PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 15:27
Vraag voor de PVC-vloer-kenners.
We zijn dus nog aan het begroten wat het allemaal kost.
Hebben 4 verdiepingen, 3 trappen. 145m2 (incl. keukeneiland, technisch hok, dus dat gaat er nog van af) en 118m1 aan plintwerk.

Wij begroten vloeren qua plinten op 1500 euro, ongeveer 12 euro/m1.
Vloeren op ongeveer 58 euro/m2, gelegd, incl. egalisatie. Evt. visgraad (duurder leggen), niet alle verdiepingen.

Trapbekleden met zelfde PVC 110 euro per trede....
Dit bij 3 trappen, 15 treden per trap.

Is dat enigszins reëel/wat anderen ook zien?

(Crosspost, excuses!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:25
Iemand ervaring met pvcvloeren.nl? Ze zitten bijna 10 euro per m2 onder de prijs van concurrenten voor Therdex klik PVC. Te mooi om waar te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Is er iemand met ervaring met het PVC van Floer? Wij zijn wel gecharmeerd van de warme kleur in combinatie met het rustige dessin:

Afbeeldingslocatie: https://www.onlineparketshop.nl/img/floer-visgraat-pvc-onbehandeld-eiken-3503_1024x1024_5575.jpg

Maar we lezen nergens wat de werkelijke kwaliteit van Floer is. Of hoeveel verschillende plankjes ze hebben...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:05
Zojuist akkoord gegeven op een offerte van Stile Floors.

Ambient VTWonen 2020 Natural eiken vloer

-57 m2 woonoppervlakte. 67m2 aan matriaal ivm snijdverlies.
-Dichten van sleuven van vloerverwarming
- Egaliseren met 3 mm egalisatie
- schuren
-Visgraat leggen
-12 cm hoge plinten aanbrengen
-Nieuwe deurmat 1x
-Omlijsting in bijkeuken voor het luik naar kruipruimte.

Totaalprijs: € 5900,-

Geen idee of dit een beetje oke prijs is (zal vast goedkoper kunnen), maar ons gevoel bij dit bedrijf was goed (ook de reviews)

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 24-03-2021 09:55 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 23:32
Iemand ervaring mee met reinigen van een pvc vloer met bijvoorbeeld zo een apparaat? (https://www.bol.com/nl/p/...VLfw.2_22.23.ProductTitle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 07:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mits112 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:23:
Iemand ervaring mee met reinigen van een pvc vloer met bijvoorbeeld zo een apparaat? (https://www.bol.com/nl/p/...VLfw.2_22.23.ProductTitle)
Lijkt me niet heel erg bevorderlijk voor je lijm. Én warmte én vocht. Slechte combi met lijm op waterbasis.

Overigens; we hebben de concept dagvaarding binnen en gaan dus inderdaad naar de rechter. :Y

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 26-03-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 23:32
MikeyMan schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:24:
[...]

Lijkt me niet heel erg bevorderlijk voor je lijm. Én warmte én vocht. Slechte combi met lijm op waterbasis.

Overigens; we hebben de concept dagvaarding binnen en gaan dus inderdaad naar de rechter. :Y
PVC is bij ons niet gelijmd, dus wellicht even verder zoeken of het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
mits112 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:51:
[...]

PVC is bij ons niet gelijmd, dus wellicht even verder zoeken of het mogelijk is.
Er staat:
Geschikt voor: Badkamer en toilet | Keuken | Ruiten en spiegels | Vloeren | Voegen Stoomdruk: 3,5 bar
Alles wijst op een grote waarschuwing voor alles wat geen snoeihard oppervlak is. Zou hier heel ver van wegblijven voor je pvc vloer, gelijmd of niet. Pvc is iets beter geschikt voor nat reinigen dan laminaat, maar onder 3,5 bar vocht tussen je kliknaden laten spuiten? Lijkt mij niet bepaald een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 23:07
Duurt ff, maar dan heb je ook alles gelezen (denk ik :))

Vorig jaar hebben wij onze woning laten uitbouwen, gelukkig lag er een laminaat vloer direct op het beton en die was er dan ook zo uit.
In de betonvloer is de vloerverwarming gefreesd, opgevult en met egaline geegalliseerd.
Daarop een mooie XLFloors PVC click vloer laten leggen.

Helaas was het plezier maar van korte duur. Na een paar weken, zonder de vloerverwarming te hebben gebruikt, brgon de vloer op allerlei plekken omhoog te komen, bol te staan. Het leek wel alsof de vloer begon te werken en te strak was gelegd.
Niets was minder waar, er is nog voldoende ruimte over en per tegel lijkt het wel of ze gewoon krom trekken. Nu als ik er op ga staan zie je dat 1 tegen naar beneden gaat en de rest gewoon blijft liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejkDDjVIYbQPd98w2xmIU223zv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Phw4t7W3nQeqfk4iZedQS1I2.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels na enorm veel tijd, berichten, beloftes zijn we nu beig om een andere vloer uit te zoeken.
De leverancier heeft de vloer, die wij nu hebben, uit het assortiment gehaald en wij mogen een andere vloer laten leggen.

Vandaag is hij bij ons langs gekomen met "nieuwe inzichten".
Hij geeft mij aan dat een PVC click vloer nadelig is voor de efficientie van de vloerverwarming.
Zelfs een PVC vloer gelijmd op de dekvloer direct is niet zo efficient dan bijvoorbeeld tegels.
De warmte kan niet goed verspreid worden aldus de legger.

Zijn advies is nu om te gaan voor een tegelvloer (steen).
Als wij perse een pvc vloer willen hebben is zijn advies om de dekvloer te verhogen (dus dikker te maken) om de warmte beter te verspreiden?

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet geloven.
Wie kan mij de juiste inzichten geven? :)

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:16
Blackeagle schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:47:

Vorig jaar hebben wij onze woning laten uitbouwen, gelukkig lag er een laminaat vloer direct op het beton en die was er dan ook zo uit.
In de betonvloer is de vloerverwarming gefreesd, opgevult en met egaline geegalliseerd.

Helaas was het plezier maar van korte duur. Na een paar weken, zonder de vloerverwarming te hebben gebruikt, brgon de vloer op allerlei plekken omhoog te komen, bol te staan. Het leek wel alsof de vloer begon te werken en te strak was gelegd.
Niets was minder waar, er is nog voldoende ruimte over en per tegel lijkt het wel of ze gewoon krom trekken. Nu als ik er op ga staan zie je dat 1 tegen naar beneden gaat en de rest gewoon blijft liggen.

[Afbeelding]

Inmiddels na enorm veel tijd, berichten, beloftes zijn we nu beig om een andere vloer uit te zoeken.
De leverancier heeft de vloer, die wij nu hebben, uit het assortiment gehaald en wij mogen een andere vloer laten leggen.

Hij geeft mij aan dat een PVC click vloer nadelig is voor de efficientie van de vloerverwarming.
Zelfs een PVC vloer gelijmd op de dekvloer direct is niet zo efficient dan bijvoorbeeld tegels.

Als wij perse een pvc vloer willen hebben is zijn advies om de dekvloer te verhogen (dus dikker te maken) om de warmte beter te verspreiden?

Bijzonder verhaal! Ik betwijfel ook of die vloer nu echt verkeerd gelegd was of dat de ondergrond niet geschikt is. Was de ondervloer/het beton wel helemaal droog toen de vloer gelegd werd?

Over de vloerverwarming. Volgens mij is het warmte verspreiden onzin, je moet juist kijken naar de warmteweerstand. Zie bijvoorbeeld de volgende link (PDF): https://s3-eu-west-1.amaz...ikte+vloerafwerkingen.pdf

Des te lager des te beter en denk eraan dat je bij sommige vloeren nog een ondervloer nodig hebt (bijvoorbeeld wel bij PVC click maar niet bij PVC plak). Het verschil van Rc 0.01 ga je niet merken, maar een verschil van Rc 0.1 zeker wel.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:59
Rivanov schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:50:
Heb op de eerste verdieping visgraat PVC.
De Ambiant Spigato.

[Afbeelding]
Welke kleur is dit Rivanov? Wij zijn uitgekomen op de 3503 Natural. Twijfelen nog een klein beetje over de 3504. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Thijsmans schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:47:
Is er iemand met ervaring met het PVC van Floer? Wij zijn wel gecharmeerd van de warme kleur in combinatie met het rustige dessin:

[Afbeelding]

Maar we lezen nergens wat de werkelijke kwaliteit van Floer is. Of hoeveel verschillende plankjes ze hebben...
Voor het collectief geheugen: Floer valt tegen :( De stalen worden mooi ingepakt bezorgd (doosje en in cadeaupapier), voorzien van een overzichtelijke catalogus. Daar ligt het echt niet aan.

Maar als je dan de kleur bekijkt van de stalen, en afzet tegen bovenstaande foto en de foto's in de catalogus... dan heb ik toch het idee dat het over een ander product gaat. Alsof de fotobewerking is ge-outsourcet aan India, terwijl ze daar het product nooit gezien hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yuz97aPOu8EPYJ-cVmZhc8jwho=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pson9id3arOxwvb0pdfIG0Rd.jpg?f=user_large

Het gaat dus om de rechterfoto's :o De linker had ik eerder geloofd.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30
LuPo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:15:
[...]

Welke kleur is dit Rivanov? Wij zijn uitgekomen op de 3503 Natural. Twijfelen nog een klein beetje over de 3504. :P
3504

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/3A0B6A2E-DD74-49B9-9C36-FAA0C55F92D4.JPG

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@Blackeagle is dat niet een probleem met je vloer i.p.v. de PVC? Was die wel goed egaal? Zelfs sommige laminaat is goed te gebruiken met vv, ik zou me daar geen zorgen over maken. Tenzij je de hele dag met de thermostaat gaat spelen natuurlijk, dan zal tegel altijd beter warmte geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
Het gekke is fat her echt op elke tegel voorkomt, dus ben bang echt een fout in de pvc vloer zelf (gokje).

Het issue begon al voordat we de vv begonnen te gebruiken.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Blackeagle schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:28:
Het gekke is fat her echt op elke tegel voorkomt, dus ben bang echt een fout in de pvc vloer zelf (gokje).

Het issue begon al voordat we de vv begonnen te gebruiken.
Maar dat opvullen van de gefreesde vloerverwarming, dat ging met beton? Hoe lang heeft dat gedroogd? En was de egaline wel droog? Heb je er een stuk uitgehaald om te kijken hoe het onder de vloer erbij ligt?

Je schrijft trouwens een clickvloer, maar wat voor ondervloer ligt eronder?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
Ja de VV is opgevuld met beton en heeft 1 a 2 dagen gedroogd, toen de egaline erop. Ook een aantal dagen gedroogd. Toen de vloer erop.

Als ik mij niet vergis ligt er geen ondervloer onder het PVC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Blackeagle schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:47:

[Afbeelding]

Het verhaal van de vloerlegger is klinkklare onzin. Bij ons is de vloerverwarming ook ingefreesd, afgedekt en voorzien van een miniem laagje egaline. Daarover een geplakte pvc vloer en dat gaat al een paar jaar prima. In mijn geval is de afwerklaag zo dun dat de warmtespreiding niet ideaal is. Je voelt vrij goed waar de buizen liggen en waar niet.
Maar hoe dikker je afwerklaag, hoe langzamer je systeem zal werken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Blackeagle schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 00:06:
Ja de VV is opgevuld met beton en heeft 1 a 2 dagen gedroogd, toen de egaline erop. Ook een aantal dagen gedroogd. Toen de vloer erop.

Als ik mij niet vergis ligt er geen ondervloer onder het PVC.
Met mijn beperkte kennis van pvc zeg ik dat er een ondervloer nodig is voor klik pvc.

En dat beton zeker 10 dagen moet drogen voor de egaline, maar bij voorkeur zelfs 28 dagen. Bij korter dan 28 dagen moet je het vocht% opmeten en pas leggen bij een bepaald %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindt89
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-03-2021
Hallo,

Wij zijn deze week bij een vloerenzaak langs gegaan en hebben hier 2 vloeren gevonden die ons mooi lijken. Het ene merk is een gelasta visgraat vloer voor de begane grond en voor de 1e en zolder verdieping ambient rechte stroken. Alles in 2.5mm dikte. Ik lees goede recensies over ambient. Maar over Gelasta kan niet veel vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Groet,

Lindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 22:29
Ik ben van de week bij Roobol geweest en heb daar een mooie PVC dryback vloer gezien van Vtwonen.
Heeft iemand ervaring met de herringbone of noble serie? Wij twijfelen tussen de kleuren 'sun kissed' en 'roasted'. Prijzen waren gelijk voor 45 euro per m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Plinten afgelakt bestellen of schilderen na montage

Wij hebben gekozen voor een PVC vloer van Therdex en hebben verschillende leveranciers geraadpleegd.
Enkele zeggen je kan afgelakte hoge plinten monteren zonder omkijken.

en enkele zeggen je moet de plinten gegrond laten monteren, afritten en daarna schilderen want zo is de kidnaad geschilderd en blijft die langer mooi en zijn alle naden geverfd en ziet het compleet er netter uit .

wat is jullie ervaring hier mee ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 11:21
Het duurde even, maar hieronder foto's van onze Therdex 7003 vloer. Ik ben er echt enorm blij mee, ziet er een stuk warmer uit dan de 7004. Ook het verschil in "planken" maakt het geheel heel mooi!

Het grote kleurverschil op onderstaande foto's komt door het (warme) licht in de woonkamer. Verder zie je gewoon dat hij obv lichtinval snel anders lijkt qua kleur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtcRzHUueUvUYeszzOGmkKdwrLk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PN28q2hHr7j0g3DvWulcjjaB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VsQduDeJtcz3V4khJFUIx4toWU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiLZkF00LAimTolTpV4GRNx4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zby7VhOWji8Pr3FRJSZqNun7Cw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1x25zduh0Q6z6EguMOQqHjdK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cw2gDstODD9pb8eQBxcoTri5uWo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7vhojEsvXktToVGX53dNSMO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqFn9yFpg2HKeqglW1wkssX-Qv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSzcuQkHfD9MRQOjmcc2mgrN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:17
Thijsmans schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Voor het collectief geheugen: Floer valt tegen :( De stalen worden mooi ingepakt bezorgd (doosje en in cadeaupapier), voorzien van een overzichtelijke catalogus. Daar ligt het echt niet aan.

Maar als je dan de kleur bekijkt van de stalen, en afzet tegen bovenstaande foto en de foto's in de catalogus... dan heb ik toch het idee dat het over een ander product gaat. Alsof de fotobewerking is ge-outsourcet aan India, terwijl ze daar het product nooit gezien hebben.

[Afbeelding]

Het gaat dus om de rechterfoto's :o De linker had ik eerder geloofd.
Echt he! Ik had ook wat stalen besteld. Om nou te zeggen dat het overeenkwam met wat ik op het internet zag. Lijkt wel alsof ze de verkeerde hebben geleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:12
wd200 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:59:

Wij hebben gekozen voor een PVC vloer van Therdex en hebben verschillende leveranciers geraadpleegd.

en enkele zeggen je moet de plinten gegrond laten monteren, afritten en daarna schilderen want zo is de kidnaad geschilderd en blijft die langer mooi en zijn alle naden geverfd en ziet het compleet er netter uit .

Ik zit met dezelfde vraag. Kan me voorstellen dat het eerst kitten en daarna schilderen een beter resultaat geeft.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 11:21
vortexnl1982 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag. Kan me voorstellen dat het eerst kitten en daarna schilderen een beter resultaat geeft.. ?
Bij ons zijn ze eerst gaan kitten, nu zou ik ze nog moeten schilderen. Echter vind ik 't wel ff goed geweest, en laat ik het even zo :) Die naadjes zijn niet zo heel erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
wd200 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:59:

Bioflap schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Bij ons zijn ze eerst gaan kitten, nu zou ik ze nog moeten schilderen. Echter vind ik 't wel ff goed geweest, en laat ik het even zo :) Die naadjes zijn niet zo heel erg storend.
Zelfde ervaring als @Bioflap . Ze zijn eerst gaan kitten. De legger gaf aan dat het het beste was om of helemaal over te schilderen of alleen de randjes/naadjes. Maar ik moet zeggen dat het er wel erg strak uitziet.

Als je heel goed kijkt dan zie je net een naadje met houtkleur ipv wit. Maar ik kan me voorstellen dat het na een paar maanden er sowieso op deze manier uitziet met die rondrennende, fietsende en voetballende kinderen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
vortexnl1982 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:50:
[...]

De kitlaag wordt inderdaad lelijk na een tijdje. Dus ik zou het zelf lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Hi allemaal, ook ik ga op zoek naar een mooie pvc vloer voor op de begane grond (55m2, dryback plak, visgraat). Ik heb de afgelopen 30 pagina's doorgespit en veel geleerd en op basis van de positieve geluiden stalen van Therdex aangevraagd. Nu had ik ook al kleine stalen van Stile Floors, die zien er ook goed uit en misschien zelfs minder glimmend plastic qua toplaag. Heeft er iemand ervaring met Stile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 12:32

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Heeft er iemand ervaring met speciale pvc in de badkamer? Bevalt dat? En wat heb je er in?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
k0ewl schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:05:
Nog even wat beter naar gekeken. De vloer bij de gamma is aan de hand van EAN code een vloer van Ambiant.

Voor de 1e en zolder naar mijn idee prima. Ga ook de trappen er mee doen maar zal nog wel even duren voordat het zover js. Eerst de dakkapellen er op, de muren er in en elektra en verwarming aanleggen.
Zo we zijn een tijdje verder en de zolderverbouwing zit er zo goed als op. Dakkappellen geplaatst, vliering gemaakt, muren gebouwd, elektra verplaatst, waterleidingen en afvoer gemaakt. Toen nog vloerverwarming er in, dichtgesmeerd met flexibele tegellijm en daarna met egaline de boel weer egaal gemaakt.

Tijd voor de vloer! en het resultaat (crappy foto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFDPlhDUYbaMf6GEes40xlvDpnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdhqYh6ZaFZCggVGhpvdRTl4.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4U2qVhamVeheR01vxf8fKxaAgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4kCj53UyaEynf83fGUKe6Q5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgfcPVtzq3TFh4eU0kXxkndHTKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXphfVxnvljMYmM3K3ky1BfI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eap-Uh-UgzBrgq1S9bqxawe0MAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/128ZB4pXgxSeHhK9QJVZMGk9.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even mijn ervaringen:
  • De planken zijn wat stugger dan de Click PVC die ik eerder heb vast gehad. Dit komt waarschijnlijk door de ondervloer die in de plank verwerkt zit. Groot nadeel vond ik dat de planken nog steeds als hele rij gelegd moeten worden, dus voor de lange stukken (6.5 meter) had ik wel 3 paar handjes nodig.
  • De vloer voelt fijn aan, de embossing is niet registered, maar voor dat geld mogen we niet klagen.
  • De micro V-groef is wel heel erg micro en kan als niet bestaand beschouwd worden.
  • Het leggen is super makkelijk. Dacht door de stugge plank dat snijden niet zou gaan, maar het had gelukkig mis. 2 keer het mes er over en vouwen maar. Mooie strakke lijnen.
  • De kleur is grijs met een bruin tint er in en was precies zoals we gehoopt hadden. Was toch spannend om te bestellen van een plaatje op internet.
  • Blijkbaar bij het terug plaatsen van de wasmachine in de technische ruimte had ik de waterslang niet helemaal straks aangedraaid en er lag een mooi plasje water op de planken. Dat heeft daar dus een paar uur gelegen en met laminaat was dat zeker mis gegaan. Hier was het makkelijk een doekje er over en klaar. _/-\o_
  • Qua geluid is het ook een heel verschil met laminaat. Dus zeker een aanrader.
  • Kosten: de standaard prijs is 39.99 p/m2 en denk dat er voor dat geld wel betere vloeren te krijgen zijn. Nu met de 40% korting is het een no-brainer

[ Voor 19% gewijzigd door k0ewl op 01-04-2021 11:25 . Reden: nette lijst, extra foto's ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakeljanai
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-06-2023
iemand ervaring met xtrafloor flex pro? een ondervloer voor plak pvc om de huidige tegelvloer wat er ligt intact te houden voor later..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09-2021
k0ewl schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:19:
[...]

Zo we zijn een tijdje verder en de zolderverbouwing zit er zo goed als op. Dakkappellen geplaatst, vliering gemaakt, muren gebouwd, elektra verplaatst, waterleidingen en afvoer gemaakt. Toen nog vloerverwarming er in, dichtgesmeerd met flexibele tegellijm en daarna met egaline de boel weer egaal gemaakt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• De planken zijn wat stugger dan de Click PVC die ik eerder heb vast gehad. Dit komt waarschijnlijk door de ondervloer die in de plank verwerkt zit. Groot nadeel vond ik dat de planken nog steeds als hele rij gelegd moeten worden, dus voor de lange stukken (6.5 meter) had ik wel 3 paar handjes nodig.
  • De vloer voelt fijn aan, de embossing is niet registered, maar voor dat geld mogen we niet klagen.
  • De micro V-groef is wel heel erg micro en kan als niet bestaand beschouwd worden.
  • Het leggen is super makkelijk. Dacht door de stugge plank dat snijden niet zou gaan, maar het had gelukkig mis. 2 keer het mes er over en vouwen maar. Mooie strakke lijnen.
  • De kleur is grijs met een bruin tint er in en was precies zoals we gehoopt hadden. Was toch spannend om te bestellen van een plaatje op internet.
  • Blijkbaar bij het terug plaatsen van de wasmachine in de technische ruimte had ik de waterslang niet helemaal straks aangedraaid en er lag een mooi plasje water op de planken. Dat heeft daar dus een paar uur gelegen en met laminaat was dat zeker mis gegaan. Hier was het makkelijk een doekje er over en klaar. _/-\o_
  • Kosten: de standaard prijs is 39.99 p/m2 en denk dat er voor dat geld wel betere vloeren te krijgen zijn. Nu met de 40% korting is het een no-brainer
Goed om zo een ervaring te lezen! Kan je al iets zeggen over de combinatie van click pvc met vloerverwarming? Al kan ik me voorstellen dat je de verwarming niet aan hebt gehad de afgelopen dagen :P

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Kimmie2000 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:00:
[...]

Goed om zo een ervaring te lezen! Kan je al iets zeggen over de combinatie van click pvc met vloerverwarming? Al kan ik me voorstellen dat je de verwarming niet aan hebt gehad de afgelopen dagen :P
De vloerverwarming op zolder is een beetje overbodig momenteel inderdaad ;) Geen idee nog

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-05 13:00
k0ewl schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:19:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er prima uit.

Wij hadden voor de benedenverdieping al voor Ambiant gekozen en nav jouw bericht heb ik vorige week ook een pak afgehaald bij de Gamma. Zag er prima uit, de rest wordt nu morgen bezorgd.

Ik denk dat jij de "lichtgrijs eiken" bent gegaan dan? Heb je alles ook doorgelegd op de 1e verdieping?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k0ewl
Nielzsche schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:46:
[...]

Ziet er prima uit.

Wij hadden voor de benedenverdieping al voor Ambiant gekozen en nav jouw bericht heb ik vorige week ook een pak afgehaald bij de Gamma. Zag er prima uit, de rest wordt nu morgen bezorgd.

Ik denk dat jij de "lichtgrijs eiken" bent gegaan dan? Heb je alles ook doorgelegd op de 1e verdieping?
Het is de licht grijs eiken Manera:
https://www.gamma.nl/asso...4v-groef-2-24m2/p/B151801

De eerste verdieping moet nog, maar de aannemer kon opeens een maand eerder beneden beginnen, dus nogal druk opeens met andere werkzaamheden. Ik ga het ook op de trap leggen zelfs.

Het doorleggen op een verdieping ging op zolder ook prima. Dat is ook 9 bij 6.5 meter. Maar mijn tip mbt deurkozijnen: als het na-stel kozijnen zijn van Svedex, met plaatsen even rekening houden met 5mm onder het kozijn en dan bij het leggen van de vloer even kozijn er uit. Super makkelijk en strakker wordt het niet.

[ Voor 17% gewijzigd door k0ewl op 01-04-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 23:20

Acradavos

Poetsfanaat

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van een verlijmde PVC vloer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:09
Ik was ook op zoek naar wat voordeligs voor op de 1ste verdieping en wat mij vooral tegen stond van de goekopere PVCs die ik gezien heb is dat er een ondervloer onder moet. En daar moet je ook nog eens goed mee uitkijken, sommige isoleren als een malle.(buiten dat is het ook zo 5,- eur de meter extra)

Vandaag even naar de Gamma gereden voor 47m2, was voldoende aanwezig alleen de aangegeven prijs klopte niet. Uiteindelijk is e.e.a. bij de kassa verrekend en was ik 16,- de m2 kwijt :9

Thanks voor de tip _/-\o_

Beneden verdieping laat ik dry-back leggen nl. Montinique;Charente XL, komt op 65,- m2 (gewoon rechte stroken).
Dat kan vast goedkoper maar gemak is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
Heeft er iemand ervaring met PVC verwijderen met behulp van een zware tapijtstripper (zoiets: https://www.boels.nl/hure...atie/tapijtstripper-zwaar)? Hoe groot is de kans dat de ondervloer vervolgens vlak genoeg is voor het opschuren en direct verlijmen van een nieuwe PVC vloer?

Het verwijderen van de oude en verlijmen van de nieuwe PVC vloer wil ik zelf gaan doen, ik probeer in te schatten of tussendoor (laten) egaliseren nodig is. Iemand die hier meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaikederksen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat zijn de ervaringen met het zelf leggen van therdex lijmen (visgraat?)

en heeft er iemand foto's van de 15021 rigid click vloer, en wat zijn de ervaringen met LTV? Kan dat samen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejaylethal
Wij zijn eruit: we gaan voor een Therdex visgraat plak pvc-vloer. Nu alleen nog besluiten welke we nemen. We zagen een 7003 vloer liggen die we mooi vonden, maar de stalen bleken nu toch veel 'roder' dan wat er in die showroom lag. Dus die valt af.
We twijfelen tussen 6025, 6041 en (eventueel) 7011. Iemand ervaring met een van deze vloeren?

Verder zijn we dus op zoek naar een goede dealer die tegen een eerlijke prijs netjes kan leggen. We wonen in Utrecht, dus de range kan redelijk breed. Wie heeft een aanbeveling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03:32
deejaylethal schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:47:
Verder zijn we dus op zoek naar een goede dealer die tegen een eerlijke prijs netjes kan leggen. We wonen in Utrecht, dus de range kan redelijk breed. Wie heeft een aanbeveling?
Ik heb een anti-aanbeveling: mijd Lab21 als de pest. Ik heb er zoveel spijt van dat ik niet naar de 15% negatieve reviews heb geluisterd. Wel een les voor de volgende keer dat ik zoiets doe: ook al is 85% positief, als er 15% aan uitgebreide horror-verhalen tussen zit, kan je het beter niet doen.

@MikeyMan Ben wel benieuwd of die rechtszaak alweer een stap verder is.

[ Voor 11% gewijzigd door Aftansert op 07-04-2021 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Aftansert de dagvaarding wordt deze week afgerond. Hebben vorige week de laatste opmerkingen daarop verzonden.

Mbt de reviews op bv trustpilot. Hier klopt natuurlijk geen hout van. Alle positieve reviews betreffen winkelbezoek zonder aankoop. Waarbij er nog betaald is voor de review ook.

De negatieve reviews zijn allemaal wel volledige transacties. En dan heb ik het nog niet over de reacties van 'Floor' (padum-tsss). :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:46
Bij ons is gisteren geegaliseerd, en staat het leggen voor morgen op de planning. Alleen, nu heeft de stoffeerder soms ook best diepe gaten moeten egaliseren en vraag ik me af of de egaline wel droog genoeg is. Ik hoorde iets over 24 uur drogen, maar dat is misschien maar bij een paar mm? Maar, volgens mij is er bij ons wel 5 of 6mm op gezet. En, in de WC hebben we zondag nog een gat dichtgezet met zandcement.

Kortom, ik wil eigenlijk dat ze nog eerst gaan meten of de vloer wel droog genoeg is. Het weer is ook niet ideaal deze dagen... Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CarpeVentum schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:02:
Bij ons is gisteren geegaliseerd, en staat het leggen voor morgen op de planning. Alleen, nu heeft de stoffeerder soms ook best diepe gaten moeten egaliseren en vraag ik me af of de egaline wel droog genoeg is. Ik hoorde iets over 24 uur drogen, maar dat is misschien maar bij een paar mm? Maar, volgens mij is er bij ons wel 5 of 6mm op gezet. En, in de WC hebben we zondag nog een gat dichtgezet met zandcement.

Kortom, ik wil eigenlijk dat ze nog eerst gaan meten of de vloer wel droog genoeg is. Het weer is ook niet ideaal deze dagen... Wat denken jullie?
M.i. zie je prima of er nog vochtige stukken in zitten. Die blijven donker.

24 uur is wel een beetje krap als je het inderdaad over diepere gaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
MikeyMan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:03:
[...]

M.i. zie je prima of er nog vochtige stukken in zitten. Die blijven donker.

24 uur is wel een beetje krap als je het inderdaad over diepere gaten hebt.
Ja, het is dus eigenlijk bijna 48 uur. Ze zijn zojuist geweest (zonder vochtmeter) en hebben gezegd dat het goed gaat komen. Konden er al wel op lopen. Dan vertrouw ik er maar op dat het goed moet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
CarpeVentum schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:02:

Hier was een heel dun laagje egaline aangebracht en was het na 36 uur (24+12) nog niet droog genoeg, opgemeten met een vochtmeter. Na 60 uur (24 + 24 + 12) was het wel droog genoeg.

Ik weet overigens niet hoeveel mm egaline er gebruikt was en ook niet meer wat de vochtpercentages waren... Maar belangrijk was om de ruimte goed te ventileren, want alle ramen werden nat dus drogen ging ook langzaam.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Wij zijn eruit: we gaan voor een Therdex visgraat plak pvc-vloer. Nu alleen nog besluiten welke we nemen. We zagen een 7003 vloer liggen die we mooi vonden, maar de stalen bleken nu toch veel 'roder' dan wat er in die showroom lag. Dus die valt af.
We twijfelen tussen 6025, 6041 en (eventueel) 7011. Iemand ervaring met een van deze vloeren?

Wij hebben de 6041 inmiddels een paar weken liggen, heel erg blij mee. Het is een rustige kleur, niet zoveel knoesten en verschil in de kleur tussen de verschillende planken. (dat vonden we bij de 7xxx een dingetje)

Ook past de kleur mooi bij de eiken meubels die we hebben gekocht, dat was nog wel even spannend ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
iemand hier toevallig de therdex 7543 herringbone liggen ?@GeleFles wat bedoel je met " een dingetje" Wij overwegen dus uit de 7-serie een visgraat vloer. Op de staal ziet het er wel rustig uit,

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

mevrouwKees_1 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:18:
iemand hier toevallig de therdex 7543 herringbone liggen ?@GeleFles wat bedoel je met " een dingetje" Wij overwegen dus uit de 7-serie een visgraat vloer. Op de staal ziet het er wel rustig uit,
Voor wat wij van de 7000 serie hebben gezien (helaas slechts op een klein stukje van 1x1m natuurlijk), vonden we hem iets drukker qua kleuren, met meer knoesten en kleurverschillen.
Kan natuurlijk ook heel mooi uitpakken, maar wij wilden (ondanks visgraat ;)) een wat rustigere vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
GeleFles schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:13:
[...]

Wij hebben de 6041 inmiddels een paar weken liggen, heel erg blij mee. Het is een rustige kleur, niet zoveel knoesten en verschil in de kleur tussen de verschillende planken. (dat vonden we bij de 7xxx een dingetje)

Ook past de kleur mooi bij de eiken meubels die we hebben gekocht, dat was nog wel even spannend ;)

***members only***
Tof! Bij ons wordt morgen dus de 12041 gelegd, de planken versie van hetzelfde dessin! Erg benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:18:
Vonden wij dus ook. Zeker de 7004 pakt in het echt drukker uit dan wanneer je naar stalen kijkt. Wel moet ik zeggen dat het effect op foto's flink overdrevener overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
[...]

***members only***
Ziet er erg mooi uit! Waar hebben jullie gekocht, en wil je iets delen over de prijs (in PM)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 22:05
Ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat we ook opzoek zijn naar een nieuwe vloer. Dit is de Therdex 7004. Foto's zijn in de showroom gemaakt. De eerste foto wat meer in natuurlijk licht bij het raam. De 2 foto meer met kunstlicht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAhL31Z4tBPPZG3OWI7UoYuvY64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbUDna2fLwpQ6luJCCjzuNuR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkr7y4x4FZrjKEPcbFvx5-tvzps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlCyxjidJ1FWXhVFlwYSMG1v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb zeer goede ervaringen met www.bacovloeren.nl kijk maar even op hun site, werken erg netjes en marktconforme prijzen d:)b ze zitten trouwens wel in Den Haag

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
CarpeVentum schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:57:
[...]

Ja, het is dus eigenlijk bijna 48 uur. Ze zijn zojuist geweest (zonder vochtmeter) en hebben gezegd dat het goed gaat komen. Konden er al wel op lopen. Dan vertrouw ik er maar op dat het goed moet komen...
Nou, toch niet. Vochtmeter van de legger gaf waarden van soms wel 94 aan. Dat was te hoog, hij zei dat 50/60 wel zou kunnen. Dus, het leggen wordt toch verplaatst naar een ander moment. Weet iemand welke vochtwaarden van egaline wel goed zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door CarpeVentum op 08-04-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05

Therdex werkt vaak met kleine dealers (dit kunnen ook kleine bedrijven zijn met een showroom in een loods oud) en niet met de roobol heb ik mijn laten vertellen. ik heb op de website van therdex enkele dealer benaderd en daar nu contact mee.
Ik ga kiezen voor de persoon met de juiste klik, prijs scheelt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Zijn er mensen die ervaring hebben met Berg&Berg? Vraag me af of dit franchise-houders zijn die profiteren van een collectieve inkoop (wat zo lijkt), of dat ze echt een hoofdkantoor hebben waarvandaan alles wordt aangestuurd. En werken ze met eigen leggers, of ZZP'ers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 08:58
Wij zijn ons aan het oriënteren op een PVC vloer en zijn via een pvc vloerenlegger uitgekomen op een visgraat vloer van Floorlife. (onze keuze: https://www.vloerencentru...erringbone-light-oak-2511) is er iemand die ervaring heeft met deze vloer en/of dit merk?

[ Voor 3% gewijzigd door Kupauw op 13-04-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
mister_S schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:12:
Ik heb een paar vloerenwinkels in Noord-Brabant gemaild/gebeld, er ligt nergens de rigid click serie van Therdex. Is deze serie erg nieuw? Ik heb wel stalen en het geeft een idee, maar een stuk gelegd showroom voorbeeld zou wel beter zijn.
Ik heb zojuist de Therdex C70010 rigid click besteld maar kan inderdaad nergens ervaringen vinden van de Therdex rigid click. Ik ben benieuwd, de stalen zien er in ieder geval erg mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambond
maaikederksen schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:58:
Wat zijn de ervaringen met het zelf leggen van therdex lijmen (visgraat?)

en heeft er iemand foto's van de 15021 rigid click vloer, en wat zijn de ervaringen met LTV? Kan dat samen?
Ik ga in juni zelf (proberen) Therdex visgraat te lijmen, ik zal mijn ervaringen delen. Iemand hier nog tips voor het zelf lijmen van PVC (visgraat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@brambond ik heb uiteindelijk nergens binnen een redelijke straal de Therdex 4070 in de klik versie kunnen bezichtigen. De plak versie kun je bekijken, klik versie lijkt erg nieuw. Morgen komt het binnen en over een week of 2 gaan we ze leggen.
We hebben van verschillende merken grotere opervlakken gezien, eigenlijk ziet alleen Therdex en in mindere mate Ambiance natuurgetrouw uit. Ik weet dat het allemaal plastic is, maar de rest zag er wel erg plastic uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
mister_S schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:54:
@brambond ik heb uiteindelijk nergens binnen een redelijke straal de Therdex 4070 in de klik versie kunnen bezichtigen. De plak versie kun je bekijken, klik versie lijkt erg nieuw. Morgen komt het binnen en over een week of 2 gaan we ze leggen.
We hebben van verschillende merken grotere opervlakken gezien, eigenlijk ziet alleen Therdex en in mindere mate Ambiance natuurgetrouw uit. Ik weet dat het allemaal plastic is, maar de rest zag er wel erg plastic uit.
Succes! Ik lees en zie graag hoe het leggen is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
We zijn aan het kijken voor een Coretec ClickPvc vloer. Ik wil het liefst geen plak plinten bij deurposten zoals :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SvdLpkR/lelijke-plakplinten.jpg

Maar kitten :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7gFjhL7/colorsealant-kleurkit.jpg

Nu zegt de vloerenleverancier dat dit niet mag bij die vloer, dan vervalt de garantie. Zij werken alleen met plak plinten...

