PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
synx6 schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:40:
[...]

Bij ons 115 m2. 1 dag voorbereiding met egaline en schuren. 1,5 dag plakken. Vissegraat patroon. Ligt super strak.
Dat is goed om te horen! Ik was al bang dat ze een week bezig zouden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:25
synx6 schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:40:
[...]

Bij ons 115 m2. 1 dag voorbereiding met egaline en schuren. 1,5 dag plakken. Vissegraat patroon. Ligt super strak.
En dat was door 1 persoon?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:38
evleerdam schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:11:
[...]

En dat was door 1 persoon?
2 mensen. Exclusief plinten. Die zijn later geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
synx6 schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:47:
[...]

2 mensen. Exclusief plinten. Die zijn later geplaatst.
Ja ok, dat is wel relevant dan. Want als het dus 1 persoon was en inclusief plinten, dan was hij waarschijnlijk de hele week bezig geweest :P

Ter vergelijking, hier wordt 45m2 gelegd volgende week. Er werd aangegeven door de legger dat hij ongeveer 2 dagen nodig had, enkel voor het leggen + plinten. Maar hij is wel alleen dan.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gijsje22 schreef op zondag 8 november 2020 @ 07:30:
@MooDyBLueS misschien een vreemde vraag, maar wij hebben ongeveer een vergelijkbaar oppervlakte wat in visgraat gelegd moet worden (ook Therdex, maar neigen naar de 6041). Hoelang zijn ze hiermee bij jullie bezig geweest?
Bij ons 3,5 dag leggen met 1-2 man (de 2e was er halve dagen ivm een andere klus). Moet er wel bijzeggen dat het bij ons meerdere ruimtes zijn: woonkamer, keuken en hal mét band, slaapkamer en bijkeuken zonder band. Daarnaast was er iets te weinig band vanwege het snijverlies en moest er een pak extra komen, wat voor die halve dag extra zorgde.

Ook is dit inclusief plinten, geen idee hoe lang ze daarmee bezig zijn geweest want dat hebben ze gelijk meegepakt in ruimtes die qua pvc klaar waren.

[ Voor 13% gewijzigd door MooDyBLueS op 09-11-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Vraagje aan iedereen die al een visgraat vloer met band heeft laten leggen: wij hebben op meerdere plekken spleten/kieren bij de overgang van de visgraat delen naar de band. En vrijwel overal waar de band ligt is er een flink scherpe rand te voelen, alsof het niet goed is afgesneden.

Het gekke is dat 99% van de visgraat gewoon perfect ligt, geen spleten of kieren, maar juist die overgang naar de band is waar het misgaat en dan ook eigenlijk wel overal gelijk.

Hier zie je wat ik bedoel qua naad (high res foto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBgMj9PS8HxelGfE_AGSx6E4Bhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0XOGr6BCfUCxhltUaUOnCih.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben bijna 10k uitgegeven aan de vloer en met dit soort belabberde afwerking die slechter is dan een laminaatvloer van de Ikea begin ik toch gigantische spijt te krijgen. Ik durf mijn kinderen gewoon niet op blote voeten over de vloer te laten lopen gezien de serieus scherpe randen bij die visgraat-band overgangen. Want zoals gezegd: het is letterlijk overal. Dit kan toch niet normaal zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door MooDyBLueS op 11-11-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@MooDyBLueS Denk dat dat niet helemaal te voorkomen is. Vind het eerlijk gezegd nog vrij netjes.
Overigens wel de reden dat wij voor een bies hebben genomen.

m.b.t. onze claim aan Lab21; weer wat vorderingen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinkeNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 21:36
Heeft iemand hier aanbevelingen voor merken / types (klik) PVC die goed werken i.c.m. vloerverwarming en later ook nog makkelijk te verwijderen is?

Ik ga binnenkort over naar een nieuwbouwwoning met vloerverwarming, maar aangezien het een huurwoning is wil ik graag de vloer mee kunnen nemen als ik hier over een aantal jaar weer uit ga. Tips appreciated! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Wat gebruiken jullie om de pvc vloer te reinigen? Ik vind het lastig om een goed product te vinden , maar ik weet niet of het echt wat uitmaakt. Schijnt dat allesreiniger bijvb vlekken kan achter laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-07 22:04
Weet iemand waar ik de Therdex 7001 ergens kan aanschouwen in Noord-Holland ? Het liefst geen sample plaat van een vierkante meter maar wat groter :)

Ik zie ook nergens zo'n Therdex vloer in de aanbieding ofzo. Hanteren zij altijd vaste prijzen ? Als iemand nog een goede winkel weet in de buurt van Amsterdam met deze vloer houd ik me aanbevolen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54

peer

oeps

Waypoint schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:15:
Wat gebruiken jullie om de pvc vloer te reinigen? Ik vind het lastig om een goed product te vinden , maar ik weet niet of het echt wat uitmaakt. Schijnt dat allesreiniger bijvb vlekken kan achter laten
Wij gebruiken een floor cleaner van karcher incl. Hun reiniger
https://www.kaercher.com/...Z6u9jqEESjhhoCpkgQAvD_BwE

Niks te zien van vlekken of strepen

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:21
Waypoint schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:15:
HG Polish jaarlijks

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSrsYfIWWXzJF4tsZWxCUrNByrPTh-qYmrt-blHzfjk8xfUsr7gNU6dyKz7vw&usqp=CAc

HG pvc reiniger 2 wekelijks

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRhG62kuNYx80Ad29d3I8OmDvtbdUcFtEiwUMRE-GdogGrLKO-AyM9UpMVqrxA&usqp=CAc

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
heeft iemand ervaring met pvcvloeren.nl? Ze zijn erg goedkoop (vragen oa voor de populaire Therdex 7001 slechts 31 euro per m2) en ook het leggen is erg goedkoop (18 euro / m2 voor visgraat incl egaliseren). Maar kan verder niet veel reviews vinden. Het leggen doen ze in samenwerking met "Renovatiegroep Uw Rechterhand" die redelijke reviews krijgt, maar ja hoe betrouwbaar zijn die :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Hoe goed of slecht de reviews ook zijn, uiteindelijk is het altijd een combinatie van enerzijds wat je zelf wil en kan betalen. En anderzijds welk risico je wilt nemen.

De allergoedkoopste partijen werken vaak vanuit magazijnen, zonder winkel, hebben dus geen panden op duurdere locaties dan een magazijn, hebben geen verkopend personeel en wat de leggers betreft: dat kan twee kanten op gaan: ofwel eigen personeel en dan is het inderdaad de vraag hoe goed ze zijn. Of zzp'ers en dan is weer de vraag: wie komt er over de vloer, wie is verantwoordelijk voor de kwaliteit (dit lijkt logisch, maar de praktijk is weerbarstiger).

Wij hebben voor een gerenommeerde partij gekozen, wat in de basis heel erg goed is bevallen. Niet de goedkoopste, maar er waren een paar issues met de vloer die ze wel binnen 2 weken ondanks volle planning volledig naar wens hebben opgelost. Ook hebben ze de teveel geleverde pakken pvc retour genomen en gecrediteerd (sommigen doen dit niet) en zijn coulant geweest door o.a. te zeggen dat we pas hoefden te betalen als alles naar wens was (op aanbetaling na).

Had ik met een budget aanbieder een net zo'n mooie vloer kunnen hebben? Misschien wel, maar de kans dat er iets mis was gegaan en dat ofwel nooit was opgelost ofwel niet mooi zou zijn gelegd bijv. is kans die bestaat, juist bij de goedkoopste partijen. Het is aan jou de vraag in hoeverre je daarmee akkoord kan gaan. Wij zijn een gezin met 2 kinderen en ik had geen zin in gezeur om die reden, het moest gewoon in 1x goed en vervolgens 10+ jaar van genieten. Dat is voor 99% gelukt en dat paste in ons budget, dus vandaar die keuze aan onze kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

MooDyBLueS schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:35:
Vraagje aan iedereen die al een visgraat vloer met band heeft laten leggen: wij hebben op meerdere plekken spleten/kieren bij de overgang van de visgraat delen naar de band. En vrijwel overal waar de band ligt is er een flink scherpe rand te voelen, alsof het niet goed is afgesneden.

Het gekke is dat 99% van de visgraat gewoon perfect ligt, geen spleten of kieren, maar juist die overgang naar de band is waar het misgaat en dan ook eigenlijk wel overal gelijk.

Hier zie je wat ik bedoel qua naad (high res foto):
[Afbeelding]

We hebben bijna 10k uitgegeven aan de vloer en met dit soort belabberde afwerking die slechter is dan een laminaatvloer van de Ikea begin ik toch gigantische spijt te krijgen. Ik durf mijn kinderen gewoon niet op blote voeten over de vloer te laten lopen gezien de serieus scherpe randen bij die visgraat-band overgangen. Want zoals gezegd: het is letterlijk overal. Dit kan toch niet normaal zijn?
Als je je daar serieus zorgen overmaakt, dan zou ik toch eens kijken naar een kit die je er tussen kunt smeren? Een vloer van 10k lijkt me 3-4 (niet meer dan 10 euro per stuk en je hebt denk ik nog geen tube nodig) tubes kit om kleuren uit te proberen wel waard, klein stukje kitten om te zien wat je mooi vind en dat gebruiken. Ik zou zwart en een paar bruine kits testen en vervolgens er dan een uitkiezen. Dan ben je zeker veilig voor de kids toch? Je gaat niet tegenhouden dat ze eens met blote voeten lopen (of jijzelf. Zit nu zelf toevallig ook met blote voeten, lang leve de vloerverwarming :D))

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:56
MooDyBLueS schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:33:
Hoe goed of slecht de reviews ook zijn, uiteindelijk is het altijd een combinatie van enerzijds wat je zelf wil en kan betalen. En anderzijds welk risico je wilt nemen.
Welke partij heb je het uiteindelijk laten leggen? Mag ook via PM uiteraard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Paitor schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:41:
[...]

Als je je daar serieus zorgen overmaakt, dan zou ik toch eens kijken naar een kit die je er tussen kunt smeren? Een vloer van 10k lijkt me 3-4 (niet meer dan 10 euro per stuk en je hebt denk ik nog geen tube nodig) tubes kit om kleuren uit te proberen wel waard, klein stukje kitten om te zien wat je mooi vind en dat gebruiken. Ik zou zwart en een paar bruine kits testen en vervolgens er dan een uitkiezen. Dan ben je zeker veilig voor de kids toch? Je gaat niet tegenhouden dat ze eens met blote voeten lopen (of jijzelf. Zit nu zelf toevallig ook met blote voeten, lang leve de vloerverwarming :D))
Het is inmiddels prima opgelost door het bedrijf. Ze hebben met een stomp gereedschap en af en toe de heat gun wat scherpe naden naar binnen gedrukt en deze blijven tot op heden gewoon zitten. Daarnaast is er overal waar een ietwat zichtbare naad zat een pasta tussen gesmeerd, dit is inderdaad een soort kit heb ik me uit laten leggen. Hier gaat het om een wat donkergrijze pasta en onze Therdex 7004 visgraatvloer zie je er amper iets van. Het lijkt gewoon over te lopen in de rest van de vloer.

Voor de rest: pvc is misschien niet de beste vloer in alle opzichten, wij hadden in het vorige huis plavuizen op de begane vloer en boven laminaat (nu ook laminaat boven, slechts de slaapkamers). Maar pvc loopt wel echt het lekkerst, zeker met vloerverwarming inderdaad! Ik liep in het oude huis altijd op pantoffels (niet met schoenen trouwens) en dat was ook echt nodig ondanks de vloerverwarming. Bij tegels voel je met blote voeten of sokken de naden gewoon erg goed en dat doet geen pijn want het is niet scherp, maar fijn is het gewoon niet. Ook voel je met tegels beter het verschil waar de leidingen lopen. Nu hebben we een groot vrijwel egaal stuk vloerverwarming wat erg prettig is.

Ook erg fijn: ik weet niet of het een Therdex eigenschap is of van meer pvc (denk het laatste) maar deze vloer is ruwer dan het gemiddelde laminaat waar je met sokken zo overheen glijdt. De kinderen vinden het minder leuk, maar ik ben blij dat ze geen grote schaatswedstrijden op sokken meer houden zullen we maar zeggen. ;) Het loopt erg prettig, lekker warm, ietwat zacht (ondanks dat het maar 2,5mm dik is, het verschil met plavuizen is gigantisch!) en het ligt als een biljartlaken zo strak. Heerlijk!

De tijd zal leren hoe stoot- en krasvast het allemaal is, maar het is dryback dus een paar stroken vervangen per jaar is geen enkel probleem, we hebben er een stuk of 40 reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

caspervc schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:57:
[...]

HG Polish jaarlijks

[Afbeelding]

HG pvc reiniger 2 wekelijks

[Afbeelding]
Thnx voor je reactie!
Nou ik bestel die hg wel online ,want in iedere bouwmarkt of winkel is die niet te krijgen.
De jaarlijkse polish vind ik wel interessant . Is dat echt nodig ? Ik heb bijv laminaat ook nog nooit anders behandeld.

Ik lees overigens dat die polish niet kan bij click vloeren. Hebben jullie nog tips ?

[ Voor 6% gewijzigd door Waypoint op 04-12-2020 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 17:55

Jan20

CMJJKFE

Ik zit ook met een korte vraag. Wij willen op dit moment eventueel een click pvc vloer in onze nieuwe woning laten leggen, maar begin toch wat te twijfelen.

Op de begane vloer liggen nu marmeren tegels met daaronder vloerverwarming (aangelegd rond 2004) dus grotere h-o-h afstand dan de huidige normen. Wij gebruiken dit als bijverwarming en de woning is laatste tijd beter geisoleerd (hr++), muren geïsoleerd en vloer van onderuit (tozon) geïsoleerd). De vloer voelt aangenaam aan als de kachel aanslaat.

Deze vloer wil ik liever niet laten verwijderen aangezien wij dan ook totale nieuwe vloerverwarming moeten plaatsen en dat vind ik allemaal wat te gortig worden.

Nu wilde wij een Floorify vloer gaan nemen, hebben mensen hier ervaring mee en geleid dit nog een beetje de warmte? Ik heb zelf naar het product gekeken en het ziet er goed uit sterk en ook een mooi patroon. Maar de prijs van deze vloer is niet mis ~49 euro per m2. Maar het voelt wel stuk beter dan goedkopere andere merken.

Is het leggen van click-visgraad laminaat ook zelf te doen? Want had wat offertes gehad zat ook rond 16-20 per m2.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Waypoint schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:02:
[...]

Thnx voor je reactie!
Nou ik bestel die hg wel online ,want in iedere bouwmarkt of winkel is die niet te krijgen.
De jaarlijkse polish vind ik wel interessant . Is dat echt nodig ? Ik heb bijv laminaat ook nog nooit anders behandeld.

Ik lees overigens dat die polish niet kan bij click vloeren. Hebben jullie nog tips ?
Niemand ? Gebruiken anderen ook een jaarlijkse polish voor de pvc vloer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:26
Ik weet niets over (het ontbreken van) de noodzaak van PVC polish-producten. Als je jonge kinderen hebt zou ik wel heel erg uitkijken wat je precies op je vloer smeert, en er vervolgens langzaam weer af komt door slijtage.

Het is erg moeilijk om te weten wat veilig is though; PVC zelf is ook niet onschadelijk, en voor hetzelfde geld is de polyurethaan in de polish veiliger dan het PVC zelf. Zorg in ieder geval dat het watergebaseerde polyurethaan is (een dispersie), al is dat misschien inmiddels ook al REACH-verplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Jan20 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:40:
Ik zit ook met een korte vraag. Wij willen op dit moment eventueel een click pvc vloer in onze nieuwe woning laten leggen, maar begin toch wat te twijfelen.

Op de begane vloer liggen nu marmeren tegels met daaronder vloerverwarming (aangelegd rond 2004) dus grotere h-o-h afstand dan de huidige normen. Wij gebruiken dit als bijverwarming en de woning is laatste tijd beter geisoleerd (hr++), muren geïsoleerd en vloer van onderuit (tozon) geïsoleerd). De vloer voelt aangenaam aan als de kachel aanslaat.

Deze vloer wil ik liever niet laten verwijderen aangezien wij dan ook totale nieuwe vloerverwarming moeten plaatsen en dat vind ik allemaal wat te gortig worden.

Nu wilde wij een Floorify vloer gaan nemen, hebben mensen hier ervaring mee en geleid dit nog een beetje de warmte? Ik heb zelf naar het product gekeken en het ziet er goed uit sterk en ook een mooi patroon. Maar de prijs van deze vloer is niet mis ~49 euro per m2. Maar het voelt wel stuk beter dan goedkopere andere merken.

Is het leggen van click-visgraad laminaat ook zelf te doen? Want had wat offertes gehad zat ook rond 16-20 per m2.
Voor het geleiden van warmte kan je bij elke vloer kijken naar de thermische weerstand. Het gaat niet eens om exact begrijpen wat de waardes precies betekenen, maar om onderling te vergelijken.

PVC heeft een van de lagere thermische weerstand waardes van alle vloeren, veel lager dan laminaat of echte houten vloeren, die eigenlijk niet geschikt te noemen zijn voor vloerverwarming.

Van Floorify kan ik het niet zo snel terugvinden, maar onze vloer (Therdex 7004 Herringbone, wat wel dryback is ipv click) heeft een thermische weerstand van 0,02 m2 K/W:
https://therdex.nl/wp-con...et_Herringbone-Series.pdf
Dit is zoals gezegd wel een die direct op de ondergrond gelijmd wordt. In ons geval: plavuizen, egalisatielaag, lijm, pvc. Plavuizen laten sowieso alles door, dus dat die ertussen zitten, maakt helemaal niks uit. Lekker laten liggen! Let er alleen op dat ze écht goed moeten liggen en zeker ook goed strak, want in hele oude huizen kan dat nog weleens scheef liggen en dat kan gaan werken op je vloer erboven.

Hier wordt eea uitgelegd:
https://www.vloerenland.com/blog/laminaat-en-vloerverwarming

TL;DR: Voor traditionele vloerverwarming is maximaal 0,13 m2 K/W het advies. Voor lage temp vloerverwarming 0,09 of nog iets lager.

Zoals gezegd: PVC zelf zit rond de 0,02 m2 K/W, click PVC heb ik eens opgezocht dat zit op zo'n 0,04 en plavuizen ook op 0,02. Dus jij zal grofweg op 0,06 uitkomen, komt alleen een ondervloer bij, meer dan prima dus! Laminaat zelf (zonder ondervloer!) zit al op 0,07 ter vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

MooDyBLueS schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:20:
[...]

Voor het geleiden van warmte kan je bij elke vloer kijken naar de thermische weerstand. Het gaat niet eens om exact begrijpen wat de waardes precies betekenen, maar om onderling te vergelijken.

PVC heeft een van de lagere thermische weerstand waardes van alle vloeren, veel lager dan laminaat of echte houten vloeren, die eigenlijk niet geschikt te noemen zijn voor vloerverwarming.

Van Floorify kan ik het niet zo snel terugvinden, maar onze vloer (Therdex 7004 Herringbone, wat wel dryback is ipv click) heeft een thermische weerstand van 0,02 m2 K/W:
https://therdex.nl/wp-con...et_Herringbone-Series.pdf
Dit is zoals gezegd wel een die direct op de ondergrond gelijmd wordt. In ons geval: plavuizen, egalisatielaag, lijm, pvc. Plavuizen laten sowieso alles door, dus dat die ertussen zitten, maakt helemaal niks uit. Lekker laten liggen! Let er alleen op dat ze écht goed moeten liggen en zeker ook goed strak, want in hele oude huizen kan dat nog weleens scheef liggen en dat kan gaan werken op je vloer erboven.

Hier wordt eea uitgelegd:
https://www.vloerenland.com/blog/laminaat-en-vloerverwarming

TL;DR: Voor traditionele vloerverwarming is maximaal 0,13 m2 K/W het advies. Voor lage temp vloerverwarming 0,09 of nog iets lager.

Zoals gezegd: PVC zelf zit rond de 0,02 m2 K/W, click PVC heb ik eens opgezocht dat zit op zo'n 0,04 en plavuizen ook op 0,02. Dus jij zal grofweg op 0,06 uitkomen, komt alleen een ondervloer bij, meer dan prima dus! Laminaat zelf (zonder ondervloer!) zit al op 0,07 ter vergelijk.
Vloer ligt helemaal goed waterpas dus dat zal geen probleem opleveren! Dan ga ik snel bestellen.

CMJJKFE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Jan20 schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:40:
[...]

Vloer ligt helemaal goed waterpas dus dat zal geen probleem opleveren! Dan ga ik snel bestellen.
Ik weet 99,9% zeker dat je vloer niet waterpas ligt. ;)

Wat ik bedoel is: vrijwel geen enkele vloer, ook in nieuwbouw, ligt waterpas. Vaak wel strak egaal, wat met een eventuele egalisatielaag over een bestaande vloer ook bereikt wordt. En als je (onder)vloer egaal ligt, dan is dat voldoende om een andere vloer er overheen te leggen hoor, dus zal voor jou ook geen problemen opleveren, maar laat dat altijd even tijdens het inmeten beoordelen zou ik zeggen. Waterpas is echter een hele andere definitie en is ook niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

MooDyBLueS schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:19:
[...]

Ik weet 99,9% zeker dat je vloer niet waterpas ligt. ;)

Wat ik bedoel is: vrijwel geen enkele vloer, ook in nieuwbouw, ligt waterpas. Vaak wel strak egaal, wat met een eventuele egalisatielaag over een bestaande vloer ook bereikt wordt. En als je (onder)vloer egaal ligt, dan is dat voldoende om een andere vloer er overheen te leggen hoor, dus zal voor jou ook geen problemen opleveren, maar laat dat altijd even tijdens het inmeten beoordelen zou ik zeggen. Waterpas is echter een hele andere definitie en is ook niet nodig.
Fair point nee niet 100% waterpas maar geen dikke voegen etc die opgevangen moeten worden. Dus er komt sowieso een ondervloer onder maar wij hoeven geen ''grote'' hoogteverschillen op te vangen maar als wij lijm/plak PVC zouden nemen zou egaline idd noodzakelijk zijn en bij click een ondervloer.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:32
Wie heeft er ervaring met het schoonmaken van een pvc vloer met een elektrische dweil zoals de Karcher FC5?
Onze pvc vloer heeft een houtstructuur en in die naden gaat best snel vuil zitten wat je er met dweilen slecht uit krijgt zonder gelijk een hernia op te lopen :)

Nu dachten wij dat een elektrische dweil/vloerreiniger een oplossing zou zijn, maar ik weet niet in hoeverre dit goed is voor de vloer en of het echt zoveel makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-06 12:16
Wij zijn ook druk bezig met het research en vergelijkingsgedeelte voor een pvc-vloer.
Voor beneden lijkt dit goed gelukt te zijn. Hier gaan we voor een verlijmde visgraat vloer van Vivafloors nr. 6810. Eerst moet hier de vloerverwarming nog ingefreesd gaan worden. Als vervelende verrassing kwamen we erachter dat er al gedeeltelijk vloerverwarming is aangelegd als bijverwarming. Moeten nog gaan uitzoeken hoe we dit kunnen aanpakken (sleutel krijgen we pas in mei volgend jaar).

Voor boven is het ook een vervelend verhaal. Het huis is houtenskeletbouw en de ondergrond boven is dan ook van hout. Dit heeft tot gevolg dat bij verlijmen het enkel mogelijk is op een degelijke ondervloer. Jumpax á 20 euro per m2 wordt afgedaan als een goedkope optie. Fermacell platen zouden het moeten zijn. Deze erbij laten leggen zou 42,50 per m2 extra moeten gaan kosten. Voor 85 m2 is dat een behoorlijke extra kostenpost.
Click-pvc zijn de zaken waar wij zijn geweest niet razend enthousiast over.

Iemand hier ervaring met click-pvc op een houten vloer? Ben daar erg benieuwd naar.

Verder een extra moeilijkheid. We hebben een hoogteverschil tussen de kap op de garage en de rest van de bovenverdieping Zie bijgevoegde foto. Met verlijmen kan je dit strak laten overlopen. Met click-pvc gaat dat minder goed. Iemand hier een suggestie hoe dat mooi aangepakt kan worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWte-Fd1z8VnJbRXb7K9PJh2nG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqwcdaShod2vvPwIRdeGAi6n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-07 21:46
YoupDeBoer schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:09:
Wij zijn ook druk bezig met het research en vergelijkingsgedeelte voor een pvc-vloer.
Voor beneden lijkt dit goed gelukt te zijn. Hier gaan we voor een verlijmde visgraat vloer van Vivafloors nr. 6810. Eerst moet hier de vloerverwarming nog ingefreesd gaan worden. Als vervelende verrassing kwamen we erachter dat er al gedeeltelijk vloerverwarming is aangelegd als bijverwarming. Moeten nog gaan uitzoeken hoe we dit kunnen aanpakken (sleutel krijgen we pas in mei volgend jaar).

Voor boven is het ook een vervelend verhaal. Het huis is houtenskeletbouw en de ondergrond boven is dan ook van hout. Dit heeft tot gevolg dat bij verlijmen het enkel mogelijk is op een degelijke ondervloer. Jumpax á 20 euro per m2 wordt afgedaan als een goedkope optie. Fermacell platen zouden het moeten zijn. Deze erbij laten leggen zou 42,50 per m2 extra moeten gaan kosten. Voor 85 m2 is dat een behoorlijke extra kostenpost.

Iemand hier ervaring met click-pvc op een houten vloer? Ben daar erg benieuwd naar.

Verder een extra moeilijkheid. We hebben een hoogteverschil tussen de kap op de garage en de rest van de bovenverdieping Zie bijgevoegde foto. Met verlijmen kan je dit strak laten overlopen. Met click-pvc gaat dat minder goed. Iemand hier een suggestie hoe dat mooi aangepakt kan worden?

[Afbeelding]
Ik zou tegen de zijkant van die verhoging (hoe hoog is het? 20 cm?) een ''plint'' van 20.5 cm maken zodat je op die verhoging ook het PVC er mooi tegenaan kan leggen. Zie je de zijkanten van het PVC niet en loop je dat niet los en trap je het ook niet kapot. Wit aflakken en ziet er dan prima uit toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoupDeBoer
@Jannick1

Bedankt voor de suggestie! Zo stom dat we hier zelf niet aan gedacht hebben! Blijkbaar hebben we ons volledig blind gestaard op het idee om ook die rand met pvc te bekleden.
Door hier een MDF plaat tegenaan te maken, kun je ook de rand van het click-pvc er goed onder laten vallen, zodat je wel de 5 mm speling hebt, om de vloer zwevend te houden.

Wat is de ervaring met click-pvc op houten vloeren? Met eventueel een extra ondervloer eronder ligt het er wel strak genoeg in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 17:24
Met meerdere merken PVC (Moduleo, Ambiant en Therdex) zien we op stalen dat met zonlicht en er op kijkend vanuit een bepaalde hoek (een natuurlijke hoek, bijvoorbeeld staand vanuit keuken kijkend naar vloer vlakbij bij glazen pui), dat er niet zo'n mooi effect optreed door oplichten van het reliëf:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QJ3zM8M/20201206-115416.jpg

Terwijl vanuit andere hoek het er totaal niet zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DkV3KBm/20201208-232636.jpg

(drie verschillende vloeren van twee verschillende merken overigens)

Wij zijn vast niet de enigen die dit hebben gezien, maar ik ben benieuwd of het meevalt als de gehele vloer ligt, of dat we toch voor vloer zonder registered emboss moeten gaan.

Wat zijn de ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:28:
Met meerdere merken PVC (Moduleo, Ambiant en Therdex) zien we op stalen dat met zonlicht en er op kijkend vanuit een bepaalde hoek (een natuurlijke hoek, bijvoorbeeld staand vanuit keuken kijkend naar vloer vlakbij bij glazen pui), dat er niet zo'n mooi effect optreed door oplichten van het reliëf:

[Afbeelding]

Terwijl vanuit andere hoek het er totaal niet zo uit ziet:

[Afbeelding]

(drie verschillende vloeren van twee verschillende merken overigens)

Wij zijn vast niet de enigen die dit hebben gezien, maar ik ben benieuwd of het meevalt als de gehele vloer ligt, of dat we toch voor vloer zonder registered emboss moeten gaan.

Wat zijn de ervaringen hier?
Hier ligt Therdex 7004 Herringbone. Ja, het is pvc dus het relief ga je zien in zonlicht. Komt omdat de toplaag PU is en daaronder het geprinte patroon ligt. Daarom hebben wij ook bewust voor registered embossed gekozen, niet alle merken/reeksen zijn daarvan voorzien, dan zie je tenminste hetzelfde als relief en print die eronder zit.

Overigens zie je het bij ons niet zo heftig als jouw eerste foto doet overkomen, al is dat behoorlijk dichtbij genomen. Morgen (ik bedoel... vandaag :P) kan ik bij daglicht anders wel een foto maken hoe het er bij de schuifpui bijligt.

Wat mij persoonlijk juist opviel, maar juist wel een grappig effect geeft, is dat in de visgraat methode de stroken die van je af lopen anders reflecteren dan de stroken die naar je toe lopen. Zo zie je de ene net iets donkerder/minder reflecteren dan de andere. Maar alleen op echt zonnige dagen, die zijn helaas schaars de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Foto's zijn niet van dichtbij genomen maar gecropped zodat niet hele woonkamer op tweakers staat :P

Het is idd wel beter iig dan een willekeurig reliëf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-07 21:46
YoupDeBoer schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:21:
@Jannick1

Bedankt voor de suggestie! Zo stom dat we hier zelf niet aan gedacht hebben! Blijkbaar hebben we ons volledig blind gestaard op het idee om ook die rand met pvc te bekleden.
Door hier een MDF plaat tegenaan te maken, kun je ook de rand van het click-pvc er goed onder laten vallen, zodat je wel de 5 mm speling hebt, om de vloer zwevend te houden.

Wat is de ervaring met click-pvc op houten vloeren? Met eventueel een extra ondervloer eronder ligt het er wel strak genoeg in?
Zou persoonlijk geen kale mdf plaat doen gezien dit zachter is en je het randje snel kapot zou kunnen lopen! Denk dat multiplex of triplex hier een betere optie zou zijn.

Click pvc verder geen ervaring mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07 08:48
Ik heb zelf ongeveer een half jaar een pvc vloer van M-flor. Heel tevreden mee. Ik ben benieuwd wat jullie doen voor onderhoud. Ik ben aan het zoeken naar producten en zie nu op de M-flor site dat wordt geadviseerd om na het leggen al een PU-beschermlaag aan te brengen en daarna regelmatig schoonmaken met een cleaner en ook nog eens periodiek een polish laag aan te brengen. Wat voor onderhoud doen jullie aan je pvc vloer?

Ik deed altijd alleen stofzuigen en af en toe dweilen. Zie nu wel steeds meer doffe plekken ontstaan op de vloer. Wat werkt dan het beste?

[ Voor 14% gewijzigd door Droplollie op 12-12-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Droplollie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:08:
Ik heb zelf ongeveer een half jaar een pvc vloer van M-flor. Heel tevreden mee. Ik ben benieuwd wat jullie doen voor onderhoud. Ik ben aan het zoeken naar producten en zie nu op de M-flor site dat wordt geadviseerd om na het leggen al een PU-beschermlaag aan te brengen en daarna regelmatig schoonmaken met een cleaner en ook nog eens periodiek een polish laag aan te brengen. Wat voor onderhoud doen jullie aan je pvc vloer?

Ik deed altijd alleen stofzuigen en af en toe dweilen. Zie nu wel steeds meer doffe plekken ontstaan op de vloer. Wat werkt dan het beste?
Doffe plekken na een half jaar en toch heel tevreden? Die kan ik even niet met elkaar rijmen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
FirePuma142 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:14:
[...]

Doffe plekken na een half jaar en toch heel tevreden? Die kan ik even niet met elkaar rijmen.
Geen erge doffe plekken. En ik vermoed dat ik die eraf zijn zodra ik met een goed onderhoudsmiddel de vloer dweil. Ik denk dat ik dat tot nu te weinig heb gedaan. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik heb inmiddels een jaar of 5 een M-flor pvc vloer. In eerste instantie was ik er tevreden mee.

Echter hoe lang hoe meer, vooral op de plaatsen waar met stoelen wordt geschoven, ontstaan grote en kleine krassen en het geheel wordt daarmee aardig dof. Ik vind het één van de slechtste keuzes die ik heb gemaakt in dit interieur.

Een en ander zal ook te maken hebben met zand en haar wat hier wel eens wil rondzwerven (we hebben een langharige hond). Ook is het een zwarte tegel, met wat reliëf, waar je alles op ziet. Toch valt de slijt- en krasvastheid me best tegen.

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van een pvc vloer en/of het gebruiken als ondervloer om juist iets overheen te leggen? Gaat om plusminus 45 m2. De vloer die er ligt is verlijmd.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

YoupDeBoer schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:09:

[Afbeelding]
Ligt er echt oude vloerverwarming jaren 90? Wij hebben ook vloerverwarming als bijverwarming en hebben besloten deze niet te vervangen in overleg met de aannemer. Het vervangen is redelijk kostbaar en wij hadden vloerverwarming rond 2004-2005 deze was diffusiedicht en met nieuwe pomp/verdeler erop werkt die prima.

Wij gebruiken het niet als hoofdverwarming en de werking was naar huidige maatstaven nog goed. Kan je eventueel ook in overweging nemen.

Ik ben zelf afgestapt van click-pvc redelijk kostbaar en zaten toch wel nadelen aan. Vakman ingehuurd voor lijm-pvc.

[ Voor 25% gewijzigd door Jan20 op 12-12-2020 10:52 ]

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dropkikker schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:51:
Wie heeft er ervaring met het schoonmaken van een pvc vloer met een elektrische dweil zoals de Karcher FC5?
Onze pvc vloer heeft een houtstructuur en in die naden gaat best snel vuil zitten wat je er met dweilen slecht uit krijgt zonder gelijk een hernia op te lopen :)

Nu dachten wij dat een elektrische dweil/vloerreiniger een oplossing zou zijn, maar ik weet niet in hoeverre dit goed is voor de vloer en of het echt zoveel makkelijker gaat.
Gebruik hier de Karcher icm hun universele reiniger en ben daar zeer tevreden over. Geen overtollig water na het dweilen en de vloer is zo weer droog zonder strepen. Verder geen last meer van rugklachten na het dweilen, was voor mij de voornaamste reden van aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Laatst online: 02:32
@ebis Heb je dan de draadloze of bedrade versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@dropkikker De bedrade, de draadloze was nog niet beschikbaar op moment van aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JanHenk schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:49:
Ik heb inmiddels een jaar of 5 een M-flor pvc vloer. In eerste instantie was ik er tevreden mee.

Echter hoe lang hoe meer, vooral op de plaatsen waar met stoelen wordt geschoven, ontstaan grote en kleine krassen en het geheel wordt daarmee aardig dof. Ik vind het één van de slechtste keuzes die ik heb gemaakt in dit interieur.

Een en ander zal ook te maken hebben met zand en haar wat hier wel eens wil rondzwerven (we hebben een langharige hond). Ook is het een zwarte tegel, met wat reliëf, waar je alles op ziet. Toch valt de slijt- en krasvastheid me best tegen.

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van een pvc vloer en/of het gebruiken als ondervloer om juist iets overheen te leggen? Gaat om plusminus 45 m2. De vloer die er ligt is verlijmd.
Mijn moeder heeft wel eens wat pvc 'planken' laten vervangen. Dan verwarmen ze het pvc volgens mij met stoom met een soort föhn en een geleidende(?) plaat en dan komen ze los.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:08
Wij hebben een aantal maand terug een pvc vloer uitgezocht voor ons nog op te leveren nieuwbouwwoning. We gaan nu echter weer twijfelen over de te kiezen kleur. Wat vinden jullie ? Links of rechts? Visgraat of geen visgraat. Formaat plank met visgraat is 61x12. Anders wordt het 122x20.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPG91ruVSdwuDiBITk0fp3Vv09M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lg0htjHIYB8AZU32cMjBoin5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEO5-AVK4NcIip0GSiseuDyS7b8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPJxiehtQdNlIbpuetq2xclV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL-_345KRwbLnJCR9-EriJIdDe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7m7RWmia9YwOzYOOXfWDjnMN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqE3XHUQrfPhbiWNqA2Yk_Ppl0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3Nz3ZQD5Hpd49HIkLneeg0U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droplollie
JanHenk schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:49:

Heb je al geprobeerd het te behandelen met bijv. de polish van M-flor? Schijnt ook kleine krasjes wat weg te werken. Heb vanochtend mijn doffe plekken weggekregen met de cleaner van M-flor. Ziet er weer goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
@Jan20

Voor zover wij hebben begrepen ligt er inderdaad vloerverwarming in, als bijverwarming, gelijk gelegd tijdens de bouw van het huis in 1995.

Onze voorkeur neigt toch sterk naar het overstappen op volledige vloerverwarming.
Dat zal dus inhouden dat we de bestaande vloerverwarming eruit moeten gaan breken.
We zullen eens moeten zien welke extra kostenpost dit met zich mee gaat brengen.
Aangezien we heel veel werkzaamheden gaan laten uitvoeren in de woning wordt het toch nog puzzelen met het budget. Er zullen waarschijnlijk wel wat wensen gaan sneuvelen. Ik hoop alleen dat dit er niet één van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
@lonehitman

Iemand anders kan dat toch niet zo bepalen? Smaken verschillen en kiezen vanaf een foto, terwijl je de ruimte niet kent waar het in komt te liggen, welk meubilair erop komt...das niet te doen.

Maar goed, o.b.v. de 2 opties ga ik voor de rechter O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

lonehitman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:58:
Wij hebben een aantal maand terug een pvc vloer uitgezocht voor ons nog op te leveren nieuwbouwwoning. We gaan nu echter weer twijfelen over de te kiezen kleur. Wat vinden jullie ? Links of rechts? Visgraat of geen visgraat. Formaat plank met visgraat is 61x12. Anders wordt het 122x20.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar is echt heel weinig over te zeggen zonder te weten hoe de rest van je woning er uit ziet. Ook erg belangrijk om te weten hoe de lichtval in de woning is, een vloer die veel licht vangt zal er heel anders uit zien dan een vloer die dat niet doet. Daarnaast bepalen de meubels die er op staan ook hoe het effect van een vloer gaat zijn. Een crème stoffen bank met massief witte poten kan veel beter bij een bepaalde vloer passen dan een cognac leren bank op zwart stalen poten.

Ook het patroon, afhankelijk van de woning kan een visgraat wel of niet werken. Een visgraat patroon heeft ook een bepaalde uitstraling die niet in elke woning werkt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-07 21:13

Rival24

I'll Be Back

We zijn ons hier ook aan het oriënteren op een PVC vloer, en we hebben al een aantal offertes opgevraagd. We hebben nu al een aantal keer gezien dat de offerteprijs exclusief afkitten van de plint is. Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept maar waar hebben jullie voor gekozen? Wel of niet afkitten? Zo ja waarom wel/niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kevinn1992
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 09:59
In ons vorige huis hadden we de Therdex 3030 liggen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AugB-P09vHquwL1VKwhwfEFbIbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gt459ghi9YmaBmlifEEjqcQM.jpg?f=fotoalbum_large

Vorig jaar zijn we verhuisd naar een woning met een beige marmeren vloer... Niet helemaal onze smaak dus we hebben er een PVC vloer over heen laten leggen. Over de vorige vloer waren we zeer tevreden dus hebben we weer gekozen voor de Therdex 3000 serie, maar nu de 3020. Die is net een tint lichter.
We hebben hem in visgraat motief laten leggen en zijn zeer tevreden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oVUxyx6738f59rcbzaILKAV2Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zeJk7iPLUkpliZ8eGZtMhiK.jpg?f=fotoalbum_large

En ik heb de trap ook bekleed met dezelfde PVC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzJI2OB-TrSopBC9lpYcDBP3eH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgfhsislUKf9FnzTWCsndDRm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ook hier gaan we voor PVC. We gaan de hele begane grond verbouwen en de laminaatvloer vervangen voor PVC.
Keus staat nu op een Hongaarse punt van TFD 1616 of 1638. In de keuken een tegel van montinique 38215

Op de zolder gaan we ook bezig en daar wilden we zelf click PVC leggen. Nu kwamen we bij de Gamma de volgende tegen:
https://www.gamma.nl/asso...4v-groef-2-24m2/p/B151801

Afgezien van de reviews op de site alleen weinig over te vinden. Iemand ervaringen mee? Even de Gamma in voor een staaltje is er nu niet bij maar ze hebben tot het einde van het jaar wel 40% korting waardoor we ook de gare laminaatvloer op de 1e mee kunnen pakken.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
k0ewl schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:50:
Ook hier gaan we voor PVC. We gaan de hele begane grond verbouwen en de laminaatvloer vervangen voor PVC.
Keus staat nu op een Hongaarse punt van TFD 1616 of 1638. In de keuken een tegel van montinique 38215

Op de zolder gaan we ook bezig en daar wilden we zelf click PVC leggen. Nu kwamen we bij de Gamma de volgende tegen:
https://www.gamma.nl/asso...4v-groef-2-24m2/p/B151801

Afgezien van de reviews op de site alleen weinig over te vinden. Iemand ervaringen mee? Even de Gamma in voor een staaltje is er nu niet bij maar ze hebben tot het einde van het jaar wel 40% korting waardoor we ook de gare laminaatvloer op de 1e mee kunnen pakken.
Als je gaat verbouwen, investeer dan niet in studenten spul van een bouwmarkt en kijk naar kwalitatief goede merken zoals Quickstep, Coretec, Moduleo en Therdex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Zaphara schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:21:
[...]

Als je gaat verbouwen, investeer dan niet in studenten spul van een bouwmarkt en kijk naar kwalitatief goede merken zoals Quickstep, Coretec, Moduleo en Therdex.
Ik wil dat toch wel even wat nuanceren. Ondanks dat wij beneden voor Therdex hebben gekozen en het ook hebben laten leggen, hebben wij op de bovenverdieping bij de slaapkamers gewoon laminaat liggen. Daar is niks mis mee.

Wat de bouwmarkt (of Ikea) verkoopt is ook niet alleen maar troep. Ik heb een vriend die, in eerste instantie alleen en de laatste paar jaar met vriendin, al ik denk zo'n 10 jaar op Ikea laminaat leeft en dat ziet er nog prima uit. Maar goed, daar zijn verder geen kinderen of huisdieren en eenmaal thuis gaan de schoenen uit, ook van bezoek.

Kortom: het ligt volledig aan je situatie, gebruik en huishouden, waarbij ook huisdieren niet vergeten moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Nog even wat beter naar gekeken. De vloer bij de gamma is aan de hand van EAN code een vloer van Ambiant.

Voor de 1e en zolder naar mijn idee prima. Ga ook de trappen er mee doen maar zal nog wel even duren voordat het zover js. Eerst de dakkapellen er op, de muren er in en elektra en verwarming aanleggen.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:12
Ook wij gaan voor de begane grond voor een verlijmde PVC vloer. In het huis wat we kopen gaan we de begane grond renoveren met vloerverwarming. Na het topic te hebben doorgelezen komt vooral Therdex vaak voorbij, en lijkt men daar erg tevreden mee.

Voor we ons verliezen in de PVC rabbit hole vind ik het fijn om een goed merk als uitgangspunt te hebbn. Moduleo Impress kan ik volgens mij ook toevoegen aan dat lijstje. Ook Vivafloors lijkt interessant, maar heb in dit topic niet veel goede ervaringen gezien. Heeft iemand nog andere merken die interessant zijn voor een kwalitatief goede vloer? We zoeken een redelijk standaard eiken kleur, in planken gelegd, dus geen visgraat.

Kent iemand nog een goede vloerenboer die goede PVC merken heeft en die ook kan laten leggen, liefst inclusief egaliseren? In de omgeving van Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
CarpeVentum schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:42:
Kent iemand nog een goede vloerenboer die goede PVC merken heeft en die ook kan laten leggen, liefst inclusief egaliseren? In de omgeving van Rotterdam.
Als Barendrecht voor je aan te rijden is, is een bezoek aan ARPI aan te raden. Als alles een beetje meezit ga ik daar mijn vloer aankopen. Hoor vele goede ervaringen en ben ook zelf enige tijd geleden goed te woord gestaan in de winkel.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
A3-D schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:38:
[...]

Als Barendrecht voor je aan te rijden is, is een bezoek aan ARPI aan te raden. Als alles een beetje meezit ga ik daar mijn vloer aankopen. Hoor vele goede ervaringen en ben ook zelf enige tijd geleden goed te woord gestaan in de winkel.
Het huis staat in Barendrecht, dus dat is perfect ;) Bedankt, ik ga kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
Moet je in ieder geval wachten tot 19 januari :)

Wat ik zelf erg belangrijk vind is dat ze met een vaste vloerenlegger werken (Emiel). Daar hoor ik hele goede verhalen over. Het eindresultaat is het belangrijkste imho. In welke wijk ga je wonen by the way?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52
Wij zijn ook op zoek naar een PVC vloer op onze huidige tegel vloer met vloerverwarming. Hierbij kwamen wij de coretec naturals forest visgraad vloer tegen en deze vinden we er heel mooi uit zien. Met de matte look en 4 groeven ziet het er bijna echt uit. Maar dit is een best dikke vloer met een isolatiewaarde van 0,1009 (m2 K/W).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aTMknB2ivfiTrLnuAGVWbYHf4E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1hwSxgqHlvGBMW52YMutIBKc.jpg?f=user_large
Zijn er alternatieve vloeren die ook zo'n natuurlijke houtlook hebben met 4 groeven en die te lijmen zijn? Of is de verwachting dat de effecten van zo'n vloer op de vloerverwarming wel mee valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:29
gnaggnag schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:22:
Zijn er alternatieve vloeren die ook zo'n natuurlijke houtlook hebben met 4 groeven en die te lijmen zijn? Of is de verwachting dat de effecten van zo'n vloer op de vloerverwarming wel mee valt?
Je aanvoertemperatuur moet omhoog (t.o.v. tegels). Bij stoken met een CV-ketel niet zo'n punt, in geval van een warmtepomp gaat het ten koste van je COP.
Handige site om een en ander uit te rekenen:
http://www.garagebau.de/rechner/fusbodenheizung#res

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Pff we komen er echt niet uit qua vloer. Meeste Therdex, Ambiant, Moduleo vloeren hebben vanuit kijkhoek dat je er recht op kijkt en ligging in lijn met ramen een verschrikkelijk effect met weerkaatsing licht op de embossed structuur:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X757279/20210109-120234.jpg

Als ik de planken 90 graden draai en het haaks op de ramen leg dan verdwijnt dat effect bijna geheel (ook als je vanuit andere hoek weer er op kijkt)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7nYm7WR/20210109-115246.jpg

Maar op dat na is qua structuur juist beter om recht op het raam te leggen ipv dwars.

Ik vind het vreemd dat ik zo weinig mensen hier hoor over dit effect terwijl wij het bij de bekende merken op meerdere uitvoeringen zien. Hoewel aantal gedeelde ervaringen ook wel meevalt nog, dus.. iemand die ook met dit in dubio zat? Hoe pakte het uit en hoe gelegd?

Doet ons ook twijfelen om wellicht toch te gaan voor visgraat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Hertog_Martin Klopt helemaal wat je zegt. Wij hebben Therdex 7004 Herringbone en de twee verschillende rijen visgraat (er loopt om en om een rij van je weg en een naar je toe) geven duidelijk een ander effect met de zon erop. De ene is wat matter dan de ander. En ja, die structuur zie je omdat het embossed is, maar zoals je bovenste foto zie je zeker niet over je hele vloer. Het zal er per situatie natuurlijk aan liggen, maar in mijn ervaring zie je ca. 1 m2 die dat effect geeft, de rest niet, doordat de hoek van de zon en je eigen kijkhoek alweer anders zijn. Je hebt dus wel een worst-case-scenario gefotografeerd.

Anderzijds: als je denkt dat dit je erg gaat storen, is pvc wellicht niks voor je.

Wij vinden het feit dat sommige merken een emboss hebben die niet overeenkomt met het onderliggen patroon veel kwalijker. Therdex (en diverse anderen) bieden tenminste registered embossed. Pvc is en blijft 'nephout', maar wel amper de nadelen van echt hout, terwijl je wel voor een groot deel die uitstraling krijgt. Een perfecte vloer bestaat niet, zijn wij ook achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
We hebben haast geen andere optie dan pvc en oppervlakte vloeren op afbeelding is al bijna 2m2 waarbij we ook wat verschoven hebben naar voren en achter en effect bleef. Idd wel bv alleen zo vanuit keuken gezien maar toch.

Wellicht dat met visgraat het toch minder storend is. Als showrooms weer open gaan even grote staal daarvan meenemen.

Dat perfecte vloer niet bestaat concluderen wij ook na twintig stalen haha.

En je weet pas welke vloer je echt hebt als ie helemaal ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 18:44

TommyGun

Stik er maar in!

@Hertog_Martin dat effect vind ik inderdaad ook nadelig. Er zijn wel types waarbij het niet zichtbaar / veel minder is maar met nog hogere prijzen. Ik denk niet dat wij nog een keer voor PVC kiezen. Zeker "in de breedte" (juist door die structuur?) krasgevoeliger dan gedacht.

"Nadelig" aan ons appartement is wellicht de grote hoeveelheid ramen die van vloer tot plafond lopen en je dus veel strijklicht hebt. Dan valt alles heel erg op (helaas).

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 10-01-2021 01:45 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Hertog_Martin Snap je punt helemaal. Weet niet waar je woont en bereid bent naartoe te rijden, maar wij hebben in en rondom Flevoland (Dronten, Kampen, Nunspeet, etc) rondgekeken. Daar zitten aardig wat (hele) grote winkels die grote stukken vloer hebben liggen. Twee voorbeelden die ik nog uit mijn hoofd weet: Vloerloods in Kampen en Knulst Vloeren in Nunspeet. Vloerloods is sowieso een aanrader omdat ze van meerdere merken wel zo'n 10m2 hebben liggen.

Voor ons waren die ca. 1 uur rijden, maar prima te combineren met een aantal zaken in de buurt en tussendoor even ergens lunchen. In Kampen zitten er meerdere, niet allemaal met grote stukken vloer overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
TommyGun schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:43:
@Hertog_Martin dat effect vind ik inderdaad ook nadelig. Er zijn wel types waarbij het niet zichtbaar / veel minder is maar met nog hogere prijzen. Ik denk niet dat wij nog een keer voor PVC kiezen. Zeker "in de breedte" (juist door die structuur?) krasgevoeliger dan gedacht.

"Nadelig" aan ons appartement is wellicht de grote hoeveelheid ramen die van vloer tot plafond lopen en je dus veel strijklicht hebt. Dan valt alles heel erg op (helaas).
Welke types zijn dat?

Wij hebben hetzelfde, hele gevel is glas van vloer tot een plafond van bijna vier meter hoog.

Online lees ik dat in de lengte leggen juist gunstig zou moeten zijn qua lichtval maar wellicht dan toch in de breedte of diagonaal. Als we toch voor lange planken pvc kiezen.

@MooDyBLueS thanks voor de tips, hopelijk kunnen we daar nog heen voordat we echt moeten kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hertog_Martin op 10-01-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 18:44

TommyGun

Stik er maar in!

Hertog_Martin schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:13:
[...]

Welke types zijn dat?

Wij hebben hetzelfde, hele gevel is glas van vloer tot een plafond van bijna vier meter hoog.

Online lees ik dat in de lengte leggen juist gunstig zou moeten zijn qua lichtval maar wellicht dan toch in de breedte of diagonaal. Als we toch voor lange planken pvc kiezen.

@MooDyBLueS thanks voor de tips, hopelijk kunnen we daar nog heen voordat we echt moeten kiezen.
Sorry, weet ik niet meer. Heb ze toen echter wel gezien bij BestFloors in Beuningen

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Nou, het wordt een heel gedoe om met gesloten winkels een vloer uit te zoeken... Ik hoop dat we nog voldoende tijd hebben zodra de winkels weer open gaan om de vloer eind maart te leggen. Meer dan hopen is het niet. Heb inmiddels wel bij Therdex en Moduleo samples besteld, maar wil ook nog kijken naar Coretec en Gerflor, maar de series en mogelijkheden zijn ook daar eindeloos. Al lijkt de Gerflor Virtuo 55 Sunny Light een goede optie; qua kleur moet zoiets het worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETRv-iiRAyOm2ARLyMMD7HSN8Kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45Z2J1HR03v0z1vFfSoAEr7k.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nu samples besteld van de Therdex 15011, 15012 en 15041. Van Moduleo de Impress & Impress XL Laurel Oak 51229, 51824, 51282, 51332 en Sierra Oak 58226 en 58346. Verder kijken we nog naar de Hebeta Charente XL Licht Eiken en de Ambiant Robusto Natural Oak.

Als mensen nog tips hebben in de range van deze (volgens mij hele doorsnee tint die we zoeken) in een goede kwaliteit binnen één van deze merken houd ik me aanbevolen.

[ Voor 22% gewijzigd door CarpeVentum op 15-01-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 07:38
@CarpeVentum kun je die stalen kosteloos bestellen? Ik kan bijvoorbeeld bij Therdex stalen in de winkelmand leggen maar er staat nergens een prijs.
Voor ons wordt het ook spannend met gesloten winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Wij zijn ook op zoek naar een PVC vloer op onze huidige tegel vloer met vloerverwarming. Hierbij kwamen wij de coretec naturals forest visgraad vloer tegen en deze vinden we er heel mooi uit zien. Met de matte look en 4 groeven ziet het er bijna echt uit. Maar dit is een best dikke vloer met een isolatiewaarde van 0,1009 (m2 K/W).
[Afbeelding]
Heb je al geinformeerd ? Ik vind het ook wel een mooie vloer maar wij hebben ook vloerverwarming in ons nieuwe huis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:56
Sommige winkels komen ook aan huis. Na positieve ervaringen van een mede-tweaker hadden wij een afspraak gemaakt met Knulst Vloeren in Nunspeet, en die kwam met een busje met samples op fllink formaat langs. Zo hebben we die op de grond kunnen neerleggen en kunnen kiezen. Denk niet dat we die op basis van kleine samples hadden gekozen, want die heb ik nu in huis en ziet er toch anders uit. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Therdex 6043 visgraat beneden, en Therdex 2020 op de overige verdiepingen.

Stalen kun je op de Therdex site inderdaad kosteloos bestellen. Hebben wij ook gedaan.

@CarpeVentum Het was voor Knulst al puzzelen om ons eind april / begin mei in te plannen, dus tenzij je zelf iemand vindt of een minder druk bedrijf vrees ik wel dat je je verwachtingen moet bijstellen..

[ Voor 5% gewijzigd door lizard87 op 16-01-2021 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Het is heel bijzonder, maar we hebben vandaag een vloer uitgezocht. We konden bij een bedrijf dat Therdex levert een ‘kantoorafspraak’ maken om wat vloeren te bekijken en te vergelijken. Ze hadden ook nog andere merken maar vonden die van Therdex wel het mooist.

Keuze is voor ons gevallen op de 12041. Dat is de planken variant van de 6041.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:35
[Afbeelding]
Ik ben deze aan het leggen op zolder maar dan met click verbinding, 1 van de 2 kamers aan. Het is echt veel werk, ik vind het leuk om te doen maar verkijk je er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Wimploo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:38:
[...]

Ik ben deze aan het leggen op zolder maar dan met click verbinding, 1 van de 2 kamers aan. Het is echt veel werk, ik vind het leuk om te doen maar verkijk je er niet op.
Heb je ook vloerverwarming? En vind je klik niet een nadeel dat je geen stukken kan vervangen zoals met verlijmd pvc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:35
Nee geen vloerverwarming op zolder, mwa geen idee of ik het een nadeel vind. Ik heb geen vloer verwarming dus ik zag geen meerwaarde van een gelijmde vloer. Plus met click pvc zit er ook nog een isolerende ondervloer in wat ik wel belangrijk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Wij zijn van plan om de PVC vloer door te leggen in de WC, maar ik krijg het idee dat dat geen goed idee is. De mat van de voordeur loopt namelijk tot halverwege de deur naar de wc, waardoor je het zou moeten afwerken met 2 profielen; aan de kopse kant en aan de zijkant. Maar dat lijkt misschien toch niet erg fraai, omdat je dan het effect van het doorlopen juist niet hebt. Wordt dan misschien toch tegels leggen in de WC. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4ZepSAIn0jgu0PmFEhuUQ6uz10=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hp8iH1GoLxnuGi4PwrJJE0Qd.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
CarpeVentum schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:38:
Wij zijn van plan om de PVC vloer door te leggen in de WC, maar ik krijg het idee dat dat geen goed idee is. De mat van de voordeur loopt namelijk tot halverwege de deur naar de wc, waardoor je het zou moeten afwerken met 2 profielen; aan de kopse kant en aan de zijkant. Maar dat lijkt misschien toch niet erg fraai, omdat je dan het effect van het doorlopen juist niet hebt. Wordt dan misschien toch tegels leggen in de WC. Wat denken jullie?

[Afbeelding]
Wij hebben een bestaande woning gekocht en ziet er qua opzet van wc/hal exact uit zoals jij deelt. Hier lagen al tegels, in 2 soorten namelijk grote 50x50cm tegels overal en in de wc kleinere 25x25cm tegels. Daarbij een zwarte dorpel onder de wc-deur om de twee te scheiden. Wij hebben ervoor gekozen om de wc te laten voor wat het is, de tegels komen qua kleur enigszins in de buurt van de Therdex 7004 pvc vloer die er bij ons ligt en zoals je min of meer al zegt zijn tegels toch het beste voor plekken zoals een wc of badkamer.

Daarnaast hebben wij er bewust voor gekozen (door de situatie die jij ook hebt) om het pvc tot aan de deur door te laten lopen en er een losse droogloopmat op maat gesneden bovenop te leggen. Een ingelegde mat leek ons minder fraai, wat ook weer komt omdat er bij ons al tegels onder lagen en als je de mat weg zou halen zie je die zitten. Dat doe je niet dagelijks of überhaupt zomaar, maar het idee alleen al vonden wij allebei niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
MooDyBLueS schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Daarnaast hebben wij er bewust voor gekozen (door de situatie die jij ook hebt) om het pvc tot aan de deur door te laten lopen en er een losse droogloopmat op maat gesneden bovenop te leggen. Een ingelegde mat leek ons minder fraai, wat ook weer komt omdat er bij ons al tegels onder lagen en als je de mat weg zou halen zie je die zitten. Dat doe je niet dagelijks of überhaupt zomaar, maar het idee alleen al vonden wij allebei niet fijn.
Goed om te weten! Bij ons zit er een luik onder de mat, dus dan vinden we het in-leggen wel mooier. Niet dat daar veel te doen is, maar daar wil je misschien nog bij kunnen. Dan wordt het toch nog tegels uitzoeken...! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:06
CarpeVentum schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:56:
Nou, het wordt een heel gedoe om met gesloten winkels een vloer uit te zoeken... Ik hoop dat we nog voldoende tijd hebben zodra de winkels weer open gaan om de vloer eind maart te leggen. Meer dan hopen is het niet. Heb inmiddels wel bij Therdex en Moduleo samples besteld, maar wil ook nog kijken naar Coretec en Gerflor, maar de series en mogelijkheden zijn ook daar eindeloos. Al lijkt de Gerflor Virtuo 55 Sunny Light een goede optie; qua kleur moet zoiets het worden:

[Afbeelding]

Heb nu samples besteld van de Therdex 15011, 15012 en 15041. Van Moduleo de Impress & Impress XL Laurel Oak 51229, 51824, 51282, 51332 en Sierra Oak 58226 en 58346. Verder kijken we nog naar de Hebeta Charente XL Licht Eiken en de Ambiant Robusto Natural Oak.

Als mensen nog tips hebben in de range van deze (volgens mij hele doorsnee tint die we zoeken) in een goede kwaliteit binnen één van deze merken houd ik me aanbevolen.
Herkenbare situatie! Zo goed als niets is te bezichtigen en sowieso is het al lastig om een winkel te vinden waarin meer dan een plankje of 2 te vinden zijn.

Bij ons ligt de twijfel bij Moduleo op de 51329 en de 51282 met een lichte voorkeur naar de 51282 omdat deze net wat meer hout aandoet. Het meest lastige is dat de stalen qua kleur/warmte totaal niet lijken op welke afbeelding online dan ook (op alle mogelijke apparaten in huis bekeken :) )
Therdex komt van de week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Boel-Shit schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Herkenbare situatie! Zo goed als niets is te bezichtigen en sowieso is het al lastig om een winkel te vinden waarin meer dan een plankje of 2 te vinden zijn.

Bij ons ligt de twijfel bij Moduleo op de 51329 en de 51282 met een lichte voorkeur naar de 51282 omdat deze net wat meer hout aandoet. Het meest lastige is dat de stalen qua kleur/warmte totaal niet lijken op welke afbeelding online dan ook (op alle mogelijke apparaten in huis bekeken :) )
Therdex komt van de week binnen.
Plankje of 2? Ik weet niet of je dit sarcastisch bedoelt of letterlijk, maar vrijwel elke winkel heeft sowieso een staal van 1,5m2 en best veel winkels (zelfs een kleine mFlor winkel in Weesp kan ik me nog herinneren) hebben stukken van 10m2 of groter op hun eigen vloer liggen. Ik denk dat je pech hebt gehad met de winkels die je hebt bezocht.

Tip: bezoek (op afspraak, of wanneer het weer kan) de 100% vloerenwinkels, degenen die het erbij doen zoals een Decorette hebben inderdaad amper iets (maar ook wel de genoemde stalen van 1,5m2). En wees ook bereid daar wat verder voor te rijden, eerder gaf ik iemand anders al aan dat we aan de rand van Flevoland veel winkels hebben gevonden met een grote ruimte en veel uitgestalde cq. op de vloer gelegde stukken. Midden in Amsterdam of Utrecht tref je die sowieso niet, evenals een Villa Arena of meeste meubelboulevards in onze ervaring.

Tip 2: als je twijfel tussen 2 merken/kleuren zit, zou ik op meerdere plekken online wat stalen in die kleur bestellen. Wij twijfelden tussen 7004 en 7005 van. Therdex, van beide kon ik er 4 bij Therdex bestellen, meeste andere zaken houden het bij 1 of 2. Ok, ik ben destijds ook fysiek nog winkels afgeweest, dat scheelt wel, maar uiteindelijk had ik 10 stalen van elk. Daar kan je mooi mee spelen én krijg je de verschillende planken door elkaar (meestal zijn er ca. 7/8 unieke planken per vloersoort). En al die stalen heb ik uiteindelijk aan de winkel van onze keuze teruggegeven, kunnen zij ze weer voor de volgende klant gebruiken. Ze waren er oprecht blij mee en aangezien het toch een plasticsoort is, was simpelweg weggooien voor ons geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:06
@MooDyBLueS Bedankt voor de tips! We hebben inderdaad al een aantal extra stalen besteld om een beter beeld te krijgen. De 2 plankjes opmerking was licht sarcastisch bedoeld. Op e.o.a. manier vinden wij het erg lastig om van de stalen (ook de grotere) een goed beeld te krijgen plus dat het voor het nieuwe huis is en daar ook nog geen duidelijk beeld van is.
En het kan best dat we wat pech hebben gehad met de winkels, ook de grotere trouwens, die net niet de vloeren van onze keuze in grotere oppervlakte hebben liggen. We gaan het zoekgebied vergroten en kijken waar we terecht kunnen op afspraak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:37
k0ewl schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:05:
Nog even wat beter naar gekeken. De vloer bij de gamma is aan de hand van EAN code een vloer van Ambiant.

Voor de 1e en zolder naar mijn idee prima. Ga ook de trappen er mee doen maar zal nog wel even duren voordat het zover js. Eerst de dakkapellen er op, de muren er in en elektra en verwarming aanleggen.
Waar zie jij de ean code? Ik zit er ook aan te denken om deze vloer te gebruiken voor de 1e en de zolder.
Beneden komt straks Ambiant te liggen. Als dit inderdaad ook ambiant is dan heb ik er wel vertrouwen in op zich. Alleen beetje jammer dat je het niet in het echt kunt zien nu. Maar goed ik kan altijd een los pak aanschaffen eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
[Afbeelding]
Ik heb vandaag de vloer in het echt gezien en het ziet er prachtig uit. Volgens de verkoper kan het ook met vloerverwarming en ik lees ook op internet dat dat geen probleem is (omdat er kurk ondervloer wordt gebruikt wat warmte geleid).

Denken jullie dat het veel verschil gaat maken in vergelijking met plak pvc ?

Ik zie dat de Therdex plak pvc een waarde heeft van 0,02 m2 k/w en de Coretec 0,1009 (m2 K/W).

We hebben ook gekeken naar de Therdex 6041 vloer maar die is wel een stuk minder dan de Coretec.

@Edit :

Ik lees het volgende :
Als stelregel in de praktijk wordt aangegeven dat een vloer geschikt is voor vloerverwarming als hoofdverwarming, als deze Rc waarde maximaal 0,14 m²K/W bedraagt.
https://meneervloer.nl/me...loer-voor-vloerverwarming

Dat zou de Coretec vloer dus geschikt maken voor vloerverwarming.

[ Voor 14% gewijzigd door vortexnl1982 op 20-01-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k0ewl
Nielzsche schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:59:
[...]

Waar zie jij de ean code? Ik zit er ook aan te denken om deze vloer te gebruiken voor de 1e en de zolder.
Beneden komt straks Ambiant te liggen. Als dit inderdaad ook ambiant is dan heb ik er wel vertrouwen in op zich. Alleen beetje jammer dat je het niet in het echt kunt zien nu. Maar goed ik kan altijd een los pak aanschaffen eerst.
Als je de pagina opent en dan de source bekijkt van de pagina en zoekt op "EAN":
code:
1
data-ean="8717003390107">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-06 16:56
maurice_l schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:05:
In elk geval geen click PVC nemen.
Voor keuken wat toch een dagelijkse leefruimte is zou ik ook geen click PVC nemen, tenzij je iemand bent die toch graag na enige jaren (neem 5 jaar) zou willen wisselen.

Zelf onlangs op mijn bergzolder click PVC gebruikt, gewoon een degelijk vloertje, niet al te duur.
Dus ik zou het niet geheel afschrijven als vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
J_aimy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Voor keuken wat toch een dagelijkse leefruimte is zou ik ook geen click PVC nemen, tenzij je iemand bent die toch graag na enige jaren (neem 5 jaar) zou willen wisselen.

Zelf onlangs op mijn bergzolder click PVC gebruikt, gewoon een degelijk vloertje, niet al te duur.
Dus ik zou het niet geheel afschrijven als vloer.
Waarom geen click pvc dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-06 16:56
Voor de keuken, net zoals woonkamer etc (ik heb namelijk een open keuken) kies ik toch wel voor tegels.
Ik heb een collega die heeft PVC en heef een glas laten vallen, denkend alles goed opgeruimd te hebben maar met verschuiven van de bank toch nog enige krassen overgehouden.
Ik heb hier met tegels toch flink wat minder last van.

Verder op click PVC of andere PVC geen opmerkingen, enkel zie ik dit eerder voor bovenverdiepingen langer houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ik zit toch weer te twijfelen over de Coretec vloer. LaminaatXXL was niet zo enthousiast over de vloer i.c.m. vloerverwarming (als enige verwarming)... Plak pvc is natuurlijk beter maar ga ik het merken ?

Ik lees ook over vloerkoeling :

"Deze waarde mag bij gebruik van vloerverwarming als hoofdverwarming maximaal 0,14 m²K/W zijn. In geval van vloerkoeling mag deze waarde niet meer bedragen dan 0,09 m²K/W."

Waarmee de Coretec vloer eigenlijk niet zo handig is ivm 0,1009 (m2 K/W).

[ Voor 41% gewijzigd door vortexnl1982 op 21-01-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 14:51
Naar aanleiding van de positieve ervaringen met Therdex in dit topic heb ik ook enkele stalen besteld. Op zich ziet het er prima uit (lastig te beoordelen aan de hand van één plank), maar er zit wat opvallend reliëf in. Op zich volgt de print de nerven en noesten, maar als je hier aan de rechterkant kijkt zitten er ook wat deukjes in. Mijn vraag is: hoort dit, of is dit beschadigd bij het versturen? Volgens de verkoper hoort het, maar ben benieuwd wat jullie ervaring is.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3c4083dyJyOZ4ZGvorDmd7sg9JRVDaNv3-fxEyaC5d4htyckAH0LVSK18GdsnV7_Mw0WflB2XwT6RBkqb4tGGE8JgJrnQADwQNAqwz8PgnLpovrrNx_amVHFZn2j2AO7cq3K2VHUJ3nnqU5ndFWDQU7vg=w443-h966-no?authuser=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasmeijer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-04 11:24
Vraagje, is een pvc vloer zonder vloer warming vergeleken met laminaat + onderrvloer juist niet kouder/minder isolerend omdat je die rechtstreeks op beton (met egaline) legt?

Wij zijn aan het twijfelen tussen pvc en laminaat visgraat. Scheelt toch ongeveer €1000,- in kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
Brinta schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:43:
Naar aanleiding van de positieve ervaringen met Therdex in dit topic heb ik ook enkele stalen besteld. Op zich ziet het er prima uit (lastig te beoordelen aan de hand van één plank), maar er zit wat opvallend reliëf in. Op zich volgt de print de nerven en noesten, maar als je hier aan de rechterkant kijkt zitten er ook wat deukjes in. Mijn vraag is: hoort dit, of is dit beschadigd bij het versturen? Volgens de verkoper hoort het, maar ben benieuwd wat jullie ervaring is.

[Afbeelding]
Dat hoort zo, jij bedoelt die korte "horizontale" stukjes neem ik aan, die dwars op de nerf lopen? Heb dat bij meerdere merken gezien, vind dat zelf ook minder mooi. Wij zijn uiteindelijk voor Ambiant gegaan. Ik vermoed dat wij deze plank van Therdex ook bekeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 14:51
Nielzsche schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Dat hoort zo, jij bedoelt die korte "horizontale" stukjes neem ik aan, die dwars op de nerf lopen? Heb dat bij meerdere merken gezien, vind dat zelf ook minder mooi. Wij zijn uiteindelijk voor Ambiant gegaan. Ik vermoed dat wij deze plank van Therdex ook bekeken hebben.
Jep, die bedoelde ik. Wij vinden het ook niet mooi, dan liever geen reliëf. ;)

Bedankt voor de tip voor Ambiant, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:34
@Nielzsche Welke vloer hebben jullie precies gekozen? Ik vind Ambiant Marquant Collection Eiken Licht Naturel erg mooi, maar dat is een laminaat vloer ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielzsche
Possible schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:34:
@Nielzsche Welke vloer hebben jullie precies gekozen? Ik vind Ambiant Marquant Collection Eiken Licht Naturel erg mooi, maar dat is een laminaat vloer ?
De Ambiant Avanto Natural 4503 hebben wij gekozen. Andere optie was de 1504X serie van deze: https://therdex.nl/product/original-series/

Maar qua kleur/patroon vonden we de Ambiant toch mooier uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
Ik heb ook een nieuwe pvc vloer besteld (Therdex haringbotje 7001) en dit komt over een natuursteen vloer (travertijn) met bestaande vloerverwarming.. Daar komt eerst nog een egalisatie laag van 3mm overheen.

Vraag:
Ik begreep dat er een verwarmingsprotocol is die je moet uitvoeren alvorens de vloer eroverheen komt. Is dit voor de egalisatie laag? Of kan ik dit negeren gezien de vloerverwarming er al jaren in ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 07:38
Kun je van Ambiant ook ergens stalen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Grasmeijer schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:02:
Vraagje, is een pvc vloer zonder vloer warming vergeleken met laminaat + onderrvloer juist niet kouder/minder isolerend omdat je die rechtstreeks op beton (met egaline) legt?

Wij zijn aan het twijfelen tussen pvc en laminaat visgraat. Scheelt toch ongeveer €1000,- in kosten.
Heb er geen onderzoek naar gedaan maar je redenatie klinkt aannemelijk. Als ik echter google lees ik toch ook het volgende:

https://www.mflorshop.nl/...ld%20tegels%20of%20steen.
Een PVC-vloer past zich uitstekend aan aan de temperatuur in de woning, dus u heeft, ook zonder vloerverwarming, nooit meer last van koude voeten.

https://floer.nl/de-versc...-laminaat-en-pvc-vloeren/
Zelfs zonder vloerverwarming voelt PVC warm aan. Nooit meer koude voetjes!

Dus misschien valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik wil graag een kier afkitten tussen onze PVC-vloer en de schuifpui, die van een soort gelakt metaal is. Wat voor kit kan ik hier het beste voor kiezen? Die schuifpui werkt wel een beetje dus acrylaatkit valt al af; zou siliconenkit hier gewoon op moeten hechten, of zelfs sanitairkit? Ik hoef het niet over te schilderen en wat mij betreft hoe elastischer en dichter, hoe beter..

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasmeijer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-04 11:24
evleerdam schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Heb er geen onderzoek naar gedaan maar je redenatie klinkt aannemelijk. Als ik echter google lees ik toch ook het volgende:

https://www.mflorshop.nl/...ld%20tegels%20of%20steen.
Een PVC-vloer past zich uitstekend aan aan de temperatuur in de woning, dus u heeft, ook zonder vloerverwarming, nooit meer last van koude voeten.

https://floer.nl/de-versc...-laminaat-en-pvc-vloeren/
Zelfs zonder vloerverwarming voelt PVC warm aan. Nooit meer koude voetjes!

Dus misschien valt het wel mee?
Dankje! Die had ik zelf ook gevonden, ik kon er verder bijzonder weinig over vinden. Twijfel nog steeds erg tussen pvc en laminaat in visgraat, er is/komt geen vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Ik heb hier een moduleo layred samen met de vriendin gelegd,bovenop een bestaande parketvloer, woonkamer met open keuken.
Click-pvc goed in elkaar tikken en het is waterdicht.
Zeer goed op maat te snijden/breken.
Ook de dikke peer met een houtblaadje knort er goed door heen.
Aangezien de muren niet evenwijdig liepen moest er een klein randje bij van 6 tot 14mm.
Insnijden, vast zetten in de workmate en met een waterpomptang afscheuren.

Vloer ligt er mooi in.
Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste