Hoe zuinig rij jij? - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Auto: Ford Fiesta TDCi Econetic
Gewicht leeg: 1018KG
Versnellingsbak: Handgeschakeld
Bouwjaar: 2011
KM stand: 72.000
Brandstof:Diesel
Airco: Gedurende verbruikscijfers aan
Rijstijl: Sportief, maar ik rijd gewoon Vmax
Verbruik: 4.9L/100Km

Verbruik had lager gekund, maar de 175/65R14 banden vervangen voor 195/45R16.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Auto:Kia Picanto || 1.0 CVVT Comfort
Versnellingsbak:Handgeschakeld
Bouwjaar:2011
KM stand:53xxx
Brandstof:Benzine
Airco:Alleen aan bij Extreem warm weer / Ventilatie "blower" 90%uit
Verbruik:4,7 L / 100 km // ± 1:21 :)
Rijstijl:
  • Altijd op tijd weg van huis, nooit haast onderweg
  • Veel laten uitrollen naar de stoplichten "werking cyclus groen/rood bekend"
    *Uitrollen Koppeling ingedrukt, en zo min mogelijk me achterganger tot last te zijn
  • Ik kom amper boven de 2000 toeren uit
  • Snel overschakelen naar hogere versnelling
  • 60% stad , 40% 70km weg, waar ik rustig 60km rij
  • Geen snelweg KM's
  • 75% buiten de spits op de weg, ivm werk, waardoor ik ook 's ochtends / 's nachts weg moet en bijna geen verkeer is

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
PatRamon schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:48:
*Uitrollen Koppeling ingedrukt, en zo min mogelijk me achterganger tot last te zijn
Doe dat eens niet ;)

Uitrollen in de versnelling is zuiniger, aangezien de wielen de motor laten draaien waardoor geen brandstof ingespoten hoeft te worden. Koppeling indrukken vereist brandstofinspuiting van de motor :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
MK1998NL schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:03:
[...]Doe dat eens niet ;)
Uitrollen in de versnelling is zuiniger, aangezien de wielen de motor laten draaien waardoor geen brandstof ingespoten hoeft te worden. Koppeling indrukken vereist brandstofinspuiting van de motor :)

Kleine correctie :9
Het uitrollen met ingedrukte koppeling heeft op mijn rit heel veel baat,
ivm van een viaduct afrijden of tunnel inrijden. (meerdere op mijn route)

Met name de tunnel in hoef ik geruime tijd geen gas te geven door de lange uitrol.
Ja ik weet het motor draait bij de 800 toeren stationair en kost benzine.
(op de motor uitrollen rem je snel van je snelheid af)

Natuurlijk heb ik dat al geprobeerd bij de tunnels/viaduct'en maar dan rij ik gemiddeld 5,4 L / 100 km
*Het afremmen van het voertuig wordt natuurlijk de motor voor gebruikt

Het blijft een sport om zo zuinig mogelijk te rijden

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

Doe dat eens niet ;)

Uitrollen met ingedrukte koppeling,zorgt natuurlijk voor onnodige slijtage van je druklager. ;)

Ik heb het bij mijn vorige 2010 Alto meerdere keren bijgehouden met Torque pro. En uitrollen in de versnelling kostte aanzienlijk meer brandstof op een tank(31L/650km), dan uitrollen in zijn vrij. Omdat mijn Alto, in de versnelling eigenlijk meteen afremt op het moment dat ik het gas los laat. In zijn vrij kan ik gewoon een paar honderd meter rollen zonder veel snelheidsverlies.
De fuel cutt-off ten opzichte van de afgelegde afstand was gewoon nihil vergeleken met uitrollen in z'n vrij, terwijl ik met uitrollen veel verder kom per keer.
Mijn woon/werk route laat me ook gewoon toe om per dag, meerdere km's uit te rollen zonder dat iemand anders daar last heeft.
Maar uitrollen is maar een deel van de besparing. Vlot door jakkeren, snel optrekken en laat remmen vs. bewust schakelen, anticiperen en uitrollen bespaart me zo'n 75km op een tank(~650km).

Op jaarbasis lijkt het misschien niet veel. Maar het is toch weer een beurtje of een paar banden dat ik zo "terug verdien" en niet extra hoef uit te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door kendo op 11-06-2017 16:08 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
PatRamon schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:33:
[...]

Met name de tunnel in hoef ik geruime tijd geen gas te geven door de lange uitrol.
Effectief kan je dus beide doen, gewoon je hoge versnelling houden, een heel klein beetje gas blijven geven om de snelheid niet te snel laten zakken. Is echt wel heel zuinig. En geen extra slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
PatRamon schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:33:
[...]

Kleine correctie :9
Het uitrollen met ingedrukte koppeling heeft op mijn rit heel veel baat,
ivm van een viaduct afrijden of tunnel inrijden. (meerdere op mijn route)

Natuurlijk heb ik dat al geprobeerd bij de tunnels/viaduct'en maar dan rij ik gemiddeld 5,4 L / 100 km
*Het afremmen van het voertuig wordt natuurlijk de motor voor gebruikt

Het blijft een sport om zo zuinig mogelijk te rijden
kendo schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:07:
[...]
Uitrollen met ingedrukte koppeling,zorgt natuurlijk voor onnodige slijtage van je druklager. ;)

Ik heb het bij mijn vorige 2010 Alto meerdere keren bijgehouden met Torque pro. En uitrollen in de versnelling kostte aanzienlijk meer brandstof op een tank(31L/650km), dan uitrollen in zijn vrij. Omdat mijn Alto, in de versnelling eigenlijk meteen afremt op het moment dat ik het gas los laat. In zijn vrij kan ik gewoon een paar honderd meter rollen zonder veel snelheidsverlies.
De fuel cutt-off ten opzichte van de afgelegde afstand was gewoon nihil vergeleken met uitrollen in z'n vrij, terwijl ik met uitrollen veel verder kom per keer.
Mijn woon/werk route laat me ook gewoon toe om per dag, meerdere km's uit te rollen zonder dat iemand anders daar last heeft.
Maar uitrollen is maar een deel van de besparing. Vlot door jakkeren, snel optrekken en laat remmen vs. bewust schakelen, anticiperen en uitrollen bespaart me zo'n 75km op een tank(~650km).

Op jaarbasis lijkt het misschien niet veel. Maar het is toch weer een beurtje of een paar banden dat ik zo "terug verdien" en niet extra hoef uit te geven.
Ik dacht dat het ging naar stoplichten toe. Hier kan je net zo goed gas los laten in de versnelling + afremmen op de motor ;)

Uitrollen met de koppeling ingedrukt over honderden meters is inderdaad niet geweldig goed voor de koppeling, neutraal/vrij is dan een betere optie.

Ik hou me er op zich niet mee bezig. Hoe ik ook rij, hij blijft onzuinig :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:21
Auto: VW Polo 1.2 BM
Versnellingsbak: 5 versnellingen handgeschakeld
Bouwjaar: 2010
KM stand: 180.xxx
Brandstof: Diesel
Airco: Alleen op warme dagen
Rijstijl: Rustig, heb meestal wel een filmpje opstaan.
Verbruik: 3-4L / 100 KM. Volgens de boordcomputer. Lijkt me best wel goed.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:02
Auto: Prius
Versnellingsbak: CVT
KM stand: 106000
Brandstof: hybride
Airco: altijd op snelweg
Rijstijl: met verkeer mee, niet te langzaam
Verbruik: 4,9 / 100KM

60/40 stad/snelweg en reëel verbruik over de ~19.000KM die ik erin heb gereden. Ik vind het indrukwekkend voor een hybride benzine die ook erg ruim is. Met hypermiling kun je waarschijnlijk 1:25 aantikken, maar na twee dagen proberen verveelde dat enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hoe zuinig of onzuinig?
Voor een auto met een slechte stroomlijn en DSG-7 automaat, valt het wel mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3R7iyUQyXVZP0ESepGx4kncm/full.jpg

Die dipjes in het verbruik zijn rasante ritjes over de Autobahn. Waar 160-180km/h werd gereden. :|
(van NL <--> Italië/Oostenrijk)
Maar overall, over ruim 90kkm, een gemiddelde van bijna 1:16 vind ik wel beschaafd.

Best wel schrikken, van het enorme bedrag aan brandstof wat je eigenlijk letterlijk opstookt. :Y

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 11-06-2017 20:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-07 21:51
Auto: Subaru Impreza Plus 2.0 GL AWD
Versnellingsbak: Manueel
Bouwjaar: 2000
KM stand: 224000
Brandstof: Benzine
Airco: Zelden, alleen als ik boven de 80 rij voor een langere afstand en het warm buiten is.
Rijstijl: Rustig, zelden harder dan 110, maar verder altijd vmax.
Verbruik: 1:11.5

0,7 liter zuiniger dan de fabrieksspecificatie. Misschien dat het lukt om dat nog wat gunstiger te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Pyramiden op 11-06-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:45

Metro2002

Memento mori

bonus schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Ik hoop alleen dat je nooit op de snelweg rijdt met slechts max 95 km/u. Leuke dat het zo zuinig kan en op iedere andere weg dan de snelweg een prima resultaat.
Nou inderdaad, wat een drama als iemand 95km/u gaat rijden op de snelweg. Het zou verboden moeten worden.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Hamza schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:56:
Whut? :o
ehtweak schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:46:
Hoe zuinig of onzuinig?
Voor een auto met een slechte stroomlijn en DSG-7 automaat, valt het wel mee:
[afbeelding]

Die dipjes in het verbruik zijn rasante ritjes over de Autobahn. Waar 160-180km/h werd gereden. :|
(van NL <--> Italië/Oostenrijk)
Maar overall, over ruim 90kkm, een gemiddelde van bijna 1:16 vind ik wel beschaafd.
1:16 is vrij netjes imho ;)
Best wel schrikken, van het enorme bedrag aan brandstof wat je eigenlijk letterlijk opstookt. :Y
LPG helpt de pijn verzachten :+
Pyramiden schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:08:
Auto: Subaru Impreza Plus 2.0 GL AWD
Versnellingsbak: Manueel
Bouwjaar: 2000
KM stand: 224000
Airco: Zelden, alleen als ik boven de 80 rij voor een langere afstand en het warm buiten is.
Rijstijl: Rustig, zelden harder dan 110, maar verder altijd vmax.
Verbruik: 1:11.5

0,7 liter zuiniger dan de fabrieksspecificatie. Misschien dat het lukt om dat nog wat gunstiger te krijgen.
Geweldig dat de Japanners gewoon een fabriekverbruik van 1:10,6 opgeven _o- Nog vrij netjes i.c.m de 4WD.
Metro2002 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:19:
[...]

Nou inderdaad, wat een drama als iemand 95km/u gaat rijden op de snelweg. Het zou verboden moeten worden.
8)7
Zolang ze rechts achter de vrachtwagens blijven is er niks aan de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MK1998NL schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:42:

1:16 is vrij netjes imho ;)

[...]

LPG helpt de (financiële) pijn verzachten :+
Ehhh, nou, LPG laten inbouwen in een auto met een 1.2 TSI blok niet... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ehtweak schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:04:
[...]

Ehhh, nou, LPG laten inbouwen in een auto met een 1.2 TSI blok niet... :+
True, is niet aan te raden :+ 1.2TSI kan nieteens goed tegen LPG meen ik.... maar dan had je wel +- €4000 i.p.v €9000 aan brandstof uitgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
kendo schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:07:
[...]

*Maar uitrollen is maar een deel van de besparing. Vlot door jakkeren, snel optrekken en laat remmen vs. bewust schakelen, anticiperen en uitrollen bespaart me zo'n 75km op een tank(~650km).
Thx voor de info over de eventuele slijtage druklager's , gewoon in zijn vrij uitrollen..
*(komt denk ik door mijn werk nonstop dodemanspedaal dus die last voel ik niet)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 10-07 13:22
Balans over lang stuk begint langzaam te dippen, maar denk dat ik hem hier aardig kan houden.

Auto: Volkswagen Jetta Hybrid (stage 1)
Versnellingsbak: DSG 7
Bouwjaar: 12-2013
KM stand: 165000
Brandstof: Benzine + elektrische hulpmotor
Airco: Altijd aan
Rijstijl: Wisselend... Ene keer heel rustig/zuinig, de andere keer stamp ik dat gaspedaal in. Ik rij maar 10-15km enkele rit, wat met bovenstaand nog wel eens vervelend is dat de motor niet warm genoeg wordt. In een file staat die vooral uit en koelt hij weer af omdat dan volledig de elektromotor runt.
Verbruik: 1:16 exact (gezakt van 1:16.6).

De ene keer is het dus 1:18-20, de andere keer 1:10-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-07 19:19
Voertuig 1:
Auto: Renault Master H2L3 125PK
Versnellingsbak: Handgeschakeld, 6-bak
Bouwjaar: 2014
KM stand: 142400
Airco: Ja, maar staat zelden aan.
Rijstijl: zeer sportief, veel hard optrekken en tenzij bekende/zichtbare flitsers altijd v-max + 10/20
Gewicht (beladen): Leeg: 2000KG, beladen meestal tussen de 2500-3000 KG.
Verbruik: bij enkel snelweg KM's 1:10, bij dagelijkse werkzaamheden 1:8.
80 Liter tank, en ik sta om de 3 dagen bij de pomp.... beroep: Koerier.....

voertuig 2:
Auto: BMW 525IX 4x4 Touring 192PK.
Versnellingsbak: Automaat, ik gok 3-traps.
Bouwjaar: 1994
KM stand: 262000
Airco: hoort hij officieel wel te hebben, maar heeft nog nooit gewerkt sinds ik hem heb.
Rijstijl: rustig of zeer sportief, afhankelijk van of ik haast heb of niet en hoe warm de motor is.
Gewicht: 1660 KG.
Verbruik: gemiddeld 1:8. Veel snelweg bij 140 KM/u = 1:!0, veel stadsverkeer of hard rijden = 1:6
Gebruik de BMW eigenlijk zelden, is mijn prive/hobby auto en hobbies mogen geld kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Auto: Renault Megane Bose 110pk
Versnellingsbak: 6 bak
Bouwjaar: 2015
KM stand: 140xxx
Brandstof: dieswl
Airco: ja altijd aan
Rijstijl: erg stevig
Verbruik: 5.4L/100km over 3000km.

Moet er bij zeggen dat ik gemiddeld over 10k hetzelfde doe. Al zo lang ik deze auto heb dus dat zal wel redelijk kloppen. Als ik het bij de tank even snel narekenen doe klopt dat ook.

Nadeel, er ligt altijd wel wat aan spullen in de kofferbak. Gereedschap enzo, en dat gaat best snel wegen, zou het een keer moeten wegen wat mijn standaarduitrusting is :P (gok 100kg)

[ Voor 17% gewijzigd door DJ-Visto op 13-06-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-07 19:37
Auto: C1 2010 1.0 ecoschudder 69PK
Versnellingsbak: 5 bak
KM stand: 40xxx
Airco: Optie vond de vorige eigenaar overbodig
Rijstijl: normaal/stevig
Verbruik: 5.0L/100km altijd.

Over het koppelingspedaal eerder genoemd. Zoveel mogelijk loslaten, ik houdt hem alleen ingedrukt op drukke momenten als eerste man voor het stoplicht en voor de rest niet. Het is niet zozeer alleen het druklager, maar voornamelijk de platen aangezien zij nooit helemaal los van elkaar komen. Het scheelt je pakweg de helft van de levensduur.

Ik ben zelf woonachtig in de randstad en hier heb ik eigenlijk geen mogelijkheid om de auto in zijn vrij uit te rollen. Ik laat hem ook niet in zijn versnelling, meestal tik ik hem een keer terug. Je auto verbruikt 0 brandstof totdat je ongeveer onder 2000/1500 toeren komt.

nog meer bespaartips:

- Blijf van de versnellingspook af tenzij je schakelt.
- Rij op de rechterbaan tijdens files, ik begrijp überhaupt niet waarom mensen moeten remmen op de snelweg. Vind je het leuk, dan adviseer ik je om links te rijden.
- Als je acceleert bij het stoplicht, hengst hem dan niet in zijn twee. Geeft de bak de tijd, je tweede versnelling zijn synchromesringen blijven mooier en dat geeft je op lange termijn meer plezier.
- Voor de wat oudere auto, wilt die bij stilstand niet in zijn 1. Handrem eraf en als dat niet afdoende is, even voorzetten in een andere versnelling en dan terug naar zijn 1. Blijft die soepeler.
- Airco 5 minuten voor aanvangst uitzetten, scheelt je een hoop schimmel en infecties.
- Koop bij aanschaf een reservewiel, scheelt je een hoop ellende en mogelijke kosten.
- Koop geen aftermarket led-lampen, dit is mischien zuiniger. Alleen de onzuinnigheid van de halogeen zorgt ervoor dat de lampen niet aanvriezen.
- Voor de automaat rijder, handrem gebruiken en liever niet de P. Moment dat iemand op je rijdt en je staat geparkeerd dan breekt het in je bak. Daarnaast zie je vaak verrote handrem systemen omdat het nooit gebruikt wordt en dat kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
[...]

Doe dat eens niet ;)

Dat is wel alleen zuinger als je het remeffect op de motor ook echt nodig hebt op dat moment. Mocht je vroeger zijn beginnen uitrollen in neutraal is dat net zuiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Auto: Ford Fiesta St-Line
Versnellingsbak: 5 Versnellingen
Bouwjaar:2016
KM stand:11700
Airco:Klimaatbeheersing dus ja altijd aan.
Rijstijl:Sportief, maar beheerst
Verbruik: 100PK: 1:16,0 en op lange afstanden 1:17,5
147PK: 1:17,0 en op lange afstanden 1:18)
Note: Veel cruise control gebruikt en heel veel lange afstanden gemaakt
Vandaag wezen tanken waarbij ik 800KM heb gedraaid op 1 tank (39 liter getankt)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
Auto: Peugeot 207 SW 1.6VTI 120pk
Bouwjaar:2008
KM stand:128000
Airco: altijd op de Climate aan.
Rijstijl: Wisselend maar vaak redelijk rustig. Veel snelweg 110 / 120, soms 130. Relatief weinig stad
Verbruik: 1:14,5 - 1:15 gemiddeld, met snelweg CC.

Prima verbruik wmb. Ding weegt 1250kg, heeft 120pk op benzine. Fijn blokje, en zeker voor atmosferische motor redelijk wat koppel onderin al. Alleen jammer van die halve liter olie elke 2000km...

[ Voor 3% gewijzigd door caspervc op 14-06-2017 17:07 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-07 16:28
Hamza schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:56:
Is dit een test-opmerking, om te controleren of je post wel gelezen is?
Hopelijk ben je niet serieus. Hoewel ik wel eens van die asocialen zie rijden die hun telefoon in het zicht op de voorruit hebben maar dan niet voor navigatie maar met en filmpje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:21
Pat911 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:47:
[...]

Is dit een test-opmerking, om te controleren of je post wel gelezen is?
Hopelijk ben je niet serieus. Hoewel ik wel eens van die asocialen zie rijden die hun telefoon in het zicht op de voorruit hebben maar dan niet voor navigatie maar met en filmpje erop.
Hoezo zou ik een test opmerking plaatsen? Ik rijd vaak over de a2 wat een saai stuk is. Wat ik dan doe is netflix if horizongo aangooien en met 93 over de rechterbaan cruisen. Leef en laat leven kerel.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlsberg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-12-2020

Jarlsberg

Meer dan een emmentaler

Auto: Peugot 306 xr 1.4
Bouwjaar: 1997
KM stand:147000
Airco: Ik heb alleen arko :)
Rijstijl: altijd in een rustig toerental maar houd me niet altijd aan de voorgeschreven maximumsnelheid en laat graag de auto uitrollen.
Verbruik 1:15 (brandstof van ARAL)

Ligt het liefst in de kaasfondue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 10-07 13:59
Update na bijna 40.000km:

Auto: Mitsubishi Galant Drive
Bouwjaar: 2002
KM stand:297000
Brandstof: LPG
Airco: Aan als het boven de 15 graden is
Rijstijl: Vlot, N wegen rond de 110, snelweg gewoon 130.
Verbruik 10,46L/100km oftewel 1:9.6.

Ik zit precies in het midden van alle gebruikers op Spritmonitor. Gezien gas maar 55 cent per liter kost ben ik prima tevreden :P

[ Voor 34% gewijzigd door Knul op 15-06-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-07 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

PatRamon schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:48:
Auto:Kia Picanto || 1.0 CVVT Comfort
Versnellingsbak:Handgeschakeld
Bouwjaar:2011
KM stand:53xxx
Brandstof:Benzine
Airco:Alleen aan bij Extreem warm weer / Ventilatie "blower" 90%uit
Verbruik:4,7 L / 100 km // ± 1:21 :)
Rijstijl:
  • Altijd op tijd weg van huis, nooit haast onderweg
  • Veel laten uitrollen naar de stoplichten "werking cyclus groen/rood bekend"
  • Ik kom amper boven de 2000 toeren uit
  • Snel overschakelen naar hogere versnelling
  • 60% stad , 40% 70km weg, waar ik rustig 60km rij
  • Geen snelweg KM's
  • 75% buiten de spits op de weg, ivm werk, waardoor ik ook 's ochtends / 's nachts weg moet en bijna geen verkeer is
Wauw, en ik ben al blij met de 5.6 liter/100 in mijn 1.0 CVVT Picanto uit 2012. Zelfde kilometerstand.

Airco ook vrijwel nooit aan, maar bij 2K schakelen is hier (ligt misschien ook aan de heuvels) toch echt meestal te veel van het goede. Dan doe je er letterlijk 20 seconden over om in de 5 van 50 naar 80 te accelereren :+ als er geen ander verkeer is, oké, maar anders ga je toch echt ophouden ben ik bang.

Verder, blower 90% uit? Dat kost toch echt practisch niets aan verbruik of heb ik dat mis? Ventilatie is toch iets wat je altijd wel wil lijkt me haha.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
AndRo555 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 01:03:
[...]
Dat is wel alleen zuinger als je het remeffect op de motor ook echt nodig hebt op dat moment. Mocht je vroeger zijn beginnen uitrollen in neutraal is dat net zuiniger.
True, dat gaf ik later ook aan ;)
Knul schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:14:
Gezien gas maar 55 cent per liter kost ben ik prima tevreden :P
Dure zooi, hier is 'ie maar 29 cent :+
kuusj98 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:15:
[...]
Wauw, en ik ben al blij met de 5.6 liter/100 in mijn 1.0 CVVT Picanto uit 2012. Zelfde kilometerstand.

Airco ook vrijwel nooit aan, maar bij 2K schakelen is hier (ligt misschien ook aan de heuvels) toch echt meestal te veel van het goede. Dan doe je er letterlijk 20 seconden over om in de 5 van 50 naar 80 te accelereren :+ als er geen ander verkeer is, oké, maar anders ga je toch echt ophouden ben ik bang.

Verder, blower 90% uit? Dat kost toch echt practisch niets aan verbruik of heb ik dat mis? Ventilatie is toch iets wat je altijd wel wil lijkt me haha.
Ik merk sowieso dat "wij" hier in het heuvelland een hoger verbruik hebben :P Vrij logisch ook ;)

Auto: Opel meriva B 1.4T Edition
Versnellingsbak: 5-bak handgeschakeld
Bouwjaar: 12-2011
KM stand: 88500
Airco: Aan indien nodig
Rijstijl: Normaal, maar niet volgens het nieuwe rijden, dat kennen mijn ouders niet :+ (Lekker toeren draaien oOo )
Verbruik: 1:15,6

Best netjes moet ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 10-07 13:59
MK1998NL schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:21:
[...]

Dure zooi, hier is 'ie maar 29 cent :+
Ja, en ik woon nog wel in Groningen, gas zat zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Net getankt, kleine 542km gereden, 25l getankt. Verbruik: 4,6l/100km. ( 1 op 21,7)

Auto: Mitsubishi spacestar 1.0 3cyl. 2013

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 15-06-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Niet mijn eigen auto, maar een huurwagen op een rondtrip (2500km) in Noorwegen. Pomp tot pomp gemeten

Auto: VW Golf 7 Variant 1.6 TDI DSG op winterbanden (Continental VikingContact 6)
Versnellingsbak: 7 traps DSG
Bouwjaar: 2016
KM stand: 38000
Airco: Niet gebruikt geweest
Rijstijl: Vlot. Tussen de 80 en de 100 in bergachtige omgevingen. Paar keer de standverwarming gebruikt.
Verbruik: 4.9l/100km (1 op 20.4)

Vrij mooi resultaat imho voor 4 man en bagage met serieuze hoogteverschillen en lage temperaturen (-10 tot 5).

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 15-06-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben eens met een passat variant 1.6 diesel naar de noordkaap geweest, en heb toen met de 70l tank eens 1400km tussen de tankstops gedaan.

Dat was zo'n 20 jaar geleden.

2 man en veel bagage

[ Voor 6% gewijzigd door joopv op 15-06-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-07 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Goed, maar weer eens een update plaatsen van het wagenpark:
GTI en Cabrio zijn niet van mij, maar rij ik ook zeer regelmatig in.

Auto: Volkswagen Golf 7 GTI
Versnellingsbak: 6-handgeschakeld
Bouwjaar: 2013
KMstand: 40.000
Airco: climate-control altijd aan op automaat
Rijstijl: ofwel zuinig, ofwel stampen
Verbruik: 1:14,5 bij zuinig rijden, 1:12 bij wat meer stampen

Auto: Volkswagen Golf 3 Cabrio 1.8 66KW
Versnellingsbak: 5-handgeschakeld
Bouwjaar: 1994
Kmstand: 80.000
Airco: dak open :+
Rijstijl: meer voor zondagse ritjes, normaal tot stevig.
Verbruik: 1:12

Auto: Volkswagen Kever 1200 Jeans Bug
Versnellingsbak: 4-handgeschakeld
Bouwjaar: 1974
Kmstand: 36.000
Airco: neen
Rijstijl: plankgas
Verbruik: 1:10

Auto: Kia Picanto 1.0 CVVT Comfort
Versnellingsbak: 5-handgeschakeld
Bouwjaar: 2012
Kmstand: 50.000
Airco: ja, meestal uit.
Rijstijl: rustig of planken
Verbruik: rustig is zo'n 1:17,5, planken is 1:15

De Picanto valt me alleszins mee qua verbruik op de Autobahn. Vorige week mee naar de Eifel geweest en toch wel bijna constant 170 op de teller kunnen rijden, met 3 volwassenen en bagage tot het plafond. Verbruik was zo'n 1:12.

De Kever heeft nu (morgen) een nieuwe motor met een berg meer vermogen, dus ik ben benieuwd hoe veel die gaat zuipen. Als ik te vaak bij het tankstation sta pas ik de rijstijl vanzelf wel aan denk ik :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-07 16:28
Hamza schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:32:
[...]

Hoezo zou ik een test opmerking plaatsen? Ik rijd vaak over de a2 wat een saai stuk is. Wat ik dan doe is netflix if horizongo aangooien en met 93 over de rechterbaan cruisen. Leef en laat leven kerel.
Ik hoop serieus dat je laat leven, en niet iemand aanrijdt terwijl jij naar netflix kijkt. Onverantwoord en artikel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 16:16
Auto: A4 B7 sedan 1.8T 210PK 330Nm
Versnellingsbak: Multitronic
Bouwjaar: 2005
Kmstand: 160.000
Airco: ja, meestal aan
Rijstijl: meestal wat kickdown en binnen-buitenbochtjes ;)
Verbruik:
algemeen rond 1:10, dit is een 700-750KM op een tank (75L)
ritje Zuid-Frankrijk; 1100 KM op een tank, 1:14,5

Plan: A6 C7 Avant 1.8tfsi op 260pk - 400Nm (geen id wat verbruik gaat zijn) :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

Ben je niet helemaal fris in je bovenkamer ofzo? Films kijken tijdens het rijden, serieus... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 13:44
Auto: Volvo V70 2.5 (Benzine)
Versnellingsbak: Automaat
Bouwjaar: 1997
KMstand: 280.000
Airco: climate-control altijd aan op automaat in de zomer
Rijstijl: vlot doorrijden
Verbruik: 1:9

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 20:18
Auto: Mazda MX5 NA (MK1) Mariner Blue 1.6i 115PK 135 Nm
Versnellingsbak: 5 versnellingen (handmatig)
Bouwjaar: 1990 (27)
KM stand: 285.000km
Airco: Ja, maar werkt niet meer
Rijstijl: Sportief
Verbruik: 1 op 10 (500km op een tank)

Misschien niet zuinig, maar de wegenbelasting is nog geen 25 euro per maand en de verzekering is al helemaal een lachertje. Daarnaast rijdt ik hem zakelijk (bijtelling, 35% dagwaarde) en kan dus alle kosten opvoeren (brandstof, onderhoud etc.). En het rijdt geweldig! :P

Heb hem nu vier jaar en is ook al vier keer zonder reparaties door de APK gekomen. En dit voor een 27-jarige auto. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Exception op 16-06-2017 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Metro2002 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:10:
Ben je niet helemaal fris in je bovenkamer ofzo? Films kijken tijdens het rijden, serieus... 8)7
Loopt gewoon reacties uit te lokken, negeren is beter bij dit soort figuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:15:
[...]

5.6 liter/100 is ook netjes in de heuvels.
Ik heb echt puur mijn voordeel dat ik heel veel buiten de spits naar mijn werk kan.
En daarbij ook 's nachts of 's ochtends van/naar je werk, en je merkt ook dat je mede weg gebruikers die een kleine zuinig auto hebben ook rustig rijden.

Blower alleen aan bij regen of verwarming, rest altijd raampje open.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Exception schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:40:
Auto: Mazda MX5 NA (MK1) Mariner Blue 1.6i 115PK 135 Nm
Bouwjaar: 1990 (27)
KM stand: 285.000km
Airco: Ja, maar werkt niet meer
Verbruik: 1 op 10 (500km op een tank)

Misschien niet zuinig, maar de wegenbelasting is nog geen 25 euro per maand en de verzekering is al helemaal een lachertje. Daarnaast rijdt ik hem zakelijk (bijtelling, 35% dagwaarde) en kan dus alle kosten opvoeren (brandstof, onderhoud etc.). En het rijdt geweldig! :P

Heb hem nu vier jaar en is ook al vier keer zonder reparaties door de APK gekomen. En dit voor een 27-jarige auto. :)
Mooie auto is het ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 20:18
semidevidra schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:33:
MX5 [...]

Mooie auto is het ook!
Thanks, ik hoor wel eens anders maar ben er zelf heel wijs mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Exception schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:09:
[...]
Thanks, ik hoor wel eens anders maar ben er zelf heel wijs mee :)
Mensen die negatieve commentaar hebben gewoon niet naar luisteren

Idd leuke auto :)
Vooral de inklapbare koplampen _/-\o_ t
je ze niet vaak meer.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Gemiddeld haalde ik 1 op 11.5 over de laatste 34.793km. Dus hier ben ik toch wel een beetje trots op:

Auto: Citroën C4 Coupe VTS 2.0 16v
Versnellingsbak: 5-bak handgeschakeld
Bouwjaar: 6-2005
KM stand: 170.156
Rijstijl: Het nieuwe rijden, schakelen tussen 2500 en 3000, veel uit laten rollen, afstand houden, anticiperen, en eigenlijk alles op de cruise control en alleen de airco aan wanneer het nodig is (buitentemperatuur 25+)
Verbruik: 1 op 12.65 (op 662km)

Maar dat hou ik niet heel lang vol, dus de benzine die er nu in zit die zal wat sneller op gaan })

Mijn beste verbruik dat ik ooit gehaald heb was 1 op 13.19. Dat was op 1 plaspauze na non-stop naar Parijs met de cruise control op 130. En het slechts was 1 op 9.79, met 1500kg brandhout d'r achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 20:03

superwashandje

grofheid alom

Knul schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:14:
Update na bijna 40.000km:

Auto: Mitsubishi Galant Drive
KM stand:297000
Airco: Aan als het boven de 15 graden is
Rijstijl: Vlot, N wegen rond de 110, snelweg gewoon 130.
Verbruik 10,46L/100km oftewel 1:9.6.

Ik zit precies in het midden van alle gebruikers op Spritmonitor. Gezien gas maar 55 cent per liter kost ben ik prima tevreden :P
Ik heb even jouw post gekopieerd om mijn spul in te plakken :)

Auto: Opel Astra Ecoflex
Versnellingsbak: 6 Versnellingen
Bouwjaar: eind 2013
KM stand:+/- 80000
Airco: Aan als het boven de 20-25 graden is (gewoon op gevoel)
Rijstijl: Normaal(?), N wegen rond de 80-100, snelweg gewoon 120-135
Verbruik: afgerond meestal 1:11 In de hitte met de airco aan en 140 rijden is het 1:10 en met zuinig rijden ben ik tot 1:12.5 gekomen :)

Gas is hier 53-54 cent/liter nu en als ik naar mijn schoonfamilie in limburg ga is het vaak net over de grens even tanken voor rond de 30 cent ;)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Auto: Alfa Romeo Mito
KM stand:118K
Airco: Climatecontrol (zet hem meestal aan als motor een beetje op temperatuur is)
Rijstijl: Normaal op leuke wegen rijd ik sportief.
Verbruik: Over de laatste 62K volgens mijn app 1:23,06. Vandaag op Zandvoort gereden voor 20 minuten waarbij ik ong een verbruik haalde van 1:15 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43
1:15 op een circuit is wel hee zuinig. Meestal verbruik je op een circuit drie keer zoveel als bij dagelijks gebruik. De Polo is eens op Zolder geweest en liep daar netjes 1:5 ;)

Ik heb ook weer twee stats:

- BMW E61 530d Touring. 80/20 snelweg/stad. 1:13.5.
- BMW R1150R. 65% snelweg/20% binnenweg/15% stad. 1:16.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb niet superhard gereden maar toch behoorlijk doorgereden. Drie keer zoveel gebruiken als normaal zou inhouden zou inhouden dat ik 1:7.5 ofzo zou moeten rijden. Dat is onmogelijk. Zelfs bij plankgas is mijn auto niet zo onzuinig laat staan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 23:49
Auto: Skoda Octavia Combi 1.6 TDI
Versnellingsbak: 6, hand.
Bouwjaar: 2014
KM stand: ~180.000
Airco: CC
Rijstijl: Vlot, snel doorschakelen. Snelweg gemiddeld 140/150 km/u
Verbruik: 1:19, gereden km/getankte liters (echter: boordcomputer zegt 1:19,7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Afgelopen woensdag apeldoorn - rotterdam - apeldoorn - rotterdam - zeist- apeldoorn gedaan met de saab (2003 9-3 ss automaat benzine) en lekker rustig aan (vmax en rustig accelereren) gedaan, wel wat file gehad maar niet veel.

En aan de pomp een verbruik van 1:14.9 uiteindelijk. Vind ik niet verkeerd voor een automaat van 1300 kilo.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39

ThunderNet

Flits!

Flagg schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 23:55:
Afgelopen woensdag apeldoorn - rotterdam - apeldoorn - rotterdam - zeist- apeldoorn gedaan met de saab (2003 9-3 ss automaat benzine) en lekker rustig aan (vmax en rustig accelereren) gedaan, wel wat file gehad maar niet veel.

En aan de pomp een verbruik van 1:14.9 uiteindelijk. Vind ik niet verkeerd voor een automaat van 1300 kilo.
Is vrij netjes idd :) ik doe gemiddeld zo'n 1:17,5 aan de pomp met mn 9-3 estate (1510kg), relatief veel snelweg en sportief rijgedrag. Als ik m'n best doe en m'n route aanpas kan ik 1:22 halen (snelweg + 80-wegen gecombineerd). Op alleen 80-wegen kan ik richting de 1:27 halen :)

[ Voor 3% gewijzigd door ThunderNet op 25-06-2017 00:36 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Fiat Grande Punto 1.4 dualogic
Bouwjaar 2007
Inmiddels 170.000 km gereden waarvan 30.000 door mij in het jaar dat we hem hebben.
Brandstof LPG
Rijstijl is vlot, schakelen bij plm 3000 toeren.
Voornamelijk snelweg met 120 per uur.
Verbruik 1 op 10
Krijg hem niet zuiniger.
Maar altijd climate control aan, automaat, LPG en veel toeren boven de 100 km/uur want geen zesde versnelling.
Gelukkig kost de brandstof weinig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Daniel36 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 01:05:
Verbruik 1 op 10
Krijg hem niet zuiniger.
Braaf 100 rijden :) Punto's beginnen boven de 100km/u aanzienlijk meer te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-07 14:59
[...]

Geboortejaar 1996 ;w :z .

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
superwashandje schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:00:
[...]
Ik heb even jouw post gekopieerd om mijn spul in te plakken :)

Auto: Opel Astra Ecoflex
Versnellingsbak: 6 Versnellingen
Bouwjaar: eind 2013
KM stand:+/- 80000
Airco: Aan als het boven de 20-25 graden is (gewoon op gevoel)
Rijstijl: Normaal(?), N wegen rond de 80-100, snelweg gewoon 120-135
Verbruik: afgerond meestal 1:11 In de hitte met de airco aan en 140 rijden is het 1:10 en met zuinig rijden ben ik tot 1:12.5 gekomen :)

Gas is hier 53-54 cent/liter nu en als ik naar mijn schoonfamilie in limburg ga is het vaak net over de grens even tanken voor rond de 30 cent ;)
LPG af fabriek? 1:11 is best netjes, met de 1.2 Corsa op LPG haal ik 1:12,3.
Bouwjaar 2007
Inmiddels 170.000 km gereden waarvan 30.000 door mij in het jaar dat we hem hebben.
Brandstof LPG
Verbruik 1 op 10
Krijg hem niet zuiniger.
Maar altijd climate control aan, automaat, LPG en veel toeren boven de 100 km/uur want geen zesde versnelling.
En dan noemen ze vaak 1:12 onzuinig :+
bouwfraude schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:21:
[...]
Braaf 100 rijden :) Punto's beginnen boven de 100km/u aanzienlijk meer te verbruiken.
Besparen met gas heeft weinig zin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

bouwfraude schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:21:
[...]

Inderdaad, helaas mist die zesde versnelling :'(
Tot de 100 is hij erg zuinig...maar 100 op de snelweg is ook vet knudde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Daniel36 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:33:
[...]
Inderdaad, helaas mist die zesde versnelling :'(
Tot de 100 is hij erg zuinig...maar 100 op de snelweg is ook vet knudde.
Mijn GP had zes versnellingen maar het verbruik steeg ook fors boven de 100
en het complete gebrek aan trekkracht in zijn zes was ook niet alles, terug naar 3 om vaart te maken.
Het hangt misschien van de snelweg af maar ik ben al blij als ik de 100 haal in de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

bouwfraude schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:52:
[...]

Mijn GP had zes versnellingen maar het verbruik steeg ook fors boven de 100
en het complete gebrek aan trekkracht in zijn zes was ook niet alles, terug naar 3 om vaart te maken.
Het hangt misschien van de snelweg af maar ik ben al blij als ik de 100 haal in de drukte.
Ik woon bij een kalm stuk van de A7 waar ik graag 135 km/uur mag/kan rijden...bij 4300 toeren hebben we het dan over 1 op 9.
Maar tis LPG gelukkig, zoals MK1998 al zei ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 20:03

superwashandje

grofheid alom

MK1998NL schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:27:
[...]

LPG af fabriek? 1:11 is best netjes, met de 1.2 Corsa op LPG haal ik 1:12,3.

[...]
af fabriek inderdaad. ik heb geen precieze cijfers want ik reken het bij het tanken gewoon uit en schrijf het niet op maar het zit vaak tussen de 1:10.5 en 1:11.5 :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 16:50
Auto: Kia Picanto 1.0 CVVT (2013)
KM stand:+/- 48,000
Brandstof: benzine
Airco: Aan als het boven de 20-25 graden is
Rijstijl is vlot, ik schakel bij optrekken laat (rond de 4000rpm). Ik rijd voornamelijk snelweg met 120-130-140 km/per uur. De laatste tijd probeer ik er wat meer op te letten dat ik tussen de 120 en 130 blijf. Mijn verbruik ligt gemiddeld rond de 1:17. Met een 35 liter tankje rijd ik ongeveer 500km. De auto kan allicht wel een software update gebruiken, misschien dat dat nog wat helpt. Sinds de vorige eigenaar hem in 2013 heeft aangeschaft heeft het bakje geen echte KIA dealer meer gezien. Ben van plan van de week even langs te gaan om alles na te laten kijken. Verder wel zijn beurten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

Mx. Alba

hen/die/zij

Auto: Volvo V40 Cross Country D3 (2016 maar MY2017)
Motor: 2.0 diesel 150PK
Versnellingsbak: 6 versnellingen handbak
km-stand: 28.000

Rijstijl vlot maar tegenwoordig meestal op de snelweg met de CC op Vmax. Zo zit ik meestal rond de 1:20 gemiddeld met overwegend snelwegkilometers.

Maar zaterdag moest ik in Duitsland werken, dus 'm ook maar even lekker op z'n staart getrapt. Met een beetje heuvel af kwam ik tot 217km/h :D Bij die rit kwam ik uit op gemiddeld 1:12,5 en dan was nog maar de helft "vollgas" :D Terwijl je zo vol gas rijdt geeft de boordcomputer aan dat hij 1:7 rijdt... :X

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Mx. Alba schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:37:
Auto: Volvo V40 Cross Country D3 (2016 maar MY2017)
Motor: 2.0 diesel 150PK
Versnellingsbak: 6 versnellingen handbak
km-stand: 280.000

Rijstijl vlot maar tegenwoordig meestal op de snelweg met de CC op Vmax. Zo zit ik meestal rond de 1:20 gemiddeld met overwegend snelwegkilometers.

Maar zaterdag moest ik in Duitsland werken, dus 'm ook maar even lekker op z'n staart getrapt. Met een beetje heuvel af kwam ik tot 217km/h :D Bij die rit kwam ik uit op gemiddeld 1:12,5 en dan was nog maar de helft "vollgas" :D Terwijl je zo vol gas rijdt geeft de boordcomputer aan dat hij 1:7 rijdt... :X
2016 dus max. 1.5 jaar oud, en nu al 280.000km? Dat is 185k km per jaar :o Hoe doe je dat? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

Mx. Alba

hen/die/zij

MK1998NL schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:41:
[...]

2016 dus max. 1.5 jaar oud, en nu al 280.000km? Dat is 185k km per jaar :o Hoe doe je dat? :P
Oeps, nul te veel. O-)

Hij is van november 2016 dus dat zou inderdaad wel heel erg knap zijn. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:49
[...]

Zou mooi zijn als jij ook zo over je medeweggebruikers zou denken, die willen graag levend thuis of op werk aankomen
Als je serieus films gaat kijken tijdens het rijden ben je gewoon een volslagen idioot :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

FabianGTI schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:54:
[...]

Zou mooi zijn als jij ook zo over je medeweggebruikers zou denken, die willen graag levend thuis of op werk aankomen
Als je serieus films gaat kijken tijdens het rijden ben je gewoon een volslagen idioot :')
met slim hierboven btw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borri
  • Laatst online: 05-03 18:55
Auto: Volkswagen Lupo 3L
Gewicht leeg: 851 kg
Versnellingsbak: Semi-automaat
KM stand: 260.000 km
Airco: Zonnedakje
Rijstijl: Rustig optrekken maar meestal wel een paar km te hard.
Verbruik: gemiddeld 3.5L/100km

In de zomer is 3.0L/100km nog steeds haalbaar als ik (erg) rustig rijd. Op de winterbanden en bij wat sportievere rijstijl gaan we richting 4.0L/km.
Met de nippel-truuk kan ik 40 liter tanken in de dertig liter tank. Heb meerdere malen meer dan 1200 km gereden op een volle tank. Met de huidige dieselprijs zit je dan onder de 4 cent brandstof per kilometer.
En dat met een 15 jaar oude auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Borri schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:54:

In de zomer is 3.0L/100km nog steeds haalbaar als ik (erg) rustig rijd. Op de winterbanden en bij wat sportievere rijstijl gaan we richting 4.0L/km.
Met de nippel-truuk kan ik 40 liter tanken in de dertig liter tank. Heb meerdere malen meer dan 1200 km gereden op een volle tank. Met de huidige dieselprijs zit je dan onder de 4 cent brandstof per kilometer.
Ik neem ff mijn hoed voor jouw Lupo af!
1 op 30 maar liefst.
Maar ik heb ook een vraag: kun je dan nog meekomen met het verkeer of?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Laatst online: 08-07 09:44

GNML

applebuyguide.com

Heel netjes _/-\o_, wat voor wegen rij je vooral?
Zelf heb rij ik met mijn golf 4 (17 jaar oud ondertussen) gemiddeld op 1:20

Waarom zijn nieuwere auto's niet zo zuinig?

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Auto: Lexus GS300
Gewicht leeg: 1600 kg
Versnellingsbak: Automaat
KM stand: 250.000 km
Brandstof: LPG/Benzine
Airco: aan
Rijstijl: In principe wat harder
Bandenmaat: achter 305/30/19 voor 255/35/19
Verbruik: gemiddeld 14L/100km (1l op 7km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn 2000 model had nog de aluminium/magnesium achterklep en woog daardoor waarschijnlijk maar 840 kg.
Na 12 jaar en 180.000 heb ik hem wegedaan, want het onderhoud liep de spuigaten uit en de betrouwbaarheid was slecht. Twee keer op vakantie in Duitsland stilvallen was genoeg. Mijn gemiddelde lag altijd rond de 3,7 l / 100 km bij stevig doorrijden.

Sindsdien rijd ik een Toyota Yaris FH:

Auto: Toyota Yaris Full Hydrid Dynamic
Versnellingsbak: CVT dmv planetair tandwielstelsel van 2 elektromotoren/generatoren en 1 verbrandingsmotor
Bouwjaar: sep-2012
KM stand: 106475 km
Brandstof: benzine
Airco: altijd aan icm ecomode is extra verbruik minimaal
Rijstijl: heel rustig, enkel in Duitsland wil ik wel eens lekker hard rijden om de motor schoon te branden
Verbruik: 5,1 l / 100 km (gemeten over 218 tankbonnen, totale benzine uitgaven: € 8.059,71

Onderhoud tot nu toe zijn enkel de vaste 15.000 km beurt, klein/groot. Plus 1 batterij voor de remote en 1 nieuw ruitenwisserblad voor.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:16
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-07 16:54

WCA

Auto: Toyota Aygo X-Play
Versnellingsbak: 5 versnellingen, hand geschakeld
Bouwjaar: 2017
KM stand: 1036
Brandstof: Benzine (95)
Airco: Ja
Rijstijl: Meestal pittig, altijd maximumsnelheid
Verbruik: 5.1L/100km gemiddeld

Kan m naar gemiddeld 4,9 krijgen met airco door zuinig te rijden, of nog zuiniger met de airco uit. Dat zie ik in de winter wel, want de auto is net nieuw.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

GNML schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:52:
[...]

Heel netjes _/-\o_, wat voor wegen rij je vooral?
Zelf heb rij ik met mijn golf 4 (17 jaar oud ondertussen) gemiddeld op 1:20

Waarom zijn nieuwere auto's niet zo zuinig?
Je weet wel dat de Lupo 3l een "speciale" zuinige uitvoering was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
GreNade schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:08:
Kan m naar gemiddeld 4,9 krijgen met airco door zuinig te rijden, of nog zuiniger met de airco uit. Dat zie ik in de winter wel, want de auto is net nieuw.
Die motor moet waarschijnlijk nog ingereden worden, tijdens het inrijden is het verbruik ook altijd hoger.
Daniel36 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:27:
[...]

Inderdaad, met een fabrieksverbruik van 3L/100km = 1:33,3. En dat stamt uit de tijd dat fabrieksopgaves nog realistisch waren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GNML
  • Laatst online: 08-07 09:44

GNML

applebuyguide.com

Daniel36 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:27:
[...]

weet ik, aluminium motorkap en nog een aantal andere gewichtsbesparende maatregelen. Alleen een hele slechte automaat.. alsof een oud omaatje voor je de schakelt |:(

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Auto: Opel Vectra B Hatchback
Versnellingsbak: 5, hand.
Bouwjaar: 1997 (enkele weken geleden 20 jaar geworden.)
KM stand: ~243.900
Airco: Wat is airco? Arko ftw
Rijstijl: Pittig vooral snelweg rijder.
Verbruik: Op rustige momenten zonder file 1:15 of zelfs minder. (Heb met 1 60 liter tank van Oostenrijk naar NL grens kunnen tuffen over de autobahn :p (203 Kmph gehaald met wat hulp, zou max ~190 ofzo moeten zijn.)

En een goede TopGear review *kuch* :P :

[ Voor 41% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-07-2017 16:50 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:43
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D
Versnellingsbak: 5 traps slushbox
Bouwjaar: 2016
KM stand: 34000
Airco: Climate control op auto.
Rijstijl: Normaal, meeste 80-90 wegen met wat onverharde wegen hier en daar. Altijd in vierwielaangedreven modus (4H)
Verbruik: 1 op 8.4 (11.9l/100km)

Gewicht, stroomlijn en de (antieke) automaat helpen duidelijk niet om een beetje redelijk verbruik te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Bouwjaar 2007
Brandstof LPG
Verbruik 1 op 10
Krijg hem niet zuiniger.
eigen zuinigheidsrecord verbroken!
Op de autobahn, paar uur achtereen doorrijden met zo'n 120/130 km per uur resulteerde in een alleszins bevredigende 1 op 12,5.
Dit ondanks enkele steile berghellingen.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:49
Bij de laatste keer tanken kwam ik precies op 25k km uit, en niet eens van te voren bij nagedacht

1:19,76 over 25000 km dus, ik vind het netjes
Doe totaal niet aan hypermilen ofzo, kan vaak 130 km/u rijden, rij ook nog wel eens met de aanhangwagen en heb altijd de climatronic aan :)

KNIP, Kut photobucket
Uitstoot zal niet helemaal kloppen gok ik :+

[ Voor 25% gewijzigd door FabianGTI op 16-08-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Auto: Toyota Verso 16V-VVT-i (5d 1.6 liter )
Bouwjaar: 2002 (juni) (als jong 2e hands 1.5 jaar jong .. gekocht)
KM stand: ~245.000
Airco: gebruik ik nooit
Rijstijl: Economisch, maar wel smarte rijkeuzes dus toch vlot ("moderne stijl van zuinig rijden", die al jaren gebruikt wordt)
Verbruik: op vakanties lange afstanden 1:17, thuis zomer 1:16 en winter 1:15
Cruise control: ja (na geïnstalleerd) heerlijk....
Schades: amper, hooguit kras v/e winkelwagentje :(
Reparaties: alleen standaard onderhoud (icm gratis APK bij dorpsgarage die je kent; de 245.000 beurt was totaal 190 euro... Nog geen enkele grote reparatie gehad (afkloppen...)
Planning deze auto: afrijden zolang het qua kosten loont
Planning toekomstige auto:Hopend dat de elektrische auto over ca 5j betaalbaar zijn voor de niet-leas consument die een eigen auto wil. Zonnepanelen hebben we al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 19:02
Auto: audi a6 c6 3.2L
Versnellingsbak: 6, automaat
Bouwjaar: 2004
KM stand: 250.000
Airco: auto
Rijstijl: Economisch (snelweg en 80 wegen)
Verbruik: 1000km op 80 liter 1:12,5
Cruise control: bijna altijd

nu overgestapt op een andere auto (de audi was overleden).

Auto: ford fiesta 1.6 tdci
KM stand: 200 000
Airco: gebruik ik nooit
Rijstijl: economisch / doorrijden (voornamelijk 80 wegen)
Verbruik: 800km op 40 liter 1:20
Cruise control: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Auto: VW Polo BlueMotion 1.4 drie-pitter
Versnellingsbak: 5, handbak
Bouwjaar: 2008
KM stand: 180.000
Airco: Climatronic, wanneer nodig (20+ en -5-)
Rijstijl: In de zomer wat rustiger dan anders. M.n. snelweg (A7 Drachten - Groningen)
Verbruik: 4.1/100km (~1:25) met 110 op CC
Verbruik: 5.0/100km (~1:20) met 130 op CC
Cruise control: indien mogelijk

Ik rij er nu dik een jaar in en al met al valt 't niet tegen qua zuinigheid. Er is nog een 1.2 variant, maar dit is dus de 1.4. Olievebruik ook nagenoeg 0,0. Ik ben de 1e eigenaar (technisch gezien, komt uit de lease, gekocht met 132k km). Altijd dealer onderhouden en Longlife beurten :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Auto: Ford Fiesta 1.6 TDCI
Versnellingsbak: 5, Hand
KM stand: 95200
Airco: Ja, meestal pas boven de 20c aan
Rijstijl: gemiddeld, zuinig op de langere stukken maar wel vlot weg bij kruizingen en stoplichten
Verbruik: 1: 22.5
Cruise Control op langere stukken of weggetjes waar ik makkelijk te hard ga.

Lang die de fabrieksopgave van 1:28 maar dat is in de praktijk nog niemand gelukt volgensmij. Ik ben zeer tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:33
Collega van me melde dat hij op vakantie lekker rustig aan had gedaan met zijn Prius, het laatste model (maar dus niet plug-in). Heeft hij over de hele vakantie heen, aan de pomp gemeten, 1 op 27 gereden _/-\o_
Snelwegsnelheid was daarbij zo'n 110km/u, maar heeft ook vele stukken niet op de snelweg gereden natuurlijk. En berglandschap, maar daar is zo'n hybride natuurlijk lekker efficient.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Mijn gemiddelde begint langzaam aan te stijgen sinds ik wanneer mogelijk zonder airco rijd. Waar het normaal met 1 op 11.6 wel ophoud kom ik nu met gemak iedere keer de 1 op 12 voorbij en tik ik soms zelfs bijna de 1 op 13 aan :)

Ik zit over 37368km nu op 1 op 11.59. Een record van 1 op 13.9 (zo goed als non-stop met 130 op de CC naar Parijs gereden) en een dieptepunt van 1 op 9.79 (1500kg brandhout aan de trekhaak)

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 15-08-2017 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

FastFred schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:24:
Ik zit over 37368km nu op 1 op 11.59. Een record van 1 op 13.9 (zo goed als non-stop met 130 op de CC naar Parijs gereden) en een dieptepunt van 1 op 9.79 (1500kg brandhout aan de trekhaak)
Vanaf Parijs? of???.... kon je het hout niet korter bij huis krijgen... _/-\o_ ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
route99 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:38:
[...]
Vanaf Parijs? of???.... kon je het hout niet korter bij huis krijgen... _/-\o_ ;)
Oplossing, houtvergasser :P

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/Helsinki_h%C3%A4k%C3%A4p%C3%B6ntt%C3%B6_2.4.2010_003.jpg/270px-Helsinki_h%C3%A4k%C3%A4p%C3%B6ntt%C3%B6_2.4.2010_003.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door !null op 15-08-2017 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
route99 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:38:
[...]
Bwahahahah _O-

Nee, vorig jaar juni een paar dagen in en rond Parijs geweest met de auto en ergens eind oktober begin november eens een keer met een ongeremd enkelassertje +/- 1000-1500kg brandhout vervoerd. Van m'n werk naar huis, en van huis naar scouting. Was hooguit een paar kilometer en geen lange afstanden en uiteraard niet geheel legaal (geen aanhangerrijbewijs + aanhanger overbeladen + auto mocht ongeremd niet zoveel trekken) dus veel B-weggetjes gepakt enzo :+

Gelukkig ook maar, want de auto vond dat echt niet fijn :X

Wacht, ik heb er nog een foto van zelfs :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a6oy35BGBJJ6qsrwXF9ckPmZ/medium.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 15-08-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Citroen C4 coupe.
_/-\o_
Erg mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Auto: Renault Megane station
Versnellingsbak: 6-versn.
KM stand: 145000 gekocht juni 2016 (huidig 195xxx)
Airco: Ja, meestal aan
Verbruik: Gemiddeld 1/19 - 1/21

Meestal op de cruise +10 km toegestaan, wat inhoudt ongeveer 4 km te hard op de gps. Rijd veel woon-werk snelweg. Ga deze week ri Praag met de auto en dan rustig op de cc eens kijken of we meer dan 1;20 uit het motortje kunnen persen. >:)

Nieuwe auto

[ Voor 22% gewijzigd door Gri77ie op 15-08-2017 23:58 ]

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004

Nox

Noxiuz

Auto: MX-5 NBFL
Versnellingsbak: 5 manueel
KM stand: 157.000
Airco: Is een cabrio gek
Rijstijl: Permanent zonder geduld
Verbruik: 1:11

Ik heb eens getest wat hij kan, 1:14 onderweg naar vakantie maar daarna wil je voor de trein springen zo saai. (constant 100-110, wel dak open grotendeels)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Nox Dat haalt mijn Japans 1.6-je uit 1985 ook nog wel (ook in twee zitter sportwagentje van 1000 kilo)
Weinig vooruitgang dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:36
Auto: Skoda Citigo Ambition 1.0 MPI
Bouwjaar: 2015
KM stand: 52000
Airco: Ja
Rijstijl: Normaal mee rijden met verkeer.
Verbruik: 1 op 22. Rijd voornamelijk 80km/60km wegen woon-werk en gedeeltelijk snelweg (120km/u) Verder combi tussen stad en snelweg.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekiame op 16-08-2017 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeldeman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:17
Auto: Renault Clio 3 RS PH2
Versnellingsbak: 5 - Handbak
KM stand: 120.000
Airco: Climate Control op 20/21 graden
Rijstijl: Sportief als het uitkomt, rustig als het moet :+
Verbruik: 1:11 - 1:12 - Meestal tussen de 8.1/100 en 8.8/100

Ik kom van een Renault Clio 3 1.2TCE en het verbruik valt me niet tegen in vergelijking met de oude Clio, zeker niet omdat ik regelmatig het gaspedaal behoorlijk intrap. :p
Verder is het gewoon een ontzettend leuke auto met zo'n 215pk (gemeten op de testbank) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004

Nox

Noxiuz

!null schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:48:
@Nox Dat haalt mijn Japans 1.6-je uit 1985 ook nog wel (ook in twee zitter sportwagentje van 1000 kilo)
Weinig vooruitgang dus :P
Blok is een ontwerp van de eerste mx5, NA, uit 1989 als ik het me goed herinner. Hoeveel pk krijg je eruit?

Maar was het de bedoeling dat het zuinig moest zijn? O-)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:15

Wailing_Banshee

You're Next

Nox schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:08:
Auto: MX-5 NBFL
Versnellingsbak: 5 manueel
KM stand: 157.000
Airco: Is een cabrio gek
Rijstijl: Permanent zonder geduld
Verbruik: 1:11

Ik heb eens getest wat hij kan, 1:14 onderweg naar vakantie maar daarna wil je voor de trein springen zo saai. (constant 100-110, wel dak open grotendeels)
Eewww, met een cabrio op de snelweg rijden, dat is pas saai! Wij rijden gemiddeld 1:14 met onze NB uit 1999.

Snelwegen vermijden we met dat ding. Snelwegen zijn lang en recht en saai, dat ding komt pas goed uit de verf op bochtige weggetjes..

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nox schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Blok is een ontwerp van de eerste mx5, NA, uit 1989 als ik het me goed herinner. Hoeveel pk krijg je eruit?

Maar was het de bedoeling dat het zuinig moest zijn? O-)
Iets van 125 a 130pk. 125pk is in ieder geval op gegeven affabriek.
Op het circuit net even wat sneller dan een mx5, maar dat komt ook door het hogere toerental en dus in welke versnelling je zit. (toen nog eens met de mx5 eigenaar besproken)

Op openbare weg reed ik er dan meestal 1 op 12 mee, maar dan was het gaspedaal vaak ingedrukt.
Ik wil hem nog wel eens een keertje testen, hypermilen met dat ding :+ Het is een injectieblok en hij heeft nog behoorlijk wat koppel in de lage toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-07 18:05
Auto: Lexus CT200h
Versnellingsbak: Automaat (CVT) :)
KM stand: 153.000
Brandstof: Benzine Hybride
Airco: Climate Control altijd op 21 graden
Rijstijl: Overal Vmax behalve snelwegen daar 106 km/h -110 km/h
Verbruik: 1:21 (4,80L/ 100 KM).

Alweer ruim 60k gereden met de Lexus en nu iets meer dan een jaar in bezit. Oerdegelijke bak. De banden van de dealer zitten er nog onder en op de onderhoudsbeurten na nog niks hoeven te vervangen. Merk wel dat het verbruik tussen zomer en winter nogal veel verschilt. In de zomermaanden (Mei t/m september) gemiddeld 4.5L/100KM maar in de wintermaanden (november - maart) zo'n 5.1L/100KM omdat het hybride systeem dan niet goed werkt. Maar voor een benzine auto nog steeds erg nette cijfers. Nu proberen of ik het gemiddelde van mijn DS3 diesel kan evenaren (4.64L/100KM) :P

[ Voor 3% gewijzigd door Davidshadow13 op 16-08-2017 10:52 ]

HD4Life @ Full-HD

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste