Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
7:20 opstaan
8:10 auto
8:30 werken
17:00 naar huis
17:20 thuis
18:30 eten
19:00 - 23:00 gamen/youtube
23:00 - 23:30 serie/film kijken in bed
23:30 slapen

en 3x in de week van 17:20 tot 18:20 fitness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-06 12:58
6:00 - Wekker
6:15 - Wekker
6:30 - Opstaan / brood smeren etc.
7:00 - Naar het werk
7:30 tot 16:00 - Werken
16:30 - Thuis
18:00 ~ 18:30 - Eten
18:45 tot 22:30 - Vrije tijd
22:30 naar bed.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 06:50

fcs

heb geen vaste werktijden, gaat via rotes van 5 uur sochtens tot 9 uur kan ik daar aanwezig zijn.

Wat meestal routine is:

opstaan, duchen ect 45 min om op werk te komen (zit 15 min van werk af).
na 8 werk uurtjes met 1 uurtje lunch (dus 9 uur) ga ik meestal 2 a 3 uurtjes klimmen in een blouder hal (voor trainen), of als het mooi weer is (wat het hier wel is vanaf lente) buiten op rots klimmen.

Rond een uurtje of 8/9 ben ik meestal thuis aan het eten.
Dan is het slapen, en volgende dag zelfde routine.

Weekend ga ik standaard elke weekend naar rotsen toe om te klimmen (sport klimmen). Met supper mooi weer pakken we vaak de auto en gaan met een paar vrienden klimmen en ergens wild kamperen. heerlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 18:00
06:00 - Wekker
06:15 - Wekker
06:30 - douchen/aankleden/brood smeren
07:00 - Naar het werk
07:45 - 16:00 - Werken
16:30 - Thuis
17:00 - kleine maaltijd
19:00 - Sporten
21:00 - vrije tijd
00:00 - bed tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:27

koli-man

Bartender!!!!

OK here goes nothing:

Ik werk 4 dagen per week (mijn vrouw ook), 1 dag in de week ouderschapsverlof. 3 kinderen (5, 4, 1), waarvan er 2 dus al op school.
Hobbies:
- Fanfare (muzikant en bestuur, 1 avond in de week repetitie plus 2 vergaderavonden in de maand en wat mailverkeer)
- Voetbal, donderdag avond trainen en zondagmorgen wedstrijd
- Wielrennen, als er geen voetbalseizoen is, op dezelfde dagen.
- Verbouwen/Klussen/Tuinieren wanneer er tijd is.

Normale dag, alle tijden zijn +/- :)
-----------------------------------
5:45 wekker
6:00 opstaan/douchen
6:10 ontbijten, kinderen etc....
6:45 rijden naar werk
7:45 beginnen met werk
17:00 naar huis rijden
18:00 wie het eerste thuis is mag koken, eten
19:00/19:30 kinderen douchen/bed/avondritueel

Avond tijd voor mij(ons)zelf. Dit ligt eraan, mijn vrouw heeft natuurlijk ook haar avond programma, maar anders. Wat TV/netflix kijken, of wat klussen, soms wat in elkaar knutselen of zelfstudie.
Ik probeer cursussen zoveel mogelijk onder werktijd te doen, daar ik bij mijn werkgever gewoon een redelijk ruim jaarlijks aangevuld cursusbudget heb wat ik zeer flexibel kan gebruiken.

Maar ik herken het wel. Teveel willen en te weinig tijd.

Voor de topicstarter kan ik alleen de tip geven, dat je vooral tijd steekt qua werk wat je leuk vind. Geld is best belangrijk, maar vooral je werk leuk vinden is belangrijk. Dingen mogen energie kosten, maar moeten vooral energie opleveren en niet alleen maar slurpen. En af en toe eens een zondagmiddag helemaal niets doen. Een hele dag met de joggingbroek op de bank liggen. 4 keer per jaar is voor mij voldoende :)

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:59
Ik werk nu als developer ook, ik doe het volgende doordeweeks:

23:00-07:30 slapen
7:30-8:00 uit bed kruipen en eten
8:00-8:30 reizen
8:30-17:00 werk
17:00-17:30 terugreizen
17:30- 18:00 eten (ik woon nog thuis dus ik schuif meteen aan ideaal :+)
van 18:00 tot middernacht of iets eerder gewoon vrij dan ga ik soms sporten, gamen of iets anders.

Voordeel is dat ik nog thuiswoon en dus buiten werk niet veel hoef te doen in het huishouden maar dat zal nog wel veranderen zodra ik op mezelf ga wonen. Mijn reistijd is 20-25 minuten dus dat scheelt ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 23:11

Dr0ppFTW

Never be clever

Metalfreak schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:55:
[...]

Met alle respect, maar ik vind het wel een beetje vermakelijk om te lezen dat iemand op 3VWO zijn leven toch zo druk vindt... Als ik iets als meest relaxte periode uit mijn leven mag aanmerken is het denk ik toch wel die 6 jaar dat ik op het VWO zat, geen zorgen, geen verantwoordelijkheid buiten af en toe wat toetsen. Als je je nu al denkt dat je het zo druk hebt, dan moet je nog veel leren over het echte leven :+ Vergeet vooral niet te genieten van die periode, je krijgt er alleen maar spijt van als je het niet doet. Soms moet je ook gewoon de onverantwoordelijke scholier gaan uithangen...
Vergeet niet dat je op die leeftijd daadwerkelijk minder capaciteit hebt. Ik vond mijn middelbareschoolperiode ook het meest relaxte ooit maar ik kan me voorstellen dat als je een uitdagend niveau doet (per persoon verschillend natuurlijk) en zoals hij een uur moet reizen dat dit voor een adolescent erg zwaar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
Doorweeks ziet mijn schema er zo uit

06:00 - wekker, snooze
06:09 - 06:30 opstaan, kinderen wakker maken en dan zelf klaar maken
06:30 - 06:45 kinderen helpen
06:45 - 07:00 ontbijt/lunch voor iedereen klaar zetten
07:00 - 07:30 ontbijten met z'n alle
07:30 - 08:15 naar werk fietsen
08:15 - 17:00 werk
17:00 - 17:45 terug naar huis
18:00 - 18:45 eten
18:45 - 19:30 afruimen/kinderen naar bed
19:30 - 22:00 vrije tijd (lezen/gamen/tv/sporten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-06 12:35

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

[...]

Met alle respect, maar ik vind het wel een beetje vermakelijk om te lezen dat iemand op 3VWO zijn leven toch zo druk vindt...
Oh, maakt niet uit. Ik moet wel vertellen dat de drukte in golven is. Zo was het stuk rond de herfst vakantie echt een stres periode, maar gaat het nu een stuk beter. Natuurlijk heb ik nog geen vergelijkingsmateriaal met 'het echte leven'. Ik had gedacht dat het later dan wel minder druk zou zijn, maar helaas...
Als ik iets als meest relaxte periode uit mijn leven mag aanmerken is het denk ik toch wel die 6 jaar dat ik op het VWO zat, geen zorgen, geen verantwoordelijkheid buiten af en toe wat toetsen.
Misschien is dat ook een beetje de reden dat ik extra druk voel, ik neem denk ik te veel verantwoordelijkheid. Gelukkig zijn er ook dingen waar ik erg trots op ben, bijvoorbeeld de musical productie van Jesus Christ Superstar. Dat was vorig jaar, en is toch wel het meest gave wat ik tot nu heb meegemaakt. YouTube: Jesus Christ Superstar CC - Overture
Als je je nu al denkt dat je het zo druk hebt, dan moet je nog veel leren over het echte leven :+ Vergeet vooral niet te genieten van die periode, je krijgt er alleen maar spijt van als je het niet doet.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Soms moet je ook gewoon de onverantwoordelijke scholier gaan uithangen...
Helaas kan ik dat niet :o :+
Nou ja, dat past gewoon niet bij mij. Mocht iemand tips hebben om dat wel te doen, dan hoor ik die graag.

Nu lekker vakantie om weer helemaal tot rust te komen... :) :) *O* *O*

[ Voor 6% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 14-04-2017 19:36 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-06 23:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maandag tot donderdag:

06:50 opstaan
8.10 van huis
8.35 in de trein werken tot 10.00
10.30 op kantoor
18.15 weg van kantoor
18.35 trein, werken tot 20.00
20.30 thuis, eten en chillen
22.30-23.00 slapen

In de trein werk ik voornamelijk aan eigen projecten (developen en user interfaces of 3d-modellen ontwerpen).

In de ochtend doe ik een korte workout, verder parkeer ik gratis op 750m van het station en moet er nog wat gelopen worden om op kantoor te komen. Dat besteed ik nuttig door te hardlopen, in totaal zo'n 2,5km per dag zonder dat het tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:51
Mijn routine is dagelijks ongeveer dit:

05.15 opstaan
06.00 in de auto
07.30 op werk
16.00 weg (haha, dat gebeurt nooit :+ )
Tussen 17.30 en 18.00 thuis
17.30 - 20.00 tijd voor de kinderen
na 20.00 op de bank ploffen

Aaaand.... repeat! Met als uitzondering dat ik op woensdag en donderdag de kinderen 's ochtends nog naar de opvang breng waardoor ik op donderdag tot 18:00 uur op mijn werk zit. Wij zitten nogal rottig omdat ik in Diemen werk en mijn vrouw in Groningen coschappen loopt, nogal schipperen qua planningen maar gelukkig een werkgever die wel meedenkt. Helaas geen thuiswerken op dit moment, in het verleden wel gehad en dat wil ik straks ook weer één dag in de week.

De tijd in de auto vind ik wel echt verloren tijd, dat vind ik echt zonde. Maar heb er nog niet echt een alternatief voor, behalve dat ik op de terugweg steevast mijn voicemail afluister en collega's bel. Dat scheelt toch weer wat mailtjes en ik zit toch in de auto.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Grofweg staat mijn wekker (mijn vrouw) rond half 6 op. Rond 6 uur volg ik en drinken we samen koffie.
Zij gaat daarna naar d'r werk, ik ga douchen en wat later naar kantoor.

Over het algemeen begin ik zo rond een uur of 8, soms wat eerder, soms wat later.
Eindtijd is ergens tussen 4 en 6, op vrijdag tussen 3 en 4. (Vanaf 3 uur is mijn agenda op vrijdag geblockt, puur om te voorkomen dat iemand om 3 uur nog een afspraak in plant maar vaak werk ik wel door tot 4 of 5 uur.)

Door de week probeer ik op dinsdag en donderdagavond te sporten (klimmen), dus dan ben ik 's avonds maar heel even thuis en direct daarna door naar de hal om pas later op de avond thuis te zijn.

Vrijdag is een beetje mijn heilige dag, vroeg naar huis, bier en patat en proberen de dag zelf rustig door te brengen, niet te hard te werken, echt even rustig het weekend in te gaan.

Staat tegenover dat we minimaal 1x per maand avond onderhoud hebben, met enige regelmaat is dat 2x per maand. Altijd op woensdag en eindtijd ergens tussen 10 uur 's avonds en 1 uur 's nachts. (Dus een werkdag van grofweg 14-17 uur.)

Soms komen daar verstoringen doorheen of zit het onderhoud tegen, dat heeft wel eens een werkdag van 36 uur opgeleverd maar dat is echt een uitzondering.

Weekenden probeer ik zo veel mogelijk vrij te houden maar de aard van het werk (systeembeheer, allround ICT) en de grootte van de afdeling (2 man) betekenen dat ik meerdere weekenden per jaar werk.

Officieel hebben we flextijden en mogen we 2.5 dag per week thuis werken (50%), in de praktijk wisselt het. Soms werk ik 1 dag per week thuis, soms een paar weken achtereen, soms een paar maanden niet. (Net een nieuwe collega dus nu werk ik weer even bijna 100% van de tijd op kantoor.)

In mijn vrije tijd probeer ik wat te studeren (wat vaak bestaat uit zelfstudie, oefenen met nieuwe ICT dingen in mijn labomgeving thuis, boeken lezen), kijk ik tv, lees een boek, geef vrouwlief wat aandacht, aai de katten, werk aan mijn stichting, onderhoud ik onze tuin, etc. Incidenteel spreek ik met vrienden af. Studie ligt op het moment even volledig op zijn gat, te druk op kantoor, waardoor ik dusdanig uitgeteld ben dat ik weinig meer doe dan ontspannen. Tijd van studie komt wel weer. :)

Ik werk overigens 38 uur per week, maar neem die uren niet iedere week op. Ik heb 13 ATV dagen per jaar, bovenop mijn standaard 24 of 25 verlofdagen. Een deel van mijn overwerk word standaard tijd-voor-tijd uitbetaald (eerste 4 uur van het maandelijks onderhoud, goed voor pak 'm beet 5-6 dagen per jaar), overig overwerk mag ik zelf bepalen of het geld of tijd oplevert, in de praktijk kies ik daar voor geld. (Ik moet al mijn best doen om die in totaal 43 dagen, bijna 9 weken verlof op te krijgen. Als me dat dit jaar niet lukt, kan het zijn dat ik volgend jaar weer 40 uur ga werken. Toch weer bijna 100 EUR per maand extra netto inkomen, wat ook fijn is.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik vraag me toch af wat mensen, die meer dan een uur voordat ze vertrekken opstaan, wel allemaal niet doen.

Maandag gehele dag voor mezelf, maar wel rond 21.30/22.00 in bed.

Dinsdag tot Vrijdag:

06.15 Wekker > Brood smeren > Katten eten geven.
06.30 In de auto.
06.45 In de vrachtwagen, dus aan het werk.
17.15/30/45 Uit de vrachtwagen, en weer onderweg naar huis.
18.00 Thuis.
18.00 Katten eten geven, zelf eten maken en opeten.
18.45/19.00 tot 21.30/22.00 Vrijetijd, dus bezig in huis, gamen of filmpje kijken.

Vrijdag maak ik het nog wel is later, maar ik vind het als chauffeur erg belangrijk om goed uitgerust te zijn.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 904103

@T.Kreeftmeijer
Waarom ga je naar het Candea en niet naar bijvoorbeeld het gymnasium in Arnhem of een andere school in Arnhem? Dat lijkt me een veel beter idee. En zelfs van Arnhem naar het Candea zou het geen uur reizen moeten zijn toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 904103 op 15-04-2017 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

NoFearCreations schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:32:
Ik vraag me toch af wat mensen, die meer dan een uur voordat ze vertrekken opstaan, wel allemaal niet doen.
Wat dacht je van wakker worden??? ;)
Ik ben vaak de eerste 15 minuten nog slaapdronken.
Als ik zo snel de auto in stap ben ik een gevaar voor de medemens/weggebruiker (gebeurt wel is als ik verslaap, echter door gebrek aan cafeïne bij de eerste de beste tankstation koffie halen).

Mijn dag ziet er als volgende uit:

6:00 tot 6:30 Wekker doet poging mij wakker te krijgen, slagingspercentage daarvan varieert als het NL weer. Wake up light hielp alleen de eerste 2 weken.
6:30 koffie drinken, peuk roken, nog meer koffie
6:45 bewustzijn komt op gang, 3e bak koffie gaat erin. Beetje nieuws lezen of tweakers.
7:30 aankleden
7:45 de auto in en kijken waar hij me naar toe wil brengen (geen vaste werkplek)
8:30 Meestal bij de klant, eerst koffie en dan overleggen wat er gedaan moet worden.

Werktijd: tot de klus klaar is, soms vroeg en rond 14:00 al jaar huis.
Soms zit het tegen, dagen van 12+ uur is geen uitzondering.
Thuiskomst: ook dit is erge gevarieerd, meestel rond de klok van 18 a 19 uur thuis, snel eten.

20:00 bank ploffen, vriendin die gtst kijkt. Beetje in huis rommelen of vriendin pesten >:)
23:00 slapen

Soms in de nacht heerlijk bruut gestoort worden door een storingsdiensttelefoon, weinig slaap en weer de weg op richting de klant (driehoek utrecht, den helder, delftzijl).
Opzich is dan werken niet erg, wel als je dan klaar bent in op je terugreis naar huis in de ochtendspits beland.
Heerlijk al die opgefokte uitgeslapen haantjes op de weg, vaak ga ik dan even slapen bij tankstation o.i.d. tot de rust terugkeert op de weg.

Na een nacht werken heb ik dan wel doorbetaald verlof/dag vrij.
Dit resulteert in bank hangen met hazenslaapjes.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:10

SaN

Leuk om te lezen hoe het bij anderen gaat. Hier is het als volgt.

Maandag tot en met donderdag gaat de wekker om 7 uur. Na hem een paar keer zsm uitgeslagen te hebben om 7:20 onder de douche, aankleden en soms een stuk fruit pakken voor onderweg met fiets of auto (4,5km)

Werken van 8:00 tot 18:00 en meestal om 18:30 thuis. Meteen aan tafel met vrouw en kinderen waarna om 20:00 het avondritueel begint met het naar bed brengen van onze dochter. Uiteindelijk na het opruimen om 21:00 uur op de bank voor een filmpje of serie en tussen 23:00 en 24:00 naar bed. Twee keer per week zit daar nog sport bij.

Vrijdag vrij, dus opstaan wanneer de kinderen wakker worden en een beetje aanrommelen de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Hahaa leuk om te lezen van iedereen. Ik werk onregelmatig. Zoals nu heb ik dus nachtdiensten dit weekend. Dus vannacht werken en morgen overdag slapen.

T rooster is ook onregelmatig qua ochtend-middag en nacht-diensten dus ook daar zit geen regelmaat in. Wel ben ik, als de wekker gaat, wakker en dus direct naast mijn bed.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

DJKroon schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:32:
[...]

Wat dacht je van wakker worden??? ;)
Ik ben vaak de eerste 15 minuten nog slaapdronken.
Als ik zo snel de auto in stap ben ik een gevaar voor de medemens/weggebruiker (gebeurt wel is als ik verslaap, echter door gebrek aan cafeïne bij de eerste de beste tankstation koffie halen).

[...]
Wekker een uur later zetten: 7:00 of zo. Drie kwartier moet genoeg zijn voor wakker worden, aankleden, koffie drinken, eten en weg wezen. Tweakers en nieuws gedoe kan ook wel 's avonds of zo. Dit heeft twee voordelen:
  • Je hebt een uur langer slaap, en wellicht wordt je dan ook beter en vlotter wakker.
  • Je wordt gedwongen om direct actief te worden.
Ik vind zelf drie kwartier nog te lang. Hoe meer tijd ik heb 's morgens, hoe trager ik ben en hoe meer nutteloze dingen (Tweakers, andere websites, nieuws, etc.) ik ga doen met als gevolg dat ik dan juist te laat de deur uit ga en laat op m'n werk kom... 15 tot 25 minuten is ideaal, beetje afhankelijk van hoe goed ik de avond tevoren mijn kleren heb klaar gelegd, mijn lunchpakket wel of niet al heb klaar gemaakt, mijn ontbijt heb voorbereid en of ik bijvoorbeeld regenkleding of zo moet aantrekken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Anoniem: 904103 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:27:
@T.Kreeftmeijer
Waarom ga je naar het Candea en niet naar bijvoorbeeld het gymnasium in Arnhem of een andere school in Arnhem? Dat lijkt me een veel beter idee. En zelfs van Arnhem naar het Candea zou het geen uur reizen moeten zijn toch?
Paar redenen:
  • O&O
  • Informatica
  • Musical (in VWO 5/6 komt er hopelijk nog een)
Ik ben verder geen talenmens (en heb dyslexie), dus het SGA (waar mijn broer opzit) is geen optie. Verder heb ik overwogen om naar het Olympus te gaan, maar dat heb ik toch niet gedaan. (Einde eerste klas). Daar heb ik geen spijt van. Tja de reistijd is wel zoiets, zeg maar 15KM fietsen. Of met de trein, dan kan ik meestal wat later weg.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@Krisp Kan je mijn deel van het topic naar de TL of HK verplaatsen, dan hoef ik niet constant de MO tags te gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 15-04-2017 07:09 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik probeer meestal vroeg te beginnen zodat ik op tijd weer naar huis kan. Sporten doe ik het liefste in de sportschool op weg naar huis of meteen als ik thuiskom.
Daarna koken, of als mijn vrouw heeft gekookt meteen eten, opruimen, even met de kinderen bezig zijn. Kinderen naar bed. Even serie of film kijken of een beetje surfen en dan op tijd weer naar bed.

Op dinsdag en vrijdag moet de kleinste nog naar zwemles, dus dat moet je er dan tussenproppen bij 1 van de 2. Mijn vrouw werkt wel minder, maar op wisselende dagen dus 's ochtends of 's avonds moet ik ook vaak de kinderen wegbrengen/ophalen. Ik hoeft het eigenlijk nooit beide.

Tip: Zorg voor een leuke relatie en voed je kinderen goed op, dan kun je echt genieten van je vrije tijd.

Voor de mensen die zeggen vooral geen kinderen te nemen:
Als je veel waarde aan vrije tijd voor jezelf hecht moet je het misschien niet doen, maar ik moet zeggen dat mijn leven de laatste 7 jaar (oudste is 8 ) meer plezier biedt dan de 7 jaar ervoor. Als je ze goed opvoedt heb je er veel plezier van en je lacht je vaak de ballen uit je broek. Ik smeer het je!
(uitspraak van de kleinste afgelopen week, hij bedoelde: ik zweer het je :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18
Ik hou erg van vrije tijd. Mijn vriendin werkt drie dagen en ikzelf vier. We hebben een dochter van 1 jaar oud en zij gaat twee dagen naar de opvang. Tweede kind op komst.
Ik werk in het onderwijs en heb daardoor 12 (vaste) weken vrij. Mijn vriendin heeft 4 weken, maar haar weekend is vier dagen lang...

Ik bespaar veel reistijd. Ik fiets in tien minuten naar mijn werk. Dat is minimale reistijd en ook nog 20 minuten beweging per dag.

In mijn extra vrije tijd doe ik zo nu en dan projecten voor mijzelf. Zo heb ik twee jaar meegewerkt aan een nieuwe methode (wordt digitaal landelijk verkocht), wat mij nog jarenlang wat extra geld oplevert.

Hypotheek betalen we versneld in 20 jaar af en daarna is het doel om het pensioen te vervroegen.

Veel vrije tijd dus. Ik besteed het zelf het meeste aan gamen, maar het belangrijkste: ik heb tijd om alles rustig te doen. De tuin, klusjes, spelen met kind, dagje weg. Er is elke week genoeg tijd voor. Ik moest vroeger thuis veel helpen op de boerderij, tijdens studententijd was ik bijna elke avond bezig met van alles en voor mij is het juist na mijn 22e een stuk relaxter geworden.

En zoals anderen zeiden: een eigen kind kan echt heel leuk zijn. Goed opvoeden en je krijgt er veel voor terug.

Op een werkdag ga ik 07:00 uur van bed en ben voor 17:00 thuis. Soms zelfs al om 13:00, maar daar tegenover moet ik ook wel eens een avond werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Fiber schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 01:09:
[...]

Wekker een uur later zetten: 7:00 of zo. Drie kwartier moet genoeg zijn voor wakker worden, aankleden, koffie drinken, eten en weg wezen. Tweakers en nieuws gedoe kan ook wel 's avonds of zo. Dit heeft twee voordelen:
  • Je hebt een uur langer slaap, en wellicht wordt je dan ook beter en vlotter wakker.
  • Je wordt gedwongen om direct actief te worden.
Probleem is bij mij dat het niet uit maakt of de wekker om 6 uur of om 7 uur gaat.
In beide gevallen moet ik echt 15 minuten ontwaken wat op een scene van de walking death lijkt :Z
Voordat ik productief word, ben ik eenmaal een uur verder.
Als ik dan om 7 uur de wekker zet en ik slaap er is door heen, dan wordt ik wel 'te laat' wakker voor mijn werk.
Mijn opstaan ritueel is al bijna 10 jaar gaande en ik vindt het goed zo.
Ook vriendinlief weet dat ze minimaal de eerste 30 minuten rustig moet doen >:)
Als ik na een uur eenmaal wakker ben ga ik wel volgas.

Ik ben dan ook echt geen ochtendmens maar meer een avondmens.
Helaas resulteert dat in pas om 23:00 naar bed gaan.
Voor het goede weet ikzelf dat het te laat is en m'n nachtrust aan de korte kant is.

Als ik een kantoorbaantje/vaste werkplek/tijd had gehad zal ik zeker een regelmatig leven kunnen leiden wat zeker wel beter is.
Echter is de variatie in mijn werk het leuke en is geen 1 dag hetzelfde.
Ook de werkgever maakt het niet echt uit hoelaat ik begin, als ik einde van de maand maar me uren heb gehaald. Maar dat zit wel snor met vaak gemiddeld 50+ uur overwerk ;)

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:05

Osxy

Holy crap on a cracker

Begin op 1 mei nieuwe baan maar me huidige schema:

ma t/m do

5:40 - wekker
6:10 - auto in
7:00 - werk
16:00 - auto in
17:00 - thuis
17:30 - koken
18:00 - eten
18:45 - 22:30 me time
22:30 - bed in

vrijdag
5:40 - wekker
6:10 - auto in
7:00 - werk
13:30 - auto in
14:15 - thuis
14:15 - 17:30 me time / boodschappen halen etc
17:30 - koken
18:00 - eten
18:45 - 23:30 me time
23:30 - bed in

De reistijden verschillen nog wel eens, vooral in negatieve zin... Nieuwe situatie nog maar 15min reistijd, zonder enige fluctuaties en nog maar 38 uur werken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:44
Vind jij het geen probleem dat je amper 6 uurtjes slaap krijgt per nacht? Ik zou dan echt een zombie zijn s ochtends.

Ik probeer vooral s ochtends tijd te winnen, ik zie dat de meeste mensen een uur nodig hebben na het opstaan om in de auto te zitten, ik doe dat in 15 minuten. Verder merk ik ook als dev dat ik s ochtends veel productiever ben dan in de middag. Daarom beter vroeg beginnen en eerder naar huis dan houd je meer over van je avond. Mijn schema:

07:00 uur wekker
07:15 uur in de auto.
08:00 uur op het werk.
16:30 uur naar huis.
17:15 uur thuis.
17:30 uur eten.
18:00 uur - 22:30 uur vrije tijd.
22:30 uur naar bed.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:05

Osxy

Holy crap on a cracker

6 uur trek ik niet 5 dagen per week, maar ik slaap net iets minder dan 7 uur en daarop gaat het prima.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:22
Op de normale dagen, waarop zowel ik als mijn vrouw aan het werk is:

5:45 wekker
6:15 auto
7:00 werk
15:30 naar huis
16:15 thuis en voorbereiden eten
16:45 kinderen ophalen
17:10 thuis en koken
18:00 eten
20:00-20:30 kinderen naar bed
22:15 ik naar bed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

NoFearCreations schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:32:
- Wakker worden
- Mezelf nog even omdraaien tot zij gedouched heeft en zich heeft aangekleed
- Koffie zetten (doet vrouwlief vaak)
- Koffie drinken
- Kattenbak verschonen (eten geven doet vrouwlief meestal)
- Douchen & tanden poetsen (ik douche graag lang, snel 15-20 minuten, beetje mens worden)
- Aankleden
- Naar het toilet
- Boterhammen smeren

Vaak check ik op het toilet nog even Facebook, reageer op wat berichtjes, etc. Incidenteel steek ik mijn laptop aan en snuffel wat op Tweakers rond. (Maar dat doe ik meestal 's avonds of als ik op kantoor ben.)

Ik sta 's ochtends wel meteen *aan*, hoofd draait op volle toeren (vaak tot frustratie van mijn vriendin, ehm, vrouw dus want die zit 's ochtends helemaal niet te wachten op dat getetter) maar los van dat hoofd ben ik vrij sloom 's ochtends en heb ik echt tijd nodig om op gang te komen.

Een enkele keer ben ik snel en dan ga ik eerder naar kantoor. Flextijden. Dus als ik om wat voor reden dan ook sneller ben, begint mijn dag op kantoor eerder. :)

Alles bij elkaar ben ik, exclusief reistijd, iets van 1-1.5 uur verder van moment van haar wekker tot het moment dat ik richting kantoor sjok. Soms langer. Als ik een slome dag heb.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Maandag tm vrijdag:

07:00 wekker
07.30 van huis
07.40 in de bus
08:30 op kantoor
17.30 weg van kantoor
18.45 thuis, eten en chillen
19.30 (3x fitnessen)
22.30-23.00 slapen

Ik heb eerlijk gezegd nooit moeten wennen aan deze tijden. Het vroeg opstaan doe ik al mijn hele leven, dus dat is meer een gewoonte geweest.

Uiteraard veranderen er wel dingen. De nachtelijke doordeweekse game/stapavonden zijn er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:44
8:20 wekker, 8:30 uit bed, 9:15 op het werk, 17:45 vrij, 18:15 thuis, 0:00 naar bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:51
7.30 Wekker,douche,koffie.
8.00 Auto
8:45 - 9:15 Op kantoor (afhankelijk van file)
18:00 terug naar huis
19:00 - 19:30 - Thuis (erg afhankelijk van file, op een slechte dag kan het ook 20:30 worden)
20:00 Eten
22:00 - 23:00 Slapen.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:29
Buschauffeur, eigenlijk iedere dag een andere dienst en dus ook begintijd/eindtijd van de dienst.

Rooster kunnen we zelf invullen en wordt gematcht met de diensten/voorkeuren collega's. Vul zelf alleen late diensten in en krijg zo'n 25-30 vroege/gebroken diensten over het hele jaar.

middag/late dienst
8:00-9:00 opstaan (zet eigenlijk nooit een wekker)
9.00 vrije tijd (stukkie lopen, boodschappen, meal prep etc)
12:30 omkleden voor werk, eten meenemen
13:00 vertrek
13:15 aankomst werk
13.30 aanvang dienst
22:00 einde dienst
22:15 thuis
23:00-24:00 slapen

vroeg
4:30 opstaan :X
5:10 vertrek
5:30 aanvang dienst
13:30 einde dienst
13:45 thuis, lekker douchen, uurtje bijslapen, beetje gamen.
22.00 slapen. als ik voor die tijd al niet in slaap ben gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:50
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:48:

Helaas kan ik dat niet :o :+
Nou ja, dat past gewoon niet bij mij. Mocht iemand tips hebben om dat wel te doen, dan hoor ik die graag.
Drank en drugs zijn prima aanleidingen om onverantwoordelijke dingen te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

migchiell schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:58:
[...]

Drank en drugs zijn prima aanleidingen om onverantwoordelijke dingen te doen :)
Hahah, :) :)
Dat wordt echt niet gewaardeerd als ik daar mee aan de haal ga, juist omdat het niet echt gezond is. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29
Gemiddelde schema:

7:30 opstaan
8:20 kind wegbrengen
8:55 trein (soms later)
9:30 op kantoor (naast station)
18:08 trein
18:45 thuis, koken
19:15 eten
(soms 20:00 sport)
19:45 Jongste op bed
23:00 slapen

Gemiddelde schema vrouw:

6:30 opstaan
7:10 trein (soms eerder)
7:45 kantoor (ook naast station)
17:40 trein
18:15 kind ophalen
18:30 thuis, koken
19:15 eten
(soms 19:30 sport)
19:45 Jongste op bed
21:45 slapen

Zoals je ziet hebben we wegbrengen/ophalen kind gesplitst. Mijn vrouw is een ochtendmens, ik helemaal niet. Allebei hebben we 1 dag in de week 's middags vrij, waarbij de jongste van school gehaald wordt. Hij zit dus 3 dagen op de BSO, waar hij aan het einde van de dag warm eet, wat de druk van snel eten op tafel zet na het werk weghaalt. Eten voor sport lukt niet altijd, dan is het eten na sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
5:05 wekker
5:10 brood gesmeerd en koffie klaar, internet checken
5:25 poepen en douchen
5:45 fris en fruitig
6:06 reis naar werk
6:24 op werk
15:30 naar huis
15:45 boodschappen
16:00 thuis'
17:00 koken
19:00 kleine naar bed
22:00 slapen

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 22:05

mrc4nl

Procrastinatie expert

~6:30 sta ik op
rond 7:00 uur stap ik in de auto op 8:00 uur op mn werk te zijn. Om 16:30 ben ik dan vrij en kan ik weer naar huis. dan ben ik rond 17:30 thuis. tenzij ik onderweg even langs de supermarkt ga of moet tanken

rond 18:30 meestal wel klaar met eten. Soms ben ik zo moe dat ik ga slapen en pas om 21:00 uur weer wakker wordt. tja dan blijft er niet veel tijd meer over want om 22:00 uur moet ik eigenlijk alweer in bed liggen.

Als ik nog wel energie heb pak ik vaak de laptop en ga beetje websites browsen, tweakers, fotosites, mail checken spullen bestellen ed.

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 15-04-2017 13:24 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-06 18:52
Leuk om te zien hoe Nederland in beweging is! Bij deze dan ook mijn schema:

05:20: de wekker
05:35: gereed met douche/verzorgen
05:45: in de auto
06:30: aangekomen op het werk
15:30: weer in de auto
16:15: thuis aangekomen
18:00: de kleine eten geven
18:30: zelf eten
19:30: kleine naar bed / zooi opruimen

Tot zover de verplichtingen, daarna is het mijn tijd. Tegen 22:00 vallen de rolluiken dicht en probeer ik voor 22:30 weer in mijn kribje te liggen..

Al met al, het is vroeg opstaan, maar dan heb je wel die tijd in de middag terug..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:45

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

06:15: Wekker gaat
06:30: Bakje yoghurt met muesli en honing weggewerkt, nog even rustig tweakers bijlezen terwijl ik de koffie opdrink
06:45: Op de scooter richting werk
07:00: Op werk
15:30: Op scooter richting huis
15:45: Thuis even wat drinken
16:15: Naar de AH lopen
17:45: Koken + eten
18:45: Whatever I feel like
23:00: Bedtijd

Soms ben ik 's ochtends wat trager, maar dat scheelt meestal maar een kwartier. Heerlijk om de middag nog iets te kunnen doen, en in de winter zelfs nog een restje daglicht mee te maken op de terugweg.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
07:00: wekker
07:30: bed uit en aankleden
07:40: ontbijt
8:00: tandenpoetsen etc
8:10 schoenen en jas aantrekken
8:14: lopen naar school
8:20 school begint
16:15: klaar met school (3 dagen in de week)
17:00 bijbaantje (1 doordeweekse dag)
21:30 klaar met bijbaantje
22:30-23:30: naar bed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 21:50
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:03:
[...]

Hahah, :) :)
Dat wordt echt niet gewaardeerd als ik daar mee aan de haal ga, juist omdat het niet echt gezond is. })
Dat is juist het onverantwoordelijke :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

migchiell schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:38:
[...]

Dat is juist het onverantwoordelijke :)
Maar daar zou ik echt nooit aan beginnen... :)
Natuurlijk als ik oud genoeg ben een biertje, maar nu vind ik alcohol (net als koffie) nog gewoon stinken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408870

Leuke thread.

6:45 Wekker, ontbijten met kwark & muesli
7:00 Douchen, aankleden, tanden poetsen, beetje Correspondent lezen
8:00 Naar het treinstation lopen
8:45 Beginnen met werk
17:30 Klaar met werk
18:15 Boodschappen doen
18:30 Thuis koken
19:00 Naar de sportschool fietsen
21:30 Terug thuis, beetje Netflix & chillen
0:00 Bedtijd

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 408870 op 15-04-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42

M2M

medicijnman

Wat een boel slaap pakt iedereen...

6.15 wekker
6.20 snooze
6.25 opstaan
7.00-7.15 auto naar werk
8.30 aankomst werk
17.15-17.30 weg van werk
18.45 thuis
19.30 eten
20.00 - 01.00 me-time (sport, gamen, hardware prutsen, werk, vriendin etc.)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Regular day:
6.35 wekker
6.40 Douchen
6.50 Ontbijten en krant
7.25 fiets naar station
7.35 trein vertrekt
8.15 trein komt aan
8.16 werk
17.15 trein naar huis
18.05 aankomst
18.15 thuis
18.20 spelen met de kleine
18.30 eten
19.00 kleine naar bed
19.30 naar sportschool
20.00 trainen
21.30 weer thuis en chillen of werken
22.00 douchen
22.15 seksen
22.30/22.45/23.00 slapen

En volgende ochtend weer van voor af aan

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Wokschotel schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:12:
Regular day:
6.35 wekker
6.40 Douchen
6.50 Ontbijten en krant
7.25 fiets naar station
7.35 trein vertrekt
8.15 trein komt aan
8.16 werk
17.15 trein naar huis
18.05 aankomst
18.15 thuis
18.20 spelen met de kleine
18.30 eten
19.00 kleine naar bed
19.30 naar sportschool
20.00 trainen
21.30 weer thuis en chillen of werken
22.00 douchen
22.15 seksen
22.30/22.45/23.00 slapen

En volgende ochtend weer van voor af aan
Niet als oordeel bedoeld, maar:
Dus elke dag twee keer douchen?
En elke (werk)dag naar de sportschool en elke dag seks?

Na sport is douchen wel nodig, maar sinds een jaar 'ben ik er achter' dat douchen eigenlijk veel geld kost en dat dagelijks douchen niet goed voor je huid en je haar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Neuh, niet alles is elke dag. Sportschool twee of drie keer per week. Al dat gedouch is idd niet altijd goed, helemaal eens.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

6:30 wekker
7:00 douche
7:30 in de auto
8:20 parkeren
8:30 tram
8:45 op werk
18:00 : naar de tram
18:15 naar de parkeergarage
18:25 in de auto
19:15 thuis
19:30 eten
20:30 thuiswerken/zelfstudie/series kijken
00:30 slapen

Soms ga ik ook met de trein. Soms ga ik nog eten met vrienden/collega's, winkelen of op een terras na werk. Soms in de stad waar ik werk, soms in de stad waar ik woon. Soms werk ik nog langer door en soms ga ik iets eerder naar huis. Soms werk ik ook thuis en soms ga ik op zo'n thuiswerkdag in de loop van de dag voor een overleg naar een klant.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

M2M schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:47:
Wat een boel slaap pakt iedereen...

6.15 wekker
...
20.00 - 01.00 me-time (sport, gamen, hardware prutsen, werk, vriendin etc.)
Met 5 uur slaap voel ik me echt niet lekker, en ben ik gewoon niet actief.

Mijn schema op een gewone dag

7.30 wekker en meteen 30,45 minuten paddle tennis
8.00 douchen
8.15 eten
8.30 naar kantoor fietsen
8.45 werk
14.00 lunch -tja, ik woon in spanje-
15.00 werk
19.00 naar huis vaak via de supermarkt/bakker/slager
19.30 thuis dingen die moeten gebeuren
19.45 beginnen met koken en eten (meestal uitgebreid)
21.00 lopen we meestal een half uurtje langs de boulevard en strand met hond en kinderen
21.30 kinderen naar bed
22.00 eigen tijd, afgewisseld tv, internet, leren, lezen, hobbyen
00.00 naar bed

sporten meestal in het weekend, maar ik vind dat ik overdag genoeg beweeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 881109

Ik ben tegen 5 uur in de middag thuis. Eerst eten en daarna slapen tot hoe laat ik kan. Daaruit bestaat mijn leven van Maandag tot Vrijdag. Werken en slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Klinkt niet heel gezond...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
6:45 wekker, dan meestal 15 min met telefoon of nog even chillen
7:00 wekker, opstaan, lunch maken, ontbijt maken, werkkleding pakken
7:25 op de fiets
8:00 aankomst kantoor en snel douchen en omkleden
8:10 work work work
16:30 - 18:30 op de fiets naar huis
Als ik vroeg weg kan en ga dan sport ik direct na het werk( 3x p/w).
17:00 - 19:30 thuiskomst en koken en eten.
's avonds: vrienden, vriendin, gamen, tweaken, muziek maken.

22:45 - 00:00 :z :Z

Groot voordeel van mijn werk is dat ik kan en mag flexwerken en dat de cultuur zo is dat dit sociaal acceptabel is. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Laatst online: 02-06 00:36
op dit moment nu het druk is
5.00 wekker aankleden brood smeren
5.20 in de auto
5.45 op het werk motor starten van de machine waar ik mee werk en bakkie koffie in de kantine samen met collega
6.00 vertrek met machine naar de klant
afhankelijk van de klus terug op de zaak tussen 18.00 en 21.00
dan nog een half uur tot een uur voor diesel tanken schoonmaken en klein onderhoud
dan nog 25 min naar huis toe rijden
dus tussen 19.00 en 22.30 thuis
dan nog een chillen tot 23.00 en naar bed

[ Voor 4% gewijzigd door jwvdst op 17-04-2017 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:03
Kan best wezen dat het druk is, maar de Arbeidstijdenwet is er niet voor niets :X (juist voor jouw geval dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
ShitHappens schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:55:
Kan best wezen dat het druk is, maar de Arbeidstijdenwet is er niet voor niets :X (juist voor jouw geval dus)
welkom in de landbouw
en ja ik doe het met plezier dus dan snap ik het probleem niet zo. Ik vindt het wel kwalijk als het opgedrongen wordt door de baas en het structureel is. Er staat ook tegenover dat ik wel eens een dag vrij bij als het slecht weer is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Anoniem: 909251 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:42:
Hoe doen jullie developers dat? Hoeveel vrije tijd houden jullie over na werk?
Ik heb zelden in mijn leven fulltime gewerkt, ik heb dat veelal vertikt, dus genoeg vrije tijd gehad altijd :) Alleen als ik het bijzonder naar m'n zin heb, dan werk ik graag fulltime of meer. Stages ook uitgezocht op werktijden, 30 uur was toen mijn max voor 3e en 4e jaars stage. Voel ik me een stuk beter bij, lekker veel vrije tijd.

In Zweden zijn ze al wat verder met minder werken en zien ze er de voordelen van in, kun je ook nog naar verkassen ;)
Acht uur buffelen per dag? Bij sommige bedrijven in Zweden mag je standaard twee uur eerder weg. Zweden experimenteert namelijk driftig met een zesurige werkdag. Het zou werknemers efficiënter, meer energiek en vrolijker maken
(...)
Bij het Toyota-servicecentrum in Göteborg is de zes-urige-werkweek al dertien jaar geleden ingevoerd. Toen het bedrijf nog acht-urige-werkdagen had, waren klanten ontevreden met lange wachttijden, en het personeel was gestresst en maakte veel fouten, vertelt de directeur aan The Guardian. Daarom stapte men over naar een vroege en een late dienst per dag - ieder van zes uur. De winst steeg met 25 procent, zegt hij.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
jwvdst schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:59:
[...]

welkom in de landbouw
en ja ik doe het met plezier dus dan snap ik het probleem niet zo. Ik vindt het wel kwalijk als het opgedrongen wordt door de baas en het structureel is. Er staat ook tegenover dat ik wel eens een dag vrij bij als het slecht weer is
Let op je bent of tweakers forum. Veel mensen gaan dit niet snappen. Ken er genoeg die ook zoveel uren maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwvdst
baronruud schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:59:
[...]

Let op je bent of tweakers forum. Veel mensen gaan dit niet snappen. Ken er genoeg die ook zoveel uren maken.
krijg wel vaker naar mn hoofd geslingerd dat ik gek ben als ik zeg dat ik zoveel uren maak
maar wat dacht je van mensen die een eigen bedrijf hebben? daar zijn er ook zat van die meer dan 60 uur per week maken of meer

Als je plezier hebt in je werk dan hou je dat lang vol. Nu heb ik een gezin en zal dat niet meer zo snel voor komen. Toen ik jong was had ik er wel eens een maand tussen zitten met rond de 100 uur per week.
Heb ook meerdere keren in canada gewerkt bij een loonbedrijf en heb het daar voor elkaar gehad dat ik een maand gemiddeld 100 uur per week in de nachtdienst draaide . Als je in het agrarische loonwerk zit dan is het echt hollen (15/18 uur per dag) of stil zitten (vrij).
Maar als ik dan vrij ben dan neem ik het er ook wel van met mn gezin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:29
baronruud schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:59:
[...]

Nou ja, een vrachtwagenchauffeur moet zich ook rijtijden houden. Een beetje tractor is net zo groot maar daar zijn dan geen regels voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwvdst
Carfanatic schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:16:
[...]

Nou ja, een vrachtwagenchauffeur moet zich ook rijtijden houden. Een beetje tractor is net zo groot maar daar zijn dan geen regels voor?
kweet niet of je het weet maar met de vrachtwagen mag je ook 2x per week inclusief pauze maximaal 15 uur per dag onderweg zijn waarvan je dan 10 uur mag rijden. de rest van de week mag je max 12 uur werken inclusief pauze waarvan je 9 uur mag rijden met een max van 90 uur rijde en 110 diensturen per 2 weken

voor landbouwverkeer is dit niet van toepassing.omdat ze primair niet op de weg zitten
wat bij vrachtwagens vooral op de lange afstand speelt is dat vermoeidheid veel eerder toe slaat omdat het vaak veel 1toniger is

[ Voor 17% gewijzigd door jwvdst op 17-04-2017 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:28
Sjonge, wat heeft iedereen hier toch een saai burgerlijk bestaan :p
Student hier, en als ik al die dagschema's zo zie dan denk ik dat ik nog maar een paar jaartjes extra moet gaan uitlopen :p

Mijn dag:
0900 a 1100: wakker worden, ontbijten etc
1000 a 1200: studeren
1300: lunch
1330: studeren
1800: eten + afwas
1900: chillen, borrelen, etc
2300-0100: slapen

Overigens wordt het studeren overdag ook regelmatig vervangen door chillen. Tijdens tentamentijd vervalt het chillen 's avonds en komt op die plek studeren te staan.

Prima vol te houden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
Tsja, de tijd dat je op school zit/studeert is meestal je leukste tijd en met de meeste vrije tijd(helaas kom je daar achteraf pas achter :P)
hoor mij dat zeggen met m'n 25 jaar..

Nadeel is dan wel weer dat je meestal niet al te veel geld overhoudt om die leuke dingen te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 17-04-2017 23:39 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje115
  • Laatst online: 08-04-2023
Thuiswerkdag (3 a 4 dagen per week):
9:00-9:30: opstaan
9:30: ontbijt
9:45: douchen
10:00 start werk
12:30: lunch
18:30: sport
19:30: eten maken + eten
00:00-01:00: slapen

Naar-het-werk-dag (1 a 2 dagen per week):
8:45: opstaan, douchen
9:00: ontbijt
9:15 : naar werk
10:00 start werk
12:30: lunch
18:30: naar huis
19:30: eten maken + eten
00:00-01:00: slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:55
5:45 - 6:30 Wekker gaat af en ik sla een keer op de snooze button. Oh wacht, het is Junior die mij wakker komt maken en dus geen snooze knop maar wel een verongelijkt gezichtje. Dan maar een kus.
6:30 - 7:15 Tanden poetsen, aankleden en ontbijten. Vrouwlief slaapt nog (die doet nachtdienst voor de Miss van 2mnd) maar die heeft lunchbox etc al klaargezet voor Jr. Nog even spelen voordat Jr naar de schoolbus gaat
7:15 Schoolbus komt Jr ophalen van onze condo. Krijg nog een handkus nadata hij zijn gordel om heeft gedaan en ik ga met de metro naar kantoor
7:45 Kom aan op mijn kamer en koffie staat dankzij assistente al klaar. Zooi mails wegwerken voordat de eerste collega's verschijnen
18:15-18:30 Maken dat ik wegkom van kantoor! Je speelt met je leven als je me dan nog probeert lastig te vallen met een last-minute vraag/request :P
19:00 Avondeten. Soms heeft Jr al gegeten met onze helper als hij al heel erge honger heeft maar 80% vd avonden wacht hij op mij. Als ik toevallig eerder thuis ben nog ff zwemmen met Jr.
20:00-20:30 Tanden poetsen en boekjes lezen met Jr die daarna heerlijk in slaap valt
20:30-21:00 Spelen met de Miss
21:00-23:00 Ongeveer 50% van de werkdagen heb ik dan calls met de VS. In de overige gevallen ontferm ik mij over de Miss die heerlijk groeit en bloeit
23:00-00:00 Tijd om met de Mrs door te bengen die rond middennacht in slaap valt
00:00-1:00 Tijd voor eigen gekloot. Beetje lezen meestal en ook dan val ik heerlijk in slaap

Zaterdag 7:00-9:00 tennissen (daarna wordt het al erg warm op de baan) en zondag nog even naar de gym en om de twee weken massage. Zondagen mag ik meestal uitslapen tot 9:00 of zo.

Niets te klagen en als ik eenmaal thuis ben voor avondeten check ik zo min mogelijk mails. Ook weekeinden houd ik werkvrij op incidenten na wat niet vaak voorkomt.

/edit Wij wonen in Singapore
eiPionezero schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:30:
Sjonge, wat heeft iedereen hier toch een saai burgerlijk bestaan :p
Student hier, en als ik al die dagschema's zo zie dan denk ik dat ik nog maar een paar jaartjes extra moet gaan uitlopen :p
Amen!! o.a. daarom was ik pas 28 toen ik afstudeerde :D. That said, nu in deel uitmaak van een gezin geniet ik ook met volle teugen maar gewoon op andere manier O+

[ Voor 19% gewijzigd door Chief op 18-04-2017 04:24 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Het lijkt zo op papier of iedereen keihard werkt, maar dat is op papier. Als ik zo om mij heen kijk, zijn er veel part-timers. Daarnaast heeft bijna iedereen vrij op feestdagen en in het weekend (of als dat niet zo is, wel vrij op andere dagen). En dan nog vakantie- en verlofdagen.

Mensen die echt hard werken en veel uren maken, krijgen (als ze het goed doen) ook echt veel geld ervoor terug. Er zijn genoeg vrachtwagenchauffeurs en timmermannen die twee keer zoveel verdienen als iemand met een 'HBO-baan'.

Over het lang studeren, want dat is lekker relaxed: dat is prima en ieder zijn keus. Je begint daardoor wel later met werken en iets op te bouwen. Ik doe zelf alles zo snel mogelijk en ben als ik 45 ben van de hypotheek af en als ik 50 ben zijn de kinderen 18+. Kan daarna dus gemakkelijk werken aan vervroegd pensioen/financiële onafhankelijkheid. Dat terwijl ik absoluut niet hard of veel werk. Ik ken ook mensen die met een dikke studieschuld op hun 30e pas beginnen met werken. Het is voor sommigen eerst een voordeel, maar in de tweede helft van je leven wel een nadeel. Als je jong bent is alles makkelijk, werken en studeren allebei. Als je 60+ bent, wordt werken vaak lichamelijk of geestelijk erg zwaar. En als je dan verplicht tot je 67e moet werken, omdat je in je 20-er jaren graag wou relaxen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:35
Wokschotel schreef op zondag 16 april 2017 @ 08:03:
Neuh, niet alles is elke dag. Sportschool twee of drie keer per week. Al dat gedouch is idd niet altijd goed, helemaal eens.
Daarentegen is elke dag seks wel goed voor de huid. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:55
Jolke schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:05:
[...]

Daarentegen is elke dag seks wel goed voor de huid. ;)
niet alleen voor de huid tyvm ;)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 21:48

Croga

The Unreasonable Man

Is het leven voor allen hier echt zo regelmatig? Ik kan me daar weinig bij voorstellen... Soms verlang ik naar dat soort regelmaat, dan realiseer ik me weer dat ik daar echt niet tegen kan :D

Op dit moment is mijn gemiddelde dag:
6:00 wekker
7:00 lopen van hotel naar kantoor, beginnen met de backlog prioriteren
12:00 lunch
15:30 lopen naar hotel
22:00 bed
alles na 15:30 is vooral leren (boeken, coursera, kijken wat er in het vakgebied allemaal gebeurd) en een beetje chillen (TV, games, remote sociale contacten).

Zo'n dag komt echter maar 1 of 2 keer per week en niet eens alle weken.

Dan zijn er nog dagen die voor de helft gevuld zijn met reizen (auto door de Benelux of vliegtuig door heel europa), dagen die volledig gevuld zijn met conventies (spreken, luisteren, netwerken), dagen die gevuld zijn met thuis werken (wat vooral neer komt op administratie van al die andere dagen :D), avonden die gevuld worden met meetups.

Heerlijke chaos, zeg maar. Van het soort waar "werk" gewoon een normaal onderdeel is van "leven" net als "eten" en "slapen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:29
Tussen 5 en 6. Dan eten maken + opeten, dan is het 7 uur. Vaak ga ik niet voor 11 uur naar bed, dus ongeveer 5 uur om te ontspannen. Vaak ga ik wat gamen, lees een boek, ga wat doen met vrienden of naar de sportvereniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:36

Wailing_Banshee

You're Next

@eiPionezero Ja, lekker he?

@Croga Ik houd wel van regelmaat. En natuurlijk is het niet altijd zo. Maar het is wel het gemiddelde over het jaar genomen. Soms moeten we echt naar de stad (niet elke vrouw gaat graag shoppen!) en dan komen we niet om 17:30 thuis, maar pas een uur of wat later. Als het mooi weer is, gaan we met de MX5 naar het werk en dan doen we er echt wel wat langer dan 30 tot 45 minuten (de afstand wordt ook meestal wel een paar kilometer langer :p) naar huis. Of moet één van de twee langer op het werk blijven (gelukkig hebben onze beide bedrijven het motto: overwerk is slechte planning en doen ze daar niet aan mee) omdat er een bier&pizza avond is, of een afscheid of een afsluiting van een project.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 23:46

iMars

Full time prutser

Ik werk onregelmatig en zit vaak voor werk in het buitenland. Dus kan mijn tijden niet echt noemen. Maar als ik naar kantoor moet is mijn woon-werk reistijd <5 min :Y)

De enige "file" die ik heb is tegemoetkomende verkeer op de trap bij mijn appartement (waar ze aan het verbouwen zijn)

Als ik dagdienst heb:

6:30-7:00 snoozen
7:00 douchen
7:15 ontbijten
7:20 de deur uit
7:25 achter m'n computer met een bakkie koffie _/-\o_
7:30 begint m'n dienst (overlap met voorgaande dienst tussen 7:30 en 7:45 voor de overdracht)

ergens tussen 12:00 en 14:00 lunch (45min)

16:30-16:45 overdracht voor de avonddienst
16:45 klaar met werken

[ Voor 9% gewijzigd door iMars op 18-04-2017 09:02 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

heh :) En maar goed ook, zou wat zijn als we allemaal hetzelfde waren ;)
(Zegt degene die anderhalve week terug maar met de Tigra cabrio naar het werk ging om met open dakje door 18 graden volle zon terug te kunnen rijden ;) Zie je, we zijn niet zo heel anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjh93
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-05 16:00
Laat ik mijn werkdagritme ook maar eens delen:

06.45 Wekker
06.45 - 07.15 douchen / aankleden / ontbijt / lunch maken
07.15 Auto
08.00 Werk
16.30/16.45 Naar Huis
17.30 Thuis
18.00 Eten
19.00 Tijd voor mezelf
22.00-23.00 Naar bed en slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Techniek!

~6:30 in de auto ca 45 minuten rijden
7:30 beginnen
16:15 klaar , vrij snel daarna in de auto ( voor 17:00 )
17:00 - 17:15 in mijn woonplaats.
Kind ophalen van KDVB
17:15 en 17:30 thuis
aansluitend eten maken
~18:00 moeder de vrouw komt thuis, Eten ,
~19:00 - 20:00 Kind op bed
20:00 benen op de bank of achter de computer als moeder de vrouw GTST kijkt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
5x per week:

7:50 Wekker
8:20 Deur uit
8:30 Aankomst werk, kantoorbaan reclame/grafische sector (10 minuten lopen, heerlijk!)
12:30-13:30 pauze, uitgebreide lunch en 30 minuten wandelen met collega's
17:30 Naar huis.
17:40 Thuis
18:30 Eten met vriendin
-vrije tijd
23:00 naar bed.

Heerlijk regelmatig, prima vol te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:50
Kantoorbaan

7:00 eerste wekker
7:05 2de wekker
7:15/7:20 uit bed / douchen / ontbijten
7:35 vertrekken naar werk
8:00 beginnen werkdag
16:00/16:30 einde werkdag
17:30/18:00 avondeten
18:30 tot 00:00 vrije tijd / vriendin /series/ gamen/ sporten / vrienden.
00:00-1:00 slapen

Sinds een aantal weken gestopt met alcohol drinken, daardoor een stuk fitter 's ochtends. Daarvoor 4/5x per week alcohol zorgt ervoor dat je heel de dag niet echt fit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Developer:

7.15-7.30 uur met de wekker vechten.
7.30-08.00 wat nieuws headlines browsen op mijn telefoon, douchen.
08.00-08.30 ontbijt
rond 8.30 uur of iets later stap ik in de auto.
09.00 - 17.00 (formeel dan, loopt vaak iets uit) werk.
Daarna ga ik soms nog even naar de supermarkt of anders direct naar huis, in alle gevallen ben ik < 18:00 wel thuis. Daarna koken en eten, omdat ik alleen leef en dus met niemand rekening hoef te houden gaat dat vrij vlot en kan ik vanaf 19:00 ontspannen. Ik maak het meestal niet later dan een uur of 11.

Ik sport alleen in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Webdev:

6:30 opstaan
7:00 met de auto naar het station
9:00 aankomst kantoor, werken
17:00 met de trein richting huis
19:00 eten, opruimen, etc
20:30 tijd voor ontspanning
00:00 slapen
eL_Jay schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:23:
ga dichter werken bij waar je woont
Dit is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker als je (like me) in een gat in Drenthe woont :P er is niet altijd veel werkgelegenheid in de buurt! En als je landelijk woont (dit heb je te danken aan je ouders), is een lange reistijd niet te ontwijken. Mijn reis begint dan ook elke ochtend om 7:00 om op 9:00 op kantoor te zijn, 17:00 weg en 19:00 thuis. Ik sta gelijk op met TS en kom later thuis.

Voor een stageperiode ga je immers niet huren, tegen de tijd dat je echt ingetrokken bent mag je alweer terug naar school. Laat staan dat je in die korte periode een huurwoning kan krijgen, de woningbouw heeft wachttijden langer dan je stageperiode. Particulier huren is ook geen optie door de inkomenseis, ongeveer het tienvoudige van je stageinkomen :')

Het enige alternatief is ontzettend veel geld lenen en dichter bij school gaan wonen, waar vaak ook wel werk is.

Of zorgen dat je ouders weinig inkomen hebben en dat je zelf wat langer over je school hebt gedaan: dan krijg je namelijk uitwonende beurs en huursubsidie en is het wél mogelijk. Modaal verdienende ouders en in 1x je studie doorlopen mogen zelf hun boontjes doppen. Je best doen loont niet in Nederland ;)
Anoniem: 909251 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:42:
En moesten jullie wennen aan deze tijden na school? Meestal ben je met school om ongeveer 3-4 uur klaar en ben je al om 5 uur meestal thuis.
Ik was er zelf redelijk aan gewend omdat ik 16 uur parttime naast mijn studie werkte. Dit heb ik langzaam opgebouwd waardoor je langzamerhand in 'het ritme' komt; dat is het dingetje! Na een paar weken ben je er aan gewend en valt het wel mee.
Snap dat het ontzettend zwaar is als je hier in 1x invalt. Je bent zeker niet de eerste van wie ik dit hoor.
Hoe doen jullie developers dat? Hoeveel vrije tijd houden jullie over na werk?
Maar nog belangrijker, hoe besteed ik mijn tijd goed? Mijn oom is een developer en die zegt dat hij bijna elke dag minimaal een uurtje na werk aan zelfstudie doet.
Ik sport en slaap veel te weinig, dat vooral... :X doordeweeks sport ik eigenlijk niet en slaap ik maximaal 6 uur per nacht. Daar komt wel bij dat ik met de trein naar mijn werk kan, waardoor ik zowel heen als terug iets meer dan een half uurtje slaap pak.
Echt, het openbaar vervoer is soms ontzettend ruk, maar biedt echt voordelen. Het is meer dan 2,5 uur per dag, maar daarvan kan ik dus mooi een uur slapen en een uur series kijken. In de ochtend lig ik iets langer in bed en ontbijt in de trein.

Maar hoeveel tijd ik overhoud? Om 20:00-21:00 ben ik klaar met eten en de klusjes die m'n ouders van me verwachten als thuiswonende, dan blijven er nog 3 uurtjes over voor ontspanning. En die heb ik ook echt nodig :P echt: neem je tijd hiervoor. De periode waarin ik lastige tentamens, grote groepsopdrachten en mijn parttime werk in dezelfde week aan het proppen was heb ik niet ontspannen, dit heeft me uiteindelijk een aantal weken uit de running gehaald. Durf nee te zeggen!

Je bent daarnaast nog student, dus zelfstudie zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Je stagebedrijf moet daar ruimte voor geven als het werkgerelateerd is.
Wat ik aan zelfstudie doe is meer hobby en dus ook ontspanning. Dat komt daarmee sowieso terecht op de zondag.

Laatste tip, als je een tijdje bezig bent: vrijdag of maandag thuiswerken! Je bespaart de reistijd en kan als ontspanning even de vaatwasser uitpakken en dergelijke :)

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 18-04-2017 10:55 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Hier mijn luizenbestaan:

3 keer per week:
8.00u opstaan
9.30u naar kantoor
16.00u naar huis
16.30u chillen
18.00u avondeten
18.30u chillen
21.00u bedtijd (dan lig ik er om 22.30u op zijn vroegst in)

Andere dagen vul ik met (zorg gerelateerde) administratie, zelfstudie, ziekenhuisbezoeken, hobby's, sport, boodschappen, vrienden/familie en uitrusten voor de volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Laatst online: 09-06 12:36
Systeembeheerder

06:25 wekker
Rond 06:35 eruit
Rond 07:00 klaar met douchen tanden poetsen aankleden etc etc
Om 07:15 klaar met ontbijt eten en lunch maken om mee te nemen
Om 07:15 vertrekken naar werk
Om 07:25-07:30 op werk
Om 16:00 klaar met werk
Om 16:15 thuis

En dan kan ik alles doen wat ik wil. Soms boodschapje, soms huis schoonmaken, soms plat op de bank chillen, soms heb ik afspraken met familie of vrienden. En dan doe ik uiteraard ook nog wel eens avondeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Richh En het is maar de vraag of je gelukkiger wordt van dichter bij je werk wonen. Ik zou vreselijk ongelukkig zijn als ik naar de stad moest verhuizen! Ik heb nu een langere reistijd dan toen ik nog in Assen woonde, maar heb wel veel meer niets-doen tijd. In Assen zaten we altijd dingen te zoeken zodat we weg konden: naar buiten (en dan heb ik het niet over de achtertuin, maar weg kunnen kijken). Nu we buiten alles wonen (in een miniem klein dorpje), hebben we minder behoefte om weg te gaan, ik kijk door mijn keukenraam al naar "buiten" en hebben we dus meer tijd.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
Mijn werkdagen zijn van 07:30 tot 16:00 (vaak 16:30-17:00).

Waar ik zelf veel van geniet is dat ik maar een reistijd van 15min heb, ook 4 dagen in de week werken zorg voor net wat meer vrijheid. Je levert wat loon in, maar de tijd die je kunt besteden aan andere dingen is in mijn opinie onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:57:
@Richh En het is maar de vraag of je gelukkiger wordt van dichter bij je werk wonen. Ik zou vreselijk ongelukkig zijn als ik naar de stad moest verhuizen! Ik heb nu een langere reistijd dan toen ik nog in Assen woonde, maar heb wel veel meer niets-doen tijd. In Assen zaten we altijd dingen te zoeken zodat we weg konden: naar buiten (en dan heb ik het niet over de achtertuin, maar weg kunnen kijken). Nu we buiten alles wonen (in een miniem klein dorpje), hebben we minder behoefte om weg te gaan, ik kijk door mijn keukenraam al naar "buiten" en hebben we dus meer tijd.
Grappig om te lezen :) ik ben zelf opgegroeid in een klein dorpje op het platteland, en ik ben er al een paar jaar helemaal klaar mee. Altijd 5km+ fietsen om naar vrienden toe te gaan, en -in mijn geval- hebben de dieren die om het huis heen lopen altijd aandacht nodig als het nét even niet uit komt. Zo in de lente gaan de zaterdagen op aan werken in de tuin, dit zie ik persoonlijk ook zeker niet als ontspanning :P

Waarschijnlijk heb je geen vee om je huis lopen wat ontzettend veel tijd zal schelen en inderdaad meer rust biedt dan de stad. Zelf verwacht ik juist meer rust in de stad dan wat ik nu thuis heb :P

Ik ben aan het aftellen tot ik klaar ben met mijn opleiding zodat ik eindelijk kan verhuizen en op mezelf kan wonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Wonen in een dorp en/of het platteland is natuurlijk niet per definitie gelijk aan het hebben van dieren/vee, net zo min als dat het wonen in een stad per definitie betekend dat de huizen peperduur zijn, er alleen maar zat volk voorbij komt lopen in de weekenden en parkeren onmogelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Daffie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:15:
Wonen in een dorp en/of het platteland is natuurlijk niet per definitie gelijk aan het hebben van dieren/vee, net zo min als dat het wonen in een stad per definitie betekend dat de huizen peperduur zijn, er alleen maar zat volk voorbij komt lopen in de weekenden en parkeren onmogelijk is :P
Klopt natuurlijk volledig :) het merendeel heeft wel verstandige ouders inderdaad geen dieren. :+

En mijn verhuisplannen gaan ook zeer zeker niet naar Amsterdam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Laatst online: 02-05 04:50

Irrival

"Dispel the Darkness"

Harm_H schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:28:
[...]
Dat legde ik uit in mijn post, "Het verschil tussen een developer die 32 uur werkt versus 40 uur is praktisch onzichtbaar aan het einde van het jaar, vooral als je kwaliteit meeneemt". Developers, en de meeste creatieve beroepen, leveren nauwelijks in op productiviteit bij iets minder uren.

Natuurlijk als werkgever zou ik mensen ook voor het blok zetten om 40 uur te werken of om minder te verdienen, puur omdat het 'gewoon' is.

Bronnen:*knip* Thanks voor Links ;)

We maken onszelf gek, en passen ons aan verouderde omstandigheden uit 1900, omdat verandering eng, moeilijk en confronterend is. Niet alleen over het aantal uur dat je collega werkt, en dat mensen slecht met vrije tijd om kunnen gaan, maar ook bijvoorbeeld met klimaatverandering (ons gasverbruik, auto's, vlees eten). Of zoals ze 300 jaar geleden zeiden "ik wil geen molen in mijn wijk!". Een beetje scepsis is heel goed, maar met mate.
Hulde voor jou.

Ik voel dat ik zelf steeds meer weerstand begin op te bouwen tegenover de 8-uur durende werkdag. Het is een systeem dat geïndoctrineerd is tijdens de industriële revolutie. Dit zijn regels die horen bij een verouderde maatschappij en dat zie ik graag veranderen.

Zelf ben ik voorstander van de 5-uur durende werkdag, want een creatieve geest kan je niet dwingen om in bepaalde tijdstippen te presteren. Soms zit ik savonds te werken, omdat ik dan opeens een creatieve impuls krijg. Helaas gaat dan wel weer de wekker om 7:30 en wordt ik verplicht om aanwezig te zijn.

Ik hoop dat de MKB-bedrijven langzaam van dit soort studies gebruik gaan maken en dergelijke systemen gaan implementeren. Resultaten lees ik graag in! Wil op mijn werk ook een "shift" realiseren, maar op dit moment wordt ik nog hard uitgelachen. Het zal ook geen gemakkelijke worden, aangezien er een hoop publieke partijen het 8 tot 4/5 systeem hanteren. Daarnaast zul je rekening moeten houden met iedereen zijn werktijden en zal je dus ook moeten nadenken over bereikbaarheid. Je zal altijd in de morgen of in de middag bereikbaar moeten zijn voor de buitenwereld.

On-topic:

07:30: Gevecht met wekker
08:00: Vertrek naar werk
08:30 - 17:30/18:00: werken (vrijdag maar halve of vrij)
18:00/18:30 - 19:00/19:30: Eten

Na het eten heb ik vrij om te doen wat ik wil (werken, gamen, serie kijken)

21:30 - 23:00 Sporten - douchen
00:00: Slapen

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Webdev:

6:45 wekker
6:55 uit bed
7:15 naar de bus
8:15 op het werk
16:45 naar de bus
17:45 thuis
18:00 koken, eten, afwassen etc.
20:00 tv kijken, achter pc, huishouden
22:30 slapen

Dit geldt ook voor m'n vriendin. Alleen haar werkdagen zijn langer, ik wacht meestal met eten op dr.
edit: sporten doe ik niet aan. Ik fiets zo'n 40-45 minuten per dage naar/van de bus, en loop daarnaast nog zo'n 30 minuten per dag van/naar de bus. Daarnaast af en toe traplopen op de zaak en thuis.

[ Voor 27% gewijzigd door NeFoRcE op 18-04-2017 11:25 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Richh schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:13:
[...]

Grappig om te lezen :) ik ben zelf opgegroeid in een klein dorpje op het platteland, en ik ben er al een paar jaar helemaal klaar mee. Altijd 5km+ fietsen om naar vrienden toe te gaan, en -in mijn geval- hebben de dieren die om het huis heen lopen altijd aandacht nodig als het nét even niet uit komt. Zo in de lente gaan de zaterdagen op aan werken in de tuin, dit zie ik persoonlijk ook zeker niet als ontspanning :P

Waarschijnlijk heb je geen vee om je huis lopen wat ontzettend veel tijd zal schelen en inderdaad meer rust biedt dan de stad. Zelf verwacht ik juist meer rust in de stad dan wat ik nu thuis heb :P
wonen :)
We hebben geen boerderij! We hebben gewoon een huis met een leuke tuin (1000m2 totaal), onderhoudsarm, in een klein dorp (van zo'n 100 inwoners). Het enige wat het vraagt is wat meer planning: boodschappen doen we als we naar huis rijden, één keer in de week, naar de stad/bioscoop doen we 's avonds na het werk (hebben we beide weinig behoefte aan, dus dat gebeurt niet vaak).

@Daffie Ik denk dat wat wij wilden wel degelijk onbetaalbaar was geweest in de stad: minimaal 750m2 grond, groot huis met twee werkkamers beneden, grote woonkeuken, slaapkamer, logeerkamer en minimaal 2 wc's (waarvan er één in de badkamer mocht zijn). En niet te vergeten: een eigen privé parkeerplaats, het liefst voor minimaal 2 auto's. Een kwestie van prioriteren :D

@Irrival Werkdagen van 8 uur zijn niet zozeer het probleem. Ik zou alleen nooit bij een bedrijf willen werken waar je perse tussen 10 en 5 aanwezig moet zijn (of kies een ander 7-urig blok). Vrijheid van start- en eindtijd vind ik belangrijker dan de lengte van de werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:06
Operator:
3 van mijn 5 werkdagen:

2:30 Wekker
2:45 Klarigheidmaken
3:05 Fietsen naar werk
3:30 Werken
8:10 eerste broodje naar binnen werken. ( daarvoor lukt echt niet, geen trek/honger )
11:00/12:00 klaar met werken.
12:30 de 2 kleine kinderen naar bed brengen en het huis een beetje opruimen van het speelgoed en stofzuigen.
12:50 Tijd om even te relaxen
15:00 kids worden wakker, lekker met de kinderen bezig zijn.
17:30 beginnen met koken en eten
19:00 de vaat afwassen
19:30 kinderen naar bed, even relaxen met mijn vrouw op de bank
21:00 naar bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Laatst online: 02-05 04:50

Irrival

"Dispel the Darkness"

@Wailing_Banshee Verplichte werkdagen van 8 uur zijn zeker het probleem. Je moet de 8 uur maken, schrijven en registreren. Als je op het werk aankomt dien je tot half 6 "productief" te zijn. Dit is natuurlijk wel erg zwart-wit en realiteit kan nog wel eens afwijken.

Vrijheid van start-en eindtijd heb ik in zekere zin. Ik mag kiezen of ik om 8 uur of 9 uur begin (en alles daar tussen).. 8)7

Ik denk dat het ook wel ligt aan de branche waarin je je bevindt als werknemer.

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _h93
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik ben echt verwend als ik het zo lees! Mijn werk is dan ook 10 minuten met een brommertje (of 20 minuten met de bus) reizen.

Reistijd naar werk minimaliseren, ik zou er echt niet gelukkig van worden als ik elke dag 3 uur moet reizen in een overvolle trein of in de file staan o.i.d.

Op een normale dag, dit wijkt soms af omdat ik regelmatig VC's heb met andere tijdzones en dan dus eerder begin, of later stop :) :
08:30, wekker
09:00 - 09:30, op kantoor
17:30 - 18:00, Einde werkdag
18:00, sporten
20:00, koken, eten, boodschappen, huishouden etc.
21:30, vrije tijd
01:00, naar bed

Prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Laatst online: 16-06 09:47
5:20 - wekker 1 - mijn vrouw staat op een geeft de baby eten
5:50 - wekker 2
6:05 - wekker 2 - 2de keer - ik probeer op te staan op en verzorg de baby
6:15 - ontbijten
6:30 - onder de douche, tanden poetsen, kleren aan, ....
6:30 - mijn vrouw vertrekt ten laatste naar haar werk.
6:55 - baby klaarmaken (pamper, kleedjes, vezorgingstas...)
7:15 - hond nog snel eten geven
7:20 - zorgen dat alles in de auto zit en huis afsluiten (deuren vast, rolluiken omhoog, zorgen dat alle elektische apparaten af staan zoals de koffiezet en vaatwas)
7:45 - baby aan de creche afzetten
8:00 - beginnen werkdag
17:00 - einde werkdag
17:30 - baby aan creche halen
18:00 - thuis, baby verzorgen, eten geven, zelf koken, hond eten geven, was doen etc, nog eens snel de hond uitlaten, winkel,
19:30 - avondeten
20:00 - poging tot baby in bed
20:30 - de meeste zaken klaar leggen voor morgen
21:00 - poging tot een serie kijken/
22:30 - zelf ten laatste naar bed
23:00 - mijn vrouw geeft de baby eten
01:00 - mijn vrouw geeft de baby eten
03:00 - mijn vrouw geeft de baby eten
...

Ik garandeer je het, met een baby in huis is het rond de klok vliegen en lopen en is er geen tijd meer over voor andere zaken al zou je dat best willen.

Ook gaat het vaak verkeerd: baby kotst, plast alles onder, de hond die de keuken onder kotst, bepaalde zaken niet vinden zoals portefeuille, autosleutels, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Irrival Ik zou ook niet tot half zes productief kunnen zijn. Rond 4 uur is het bij mij echt wel op. En dus ga ik daarna naar huis. En dan heb ik er al zo'n 8 1/2 uur opzitten (half uur pauze). Ik zou echt heel ongelukkig worden als ik pas na 8 uur mocht beginnen en toch dan tot half zes door moet gaan!

@DinoBe jij geeft goed weer waarom mensen die hun vrije tijd belangrijk vinden geen kinderen moeten nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:18

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik ben dan geen dev., ik ken het probleem ook... maar in een lichtjes andere vorm: (gelukkig) moet ik er geen studies meer bijnemen! :)

Vertrek om 7u 's ochtends... ben om 19u20 à 19u30 terug thuis... vroeger ging ik nog makkelijk 2 uurtjes per dag gaan sporten (was vrij fanatiek muurklimmer + instructeur) maar daar heb ik de laatste jaren gewoon geen tijd meer voor, sinds ik verhuisd ben woon ik ook niet meer vlakbij de plaats waar ik de sport kon beoefenen, en er is er geen in de buurt van waar ik nu woon dus zou alweer makkelijk een uur aan heen/terug rijden verliezen dus laat maar zo. 8)7

Heb ook een zittend werk maar ik combineer gelukkig het nuttige/noodzakelijke met het aangename: ik heb 20km/dag woon-werk fietstraject dus die dagelijkse beweging neem ik er uiteraard graag bij.

bij mij is het 's avonds: thuiskomen, eten, nog wat spelen/kleuren/knutselen/tv-kijken met dochtertje voordat ik of vrouw de kleine in bed gaat leggen, en dan is het al makkelijk 21u en begint bij ons de 'avondrust' dus zo is de dag snel voorbij...

Dus geen nood, het is compleet normaal; time flies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Met alle respect, maar ik vind het wel een beetje vermakelijk om te lezen dat iemand op 3VWO zijn leven toch zo druk vindt... Als ik iets als meest relaxte periode uit mijn leven mag aanmerken is het denk ik toch wel die 6 jaar dat ik op het VWO zat, geen zorgen, geen verantwoordelijkheid buiten af en toe wat toetsen. Als je je nu al denkt dat je het zo druk hebt, dan moet je nog veel leren over het echte leven :+ Vergeet vooral niet te genieten van die periode, je krijgt er alleen maar spijt van als je het niet doet. Soms moet je ook gewoon de onverantwoordelijke scholier gaan uithangen...
Opa vertelt eventjes over het echte leven :+ Die ervaringen verschillen enorm van persoon tot persoon. Zelf heb ik geen heel slechte schooltijd gehad, maar vind ik het leven daarna wel veel prettiger en gemakkelijker geworden. Je gaat steeds relevantere dingen doen en krijgt steeds meer rechten, vrijheden en financiële ruimte. De keerzijde is uiteraard ook meer verantwoordelijkheid, maar je hebt als het goed is de gereedschappen om daarmee om te gaan.

Ik denk echt niet met weemoed terug naar de tijd dat ik geen idee hoe ik zelf in elkaar stak, hoe de wereld in elkaar stak, hoe ik dingen op de rit kreeg en dat ik met school bezig moest zijn in plaats van iets met relevantie dat mijn interesse heeft.
DinoBe schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:48:
5:20 - wekker 1 - mijn vrouw staat op een geeft de baby eten
[...]
23:00 - mijn vrouw geeft de baby eten
01:00 - mijn vrouw geeft de baby eten
03:00 - mijn vrouw geeft de baby eten
Wanneer slaapt jouw vrouw? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 18-04-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:14:
[...]

Opa vertelt eventjes over het echte leven :+ Die ervaringen verschillen enorm van persoon tot persoon. Zelf heb ik geen heel slechte schooltijd gehad, maar vind ik het leven daarna wel veel prettiger en gemakkelijker geworden. Je gaat steeds relevantere dingen doen en krijgt steeds meer rechten, vrijheden en financiële ruimte. De keerzijde is uiteraard ook meer verantwoordelijkheid, maar je hebt als het goed is de gereedschappen om daarmee om te gaan.

Ik denk echt niet met weemoed terug naar de tijd dat ik geen idee hoe ik zelf in elkaar stak, hoe de wereld in elkaar stak, hoe ik dingen op de rit kreeg en dat ik met school bezig moest zijn in plaats van iets met relevantie dat mijn interesse heeft.
Mee eens. Tijdens mijn HBO studie Informatica, die ik verkort heb gedaan, heb ik het ontzettend druk gehad. Redelijk volle dagen school, daarnaast nog een bijbaan om e.e.a. te kunnen bekostigen. Bij mijn opleiding had je maar voor een paar vakken een paar keer per jaar een tentamen, bij de meeste vakken ging je gewoon elk blok (10 weken) werken aan een project en die moest op het einde af zijn. Dus je had niet zozeer 8-9 weken weinig te doen en dan ineens heel veel, maar de druk zat er constant wel een beetje op.

Dus de dagen waren redelijk intensief en als ik dan thuis kwam had ik nog al gauw 1,5-2,5 uur per dag nodig om me de stof eigen te maken en de boel af te krijgen. En dan nog uiteraard alle normale zaken zoals boodschappen koken opruimen, 2x per week werken, en af en toe nog wat leuks proberen te doen.

Als ik dat vergelijk met nu, ik ga om 07:15 van huis en ben om 16:15 weer thuis. Alle huishoudelijke taken zijn er natuurlijk nog steeds maar daarnaast heb ik vrijwel nooit echt verplichtingen meer. Heerlijk.

Maargoed, een en ander zal er erg van af hangen hoe goed je bent in leren, hoe snel je bepaalde stof beheerst, en hoe druk je carrière is. Een 9-to-5 Caissière zal na sluitingstijd niks meer werkgerelateerd hoeven doen maar een [insert job here] zal wellicht nog zaken moeten voorbereiden, zelfstudie, notulen uitwerken, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Daffie op 18-04-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Laatst online: 16-06 09:47
Zoals je kan lezen, tussen 2 borstvoedingssessies in. Niet te onderschatten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DinoBe schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:20:
Zoals je kan lezen, tussen 2 borstvoedingssessies in. Niet te onderschatten....
Waar zie ik dat? Ik zie alleen dat ze de godganse nacht in de weer is met je kroost en overdag ook nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peidur
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik heb ook reguliere werkdagen waarmee ik 12uur lang van huis ben. Vooral door de reistijd van 1.20u.
Dit forum geeft goed inzicht in waar tijd valt te winnen.

Ik reis dagelijks met de trein tussen Utrecht en Den Haag. Vooral omdat dit een passieve manier van reizen is, heb ik geen behoefte om me na een werkdag nog druk te maken. Vaak vul ik deze tijd dan ook met (online) socialiazen of soms een dutje.

Inmiddels ben ik wel aan het overwegen om deze tijd anders in te delen, door een motorrijbewijs te halen denk ik deze tijd te verkorten en een meer actieve manier van reizen te ontwikkelen waardoor ik niet slaperig thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peidur schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:50:
Inmiddels ben ik wel aan het overwegen om deze tijd anders in te delen, door een motorrijbewijs te halen denk ik deze tijd te verkorten en een meer actieve manier van reizen te ontwikkelen waardoor ik niet slaperig thuis kom.
Wat win je daar concreet mee, behalve dat je die tijd niet meer aan andere zaken kunt besteden? Juist Utrecht - Den Haag is zo'n traject waarbij de trein moeilijk te verslaan valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:48:
[...]

Waar zie ik dat? Ik zie alleen dat ze de godganse nacht in de weer is met je kroost en overdag ook nog werkt.
Z'n vrouw komt nooit meer thuis :p

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Graag niet alleen je dagindeling opsommen, maar ook toelichten. Het blijft een discussie-forum. :)