Gisterenavond om 12 uur waren ze bij mij ook klaar, Belakos XL 77 in visgraat met witte hoge plinten (9 cm) boven op plavuizen met vloerverwarming. Erg mooi vloertje al zeg ik het zelf, overdag vrij licht (foto's nog zonder plinten) en in de avond iets donkerder. Ik had eerst 72 maar die heb ik weer omgeruild omdat het toch iets te donker was (afhankelijk van smaak en ruimte uiteraard).
Paar dingen die ik heb geleerd: PVC vloeren met vloerverwarming werkt, als je de vloer stookt, kunnen er kieren ontstaan die vervolgens weer moeten dicht gesmeerd worden met voegenpasta. Als je hoge plinten laat monteren, zit ongemerkt toch ook nog veel werk, geld en tijd in omdat ze moeten zagen in verstek, lijmen en kitten boven en onder. Goed opletten op snijwerk van pvc op hoeken en kleine stukjes.
Snijverlies in totaal was hooguit 10%, ik heb 20% gekocht voor de zekerheid maar bij rechte ruimtes is dat echt veel te veel. Ik had nu nog 4 pakken over. Opzich vind ik het niet erg omdat ik ze vermoedelijk nog elders nog nodig heb.
Ik heb er gisterenavond nog vrij veel foutjes uitgehaald toen ze nog bezig waren. Ik was ook wel bij dat het in 3 etappes is gedaan en niet alles erdoorheen is gejaagd in 1 dag.
Dag 1: Schuren en egaliseren.
Dag 2, week later: Schuren na egaliseren en dichtsmeren plekken (correctie op egalisatie). Leggen met 2 man.
Dag 3: Plinten, kitten + correcties in de vloer aangegeven met stickertjes.
Hierbij de foto's:
:strip_exif()/f/image/JWLOZzJo3P7AfGnvt5qAkNiO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XamT8KR1D7t48cF91UXYOYsD.jpg?f=fotoalbum_large)
Paar dingen die ik heb geleerd: PVC vloeren met vloerverwarming werkt, als je de vloer stookt, kunnen er kieren ontstaan die vervolgens weer moeten dicht gesmeerd worden met voegenpasta. Als je hoge plinten laat monteren, zit ongemerkt toch ook nog veel werk, geld en tijd in omdat ze moeten zagen in verstek, lijmen en kitten boven en onder. Goed opletten op snijwerk van pvc op hoeken en kleine stukjes.
Snijverlies in totaal was hooguit 10%, ik heb 20% gekocht voor de zekerheid maar bij rechte ruimtes is dat echt veel te veel. Ik had nu nog 4 pakken over. Opzich vind ik het niet erg omdat ik ze vermoedelijk nog elders nog nodig heb.
Ik heb er gisterenavond nog vrij veel foutjes uitgehaald toen ze nog bezig waren. Ik was ook wel bij dat het in 3 etappes is gedaan en niet alles erdoorheen is gejaagd in 1 dag.
Dag 1: Schuren en egaliseren.
Dag 2, week later: Schuren na egaliseren en dichtsmeren plekken (correctie op egalisatie). Leggen met 2 man.
Dag 3: Plinten, kitten + correcties in de vloer aangegeven met stickertjes.
Hierbij de foto's:
:strip_exif()/f/image/JWLOZzJo3P7AfGnvt5qAkNiO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XamT8KR1D7t48cF91UXYOYsD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door wm1234 op 05-04-2025 21:45 ]
:strip_exif()/f/image/SYVBUEJg4UlLLsit6nCZVQcf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/75bqgdhiFog5rmii6rFWQuDf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/imPjsp6bPmJNUdJAjy0c63br.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BNilqRAB5s6kKdCeXOO7oGPs.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/tOevbWWwQVoTTTsW0QNzPIUq.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/yHA4W0uBJdozANdMgC7GE5j1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NeTojLNfxHGBZ9526hGqbDsg.jpg?f=fotoalbum_large)