PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:55
@D-e-n Jumpax is er ook in varianten die wel met vloerverwarming kunnen. Technisch gezien dan.
Qua kit, ik snap niet dat er niet is gekit in de kleur van de vloer. De vier, vijf verlijmde PVC vloeren die ik heb gezien, hadden geen lijmresten door de naden. Misschien is het weg gesneden na het leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:43
BiLLY_daKid schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:29:
@D-e-n Jumpax is er ook in varianten die wel met vloerverwarming kunnen. Technisch gezien dan.
Dat is dus Jumpax basic. Classic is ongeschikt.
Qua kit, ik snap niet dat er niet is gekit in de kleur van de vloer.
Ik wil van de eigenaar dus wel eens weten wat normaal is aangezien de legger de originele doorzichtige kit vervangen heeft.
De vier, vijf verlijmde PVC vloeren die ik heb gezien, hadden geen lijmresten door de naden. Misschien is het weg gesneden na het leggen?
Omdat de legger twee dagen later nog terug moest komen hebben we op de verhuisdag zelf gepoetst. Maar daarna kwam er weer lijm bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:22

paQ

D-e-n schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:05:
[...]

Dat is dus Jumpax basic. Classic is ongeschikt.
precies
Er is dus (kwa Jumpax) niet veel alternatief dan voor de (m.i. te slappe) classic te gaan.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nou, veel vijven zessen, uren internet, en even door wat showrooms gebladerd, het wordt de Floorlife herringbone natural "VT wonen" uitvoering in click met geïntegreerde ondervloer.
Dan heb ik 0,5-0,9 mm vrije ruimte onder de stalen deur.
Ik durf het lijmen toch net niet aan in mijn geval.

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 06-06-2023 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-06 08:01
HIer hetzelfde achter de rug. Uren kijken, vergelijken etc. Naar Breda gereden en bij Cibo goed advies gekregen van Jan.

Zij hebben veel verschillende vloeren en wij hadden en hebben gekozen voor een klik PVC vloer, rechte plank 151x23. Embossed, 4V groef, 7mm, 0,55mm slijtlaag. Ondervloer en plinten erbij. 103m2 (is incl wat snij verlies). Toch afgeweken van de eerdere Floer Roegwold XL. Nu een 'soortgelijke' vloer alleen 151 ipv 183cm. Komt ook beter uit in de 'kleinere' kamers. Tevreden mee!

Nu nog even tot okt/nov wachten totdat we de sleutel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 16:10
Ik verhuis binnenkort en neem een PVC klikvloer van Floorlife (bij Solza, Paddington Dark Grey). Nou heb ik nog een vloerkleed van IKEA liggen (Stoense) met een vinyl rubber backing. Weet iemand of dat nog verkleuringen kan geven bij hedendaags PVC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57
Cilph schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:58:
Ik verhuis binnenkort en neem een PVC klikvloer van Floorlife (bij Solza, Paddington Dark Grey). Nou heb ik nog een vloerkleed van IKEA liggen (Stoense) met een vinyl rubber backing. Weet iemand of dat nog verkleuringen kan geven bij hedendaags PVC?
Ik heb zelf de rubber backing kleedjes de deur uit gedaan, ik zou er maar vanuit gaan dat het verkleuring oplevert

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 16:10
ConQuestador schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Ik heb zelf de rubber backing kleedjes de deur uit gedaan, ik zou er maar vanuit gaan dat het verkleuring oplevert
Ah, naja. Jammer dat het anti-slip ondertapijt bij Ikea ook weer een latex coating heeft. Dan maar ergens een andere onderlaag vinden of een ander kleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 14:43
Zijn er hier inmiddels nog meer Tweakers met een ervaring (laten leggen, PVC, plinten) bij Voordeliginwonen [.] NL?

Via de zoekopdracht al een aantal ervaringen gevonden, maar wellicht zijn het er ondertussen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-12-2024
Iemand ervaring met het opnieuw leggen van een click pvc vloer? Het gaat bij ons om een isocore aspecta vloer. Dus niet de goedkoopste (84 euro per m2). Volgens de expert is dit niet een goed idee omdat het klik systeem slap wordt door het los en opnieuw vast maken.

Helaas is de ondervloer niet (goed) beoordeeld door de legger en is hij gewoon gaan leggen op een veels te ongelijke zandcement dekvloer. Gevolg: krakende delen en vloerdelen die duidelijk niet aansluiten op de vloer. Bij 1 deel is er al speling bij de klikverbinding. Alleen in de keuken ligt het er wel goed bij. Super irritant omdat je er bij het lopen constant mee bezig bent. Je gaat krakende delen of holle gedeeltes vermijden waardoor je over de vloer aan het dansen bent.

Volgens de expert van de fabrikant moet ik overwegen om het maar zo te laten omdat opnieuw leggen vaak niet veel beter wordt. Aan de andere kant ben ik bang dat het probleem erger wordt en krijg ik van de rechtsbijstand verzekering te horen dat nu actie moet ondernemen omdat ik bij eventuele gevolg schade geen rechten meer zou hebben. Lastige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

paQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:25:
Nou, veel vijven zessen, uren internet, en even door wat showrooms gebladerd, het wordt de Floorlife herringbone natural "VT wonen" uitvoering in click met geïntegreerde ondervloer.
Dan heb ik 0,5-0,9 mm vrije ruimte onder de stalen deur.
Ik durf het lijmen toch net niet aan in mijn geval.
Vloer is zojuist geleverd. Planken hebben echt wel een goed kwaliteitsniveau merk ik, EN! geen A+B plankjes *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hmmms. handleiding is niet echt duidelijk over de richting van de planken
Beide rijen 1 kant op werkt; elke rij 1 kant op ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Naja zeg...

volgens de vloerenlegger:
YouTube: Leginstructies visgraat Click PVC VT Wonen
dus beide rijen in de andere richting

volgens cotap zelf (Ambiance, VTwonen, floorlife etc)
YouTube: Leginstructie; pvc visgraat (click)
Alle veren dezelfde kant op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCb7mbf70UAViQUhZPUKVefLrZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pLMGpJk32t830O6iWMnkupFb.png?f=fotoalbum_large
(en buitenlangs, wat mij dus ook logischer lijkt, terwijl de leginstructie binnen in (voorschrijft)

8)7

[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 08-06-2023 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Wij zoeken een partij in Brabant die alles doet: eiken vloer verwijderen, vloerverwarming infrezen, 2cm egaliseren, pvc lijmen (al dan niet via partners, zolang ik maar 1 aanspreekpunt heb)

Ik heb een offerte van vloerenbaas uit Veldhoven, maar er staat vanalles in waar ik niet blij mee ben. Uiteraard ga ik nog met ze om tafel om te kijken of het kan zoals ik wil. Maar idealiter spreek ik ook met een andere partij om te kunnen vergelijken.

Probleem is: ik kan zulke bedrijven bijna niet vinden, althans niet op hun websites.

Wat is wijsheid? Alles door 1 partij? Of zelf 3 verschillende bedrijven zoeken, met het risico dat als iets mis gaat ze gaan vingertje wijzen..

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-06 08:01
ConQuestador schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:14:
Wij zoeken een partij in Brabant die alles doet: eiken vloer verwijderen, vloerverwarming infrezen, 2cm egaliseren, pvc lijmen (al dan niet via partners, zolang ik maar 1 aanspreekpunt heb)

Ik heb een offerte van vloerenbaas uit Veldhoven, maar er staat vanalles in waar ik niet blij mee ben. Uiteraard ga ik nog met ze om tafel om te kijken of het kan zoals ik wil. Maar idealiter spreek ik ook met een andere partij om te kunnen vergelijken.

Probleem is: ik kan zulke bedrijven bijna niet vinden, althans niet op hun websites.

Wat is wijsheid? Alles door 1 partij? Of zelf 3 verschillende bedrijven zoeken, met het risico dat als iets mis gaat ze gaan vingertje wijzen..
Cibo Breda. Wij hebben daar onze PVC vloer gekocht. Prima vriendelijke service. Laten leggen kan sowieso. Je zou ze kunnen benaderen mbt bestaande vloer verwijderen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-06 08:44
Volgens mij werkt Knulst Vloeren landelijk en kunnen ze dat ook allemaal doen. Ik zou ze even bellen om het voor te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:08

Rzaan

Altijd zoekende

Dat vingertje wijzen hoeft natuurlijk niet.
Ligt eraan welke afspraken je maakt.
Egaliseren en PVC laat je bij 1 partij sowieso.
Dat is het belangrijkste.

Vloer slopen is basiswerk, niet heel moeilijk.
Wellicht moet de vloer daarna wat hersteld worden.

Frezen is ook niet heel moeilijk.

Maar probeer Hout & Steen in Leende eens.
Zijn sowieso een stuk goedkoper met de vloer leggen (weet ik uit ervaring)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrieb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:13

Wellicht heb je door een negatieve ervaring je keuze al gemaakt, maar wij hebben onze verlijmde pvc vloer (Mflor Nuance Duck Egg Blue) door het filiaal uit Deurne van Vloerenbaas laten leggen, heel tevreden over de service. Zijn een aantal keer langs gekomen om de vochtigheidsgraag van de vloer te meten. Toen die droog genoeg was hebben ze de vloer geëgaliseerd en PVC verlijmd, maar dat is erg netjes gedaan. Ook een op maat gemaakte deurmat hebben ze kostenloos gelegd. Ik zou ze wat betreft kwaliteit en vriendelijkheid zeker aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Rzaan schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:00:
[...]

Dat vingertje wijzen hoeft natuurlijk niet.
Ligt eraan welke afspraken je maakt.
Egaliseren en PVC laat je bij 1 partij sowieso.
Dat is het belangrijkste.

Vloer slopen is basiswerk, niet heel moeilijk.
Wellicht moet de vloer daarna wat hersteld worden.

Frezen is ook niet heel moeilijk.

Maar probeer Hout & Steen in Leende eens.
Zijn sowieso een stuk goedkoper met de vloer leggen (weet ik uit ervaring)
Probleem is de WAF nadat we op de bovenverdieping de nodige tegenslagen hadden. Daar was de vloerverwarming slecht gedaan wat mij veel herstelwerk heeft gekost. Vervolgens moest er onverwacht met spoed een egalisatiebedrijf gevonden worden, en uiteraard was alles strak gepland dus alles moest snel.

We hebben nu gewoon 2 weken de tijd voor oude vloer eruit, nieuwe erin, daarna komt de nieuwe keuken. Het probleem van verschillende partijen is dat als 1 uitloop heeft, de anderen hier meteen last van hebben. Strak plannen lukt dus niet bij meerdere partijen.

Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt, ik ga nog met vloerenbaas bellen over de mogelijkheden van de vloerverwarming, maar ik wil gewoon geen concessies doen. Een andere optie die ik nog voor ogen heb is dat zij wel het sloop en legwerk doen, maar ik de vloerverwarming bij een andere partij neer leg, maar ook dan heb je het risico dat iets uitloopt en ik de sjaak ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ConQuestador schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:00:

We hebben nu gewoon 2 weken de tijd voor oude vloer eruit, nieuwe erin, daarna komt de nieuwe keuken. Het probleem van verschillende partijen is dat als 1 uitloop heeft, de anderen hier meteen last van hebben. Strak plannen lukt dus niet bij meerdere partijen.
Bel John van Hout & Steen en vraag of hij goede partijen kent.

Maar is die korte tijd voldoende om de vloer te laten drogen?
Want ik las iets van 1 cm egaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Rzaan schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:25:
[...]

Bel John van Hout & Steen en vraag of hij goede partijen kent.

Maar is die korte tijd voldoende om de vloer te laten drogen?
Want ik las iets van 1 cm egaliseren.
egaline is in 24 uur droog, een dikkere laag misschien 48 uur.

Maar dat zal de betreffende partij weten, woningbaas gaf mij 2 weken op als doorlooptijd (mijn inschatting: 2 dagen slopen, 1 dag VVW, 1 dag egaliseren.. weekend... 5 dagen leggen), dus daar ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor onze zolderverdieping willen we toch aan verlijmd pvc i.p.v. parketvloer, ook vanwege sporttoestellen en schilderkamer. Nu hebben we al een dryback pvc vloer uitgezocht (Moduleo Shades 62215), en ik werd attend gemaakt op het bestaan van de Xtrafloor Flex Pro ondervloer, waar je je dryback pvc op kunt plakken zonder te hoeven lijmen.
Lijkt me op zich een handig product, hebben mensen hier ervaring mee? Werkt het goed (ook na enkele jaren nog steeds)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:54
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
86 is marktconform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-06 21:53
Wij willen graag vloerverwarming in onze zandcement dekvloer laten frezen om vervolgens dit dicht te laten ‘zetten’ en vervolgens een klik pvc vloer eroverheen te leggen.

So far so good, we kregen een paar super tips via dit topic(dank) dat je icm een goede ondervloer en een goede click pvc vloer in principe niet nader hoeft te egaliseren als de oorspronkelijke vloer ok is (woning van 1999 dus ga ik wel vanuit).

Echter is ons oog nu gevallen op de Ambiant estino dark oak visgraat vloer. Deze vloer heeft echter een geïntegreerde ondervloer. De verkoper heeft ons verteld dat een click pvc met geïntegreerde alleen kan wanneer je de vloer laat egaliseren. Een willekeurige pvc click vloer met losse ondervloer kan dan weer wel.

Dat lijkt mij echter wel gek want in de basis is het hetzelfde lijkt mij. Zeker omdat die vloeren met geïntegreerde ondervloer vaak horen in het hogere prijssegment dus daarom klinkt het onlogisch.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Het verschil van kosten is dermate hoog dat ik het graag dubbel wil checken voor de portemonnee te trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-06 15:01
Wij kwamen op het idee om in de gang van onze nieuwbouwwoning een terrazzo-style PVC vloer te leggen. Echt terrazzo is te duur voor ons budget.

Hebben jullie tips voor kwaliteitszaken die zulke vloeren hebben? Eerste zoektocht online zijn er niet heel veel zaken die het hebben in die style. Floorify ben ik op gekomen, is dat een goede zaak? Nadeel is wel dat het gaat om PVC 'tegels'. Ik wil eigenlijk geen naden zien, maar een strakke vloer hebben dan, zodat het echt lijkt op een gietvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hoiz schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 20:08:
Wij willen graag vloerverwarming in onze zandcement dekvloer laten frezen om vervolgens dit dicht te laten ‘zetten’ en vervolgens een klik pvc vloer eroverheen te leggen.

So far so good, we kregen een paar super tips via dit topic(dank) dat je icm een goede ondervloer en een goede click pvc vloer in principe niet nader hoeft te egaliseren als de oorspronkelijke vloer ok is (woning van 1999 dus ga ik wel vanuit).

Echter is ons oog nu gevallen op de Ambiant estino dark oak visgraat vloer. Deze vloer heeft echter een geïntegreerde ondervloer. De verkoper heeft ons verteld dat een click pvc met geïntegreerde alleen kan wanneer je de vloer laat egaliseren. Een willekeurige pvc click vloer met losse ondervloer kan dan weer wel.

Dat lijkt mij echter wel gek want in de basis is het hetzelfde lijkt mij. Zeker omdat die vloeren met geïntegreerde ondervloer vaak horen in het hogere prijssegment dus daarom klinkt het onlogisch.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Het verschil van kosten is dermate hoog dat ik het graag dubbel wil checken voor de portemonnee te trekken..
Die 7mm incl ondervloer is behoorlijk stijf en zwaar hoor. Volgens mij gewoon een COTAP vloer net als floorlife / vt wonen / the lots. Kwalitatief in prima segment.

Ondanks de ondervloer zou ik (laten) egaliseren zodat je basis gewoon goed is, tenzij je mooi vlak cementen dekvloer hebt nu. (het hoeft niet glad, als het maar vlak is) Het hangt m.i. helemaal af van je huidige basisvloer.
Een losse ondervloer met daarop PVC zou dan juist mijn voorkeur weer niet hebben; de planken worden dan veelal dunner en dus slapper.

Wat nog wel de moeite waard is, (bij visgraat uberhaupt) is om even te kijken of er A+B planken zijn, of dat alle planken hetzelfde zijn. Ik heb beide variant gelegd, en de A+B variant is in visgraat een pain in the ass als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
paQ schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:55:
[...]

Die 7mm incl ondervloer is behoorlijk stijf en zwaar hoor. Volgens mij gewoon een COTAP vloer net als floorlife / vt wonen / the lots. Kwalitatief in prima segment.

Ondanks de ondervloer zou ik (laten) egaliseren zodat je basis gewoon goed is, tenzij je mooi vlak cementen dekvloer hebt nu. (het hoeft niet glad, als het maar vlak is) Het hangt m.i. helemaal af van je huidige basisvloer.
Een losse ondervloer met daarop PVC zou dan juist mijn voorkeur weer niet hebben; de planken worden dan veelal dunner en dus slapper.

Wat nog wel de moeite waard is, (bij visgraat uberhaupt) is om even te kijken of er A+B planken zijn, of dat alle planken hetzelfde zijn. Ik heb beide variant gelegd, en de A+B variant is in visgraat een pain in the ass als je het mij vraagt.
Dank voor de tips! De woning is uit 1999 dus ik veronderstel toch dat de ondervloer gewoon recht en netjes is. Alleszins was dat op de eerste verdieping wel het geval, daar lag ook PVC en dat lag er zo strak in als wat.

Ik hoor wat je zegt, ondanks de extra kosten (egaliseren is erg duur) is het voorkomen van risico natuurlijk meer de moeite waard.. Ik denk dat het een kwestie is van een vloerenboer zoeken die kan dichtzetten en vervolgens met zijn expertise kan beoordelen of het met of zonder egaliseren kan. Het vervelende natuurlijk is dat zo'n bedrijf snel voor egaliseren zal kiezen om risico te vermijden en ook geld te verdienen.. Een kwestie van vertrouwen op hun kennis en klantgerichtheid denk ik dan maar..

Nog een andere vraag:
Waarschijnlijk krijgen wij ergens volgend jaar of dat jaar daarna een nieuwe keuken. We hebben nu een paar losse hoge kasten die dan weggaan. Als ik nu zou egaliseren dan zou dat dus (deels) niet onder deze kast gebeuren. Uiteindelijk bij de nieuwe keuken moet daar wel een vloer komen. Wanneer wij de nieuwe keuken plaatsen is dat dan makkelijk weer gelijk te trekken in hoogte? Het liefst laat ik dan een vloerenboer komen om de vloer te herleggen en de egaline bij te werken maar ik weet niet of dat een realistische vraag is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hoiz schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:38:
[...]

Dank voor de tips! De woning is uit 1999 dus ik veronderstel toch dat de ondervloer gewoon recht en netjes is. Alleszins was dat op de eerste verdieping wel het geval, daar lag ook PVC en dat lag er zo strak in als wat.

Ik hoor wat je zegt, ondanks de extra kosten (egaliseren is erg duur) is het voorkomen van risico natuurlijk meer de moeite waard.. Ik denk dat het een kwestie is van een vloerenboer zoeken die kan dichtzetten en vervolgens met zijn expertise kan beoordelen of het met of zonder egaliseren kan. Het vervelende natuurlijk is dat zo'n bedrijf snel voor egaliseren zal kiezen om risico te vermijden en ook geld te verdienen.. Een kwestie van vertrouwen op hun kennis en klantgerichtheid denk ik dan maar..

Nog een andere vraag:
Waarschijnlijk krijgen wij ergens volgend jaar of dat jaar daarna een nieuwe keuken. We hebben nu een paar losse hoge kasten die dan weggaan. Als ik nu zou egaliseren dan zou dat dus (deels) niet onder deze kast gebeuren. Uiteindelijk bij de nieuwe keuken moet daar wel een vloer komen. Wanneer wij de nieuwe keuken plaatsen is dat dan makkelijk weer gelijk te trekken in hoogte? Het liefst laat ik dan een vloerenboer komen om de vloer te herleggen en de egaline bij te werken maar ik weet niet of dat een realistische vraag is..
Als je die vloer laat plaatsen dan moeten zij het zelf maar uitzoeken kwa garantie e.d.
Het tikt wel aan bij visgraat he ;) Als je daar maar rekening mee houdt. rond de 25/m2 is 'normaal'.
Als je hem zo los koopt moet je voor 4 tientjes /m2 wel ergens terecht kunnen lijkt me.
(tjek anders eens bij die grote in Almere, daar sta je soms van versteld hoe scherp ze kunnen aanbieden)

Je keuken kun je niet OP de pvc met geïntegreerd ondervloer plaatsen. Althans niet op die delen. Ik weet niet hoe dat is met losse ondervloer + dunner pvc erop, maar kan me zomaar voorstellen dat ook dat mis gaat. Dan kun je beter alles glad laten egaliseren en laten verlijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
paQ schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:16:
[...]

Als je die vloer laat plaatsen dan moeten zij het zelf maar uitzoeken kwa garantie e.d.
Het tikt wel aan bij visgraat he ;) Als je daar maar rekening mee houdt. rond de 25/m2 is 'normaal'.
Als je hem zo los koopt moet je voor 4 tientjes /m2 wel ergens terecht kunnen lijkt me.
(tjek anders eens bij die grote in Almere, daar sta je soms van versteld hoe scherp ze kunnen aanbieden)

Je keuken kun je niet OP de pvc met geïntegreerd ondervloer plaatsen. Althans niet op die delen. Ik weet niet hoe dat is met losse ondervloer + dunner pvc erop, maar kan me zomaar voorstellen dat ook dat mis gaat. Dan kun je beter alles glad laten egaliseren en laten verlijmen.
Eigenlijk is het andersom. De nieuwe keuken wordt kleiner dus de plaats waar nu een kast staat (waar ik dus niet laat egaliseren en leggen), moet straks wel worden gelegd en geegaliseerd wanneer de kast weggaat. Is dat iets dat achteraf nog te doen is bv. een jaar later of moet ik dan weer de hele verdieping egaliseren?

Deze vloer laat ik idd leggen, maar goed PVC + Visgraat + egaliseren en het begint behoorlijk aan te tikken, totaal tegen de 100 euro/m2. Zodonde dat ik alles zeker wil stellen voordat ik dit laat doen. Alleen vloerverwarming valt dan reuze mee in prijs in vergelijk, het zijn de maatregelen achteraf die het duur maken (dichtsmeren + ook nog egaliseren)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hoiz schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:44:
[...]

Eigenlijk is het andersom. De nieuwe keuken wordt kleiner dus de plaats waar nu een kast staat (waar ik dus niet laat egaliseren en leggen), moet straks wel worden gelegd en geegaliseerd wanneer de kast weggaat. Is dat iets dat achteraf nog te doen is bv. een jaar later of moet ik dan weer de hele verdieping egaliseren?

Deze vloer laat ik idd leggen, maar goed PVC + Visgraat + egaliseren en het begint behoorlijk aan te tikken, totaal tegen de 100 euro/m2. Zodonde dat ik alles zeker wil stellen voordat ik dit laat doen. Alleen vloerverwarming valt dan reuze mee in prijs in vergelijk, het zijn de maatregelen achteraf die het duur maken (dichtsmeren + ook nog egaliseren)..
ja dat tikt zeker aan.

Later lokaal egaliseren zou gaan als je de vloer daar deels kunt verwijderen, en de aanzet van het nieuwe stukje kunt gladschuren met het 'oude' deel. Dan geldt ook hier weer: als het 1 type plank is, is dat veel eenvoudige te doen dan A/B.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:10
Hier zijn mijn ervaringen met PVC vloeren:

Acht jaar geleden hebben we in onze nieuwbouwwoning op de gehele benedenverdieping een PVC (lijm)vloer laten leggen. Deze vloer beslaat 70m2 en kostte destijds € 3.496,50 (€ 49,95 per m2), inclusief egaliseren en leggen.

We zijn erg tevreden met de vloer. De voordelen zijn talrijk, zoals geluiddemping en de weerstand tegen breuken, zelfs bij het laten vallen van glazen. Ook wanneer onze baby/peuter van de bank of salontafel viel, was de schade minimaal. Dit in tegenstelling tot bij een tegelvloer, waar de schade veel groter zou zijn geweest. Bovendien is de vloer gemakkelijk schoon te houden en bestand tegen vocht en vuil. We hebben de vloer ook doorgelegd in het toilet. Ook dit is geen enkel probleem gebleken.

Momenteel zijn we bezig met het plaatsen van een aanbouw. Omdat de PVC-vloer die we hadden niet meer beschikbaar is en we een uniforme vloer op de hele benedenverdieping willen, hebben we besloten om de PVC-vloer in de gehele ruimte te vervangen.

We hebben onze keuze laten vallen op de Belakos Pallazo 72 met een Hongaarse punt motief. Voor de benodigde 98m2 hebben we drie offertes aangevraagd, waarvan de prijzen aanzienlijk uiteenliepen:
1. € 9.187,31 (€ 93,75 per m2)
2. € 8.328,00 (€ 84,97 per m2)
3. € 6.617,10 (€ 70,58 per m2)
*Alle offertes zijn inclusief leggen en egaliseren met exact dezelfde vloer.*

Ook voor de plinten (inclusief plaatsen) varieerden de prijzen:
1. € 778,50
2. € 824,40
3. € 673,75

Uiteindelijk hebben we gekozen voor de derde offerte, voornamelijk vanwege de aanzienlijk lagere prijs en omdat dezelfde zaak ons acht jaar geleden naar tevredenheid heeft bediend.

In de afgelopen acht jaar hebben we intensief gebruik gemaakt van onze PVC vloer, maar er is geen enkele schade aan de bestaande vloer. Een paar jaar geleden liet mijn schoonvader per ongeluk een glazen plaat met de punt in de PVC-vloer vallen. De ontstane gat/deuk trok na enkele weken/maanden vanzelf weer dicht en is nu onvindbaar. Nu we de keuken hebben verwijderd, is er wel een licht kleurverschil zichtbaar tussen het deel dat onder de keuken heeft gelegen en het aangrenzende deel. Zelfs als de huidige vloer nog leverbaar zou zijn geweest, zou dit dus geen optie zijn geweest vanwege dit kleurverschil.

Om de nieuwe vloer te plaatsen, moeten we uiteraard onze huidige vloer verwijderen. Tot nu toe heb ik ongeveer tien vierkante meter losgetrokken van het deel van de woning dat wordt verbouwd. De hoekjes van de PVC-stroken zijn gemakkelijk los te maken met een spatel, waarna de stroken met een combinatietang kunnen worden losgetrokken. Hoewel dit vrij eenvoudig is, is het toch fysiek erg zwaar werk, en het lukt me slechts enkele vierkante meters per avond te doen. Voor een paar vierkante meter is dit nog wel te doen, maar voor de rest van de woning ga ik een tapijtstripper huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:49
OOk wij twijfelen over een PVC vloer. We hebben enkele goede woonwinkels bekeken in deze regio (Alkmaar) en ze we vinden de volgende vloeren erg mooi:

Ambiant Spigato Viranto visgraat dryback warm natural
(wordt door winkel verkocht als Pelle visgraat collection warm eiken, maar kwam via serienummer achter echte fabrikant)
https://ambiant.nl/collec...aat-dryback-warm-natural/

en
https://www.homemadeby.nl...vloeren/1029-bruin/102908

Lijkt me stug dat deze keten eigen merken maakt, dus dit zal ook wel van een bekend merk zijn. Iemand een idee welk merk?

Het viel ons op dat bij een beetje zoninval deze vloeren redelijk mat waren. Sommige anderen werden echt lelijk in de zon, en zag je al het profiel wit oplichten.

Wat we erg belangrijk vinden is dat de vloer er niet te plastic uitziet, maar ook dat deze LANG mooi/goed blijft. We zullen deze vloer gaan (laten) leggen op een houten vloer, daarom estrisch platen met verwarming erin gefreesd, en dan dus door de woonzaak alles laten egaliseren en de PVC vloer erin.

We komen uit op zo'n 85 m2 inc alles.

EVT stroken aan de zijkant, maakt het wel chique is nog eens 17.50 per meter (gemeten aan buitenranden) en een euro voor evt een kleur in de bies.

Wat is jullie ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ambiant is volgens mij eveneens van Cotap

Je kan het vaak ontdekken aan de websites. Allemaal hetzelfde, dezelfde generators, andere kleurstellingen, zelfde telefoonnummer

[ Voor 61% gewijzigd door paQ op 25-07-2023 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Toch heb ik bij Vloerloods, welke ook Ambiant vloeren onder private label verkoopt, het gevoel dat de Vloerloods variant van inferieure kwaliteit is. Ik heb samples van beide en het houtpatroon in de PVC vloer is wel degelijk verschillend. In de winkel bij grotere samples idem dito lijkt het. Misschien ligt het aan mij maar daar lijkt het in ieder geval wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hoiz schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:42:
Toch heb ik bij Vloerloods, welke ook Ambiant vloeren onder private label verkoopt, het gevoel dat de Vloerloods variant van inferieure kwaliteit is. Ik heb samples van beide en het houtpatroon in de PVC vloer is wel degelijk verschillend. In de winkel bij grotere samples idem dito lijkt het. Misschien ligt het aan mij maar daar lijkt het in ieder geval wel op.
Sja, dat kan ook komen omdat je toevallig net tegen 4 andere prints aan kijkt natuurlijk.
Als de opbouw exact gelijk is (onderkant?), en de afdruk in de slijtlaag hetzelfde is, en het reliëf van de slijtlaag zit netjes boven de print...

Ik haat samples. Het is hooguit een A4 formaat, en daar moet je maar even heel je vloer op bepalen. De eerste plank uit een pak kan COMPLEET anders zijn van de tweede uit hetzelfde pak. Het is maar net hoe groot de printvellen zijn, en hoeveel verschillende planken er in een serie zitten.
Zeker bij "hout" prints zijn de verschillen dan vanzelf enorm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:10

Ik heb hier ervaring mee.

Ga er maar vooraf vanuit dat je vertraging op gaat lopen ten opzichte van wat vooraf is afgesproken. Daar kan de partij waar je het mee afspreekt ook niet altijd wat aan doen want die werken met onderaannemers. Ik heb laminaatenparket.nl ingeschakeld maar ik weet dat woodstock-vloeren dit ook doet. Die zijn wel duurder, ik weet niet zeker of die wel alles in-house hebben.

In het gehele proces tot nu toe is, met name in de communicatie best vaak wat misgegaan (wie zou de egaline leveren? Laminaatenparket of egaliseerder?) maar het is wel lekker om 1 aanspreekpunt te hebben wat je ter verantwoording kan roepen en ik moet zeggen dat ze de problemen tot nu toe keurig opgelost hebben.

In Dordt zit ook een vloerenboer die het allemaal doet, naam daarvan even kwijt.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
@1nsane uiteindelijk toch met vloerenbaas verder gegaan. De vloerverwarming laten we door een andere partij aanleggen. vloerenbaas doet de rest.
Voor de hele klus is nu 3 weken uit getrokken, met steeds 1 dag tussentijd tussen de diverse werkzaamheden. Helaas moesten we ook 2 weken droogtijd voor de egaline meenemen omdat we dik 2cm gaan egaliseren (I know.. duuuuuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
We dachten er recent uit te zijn. Echter toch nog even bij Martijn de wit vloeren geweest(oostzaan en Schagen) daar een nog veel mooiere vloer gezien. Ook groot stuk mee gekregen. Alleen viel het op dat deze toch wat krassen had. Waar de andere pvc (Ambiant) met een sleutel niet eens echt een kras krijgt, heeft die andere dat wel. Maar we vinden deze echt veeeeel mooier. Ook veel matter nog. De Ambiant versie was al echte mat. Maar die ander dus nog veel meer. Begreep dat die geprint was ipv ????

Kregen wel goed advies, en ook over het (laten) leggen.

Concreet: vinden jullie het nornaal dat een vloer wel krast als je er met een sleutel langs gaat. En hebben jullie ervaringen met Martijn de wit PVC? Geen idee wat het ‘echte’ merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

meermarco schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:48:
We dachten er recent uit te zijn. Echter toch nog even bij Martijn de wit vloeren geweest(oostzaan en Schagen) daar een nog veel mooiere vloer gezien. Ook groot stuk mee gekregen. Alleen viel het op dat deze toch wat krassen had. Waar de andere pvc (Ambiant) met een sleutel niet eens echt een kras krijgt, heeft die andere dat wel. Maar we vinden deze echt veeeeel mooier. Ook veel matter nog. De Ambiant versie was al echte mat. Maar die ander dus nog veel meer. Begreep dat die geprint was ipv ????

Kregen wel goed advies, en ook over het (laten) leggen.

Concreet: vinden jullie het nornaal dat een vloer wel krast als je er met een sleutel langs gaat. En hebben jullie ervaringen met Martijn de wit PVC? Geen idee wat het ‘echte’ merk is.
Ik ken het merk niet.
Of het normaal is dat het krast met een sleutel, weet ik niet.
Maar ik zou hem dan sowieso niet leggen. Hoe mooi de vloer ook is.
Begrijp die denkwijze ook niet helemaal. Maar ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Wel normaal ga je er niet met een sleutel in krassen. Maar viel op dat die van Ambiant niks deed en die van Martijn de wit dus wel.

• meermarco
Gekeken. Geen idee wat het wel was, maar na doekje was het weg. Alleen twijfel over de leg kwaliteiten van Martijn de Wit. Liever een lokale met uitmuntende service. Het pvc is whitelabel. Het komt uit Luxemburg blijkbaar en heeft een toplaag van 0.7mm en is echt het meest matte wat wij gezien hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door meermarco op 10-08-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Wij gaan onze vloer laten egaliseren om vervolgens plak pvc te laten leggen, aan het einde van de maand komen ze langs!

Wel vroeg ik mij af.. volgend jaar wordt waarschijnlijk de keuken aangepast. Sommige keukenkasten die er nu nog staan, gaan dan weg. In het huidige ontwerp kunnen wij dus niet onder die kasten egaliseren. Is het mogelijk om later nog dit 'gat' op te laten vullen en egaliseren zodat we de vloer kunnen doorleggen? De vloer eronder is gewoon zandcement.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoiz op 19-08-2023 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Dat gaat erg lastig worden. Ik zou toch kijken of je onder die kasten ook kan egaliseren.

Als je niet alles in 1x goed doet, ga je dat altijd zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
ConQuestador schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 08:36:
Dat gaat erg lastig worden. Ik zou toch kijken of je onder die kasten ook kan egaliseren.

Als je niet alles in 1x goed doet, ga je dat altijd zien
Dank voor de tip. Bespaart een hoop gedoe zo te horen.. zou je dan overwegen om de pvc vloer alvast onder de bestaande keukendoeken (die later weg gaan) te plaatsen of om te wachten tot de keuken is aangepast? Egaliseren ga ik in ieder geval sowieso onder de kasten doen dus.

Ik bestel sowieso een aantal m2 extra aan vloerdelen zodat ik de stoffeerder later nog een keer kan laten terugkomen voor eventuele aanpassingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoiz op 20-08-2023 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Hoiz schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 00:38:
[...]

Dank voor de tip. Bespaart een hoop gedoe zo te horen.. zou je dan overwegen om de pvc vloer alvast onder de bestaande keukendoeken (die later weg gaan) te plaatsen of om te wachten tot de keuken is aangepast? Egaliseren ga ik in ieder geval sowieso onder de kasten doen dus.

Ik bestel sowieso een aantal m2 extra aan vloerdelen zodat ik de stoffeerder later nog een keer kan laten terugkomen voor eventuele aanpassingen.
Die kastdelen staan met poten op de vloer. Ik ben bang dat als die er een jaar op gaan staan dat je voor altijd afdrukken hebt.

Ik zou dus kasten weghalen, egaliseren. En zoveel mogelijk leggen waar geen poten komen. En dan later de laatste stukken bijleggen.

Maar hoe je het ook doet, je loopt altijd risico dat je het blijft zien. Beste blijft alles in 1x.

Wij hebben zelf onze nieuwe pvc vloer tegelijk gepland met de nieuwe keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Gewoon tegen de poten leggen, grote kans dat de nieuwe keuken wederom genoeg overlap heeft.

De plint verhuld de rest.

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 21-08-2023 16:09 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
TommyGun schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:09:
Gewoon tegen de poten leggen, grote kans dat de nieuwe keuken wederom genoeg overlap heeft.

De plint verhuld de rest.
Wat ik lees in de initiële vraag is dat waar nu kasten staan, later geen kasten terug komen. Hij zal dus later de vloer moeten repareren, of nu alvast de kasten weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ConQuestador schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

Wat ik lees in de initiële vraag is dat waar nu kasten staan, later geen kasten terug komen. Hij zal dus later de vloer moeten repareren, of nu alvast de kasten weghalen.
Oh inderdaad, maar poten op de vloer wil je zeker niet nee. Gegarandeerd afdrukken.

Geen idee of egaliseren lukt onder de keuken door...

En dan wat extra stroken kopen (nu!) en later alsnog erop lijmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
TommyGun schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:05:
[...]

Oh inderdaad, maar poten op de vloer wil je zeker niet nee. Gegarandeerd afdrukken.

Geen idee of egaliseren lukt onder de keuken door...

En dan wat extra stroken kopen (nu!) en later alsnog erop lijmen.
Klopt inderdaad, waar nu een keuken staat is straks niet meer het geval. De bewoners van wie wij dit pand hebben gekocht hebben een questionable keuze gemaakt mbt. keuken, ik denk showroommodel. Dus dat willen wij binnen aanzienbare tijd herstellen.

Voor nu is het plan om de hoge keukenkasten proberen los te maken van de muur en tijdelijk te verwijderen zodat we eronder kunnen laten egaliseren. Zodra de vloer is geegaliseerd zetten we de keukenkasten weer terug zodat de vloer tot de poten kan worden gelegd. Wanneer de keuken dan weer wordt aangepast kunnen wij gemakkelijk wat 'plankjes' bijplakken zeg maar.

Een heel karwei voor 1,5 m2 maar de moeite waard denk ik. Gelukkig zijn de keukenkasten vrijstaand (muv. de muurverankering) en loopt er alleen stroom maar geen water naartoe/doorheen. Volgende week gaat het allemaal beginnen dus ik ben benieuwd.

Omdat foto's soms meer zeggen dan woorden, het betreft de unit rechts. Zoals je ziet pontificaal voor het raam en dus zonde van de ruimte.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door Hoiz op 21-08-2023 23:57 ]

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Korte vraag, is er een algemene consensus over welk bedrijf in NL het meest gekozen wordt door mede tweakers? Iedereen lijkt overal te bestellen maar vaak zie je dat enkele bedrijven de beste prijzen bieden. Mocht iemand hier wat zinnigs over te zeggen, hoor t graag!

• paQ

paQ

Die grote in Almere kun je mijns inziens prima deals maken. Of zij ook leggen weet ik niet.

• Wupgup
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05 22:16
Ykev schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:45:
Korte vraag, is er een algemene consensus over welk bedrijf in NL het meest gekozen wordt door mede tweakers? Iedereen lijkt overal te bestellen maar vaak zie je dat enkele bedrijven de beste prijzen bieden. Mocht iemand hier wat zinnigs over te zeggen, hoor t graag!
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik heb nu 3 offertes liggen maar bij geen van allen heb ik als leek het idee dat dit hem is. De ene komt niet inmeten en neemt mee wat teveel is, de andere verwacht dat 100% van het bedrag betaald is en de laatste zegt dat de prijs van de anderen niet kunnen maar komt vervolgens 100 euro hoger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Ykev schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:45:
Ik heb gewoon een lokale partij gekozen die netjes werkt, communiceert en wie ik het gunde. Regio Twente.

Laatste 2 strookjes laten vervangen omdat er een plekje in zat en dan staan ze er ook binnen een week.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

pentaw1nz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:31:
[...]

Ik heb gewoon een lokale partij gekozen die netjes werkt, communiceert en wie ik het gunde. Regio Twente.

Laatste 2 strookjes laten vervangen omdat er een plekje in zat en dan staan ze er ook binnen een week.
Hebben wij ook gedaan en die bleek ook nog eens verrassend goedkoop.
De vloer komt over 2 weken, dus nog effe afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 22:33
Hoiz schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:53:
[...]

Voor nu is het plan om de hoge keukenkasten proberen los te maken van de muur en tijdelijk te verwijderen zodat we eronder kunnen laten egaliseren. Zodra de vloer is geegaliseerd zetten we de keukenkasten weer terug zodat de vloer tot de poten kan worden gelegd. Wanneer de keuken dan weer wordt aangepast kunnen wij gemakkelijk wat 'plankjes' bijplakken zeg maar.

Een heel karwei voor 1,5 m2 maar de moeite waard denk ik. Gelukkig zijn de keukenkasten vrijstaand (muv. de muurverankering) en loopt er alleen stroom maar geen water naartoe/doorheen. Volgende week gaat het allemaal beginnen dus ik ben benieuwd.
Misschien nog een alternatief: wél direct pvc laten leggen onder de kasten, als je ze toch weg gaat halen om te egaliseren. Meerprijs nu lijkt me minimaal. Mochten er dan afdrukken van de poten komen dan kun je die specifieke stroken laten vervangen. Misschien valt het mee! Of je legt tijdelijk plankjes onder de poten om risico op afdrukken te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
brambond schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:25:
[...]

Misschien nog een alternatief: wél direct pvc laten leggen onder de kasten, als je ze toch weg gaat halen om te egaliseren. Meerprijs nu lijkt me minimaal. Mochten er dan afdrukken van de poten komen dan kun je die specifieke stroken laten vervangen. Misschien valt het mee! Of je legt tijdelijk plankjes onder de poten om risico op afdrukken te verkleinen.
Bedankt voor de tip! Inmiddels hebben we besloten de kast te verwijderen, te egaliseren en vervolgens de kast te plaatsen. De vloer wordt dan gelegd tot de pootjes. Dan hoef ik ook niet moeilijk te doen om de vloer niet te krassen wanneer ik de kast door het hele huis heen moet tillen.. hij moet namelijk ook nog een trap op (split level woning) en het is een behoorlijke unit..

Nog een andere vraag voor de knner / expert. Wij hebben straks een overgang van PVC plak vloer naar deurmat. Dit omdat onder de deurmat de kruipruimteluik ligt, deze mat blijft dus. Nu ligt er zo'n overgangsprofiel tussen laminaat en deurmat. Het liefst wil ik iets vergelijkbaars voor onze plak pvc vloer zodat hij mooi overloopt zonder scherpe rand. Heeft iemand misschien een suggestie? Online is het dunste hoekprofiel dat ik kan vinden 4mm.. dat is volgens mij te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Je moet zoeken naar een overgangsprofiel (of afsluitprofiel), Niet hoekprofiel.
Ik gebruik zelf deze:
https://www.hornbach.nl/p...nd-zilver-270-cm/5615102/

[ Voor 55% gewijzigd door paQ op 28-08-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
paQ schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:33:
Je moet zoeken naar een overgangsprofiel (of afsluitprofiel), Niet hoekprofiel.
Ik gebruik zelf deze:
https://www.hornbach.nl/p...nd-zilver-270-cm/5615102/
Bedankt voor het delen. Echter, omdat de rand scheef is, zorgt dat er niet voor dat de mat uitsteekt? Of heb je de lengte van de mat ingekort tot het begin van de rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:16
Hoiz schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:26:
[...]

Bedankt voor de tip! Inmiddels hebben we besloten de kast te verwijderen, te egaliseren en vervolgens de kast te plaatsen. De vloer wordt dan gelegd tot de pootjes. Dan hoef ik ook niet moeilijk te doen om de vloer niet te krassen wanneer ik de kast door het hele huis heen moet tillen.. hij moet namelijk ook nog een trap op (split level woning) en het is een behoorlijke unit..

Nog een andere vraag voor de knner / expert. Wij hebben straks een overgang van PVC plak vloer naar deurmat. Dit omdat onder de deurmat de kruipruimteluik ligt, deze mat blijft dus. Nu ligt er zo'n overgangsprofiel tussen laminaat en deurmat. Het liefst wil ik iets vergelijkbaars voor onze plak pvc vloer zodat hij mooi overloopt zonder scherpe rand. Heeft iemand misschien een suggestie? Online is het dunste hoekprofiel dat ik kan vinden 4mm.. dat is volgens mij te veel?
Bij plak pvc kun je gebruik maken van een in-egaliseer profiel. Dit word in de egaline legt of soms omgedraaid geplaatst als de mat in eens anders moet. Dan kan er een stukje pvc worden weg gesneden mocht hij groter moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 16:17
Ik zoek een betaalbare PVC klik vloer voor in ons tuinhuis. Dat moet PVC zijn omdat er ook een douche in het tuinhuis is dus ik verwacht natte voeten buiten de douche. Laminaat lijkt me daarom niet geschikt. Daarbij wordt het tuinhuis als het af is maar 1 a 2 dagen in de week gebruikt als werkruimte (en dus ook dan wel, dan niet gestookt). Vochtigheidspercentage en temperatuur zullen dus nogal schommelen. Isolatie is prima, de wanden zijn ongeveer Rc4, vloer en dak zijn hoger

Betaalbaar vind ik max zo rond de 30 euro/m2. Gisteren was ik bij Leen Bakker maar daar werd me verteld dat de winkel (franchise) de klikvloer van Leen Bakker uit het assortiment had gehaald vanwege vele klachten. Bij Kwantum zagen we niet direct een vloer die ons aansprak.

Wie heeft er een tip/ervaring met een vloer (winkel/leverancier) van zo rond de 25-30 euro/m2

edit: ik zie bij Praxis waterbestendig laminaat. Is dat een optie?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 30-08-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Nu met het verwijderen van de oude vloer zie ik dat een deel van de vloer blijkbaar uit hout bestaat.. Daar was ik niet vanuit gegaan aangezien ik van plan was de hele verdieping te egaliseren en vervolgens plak pvc te laten leggen tot aan de traprand..

Nu begrijp ik dat je over hout niet kan door egaliseren.. heeft iemand misschien tips hoe je het handigste kan zorgen dat je toch een mooi resultaat hebt? Het liefst laat ik de pvc doorgelegd worden tot de rand om vervolgens een hoekprofiel te gebruiken, maar omdat ik nu niet meer kan egaliseren dan weet ik het even niet meer. Iemand een idee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78o-JpoXU7LJMHViR7uYJFvLHMM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4w0rHADo3hqDzTY7mDb3a7EF.jpg?f=user_large

• paQ

paQ

Kaalschuren en primer. Bijv bostik. Dan kun je verder egaliseren.

Vv wat hij zegt is beter.

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 31-08-2023 08:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ConQuestador
Die bovenste plaat hout is eigenlijk de bovenste trede van je trap. Ik weet vrij zeker dat die werkt tenopzichte van de dekvloer

Ik had gister onze vloerentoko over de vloer, en die waren al bang voor de overgang van 2 dekvloeren (2 kamers) dat het hier zou gaan werken en er eigenlijk een dialatievoeg in moest.

Een houten trap tegen de dekvloer is nog een factor erger.

Gegarandeerd dat dat gaat scheuren dus. Ik ben bang dat je het kan vergeten in 1x door erop te plakken (tenzij je dus een strook plakt die precies even groot is als de houten plank). Ik zou dus de trap als trap blijven behandelen, en niet als vloer.

Ik had hetzelfde probleem ook, bij mij is de trap bekleed met dezelfde PVC als op de vloer, en ik heb het zo opgelost:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaVdeF0bcuy3qo7uq4t72Rsm6gQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChYjjgMmE14rRvz3HaLmdjYr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door ConQuestador op 31-08-2023 07:57 ]

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Tis idd een trap en geen vloer. Zou ik zo laten. Of de hele trap met dezelfde pvc bekleden.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• Hoiz
Top bedankt voor jullie uitleg! Wel jammer om hier nu rachter te komen aangezien wij visgraat laten leggen en dit graag door hadden laten lopen. Hoe dan ook goed om dit nu te weten zodat we nog snel contact op kunnen neen met de vloerentoko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akku lucht
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01-09-2023
*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 01-09-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Gisteren is de boel geegaliseerd door een groep werklui die wel heel erg graag snel wilden doorwerken.

Op zich lijkt op het eerste oog het resultaat prima maar er is tijdens het egaliseren een van de kabels van de keuken (deze hangt nu los maar gaat later in de muur) niet goed vastgezet aan de muur waardoor hij in de egaline is gevallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFtFLw8hKWDRBcNvBa7PI6hgR2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jj91biNiBeY0ZZQtTSJVAfa.jpg?f=fotoalbum_large

De doos zit daadwerkelijk in de egaline. Heel goed hebben ze het ook niet vast gemaakt. Toevallig moet beneden een derde keer geegaliseerd worden op de onderverdieping (split level woning) dus komt er straks een andere stoffeerder langs. Uiteraard laat ik hem hier ook naar kijken, maar zou iemand hier toevallig advies hebben waar ik het beste naar kan vragen om dit op te lossen?

Daarnaast zijn nog wel andere zaken niet netjes, ze hebben geegaliseerd tot en met de droogloopmat (de mat zit nu letterlijk in de egaline), de schuifpui zit onder omdat deze niet is afgetapet en daarnaast zie ik ook dat de egaline ergens is gaan wegvloeien. Voor een vloer van meer dan vijf duizend euro (vloer leggen en egaliseren) vind ik dit echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ja, klote. Afplakken doen ze niet, bij mij zat ook alles onder (plinten, keukenkastjes, ...).
Met schoonmaakazijn heb ik veel weggekregen, maar het is flink boenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Hoiz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:55:
Daarnaast zijn nog wel andere zaken niet netjes, ze hebben geegaliseerd tot en met de droogloopmat (de mat zit nu letterlijk in de egaline), de schuifpui zit onder omdat deze niet is afgetapet en daarnaast zie ik ook dat de egaline ergens is gaan wegvloeien. Voor een vloer van meer dan vijf duizend euro (vloer leggen en egaliseren) vind ik dit echt waardeloos.
Het is allemaal erg vervelend. Maar je hebt natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid.
Als in de offerte is aangegeven 'wij plakken alles af' is het een ander verhaal.
Maar bij mij hebben ze ook egaline aangebracht afgelopen dagen en ik bereid dan zelf alles voor.
Doe ik bij elke klus, wat het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Dan zal ik iemand hebben gehad die supernetjes werkt :D
op 67 zakken heb ik 1 (!!!) spatje egaline op mijn muur zitten, wat ik er zo kon afkrabben toen het droog was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
Rzaan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:42:
[...]

Het is allemaal erg vervelend. Maar je hebt natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid.
Als in de offerte is aangegeven 'wij plakken alles af' is het een ander verhaal.
Maar bij mij hebben ze ook egaline aangebracht afgelopen dagen en ik bereid dan zelf alles voor.
Doe ik bij elke klus, wat het ook is.
Helemaal begrijpelijk. Echter is in dit geval dit niet eens ter sprake gekomen in mijn aankoopproces. Als ik had geweten dat dat van mij werd verwacht dan had ik dat heel graag gedaan.

Ik laat iets uitbesteden omdat ik beperkte kennis heb van het egaliseerproces en de gevolgen daarvan en ben in die zin afhankelijk van de kennis van diegene die ik inhuur.

Het afplakken is nog tot daar aan toe, maar een kabel met een ducttape vastmaken aan de muur om maar snel door te kunnen werken is niet wenselijk lijkt me. Als het een risico is dan hadden zij dit ook kunnen aangegeven en had ik de stekkerdoos aan de muur gespijkerd tijdelijk. Nu zit er een flinke krater in de egaline waarvan ik mij afvraag of dit nog kan worden bijgewerkt.

Eenmaal ter plekke waren de jongens gelijk aan de slag gegaan zonder overleg of ook maar iets te bespreken (bijvoorbeeld over de loopmat die nu in de egaline drijft). Daarnaast stond de radio zo hard dat een gesprek ook niet te voeren viel dus voelde ik mijzelf eerder ongemakkelijk.
paQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:58:
op 67 zakken heb ik 1 (!!!) spatje egaline op mijn muur zitten, wat ik er zo kon afkrabben toen het droog was.
Het ligt er ook erg aan hoe je te werk gaat. Deze jongens hadden de egalinepakken al in de hand wanneer ze aan de voordeur stonden. Twee minuten later werd de eerste emmer al gemengd, als je zo snel te werk gaat dan is het een kwestie van tijd. Ze zijn niet eens het huis doorgelopen om het door te nemen en te zoeken naar bijzonderheden.

[ Voor 32% gewijzigd door Hoiz op 05-09-2023 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Hoiz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:44:

Het afplakken is nog tot daar aan toe, maar een kabel met een ducttape vastmaken aan de muur om maar snel door te kunnen werken is niet wenselijk lijkt me. Als het een risico is dan hadden zij dit ook kunnen aangegeven en had ik de stekkerdoos aan de muur gespijkerd tijdelijk. Nu zit er een flinke krater in de egaline waarvan ik mij afvraag of dit nog kan worden bijgewerkt.
Dat van die kabel deugt inderdaad niet. Als zij hem vastplakken, dan moeten ze het ook goed doen.

Egaline kan gewoon nog bijgewerkt worden. Ze zullen eerst wat schuren en daarna met een plamuurmes wat vulling erin en dan weer schuren. Zie je niks meer van, maar wel extra werk voor hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

paQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:58:
67 zakken?
Moest je een sporthal egaliseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Rzaan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:51:
[...]

67 zakken?
:D
ja dat is een apart verhaal:
Droogbouw vloerverwarming dichtsmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
[...]

67 zakken?
Bij onze vloer verwacht ik dat ze zelfs meer dan 100 zakken gaan gebruiken (65m2 vloer moet 2cm omhoog om gelijk te komen met andere delen van de verdieping).

Ze gaan zelfs 3x egaliseren:
-Eerst wordt de huidige houten vloer eruit gesloopt, en de verwachting is dat de vloer dermate beschadigd is dat ze moeten egaliseren zodat de vloerverwarming ingefreesd kan worden.
- Na infrezen vloer verwarming worden 2 kamers (in totaal 65m2) 2cm opgehoogd tot ze gelijk zijn met de andere vloerdelen.
- Daarna kleine 2 weken drogen vanwege de dikke laag
- Dan komen ze weer en egaliseren ze de volledige 100m2 nog 1x zodat er 1 strakke ondervloer voor het PVC ligt.

(en ja, de egaline is een forse kostenpost op de offerte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
[...]

Dat van die kabel deugt inderdaad niet. Als zij hem vastplakken, dan moeten ze het ook goed doen.

Egaline kan gewoon nog bijgewerkt worden. Ze zullen eerst wat schuren en daarna met een plamuurmes wat vulling erin en dan weer schuren. Zie je niks meer van, maar wel extra werk voor hen.
Over niet deugen gesproken, ik zie nu pas dat een deel v/d egaline onder de schuifpui door de tuin is ingelopen. Ik zag al in de vloer in de woonkamer dat het door een geultje aan het weglopen was. Hoe men dit voor elkaar heeft gekregen geen idee, maar dit is wederom erg bijzonder. Het lijkt mij toch dat je zoiets kan voorkomen of zie ik dat nu verkeerd? Toen ze begonnen waren vroegen ze al of de kier tussen de dekvloer en de schuifpui doorloopt of stopt en ik had ze al gezegd dat ik dat niet weet omdat ik niet bij de bouw aanwezig was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ps6FjikJFbQiYctmLvULwVJSaFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFZo7qgSDSKlIC7FKXwUgszb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
Hoiz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:54:
[...]

Over niet deugen gesproken, ik zie nu pas dat een deel v/d egaline onder de schuifpui door de tuin is ingelopen. Ik zag al in de vloer in de woonkamer dat het door een geultje aan het weglopen was. Hoe men dit voor elkaar heeft gekregen geen idee, maar dit is wederom erg bijzonder. Het lijkt mij toch dat je zoiets kan voorkomen of zie ik dat nu verkeerd? Toen ze begonnen waren vroegen ze al of de kier tussen de dekvloer en de schuifpui doorloopt of stopt en ik had ze al gezegd dat ik dat niet weet omdat ik niet bij de bouw aanwezig was.

[Afbeelding]
:X :X :X :X :X :X :X

Hier zou ik toch werk van maken, want die egaline krijg je er niet meer af.

Bij mij hebben ze eerst de nodige delen afgekit om dit te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hoiz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:54:
[...]

[Afbeelding]
8)7
ja uh... wel eerst alle kieren afdichten ja.

Dat hadden ze echt wel moeten doen, maar het past wel een beetje bij het beeld dat je schetst dat ze al haast emmers mengend naar binnen kwamen.

overigens wel apart dat het daar ZO slecht afsloot blijkbaar :X

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 05-09-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Hoiz
Dit gaat inderdaad alle perken te buiten.
Dit hoort bij hun expertise en 'zorgtaak'.
Alles noteren wat er fout ging en direct aankaarten. Nog zeker niet alles betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Nog niks betaald buiten de aanbetaling inderdaad..

De expert is net geweest, deze geeft aan dat ten opzichte van de pui de vloer op een punt 5mm onder de rand van de pui zit en op een willekeurig punt aan de rechterkant 20mm.

Op de foto moeilijk te zien omdat de lijst onder de egaline zit gemorst, maar voor de beeldvorming:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9Cf_eY8L-4IBJp7wEN1O7SzheQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10Rx4gHToqnjlPd25Wt6oO5H.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de pui zat een convectorput welke is gedicht met beton. Ik denk dat ze (lees veel te veel) een enorme berg egaline in het midden zijn gaan gieten om te compenseren voor oneffenheden in de opvulling van de convector. Dan nog blijft het vreemd want 1,5cm hoogteverschil heeft er nooit gezeten in het beton in de convectorput. Laat staan dat ze de opdracht hadden moeten aannemen als het zogenaamd niet te doen zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uySGHnLPVcISqItxOF6AjYa2LE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2A26v4fEu7x7uUp0djfaQ4jH.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zit ik dus in een pad stelling. Ik kan de linker en rechterkant laten bij egaliseren maar dan zou er 1,5cm bij moeten en kan je net zo goed een pallet egaline laten voorrijden. Dus op zijn best is het hoogte verschil beperkt tot 5-7mm. Daarnaast zullen we nooit meer laminaat kunnen leggen omdat het hoogteverschil met de pui maar 5mm is. Na deze plak pvc vloer zal ik alles dan moeten verwijderen en hopen dat er nog een vloer past.

Een andere optie is om een deel van de vloer te laten uitfrezen met bijvoorbeeld 7mm. Ik vraag mij alleen af of ook maar iemand hier de vingers aan wil gaan branden. De stoffeerders kunnen dit sowieso niet en een buitenstaander zal het niet willen doen omdat er een risico is om de vloer verwarmingsbuizen te raken. Daarnaast kan je met zo’n freesmachine natuurlijk niet langs de rand van de pui de egaline weg krijgen dus vraag ik mij af of het überhaupt zin heeft. Ik ben dus even zonder oplossingen en baal hier flink van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Is het bedrog, of was die volgestorte put sowieso al hoger dan de dekvloer waarin gefreesd is?
Op foto 1 lijkt het 'hoge' deel namelijk ook te stoppen op de plek waar op foto 2 de put eindigt.
Maar 15 mm op zo'n kort stukje is wat veel wellicht.

Maar wat droeg 'de expert' aan als oplossing dan?
En wat zei die over alles wat onder je pui naar buiten is gelopen?
(ben je wel van de tocht af waarschijnlijk :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
paQ schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:16:
Is het bedrog, of was die volgestorte put sowieso al hoger dan de dekvloer waarin gefreesd is?
Op foto 1 lijkt het 'hoge' deel namelijk ook te stoppen op de plek waar op foto 2 de put eindigt.
Maar 15 mm op zo'n kort stukje is wat veel wellicht.

Maar wat droeg 'de expert' aan als oplossing dan?
En wat zei die over alles wat onder je pui naar buiten is gelopen?
(ben je wel van de tocht af waarschijnlijk :+ )
De expert gaf eigenlijk twee suggesties, die twee die ik al noemde, dus of nog meer egaliseren of de boel eruit frezen.
Over de egaline die nu in de tuin ligt zei hij dat dat hem eventueel in een snelle domme bui nog zou kunnen overkomen, het idiote hoogteverschil in deze egaline zou hij echter nooit zo hebben gedaan.

Het klopt inderdaad dat de plek die is vol gestort van de convector iets ‘uit steekt’. De verwarmingboer had dat gedaan omdat het normaliter redelijk inklinkt en dus rechttrekt, dat is echter niet gebeurt. Desalniettemin zoals ik van hem begreep was het zo opgelost geweest als je het gewoon even gaat schuren in plaats van blindelings emmers vol egaline eroverheen gooien..

Morgen komt een gespecialiseerd bedrijf de vloer schuren in een poging de bult weg te krijgen, dat heb ik zelf moeten uitzoeken omdat de vloeren boer verder geen moeite neemt een aannemer te zoeken om het op te lossen. Ik hoop dat de bult inderdaad grotendeels beperkt is tot waar de convector heeft gezeten en dat het met een flinke schuur partij (en daarna egaliseren….) weer vlak is. Maar op dit moment vertrouw ik niks en niemand meer dus ik geloof het allemaal pas wanneer de vloer er goed in ligt. In ieder geval is de vloerentoko tot dusver coulant met het vergoeden van de kosten, dus tot nu toe moet ik voor hen wel een lans breken.

Oh en de vloer frezen is geen optie, doordat het een zandcement dekvloer betreft, zou je door het geweld alles naar zijn gootje helpen. In ieder geval de egaline die erin ligt die wel goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoiz op 06-09-2023 23:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:14
Ik ga het nog maar eens vragen.
Zijn er nog Tweakers die zich hebben verdiept in PVC vloeren en vrijkomende weekmakers naarmate PVC vloeren degraderen? Ik mijzelf er wel wat in proberen te verdiepen maar het blijft ontzettend vaag.
Iig. oude PVC vloeren gebruikte de weekmaker DEHP en daarvan is bewezen dat ze schadelijk zijn voor de gezondheid, door inhaleren kunnen kinderen astma's of allergieën ontwikkelen. Recente PVC vloeren gebruiken Dioctyl Terephthalate(DOTP/DEHT), een weekmaker die waarschijnlijk minder ongezond is. Daarentegen staat wel dat er bizar weinig onderzoek naar gedaan is.
Daarnaast heb ik het idee dat al die 'indoor air comfort' certificaten gebaseerd zijn op de tijd dat er nog DEHP gebruikt werd. Ik begrijp ook niets van de PVC fabrikanten die het hebben over bio weekmakers en soja olie als weekmaker zoals Therdex.

Ik vind de eigenschappen van een PVC vloer geweldig voor de eerste en tweede verdieping. Maar twijfel over de VOC in een nieuwbouwwoning :)

Ik heb overigens ook een VOC emission test rapport opgevraagd bij Therdex, ze testen daar op verschillende stoffen in een tijd van 3 en 28 dagen. De uitkomst lijkt best positief maar ze kijken niet naar het degradatie proces van PVC en volgens mij zijn ze ook te selectief in het onderzoek.
Vooral als ik kijk naar dit onderzoek is het niet uitgebreid genoeg: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6856815/

BlaBlaBla

• paQ

paQ

Mja, ik vertrouw hier toch wel enigszins op wetgevers, fabrikanten enz.
Anders kun je dat ook opvragen van vloerbedekking, de deurmat, latex, gordijnen, etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 14:43
Strider schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:23:
Zijn er nog Tweakers die zich hebben verdiept in PVC vloeren en vrijkomende weekmakers naarmate PVC vloeren degraderen? Ik mijzelf er wel wat in proberen te verdiepen maar het blijft ontzettend vaag.
Iig. oude PVC vloeren gebruikte de weekmaker DEHP en daarvan is bewezen dat ze schadelijk zijn voor de gezondheid, door inhaleren kunnen kinderen astma's of allergieën ontwikkelen. Recente PVC vloeren gebruiken Dioctyl Terephthalate(DOTP/DEHT), een weekmaker die waarschijnlijk minder ongezond is. Daarentegen staat wel dat er bizar weinig onderzoek naar gedaan is.
Daarnaast heb ik het idee dat al die 'indoor air comfort' certificaten gebaseerd zijn op de tijd dat er nog DEHP gebruikt werd. Ik begrijp ook niets van de PVC fabrikanten die het hebben over bio weekmakers en soja olie als weekmaker zoals Therdex.

Ik vind de eigenschappen van een PVC vloer geweldig voor de eerste en tweede verdieping. Maar twijfel over de VOC in een nieuwbouwwoning :)

Ik heb overigens ook een VOC emission test rapport opgevraagd bij Therdex, ze testen daar op verschillende stoffen in een tijd van 3 en 28 dagen. De uitkomst lijkt best positief maar ze kijken niet naar het degradatie proces van PVC en volgens mij zijn ze ook te selectief in het onderzoek.
Vooral als ik kijk naar dit onderzoek is het niet uitgebreid genoeg: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6856815/
Niet inhoudelijk over de weekmakers, maar kijk sowieso eens naar Tarkett i.p.v. Therdex ;)

• Strider
paQ schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:04:
Mja, ik vertrouw hier toch wel enigszins op wetgevers, fabrikanten enz.
Anders kun je dat ook opvragen van vloerbedekking, de deurmat, latex, gordijnen, etc...
Het significante verschil met een deurmat is de oppervlakte van een vloer.

BlaBlaBla

• paQ

paQ

Strider schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:26:
[...]

Het significante verschil met een deurmat is de oppervlakte van een vloer.
en met de rest?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hoiz
Even een update. Vandaag heb ik een professioneel bedrijf de vloer laten schuren om de extreme bult egaline uit de vloer te halen. In totaal is er als ik zo voel zeker 30kg egaline verwijderd van de vloer.. ook het bedrijf dat dit uitvoerde (ze doen dit als hun core business, vloeren schuren en bewerken), heeft zoiets raars als dit nog nooit gezien.

Hoe dan ook, ik ben blij met het resultaat, de bult is weg en we hebben een deel eromheen verwijderd om eventuele afloop te verwijderen. Ik wist niet eens dat dit soort bedrijven bestonden tot ik er een nodig had. Volgende week gaat iemand anders egaliseren, ik ben gematigd positief maar geloof het allemaal pas wanneer de vloer er helemaal naar verwachting in ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRetuR3vZIT8F7yk75S2tHmfMQU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4LE9WcOSo31eRjiPhpRGlRu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92JHEgf8ctdUndv8EjPujEWYFEQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIKDk8HhgyGeQLmYkJzxV7rj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ov9nBCazflabKWHQ2yA0migG5WA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTSVEtBcV6tHQWuqApRhVM71.jpg?f=fotoalbum_tile

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Hoiz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:44:
[...]

Helemaal begrijpelijk. Echter is in dit geval dit niet eens ter sprake gekomen in mijn aankoopproces. Als ik had geweten dat dat van mij werd verwacht dan had ik dat heel graag gedaan.

Ik laat iets uitbesteden omdat ik beperkte kennis heb van het egaliseerproces en de gevolgen daarvan en ben in die zin afhankelijk van de kennis van diegene die ik inhuur.

Eenmaal ter plekke waren de jongens gelijk aan de slag gegaan zonder overleg of ook maar iets te bespreken (bijvoorbeeld over de loopmat die nu in de egaline drijft). Daarnaast stond de radio zo hard dat een gesprek ook niet te voeren viel dus voelde ik mijzelf eerder ongemakkelijk.

[...]

Het ligt er ook erg aan hoe je te werk gaat. Deze jongens hadden de egalinepakken al in de hand wanneer ze aan de voordeur stonden. Twee minuten later werd de eerste emmer al gemengd, als je zo snel te werk gaat dan is het een kwestie van tijd. Ze zijn niet eens het huis doorgelopen om het door te nemen en te zoeken naar bijzonderheden.
Hebben ze wel stofgezogen en voorgestreken?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:06

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Hoiz schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:37:
Even een update. Vandaag heb ik een professioneel bedrijf de vloer laten schuren om de extreme bult egaline uit de vloer te halen. In totaal is er als ik zo voel zeker 30kg egaline verwijderd van de vloer.. ook het bedrijf dat dit uitvoerde (ze doen dit als hun core business, vloeren schuren en bewerken), heeft zoiets raars als dit nog nooit gezien.

Hoe dan ook, ik ben blij met het resultaat, de bult is weg en we hebben een deel eromheen verwijderd om eventuele afloop te verwijderen. Ik wist niet eens dat dit soort bedrijven bestonden tot ik er een nodig had. Volgende week gaat iemand anders egaliseren, ik ben gematigd positief maar geloof het allemaal pas wanneer de vloer er helemaal naar verwachting in ligt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat een ellende zeg...

Vanavond zojuist zelf 20 zakjes egaline erin gegoten, volgende week PVC plakken. Tweede huis waar we dit kunstje doen, gaat prima. 1 man constant mengen, 1 man constant gieten, 1 man constant rollen en 1 man constant rakelen....

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Makrolon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:40:
[...]

Hebben ze wel stofgezogen en voorgestreken?
Stofgezogen hebben ze niet maar voorgestreken wel. Al had ik wel vrij goed alles geveegd vooraf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zandah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:22
Strider schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:23:

Ik heb toevallig van de week gezocht op Google Scholar naar onderzoeken over weekmakers in PVC, omdat wij ook nog twijfelen tussen PVC en hout.

Ik heb gezocht op "PVC flooring phtalates substitute".

Uit onderzoek bij kinderopvang in Zweden blijkt dat bij kinderen die naar een kinderopvang met PVC vloer gaan hogere concentraties DINP (ftalaten, nu verboden) en DEHT (ftalatenvervangers) in hun urine wordt aangetroffen.

In Duits onderzoek wordt dezelfde conclusie getrokken. De concentraties DEHTP (ook een ftalatenvervanger) in de urine van kinderen tussen 3-5 jaar) is 2.5x hoger dan bij kinderen van 14-17 jaar. Het onderzoek verwijst ook naar nog hogere concentraties in onderzoeken uit de VS.

Volgens de onderzoekers blijft dit wel binnen de norm.

In ander langjarig onderzoek uit Zweden blijkt dat kinderen met een PVC vloer op hun eigen slaapkamer of in de slaapkamer van de ouders vaker astma en allergieën ontwikkelen na 5 en 10 jaar.

Het is voor mij onduidelijk wat fabrikanten precies met "bio-weekmakers" bedoelen, maar ik ga er vanuit dat dit de ftalatenvervangers zijn die in deze onderzoeken genoemd worden.

Dit was voor mij wel reden om niet voor PVC te kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zandah op 08-09-2023 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 20:02
Zandah schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:50:
[...]

Ik heb toevallig van de week gezocht op Google Scholar naar onderzoeken over weekmakers in PVC, omdat wij ook nog twijfelen tussen PVC en hout.

Uit onderzoek bij kinderopvang in Zweden blijkt dat bij kinderen die naar een kinderopvang met PVC vloer gaan hogere concentraties DINP (ftalaten, nu verboden) en DEHT (ftalatenvervangers) in hun urine wordt aangetroffen.

In Duits onderzoek wordt dezelfde conclusie getrokken. De concentraties DEHTP (ook een ftalatenvervanger) in de urine van kinderen tussen 3-5 jaar) is 2.5x hoger dan bij kinderen van 14-17 jaar. Het onderzoek verwijst ook naar nog hogere concentraties in onderzoeken uit de VS.

In ander langjarig onderzoek uit Zweden blijkt dat kinderen met een PVC vloer op hun eigen slaapkamer of in de slaapkamer van de ouders vaker astma en allergieën ontwikkelen na 5 en 10 jaar.

Het is voor mij onduidelijk wat fabrikanten precies met "bio-weekmakers" bedoelen, maar ik ga er vanuit dat dit de ftalatenvervangers zijn die in deze onderzoeken genoemd worden.

De concentratie is 2,5x hoger, maar staan er ook waardes bij?

En hoe moet ik het vaker astma krijgen in cijfers zien?

Soms moet je dingen relativeren. Bij het eten van bepaalde voeding kan de kans op bepaalde kanker ook 10x zo hoog zijn, dat klinkt nogal heftig. Maar als dat betekent dat die kans van 0,000008% naar 0,00008% gaat dan blijkt het ineens een stuk minder heftig.

Ik zeg niet dat dat hier in die mate het geval is. Maar op de cijfers die je nu noemt zou ik zelf geen keuzes baseren.

[ Voor 3% gewijzigd door praliwi op 08-09-2023 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-06 08:44
En ook in vergelijking met welke andere vloeren dan. Wat is de normvloer in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
TRD07 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:06:
[...]

Niet inhoudelijk over de weekmakers, maar kijk sowieso eens naar Tarkett i.p.v. Therdex ;)
Ik heb Tarkett ook eens gevraagd naar een emissie rapport, ben benieuwd. Ik denk dat al die rapporten hetzelfde zijn, allemaal opgesteld door Eurofins.
Sja, ik heb daar niet naar gekeken. Onder je vloerbedekking zit een flexibele plastic laag, geen idee waar dat uit is opgebouwd. Gordijnen zijn dan weer niet van PVC gemaakt. Ik denk dat ik wel weet waar je naartoe wilt, maar een beetje kritisch zijn is tegenwoordig niet verkeerd toch. Gezondheid is onbetaalbaar.
Zandah schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:50:
[...]

Interessant dat je hier ook naar gekeken hebt, welke vloer ga je nu kiezen? Ik vond het verrassend dat in mijn nieuwbouwwoning straat er meer mensen niet voor een PVC vloer hebben gekozen ivm risico gezondheidseffecten bij hun kinderen. Maar zij zijn dan weer niet naar studies gaan kijken, ze hebben gewoon gelijk de keuze gemaakt om een andere vloer te kiezen.
praliwi schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:13:
[...]

De concentratie is 2,5x hoger, maar staan er ook waardes bij?

En hoe moet ik het vaker astma krijgen in cijfers zien?

Soms moet je dingen relativeren. Bij het eten van bepaalde voeding kan de kans op bepaalde kanker ook 10x zo hoog zijn, dat klinkt nogal heftig. Maar als dat betekent dat die kans van 0,000008% naar 0,00008% gaat dan blijkt het ineens een stuk minder heftig.

Ik zeg niet dat dat hier in die mate het geval is. Maar op de cijfers die je nu noemt zou ik zelf geen keuzes baseren.
Relativeren lukt pas na meer onderzoek, de cijfers waar jij naar vraagt is precies wat er volgens mij nog niet bekend is. Het interessante aan de nu gestelde normen is dat er volgens mij helemaal geen DEHT norm is. DEHT staat voor: Di(2-ethylhexyl) terephthalate (DEHT). Ik heb het rapport van Therdex geupload, je ziet daar niets over DEHT terugkomen. Wel DEHP, maarja dat mogen ze ook niet meer gebruiken.

https://easyupload.io/0ymd8c

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Strider schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:16:
[...]

Sja, ik heb daar niet naar gekeken. Onder je vloerbedekking zit een flexibele plastic laag, geen idee waar dat uit is opgebouwd. Gordijnen zijn dan weer niet van PVC gemaakt. Ik denk dat ik wel weet waar je naartoe wilt, maar een beetje kritisch zijn is tegenwoordig niet verkeerd toch. Gezondheid is onbetaalbaar.
Er is een jaar of 10-15 geleden toen eens een hele bangmakerij geweest bij Radar, dat we enorme hoeveelheden Radon -dacht ik- uit het beton uit onze huizen te verwerken kregen. En dat melk eigenlijk heel erg slecht is voor je.
In je matras zit ook zooi, slaap je elke dag op, adem je elke dag in.
Ik probeer toch alles een beetje te relativeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 20:02
Strider schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:16:
[...]

[...]

Relativeren lukt pas na meer onderzoek, de cijfers waar jij naar vraagt is precies wat er volgens mij nog niet bekend is. Het interessante aan de nu gestelde normen is dat er volgens mij helemaal geen DEHT norm is. DEHT staat voor: Di(2-ethylhexyl) terephthalate (DEHT). Ik heb het rapport van Therdex geupload, je ziet daar niets over DEHT terugkomen. Wel DEHP, maarja dat mogen ze ook niet meer gebruiken.

https://easyupload.io/0ymd8c
Ik ken die onderzoeken niet, maar natuurlijk zijn die cijfers er wel. Anders kan je niet zeggen '2,5x meer dan y'. Dan is y dus bekend, daarom ben ik benieuwd naar het onderzoek.

Net als zijn astma opmerking. In dat onderzoek zal dan ook staan hoe vaak astma bij de tegengroep voorkomt, anders kan je de uitspraak 'vaker dan' niet doen.

Ook hier ben ik benieuwd naar het betreffende onderzoek.

Zonder deze informatie kun je er niks mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zandah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:22
Het zijn behoorlijke technische teksten en de tijd dat ik statistische analyses heb uitgevoerd is alweer lang geleden, maar hier is info uit het Zweedse langjarige onderzoek naar astma, eczeem en allergieën:
https://onlinelibrary.wil.../j.1600-0668.2010.00671.x
The aim of this study was to examine the association between exposure to PVC-flooring in the child’s and parent’s bedroom in homes of children aged 1–3 and the incidence of asthma, rhinitis, and eczema during the following 5-year period. Adjusted analyses showed that the incidence of asthma among children was associated with PVC-flooring in the child’s bedroom (AOR 1.52; 95% CI 0.99–2.35) and in the parent’s bedroom (1.46; 0.96–2.23).
The found risks were on borderline of significance and should therefore be interpreted with caution. There was further a positive relationship between the number of rooms with PVC-flooring and the cumulative incidence of asthma.
Geen supersterke correlatie, maar wel aanwijzingen dat het een rol speelt.

Hier nog een ander Zweeds onderzoek naar de hoeveelheid weekmakers in huisstof: https://www.sciencedirect...cle/pii/S0160412016307929

En hier is het Duitse onderzoek waarin onder andere staat dat de concentratie DEHT in de urine van kinderen 2.5x hoger is dan bij ouderen: https://www.sciencedirect...cle/pii/S1438463920305356

Het blijft volgens deze onderzoeken binnen de norm, maar in meerdere onderzoeken wordt aangetoond dat gebouwen met een PVC vloer hogere concentraties weekmakers in huisstof hebben. Hogere concentraties in huisstof wordt gelinkt aan hogere concentraties in urine.

Nog een onderzoek: https://journals.lww.com/...alates_in_indoor.110.aspx
Methods: The current data is from the Swedish Environmental Longitudinal, Mother and child, Asthma and allergy (SELMA) study including 493 mother-child pairs followed from early pregnancy over birth and up in school age. The purpose of this analysis is to evaluate the levels of phthalates, non-phthalate plasticizers in dust from Swedish home, as well as to identify the associations between PVC flooring and indoor dust by using two different statistical methods, logistic regression and weighted quantile sum (WQS) regression.

Results: Seven out of the eight examined phthalate esters were more than 90% detectable, whereas the non-phthalate replacement Di-iso-nonyl-cyclohexane-di-carboxylate (DINCH) were only 26% detectable. The most abundant plasticizers in house dust were Di-n-butyl phthalate (DnBP) phthalate ester. By using traditional regression method, Butyl-benzyl phthalate (BBzP) concentration in dust increased approximately two-fold in the dust samples where PVC flooring in both bedroom and kitchen when compared with no PVC flooring in either the rooms. The residential PVC flooring was related to Di-isobutyl Phthalate (DiBP), BBzP, and Di-ethyl-hexyl phthalate (DEHP), which contributed to more than 22%, 34%, and 21% respectively in the WQS model.

Conclusions: This study has found significantly higher correlation of dust levels of the BBzP, DiBP and DEHP in Swedish homes with PVC flooring. Since BBzP is a regulated phthalate, our findings may bring the awareness of the usage of BBzP.
De risico's zullen vast klein zijn, maar de PVC vloeren met hogere concentraties ftalaten zijn ook jarenlang verkocht en nu verboden. Ik en mijn kinderen zijn iedere dag urenlang in huis. M'n dochter van 2 speelt op de vloer, likt aan de vloer, rolt eroverheen. Ze wordt er dus meer aan blootgesteld dan ik. Dus zo'n kleine blootstelling jaren achter elkaar kan wel optellen tot iets waar je last van krijgt. Sowieso zitten allergieën en longproblemen in de familie.

Ieder kan z'n eigen keuzes hierin maken natuurlijk en het is ook niet zo dat je doodgaat als je een pvc vloer hebt, maar ik wil m'n binnenklimaat het liefst zo gezond mogelijk houden.

Ik twijfel nu alleen nog tussen een houtlook tegel of een echte houten (multiplank) vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zandah schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:42:
Het zijn behoorlijke technische teksten en de tijd dat ik statistische analyses heb uitgevoerd is alweer lang geleden, maar hier is info uit het Zweedse langjarige onderzoek naar astma, eczeem en allergieën:
https://onlinelibrary.wil.../j.1600-0668.2010.00671.x

[...]

[...]

Geen supersterke correlatie, maar wel aanwijzingen dat het een rol speelt.

Hier nog een ander Zweeds onderzoek naar de hoeveelheid weekmakers in huisstof: https://www.sciencedirect...cle/pii/S0160412016307929

En hier is het Duitse onderzoek waarin onder andere staat dat de concentratie DEHT in de urine van kinderen 2.5x hoger is dan bij ouderen: https://www.sciencedirect...cle/pii/S1438463920305356

Het blijft volgens deze onderzoeken binnen de norm, maar in meerdere onderzoeken wordt aangetoond dat gebouwen met een PVC vloer hogere concentraties weekmakers in huisstof hebben. Hogere concentraties in huisstof wordt gelinkt aan hogere concentraties in urine.

Nog een onderzoek: https://journals.lww.com/...alates_in_indoor.110.aspx

[...]

De risico's zullen vast klein zijn, maar de PVC vloeren met hogere concentraties ftalaten zijn ook jarenlang verkocht en nu verboden. Ik en mijn kinderen zijn iedere dag urenlang in huis. M'n dochter van 2 speelt op de vloer, likt aan de vloer, rolt eroverheen. Ze wordt er dus meer aan blootgesteld dan ik. Dus zo'n kleine blootstelling jaren achter elkaar kan wel optellen tot iets waar je last van krijgt. Sowieso zitten allergieën en longproblemen in de familie.

Ieder kan z'n eigen keuzes hierin maken natuurlijk en het is ook niet zo dat je doodgaat als je een pvc vloer hebt, maar ik wil m'n binnenklimaat het liefst zo gezond mogelijk houden.

Ik twijfel nu alleen nog tussen een houtlook tegel of een echte houten (multiplank) vloer.
Indien vloerverwarming > tegels, anders parket zou mijn keuze zijn.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste