• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:12:
Lekker he die vrije tijd die je hebt als je nog naar school gaat ;-) ik inmiddels al 25 jaar niet meer maar snap je probleem heel goed. Zoal iemand al schreef gebruik je reistijd zo optimaal mogelijk dus ga leren of evt werk alvast doen wat je anders thuis moest doen.

Het allerbelangrijkste wat ik in in al die jaren heb geleerd is dat je NOOIT moet vergeten tijd voor ontspanning te nemen. Hiermee ontspan je je geest en heb je minder moeite om te leren en te concentreren wat weer ten goede komt voor alles. Pak je slap en gebruik geen alcohol door de weeks (tijdens studie was dat wel anders hahaha).

Succes !!
Ik moest hem even posten >:)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/instances/500x/16835046/scumbag-morpheus-welcome-to-the-real-world.jpg

Studietijd is denk ik voor vele de mooiste tijd uit je leven, vaak kom je er pas later achter.
Je hebt nu stage, dat betekent dat je en kan proeven van het 'werk leven' en daarnaast nog wel je school verplichtingen hebt. Een periode waarin je het vrij druk zult hebben.

Je verhaal klopt in principe redelijk. Veel mensen hebben door de weeks ook vrij weinig tijd over om dingen te doen. Als je kinderen hebt blijft er helemaal niks meer over.
Dat is ook een reden waarom mensen wanneer ze ouder worden meer waarde gaan hechten aan vrije tijd. Geld wordt van minder belang en alle reistijd is eigenlijk al teveel :P

Probeer een balans te vinden in werk/studie/vrije tijd.
Alleen maar werken/studeren werkt uiteindelijk ook niet. Een gelukkig mens is minder vaak ziek en presteert beter.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:54:
[...]

Om maar eens de voor dit topic nog enigszins relevante tv serie The Office te quoten:

[...]
Dit vond ik ook altijd wel een mooie

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/bztusk.com/wp-content/uploads/2015/03/Motivation-Funny-Demotivational-poster-its-not-that-i-am-lazy-its-just-dont-care1.jpg

Voor sommige mensen kan het meer rust in hun leven geven als ze zaken uit handen kunnen geven of minder druk maken.

Het leven bestaat niet uit alleen maar werken. Vanmorgen was nog op de radio dat veel mensen gelukkig worden van kleine geluksmomentjes.

Helaas komen we te vaak te laat achter bepaalde zaken.
Dan denk je had ik dit maar gedaan in plaats van mijn hele leven alleen maar werken.

In een ander topic kwam het ook al eens voorbij. Het is soms ook goed om even uit je eigen comfort zone te stappen. Probeer eens wat nieuws, doe eens wat geks.
Zo verbreed je je horizon en leer je ook nieuwe dingen over jezelf.
anyway, ik dwaal af

[ Voor 33% gewijzigd door Viper® op 13-04-2017 14:58 ]

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-02 18:05
Systeembeheerder met 40u contract op +/- 30 minuten reisafstand (per auto) met partner.
  • Ik hanteer 7u slaap als het minimale aantal. Op minder slaap functioneer ik merkbaar slechter.
  • 7 dagen per week wandelen (5 dagen 30 min. in de pauze met collega's en ik het weekend 2x 30 min.); goed voor 210 minuten wandelen.
  • 2x per week +/- 75 minuten naar de sportschool; goed voor 150 minuten per week.
  • In totaal dus 370 minuten beweging.
  • 17:45 Evt boodschappen is alleen als iets mist of vers gehaald moet worden. Bij voorkeur doen we de weekboodschappen op zondagavond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LC-qQd4DibnDd3aSB0G6VSoSKVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/StE9AeuZakLRMUOAfFbuGw9x.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door robcoenen op 11-06-2022 15:24 ]

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-04 15:34
dfbt schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Klinkt als lange dagen i.c.m. zorg voor een gehandicapt kind. En dan ook nog flink werken aan dieren/tuin. Woon je op een kleine boerderijtje? of gewoon vrijstaande woning met wat land/dieren.
Klopt dat waren ook echt lange dagen, inmiddels is ze vanwege zuurstof/peg/stoma nu al zo'n 1,5 jaar in een zorginstelling en hebben wij weer wat meer tijd voor ons zelf. M'n ritme is zo ingesteld op die zorg, dat ik gewoon niet meer lang kan slapen/blijven liggen, ook al zou ik dat willen.
Ik woon niet op een kleine boerderij, maar wel lekker vrijstaand, bijna buitenaf met een kavel van 1500m2. + 500m2. kippenweide wat officieel van de buren is, maar wij gebruiken.
(wij hebben bijen, poezen, kippen en een vijver)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFvfhMID1XMbfqN4qwllJBrkigk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OugPdYair5ZLFOpkU9XC7uvm.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1

Let op:
Graag niet alleen je dagindeling opsommen, maar ook toelichten. Het blijft een discussie-forum. :)