Ik heb via een vloerenzaak stalen opgestuurd gekregen. Ik ga voor de Ambiant VT wonen herringbone natural.mister_S schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:10:
Kun je van Ambiant ook ergens stalen bestellen?
Heb zelf 2 maanden geleden Moduleo layred gelegd. Prima combinatie met vloerverwarming. Is een hele bonte vloer, met bijna geen dezelfde planken. Heb nog paar pakken over, als er nog zijn die het willen testen of proberen pm me maar. Regio zuid Holland.
:strip_exif()/f/image/WN4BNK1uLuNzqN4OsR5T73fh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WN4BNK1uLuNzqN4OsR5T73fh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ntfIKg79TL4rMLUguj1mhkTi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door GekkeGerrit83 op 24-01-2021 11:31 ]
Ook in wildverband gelegd?GekkeGerrit83 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:30:
Heb zelf 2 maanden geleden Moduleo layred gelegd. Prima combinatie met vloerverwarming. Is een hele bonte vloer, met bijna geen dezelfde planken. Heb nog paar pakken over, als er nog zijn die het willen testen of proberen pm me maar. Regio zuid Holland.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie dat de 6032 de visgraat variant is van de 3020 in 60x15 variant. Bewuste keuze om de grotere plank in visgraat te leggen?Kevinn1992 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:39:
In ons vorige huis hadden we de Therdex 3030 liggen
[Afbeelding]
Vorig jaar zijn we verhuisd naar een woning met een beige marmeren vloer... Niet helemaal onze smaak dus we hebben er een PVC vloer over heen laten leggen. Over de vorige vloer waren we zeer tevreden dus hebben we weer gekozen voor de Therdex 3000 serie, maar nu de 3020. Die is net een tint lichter.
We hebben hem in visgraat motief laten leggen en zijn zeer tevreden!
[Afbeelding]
En ik heb de trap ook bekleed met dezelfde PVC.
[Afbeelding]
@GekkeGerrit83 komt op de foto erg druk over. Is dat in het echt zo?
Iemand bekend met het merk Oscar ?
Wij vinden dit een mooie vloer qua kleur:
https://stilefloors.nl/visgraat-pvc-oscar-beige-eiken/
En is 70 euro per m2 inclusief vloer tegenwoordig een normale prijs om in visgraat te leggen?
En is 70 euro per m2 inclusief vloer tegenwoordig een normale prijs om in visgraat te leggen?
[ Voor 26% gewijzigd door Possible op 28-01-2021 21:25 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Niet zoals de foto doet vermoeden! Lastig om het goed op de foto te krijgen zoals het daadwerkelijk is.mister_S schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:41:
@GekkeGerrit83 komt op de foto erg druk over. Is dat in het echt zo?
Maar hij is wel wat drukker dan normaal! Aangezien we alles in huis strak hebben, veel wit, mocht van ons de vloer er wel uit springen. De vraag is ons al enkele keren gesteld, is het echt hout
Ik weet niet hoe dat bij andere merken is, maar we hebben 25 pakken gelegd, en er zijn geen 2 dezelfde planken te vinden!
Lijkt me gewoon een huismerk. 70e is een redelijk normale prijs verder.Possible schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:12:
Voor +/- €5 minder per m2 moet het ook lukken. Onze Therdexvloer wordt voor €65,50 per m2 gelegd. Onze Hoomline voor €62,50. Die laatste is in visgraat. Hoomline Ambassador 55 Ontario. Lijkt ontzettend op die Oscar die je laat zien.Possible schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:12:
[ Voor 9% gewijzigd door Tjebakka op 29-01-2021 11:23 ]
If it aint fixed, it's broken.
Bij welke winkel is dat ?Tjebakka schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:21:
[...]
Voor +/- €5 minder per m2 moet het ook lukken. Onze Therdexvloer wordt voor €65,50 per m2 gelegd. Onze Hoomline voor €62,50. Die laatste is in visgraat. Hoomline Ambassador 55 Ontario. Lijkt ontzettend op die Oscar die je laat zien.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Euro-Floor in Utrecht
Het is een bewuste keuze. Grote planken vinden wij een rustigere uitstraling hebben.Hertog_Martin schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:47:
[...]
Ik zie dat de 6032 de visgraat variant is van de 3020 in 60x15 variant. Bewuste keuze om de grotere plank in visgraat te leggen?
We waren eerst aan het kijken naar kleine planken, maar toen liet de verkoper(Bestfloors) foto's zien van de grote planken in visgraat en dat vonden we mooier.
Ook wij zijn op de markt voor een PVC vloer. Rond de zomer is ons nieuwbouw huis klaar.
We hebben dan een water warmtepomp, naast verwarmen kan die ook passief koelen.
Op de beneden vloer willen we Floer Walvisgraat Orka Onbehandeld deze heeft een warmteweerstand van 0,025 m2K/W
Nu twijfelen wat we op de 1e verdieping moeten doen. Aangezien de waterwarmtepomp ook passief kan koelen, vind ik het belangrijk dat de warmteweerstand ook op de 1e verdieping laag is.
We kijken voor click-pvc zodat dat zelf te leggen is. De warmteweerstand van bijv deze click pvc is 0,039 m2K/W, de weerstand van de ondervloer is 0,009 m2 K/W, samen dus 0,048 m2K/W
Nu heb ik geen idee of 0,025 m2K/W van het lijm pvc veel verschil is met 0,048 m2K/W van de click pvc. percentueel is het bijna 100% verschil, maar ga je er praktisch ook iets van merken?
We hebben dan een water warmtepomp, naast verwarmen kan die ook passief koelen.
Op de beneden vloer willen we Floer Walvisgraat Orka Onbehandeld deze heeft een warmteweerstand van 0,025 m2K/W
Nu twijfelen wat we op de 1e verdieping moeten doen. Aangezien de waterwarmtepomp ook passief kan koelen, vind ik het belangrijk dat de warmteweerstand ook op de 1e verdieping laag is.
We kijken voor click-pvc zodat dat zelf te leggen is. De warmteweerstand van bijv deze click pvc is 0,039 m2K/W, de weerstand van de ondervloer is 0,009 m2 K/W, samen dus 0,048 m2K/W
Nu heb ik geen idee of 0,025 m2K/W van het lijm pvc veel verschil is met 0,048 m2K/W van de click pvc. percentueel is het bijna 100% verschil, maar ga je er praktisch ook iets van merken?
@Dacuuu Met 0,048 m2 K/W zit je nog meer dan prima. Met vloerverwarming als hoofdverwarming wordt over het algemeen 0,13 m2 K/W als maximum aangehouden, als je vloerverwarming+radiatoren hebt en de vloerverwarming daarmee niet de hoofdverwarming is, dan kan je tot 0,18 m2 K/W gaan.
Je hebt zelf al uitgevonden dat de ondervloer natuurlijk ook warmteweerstand heeft, maar degene die jij hebt uitgekozen is duidelijk een die voor vloerverwarming geschikt is, die zitten vaak op 0,01 of max 0,02 m2 K/W.
Ga je er praktisch iets van merken? Dat ligt er aan wat je daarmee precies bedoelt.
Ga je er iets van merken qua verschil als beide verdiepingen even hard stoken? Ja, want het click-pvc laat iets minder warmte door én het duurt iets langer voordat de warmte doorkomt, dus blijft het iets koeler in de kamer.
Ga je er iets van merken qua stookkosten? Ja en nee. Ja, want feitelijk moet je de verdieping meer stoken om dezelfde temperatuur in de ruimte te krijgen. Nee, want als je een constante temperatuur aanhoudt dan is vloerverwarming altijd efficiënter dan een radiator. Vloerverwarming verwarmt de vloer (duh) en daarna wordt de lucht in de ruimte verwarmd door de warmte die in de vloer zit, dat gaat heel geleidelijk, maar zorgt er ook voor dat meubels warm worden (bank, bed), wat niet of nauwelijks gebeurt bij een radiator omdat de vloer juist kou afstoot. Echter, is de koude afgifte op een verdieping altijd minder erg dan de begane grond waar je direct op een koude grond/kruipruimte zit.
Wat het verschil in stookkosten gaat zijn op je 1e verdieping ligt aan veel variabelen, waardoor dat niet van tevoren te zeggen is. Formaat van de verdieping, gewenste temperatuur, manier van stoken (constant of met grote ups en downs qua temperatuurinstelling), buitentemperatuur, is allemaal van invloed.
Waar ik het van zou laten afhangen zijn met name 2 punten:
1. Kan je de 1e verdieping onafhankelijk stoken? Zo ja, kies dan gewoon de vloer die je zelf het liefste hebt of je juist geld bespaart (click pvc kan flink goedkoper zijn, zeker wanneer je het zelf legt).
2. Wat is je budget en wat je vind je daarin belangrijk? Je kan investeren in dry-back pvc op de 1e verdieping omdat dat nét iets efficiënter stookt, maar verwacht geen honderden euros besparing per jaar. Zeker als je click-pvc zelf wilt leggen, ben je zoveel goedkoper uit met de vloer dan dry-back laten leggen (i.v.m. egaliseren o.a.) dat je dat waarschijnlijk in 10 jaar tijd aan stookkosten niet terugverdient.
Laatste punt: click-pvc is net als laminaat een drama om één plank in te vervangen. Dry-back pvc is simpelweg een paar minuten met een heat gun blazen, lostrekken, eventueel een kleine hoeveelheid pvc-lijm aanbrengen vanwege losgetrokken stukken en de nieuwe plank erin. That's it. Bij click-pvc zit je al heel snel in de knoei met kasten of meubels die in de weg staan en zie dat maar eens "eventjes" te doen, dan moet je geluk hebben met de plek. Aangezien het een redelijk veilige aanname is dat de 1e verdieping slaapkamers en/of werkplek zal betreffen, heb je daar over het algemeen relatief veel meubels voor een relatief kleine ruimte en puur om die reden is het vervangen van een click-pvc plank daar niet heel makkelijk meestal. Maar goed, met laminaat wat 20 jaar geleden iedereen had, had je hetzelfde probleem. Kwestie van perspectief en investering vs. opbrengsten/gemak.
Je hebt zelf al uitgevonden dat de ondervloer natuurlijk ook warmteweerstand heeft, maar degene die jij hebt uitgekozen is duidelijk een die voor vloerverwarming geschikt is, die zitten vaak op 0,01 of max 0,02 m2 K/W.
Ga je er praktisch iets van merken? Dat ligt er aan wat je daarmee precies bedoelt.
Ga je er iets van merken qua verschil als beide verdiepingen even hard stoken? Ja, want het click-pvc laat iets minder warmte door én het duurt iets langer voordat de warmte doorkomt, dus blijft het iets koeler in de kamer.
Ga je er iets van merken qua stookkosten? Ja en nee. Ja, want feitelijk moet je de verdieping meer stoken om dezelfde temperatuur in de ruimte te krijgen. Nee, want als je een constante temperatuur aanhoudt dan is vloerverwarming altijd efficiënter dan een radiator. Vloerverwarming verwarmt de vloer (duh) en daarna wordt de lucht in de ruimte verwarmd door de warmte die in de vloer zit, dat gaat heel geleidelijk, maar zorgt er ook voor dat meubels warm worden (bank, bed), wat niet of nauwelijks gebeurt bij een radiator omdat de vloer juist kou afstoot. Echter, is de koude afgifte op een verdieping altijd minder erg dan de begane grond waar je direct op een koude grond/kruipruimte zit.
Wat het verschil in stookkosten gaat zijn op je 1e verdieping ligt aan veel variabelen, waardoor dat niet van tevoren te zeggen is. Formaat van de verdieping, gewenste temperatuur, manier van stoken (constant of met grote ups en downs qua temperatuurinstelling), buitentemperatuur, is allemaal van invloed.
1. Kan je de 1e verdieping onafhankelijk stoken? Zo ja, kies dan gewoon de vloer die je zelf het liefste hebt of je juist geld bespaart (click pvc kan flink goedkoper zijn, zeker wanneer je het zelf legt).
2. Wat is je budget en wat je vind je daarin belangrijk? Je kan investeren in dry-back pvc op de 1e verdieping omdat dat nét iets efficiënter stookt, maar verwacht geen honderden euros besparing per jaar. Zeker als je click-pvc zelf wilt leggen, ben je zoveel goedkoper uit met de vloer dan dry-back laten leggen (i.v.m. egaliseren o.a.) dat je dat waarschijnlijk in 10 jaar tijd aan stookkosten niet terugverdient.
Laatste punt: click-pvc is net als laminaat een drama om één plank in te vervangen. Dry-back pvc is simpelweg een paar minuten met een heat gun blazen, lostrekken, eventueel een kleine hoeveelheid pvc-lijm aanbrengen vanwege losgetrokken stukken en de nieuwe plank erin. That's it. Bij click-pvc zit je al heel snel in de knoei met kasten of meubels die in de weg staan en zie dat maar eens "eventjes" te doen, dan moet je geluk hebben met de plek. Aangezien het een redelijk veilige aanname is dat de 1e verdieping slaapkamers en/of werkplek zal betreffen, heb je daar over het algemeen relatief veel meubels voor een relatief kleine ruimte en puur om die reden is het vervangen van een click-pvc plank daar niet heel makkelijk meestal. Maar goed, met laminaat wat 20 jaar geleden iedereen had, had je hetzelfde probleem. Kwestie van perspectief en investering vs. opbrengsten/gemak.
Pff kom ik qua kleur / type / design er eindelijk beetje uit, kom je nog weer verschillen tegen op gebied van geluidsreductie.
Therdex heeft het over 5DB(A) geluidsreductie met EN140-8
Mflor heeft het over ΔLw 1dB Maximum acoustische isolatie ISO 10140-1
Van Ambiant vind ik helemaal geen technische specificaties
De Therdex lijkt dus veel meer geluid te reduceren maar tja andere ISO en andere weergave. Maar de 1dB lijkt sws wel weinig natuurlijk bij Mflor, ook nog eens ΔLw gemeten ipv ΔLlin waardoor het hoger uitpakt in getal.
Vind geluidsreductie wel belangrijk aangezien 't om appartement gaat. Zwevende vloer dus gaan direct verlijmen en geen ondervloer.
Vrees dat de vloerboeren 't ook niet weten.
Therdex heeft het over 5DB(A) geluidsreductie met EN140-8
Mflor heeft het over ΔLw 1dB Maximum acoustische isolatie ISO 10140-1
Van Ambiant vind ik helemaal geen technische specificaties
De Therdex lijkt dus veel meer geluid te reduceren maar tja andere ISO en andere weergave. Maar de 1dB lijkt sws wel weinig natuurlijk bij Mflor, ook nog eens ΔLw gemeten ipv ΔLlin waardoor het hoger uitpakt in getal.
Vind geluidsreductie wel belangrijk aangezien 't om appartement gaat. Zwevende vloer dus gaan direct verlijmen en geen ondervloer.
Vrees dat de vloerboeren 't ook niet weten.
Wij hebben inmiddels een jaar nu een Therdex pvc vloer liggen, prachtige vloer maar toch al wel wat krassen er op die me beginnen te irriteren, ondanks dat we overal viltjes onder hebben gedaan.
Ik vraag me af of de stofzuiger er mee te maken heeft, gebruiken jullie een parketborstel voor de pvc vloer? Wij gebruiken normaal altijd de combiborstel.
Ik vraag me af of de stofzuiger er mee te maken heeft, gebruiken jullie een parketborstel voor de pvc vloer? Wij gebruiken normaal altijd de combiborstel.
Bedankt voor de tijd die je in je reactie hebt gestoken.
Het betreft een EPC 0,0 huis, met vloerverwarming only. We kunnen de 1e verdieping niet los regelen van de begane loer, we gaan na oplevering wel even kijken of ik niet een paar groepen van de 1e verdieping vloerverwarming wat dichter kan draaien. In de zomer wil ik ze juist weer vol open hebben voor de passieve vloer koeling.
Bij kilometer per uur heb ik gevoel, bij voltage/watts heb ik ook gevoel als het om elektrische apparatuur.
Maar in dit geval, 0,048 m2K/W, dat wil zeggen dat je op een oppervlak van pak 'm beet 50 m2, 2,4 watt per uur(?) verlies hebt?
Afgelopen week was ik het verschil aan het uitrekenen tussen 2 koelkasten, 1 was a++ en de ander was a+++, prijsverschil was groot, ik kwam uiteindelijk op 20+ jaar voordat het verschil €0 was. Totaal niet interessant dus.
Het betreft een EPC 0,0 huis, met vloerverwarming only. We kunnen de 1e verdieping niet los regelen van de begane loer, we gaan na oplevering wel even kijken of ik niet een paar groepen van de 1e verdieping vloerverwarming wat dichter kan draaien. In de zomer wil ik ze juist weer vol open hebben voor de passieve vloer koeling.
Bij kilometer per uur heb ik gevoel, bij voltage/watts heb ik ook gevoel als het om elektrische apparatuur.
Maar in dit geval, 0,048 m2K/W, dat wil zeggen dat je op een oppervlak van pak 'm beet 50 m2, 2,4 watt per uur(?) verlies hebt?
Afgelopen week was ik het verschil aan het uitrekenen tussen 2 koelkasten, 1 was a++ en de ander was a+++, prijsverschil was groot, ik kwam uiteindelijk op 20+ jaar voordat het verschil €0 was. Totaal niet interessant dus.
MooDyBLueS schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:21:
@Dacuuu Met 0,048 m2 K/W zit je nog meer dan prima. Met vloerverwarming als hoofdverwarming wordt over het algemeen 0,13 m2 K/W als maximum aangehouden, als je vloerverwarming+radiatoren hebt en de vloerverwarming daarmee niet de hoofdverwarming is, dan kan je tot 0,18 m2 K/W gaan.
Er is bij het egaliseren van de eerste verdieping egaline langs de buizen van de vloerverdeler naar beneden gedropen. Gevolg: twee flinke druipers op de muur die vorige week geschilderd is 
:strip_exif()/f/image/sWd9ClISmXZTCOuQ2Wwas7oM.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel heel blij met de vloer! (Plinten in keuken liggen los)
:strip_exif()/f/image/hVFGpLMQvHwsCogQg3uxgnoh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sWd9ClISmXZTCOuQ2Wwas7oM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hVFGpLMQvHwsCogQg3uxgnoh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PyOXXe3wsAFdVKloQGvbZkRJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 76% gewijzigd door Tjebakka op 04-02-2021 11:09 ]
Wij hebben nog geen PVC vloer liggen maar willen wel een Therdex vloer. We zijn in de pré Corona tijd in een winkel geweest waar de verkoper zelfs een sleutel over de Therdex vloer haalde, en we zagen geen krassen. Dit was namelijk ook een beetje onze angst.Reyad schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:08:
Wij hebben inmiddels een jaar nu een Therdex pvc vloer liggen, prachtige vloer maar toch al wel wat krassen er op die me beginnen te irriteren, ondanks dat we overal viltjes onder hebben gedaan.
Hoe kan het dan toch dat ik meerdere klachten zie m.b.t. krassen op Therdex PVC vloeren? Of wordt de vloer echt misbruikt?
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Ik heb geen ervaring met Therdex vloeren maar was het geen botte sleutel?A3-D schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:04:
[...]
Wij hebben nog geen PVC vloer liggen maar willen wel een Therdex vloer. We zijn in de pré Corona tijd in een winkel geweest waar de verkoper zelfs een sleutel over de Therdex vloer haalde, en we zagen geen krassen. Dit was namelijk ook een beetje onze angst.
Hoe kan het dan toch dat ik meerdere klachten zie m.b.t. krassen op Therdex PVC vloeren? Of wordt de vloer echt misbruikt?
Ik kan me voorstellen dat een sleutel die 20 jaar in gebruik is minder krassen maakt dan een nieuwe
Meubels die je gaat verschuiven, stoelen waar het viltje onder de poten vandaan is en dus direct ijzer schuift op de vloer... Het is vrij makkelijk om een vloer te misbruiken hoorA3-D schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:04:
[...]
Wij hebben nog geen PVC vloer liggen maar willen wel een Therdex vloer. We zijn in de pré Corona tijd in een winkel geweest waar de verkoper zelfs een sleutel over de Therdex vloer haalde, en we zagen geen krassen. Dit was namelijk ook een beetje onze angst.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Nou ik vind het een prachtige vloer om te zien maar we vinden het wel tegenvallen hoe veel krassen er op komen. Wij zijn er juist erg zuinig op, overal viltjes onder, nog geen kinderen etc. en toch vrij veel krassen. Of ja, wat is veel, het is ook niet zo dat de hele vloer vol krassen zit. Maar je ziet er toch een aantal wel zitten, wel meer in een bepaald licht. Op een vloer van 5K van een jaar oud is dat toch wel vervelend. Ik had er meer van verwacht in ieder geval. Moet zeggen dat ik ook wel echt allergisch ben voor krassen/beschadigingen.A3-D schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:04:
[...]
Verder is het qua schoonmaken, vloerverwarming wel een ideale vloer.
Ik erken de reactie hierboven, maar bij ons zit de vloer niet "vol met krassen". Nog niet althans, we hebben het pas sinds november afgelopen jaar, dus dik 3 maanden nu.A3-D schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:04:
[...]
Direct na oplevering zat er een flinke kras op de plek waar de eettafel ongeveer moest komen, maar met een schuusponsje (gewoon zo'n supermarkt gekleurd sponsje) en wat schoonmaakmiddel zijn ze er even een minuutje overheen gegaan en dat heeft de kras weggewerkt.
Wat feitelijk gewoon gebeurt volgens mij is dat de pvc wat week gemaakt wordt door het schoonmaakmiddel en de schuurspons het wat egaler maakt. Een doffe plek laat dat niet achter. Zelf hebben we één keer door de stofzuiger (Dyson ball model) wat ruw over de vloer te trekken een oppervlakkige kras veroorzaakt en die kregen we zo weg. En een andere keer door het verplaatsen van een kast, ook die kregen we weg. Het waren beide wel oppervlakkige 'brede' krassen, geen diepe scherpe krassen van een mes bijvoorbeeld.
Het ligt er wel aan hoe je de vloer gebruikt ja. Zoals ik het nu zou zeggen: als je een tegelvloer gewend bent en je continu met schoenen in en uit loopt, dan zal je of moeten accepteren dat je krassen gaat zien of dat je je manier van leven in je woning aan gaat passen. Persoonlijk kan ik me ook niet voorstellen dat je met het oog op het comfort wat een pvc-vloer i.c.m. vloerverwarming biedt nog op schoenen wilt blijven lopen in huis, maar dat is een ander verhaal. De vloer is dan ook het meest vergelijkbaar met een gietvloer, beide hebben een PU toplaag, en die vertoont na verloop van tijd ook krassen. Bij een gietvloer wordt dat door veel mensen juist als charme van de vloer gezien. Laminaat en zeker tegels zijn toch harder en duurt het in mijn ervaring langer (lees: is lastiger om het voor elkaar te krijgen) voordat er krassen ontstaan. Als er op laminaat een kras ontstaat, ben je echter klaar, dan is de toplaag beschadigd en kan je alleen maar de plank vervangen. Bij pvc kan je dus wel nog "oppoetsen" zoals hierboven gezegd, al zit daar natuurlijk een limiet aan.
Wij hebben hier nog geen jaar een Moduleo Verdon Oak vloer liggen, met 2 kleine jongens verbaas ik me over de hoeveelheid strepen/vegen en krassen na zo'n korte periode.
Het lijken voornamelijk een soort rubber strepen van autowielen. Is er niet uit te krijgen, iemand ervaring mee?
Het lijken voornamelijk een soort rubber strepen van autowielen. Is er niet uit te krijgen, iemand ervaring mee?

Anoniem: 224360
Ondanks dat een enkeling hier wel eens roept geen krassen te krijgen (ik denk eerder zien...) heb je dat gewoon op alle zachte vloeren. Pvc, marmoleum, etc. Wat je daar storend van vindt of opvallend is weer persoonlijk en verschilt per kleur en met de lichtinval.
Desondanks vind ik het veel mooier dan tegels doorgaans. Ik heb click marmoleum boven liggen en vind dat heerlijk. Onder een volledige betonnen vloer, die verweert ook, hoort erbij.
Desondanks vind ik het veel mooier dan tegels doorgaans. Ik heb click marmoleum boven liggen en vind dat heerlijk. Onder een volledige betonnen vloer, die verweert ook, hoort erbij.
Zojuist ook Stille floors over de vloer gehad en wij gaan ook voor de Ambiant VT wonen herringbone natural. Erg mooie (lichte) vloer:Mokum80 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 08:29:
[...]
Ik heb via een vloerenzaak stalen opgestuurd gekregen. Ik ga voor de Ambiant VT wonen herringbone natural.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lO8iyvphxcJKMAPUOC2Soo96.jpg?f=user_large)
Voor 57m2 visgraat gelegd inclusief egaliseren, infrezen vloerverwarming, dichtsmeren van gleuven en plaatsen van hooglak witte plinten + een nieuwe deurmat voor 8600 euro.. Is dat een oke prijs?
Aantal groepen weet ik nog niet, maar ik wil 8 groepen 10 cm hoh (offerte geeft aan 11 cm)MikeyMan schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:35:
@Possible als dat inclusief Vvw materiaal is wel.
6 groepen? 10 cm h-o-h?
Reden van 8 groepen is een warmtepomp
Ze rekenen 45 euro per m2 voor infrezen inclusief verdeler.
[ Voor 8% gewijzigd door Possible op 04-02-2021 20:37 ]
Welke vloer is dat?Tjebakka schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:58:
Er is bij het egaliseren van de eerste verdieping egaline langs de buizen van de vloerverdeler naar beneden gedropen. Gevolg: twee flinke druipers op de muur die vorige week geschilderd is
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat klinkt goed. Wel even meekijken dat ze de groepen een beetje van gelijke lengte intekenen.Possible schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:36:
[...]
Aantal groepen weet ik nog niet, maar ik wil 8 groepen 10 cm hoh (offerte geeft aan 11 cm)
Reden van 8 groepen is een warmtepomp
Kleine update ook m.b.t. onze zaak tegen Lab21:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
De leidingen maximaal 80 meter toch ? (per groep)MikeyMan schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:40:
[...]
Dat klinkt goed. Wel even meekijken dat ze de groepen een beetje van gelijke lengte intekenen.
Kleine update ook m.b.t. onze zaak tegen Lab21:
***members only***
Sinds een aantal maanden een Coretec vloer liggen, heel tevreden mee. Reinigt iemand deze weleens met een stoomreiniger? Nu weet ik dat het over het algemeen wordt afgeraden, maar omdat de coretec vloeren iets anders in elkaar steken was ik benieuwd of iemand hier ervaring mee had?
Ik heb een vraag over verschillende soorten vloeren onder de pvc.
We krijgen binnenkort de sleutel van onze aangekochte jaren '50 woning. In de jaren '60 is er een grote uitbouw gedaan en op de 1e verdieping zijn er daardoor 2 soorten vloeren, een deel beton (oorspronkelijke woning) en een deel hout(uitbouw). Een aantal van de kamers daar hebben daar dus een overgang van beton naar houten vloer.
We zouden graag een pvc vloer over de verdieping willen (laten) leggen, maar is dat wel mogelijk, i.v.m. eventuele scheurvorming? Heeft er hier iemand ervaring met een soortgelijk geval?
We krijgen binnenkort de sleutel van onze aangekochte jaren '50 woning. In de jaren '60 is er een grote uitbouw gedaan en op de 1e verdieping zijn er daardoor 2 soorten vloeren, een deel beton (oorspronkelijke woning) en een deel hout(uitbouw). Een aantal van de kamers daar hebben daar dus een overgang van beton naar houten vloer.
We zouden graag een pvc vloer over de verdieping willen (laten) leggen, maar is dat wel mogelijk, i.v.m. eventuele scheurvorming? Heeft er hier iemand ervaring met een soortgelijk geval?
Betreft het een vloer van click-pvc of een plak vloer?Daan schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:14:
Ik heb een vraag over verschillende soorten ondervloeren.
We krijgen binnenkort de sleutel van onze aangekochte jaren '50 woning. In de jaren '60 is er een grote uitbouw gedaan en op de 1e verdieping zijn er daardoor 2 soorten ondervloeren, een deel beton (oorspronkelijke woning) en een deel hout(uitbouw). Een aantal van de kamers daar hebben daar dus een overgang van beton naar houten ondervloer.
Mijn voorkeur gaat uit naar plak-pvc, dan wel een verlijmde vloer.elektriekert schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:17:
[...]
Betreft het een vloer van click-pvc of een plak vloer?
Ik ben verre van een expert, maar logica zegt mij: beton werkt niet (of amper) en hout juist heel erg. Weet niet of het werkbaar is, maar wellicht dat een afwerking op die plek met aluminium strips een optie is om de twee gescheiden te houden? Denk hierbij aan zoals gedaan wordt bij een kruipluik of waar een droogloopmat bij de voordeur gelegd wordt.Daan schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:17:
[...]
Mijn voorkeur gaat uit naar plak-pvc, dan wel een verlijmde vloer.
Dry-back pvc (gelijmd) vereist namelijk een geëgaliseerde vloer, je kan het bijvoorbeeld al niet direct op de zandcement dekvloer leggen of direct bovenop een bestaande tegelvloer, die mm verschillen moeten weggewerkt worden, dus ik verwacht wel dat dit bij de overgang een uitdaging gaat vormen. Maar je bent vast niet de enige met een jaren 50 woning.
Dus bovenal: vraag het gewoon bij een aantal gerenommeerde vloerboeren na, kijken wat zij zeggen.
Dat gaat niet werken, want sommige overgangen zitten midden een een slaapkamer bijvoorbeeld.MooDyBLueS schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:57:
[...]
Ik ben verre van een expert, maar logica zegt mij: beton werkt niet (of amper) en hout juist heel erg. Weet niet of het werkbaar is, maar wellicht dat een afwerking op die plek met aluminium strips een optie is om de twee gescheiden te houden? Denk hierbij aan zoals gedaan wordt bij een kruipluik of waar een droogloopmat bij de voordeur gelegd wordt.
Ik had wel iets gelezen over een wat flexibelere egaline die dit soort dingen kan opvangen. Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die er ervaring mee hebben.Dry-back pvc (gelijmd) vereist namelijk een geëgaliseerde vloer, je kan het bijvoorbeeld al niet direct op de zandcement dekvloer leggen of direct bovenop een bestaande tegelvloer, die mm verschillen moeten weggewerkt worden, dus ik verwacht wel dat dit bij de overgang een uitdaging gaat vormen. Maar je bent vast niet de enige met een jaren 50 woning.
Gaan we zeker doen! Ben alleen bang dat de ene vloerboer gaat zeggen dat het niet kan en de andere wel, en dat ik dan niet weet welke ik moet geloven..Dus bovenal: vraag het gewoon bij een aantal gerenommeerde vloerboeren na, kijken wat zij zeggen.
Vorige week heb ik stalen besteld van Moduleo en Therdex klik-PVC, ik wist niet dat je gratis kon aanvragen dus dank voor het vermelden. Inmiddels is de Therdex binnen, stalen van de Rigid-Click serie. Ik ben erg onder de indruk van de kwaliteit, ook wat eronder zit is erg degelijk. Verder ziet en voelt het aan als hout, dus dat is ook prima. Beetje moeilijk beoordelen hoe het geheel zal zijn aan de hand van een staal, maar hopelijk gaan de vloerenwinkels open vóór we onze huis krijgen. Het is in ieder geval heel wat anders dan Hornbach of Gamma spul. Hopelijk komt Moduleo ook snel binnen.
Als iemand nog een vloerenzaak kan noemen die Ambiant stalen verstuurt, hoor ik dat graag. Ik kan er geen vinden.
Als iemand nog een vloerenzaak kan noemen die Ambiant stalen verstuurt, hoor ik dat graag. Ik kan er geen vinden.
Ik krijg volgende week de Ambient VT Wonen natural nog toegstuurd van Stille Floors.mister_S schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:31:
Vorige week heb ik stalen besteld van Moduleo en Therdex klik-PVC, ik wist niet dat je gratis kon aanvragen dus dank voor het vermelden. Inmiddels is de Therdex binnen, stalen van de Rigid-Click serie. Ik ben erg onder de indruk van de kwaliteit, ook wat eronder zit is erg degelijk. Verder ziet en voelt het aan als hout, dus dat is ook prima. Beetje moeilijk beoordelen hoe het geheel zal zijn aan de hand van een staal, maar hopelijk gaan de vloerenwinkels open vóór we onze huis krijgen. Het is in ieder geval heel wat anders dan Hornbach of Gamma spul. Hopelijk komt Moduleo ook snel binnen.
Ik ben het met je eens.Anoniem: 224360 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:34:
Ondanks dat een enkeling hier wel eens roept geen krassen te krijgen (ik denk eerder zien...) heb je dat gewoon op alle zachte vloeren. Pvc, marmoleum, etc. Wat je daar storend van vindt of opvallend is weer persoonlijk en verschilt per kleur en met de lichtinval.
Wij hebben voordat we een pvc vloer uitkozen, diverse staaltjes besteld. Op alle staaltjes heb ik diverse krassen geprobeerd te maken, met steentjes, schroeven draaier etc.
Ik vond er wel behoorlijk verschil inzitten tussen de kwaliteit van het pvc tussen de verschillende merken.
Ook wat je zegt de kleur van de plank is zeer bepalend voor hoe erg je een kras gaat zien.
Aan de hand daarvan hebben wij een beslissing genomen. Daarbij heb ik wel rekening gehouden met het bestellen van 1 of 2 extra pakken. Die 50 a 100 euro op een bedrag van 6000 euro vond ik ik te overzien. Het voordeel hiervan is dat als een plank beschadigd, dat je dit met pvc nog gewoon kunt vervangen.
Wij ook staaltjes opgevraagd bij Moduleo, Therdex en Vivafloors. Onze voorkeur gaat momenteel uit naar de Therdex Xstralong 18090. Reden is dat wij het mooi vinden als de lengte iets langer is. Met 1,83 was dit een van de langere die we konden vinden, inclusief een mooie kleur. Voelde ook wel degelijk, al vinden we dat alsnog moeilijk oordelen aan de hand van een staaltje.
Ook wij hebben stalen ontvangen van Moduleo en Therdex. Ik werk zelf veel met interieurstylisten samen en eigenlijk bevelen ze allemaal Therdex aan. Moduleo heeft toch meer een zeil gevoel terwijl Therdex voelt als laminaat met structuur.
Toch vind ik de stalen nietszeggend. Wij dachten dat we aan de hand van de stalen een keus hadden gemaakt voor onze vloer. Wij zijn (op afspraak) naar een vloerboer geweest en als je dan een groter geheel ziet dan lijkt het toch heel anders. Uiteindelijk is onze keus gevallen op een ander merk. Ik weet alleen niet welke omdat het betreffende bedrijf hun eigen naam plakt op de merk vloeren.
Toch vind ik de stalen nietszeggend. Wij dachten dat we aan de hand van de stalen een keus hadden gemaakt voor onze vloer. Wij zijn (op afspraak) naar een vloerboer geweest en als je dan een groter geheel ziet dan lijkt het toch heel anders. Uiteindelijk is onze keus gevallen op een ander merk. Ik weet alleen niet welke omdat het betreffende bedrijf hun eigen naam plakt op de merk vloeren.
[ Voor 45% gewijzigd door ikswarom op 05-02-2021 23:30 ]
Heel herkenbaar dit inderdaad.Reyad schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:56:
[...]
Nou ik vind het een prachtige vloer om te zien maar we vinden het wel tegenvallen hoe veel krassen er op komen. Wij zijn er juist erg zuinig op, overal viltjes onder, nog geen kinderen etc. en toch vrij veel krassen. Of ja, wat is veel, het is ook niet zo dat de hele vloer vol krassen zit. Maar je ziet er toch een aantal wel zitten, wel meer in een bepaald licht. Op een vloer van 5K van een jaar oud is dat toch wel vervelend. Ik had er meer van verwacht in ieder geval. Moet zeggen dat ik ook wel echt allergisch ben voor krassen/beschadigingen.
Verder is het qua schoonmaken, vloerverwarming wel een ideale vloer.
Wij hebben een vrij donkere Therdex 'stone' waar zeker icm (dag)licht krassen opvallen

Dit is de Hoomline ambassador visgraat 55 ontario 120
Wat een naam eigenlijk
Klopt, daarom snap ik ook niet dat vloerboeren je altijd maar 1 of 2 stalen meegeven. Bij Therdex zelf kan je er 5 aanvragen van één kleur en wij hadden 7004 en 7005 aangevraagd. Is alsnog niet optimaal, met als reden dat elke vloer minstens 7-8 unieke planken kent. Als jij net 2 van de donkere meekrijgt en nooit de lichte te zien krijgt, dan krijg je inderdaad een compleet verkeerd beeld.ikswarom schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:28:
Ook wij hebben stalen ontvangen van Moduleo en Therdex. Ik werk zelf veel met interieurstylisten samen en eigenlijk bevelen ze allemaal Therdex aan. Moduleo heeft toch meer een zeil gevoel terwijl Therdex voelt als laminaat met structuur.
De 1,5m2 stalen in de winkels bevatten wel altijd een mix van de meeste planken heb ik me laten vertellen, maar niet bij elke soort schijnt dat te passen.
Pro Tip: uiteindelijk kan je bij het leggen ook nog kiezen of je het willekeurig wilt laten leggen, de leggers gebruiken dan 2 of 3 pakken en pakken willekeurig planken, waarbij wel regelmatig gekeken wordt of er niet 4/5 dezelfde planken elkaar opvolgen. Je krijgt hierbij een wat bonter en ook natuurlijker uiterlijk, maar krijgt ook wel segmenten die wat donkerder of lichter zijn.
Bij ons was het één keer gebeurd dat er 5 identieke planken elkaar opvolgden, dat gaven wij aan en de legger gaf aan hoe hij het zou oplossen, hij zou 1 en 4 weghalen (ik dacht 2 en 4, maar dat geeft teveel een wisselpatroon zei hij) en omwisselen met 2 verschillende lichtere planken 2 rijen verder. Sindsdien moet ik zoeken waar die 5 opvolgende ook alweer zaten. Zo sterk werkt dat effect dus. Bij ons ziet het er ongeveer uit zoals hier, maar dan met band:

Wat er bij ons ook aangegeven werd: wij hebben 2 schuifpuien: bij de woonkamer en de eettafel, daarbij was het wel verstandig om de eerste rij meer donkere planken te gebruiken, omdat je daar veel licht hebt en dan voorkom je dat het te licht overkomt als je juist veel lichtere planken zou gebruiken.
Een andere optie is om heel bewust rijen/visgraat te maken van elke verschillende plank die er is. Dit ziet er extreem strak uit bij de juiste vloer, maar wij vonden het daardoor juist te nep ogen. Het komt ook erg weinig voor en ik kan niet eens een voorbeeldfoto vinden zo snel.
Als laatste voor nu, omdat ik zoveel mensen met Therdex in hun overweging voorbij zie komen: Van der Valk in Apeldoorn heeft Therdex Herringbone 7004 in veel ruimtes liggen:
https://therdex.nl/nl/project/van-der-valk-apeldoorn/
Dus mocht je op zoek zijn naar een groot oppervlak...
Stalen van Moduleo zijn nu ook binnen, we zijn wel teleurgesteld. Drie stalen van de Impress serie en één Transform, ziet er behoorlijk nep uit vergeleken met Therdex. Het is natuurlijk geen echt hout, maar uitstraling is meer laminaat. Als je van veraf kijkt lijkt de Therdex bijvoorbeeld veel meer op hout.
Ik zou dat van Moduleo niet eens laminaat noemen maar eerder zeil met een lichte structuur. Echt een stuk minder dan Therdex. Hoewel het er op de plaatjes wel leuk uit ziet. Onze vloerboer vindt het ook een sh*t productmister_S schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:05:
Stalen van Moduleo zijn nu ook binnen, we zijn wel teleurgesteld. Drie stalen van de Impress serie en één Transform, ziet er behoorlijk nep uit vergeleken met Therdex. Het is natuurlijk geen echt hout, maar uitstraling is meer laminaat. Als je van veraf kijkt lijkt de Therdex bijvoorbeeld veel meer op hout.
Van 't weekend hele topic doorgelezen en veel waardevolle tips verzameld. Voor mijn nieuwe appartement wil ik namelijk een verlijmde pvc vloer laten leggen. Uiteindelijk ben ik bij Therdex serie 150xxx uitgekomen. Heb een aantal stalen besteld: 15011, 15012 en 15021. Dit zijn wat langere planken (lengte 152cm) met register embossing.
Vandaag ook nog Moduleo stalen besteld (aantal van serie Impress Laurel Oak, ook XL plank). Maar als ik het zo hierboven lees hoef ik daar minder van te verwachten.
Ik las elders in het topic ook wat meningen dat Moduleo meer plastic oogt, met name als het zonlicht erop schijnt.
Vandaag ook nog Moduleo stalen besteld (aantal van serie Impress Laurel Oak, ook XL plank). Maar als ik het zo hierboven lees hoef ik daar minder van te verwachten.
@ikswarom zeil is inderdaad een betere benaming. Het is natuurlijk allemaal PVC, maar de Moduleo stalen waren wel erg plastic fantastic. Hopelijk kunnen we binnenkort ergens een vloerenzaak binnenlopen
Ik zit hier ook wel beetje mee... binnenkort dus stalen in huis, maar ik wil het graag nog wel in het geheel zien met meerdere planken. Heb bij Therdex wel meerdere stalen van dezelfde kleur besteld, maar is volgens mij niet heel groot. Meest realistische is denk ik aan de deur van de showroom op verzoek de gewenste serienummers bekijken. Maar dan moet je dus wel al een voorselectie hebben gemaakt.mister_S schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:59:
Hopelijk kunnen we binnenkort ergens een vloerenzaak binnenlopen
Iemand hier ervaringen met gelijmde PVC en een appartement? Het gaat hier om een nieuwbouw appartement van een vriendin.
We hebben contact gehad met de koperbegeleiding over de eisen die gesteld zijn aan de vloer ivm contactgeluid en buren. De kopersbegeleiding verwees ons door naar de akte van splitsing, waarin een standaard copy/paste staat omtrent de NEN-EN-ISO 717-2 10dB norm.
Nu lees ik hier: https://www.peutz.nl/site..._MV_Stedebouw_09-2008.pdf dat een goede zwevende dekvloer in principe genoeg zou moeten zijn.. De technische omschrijving van het appartement geeft aan dat alle dekvloeren inderdaad zwevend zijn, echter geen specificaties. Iemand hier ervaring mee, gaat plak PVC icm. de dekvloer genoeg dempen?
Verder iemand hier ervaring met PVC met Quick-step plak PVC? Hoe verhoud dit merk zich ten opzichte van het geprezen Therdex?
We hebben contact gehad met de koperbegeleiding over de eisen die gesteld zijn aan de vloer ivm contactgeluid en buren. De kopersbegeleiding verwees ons door naar de akte van splitsing, waarin een standaard copy/paste staat omtrent de NEN-EN-ISO 717-2 10dB norm.
Nu lees ik hier: https://www.peutz.nl/site..._MV_Stedebouw_09-2008.pdf dat een goede zwevende dekvloer in principe genoeg zou moeten zijn.. De technische omschrijving van het appartement geeft aan dat alle dekvloeren inderdaad zwevend zijn, echter geen specificaties. Iemand hier ervaring mee, gaat plak PVC icm. de dekvloer genoeg dempen?
Verder iemand hier ervaring met PVC met Quick-step plak PVC? Hoe verhoud dit merk zich ten opzichte van het geprezen Therdex?
Je kan een aantal bedrijven benaderen en vragen of er mogelijkheden zijn om iets te bekijken. Wij mochten op afspraak naar binnen en er was verder ook niemand. Mondkapje en 1,5 meter afstand was prima te doen. Tenzij je dit moreel onverantwoord vindt natuurlijk.mister_S schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:59:
@ikswarom zeil is inderdaad een betere benaming. Het is natuurlijk allemaal PVC, maar de Moduleo stalen waren wel erg plastic fantastic. Hopelijk kunnen we binnenkort ergens een vloerenzaak binnenlopen
Geen praktische ervaring, maar wel info over de eisen aan de vloerbedekking bij de oprichting van de VvE waar ik kom te wonen. De aannemer had daarvoor wat info aangereikt over de vloeropbouw (die is wel handig om te hebben). Bij ons is dat massief gestort beton + isolatieplaat + anhydriet dekvloer. Dus zwevende dekvloer zoals ook bij jou het geval is.1337aldi schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:17:
Iemand hier ervaringen met gelijmde PVC en een appartement? Het gaat hier om een nieuwbouw appartement van een vriendin.
In de info van de aannemer stond dat die vloeropbouw in principe al voldoet aan de normen van de splitsingsakte, ook voor harde vloerbedekking (mits bij harde vloeren niet tegen de wanden aan gelegd). In geval van PVC voldoet dat zeker, het geeft zelfs extra demping van geluid. Als ik het goed heb kun je PVC ook tegen de wanden/plinten aanleggen zonder dat je daarmee door de normen heengaat, dan wel merkbaar wordt voor de onderburen.
Aanvulling: beter dan PVC ga je het waarschijnlijk niet krijgen, alleen tapijt zal betere geluidsreductie geven. Laminaat, parket e.d. allemaal meer contactgeluid. Bij een zwevende dekvloer is een extra ondervloer aanbrengen ook veelal afgeraden, omdat de dekvloer zelf al zwevend ligt. De aannemer gaf aan dat als je bij harde vloeren daar ook nog eens een ondervloer onder legt, je mogelijk resonantie krijgt van 2 zwevende delen. Na egaliseren van de dekvloer en vervolgens verlijmen van de PVC zit je echt wel gebakken.
[ Voor 18% gewijzigd door Moonborne op 09-02-2021 22:24 ]
Exact, zo ook hier gedaan in ons appartement en werd goed bevonden door de verhuurder (en da's geen makkelijke). Ze hadden 't er alleen over dat de vloer opnieuw geëgaliseerd moet worden als we eruit gaan en de volgende huurder wil de vloer niet overnemenMoonborne schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:14:
[...]
Na egaliseren van de dekvloer en vervolgens verlijmen van de PVC zit je echt wel gebakken.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wat is bij jullie de doorlooptijd van het leggen geweest? Dus van moment dat ze konden beginnen tot je de vloer kon gebruiken. Dus schuren, egaliseren, leggen, plinten etc en de droogtijden tussendoor.
Het leggen was voor de woonkamer een ochtendje en belopen kon de dag erna, ging redelijk vlot. Tussen het egaliseren en leggen zat volgens mij een dag of drie wachten.
[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 11-02-2021 15:26 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Maandag egaliseren (halve dag)Hertog_Martin schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:04:
Wat is bij jullie de doorlooptijd van het leggen geweest? Dus van moment dat ze konden beginnen tot je de vloer kon gebruiken. Dus schuren, egaliseren, leggen, plinten etc en de droogtijden tussendoor.
Dinsdag drogen.
Woensdag drogen
Donderdag schuren en leggen (2 personen)
Vrijdag leggen en plinten (1 persoon)
Bovenstaande ging om ongeveer 45m2. Overigens was de planning een dag korter, maar het drogen duurde een dag langer dan gepland.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
pvc plakken zou ik daarop niet zomaar doen, tenzij je eea op een ondervloer bevestigt.Daan schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:14:
Ik heb een vraag over verschillende soorten vloeren onder de pvc.
Op kantoor heb ik nu al 4 jaar zelfklevend pvc zo op de cement dekvloer. wel echt op je knieën om alle oneffenheden op te vullen en korreltjes weg te halen, want je ziet ALLES. Maar dat gaat perfect. Groot voordeel van plak/zelfklevend: beschadigt iets, eruit rukken en nieuwe ertussen.
In het nieuwe huis (oud huis) zijn het allerlei verschillende afwerkingen beton, dorpels enz. Nu gaat er eerst een droogbouw VVW onder, en daaroverheen leg ik Jumpax basic. Die is er ook licht nivellerend, als jumpax classic. Dat is zover ik kan zien de meest stijve variant van een dubbellaags ondervloer, waardoor je een perfect glad en verlijmbare ondergrond vormt voor je dryback of zelfklevend PVC. (of gewoon zwevend natuurlijk)
Op mijn bovenverdieping (hout) leg ik eerst isotac 5mm, en daarop een click PVC.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Laten de meeste mensen uit dit topic de plak pvc vloer leggen door het bedrijf waar je de vloer koopt? Ik kom ongeveer op €24 per m2 uit voor egaliseren zandcement dekvloer, lijm, het leggen van de pvc vloer.
Is dat een normale prijs?
Is dat een normale prijs?
@Dacuuu Wij kwamen op € 35/m2 uit, maar dat was wel met 2x egaliseren vanwege onderliggende tegelvloer. Daar wordt volgens mij zo'n € 10/m2 voor gerekend. Dus ja, € 25/m2 is zeker een normale prijs.
Wij hebben het ook door het bedrijf zelf laten leggen.
Wij hadden goedkoper gekund, een zogeheten vloerstunter die vanuit een magazijn op een industrieterrein werkt kon het voor € 22,50/m2 en de vloer zelf was ook nog iets goedkoper, maar wij hadden een veel beter gevoel bij de vloerspecialist. En de vloer ligt toch weer 10-20 jaar, dus als je het uitsmeert... Kortom: het is maar net wat je zoekt.
Wij hadden goedkoper gekund, een zogeheten vloerstunter die vanuit een magazijn op een industrieterrein werkt kon het voor € 22,50/m2 en de vloer zelf was ook nog iets goedkoper, maar wij hadden een veel beter gevoel bij de vloerspecialist. En de vloer ligt toch weer 10-20 jaar, dus als je het uitsmeert... Kortom: het is maar net wat je zoekt.
Vandaag ook onze vloer voor ons nieubouwhuis besproken. Waren er snel aan uit, snelste keuze in heel het nieuwbouwproces. Hebben exact dezelfde vloer als we 4 jaar geleden hebben laten leggen in onze huidige woning op de beneden verdieping. Het gaat om de Moduleo Impress Mountain Oak 56230. Dit is bij een lokale speciaalzaak met showroom die hem 4 jaar geleden ook gelegd heeft.
Offerte/prijsopgave is:
€8000,00. Voor netto 129,5 m2 leggen, egaliseren enz. Vloer komt dan in de woonkamer, keuken, hal, kantoor, berging/bijkeuken en op overloop en 3 slaapkamers op de verdieping. Op de tweede etage leggen we waarschijnlijk Vinyl, met een gratis leg actie ofzo van de kwantum.
Kom ik uit op netto meterprijs van €61,70.
Ruim 4 jaar geleden kwamen we uit op een netto meterprijs van €59,50. Wat was voor het overlijmen na egalisatie van een scheefgelegde tegelvloer, dus wel wat meer werk. Al met valt me de prijs niet tegen, als je ziet dat we ruim 4 jaar verder zijn en het steeds lastiger is om een vakman te vinden.
Offerte/prijsopgave is:
€8000,00. Voor netto 129,5 m2 leggen, egaliseren enz. Vloer komt dan in de woonkamer, keuken, hal, kantoor, berging/bijkeuken en op overloop en 3 slaapkamers op de verdieping. Op de tweede etage leggen we waarschijnlijk Vinyl, met een gratis leg actie ofzo van de kwantum.
Kom ik uit op netto meterprijs van €61,70.
Ruim 4 jaar geleden kwamen we uit op een netto meterprijs van €59,50. Wat was voor het overlijmen na egalisatie van een scheefgelegde tegelvloer, dus wel wat meer werk. Al met valt me de prijs niet tegen, als je ziet dat we ruim 4 jaar verder zijn en het steeds lastiger is om een vakman te vinden.
@Hanzul Dat is zeker een goede prijs! Misschien is het inmiddels iets anders, maar een half jaar geleden toen wij rondshopten was het vrijwel onmogelijk kortingen te bedingen en alleen de stunters gingen er qua prijs iets onder zitten. Wij kwamen netto op € 85/m2 uit, maar dan wel incl. 2x egaliseren. Wij hebben wel Therdex wat volgens mij ietsjes duurder is dan Moduleo, desondanks is €61,70 erg netjes! Dan hadden we ook wel voor Moduleo gekozen denk ik.
Dat is wel visgraat of niet? Wij kiezen voor de tijdloze rechten banen, in lengte. Vinden wij net wat rustiger, maar desondanks vind ik de prijs zeer netjes. Kom als ik naar de internetprijzen van de vloer kijk, beetje kijk op een legprijs van €15-€17,50 inclusief lijm en egeline.MooDyBLueS schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:48:
@Hanzul Dat is zeker een goede prijs! Misschien is het inmiddels iets anders, maar een half jaar geleden toen wij rondshopten was het vrijwel onmogelijk kortingen te bedingen en alleen de stunters gingen er qua prijs iets onder zitten. Wij kwamen netto op € 85/m2 uit, maar dan wel incl. 2x egaliseren. Wij hebben wel Therdex wat volgens mij ietsjes duurder is dan Moduleo, desondanks is €61,70 erg netjes! Dan hadden we ook wel voor Moduleo gekozen denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Hanzul op 20-02-2021 15:38 ]
Ik was vergeten te melden dat het in visgraat moet komen. Dat komt uit op €36 per m2..MooDyBLueS schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:18:
@Dacuuu Wij kwamen op € 35/m2 uit, maar dat was wel met 2x egaliseren vanwege onderliggende tegelvloer. Daar wordt volgens mij zo'n € 10/m2 voor gerekend. Dus ja, € 25/m2 is zeker een normale prijs.
Ook ik wil me gaan oriënteren op een PVC vloer die in mijn nieuwbouwwoning moet komen te liggen. Kent iemand nog een goede vloerenboer die goede PVC merken heeft en die ook kan laten leggen, liefst inclusief egaliseren? Omgeving Haarlem/Amsterdam.
Schaamteloze quote.., ik wilde namelijk dezelfde vraag stellen goor regio utrecht.Grifoendor schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:37:
Ook ik wil me gaan oriënteren op een PVC vloer die in mijn nieuwbouwwoning moet komen te liggen. Kent iemand nog een goede vloerenboer die goede PVC merken heeft en die ook kan laten leggen, liefst inclusief egaliseren? Omgeving Haarlem/Amsterdam.
Zelf goede ervaringen metGrifoendor schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:37:
https://www.pvcvloerenconcurrent.nl/
Hoewel ik alleen de vloer gehaald heb bij ze en zelf heb gelegd (Hebeta Charente visgraat met bies en band) konden zij all in doen, incl. Egaliseren etc.
Ik heb een paar vloerenwinkels in Noord-Brabant gemaild/gebeld, er ligt nergens de rigid click serie van Therdex. Is deze serie erg nieuw? Ik heb wel stalen en het geeft een idee, maar een stuk gelegd showroom voorbeeld zou wel beter zijn.
Over een week krijg ik de sleutel van een nieuwbouw huur appartement met vloerverwarming. Ik ben bezig mij te oriënteren naar een pvc vloer.
Ik heb het idee dat ik weg moet blijven van de echte budget bouwmarkt merken. Blijft er nog veel keus over.
Maar, hoe vlak zou de vloer zijn? Moet ik die nog (laten) egaliseren of is de kans groot dat het vlak genoeg is voor een pvc vloer. Omdat het een huurwoning betreft neig ik naar click pvc. Verwacht er niet dat ik er meer dan 3 tot 5 jaar woon. Dit is lijkt mij het makkelijkst weer uit te halen indien de volgende bewoner het niet wil overnemen, klopt dit?
Ik heb het idee dat ik weg moet blijven van de echte budget bouwmarkt merken. Blijft er nog veel keus over.
Maar, hoe vlak zou de vloer zijn? Moet ik die nog (laten) egaliseren of is de kans groot dat het vlak genoeg is voor een pvc vloer. Omdat het een huurwoning betreft neig ik naar click pvc. Verwacht er niet dat ik er meer dan 3 tot 5 jaar woon. Dit is lijkt mij het makkelijkst weer uit te halen indien de volgende bewoner het niet wil overnemen, klopt dit?
Als het een huurwoning is waar je Max 5 jaar wilt wonen. Zou ik mooie maar niet al te dure klik vloer uitzoeken. Dat kan ook best een mooie aanbieding bij de bouwmarkt zijn. In 5 jaar ga jij de vloer niet af krijgen.grassmoon schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:12:
Over een week krijg ik de sleutel van een nieuwbouw huur appartement met vloerverwarming. Ik ben bezig mij te oriënteren naar een pvc vloer.
Zonde om te veel te investeren daarin!
Ik sluit me 100% bij de opmerking hierboven aan. Daarnaast: vloerverwarming met click is sowieso niet ideaal, maar omdat het een huurwoning is wil en/of mag je waarschijnlijk toch geen dry-back leggen.grassmoon schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:12:
Of de kans groot is dat het vlak genoeg is voor een pvc vloer is onmogelijk te zeggen en ook al is de kans 90%, je moet niet van de kans uitgaan, maar je moet laten beoordelen hoe het erbij ligt zodra je de sleutel hebt. Bij click hoeft het niet zo strak als een biljartlaken te zijn, dat moet bij dry-back wel, maar er moeten zeker geen significante gaten of oneffenheden in zitten of hoogteverschillen. Dat zorgt voor holle of bolle ruimtes waarbij holle ruimte contactgeluid verergeren, maar ook problematisch kunnen zijn wanneer je daar een zware kast op zet. PVC is hard maar flexibel en zal dus gaan vervormen als de ondergrond niet egaal genoeg is. Zelfde geldt voor bijv. een bobbel op de zandcement dekvloer, die wil je echt niet hebben want dat kan meerdere problemen veroorzaken: zo kan er extra druk op de plank uitgeoefend worden als dat in de buurt van een naad is en daarmee het clicksysteem onder druk zetten met mogelijk ergere gevolgen. Maar ook al zit het midden in de plank ergens, als het een significante verhoging is, zal je plank daar omheen gaan vormen en zie je uiteindelijk een uitstulping die ook nog eens snel zal beschadigen of kaal gelopen wordt.
Houd er ook rekening mee dat je niet in alle huurwoningen zomaar mag egaliseren vanwege de extra hoogte die je creëert. Als er elke 3-5 jaar nieuwe bewoners inkomen die telkens egaliseren, dan heeft bewoner 3 of 4 straks een probleem. Dus check dat wel voordat je er aan begint.
Mocht het zo zijn dat je niet mag egaliseren maar de pvc boer wel zegt dat het nodig is, zou ik persoonlijk mijn verlies nemen en gewoon laminaat aanschaffen. Laminaat en pvc lijken heel erg op elkaar, maar laminaat is veel harder dus als de ondervloer wel wat oneffenheden heeft, kan de ondervloer bij laminaat het iets makkelijker opvangen en laminaat zal zelf niet vervormen zoals pvc dat wel doet bij (flinke) oneffenheden.
Ik heb goede ervaringen met budgetvloer (NTU, woonboulevard Kanaleneiland). Ze hebben diverse kwaliteiten, wij hebben Floorify klik-PVC laten leggen, een van de duurdere varianten. Ligt nu precies een jaar en zeer tevreden over. Nog geen enkele beschadiging te zien hoewel we regelmatig toch wat aarde en zand uit de tuin naar binnen lopen.wd200 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:34:
[...]
Schaamteloze quote.., ik wilde namelijk dezelfde vraag stellen goor regio utrecht.
[ Voor 3% gewijzigd door prijk op 03-03-2021 14:49 ]
Vandaag staaltjes binnengekregen van Therdex Chevron en herringbone en ik moet zeggen dat ik wel een beetje geschrokken ben van hoe nep ik het vind ogen. Je kan heel goed een soort doorzichtige plastic toplaag zien waarmee ze het reliëf hebben gemaakt. Vooral als de zon er op schijnt vind ik het echt lelijk ogen. Dan vind ik onze huidige laminaatvloer van de Praxis van 7 jaar oud er zelfs beter uitzien.
Er teleurstellend want we hadden het gevoel dat van alle beslissingen voor het nieuwbouwappartement de vloer de meest makkelijke was tot nu toe. Ook al een redelijk nette offerte gehad van een stoffeerderij uit de stad om het te laten leggen. Vanwege de vloerverwaming en de prijs (100m2) viel parket ons in de eerste instantie af. Het is namelijk minste 50% duurder dan de PVC oplossing om te laten leggen en dan waarschijnlijk ook nog duurder in onderhoud en slechter met de vloerverwarming. Misschien dat we het toch maar moeten overwegen.
Hoe zijn de ervaringen met Therdex bij jullie? Ziet het er beter uit als eenmaal in een woonkamer ligt met meerdere planken? Of hebben jullie tips voor merken die het beter doen? Ik dacht aan de hand van dit topic dat juist Therdex wel redelijk hoog aangeschreven stond van de verlijmde PVC merken.
Er teleurstellend want we hadden het gevoel dat van alle beslissingen voor het nieuwbouwappartement de vloer de meest makkelijke was tot nu toe. Ook al een redelijk nette offerte gehad van een stoffeerderij uit de stad om het te laten leggen. Vanwege de vloerverwaming en de prijs (100m2) viel parket ons in de eerste instantie af. Het is namelijk minste 50% duurder dan de PVC oplossing om te laten leggen en dan waarschijnlijk ook nog duurder in onderhoud en slechter met de vloerverwarming. Misschien dat we het toch maar moeten overwegen.
Hoe zijn de ervaringen met Therdex bij jullie? Ziet het er beter uit als eenmaal in een woonkamer ligt met meerdere planken? Of hebben jullie tips voor merken die het beter doen? Ik dacht aan de hand van dit topic dat juist Therdex wel redelijk hoog aangeschreven stond van de verlijmde PVC merken.
Van belang is dat je kiest voor registered embossed. Universal embossed is goedkope uitstraling.Arms2Short schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:36:
Vandaag staaltjes binnengekregen van Therdex Chevron en herringbone en ik moet zeggen dat ik wel een beetje geschrokken ben van hoe nep ik het vind ogen. Je kan heel goed een soort doorzichtige plastic toplaag zien waarmee ze het reliëf hebben gemaakt. Vooral als de zon er op schijnt vind ik het echt lelijk ogen. Dan vind ik onze huidige laminaatvloer van de Praxis van 7 jaar oud er zelfs beter uitzien.
Dus check even welke variant je hebt.
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Alle stalen zijn registered embossed. Heb net ook even met een mes gekeken hoe krasvast het is en dat valt dus ook vies tegen. Die plastic bovenlaag kun je heel makkelijk bekrassen en je ziet de krassen ook vrij goed zitten. Op de onderstaande foto is het niet helemaal goed te zien maar in het echt valt het me wel erg op.mevrouwKees_1 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:45:
[...]
Van belang is dat je kiest voor registered embossed. Universal embossed is goedkope uitstraling.
Dus check even welke variant je hebt.
:strip_exif()/f/image/h09WYWVBsCuPFsbSWD7LWa7q.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarom gaan wij voor keramisch parket op de BG. Vriend van me heeft ook z’n pvc vloer nu een jaar, rond de plek van de stoelen aan tafel helemaal vol met krassen.Arms2Short schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:07:
[...]
Alle stalen zijn registered embossed. Heb net ook even met een mes gekeken hoe krasvast het is en dat valt dus ook vies tegen. Die plastic bovenlaag kun je heel makkelijk bekrassen en je ziet de krassen ook vrij goed zitten. Op de onderstaande foto is het niet helemaal goed te zien maar in het echt valt het me wel erg op.
[Afbeelding]
Ik hoor over Therdex eigenlijk voornamelijk goede
Berichten. Wij overwegen zelf ook een Therdex vloer .. @Arms2Short onze staal oogt mooi en in de winkel zag het er ook goed uit.
Berichten. Wij overwegen zelf ook een Therdex vloer .. @Arms2Short onze staal oogt mooi en in de winkel zag het er ook goed uit.
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Wij zijn op zoek naar een pvc vloer voor onze recreatiewoning in Zeeland. We gaan het huisje ook verhuren dus moet wel hufterproof zijn. Nu hebben we een click pvc vloer gezien bij de Kwantum met een toplaag van 5 mm en €28 per m2. Iemand ervaring met deze vloer? Of tips / advies voor een goede click pvc vloer voor een redelijke prijs?
Ik vind het lastig in te schatten wat het verschil is tussen 7 of 9 cm plinten. Waar kiezen jullie voor en waarom?
Hoi allemaal,
Wij worstelen een beetje met onze tijdlijn, kan iemand hier misschien meedenken? Het plan voor ons nieuwe huis is vloerverwarming en pvc vloer laten leggen en een nieuwe keuken erin. Nu lijkt het ons het handigst om de vloerverwarming infrezen + de egalisering van de vloer te doen, daarna de keuken en daarna de vloer erop. Weten jullie hoelang het duurt voordat egaline droog is en er dus iets zwaars als een keuken op gezet kan worden?
Wij worstelen een beetje met onze tijdlijn, kan iemand hier misschien meedenken? Het plan voor ons nieuwe huis is vloerverwarming en pvc vloer laten leggen en een nieuwe keuken erin. Nu lijkt het ons het handigst om de vloerverwarming infrezen + de egalisering van de vloer te doen, daarna de keuken en daarna de vloer erop. Weten jullie hoelang het duurt voordat egaline droog is en er dus iets zwaars als een keuken op gezet kan worden?
disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)
@Arms2Short van de PVC vloeren die we hebben bekeken vonden we de Therdex altijd de mooiste, C4070 in ons geval. Moduleo was plastic fantastic, Ambiant was OK, de rest was slecht. Allen waren wel stukken mooier dan de gemiddelde laminaat. Ik denk dat het een kwestie van smaak is, want bijvoorbeeld Moduleo wordt geroemd en die vonden we nep.
Infrezen geeft je geen mogelijkheid om onder je vloerverwarming te isoleren. Hoe erg dat is verschilt een beetje per woning. Met name als je een kruipruimte hebt en geen vloerisolatie heb je vrij grote verliezen omdat je dan ook je kruipruimte aan het verwarmen bent.Kimmie2000 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:52:
Hoi allemaal,
Je zal in twee of drie keer moeten egaliseren. Eerst de sleuven vullen wat moet drogen. Egaline zakt nog een beetje in waardoor er wat kuiltjes kunnen ontstaan.Kimmie2000 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:52:
Hoi allemaal,
Egaline wordt over het algemeen vrij snel hard. In principe zou je 's ochtends kunnen doen en aan het eind van de middag de volgende laag.
Ik zou de tweede laag de volgende dag doen en dan de vloer middags beoordelen als het nog een keer moet. Voor het leggen van de vloer wordt eerst nog geschuurd of ga je alles zelf doen?
Bij mij ging het om circa 60m2 en gingen er circa 12 zakken doorheen. Ook kwam er vrij veel vocht bij vrij, had ik niet bij stil gestaan, dus ventileren is wel handig.
Ik heb het laten doen trouwens (wel zelf sleuven gevuld met egaline, toen verbouwd. Vloer onlangs laten egaliseren en nu staat de keuken grotendeels).
Sleuven niet vullen met egaline maar met flexibele tegellijm oid. Egaline is duur en onnodig voor de sleuven. Nadat je de sleuven hebt gevuld is één keer egaline vervolgens voldoende om de vloer uit te vlakken.BlackthunderAwf schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:05:
[...]
Je zal in twee of drie keer moeten egaliseren. Eerst de sleuven vullen wat moet drogen. Egaline zakt nog een beetje in waardoor er wat kuiltjes kunnen ontstaan.
Egaline wordt over het algemeen vrij snel hard. In principe zou je 's ochtends kunnen doen en aan het eind van de middag de volgende laag.
Ik zou de tweede laag de volgende dag doen en dan de vloer middags beoordelen als het nog een keer moet. Voor het leggen van de vloer wordt eerst nog geschuurd of ga je alles zelf doen?
Bij mij ging het om circa 60m2 en gingen er circa 12 zakken doorheen. Ook kwam er vrij veel vocht bij vrij, had ik niet bij stil gestaan, dus ventileren is wel handig.
Ik heb het laten doen trouwens (wel zelf sleuven gevuld met egaline, toen verbouwd. Vloer onlangs laten egaliseren en nu staat de keuken grotendeels).
+ mijn vloerverwarmingsbedrijf gaf aan dat je het risico loopt dat je verwarmingsslangen gaan drijven als je egaline gebruikt om de sleuven te vullen. zij gebruikten flexibele tegellijm om de sleuven te vullen, daar heb ik toen na drogen egaline overheen gegoten
Nouja er zijn dus verschillende opties om het te doen. Kunnen jullie dan ook aandragen welke flexibele tegellijm jullie hebben gebruikt?
Ze duwden bij mij kegjes in de sleuven om drijven te voorkomen. De mannen die de vloer bij komen doen waren zeer te spreken over het resultaat.
Ze duwden bij mij kegjes in de sleuven om drijven te voorkomen. De mannen die de vloer bij komen doen waren zeer te spreken over het resultaat.
Als Therdex herringbone 7004 eigenaar kan ik deels je eerste indruk beamen. Deels omdat ook wij de stalen wat nep vonden ogen, al had Therdex dan wel het registered embossed voordeel waardoor de PU toplaag tenminste overeenkomt met de print eronder. Andere vloeren zoals Moduleo vonden wij nóg nepper en mFlor was voor ons gelijk, maar naar onze smaak minder mooie patronen.Arms2Short schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:36:
Omdat wij met vloerverwarming sowieso een efficiënte vloer zochten en het liefst ook een 'zachte' vloer, waren de opties in volgorde van voorkeur:
1. PVC
2. gietvloer - duurder dan PVC maar zelfde effect, onmogelijk iets te vervangen, qua stijl minder mooi dan 'houten' planken (smaak)
3. tegelvloer - geeft niet het 'zachte' gevoel en de grote naden (voegen) vonden we in ons vorige huis al een nadeel
Andere opties als laminaat en echte parketvloer werden het sowieso niet om de welbekende redenen.
Kortom: uiteindelijk voelde PVC als het beste compromis, want ja onze conclusie is dat de perfecte vloer niet bestaat.
Om je een idee te geven: hieronder twee foto's van de vloer bij ons welke in november 2020 gelegd is. Op de eerste krassen direct bij oplevering na, hebben wij zelf(s) met 2 kinderen van 5 en 8 geen nieuwe krassen nog veroorzaakt. Maar... oppervlakkige krassen zoals in jouw foto zijn met een schuursponsje en wat schoonmaakmiddel zo weg te poetsen. Je maakt de PU laag wat week en poetst de rafeltjes glad en daarna zie je er werkelijk niks meer van.
![]() | ![]() |
De ene foto is dus van de keuken, de andere bij de woonkamer, beide onder daglicht (geen zon op dat moment). Zo zie je ook de lichtinval in beide gevallen hopelijk een beetje. Beide full-size zodat je kan inzoomen en eens goed de naden of plekjes die je denkt te zien kan bekijken. Disclaimer: dinsdag is onze dweildag en dat is nog niet gebeurd, dus in de keuken zie ik op de foto al een paar vlekkerige plekken. Dan weet je dat dat met dweilen weg gaat en dus niet in de vloer zelf zit.
Wij hadden destijds ook Therdex stalen aangevraagd. Vielen best wel tegen en uiteindelijk zijn we gegaan voor Bodiax.Arms2Short schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:36:
Wij hebben sinds afgelopen week een Therdex 7003 vloer laten leggen in onze woning. De 7003 is heel anders geworden dan de stalen die we hebben gezien, dit omdat er zoveel kleurverschil in zit. Ziet er echt prachtig uit!
Heeft iemand behoefte aan foto's van de 7003? Dan plaats ik die hieronder, mocht iemand ook de lastige keuze moeten maken tussen de 7003 en 7004.
Heeft iemand behoefte aan foto's van de 7003? Dan plaats ik die hieronder, mocht iemand ook de lastige keuze moeten maken tussen de 7003 en 7004.
Als we het toch hebben over ervaring met PVC vloeren ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met het combineren van pvc en laminaat naast elkaar. Ik zou graag in de keuken de slechter wordende laminaat vervangen door PVC maar niet de hele aangrenzende woonkamer ook gelijk vervangen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Bij ons is op de begane grond bijna overal de Therdex 7003 in visgraat gelegd, alleen de trappenkast moet ik zelf nog even doen. Hiervoor heb ik laminaat gekregen. lijkt mij dat 't qua hoogte nooit mooi uitkomt toch?Willem30 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:48:
Als we het toch hebben over ervaring met PVC vloeren ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met het combineren van pvc en laminaat naast elkaar. Ik zou graag in de keuken de slechter wordende laminaat vervangen door PVC maar niet de hele aangrenzende woonkamer ook gelijk vervangen.
Heel graag!!Bioflap schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:09:
Wij hebben sinds afgelopen week een Therdex 7003 vloer laten leggen in onze woning. De 7003 is heel anders geworden dan de stalen die we hebben gezien, dit omdat er zoveel kleurverschil in zit. Ziet er echt prachtig uit!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
@MooDyBLueS
Bedankt voor de foto's! Ik heb je post ook aan mijn wederhelft laten lezen en het schept toch wel wat hoop bij ons dat we wel kunnen slagen met Therdex. Binnenkort maar eens bij dealer een afspraak maken om te kijken zodat we iig en paar m2 in het echt kunnen zien.
Bedankt voor de foto's! Ik heb je post ook aan mijn wederhelft laten lezen en het schept toch wel wat hoop bij ons dat we wel kunnen slagen met Therdex. Binnenkort maar eens bij dealer een afspraak maken om te kijken zodat we iig en paar m2 in het echt kunnen zien.
Ik heb een huis gekocht met bestaande pvc vloer gelijmd bovenop ingefreesde vloerverwarming. Deze vloer wil ik vervangen door een nieuwe pvc vloer. Zou ik de bestaande pvc vloer zelf kunnen verwijderen met een zware tapijtstripper (van Boels bijvoorbeeld), of kan ik dat beter laten doen door een deskundig bedrijf? En is de vloer vervolgens vlak genoeg of moet ik deze eerst schuren of egaliseren voordat ik de nieuwe vloer erop kan lijmen? Iemand hier ervaring mee? Gek genoeg kan ik hier geen goede informatie over vinden...
Ik zou proberen met een plamuurmes eronder en dan met je handen de vloer lostrekken. Dat ging hier prima, 80m2 gedaan. Het is even een klusje maar zeker het proberen waard.brambond schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:23:
Ik heb een huis gekocht met bestaande pvc vloer gelijmd bovenop ingefreesde vloerverwarming. Deze vloer wil ik vervangen door een nieuwe pvc vloer. Zou ik de bestaande pvc vloer zelf kunnen verwijderen met een zware tapijtstripper (van Boels bijvoorbeeld), of kan ik dat beter laten doen door een deskundig bedrijf? En is de vloer vervolgens vlak genoeg of moet ik deze eerst schuren of egaliseren voordat ik de nieuwe vloer erop kan lijmen? Iemand hier ervaring mee? Gek genoeg kan ik hier geen goede informatie over vinden...
Kreeg je de lijm ook van de dekvloer af? Ik heb ooit een op broodjes verlijmde houten vloer moeten verwijderen, was gewoon niet te doen en we moesten een bedrijf inhuren met een soort schraapgrasmaaier. Dacht dat de lijm laag van pvc net zo hard/smerig was.colvano schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:34:
[...]
Ik zou proberen met een plamuurmes eronder en dan met je handen de vloer lostrekken. Dat ging hier prima, 80m2 gedaan. Het is even een klusje maar zeker het proberen waard.
Ik ben ook wel benieuwd of en hoe makkelijk de lijmresten met een plamuurmes te verwijderen waren. @colvano heb je vervolgens zonder opnieuw te egaliseren een nieuwe pvc vloer erop gelijmd? Was de vloer na verwijderen van de oude pvc+lijm vlak genoeg?