Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
7.45 - Opstaan
8.59 - Naar het werk
9.00 - Start werkdag
17.30 - Einde werkdag
17.31 - Thuis
18.00 - Eten
18.30 - Rellen met mijn zoontje + daarna naar bed brengen
20.00 - Aan de koffie
1.00 - Slapen

tussen 20.00 en 1.00 is het tv kijken, sporten, bij vrienden langs, vrijwilligerswerk, familiebezoek enz. enz.

Grootste winst is 1 minuut van mijn werk wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
5:15 - Wekker
5:20 - Douchen, aankleden tanden poetsen e.d.
5:45 - In de auto richting werk
6:30 - Aankomst kantoor en werken
15:45 ~ 16:00 - Inpakken en wegwezen
16:45 ~ 17:00 - Thuis
18:00 Kleine man eten geven
18:00 ~ 19:00 - Zelf ook nog even eten
19:00 Kleine man naar bed
22:00 - Richting bed
23:00 - Kleine man nog een papfles

En dat 4 dagen per week. Ik werk 36 uur in 4 dagen... leek een goed idee toen de kleine op komst was maar valt in de praktijk nog wel eens tegen aangezien de kleine het vertikt om nachten door te gaan slapen en rustig om 4:00 in de morgen praatjes begint te krijgen. Het is even niet anders maar ik verlang weer naar de nachten waar ik eens een uurtje of 6 achter elkaar door kan slapen ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:48:
[...]

Waar zie ik dat? Ik zie alleen dat ze de godganse nacht in de weer is met je kroost en overdag ook nog werkt.
Voor een ouder is werk ook deels ontspanning ;)

Zelf als System Engineer:

6:30-7:00 Opstaan (met kinderen heb je geen wekker meer nodig)
7:00-7:30 Ontbijt maken, eten en kinderen (2) aankleden
7:30-8:00 Persoonlijke verzorging
8:00-9:00 Reistijd (30-45 min)
9:00-17:00 Werktijd (8 uur per dag, afhankelijk van aankomst)
17:00-18:00 Reistijd (30-45 min)
18:00-18:15 Avond eten
18:15-18:30 Tafel afruimen / verzorging kinderen
18:30-19:00 Voorbereiding bedtijd
19:00-19:30 Kinderen naar bed brengen
19:30-21:00 Wederhelft aandacht geven
21:00-22:00 Eigen tijd
22:00-6:30 Slapen (met hier en daar een onderbreking)

Aangezien ik zelf geen tijd kan maken om te sporten probeer ik dit te combineren door trap te nemen ipv de lift en waar ik de tijd heb altijd te lopen / fietsen. Daarnaast ben ik +/- 4-5 uur per week bezig met zelfscholing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
R2D2 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:37:
5:15 - Wekker
5:20 - Douchen, aankleden tanden poetsen e.d.
5:45 - In de auto richting werk
6:30 - Aankomst kantoor en werken
15:45 ~ 16:00 - Inpakken en wegwezen
16:45 ~ 17:00 - Thuis
18:00 Kleine man eten geven
18:00 ~ 19:00 - Zelf ook nog even eten
19:00 Kleine man naar bed
22:00 - Richting bed
23:00 - Kleine man nog een papfles

En dat 4 dagen per week. Ik werk 36 uur in 4 dagen... leek een goed idee toen de kleine op komst was maar valt in de praktijk nog wel eens tegen aangezien de kleine het vertikt om nachten door te gaan slapen en rustig om 4:00 in de morgen praatjes begint te krijgen. Het is even niet anders maar ik verlang weer naar de nachten waar ik eens een uurtje of 6 achter elkaar door kan slapen ;)
Van wat ik van anderen hoor kan je hoe dan ook slechte slaap verwachten met een hummeltje in huis. Of je nou vroeg begint, laat begint of gewoon niet meer gaat werken, die houdt je wel wakker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
rikpro schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:43:
[...]

Van wat ik van anderen hoor kan je hoe dan ook slechte slaap verwachten met een hummeltje in huis. Of je nou vroeg begint, laat begint of gewoon niet meer gaat werken, die houdt je wel wakker :P
Klopt, het is gewoon *** die gebroken nachten, kunnen ze 1000 keer roepen "je krijgt er zoveel voor terug"... en dat zal allemaal best maar als je gemiddeld genomen niet meer als 3 uurtjes ononderbroken achter elkaar slaapt per nacht wordt het leven er niet gezelliger op ;)

Gelukkig kunnen we het thuis vooralsnog goed relativeren tot "alles is een fase, deze duurt alleen wat langer" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Deveon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:42:
Voor een ouder is werk ook deels ontspanning ;)
Klopt, maar als je de hele nacht in de weer bent en overdag werkt is de lol er heel snel af ;)
R2D2 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:51:
Klopt, het is gewoon *** die gebroken nachten, kunnen ze 1000 keer roepen "je krijgt er zoveel voor terug"... en dat zal allemaal best maar als je gemiddeld genomen niet meer als 3 uurtjes ononderbroken achter elkaar slaapt per nacht wordt het leven er niet gezelliger op ;)
Wat nog wel helpt is dat het de ene nacht het kind van de ene ouder is en de andere nacht het kind van de andere ouder. De ouder die mag doorslapen kan dan oordoppen indoen. Zo pak je tenminste nog wat normale nachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Mooi, die opsommingen van de dagbesteding op een werkdag.

Nou, hier dan. Beetje ideale plaatje - want het opstaan gaat soms iets moeizamer, evenals het naar bed gaan (en die twee hebben dan weer een verband :P ). En dan gaat alles wat schuiven...

6.30 - 7.00 uur: opstaan + ochtendritueel
7.00 - 8.00 uur: reizen naar werk.
8.00 - 17.30 uur: werken
17.30-18.30 uur: reizen naar huis
18.30 - 19.30 uur: koken en eten
19.30 - 22.00 uur: eigen tijd

Ik werk 40 uur en heb 1 middag de kinderen, overige dagen dus 9 uur werken. Merk zelf dat ik niet altijd genoeg heb aan deze tijd voor mezelf - aangezien ik die natuurlijk ook nog moet delen met vrienden, familie en overige semi-verplichte activiteiten zoals vrijwilligerswerk....
HansvDr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:22:
7.45 - Opstaan
[...]
1.00 - Slapen
En dat is genoeg slaap? Dit zou ik persoonlijk geen week volhouden.... Als ik één enkele avond doordeweeks om 1.00 uur naar bed zou gaan ben ik de gehele resterende week bekaf :P

[ Voor 18% gewijzigd door kazz1980 op 18-04-2017 15:15 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:14:
[...]

Opa vertelt eventjes over het echte leven :+ Die ervaringen verschillen enorm van persoon tot persoon. Zelf heb ik geen heel slechte schooltijd gehad, maar vind ik het leven daarna wel veel prettiger en gemakkelijker geworden. Je gaat steeds relevantere dingen doen en krijgt steeds meer rechten, vrijheden en financiële ruimte. De keerzijde is uiteraard ook meer verantwoordelijkheid, maar je hebt als het goed is de gereedschappen om daarmee om te gaan.
Juist die relevantere dingen en die extra rechten en vrijheden, brengen ook extra plichten en verantwoordelijkheden met zich mee wat weer kan zorgen voor extra stress. Ik vond mijn VWO tijd echt zo eenvoudig, kwam er met twee vingers in de neus doorheen (en mijn moeder elk jaar maar weer zeggen "volgend jaar zul je toch écht hard aan de bak moeten" :') ) Maar goed, zoals je ook al zegt: het verschilt heel erg van persoon tot persoon, maar ik had er niet aan moeten denken om tijdens mijn schoolperiode mezelf zoveel druk op te moeten leggen.
Ik denk echt niet met weemoed terug naar de tijd dat ik geen idee hoe ik zelf in elkaar stak, hoe de wereld in elkaar stak, hoe ik dingen op de rit kreeg en dat ik met school bezig moest zijn in plaats van iets met relevantie dat mijn interesse heeft.
Ach, ik weet momenteel op mijn 35e nog steeds niet hoe ik zelf in elkaar steek :+

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
Playa del C. schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 07:46:

Mensen die echt hard werken en veel uren maken, krijgen (als ze het goed doen) ook echt veel geld ervoor terug. Er zijn genoeg vrachtwagenchauffeurs en timmermannen die twee keer zoveel verdienen als iemand met een 'HBO-baan'.
Veel verdienen en weinig uren maken is ook mogelijk als je veel waarde creert voor je baas/klanten.
Playa del C. schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 07:46:

Over het lang studeren, want dat is lekker relaxed: dat is prima en ieder zijn keus. Je begint daardoor wel later met werken en iets op te bouwen. Ik doe zelf alles zo snel mogelijk en ben als ik 45 ben van de hypotheek af en als ik 50 ben zijn de kinderen 18+. Kan daarna dus gemakkelijk werken aan vervroegd pensioen/financiële onafhankelijkheid. Dat terwijl ik absoluut niet hard of veel werk.
Gewoon veel minder uitgeven dan dat er binnen komt en je wordt vanzelf FO. We zijn FO en begin/mid dertig ;)
Irrival schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:20:

Ik voel dat ik zelf steeds meer weerstand begin op te bouwen tegenover de 8-uur durende werkdag. Het is een systeem dat geïndoctrineerd is tijdens de industriële revolutie. Dit zijn regels die horen bij een verouderde maatschappij en dat zie ik graag veranderen.

Zelf ben ik voorstander van de 5-uur durende werkdag, want een creatieve geest kan je niet dwingen om in bepaalde tijdstippen te presteren. Soms zit ik savonds te werken, omdat ik dan opeens een creatieve impuls krijg. Helaas gaat dan wel weer de wekker om 7:30 en wordt ik verplicht om aanwezig te zijn.
Werk van thuis uit? Ik begin en eindig wanneer ik wil; meestal van 10-18:30 met erg lange pauzes. Soms begin ik 's middags, stop ik al om 2, of werk ik 4 dagen ipv 5. We hebben ook 'ongelimiteerde vakantie'. Terug naar een 9-5 gaat erg moeilijk zijn...

[ Voor 30% gewijzigd door koentje115 op 18-04-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metalfreak schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:13:
Juist die relevantere dingen en die extra rechten en vrijheden, brengen ook extra plichten en verantwoordelijkheden met zich mee wat weer kan zorgen voor extra stress.
Zoals ik al zei staan tegenover die plichten en verantwoordelijkheden ook extra capaciteiten en vaardigheden. Hoewel mijn werklast toen nu in absolute zin niet te vergelijken valt met die van toen, voelt het allemaal een stuk prettiger. Ik weet steeds beter wat ik doe en, ook niet onbelangrijk, weet dat je van onverwachte zaken ook niet hoeft te schrikken.

Dat is dan nog even los van dat het totale gebrek aan relevantie van school niet motiveert. Dan doel ik niet op de waarde van de opleiding, maar dat je niets concreets bijdraagt. Je bent alleen maar onderweg om dat ooit te gaan doen. Iets relevants doen is dan een ware verademing.
Ach, ik weet momenteel op mijn 35e nog steeds niet hoe ik zelf in elkaar steek :+
Fair point, al is het doorgaans wel iets minder niet dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 12:52
6:54 Opstaan, eten, aankleden
7:30 Weg van huis
7:50 - 8:00 Op het werk (afhankelijk van drukte op de weg)
16:30 - 16:45 Naar huis
17:15 - 18:00 Relaxen op de bank
18:00 - 18:30 Koken
18:30 - 19:30 Eten (Afhankelijk van hoe laat mijn vriendin thuiskomt, dit wisselt nog wel eens)
19:30 - 22:45 Relaxen

Best goed te doen, ik heb nu geen werk bij de klant. Als dat wel het geval is kan dit schema zomaar helemaal omgaan...

Overigens al een aantal keer gekscherend met mijn vriendin zitten sparren om richting het oosten/midden van het land te verhuizen en daar een paardenpension te beginnen om zo een wat meer buitenleven te hebben (En nee dan is het geen manege waarbij je de hele dag aan het werk bent maar een groepsstalling waarbij de paarden in de periode eind april - oktober 24/7 op het land staan waar je wat meer vrije te hebt). Ach, dromen kan altijd :z

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 18:36
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:48:
[...]

Waar zie ik dat? Ik zie alleen dat ze de godganse nacht in de weer is met je kroost en overdag ook nog werkt.
Daar komt het inderdaad op neer. Het komt er bij ons de laatste tijd op neer om gewoon als een team te functioneren, wie eerst thuis komt gaat met de hond wandelen en begint met koken, de andere haalt de baby en houdt zich daar mee bezig. Veel tijd voor andere zaken is er gewoonweg niet, de baby gaat voor en kan heel de planning en dag totaal overhoop halen. Zo wilden we dit weekend de kinderkamer inrichten (ze slaapt nu nog op ons kamer) daar is werkelijk niets van in huis gekomen.

Ons dochter is nu 6 maand en zit in een zware periode, om de 2 uur wil ze eten en inderdaad dat wil zeggen om de 2 uur wakker worden. Ik kan haar helaas niet (zeer beperkt) helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Verschilt per dag. Ik heb meestal twee a drie dagen per week een bijeenkomst, conferentie, borrel, meetup of vrijwilligerswerk / coaching in de avond.

Normale dag:
09:00 Wakker
09:30 Vertrek naar werk
10:00 Aankomst werk
18:30 Naar huis
19:00 Thuis, klusjes doen en eten
19:15 Klaar met bovenstaand en begin vrije tijd
01:30 Voorbereiden op volgende dag (dingen klaar leggen)
01:45 Richting bed
02:00 Slapen

Dit geeft mij ongeveer zes uur aan vrije tijd. Meestal besteed aan bijleren, hobbyprojecten of administratie.

Dag met avondactiviteiten:
08:00 Wakker
08:30 Vertrek naar werk
09:00 Aankomst werk
17:30 Naar volgende afspraak, eten in de auto
18:00 Aankomst avond afspraak
22:30 Vertrek
23:00 Aankomst thuis
01:30 Voorbereiden op volgende dag (dingen klaar leggen)
01:45 Richting bed
02:00 Slapen

Dat beperkt mij tot twee a drie uur vrije tijd.

Tijdens mijn studie had ik minder tijd. De maandag- tot donderdagavond was voor de studie, vrijdag overdag werken, vrijdagavond vrijwilligerswerk, zaterdag werken, zaterdagavond sociaal zijn en zondag de hele dag studeren. Helaas deed ik geen feeststudie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05:52

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:14:
Opa vertelt eventjes over het echte leven :+ Die ervaringen verschillen enorm van persoon tot persoon. Zelf heb ik geen heel slechte schooltijd gehad, maar vind ik het leven daarna wel veel prettiger en gemakkelijker geworden. Je gaat steeds relevantere dingen doen en krijgt steeds meer rechten, vrijheden en financiële ruimte. De keerzijde is uiteraard ook meer verantwoordelijkheid, maar je hebt als het goed is de gereedschappen om daarmee om te gaan.
Daarom denk ik dat ik later, vanaf volgend jaar, maar ook zeker wanneer ik naar de hoge school/universiteit ga, veel meer plezier ga hebben. Juist omdat ik dan iets doe dat ik kan en wat ik leuk vind. Nu nog even met de saaie vakken de rest van het jaar doorkomen en dan hoop ik toch wel meer plezier aan school te beleven.
Ik denk echt niet met weemoed terug naar de tijd dat ik geen idee hoe ik zelf in elkaar stak, hoe de wereld in elkaar stak, hoe ik dingen op de rit kreeg en dat ik met school bezig moest zijn in plaats van iets met relevantie dat mijn interesse heeft.
Juist daarom loop ik nu te dromen dat ik een later een leuk leven ga krijgen en vooral dingen doe dit ik zelf wil, zonder afhankelijk te zijn van anderen, zowel thuis als op het werk.
Metalfreak schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:13:
[Juist die relevantere dingen en die extra rechten en vrijheden, brengen ook extra plichten en verantwoordelijkheden met zich mee wat weer kan zorgen voor extra stress.
Dat weet ik ook, maar toch denk ik dat de extra vrijheden die je krijgt als je uit huis gaat, groter zijn dan de paar nadelen en risico's. Natuurlijk heb je dan ook momenten dat het lastig is, dat je iets moet doen waar je totaal geen zin in hebt of wat je lastig vind.
Ik vond mijn VWO tijd echt zo eenvoudig, kwam er met twee vingers in de neus doorheen (en mijn moeder elk jaar maar weer zeggen "volgend jaar zul je toch écht hard aan de bak moeten" :') ) Maar goed, zoals je ook al zegt: het verschilt heel erg van persoon tot persoon, maar ik had er niet aan moeten denken om tijdens mijn schoolperiode mezelf zoveel druk op te moeten leggen.
Dat het eenvoudig is klopt bij mij dan weer op sommige vlakken wel, maar op andere weer niet. Ik weet dat ik alles kan, of het nu een vreemde taal leren is of een groot verslag schijven of geschiedenis, maar dat ik er de tijd voor moet krijgen. Helaas is dat nu net het probleem bij mij, de tijd. Ik red het normale programma gewoon nauwelijks in de tijd, daarom heb ik ook vrijstelling gekregen van Frans en Duits, dat is echt een enorme vooruitgang voor het stress niveau. Ik hoorde ook al vaak, vooral van docenten, dat 'volgend jaar' een stuk moeilijker wordt en je echt niet zonder iets te doen over kan. Ik werkte al hard, dus er veranderde voor mij niet zoveel.
R2D2 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:51:
Gelukkig kunnen we het thuis vooralsnog goed relativeren tot "alles is een fase, deze duurt alleen wat langer" :+
Hé, dat heb ik vaker gehoord. :) :)

Ik denk door bijvoorbeeld dit topic te lezen al erg goed voorbereid ben op hoe het leven er later uit kan gaan zien en wat normaal is. Ook kijk ik graag programma's als Radar en Kassa, daar leer ik veel van, vooral welke risico's ergens aan zitten en waar je op moet letten. Misschien is dat nu niet helemaal goed, maar ik denk echt dat ik daar later veel voordeel uit ga halen. :)

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 04:50

Irrival

"Dispel the Darkness"

koentje115 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:19:

Werk van thuis uit? Ik begin en eindig wanneer ik wil; meestal van 10-18:30 met erg lange pauzes. Soms begin ik 's middags, stop ik al om 2, of werk ik 4 dagen ipv 5. We hebben ook 'ongelimiteerde vakantie'. Terug naar een 9-5 gaat erg moeilijk zijn...
Dat is natuurlijk ideaal situatie, maar daar zou het bedrijf ook toestemming voor moeten geven. Of in ieder geval je de middelen geven om dit thuis te kunnen doen. Mobiliteit is nog een groot probleem binnen veel bedrijven, net zoals de mijne. Dit is ook de reden dat ik ben begonnen met het schrijven van een nieuwe mobiliteitsstrategie, maar daar komen toch nog wel wat investeringen aan te pas.

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 17:20

koli-man

Bartender!!!!

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:51:

@DinoBe jij geeft goed weer waarom mensen die hun vrije tijd belangrijk vinden geen kinderen moeten nemen!
Nou....ik heb er drie en ik zit nu toch op dit forum te posten :) Alleen de beginjaren is eventjes doorbikkelen. Als ze eenmaal naar school gaan, dan wordt het zeker wat makkelijker. Daarnaast hebben wij een gezamenlijke hobby (muziek/fanfare) waarbij we na de repetitie nog met wat vrienden een pilsje wegtikken.

Maar het is gewoon iets meer plannen en regelen, dat klopt.

oh ja, kinderen nemen klinkt niet lekker. Het is geen vanzelfsprekendheid :X

[ Voor 7% gewijzigd door koli-man op 18-04-2017 16:59 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
kazz1980 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:12:

[...]

En dat is genoeg slaap? Dit zou ik persoonlijk geen week volhouden.... Als ik één enkele avond doordeweeks om 1.00 uur naar bed zou gaan ben ik de gehele resterende week bekaf :P
Ik heb niet heel veel slaap nodig. Ga regelmatig nog wel later. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 16:47
[...]
Veel verdienen en weinig uren maken is ook mogelijk als je veel waarde creert voor je baas/klanten.
Zelf heb ik een werkgever wie het niet zo heel veel uitmaakt of ik daadwerkelijk aan mijn uren kom, als ik de gemaakte afspraken en targets maar behaal. Tevens is het zo dat we 1 dag in de week hebben om gewoon lekker aan te kloten en aan random dingen te werken. Soms komen er vooral flauwekul uit, en soms ook weer hele zinvolle dingen. Maar daar gaat het topic niet over.

Zelf werk ik een aantal dagen vanuit huis en dan maak ik doorgaans werkdagen van 6:00 tot 14:30 zodat ik de middag voor mijzelf heb. zodat ik tijd heb om voor mijn kinderen te zorgen.

Op dagen dat ik naar kantoor ga wisselt het. Dan reserveer ik een dag tussen 6:00 en 18:00 voor het werk. Het gebeurt namelijk met grote regelmaat dat ik naar west, oost of zuid moet.

[ Voor 27% gewijzigd door merauder op 18-04-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-04 14:57
7.45: opstaan & ochtendritueel
8.40 - 9.20: reizen naar werk
9.30 - 18.30: aan het werk
18.40 - 19.20: reistijd naar huis
19.30: koken
20.00 - 0.00: eten & eigen tijd
0.00 - 1.00: in slaap komen

Bovenstaand is mijn reguliere ritme, soms begin ik om 7 uur a half 8 en soms werk ik door tot 8 uur, afhankelijk van de werkdruk.
Ik mijd de spits omdat ik op deze manier veel geld bespaar en mijn werkgever tot 60 euro p/m reiskosten vergoedt, reis met het OV omdat parkeerkosten 60 euro per week bedragen. Maar gelukkig ben ik de meeste vrijdagen vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 09:24
mag niet klagen zie ik met mn 7:15 wekker en 17:15 thuis zie ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:21
06:30: wekker / 06:45 uit bed
06:45: douche en aankleden
07:15: ontbijt
07:30: naar werk.
07:45: aankomst werk / koffie drinken / rustig opstarten
17:00: naar huis
17:15: aankomst thuis, start koken
17:45 / 18:00: eten en begin avond (sport / wandelen / tv kijken / hobbies / studie)
22:00: richting bed, nog wat lezen.
22:30: slapen.

Ik heb echt 8u slaap per nacht nodig wat nu ook prima te doen is nu ik 10/15min. van m'n werk af woon.
Niks te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
07:00 wekker
07:20 klaar met douchen en aankleden etc
07:25 drink ontbijtje
07:30 kleine en ikzelf richting de auto en naar de gast ouder
07:45 bij de gastouder de kleine afgedropt en onderweg naar de zaak
08:00 op de zaak
17:00 de kleine ophalen
17:15 de kleine in de auto naar huis
17:30 thuis en tot een uur of 18:30 met de kleine doorbrengen.
18:45 kleine eten geven en mijn vrouw komt thuis
19:00 kleine in bad en naar bed ondertussen maak ik het eten klaar
19:30 samen eten ( ik kook vrouw doet de kleine in bad )
20:00 afwassen
20:00 tot 23:00 niks bijzonders relaxen of research / boek lezen etc
23:00 kleine eten geven en om 24:00 weer naar bed
24:00 slapen

*Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:38

epic_gram

undercover moderator

ik maak momenteel (tijdelijk in een gat van mijn studie met een sneu bijbaantje) rond de 50 uur per week werk, en ik zit dus ook een beetje met hetzelfde probleem.

In overleg met mijn werkgever heb ik besloten om in 3 dagen tijd rond de 38 uur te maken, en de rest in anderhalve dag. Ik ben nu zondag, donderdagmiddag en vrijdag vrij. Daarom ben je wel echt 3 dagen kwijt, maar heb je in de overige 3~4 dagen wel tijd om boodschappen te doen enzo. Relatief gezien valt het daarom best mee, zeker omdat het een tijdelijke situatie is. Toch sport ik ook veel minder dan vroeger helaas. :(

Binnenkort kom ik in een luxepositie waardoor ik de rest van mijn leven veel minder hoef te werken (rond de 30% minder ofzo) om hetzelfde welvaartniveau aan te houden als nu. Kwestie van slim omgaan met je geld denk ik ;)

Trouwens fijn dat jullie allemaal met zo weinig slaap kunnen, ikzelf heb echt 9 uur nodig om me lekker te voelen. Helaas is het de laatste jaren standaard te weinig :(

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
+/- 07:00 - 07:30: Opstaan
+/- 08:00 - 08:30: Auto in naar kantoor
+/- 09:00 - 09:30: Aankomen op werk
+/- 19:00 - 19:30: Auto in naar huis
+/- 20:00 - 20:30: Aankomen thuis (indien nodig incl. boodschappen)
+/- 20:30 - 21:30: Eten
+/- 21:30 - 22:30: Indien nodig nog wat werken of vakliteratuur lezen (+/- 2 dagen per week), anders een serie kijken, sporten of met vrienden afspreken
+/- 22:30 - 00:00: Serie kijken, sporten of met vrienden afspreken
+/- 00:00 - 00:30: Naar bed

Bovenstaande tijden zijn uiteraard allemaal gemiddeld. Als ik moe ben ga ik uiteraard eerder slapen, als ik geen zin heb om naar kantoor te gaan of uit bed te komen ga ik thuis werken, al komt dat laatste eigenlijk (te) weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:55:
Wat nog wel helpt is dat het de ene nacht het kind van de ene ouder is en de andere nacht het kind van de andere ouder. De ouder die mag doorslapen kan dan oordoppen indoen. Zo pak je tenminste nog wat normale nachten.
Hebben we geprobeerd maar waar de kleine man overdag een goedlachs en makkelijk kind is kan hij in de nachten soms de hele boel bij elkaar schreeuwen... om dan alleen aan te "martelen" is ook zo wat dus dan maar gewoon samen met de vrouw er uit. De ene maakt de fles klaar, de ander kalmeert de kleine man en geeft de fles vervolgens. Iets met gedeelde smart is halve smart of zo :+

Overigens heb ik van vrijdag tot en met zondag geen werkverplichtingen dus dan is de schade van de doordeweekse gebroken nachten links en rechts wel wat in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R2D2 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 06:44:
om dan alleen aan te "martelen" is ook zo wat
Waarom zou je het jezelf aandoen om er iedere keer allebei uit te gaan? Gedeelde smart is leuk, maar zo ga je juist allebei het schip in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
6h15 - 6h45 Opstaan
6h45 - 7h30 Auto /trein naar werk
7h35 - 16h15 Werken
16h25 - 17h15 Trein / Auto naar huis.
17h15 - 18h30 Huis opruimen/Huiswerk kinderen/boodschappen doen
18h30 - 19h30 eten
19h30 - 20h30 Nieuws/actualiteit
20h30 - 22h00 Film/serie met kinderen en/of vrouw af en tot wat werk .
22h00 - 0h30 Eigen tijd meestal gamen of schrijven soms film/youtube .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Ik werk erg flexibel dus niet alle dagen het zelfde, vaak aan het begin van de week wat meer en op vrijdag wat minder.

Als ik 8 uur werk, vroeg op en vroeg thuis:

5:45 - 6:05 Opstaan
6:05 - 6:50 Auto naar het werk
6:50 - 15:15 Werken
15:15 - 16:00 Auto naar huis
16:00 - 17:00 Boodschappen oid doen
17:00 - 18:00 Slapen op de bank
18:00 - 18:30 Eten
18:30 - 22:00 Van alles
22:00 - 23:30 Tv kijken
23:30 - 23:45 Naar bed

Als ik 11 uur werk, vroeg op en laat thuis:

5:45 - 6:05 Opstaan
6:05 - 6:50 Auto naar het werk
6:50 - 18:15 Werken
18:15 - 19:00 Auto naar huis
19:00 - 19:30 Eten
19:30 - 22:00 Van alles
22:00 - 23:30 Tv kijken
23:30 - 23:45 Naar bed

Er zijn ook nog varianten van laat op, laat thuis en laat op, vroeg thuis en dan begin ik om 10:00

Vroeg opstaan doe ik vooral voor de files, moet iedere dag van Brabant naar Utrecht centrum en de A2 is echt een ramp tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 09:16

ErA

08:00 - 08:30 opstaan & ochtendritueel
08:30 - 09:15 reizen naar werk (west brabant naar rotterdam)
9:15 - 18:00 aan het werk
18:00 - 18:45 reistijd
18:45 - 19:00 Dagelijkse supermarkt
19:00 - 01:00 eigen tijd (Lekker koken eigenlijk wel iedere dag, tennis, films, asociaal lang gamen etc etc)
01:00 - 08:00 slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 18:01
Ik werk zelf maar 3 dagen in de week en geen vast aantal uren.

7.00 wakker worden
8.00 naar werk
8.20 op werk
16.15 in de auto
16.35 thuis
23.00 naar bed

Soms wil het nog wel eens uitlopen of als het werk klaar is ga ik eerder naar huis.

Verder elke week 4 dagen weekend / me-time :)

[ Voor 7% gewijzigd door Emperor_ op 19-04-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Mijn schema van de afgelopen tijd:

05:00 wakker worden. Als ik ga sporten word ik eerder wakker.
06:00 naar klant
07:00 aankomst bij klant
15:30 - 17:00 naar huis.
17:00 - 18:30 thuis komen en eten. Langere reistijd door file. Kan soms werken tussendoor (telefonische afspraken of chaffeur).
19:00: nog wat leren / hobby'en.
20:00 tijd met familie besteden
21:30 naar bed

Ik ben meer een ochtend mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:48
Maar hoe pak je zoiets dan aan? Moet iemand specifiek opzoek gaan naar vacatures in een niche? Is dit iets waar je toevallig achter komt door je leven heen? Via kennis of forums dat je er achter komt waar toevallig gek hoge beloningen voor tegenover staan?
epic_gram schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:16:
Binnenkort kom ik in een luxepositie waardoor ik de rest van mijn leven veel minder hoef te werken (rond de 30% minder ofzo) om hetzelfde welvaartniveau aan te houden als nu. Kwestie van slim omgaan met je geld denk ik ;)
Je maakt me hiermee wel heel nieuwsgierig natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Mijn schema is de laatste tijd best wat veranderd maar momenteel is het meestal als volgt op een werkdag:

5:45 gaat de wekker van mijn vriendin (Begint om 7:00 als Head Visual merchandiser in kledingzaak)
6:00 (of net iets eerder) begin ik te kreunen en verlaat ik langzaam mijn bed (ik slaap niet heel goed)
6:01 - 6.45 Toilet, Douchen, Aankleden, iets eten & drinken & katten aaien.
6:45 afhankelijk van weer pak ik de fiets of de trein richting werk (reistijd is beide 30 minuten).
7:20~ ik zit achter mijn bureau, ik klop code check tweakers zit in meetings en maak grappen over dingen
15:45~ de weg terug vaak via zelfde medium als de heenreis.
16:15~ thuis. Even op de bank, post checken pizza bestellen of een kookplan voorbereiden. Mijn vriendin is meestal al thuis.
17:00 - 22:00 varabele activiteiten van gamen, eten, drinken, licht sportieve bezigheden, bankhangen, winkelen (zelden meestal bestellen we scheelt tijd en inkopen van onzin) en soms hobbyen.

Ik heb een bier passie, maar bier brouwen doen we in het weekend, dat duurt tamelijk lang. Drinken soms door de week, maar inderdaad niet zo rijkelijk als in mijn studententijd.

Dat gezegd te hebben, veel spreken hier over de gouden studententyd; ik heb tijdens mijn studie veel gewerkt tijdens mijn afstuderen was ik vaak rond 21:00 klaar met werken, eten, aan studie werken. Het is niet voor iedereen altijd feest als student, hoewel ik om de feestreden ook wel 8 jaar over mijn studie heb mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Maandag t/m Vrijdag. (Gemiddeld)

07:30 Wekker
08:15 Auto
08:45 Aankomst werk
16:00 Vertrek werk
16:30 Aankomst thuis
16:30 - 23:30 (koken, sporten, tv-kijken, gitaarspelen, gamen, bankhangen)
23:30 in Bed.

WTF is head visual merchandiser in een kledingzaak btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Maandag t/m vrijdag:

07:00 - Wekker
07:15 - Ontbijt
07:35 - Richting stage
17:00 - Richting huis
17:20 - Eten
18:00 - Vrije tijd
*18:00 - 22:00 Werken
23:00 Slapen

* dinsdag en donderdag.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Diamundo

Quack.

Derdejaars student HBO Informatica hier, na mijn stage mogen blijven plakken bij het bedrijf (nu junior developer):

Dit is alleen een werkdag, mijn schooltijden zijn zo onregelmatig en daardoor ikzelf ook dat ik die hier niet neer kan zetten :P

Volledige dag werken:
8:00 - 8:30 opstaan
8:30 - 8:45 aankleden, eten, tas pakken
8:45 - 9:00 fietsen naar werk
9:00 - 17:30 werken
17:30 - 17:45 naar huis fietsen
17:45 - 19:00 inloggen op minecraft server, even hoi zeggen, farms bijhouden
19:00 - 19:05 bedenken of ik ga koken, "koken" of bestellen
19:05 - 20:00 eten fixen en eten, vaak onder het genot van netflix
20:00 - 23:30 vrije tijd -> gamen, netflix, huiswerk maken
23:30 - 00:30 douchen, tanden poetsen, naar bed
00:30 - 8:00 slapen

Op maandag ga ik altijd een uurtje sporten, direct uit het werk:
17:00 - 17:30 werken en eten (instant noodles meestal)
17:30 - 17:45 fietsen naar sportschool
17:45 - 19:15 kwartiertje omkleden, sporten, kwartiertje omkleden
19:15 - 20:00 fietsen naar de supermarkt, boodschappen doen, fietsen naar huis
20:00 - 21:00 boodschappen opbergen, douchen, eten maken
21:00 - 00:30 eten + vrije tijd

Op donderdag ga ik iets eerder sporten:
16:00 - 16:45 kwartiertje fietsen naar station, trein pakken, stukje lopen naar sportschool
16:45 - 19:45 kwartiertje omkleden, uurtje lesgeven, anderhalf uur zelf sporten, kwartiertje omkleden
19:45 - 21:00 teruglopen naar station, boodschappen doen bij supermarkt naast station, trein terug, fietsen naar huis
21:00 - 22:00 boodschappen opruimen, douchen, eten fixen
22:00 - 00:30 eten + vrije tijd

[ Voor 4% gewijzigd door Diamundo op 20-04-2017 11:07 ]

Ik denk na over de woorden van het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:47

Qwerty-273

Meukposter

Op werkdagen:
5:30 - wakker worden van de beneden buren die de rolluiken openen, * Qwerty-273 omdraaien
8:00 - 8:30 opstaan / aankleden
8:45 - 9:00 aankomen op werk
9:45 - 10:00 ontbijten
13:30 - 14:00 lunch (afhankelijk of er begin middag meetings zijn of niet)
18:00 - 19:00 einde werk
19:20 - 19:40 thuiskomst, eventueel met kleine stop voor boodschappen
20:00 - avond hapje
22:00 - 02:00 in slaap vallen (soms vroeg na een vermoeiende dag, soms laat na series/films)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:39

Theo

moederbord

Wat mij enorm opvalt is dat de meeste klagen over hun vrije tijd als werkenden wanneer ze vergelijken met hun studietijd. Bij mij is het juist andersom. ik werk fulltime (40 uren), heb 5 uren aan reistijd per week en 3 uren lunchpauze per week, en ben daardoor ongeveer 48 uren per week kwijt aan werk. Wat inhoudt dat 's ochtends om 0600 uur de wekker gaat, en ik 's middags om 1600 uur weer thuis ben.

Vroeger, toen ik studeerde (HTS electronia) was ik 10 uren kwijt aan reizen per week; 30 uren zat ik in de schoolbank (practica, lessen, lezingen), 10 uren was ik druk met opdrachten en zelfstudie, en 5 uren met pauze. Per week was dit dus 55 uren. Daarnaast werkte ik ook, wat mij inc reistijd en pauze 15 uren per week kostte. Ofwel, per week was ik gewoon 70 uren bezig met studie/bijbaan. Zes dagen lang ging om 0700 uur de wekker, en was ik rond 1900 uur klaar. Rond tentamenweken was de zondag (de enige vrije dag) ook bezet door studeren...

Nu ik werk heb ik dus per week ruim 20 uren meer aan vrije tijd dan tijdens mijn studie.

Maar voor het rijtje:
610: wekker
630: stapt in auto
700: stapt uit auto en loop naar binnen
1530: loopt naar buiten en stap in auto
1600: stapt thuis uit auto
1601: dingen in huis opruimen/huishouden
1630; eten koken, eten opeten, keuken opruimen
1730: begin ME TIME
2200: slapen

per dag heb ik dus 4.5 uren aan beschikbare vrije tijd, en heb ik twee dagen per week compleet vrij/weekend. Dat was ten tijden van m'n studie echt totaal anders, toen was er soms een paar uurtjes per dag aan vrije tijd beschikbaar, en was het weekend maar 1 dagje vrije tijd...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

6.00 wekker gaat
6.30 wekker gaat
7.00 wekker gaat
7.30 wekker gaat
8.00 wekker gaat en ik kruip uit bed
8.00-8.45 douchen, ontbijten, vaak ff werkmail checken
8.45 naar werk fietsen
9.05 aankomen op werk
9.05 ~ 18.00 werken
~ 18.00 naar huis fietsen
18.20 eten koken, eten etc
24.00 naar bed

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

Sport_Life schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:34:
6.00 wekker gaat
6.30 wekker gaat
7.00 wekker gaat
7.30 wekker gaat
8.00 wekker gaat en ik kruip uit bed
8.00...
Waarom zet je je wekker dan niet gewoon op 8:00 uur...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nacho_supreme
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-12-2020
7h00 wekker
7h30 uit bed (snoozen is heilig)
8h15 aankomen op werk
18h00 ~ 19h00 richting huis
en vanaf dan hangt de vrije tijd af van de deadlines (zoals nu helaas :) ).
om de 2 dagen ga ik sporten
23h30 slapen

Ik vind het nog wel een lekker schema :)

[ Voor 4% gewijzigd door nacho_supreme op 22-04-2017 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Fiber schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:39:
[...]

Waarom zet je je wekker dan niet gewoon op 8:00 uur...? O-)
Ik vind het heerlijk om wakker te worden om 6u met het idee dat ik nog 2 uur verder kan slapen! :D #avondmens

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:07
Ik heb dagdiensten welke wat af kunnen wisselen. Aanvang 08:00-16:30 / 08:30-17:00 / 09:00-17:30 en 09:30-18:00.

Even uitgaande van de vroegste dienst van 08:00-16:30;
06:20 wekker -> direct op... Snoozen wekt bij mij nog net geen moordnijgingen op...
06:20-06:40 aankleden opfrissen
06:40-06:50 eten om mee te nemen maken
06:50-07:10 honden eten geven/uitlaten
07:10-07:15 aanfietsen naar mijn werk
07:45 aankomst werk / inloggen / drinken halen
08:00 begin werkzaamheden
16:30 afsluiten
16:40 op de fiets richting huis
17:10 thuis

De andere werktijden is simpelweg +30/60/90 optellen bij de begin en eindtijd :+

Afhankelijk van wat voor een dienst mijn vrouw heeft ergens tussen 21:30-00:00 douchen/slapen.
Wil graag 7 uur kunnen slapen per dag maar een keer meer of minder is geen drama.

Verder is het naast huishouden thuis en de honden uitlaten vrij in te delen. Verschilt nogal wat ik doe in mijn "eigen" tijd.

Eten is deels afhankelijk van of mijn vrouw wel/niet aanwezig is. Indien dit zo is tussen 17:30 en 18:30.
Indien ik alleen thuis eet; wanneer ik zin/honger heb.

Indien ik met de auto ga zijn mijn reistijden grofweg gelijk... 15 min zonder tegenslagen rijden en 30 min fietsen maar... iets met drukte op de weg. Ik pak de auto doorgaans alleen met slecht weer of wanneer het (erg) koud is. We hebben overigens maar één auto omdat ik het onzin vind om voor mijn werk alleen een tweede auto aan te schaffen/onderhouden dus wanneer mijn vrouw hem nodig heeft fiets ik door weer en/of wind ;)

Mijn ochtend ritueel kan overigens sneller... maar ik heb een hekel aan moeten haasten :)

[ Voor 30% gewijzigd door Thalaron op 22-04-2017 14:31 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Sport_Life schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:41:
[...]
Ik vind het heerlijk om wakker te worden om 6u met het idee dat ik nog 2 uur verder kan slapen! :D #avondmens
2 uur red ik niet en ik ben 's ochtends over het algemeen het meest productief. :)

Ik wissel het af. Meestal staat vrouwlief eerder op, gaat douchen, zet koffie, geeft de katten te eten en daarna sta ik op, drink samen koffie, douche, schep de kattenbak uit en ga dan eens rustig naar kantoor.

Kan daar ontzettend van genieten.

Op dagen dat ik vroeg op kantoor moet zijn staan we tegelijkertijd op en omdat ik dan sneller echt mijn bed uit ben, gaat het daarna ook veel sneller. Veel meer dan een half uur, 3 kwartier later dan zij weg gaat ben ik dan niet op kantoor. (Inclusief reistijd van een kwartier.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:42

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

04:30 wekker
05:00 in de auto
17:15/17:30 thuis of bij de sport.
Daarna koken, eten en bankhangen.
Meestal 22:30/23:00 slapen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hm doe ik het nog best gemiddeld.

600-6:3? opstaan ( afhankelijk van weer en motivatie )
6:30 - 7:0? vertrekken ( 6:30 = fiets 7:00 = auto )
7:2? aankomst op werk inklokken inloggen enzo.
16:00 vertrek.
16:30 sportschool ( indien geen fiets )
18:00 klaar gegeten enzo.
-- variabel avond programma
22:00 naar bed.

Zitten wat variabelen in onder andere weer. 20km fietsen met lekker weer is leuk met zware wind tegen of neerslag not going to happen.

[ Voor 17% gewijzigd door Shadowhawk00 op 22-04-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:11
8:00 wakker worden
8:15 uit bed
tot 8:40 douchen etc.
8:45 in de auto naar werk
8:55 / 09:00 op het werk
18:00 in de auto naar huis
18:10 thuis
tot 19:00 eten en even uitbuiken
19:00 - 00:00 hobby / vrienden / gamen
00:00 in bed film / tv kijken tot 02:00
Dinsdag tot en met zaterdag.

Zit er aan te denken om lekker in de avond een extra baantje te nemen, alle extra centjes zijn mooi meegenomen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 17:20
epic_gram schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:16:
ik maak momenteel (tijdelijk in een gat van mijn studie met een sneu bijbaantje) rond de 50 uur per week werk, en ik zit dus ook een beetje met hetzelfde probleem.

In overleg met mijn werkgever heb ik besloten om in 3 dagen tijd rond de 38 uur te maken, en de rest in anderhalve dag. Ik ben nu zondag, donderdagmiddag en vrijdag vrij. Daarom ben je wel echt 3 dagen kwijt, maar heb je in de overige 3~4 dagen wel tijd om boodschappen te doen enzo. Relatief gezien valt het daarom best mee, zeker omdat het een tijdelijke situatie is. Toch sport ik ook veel minder dan vroeger helaas. :(

Trouwens fijn dat jullie allemaal met zo weinig slaap kunnen, ikzelf heb echt 9 uur nodig om me lekker te voelen. Helaas is het de laatste jaren standaard te weinig :(
In 3 dagen 38 mag volgens arbeidstijden wet meen ik nieteens :? Maximaal 12 uur per dag (en daar moet je je reistijd nog bijrekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Sand0rf schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:27:
6:54 Opstaan, eten, aankleden
7:30 Weg van huis
7:50 - 8:00 Op het werk (afhankelijk van drukte op de weg)
16:30 - 16:45 Naar huis
17:15 - 18:00 Relaxen op de bank
18:00 - 18:30 Koken
18:30 - 19:30 Eten (Afhankelijk van hoe laat mijn vriendin thuiskomt, dit wisselt nog wel eens)
19:30 - 22:45 Relaxen

Best goed te doen, ik heb nu geen werk bij de klant. Als dat wel het geval is kan dit schema zomaar helemaal omgaan...

Overigens al een aantal keer gekscherend met mijn vriendin zitten sparren om richting het oosten/midden van het land te verhuizen en daar een paardenpension te beginnen om zo een wat meer buitenleven te hebben (En nee dan is het geen manege waarbij je de hele dag aan het werk bent maar een groepsstalling waarbij de paarden in de periode eind april - oktober 24/7 op het land staan waar je wat meer vrije te hebt). Ach, dromen kan altijd :z
Je verkijkt je heeeeeeeeeel erg op dat relaxte paardenleven. Mijn vrouw heeft dit 10 jaar gedaan (en dan ga je automatisch meehelpen).
april - oktober buiten kan je shaken over het algemeen. Vaak zat een hoosbui waardoor land te nat is en de boel dus enkele weken naar binnen kan omdat ze anders land aan gort trappen.
zeker in de winterperiode: 7 dagen per week werk, ff weekendje weg -> lastig. 3 weken zomervakantie :? Nog veel lastiger! Echt, toko met beesten geeft geen rust...
Nog n laatste mooi voorbeeld: Zonnige winterdag, plannen om ff weg te gaan en alleen het hoognodige te doen. Rol je om 9 uur met je slaapkop naar buiten om beesten te voeren, is er een waterleiding kapot omdat een beest zich verveelde. Kan je alle stallen uitmesten. :W vrije zondag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 15:54
Theo schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:47:
Wat mij enorm opvalt is dat de meeste klagen over hun vrije tijd als werkenden wanneer ze vergelijken met hun studietijd. Bij mij is het juist andersom. ik werk fulltime (40 uren), heb 5 uren aan reistijd per week en 3 uren lunchpauze per week, en ben daardoor ongeveer 48 uren per week kwijt aan werk. Wat inhoudt dat 's ochtends om 0600 uur de wekker gaat, en ik 's middags om 1600 uur weer thuis ben.

Vroeger, toen ik studeerde (HTS electronia) was ik 10 uren kwijt aan reizen per week; 30 uren zat ik in de schoolbank (practica, lessen, lezingen), 10 uren was ik druk met opdrachten en zelfstudie, en 5 uren met pauze. Per week was dit dus 55 uren. Daarnaast werkte ik ook, wat mij inc reistijd en pauze 15 uren per week kostte. Ofwel, per week was ik gewoon 70 uren bezig met studie/bijbaan. Zes dagen lang ging om 0700 uur de wekker, en was ik rond 1900 uur klaar. Rond tentamenweken was de zondag (de enige vrije dag) ook bezet door studeren...

Nu ik werk heb ik dus per week ruim 20 uren meer aan vrije tijd dan tijdens mijn studie.

Maar voor het rijtje:
610: wekker
630: stapt in auto
700: stapt uit auto en loop naar binnen
1530: loopt naar buiten en stap in auto
1600: stapt thuis uit auto
1601: dingen in huis opruimen/huishouden
1630; eten koken, eten opeten, keuken opruimen
1730: begin ME TIME
2200: slapen

per dag heb ik dus 4.5 uren aan beschikbare vrije tijd, en heb ik twee dagen per week compleet vrij/weekend. Dat was ten tijden van m'n studie echt totaal anders, toen was er soms een paar uurtjes per dag aan vrije tijd beschikbaar, en was het weekend maar 1 dagje vrije tijd...
Je hebt geen partner en/of kinderen verwacht ik? In studietijd ben je vaak alleen (en/of inwonend, vele taken zijn er dan niet). Als je gaat werken, zal bij veel mensen de periode ontstaan van een partner en kinderen. Jouw me tijd is dan ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Maandag t/m donderdag:

05:30 opstaan, douchen, ontbijten met de laptop aan en een rondje wereld nieuws.
06:15 in de auto naar mijn werk
16:00 thuis, douchen, koken, eten(+ tv kijken ;) ), afwas, stofzuigen, badkamer, wc, eventueel was draaien.
18:00 1 of 2x per week een uurtje fietsen en anders administratie, computer, tv, hobby, boodschappen.
22:00 - 22:30 naar bed.

Vrijdag:

04:30 opstaan etc.
05:30 in de auto naar mijn werk.
15:00 thuis, douchen, extra huishoudelijke taken(denk aan: ramen lappen, vloeren dweilen etc), koken, eten, afwas, wassen, stofzuigen etc..
17:00 alles aan de kant en weekend.

Als het een beetje kan, plan ik voor vrijdagavond, zaterdag en zondag helemaal niets. De huishoudelijke taken heb ik dan eigenlijk altijd al aan de kant. En kan dus doen waar ik zin in heb.
Heb ik zin in fietsen, dan ga ik fietsen, heb ik zin in wandelen, dan ga ik wandelen etc.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ybos schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:17:
[...]

In 3 dagen 38 mag volgens arbeidstijden wet meen ik nieteens :? Maximaal 12 uur per dag (en daar moet je je reistijd nog bijrekenen).
Struktureel mag het niet, incidenteel mag het wel.

Daarbij, de wet is een leuke richtlijn, maar wat ga je d'r tegen doen als je werkgever de wet overtreed? Ze aanklagen en een nieuwe baan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
unezra schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:13:
[...]

Struktureel mag het niet, incidenteel mag het wel.

Daarbij, de wet is een leuke richtlijn, maar wat ga je d'r tegen doen als je werkgever de wet overtreed? Ze aanklagen en een nieuwe baan zoeken?
Met je baas afgesproken hebben dat je in 3 dagen 38 uur werkt lijkt me redelijk structureel.

Ik heb geen idee wat die persoon ertegen gaat doen, misschien weet hij het nieteens en zijn baas ook niet (zat kleine bedrijfjes die dat niet weten). Ik meld het alleen ter info, als hij er geen probleem mee heeft, wil hij het misschien toch wel aan zijn baas voorleggen om eventuele problemen te voorkomen, staan flinke boetes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 12:00

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Uit het leven van een avondmens:

Maandag - vrijdag:
8:45 opstaan, ontbijt, etc
9:30 vertrek naar werk
10:00 / 10:15 op het werk
19:00: terug naar huis
19:30: thuiskomen, gelijk eten koken
Ergens tussen 20:00 en 21:00 klaar met eten, afhankelijk van de maaltijd
Daarna nog 1 of 2 uur wat doen voor de deeltijdstudie en daarna nog wat huishoudelijk gebeuren / bankhangen / GoT / gamen / prutsen.
Rond 00:30 naar bed, nog wat lezen
Rond 01:00 lights out

In de weekend hangt het allemaal af van de planning. Als ik een dag niets bijzonders heb te doen, blijft de wekker uit. Meestal ben ik dan alsnog rond 9:00 / 9:30 wakker. Bedtijd blijft ongeveer hetzelfde.

Ik vind het een heerlijk schema. Binnenkort moet ik op zoek naar ander werk, ik hoop dat ik dit schema ongeveer kan aanhouden. Hoe ik 11 jaar lang om de week de vroege dienst (6:00-14:30) heb volgehouden is me nog steeds een raadsel... :X

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

mgizmo schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:55:
[...]

Je hebt geen partner en/of kinderen verwacht ik? In studietijd ben je vaak alleen (en/of inwonend, vele taken zijn er dan niet). Als je gaat werken, zal bij veel mensen de periode ontstaan van een partner en kinderen. Jouw me tijd is dan ook verdwenen.
Ik woon samen. Echter gaat dat bij mij niet ten koste van de ME tijd.

Sterker nog, ik ben een paar jaar geleden verhuisd. In een heel korte periode heb ik een vriendin gekregen, zijn we samen gaan wonen en ben ik dichter bij werk gaan wonen.. Voor die tijd woonde ik alleen, en had ik 10 uren reistijd aan woon-werk verkeer per week. Na de verhuizing woon ik samen met 5 uur aan reistijd.
Voor mijn gevoel is de beschikbare vrije tijd per week alleen maar toegenomen na deze periode.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 14:27
418O2 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:15:
17:30 vrij
17:38 thuis
Dutten, tv kijken
19:15 eten

S Avonds gamen, tv kijken, hardlopen, net waar ik zin in heb
Werk je nog bij het big-data services bedrijf? :)

7:00 opstaan, brood smeren, tasjes klaarmaken, tandjes poetsen
8:10 in oto, ~8:35 op kantoor
17:00 ~ 17:20 naar huis
17:50 indien kinderen bso, eerst ophalen
tot 20:00 beetje vanalles wat, laatste ligt er om 20:00 in.
vanaf 20:00 beetje van alles wat. Meestal achter de computer.

vrij, za en zondag weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Dit topic een beetje doorlezend, hoe doen jullie dat met zelfstudie / hobby?
(Misschien tzt eens een apart topic voor openen maar voor nu even als reactie.)

Ik woon samen, 2 katten, geen kinderen, soms wat onregelmatig werk. (Verstoringen en gepland onderhoud.)

Wat ik lastig vind, is de juiste balans vinden tussen uitrusten, we-time, het huishouden, werk, studie en hobby. Onenigheid gaat hier vaak over het huishouden (ik doe te weinig, is ook echt zo, zij doet meer in het huishouden dan ik). Zit ik in een periode erg veel boven, word dat niet fijn gevonden terwijl juist als ik ergens in duik, dat zelden voor een avondje is. Zit ik een periode veel beneden, merk ik dat ik onrustig word omdat ik hoewel een beetje bank hangen fijn is om uit te rusten, hobby & studie blijven liggen.

Nu gaan we experimenteren met hoe het bevalt als in plaats van ik beneden (waardoor ik dus niet echt iets kan doen), zij boven gaat zitten. Kantoor is d'r groot genoeg voor en heeft een zithoekje met stoelen. Boven staat mijn apparatuur (PC, servers) en een bureau met 3 schermen plus de mogelijkheid 2 laptops op te stellen werkt veel fijner dan een laptopje op de bank.

Dus hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:38
unezra schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:54:
Wat ik lastig vind, is de juiste balans vinden tussen uitrusten, we-time, het huishouden, werk, studie en hobby.
[...]
Dus hoe doen jullie dat?
Ik ken het probleem; de dag is soms te kort om alles te kunnen doen wat je wil. Wat voor mij helpt is om prioriteiten te stellen en mezelf deadlines te geven. Eigenlijk een beetje hetzelfde als hoe ik het op mijn werk aanpak. Als ik wil studeren, geef ik mezelf daar een half uur tot een uur voor in de avond. Is dat voorbij, dan is het ook klaar en ga ik weer wat anders doen, bijvoorbeeld op de bank een serie kijken. Zo zorg ik ervoor dat ik mijn tijd mooi kan verdelen. Hetzelfde probeer ik met hobbies te doen, al merk ik dat ik daar nog wel eens de neiging heb om de deadline met een half uurtje te verschuiven.

Overigens werkt dit idee van deadlines in mijn geval niet voor alle dingen. Het huishouden zie ik als noodzakelijk en daar stel ik dus geen limiet voor. Wel probeer ik het te schatten: ik gok dat strijken me X minuten kost, de afwas Y minuten, etc. En dan is er nog de baby. Daar plan en schat ik helemaal niks voor. Als ze lekker ligt te slapen, dan heb ik wat extra tijd. Is ze wakker en wil ze 'spelen', dan mag de rest maar even wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Ik huil regelmatig van binnen :X

Tot mijn 30e was ik heerlijk vrijgezel... Was toen al jaren het huis uit en was helemaal gewend aan het leven in mijn eentje. Los van de verplichte werktijd deed ik nog wel eens wat in de avond of in het weekend.. Kon naar bed gaan wanneer ik wilde (vaak vroeg) en in het weekend kon ik eruit wanneer ik wilde en had ik het hele weekend voor mezelf om te doen wat ik wilde! Had zelden afspraken staan en bracht veel tijd op de bank door of met wandelen, hardlopen of spontaan op bezoek gaan bij mensen.

Toen kreeg ik een vaste vriendin en werd het minder. Deze draaide ook wat avonddiensten: heerlijk! Had ik toch nog de nodige avondjes voor mezelf _/-\o_

Vervolgens besloten we om aan de volgende stap te beginnen: een gezin stichten. Zij ging dagdiensten draaien (daar gingen mijn avondjes voor mezelf) en toen merkte ik dat de frustraties af en toe naar boven kwamen bij mij. Begreep ze wel en ze ging dan sowieso wekelijks een avondje naar vriendinnen of ouders zodat ik een avondje voor mezelf had op de bank. Alhoewel ik hiervan genoot, was het toch anders dan 'daarvoor'.

Nu met een kind houdt het op en heb ik amper meer me-tijd... Waardeloos... Ik houd van onze zoon, maar mis echt de tijd voor mezelf. Heb geen spijt ervan, maar ik zou zoooo graag eens een weekje de hele week alleen thuis willen zitten :X :X :X :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

shdx schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:38:
[...]

Ik ken het probleem; de dag is soms te kort om alles te kunnen doen wat je wil. Wat voor mij helpt is om prioriteiten te stellen en mezelf deadlines te geven. Eigenlijk een beetje hetzelfde als hoe ik het op mijn werk aanpak. Als ik wil studeren, geef ik mezelf daar een half uur tot een uur voor in de avond. Is dat voorbij, dan is het ook klaar en ga ik weer wat anders doen, bijvoorbeeld op de bank een serie kijken. Zo zorg ik ervoor dat ik mijn tijd mooi kan verdelen. Hetzelfde probeer ik met hobbies te doen, al merk ik dat ik daar nog wel eens de neiging heb om de deadline met een half uurtje te verschuiven.
Ik weet niet of een half uur tot een uur studeren voor mij gaat werken. Misschien wel als ik echt een boek ga lezen, dan zit je na een uur ook wel vol. Zeker na een dat werken. Maar wat ik "studeren" noem, valt eerder in de categorie "experimenterend leren / prutsen". Ofwel, doel bedenken, servers aan en gaan. Dan is een uur voorbij voordat ik 2x met mijn ogen heb geknipperd.

Het werkt voor mij het beste om tevoren echt een plannetje te maken en daar in een paar dagen of een paar weken naar toe te werken, waar het minimale tijdsblock tussen 4 en 8 uur is en ik liefst dagen achter elkaar kan doorwerken. Mijn ICT hobby heeft wat werk-kenmerken zeg maar, waarbij een serieuze klus van een uur eigenlijk niet bestaat.
Overigens werkt dit idee van deadlines in mijn geval niet voor alle dingen. Het huishouden zie ik als noodzakelijk en daar stel ik dus geen limiet voor. Wel probeer ik het te schatten: ik gok dat strijken me X minuten kost, de afwas Y minuten, etc. En dan is er nog de baby. Daar plan en schat ik helemaal niks voor. Als ze lekker ligt te slapen, dan heb ik wat extra tijd. Is ze wakker en wil ze 'spelen', dan mag de rest maar even wachten.
Huishouden is ook noodzakelijk alleen op de eoa manier is het er bij ons zo ingeslopen dat zij veruit het meeste doet. :( Daar ben ik niet trots op, het is wel de praktijk. In de zomer probeer ik dat deels te compenseren door het grootste deel van het onderhoud van de tuin op me te nemen. Water geven, onkruid wieden, planten leiden, etc. Tuin is alleen ook gewoon hobby. Hoofd leeg maken, beetje in de aarde wroeten, even offline zijn. (Zo veel werk is die tuin ook niet. 6x15 meter, helft tegels, vrijwel allemaal vaste planten, grasmatje.)
President schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:55:
[...]

Tot mijn 30e was ik heerlijk vrijgezel... Was toen al jaren het huis uit en was helemaal gewend aan het leven in mijn eentje. Los van de verplichte werktijd deed ik nog wel eens wat in de avond of in het weekend.. Kon naar bed gaan wanneer ik wilde (vaak vroeg) en in het weekend kon ik eruit wanneer ik wilde en had ik het hele weekend voor mezelf om te doen wat ik wilde! Had zelden afspraken staan en bracht veel tijd op de bank door of met wandelen, hardlopen of spontaan op bezoek gaan bij mensen.

Toen kreeg ik een vaste vriendin en werd het minder. Deze draaide ook wat avonddiensten: heerlijk! Had ik toch nog de nodige avondjes voor mezelf _/-\o_

Vervolgens besloten we om aan de volgende stap te beginnen: een gezin stichten. Zij ging dagdiensten draaien (daar gingen mijn avondjes voor mezelf) en toen merkte ik dat de frustraties af en toe naar boven kwamen bij mij. Begreep ze wel en ze ging dan sowieso wekelijks een avondje naar vriendinnen of ouders zodat ik een avondje voor mezelf had op de bank. Alhoewel ik hiervan genoot, was het toch anders dan 'daarvoor'.

Nu met een kind houdt het op en heb ik amper meer me-tijd... Waardeloos... Ik houd van onze zoon, maar mis echt de tijd voor mezelf. Heb geen spijt ervan, maar ik zou zoooo graag eens een weekje de hele week alleen thuis willen zitten :X :X :X :X
Heh. Ik heb bijna alleen maar langere relaties gehad en ben nu ook alweer ruim 10 jaar samen, waarbij we na iets meer dan een half jaar zijn gaan samenwonen. Inmiddels 2 jaar geleden verhuisd van een huurflat van 80m2 naar een koophuis van 120m2.

Het is wat kort door de bocht om te zeggen "ik weet niet wat het is om vrijgezel te zijn", tussen mijn eerste serieus lange relatie (5 jaar) en mijn huidige zat een jaar of 3, 4. Inmiddels ben ik 39 en bijna een half jaar getrouwd.

We laten elkaar behoorlijk vrij, ik werk regelmatig avonden en weekenden (maar da's vooral voor haar tijd voor haarzelf), probeer 2x per week een avond te sporten, ga op momenten weekenden en in de regel 1x per jaar 10 dagen met vrienden op vakantie. Zij op haar beurt sport 2-3 avonden in de week, gaat 1-2x per jaar alleen of met vriendinnen kort op vakantie (ze komt vanavond terug na 4 dagen Valencia met een vriendin) en heeft, net als ik, hoewel we vaak en veel samen zijn en dat allebei prettig vinden, een eigen leven. :)

Kinderen hebben we niet, staan ook niet op de planning. We houden het bij twee katten.

Qua tijd met en zonder elkaar vind ik het echt heerlijk als zij er eens een avond, dag of paar dagen niet is (zij andersom ook), maar ben ik ook ontzettend gelukkig als we weer samen zijn. Even geen rekening met wie dan ook (op de katten na) hoeven te houden is fijn, zolang het maar niet te lang duurt.

Maar qua hobby/studie/nerddingen blijft het lastig. Enerzijds heb ik daarin alle vrijheid, anderzijds merk ik dat ze het ook niet prettig vind als ik te vaak & te lang boven zit en dat conflicteert dan weer met mijn hobby/studie/nerdbehoefte.

Ach, ik mag niet klagen. Zou me niets verbazen als ik vergeleken met andere mensen behoorlijk vrij in mijn doen en laten ben. Hoef het ook niet te doen met een klein hoekje in de woonkamer. Mijn kantoor is geloof ik 3x6 op het breedste punt met daarin een zithoek van 2x2. Veel ICT spul staat in een andere kamer. Gaat ze een weekend weg, worden er niet opeens allerlei dingen van me verwacht. Ok, een keer stofzuigen en zorgen dat de katten genoeg te eten en drinken hebben. Dat is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
Balans vind ik niet moeilijk te zoeken tussen alles. Huishouden is niet ontzettend veel - de stofzuiger door je huis heen trekken is zo gepiept. Grotere klussen zijn voor het weekend.
Hobby: (waterpolo / hardlopen) : meestal valt waterpolo midden op de avond, dus dan heb ik een los uurtje voor en na (ik kan niet direct slapen als ik getraind heb). Ideaal om nog verder wat huishouden te doen.
Zelfstudie: ik reis met de trein, dus daar heb ik wat tijd. Ook vlieg ik relatief veel, en dan kan je ook uren pakken om te lezen etc.
Rust: Tsja. Ik slaap 6 uur per dag, da's voor mij genoeg. Sporten geeft me rust in mijn hoofd.
We-time is wat moeilijker. Dat ligt niet aan mij, meer aan het feit dat mijn vriendin niet echt goed is met plannen :+ . 1 weekenddag + 1 avond per week op dit moment. (Nee, we wonen niet samen)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdbq
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Super interessant topic !

Members only:
Members only:

[ Voor 24% gewijzigd door DateTime.Now op 23-04-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58

Yucon

*broem*

Ik vind het opvallend om te zien hoeveel mensen nog voor 6 uur opstaan. Ik doe het zelf ook ivm files, maar ik vraag me af en toe toch wel af waar ik mee bezig ben. Hebben jullie dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Yucon schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:15:
Ik vind het opvallend om te zien hoeveel mensen nog voor 6 uur opstaan. Ik doe het zelf ook ivm files, maar ik vraag me af en toe toch wel af waar ik mee bezig ben. Hebben jullie dat niet?
Vreselijk, zeker als je ook nog eens vaak laat thuis bent!
Vroeger tijdens het studeren was ik het meest productief in de avonduurtjes, ik vond dat heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Not really.
Het enige rare d'r aan is dat ik in het weekend ook zelden na 7, 8 uur mijn bed uit bed. Ik kan niet uitslapen. Groot nadeel vind ik dat niet, begint mijn dag gewoon wat eerder.

Grootste nadeel is dat je dat ook wat eerder ten einde is. Nu ben ik sowieso niet zo'n ontzettend uitgaansbeest understatement van de eeuw maar wil ik het eens laat maken, is 1 uur 's nachts echt al heel wat en door de week kan dat niet zonder dat meteen de volgende dag te voelen. (Met werk komt het nog wel eens voor dat het 12 uur, 1 uur of zelfs nog later word. Kom ik dan thuis, is het snel 2, 3 uur voordat je in bed ligt. 3, 4 uur slaap op een nacht kan ik niet goed tegen en heb ik echt 1, 2 dagen last van.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 14:32
Na een aantal reacties te lezen merk ik wel dat ik er aardig vroeg uit ga..

4:30 wekker
5:00 de douche in en klaarmaken
5:45 de auto in naar werk
7:00 beginnen met werken
15:30 in de auto naar huis
17:00 in huis. Misschien nog koken als de vriendin dat niet heeft gedaan
22:00 naar bed. Lukt niet altijd.. dus vaak tussen 22:00 en 24:00.

Rest van de avond besteden we eigenlijk altijd samen. Ik heb sinds wat we samenwonen nooit meer een PC-game gedaan, en zit heel zelden nog achter de PS4. Ik merk wel dat ik moeite heb om mij nog te kunnen ontspannen met games..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58

Yucon

*broem*

unezra schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:28:
[...]

Not really.
Het enige rare d'r aan is dat ik in het weekend ook zelden na 7, 8 uur mijn bed uit bed. Ik kan niet uitslapen. Groot nadeel vind ik dat niet, begint mijn dag gewoon wat eerder.

Grootste nadeel is dat je dat ook wat eerder ten einde is. Nu ben ik sowieso niet zo'n ontzettend uitgaansbeest understatement van de eeuw maar wil ik het eens laat maken, is 1 uur 's nachts echt al heel wat en door de week kan dat niet zonder dat meteen de volgende dag te voelen. (Met werk komt het nog wel eens voor dat het 12 uur, 1 uur of zelfs nog later word. Kom ik dan thuis, is het snel 2, 3 uur voordat je in bed ligt. 3, 4 uur slaap op een nacht kan ik niet goed tegen en heb ik echt 1, 2 dagen last van.)
Dat is inderdaad precies het grote nadeel. Niet dat ik zo heel vroeg naar bed ga, maar ik baal er wel een beetje van ook bij gelegenheden toch wel echt om 10 uur weer naar huis te moeten. Als het 11 uur wordt ben ik de dag erna echt een zombie en dat is toch wel flink vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Laatst online: 30-04 07:51

Gertjuhjan

Software Engineer

7:00 opstaan, sigaretje, aankleden en etc
7:30 Vertrek naar kantoor +/- 45 minuten rijden
17:00 Vertrek naar huis
17:45 boodschappen doen
18:15. thuis, vrouw knuffelen
18:30 Koken
19:00 Eten
20:00 - 23:30 vrij te besteden ***
23:30 Boterhammetjes smeren voor dag erna
23:45 Kattenbak verschonen
00:00 naar bed + vrouw knuffelen

*** Vrij te besteden.... Dat kan bij mij 3 dingen betekenen:
- Op zondag, dinsdag en woensdag repeteer ik in de avond met 3 verschillende bands.
- Gamen
- Zelfstudie, meestal projectjes, maar kan ook betekenen dat ik naar kennismeetings ga, zoals die van de DotNed usergroup.

Wat zie je hier niet in terug??? Dat is sporten. Dat vind ik echt de vreselijkste bezigheid die er is. De enige beweging die ik doe is met mijn "woensdagavond" band. Dit is een Show&Marchingband en dat is vaak flink aanpoten.

Ik woon samen, 2 katten, geen kinderen, soms wat onregelmatig werk. (Verstoringen en gepland onderhoud.)

Wat ik lastig vind, is de juiste balans vinden tussen uitrusten, we-time, het huishouden, werk, studie en hobby. Onenigheid gaat hier vaak over het huishouden (ik doe te weinig, is ook echt zo, zij doet meer in het huishouden dan ik). Zit ik in een periode erg veel boven, word dat niet fijn gevonden terwijl juist als ik ergens in duik, dat zelden voor een avondje is. Zit ik een periode veel beneden, merk ik dat ik onrustig word omdat ik hoewel een beetje bank hangen fijn is om uit te rusten, hobby & studie blijven liggen.

Nu gaan we experimenteren met hoe het bevalt als in plaats van ik beneden (waardoor ik dus niet echt iets kan doen), zij boven gaat zitten. Kantoor is d'r groot genoeg voor en heeft een zithoekje met stoelen. Boven staat mijn apparatuur (PC, servers) en een bureau met 3 schermen plus de mogelijkheid 2 laptops op te stellen werkt veel fijner dan een laptopje op de bank.

Dus hoe doen jullie dat?
Oooh interessante discussie! Heel herkenbaar!

Ik doe ook "te weinig" in het huishouden. Maar ze vergeet bij mij wel eens wat voor andere zaken ik dan wel weer doe, zoals rekeningen, administratie, klussen, koken en boodschappen. Mocht het een echt hoog discussie punt worden, turf iedere 5 minuten als je bezig bent met het "gezamenlijke doel". Toen bleek het toch ineens dat ik wel heel veel verborgen dingen deed.

Wat betreft de studeerkamer, deze discussie hebben we ook gehad. Uiteindelijk heb ik het bureau in de woonkamer gezet en dit was zeer positief.

[ Voor 52% gewijzigd door Gertjuhjan op 23-04-2017 22:39 ]

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Valt mee; ik heb alles van een gewone dag een uur naar voren geschoven, en dan merk je er vij weinig van. Wekker gaat rond 6 uur in de ochtend, diner is bij rond rond 1630 uur. 2200 uur lig ik op bed.

Als ik collega's hoor dat ze per dag twee keer een half uur file hebben dan weet ik weer exact waarom ik om 0700 uur begin; een uur eerder vertrekken dan hen is gewoon twee uur eerder thuis zijn. Het is in het begin echter even door de zure appel heen bijten en wennen aan zo vroeg opstaan, maar dat is gewoon gewenning. Bij het wisselen tussen zomer en wintertijd, of bij een jetlag moet je ook heel even wennen dat de dagritme even verschoven is. Echter heb je dat dan ook na een paar dagen door.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 08:33

hneel

denkt er het zijne van

Ooit werkte ik gewoon 40 uur per week. Maar dat vond ik gewoon te zwaar (te lange dagen) dus ben ik al snel terug gegaan naar 35 (5x7). Toen de kinderen kwamen heb ik daar 1 dag in de week voor gereserveerd. Ik ben toen 30 uur gaan werken (4x7.5, compromis ivm niet al te veel in salaris terug te willen zakken).

Mijn werkdag ziet er alsvolgt uit:
6:40 : wekker gaat.
6:50-7:00 Uit bed. Douchen, eten.
7:45 Naar het werk (auto, reistijd kan flink fluctueren door files).
8:30 begin met werk
16:30 Naar huis
17:15 Thuis. (Op dinsdag Oma aflossen, op donderdag kinderen ophalen van BSO, op woensdag en vrijdag is mijn vrouw thuis).
18:00 Koken
18:30 Eten.
19:30 Kinderen douchen, voorlezen naar bed brengen
20:30 Huishoudelijke klusjes
21:00 Tijd voor onszelf
23:30 Slapen

Tijden kunnen uiteraard wel wat fluctueren. Vooral eind van de middag/begin van de avond. Tijd dat we gaan slapen loopt ook wel eens uit. Over het algemeen heb ik het gevoel dat ik doordeweek wel wat slaap tekort kom, wat ik dan in het weekend inhaal. Maar ja, anders heb ik voor mijn gevoel weer te weinig vrije tijd.

Mijn vrouw brengt 's ochtends de kinderen naar school. Dat houdt in dat ze dan pas laat op haar werk is, en dus ook laat thuis. Meestal tussen 19:00 en 19:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 08:33

hneel

denkt er het zijne van

Theo schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:51:
[...]
Als ik collega's hoor dat ze per dag twee keer een half uur file hebben dan weet ik weer exact waarom ik om 0700 uur begin; een uur eerder vertrekken dan hen is gewoon twee uur eerder thuis zijn.
Ik heb het idee dat het in onze streek anders is (West-Brabant/Rijnmond). Hoe vroeger je weggaat, hoe meer file. Een collega is eens een tijdje een uurtje eerder begonnen en klaagde dat de A15 richting Europoort dan helemaal vast stond. Ws werken er in de haven veel mensen in ploegendienst.
's Avonds is het iig na pakweg 18:00 afgelopen met de files. Dan wil iedereen thuis aan het eten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 781427

Graag een serieuze reactie s.v.p.

[ Voor 64% gewijzigd door defiant op 24-04-2017 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 07:16

Wailing_Banshee

You're Next

@unezra Je beschrijft ongeveer wat wij doen. We zijn alleen al wat langer getrouwd (15 jaar ondertussen) na zo'n 10 jaar samengewoond te hebben. Het verschil is dat hij het meest in het huishouden doet :p

Maar wij hebben het probleem van "boven zitten" opgelost door een huis te kopen met daarin 2 grote kamers beneden (ok, alleen de slaapkamer zit boven).
Ons eerste koophuis was gelijk een mooie eensgezinswoning, waarbij de slaapkamer op zolder zat en we twee kamers op de eerste verdieping als werkruimte hadden ingericht. Maar daar hadden we ook regelmatig het "probleem" dat hij beneden zat en ik boven (hij kijkt graag TV, ik zit graag te computeren). En elke keer door het huis schreeuwen is ook zo wat...

Toen wilden we uit de stad (nou ja, stad... Assen zou je kunnen zien als stad :p) weg en op het platteland wonen. Dus toen we ons lijstje maakten voor een nieuw huis was één eis: twee slaapkamers beneden, zodat we daar onze werkkamers in konden maken.

Nu carpoolen wij ook, dus dat is ook WE tijd. Eten is natuurlijk WE tijd, maar daarna is het een beetje afhankelijk van hoe we ons voelen, wat we te doen hebben, waar we zin in hebben. Soms zitten we samen te hangen op de bank voor de TV (of in de zomer lekker buiten blijven, genieten van het mooie weer) (WE) , en soms hebben we gewoon allebei zin om iets voor onszelf te doen (computeren, tuin werk, (ver)bouwingswerk) (ME)

@Yucon Ik sta om 6 uur op, niet zozeer vanwege de files (@Theo als ik hoor dat mensen een half uur in de file staan, ben ik blij dat ik daar niet woon :p), maar gewoon omdat ik een ochtend mens ben.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Laatst online: 21:44
Ik mag niet klagen kwa vrije tijd vind ik zelf :)

Sportdagen (3x in de week)

07:45 gaat de wekker
08:10 met de fiets na het werk
08:30 beginnen met werken (financiële administratie)
17:30 ben ik weer thuis
17:45-18:15 Diner
18:40 tot 20:20 (sporten incl reistijd)
20:20 - 20:30 douchen
20:30 - 23:30 vrije tijd (gamen / serie of film kijken met de vriendin/ foto bewerking)

Op niet sportdagen

18:15-18:45 Diner
19:00-23:30 vrije tijd (gamen / serie of film kijken met de vriendin/ foto bewerking)

[ Voor 3% gewijzigd door Mavi86 op 24-04-2017 09:55 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-04 21:56
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Dus hoe doen jullie dat?
Herkenbaar...
Punt 1: we hebben sinds kort een poetsvrouw voor dat ellendige poetsen, dat is echt een verademing kan ik zeggen :)
Dat andere heb ik ook, ik ga wel eens graag wat rommelen, experimenteren of studeren op zolder, maar mijn vriendin vindt het niet leuk als ik de hele avond boven zit. Dan krijg ik weer een keer een appje vanaf de bank "Kom je nog naar beneden? Doe niet zo ongezellig." en dan voel ik me weer schuldig dat ik even wat voor mezelf zit te doen. Het demotiveert me ook om eens aan iets groters te beginnen... Maar als ik dan op de bank TV zit te kijken met haar voel ik me onrustig omdat die hele TV me echt geen hol interesseert en ik liever met andere dingetjes bezig ben. Gelukkig heeft ze nu wel regelmatig 24-uurs diensten of late diensten waardoor ik toch weer wat meer me-time heb. Ik heb dat gewoon nodig merk ik af en toe.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-05 11:30
President schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:55:
[...]

Dit is mijn cyclus:

06:30 wekker
07:00 opstaan
07:20 in de trein
08:15 aankomst op het werk en 1ste kopje koffie
17:15 klaar met werken en de trein pakken
18:30 thuis en meteen gaan koken
19:30 klaar met eten/tafelen, daarna douchen etc
20:00 Vrij
22:30 naar bed

Ik herken deze post hierboven enorm, terwijl ik eigenlijk best veel vrije tijd heb en we heel vrij zijn in onze relatie in wat we doen (alleen of gezamenlijk). Het probleem wat sommigen hebben met een vriendin die je in je ME-time stoort (want ongezellig) heb ik niet. Ze moet accepteren dat ik zo ben en dat doet ze ook. Anders is het toch vrij snel afgelopen :)
Maar toch vond ik het samenwonen een enorme stap kwa vrijheid. Het zit toch in je als persoon hoe je het eea ervaart. In ons volgende huis wil ik ook een eigen kamer of ruimte hebben, waar niemand me stoort en alles precies zo ingericht is als ik het wil :) Dat komt de relatie alleen maar ten goede. Misschien ook een idee voor jou?
Ik mis die avonden of dagen in m'n eentje ook best. Niet dat ik veel speciaals deed. Net als jij, wat wandelen, sporten, gamen. Maargoed, zij zorgt er ook voor dat ik geen eenzame kluizenaar wordt ;) win-win.

[ Voor 3% gewijzigd door Roman_Craig op 24-04-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Roman_Craig schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:21:
Maar toch vond ik het samenwonen een enorme stap kwa vrijheid. Het zit toch in je als persoon hoe je het eea ervaart. In ons volgende huis wil ik ook een eigen kamer of ruimte hebben, waar niemand me stoort en alles precies zo ingericht is als ik het wil :) Dat komt de relatie alleen maar ten goede. Misschien ook een idee voor jou?

Ik mis die avonden of dagen in m'n eentje ook best. Niet dat ik veel speciaals deed. Net als jij, wat wandelen, sporten, gamen. Maargoed, zij zorgt er ook voor dat ik geen eenzame kluizenaar wordt ;) win-win.
Ik mag de zolder hebben en als man cave inrichten als ik zou willen met koelkast, projector/tv, console, etc... Maar als ze thuis is dan voel ik mij er toch niet fijn bij dat zij dan alleen beneden zit... Ik heb de situatie geaccepteerd. Word er niet ongelukkig van, maar ik wist niet dat ik het zo erg zou gaan missen :+

En zelfs als ik nu me-tijd heb omdat mevrouw naar vriendinnen is... Toch is het huis niet meer van mij, maar van ons. Er is iets wezenlijks veranderd. Misschien dat ik over een jaar of 10 gewoon een flatje voor mezelf erbij koop waar ik dan af en toe naartoe kan gaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-05 11:30
President schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:41:
[...]

Ik mag de zolder hebben en als man cave inrichten als ik zou willen met koelkast, projector/tv, console, etc... Maar als ze thuis is dan voel ik mij er toch niet fijn bij dat zij dan alleen beneden zit... Ik heb de situatie geaccepteerd. Word er niet ongelukkig van, maar ik wist niet dat ik het zo erg zou gaan missen :+

En zelfs als ik nu me-tijd heb omdat mevrouw naar vriendinnen is... Toch is het huis niet meer van mij, maar van ons. Er is iets wezenlijks veranderd. Misschien dat ik over een jaar of 10 gewoon een flatje voor mezelf erbij koop waar ik dan af en toe naartoe kan gaan :D
Haha, ik heb dat ook wel. Je moet echt eens deze serie kijken als je tijd hebt http://www.imdb.com/title/tt1711386/?ref_=nv_sr_2
Daar ga je zoveel herkenbaars in zien.
Maar zo te horen heb je best een relaxte vriendin. Dingen veranderen nu eenmaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 09:09
Mijn routine:

05:30 wakker
07:00 opstaan (vaak lees ik wat oid, heb oproep dienst vanaf 05.30)
08:00 werk
14:00 lunch
16:30 vrij
17:00 vrouw ophalen
17:15 thuis
19:00 eten
23:00 bed

Alles daar tussen in, is meestal relaxen. Boardgames, film kijken, op bezoek bij familie/vrienden, concert, gamen etc.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 16:55
06.00 wekker ( dan eten en de hond uitlaten)
06.30in de auto
07.00 beginnen
12.30 luch
15.30 naar huis
16.00 thuis
17.30 eten
22.30 slapen

Als ik thuis ben tussen de bedrijven door gamen/ met de hond lopen/ met de kinderen spelen/ serie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 07:16

Wailing_Banshee

You're Next

President schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:41:
[...]

Ja, dat is de reden dat wij persé twee kamers beneden wilden hebben. En deze kamers zijn van niet van ONS, maar van ons individueel. Tot en met de kleuren aan toe hebben we deze elk naar onze smaak ingericht. De rest van het huis hebben we gezamenlijk over inrichting en kleur gesproken (gelukkig hebben we aardig dezelfde smaak), maar onze eigen kamers niet. En omdat alles beneden is, ben je toch meer bij elkaar dan wanneer er een verdieping tussen zit.
En dan ga je haar missen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Wailing_Banshee schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:01:
[...]
Ja, dat is de reden dat wij persé twee kamers beneden wilden hebben. En deze kamers zijn van niet van ONS, maar van ons individueel. Tot en met de kleuren aan toe hebben we deze elk naar onze smaak ingericht. De rest van het huis hebben we gezamenlijk over inrichting en kleur gesproken (gelukkig hebben we aardig dezelfde smaak), maar onze eigen kamers niet. En omdat alles beneden is, ben je toch meer bij elkaar dan wanneer er een verdieping tussen zit.
De theorie is dat wij dat ook hebben maar in de praktijk ben ik vooralsnog de enige met een eigen kamer. :)
Dit huis is wel mede gekocht op die werkkamer. Het is een van de zaken waar we expliciet op hebben geselecteerd. In een ander huis hier niet heel ver vandaan (2 straten verderop) zou mijn werkkamer op de begane grond zijn. Wel met uitzicht op de tuin en direct daarachter een drive-in garage die goed als schuur te gebruiken is. Heel praktisch, mogelijk een veel grotere kamer maar ik werd niet gelukkig van het gebrek aan uitzicht.

Dus ligt in dit huis mijn werkkamer op de 3e woonlaag met uitzicht op de tuin. Het is niet zo'n mooi uitzicht als ik op de flat had, vanaf de 12e verdieping zo recht over Zeist heen, maar het is zeker een prettige ruimte. Ik zit hier ook echt graag. Het is een fijne ruimte. Helemaal ingericht naar mijn smaak.

Nog niet af, ik wil er nog een 2e kast bij hebben, een ander bureau (hoekbureau), er moeten nog wat dingen aan de muur worden gehangen, luxaflex moeten vervangen worden door op maat gemaakt staal (of alu) zodat het hier echt donker gemaakt kan worden en ik wil de halogeentjes eens vervangen door LED.

Maar verder is het echt mijn kamer waarbij ik volledig over de inrichting ga. (Zij mag uiteraard wel van mijn PC gebruik maken als ze thuis moet werken. Ik laat haar niet beneden op een laptop zitten als ik toch op kantoor zit en dus niet thuis ben. Op dagen dat we allebei thuis werken pik ik uiteraard wel mijn kantoor in en werkt zij beneden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Laatst online: 05-05 20:17
06:30 opstaan
07:15 in de auto
08:30 werk
12:30 lunch
17:00 naar huis
18:30 thuis
18:45 eten
19:00 lunch voor volgende werkdag
19:00 - 22:00 chillen
22:15 douchen
23:00 slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Members only:

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik zit op verschillende plekken in het land en hoef niet 'uren te maken', dus een heel vast schema heb ik niet maar dit dekt redelijk de lading:

6.45: wekker, douchen, ontbijt
7.30: auto in, richting werk
7.45 - 9.30: aankomst (afh van file en locatie)
15.30 - 17.00: auto in, richting huis
16.00 - 18.00: thuis
18.00: eten (of koken, wie als eerst thuis is kookt)
19:00: sporten (niet elke dag) of nog even mail wegwerken
20:30: vrije tijd, vaak samen spelletje spelen, tv kijken oid
22:30: naar bed
22:30 - 23:30: nog wat kezen/lezen
23:30: meestal wel de uiterlijke slaaptijd

Thuis werkdag lijkt hier best wel op. Huishouden doet mijn vriendin vaak op vrijdag (werkt vier dagen). Ik heb bijna een nieuwe baan, dan komt er een schoonmaakster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TK2803
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-05 14:02
Ik werk 5 dagen in de week. Dit is mijn routine op werkdagen:

05.45u - wekker
06.10u - tandenpoetsen, douche
06.35u - overlevingspakket voor de dag maken
+/- 7.00u - richting kantoor
8.15u - 8.30u - aankomst kantoor
16.30u - 17.00u - vertrekken richting huis
+/- 18.15u - thuis
18.30u - 20.00u - koken/eten, dit is echt afhankelijk of er al gekookt is (helaas hebben wij hier nog geen vaste tijdstip
20.30u - tv/laptop/bijkletsen
22.30u - naar bed
05.45u - wekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
Heh, ik vraag het me ook wel eens af.

Mijn routine:

5.45 gaat de wekker. Snel yoghurt en koffie naar binnen werken en de bammetjes smeren voor mijzelf en vriendin. Daarna een moment van persoonlijke hygiëne.
6.10 in de auto
7.15 op het werk
15.45 weer in de auto
17.00 een moment voor mijzelf (meestal gamen)
18.30 koken en daarna eten
19.30 Wielrennen (Tacx of buiten) of wandelen (dit wordt wel vaak opgeofferd als het koken langer duurt)
20.30 Netflix/Zelfstudie/Lezen
23.00 naar bed

Het meest irritant vind ik dat ik in het weekend om 7.30 ook wel klaar ben met in bed liggen. Kost me een week vakantie om daar weer een beetje van te herstellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:47
In mijn geval :

7:30 - 8:00 op, ontbijten en checken of de servers zich gedragen hebben (afhankelijk of ik voor de wekker wakker wordt)
8:45 : Op de fiets
9:00 Aankomst op werk
17:30 : Op de fiets terug naar huis
17:45 Koken, eten, etc
18:30 - 23:30 Wisselend. Soms gamen, soms wat voor eigen bedrijfje doen, soms lezen, vrouwlief plagen, etc
23:30 a 24:00 Naar bed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05 15:54
Leuk topic!
Wij zijn met ons 2en thuis.

Maandag t/m woensdag en vrijdag:
06:25 de wekker
06:25-07:05, opstaan, brood smeren, klaar maken etc
07:05-07:20 reistijd naar het werk
07:20 - 16:00 werken
16:00-16:15 reistijd naar huis
16:15-18:00 kleine huishoudelijke klusjes, en koken
18:00-18:30 eten
18:30-23:00 vrije tijd. Mijn vriendin gaat soms sporten, ik spreek af en toe af met vrienden, vooral als het nu beter weer wordt, hou af en toe wel van een portje Battlefield :) en soms een filmpje kijken.
23:00-24:00 naar bed

Op donderdag is het iets eerder opstaan, ( 05:30 ) omdat ik naar een andere vestiging moet van mijn werk, welke dus meer reistijd vergt. Wel rond dezelfde tijd thuis. Tevens is op donderdag mijn sport avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
Grappig dit topic, valt me op dat veel mensen behoorlijke reistijden hebben naar het werk. Ik heb 3 jaar lang uur enkele reis gehad en toen was ik er helemaal klaar mee. Focus verlies tijdens eentonige woon-werk verkeer met gevaarlijke situatie van dien, irritatie bij de zoveelste file. Dit merkte ik al naar anderhalf jaar en toen ook vrijwel meteen de knop doorgehakt om dichter bij werk te gaan wonen.

Members only:

Nu teruglezend, wat een regelmaat, stond er niet eens bij stil.

[ Voor 3% gewijzigd door Oggy op 03-05-2017 14:42 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-05 16:24
Grappig topic, heb op dit moment ook weinig tijd op werkdagen.

5:00 - de wekker
6:00 - trein naar werk
8:30 - beginnen
16:30 - klaar met werk
19:00 - thuis

Daarna nog boodschappen doen of als ik dit al gedaan heb nog koken en dan lig ik om 22:00 weer in bed.

Als ik naar boksen ga ben ik om 21:30 thuis en lig ik na eten om 23:00 weer in bed.

Wel probeer ik in de trein vaak een boek te lezen, wat bij te slapen of wat aan zelfstudie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zie nu al 2 keer(wellicht vaker, heb niet alles gelezen), dat er mensen om 8.30 beginnen met werken en om 16.30 naar huis gaan. Dan ben je dus 8 uur op kantoor geweest zonder pauze, of pakken jullie de middaglunch als tijd van de baas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
7u opstaan
7u 7:45 zoontje uit bed halen, aankleden en ontbijt maken
7:45 naar werk
8 tot 17u werken
17u tot 19u zoontje vermaken, eten koken en eten
19u tijd voor mezelf. Sporten, klussen of tv kijken.
22:30 slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 15:54
WasBak schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:42:
Ik zie nu al 2 keer(wellicht vaker, heb niet alles gelezen), dat er mensen om 8.30 beginnen met werken en om 16.30 naar huis gaan. Dan ben je dus 8 uur op kantoor geweest zonder pauze, of pakken jullie de middaglunch als tijd van de baas?
Je doet de aanname van 8 werkbare contracturen, of je kunt gelijk hebben, of men eet tijdens het werk. Dat laatste kan prima onder het mom van lunchafspraken met klanten of projectleden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

WasBak schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:42:
Ik heb op het werk precies hetzelfde, we hebben wel gewoon pauze (staat niet vast hoelang en wanneer). Komt mede doordat de eigenaar van mening is dat je niet 8 uur per dag productief kan werken.

Mijn eigen tijden:

07:25 wekker
08:00 douchen
08:30 in de auto naar werk
09:00 beginnen
17:00 klaar met werk
17:30 thuis
18:00 eten
18:45 boodschappen/vrije tijd
01:00 naar bed

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-05 22:01
7:40 opstaan
7:45 douchen
8:00 ontbijt
8:15 dochtertje naar school brengen
8:30 aanwezig op het werk
17:00 naar huis
17:15 warm eten
17:45 tm 23:00 vrije tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtim500
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 13:45
Leuk om te lezen :) Hier wisselt het een beetje, maar de doorsnee werkdag ziet er zo uit:

5.45 wekker
6.15 naar werk
7.30 - 16.00 werken
12.00 - 12.30 pauze
16.00 - 17.15 reistijd naar huis
17.15 - 18.00 evt koken + eten + opruimen
18.00 - 19.00 spelen en/of tv kijken met kindjes
19.00 - 19.30 kindjes in bed
19.30 - 22.00 vrije dag, opgevuld door samen tv kijken, sporten, gamen etc.
22.00/22.30 naar bed

Met woensdag een thuiswerkdag en nog 2 a 3 keer 's avonds sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mgizmo schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Je doet de aanname van 8 werkbare contracturen, of je kunt gelijk hebben, of men eet tijdens het werk. Dat laatste kan prima onder het mom van lunchafspraken met klanten of projectleden, etc.
Klopt, dat was ook nog een mogelijkheid die ik in mijn achterhoofd hield. Ik ga inderdaad standaard uit van een werkweek van 40 uur.
Famous schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:28:
[...]

Ik heb op het werk precies hetzelfde, we hebben wel gewoon pauze (staat niet vast hoelang en wanneer). Komt mede doordat de eigenaar van mening is dat je niet 8 uur per dag productief kan werken.
Dat je niet 8 uur facturabel bent dat snap ik, en 8 uur productief zijn ook, maar een lunch meenemen in de pauze is natuurlijk iets anders. Maar mogelijk ligt het dus dat iemand geen contract heeft van 40 uur. :-)

OT

Een gemiddelde werkdag ziet er bij mij zo uit:

8.50 - richting kantoor
9.00 - op kantoor
12.00 - lunch
12.30 - weer aan de slag
18.00/19.00(blijf soms langer) - richting de sportschool of naar huis
19.30 eten
20.00 werken of sociaal gedrag
23.30 naar bed

Aangezien ik zelf mede-eigenaar ben, ga ik in de avond meestal verder aan de slag.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Let op:
Graag niet alleen je dagindeling opsommen, maar ook toelichten. Het blijft een discussie-forum. :)