Toon posts:

PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste
Acties:

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:57
Blik1984 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:58:
Het enige dat volgens mij niet/nauwelijks verkleurt in de loop vd tijd zijn tegels. Gietvloeren, laminaat, parket, pvc. Het verkleurt allemaal in de loop van de tijd.
Verkleuring oké maar het gaat er mij om dat ik geen anders gekleurde rechthoek zie als ik onze bank na twee jaar ergens anders zet of bijvoorbeeld een kleinere koop. Dan ga ik toch flink balen want dat is gewoon geen gezicht. Ons oude laminaat is minder mooi geworden maar je ziet geen verschillen wanneer je een kleed wegtrekt

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:23
Wij wonen nu (tijdelijk) in een huurhuis en zijn de eerste bewoner van dat pand. Er ligt plak PVC en volgens de verhuurder, die zelf ook een bedrijf heeft met vloer/wand stoffering etc, is dit een best prijzige vloer van €60/m2, registered embossed. stroken grijs houtnerf 0,55mm. Merk zal ik nog eens aan hem vragen.

We wonen er nu 2,5 jaar en de vloer is door invloed van zonlicht enorm aan het vergelen. Ik dacht zelf eerst door de plak laag die de 'weekmakers' doorlaat maar volgens de verhuurder is het puur de invloed van het volle zonlicht via de grote zes meter glazen pui. Die gele gloed na 2,5 jaar vinden wij er niet uit zien.

Wij gaan volgend jaar naar ons eigen huis en nu twijfel ik ook...is er een goede klik/plak PVC vloer die minder gevoelig is voor UV straling? Hopelijk bij een natuurlijke eiken kleur zie je het geel worden minder?

Iemand tips, eigen ervaringen?

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55
Draakje5 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:27:
De verkleuring was bij ons binnen 1 jaar zichtbaar. Daarna geen nieuwe verkleuringen meer gezien, ondanks switchen andere maat tapijt. We hebben altijd groene zeep gebruikt op advies van de vloerenlegger, daarna ook soms schoonmaakazijn.
Daarnaast zou ik nog steeds adviseren geen tapijt op je pvc vloer te leggen, voor ten minste de eerste 12 maanden.
Waarom mag je geen tapijt op je pvc vloer leggen?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Strider schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 00:32:
[...]

Waarom mag je geen tapijt op je pvc vloer leggen?
Alles mag.
Maar toen ik onze vloerenman er op aansprak na 5 jaar zei hij, het is eigenlijk beter het eerste jaar geen vloerkleed op de pvcvloer te leggen zodat de vloer egaal kan (verkleuren) door uv e.d..

• D-e-n
Draakje5 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:08:
[...]

Daarnaast zou ik heel erg oppassen met droogloopmatten die een soort rubberige weekmakerige onderkant hebben.
Wat ik me daarbij dan nog bedenk: hoe zit het met rubber zolen? Als je er op loopt met schoenen wrijft er ook rubber over de vloer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:55

Rzaan

Altijd zoekende

D-e-n schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:11:
[...]

Wat ik me daarbij dan nog bedenk: hoe zit het met rubber zolen? Als je er op loopt met schoenen wrijft er ook rubber over de vloer
Rubber zolen zijn natuurlijk steeds maar kortstondig in contact met de vloer.
Dat zal zeker schelen.

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:21

Ik hou jullie op de hoogte met al die rubber bandjes op de pvc vloer en eventuele verkleuring door zon ambiant baroso Light grey klik

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:21
Nano2009 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:17:
In onze nieuwbouwwoning is de afgelopen weken ook een PVC vloer gelegd. Het betreft een gelijmde vloer die vooraf geëgaliseerd is. Nu weet ik dat het nagenoeg onmogelijk is om kieren onder de plinten te voorkomen, maar ik vroeg mij af of wij onderstaande kier moeten/kunnen accepteren aangezien het wel echt een fors hoogteverschil is. Kan iemand hier er misschien iets over zeggen?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Die is niet goed geëgaliseerd de vloer eronder heeft niks met de pvc vloer te maken maar met de onderlaag

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:11
Wij hadden ook PVC laten leggen in ons vorige huis (bj 2016). Ik herken mij niet in de verhalen over verkleuringen en krassen. Als je de grond overkroop kon je misschien wel wat krassen zien, maar verder vielen die niet op. (2 katten en 2 kleine kinderen, dragen geen schoenen in huis).
Was destijds zeker niet de duurste vloer ivm budget :D
Wat we wel hadden is dat op meerdere plekken een soort horizontale lijnen van muur tot muur kwamen te zitten. Het leek wel alsof de PVC los liet, op 1 plek klonk het hol.

We willen in ons nog te bouwen huis eigenlijk weer plak PVC omdat het dus wel erg mooi bleef in onze ervaring. Alleen ben ik bang dat er weer van die lijnen gaan ontstaan... Hoe is jullie ervaring daarmee? Ik heb er helaas geen foto's van. Wellicht hadden we er meer werk van moeten maken met de leverancier, maar goed laten we het maar houden op jong en onervarenheid destijds...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:33

TommyGun

Stik er maar in!

Het meeste valt ook pas op bij strijklicht, dan schrik je je waarschijnlijk rot :)

[Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 10-03-2023 10:02]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@miezziej
Misschien was de ondervloer niet goed?

@TommyGun
Heb je bijna bij alle vloeren, behalve misschien tegels.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:52
Zelf voor t eerst pvc aan t leggen. Visgraat met band en bies.

Valt tot nu toe niks tegen. Al moet ik zeggen dat ik erg blij ben dat de plinten nog niet zitten. Dat geeft je net effe wat speling. Strak tegen de plinten aan snijden is andere koek. Dat heb ik op een paar plekken in de keuken moeten doen.

En nog best leuk om te doen ook!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Makrolon
Wat was de rede dat de keuken er al stond?
Of stond deze er al echt heel lang?
Want meestal komt een keuken als bijna het laatste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Makrolon
Rzaan schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:35:
@Makrolon
Wat was de rede dat de keuken er al stond?
Of stond deze er al echt heel lang?
Want meestal komt een keuken als bijna het laatste.
Reden is dat we vanaf april geen keuken meer in huis hadden en we die toch wel weer wilde toen t slechter weer werd en t koken in de schuur minder aangenaam werd :p dus in oktober de keuken geplaatst.

Voor de vloer en alles er omheen was t fijner geweest als de keuken als laatst er in ging.aar het ging zo wel, en anders hadden we nog meer ongemak gehad.

• D-e-n
@Makrolon
Welk type/merk pvc?

• Makrolon

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
@Makrolon begrijp ik nu goed dat je zelf plak pvc legt? Het wordt toch altijd een beetje gedaan alsof dat bijna niet zelf te doen is..

Heb je ook zelf geëgaliseerd, of dit wel laten doen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Makrolon
ConQuestador schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:11:
@Makrolon begrijp ik nu goed dat je zelf plak pvc legt? Het wordt toch altijd een beetje gedaan alsof dat bijna niet zelf te doen is..

Heb je ook zelf geëgaliseerd, of dit wel laten doen?
Ook zelf gedaan ;)

Ja, er is ook niet super veel te vinden op internet over de details van het zelf leggen. Maar het is echt niet moeilijk. Zoals ik zei, alleen de randjes rondom kozijnen e.d. is het lastigst. Verder leg je t er zo in.

Ik wilde het eerst ook laten doen terwijl ik verder alles zelf doe. Ook omdat ik dacht dat je dit niet zelf kon. Maar na wat verdiepen er in durfde ik t aan en heb er echt geen spijt van.

Moet er wel bij zeggen dat ik een bouw en klusbedrijf heb dus dat ik elke dag gereedschap in mn handen heb. Maar de gevorderde doe het zelfver kan dit ook prima zelf.

• ConQuestador
  • Nu online
Heb je de egalisatie laag ook eerst nog geschuurd? Boven had ik laten egaliseren, maar merkte dat je toch nog wel hier en daar een uitstekend puntje hebt welke je met plak zeker zou voelen (ik heb nu klik boven, en tijdens het leggen heb ik die puntjes gewoon weg gekrabt)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Makrolon
ConQuestador schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:48:
Heb je de egalisatie laag ook eerst nog geschuurd? Boven had ik laten egaliseren, maar merkte dat je toch nog wel hier en daar een uitstekend puntje hebt welke je met plak zeker zou voelen (ik heb nu klik boven, en tijdens het leggen heb ik die puntjes gewoon weg gekrabt)
Klopt, alles geschuurd met de excenter. Das wel echt belangrijk idd

• rowicom
  • Laatst online: 13:40
Draakje5 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:27:
De verkleuring was bij ons binnen 1 jaar zichtbaar. Daarna geen nieuwe verkleuringen meer gezien, ondanks switchen andere maat tapijt. We hebben altijd groene zeep gebruikt op advies van de vloerenlegger, daarna ook soms schoonmaakazijn.
Daarnaast zou ik nog steeds adviseren geen tapijt op je pvc vloer te leggen, voor ten minste de eerste 12 maanden.
De laatste alinea intrigeert me... Zou het volgens jouw stelling zo zijn, dat de verkleuring na x-tijd niet meer optreedt, dan wel significant minder wordt? Als dat zo is, zou je er rekening mee kunnen houden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
rowicom schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:38:
[...]

De laatste alinea intrigeert me... Zou het volgens jouw stelling zo zijn, dat de verkleuring na x-tijd niet meer optreedt, dan wel significant minder wordt? Als dat zo is, zou je er rekening mee kunnen houden.
Juist. Ik heb ook geen verkleuring meer gezien toen we van formaat tapijt gewijzigd zijn.

Maar let op; verkleuring dmv vloerkleden met een rubberen anti slip onderkant (weekmakers) ook na 5 jaar nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
@Draakje5
@rowicom
@Rzaan
Inmiddels heb ik het verhaal over het verkleuren ook bij de vloerenboer nagevraagd en daar werd me verteld dat het bij oudere pvc vloeren nog wel voorkwam maar dat zij er anno nu geen verhalen meer over horen.

Wel is me gewaarschuwd voor schoonmaakmiddelen. Dat schijnt nogal nauw te luisteren. Bepaalde chemische stoffen kunnen de bovenlaag en de kleur aantasten.

Ik blijf erbij: bijna niemand koopt zo'n vloer toch nog als je er in het eerste jaar geen bank of kleed (zonder rubber) op kunt plaatsen zonder een kleurverschil te krijgen.

Ps.
De visgraat pvc vloer van Floorlife vonden we mooier dan de visgraat laminaatvloeren die we gezien hebben dus qua uiterlijk heeft het wel de voorkeur.

[Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 14-03-2023 19:06]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:56

Flabergasted

Prepare to die !

Dit is de Therdex 6032 :

Door embossing overdag een andere sfeer dan s'avonds.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:50
Brains Bush schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:38:
Wij wonen nu (tijdelijk) in een huurhuis en zijn de eerste bewoner van dat pand. Er ligt plak PVC en volgens de verhuurder, die zelf ook een bedrijf heeft met vloer/wand stoffering etc, is dit een best prijzige vloer van €60/m2, registered embossed. stroken grijs houtnerf 0,55mm. Merk zal ik nog eens aan hem vragen.

We wonen er nu 2,5 jaar en de vloer is door invloed van zonlicht enorm aan het vergelen. Ik dacht zelf eerst door de plak laag die de 'weekmakers' doorlaat maar volgens de verhuurder is het puur de invloed van het volle zonlicht via de grote zes meter glazen pui. Die gele gloed na 2,5 jaar vinden wij er niet uit zien.

Wij gaan volgend jaar naar ons eigen huis en nu twijfel ik ook...is er een goede klik/plak PVC vloer die minder gevoelig is voor UV straling? Hopelijk bij een natuurlijke eiken kleur zie je het geel worden minder?

Iemand tips, eigen ervaringen?
Voor keramisch parket gaan?

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning in de running voor een pvc vloer voor o.a. de woonverdieping, en zitten te kijken naar een mooie matte Tarkett vloer in visgraat-uitvoering.

We kijken nu vooral bij woonwinkels in omgeving Zwolle-Apeldoorn-Deventer, maar vragen ons eigenlijk af wat normale prijzen zijn voor visgraat incl leggen. Ik zie bedragen bij dryback-pvc, slijtlaag 0,55, inclusief egaliseren en leggen, tussen 75 en 100 euro per m2 voorbij komen. Moet ik daar ongeveer vanuit gaan?

Zijn hier ook mensen die het via de legservice van een internet-gigant hebben gedaan, en daar goede ervaringen mee hebben? Of maakt dat qua prijs niet zoveel uit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
koelkast schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:10:
Ik zie bedragen bij dryback-pvc, slijtlaag 0,55, inclusief egaliseren en leggen, tussen 75 en 100 euro per m2 voorbij komen. Moet ik daar ongeveer vanuit gaan?
Ja.

Overigens is click ook niet veel goedkoper als je nog moet egaliseren. Ik heb boven laten egaliseren nadat vloerverwarming was ingefreesd (30 euro /m2). Daarop click a 55 euro/m2. Totaal 85 euro/m2

• koelkast
  • Niet online
ConQuestador schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Ja.

Overigens is click ook niet veel goedkoper als je nog moet egaliseren. Ik heb boven laten egaliseren nadat vloerverwarming was ingefreesd (30 euro /m2). Daarop click a 55 euro/m2. Totaal 85 euro/m2
Ik heb inderdaad gekeken naar click pvc met geïntegreerde ondervloer voor de slaapkamers. Behalve dat ik niet heel ruim in de tijd zit tussen oplevering en verhuizing, zie ik het ook niet zo zitten om in 3 kamers + overloop de boel netjes te leggen, zodat het ook mooi aansluit ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:58
koelkast schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:10:
Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning in de running voor een pvc vloer voor o.a. de woonverdieping, en zitten te kijken naar een mooie matte Tarkett vloer in visgraat-uitvoering.

We kijken nu vooral bij woonwinkels in omgeving Zwolle-Apeldoorn-Deventer, maar vragen ons eigenlijk af wat normale prijzen zijn voor visgraat incl leggen. Ik zie bedragen bij dryback-pvc, slijtlaag 0,55, inclusief egaliseren en leggen, tussen 75 en 100 euro per m2 voorbij komen. Moet ik daar ongeveer vanuit gaan?

Zijn hier ook mensen die het via de legservice van een internet-gigant hebben gedaan, en daar goede ervaringen mee hebben? Of maakt dat qua prijs niet zoveel uit?
Ik heb een Tarkett-vloer afgenomen bij Cavallo Floors, kom inclusief alles wel op wat lager uit. Dus misschien goed om daar eens een offerte op te vragen. Doe beneden wel visgraat en op de slaapverdiepingen planken.

Geen ervaring met leggen nog, dat gebeurt ergens in juli pas

[Voor 3% gewijzigd door Blik1984 op 21-03-2023 11:07]

• D-e-n
ConQuestador schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Ja.

Overigens is click ook niet veel goedkoper als je nog moet egaliseren.
Wij hebben interesse in een pvc visgraatvloer van Floorlife en daarbij was de click variant van dezelfde vloer echt een flink stuk duurder. 15 euro meer voor puur de plankjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
D-e-n schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:59:
[...]

Wij hebben interesse in een pvc visgraatvloer van Floorlife en daarbij was de click variant van dezelfde vloer echt een flink stuk duurder. 15 euro meer voor puur de plankjes.
Click is altijd (een stuk) duurder dan plak qua aanschaf. De totaalprijs van plak is vaak hoger omdat dit lastiger zelf te doen is, waardoor de legkosten (en egaliseren) erbij komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Ik heb een Tarkett-vloer afgenomen bij Cavallo Floors, kom inclusief alles wel op wat lager uit. Dus misschien goed om daar eens een offerte op te vragen. Doe beneden wel visgraat en op de slaapverdiepingen planken.

Geen ervaring met leggen nog, dat gebeurt ergens in juli pas
Dank voor je tip. Offerte is opgevraagd, ben benieuwd.

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-03 22:40
Ruim 1,5 jaar terug was het handig er een online van LaminaatXXL (incl leggen) tegenaan te houden.

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Onze vloer moet acclimatiseren in onze nieuwbouwwoning, en de vloerverwarming moet laag staan. Dus ik zal met heaters moeten bijverwarmen.

Hebben jullie dat ook gedaan? En 's nachts aan laten staan?

• Makrolon
praliwi schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 06:53:
Onze vloer moet acclimatiseren in onze nieuwbouwwoning, en de vloerverwarming moet laag staan. Dus ik zal met heaters moeten bijverwarmen.

Hebben jullie dat ook gedaan? En 's nachts aan laten staan?
Ik zag in het product blad van de lijm staan dat de vloer een minimale temperatuur van 15 graden moet hebben tijdens verwerking. Dus ik heb de vloerverwarming mooi weer aan gezet.

Maar ik zou dit overleggen met de legger.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 23:28
MacbookProx schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:22:
Ruim 1,5 jaar terug was het handig er een online van LaminaatXXL (incl leggen) tegenaan te houden.
Dat kan uiteraard nog steeds, ze hebben nu blijkbaar een actie t/m 31 maart waarbij ze “gratis” leggen. Als ik doorreken dan kom ik uit op ongeveer 75 euro/m2 incl. inmeten en egaliseren van 120m2

We gaan aankomende zondag bij hen kijken naar Tarkett.

RiederZon Totaal: 4720 Wp | PVoutput: Team Barendrecht NL zipcode 2990 - 2994

• Emjay90
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online
Na een tijdje te hebben meegelezen, kan ik nu ook met een PVC vloer aan de slag.
We zitten te kijken naar een click vloer in visgraat, zodat we die zelf kunnen leggen.

In een winkel werd gezegd dat ze geen click vloer in visgraat motief verkopen omdat deze los zou komen door de werking van de vloer.
Wat is jullie hier ervaring hiermee? Is dat inderdaad zo? Of speelt dat alleen bij grote oppervlaktes/lengtes?

• pleio65
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-03 21:25
Ik was voornemens om voor pvc te gaan. Pvc ziet er leuk uit. Totdat je er keramische tegels naast legt. 😥.

Gasloos. Mitsubishi scr-m60v-200d-set. Zonnepanelen 5760wp.

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:20
pleio65 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:15:
Ik was voornemens om voor pvc te gaan. Pvc ziet er leuk uit. Totdat je er keramische tegels naast legt. 😥.
Ik was voornemens voor keramische tegels te gaan, tot je de offerte van pvc er naast legt O-)

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Makrolon schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 07:11:
[...]

Ik zag in het product blad van de lijm staan dat de vloer een minimale temperatuur van 15 graden moet hebben tijdens verwerking. Dus ik heb de vloerverwarming mooi weer aan gezet.

Maar ik zou dit overleggen met de legger.
Heb ik uiteindelijk ook gedaan, gewoon de thermostaat in de woonkamer op 18,5 graden.

Vond het zo vreemd dat er zulke tegenstrijdige verhalen op internet staan. Dat de vloerverwarming uit moet staan bij het verlijmen van PVC etc. Nou, bij ons dus blijkbaar niet.

• Makrolon
praliwi schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:30:
[...]

Heb ik uiteindelijk ook gedaan, gewoon de thermostaat in de woonkamer op 18,5 graden.

Vond het zo vreemd dat er zulke tegenstrijdige verhalen op internet staan. Dat de vloerverwarming uit moet staan bij het verlijmen van PVC etc. Nou, bij ons dus blijkbaar niet.
Nee inderdaad. Ik las ook overal dat ie uit moest staan, tot ik dat productblad van de lijm las.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:14

Meer mensen die deze vlekken hebben na het dweilen? Het droog wel gewoon prima op.
Mijn laminaatvloer op zolder heeft het ook.

Ik gebruik een platte dweil en lauwwarm water. Heb nog nooit met reinigers o.i.d. gedweild.
Of moet ik eens de pvc reiniger van HG gebruike ?

• D-e-n
Emjay90 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:05:
Na een tijdje te hebben meegelezen, kan ik nu ook met een PVC vloer aan de slag.
We zitten te kijken naar een click vloer in visgraat, zodat we die zelf kunnen leggen.

In een winkel werd gezegd dat ze geen click vloer in visgraat motief verkopen omdat deze los zou komen door de werking van de vloer.
Wat is jullie hier ervaring hiermee? Is dat inderdaad zo? Of speelt dat alleen bij grote oppervlaktes/lengtes?
Ik vraag me dat ook wel eens af: hoe stevig zijn de click verbindingen bij laminaat en pvc bij een ingewikkeld patroon zoals visgraat. Ik heb dat nagevraagd bij bij de toko waar wij gaan maar daar was het geen issue. Die verkopen gewoon visgraat vloeren met click verbindingen. Bij met name laminaat is er werking maar daar zou volgens hen de verbinding tegen moeten kunnen. Maar gevoelsmatig snap ik de twijfel.

Aan de andere kant: bij plak pvc vraag ik me weer af hoe dicht de naad is tussen twee stroken. Het wordt tegen elkaar gelijmd maar ik begrijp dat er ook daar wat tolerantie kan zijn. En komt er dan geen vuil tussen twee stroken? Naast de discussie over verkleuring is dat weer iets wat me doet twijfelen aan pvc.

[Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 26-03-2023 16:19]

• ConQuestador
  • Nu online
Je leest toch wel eens hier over naden tussen geplakte pvc stroken. Eventueel wordt het opgelapt met een soort pasta erin te smeren.

Deze naden is eigenlijk de enige echte twijfel die ik heb bij plakpvc

• D-e-n
ConQuestador schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:20:
Je leest toch wel eens hier over naden tussen geplakte pvc stroken. Eventueel wordt het opgelapt met een soort pasta erin te smeren.

Deze naden is eigenlijk de enige echte twijfel die ik heb bij plakpvc
Als ik in dit topic zoek op "naden" zie ik wel enkele gevallen langskomen inderdaad. Geen idee of dat symptomatisch is voor alle merken en alle soorten maar met kotsende katten in huis lijkt me dat nu niet heel ideaal. Dus dan komen de click varianten toch weer in de picture, al dan niet met visgraat.

ps.
En indien geen visgraat leggen we de vloer lekker diagonaal :)

[Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 26-03-2023 17:27]

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee