Hoelaat ben je ongeveer thuis na werk en wat doe je meestal?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Grappig topic, ook maar even delen hoe de dag er uit ziet. Ik ben totaal niet ontevreden als ik sommige dagen hier lees. Dit rooster geldt voor 4 dagen in de week. :)

7:40 uur gaat de wekker langzaam af
7:45 uur gaan we de echtkoets verlaten
7:50 uur gaan we kleren klaar leggen
7:55 uur gaan we even lekker douchen en aankleden
8:05 uur gaan we een soort van ontbijt naar binnen werken
8:10 uur ga ik weer naar boven om de haren te doen
8:20 uur mag ik de boel opruimen en even bijkomen
8:40 uur ga ik nog even snel naar het toilet
8:45 uur stap ik op de fiets
8:55 uur kom ik aan op het werk en ga ik aan de slag (deel 1)
12:30 uur gaan we lunchen met alle collega's
13:00 uur gaan we weer aan de slag (deel 2)
15:00 uur maak ik een wandeling van ongeveer 15 minuten
15:15 uur gaan we wederom aan de slag (deel 3)
17:15 uur wens ik collega's een mooie avond en stap ik weer op de fiets
17:25 uur kom ik thuis en begin ik te koken (of echtgenoot heeft ook wat gedaan)
17:50 uur gaan we een hapje eten
18:30 uur klappen we samen op de bank
22:00 uur maken we ons klaar voor vertrek naar de slaapkamer
22:30 uur wordt het licht langzaam minder fel
22:45 uur wensen we elkaar een goede nacht
23:00 uur bevind ik mij (als het even mee zit) in slaap

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:19
Ik werk voor een lokaal bestuur op twee verschillende afdelingen, kinderen van (bijna) 12 en 15. Mijn dagindeling wisselt nogal van dag tot dag, maar is per week wel min of meer gelijk.

Ik sta altijd op rond 7u en ben dan tussen 7u45 en 8u15 op het werk (geen ontbijt, ik ben een intermittent faster ;) ).

Op maandag, woendag en vrijdag werk ik voor een schepen (het Belgische equivalent van een wethouder). Mijn dagelijkse activiteiten hangen erg samen met de agenda van die schepen, maar tegelijk heb ik veel vrijheid om mijn werkdag in te richten zoals het mij uitkomt. Het grote voordeel is dat ik op woensdagmiddag vaak ruimte heb om verlof te nemen zodat ik thuis ben met de kinderen, boodschappen kan doen of iets dergelijks.

Op de andere dagen beman ik een loket, dus wordt het ritme van de werkdag bepaald door mensen die langs komen, bellen of mailen. Het belangrijkste verschil is dat ik tot minstens tot 17u aanwezig moet zijn.

Wat ik na mijn thuiskomt doe hangt ook weer van de dag af. Mijn vrouw staat in het avondonderwijs en zeker op de avonden dat zij weg is zorg ik voor het avondeten (al doe ik dat andere avonden ook vaak). Daarna ben ik meestal bezig met World of Warcraft, boardgames en heel soms wat TV kijken, al doe ik dat laatste meestal alleen op de avonden dat mijn vrouw er ook is. Twee keer per week ga ik ook een stukje hardlopen of fietsen, welke dag dat juist is laat ik wat van de omstandigheden, het weer en de zin afhangen
O-) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
sDad schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:51:
Twee jonge kinderen, werk zelf fulltime vanuit huis bij een Amerikaans bedrijf, partner 32 uur. Schema ziet er als volgt uit:

07.00 - Opstaan, kinderen wakker maken/douchen.
07.30 - Ontbijten en kinderen klaar maken
08.00 - Kinderen naar school/opvang brengen.
08.30 - Half uurtje sporten
09.15 - Starten met werk
12.00 - Lunch
17.00/17.30 - Afronden werk
17.30/17.45 - Eten (gelukkig kookt mijn partner vaak)
18.00 - Kinderen ophalen
18.30 - Quality time met kinderen (filmpjes kijken, samen gamen etc)
19.30 - bed tijd voor kinderen.
20.00 - eventueel extra werken en anders tijd voor hobbies. Afhankelijk van het seizoen word er veel gelezen in huis en/of tijd gespendeerd aan hobbyen zoals modelletjes bouwen, stickers uitsnijden op de cricut. Soms staat er ergens een leuke serie op en dan kijken we dat samen.

Het heeft even geduurd om dit ritme erin te krijgen, helemaal na het krijgen van de tweede, maar dit werkt nu al een tijdje best goed. We mogen boffen dat onze kinderen vaak om 19.45 al in slaap zijn gevallen waardoor wij wat meer tijd kunnen spenderen aan andere zaken :).
Jullie eten in de avond nooit samen met de kids? Lees ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:43

Toshirou

Vinyl Surfer

Ik werk voor een bedrijf in de horeca en verzorg daar de vormgeving en een deel van de marketing communicatie. Mijn dagschema is in grote lijnen:
0500: Opstaan
0515: Even douchen en aankleden
0530: Ontbijten (even een boterham en thee maken, drink liever koffie maar wordt er kotsmisselijk van -_-;)
0715: De trein pakken
0800: Fietsen
0815: De werkdag kan weer beginnen
1230: Lunchpauze
1700: Naar huis toe
1800: Bedenken wat ik zou gaan eten en dan even koken
1820: Afwassen
1830: Even relaxen op de bank
2100: Meestal nog even paar hoofdstukken uit een boek lezen (meestal een fantasy of sci-fi boek, op dit moment van schrijven bezig met de boeken van Jules Verne)
2200: Tijd om het bed weer op te zoeken

Thuiswerken:
0700: Opstaan
0715: Even douchen en aankleden
0730: Ontbijten
0815: De werkdag kan weer beginnen
1230: Lunchpauze
1245: Even een ommetje door de buurt, frisse neus halen
1700: Bedenken wat ik zou gaan eten en dan even koken
1720: Afwassen
1730: Even relaxen op de bank
2000: Wat extra dingen doen die ik normaal in het weekend doe
2100: Meestal nog even een boek lezen
2300: Tijd om het bed weer op te zoeken

[ Voor 3% gewijzigd door Toshirou op 22-06-2022 13:28 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sDad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 16:17
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 05:23:
[...]

Jullie eten in de avond nooit samen met de kids? Lees ik dat goed?
Dat lees je goed. Avondeten vind plaats bij de opvang :). Op de dagen dat de kinderen wel thuis zijn (twee dagen per week) dan eten ze uiteraard wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
4 van de 7 dagen

06:30: wekker
06:35: uit bed
06:45: ontbijt met een kop koffie
07:00: Reistijd
07:30: Begin werkdag
12:30: Lunch pauze
17:00: Einde werkdag
17:30: Thuis
17:35: Katten voeren
18:30: Eten
18:45: Opruimen
19:00: Vrije tijd
23:00: Bed tijd

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:43
sDad schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:42:
[...]

Dat lees je goed. Avondeten vind plaats bij de opvang :). Op de dagen dat de kinderen wel thuis zijn (twee dagen per week) dan eten ze uiteraard wel mee.
Zonder aanvallend over te komen, betekent dit dat je maar 2 avonden in de week samen met je kinderen eet? Hoeveel uur per week zie jij/jullie samen je kinderen? Lijkt me lastig jullie situatie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 22:53
Het valt mij op dat hier veel vroege vogels zijn en mensen die op kantoor werken. Dan ben ik toch veel blijer met mijn kantoor. Ik mag op mijn kantoor namelijk betaald uit het raam en om mij heen kijken terwijl ik toch een vrij gevoel ervaar. Als buschauffeur voor een touringcarbedrijf uit de regio Utrecht rij ik mijn rondjes op evenementen, trein en tram vervanging, schoolreisjes, dagtrips, contractwerk, etc.

Doordat mijn werk 24/7 doorgaat, heb ik geen vaste tijden of dagen. Mijn voorkeur gaat uit naar de avond- en nachtdiensten, juist omdat het rijden in het donker veel relaxter is voor mijn gemoedstoestand. Helaas ontkom ik er niet aan om ook zo nu en dan vroege diensten (beginnen rond 5:00) te rijden.

Een dagindeling van een random dienst op de tram vervanging in Utrecht wat we nog een paar weken rijden;

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Omdat ik wel fit en scherp op mijn werk moet zijn, pas ik mijn slaapritme dus volledig aan aan mijn werktijden die elke dag variëren en tot de minuut veranderlijk zijn. Wanneer ik een andere rit heb wat geen OV werk is, moet ik meer tijd uittrekken voor mijn werkvoorbereiding, aangezien ik moet weten welke routes ik kan rijden met de bus. Soms zijn er vastgestelde routes, soms moet je dat zelf uitzoeken. Belangrijk is om in ieder geval van te voren te weten wat voor soort bus ik dan bij mij heb, in verband met hoogte restricties. Ik laat het mij niet gebeuren dat ik ineens een cabriobus heb ;) .

eXec op Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49

Sport_Life

Solvitur ambulando

eXec schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:50:
Het valt mij op dat hier veel vroege vogels zijn en mensen die op kantoor werken. Dan ben ik toch veel blijer met mijn kantoor. Ik mag op mijn kantoor namelijk betaald uit het raam en om mij heen kijken terwijl ik toch een vrij gevoel ervaar. Als buschauffeur voor een touringcarbedrijf uit de regio Utrecht rij ik mijn rondjes op evenementen, trein en tram vervanging, schoolreisjes, dagtrips, contractwerk, etc.

Doordat mijn werk 24/7 doorgaat, heb ik geen vaste tijden of dagen. Mijn voorkeur gaat uit naar de avond- en nachtdiensten, juist omdat het rijden in het donker veel relaxter is voor mijn gemoedstoestand. Helaas ontkom ik er niet aan om ook zo nu en dan vroege diensten (beginnen rond 5:00) te rijden.

Een dagindeling van een random dienst op de tram vervanging in Utrecht wat we nog een paar weken rijden;

***members only***

Omdat ik wel fit en scherp op mijn werk moet zijn, pas ik mijn slaapritme dus volledig aan aan mijn werktijden die elke dag variëren en tot de minuut veranderlijk zijn. Wanneer ik een andere rit heb wat geen OV werk is, moet ik meer tijd uittrekken voor mijn werkvoorbereiding, aangezien ik moet weten welke routes ik kan rijden met de bus. Soms zijn er vastgestelde routes, soms moet je dat zelf uitzoeken. Belangrijk is om in ieder geval van te voren te weten wat voor soort bus ik dan bij mij heb, in verband met hoogte restricties. Ik laat het mij niet gebeuren dat ik ineens een cabriobus heb ;) .
Na 38 pagina's ontbijt - filerijden - kantoor - filerijden - eten - slapen is dit wel een erg leuke :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sDad
Orangelights23 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:14:
[...]

Zonder aanvallend over te komen, betekent dit dat je maar 2 avonden in de week samen met je kinderen eet? Hoeveel uur per week zie jij/jullie samen je kinderen? Lijkt me lastig jullie situatie.
Het is maar net hoe je het bekijkt. De kinderen komen met veel plezier weer thuis omdat de opvang gewoon gezellig is. Als ze nou doodongelukkig terug komen dan is het een ander verhaal. Zolang dat goed gaat komt het goed uit. Helemaal wanneer er al gegeten is zodat de tijd die ze hebben na de opvang lekker met ons gespendeerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:46

Wailing_Banshee

You're Next

eXec schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:50:

Op de bus rijden lijkt me ook wel wat, maar zo'n schema als wat jij daar post zou ik zeer ongelukkig van worden. Ik ben een ochtend mens en ik houd ook van een vast ritme :p

En ik mag op mijn kantoor ook betaald uit het raam en om mij heen kijken hoor. En als ik (op mijn vorige plek in het gebouw) naar buiten keek, vooral 's morgens, was ik blij dat ik niet meer op de weg zat... (ik keek altijd uit op de file van Hoogkerk naar het Julianaplein, elke morgen, vaste prik).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Orangelights23 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:14:
[...]

Ik vind het ook best heftig en zou hier persoonlijk nooit voor kiezen. Het avondeten is voor ons echt een samenzijn met elkaar en ik vind het erg belangrijk om dit als gezin te doen.

Natuurlijk kunnen hobbies of sportactiviteiten hier in loop van de jaren voor zorgen dat je er flexibel mee om moet gaan, maar standaard al ervoor kiezen dat mijn kinderen elders eten en je niet samen eet in de jaren dat het juist nog wel goed en makkelijk kan, vind ik best een bijzondere keuze. Heb ik ook nog niet eerder voorbij zien komen volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
StealthyPeanut schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Ik vind ook best heftig en zou hier persoonlijk nooit voor kiezen. Het avondeten is voor ons echt een samenzijn met elkaar en ik vind het erg belangrijk om dit als gezin te doen.

Natuurlijk kunnen hobbies of sportactiviteiten hier in loop van de jaren voor zorgen dat je er flexibel mee om moet gaan, maar standaard al ervoor kiezen dat mijn kinderen elders eten en je niet samen eet in de jaren dat het juist nog wel goed en makkelijk kan, vind ik best een bijzondere keuze. Heb ik ook nog niet eerder voorbij zien komen volgens mij.
Idem voor mij. Elk moment dat ik met mijn gezin kan zijn, pak ik. Nu heb ik de luxe dat ik een goed inkomen heb met ongeveer 32 uur flexibel werken en mijn vrouw vergelijkbare werktijden heeft, maar ik zou nooit zo weinig tijd willen besteden aan mijn gezin. Helaas ken ik dit soort verhalen wel meer, kinderen die van 8 uur in de ochtend tot 6 uur in de avond op school en de opvang zitten en de ouders dat wel prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 22:53
Wailing_Banshee schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:19:
[...]

Op de bus rijden lijkt me ook wel wat, maar zo'n schema als wat jij daar post zou ik zeer ongelukkig van worden. Ik ben een ochtend mens en ik houd ook van een vast ritme :p
Daar zijn natuurlijk mouwen aan te passen. Er worden zoveel chauffeurs gezocht, dat er altijd wel ochtenddiensten zijn. Veruit het meeste gaat in overleg, zeker wanneer het buiten mijn voorkeuren valt.
Ik ben altijd al een avond/nachtmens geweest, dus voor mij zijn deze tijden ideaal. En juist omdat het werk 24/7 doorgaat, zijn er super veel mogelijkheden. Het enige is dat je de ene keer om 5:06 begint en de andere keer om 7:03 of zoiets bij die ochtenddiensten, net wat er voor opdrachten zijn natuurlijk.

Ik zou oprecht niets anders meer willen. Het gevoel van vrijheid (en vooral geen baas die continue over je schouders meekijkt) is wat mij betreft onbetaalbaar.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:19:
[...]
En ik mag op mijn kantoor ook betaald uit het raam en om mij heen kijken hoor. En als ik (op mijn vorige plek in het gebouw) naar buiten keek, vooral 's morgens, was ik blij dat ik niet meer op de weg zat... (ik keek altijd uit op de file van Hoogkerk naar het Julianaplein, elke morgen, vaste prik).
Ik denk dat als jij de hele dag uit het raam en om je heen kijkt op kantoor, dat de baas ook niet zo blij is dat er minder werk gedaan is. Als ik niet uit het raam kan kijken, dan sta ik betaald en legaal stil >:)
Ik vind die files juist prachtig. Vooral wanneer ik er langs kan en mag met de bus :9 En ach, betaald in de file staan is ook niet zo erg. Zolang ik mijn koffie maar op tijd heb en op tijd naar huis kan :*)

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

sDad schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:38:
[...]

Het is maar net hoe je het bekijkt. De kinderen komen met veel plezier weer thuis omdat de opvang gewoon gezellig is. Als ze nou doodongelukkig terug komen dan is het een ander verhaal. Zolang dat goed gaat komt het goed uit. Helemaal wanneer er al gegeten is zodat de tijd die ze hebben na de opvang lekker met ons gespendeerd kunnen worden.
Ik heb zelf kinderen en snap best dat dit voor sommige ouders handig is. Ik kan mijn tijd flexibel indelen maar ik ken ook ook ouders die altijd als eerste bij de opvang zijn en als laatste weer ophalen (~18:30, die eten overigens nog steeds samen met de kinderen).

In jouw schema lijkt (voor mij dan) prima tijd te zijn om samen te eten. Is er een reden waarom je dat niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sDad
thejoker80 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:34:
[...]

Ik heb zelf kinderen en snap best dat dit voor sommige ouders handig is. Ik kan mijn tijd flexibel indelen maar ik ken ook ook ouders die altijd als eerste bij de opvang zijn en als laatste weer ophalen (~18:30, die eten overigens nog steeds samen met de kinderen).

In jouw schema lijkt (voor mij dan) prima tijd te zijn om samen te eten. Is er een reden waarom je dat niet doet?
Omdat de optie wordt aangeboden :) en het geeft ons als ouders de tijd om op ons gemak een einde te breien aan de dag. Bovendien scheelt het voor ons weer iets in de wekelijkse boodschappen en vaak koken ze de bij de opvang eten dat afgestemd is op de kinderen.

Aan de reacties te zien is dit blijkbaar een vrij aparte manier :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
sDad schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Omdat de optie wordt aangeboden :) en het geeft ons als ouders de tijd om op ons gemak een einde te breien aan de dag. Bovendien scheelt het voor ons weer iets in de wekelijkse boodschappen en vaak koken ze de bij de opvang eten dat afgestemd is op de kinderen.

Aan de reacties te zien is dit blijkbaar een vrij aparte manier :).
Op basis van je opmerkingen lijkt het alsof jullie het niet vervelend vinden dat de kinderen zo veel van huis zijn, of dat jullie voor gemak kiezen bij het hebben van kinderen.

Mijn broer werkt in het onderwijs en ziet veel dezelfde soort situaties. De ouders denken dat de kinderen het naar hun zin hebben op school en de opvang, maar dat komt omdat het kind veel aandacht vraagt thuis en het daardoor leuk lijkt. Op school hebben ze vervolgens kinderen die gedragsstoornissen vertonen omdat ze weinig aandacht krijgen thuis.

Nogmaals, wij weten de situatie natuurlijk niet, maar je reacties lijken te tonen dat jullie voor gemak kiezen. ‘De tijd om op ons gemak een eind aan de dag te breien’, dat spreekt boekdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21

Halfkakkende

Vandring

Interessant topic. Voor mij is het schema als volgt:

Thuiswerken:
7:05 - Wekker. Ik strijd voor die 5 minuten :+. Overigens is het wel afhankelijk van of de kleine jongen eerder wakker is.
7:05 - 7:15 kleine jongen aankleden en een paar broodjes met hem eten
7:15 douchen
7:30 spelen met de kleine jongen
8:00 naar de opvang lopen/rijden.
8:15 - 17:00 werk. Tussendoor nog wel eens even een kleine boodschap halen of een klein klusje in huis.
17:00 kleine jongen weer van de opvang halen
17:30 koken en eten
19:00 kleine jongen douchen en als ie moe is gelijk naar bed, anders komt ie nog even bij ons op de bank hangen of gewoon wat spelen tot ie echt moe is (vaak rond 20:00-20:30 toch echt wel)
19:00 - 00:00 Eigen tijd die we invullen met wat bankhangen/gamen/muziek/kleine jongen/etc.

Kantoordag:
7:05 - Wekker.
7:05 - 7:15 kleine jongen aankleden en een paar broodjes met hem eten
7:15 douchen
7:30 kort spelen maar uiterlijk 7:45 in de auto naar de opvang.
afhankelijk van de drukte onderweg:
Druk: 9:30/10:00 - 15:00 werk.
Niet zo druk: 8:45 - 15:00 werk
15:00 naar huis. Als ik snel thuis kan zijn nog even wat werken. Onderweg doe ik meestal nog wat calls.
17:00 kleine jongen weer van de opvang halen
17:30 koken en eten
19:00 kleine jongen douchen en als ie moe is gelijk naar bed, anders komt ie nog even bij ons op de bank hangen of gewoon wat spelen tot ie echt moe is (vaak rond 20:00-20:30 toch echt wel)
19:00 - 00:00 Eigen tijd die we invullen met wat bankhangen/gamen/muziek/kleine jongen/etc.

Voor de goede orde: ik werk geen 40 uur in de week. Mijn standplaats is Rotterdam, maar we zitten ook geregeld in Zoetermeer en een enkele keer Den Haag. Helaas voor mij vanuit Almere én een rukverbinding met het OV (waar ik eigenlijk liever niet mee reis) én toch wel de nodige vaste knelpunten op de snelweg, waardoor een autorit zomaar 2 uur kan duren.

Werkgever vindt het overigens prima zo, hij weet ook dat ik geregeld 's avonds of in het weekend ook nog wat klusjes oppak.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sDad
Orangelights23 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:13:
[...]

Mijn broer werkt in het onderwijs en ziet veel dezelfde soort situaties. De ouders denken dat de kinderen het naar hun zin hebben op school en de opvang, maar dat komt omdat het kind veel aandacht vraagt thuis en het daardoor leuk lijkt. Op school hebben ze vervolgens kinderen die gedragsstoornissen vertonen omdat ze weinig aandacht krijgen thuis.
Dat kan en zal vast gebeuren. Gelukkig weten wij zelf wel beter en vinden er regelmatig gesprekken met de kinderen plaats om te polsen hoe ze school en de opvang ervaren zodat we eventueel, in ieder geval met de opvang, in uren kunnen minderen en met school extra ondersteuning kunnen bieden.

Tevens merk je goed op dat we dingen uit gemak (is niks mis mee, toch?) doen maar dat gemak mag niet ten koste van het plezier en geluk van onze kinderen gaan. Een constante evaluatie is altijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:40
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 2% gewijzigd door Lassy op 01-07-2022 16:18 . Reden: members only tag toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:02
Lassy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:01:
Ik merk nu wel dat we in een sleur zitten en dat proberen we in het weekend te doorbreken, maar sinds het hebben van kinderen is dat een stuk lastiger geworden...ook Corona heeft invloed gehad op ons sociale leven, alles lijkt op een lager pitje te liggen...
Klinkt idd alsof je wat 'lui' bent geworden, MAAR morgen word het mooi weer. Slinger de BBQ aan en nodig wat mensen uit zou ik zeggen . Goede kans om er wat aan te doen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
Furion2000 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:12:
[...]

Klinkt idd alsof je wat 'lui' bent geworden, MAAR morgen word het mooi weer. Slinger de BBQ aan en nodig wat mensen uit zou ik zeggen . Goede kans om er wat aan te doen :*)
Morgen verjaardag buitenshuis. Is altijd goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
sDad schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:59:
[...]

Dat kan en zal vast gebeuren. Gelukkig weten wij zelf wel beter en vinden er regelmatig gesprekken met de kinderen plaats om te polsen hoe ze school en de opvang ervaren zodat we eventueel, in ieder geval met de opvang, in uren kunnen minderen en met school extra ondersteuning kunnen bieden.

Tevens merk je goed op dat we dingen uit gemak (is niks mis mee, toch?) doen maar dat gemak mag niet ten koste van het plezier en geluk van onze kinderen gaan. Een constante evaluatie is altijd nodig.
Ik kan je 1 ding vertellen (niet alleen als vader van 3, maar ook 2 hele goede vrienden die in de jeugdzorg zitten); 99,9% van alle kinderen zouden echt meer geluk halen uit het meer tijd doorbrengen met jullie/hun ouders, dan dat ze het "leuk hebben" op de opvang. Hier durf ik mijn handen 1 minuut voor in het vuur te steken; ongeacht hoe de situatie is. Het kost jullie alleen wel een stuk meer moeite, energie en vooral tijd.

Even mijn persoonlijke gevoel (no offense hoor, ieder z'n leven); Ik vind het best schokkend dat je wel voor kinderen kiest, maar daarnaast vooral de leuke momenten ervan wilt ervaren. Samen een einde aan de dag breien? Kom op.....als de kids op bed liggen heb je hier alle ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwizz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-02 10:48
Ik merk wel dat men echt waarde hecht aan samen eten. Ik heb dat nooit begrepen, ik kom ook uit een ander cultuur overigens.

Dit is het schema van een hybride IT'er die geen kids heeft :-P :
06:45 opstaan
07:00 rijden
08:30 aankomst werk en starten (als er geen file is)
16:30 naar huis
18:30 sporten
20:30 chillen (gamen, netflix, studeren)
23:00 naar bed

Thuiswerken bespaard mij minimaal 3 tot 4 uur per dag. Dus dan later opstaan en eerder sporten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:32

ResuCigam

BOFH

Ik zie al meerdere keren dit voorbij komen:

Hoe doen jullie dat?
Het lukt mij echt niet om te douchen, scheren, tandenpoetsen, aankleden, koffie en toilet binnen 15 minuten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwizz
StealthyPeanut schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:23:
[...]

Ik kan je 1 ding garanderen (niet alleen als vader van 3, maar ook 2 hele goede vrienden die in de jeugdzorg zitten); Jullie kinderen (lees: ieder kind) zouden echt meer geluk halen uit het meer tijd doorbrengen met jullie, dan dat ze het "leuk hebben" op de opvang. Hier durf ik mijn handen 1 minuut voor in het vuur te steken; ongeacht hoe de situatie is. Het kost jullie alleen wel een stuk meer moeite, energie en vooral tijd. Dat is vervelend.

Even mijn persoonlijke gevoel (no offense hoor, ieder z'n leven); Ik vind het best schokkend dat je wel voor kinderen kiest, maar daarnaast vooral de leuke momenten ervan wilt ervaren. Samen een einde aan de dag breien? Kom op.....als de kids op bed liggen heb je hier alle ruimte voor.
Garanderen?
Oeii kun je wel een ieder zo over 1 kam scheren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dwizz
ResuCigam schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:35:

Hoe doen jullie dat?
Het lukt mij echt niet om te douchen, scheren, tandenpoetsen, aankleden, koffie en toilet binnen 15 minuten.
Douchen, tandenpoetsen, tas staat al klaar en auto instappen.
Koffie drink ik niet dus flesje water mee. Scheren? kom op is tijdperk van de baard :P
Toilet? ff inhouden en betaald worden om naar de wc te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sDad
StealthyPeanut schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:23:
[...]

Ik kan je 1 ding garanderen (niet alleen als vader van 3, maar ook 2 hele goede vrienden die in de jeugdzorg zitten); 99,9% van alle kinderen zouden echt meer geluk halen uit het meer tijd doorbrengen met jullie/hun ouders, dan dat ze het "leuk hebben" op de opvang. Hier durf ik mijn handen 1 minuut voor in het vuur te steken; ongeacht hoe de situatie is. Het kost jullie alleen wel een stuk meer moeite, energie en vooral tijd. Dat is vervelend.

Ik waardeer dat jij zo vast blijft houden aan jouw beeld en dat je graag je punt duidelijk wilt maken dmv tweedehandse ervaringen (zie jouw voorbeeld van vrienden in de jeugdzorg) - daarmee probeer ik op een sarcastische manier te zeggen: "steek die 'no offense' maar in je reet".

Dat er gelijk een oordeel geveld moet worden over hoe ik/wij kiezen om onze levens te leiden is tot daar aan toe maar om dan je betoog af te sluiten met ' Kom op.....als de kids op bed liggen heb je hier alle ruimte voor.' gaat voor mij wel iets te ver. Laat die onzin opmerkingen zoals 'no offense' of 'ieder zn leven' dan lekker achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Dwizz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:39:
[...]

Douchen, tandenpoetsen, tas staat al klaar en auto instappen.
Koffie drink ik niet dus flesje water mee. Scheren? kom op is tijdperk van de baard :P
Toilet? ff inhouden en betaald worden om naar de wc te gaan.
Yep, same here (ook een baard). Ik ram mijn ontbijt (cereal, lekker makkelijk) naar binnen en ik douche 's avonds (loopt daar ook een topic over? ;) ) Eerste bak koffie doe ik op m'n werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Lassy op 01-07-2022 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-05 14:31
Een grote update naar een lange tijd geen update meer te hebben gegeven;

Werkdagen (maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag)
6:30 opstaan
6:05 wassen, aankleden, brood smeren
7:00 naar het werk vertrekken
7:30 aankomst op het werk
8:00 uur koffie tijd, en begin dagstart
8:30 einde dagstart beginnen met standaard werkzaamheden
8:45 ontbijt eten en daarna tandenpoetsen
~12:00 pauze
~12:45 einde pauze, tandenpoetsen en verder met de werkzaamheden
16:30 afsluiten, en vertrekken naar huis
17:00 thuis aangekomen, beginnen met voorbereiden avondeten
17:30 avondeten en daarna tandenpoetsen
18:00 vrijetijdsbesteding
21:30 wassen / douche en tandenpoetsen
22:00 tijd om te gaan slapen

Woensdag ziet er als volgt uit:
6:30 opstaan
6:05 wassen, aankleden, brood smeren, ontbijten en tandenpoetsen
7:00 vrijetijdsbesteding
9:00 In de auto stappen voor mijn wekelijkse fysiotherapie
9:15 aankomst bij fysiotherapie en starten
10:15 einde fysiotherapie, terug de auto in en onderweg naar mijn wekelijkse ziekenhuisbezoek
11:!5 aankomst ziekenhuis, wekelijkse controles laten uitvoeren
14:30 terug naar huis rijden
15:30 aankomst thuis, vrijetijdsbesteding
17:00 bereiden avondeten
18:30 tijd om te gaan slapen

Het weekend ziet er zo uit:
08.15 wekker
08.20 Wassen, broodsmeren, eten en tandenpoetsen
9:00 vrijetijdsbesteding
12:00 broodsmeren, eten en tandenpoetsen
12:30 vrijetijdsbesteding
17:00 uur bereiden avondeten
18:00 vrijetijdsbesteding
22:00 uur tijd om te gaan slapen.

In het weekend doe ik ook dingen zoals het huis schoonmaken, boodschappen etc.

Al met al, ben ik er wel flink op vooruit gegaan. Dingen zoals het wekelijkse ziekenhuisbezoek is lastig in te schatten hoelang het duurt. Meestal ben ik met een uurtje of 3 wel klaar, maar soms duurt het ook 4 uur. Dan schrap ik een aantal dingen of kort ik het in. Op maandag en vrijdag volg ik in de avond ook nog fysiotherapie van 18:00 uur tot 19:00 uur. Die heb ik hier even niet in meegenomen want dan werd mijn reactie wel erg lang

[ Voor 9% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 01-07-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
@BladeSlayer1000 Ik heb even alles terug gelezen en het is goed te zien dat je zoveel vooruit bent gegaan! Komt dat door de laatste ingreep?

[ Voor 4% gewijzigd door Lassy op 01-07-2022 17:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-05 14:31
Lassy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:57:
@BladeSlayer1000 Ik heb even alles terug gelezen en het is goed te zien dat je zoveel vooruit bent gegaan! Komt dat door de laatste ingreep?
Mede door de ingreep en naar jaren onderzoek zijn ze erachter gekomen dat ik een zeldzame genetische afwijking heb, hiervoor krijg ik nu medicatie en iedere week een controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-04 14:18
Het varieert:
Maandag / Vrijdag
06:15 opstaan
06:30-08:00 lunch klaarmaken voor vrouwlief, kleine fles geven, kleine klaarmaken, tandenpoetsen en opfrissen
08:00-08:15 kleine naar de opvang
08:15-08:30 koffie en nieuws
08:30-17:00 werk
17:00-17:15 kleine ophalen
17:15-18:00 spelen met kleine, wachten tot de vrouw thuis is
18:00-18:30 soms koken, soms kookt de vrouw
18:30-19:00 eten
19:00-20:00 samen met de vrouw
20:00-22:00 varieert, hobby, bijverdiensten, samen met de vrouw
22:00-22:30 fles kleine
22:30-24:00 hobby, bijverdiensten

Dinsdag/woensdag/donderdag:
07:00 opstaan
07:15-07:45 fles geven aan de kleine
07:45-08:00 opfrissen
08:00-08:20 naar kantoor
08:20-17:00/30 werk
Dinsdag:
17:15-17:45 naar kickboksen
18:00-19:00 kickboksen
19:00-19:15 naar huis
19:15-20:00 eten
20:00-23:00(24:00) avondje samen (kleine bij oma)
Woensdag:
17:00 - 18:00 kleine bij oma ophalen en naar huis
18:00 - 19:00 eten koken
19:00 - 20:00 eten
20:00 - 22:00 varieert
22:00 - 22:30 kleine de fles
22:30 - 24:00 me time

Donderdag:
16:00 - 17:00 Bootcamp (op kosten van de baas)
17:00 - 17:30 naar huis
17:30 - 18:00 koken
18:00 - 19:00 Eten
19:00 - 22:00 bijverdiensten
22:00 - 24:00 me time

Zaterdag/Zondag:
Tussen 8 en 9 komt de kleine, daarna varieert het heel erg.
Een van de 2 dagen nog fitnessen in de ochtend

Al met al happy, t is druk, maar ik heb er schik in, ook wetende dat ik aan een mooie toekomst voor m’n gezin werk.

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 22:16
Aardig wat vroege kantoorvogels hier, maar als ik het zo allemaal een beetje ziet slapen de meeste ook relatief veel.

Dat slapen is bij mij een stuk minder. In de loop der jaren ben ik gewend geraakt om gemiddeld met een uur of vijf slaap achter de kiezen het mannetje te zijn. Met een uur of vier slaap functioneer ik eigenlijk ook nog best verbazend goed. Als mijn werkdag om 6:45 begint ziet de indeling er als volgt uit.
04:30 wekker
04:45 bakkie koffie, opfrissen, tandjes
Rond een uur of vijf in de auto naar het werk.
06:15 aankomst op werk, koffie zetten voor de jongens, omkleden en een bammetje eten.
06:45 werken.
09:30 korte pauze voor een bakkie en wat boterhammen.
10:00 werken.
12:30 lunchpauze.
13:00 werken.
15:30 einde werk en naar huis rijden.
17:30/17:45 Vanwege files meestal rond deze tijden thuis.
18:00 douchen.
Als ik zin heb dan snel koken of bij geen zin buiten de deur eten.
Bij buiten de deur eten blijf ik dan meestal nog hangen voor wat drankjes en de gezelligheid.
Rond 21:00 weer thuis.
21:00 beetje gamen, tv kijken of een filmpje.
Ongeveer 11:30 tandjes poetsen en naar bed.

Heeft bij mij een tijdje geduurd om aan te leren maar in principe kan iedereen zichzelf een kortere nachtrust aanleren en zo een etmaal maximaal benutten. Schema wat ik geschetst heb is gebaseerd op een werkplek waar ik aardig wat reistijd aan kwijt ben per dag. Ik rij gemiddeld duizend kilometer per week voor het werk. Als ik nou toevallig een werklocatie dicht in de buurt heb weet ik gewoon niet meer wat ik met al m'n vrije tijd moet doen hahaha.

Anyway mocht je voor je gevoel nou tijd te kort komen in je dag zijn er buiten je verplichtingen maar weinig dingen die je kan veranderen om meer tijd te verkrijgen. Slapen is een serieuze grootverbruiker qua tijd. Slaap is iets wat je nodig hebt maar slaap is ook iets wat je kan sturen. Met minder slaap rondkomen zal niet iets zijn wat je binnen een paar dagen onder de knie hebt, er kunnen weken of maanden overheen gaan. Enige nadeel van zo'n ritme aanmeten? Je biologische wekker gaat in het weekend ook super vroeg.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lassy
@Bunta Volgens mij is het heel persoonlijk hoeveel slaap je "nodig" hebt (leeftijd/gezondheid/soort werk). Ik heb vaak wekenlang dat ik minder slaap. Ik ben dan ook echt moe na verloop van tijd. Wanneer ik gewoon weer aan de 6 a 7 uur slaap kom, ben ik meer uitgerust en heb ik meer energie overdags. Mijn lichaam heeft die slaap echt nodig merk ik, maar dat is dus voor iedereen anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ziet er een beetje uit als mijn dag (behalve dat ik om 6:00 op sta en dan ook douche...)

Maar een beetje sleur is niet zo heel erg, in ieder geval niet in mijn ogen. Pas als je dat hebt weet je waar je wat tijd hebt om dingen te doen :p
Lassy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:56:
@Bunta Volgens mij is het heel persoonlijk hoeveel slaap je "nodig" hebt (leeftijd/gezondheid/soort werk). Ik heb vaak wekenlang dat ik minder slaap. Ik ben dan ook echt moe na verloop van tijd. Wanneer ik gewoon weer aan de 6 a 7 uur slaap kom, ben ik meer uitgerust en heb ik meer energie overdags. Mijn lichaam heeft die slaap echt nodig merk ik, maar dat is dus voor iedereen anders.
Ik heb begin dit jaar slecht geslapen (lichamelijke omstandigheden) en ik merkte echt dat ik niet mijn 7 uur haalde aan echte slaap. Toen ik weer fatsoenlijk kon slapen en weer netjes mijn slaap kon halen, had ik gelijk weer veel meer energie.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 20:54
Helaas wordt weinig slapen veelal nog steeds gezien als stoer, en veel slapen geassocieerd met luiheid. Terwijl er ontzettend veel bekend is over de negatieve gezondheids effecten van chronisch slaapgebrek, en uitgeslapen mensen veel productiever zijn.

Ik probeer 9 uur per nacht te halen, maar dat lukt helaas niet altijd (vooral door de kinderen ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Morty schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:56:
Helaas wordt weinig slapen veelal nog steeds gezien als stoer, en veel slapen geassocieerd met luiheid. Terwijl er ontzettend veel bekend is over de negatieve gezondheids effecten van chronisch slaapgebrek, en uitgeslapen mensen veel productiever zijn.

Ik probeer 9 uur per nacht te halen, maar dat lukt helaas niet altijd (vooral door de kinderen ;( )
Het blijft natuurlijk wel persoonlijk, ik meen dat het gemiddeld tussen de 6 en 8 uur ligt. Voor mij is iets meer dan 7 uur ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 20:54
Wailing_Banshee schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Het blijft natuurlijk wel persoonlijk, ik meen dat het gemiddeld tussen de 6 en 8 uur ligt. Voor mij is iets meer dan 7 uur ideaal.
Tussen de 7 en 9 voor volwassenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Morty schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Tussen de 7 en 9 voor volwassenen.
https://www.nemokennislin...lapen-dan-leef-je-langer/
Volwassenen hebben voldoende aan 6 tot 8 uur slaap per nacht.

https://www.slaapinfo.nl/hoeveel-slaap-heb-je-nodig/
18 jaar en ouder 7,5 - 8 uur

https://slapen.info/over-slapen/hoeveel-slaap-heb-je-nodig
Uit onderzoek van de National Sleep Foundation uit de Verenigde Staten blijkt dat een volwassen mens gemiddeld 7 tot 9 uur slaap nodig heeft.

Ze zijn er geloof ik niet helemaal uit :p Maar wel dat een uur of 5 echt wel te kort is!

Ik weet dat ik, wanneer ik niet uitgeput ben, na ongeveer 7,5 uur slapen natuurlijk wakker word (dus zonder wekker of andere storingen tijdens m'n slaap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yetojesse
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-09-2024
Voor mij persoonlijk was mijn studietijd (en zeker de middelbare school) de grootste drama van mijn leven. Vrije tijd genoeg, maar niet op de manier die correct is...

Nu werken, eerst van Spijkenisse naar Den Haag, nu van Spijkenisse naar Breda.
Hoe je het went of keert, lange rijs en vaak pas 19:00 thuis. Dan moet ik nog de wassen, koken, eten, etc. Maar dat is vrij snel wel gedaan met een beetje planning.

Ik zou eerder thuis kunnen zijn door een vouwfiets o.i.d. aan te schaffen, maar ach, lopen is ook niet verkeerd.

Het meest verkeerde wat ik waarschijnlijk doe is pas om 23:00 of 00:00 te gaan slapen. Houd dan wel in dat ik circa 3 uur te besteden heb aan [vul maar in].

Vul maar in is voor mij zelf doorgaans:
Muziek maken, gamen, dingen uitzoeken, dingen maken, etc etc.

Overigens wel een reden waarom ik thuiswerken zo heerlijk vind. 17:00 klaar en je kan gelijk je ding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwizz
Morty schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:56:

Voor een bepaalde periode kort slapen (deadlines en dergelijke) dan zou het nog kunnen. Normaal moet je idd voldoende slapen.
Ik forceer het ook om minimaal 7 uur te slapen. Ik sport veel (bodybuilden) dus dan is slaap essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
Mijn ma-vrij ritme

6:45 wekker, meestal snoozen tot 7:00 of 7:15. Opstaan, aankleden, wassen, bammetje smeren, kop thee.
7:40 in de auto naar kantoor

Ga ik fietsen sta ik 6:30 op, en zit ik 7:25 op de fiets.
12:00 rondje lopen met collega's, 20-25 minuten

Werken tot 17:00, meestal rond 17:20 thuis (auto) of 17:35 (fiets).

En dan heb ik de rest van de avond tijd voor koken, eten, vaatwasser in/uit pakken, hobby's, rondje wandelen, gamen, boodschappen, film of serie kijken, scoutingprogramma's voorbereiden, huishouden etc.

Meestal rond 23:00 m'n nest in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:05

Garyu

WW

Hier dagelijkse ritme ongeveer:
6:45 opstaan, vaatwasser uitruimen etc
7:00 ontbijtje voor de kinderen #1 en #2 klaarzetten
7:30 kinderen #1 en #2 de deur uit jagen,
7:30 kind #3 wakker maken
7:30 aankleden etc
7:45 ontbijtje vor #3 fixen
8:00 kind #3 wassen, kammen, aankleden
8:15 resten van het ontbijt opruimen
8:20 kind #3 naar de opvang brengen en door naar werk
9:00 op werk

18:30 naar huis
19:00 thuis
19:00 koken
19:30 eten, opruimen, etc.
21:00 kinderen naar bed brengen
22:00 uit de kinderkamer terug richting woonkamer
22:00 privé dingen regelen / ontspannen / TV kijken / etc
tussen 0:00 en 1:00 naar bed, afhankelijk van hoeveel er geregeld moet worden...

Het uur "kinderen naar bed brengen en daar houden" is vooral vanwege onze #3, die nogal wat aandacht nodig heeft, wat we deze maand gaan afbouwen. Tijd voor sporten is er in dit schema weinig, maar goed, fiets tenminste elke dag een half uur naar mijn werk en weer terug, dus in ieder geval een paar uur beweging per week.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdC
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-01 22:42
Heb dit probleem ook gehad, heb een andere baan gezocht waar ik slechts één keer in de week (soms twee) naar kantoor moet. Dat kantoor is wel 1u15m verder maar ik ga pas na de spits. En kom dan ook pas om 20u thuis. Dat vind ik persoonlijk erg goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Vroege vogels allemaal.
Ik werk thuis dus dat maakt het allemaal wat makkelijker.
Maandag t/m vrijdag:
tussen 8:00 en 8:15 opstaan.
tot 8:30 klaarmaken voor werk.
8:30 tot 12:00 werk
12:00 tot 12:30 pauze & eten
12:30 tot 17:30 werk tussendoor ook wat extra (of langere) pauzes gehad telt voor ongeveer halfuur.
17:30 tot 18:30 hobbyen, rondje fietsen, zwemmen (woon vlakbij zwemplas), gamen, studie
18:30 tot 19:30 eten
19:30 tot 23:00 hobbyen, rondje fietsen, zwemmen, gamen
23:00 slapen (ja, ik heb ruim 9uur slaap nodig voor een goede dag, ik drink geen koffie)

Zaterdag/ Zondag:
uiterlijk 9:30 opstaan meestal rond de 8:30 of 9 uur.
uiterlijk 10:00: Klaargemaakt voor de dag
10:00 - 23:00 Eten, huishouden wanneer nodig, hobbyen, rondje fietsen/ mountainbike route fietsen, dagje weg, gamen, bordspelletjes met familie, studie of werk als ik daar zin in heb zodat ik iets minder doordeweeks hoef te doen.

Hobby = veel met elektrische dingetjes maken.
vlieg veel met vliegtuigjes / drones heb deze zomer mijn electrische surfboard gebouwd zie:
YouTube: Building a 20000 Watts Electric Surfboard
(qua uitleg wat hobbyen is)
Ook ben ik begonnen met parapenten wat dan gebeurd in het weekend bij goed weer.

Mijn idee om niet in sleur te komen: actief dingen blijven doen & iets dat je voldoening geeft op z'n minst 1x per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Galinsky schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:00:
tussen 8:00 en 8:15 opstaan.
tot 8:30 klaarmaken voor werk.
Als je thuis werkt, wat moet je dan klaarmaken voor werk? Of bedoel je dat je dan jezelf opfrist, ontbijt, etc?

Dat zou ik niet kunnen in een kwartier :p

5:55 radiowekker gaat aan
6:00 nieuws luisteren
6:05 wekker uit en uit bed
6:15 klaar met douchen/opfrissen, aankleden, katten eten geven en beginnen aan m'n eigen ontbijt (en eventueel lunch)
6:25 ontbijten, krantje lezen

als ik naar kantoor ga:
6:45 naar de auto en weg
7:30 op kantoor
7:45 tweakers aan

als ik thuis werk:
7:00 laptop aan
7:05 tweakers aan

Ik houd er wel van om 's morgens even de tijd te nemen om de dag te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik werk nu 2,5 jaar als developer. We hebben nog geen kinderen en ik ga 5 dagen per week naar kantoor:

07:30 op de fiets
08:00 trein
08:25 aankomst werk
10:30 koffiepauze
12:30 lunch
15:30 koffiepauze
17:40 trein
18:00 op de fiets
18:30 thuis

Soms heeft m'n vriendin gekookt of is er nog over van de vorige dag. Anders nog koken. Daarna even TV kijken, afspreken met vrienden of trainen.

20:30 di en do training

[ Voor 7% gewijzigd door DikkeSpierBajje op 05-07-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-07-2023
Wat een leuk topic dit!

Ik heb al een flinke tijd een eigen bedrijf aan huis, kleinschalige kinderopvang als gastouder. Met twee eigen kids op de basisschool is het ondanks het feit dat ik thuis werk toch wel flink aanpoten!

06:30 wekker, opstaan
07:00 beneden de opvangruimte klaarmaken (speelgoed wisselen, dagritme ophangen etc)
07:15-07:30 ontbijten met onze kids
07:50 eerste opvangkinderen worden gebracht
08:10 lopen naar de basisschool om eigen kids weg te brengen, opvangkinderen gaan mee
08:40 weer thuis, start opvangactiviteiten
08:45 - 09:00 de andere opvangkinderen stromen binnen

(werken)

12:30 lunchpauze
13:30 opvangkinderen uit bed halen / richting de basisschool om eigen kids weer op te halen
18:00 einde werkdag
18:30 eten met gezin (mijn man kookt, is meestal rond 17:00 thuis)
19:00 & 19:30 kids naar bed
20:00 netflix, gamen of even een heerlijk rondje wandelen of hardlopen
22:30 naar bed

Ik doe tussendoor het huishouden, over het algemeen heb ik tussen de middag een lange pauze omdat alle kinderen dan een middagdutje doen, maar is natuurlijk nooit een garantie. Ik werk 4 dagen per week als gastouder en het bevalt me ondanks dat het pittig is erg goed in combinatie met mijn eigen kids. Ik heb in de opvang max 4 kinderen per dag, vanaf 14:00 's middags mijn twee eigen kinderen erbij. Ik ga overigens na de zomerperiode wel een dag minder werken, even wat meer tijd voor mezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023

Hoe doen jullie dat?
Douchen doe ik savonds, kleren leg ik ook vast aan. Dus puur opstaan wc, aankleden, tanden poetsen, opmaken, eten pakken, schoenen aan, wc, wegwezen
Owja en tussendoor via de app de bus in de gaten houden of hij vertraagd is of juist (te) snel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chauffeursoplei
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-07-2024
Nicklazzz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:58:
Ik heb zelf net echt een schema aangezien mijn werktijden zeer flexibel zijn. Ik bepaal alles zelf en dit is ook per klant afhankelijk. Ik dien minimaal 40u per week te werken, echter zijn het er vaak minimaal 50-60. Er zijn ook tijden dat ik nog niet eens 40u werk maar omzetmatig zo hoog scoor dat ik na het eerste kwartaal al mijn target behaald heb. Hierdoor heb ik tot op heden nog geen moment een opmerking gekregen over mijn werkschema. Dit is voor mij prettig werken, wanneer mij het uit komt maar wel in overleg met de klant.

Mijn vriendin is huismoeder en draagt de zorg over onze zoon van 10 maanden. Wij, maar vooral ik ben zeer blij met de bewuste keuze om mijn vriendin niet te laten werken.

Ik kan mijn werk zonder enige belemmering uitvoeren en thuis is alles op orde en de kleine staat ver voor op leeftijdgenoten doordat zij er continu mee bezig is. Wij hebben 2 honden welke ook helemaal veranderd zijn in de positieve zin. Er staat een auto voor de deur welke zij ten alle tijden kan gebruiken wat ook zeer prettig is.

De reden waarom ik dit neerschrijf, als je als gezin op 1 salaris kan leven, twijfel geen moment en neem deze stap. Wij genieten veel meer van alles en iedereen sinds deze keuze.

In mijn vorige relatie heb ik door mijn werk en een ex die andere prioriteiten had andere keuzes gemaakt die achteraf gezien enkel compensatie gericht waren. Van een schoonmaakster, strijkhulp, ramenlapper tot 4-5 keer in de week uit eten...

Vervolgens heb ik in een opwelling een Audi A5 gekocht naast de auto van de zaak en een persoonlijke auto. De auto heeft meer stil gestaan voor de deur dan gereden want ik rij jaarlijks 80K-100K km.

Op een gegeven moment heb ik de relatie beëindigd en alle overbodige luxe weggedaan. Enkel het koophuis overgehouden waar ik nu in mijn vrije tijd veel vernieuw om mijn vriendin en kind in een leuk en aangenaam huis te kunnen laten leven. Andere vrije momenten zijn vooral gericht aan het gezin en vrienden.
Allemaal prima in sommige gevallen, zolang het werkt. Tot het niet meer werkt, de man vreemdgaat en de vrouw eindigt zonder werkervaring, zonder spaargeld, op oudere leeftijd en in de ergste gevallen zonder opbouwtijd voor een sociale huurwoning ergens een kleine kamer moet gaan huren om vervolgens tegen minimale loon te moeten werken. Ik zou vrouwen nooit aanraden om nog op kosten van een man te leven en haar leven toe te wijden aan huishoudelijke taken, je hoeft maar net die ene te zijn waarbij het op een gegeven moment niet meer werkt. Niet onvriendelijk bedoeld naar mannen toe hoor, niemand heeft er per se schuld aan, maar in de moderne wereld is het niet meer vanzelfsprekend dat mensen een leven lang bij elkaar zullen blijven en daar is niet per se iets mis mee, maar het is wel verstandig om (vooral als vrouw zijnde) op zulke dingen voorbereid te zijn. Althans dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19
chauffeursoplei schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:20:
[...]

Allemaal prima in sommige gevallen, zolang het werkt. Tot het niet meer werkt, de man vreemdgaat .... Althans dat is mijn mening.
Of de vrouw een paar streken uithaalt!! ;) Bericht was van 2017, we kunnen even kijken of Nicklazz inmiddels regelmatig op het "Grote daklozen topic" post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Allemaal prima in sommige gevallen, zolang het werkt. Tot het niet meer werkt, de man vreemdgaat en de vrouw eindigt zonder werkervaring, zonder spaargeld, op oudere leeftijd en in de ergste gevallen zonder opbouwtijd voor een sociale huurwoning ergens een kleine kamer moet gaan huren om vervolgens tegen minimale loon te moeten werken. Ik zou vrouwen nooit aanraden om nog op kosten van een man te leven en haar leven toe te wijden aan huishoudelijke taken, je hoeft maar net die ene te zijn waarbij het op een gegeven moment niet meer werkt. Niet onvriendelijk bedoeld naar mannen toe hoor, niemand heeft er per se schuld aan, maar in de moderne wereld is het niet meer vanzelfsprekend dat mensen een leven lang bij elkaar zullen blijven en daar is niet per se iets mis mee, maar het is wel verstandig om (vooral als vrouw zijnde) op zulke dingen voorbereid te zijn. Althans dat is mijn mening.
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid. Dat is het motto waar ik mee ben opgegroeid. Maar ik lees tegenwoordig weer steeds vaker dat (met name) de vrouw afhankelijk is qua inkomen van haar (mannelijke) partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Cue_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:29:
[...]

Douchen doe ik savonds, kleren leg ik ook vast aan. Dus puur opstaan wc, aankleden, tanden poetsen, opmaken, eten pakken, schoenen aan, wc, wegwezen
Owja en tussendoor via de app de bus in de gaten houden of hij vertraagd is of juist (te) snel.
Maar dan heb je wel de hele nacht in de uitwerpselen van bacteriën en ander tuig liggen rollen. Verschoon je dan iedere dag je bed?

Ik zie nog steeds niet echt hoe dat zou moeten werken zonder een geur te verspreiden die naar nachtrust ruikt. En dingen zoals een goed kapsel? Dat kost me hier als man al 5 minuten :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:01:
[...]

Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid. Dat is het motto waar ik mee ben opgegroeid. Maar ik lees tegenwoordig weer steeds vaker dat (met name) de vrouw afhankelijk is qua inkomen van haar (mannelijke) partner.
Helaas draagt het Nederlandse systeem eraan bij dat men zo eenvoudig part time kan werken. In geen enkel ander Europees land is dat het geval. Men kijkt zelfs gek op tegen part time werken, je dient je steentje bij te dragen en je creëert een grote afhankelijkheid als de ene wel werkt en de ander niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Orangelights23 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:47:
[...]

Helaas draagt het Nederlandse systeem eraan bij dat men zo eenvoudig part time kan werken. In geen enkel ander Europees land is dat het geval. Men kijkt zelfs gek op tegen part time werken, je dient je steentje bij te dragen en je creëert een grote afhankelijkheid als de ene wel werkt en de ander niet.
Dan ben je nog steeds dom (en ja, ik vind dat je dom bent als je jezelf 100% afhankelijk maakt van een ander) als je dat alleen maar doet omdat dat makkelijk is.

Want in bovenstaand geval gaat het niet eens om parttime werk, maar om fulltime voor de kinderen en het huishouden zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Laatst online: 20:45
[...]

Inmiddels zijn wij 7-jaar verder en nog steeds gelukkig getrouwd en ook een 2de zoon erbij gekregen. Ook hebben wij een 2de woning gekocht, volledig verbouwd (tijdens Corona) wat de nodige frustraties met zich meebracht. Mijn vrouw heeft lichamelijke klachten (2 knobbels laten verwijderen uit de borst, verschillende grote cystes op de eileider en endometriose) waardoor werken er voorlopig niet meer in zit. Wij hebben er destijds bewust voor gekozen om haar huismoeder te laten zijn, zonder gebruik te maken van de overheid. Ik heb inmiddels gezorgd dat mijn salaris verdrievoudigd is waardoor wij comfortabel kunnen leven en zij de vrijheid heeft leuke dingen te doen. Wij staan aan de vooravond om op korte termijn een nieuwe EV voor haar te kopen en een paard, zij heeft altijd in de paardensport gezeten en inmiddels heeft ze dit terug opgepakt en rijdt onze oudste zoon al 3-jaar paard. De jongste zal deze microbe ook krijgen naar alle waarschijnlijkheid waardoor een eigen paard voordeliger zal zijn dan iedereen separaat te laten lessen zoals nu.

Dit alles bevalt nog steeds voor ons beiden, en stel dat het toch fout zou lopen dan zal er genoeg beschikbaar zijn om op terug te vallen en kan zij beroep doen op eventuele partner en kinder alimentatie.

Ik begrijp oprecht je standpunt/mening, alleen zijn wij niet het doorsnee gezin waarbij oma/opa en/of anderen beschikbaar zijn. Hierdoor hebben wij zakelijke afspraken gemaakt in de vorm van dat zij zorgt voor de kinderen en ik voor het inkomen en het overige. In tegenstelling tot de term huismoeder, sta ik wekelijks mee in voor het onderhoud in en om de woning en kook ik gemiddeld 3 keer per week mee.

Vreemdgaan, dat is en blijft een dingetje. Laat ons zeggen dat ik als man zijnde het in het verleden meermaals mee maakte dat de vrouw de vreemdganger was in onze relatie waardoor ik voor mijzelf heb besloten dit zelf nooit op te zoeken. Het helpt dat ik niet drink, en alle overige zaken mij niet interesseren. Buiten het werk om zet ik mij volledig in voor ons gezin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicklazzz
jnr24 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:41:
[...]

Of de vrouw een paar streken uithaalt!! ;) Bericht was van 2017, we kunnen even kijken of Nicklazz inmiddels regelmatig op het "Grote daklozen topic" post
Zie mijn recente reactie, nog steeds gelukkig en tot op heden nog bevoorrecht met een eigen woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicklazzz
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:15:
[...]

Dan ben je nog steeds dom (en ja, ik vind dat je dom bent als je jezelf 100% afhankelijk maakt van een ander) als je dat alleen maar doet omdat dat makkelijk is.

Want in bovenstaand geval gaat het niet eens om parttime werk, maar om fulltime voor de kinderen en het huishouden zorgen.
Correct, en dat wordt enorm onderschat zelfs door vrienden en/of familie. Ik wil absoluut niet ruilen met mijn vrouw, ik heb oprecht veel respect voor haar want het is meer dan een dagtaak. Desondanks dat ik haar ondersteun waar nodig. Het grootste pluspunt is het opvoeden van onze eigen kinderen met onze eigen normen en waarden. Dat zal zich hopelijk vertalen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Orangelights23 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:47:
[...]

Ben ik deels met je eens, alleen is het ook situatie afhankelijk. Het hielp er ook bij dat ik door mijn kennis in de niche markt waar ik in werk behoorlijk ben gestegen in salaris en overige zaken waardoor de nood er niet (meer) is om te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Nicklazzz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:37:
[...]

Ben ik deels met je eens, alleen is het ook situatie afhankelijk. Het hielp er ook bij dat ik door mijn kennis in de niche markt waar ik in werk behoorlijk ben gestegen in salaris en overige zaken waardoor de nood er niet (meer) is om te werken.
Ik zit in dezelfde situatie, maar mijn vrouw werkt ook gewoon. Zo afhankelijk van een ander zijn werkt niet in de huidige economie. Daarnaast is mijn beeld op part time werken ook veranderd sinds ik in Zweden woon, waar dat bijna niet voorkomt omdat autonomie sterk gewaardeerd wordt. Dat vind ik een mooi uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:02
wat hebben sommige mensen een hoop ''klaar maak/reistijd'' voordat ze aan t werk kunnen beginnen.
kleine side note, Mijn vrouw werkt 18 uur waarvan 1x avond en 1 dag overdag, en 1x per maand een vol weekend. We hebben momenteel 1 zoon van 1,5 en ze doet dus grotendeels huishouden thuis+ kind verzorgen overdag. Hij gaat 1 dag in de week naar opvang.

07:20 Wekker/opstaan/aankleden/tanden poetsen
07:30 20 min wandeling met de hond+ brokken vullen
07:50 fietsen naar werk
07:58 aankomst werk + bakkie halen
08:00 tot 16:15 werk inclusief 3 pauzes.
16:30 thuiskomst
16:30 tot 17:30 rondlopen/buitenspelen met hond+kind. Neem ze lekker allebei mee, dan is vrouwlief weer happy :D
17:30 tot 18:15 eten
18:15 tot 19:00 spelen met kleine
19:00 tot 19:45 kleine op bed leggen ( doe ik om en om met vrouw)
19:45 tot 00:00 hobby (gamen)/sport (wielrennen) /avondje op de bank met vrouw des huize

Als mijn vrouw van 16:00 tot 23:00 moet werken , past mijn moeder op tot ik thuis ben.
En 1x per maand werkt ze zaterdag/zondag van 13:00 tot 19:00. Dan heb ik 2 dagen voor mijzelf en die kleine.

Ik weet dat t niet veel voorkomt mijn werk zit op +- 2,5 km fietsen. Zit 8 min op de fiets :D Werk hier nu 2,5 jaar, Als ik wel eens van vrienden/kennissen hoor dat ze soms elke dag 1+ uur in de auto zitten en soms met pech in de file 1,5-2 uur dan ben ik wel echt heel erg blij. Elke minuut dat ik niet aan reistijd besteed kan ik besteden aan mijn zoon. Ik heb wel eens door vakantie/ziekte collega een dag of 2-3 tot 18:00 moeten werken, dan kwam ik thuis, snel eten en kon die kleine naar bed.

Als sport heb ik wielrennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:57

Neus

www.zenaconsult.com

Dit is al jaaaren mijn ritueel hier in Italië. Heb een eigen bedrijf (5 minuten van huis met de scooter of auto) dus werkuren zijn wat langer. We eten laat want zeker in de zomer is het rond 18.00 nog te warm om te eten.

07.00 - opstaan
07.10 - na de douche, ontbijt klaarmaken voor zoon (13) en vrouw
07.30 - samen met zoon naar buiten, hij naar school, ik met de hond lopen (sport!)
08.00 - op de scooter naar kantoor
13.25 - op de scooter naar huis
14.15 - lunch thuis met zoon die om 14.00 van school komt
15.00 - op de scooter naar kantoor
18.00 - op de scooter naar huis
20.00 - eten
20.30 - spelletje spelen, tv kijken, etc. met familie
22.00 - zoon naar bed, met vrouw op de bank
00.30 - licht uit

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:05

Garyu

WW

dfbt schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:39:
wat hebben sommige mensen een hoop ''klaar maak/reistijd'' voordat ze aan t werk kunnen beginnen.
kleine side note, Mijn vrouw werkt 18 uur waarvan 1x avond en 1 dag overdag, en 1x per maand een vol weekend. We hebben momenteel 1 zoon van 1,5 en ze doet dus grotendeels huishouden thuis+ kind verzorgen overdag. Hij gaat 1 dag in de week naar opvang.

07:20 Wekker/opstaan/aankleden/tanden poetsen
07:30 20 min wandeling met de hond+ brokken vullen
07:50 fietsen naar werk
07:58 aankomst werk + bakkie halen
08:00 tot 16:15 werk inclusief 3 pauzes.
16:30 thuiskomst
16:30 tot 17:30 rondlopen/buitenspelen met hond+kind. Neem ze lekker allebei mee, dan is vrouwlief weer happy :D
17:30 tot 18:15 eten
18:15 tot 19:00 spelen met kleine
19:00 tot 19:45 kleine op bed leggen ( doe ik om en om met vrouw)
19:45 tot 00:00 hobby (gamen)/sport (wielrennen) /avondje op de bank met vrouw des huize

Als mijn vrouw van 16:00 tot 23:00 moet werken , past mijn moeder op tot ik thuis ben.
En 1x per maand werkt ze zaterdag/zondag van 13:00 tot 19:00. Dan heb ik 2 dagen voor mijzelf en die kleine.

Ik weet dat t niet veel voorkomt mijn werk zit op +- 2,5 km fietsen. Zit 8 min op de fiets :D Werk hier nu 2,5 jaar, Als ik wel eens van vrienden/kennissen hoor dat ze soms elke dag 1+ uur in de auto zitten en soms met pech in de file 1,5-2 uur dan ben ik wel echt heel erg blij. Elke minuut dat ik niet aan reistijd besteed kan ik besteden aan mijn zoon. Ik heb wel eens door vakantie/ziekte collega een dag of 2-3 tot 18:00 moeten werken, dan kwam ik thuis, snel eten en kon die kleine naar bed.

Als sport heb ik wielrennen
Wat ben je snel 's ochtends :D.

Hier gaat ook de wekker om 7:00, maar tot ik buiten sta is het toch echt 8:25 :).
Dat is minder voor mezelf maar daar horen ook andere dingen bij: vaatwasser leegruimen, ontbijt maken voor de kinderen, soms schooltas check / huiswerkcheck, jongste aankleden, haren kammen ("ik wil een Elsa vlecht vandaag pappa!!"), spullen wegruimen, jassen aan en gaan. De grote kinderen gaan zelfstandig om ca. 7:35 de deur uit, maar de kleine meid heeft toch nog wat meer aandacht nodig en met haar sta ik dan als het goed is om 8.25 buiten om naar de opvang te gaan, daar lever ik ze om 8:30 af en dan zit ik om 9:00 op mijn werk met een bakkie peut.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-05 07:34

FFW

Mijn afstuderen was de zwaarste periode in mijn leven. Ik had toen al een werkweek van 70 uur bij een nieuwe Amerikaanse werkgever (dus veel meetings tussen 20:00 en 0:00) en moest mijn afstudeeropdracht dus heel vroeg in de ochtend of heel laat in de avond doen. Ik moest nadat de afstudeerpresentatie mislukt was daardoor een herkansing doen, en die ook nog eens met verlenging.
Ik wist toen dat het nooit erger kon worden dan dat. Ik wist toen ook dat ik nooit meer wilde studeren.
Door die ervaring let ik nu heel goed op mijn werk-leven balans : 40 uur is 40 uur en als ik meer werk wil ik dat kunnen compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:32
Tja, sommige mensen eten ook nog wat voor ze de deur uit gaan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
LordSinclair schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:42:
[...]

Tja, sommige mensen eten ook nog wat voor ze de deur uit gaan.
ja ik ontbijt niet :D Ik neem 1x per week heel brood mee naar mijn werk + 1 of 2 pakken beleg/smeersel en tijdens mijn pauze maak ik gewoon brood klaar.
Ben al jaren aan het schommelen met gewicht, al zeggen 100 duizend verschillende mensen of t nou goed is of niet, door gewoon pas rond half 10 een stuk fruit te eten en 12 uur aan boterham te beginnen, beperk ik flinke inname van de dag. Kan ik met avond eten gewoon goed eten, ongeacht wat de vrouw maakt en blijf ik op gewicht of val ik af.

[ Voor 33% gewijzigd door dfbt op 16-05-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Garyu schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:20:
[...]

Wat ben je snel 's ochtends :D.

Hier gaat ook de wekker om 7:00, maar tot ik buiten sta is het toch echt 8:25 :).
Dat is minder voor mezelf maar daar horen ook andere dingen bij: vaatwasser leegruimen, ontbijt maken voor de kinderen, soms schooltas check / huiswerkcheck, jongste aankleden, haren kammen ("ik wil een Elsa vlecht vandaag pappa!!"), spullen wegruimen, jassen aan en gaan. De grote kinderen gaan zelfstandig om ca. 7:35 de deur uit, maar de kleine meid heeft toch nog wat meer aandacht nodig en met haar sta ik dan als het goed is om 8.25 buiten om naar de opvang te gaan, daar lever ik ze om 8:30 af en dan zit ik om 9:00 op mijn werk met een bakkie peut.
Ja is wel lekker, kan lang blijven liggen :D Werk in de tuinbouw, dus heb gewoon werkkleding ( en hoef dus niet heel spannend naar mijn werk, wordt toch wel vies) Snel tanden poetsen, in kleding springen en naar beneden. Dus vanaf wakker worden tot buiten is echt 10 minuten hier :D Het is dat ik de hond momenteel uitlaat voordat ik naar mijn werk ga (vrouw is zwanger en kan niet met de rottweiler lopen) anders is t wekker 07:40 en 08:00 aanwezig op mijn werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Vroeg opstaan is een overblijfsel van 24/7 zorgen voor een meervoudig gehandicapt kind....

Een normale zomerdag....(in de winter klus ik 's avonds wat in huis i.p.v. de tuin)
05:00... wekker gaat, opstaan, liefst voor 05:10
05:10 - 05:20 wassen/douchen en aankleden
05:20 - 05:30 bakje yoghurt eten en brood smeren
05:30 - 05:40 de dierenboel doen: kippen en poezen vers voer/water en het kippenhok openen.
05:40 - 05:45 bakje koffie zetten voor onderweg en spullen pakken,
05:45 - 06:10 met de auto naar werk.
06:15 - 15:45 werk met pauzes en wat overwerk (onze dochter ligt regelmatig in het ziekenhuis en neem ik vrij, dus ik werk standaard 0,5 uur per dag over om die uren te compenseren)
15:45 - 16:10 naar huis met de auto
16:10 - 17:30 buffelen in de tuin, of voorbereiden op het buffelen
17:30 - 18:15 avondeten incl. natafelen
18:15 - 20:30 buffelen in de tuin (of andere kluswerkzaamheden)
20:30 - 23:00 relaxen, vrouw pesten, etc.
23:00 - 05:00 slapen...

In het weekend loopt het uiteraard anders, maar dan nog ben ik er altijd voor 06:00 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Samenwonend, geen kinderen. 40u werkweek.

di, wo
6:00 opstaan (tanden poetsen, glas water en koppensnellen op mobiel)
6:15 vertrek vanuit huis (trein naar kantoor)
7-7:30 aankomst kantoor (afhankelijk waar ik moet zijn)
15:00 naar huis
16-16:30 thuis, eten koken en eten
17:30 me-time (ik doe van alles, administratie, todo-list, muziek maken of tv kijken)
22:00 bedtijd

ma, do
6:15 opstaan
6:50 naar crossfit box
7-8 crossfit
8:15 thuis, eten, douchen
8:45 naar kantoor
9:30-15:45 @ kantoor
16:30 thuis, eten koken en eten
18 me-time
22:00 bedtijd

Vrijdag wisselt tussen vroeg of laat opstaan, ik ben 16u thuis
In het weekend zorg ik altijd voor 8 uur slaap, ongeacht wat ik in het weekend doe en tot hoe laat dat duurt.

[ Voor 28% gewijzigd door SURFivor op 16-05-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Analamoebe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:54:
Vroeg opstaan is een overblijfsel van 24/7 zorgen voor een meervoudig gehandicapt kind....

Een normale zomerdag....(in de winter klus ik 's avonds wat in huis i.p.v. de tuin)
05:00... wekker gaat, opstaan, liefst voor 05:10
05:10 - 05:20 wassen/douchen en aankleden
05:20 - 05:30 bakje yoghurt eten en brood smeren
05:30 - 05:40 de dierenboel doen: kippen en poezen vers voer/water en het kippenhok openen.
05:40 - 05:45 bakje koffie zetten voor onderweg en spullen pakken,
05:45 - 06:10 met de auto naar werk.
06:15 - 15:45 werk met pauzes en wat overwerk (onze dochter ligt regelmatig in het ziekenhuis en neem ik vrij, dus ik werk standaard 0,5 uur per dag over om die uren te compenseren)
15:45 - 16:10 naar huis met de auto
16:10 - 17:30 buffelen in de tuin, of voorbereiden op het buffelen
17:30 - 18:15 avondeten incl. natafelen
18:15 - 20:30 buffelen in de tuin (of andere kluswerkzaamheden)
20:30 - 23:00 relaxen, vrouw pesten, etc.
23:00 - 05:00 slapen...

In het weekend loopt het uiteraard anders, maar dan nog ben ik er altijd voor 06:00 uit.
Klinkt als lange dagen i.c.m. zorg voor een gehandicapt kind. En dan ook nog flink werken aan dieren/tuin. Woon je op een kleine boerderijtje? of gewoon vrijstaande woning met wat land/dieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:33
Reguliere ritueel bij ons in huis:

06:15u - wekker gaat
06:15u - douchen (ieder om de dag, verspringend), aankleden, tandenpoetsen etc.
06:30u - deur van slaapkamer dochter (2,5j) open zetten, dan heeft ze nog echt geen zin om wakker te worden.
06:30-07:00u - kind wakker maken, aankleden, plasritueel, tanden poetsen etc.
07:00-07:30u - koffietje, ontbijten, spullen verzamelen voor de dag.
07:30u - Auto in richting opvang (3 of 4 dagen per week)
07:45u - Auto richting werk, 30/40 min reistijd afhankelijk van drukte op de weg.
08:15-17:30/45u - beunen op kantoor
17:45-18:15u - reistijd richting huis, alvast beetje bellen met vrouw en kind of nog wat laatste werkgerelateerde telefoontjes.
18:15u - eten met gezin (meestal heeft dochter al gegeten, maar voorkeur is samen)
18:30-19:30u - boven spelen/dansen en bedritueel dochter.
19:30u - begin avondprogramma, afhankelijk van de dag is dat: opleiding, serviceclub, hobby's, tuinieren, klussen en bankhangen.
+/- 23:30u - tijd om naar bed te gaan!

ps1: om de vrijdag ben ik vrij, dus dan maximale quality-time met m'n dochter! En in de weekenden uiteraard zo veel als mogelijk.

ps2: mijn partner werkt van 08:30u tot 15:00u (vrijdag 17:00u) en heeft daardoor wat meer tijd thuis voor het doen van wat meer dingen in huis. Mijn tijd daarvoor beperkt zich vooral tot het weekend, dus grote klussen ed pak ik dan op. Al zitten de weekenden vaak ook vol met sociale activiteiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Christ1000 op 16-05-2024 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Analamoebe
dfbt schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Klinkt als lange dagen i.c.m. zorg voor een gehandicapt kind. En dan ook nog flink werken aan dieren/tuin. Woon je op een kleine boerderijtje? of gewoon vrijstaande woning met wat land/dieren.
Klopt dat waren ook echt lange dagen, inmiddels is ze vanwege zuurstof/peg/stoma nu al zo'n 1,5 jaar in een zorginstelling en hebben wij weer wat meer tijd voor ons zelf. M'n ritme is zo ingesteld op die zorg, dat ik gewoon niet meer lang kan slapen/blijven liggen, ook al zou ik dat willen.
Ik woon niet op een kleine boerderij, maar wel lekker vrijstaand, bijna buitenaf met een kavel van 1500m2. + 500m2. kippenweide wat officieel van de buren is, maar wij gebruiken.
(wij hebben bijen, poezen, kippen en een vijver)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFvfhMID1XMbfqN4qwllJBrkigk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OugPdYair5ZLFOpkU9XC7uvm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Analamoebe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Klopt dat waren ook echt lange dagen, inmiddels is ze vanwege zuurstof/peg/stoma nu al zo'n 1,5 jaar in een zorginstelling en hebben wij weer wat meer tijd voor ons zelf. M'n ritme is zo ingesteld op die zorg, dat ik gewoon niet meer lang kan slapen/blijven liggen, ook al zou ik dat willen.
Ik woon niet op een kleine boerderij, maar wel lekker vrijstaand, bijna buitenaf met een kavel van 1500m2. + 500m2. kippenweide wat officieel van de buren is, maar wij gebruiken.
(wij hebben bijen, poezen, kippen en een vijver)
[Afbeelding]
Mijn vrouw werkt in de gehandicapte zorg, dus kan me enigszins indenken hoe t moet zijn om al die jaren zorg te hebben gedaan. Respect hoor. Ook wel fijn dat je nu iets meer tijd heb voor jezelf. Wonen lijkt me heerlijk met zo bulk grond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:27
ma-wo werk ik hele dagen thuis,
donderdags kantoor
vrijdags halve dag thuis.

doorgaans op ma-wo:
6:30 wekker -> opstaan/wassen/aankleden/lunch kinderen klaarmaken
7:30-8:00 begin met werken in mijn werkruimte (doel is om 7:30 te beginnen, maar lukt niet altijd als kinderen niet meewerken)
12:30-13:00 pauze
17:00-17:30 stop met werken, loop naar beneden om eten te koken
18:00 eten
19:00-19:30 kinderen naar bed brengen
19:30 - begin avondactiviteiten (verschilt per dag wat ik/we doen)
22:30-0:00 - tandenpoetsen, wassen en naar bed (hangt af van fitheid/activiteit wanneer ik naar bed ga)

op donderdag:
6:00 wekker -> wassen, aankleden, lunch kinderen klaar maken
7:00 stap in auto
7:30-7:45 aankomst kantoor
12:00-12:30 lunch
17:00-17:15 stap in auto om naar huis te gaan
17:45-18:00 aankomst thuis en schuif doorgaans direct aan de avondmaaltijd.
19:00-19:30 kinderen naar bed brengen
19:30 - begin avondactiviteit
22:30-0:00 begin naar bed gaan ritueel

op vrijdags:
6:30 wekker -> opstaan/wassen/aankleden/lunch kinderen klaarmaken
7:30-8:00 begin met werken in mijn werkruimte (doel is om 7:30 te beginnen, maar lukt niet altijd als kinderen niet meewerken)
12:30-13:00 stop met werken, loop naar beneden om met gezin te lunchen
13:00-16:30 middag activiteit (doorgaans klussen of in tuin bezig)
16:30 begin eten koken
17:15-17:45 eten
17:45 ik vertrek richting mijn vrijdag avond activiteit
0:00 thuiskomst
1:00 ik ga naar bed

natuurlijk drink ik tussendoor ook wel eens water/koffie of ga naar de wc oid.

Ik werk doorgaans 36-38 uur per week.
Een enkele keer 40, maar ik probeer toch minimaal 36 uur te maken (ben zzp-er, uurtje factuurtje)
maar het gebeurt vaak genoeg dat ik de kinderen naar school breng of ophaal en dan is het lastig om op zo'n dag nog 9 uur facturabel te zijn, vandaar dat ik de vrijdagochtend werk om gemiste uren te compenseren.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
dfbt schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:08:
[...]

Mijn vrouw werkt in de gehandicapte zorg, dus kan me enigszins indenken hoe t moet zijn om al die jaren zorg te hebben gedaan. Respect hoor. Ook wel fijn dat je nu iets meer tijd heb voor jezelf. Wonen lijkt me heerlijk met zo bulk grond :D
Dank je! Bijna 14 jaar 24/7 zorg verleend en vorig jaar februari zo van de een op de andere dag kon ze niet meer naar huis(een geplande stoma-reparatie-operatie verliep wat anders waardoor ze noodgedwongen een tracheo-stoma angemeten kreeg en van zuurstof afhankelijk was.)

Zo'n bulk grond is wel lekker, wij houden echt van onze rust en ruimte. Ons vorige huis stond op een kavel van 3400m2., maar dat was echt te groot voor 1 persoon om te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:49
Samenwonend met vriendin en geen kinderen.

Ik ben werkzaam in de logistiek als medewerker inventaris.
Hoelaat ben je ongeveer thuis na werk en wat doe je dan meestal?
Werktijden vanaf 15:30 tot 00:30 nachts en ik werk er fulltime. Dagdienst wil ik niet en wij hebben ook tussendoor dienst tot 22:00 dat doe ik nooit. Ik werk standaard 2 zondagen in de maand tegen 200% de hele dag en door de weeks na 22:00 krijg ik 150%. Inmiddels iets meer dan 6 jaar werkzaam. Als ik op zondag werk, dan ben ik door de week 1 dag vrij en de andere week werk ik maandag tot vrijdag en ben ik weer in het weekend vrij. Elke zaterdag vrij.

Meestal ben ik 00:50 thuis. Ik ga dan heerlijk bij zitten en kijk nog wat TV of Netflix met een koude drankje erbij. Soms val ik voor de buis in slaap :)

Mijn vriendin werkt fulltime maandag tot vrijdag en die heeft weer dagdienst dus wij zien elkaar niet veel. Alleen als ik vrij ben. Ze slaapt al als ik van werk kom

Voor mij zijn de tijden erg normaal na iets meer dan 6 jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 16-05-2024 11:32 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Heeft niets te maken met die tijd nodig hebben, maar eerder met die tijd nemen. Ik kan binnen 10 minuten na opstaan in de auto zitten. Alleen heb ik daar geen zin in, dus doe ik er 45 minuten over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Heeft niets te maken met die tijd nodig hebben, maar eerder met die tijd nemen. Ik kan binnen 10 minuten na opstaan in de auto zitten. Alleen heb ik daar geen zin in, dus doe ik er 45 minuten over.
Dat snap ik, is ook niet voor iedereen weggelegd. Maar ik bedoelde de combinatie in sommige gevallen.
Ik zie ook mensen 06:00 wekker en 08:00 of 08:30 beginnen kantoor. Ook door mede 1 a 1,5 uur reistijd. Voor een droombaan zou ik t wellicht overwegen.. maar 2 a 3 uur per dag in een vervoersmiddel zitten om bij je werk aan te komen.. Het is niet overal te kiezen, je kan niet altijd bij je huis werk hebben.. maar vrije tijd is ook echt veel waard persoonlijk. je leeft immers maar 1x :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

dfbt schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:22:
[...]

Dat snap ik, is ook niet voor iedereen weggelegd. Maar ik bedoelde de combinatie in sommige gevallen.
Ik zie ook mensen 06:00 wekker en 08:00 of 08:30 beginnen kantoor. Ook door mede 1 a 1,5 uur reistijd. Voor een droombaan zou ik t wellicht overwegen.. maar 2 a 3 uur per dag in een vervoersmiddel zitten om bij je werk aan te komen.. Het is niet overal te kiezen, je kan niet altijd bij je huis werk hebben.. maar vrije tijd is ook echt veel waard persoonlijk. je leeft immers maar 1x :D
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Hangt trouwens wel van het vervoersmiddel af, want als we met onze MX5 cabrio rijden, zijn we soms ook meer dan een uur onderweg (naar huis), waar dat 's morgens eerder een half uur is :p

Edit: ik en m'n partner carpoolen practisch altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Wailing_Banshee op 16-05-2024 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 06-05 14:44
Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Dat dus.... Ik heb jaren een soort stress tijd gehad omdat ik alles in max 15 minuten deed van wakker worden, wassen, eten en richting de auto. Nu neem ik ongeveer 45 min de tijd ervoor. Ja iets minder slapen maar je dag is zoveel relaxer als je lekker in de ochtend de tijd neemt, één van de beste veranderingen ooit in mijn leven geweest.
Kan ook door de leeftijd zijn dat is rustiger ben geworden in alles hahahaha

[ Voor 6% gewijzigd door rikoos op 16-05-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Grappig om de verschillen te zien. Zo te zien zijn er drie manieren om 'werktijd' te drukken:

- Parttime werken
- Pauzes die meetellen als werktijd
- Kinderen hebben

De mensen die effectief soms maar 5-6-7 uur op kantoor zitten lijken de meest prettige balans te hebben v.w.b. voldoende slaap en het op tijd thuis zijn.

Daarnaast nog een groep waarbij de 30 á 45 minuten pauze lijkt te worden meegeteld als werktijd, waarmee iedere dag winst wordt behaald.

En tot slot een hoop mensen met kinderen die hier en daar wat van hun werktijd lijken af te snoepen daardoor. Wat later weg, wat eerder vertrekken, etc. :)

(Reistijd lijkt ook wel enigszins invloed te hebben, maar de bovenstaande factoren lijken van nog grotere invloed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
@Uniciteit Ik draai alweer een tijdje mee en werktijden zijn in sommige gevallen 'een richtlijn' en in andere gevallen keiharde 'grondstof'.

M.a.w. als er een winkel van 9 tot 9 open moet zijn dan zijn de zaken helder. Als er 9ha geploegd moet worden is het ook overzichtelijk.

De gemiddelde kantoorbaan echter... Jantje en Pietje sturen 150 handmatige emailtjes uit en verzamelen de antwoorden in hun eigen excel sheet, tijdens een vergadering voegen ze die samen, bespreken welke antwoorden er nog missen en beginnen de nieuwe week met herinneringen sturen en zelfs de week daarop zijn ze nog bezig en gaan ze 10% niet reagerende mensen nabellen en wachten met de 'grote bestelling'.

Keesje zet in een uur een MS Form online, 'loopt heel de week de kantjes eraf', stuurt na een week een herinnering. "Mocht u al geantwoord hebben kunt u dit als niet verzonden beschouwen"
'loopt weer een week de kantjes eraf'. Na twee weken besluit Keesje dat 10% van de missende antwoorden niet meer relevant zijn want dat maakt niet meer uit voor de inventarisatie, de grote bestelling heeft hij al een paar dagen eerder verstuurd.. Keesje gaat lekker 'thuiswerken met Netflix'.

Dit is wat overdreven maar ik weet wel wie ik in mijn team zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Laatst online: 07-05 21:49
jnr24 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:01:
@Uniciteit

Dit is wat overdreven maar ik weet wel wie ik in mijn team zou willen.
Keesje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
Nee, 'he makes us look bad' (letterlijk gehoord), wat een streber! Heeft ook nooit leuke verhalen bij de koffie tussen 9 en 10. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Hoe doen jullie dat?
douchen, altijd in de avond voor het slapen gaan
scheren (trimmen in mijn geval), idem
koffie, pak ik wel op kantoor (ontbijt ook)

tandenpoetsen, aankleden en toilet lukt mij wel binnen 15 minuten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:41
08:25 - opstaan, wc, aankleden
08:35 - richting werk
17:45 - thuiskomen van werk
19:00 - eten
19:15 - hobbies. gamen, projecten, programmeren, lassen, bouwen, solderen, naar de supermarkt
00:00 - sportschool (3-4 x per week, anders gewoon ^ )
03:00 - bed

En repeat ad infinitum :P

[ Voor 6% gewijzigd door dakka op 22-05-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Laatst online: 06-05 10:53
dakka schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:23:
08:25 - opstaan, wc, aankleden
08:35 - richting werk
17:45 - thuiskomen van werk
19:00 - eten
19:15 - hobbies. gamen, projecten, programmeren, lassen, bouwen, solderen, naar de supermarkt
00:00 - sportschool (3-4 x per week, anders gewoon ^ )
03:00 - bed

En repeat ad infinitum :P
Korte nachten, geen last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:07

Esumontere

Floep, banaan.

06:30 - wekker, opstaan
06:31 - kat kroelen
06:35 - douchen
06:40 - aankleden
06:45 - kat kroelen
06:50 - sinaasappelen persen / lunch smeren / ontbijt smeren
07:00 - ontbijten / nieuws kijken
07:01 - kat kroelen
07:15 - tanden poetsen
07:20 - wc
07:25 - kat kroelen
07:30 - op de fiets naar werk

---

17:45 - thuiskomen
17:46 - kat kroelen
18:00 - koken (tenzij mijn vrouw al gekookt heeft)
18:30 - eten
18:45 - kat kroelen
19:00 - sporten / tv kijken / gamen / bordspelletje spelen
22:30 - slapen

De kat heeft wel genoeg aandacht nodig :D

[ Voor 6% gewijzigd door Esumontere op 22-05-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
Zaratrass schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:32:
[...]

Korte nachten, geen last van?
Totaal niet, nou schommelt het wel tussen 2 en 3 uur naar bed, en merk het wel aan het einde van de dag als ik daar structureel overheen ga, maar zolang ik daar binnen blijf, gaat het prima.

Ik probeer wel op een moment te slapen dat ik buiten REM slaap wakker word, dat is echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Interessant topic, ook maar even mijn routine delen voor de geïnteresseerden. :)

7:20 De wekker gaat, maar meestal ben ik al zo'n 10 minuten voor de wekker wakker
7.25 Tijd voor wederhelft en mij om op te staan, de gordijnen open te doen en de ramen open te doen om te luchten
7.30 Ik sta in de badkamer tanden te poetsen, ondertussen is mijn wederhelft kleren aan het pakken
7:45 Nadat mijn partner de douche uit is, spring ik er onder. Ondertussen had ik al kleren uit de kledingkamer gehaald, het bed opgemaakt en ontbijt klaar gemaakt
7:55 Ik ben klaar met douchen, spring in mijn kleren en laat ondertussen mijn partner zijn routine voor de spiegel doen
8:00 Nu ben ik aan de beurt voor mijn dagelijkse routine voor de spiegel: haar föhnen, créme op mijn gezicht...
8:05 Partner komt gedag zeggen, die vertrekt naar zijn werk. Ondertussen ruim ik de badkamer op
8:10 Naar de keuken en ontbijten, ondertussen vaak vast mijn tas klaar zetten om mee te nemen naar het werk
8:15 Nadat ik de ochtendafwas heb gedaan ga ik weer naar boven om even 5 minuten te mediteren
8:20 Nadat ik heb gemediteerd loop ik vaak nog een rondje door het huis om te kijken of er ergens nog iets rondslingert wat er niet hoort rond te slingeren
8:30 Klaarmaken voor vertrek, 's zomers op de fiets rond deze tijd, 's winters met de auto rond 8:40
8:45 Aangekomen op het werk, computer aanslingeren, thee maken en aan de slag
12:30 Lunchen met alle collega's tegelijk, altijd gezellig en lekker naar buiten met goed weer
13:15 Weer aan het werk met een kop thee op mijn bureau
15:00 Een rondje wandelen, zo'n 10 minuten even het hoofd leegmaken
15:15 Weer aan de slag met uiteraard een nieuwe kop thee
17:15 Klaar voor vertrek naar huis, duurt ongeveer 7 minuten met de fiets
17:25 Koken en wachten op de wederhelft
17:45 Tijd voor het avondeten, ondertussen kletsen met wederhelft en daarna de boel opruimen
18:30 Soms boodschappen, anders lekker voor de buis tot een uur of tien
22:00 Klaarmaken voor vertrek naar de slaapkamer, meestal nog even chillen op de iPad of Nintendo Switch
23:00 Het ligt mag uit tot 7:20 uur

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:45
Samenwonend met vriendin en dochtertje van 2,5 maand oud.

Kantoordag:

7:30 - wekker
7:50 - bed uit, douchen en tanden poetsen
8:10 - in de auto (ontbijten doe ik tijdens de rit wel)
9:15 - op kantoor (kan iets later zijn, kan iets vroeger zijn)
17:45 - naar huis (kan iets laten zijn, kan iets vroeger zijn)
18:30 - thuis (terugweg is altijd veel minder druk dan heen)
18:45 - eten
19:15 - klaar met eten, alles opruimen
19:30 - avondritueel met dochtertje (vitamines geven, schone luier, even kroelen en spelen met d'r)
20:15 - dochtertje aan de borst bij vriendin, wij samen voor de tv
22:30 - boven alle ramen dicht doen zodat er geen tocht is voor de baby
22:45 - baby in bed leggen, daarna allebei nog even iets voor onszelf doen (ik gamen, vriendin meestal een of andere vrouwenserie kijken :P )
00:00 - zelf naar bed (kan ook wel eens 0:30 worden, of 23:30, of direct om 22:45)

Thuiswerkdag:

8:20 - wekker
8:30 - bed uit, douchen, ontbijt maken en dochtertje aankleden
9:00 - aan het werk (het gemaakte ontbijt eet ik nu)
18:45 - klaar met werk (ik doe vaak tussendoor even een schone luier, of helpen met het badje ofzo)
18:50 - eten
Verder zoals boven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
dfbt schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:49:
[...]

ja ik ontbijt niet :D Ik neem 1x per week heel brood mee naar mijn werk + 1 of 2 pakken beleg/smeersel en tijdens mijn pauze maak ik gewoon brood klaar.
Ben al jaren aan het schommelen met gewicht, al zeggen 100 duizend verschillende mensen of t nou goed is of niet, door gewoon pas rond half 10 een stuk fruit te eten en 12 uur aan boterham te beginnen, beperk ik flinke inname van de dag. Kan ik met avond eten gewoon goed eten, ongeacht wat de vrouw maakt en blijf ik op gewicht of val ik af.
Sterker nog; ik eet op werkdagen tussen 13:00 en 21:00 wat ik wil en ik ben al 1 jaar lang rond de 85 kilo.

Hiervoor zat ik altijd rond de 100 en 110 kg en sinds ik gewoon eet binnen een 8u window, ben ik op dit gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:21:
[...]

Sterker nog; ik eet op werkdagen tussen 13:00 en 21:00 wat ik wil en ik ben al 1 jaar lang rond de 85 kilo.

Hiervoor zat ik altijd rond de 100 en 110 kg en sinds ik gewoon eet binnen een 8u window, ben ik op dit gewicht.
Hoe zag je eetpatroon er daarvoor uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Rond 7.30 ontbijt (1 of 2 boterhammen zonder zoet, soms kwark ipv brood of crackers).
Rond 10.30 fruit.
Rond 12 30 salade, broodje of boterhammen.
Rond 15.00 wat zoets
Rond 18.00 avondeten (standaard pasta, aardappelen of rijst bijvoorbeeld met groente en 50% vlees/vis.
Avonds altijd nog wel iets, komkommer, cracker, wat zoets of chippie. Niet heel veel, maar wel altijd nog wat trek.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-05-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:51

Wildfire

Joy to the world!

Het mooie is dat we sinds kort een nieuw plansysteem hebben. Ongeacht waar je je dag begint, je vertrekt niet eerder dan 07:45 uur. Ook wordt er dusdanig gepland dat je elke dag in principe ook rond 17:00 uur weer thuis bent. Heerlijk! :)

Een paar keer per week ga ik na het werk naar mijn moeder, die woont een straat verder. Dan eet ik daar en blijf ik nog wat nabuiken en ben dan meestal tussen 19:30-20:00 uur weer thuis. Ga ik na het werk gewoon meteen naar huis, dan thuis eerst even omkleden ik lekker-rondhangen-kleren en snel wat opfrissen en daarna eten. Rest van de avond: TV series of filmpje kijken, rondsurfen, gamen. Ik vermaak me wel :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Uniciteit schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:27:
Grappig om de verschillen te zien. Zo te zien zijn er drie manieren om 'werktijd' te drukken:

- Parttime werken
- Pauzes die meetellen als werktijd
- Kinderen hebben

De mensen die effectief soms maar 5-6-7 uur op kantoor zitten lijken de meest prettige balans te hebben v.w.b. voldoende slaap en het op tijd thuis zijn.

Daarnaast nog een groep waarbij de 30 á 45 minuten pauze lijkt te worden meegeteld als werktijd, waarmee iedere dag winst wordt behaald.

En tot slot een hoop mensen met kinderen die hier en daar wat van hun werktijd lijken af te snoepen daardoor. Wat later weg, wat eerder vertrekken, etc. :)

(Reistijd lijkt ook wel enigszins invloed te hebben, maar de bovenstaande factoren lijken van nog grotere invloed).
Mij valt vooral op dat veel mensen bijvoorbeeld 8 uur beginnen en half 6 klaar zijn. Dus 9,5 uur op het werk zijn. Met een half uur pauze is dat dus voor fulltime een half uur te lang....

Een ritme werk ik al tijden aan, maar lukt me nog niet :+ een vriendin met wisselende diensten helpt daar ook niet in.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 22-05-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Waah schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:41:
[...]

Mij valt vooral op dat veel mensen bijvoorbeeld 8 uur beginnen en half 6 klaar zijn. Dus 9,5 uur op het werk zijn. Met een half uur pauze is dat dus voor fulltime een half uur te lang....

Een ritme werk ik al tijden aan, maar lukt me nog niet :+ een vriendin met wisselende diensten helpt daar ook niet in.
Je bedoelt een uur te lang? Fulltime is 40 uur, dus 8 uur per dag. Plus een half uur pauze is 8,5 uur.

Meestal zijn bij mij kantoordagen iets korter dan 8 uur werken, het is een beetje afhankelijk van het verkeer. Als het een beetje normaal is, ben ik om 7:30 op m'n werk en blijf ik tot 16:00. Maar de pauze varieert in lengte van 30 minuten tot een uur (krijg je ervan als je de kantoordag interactie dagen maakt :p). Thuiswerkdagen zijn over het algemeen iets langer, van 7:00 tot 16:00 uur (met een uur lunchpauze), maar ik wil aan het eind van de dag nog wel eens de tijd vergeten :D (ben je zo gefocussed...)

Maar als ik sommige van die schema's zie, begin ik al te rillen. Veel te veel dingen in een dag!

6:00 opstaan
7:00 werken / 6:45 vertrekken naar het werk
16:00 stoppen met werken / 16:00 terug naar huis
ergens tussen 5 en 6 eten, ondertussen lekker een aflevering van een serie kijken
Na het eten lekker ontspannen (wat ik doe is afhankelijk van het weer, mijn stemming, de katten, het seizoen)
En dan ergens tussen 21:30 en 22:30 naar bed, nog even lezen en dan op een gegeven moment m'n boek toch maar wegleggen omdat m'n ogen een omgekeerde knipperstand hebben :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:29:
[...]

Je bedoelt een uur te lang? Fulltime is 40 uur, dus 8 uur per dag. Plus een half uur pauze is 8,5 uur.
Klopt. Zie genoeg mensen hier dus 9,5 uur op kantoor zijn... en die dan op weg naar huis of thuis ook nog belletjes plegen of aannemen.

Als je voor die 9 uren per dag (half uur pauze) betaald krijgt prima. Zo niet is het imho ongezond én immoreel.

Zelf maak ik ook wel eens een uurtje extra. Maar dat verreken ik dan weer op een andere dag. Zodat de balans in ieder geval goed blijft. 7 uur van huis en 6 uur weer thuis komen, zeker met jonge kinderen, zou ik écht niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:35
Ik werk op twee adressen met wisselende begintijden. Aangezien mijn werk in de mondzorg gepaard gaat met een agenda en afspraken, zit er 0 flexibiliteit in. Bovendien ben ik altijd eerder aanwezig om de dag voor te bereiden en moet er aan het eind nog opgeruimd worden.

Tot aan begin 2024 zag mijn dag er ongeveer zo uit:
05.40 opstaan
06.40 op weg naar werk
07.40 aankomst op werk
08.00 begin werkdag
17.15 einde werkdag en op weg naar huis
18.15-18.30 thuis
18.30-18.45 koken/eten/afwassen
19.30-20.00 klaar en start avond (huishoudelijke taken/ontspannen/bad/administratie)
21.45-22.15 naar bed

Nu werk ik dichter bij huis en is de werkdag ongeveer:
06.30 opstaan
07.40 naar werk
08.00 op werk
08.30 begin werkdag
17.15 einde werkdag en op weg naar huis
17.35 thuis
17.50 koken/eten/afwassen
18.40 klaar en start avond (huishoudelijke taken/ontspannen/bad/administratie)
22.00-22.45 naar bed
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Graag niet alleen je dagindeling opsommen, maar ook toelichten. Het blijft een discussie-forum. :)