Vraag

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 909251

Topicstarter
Hoelaat ben je ongeveer thuis na werk en wat doe je dan meestal?

Tijdens mijn stage moet ik om 06:15 wakker worden en reis ik met de trein om om 09:00 te beginnen. Als stagiaire in de web development ben ik aan het leren en het programmeren etc. tot een uurtje of 17:00 waarnaar ik naar huis ga en ongeveer 18:30 thuis ben.

Dan eten, douchen etc. rondt 19:00-19:30 klaar. Dan heb ik nog maar 2-3 uurtjes de tijd voor mezelf.

1 uurtje moet ik zoiezo sporten, omdat ik de hele dag bijna zit. Dan slechts nog maar 2 uurtjes over. Om me voor te bereiden op het HBO en alvast wat voorkennis op te doen over de opleiding en om mijn NED, ENG en WIS B op te krikken als MBO'er (4) heb ik minimaal 1 uur per dag nodig.

Dan heb ik nog maar letterlijk ongeveer een uurtje voor mezelf om iets anders te doen of om te relaxen wil ik op tijd slapen en ongeveer die 8 uur per dag slaap pakken..

Hoe doen jullie developers dat? Hoeveel vrije tijd houden jullie over na werk?

Maar nog belangrijker, hoe besteed ik mijn tijd goed? Mijn oom is een developer en die zegt dat hij bijna elke dag minimaal een uurtje na werk aan zelfstudie doet.

En moesten jullie wennen aan deze tijden na school? Meestal ben je met school om ongeveer 3-4 uur klaar en ben je al om 5 uur meestal thuis.

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:47
Als ik zo snel lees, heb je al 3 uur reistijd per dag.
Als je nou zorgt dat je die tijd besteed aan je kennis opkrikken heb je thuis al een uur extra over.
Weet niet of je met de bus en dan met de trein gaat oid? Fiets een deel, heb je uur sport ook alweer gewonnen.

2 uur per dag heb je dus zo te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ybos schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:01:
Als ik zo snel lees, heb je al 3 uur reistijd per dag.
Als je nou zorgt dat je die tijd besteed aan je kennis opkrikken heb je thuis al een uur extra over.
Weet niet of je met de bus en dan met de trein gaat oid? Fiets een deel, heb je uur sport ook alweer gewonnen.

2 uur per dag heb je dus zo te pakken :)
Ik ben nog niet op stage. Ongeveer 2.5 - 3 uur ja.

Inderdaad vergeten dat ik in de trein 1 uur heen en 1 uur terug goed kan gebruiken voor studie.

Op internet lees ik dat het verstandig is om de tijd na werk goed te gebruiken inplaats van bijvoorbeeld jezelf voor de tv te gooien met een zak chips.

Vandaar ook deze vraag.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Lekker he die vrije tijd die je hebt als je nog naar school gaat ;-) ik inmiddels al 25 jaar niet meer maar snap je probleem heel goed. Zoals iemand al schreef gebruik je reistijd zo optimaal mogelijk dus ga leren of evt werk alvast doen wat je anders thuis moest doen.

Het allerbelangrijkste wat ik in in al die jaren heb geleerd is dat je NOOIT moet vergeten tijd voor ontspanning te nemen. Hiermee ontspan je je geest en heb je minder moeite om te leren en te concentreren wat weer ten goede komt voor alles. Pak je slaap en gebruik geen alcohol door de weeks (tijdens studie was dat wel anders hahaha).

Succes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rikoos schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:12:
Lekker he die vrije tijd die je hebt als je nog naar school gaat ;-) ik inmiddels al 25 jaar niet meer maar snap je probleem heel goed. Zoal iemand al schreef gebruik je reistijd zo optimaal mogelijk dus ga leren of evt werk alvast doen wat je anders thuis moest doen.

Het allerbelangrijkste wat ik in in al die jaren heb geleerd is dat je NOOIT moet vergeten tijd voor ontspanning te nemen. Hiermee ontspan je je geest en heb je minder moeite om te leren en te concentreren wat weer ten goede komt voor alles. Pak je slap en gebruik geen alcohol door de weeks (tijdens studie was dat wel anders hahaha).

Succes !!
Thanks voor het advies. Is een uurtje ontspannen genoeg? Slapen probeer ik zeker goed te doen, minimaal 8 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 11:20
Elke dag een uur sporten is wellicht ook wat gortig. Aangezien je met het openbaar vervoer reist en je je lunch wellicht tijdens een wandeling kan nuttigen kom je makkelijk aan een uur beweging per dag. Vervolgens kan je ook gewoon rustig je tijd nemen voor het eten (weet niet of je nog thuis woont, maar je kan ook wat bakjes voorbereiden in het weekend anders), dan kan je dat ook gewoon als ontspanning zien.

Voornamelijk niet stressen over de hoeveelheid ontspanning zal je waarschijnlijk ook al goed doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als een developer met ~16 jaar ervaring:

Op een sportdag (maandag of vrijdag, andere weken dinsdag en donderdag):

08:00: Mijn wekker gaat
08:45: Ik loop naar de tram
09:30: Kom aan op werk
17:30: Ik ga naar huis
18:00: Onderweg stop ik bij sportschool
19:00: Door naar huis
19:30: Diner
22:00: Naar bed

Op een normale dag:

08:00: Mijn wekker gaat
08:45: Ik loop naar de tram
09:30: Kom aan op werk
17:30: Ik ga naar huis
18:15: Thuis, soms iets later ivm. boodschappen
19:00: Diner, neem meer tijd op vrije dagen
22:00: Naar bed

Zelfstudie voor mijn werk doe ik op mijn vrije woensdag weleens (ik werk 32 uur sinds 2 jaartjes), anders in 't weekend als ik tijd heb. Ik vind mijn werk erg leuk dus waarom niet ;) Maar het meeste leer ik toch wel van mijn werk eigenlijk. We zijn bleeding-edge bezig dus daar ontkom je niet aan leren-tijdens-het-werken. Maar eens in de maand hebben wij een volledige dag van 't werk waarop we mogen doen wat we willen. En eens in de 2 weken hebben we een paar uurtjes na 't werk voor een developer-meeting/presentatie(s) waar je ook veel van kan leren.

Op de dagen dat ik niet sport kook ik uitgebreider en maak ik altijd iets wat ik kan invriezen of bewaren in de koelkast voor sportdagen; dan hoef ik 't alleen nog maar op te warmen.

En als mijn reistijd toevallig veel treinverkeer vereist dan kan ik gewoon in de trein werken. Als ik daar een half uur zit dan kan ik een half uur werken. Dat is 1 uur per dag. Dat betekent heel simpel gezegd dat ik geen 8 uur op kantoor ga zitten. Ik heb wel wat beters te doen (namelijk: leven).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Die 3 uur reistijd is de reden dat je amper tijd over hebt.

Ik werk 8 uur per dag, sport 2 uur per dag, studeer/lees 1 uur per dag, koken/boodschappen/huishouden/kids naar school brengen 2 uur per dag, slapen 7 uur per dag, eten/zitten 1 uur per dag, tv kijken/gamen 1 uur per dag en spelen met de kids 2 uur per dag.

Reizen is ook vermoeiend.

Voor mij was het 15 jaar geleden inderdaad heel erg wennen. Nu heb ik gewoon een routine waarin ik naast werk en huishouden echt tijd heb voor mezelf sporten/gamen/lezen en echt tijd hebt voor de kids.
Bij meer dan 5 minuten reistijd zou ik direct minder tijd hebben voor "mijn" dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 11:53
Ik werk in Amsterdam en woon in Rotterdam zuid, 3x per week naar kantoor, 2x per week werk ik thuis. Kantoordagen zien er zo uit:

5:30 gaat de wekker, 6:00 in de auto richting Amsterdam, 6:55 op kantoor.
15:00 weer richting huis, 15:55 thuis.

Flexibele baan, prima te doen zo.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:57
Vergeet niet dat je ook nog een weekend hebt.
Dat je doordeweeks weinig tijd over houdt is weinig aan te doen met 3 uur reizen en elke dag sporten. Al vind ik sporten ook "tijd voor mezelf".

Vergeleken met een scholier of student is het even afzien, zo weinig vrije tijd. Maar praat eens met een collega of vriend die (jonge) kinderen heeft. Die zal weer net zo jaloers zijn op jou. Dat je zomaar de hele avond en het weekend voor jezelf hebt.

ik zelf:
7:00 wekker
8:00 naar werk
8:15 aanwezig op werk
16:45 naar huis
eventueel boodschappen doen onderweg.
Dan nog een half uurtje voor koken en eten.
Rest voor mezelf.

Op fietsafstand van je werk wonen doet wonderen.

[ Voor 20% gewijzigd door RocketKoen op 13-04-2017 14:24 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Tips:
Ga dichter bij je werk wonen of ga dichter werken bij waar je woont.
Neem vooral geen kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RocketKoen schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:22:
Vergeet niet dat je ook nog een weekend hebt.
Dat je doordeweeks weinig tijd over houdt is weinig aan te doen met 3 uur reizen en elke dag sporten. Al vind ik sporten ook "tijd voor mezelf".

Vergeleken met een scholier of student is het even afzien, zo weinig vrije tijd. Maar praat eens met een collega of vriend die (jonge) kinderen heeft. Die zal weer net zo jaloers zijn op jou. Dat je zomaar de hele avond en het weekend voor jezelf hebt.
Op zaterdag probeer ik wel de hele dag niet aan werk te denken en te relaxen en uit te rusten. Hiermee ben ik een paar maanden geleden begonnen. 1 dag per week VRIJ van uberhaupt het nadenken over werk/school etc.

Het heeft mijn leven veranderd, heel positief. Het voelt alsof ik weer mezelf kan opladen. Want toen ik 7/7 met school/werk bezig was had ik geen 1 dag over om even uit te rusten en te genieten van het leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:44

g0tanks

Moderator CSA
Als je pauze lang genoeg is zou je dan kunnen sporten, even snel op en neer als er een sportschool dichtbij is of anders een rondje hardlopen (moet je wel toegang tot een douche hebben :P). Dat geeft je weer energie voor de middag.

Daarnaast weet ik niet hoeveel tijd je besteed aan koken, maar wellicht dat je daar nog wat kan winnen m.b.v. van mealprepping. Zie: https://www.reddit.com/r/MealPrepSunday/ Het idee is dat je aan het begin/eind van de week een boel porties kookt, die je doordeweeks nog alleen hoeft op te warmen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eL_Jay schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:23:
Tips:
Neem vooral geen kinderen? Nog niet bedoel je haha. Ik durf er niet over na te denken, maar neem vooral geen kinderen klinkt zo radicaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:25:
Als je pauze lang genoeg is zou je dan kunnen sporten, even snel op en neer als er een sportschool dichtbij is of anders een rondje hardlopen (moet je wel toegang tot een douche hebben :P). Dat geeft je weer energie voor de middag.

Daarnaast weet ik niet hoeveel tijd je besteed aan koken, maar wellicht dat je daar nog wat kan winnen m.b.v. van mealprepping. Zie: https://www.reddit.com/r/MealPrepSunday/ Het idee is dat je aan het begin/eind van de week een boel porties kookt, die je doordeweeks nog alleen hoeft op te warmen.
Dat is een goeie ja. Bedankt! Alleen opwarmen en alles al gereedt hebben klinkt nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:01

Sebazzz

3dp

Voor mij is het 7:00 uur het bed uit, zodat ik ongeveer 7:15 op het metrostation staat. Tussen 7:45 en 7:55 zit ik dan op mijn werkplek. Vervolgens kan ik ongeveer 16:00 uur naar huis, meestal neem ik geen pauze (ik eet tijdens het werken) en anders wordt de pauze erbij opgeteld. Dan ben ik tussen 16:30 en 16:45 thuis. En dit elke dag :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 13-04-2017 14:31 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:12:
Lekker he die vrije tijd die je hebt als je nog naar school gaat ;-) ik inmiddels al 25 jaar niet meer maar snap je probleem heel goed. Zoal iemand al schreef gebruik je reistijd zo optimaal mogelijk dus ga leren of evt werk alvast doen wat je anders thuis moest doen.

Het allerbelangrijkste wat ik in in al die jaren heb geleerd is dat je NOOIT moet vergeten tijd voor ontspanning te nemen. Hiermee ontspan je je geest en heb je minder moeite om te leren en te concentreren wat weer ten goede komt voor alles. Pak je slap en gebruik geen alcohol door de weeks (tijdens studie was dat wel anders hahaha).

Succes !!
Ik moest hem even posten >:)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/instances/500x/16835046/scumbag-morpheus-welcome-to-the-real-world.jpg

Studietijd is denk ik voor vele de mooiste tijd uit je leven, vaak kom je er pas later achter.
Je hebt nu stage, dat betekent dat je en kan proeven van het 'werk leven' en daarnaast nog wel je school verplichtingen hebt. Een periode waarin je het vrij druk zult hebben.

Je verhaal klopt in principe redelijk. Veel mensen hebben door de weeks ook vrij weinig tijd over om dingen te doen. Als je kinderen hebt blijft er helemaal niks meer over.
Dat is ook een reden waarom mensen wanneer ze ouder worden meer waarde gaan hechten aan vrije tijd. Geld wordt van minder belang en alle reistijd is eigenlijk al teveel :P

Probeer een balans te vinden in werk/studie/vrije tijd.
Alleen maar werken/studeren werkt uiteindelijk ook niet. Een gelukkig mens is minder vaak ziek en presteert beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 13:06
een half uurtje korter doen over je opsta ritueel levert je 's avonds ook een half uur extra me-time op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 19:50
Op slaap kun je ook veel winnen, maar daar moet je wel tegen kunnen. Bij mij gaat om 00:00 het licht uit en om 07:15 de wekker. 08:15 weg, 08:30 op het werk. En dan is het afwachten, vaak tussen 18:00 en 19:00 naar huis. Koken, wat voor mij ook al ontspanning is, en dan heb ik nog van 20:00-24:00 tijd voor mezelf. :)

Op sommige dagen moet ik langer doorwerken, maar daar heb ik dan ook voor gekozen bij deze job.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mr Ton schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:38:
Op slaap kun je ook veel winnen, maar daar moet je wel tegen kunnen. Bij mij gaat om 00:00 het licht uit en om 07:15 de wekker. 08:15 weg, 08:30 op het werk. En dan is het afwachten, vaak tussen 18:00 en 19:00 naar huis. Koken, wat voor mij ook al ontspanning is, en dan heb ik nog van 20:00-24:00 tijd voor mezelf. :)

Op sommige dagen moet ik langer doorwerken, maar daar heb ik dan ook voor gekozen bij deze job.
Slaap je al van kinds af aan om 24:00? Of heb je jezelf dat aangeleerd? Zo ja, na hoelang wende je lichaam aan het slapen om 24:00?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 909251 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:43:
[...]

Slaap je al van kinds af aan om 24:00? Of heb je jezelf dat aangeleerd? Zo ja, na hoelang wende je lichaam aan het slapen om 24:00?
Houd er rekening mee dat je echt wel wat extra slaap nodig hebt als je elke dag een uurtje intensief sport.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
05:30 - opstaan
06:15 - in de auto naar werk (R'dam / A'dam, afhankelijk van de dag, ik woon mooi in het midden)
07:00 - werk
15:45 - in de auto naar huis
17:30 - diner
23:30 - naar bed

Dit houdt in dat ik in mijn schema zo'n 5 uur per dag voor mezelf heb.
Soms sport ik, andere keren lees ik veel of ben ik buiten op een terras te vinden met vrienden of zo.
Iedere woensdag sowieso 2 uur lang dansen.
Gamen probeer ik vaak wel een uurtje te doen, op dinsdag/donderdag wordt dit vaak 3 uurtjes (co-op met paar vrienden)

Studeren doe ik in het weekend (afronden van een master).

Ik heb een 36 urige werkweek met mijn huidige detachering (4x9) en dan heb ik eens in de 2 weken op vrijdag vrij, de andere week vul ik met zelfstudie voor extra certificeringen voor mijn werk.

Wat betreft het slapen: sinds ik een jaar of 12 ben slaap ik al relatief weinig, en ik ben mettertijd juist steeds meer gaan slapen (er is een periode dat ik vaak gewoon niet meer dan 4 uur haalde, ook zonder wekker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:46:
[...]

Houd er rekening mee dat je echt wel wat extra slaap nodig hebt als je elke dag een uurtje intensief sport.
Ja, slaap moet ik dus niet onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 19:21

CeesKees

I rest my Kees

eL_Jay schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:23:
Tips:
Thumbs up!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

Rannasha

Does not compute.

Viper® schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:32:
[...]
Studietijd is denk ik voor vele de mooiste tijd uit je leven, vaak kom je er pas later achter.
Om maar eens de voor dit topic nog enigszins relevante tv serie The Office te quoten:
I wish there was a way to know you were in the good old days before you actually left them.
Anyway, het verhaal van de meesten hier is herkenbaar. Met kinderen wordt het vaak nog ingewikkelder. Vrije tijd 's avonds is beperkt en weekenden worden steeds belangrijker.

Zelf gaat om 06:30 mijn wekker en om 07:15 ben ik het huis uit. Dat is vaak flink haasten (niet lang blijven liggen, efficient douchen, Tweakers bijlezen uitstellen tot in de bus), zeker omdat ik de meeste dagen ook nog eten in een van de kinderen moet stoppen. Om 08:00 op werk, tot 16:45. Daarna de kinderen ophalen en om 17:45 thuis. Dan is het opruimen, koken, eten, de kleintjes badderen, enz... tot 20:00. Dan nog een uurtje of 3 vrije tijd (waar ook nog administratie/financiele dingen e.d. gedaan moet worden) en naar bed.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:54:
[...]

Om maar eens de voor dit topic nog enigszins relevante tv serie The Office te quoten:

[...]
Dit vond ik ook altijd wel een mooie

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/bztusk.com/wp-content/uploads/2015/03/Motivation-Funny-Demotivational-poster-its-not-that-i-am-lazy-its-just-dont-care1.jpg

Voor sommige mensen kan het meer rust in hun leven geven als ze zaken uit handen kunnen geven of minder druk maken.

Het leven bestaat niet uit alleen maar werken. Vanmorgen was nog op de radio dat veel mensen gelukkig worden van kleine geluksmomentjes.

Helaas komen we te vaak te laat achter bepaalde zaken.
Dan denk je had ik dit maar gedaan in plaats van mijn hele leven alleen maar werken.

In een ander topic kwam het ook al eens voorbij. Het is soms ook goed om even uit je eigen comfort zone te stappen. Probeer eens wat nieuws, doe eens wat geks.
Zo verbreed je je horizon en leer je ook nieuwe dingen over jezelf.
anyway, ik dwaal af

[ Voor 33% gewijzigd door Viper® op 13-04-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:19

Wailing_Banshee

You're Next

6:00 opstaan
(rustig opstaan, douchen, ontbijten)
6:45 met de auto naar het werk
7:30 werken
16:15 vertrekt partner van z'n werk, dus 5 tot 10 minuten later vertrek ik ook (voor en nadelen van carpoolen :D)
17:15 thuis
17:45 tot 18:30 eten (meestal een aflevering van een serie kijken onder het eten, dus een beetje afhankelijk hoe lang dat duurt)
22:00 naar bed.

En die tijd tussen eten en bed is afhankelijk van hoe ik me voel wat ik doe. Kan computeren zijn, kan zelfstudie zijn, maar zeker in de zomer ook gewoon lekker in de tuin liggen.

Als je 8 uur per dag werkt (zeg maar 10 uur per dag onderweg/weg bent) en 8 uur wilt slapen, en ook nog wat andere "verplichte dingen" (zoals eten, douchen), houd je gedurende de week inderdaad gewoon niet veel tijd over. Maar daar heb je dan weer de vrije dagen en weekenden voor.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Mijn huidige invulling:

- 5:45 wekker
- 6:30 in de auto
- 7:00 werk
- 15:30 naar huis
- 16:00 opruimen, baby verzorgen/aandacht/spelletjes
- 17:00 koken
- 18:00 tot 21:30 is tijd voor 'mezelf'.

Dus ik heb eigenlijk de volledige avond. Die vul ik met:
Spelen met de baby
TV kijken met vriendin (en nee, daar is niets mis mee. Als je dat leuk vind gewoon doen)
Gamen/content creation (oftewel: me-time)

Ik wissel het wat af. De ene avond met vriendin op de bank, de andere game ik de hele avond alleen.
TV kijken doen we met uitzending gemist (NLziet) dus geen "live" tv. Voor 8 euro per maand kan ik 20 minuten per uur winnen aan tijd. Want je heb in een uur al snel 20 minuten reclame, en die heb je niet via betaalde NLziet uitzending gemist.

Sport moet nog. Net een jaarkaart gekocht voor Wakeboarden dus dat gaat al mijn sport worden :+ Niet dat het lichamelijk nodig is, maar het zou ook niet verkeerd zijn.

En weekenden zijn heilig. Als ik uitklok op het werk, ben ik ook met mijn gedachten uitgeklokt. Ik werk 40 uur (als het echt moet langer, maar niet structureel) en daarbuiten is gewoon geen ruimte voor werk.

[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 13-04-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 10:30

André

Analytics dude

7:00 wekker, opfrissen, brood eten, koffie drinken, kinderen eten geven, 3 schoolbroodtrommels smeren, iedereen jas aan en fietsen naar buiten
08:10 op school aai over de bol en weer naar huis
08:30 in de auto
09:00 beginnen met werken
17:00 naar huis
17:45 eten/koken
18:30 afruimen en wat huishoudelijke dingen
19:00 kinderen 1 voor 1 naar bed
20:00 tijd voor de vrouw
21:00 sporten
23:00 nog even relaxen
00:00 op bed

Sporten is maar 2 dagen, en als ik thuis werk scheelt het reistijd naar de klant. Wanneer ik niet sport heb ik elke dag van 20:00 tot 0:00 voor mezelf. Ik slaap erg goed, binnen 10 minuten vaak, waardoor ik altijd 7 uur pak, meer dan genoeg.

En van vrijdag 18:00 tot maandag 07:00 ben ik niet (heeeel soms) met werk bezig, even opladen, gedachten leeg, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:27
Indien naar kantoor:
06:00 opstaan, rustig aan wakker worden, ontbijten etc
08:30 de trein in
10:00 op kantoor
18:00 vertrek
20:00 thuis, onderweg even gestopt bij de AH
Eten, wat gamen ofzo en dan rond middernacht naar bed

Of thuis werken:
9:00 opstaan
10:00 achter de PC
19:00 stoppen, eventueel boodschappen doen
20:00 eten

Op die manier zit dus de meeste 'vrije' tijd in de avonduren, die ik dan ook graag gebruik. Wat wel vrij vervelend kan zijn is het afwisselen van korte en lange nachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-06 22:31
Mijn dagbesteding nu ik sinds kort een "grote mensen baan" heb en gelukkig mijn school en bijbaan gedag heb kunnen zeggen.

- 6:35 Wekker
- 7:30 Auto naar werk
- 8:00 Werk
- 16:30 Naar huis
- 17:00 Thuis
- 17:30 Eten.
- 22:30 Naar bed

Avonden vul ik met TV kijken, gamen, relaxen, etc.

Weekenden sinds kort dus helemaal vrij en voor mezelf (+ vriendin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:29
Vergeleken met een hoop anderen heb ik blijkbaar een heleboel vrije tijd:

7:30 - opstaan, lekker rustig de tijd nemen etc
8:15 - naar me werk
8:30 - begin werkdag
17:00 - einde werkdag
17:15 - thuis, eten koken, rustig eten
18:00 - Tijd voor mezelf: Gamen, serie/film kijken, knutselen/hobbien met hardware/software, relaxen
19:00 (alleen woensdag) - Dungeons and Dragons avond met vrienden
01:00 - Bedtijd

Heb zelf vrij weinig slaap nodig en woon ook erg dicht bij me werk. Dat zorgt ervoor dat ik vrij veel vrije tijd heb. Voor mij een erg relax leven zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Anoniem: 909251 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:04:
[...]
Op internet lees ik dat het verstandig is om de tijd na werk goed te gebruiken inplaats van bijvoorbeeld jezelf voor de tv te gooien met een zak chips.
Aan de andere kant is mentaal ontspannen ook echt niet verkeerd hoor.

Ik weet van mijzelf dat ik wel een uurtje ontspanning nodig heb om los te komen van werk en echt volledig te kunnen ontspannen. Als ik mij dan ook nog druk om moet gaan maken of ik mijn tijd wel nuttig in zet, dan weet ik zeker dat ik een paar maanden later met een burnout thuis zit. :)

Als jij die tijd ontspannen nodig hebt om te relaxen is daar echt helemaal niks mis mee.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:16
-05:55 wekker
-06:35 met de trein van Alkmaar naar Amsterdam.
-08:00 op het werk
-17:30 naar huis
-19:00 even met de kindjes spelen en naar bed brengen
-20:00 eten
-20:30 werk afmaken
-22:00 klaar voor ontspanning
-00:00 naar bed

Ik doe dit 4 keer per week, 1 dagje papa dag. Helaas is er voor sport weinig tijd in dit schema. Weekend en vrije dag is er tijd voor sport.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42
7.00-8.15 familieellende
8.15-8.45 reisellende
8.45-17.00 werkellende
17.00-17.30 reisellende
17.30-19.30 familiellende
19.30-20.00 opruimellende
20.00-0.00 FREEDOM
0.00-7.00 recovery

Neem gewoon geen kinderen als je vrijheid je lief is.

In werkelijkheid blend prive en werk geheel door elkaar heen. Alleen de blokken met de kinderen staan soort van vast.

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 13-04-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

6:00 wekker
6:15 in de auto
tussen 7:15 en 7:30 op kantoor of rechtstreeks naar een afspraak, aankomsttijd dan variabel (afhankelijk van locatie)
Doorgaans ergens tussen 16:30 en 18:00 weer richting huis en dus
tussen 17:15 en 18:30 thuis
Tussen 18:00 en 18:30 aan tafel
Tussen 19:30 en 21:00 is het tijd voor huiswerk helpen/overhoren van de kinderen
Avond is voor mij + vrouw
Ca 23.00 a 0:00 naar bed

Rinse and repeat.

Weekends zijn doorgaans voorzien van tenminste een feestje of verjaardag.
Sport is een uurtje hardlopen meestal op zondag ochtend.
Werken in avond en weekend doe ik niet voor regulier werk. Spoedopdrachten / buitenland reizen komen daarin wel meermaal per jaar voor.

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-04-2017 15:15 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:47
8:00 - wekker, meestal 8:15 er echt uit
9:00 - de deur uit, soms 9:30
9:30/10:00 - aankomen op kantoor
17:00/18:00 - naar huis (ligt aan de dag)
18:00 - soms nog 1 late meeting tot 19:00.
19:00 - hardlopen of eten
20:00 - vrije avond
0:00 - naar bed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007

tha_crazy

Mafketel

7:45 opstaan
8:15 op de motor om rond
8:45 op mijn werk aan te komen
17:00 - 17:30 naar huis om dan rond
17:30 - 18:00 aan te komen

18:00 - 18:30 Even een half uurtje katten controleren & verzorgen (vrijwilligerswerk)
18:30 - 19:00 koken/eten

En dan van 19:00 tot 24:00 eigenlijk...
- nog meer dierenverzorging (op het moment 7 katten in huis, 3 van mezelf, 1 moederpoes & 3 kittens vana 4 weken oud)
- gamen (elke woensdag raiden van 20:00 tot 23:00)
- quality time met vriendin
- tv kijken

[ Voor 4% gewijzigd door tha_crazy op 13-04-2017 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

NL-RaVeR schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:06:
7:30 - opstaan, lekker rustig de tijd nemen etc
[...]
01:00 - Bedtijd
Er zijn genoeg mensen die het met 6,5 uur slaap doen, maar uit onderzoek blijkt dat eigenlijk niemand daar genoeg aan heeft. Er zijn uitzonderingen, maar lang niet zoveel mensen zijn een uitzondering als ze zelf denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mijn schema zo ongeveer

6:30 wekker
6:40 bus naar werk
6:50 beginnen
15:30 klaar met werk
rond 16:00 ben ik dan thuis,
Alles daarna is gewoon vrije tijd voor me, sporten doe ik niet echt, wel hiken. Maar ik heb ook een zittend beroep, dus mischien maar eens een gym abbo gaan afsluiten :)
Rond 23:00u naar bed

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met kinderen is het nog 'erger' haha. Mijn reistijd is wel vervelend, maar eind juni stopt het, het is even afwachten wat het daarna wordt. Toen ik de baan begon was het een uur rijden en parkeerde ik op 2 minuten lopen. Maar tegenwoordig is het twee uur rijden en 15 tot 30 minuten (afhankelijk van waar ik kan parkeren) lopen (enkele reis). Terug naar huis is het ongeveer 1 uurtje rijden (dan is het veel minder druk vanwege het late uur, ik werk tot 23uur).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56

LankHoar

Langharig tuig

6:00 wekker
6:10 er daadwerkelijk uit, en sporten
7:50 richting bus
9:00 aangekomen op werk (9:15 indien file)
17:30 richting huis
18:30-19:00 thuis
19:00-19:30 eten
19:30-22:00 werken aan mijn eigen zaak
22:00 slapen
22:30 echt slapen
23:00+ oke nu is het toch wel tijd om echt te slapen

En ter verduidelijking, ik ben geen developer :) Ook hoop ik binnen 1 jaar te kunnen stoppen met mijn full-time baan, en vanaf dan alleen nog maar 30-40 uur per week te hoeven werken. Waarschijnlijk meer omdat ik het leuk vind en dan meer verdien, maar toch :+

[ Voor 42% gewijzigd door LankHoar op 13-04-2017 15:40 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 11:28
Geen developer hier maar toch.

6:45 op.
7:30 op de fiets naar het werk
8:00 - 16:30 werken
16:30 naar huis (mits er geen onverwachte storingen zijn)
17:00 thuis 17:15 vriendin thuis.
17:00 - 20:30 Koken, eten, afwas, rennen, boodschappen doen, huishouden. Als we gaan sporten gaan we van +/- 17:30 tot 18:30 rennen. Daarna koken en eten en de rest.
+/- 20:30 - 22:00 tv kijken / lezen
+/- 22:00 naar bed. Nog wat lezen
rond 22:30 licht uit en slapen.

Heel belangrijk om ook je rust te nemen en te ontspannen. In het weekend doen we meestal op zaterdag de "huishoudelijke" dingen. Eigenlijk alles wat we op een werkdag niet halen. Zaterdag middag als alles klaar is en zondag houden we vrij voor ontspanning. Vrienden bezoeken, of een tocht maken met de fiets. Zondag lekker uitslapen, rustig ontbijten enz. Echt ontspannen.
Toen ik pas begon met werken bleef ik ook vaak tot middernacht op. Lekker veel tijd om te gamen. Tegenwoordig lig ik er meestal rond 22:00 in. Op het werk met veel bezig en druk, en dan is het wel lekker om een beetje op tijd te gaan slapen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 00:38
Ik ben ook hard achteruit gegaan de afgelopen jaren.

06:30 - opstaan
07:00 - naar werk
08:30 - begin werk (kantoorbaan)
17:00 - Einde werk, op naar huis
18:30 - Aankomst thuis, even wat eten enzo.
19:00 - Bezig met programmeren*, soms gamen
23:00 - Naar bed

Ivm met gebrek aan sport en dus de hele dag op mijn reet zitten ben ik als mannetje van 182cm van 72kg naar 110kg gegaan in 5 jaar tijd. Twee jaar terug was ik ook bezig met een erg groot programmeer project waar ik heel veel tijd aan wilde besteden. Hierdoor zei ik dan ook vaak tegen mijzelf dat ik niet moest gaan gamen of wat dan ook maar gewoon verder programmeren ofwel geen tijd voor ontspanning. Een jaar verder sloeg mijn kop helemaal dicht. Ik kreeg het niet meer voor elkaar om er aan verder te werken omdat ik mentaal niet meer lekker zat. Zoek maar eens op brain fog, dat is een beetje het probleem. De eerste paar maanden was ik zwaar pissed dat mijn project op hold stond door mijn mentale problemen want iedere poging om verder te werken aan het project zorgde alleen maar in koppijn omdat mijn kop geen zin meer had om formules en dergelijke te bedenken. Na ongeveer 6 maanden heb ik het maar opgegeven en geaccepteerd dat ik in mijn huidige conditie toch niks meer kan presteren en heb dan alleen nog maar bezig gehouden met ontspanning na het werk. Zo af en toe denk ik nog wel eens aan mijn mooie project maar iedere keer als ik denk 'poging wagen om verder te gaan?' dan voel ik meteen een soort tegenstribbelende gevoel door mijn kop gaan 'nee!! niet doen!!'. Dus ja dan niet... zucht. Wel heb ik eindelijk besloten maar eens van mijn reet te komen en meer te bewegen. Zo ga ik nu op de fiets naar het werk ipv OV. Ik denk namelijk dat het weinig bewegen mee heeft gespeeld in mijn huidige situatie.

Mijn advies, blijf fit doormiddel van sporten, anders eindig je misschien zoals mij.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-06 18:34

BeToBe

Privacy jurist

06:00 Wekker, klaarmaken, honden uitlaten, brood smeren en ontbijten
07:15 Vertrek met de auto
08:00 op kantoor, werken
17:00 / 17:30 naar huis
18:00 thuis, eten, bijkomen
19:00 cursus, training of ontspanning (afhankelijk van de dag)
21:30 naar bed

Helaas is er geen standaardformule en iedereen zal moeten doen waar hij zich fijn bij voelt. Meestal kost het gewoon heel veel tijd voordat je de juiste balans hebt gevonden. Luister gewoon goed naar je lichaam.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Laatst online: 02-07 19:50
Anoniem: 909251 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:43:
[...]

Sterker nog, ik sliep altijd pas om 01:00 of 02:00 toen ik studeerde, en toen stond ik om half 10 op. Dus ja, ik ben wel al jaren gewend aan ongeveer zoveel slaap. Voor mij gaat dat echt prima, maar slapen is echt gewenning en ritme.
g0tanks schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:46:
[...]

Nou nee, dat heb ik dus niet. ;) Ik slaap echt net zoveel wanneer ik een avond gevoetbald of hardgelopen heb als wanneer ik voetbal op de bank heb gekeken.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:14

RvL

Ligt eraan of ik de kinderen naar school/opvang moet brengen of niet.

Op een normale dag zit ik rond 6.00 en 6.15 in de auto. Afhankelijk van het verkeer ben ik dan tussen 6.30 en 7.00 op m'n werk en ben ik rond 15.30 weer weg. Vaak doe ik er op de terugweg wat langer over dus laten we zeggen dat ik rond 16.30 thuis ben. Dan is het vaak het standaard riedeltje van kinderen ophalen, wat huishoudelijke taken, eten, kids in bad en bed en rond 19.30 plof ik dan neer op de bank.

Als ik de kinderen wel weg moet brengen, ben ik niet voor 8.30 onderweg. Hoe laat ik dan aankom is volledig afhankelijk van het verkeer, vaak tussen 9.30 en 10.30. Dan kan ik 's middags 2 dingen doen: op tijd weg en thuis nog even werken of later weg en maar afwachten wanneer ik thuis ben. Meestal doe ik het eerste.

Gaan slapen wisselt: soms al om 21.30 maar vaak rond 22.00-22.30. Soms wat later, ligt aan het moment. Op zich kan ik best een paar dagen met wat minder slaap. Getraind en gehard door kleine kinderen zal ik maar zeggen :P

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

6:40 wekker
7:30 naar werk
8:00 op werk
16:30 vertrek werk
17:00 thuis
17:15 eten (vrouw is hele dagen thuis)
17:45 tot 19:00 kindertijd.
19:00 huis aan kant maken (laatste dingetjes)
19:30 Avond..
22:45 Slapen.

Tussen 19:00 en 22:45 hebben we geen verplichtingen, hierin kunnen we sporten of me-time inplannen. Een keer op bezoek bij vrienden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaHell66
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-05 10:55
Developer hier:
07:15 Wekker, douchen, aankleden, eten
08:00 - 08:15 In de auto naar mijn werk
08:30 - 08:45 Op mijn werk
17:15 Naar huis
17:45 Thuis, eten, bijkomen
19:15 - 22:30 / 23:00 Politieke bezigheden (2-3 x in de week) anders Gamen / TV kijken
22:30 - 23:00 Naar bed

Een keer in de drie weken heb ik een raadsvergadering die tot bijna middernacht kan duren, dan ga ik een uurtje later nar mijn werk.

Ik ben iemand die echt 8 uur slaap nodig heeft, soms na een aantal drukke dagen (politiek) lig ik om 22:00 al op bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

6:30/7:10 - Opstaan/douchen/aankleden/vrouw aandacht geven
7:10 - 7:30 - Ontbijt met kids/vrouw (vaatwasser)
7:30 - 7:40 - Tandenpoetsen/dagplanning met vrouw/laatste dingen voor kids doen.
7:40 - 8:40 - Reizen/relaxen/music/onderweg even koffie scoren/belletje doen met collega
8:45 - 17:00 - Werk met een wandeling er tussendoor+lunch. Tussendoor even Klasbord/Whatsapp/FB privé checken.
17:00 - 17:30 - Reizen/relaxen/music/belletje doen met collega/rare geluiden met mond doen. Vrouw aandacht geven.
17:30 - 18:15 - Trash/Vaatwasser/Met kids gamen/voetballen of spontaan even de stad in (met resultaat dat we eten buiten de deur)
18:15 - 18:45 - Eten/dag doornemen
18:45 - 19:30 - Aandacht aan de kids, maar soms ook gewoon even lekker relaxed wandelen door het park. (Geen hond!)
19:30 - 19:50 - Kids naar bed/Nog even nerfen/verhaaltje voorlezen
19:50 - 22:30 - Me time, maar vaak toch nog even wat vrijwilligerswerk of Soldier of Fortune II aan de praat krijgen op een Macbook Air via Wine projectjes/<insert nerdprojectjes>
<repeat>

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45
Meestal 17:00 naar huis, dan kinderen ophalen, koken, eten, ze in bad en bed doen, dan even socializen met vriendin. Soms sporten of met vrienden afspreken, even gamen (maar echt goed presteer je niet meer in bijvoorbeeld BF1 na zo'n dag). :)

Als je straks gaat werken: Geniet van het geld en de tijd die je dan beschikbaar hebt. :) Het wordt waarschijnlijk alleen maar drukker.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:56:
Als je straks gaat werken: Geniet van het geld en de tijd die je dan beschikbaar hebt. :) Het wordt waarschijnlijk alleen maar drukker.
Tegelijk kan je dat ook zelf grotendeels bepalen. In veel sectoren is vier of zelfs dagen werken geen probleem. Als het vanwege je kinderen kan, kan het in algemene zin ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:16

Metalfreak

Hoije woh!

Het volgende viel me op:
Anoniem: 909251 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:42:
Dan eten, douchen etc. rondt 19:00-19:30 klaar. Dan heb ik nog maar 2-3 uurtjes de tijd voor mezelf.

1 uurtje moet ik zoiezo sporten, omdat ik de hele dag bijna zit.
Waarom ga je in godsnaam douchen voordat je gaat sporten :?

Mijn indeling is als volgt:
6:45 Opstaan
7:15 In de auto naar het werk
7:45 Werk
16:15 Klaar met werk (kan wel eens iets uitlopen)
17:00 Eten bereiden en opeten
18:00 Vrije tijd (kan wat sporten zijn, maar meestal niet :P)
23:15 Douchen
23:30 Slapen

Neem in elk geval ook de tijd om te ontspannen, ga je niet druk maken om "ik moet mijn tijd wel nuttig besteden", want dat klinkt erg gestresst... Ik lees dat vrij veel in je verhaal terug "ik moet dit en ik moet dat". Ga daar maar eens relaxter mee om.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:08
17:30 vrij
17:38 thuis
Dutten, tv kijken
19:15 eten

S Avonds gamen, tv kijken, hardlopen, net waar ik zin in heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-07 22:15

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik ga hier toch even in reageren.
Ik zit nog maar in 3 VWO, maar zoals wat Metalfreak zegt dat je niet moet doen, heb ik helaas soms wel gedaan. :-( :-(
Metalfreak schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:13:
Neem in elk geval ook de tijd om te ontspannen, ga je niet druk maken om "ik moet mijn tijd wel nuttig besteden", want dat klinkt erg gestresst... Ik lees dat vrij veel in je verhaal terug "ik moet dit en ik moet dat". Ga daar maar eens relaxter mee om.
Ik kan je vertellen dat je daar dus juist minder vrolijk van wordt...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Helaas stelt het mij een beetje teleur om te horen dat het altijd druk blijft. Dus het is belangrijk om er goed mee te leren omgaan.

[ Voor 5% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-04-2017 16:38 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:12

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Gemiddelde werkdag hier:
7:45 Wekker
8:15 Nu echt opstaan, douchen, etc.
9:00 Wandeling naar werk
9:20 Rustig aan inloggen
Ergens tussen 16:30 en 17:30 (afhankelijk van de workload) weer naar huis wandelen
18:00 Indien nodig naar AH
~19:00 Eten, beetje zappen, relaxen met wat nieuwe afleveringen, etc.
23:00 á 23:30 Tanden poetsen en naar bed

Tijd om naar bed te gaan en op te staan is in het weekend tegenwoordig niet gek veel anders dan op weekdagen. Vroegâh kon ik rustig 12 uur of meer slapen, maar tegenwoordig ergens tussen de 8 en 9 uur. Heb ik wel meer tijd over om wat aan het huishouden te doen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harm_H
  • Laatst online: 16:12
Hopelijk gaat het snel naar 6- of 7-urige werkdagen met behoud van salaris.

Creatieve beroepen blijven over na de automatisering dus ik snap niet zo goed waarom we dit systeem hebben uit de tijd van 1900 met fabrieken en simpel handwerk.

De grap is ook - dat met name developers - optimaal presteren na periodes van rust. Het verschil tussen een developer die 32 uur werkt versus 40 uur is praktisch onzichtbaar aan het einde van het jaar, vooral als je kwaliteit meeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:56
Lijstjes. :9

Ik zie het probleem al, je moet geen developer worden maar sysadmin. ;)

8:30 wakker worden
8:45 auto in
9:00 op werk
16:00 naar huis
16:30 thuis met boodschappen

- heel veel tijd om dingen te doen.

02:00 slapen

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Harm_H schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:50:
Hopelijk gaat het snel naar 6- of 7-urige werkdagen met behoud van salaris.

Creatieve beroepen blijven over na de automatisering dus ik snap niet zo goed waarom we dit systeem hebben uit de tijd van 1900 met fabrieken en simpel handwerk.

De grap is ook - dat met name developers - optimaal presteren na periodes van rust. Het verschil tussen een developer die 32 uur werkt versus 40 uur is praktisch onzichtbaar aan het einde van het jaar, vooral als je kwaliteit meeneemt.
Ja, zou lekker zijn, maar wie gaat dat betalen?
chaoscontrol schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:53:
Lijstjes. :9

Ik zie het probleem al, je moet geen developer worden maar sysadmin. ;)

9:00 op werk
16:00 naar huis
Ik zie het al, je moet een 6,5 uur werkdag aanhouden...Hoeveel uur werk je per week?

[ Voor 19% gewijzigd door Ebayzo op 13-04-2017 17:03 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
6.30 wekker
7.15 weg
8.30 of 8.45 beginnen na OV ellende (heb 2 wisselende locaties)
18.30 weg
19.45 of 20.00 eten
20.45-22.00 sporten (2*)/ vrienden / computer
22.00-23.30 (uitloop 0.00) bankhangen met partner, daarna slapen
wel eens in de 2 weken maar 4 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:56
Ebayzo schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:01:
[...]
Ik zie het al, je moet een 6,5 uur werkdag aanhouden...Hoeveel uur werk je per week?
Ik heb een lange donderdag maar dat hoef ik er niet bij te vertellen toch. ;)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

chaoscontrol schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:22:
[...]

Ik heb een lange donderdag maar dat hoef ik er niet bij te vertellen toch. ;)
Ja, zo kan ik het ook. :)
Op een donderdag ben ik om 12.50 klaar, maar op vrijdag dan weer pas om 15.30. Nogal een verschil... (Had ik er ook niet bijgezet).

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:57

RoamingZombie

Watching the sheeple...

06:00 gaat de wekker
08:00 ben ik op mijn werk
19:00 ben ik weer thuis
23:00 - 24:00 duik ik mijn bed in

5x per week

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harm_H
Ebayzo schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:01:
[...]
Ja, zou lekker zijn, maar wie gaat dat betalen?
Dat legde ik uit in mijn post, "Het verschil tussen een developer die 32 uur werkt versus 40 uur is praktisch onzichtbaar aan het einde van het jaar, vooral als je kwaliteit meeneemt". Developers, en de meeste creatieve beroepen, leveren nauwelijks in op productiviteit bij iets minder uren.

Natuurlijk als werkgever zou ik mensen ook voor het blok zetten om 40 uur te werken of om minder te verdienen, puur omdat het 'gewoon' is.

Bronnen:

Waarom meer dan 40 uur werken met het hoofd sowieso stom is

Waarom een 30 urige werkweek beter is voor de economie

Waarom we na 1,5uur, 20 minuten pauze nodig hebben

Waarom thuiswerken goed is

We maken onszelf gek, en passen ons aan verouderde omstandigheden uit 1900, omdat verandering eng, moeilijk en confronterend is. Niet alleen over het aantal uur dat je collega werkt, en dat mensen slecht met vrije tijd om kunnen gaan, maar ook bijvoorbeeld met klimaatverandering (ons gasverbruik, auto's, vlees eten). Of zoals ze 300 jaar geleden zeiden "ik wil geen molen in mijn wijk!". Een beetje scepsis is heel goed, maar met mate.

[ Voor 32% gewijzigd door Harm_H op 13-04-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 22:21
6:00 ~ 7:00 - Opstaan, laptop open, wat werk doen voordat het ontbijt klaar moet
7:30 - Kids uit bed roepen, ontbijten
8:00 - Vrouw uitzwaaien, die gaat werken
8:15 - De kids de deur uit duwen naar school
8:15 - 9:00 - Wat nieuws lezen of nog wat werk doen
12:00 - Lunchen met de kids die tussen de middag thuis komen
12:45 - De kids weer de deur uit duwen naar school
12:45 - 16:30 - Werken
16:30 - Afhankelijk van het diner wat we eten, wat voorbereidingen treffen alvast
17:30 ~ 18:00 - Eten!
19:00 - Zorgen dat de kids onder de douche gaan, huiswerk afhebben, etc, even wandelen, of wat dan ook
20:00 - Kijken of we nog een serietje kijken met de kids.
20:30 - Kids naar boven, even lezen of iets dergelijks
22:30 ~ 02:00 - Het wisselt een beetje hoe laat we op bed gaan. Als ik zit te gamen wordt het nog wel eens wat later. Maar normaal gesproken tussen half 11 en half 12. De tijd dat ik opsta de volgende dag is hier wel enigszins van afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:14

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tijdens mijn stage moet ik om 06:15 wakker worden en reis ik met de trein om om 09:00 te beginnen.
Als ik uitga van anderhalf uur reistijd, vermoed ik dat je best wel sneller op kan staan dan de 5 kwartier die je er nu over doet, zeker als je 's avonds douched.
1 uurtje moet ik zoiezo sporten, omdat ik de hele dag bijna zit.
Iedere dag 'n uur sporten hoeft niet hoor, maar als je dat ziet als ontspanning, heb je al 'n uur gewonnen. Je zou bijv. ook tussen de middag kunnen gaan lopen, dan heb je iig al wat beweging gehad.
Om me voor te bereiden op het HBO en alvast wat voorkennis op te doen over de opleiding en om mijn NED, ENG en WIS B op te krikken als MBO'er (4) heb ik minimaal 1 uur per dag nodig.
Ik vermoed dat je nog thuis woont? Ruil de opleiding in voor het huishouden, en je hebt idd de gemiddelde dag van iemand die werkt. Mocht je op jezelf wonen: ik heb HelloFresh voor 2 personen. Dan kook ik eens in de 2 dagen, én hoef ik me niet druk te maken om de boodschappen (wordt gewoon thuisbezorgd), én ik hoef niet te bedenken wat ik nou weer wil eten. Ook erg lekker :) Ja, het is íets duurder (niet eens heel erg veel), maar biedt gewoon veel voordelen.
Probeer trouwens het huishouden/koken ook te zien als ontspanning. Zeker als je daar de tijd voor neemt, en bewust bezig bent met wat je doet, kan dat best lekker zijn. Stukje mindfullness zeg maar (al ben ik 'n beetje allergisch voor dat woord, het principe is wél mooi).

Overigens is anderhalf uur reistijd (3 uur per dag, 15 uur per week) best aan de stevige kant. Maar zoals al eerder geopperd, in die tijd kun je prima studeren, zodat je dat niet meer thuis hoeft te doen. Tevens kun je bijv. kiezen om (als je met de bus of tram gaat) 'n halte eerder uit te stappen: je bent dan wel iets langer onder weg, maar hebt zowieso al wat lichaamsbeweging gehad. Of ga inderdaad een stuk met de fiets.
Mijn oom is een developer en die zegt dat hij bijna elke dag minimaal een uurtje na werk aan zelfstudie doet.
Dat doe jij toch ook? Je studie is ook studie, toch? En ook daarvan mag je vaak (een deel) onder werktijd doen, even 'n artikel bijlezen, even iets opzoeken.
En moesten jullie wennen aan deze tijden na school? Meestal ben je met school om ongeveer 3-4 uur klaar en ben je al om 5 uur meestal thuis.
:Y
Maar nog belangrijker, hoe besteed ik mijn tijd goed?
Als jij je er gelukkig bij voelt, dan besteed je je tijd dus goed :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-05 09:58

iLikeNoobies

With Big Boobies

07:45 wakker
08:15 bus naar station
08:39 trein naar Den Haag
09:30 op werk
18:00 naar huis
18:36 trein naar Amsterdam
19:15 in Amsterdam
19:30 thuis
01:30/02:00 naar bed

Het tijdstip waarop ik thuis kom hangt een beetje af van de voorraad :) soms nog even naar de supermarkt.. Gemiddeld chill ik nog wen uurtje of 5/6 als ik thuis kom.

Voorheen werkte ik in Amsterdam op 5 minuten van mijn huis. Ik merk wel dat ik toen een stuk actiever was na werk dan nu. Vooral op sociaal gebied.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.K
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-07 00:16
Doordeweeks:

04:45 opstaan
05:15 fietsen naar trein
08:00 op werk
17:30 trein naar huis
20:15 thuis
21:30 naar bed

Ja de reistijd is veel, ik kan lekker veel series kijken in de trein. Dit verandert zodra ik verhuis.

[ Voor 14% gewijzigd door R.E.K op 13-04-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:36
Maandag
7:30 opstaan
8:00 ontbijt
8:20 kind naar school brengen
8:35 - 11:20 thuiswerken
12:30 kind ophalen
12:00 lunchen
12:30 - 17:00 proberen te werken
17:00 - 19:30 kind bij oma brengen en eten
20:00 - 22:00 beetje gamen of series kijken

Dinsdag
4:00 opstaan
4:30 naar kantoor
6:30 - 20:00 thuiswerken (op kantoor of bij klanten)
20:00 hardlopen
21:00 werken
23:00 slapen (hotel)

Woensdag
7:00 opstaan
7:45 naar kantoor
8:00 - 22:00 werken (op kantoor of bij klanten)
23:00 slapen

Donderdag
7:00 opstaan
7:45 naar kantoor (op kantoor of bij klanten)
16:30 naar huis
19:30 - 22:00 beetje chillen of hardlopen
23:00 slapen

Vrijdag
7:30 opstaan
8:00 uur ontbijt
8:30 - 17:00 werken of bij klanten/leveranciers
18:00 eten
De rest van de avond tv kijken, en wanneer deze naar mij kijkt richting bed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

iLikeNoobies schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:24:
Het tijdstip waarop ik thuis kom hangt een beetje af van de voorraad :) soms nog even naar de supermarkt of coffeeshop. Gemiddeld chill ik nog wen uurtje of 5/6 als ik thuis kom.
Misschien is het niet zo handig om dat te vermelden op een forum waar ook jonge mensen zijn... ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldo vivaldi
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:53
Als ik dagdienst heb:

06:00 uur opstaan
06:30 fiets naar het werk
07:00 werk
15:30 fiets naar huis
16:00 thuis
3 kinderen thuis dus de tijd wordt grotendeels vanzelf opgevuld tot dat ze naar bed gaan
20:00 tijd voor ons zelf
23:00 / 23:30 naar bed

Als ik nachtdienst heb (1 week per 3 weken):
22:30 fiets naar het werk
23:00 werk
07:00 fiets naar huis
07:30 meehelpen met de kids naar school te brengen
08:45 naar bed
15:30/16:00 opstaan
De rest grotendeels hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:18
Als ik thuis werk (33% van de tijd)
-7:00 op
-Achter laptop om 8:00, werken tot 17:00
-Daarna koken en avondprogramma.

Als ik op kantoor werk (33% van de tijd)
-5:15 op, rond 18:00 weer thuis. (Reistijd is een dingetje - ik heb een bloedhekel aan in de file staan.)
-Koken + avondprogramma

Als ik in het buitenland zit (33% van de tijd)
-6:45 op, ontbijt om 7:30, werken bij klant tot 19:30, opfrissen + eten tot 22:30 oid, daarna resultaten uitwerken tot 0:30. Avondprogramma wat ik in NLD heb gaat vanzelfsprekend dan niet door :P

In de avond sport ik 4 dagen doordeweeks (maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag). Hou ik normaal nog een uurtje of 2 - 3 over per avond voor mezelf. Sporten geeft me rust in m'n hoofd en geeft me ook energie. Woensdag is mijn vrije avond, in het weekend heb ik m'n sociale aangelegenheden (en nog 2x sporten). Normaal ga ik slapen rond 0:00.

Je bent jong dus dan kan je dat nog doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 13-04-2017 19:41 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 11:08

kolderindekop

yeaahhhh

5.30 op
fiets naar werk 1 uur rijden
700 uur beginnen
1530 -1700 uur klaar
uur terug fietsen
douchen eten klaar om ongeveer 18.30
rommel opruimen zeuren over huiswerk
19.30 op de bank
2200 uur naar bed
Ik hoef niet apart te sporten dat fietsen is genoeg 30 km heen 30 km terug

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Qua vrije tijd is het voor mij niet echt significant veranderd tussen studie en fulltime werken. Ik kan niet voor HBO/MBO spreken, en ik weet wel dat langstudeerders/studenten met een niet al te lastige studie niet zoveel uren maakten. Maar met de tijden die je met college bezig was, met huiswerk, bijbaantje erbij, etc, had ik echt niet meer tijd dan ik nu heb. Dan scheelt het wel enorm tov sommige andere dat ik een kwartiertje fiets naar mijn werk. Maar zolang je single bent is dat binnen redelijkheid een keuze die veel kunnen maken.

En ik was echt geen slechte student, maar toch was geen tentamens meer een verademing. En weekenden die gewoon geheel voor mezelf zijn, geen gedoe met dat ik echt moet studeren. Het enige oneerlijke aan het volwassen leven is het vroeg opstaan. Waarbij 7:30 voor mij vroeg opstaan is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Tijdens mijn stage moet ik om 06:15 wakker worden en reis ik met de trein om om 09:00 te beginnen. Als stagiaire in de web development ben ik aan het leren en het programmeren etc. tot een uurtje of 17:00 waarnaar ik naar huis ga en ongeveer 18:30 thuis ben...
In de avond heb je blijkbaar anderhalf uur reistijd, wat ik al erg lang vind, maar in de ochtend moet je om 6:15 op om om 9:00 te beginnen? Bijna drie uur voor het begin van je werk/stage...?

Mijn werk begint op de meeste dagen ook om 9:00 uur, ik wordt geacht om uiterlijk 8:50 aanwezig te zijn, daarvoor moet ik rond 8:25, beetje afhankelijk van het weer de deur uit om in ongeveer 20 minuten naar mijn werk te fietsen. Om dat te halen moet ik uiterlijk om 8:00 naast mijn bed staan, meestal staat mijn wekker op 7:50 of zo om nog even te kunnen blijven liggen. Als ik tegen 0:30 in slaap val heb ik slaap genoeg met ongeveer 7,5 uur slaap...

Lang verhaal kort: Maak je ochtend ritueel een stuk korter, een half uur moet genoeg zijn tussen opstaan en de deur uit lopen... En belangrijker, zorg dat je een stuk dichter bij je werk/stage komt te wonen. Een kwartier tot een half uur fietsen is voor mij ideaal.

Ik zou natuurlijk ook een (paar) uur eerder naar bed kunnen gaan en dan 's morgens voor het werk nog wat nuttigs kunnen doen, maar dat lukt mij als avondmens eigenlijk bijna nooit. Ik moet ook wel eens om 7:00 beginnen met werken, dan staat mijn wekker ook op 6:00/6:10... Vroeger naar bed gaan daar voor lukt bijna nooit...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 19:19

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik werk op project basis.
Ik heb 2 jaar in Amsterdam gewerkt en ik woon zelf in Spijkenisse.

0430 ging de wekker en om 0515 zat ik in de auto om daar rond 0645 aan te komen (moest nog 1.5 km lopen vanaf parkeergarage.

Rond 1530 liep ik weer terug naar de garage.
Was meestal rond 1745 thuis. Soms ook later. Lange dagen dus (Verkeer op de A4 is dramatisch)

Nu zit ik in Dordrecht. 0600 van huis weg en 1630/1645 weer thuis dat zijn betere tijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:20
Viper® schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:32:
[...]

Ik moest hem even posten >:)
[afbeelding]

Je hebt nu stage, dat betekent dat je en kan proeven van het 'werk leven' en daarnaast nog wel je school verplichtingen hebt. Een periode waarin je het vrij druk zult hebben.

Je verhaal klopt in principe redelijk. Veel mensen hebben door de weeks ook vrij weinig tijd over om dingen te doen. Als je kinderen hebt blijft er helemaal niks meer over.
Dat is ook een reden waarom mensen wanneer ze ouder worden meer waarde gaan hechten aan vrije tijd. Geld wordt van minder belang en alle reistijd is eigenlijk al teveel :P

Probeer een balans te vinden in werk/studie/vrije tijd.
Alleen maar werken/studeren werkt uiteindelijk ook niet. Een gelukkig mens is minder vaak ziek en presteert beter.
Ben ik totaal niet mee eens, mijn studietijd vond ik vreselijk, verplichte vakken en taken doen waar ik me niet in wou verdiepen, kon dan ook geen puf vinden om tot studie te komen.
Nu werk ik in het gebied waarin ik ben afgestudeerd, doe ik wat ik leuk vind en ga met plezier naar mijn werk en aangezien ik graag rij neem ik die rijstijd van 1u (zonder files, flexibele werktijden _/-\o_ ) voor lief.

Ik rij meestal om 5:45 weg om uiterlijk 15:00 weer naar huis te rijden, en dan thuis het een en ander afmaken. De kleine man trap ik om half 8 naar bed. Ga ik lekker onderuit hangen in de bank of ga ik zelfstudie doen.

In het weekend? Ik slaap uit (voor mij is 8u al uitslapen in vergelijking met de werkdagen) zaterdagochtend lekker luieren en rustig aan, de rest van het weekend klusjes in huis, bijkletsen met vrienden en ontspannen, mocht ik daarnaast nog tijd over hebben komt de zelfstudie.

Onthou wel, wat voor persoon A werkt hoeft niet voor persoon B te werken, we zijn allemaal uniek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:40
Ben ik blij met;
06:00 - wekker
06:10 - wekker
06:20 - wekker,en er dan toch maar uit.
06:30 - aangekleed en al, ontbijt maken voor vrouw en dochter, broodtrommels vullen.
06:45 - rustig ontbijten...
07:10 - op de fiets naar 't werk
07:20 - op 't werk
07:30 - de toko open gooien.
17:00 - toko dicht, en weer op de fiets huiswaarts
17:10 - thuis, soms iets later als ik nog een boodschap moet ophalen.
17:20 - eten (staat al klaar :9 )
17:50 tot 18:30 spelen/dollen met m'n dochter
18:00 - vrije tijd, studie, ...
22:30 - de luiken dicht.

De vrijdag, en weekenden lopen adnders, dan ben ik vrij.
Als ik t zo zelf terug lees, een hoop vrije tijd.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 21:46

polthemol

Moderator General Chat
strakke roosters wat veel mensen hebben hier :o Ik heb de mazzel dat ik erg flexibel kan zijn in mijn uren en veel kan/mag thuiswerken (downside: als ik op locatie moet zijn heb ik ook meteen lange werkdagen wel ).

thuiswerkdag:
opstaan: 07:00/ 09:00 (afhankelijk van hoe mijn werkdag ervoor uit zag)
beginnen met werken: 07:30/09:30
middag: soms even hardlopen of boodschappen doen van een 12:00 tot 12:45
einde werken variabel tussen 17:00 en 19:00 veelal

locatiedag:
opstaan: ~ 5:30/6:00
beginnen met werken: 06:30/07:00
einde werkdag: rond 20:00 meestal

Het reizen doe ik per trein altijd en zodra ik er zit, laptop open en je ding gaan doen (of iets leren voor werk ). Het was voor mij een grote winst om mezelf een werkroutine aan te leren tijdens het treinen, op die manier is mijn enige echte reistijd van mijn voordeur 20 meter tot aan de bushalte lopen. Het voordeel daarbij is ook dat zodra ik thuis ben, dat ik ook klaar ben en hooguit nog iets ga leren omdat ik het voor mezelf wil weten (Dan wordt het hobby ipv werk :) )

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-06 22:54
Ik slaap tegenwoordig gewoon minder, dan heb ik wat meer vrije tijd. Ik ga tussen kwart voor 1 en half 2 slapen, en ga er om 7 uur uit. Ook elke avond een work-out van een uur.

Nadeel is wel dat ik in het weekend 's nachts niet heel lang kan doorhalen, dan val ik in slaap ;-) Dan is het weer wat slaap inhalen / uitrusten, zodat ik de 5 dagen erna weer met wat minder slaap af kan.

Dat is denk ik ook het enige waar je echt tijd op kan pakken als je full time werkt, naast de reistijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

polthemol schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:58:
strakke roosters wat veel mensen hebben hier :o
Ja, dit. Als je sommige roosters ziet is alle flexibiliteit er wel uitgemept. Gevangenen hebben dan nog meer vrijheden.
EdjeCageman schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:28:
Ben ik totaal niet mee eens, mijn studietijd vond ik vreselijk, verplichte vakken en taken doen waar ik me niet in wou verdiepen, kon dan ook geen puf vinden om tot studie te komen.
Ik vond mijn studietijd niet vreselijk, maar tegelijk merk ik wel dat het een verademing is om met iets relevants bezig te zijn, in plaats van een beetje spelevaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 21:46

polthemol

Moderator General Chat
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:04:
[...]

Ja, dit. Als je sommige roosters ziet is alle flexibiliteit er wel uitgemept. Gevangenen hebben dan nog meer vrijheden.

[...]

Ik vond mijn studietijd niet vreselijk, maar tegelijk merk ik wel dat het een verademing is om met iets relevants bezig te zijn, in plaats van een beetje spelevaren.
ik had ook een hartstochtelijke haat voor mijn studietijd, maar dat was vooral vanwege de vaste uren dat je ergens moest zijn en dat het niet echt als ' wereldlijk' over kwam op me idd, ik zag er geen doel in. Zelf slaap ik erg licht/slecht, wat nooit een groot probleem is als ik kan schuiven met de start van mijn dag (vorige week moest ik een 3tal dagen bv om 05:00 het smorgens op, dan ben ik ook gesloopt voor de rest meteen :P).

Maar flexibiliteit maakt je dag ook interessanter naar mijn mening. Vast met een of ander probleem op werk? Koptelefoon op en een rondje gaan wandelen, beetje nadenken erover zonder afleiding, wat naar vogeltjes kijken en bij terugkomst of halverwege je gehobbel heb je wel vaker al een ingeving

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PostyMcPostface
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-07 10:18

PostyMcPostface

don't trust robots

Elke keer als ik dit soort draadjes zie ben ik toch wel onwijs blij met mijn baan...

- tussen 09:00 en 10:30: wakker worden, zonder wekker, gewoon na voldoende slaap
- minuutje later: koffieautomaat aangooien
- koffie klaar: pc unlocken en aan het werk
- 17:15 in de auto om vriendinlief op te halen van haar werk, zo rond 17:45 weer terug
- nog even doorwerken als het nodig is
- naar bed wanneer ik moe ben

Inmiddels denk ik dat het erg lastig is om nu nog opnieuw te moeten wennen aan het 9-tot-5 leven. Mijn werkgever heeft zich helemaal gestort op het nieuwe werken, dus ik werk vrijwel elke dag thuis, de enkele bezoekjes aan klanten en collega's daargelaten. Dat is daarbij ook nog heel mooi gecombineerd met de vrijheid om je eigen uren volledig in te delen. Niemand die het interesseert als ik eens om 11 uur begin en dan wat langer doorwerk, of dat ik een paar uur 'pauze' neem voor het huishouden.

Uiteindelijk heb ik per project gewoon een bepaalde hoeveelheid werk wat op een bepaald moment af moet zijn, en daarbij wordt gewoon uitgegaan van 40 uur per week. Wanneer en hoe ik dat invul moet ik lekker zelf weten, zolang de afgesproken opleverdatum maar gehaald wordt (of goed over gecommuniceerd wordt als het toch echt veel meer werk is dan verwacht).

Grootste nadeel is natuurlijk dat privé en werk nogal in elkaar kunnen gaan overlopen, regelmatig dat ik 'na werktijd' toch nog even een collega help met het een-en-ander, maar toch zou ik voor geen geld (en ook daarover heb ik niks te klagen ;) ) meer terug willen om eerlijk te zijn. Naar mijn idee is het de scheiding werk/privé ook minder een ding wanneer je gewoonweg ook plezier hebt in je werk.

In ieder geval heb ik wel het idee dat de mens eerder gemaakt is om zo te leven, in plaats van een strikt regime van vijf dagen per week opstaan en naar kantoor tuffelen, om daar dan 8 uur aanwezig te zijn, productief of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
cyberneticorgan schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:03:
Ik slaap tegenwoordig gewoon minder, dan heb ik wat meer vrije tijd.
Dat klinkt echt heel zielig en lijkt me niet gezond op de lange termijn, i.e. een hartaanval op je 50'ste.
PostyMcPostface schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:56:
Elke keer als ik dit soort draadjes zie ben ik toch wel onwijs blij met mijn flexibele baan.

[...]

In ieder geval heb ik wel het idee dat de mens eerder gemaakt is om zo te leven, in plaats van een strikt regime van vijf dagen per week opstaan en naar kantoor tuffelen, om daar dan 8 uur aanwezig te zijn, productief of niet.
Ik vermoed wel dat velen ook de vaste schema's aan nieuwe collega's opleggen/'verwachten': "zodat mijn shit ook jouw shit wordt".

Anderzijds snap ik wel de vaste aanwezigheid + de 40 uur voor servicedesk, functioneel en technisch beheer functies. Daar zijn oplossingen voor minder werken ingewikkeld.

Mensen zijn gewoontedieren. Je darmstelsel past zich aan naar het ritme dat je hebt, hoe gek die ook mag zijn. Hoe stabieler hoe beter. Dat is een van de andere redenen dat mensen hier zweren bij hun crazy doch vaste schema en waarom we nog niet massaal zijn overgestapt naar flexibeler. Naast het feit dat werkgevers er makkelijk mee weg komen. En sommige mensen met hun vrije tijd geconfronteerd worden met zichzelf, daarbij afgeleerd hebben om plezier te maken (deze is misschien lastig voor te stellen, maar vrije tijd kan ongelukkig maken vanwege dit, bijvoorbeeld workaholics vallen in een zelf-destructief gat). Simpel gezegd: een uurtje langer tv kijken maakt niet per se gelukkiger.

Edit: blijkbaar is bovenstaande niet alleen een theorie. Uit lichamelijke testen komt ook naar voren dat voor veel mensen 'de workplace' MINDER stressvol is dan 'thuis'.

Wie weet, misschien komt er toch over x jaar een onderzoek naar buiten die '30 uur werken' met 'een langere levensduur' kan verbinden.

[ Voor 45% gewijzigd door Harm_H op 14-04-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:04:
[...]

[...]

Tja ik heb ook redelijk flexibele werktijden. Maar dat heb ik niet genoemd want ik ga uit van hoe ik daar gebruik van maak. En dat is vroeg eruit, en vroeg weer thuis. Daarnaast kan ik gemakkelijk vaak savonds beslissen dat ik de volgende dag niet wil werken maar vrij neem. Dat is toch ook een vorm van vrijheid (zeker met 8 weken vakantie)

Daarbij is het misschien ouderwetsch... Maar de mens houd nu eenmaal van de 3 R's. Rust , regelmaat en reinheid. Een vast rooster helpt daarbij enorm.

Hier kan ik wel thuiswerken, maar liever heeft men dat niet. Er wordt vrij veel samengewerkt en zijn veel afhankelijkheden tussen afdelingen. Dus bij vragen loopt men zo even binnen. Bij thuiswerken werkt dat toch minder lekker. Idem voor vergaderen. Dat werkt face2face toch beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 14-04-2017 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb geen echt rooster, en in principe ben ik flexibel hoe laat ik kan beginnen en eindigen, zolang ik maar een beetje redelijk mijn uren maak. Dus in de praktijk heb ik wel een beetje een standaard hoe laat de wekker gaat, je opstaat, je naar je werk gaat, etc. Maar dat is niet omdat ik een specifiek rooster heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
zal ik ook maar eens mijn schema posten:P

06:15 wekker
06:20 uurtje wandellen
07:20 rustig ontbijten,nieuws kijken.
9:00 naar het werk
9:30-18:00 werken
18:30 thuis
18:30-19:00 eten of tot 19:30 als ik zin heb om lang te koken
19:00-22:30 gamen of series kijken of boodschappen (per dag verschillend)
22:30 naar bed.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruudox op 14-04-2017 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Euh....
Maandag werken van 08.00 tot 16.00.
Rond 5 uur thuis dan eten en bijpraten met me dochter.
Rond 20.00 dochter naar bed brengen en dan film kijken of een serie en om 23.30 naar bed.
Dinsdag om 05.00 werken tot 11.45.
Om 12.15 thuis en dan leren voor opleiding tot 17.00.
Rest zie maandag.
Woensdag zie dinsdag.
Donderdag zie woensdag.
Vrijdag zie maandag.
Oja en ik kook dus meestal 6 dagen in de week.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
Na 1,5 jaar 3 uur reistijd per dag te hebben gehad nu een baan dicht bij huis.

07:45 Wekker gaat
08:20 op de fiets richting werk
08:25 aankomen op werk
17:00 terug naar huis
17:05 thuiskomen en even relaxen op de bank
17:30 koken
18:30 klaar met eten afwassen etc
22:30 slapen

En dit 4x in de week werk 32 uur. In de 5 uur tijd savonds doe ik twee keer aan sport een uur, kijk wat tv, doe wat aan thuis studie / hobby's

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mag ik mee doen als wijkverpleegkundige?

Dagdiensten variëren. Soms tot 12:00 soms langer.
Gemiddeld:
6:15 opstaan, ontbijt, inlezen, lunch maken
7:00 weg richting wijk
7:30 eerste client
12:00 klaar, soms langer
Dan administratieve dingen doen indien aanwezig.
Vaak tot 14:00 kantoor
15:00 weer thuis (anders doe ik alles thuis)

Heb ik bereikbare dienst kan ik niks. Niet sporten of even naar oma want die telefoon gaat altijd als ik ergens heen wil :/
17:00 - 18:30 koken, eten, afwas, opruimen
19:00 koffie/thee moment
20:00 - 22:00 sporten als ik geen bereikbare dienst heb, anders tv, gamen, boek lezen
22:30 plat

Late dienst duurt van 19:00 tot max 23:00 uur
Middag dienst is van 15:00 tot 19:00
Dit dan 28 uur per week. Hoewel ik al een maand 40 uur pw maak want druk enzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:01

Sebazzz

3dp

Ik ben het niet eens dat je geen kinderen kan nemen als je nog vrije tijd wilt. Als je een eenverdiener bent, is dat prima te doen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:16

Metalfreak

Hoije woh!

T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:35:
Ik ga hier toch even in reageren.
Ik zit nog maar in 3 VWO, maar zoals wat Metalfreak zegt dat je niet moet doen, heb ik helaas soms wel gedaan. :-( :-(
[...]

Ik kan je vertellen dat je daar dus juist minder vrolijk van wordt...

***members only***

Helaas stelt het mij een beetje teleur om te horen dat het altijd druk blijft. Dus het is belangrijk om er goed mee te leren omgaan.
Met alle respect, maar ik vind het wel een beetje vermakelijk om te lezen dat iemand op 3VWO zijn leven toch zo druk vindt... Als ik iets als meest relaxte periode uit mijn leven mag aanmerken is het denk ik toch wel die 6 jaar dat ik op het VWO zat, geen zorgen, geen verantwoordelijkheid buiten af en toe wat toetsen. Als je je nu al denkt dat je het zo druk hebt, dan moet je nog veel leren over het echte leven :+ Vergeet vooral niet te genieten van die periode, je krijgt er alleen maar spijt van als je het niet doet. Soms moet je ook gewoon de onverantwoordelijke scholier gaan uithangen...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 13:48
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Waarom voor deze informatie de MO-tag gebruiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 13:48
RodeStabilo schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:04:
[...]

Waarom voor deze informatie de MO-tag gebruiken? :?
Maakt het jou dag goed als ik je dat vertel, je kunt het nu toch ook lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
thafusion schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:09:
[...]

Maakt het jouw dag goed als ik je dat vertel, je kunt het nu toch ook lezen ;)
Nee, maar ik vraag me alleen af waarom je niet echt heel spannende informtie op die manier verborgen wil houden voor niet-geregistreerde gebruikers ;)
maar goed, genoeg off-topic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
6:00: Wekker
6:10: Wekker...
6:25: WEKKER!
6:35: Goed ga ik ga eruit, rustig man. Eerst ontbijten hoor.
7:00: Op naar t werk. 1x overstap, als ik wil kan ik mn eerste trein 1x missen en op mn overstap 2x. Ideaal als de trein vol zit.
8:30 - 9:00: Afhankelijk van de treintijd aankomen op t werk.
17:00: Op naar huis, zelfde treinen. Ook weer dezelfde makkelijke houding qua overstappen. Haal een tussendoortje, even lekker rustig zitten, kan allemaal.
18:30 - 18:45: Op t thuishonk.
19:00 - 19:15: Eten zit er in, lekker tijd voor mezelf.

Mijn advies: Reistijd is ook vrije tijd. Lees een boek, chat met mensen, lees Tweakers.net of Facebook. Zorg ervoor dat je niet hoeft te haasten op je treinverbinding en je kan kiezen of je nog ergens een broodje neemt, en je kan een trein overslaan bij drukte. En het is echt een heerlijk gevoel als je in een lege trein zit en op t andere spoor een sardineblikje ziet vertrekken. Alleen maar omdat die mensen 10 minuten eerder aan moeten komen op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
rikpro schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:22:
6:00: Wekker
6:10: Wekker...
6:25: WEKKER!
6:35: Goed ga ik ga eruit, rustig man. Eerst ontbijten hoor.
Tip: koop een wakeup light. :+
ik ben hierdoor altijd iets voor de wekker wakker en het is heerlijk wakker worden.

btw leuk topic, vind het wel interesant om te lezen hoe mensen hun werkdag inplannen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruudox op 14-04-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ruudox schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:50:
[...]

Tip: koop een wakeup light. :+
ik ben hierdoor altijd iets voor de wekker wakker en het is heerlijk wakker worden.

btw leuk topic, vind het wel interesant om te lezen hoe mensen hun werkdag inplannen.
Ja zeg dat. Wat mij betreft maken we er een topicstart voor en houden we m erin :)

Qua wekkers heb ik wel een fijne wekker die me ook rustig wakker maakt. Maar mn bed heeft verlatingsangst enzo, je weet hoe t gaat. Zeker nu ik tegenwoordig met mn raam open slaap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:06
In geval van vroege dienst:
05:20 Opstaan
05:45 Auto
06:30 Werken
12:30 Naar huis
13:00 Thuis

's Middags meestal een dutje zodat ik niet al te vroeg naar bed hoef in de avond. In geval van late dienst sta ik op als ik uitgeslapen ben. Die begint om half 5 en eindigt om 11 uur, dus ik heb veel vrije tijd. Bevalt me prima en krijg toch fulltime betaald :+
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Graag niet alleen je dagindeling opsommen, maar ook toelichten. Het blijft een discussie-forum. :)