen te bed
20:00 Werk bijberoep
22:00 a 23:00 Slapen

Kantoordagen:

07:45 in de auto naar kantoor
17:15 in de auto naar huis
18:30 thuis en aanschuiven aan tafel

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zwelgje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:09:

Je hoeft me niet te overtuigen. Ik ben ook altijd tussen 7.00 en 7.15 op de zaak. Maar daarvoor hoef ik niet om 4:30 op te staan.

Mijn dagelijkse ritme ziet er ongeveer zo uit:
6:30 de wekker. Kinderen uit bed, aankleden, ontbijten en naar mijn werk. Mijn vrouw brengt de kinderen naar school/opvang
7:00 - 16:00 Werken
16:00 naar huis. Boodschappen doen, eten voorbereiden.
17:00 Kinderen ophalen, eten
17:30 Afruimen, kinderen douchen
18:00 Ik ga dan regelmatig sporten, mijn vrouw doet de kinderen naar bed.
21:00 weer thuis. Douchen en nog even TV/Youtube kijken.
22:00 Naar bed en slapen.

• kmsch
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-11 16:46
Masterstudent die 3 dagen werkt en 2 dagen studeert :)

Werkdag:
07:45 opstaan, douchen
08:45 fietsen
09:00 start werkdag
17:30 naar huis
18:00 boodschappen doen, koken of eten met huisgenootjes
20:00 - 24:00 sporten / biertjes doen / vergadering met commissie / chillen

Studiedag:
09:30 opstaan, douchen
11:00 naar bibliotheek of thuisstudie
17:00 boodschappen, koken met huisgenootjes
19:00 - 02:00 sporten / biertjes doen / vergadering met commissie / chillen

Vooral de studiedagen zijn enorm wisselend. Soms sta ik eerder op, soms een stuk later, hangt een beetje af van de avond ervoor :)

• danslo
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
10:00 biologische wekker, want ik word altijd stipt op dit tijdstip wakker, koffie zetten en achter de computer zitten
~14:00 lunch
18:00 klaar met werken.
18:00 -> 01:00 van alles en nog wat. vriendin vermaken, boodschappen doen, programmeren, gamen, huis zoeken, etc

Ben wel van plan om sporten aan dat lijstje te gaan toevoegen, alleen de sportschool is zo saai :P

Werk 100% remote voor een brits bedrijf, dus daar is het altijd een uurtje vroeger. En dagen van 7.5 uur ipv 8 zijn meer gebruikelijk.

danslo wijzigde deze reactie 07-10-2019 14:36 (4%)

• Wowhead
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12:23
Heb na het lezen van deze topic mijn tijd aangepast

7:10 uit bed.
7:30 vertrekken van huis
08:10 op werk (27 km afstand per auto)
08:30 klaar met ontbijt op werk (musli)
08:30 tot 17 uur werken inclusief half uur lunch.

Op maandag en vrijdag avond doen we de boodschappen.

Dan vanaf 7 uur op maandag en dinsdag bouw ik mijn modelkits (bandai star wars modelkits)
Op Woensdag en Donderdag zit ik in skateland te bmxen vanaf 6 uur direct uit werk en eet ik daar dinner. In de zomer ben ik gewoon in de plaatselijke skatepark elke avond na een uur of 8.

• JAN-B
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-11 17:42

JAN-B

525 Wp op mijn dak

PageFault schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:04:
afhankelijk waar ik heen moet die dag en of mijn vriendin ook vroeg op moet, ziet de dag er doorgaans zo uit:

6:30 wekker
6:35 paarden eten geven en mesten
7:00 honden uitlaten en eten geven
@PageFault: eet je zelf toch ook wel iets :?
of alleen de paarden / honden :9

Gaia : She is going to die, unless..... ( song by Valensia )

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:33
JAN-B schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:52:
[...]
@PageFault: eet je zelf toch ook wel iets :?
of alleen de paarden / honden :9
Als je drie jachthonden hebt, is er weinig te eten ha ha. Ik eet in de auto meestal.

• Bulder
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 12:05
07:20 Wekker, wakker worden met een bakje koffie
08:00 Sporten, zo'n 4 ochtenden in de week, wanneer ik geen zin heb slaap ik door
09:00 Thuis, douchen, ontbijt en klaarmaken voor werk
10:00 Naar (mijn eigen) kantoor op de ebike
10:15 Werk
17:00-19:00 Naar huis wanneer ik merk dat ik geen zin meer heb
17:15-19:15 Thuis, zelf koken, afhaal of buiten de deur eten.
20:00 Avondje netflixen, drankjes doen of naar de bios (wonen we praktisch naast)
23:00 Naar bed, kwartiertje op de ereader totdat ik m'n ogen niet meer kan openhouden

• Amped
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-11 18:02
27 jaar, 50 minuten reistijd met de auto

Doordeweeks:
07:30 wekker, uit bed en douchen, lekker rustig aan
08:30 vertrekken naar werk
09:30 aangekomen op werk
18:00 vertrekken van werk
19:00 aankomst thuis
20:00 klaar met koken en eten (geen boodschappen hoeven doen, want Picnic)
00:00-01:00 avondprogramma en ergens in deze regio naar bed

Avondprogramma betreft games/series/chillen
Duidelijk dat ik te weinig slaap. Zelfs op goede dagen is dit max 7-7.5 uur.

Weekenden:
10:00-13:00 ergens de wekker, aanhankelijk hoe laat ik de avond ervoor ben gaan slapen
~ - ~ om een zekere tijd weer naar bed wanneer het echt niet meer kan ;)

Eigenlijk vind ik slapen zo ontiegelijk zonde van mijn tijd (gemiddelde man heeft slechts 4000 weekenden). Maar als ik eenmaal lig wil ik er nooit uit. :P

• Goelan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10:43
06:30 - Wekker. Douchen en aankladen
06.50 - Met mijn zoon naar beneden om samen te ontbijten. Lunch klaar maken voor werk.
07.20 - Tanden poetsen. Vervolgens mijn vrouw en zoon een fijne dag wensen
07:30 - In de auto naar werk
07:55 - Werken tot 16:30
16:30 - Naar huis

of

16:45 - 18:00 fitness

of

16:45 - 17:15 - momentje voor mijzelf (youtube/twitch kijken, magazine lezen of vaatwasser uitruimen)
17:15 - 17:45 - koken

17:45/18:00 - 18:30 - aanschuiven voor het avond eten
18:30 - 19:15 - spelen met mijn zoon/filmpje kijken
19:15 - 20:00 - zoon naar bed
20:00 - rest van de avond (serie kijken met mijn vrouw, gamen, tafel afruimen, vaatwasser inruimen, schoonmaken, wasje draaien etc.)
22:00 - 22:15 - naar bed om mijzelf voor te bereiden op het slapen (boekje lezen oid)
22:30 - slapen

• Galaxis
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:15
5:15 Wekker, uit bed, ontbijten, katten eten geven.Klaar maken voor de werkdag.
5:55 Tijd om in de auto te stappen richting het werk.
7:15 Aangekomen op het werk
16:00 Weer in de auto opweg naar huis
17:15-17:30 Weer thuis, tijd kan wat varieren door de drukte op de weg.
18:00 Eten.
18:30 - 19:30 Huishoudelijke taken samen met mijn vrouw, klusjes e.d.
19:30 - 2100 Quality time met de vrouw
21:00 Naar bed.

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:11
06:35 Wekker, meestal 2x 5 min snoozen
06:45 Brood eruit halen dan de douche in springen
07:00 Ontbijten en Baby aankleden fles geven lenzen indoen
07:20 Baby naar opvang / Oma
07:30 Forensen naar de zaak in de gouden koetsch
08:00 Begin arbeit
12:00 - 13:00 Lunch
17:00 Arbeit afgelopen gemiddeld genomen , naar huis karren / boodschappen doen.
17:45 Koken voor mezelf en de vrouw
18:30 Even op de bank hangen met vrouw en baby en baby in bed stoppen
19:00 Gamen / serie kijken of migratie werk.
22:00 Tandenpoetsen en naar bed
22:15 Dag bespreken met vrouw in bed
22:30 Poging tot slapen, en waarschijnlijk 1000x wakker door baby :-)

In de weekenden zo veel mogelijk gamen / slapen / niks doen en sporten op de MTB

Aan het typen...

Anoniem: 1068071

06:30 Wekker, aankleden, lenzen in, tandenpoetsen
06:55 Op de fiets naar het station
07:15-7:50 In de trein; ontbijten
08:10 Op werk aangekomen
08:15-16:45 Werk
18:00 Terug van werk
18:00-18:45 Boodschappen, koken, eten
18:45 Naar training
19:15-21:00 Training
21:30 Terug van training
21:30-22:30 Douchen, opruimen, ontbijt, lunch voor de volgende dag maken

Niet helemaal blij mee. Als iets wat meer tijd kost dan normaal loopt mijn programma in de soep. De werkdruk is erg laag, maar ik ben wel 11 uur van huis, en ik moet 's avonds haasten om alles klaar te krijgen. Ik slaap daardoor ook niet lekker in, en merk dat ik te weinig slaap. (Om over het gebrek aan tijd voor hobby's nog maar te zwijgen.)

Anoniem: 1068071 wijzigde deze reactie 10-10-2019 16:11 (4%)

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 12:05
Ik loop nu nog stage:

06:15 - Langzaam wakker worden
06:30 - Uit bed
07:00 - Eten
07:30 - Klaar met eten, scheren, tanden poetsen, nog even relaxen op de bang
08:05 - Naar werk toe fietsen (ongeveer een kwartier)
08:25 - Op werk aangekomen
17:00 - Naar huis
18:00 - Eten
18:45 - Wat dingen opruimen, af maken e.d.
19:15 - Relax time, vooral lezen, soms nog een beetje programmeren voor de hobby

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• XLord
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13-11 12:27
bij mij ligt het er aan of mijn vrouw ook moet werken en of ik de kinderen weg moet brengen/op halen, maar normale dag zonder kinderen wegbrengen/ophalen en wanneer m'n vrouw geen ochtend en/of avonddienst heeft:
6:00 wekker en douchen
6:15 hond even snel uitlaten
6:30 ontbijten en tandenpoetsen
6:45/7:00 naar werk
7:30/7:45 op werk aankomen
16:00/16:30 naar huis
16:45/17:30 thuis
17:30 koken
18:45 kinderen naar bed
19:30 afwassen of hond uitlaten
20:00 gamen (dinsdag en vrijdag) of op de bank met de vrouw

Als ik op tijd weg ga naar werk en dus ook op tijd naar huis kan, dan heb ik voor het eten wat tijd om met mijn kinderen te zijn. En na het eten/kinderen op bed leggen heb ik over het algemeen nog 3 uurtjes tijd om wat voor mezelf te doen (komt dus op 2 avonden in de week neer op gamen met vrienden en de rest is bank hangen met de vrouw)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
1,5 uur onbetaalde pauze?
Train je elke dag?
En rijdt de trein 's avonds sneller dan 's ochtends? ;)

Olaf van der Spek wijzigde deze reactie 10-10-2019 15:57 (13%)

Olaf van der Spek schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:56:
[...]

1,5 uur onbetaalde pauze?
Train je elke dag?
En rijdt de trein 's avonds sneller dan 's ochtends? ;)
Ik zei toch al iets over een slaaptekort? ;)

Ik train 4 keer per week. Als ik niet train werk ik vaak wat langer door, kook ik wat uitgebreider, lees ik 's avonds wat, bel ik, doe ik boodschappen, kijk ik rustig tv tijdens het eten, doe ik een wasje, dat soort dingen :)

• Yoicaa
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 10:38
6:00 wekker
6:15 eruit en kinderen wakker maken
6:30 ontbijt klaar maken, lunch voor de 3 kinderen en m'n vrouw maken. 4 bakjes met fruit snijden voor kinderen/vrouw
7:00 allemaal aan de ontbijttafel
7:15 naar werk (20km fietsen)
8:00 aankomst werk, douchen
8:15 beginnen met werk
16:45 naar huis fietsen
17:30 hond uitlaten of eten koken
18:00 avondeten en opruimen
18:45 kinderen op bed leggen
19:15/30 tijd voor mezelf (gamen of lezen)
20:30 tijd voor mijn vrouw (spelletje of TV)
21:30 bedtijd, soms nog 15-30min in bed lezen.

pfff... ik word er al moe van als ik het teruglees :z :z :z

Yoicaa wijzigde deze reactie 10-10-2019 16:42 (5%)

• Tweakez
  • Laatst online: 14-11 14:33
7:30 nogmaals wekker
8:00 wederom wekker (Ik kom echt moeilijk m'n bed uit)
8:05 Koffie, Klaarmaken
8:10 In de auto,
8:45 Op 't werk
17:15 Naar huis
17:45 Avondmaaltijd
18:00/15 Playstation / PC gaat aan voor FIFA, Call of Duty of Minecraft
23:00 alles gaat uit, koffie, bedje in
00:00/30 bedtijd

Ik heb echt drama dagen doordeweeks ...

• Jaer288
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
07:15 wekker: snooze 1
07:30 wekker: snooze 2
07:45 wekker: uit bed
08:25 op de fiets naar werk
08:40 aankomst werk, 10 minuten te laat
17:05 op de fiets naar huis
17:20 thuis, hond uit laten
18:15 avondeten
19:45 naar de sport (teamsport, drie avonden per week)
andere dagen 18:45-24:00 tijd voor mezelf / vriendin
23:00 terug van sport
24:00 slapen

• leendertv
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09-11 17:01
Tweakez schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:38:
7:30 nogmaals wekker
8:00 wederom wekker (Ik kom echt moeilijk m'n bed uit)
8:05 Koffie, Klaarmaken
8:10 In de auto,
8:45 Op 't werk
17:15 Naar huis
17:45 Avondmaaltijd
18:00/15 Playstation / PC gaat aan voor FIFA, Call of Duty of Minecraft
23:00 alles gaat uit, koffie, bedje in
00:00/30 bedtijd

Ik heb echt drama dagen doordeweeks ...
Ik zou die koffie om 23:00 niet doen ;)

Als je 's morgens niet makkelijk uit je bed komt moet je eigenlijk proberen je ritme te veranderen door eerder naar bed te gaan.
En eigenlijk het enige wat daarbij helpt is 's morgens gewoon uit bed te springen ook al ben je nog heel moe.
Dan ben je na een paar dagen vanzelf 's avond zo moe dat je eerder naar bed ga en in slaap val.
Het is niet moeilijk maar vergt wel even wat zelfdiscipline (je gaat er niet dood aan ofzo als je direct na je wekker uit bed spring ;) ).
Dus gewoon twee wekkers instellen: 07:00 en 07:15 en na de tweede er direct uit springen.

Panasonic FZ2000 - Volg me op Instagram: https://www.instagram.com/leendert_v/

• Tweakez
  • Laatst online: 14-11 14:33
leendertv schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:48:
[...]

Ik zou die koffie om 23:00 niet doen ;)

Als je 's morgens niet makkelijk uit je bed komt moet je eigenlijk proberen je ritme te veranderen door eerder naar bed te gaan.
En eigenlijk het enige wat daarbij helpt is 's morgens gewoon uit bed te springen ook al voel ben nog heel moe.
Dan krijg je na een paar dagen vanzelf 's avond zo moe dat je eerder naar bed ga en in slaap val.
Het is niet moeilijk maar vergt wel even wat zelfdiscipline (je gaat er niet dood aan ofzo als je direct na je wekker uit bed spring ;) ).
Dus gewoon twee wekkers instellen: 07:00 en 07:15 en na de tweede er direct uit springen.
Ik kan zonder die bak koffie om 23:00 echt gewoon niet slapen |:( het is in mijn geval echt gewoon een slaap-boost (heel vreemd, ik weet het maar slaap er echt lekker op). Gebruikelijk heb je dit met "rokers", ik heb het echt met koffie :X :? 8)7

Dat gelijk uit bed springen is gewoon echt, ja.. iets wat enorm lastig is, voel me 's ochtends echt zo naar de klote heel bizar, maar verder geen gezondheidstechnische dingen ofzo, snap er niks van maar soms lukt het wel hoor, niet altijd :+

Klopt, dood ga ik niet, het gevoel van heel moe zijn wel.. haha O-)

Tweakez wijzigde deze reactie 10-10-2019 16:52 (3%)

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10:49
Na jaren een wisselend ritme nu eindelijk sinds een aantal jaar zelf de mogelijkheid om mijn ritme te bepalen. Tijdje, mede dankzij alle motivatie meuk die ik las, gedacht dat vroeg opstaan het beste voor je is. Werk doen als anderen nog liggen te slapen, maar ben daarvan teruggekomen. Je moet doen wat voor je werkt en voor een avondmens die ritme nodig heeft is dat 07:00 en daar max 30 min van afwijken in de weekenden. Ongeacht hoe laat dat je naar bed gaat is dat toch het beste voor je, later op de dag een dutje is dan beter als het echt laat is geweest.

07:00 opstaan, douchen etc.
07:20 hond uitlaten 30min
07:50 ontbijten en lunch klaarmaken
08:15 op de motor naar het werk
09:00 werken
17:30 op de motor naar huis
18:15 hond uitlaten en/of koken 45min
19:00 eten
19:15 Sport naar keuze (fietsen/hardlopen/hometrainer/gewichten/naar het bos met de hond) waar ik zin in heb
20:30 samen met vriendin wat doen of iig in dezelfde ruimte (hond naar bos, zelfstudie aan de eettafel als ze TLC zit te kijken, klusjes rondom het huis)
22:00 50/50 vriendin meestal naar bed en ik aan de zelfstudie of gamen. soms is ze laat en gaan we samen rond 23:00 en pak ik wat extra slaap mee. Hond word ook nog 30min ergens tussen 10 en 11 uitgelaten
00:00 naar bed

Sinds de 07:00 voor mij standaard is geworden voel ik mij steeds energieker worden en besloten om te stoppen met voetballen en vanuit huis te gaan sporten, om maar geen verplichtingen meer te hebben. Op deze manier kan ik flexibel zijn en dingen doen waar ik op dat moment zin in heb.

Ben dus van mening dat wanneer je 5 dagen om tijd x op staat en in het weekend meer dan 1 a 2 uur verschil hierin hebt, dat nadelig is voor de energie die je krijgt van een stabiel ritme ;)

Furion2000 wijzigde deze reactie 10-10-2019 17:03 (5%)

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 08-11 14:03
Superflip schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:55:
[...]

Ik kan je daar volledig in vinden. Jaren stond ik om 7u op kantoor terwijl mijn collega's pas om 10u begonnen. Pure quality time. Het enige nadeel is dat je wel rare blikken krijgt als je om 16u alweer naar huis was.
Tegenwoordig met de kinderen is dit schema jammer genoeg niet meer haalbaar:

Thuiswerkdagen:

08:00 Kinderen naar school brengen
17:00 Kinderen ophalen

Kantoordagen:

Praktisch hetzelfde hier, maar ik werk op 2 locaties (de ene op een halfuur en de andere op een ruim uur)

Thuiswerkdagen
07:00 Opstaan
07:15 Kinderen wekken en ochtendritueel
08:00 Oudste naar school brengen, jongste naar gastouder
17:30 Kinderen ophalen
18:15 Spelen met kinderen, quality time
19:15 Kinderen te bed
20:00 Even wat huishoudelijke taken wegwerken
20:30 Relax tijd (Sporten, Lezen, Muziek luisteren, film/serie kijken
22:00 Slapen

Kantoordagen (verre locatie):

06:45 Opstaan
07:15 in de auto naar kantoor

Kantoordagen (dichtstbijzijnde locatie):

06:45 Opstaan
17:45 thuis en aanschuiven aan tafel

• ReVeL
koffieben schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:39:
...
Niet helemaal blij mee. Als iets wat meer tijd kost dan normaal loopt mijn programma in de soep. De werkdruk is erg laag, maar ik ben wel 11 uur van huis, en ik moet 's avonds haasten om alles klaar te krijgen. Ik slaap daardoor ook niet lekker in, en merk dat ik te weinig slaap. (Om over het gebrek aan tijd voor hobby's nog maar te zwijgen.)
Kan je niet op/tijdens je werk dan wat extra dingen doen? Sporten, boodschappen doen, lunch maken, rijlessen, auto kopen.

Bijna 5x3u trainen is wel een beetje griezelig niet? Ben je semi-prof darter of iets?

• ReVeL
Tweakez schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:51:
[...]

Ik kan zonder die bak koffie om 23:00 echt gewoon niet slapen |:( het is in mijn geval echt gewoon een slaap-boost (heel vreemd, ik weet het maar slaap er echt lekker op). Gebruikelijk heb je dit met "rokers", ik heb het echt met koffie :X :? 8)7

Dat gelijk uit bed springen is gewoon echt, ja.. iets wat enorm lastig is, voel me 's ochtends echt zo naar de klote heel bizar, maar verder geen gezondheidstechnische dingen ofzo, snap er niks van maar soms lukt het wel hoor, niet altijd :+

Klopt, dood ga ik niet, het gevoel van heel moe zijn wel.. haha O-)
Haha je klinkt als gameverslaafde vrienden van vroeger.

Zeg eens eerlijk: zonder die koffie game je nog langer door??

Ik weet zeker: vanaf 23u rustige tv, nog liever radio of lezen, geen koffie, 0:00 slapen en 7:00 opstaan, ook in het weekend!
Na een week sta je fluitend op..

Truukje: sta snel op met het idee dat je na 3 minuten weer terug in bed mag, wekker buiten je kamer is dan ook handig.

Na 3 minuten zal je het eigenlijk veel fijner vinden om gewoon verder te gaan. Bijvoorbeeld als je al koffie hebt ('s avonds klaarzetten).

ReVeL schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:25:
[...]

Kan je niet op/tijdens je werk dan wat extra dingen doen? Sporten, boodschappen doen, lunch maken, rijlessen, auto kopen.
Ik heb een rijbewijs, ik ben alleen geen fan van autorijden, om verschillende redenen.
Bijna 5x3u trainen is wel een beetje griezelig niet? Ben je semi-prof darter of iets?
Hahaha, absoluut niet. Ik doe krachttraining en ik loop hard bij een atletiekclub. Het is in de praktijk eerder 3x per week (ik heb ook wel eens wat anders te doen), en het is iets minder dan twee uur (met warming-up erbij). Ik ben 2x een half uur kwijt met naar de atletiekbaan fietsen. Net als dat ik geen 11 uur per dag werk, maar er wel zoveel tijd mee kwijt ben.

En er zijn veel mensen die (veel) meer trainen dan ik. Ik voel me er stukken beter door en ik slaap er ook een stuk beter. Ik kan het iedereen aanraden :)

Ik denk dat de grootste winst te behalen valt door dichter bij huis te gaan werken en/of minder te gaan werken.

Anoniem: 1068071 wijzigde deze reactie 11-10-2019 14:03 (17%)

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True