PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

Thrawni schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:54:
Dank voor jullie reacties. Ik vind het lastig, want ik lees toch wel dat jullie spreken over ‘af en toe’ en ‘her en der’ een naaldje en dat dat normaal is, maar bij hier voel ik echt bij bijna iedere plank wel een naaltje (dus niet die lange wirte streep heb ik het over, de planken onder elkaar zegmaar). Dit zou dan dus niet normaal zijn begrijp ik?
Sorry dat je niet de antwoorden krijgt die je wil horen, maar wellicht heeft dat een reden……

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 02:45
PeepPeepPeep schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:25:
[...]

Sorry dat je niet de antwoorden krijgt die je wil horen, maar wellicht heeft dat een reden……
Oh sorry ik wist niet dat ik iets graag wou horen haha! Wat wou ik precies horen? Ik dacht hierboven door enkele tweakers te lezen dat het zou gaan om ‘af en toe’ een naadje en ik vroeg mij gewoon oprecht af of dat dan nog steeds geldig is als het naadje bij iedere ‘plank’ is, maar blijkbaar wil ik iets horen dus als jij dat voor mij kan verduidelijken waar het hem in zit dan graag :)

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 16:14
Ik denk dat er misschien wat verwarring ontstaat. Bedoel jij niet gewoon de V-groef bij de planken?
Had je een volledig vlakke vloer verwacht?

De meeste hierboven hebben het waarschijnlijk over de naad tussen de planken en niet de V-groef. De V-groef is een eigenschap van het type plank en hoort erin.

V-groef welke eigenschap is van de plank:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hrvB8LJNnscSHCCSFHIp2hKRcU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uCUip9AZCS8uwzLrSLXBRaPG.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Lieuwe15 op 03-06-2026 13:38 ]

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:30
Thrawni schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:54:
Dank voor jullie reacties. Ik vind het lastig, want ik lees toch wel dat jullie spreken over ‘af en toe’ en ‘her en der’ een naaldje en dat dat normaal is, maar bij hier voel ik echt bij bijna iedere plank wel een naaltje (dus niet die lange wirte streep heb ik het over, de planken onder elkaar zegmaar). Dit zou dan dus niet normaal zijn begrijp ik?
Wat ik bedoel met 'naadje' is goed te zien op een foto uit dit topic. De plank sluit dan niet helemaal aan op de andere plank. Als je er daar een paar van hebt kun je die dichtzetten met de pasta die ik eerder gelinkt heb.
maar bij hier voel ik echt bij bijna iedere plank
Wat bedoel je met voelen? Is het die V-groef zoals de poster hierboven zegt? Die hoort bij de plank die je uitgekozen hebt. Hier staat uitleg over zo'n groef.

[ Voor 6% gewijzigd door IceM op 03-06-2026 14:04 ]

...

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 02:45
IceM schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:02:
[...]

Wat ik bedoel met 'naadje' is goed te zien op een foto uit dit topic. De plank sluit dan niet helemaal aan op de andere plank. Als je er daar een paar van hebt kun je die dichtzetten met de pasta die ik eerder gelinkt heb.

[...]

Wat bedoel je met voelen? Is het die V-groef zoals de poster hierboven zegt? Die hoort bij de plank die je uitgekozen hebt. Hier staat uitleg over zo'n groef.
Ah zo, helder dankjewel! Dan is er inderdaad niks aan de hand. Fijne linkjes!! We gaan er gewoon van genieten zonder twijfel dat dit niet in orde zou zijn :). Nogmaals many thanks allemaal!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
IceM schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:02:
[...]
Ik was ook erg kritisch na het leggen, had ook wat naden tussen een aantal stroken. Wilde eerst voegpasta halen, maar je zet je meubels erop en een paar weken later let je er eigenlijk niet meer op d:)b Althans dat was bij ons zo, niet echt storend.

• Eva-Luna74
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09:19
Wij moeten morgen aan de aannemer doorgeven welke soort vloer we gaan plaatsen ivm de dikte van de vloer ten opzichte van de deuren.
We waren van plan een plak pvc vloer leggen, maar zagen gisteren in een zaak mooie stalen liggen van Coretec. Coretec is 8 mm dik.

Stel we geven die 8mm door aan de aannemer en we gaan achteraf toch voor een plak pvc vloer waarvoor een egalisatielaag nodig is, zou er dan veel speling zijn onder de deuren? Volgens mij hebben we het maar over een paar mm, maar ga je dat zien?Gaat om een nieuwbouwhuis met vloerverwarming, ik verwacht niet dat daar een dikke egalisatielaag voor nodig is.

Tweede vraag: We vonden Coretec-platen erg mooi. Voor beneden zouden we dan voor visgraat willen gaan, boven voor rechte plank. Ik las in dit topic dat je deze vloer zelf kunt leggen, als kost het wel wat tijd.
Ik verwacht qua snijverlies bij de visgraat wat meer dan bij de rechte stroken. Is 10 % snijverlies reëel?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

max 8mm speling :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 28-06-2026 13:53 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Eva-Luna74
Als ik wat rondgoogle dan zit het probleem misschien niet eens zozeer in de deuren, maar meer in de deurkozijnen die dan een paar mm boven de vloer komen te hangen. Dat is niet zo mooi, denk ik?

Dat kun je oplossen met een dikkere egalinelaag, maar dat lijkt me niet zi goed voor het rendement van de vloerverwarming is ook nog weer prijzig.

• Eva-Luna74
ik bedoel uiteraard tussen vloer een deur :)

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Over ongeveer 2 maanden krijg ik de sleutel van een (voor mij) nieuwe woning. In de woning ligt een travertin vloer in de specie op een zand cement ondervloer.

Ik wil een pvc vloer met vloerverwarming en dus zal de gehele huidige vloer eerst verwijderd moeten worden, want ik heb begrepen dat je door travertin niet kan frezen. Om te voorkomen dat er straks, in geval van problemen, van de ene leverancier/aannemer naar de andere wordt gewezen, lijkt het mij het slimste om alles door één partij te laten uitvoeren. Dus vloer verwijderen, egaliseren, vloerverwarming infrezen, sleuven dichtzetten, waarschijnlijk weer egaliseren en pvc plakken.

Ik heb al lang gezocht en uiteindelijk wel een partij gevonden die dit alles doet, maar mijn woonplaats valt buiten zijn regio. Aangezien er hier meer ervaren pvc-vloer eigenaren zijn: zijn er bedrijven die dit totaalpakket aanbieden?

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:35
Ik heb ook een vraag aan de kenners betreffende pvc. Klik PVC wel te verstaan. Het betreft mijn moeders nieuwe appartement en ze wilt het laten leggen. Nu hebben ze iemand gevonden maar die beweert dat het niet onder de deurkozijnen kan worden gelegd.

8 jaar geleden heb ik in mijn eigen huis laminaat gelegd op de bovenverdieping. Ik heb 4 deuren die op de overloop uitkomen maar met veel geduld en gepuzzel het voor elkaar gekregen het door te laten lopen onder alle 4 de deuren. Dit vereist wel dat je ook grote delen achterwaarts moet leggen. Niet makkelijk in je eentje maar het is te doen.

Met klik pvc zou dit toch ook gewoon moeten kunnen? Ik heb een vermoeden dat de vloerenlegger zegt dat het niet kan zodat ie lekker snel klaar is. En mijn zus en moeder dat dan maar als waarheid aannemen.

Dan lijkt het mij ook het beste om in de hal te beginnen om een lange rechte baan helemaal de woonkamer in te leggen, en van daaruit 2 kanten op te werken, ipv te beginnen aan 1 kant van de woonkamer en maar op goed geluk uit zien te komen in de hal zonder rare dunne strookjes.

Helaas ben ik zelf momenteel in het buitenland voor werk dus kan ik er niet zelf bij zijn nu ze een paar van die vloerenleggers uitnodigen. Wel zo geregeld dat ik er bij ben als ze het komen leggen.

Belangrijkste vraag is dus of klik pvc net zo makkelijk te leggen is als laminaat. klik pvc is namelijk wel een stuk dunner en flexibeler.

Het gaat om rechte plank van 122 x 23 cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FrNW69fpibGAxS3AIc8Br9Nbyk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/twPARJ0rp773X6NK4xqnNcCq.png?f=fotoalbum_large

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Guido7619 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 07:25:
Nu hebben ze iemand gevonden maar die beweert dat het niet onder de deurkozijnen kan worden gelegd.
Idd onzin.

• Coleman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-08 17:09
Dag allemaal,

Recent is bij mij een PVC vloer geplaatst in mijn nieuwbouwwoning, daarbij zijn een aantal dingen misgegaan in mijn ogen:
  • Het begon met de verkeerde vloer meenemen s' ochtends, goed op tijd gezien door mij en dat koste alleen wat extra tijd.
  • Terwijl er gewacht werd op de nieuwe vloer was de vloer al wel ingelijmd, de lijm heeft +- 3 uur open gestaan voordat ze begonnen met leggen op de 1e verdieping. Dit uiteraard aangekaart maar was geen probleem volgens hun.
  • PVC vloer beneden is dag later geplaatst, voor plaatsen mijn zorgen geuit over de vlakheid van de egalinevloer. Was volgens de legger niks mee aan de hand.
Nu is de vloer volledig gelegd en zit het me toch niet lekker dat de vloer qua vlakheid niet is wat ik gedacht had. Dit is natuurlijk onder strijklicht extra goed zichtbaar maar delen zijn ook her en der voelbaar bij lopen over de vloer. Persoonlijk denk ik dat er tijdens het egaliseren iets mis gegaan is, dit is door dezelfde partij uitgevoerd.

Ik heb al het e.e.a. gelezen over soortgelijke problemen in dit topic. Ze komen binnenkort langs om (opnieuw) te beoordelen. Het dubio wat ik heb is wat redelijk is om te verwachten/eisen qua vlakheid in de vloer. Een voorstel was om lokaal planken los te halen en daar de vloer af te vlakken, mocht iemand hier ervaring mee hebben dan hoor ik graag wat ik kan verwachten qua resultaat.

Ben benieuwd wat er hier van gedacht wordt, alle adviezen/tips zijn welkom.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:43
Als eerste: vervelend dit zeg. Ik denk zelf dat alles eruit moet. Ik zou dit zo niet accepteren. Ik denk ook dat het niet mogelijk is goed vlak te krijgen door hier en daar te corrigeren. Maar ik laat het aan de experts over op dit forum. Bij mij ligt het zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5BaQZJS4EKoildwXxdgKdwinO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKhTNYkUQ7a0j5CGFYA6ecIr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 94% gewijzigd door Davidrrr op 26-08-2026 12:41 ]

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:21
Coleman schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:12:
Dag allemaal,

Recent is bij mij een PVC vloer geplaatst in mijn nieuwbouwwoning, daarbij zijn een aantal dingen misgegaan in mijn ogen:
  • Het begon met de verkeerde vloer meenemen s' ochtends, goed op tijd gezien door mij en dat koste alleen wat extra tijd.
  • Terwijl er gewacht werd op de nieuwe vloer was de vloer al wel ingelijmd, de lijm heeft +- 3 uur open gestaan voordat ze begonnen met leggen op de 1e verdieping. Dit uiteraard aangekaart maar was geen probleem volgens hun.
  • PVC vloer beneden is dag later geplaatst, voor plaatsen mijn zorgen geuit over de vlakheid van de egalinevloer. Was volgens de legger niks mee aan de hand.
Nu is de vloer volledig gelegd en zit het me toch niet lekker dat de vloer qua vlakheid niet is wat ik gedacht had. Dit is natuurlijk onder strijklicht extra goed zichtbaar maar delen zijn ook her en der voelbaar bij lopen over de vloer. Persoonlijk denk ik dat er tijdens het egaliseren iets mis gegaan is, dit is door dezelfde partij uitgevoerd.

Ik heb al het e.e.a. gelezen over soortgelijke problemen in dit topic. Ze komen binnenkort langs om (opnieuw) te beoordelen. Het dubio wat ik heb is wat redelijk is om te verwachten/eisen qua vlakheid in de vloer. Een voorstel was om lokaal planken los te halen en daar de vloer af te vlakken, mocht iemand hier ervaring mee hebben dan hoor ik graag wat ik kan verwachten qua resultaat.

***members only***
Oef! Ik las je bericht en dacht eerst nou dat zal toch wel meevallen? Tot ik de foto's zag, dat is echt een no go. Onbegrijpelijk dat die vloerenleggers over die egaline zijn gaan plakken. Absoluut niet accepteren en plaatselijk wat planken eruit halen en daar weer egaliseren is geen oplossing. Dan krijg je alsnog dikte verschil. Alles eruit en opnieuw zou mijn oordeel zijn als het mijn huis zou zijn.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-08 21:42
Bij gelijke prijs voor een ambiant vloer gaan of een Douwes Dekker , zijn er inherent kwaliteits verschillen tussen deze merken?

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-08 21:23
Coleman schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:12:
Dag allemaal,

***members only***
Hier zou ik nooit mee accoord gaan. Wat een slechte vloer. Alles er uit en opnieuw egaliseren. Wat een prutswerk.

20kWh eigenbouw thuis accu's met 2 powerstreams.

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-08 00:12
Als je denkt dat het niet erger kan dan zie je deze vloer. Welke legger gaat überhaupt verder. Geen enkele klant zal dit toch gaan accepteren.... Man man wat een horror

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 20:16

aex351

I am the one

Palindrome schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 21:48:
Bij gelijke prijs voor een ambiant vloer gaan of een Douwes Dekker , zijn er inherent kwaliteits verschillen tussen deze merken?
Nee, puur China import. De ene merk hoort bij Cotap (die hebben meer merken) en de andere merk bij PPC (hetzelfde verhaal). Elk met hun eigen marketing verhaal eromheen.

Verder is het een transparent laag plastic met eronder bedrukte folie geplakt op meer plastic en/of ander materiaal om het vinyl wat stugger te maken.

Je zou kunnen letten op of het geprinte design een beetje scherp eruit ziet. Bij sommige merken of collecties kan je de pixels bijna tellen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:35
En moet zo'n pvc vloer ook niet 48 uur klimatiseren? Dus even gauw de vloer omwisselen vanuit het magazijn gaat dan toch niet.

Dat egaliseren is een drama. Absoluut niet mee akkoord gaan. Alle eruit opnieuw egaliseren.

• Coleman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-08 17:09
Guido7619 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:16:
En moet zo'n pvc vloer ook niet 48 uur klimatiseren? Dus even gauw de vloer omwisselen vanuit het magazijn gaat dan toch niet.

Dat egaliseren is een drama. Absoluut niet mee akkoord gaan. Alle eruit opnieuw egaliseren.
Daar heb je inderdaad gelijk aan, was anders overigens ook niet gebeurt.. ondanks dat het met grote letters op de verpakkingen staat.

Dank aan de reacties hier, bevestigd eigenlijk wel wat ik zelf ook al dacht. Hopelijk gaan ze dit netjes oplossen, we gaat het zien. Ook maar meteen een waarschuwing naar anderen dat een review rating (150+) van bijna 5 ook niet iets is waar je veel waarde aan moet hechten.
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste