Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1
Acties:

• sssensss
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Wij zitten sinds anderhalve maand in ons nieuwe huis en wij zijn voor dit huis ook op zoek naar een vloer.
Kan mij wel redelijk vinden in de reacties hier, over de voor en nadelen van pvc t.o.v. parket.

Mis wel een belangrijk punt.
Parket is natuurlijk, iedere plank is uniek.
Pvc is een foto, die steeds wordt herhaald. Het verschilt natuurlijk per merk, maar ik heb gehoord dat QuickStep 8 variaties heeft, en goedkopere merken nog minder.
Je zit dus steeds weer hetzelfde patroon voorbij komen, wat natuurlijk niet bijdraagt aan een natuurlijke uitstraling.

Wij vinden echt hout erg mooi, echt een mooie uitstraling die je bij pvc niet snel ziet.
Maar toch denk ik dat we pvc gaan nemen, omdat we gaan voor het gemak.
We zitten wel aan een visgraat met wat grotere "planken" te denken, zoals de Mflor parva plus serie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13-06 16:28
Mij vloer zit er ondertussen in. Ben er wel tevreden mee. Moet het nog even dweilen en plinten plakken.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Bij deze de vloer die er bij ons nu ruim een jaar in ligt. We zijn er heel blij mee, maar wel extreem gevoelig voor krassen.

Overigens valt mij wel op dat niemand de vloer in de breedte legt terwijl ik dit persoonlijk wel een stuk ruimer vind ogen.

PS: let niet op de kale indeling, dit was net na de oplevering en inmiddels is huiskamer op de bank na volledig veranderd.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 31-05 22:16
Hierbij wat foto's hoe de PVC vloer er bij ons uit ziet gelegd in visgraat.

Zoals je ziet met een bies/rand aan de zijkant. In de keuken heb ik deze rand niet. We hebben namelijk eerst de keuken laten plaatsen, en daarna de vloer.

• StevenKi
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Ik was laatst bij Maxima vloeren, daar zag ik de volgende prijzen voor moduleo:

Visgraat leggen was volgens mij 19.95 ipv 12.95, maar dat weet ik niet heel zeker meer.

[Voor 3% gewijzigd door StevenKi op 28-07-2017 01:54]

• Alaksandus
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:25

Alaksandus

Vae puto deus fio

Wij zijn voornemens om een Therdex Regular 3030 in visgraat op de begane grond te leggen.

http://therdex.nl/wp-content/uploads/2016/09/3-series-2.jpg

We vinden deze groten flappen erg mooi. Bij HD Interiors komen we volgens mij ook op een prima prijs uit á € 54,- incl. leggen en egaliseren.

@ALF99 Gezien jij de expert ben. Ben jij bekend met Therdex? :-)

Als een god in Nijmegen.

• duc848
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-06 15:23
Hier ook een pvc vloer besteld!

Ben heel benieuwd, ik heb vloerverwarming laten infrezen, en nu dan deze vloer erover heen. Over 2 weekjes ligt hij erin, ik zal dan nog wel een foto posten.

Deze foto is met lichte oranje gloed van het zonnescherm ;)

• RiZu
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:21
Het klinkt voor mij als marketing. Ik heb vorig jaar in mijn appartement klik pvc laten leggen. Het betreft een pvc vloer van quick step en heeft een totaal dikte van 4,5 mm, deze is zwevend gelegd. Ik heb geen vloerverwarming, maar de warmte van de verwarmingsbuizen die in het beton zijn gefreesd kun je voelen als die aan staat.

De ondergrond is hier niet uitgevlakt, wel "stofzuiger" schoon gemaakt, en ik heb een geluiddempende ondervloer gebruikt (red floor/10db gecertificeerd). Zo'n ondervloer kan tot ongeveer 0.7-1 mm aan oneffenheden.

Maar deze vloer ligt er nu een jaar in en tot zover nog geen rare dingen ermee.

Met prijzen, de vloer is €37,49m2 en het leggen vroegen zij €10,-- de m2 voor, hier komt de ondervloer en hoge plinten nog overheen.

Hier een foto van de keuken wanneer het net gelegd is in augustus 2016

Hier een foto van de keuken in augustus 2017.

[Voor 13% gewijzigd door RiZu op 31-08-2017 17:30. Reden: Foto's toegevoegd]

• M@rijn
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10-06 08:56
Katseviool schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:47:
Vanuit binnenhuisarchitect gesprek bij Eijerkamp (off-topic, maar aanrader trouwens) kwamen zij met een mooie kleur pvc van Ambiant die perfect aansloot bij de geadviseerde kleuren op de muren. Ik heb merk echter bij de uitvraag dat al 2 partijen zijn gestopt met het verkopen van dit merk ivm kwaliteitsredenen. Iemand meer bekend mee? Het is namelijk ook niet echt budget in prijsstelling.
Ambiant, verklaart een hoop. We hebben hier echt een hoop gedoe met de leverancier en fabrikant over de vloer. Vorig jaar december een Ambiant PVC vloer laten leggen.
Leverancier heeft wat basissteken laten vallen maar heeft dit deels goed opgelost maar nog steeds merken we hoogteverschillen tussen lamellen.
In februari is de distributeur langs geweest en heeft toen ter compensatie 4 pakken ter beschikking gesteld.
Echter deze pakken hebben andere structuur en andere kleurtint (fotos volgen nog).

Fabrikant en leverancier zeggen van t kleur allemaal wel bij, maar wij zijn daar niet van overtuigd, ik ben benieuwd wat wij er nog verder aan kunnen doen, suggesties?

Hierbij wat foto's ter illustratie:

De eerste 3 laten de huidige kleurverschillen zien, waar wij niet tevreden mee zijn. De laatste foto's zijn van hoe ze het initieel gelegd hebben.

[Voor 24% gewijzigd door M@rijn op 12-09-2017 08:35]

• duc848
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-06 15:23
Hier zit de nieuwe pvc vloer er nu ook in.

Eronder is vloerverwarming ingefreest, en daarover heen uiteraard egaline. Mijn vloerenmeneer vertelde mij inderdaad ook gelijk dat bij het plakken van de plinten ik niet raar moest opkijken van een vloer die niet helemaal waterpas was over de gehele lengte, egaline maakt het alleen egaal, niet perse waterpas. Dit klopte ook, gelukkig is de schilder nu bezig met aflakken en sauzen. En is hij rond geweest met zijn kitspuit.

Ben zelf zeer onder de indruk van de pvc vloer, zowel kwalitatief (voor zover ik dat nu al kan zeggen) als qua uiterlijk. Ik had in 2 andere kamers een vinyl vloer, maar dit is toch echt wel even andere koek!

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:31
Is dit normaal voor een pvc lijm vloer (mFlor) die geplaatst zou moeten zijn door een professional?
Wat is de fouttolerantie van zo'n vloer.

Dit is bij een vriend van me gelegd afgelopen week, 95% van de vloer is goed alleen een paar van dit soort kieren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:23
Morty schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 07:00:
@Connect2018 en @dj_raoul zouden jullie misschien en fotootje van de vloer willen delen? Wij zijn zelf nog aan het twijfelen tussen Therdex 7003 en 7004, en zijn erg benieuwd hoe deze er in een ruimte daadwerkelijk uit zien.
Ik heb helaas geen scherpe daglicht foto, alleen deze van vlak na het leggen. Ik zou je aanraden om samples te bestellen en bij een dealer te gaan kijken.

Therdex 7003

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Xtince schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:56:
Vandaag een offerte binnen gekregen voor het in visgraat leggen van Mflor Parva Plus (https://www.mflorshop.nl/...ore-mflor-pvc-vloer-40810)

€92,50 per m2 (incl. egaliseren en visgraat leggen). Behoorlijk prijzig wat mij betreft... Dus toch nog verder kijken. Iemand ervaring met de parva plus?

Kan je trouwens elk willekeurig pvc vloer in visgraat leggen of zijn dat speciale vloeren/stroken?
Afgelopen winter in een nieuwbouwwoning ook de Parva Plus Light Sycamore laten leggen. Beneden visgraat, alle overige verdiepingen normaal. Is ook bij\door Mflorshop.nl gedaan en hebben 73.95 EUR voor visgraat leggen betaald, voor normaal leggen (overige verdiepingen) iets minder.

Over Mflorshop beetje gemengde gevoelens aan overgehouden. Flink wat uitloop gekregen doordat er bijvoorbeeld plinten niet op voorraad waren of de verkeerde waren geleverd.
Over het kwaliteit van het arbeid; een mager zesje. Hier en daar wat spleten (1-2mm), maar schijnt normaal te zijn. Plinten hadden ze eerst in de hoeken allemaal haaks gedaan, ipv mooi 45 graden afzagen en soms flinke kieren of oneffendheden bij aansluiting met de muren. Ook hadden we aangeven dat er op diverse plekken nog kabels liepen t.b.v. het alarmsysteem en dat ze hier even op moesten letten; helaas hebben ze dat niet gedaan en hebben ze de meeste kabels beschadigd\(deels) doorgesneden. Wel vergoedt gekregen.

Dus kortom, met Mflorshop.nl goed duidelijk je afspraken mee maken en op papier laten zetten en goed het werk controleren en\of er dicht op blijven zitten.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:55
Ik heb de Mflor Parva Plus Warm Sycamore laten leggen, ongeveer 41m2 en rond de 71 euro per m2 betaald, inclusief droogloopmat gang en plinten van 12 cm. Mochten mensen meer info willen over leverancier graag per PM.

Zie foto's hieronder bij dag en kunst licht. Erg tevreden over de vloer, mooie warme maar ook rustige uitstraling. Ik was bang dat visgraat te druk zou worden op een relatief klein vloeroppervlak, maar dit valt me heel erg mee.

De vloer heeft geen registered embossing, eigenlijk wilde ik daarom eerst Therdex maar deze ging niet in mijn budget passen. En ik moet zeggen, je merkt er geen hol van. In de winkel ga je met je neus en vingers langs alle vloeren, maar eenmaal in je huis zie je dat echt niet.

Vloer is ook mooi mat, niet glimmend. Laatst kwam iemand op bezoek en vroeg me welke olie ik gebruik voor de vloer. Ik olie?? :? Dacht dus gewoon dat het echt hout was. En hij was niet de eerste die dat dacht.

Mochten jullie meer foto's willen, hoor ik het wel! :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Marcusso
Marianne B schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:42:
Zojuist het hele topic gelezen. Verhelderend! Paar van mijn vragen blijven.
Een mooie lichte vloer gezien, ambient light oak. Gaat om nieuw appartement met vloetverwarming. Kamer/keuken 9,5 x 7,5 plus lange gang en hal.
Uitstraling: rustig, licht, natuurlijk. Niet een echteikenlook.

Het merk Ambient: wel of niet aan te bevelen?
Plinten: van te voren of na het lijmen van de pvc vloer aanbrengen? En wie doet dit, worden niet door de bouwer aangebracht.
Visgraat: maakt dit de vloer niet erg druk? Wel of niet afweging maken mbt noesten?

https://goo.gl/images/vrDxc2
https://goo.gl/images/7tk2CZ

Hoop dat jullie advies voor me hebben...
Dank alvast.
Ik wilde eerst ook de Ambiant, maar ben hier uiteindelijk niet voor gegaan. Weet je wat het nadeel is in mijn ogen van die Ambiant planken: elke plank heeft een verloop van donker naar licht, hierdoor krijg je een beetje een zebra effect op de vloer. Zie bijvoorbeeld deze en deze foto's van de Ambiant in visgraat.

Zie hieronder een foto van de Light Oak, daar kan je zien waar ik op doel. Elke plank gaat van licht naar donker, of juist licht-donker-licht. Daarnaast veel noesten en andere gekke fratsen zoals donkere vlekken, dit geeft in visgraat een erg drukke vloer. Het lijkt wel of ze zijn doorgeslagen om de vloer zo echt mogelijk te doen lijken. Ik heb boven een eiken parket, die ziet er echt veel rustiger uit dan de PVC van Ambient.

Daarom heb ik lang gezocht naar een visgraat vloer waar er veel kleur schanering zit tussen de verschillende planken, ipv in de verschillende planken. Het effect is daardoor veel natuurlijker en oogt rustiger, zeker in visgraat. Zie mijn foto's, zal er dit weekend nog een paar proberen te plaatsen. En je mag ook altijd even langs komen.

In mijn ogen waren er 2 die kans maakten, de Therdex of de Mflor Parva Plus. Ik ben dus uiteindelijk voor de tweede gegaan. Maar van de Parva Plus is er ook een Smokey, die is ook erg druk, de warm en light versies zijn een stuk rustiger (ik heb de warm).

Dit betreft uiteraard mijn mening, welke is gevormd door een zoektocht van 6 maanden en vergelijken van bijna elke vloer beschikbaar.

[Voor 4% gewijzigd door Marcusso op 22-06-2018 23:20]

No Shame, only Fame!

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:52
Heb een vraag over de legrichting van visgraat. Ik zou zeggen dat het leggen in de lengte het mooiste eruit ziet, maar zit dan even met de entree/trappenhal. Want als ik het in de lengte leg (over de gehele woning) dan wordt het in de entree automatisch in de breedte, dus als je de woning binnen komt zeg maar. Maar om nu als je binnenkomt in de woning lengte te leggen en dan bij binnenkomst woonkamer weer de andere richting, lijkt me ook niet zo mooi. Ben ook bang dat in de breedte visgraat in de entree niet zo mooi is/niet goed uitkomt.

Heb nu lengte en breedte door elkaar gebruikt, maar voor het beeld zie plattegrond. Van de voorkant naar de achterkant dus in de lengte leggen, betekent als je de voordeur inkomt dat het in de breedte loopt 😜. Hoop dat het nog te volgen is, haha.

https://tweakers.net/ext/f/OCHRLpNhM7JtQilyNmJhYkSu/thumb.png

• Marcusso
Zoals beloofd nog wat foto's van mijn (eerste) huisje met de mFlor Parva Plus Warm Sycamore. Nog steeds erg blij met deze vloer. Ook een foto van de overgang naar de droogloopmat bijgevoegd.

Zit er sinds Maart in, maar moeten nog wel wat dingetjes gebeuren. Zoals een elektra snoertje weg werken of de plinten in de gang. Maar dat zijn details. ;)

Ik heb momenteel even geen dSLR bij de hand, dus heb met m'n iPhone (in portrait want dan zien we meer vloer...) maar even wat foto's gemaakt. Alles onbewerkt om een zo werkelijk mogelijk beeld te geven.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 7% gewijzigd door Marcusso op 12-08-2018 14:00]

No Shame, only Fame!

• syntesia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 00:00
Yellowneck schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 01:14:
[...]

Ben benieuwd naar het eindresultaat en jouw ervaringen met de desbetreffende winkel :)
Zoals beloofd maar dan een heel stuk later

Mflor Parva Plus Dark Sycamore met bies en sfeerplint
En onze nieuwe stalen deur die er vandaag is in gezet.

Zal later nog meer foto's maken van een grotere oppervlak van de vloer. Heb nu alleen deze die er een beetje netjes uit ziet.
Stalen deur Diemen

[Voor 10% gewijzigd door syntesia op 31-08-2018 11:35]

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ID-College schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:19:
Ik neig ook naar egaliseren toe.. op zich kan ik het zelf ook wel leggen maar lijmen zit wel beter vast..
Lijmen en egaliseren kan je ook zelf doen, als je denkt dat je slim genoeg bent om gebrek aan ervaring te compenseren met intelligent inzicht. 8)

Ik heb bijna 100 vierkante meter klik zelf gelegd. Maar: ik heb een splinternieuw appartement met een vrijwel perfecte anhydriet gietvloer die in één keer in twee slaapkamers, een hal en een woonkamer gegoten is.

Achteraf gezien zou ik vooraf beter uitgedacht hebben waar ik begon met vloer leggen, en vooral uitgeprobeerd hebben wat het best past. Mijn idee was op het breedste punt een volledige rij te leggen en van daaruit naar boven en beneden te werken.

Achteraf gezien kwam dat bij iedere 'horizontale' muur niet heel handig uit.15 centimeter naar boven had een hoop gevloek gescheeld. Halve plank, in plaats van 5 centimeter strookjes.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Xtince schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:51:
[...]

Ben benieuwd! Heb je de plinten in het wit of vergelijkbaar kleur als de warm? Staat 9cm niet te klassiek of helemaal niet? Thnx
De plinten zijn RAL9010, zelfde als de kozijnen en deuren. Dus dan sluit dat mooi aan. Plafondhoogte is overigens ook gewoon gangbaar (2600mm).

En het staat niet klassiek, tenminste als je de juiste plinten neemt. Bij beiden vloeren is er gekozen voor het type "Modern":

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-06 14:14
Xtince schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:51:
[...]

Ben benieuwd! Heb je de plinten in het wit of vergelijkbaar kleur als de warm? Staat 9cm niet te klassiek of helemaal niet? Thnx
PVC leent zich toch heel goed voor -geen- plint? Heb ik met mijn tegelvloer ook gedaan. Geen plint maar gewoon een strakke lijn als overgang tussen vloer en muur. Elke plint is voor mij nu een klassieke plint :+

Als er dan toch een moet dan een geintegreerd in het stucwerk:

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij zijn vandaag bij Vloer en raamdecor geweest in Dordrecht. Keurig geholpen en 1 van de weinigen die ons vloervraagstuk (tegels er uit, vloerverwarming er in en afwerken met pvc) wilde oppakken voor een redelijke prijs.

Voor de woon- en werkkamer zijn we bij de Therdex Herringbone 7011 gebleven die in visgraat komt te liggen inclusief rand, maar zonder bies.

De 'tegels' in de gang en bijkeuken zijn uiteindelijk Moduleo Hexagon Jurastone (210) zeshoekjes geworden in 3 kleuren.

http://static.megastoresdenhaag.nl/product/normal/8cf1a5fe8b67bd1e9e64ebb5fb58d438.jpg

Ik moest er ook even aan wennen, maar in een kleine ruimte als een hal kan dit de boel volgens mij wel flink opfleuren..

In onze familie is men verdeeld en het is ook echt zo'n vloer die je geweldig vindt, of he-le-maal niets vindt.

[Voor 9% gewijzigd door PaT op 08-12-2018 22:56]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:55
Nieuwe vloer

Nieuwe vloer met vloerverwarming met Floorify F013 is vorige week opgeleverd. Weekend alles weer terugverhuisd en ik ben tevreden! :-)

• Marcusso
michielvz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Oke, en hoe zijn de plavuizen voorbewerkt? Ontvetter, schuren, primer?
Oef, heb het zelf niet gedaan. Maar volgens mij inderdaad schoonmaken, ontvetten, opschuren met een machine en dan de egaline. Zie ook mijn post hier.

En omdat het kan nog even 2 foto's. Weliswaar wel met weinig vloer..

En ja, plint ga ik nog afwerken. Maar zijn van die klusjes die blijven liggen,

No Shame, only Fame!

• Falch
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:34
U vraagt, wij draaien. :)

Vloeren zijn nog niet goed gepoetst (nog niet verhuisd) dus het nog geen representatief beeld, maar we zijn er al erg tevreden over. Ziet er goed uit, makkelijk schoon te maken (vooralsnog), goede combinatie met vloerverwarming.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

bennieb86 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:45:
@Yellowneck

Hoi,

Wat zijn je bevindingen tussen warm en light? Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vraag mij of of de warm echt heel donker oogt?

Bvd
Vind persoonlijk de warm een mooier. Het is natuurlijk maar net hoe je het in wilt richten en wat je smaak is inderdaad, maar warm blijft toch een lekker warm en cozy uitstraling geven. Het is warmér dan light (duh), maar zeker niet té warm. Het is een mooie klassieke kleur wat uitstekend te combineren valt met wat moderne meubels. Zeker niet oubollig.

Heb nog wel een oude foto van toen net de vloer gelegd was.
Members only:

Plinten die heb ik mee laten bezorgen maar zelf geplaatst. 15x90mm "Moderne Plint" (gewoon recht) (op de foto nog niet afgekit)
Members only:

Beneden mFlor Parva Plus Warm Sycamore, boven de mFlor Broad Leaf Warm Sycamore.
Members only:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Xtince
Zo na bijna een half jaar wachten is de vloer (parva plus warm) dan eindelijk gelegd in de woning. Ge-wel-dig! Super blij mee. Heb altijd lichte vloeren gehad en was voor ons nog een gok of we wat donkere vloeren ook mooi zouden vinden. Visgraat moest het sowieso zijn voor mij, maar mijn vrouw heeft nog tot het allerlaatste moment getwijfeld. Maar nu ook helemaal om.

Helemaal niet te klassiek. Voor de mensen die nog steeds twijfelen over deze vloer, zeker niet doen!

De beste foto die nog enigszins de vloer goed tot zijn recht brengt, in het echt vele malen mooier. Volgende week ook nog eens de keuken erop. Kan niet wachten:

https://tweakers.net/ext/f/TRhKugITAFtkHCwlfwIs6xRI/thumb.jpg

Echter, van 1 ding ben ik niet zo tevreden. De schoonloopmat. Bij de levering is vergeten profielen mee te sturen, dus hebben ze het maar zo geplaatst. Gaan we uiteraard niet mee akkoord, maar dat zou goed moeten komen. Immers €5500 voor betaald.....

https://tweakers.net/ext/f/rd2aNFFyIgitfsFFNKlsqPry/thumb.jpg

Ze komen nog terug om de plinten te bevestigen en laminaat boven te leggen. Wat doen ze eigenlijk met de randen waarop geen hoge plint komt. Bijv. bij de wc deur. Kitten ze dat af of komen er lage plakplinten op?

https://tweakers.net/ext/f/emeAESGW3nfbd3gufEAUO7Lh/thumb.jpg

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Xtince
En nu met keuken erbij 😋

https://tweakers.net/ext/f/gheOsOlTqqgMWaE3f8Ejv8fd/thumb.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GeeMoney schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:54:
[...]
5. Geluid, PVC is merkbaar stiller en klinkt niet als een goedkoop plankje
[...]

(Ik heb een Wtech vloer gekocht, wat nog weer subtiel anders is. Da's pvc op een kunststof- en hout-composiet, wat zichzelf zou egaliseren (niet interessant voor mijn ondervloer) en wat een hoge(re?) interne demping heeft (en dus nog stiller is dan een 'gewone' pvc vloer..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Limitted
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:12
Vandaag hebben wij ook de knoop doorgehakt en gekozen voor de Mflor Parva Plus Pure.
Wij hadden eerst voor de "Warm" gekozen maar die was niet meer leverbaar, uiteindelijk toch blij met de keuze omdat de Pure toch iets warmer aanvoelt. Nog meer mensen die de Pure hebben liggen toevallig?

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:44
Ik wil graag even jullie mening. Onze nieuwbouwwoning is sinds kort opgeleverd en we hebben daar een PVC vloer in Hongaarse punt laten leggen. Nu is de vloerenlegger vandaag bezig geweest maar we hebben er ietwat naar gevoel aan over gehouden. De lijnen liggen niet goed tegen elkaar en het komt slordig over :'(.

We willen de vloerenlegger/verkoper hiermee confronteren en vragen wat zij er zelf van vinden. Hoe kijken jullie er tegenaan?

Vloer1
Vloer8Vloer7Vloer6
Vloer5Vloer4Vloer3
Vloer2Vloer1

• R_Lee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-06 13:35
Ongeveer 3 weken geleden is onze nieuwe PVC vloer van het merk Viva-Floor gelegd.
Van te voren was het vloerenbedrijf komen kijken en gaf aan dat de zandcement-vloer keurig netjes lag.

2 dagen voor de legdatum, is ongeveer 3 mm egaline aangebracht. Het viel ons op dat er veel bultjes/stukjes in de egaline zaten. Dit gemeld, echter was dit volgens de mannen geen probleem omdat de egaline-laag toch nog geschuurd zou worden.

Uiteindelijk is de vloer gelegd. Tot daar geen problemen.

Enkele dagen later begint op te vallen dat niet alle PVC-delen even strak tegen elkaar liggen. Op sommige plekken zit een naadje van een halve millimeter. En op sommige plekken is de naad onevenredig (ene kant van de PVC-plaat zit hij strak, uitlopend naar de andere kant van ditzelfde stuk, waar hij een halve mm open staat).

We hebben een lichte vloer. Deze naden zie je enorm goed zitten. En ze komen op heel veel plekken terug.

Het toppunt kwam er na. Toen we de vloer goed gingen dweilen en hier en daar zonder stok aan de gang gingen (er zat hier en daar lijm op de vloer), viel het op dat er 'golven' in de vloer zitten. Toen de vloer wat vochtiger was en de zon stond erop, was het echt geen gezicht meer.
Het lijkt net of de mannen die de egaline geschuurd hebben, de machine hier en daar te lang stil hebben gehouden.

Is bovenstaand verhaal bekend? En zitten er bij jullie bijvoorbeeld ook openstaande naadjes tussen de geplakte delen?

[Voor 5% gewijzigd door R_Lee op 16-08-2019 09:20. Reden: Typo + afbeeldingen toegevoegd]

• CrimsonRider
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07-06 13:41
Even verplaatst naar dit algemene topic;

Wij hebben een vloer laten leggen, of eigenlijk we hebben 3 vloeren laten leggen. Door het hele huis. Op zolder zeil, op de 1ste verdieping en begane grond PVC stroken.

Echter, diegene die het heeft gelegd heeft zich, laten we beleefd zijn, verkeken op de klus. Het is niet goed gelegd. Dat heeft de leverancier ook geconstateerd en die heeft een andere stoffeerder gestuurd om op te nemen wat er gedaan moet worden om een en ander te herstellen. Geen probleem, fouten worden gemaakt, dat is niet erg als ze maar hersteld worden.

Het enige waar nu nog enige onduidelijkheid is, zijn de naden. Zijn die nu wel of niet in orde. Wij hebben het gevoel dat ze dat niet zijn, maar willen ook niet uitsluiten dat we na al het gedoe wat we hebben gehad niet helemaal neutraal meer kijken. Op sommige punten zijn de naden best denk we, maar op andere punten kunnen we er met gemak een speelkaart insteken. Vooral van de naden op de kopse kanten hebben we het idee dat die teveel wijken.

We zijn intussen ook bij de buren gaan kijken, die een zelfde soort vloer hebben. En die is wel zo goed als naadloos opgeleverd.

Ik heb wat foto's bijgedaan, wat vindt men hier? Wel of niet in orde?

https://tweakers.net/ext/f/8qkXPRyf0d0DGJhEbqo3MEvJ/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/5AAboSQDGKVZSzFeC7aFz7Hy/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/1mtygunR5mcPSQMbkq1qZgaJ/thumb.jpg

Code, justify, code - Pitr Dubovich

• CrimsonRider
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07-06 13:41
Harrie_ schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:53:
[...]
Zoiets is altijd balen. Maar ben je wel met een 'gerenommeerde partij' in zee gegaan? M.a.w. heb je bijv. reviews bekeken? En hoe verhoudt de prijs zich tot de concurrentie; is het een ordinaire prijsvechter?
[...]
We zien 3 foto's van een enkele kier (die er trouwens niet horen te zitten, laten we dat voorop stellen), maar we krijgen geen foto's van de egaline op de trap, etc. te zien. :?
[...]
Terechte vraag, maar dan ben ik nog steeds benieuwd naar de andere gebreken om iets zinnigs te kunnen zeggen over de vraag 'of de hele vloer opnieuw moet'. Kun je daar niet een paar foto's van posten? :Y
Geen prijsvechter, prijs vergelijkbaar met concurrentie in het iets duurdere segment.

De foto's zijn van verschillende kieren, ik heb er een stuk of 20 denk gemaakt, wellicht dat er nu een dubbele bijzit. En de andere zaken, zoals de egaline en de afwerking, dat had hun controleman ook gezien, dat wordt opgelost dus daar had ik geen foto's van geplaatst. Voor de volledigheid, nu wel een paar nog;

https://tweakers.net/ext/f/yhoVqOjutXZHsNw1PDz18ozb/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/jG8GfaMMxYWLEXY3KoQ64Qvf/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/ANoI2tGWBoCgBY0CtwyCrLT7/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/jd62aKW6zwtCgRg38drUWtzc/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/Akbvah0HcxsDNpC8iYTrJpk1/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/ImSBJgTSt7sBe7f29MWKTj4M/thumb.jpg

Code, justify, code - Pitr Dubovich

• m33p
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-06 13:12
Wat betreft het zien van een patroon: ik heb zelf ook een mflor vloer in de woonkamer (inmiddels dik 4 jaar), en nagenoeg iedereen die voor het eerst binnen komt denk dat de vloer echt hout is. We hebben zelf zwarte biesjes in de lengte laten leggen en dat maakt wel een erg groot verschil voor de look. Ook lijken alle stroken anders. Andere tinten, andere print. En wat mflor heel goed doet is dat het relief overeenkomt met de print. Bij de goedkopere vloeren is dit vaak niet en dat zie je direct. Bij ons is zeker geen patroon te zien.

Ik heb geen foto die de vloer eer aan doet, maar zo zag het er uit nadat de vloer er net in lag (tijdens een verbouwing, vandaar de rommel):

[Voor 33% gewijzigd door m33p op 28-10-2019 08:49]

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:36

Notna

Where are you?®

Bor schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:04:
[...]

Ik kijk momenteel naar Quickstep na ook naar o.a. Mflor gekeken te hebben. Een van de punten wat mij bij Mflor snel opvalt is hoe snel de planken elkaar herhalen. Dat vind ik ook in deze foto goed zichtbaar, daarom een quote van deze inmiddels oude post. Zo op het oog zie ik dezelfde plank (noest en streep) elke keer weer terug, soms andersom gelegd. Dat is iets waar ik mij aan zou kunnen gaan storen. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Ik heb zelf bies en band visgraat van Hebeta Charente gelegd en als ik echt er even op ga letten zie ik patronen terugkomen. Maar minder erg dan het voorbeeld wat jij aanhaalt, omdat het licht eiken is en de knoesten/patronen minder aanwezig zijn.

Ik zou een volgende keer 3 of 4 pakken met elkaar gaan mixen om patronen meer te voorkomen. Dat heb ik nu niet gedaan ,waardoor ik soms (wederom, als ik er naar ga zoeken) herhaling tegenkomen in 1m²

Maar of het stoort? Mij iig niet (oudere foto's van tijdens het leggen, heb even geen recentere :+ ) :

Note: Dit is gelegd met een zelfklevende ondervloer, niet middels 'traditioneel' verlijmen.

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:36

Notna

Where are you?®

_ferry_ schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:27:
Mijn vriendin wil graag visgraat motief, dus Moduleo dryback parket look ziet er wel mooi uit. Lichte eiken kleur, prima. Kost wat extra tijd om te leggen, maar ik moet zeggen, met zo'n pees langs de muur is het wel erg mooi :)
In de woonkamer ligt een parketvloer (nouja, het lijkt op Jenga, van die hele kleine houten stukjes). En in de keuken tegels met wat structuur. Daar willen we het doorleggen, dorpel geen probleem.

Ben alvast even in de specs gedoken, voordat we het in een showroom gaan bekijken. En ik zag dat deze ondervloer er voor gemaakt is: http://www.moduleo.nl/producten-nl/xtrafloor-flex-pro
Is dat optioneel? Mij lijkt de parketvloer egaal genoeg om op te lijmen als we die eerst opschuren. Maar in de hal zal er sowieso wel egaline overheen moeten.
Of is het gewoon een keus maken tussen lijm op de ondergrond of de ondervloer met lijmlaag?
Dat laatste. De zelfklevende ondervloer is ter vervanging van lijmen én een dekvloer (claimen ze)

Ik heb die Xtrafloor (of nouja; de noname namaak die een stuk voordeliger is) gebruikt onder mijn, zelfgelegde, Hebeta Charente (licht eiken ) visgraat PVC vloer met bies en band. Die zelfklevende ondervloer maakt het leggen echt een fluitje van een cent én makkelijk corrigeerbaar.

Maar je ondervloer moet wel echt recht zijn, anders zie je er van alles doorheen. Dat heb je overigens ook met gewoon verlijmen. Ik vond deze ondervloer makkelijker ivm leggen en het weer kunnen verwijderen van de vloer op langere termijn, mocht dat nodig zijn.

[Voor 12% gewijzigd door Notna op 17-02-2020 22:18]

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:48

DjVe

Hatsaflats!

Biohazzard21 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:13:
Wij hebben ons oog laten vallen op een PVC vloer van Moduleo; gaat specifieker om de Moods classic oak 24438 in basket weave patroon gelegd.

Ik hoor goede verhalen over Moduleo en het is van wat ik fysiek heb gezien en aangeraakt wel 1 van de betere PVC vloeren.

Wat is een acceptabele all in prijs volgens jullie? Het gaat om ongeveer 44m2, over plavuizen met vv gelegd (dus opschuren, egaliseren, leggen). Mocht iemand nog een goede leverancier van deze specifieke vloer weten houd ik me ook aanbevolen.
Mogelijk een wat late reactie, maar wij hebben van de zomer een Moduleo Moods (hexagon) vloer laten leggen. Wij waren ook wat huiverig voor het heftige effect (laten we eerlijk zijn, het is een bijzondere vloer), maar het is echt een mooie vloer geworden. Wij hebben hem overigens ook via BestFloors aangeschaft en waren tevreden over de service. Er was onderling wat onduidelijkheid over wat er nu precies gelegd moet worden, maar dat is zonder gedoe gewoon goed opgelost.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-06 13:03
Ik zou het resultaat hier nog posten: hierbij de foto's van de PVC vloer en trap die met hetzelfde PVC is bekleed vorige week.
De plank is de de Ambiant Robusto - Naturel Oak met een toplaag van 0,55 mm.

Eerst:

Resultaat:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:57

Bij mij is de pvc net geplakt. Het is de Ambient Spigato van Cotap geworden. Onze leverancier kon gelukkig nog ergens een partij regelen want het schijnt dat Cotap problemen heeft met de aanvoer vanuit China.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Laatst online: 15-06 12:43
Nog een foto van onze vloer beneden net na het leggen, heel blij met eindresultaat. Is moduleo moods Natural oak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-06 08:13
Spartex schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:29:
Inmiddels weer wat zoektochten achter de rug. We blijven het toch erg lastig vinden, vooral nu we moeten gaan beslissen welk a-merk het gaat worden:
  • Moduleo: Impress serie heeft 22 verschillende printjes als ik het goed begreep Microvoegen, maar ik weet nie of ik dat nou wel of niet mooi vind en het glanst wel heel erg op
  • Therdex: Regular 2520, vinden we ook mooi. Universal embossed, ook erg netjes om te voelen! V-groef, iemand die kan uitleggen wat dit precies is? Is al matter kwa afwerking.
  • Quickstep: 4 groeven maar het mooiste vonden we de echte matte afwerking. Quickstep glanst veel minder dan beide bovenstaande merken.
Wat is jullie ervaring met de bovenstaande merken? Onze voorkeur gaat in het algemeen uit naar een matte afwerking. Prijs voor ongeveer 52m2 is nu €3100 (gestart vanaf €3740), inclusief egaliseren etc.
1. Te veel glans zorgt voor het ''neppe'' effect is mijn persoonlijke mening. Wij hadden een PVC vloer die erg mat was. Dat zorgt voor een wat meer natuurlijke uitstraling in de hout look. Tevens kan de zon op een hele nare manier schijnen en haast verblinden als hij volop de vloer schijnt bij een te glimmende PVC vloer.
2. Een v-groef (de naamt zegt het al), is de groef tussen de planken in. Zie foto voor voorbeeld:

(voorbeeldfoto is laminaat)
Dit oogt meer alsin echte ''planken''. Een v-groef aan 4 kanten betekend dus ook op de kopse kanten van de plank een v-groef.
Let wel dat hier vuil tussen kan gaan zitten, echter is de v-groef bij PVC lang zo diep niet als bij laminaat of echt hout met v-groef.
3. Mijn persoonlijke mening is dat ik een v-groef aan 2 kanten mooier vind dan aan alle 4. Maar zoals gezegd is dit echt persoonlijk en dit moet je ook bekijken in de winkel. Het legpatroon kan hier ook bepalend in zijn. Ga je gewoon recht of visgraat bijvoorbeeld. Dit kan met een v-groef heel anders ogen ondanks dat het dezelfde plank en motief is.

Alle 3 de merken zijn goede PVC merken, en 3100 euro voor 52m2 is geen gekke prijs (60euro per m2 inclusief egaliseren en leggen.Meestal zit je wel tussen de 55 en 65 euro, afhankelijk van de prijs van het PVC. Wij hebben in ons oude huis ongeveer hetzelfde betaald voor hetzelfde aantal m2, dit was echter inclusief een 12 cm hoge plint (gewoon wit afgelakt(ongeveer 30m1)) en dit was 5 jaar geleden.
Ik zou wel gaan voor een zoveel mogelijk matte afwerking en voor de rest is het gewoon smaak uiteraard! Vind je 4 groeven mooi, dan moet je daarvoor gaan. Vind je 2 mooi moet je dat doen.

Kleine sidenote. Het is bij de wat duurdere PVC vloeren wel vaak zo dat er meer motieven in 1 pak zitten. Dit voorkomt teveel herhaling in het patroon kort op elkaar. Wat dat betreft denk ik dat je een goede voorselectie hebt gemaakt en dat je gewoon moet kiezen wat jullie het mooiste vinden.

Edit: Wat is de dikte van de toplaag van de vloeren trouwens? Je moet hier wel voor een 0,55 toplaag gaan gezien het de beneden verdieping zal zijn waar veel loop is. 0,3 is minder slijtvast.
Nog een sidenote. Doe preventief vilt onder je stoelpoten i.v.m. verschuiven mocht je dit niet al hebben.

[Voor 4% gewijzigd door Jannick1 op 04-06-2020 08:23]

• FrankSpin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-06 15:27
Na veel wikken en wegen zijn we ook overstag. Onze keuze is uiteindelijk gevallen op Coretec Authentics Visgraatvloer. Klik pvc wat je zelf kan leggen zonder ondervloer.

[Voor 9% gewijzigd door FrankSpin op 06-06-2020 22:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maximized
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:28

Maximized

En niet minimized

Jannick1 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:09:
[...]

1. Voor beneden (daar waar de meeste loop zal zijn) zou ik altijd een 0,55 toplaag doen. (Hadden wij ook). Voor de boven verdieping voldoet over het algemeen een 0,3 toplaag. Dit omdat je boven vaak zonder schoenen loopt en dus minder zand en vuiligheid naar boven zal lopen.

2. Wij hadden in onze vorige woningen 1x een m-flor vloer en het andere huis een therdex. Voor ons nieuwe huis twijfelen we nog tussen 2. Een m-flor en een therdex (zijn nog niet helemaal eens over de kleur en design haha). Type nummers zijn me even ontschoten.
Kwalitatief deden ze ons inziens in onze vorige woningen niks voor elkaar onder.
Nogmaals hartelijk dank. Toevallig ook naar Therdex gekeken, en ik ben er van onder de indruk hoe dat eruit ziet. Ik denk dat het voor ons de Therdex 6042 wordt:

Volgens Outlet PVC kost dit E71,- per m2 all-in. Is dat een goede prijs wat jou betreft? En is er wellicht een leverancier (met egaliseren en montage; dus dat ik in 1x klaar ben) die je kunt aanraden? :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

GeleFles schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:14:
[...]

Heb je toevallig een foto van het resultaat? Wij vinden op de therdex site de 7004 ook een mooie kleur, maar zouden het graag wat groter zien. (we gaan uiteraard nog even in een winkel kijken, maar een hele vloer geeft vaak een beter beeld)

Check!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09-06 15:02

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Toevallig, ook hier Therdex 7004 Herringbone gelegd afgelopen maand. Zonder bies rondom.

Plinten moeten nog worden geplakt e.d. Heel tevreden mee!

Totaalprijs 74€/m incl. egaliseren en leggen.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro Retina 13,3" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:17
Wij hebben uiteindelijk voor visgraat keramisch parket gekozen omdat het toch enorm veel sterker en duurzamer is. Geen krimp/groei, krasvast, vochtbestendig en zeer efficiënt voor de vloerverwarming.

ja zon vloer is wel flink duurder dan een plastic pvc vloer maar gaat ook 3x zo lang mee en kwa looks en design is het tegenwoordig erg mooi vind ik.

[Voor 55% gewijzigd door PainkillA op 22-06-2020 10:36]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Droplollie
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:05
incomer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Nee helaas nog niet, vandaag rondje gereden in Amersfoort en oa lab21 bekeken.

Daar was die vloer niet aanwezig , al vonden we daar de https://www.lab21.nl/pvc-...flor-parva-plus-pure.html ook heel mooi!
Die vloer hebben wij enkele weken geleden laten leggen. Mooi resultaat vind ik. Best een warme kleur en mooie variatie in 'planken'.

Wij keken eerst ook bij lab21, maar schrok toch wel van de recensies op internet. Uiteindelijk bij een lokale vloerenboer gedaan. Met onderhandelen is het een veel lagere prijs geworden dan lab21. Ik geloof dat het ongeveer 65 euro per M2 is geworden.

[Voor 18% gewijzigd door Droplollie op 30-06-2020 19:31]

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:04
Flipswix schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Ik zie dat er betrekkelijk weinig mensen nog over Coretec praten, zelf hebben we verschillende zaken afgelopen en kwamen we iedere keer toch uit op de Coretec vloeren. Ze voelen nèt iets meer als echt hout.. of in ieder geval meer solide mijns inziens. Zijn er al mensen die praktijkervaring hebben met deze vloeren?

Daarnaast vraag ik me toch af wat nou het voordeel is van plak t.o.v. click. Prijstechnisch komt het overeen, maar in sommige situaties zie ik dat er bij Plak PVC soms wat lijmnaden zwart worden...
Hier ligt de COREtec vloer (kleur meadow) er sinds eergisteren in. 55 Vierkante meter gelegd (woonkamer) en we zijn er 4 lange dagen mee bezig geweest. Ben tevreden met het resultaat, maar wat was het een klus. Het in elkaar klikken gaat nogal zwaar en je hebt echt veel meer werk als je het in visgraat legt.

• FrankSpin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-06 15:27
Vandaag zijn ze bij ons begonnen met leggen van visgraat click pvc vloer.

• Rivanov
  • Laatst online: 22:24

Rivanov

Apple freak

Heb op de eerste verdieping visgraat PVC.
De Ambiant Spigato.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• SomeOnePSV
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 30-05 12:04
SomeOnePSV schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:33:
[...]

Over ongeveer 3 weken wordt die hier gelegd. We hebben hem een paar maanden geleden nog ergens anders zien liggen en dat zag er goed uit. Als die eenmaal erin ligt, zal ik een aantal foto's plaatsen.
Update met foto's:

De vloer lijkt op de foto's wel iets donkerder dan in het echt. Verder ben ik erg tevreden met de vloer en hoe deze is gelegd.

• Patientzero
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-06 16:43
Click pvc tegels van moduleo, vloer net klaar en zelf gelegd.. er zat voorheen zeil in, dus een strakke ondervloer. 105m2. Voordeel van moduleo was dat er ook direct een dempende onderlaag aan de tegel vast zit.

Na wat onderhandelen een prijs van 36,50 euro per m2. Bovenverdieping zonder vloerverwarming.

Minder geluid dan normaal laminaat, legt makkelijk ( je kunt alles snijden en breken )
En deze is niet zo glad als laminaat of parket.
Dat was de voornaamste reden om deze vloer te pakken.

[Voor 32% gewijzigd door Patientzero op 24-10-2020 14:10]

• Zaphara
  • Niet online
TimoDimo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Keramisch parket. Interessant! Hoe wordt zoiets gelegd? Zijn dat eigenlijk gewoon tegels die tegen elkaar worden gelijmd?
Klopt, tegels van ca. 1cm dik die gelijmd op de ondervloer (al dan niet in visgraat/hongaarse punt verband), en daarna worden gevoegd (zeer belangrijk, juiste kleur voeg maakt of breekt de illusie van hout vaak).
Voorbeeld hieronder van het soort tegel waar wij nu offertes voor aan het opvragen zijn:

Voordeel is dat ze extreem kras- en slijtvast zijn, bestand tegen chemicaliën, waterbestendig. Zijn ook nagenoeg onderhoudsvrij

• MooDyBLueS
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 00:43
Vraagje aan iedereen die al een visgraat vloer met band heeft laten leggen: wij hebben op meerdere plekken spleten/kieren bij de overgang van de visgraat delen naar de band. En vrijwel overal waar de band ligt is er een flink scherpe rand te voelen, alsof het niet goed is afgesneden.

Het gekke is dat 99% van de visgraat gewoon perfect ligt, geen spleten of kieren, maar juist die overgang naar de band is waar het misgaat en dan ook eigenlijk wel overal gelijk.

Hier zie je wat ik bedoel qua naad (high res foto):

We hebben bijna 10k uitgegeven aan de vloer en met dit soort belabberde afwerking die slechter is dan een laminaatvloer van de Ikea begin ik toch gigantische spijt te krijgen. Ik durf mijn kinderen gewoon niet op blote voeten over de vloer te laten lopen gezien de serieus scherpe randen bij die visgraat-band overgangen. Want zoals gezegd: het is letterlijk overal. Dit kan toch niet normaal zijn?

[Voor 18% gewijzigd door MooDyBLueS op 11-11-2020 20:37]

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:40
Waypoint schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:15:
Wat gebruiken jullie om de pvc vloer te reinigen? Ik vind het lastig om een goed product te vinden , maar ik weet niet of het echt wat uitmaakt. Schijnt dat allesreiniger bijvb vlekken kan achter laten
HG Polish jaarlijks

HG pvc reiniger 2 wekelijks

• YoupDeBoer
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:26
Wij zijn ook druk bezig met het research en vergelijkingsgedeelte voor een pvc-vloer.
Voor beneden lijkt dit goed gelukt te zijn. Hier gaan we voor een verlijmde visgraat vloer van Vivafloors nr. 6810. Eerst moet hier de vloerverwarming nog ingefreesd gaan worden. Als vervelende verrassing kwamen we erachter dat er al gedeeltelijk vloerverwarming is aangelegd als bijverwarming. Moeten nog gaan uitzoeken hoe we dit kunnen aanpakken (sleutel krijgen we pas in mei volgend jaar).

Voor boven is het ook een vervelend verhaal. Het huis is houtenskeletbouw en de ondergrond boven is dan ook van hout. Dit heeft tot gevolg dat bij verlijmen het enkel mogelijk is op een degelijke ondervloer. Jumpax á 20 euro per m2 wordt afgedaan als een goedkope optie. Fermacell platen zouden het moeten zijn. Deze erbij laten leggen zou 42,50 per m2 extra moeten gaan kosten. Voor 85 m2 is dat een behoorlijke extra kostenpost.
Click-pvc zijn de zaken waar wij zijn geweest niet razend enthousiast over.

Iemand hier ervaring met click-pvc op een houten vloer? Ben daar erg benieuwd naar.

Verder een extra moeilijkheid. We hebben een hoogteverschil tussen de kap op de garage en de rest van de bovenverdieping Zie bijgevoegde foto. Met verlijmen kan je dit strak laten overlopen. Met click-pvc gaat dat minder goed. Iemand hier een suggestie hoe dat mooi aangepakt kan worden?

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 14-06 16:59
Met meerdere merken PVC (Moduleo, Ambiant en Therdex) zien we op stalen dat met zonlicht en er op kijkend vanuit een bepaalde hoek (een natuurlijke hoek, bijvoorbeeld staand vanuit keuken kijkend naar vloer vlakbij bij glazen pui), dat er niet zo'n mooi effect optreed door oplichten van het reliëf:

Terwijl vanuit andere hoek het er totaal niet zo uit ziet:

(drie verschillende vloeren van twee verschillende merken overigens)

Wij zijn vast niet de enigen die dit hebben gezien, maar ik ben benieuwd of het meevalt als de gehele vloer ligt, of dat we toch voor vloer zonder registered emboss moeten gaan.

Wat zijn de ervaringen hier?

• lonehitman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16:50
Wij hebben een aantal maand terug een pvc vloer uitgezocht voor ons nog op te leveren nieuwbouwwoning. We gaan nu echter weer twijfelen over de te kiezen kleur. Wat vinden jullie ? Links of rechts? Visgraat of geen visgraat. Formaat plank met visgraat is 61x12. Anders wordt het 122x20.

• Kevinn1992
  • Laatst online: 08-06 14:45
In ons vorige huis hadden we de Therdex 3030 liggen

Vorig jaar zijn we verhuisd naar een woning met een beige marmeren vloer... Niet helemaal onze smaak dus we hebben er een PVC vloer over heen laten leggen. Over de vorige vloer waren we zeer tevreden dus hebben we weer gekozen voor de Therdex 3000 serie, maar nu de 3020. Die is net een tint lichter.
We hebben hem in visgraat motief laten leggen en zijn zeer tevreden!

En ik heb de trap ook bekleed met dezelfde PVC.

• gnaggnag
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08-06 06:43
Wij zijn ook op zoek naar een PVC vloer op onze huidige tegel vloer met vloerverwarming. Hierbij kwamen wij de coretec naturals forest visgraad vloer tegen en deze vinden we er heel mooi uit zien. Met de matte look en 4 groeven ziet het er bijna echt uit. Maar dit is een best dikke vloer met een isolatiewaarde van 0,1009 (m2 K/W).

Zijn er alternatieve vloeren die ook zo'n natuurlijke houtlook hebben met 4 groeven en die te lijmen zijn? Of is de verwachting dat de effecten van zo'n vloer op de vloerverwarming wel mee valt?

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 14-06 16:59
Pff we komen er echt niet uit qua vloer. Meeste Therdex, Ambiant, Moduleo vloeren hebben vanuit kijkhoek dat je er recht op kijkt en ligging in lijn met ramen een verschrikkelijk effect met weerkaatsing licht op de embossed structuur:

Als ik de planken 90 graden draai en het haaks op de ramen leg dan verdwijnt dat effect bijna geheel (ook als je vanuit andere hoek weer er op kijkt)

Maar op dat na is qua structuur juist beter om recht op het raam te leggen ipv dwars.

Ik vind het vreemd dat ik zo weinig mensen hier hoor over dit effect terwijl wij het bij de bekende merken op meerdere uitvoeringen zien. Hoewel aantal gedeelde ervaringen ook wel meevalt nog, dus.. iemand die ook met dit in dubio zat? Hoe pakte het uit en hoe gelegd?

Doet ons ook twijfelen om wellicht toch te gaan voor visgraat

• Julianl
  • Registratie: november 2010
Nou, het wordt een heel gedoe om met gesloten winkels een vloer uit te zoeken... Ik hoop dat we nog voldoende tijd hebben zodra de winkels weer open gaan om de vloer eind maart te leggen. Meer dan hopen is het niet. Heb inmiddels wel bij Therdex en Moduleo samples besteld, maar wil ook nog kijken naar Coretec en Gerflor, maar de series en mogelijkheden zijn ook daar eindeloos. Al lijkt de Gerflor Virtuo 55 Sunny Light een goede optie; qua kleur moet zoiets het worden:

Heb nu samples besteld van de Therdex 15011, 15012 en 15041. Van Moduleo de Impress & Impress XL Laurel Oak 51229, 51824, 51282, 51332 en Sierra Oak 58226 en 58346. Verder kijken we nog naar de Hebeta Charente XL Licht Eiken en de Ambiant Robusto Natural Oak.

Als mensen nog tips hebben in de range van deze (volgens mij hele doorsnee tint die we zoeken) in een goede kwaliteit binnen één van deze merken houd ik me aanbevolen.

[Voor 22% gewijzigd door Julianl op 15-01-2021 18:02]

• Julianl
Wij zijn van plan om de PVC vloer door te leggen in de WC, maar ik krijg het idee dat dat geen goed idee is. De mat van de voordeur loopt namelijk tot halverwege de deur naar de wc, waardoor je het zou moeten afwerken met 2 profielen; aan de kopse kant en aan de zijkant. Maar dat lijkt misschien toch niet erg fraai, omdat je dan het effect van het doorlopen juist niet hebt. Wordt dan misschien toch tegels leggen in de WC. Wat denken jullie?

• Brinta
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:19
Naar aanleiding van de positieve ervaringen met Therdex in dit topic heb ik ook enkele stalen besteld. Op zich ziet het er prima uit (lastig te beoordelen aan de hand van één plank), maar er zit wat opvallend reliëf in. Op zich volgt de print de nerven en noesten, maar als je hier aan de rechterkant kijkt zitten er ook wat deukjes in. Mijn vraag is: hoort dit, of is dit beschadigd bij het versturen? Volgens de verkoper hoort het, maar ben benieuwd wat jullie ervaring is.

• GekkeGerrit83
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-05 06:02
Heb zelf 2 maanden geleden Moduleo layred gelegd. Prima combinatie met vloerverwarming. Is een hele bonte vloer, met bijna geen dezelfde planken. Heb nog paar pakken over, als er nog zijn die het willen testen of proberen pm me maar. Regio zuid Holland.

[Voor 3% gewijzigd door GekkeGerrit83 op 24-01-2021 11:31]

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-06 11:23

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Er is bij het egaliseren van de eerste verdieping egaline langs de buizen van de vloerverdeler naar beneden gedropen. Gevolg: twee flinke druipers op de muur die vorige week geschilderd is ;(

Wel heel blij met de vloer! (Plinten in keuken liggen los)

[Voor 76% gewijzigd door Tjebakka op 04-02-2021 11:09]

If it aint fixed, it's broken.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Wij hebben hier nog geen jaar een Moduleo Verdon Oak vloer liggen, met 2 kleine jongens verbaas ik me over de hoeveelheid strepen/vegen en krassen na zo'n korte periode.
Het lijken voornamelijk een soort rubber strepen van autowielen. Is er niet uit te krijgen, iemand ervaring mee?

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:06
Mokum80 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 08:29:
[...]

Ik heb via een vloerenzaak stalen opgestuurd gekregen. Ik ga voor de Ambiant VT wonen herringbone natural.
Zojuist ook Stille floors over de vloer gehad en wij gaan ook voor de Ambiant VT wonen herringbone natural. Erg mooie (lichte) vloer:

Voor 57m2 visgraat gelegd inclusief egaliseren, infrezen vloerverwarming, dichtsmeren van gleuven en plaatsen van hooglak witte plinten + een nieuwe deurmat voor 8600 euro.. Is dat een oke prijs?

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• MooDyBLueS
ikswarom schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:28:
Ook wij hebben stalen ontvangen van Moduleo en Therdex. Ik werk zelf veel met interieurstylisten samen en eigenlijk bevelen ze allemaal Therdex aan. Moduleo heeft toch meer een zeil gevoel terwijl Therdex voelt als laminaat met structuur.

Toch vind ik de stalen nietszeggend. Wij dachten dat we aan de hand van de stalen een keus hadden gemaakt voor onze vloer. Wij zijn (op afspraak) naar een vloerboer geweest en als je dan een groter geheel ziet dan lijkt het toch heel anders. Uiteindelijk is onze keus gevallen op een ander merk. Ik weet alleen niet welke omdat het betreffende bedrijf hun eigen naam plakt op de merk vloeren.
Klopt, daarom snap ik ook niet dat vloerboeren je altijd maar 1 of 2 stalen meegeven. Bij Therdex zelf kan je er 5 aanvragen van één kleur en wij hadden 7004 en 7005 aangevraagd. Is alsnog niet optimaal, met als reden dat elke vloer minstens 7-8 unieke planken kent. Als jij net 2 van de donkere meekrijgt en nooit de lichte te zien krijgt, dan krijg je inderdaad een compleet verkeerd beeld.

De 1,5m2 stalen in de winkels bevatten wel altijd een mix van de meeste planken heb ik me laten vertellen, maar niet bij elke soort schijnt dat te passen.

Pro Tip: uiteindelijk kan je bij het leggen ook nog kiezen of je het willekeurig wilt laten leggen, de leggers gebruiken dan 2 of 3 pakken en pakken willekeurig planken, waarbij wel regelmatig gekeken wordt of er niet 4/5 dezelfde planken elkaar opvolgen. Je krijgt hierbij een wat bonter en ook natuurlijker uiterlijk, maar krijgt ook wel segmenten die wat donkerder of lichter zijn.

Bij ons was het één keer gebeurd dat er 5 identieke planken elkaar opvolgden, dat gaven wij aan en de legger gaf aan hoe hij het zou oplossen, hij zou 1 en 4 weghalen (ik dacht 2 en 4, maar dat geeft teveel een wisselpatroon zei hij) en omwisselen met 2 verschillende lichtere planken 2 rijen verder. Sindsdien moet ik zoeken waar die 5 opvolgende ook alweer zaten. Zo sterk werkt dat effect dus. Bij ons ziet het er ongeveer uit zoals hier, maar dan met band:

Wat er bij ons ook aangegeven werd: wij hebben 2 schuifpuien: bij de woonkamer en de eettafel, daarbij was het wel verstandig om de eerste rij meer donkere planken te gebruiken, omdat je daar veel licht hebt en dan voorkom je dat het te licht overkomt als je juist veel lichtere planken zou gebruiken.

Een andere optie is om heel bewust rijen/visgraat te maken van elke verschillende plank die er is. Dit ziet er extreem strak uit bij de juiste vloer, maar wij vonden het daardoor juist te nep ogen. Het komt ook erg weinig voor en ik kan niet eens een voorbeeldfoto vinden zo snel.

Als laatste voor nu, omdat ik zoveel mensen met Therdex in hun overweging voorbij zie komen: Van der Valk in Apeldoorn heeft Therdex Herringbone 7004 in veel ruimtes liggen:
https://therdex.nl/nl/project/van-der-valk-apeldoorn/
Dus mocht je op zoek zijn naar een groot oppervlak... :P

• ikswarom
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 05-06 14:43
Wij zijn voor de vloer rechtsonder gegaan. De overige 3 vloeren zijn van Therdex. We weten niet welk merk het is omdat de vloerenboer (Parketmeester) hun eigen naam op het merk plakken. Deze is ook meer mat en qua structuur voelt hij net zo goed als de Therdex.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06-06 22:16
mevrouwKees_1 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Van belang is dat je kiest voor registered embossed. Universal embossed is goedkope uitstraling.

Dus check even welke variant je hebt.
Alle stalen zijn registered embossed. Heb net ook even met een mes gekeken hoe krasvast het is en dat valt dus ook vies tegen. Die plastic bovenlaag kun je heel makkelijk bekrassen en je ziet de krassen ook vrij goed zitten. Op de onderstaande foto is het niet helemaal goed te zien maar in het echt valt het me wel erg op.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• MooDyBLueS
Arms2Short schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:36:
Vandaag staaltjes binnengekregen van Therdex Chevron en herringbone en ik moet zeggen dat ik wel een beetje geschrokken ben van hoe nep ik het vind ogen. Je kan heel goed een soort doorzichtige plastic toplaag zien waarmee ze het reliëf hebben gemaakt. Vooral als de zon er op schijnt vind ik het echt lelijk ogen. Dan vind ik onze huidige laminaatvloer van de Praxis van 7 jaar oud er zelfs beter uitzien.

Er teleurstellend want we hadden het gevoel dat van alle beslissingen voor het nieuwbouwappartement de vloer de meest makkelijke was tot nu toe. Ook al een redelijk nette offerte gehad van een stoffeerderij uit de stad om het te laten leggen. Vanwege de vloerverwaming en de prijs (100m2) viel parket ons in de eerste instantie af. Het is namelijk minste 50% duurder dan de PVC oplossing om te laten leggen en dan waarschijnlijk ook nog duurder in onderhoud en slechter met de vloerverwarming. Misschien dat we het toch maar moeten overwegen.

Hoe zijn de ervaringen met Therdex bij jullie? Ziet het er beter uit als eenmaal in een woonkamer ligt met meerdere planken? Of hebben jullie tips voor merken die het beter doen? Ik dacht aan de hand van dit topic dat juist Therdex wel redelijk hoog aangeschreven stond van de verlijmde PVC merken.
Als Therdex herringbone 7004 eigenaar kan ik deels je eerste indruk beamen. Deels omdat ook wij de stalen wat nep vonden ogen, al had Therdex dan wel het registered embossed voordeel waardoor de PU toplaag tenminste overeenkomt met de print eronder. Andere vloeren zoals Moduleo vonden wij nóg nepper en mFlor was voor ons gelijk, maar naar onze smaak minder mooie patronen.

Omdat wij met vloerverwarming sowieso een efficiënte vloer zochten en het liefst ook een 'zachte' vloer, waren de opties in volgorde van voorkeur:
1. PVC
2. gietvloer - duurder dan PVC maar zelfde effect, onmogelijk iets te vervangen, qua stijl minder mooi dan 'houten' planken (smaak)
3. tegelvloer - geeft niet het 'zachte' gevoel en de grote naden (voegen) vonden we in ons vorige huis al een nadeel

Andere opties als laminaat en echte parketvloer werden het sowieso niet om de welbekende redenen.

Kortom: uiteindelijk voelde PVC als het beste compromis, want ja onze conclusie is dat de perfecte vloer niet bestaat. ;) Als een PVC of gietvloer net zo krasvast en bestendig zou zijn als een tegelvloer, dán heb je de perfecte vloer te pakken naar onze mening. Al zal je dan weer het 'zachte' gevoel gaan missen, dus ja... altijd wel iets.

Om je een idee te geven: hieronder twee foto's van de vloer bij ons welke in november 2020 gelegd is. Op de eerste krassen direct bij oplevering na, hebben wij zelf(s) met 2 kinderen van 5 en 8 geen nieuwe krassen nog veroorzaakt. Maar... oppervlakkige krassen zoals in jouw foto zijn met een schuursponsje en wat schoonmaakmiddel zo weg te poetsen. Je maakt de PU laag wat week en poetst de rafeltjes glad en daarna zie je er werkelijk niks meer van.

De ene foto is dus van de keuken, de andere bij de woonkamer, beide onder daglicht (geen zon op dat moment). Zo zie je ook de lichtinval in beide gevallen hopelijk een beetje. Beide full-size zodat je kan inzoomen en eens goed de naden of plekjes die je denkt te zien kan bekijken. Disclaimer: dinsdag is onze dweildag en dat is nog niet gebeurd, dus in de keuken zie ik op de foto al een paar vlekkerige plekken. Dan weet je dat dat met dweilen weg gaat en dus niet in de vloer zelf zit.

• Thijsmans
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:48

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Is er iemand met ervaring met het PVC van Floer? Wij zijn wel gecharmeerd van de warme kleur in combinatie met het rustige dessin:

Maar we lezen nergens wat de werkelijke kwaliteit van Floer is. Of hoeveel verschillende plankjes ze hebben...

Benieuwd naar jouw ervaring met mijn e-book prijsvergelijker!

• Blackeagle
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 05-06 19:05
Duurt ff, maar dan heb je ook alles gelezen (denk ik :))

Vorig jaar hebben wij onze woning laten uitbouwen, gelukkig lag er een laminaat vloer direct op het beton en die was er dan ook zo uit.
In de betonvloer is de vloerverwarming gefreesd, opgevult en met egaline geegalliseerd.
Daarop een mooie XLFloors PVC click vloer laten leggen.

Helaas was het plezier maar van korte duur. Na een paar weken, zonder de vloerverwarming te hebben gebruikt, brgon de vloer op allerlei plekken omhoog te komen, bol te staan. Het leek wel alsof de vloer begon te werken en te strak was gelegd.
Niets was minder waar, er is nog voldoende ruimte over en per tegel lijkt het wel of ze gewoon krom trekken. Nu als ik er op ga staan zie je dat 1 tegen naar beneden gaat en de rest gewoon blijft liggen.

Inmiddels na enorm veel tijd, berichten, beloftes zijn we nu beig om een andere vloer uit te zoeken.
De leverancier heeft de vloer, die wij nu hebben, uit het assortiment gehaald en wij mogen een andere vloer laten leggen.

Vandaag is hij bij ons langs gekomen met "nieuwe inzichten".
Hij geeft mij aan dat een PVC click vloer nadelig is voor de efficientie van de vloerverwarming.
Zelfs een PVC vloer gelijmd op de dekvloer direct is niet zo efficient dan bijvoorbeeld tegels.
De warmte kan niet goed verspreid worden aldus de legger.

Zijn advies is nu om te gaan voor een tegelvloer (steen).
Als wij perse een pvc vloer willen hebben is zijn advies om de dekvloer te verhogen (dus dikker te maken) om de warmte beter te verspreiden?

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet geloven.
Wie kan mij de juiste inzichten geven? :)

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Thijsmans schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:47:
Is er iemand met ervaring met het PVC van Floer? Wij zijn wel gecharmeerd van de warme kleur in combinatie met het rustige dessin:

[Afbeelding]

Maar we lezen nergens wat de werkelijke kwaliteit van Floer is. Of hoeveel verschillende plankjes ze hebben...
Voor het collectief geheugen: Floer valt tegen :( De stalen worden mooi ingepakt bezorgd (doosje en in cadeaupapier), voorzien van een overzichtelijke catalogus. Daar ligt het echt niet aan.

Maar als je dan de kleur bekijkt van de stalen, en afzet tegen bovenstaande foto en de foto's in de catalogus... dan heb ik toch het idee dat het over een ander product gaat. Alsof de fotobewerking is ge-outsourcet aan India, terwijl ze daar het product nooit gezien hebben.

Het gaat dus om de rechterfoto's :o De linker had ik eerder geloofd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 22:24

Rivanov

Apple freak

LuPo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:15:
[...]

Welke kleur is dit Rivanov? Wij zijn uitgekomen op de 3503 Natural. Twijfelen nog een klein beetje over de 3504. :P
3504

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15-06 10:29
Het duurde even, maar hieronder foto's van onze Therdex 7003 vloer. Ik ben er echt enorm blij mee, ziet er een stuk warmer uit dan de 7004. Ook het verschil in "planken" maakt het geheel heel mooi!

Het grote kleurverschil op onderstaande foto's komt door het (warme) licht in de woonkamer. Verder zie je gewoon dat hij obv lichtinval snel anders lijkt qua kleur.

• k0ewl
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:50
k0ewl schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:05:
Nog even wat beter naar gekeken. De vloer bij de gamma is aan de hand van EAN code een vloer van Ambiant.

Voor de 1e en zolder naar mijn idee prima. Ga ook de trappen er mee doen maar zal nog wel even duren voordat het zover js. Eerst de dakkapellen er op, de muren er in en elektra en verwarming aanleggen.
Zo we zijn een tijdje verder en de zolderverbouwing zit er zo goed als op. Dakkappellen geplaatst, vliering gemaakt, muren gebouwd, elektra verplaatst, waterleidingen en afvoer gemaakt. Toen nog vloerverwarming er in, dichtgesmeerd met flexibele tegellijm en daarna met egaline de boel weer egaal gemaakt.

Tijd voor de vloer! en het resultaat (crappy foto):

Nog even mijn ervaringen:
  • De planken zijn wat stugger dan de Click PVC die ik eerder heb vast gehad. Dit komt waarschijnlijk door de ondervloer die in de plank verwerkt zit. Groot nadeel vond ik dat de planken nog steeds als hele rij gelegd moeten worden, dus voor de lange stukken (6.5 meter) had ik wel 3 paar handjes nodig.
  • De vloer voelt fijn aan, de embossing is niet registered, maar voor dat geld mogen we niet klagen.
  • De micro V-groef is wel heel erg micro en kan als niet bestaand beschouwd worden.
  • Het leggen is super makkelijk. Dacht door de stugge plank dat snijden niet zou gaan, maar het had gelukkig mis. 2 keer het mes er over en vouwen maar. Mooie strakke lijnen.
  • De kleur is grijs met een bruin tint er in en was precies zoals we gehoopt hadden. Was toch spannend om te bestellen van een plaatje op internet.
  • Blijkbaar bij het terug plaatsen van de wasmachine in de technische ruimte had ik de waterslang niet helemaal straks aangedraaid en er lag een mooi plasje water op de planken. Dat heeft daar dus een paar uur gelegen en met laminaat was dat zeker mis gegaan. Hier was het makkelijk een doekje er over en klaar. _/-\o_
  • Qua geluid is het ook een heel verschil met laminaat. Dus zeker een aanrader.
  • Kosten: de standaard prijs is 39.99 p/m2 en denk dat er voor dat geld wel betere vloeren te krijgen zijn. Nu met de 40% korting is het een no-brainer

[Voor 19% gewijzigd door k0ewl op 01-04-2021 11:25. Reden: nette lijst, extra foto's]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • +6Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

deejaylethal schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:47:
Wij zijn eruit: we gaan voor een Therdex visgraat plak pvc-vloer. Nu alleen nog besluiten welke we nemen. We zagen een 7003 vloer liggen die we mooi vonden, maar de stalen bleken nu toch veel 'roder' dan wat er in die showroom lag. Dus die valt af.
We twijfelen tussen 6025, 6041 en (eventueel) 7011. Iemand ervaring met een van deze vloeren?

Verder zijn we dus op zoek naar een goede dealer die tegen een eerlijke prijs netjes kan leggen. We wonen in Utrecht, dus de range kan redelijk breed. Wie heeft een aanbeveling?
Wij hebben de 6041 inmiddels een paar weken liggen, heel erg blij mee. Het is een rustige kleur, niet zoveel knoesten en verschil in de kleur tussen de verschillende planken. (dat vonden we bij de 7xxx een dingetje)

Ook past de kleur mooi bij de eiken meubels die we hebben gekocht, dat was nog wel even spannend ;)

Members only:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• marsie030
  • Laatst online: 20:13
Ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat we ook opzoek zijn naar een nieuwe vloer. Dit is de Therdex 7004. Foto's zijn in de showroom gemaakt. De eerste foto wat meer in natuurlijk licht bij het raam. De 2 foto meer met kunstlicht.

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23:30
We zijn aan het kijken voor een Coretec ClickPvc vloer. Ik wil het liefst geen plak plinten bij deurposten zoals :

Maar kitten :

Nu zegt de vloerenleverancier dat dit niet mag bij die vloer, dan vervalt de garantie. Zij werken alleen met plak plinten...

Is dat normaal bij click-pvc ?

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23:30
deejaylethal schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:05:
[...]

Ga je 'm zelf leggen? Dan mag je toch gewoon zelf besluiten hoe je dat doet? Er lijkt mij geen verschil te zitten in de 'schade' die je het product (de vloerplanken) aanbrengt met een kitrand t.o.v. plakplinten. Beide laten lijmresten achter wanneer je deze verwijdert.

Wel belangrijk is wat vervalt volgens de adviseur: de productgarantie of de leggarantie?
Ik wilde de vloer laten leggen door de vloerenwinkel.

Volgens de winkel vervalt de product garantie. Ik heb nu net de fabrikant gemaild en gevraagd hoe dat zit.
MooDyBLueS schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:15:
[...]
Als we het echter even in de breedste zin bekijken: garantie wil je vaak juist vanuit de legger als je het laat leggen. Ga je het zelf leggen, dan ken ik niemand die echt heel erg naar garantie kijkt, ze hebben allemaal wel 5-25 jaar fabrieksgarantie grofweg.

Daarnaast: plakplinten bieden geen enkele constructieve verbetering, het is puur om het op het oog netjes af te werken, meer niet. Ik zou daarom ook vragen wat zij precies als reden zien waarom plakplinten vereist zijn. Of bedoel jij dat je geen plakplinten wil en juist de randen wilt kitten? Dat laatste kan ik me namelijk heel goed voorstellen dat dat de garantie doet vervallen.

Anders gezegd: met gelijmde pvc (hebben wij) kan je de randen afkitten. Dat hebben wij in de trapkast en bijkeuken. Ik verwacht dat dat bij click pvc niet kan of op z'n minst niet ideaal is, omdat dat een zwevende vloer is en het (hoe weinig ook) kan werken. Plakplinten daarentegen 'leunen' alleen tegen de muur of deurposten en kunnen dus blijven werken. Het gaat dus niet om het pvc zelf, maar wat eronder zit. Hoogtewerking dus, niet uitzetten/krimpen.
Ik kan me voorstellen dat als er iets is met de vloer en de winkel komt kijken en zij zien toch kit.. Dan heb ik een probleem denk ik.

Ik wil juist geen plakplinten maar ik wil kit gebruiken om deurposten ed af te werken. Of een andere constructie. Het betreft hier een visgraat vloer met click-pvc met kurk onderlaag.

De winkel stelt :
wat click is kan werken als je kit dan kan het stuk minder uitzetten.
Als ze zon op ga schijnen wordt de vloer warm ga het uitzetten.
De fabriek zet minimaal 5 a 6mm overal vrij houden. Dus wij werken nooit strak af ook niet bij deuren.
Hmm ik lees net in de installatie-handleiding :

Wat is het alternatief om de kieren af te werken bij deurposten / drempels ?

[Voor 4% gewijzigd door vortexnl1982 op 14-04-2021 17:44]

• marsie030
  • Laatst online: 20:13
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op de Hongaarse Punt ,Therdex Chevron series. Heeft iemand dit thuis liggen en hoe bevalt het? Wij hebben een aantal niet haakse muren in de woonkamer en verwachten dat de Hongaarse punt rustiger oogt dan visgraat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij hebben de Therdex 6021 en zijn daar best tevreden over. Mooie rustige vloer.

Ik kan mij herinneren dat we ook dachten dat de 700x helemaal goed zou zijn, maar bij het bekijken van de stalen bij ons thuis vielen die snel af.
Members only:

(let niet op die mummie, mijn dochter had weer eens wat bedacht).

[Voor 98% gewijzigd door PaT op 23-04-2021 16:30]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Julianl
Zoals beloofd, hier de foto's van de Therdex 12041 die bij ons beneden ligt. M'n iPhone doet af en toe wat gekke dingen met de witbalans lijkt het (en het is ook niet de mooiste zonnige dag vandaag), maar het geeft vast een idee voor hoe de vloer staat. @Wanne-B88, wij vonden deze vloer een stuk mooier (warmer) dan de 12042, en hebben voor de plank gekozen omdat we visgraat iets te trendy vonden. We zijn in ieder geval blij met het resultaat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:05

kazuka

Building Better Worlds

Vorige week een PVC vloer laten leggen in mijn nieuwbouw appartement door VloerenBaas:

Het is de mFLOR BroadLeaf Smoky Sycamore. Zeer blij mee, echter vind ik dat ze de plinten niet overal strak hebben afgewerkt. Ik had ook verwacht dat men deze standaard af kit om deze naden te voorkomen?

Heb ze intussen verzocht dit netjes af te werken maar was benieuwd wat jullie ervaringen hier over het algemeen zijn qua plintafwerking?

• deejaylethal
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10-06 23:11
Wij moeten een aantal tegels verwijderen voor het leggen van PVC, maar hebben geen idee hoe makkelijk dat gaat. Wat denken jullie, kan ik dat gewoon zelf met een beitel en hamer een beetje eenvoudig doen? Het gaat om iets van 4 m2. Volgens de huidige bewoners is het verlijmd (niet in cement). Er zit wel vloerverwarming onder, die wil ik natuurlijk heel houden.
Members only:

[Voor 0% gewijzigd door deejaylethal op 06-05-2021 15:57. Reden: MO]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peter-Nogwat
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15-06 00:02
Supreme schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:42:
Iemand inmiddels al ervaring met PVC stroken van het merk Floer? Ze zijn aanzienlijk goedkoper dan alle andere bekende spelers op de PVC markt... ik vraag me af waarom. Ik heb vandaag wat staalborden van Floer bekeken, en vind het er wel mooi uit zien.
Van echte ervaring kan ik nog niet spreken (de eerste paal van mijn nieuwe woning moet nog geheid worden :) ), maar ik heb wel een flink aantal stalen bij Floer besteld en ben erg positief over de ComfiClick PVC vloer. Een flinke slijtlaag van 0,55 mm, voelt degelijk aan en de verschillende delen grijpen goed in elkaar.
Ook eenvoudig zelf te leggen volgens mij, in tegenstelling tot plak-PVC waarvoor ik de eerst de cementdekvloer zal moeten egaliseren, een klusje dat ik zelf niet zie zitten.

In de foto een voorbeeld van Biesbosch Beige (links) en Veluwe Onbehandeld.

https://floer.nl/product/...k-pvc-veluwe-onbehandeld/
https://floer.nl/product/...lick-pvc-biesbosch-beige/

De kleuren van de stalen matchen redelijk goed met de papieren catalogus, maar de foto's op internet wijken sterk af.

Ik twijfel echter nog wel tussen Floer en Quick-Step, deze van Quick-Step is bijvoorbeeld vergelijkbaar qua specs, eveneens klik-PVC met een slijtlaag van 0,55 mm. Zowel Floer als Quick-Step is geschikt voor vloerverwarming, een strikte eis voor mij.

Quick-Step "pure eik blush":
https://www.quick-step.nl.../avmp40097_pure-eik-blush

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18:33

Acradavos

Poetsfanaat

Vorige week de PVC vloer laten plaatsen. Jullie mening?

Fractal Design Meshify S2 Black | i9-9900K @ 5,0 Ghz | Aorus Z390 Pro | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | Corsair Vengeance 32 GB RGB Pro 3200 Mhz | Corsair RM750x | 2x Samsung 970 Evo Plus 1TB

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:06
Hier 70 euro per m2 betaald. Ging om zon 55 m2 in totaal. (met snijverlies 65m2)

Zeer blij met het resultaat:

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Even licht offtopic...

Heeft iemand ervaring met systeemplinten met kabelgoot?

Ik vraag me af hoe je hier netjes een kabel in en uit krijgt. De vloerenlegger vertelde mij dat je de goot inclusief kap verlijmt, dus het is geen kwestie van de kap eraf trekken, kabel erin, en weer terugduwen. Daardoor kun je dus ook niet de hoek om (een kabel kun je met beleid om een hoek van 90 graden leggen, maar niet duwen/trekken). Maar goed, hoofdvraag is dus: hoe gaat de kabel er uberhaupt in en uit? Gaatje boren in de voorkant?

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True