Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

dfbt schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:22:
[...]

Dat snap ik, is ook niet voor iedereen weggelegd. Maar ik bedoelde de combinatie in sommige gevallen.
Ik zie ook mensen 06:00 wekker en 08:00 of 08:30 beginnen kantoor. Ook door mede 1 a 1,5 uur reistijd. Voor een droombaan zou ik t wellicht overwegen.. maar 2 a 3 uur per dag in een vervoersmiddel zitten om bij je werk aan te komen.. Het is niet overal te kiezen, je kan niet altijd bij je huis werk hebben.. maar vrije tijd is ook echt veel waard persoonlijk. je leeft immers maar 1x :D
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Hangt trouwens wel van het vervoersmiddel af, want als we met onze MX5 cabrio rijden, zijn we soms ook meer dan een uur onderweg (naar huis), waar dat 's morgens eerder een half uur is :p

Edit: ik en m'n partner carpoolen practisch altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Wailing_Banshee op 16-05-2024 12:26 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 06-06 14:59
Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Heeft niets te maken met die tijd nodig hebben, maar eerder met die tijd nemen. Ik kan binnen 10 minuten na opstaan in de auto zitten. Alleen heb ik daar geen zin in, dus doe ik er 45 minuten over.
Dat dus.... Ik heb jaren een soort stress tijd gehad omdat ik alles in max 15 minuten deed van wakker worden, wassen, eten en richting de auto. Nu neem ik ongeveer 45 min de tijd ervoor. Ja iets minder slapen maar je dag is zoveel relaxer als je lekker in de ochtend de tijd neemt, één van de beste veranderingen ooit in mijn leven geweest.
Kan ook door de leeftijd zijn dat is rustiger ben geworden in alles hahahaha

[ Voor 6% gewijzigd door rikoos op 16-05-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Grappig om de verschillen te zien. Zo te zien zijn er drie manieren om 'werktijd' te drukken:

- Parttime werken
- Pauzes die meetellen als werktijd
- Kinderen hebben

De mensen die effectief soms maar 5-6-7 uur op kantoor zitten lijken de meest prettige balans te hebben v.w.b. voldoende slaap en het op tijd thuis zijn.

Daarnaast nog een groep waarbij de 30 á 45 minuten pauze lijkt te worden meegeteld als werktijd, waarmee iedere dag winst wordt behaald.

En tot slot een hoop mensen met kinderen die hier en daar wat van hun werktijd lijken af te snoepen daardoor. Wat later weg, wat eerder vertrekken, etc. :)

(Reistijd lijkt ook wel enigszins invloed te hebben, maar de bovenstaande factoren lijken van nog grotere invloed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 14:08
@Uniciteit Ik draai alweer een tijdje mee en werktijden zijn in sommige gevallen 'een richtlijn' en in andere gevallen keiharde 'grondstof'.

M.a.w. als er een winkel van 9 tot 9 open moet zijn dan zijn de zaken helder. Als er 9ha geploegd moet worden is het ook overzichtelijk.

De gemiddelde kantoorbaan echter... Jantje en Pietje sturen 150 handmatige emailtjes uit en verzamelen de antwoorden in hun eigen excel sheet, tijdens een vergadering voegen ze die samen, bespreken welke antwoorden er nog missen en beginnen de nieuwe week met herinneringen sturen en zelfs de week daarop zijn ze nog bezig en gaan ze 10% niet reagerende mensen nabellen en wachten met de 'grote bestelling'.

Keesje zet in een uur een MS Form online, 'loopt heel de week de kantjes eraf', stuurt na een week een herinnering. "Mocht u al geantwoord hebben kunt u dit als niet verzonden beschouwen"
'loopt weer een week de kantjes eraf'. Na twee weken besluit Keesje dat 10% van de missende antwoorden niet meer relevant zijn want dat maakt niet meer uit voor de inventarisatie, de grote bestelling heeft hij al een paar dagen eerder verstuurd.. Keesje gaat lekker 'thuiswerken met Netflix'.

Dit is wat overdreven maar ik weet wel wie ik in mijn team zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19
jnr24 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:01:
@Uniciteit

Dit is wat overdreven maar ik weet wel wie ik in mijn team zou willen.
Keesje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 14:08
Nee, 'he makes us look bad' (letterlijk gehoord), wat een streber! Heeft ook nooit leuke verhalen bij de koffie tussen 9 en 10. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ResuCigam schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:35:
Ik zie al meerdere keren dit voorbij komen:
06:45 opstaan
07:00 rijden

Hoe doen jullie dat?
Het lukt mij echt niet om te douchen, scheren, tandenpoetsen, aankleden, koffie en toilet binnen 15 minuten.
douchen, altijd in de avond voor het slapen gaan
scheren (trimmen in mijn geval), idem
koffie, pak ik wel op kantoor (ontbijt ook)

tandenpoetsen, aankleden en toilet lukt mij wel binnen 15 minuten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 16:53
08:25 - opstaan, wc, aankleden
08:35 - richting werk
17:45 - thuiskomen van werk
19:00 - eten
19:15 - hobbies. gamen, projecten, programmeren, lassen, bouwen, solderen, naar de supermarkt
00:00 - sportschool (3-4 x per week, anders gewoon ^ )
03:00 - bed

En repeat ad infinitum :P

[ Voor 6% gewijzigd door dakka op 22-05-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 15:42
dakka schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:23:
08:25 - opstaan, wc, aankleden
08:35 - richting werk
17:45 - thuiskomen van werk
19:00 - eten
19:15 - hobbies. gamen, projecten, programmeren, lassen, bouwen, solderen, naar de supermarkt
00:00 - sportschool (3-4 x per week, anders gewoon ^ )
03:00 - bed

En repeat ad infinitum :P
Korte nachten, geen last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55

Esumontere

Floep, banaan.

06:30 - wekker, opstaan
06:31 - kat kroelen
06:35 - douchen
06:40 - aankleden
06:45 - kat kroelen
06:50 - sinaasappelen persen / lunch smeren / ontbijt smeren
07:00 - ontbijten / nieuws kijken
07:01 - kat kroelen
07:15 - tanden poetsen
07:20 - wc
07:25 - kat kroelen
07:30 - op de fiets naar werk

---

17:45 - thuiskomen
17:46 - kat kroelen
18:00 - koken (tenzij mijn vrouw al gekookt heeft)
18:30 - eten
18:45 - kat kroelen
19:00 - sporten / tv kijken / gamen / bordspelletje spelen
22:30 - slapen

De kat heeft wel genoeg aandacht nodig :D

[ Voor 6% gewijzigd door Esumontere op 22-05-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
Zaratrass schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:32:
[...]

Korte nachten, geen last van?
Totaal niet, nou schommelt het wel tussen 2 en 3 uur naar bed, en merk het wel aan het einde van de dag als ik daar structureel overheen ga, maar zolang ik daar binnen blijf, gaat het prima.

Ik probeer wel op een moment te slapen dat ik buiten REM slaap wakker word, dat is echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Interessant topic, ook maar even mijn routine delen voor de geïnteresseerden. :)

7:20 De wekker gaat, maar meestal ben ik al zo'n 10 minuten voor de wekker wakker
7.25 Tijd voor wederhelft en mij om op te staan, de gordijnen open te doen en de ramen open te doen om te luchten
7.30 Ik sta in de badkamer tanden te poetsen, ondertussen is mijn wederhelft kleren aan het pakken
7:45 Nadat mijn partner de douche uit is, spring ik er onder. Ondertussen had ik al kleren uit de kledingkamer gehaald, het bed opgemaakt en ontbijt klaar gemaakt
7:55 Ik ben klaar met douchen, spring in mijn kleren en laat ondertussen mijn partner zijn routine voor de spiegel doen
8:00 Nu ben ik aan de beurt voor mijn dagelijkse routine voor de spiegel: haar föhnen, créme op mijn gezicht...
8:05 Partner komt gedag zeggen, die vertrekt naar zijn werk. Ondertussen ruim ik de badkamer op
8:10 Naar de keuken en ontbijten, ondertussen vaak vast mijn tas klaar zetten om mee te nemen naar het werk
8:15 Nadat ik de ochtendafwas heb gedaan ga ik weer naar boven om even 5 minuten te mediteren
8:20 Nadat ik heb gemediteerd loop ik vaak nog een rondje door het huis om te kijken of er ergens nog iets rondslingert wat er niet hoort rond te slingeren
8:30 Klaarmaken voor vertrek, 's zomers op de fiets rond deze tijd, 's winters met de auto rond 8:40
8:45 Aangekomen op het werk, computer aanslingeren, thee maken en aan de slag
12:30 Lunchen met alle collega's tegelijk, altijd gezellig en lekker naar buiten met goed weer
13:15 Weer aan het werk met een kop thee op mijn bureau
15:00 Een rondje wandelen, zo'n 10 minuten even het hoofd leegmaken
15:15 Weer aan de slag met uiteraard een nieuwe kop thee
17:15 Klaar voor vertrek naar huis, duurt ongeveer 7 minuten met de fiets
17:25 Koken en wachten op de wederhelft
17:45 Tijd voor het avondeten, ondertussen kletsen met wederhelft en daarna de boel opruimen
18:30 Soms boodschappen, anders lekker voor de buis tot een uur of tien
22:00 Klaarmaken voor vertrek naar de slaapkamer, meestal nog even chillen op de iPad of Nintendo Switch
23:00 Het ligt mag uit tot 7:20 uur

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-06 10:21
Samenwonend met vriendin en dochtertje van 2,5 maand oud.

Kantoordag:

7:30 - wekker
7:50 - bed uit, douchen en tanden poetsen
8:10 - in de auto (ontbijten doe ik tijdens de rit wel)
9:15 - op kantoor (kan iets later zijn, kan iets vroeger zijn)
17:45 - naar huis (kan iets laten zijn, kan iets vroeger zijn)
18:30 - thuis (terugweg is altijd veel minder druk dan heen)
18:45 - eten
19:15 - klaar met eten, alles opruimen
19:30 - avondritueel met dochtertje (vitamines geven, schone luier, even kroelen en spelen met d'r)
20:15 - dochtertje aan de borst bij vriendin, wij samen voor de tv
22:30 - boven alle ramen dicht doen zodat er geen tocht is voor de baby
22:45 - baby in bed leggen, daarna allebei nog even iets voor onszelf doen (ik gamen, vriendin meestal een of andere vrouwenserie kijken :P )
00:00 - zelf naar bed (kan ook wel eens 0:30 worden, of 23:30, of direct om 22:45)

Thuiswerkdag:

8:20 - wekker
8:30 - bed uit, douchen, ontbijt maken en dochtertje aankleden
9:00 - aan het werk (het gemaakte ontbijt eet ik nu)
18:45 - klaar met werk (ik doe vaak tussendoor even een schone luier, of helpen met het badje ofzo)
18:50 - eten
Verder zoals boven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
dfbt schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:49:
[...]

ja ik ontbijt niet :D Ik neem 1x per week heel brood mee naar mijn werk + 1 of 2 pakken beleg/smeersel en tijdens mijn pauze maak ik gewoon brood klaar.
Ben al jaren aan het schommelen met gewicht, al zeggen 100 duizend verschillende mensen of t nou goed is of niet, door gewoon pas rond half 10 een stuk fruit te eten en 12 uur aan boterham te beginnen, beperk ik flinke inname van de dag. Kan ik met avond eten gewoon goed eten, ongeacht wat de vrouw maakt en blijf ik op gewicht of val ik af.
Sterker nog; ik eet op werkdagen tussen 13:00 en 21:00 wat ik wil en ik ben al 1 jaar lang rond de 85 kilo.

Hiervoor zat ik altijd rond de 100 en 110 kg en sinds ik gewoon eet binnen een 8u window, ben ik op dit gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:21:
[...]

Sterker nog; ik eet op werkdagen tussen 13:00 en 21:00 wat ik wil en ik ben al 1 jaar lang rond de 85 kilo.

Hiervoor zat ik altijd rond de 100 en 110 kg en sinds ik gewoon eet binnen een 8u window, ben ik op dit gewicht.
Hoe zag je eetpatroon er daarvoor uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Rond 7.30 ontbijt (1 of 2 boterhammen zonder zoet, soms kwark ipv brood of crackers).
Rond 10.30 fruit.
Rond 12 30 salade, broodje of boterhammen.
Rond 15.00 wat zoets
Rond 18.00 avondeten (standaard pasta, aardappelen of rijst bijvoorbeeld met groente en 50% vlees/vis.
Avonds altijd nog wel iets, komkommer, cracker, wat zoets of chippie. Niet heel veel, maar wel altijd nog wat trek.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-05-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Het mooie is dat we sinds kort een nieuw plansysteem hebben. Ongeacht waar je je dag begint, je vertrekt niet eerder dan 07:45 uur. Ook wordt er dusdanig gepland dat je elke dag in principe ook rond 17:00 uur weer thuis bent. Heerlijk! :)

Een paar keer per week ga ik na het werk naar mijn moeder, die woont een straat verder. Dan eet ik daar en blijf ik nog wat nabuiken en ben dan meestal tussen 19:30-20:00 uur weer thuis. Ga ik na het werk gewoon meteen naar huis, dan thuis eerst even omkleden ik lekker-rondhangen-kleren en snel wat opfrissen en daarna eten. Rest van de avond: TV series of filmpje kijken, rondsurfen, gamen. Ik vermaak me wel :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
Uniciteit schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:27:
Grappig om de verschillen te zien. Zo te zien zijn er drie manieren om 'werktijd' te drukken:

- Parttime werken
- Pauzes die meetellen als werktijd
- Kinderen hebben

De mensen die effectief soms maar 5-6-7 uur op kantoor zitten lijken de meest prettige balans te hebben v.w.b. voldoende slaap en het op tijd thuis zijn.

Daarnaast nog een groep waarbij de 30 á 45 minuten pauze lijkt te worden meegeteld als werktijd, waarmee iedere dag winst wordt behaald.

En tot slot een hoop mensen met kinderen die hier en daar wat van hun werktijd lijken af te snoepen daardoor. Wat later weg, wat eerder vertrekken, etc. :)

(Reistijd lijkt ook wel enigszins invloed te hebben, maar de bovenstaande factoren lijken van nog grotere invloed).
Mij valt vooral op dat veel mensen bijvoorbeeld 8 uur beginnen en half 6 klaar zijn. Dus 9,5 uur op het werk zijn. Met een half uur pauze is dat dus voor fulltime een half uur te lang....

Een ritme werk ik al tijden aan, maar lukt me nog niet :+ een vriendin met wisselende diensten helpt daar ook niet in.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 22-05-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 06-06 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Waah schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:41:
[...]

Mij valt vooral op dat veel mensen bijvoorbeeld 8 uur beginnen en half 6 klaar zijn. Dus 9,5 uur op het werk zijn. Met een half uur pauze is dat dus voor fulltime een half uur te lang....

Een ritme werk ik al tijden aan, maar lukt me nog niet :+ een vriendin met wisselende diensten helpt daar ook niet in.
Je bedoelt een uur te lang? Fulltime is 40 uur, dus 8 uur per dag. Plus een half uur pauze is 8,5 uur.

Meestal zijn bij mij kantoordagen iets korter dan 8 uur werken, het is een beetje afhankelijk van het verkeer. Als het een beetje normaal is, ben ik om 7:30 op m'n werk en blijf ik tot 16:00. Maar de pauze varieert in lengte van 30 minuten tot een uur (krijg je ervan als je de kantoordag interactie dagen maakt :p). Thuiswerkdagen zijn over het algemeen iets langer, van 7:00 tot 16:00 uur (met een uur lunchpauze), maar ik wil aan het eind van de dag nog wel eens de tijd vergeten :D (ben je zo gefocussed...)

Maar als ik sommige van die schema's zie, begin ik al te rillen. Veel te veel dingen in een dag!

6:00 opstaan
7:00 werken / 6:45 vertrekken naar het werk
16:00 stoppen met werken / 16:00 terug naar huis
ergens tussen 5 en 6 eten, ondertussen lekker een aflevering van een serie kijken
Na het eten lekker ontspannen (wat ik doe is afhankelijk van het weer, mijn stemming, de katten, het seizoen)
En dan ergens tussen 21:30 en 22:30 naar bed, nog even lezen en dan op een gegeven moment m'n boek toch maar wegleggen omdat m'n ogen een omgekeerde knipperstand hebben :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:29:
[...]

Je bedoelt een uur te lang? Fulltime is 40 uur, dus 8 uur per dag. Plus een half uur pauze is 8,5 uur.
Klopt. Zie genoeg mensen hier dus 9,5 uur op kantoor zijn... en die dan op weg naar huis of thuis ook nog belletjes plegen of aannemen.

Als je voor die 9 uren per dag (half uur pauze) betaald krijgt prima. Zo niet is het imho ongezond én immoreel.

Zelf maak ik ook wel eens een uurtje extra. Maar dat verreken ik dan weer op een andere dag. Zodat de balans in ieder geval goed blijft. 7 uur van huis en 6 uur weer thuis komen, zeker met jonge kinderen, zou ik écht niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17
Ik werk op twee adressen met wisselende begintijden. Aangezien mijn werk in de mondzorg gepaard gaat met een agenda en afspraken, zit er 0 flexibiliteit in. Bovendien ben ik altijd eerder aanwezig om de dag voor te bereiden en moet er aan het eind nog opgeruimd worden.

Tot aan begin 2024 zag mijn dag er ongeveer zo uit:
05.40 opstaan
06.40 op weg naar werk
07.40 aankomst op werk
08.00 begin werkdag
17.15 einde werkdag en op weg naar huis
18.15-18.30 thuis
18.30-18.45 koken/eten/afwassen
19.30-20.00 klaar en start avond (huishoudelijke taken/ontspannen/bad/administratie)
21.45-22.15 naar bed

Nu werk ik dichter bij huis en is de werkdag ongeveer:
06.30 opstaan
07.40 naar werk
08.00 op werk
08.30 begin werkdag
17.15 einde werkdag en op weg naar huis
17.35 thuis
17.50 koken/eten/afwassen
18.40 klaar en start avond (huishoudelijke taken/ontspannen/bad/administratie)
22.00-22.45 naar bed
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Graag niet alleen je dagindeling opsommen, maar ook toelichten. Het blijft een discussie-forum. :)