Is dat normaal bij click-pvc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
vortexnl1982 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:19:
We zijn aan het kijken voor een Coretec ClickPvc vloer. Ik wil het liefst geen plak plinten bij deurposten zoals :

[Afbeelding]

Maar kitten :

[Afbeelding]

Nu zegt de vloerenleverancier dat dit niet mag bij die vloer, dan vervalt de garantie. Zij werken alleen met plak plinten...

Ga je 'm zelf leggen? Dan mag je toch gewoon zelf besluiten hoe je dat doet? Er lijkt mij geen verschil te zitten in de 'schade' die je het product (de vloerplanken) aanbrengt met een kitrand t.o.v. plakplinten. Beide laten lijmresten achter wanneer je deze verwijdert.

Wel belangrijk is wat vervalt volgens de adviseur: de productgarantie of de leggarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:19:

[Afbeelding]

Maar kitten :

[Afbeelding]

Wat hierboven al gezegd wordt: het gaat in eerste instantie om welke garantie bedoeld wordt. Die van de legger of de fabrikant van de pvc?

Een legger mag natuurlijk zijn eigen garantievoorwaarden bepalen, maar als die geen garantie wil geven als je geen plakplinten gebruikt, zou ik bij een ander langsgaan. Dat het in de garantie van een merk staat beschreven, lijkt mij sterk, maar ook dan zou ik sowieso even vergelijken met 1 of 2 andere merken.

Als we het echter even in de breedste zin bekijken: garantie wil je vaak juist vanuit de legger als je het laat leggen. Ga je het zelf leggen, dan ken ik niemand die echt heel erg naar garantie kijkt, ze hebben allemaal wel 5-25 jaar fabrieksgarantie grofweg.

Daarnaast: plakplinten bieden geen enkele constructieve verbetering, het is puur om het op het oog netjes af te werken, meer niet. Ik zou daarom ook vragen wat zij precies als reden zien waarom plakplinten vereist zijn. Of bedoel jij dat je geen plakplinten wil en juist de randen wilt kitten? Dat laatste kan ik me namelijk heel goed voorstellen dat dat de garantie doet vervallen.

Anders gezegd: met gelijmde pvc (hebben wij) kan je de randen afkitten. Dat hebben wij in de trapkast en bijkeuken. Ik verwacht dat dat bij click pvc niet kan of op z'n minst niet ideaal is, omdat dat een zwevende vloer is en het (hoe weinig ook) kan werken. Plakplinten daarentegen 'leunen' alleen tegen de muur of deurposten en kunnen dus blijven werken. Het gaat dus niet om het pvc zelf, maar wat eronder zit. Hoogtewerking dus, niet uitzetten/krimpen.

[ Voor 8% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-04-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-05 13:58
Kupauw schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:23:
Wij zijn ons aan het oriënteren op een PVC vloer en zijn via een pvc vloerenlegger uitgekomen op een visgraat vloer van Floorlife. (onze keuze: https://www.vloerencentru...erringbone-light-oak-2511) is er iemand die ervaring heeft met deze vloer en/of dit merk?
Ook wij zijn opzoek naar ervaring met Floorlife yup herringbone (beige in ons geval) tov Gelesta Vario. Iemand die iets zinnigs over deze 2 merken kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
deejaylethal schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:05:
[...]

Ga je 'm zelf leggen? Dan mag je toch gewoon zelf besluiten hoe je dat doet? Er lijkt mij geen verschil te zitten in de 'schade' die je het product (de vloerplanken) aanbrengt met een kitrand t.o.v. plakplinten. Beide laten lijmresten achter wanneer je deze verwijdert.

Wel belangrijk is wat vervalt volgens de adviseur: de productgarantie of de leggarantie?
Ik wilde de vloer laten leggen door de vloerenwinkel.

Volgens de winkel vervalt de product garantie. Ik heb nu net de fabrikant gemaild en gevraagd hoe dat zit.
MooDyBLueS schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:15:
[...]
Als we het echter even in de breedste zin bekijken: garantie wil je vaak juist vanuit de legger als je het laat leggen. Ga je het zelf leggen, dan ken ik niemand die echt heel erg naar garantie kijkt, ze hebben allemaal wel 5-25 jaar fabrieksgarantie grofweg.

Daarnaast: plakplinten bieden geen enkele constructieve verbetering, het is puur om het op het oog netjes af te werken, meer niet. Ik zou daarom ook vragen wat zij precies als reden zien waarom plakplinten vereist zijn. Of bedoel jij dat je geen plakplinten wil en juist de randen wilt kitten? Dat laatste kan ik me namelijk heel goed voorstellen dat dat de garantie doet vervallen.

Anders gezegd: met gelijmde pvc (hebben wij) kan je de randen afkitten. Dat hebben wij in de trapkast en bijkeuken. Ik verwacht dat dat bij click pvc niet kan of op z'n minst niet ideaal is, omdat dat een zwevende vloer is en het (hoe weinig ook) kan werken. Plakplinten daarentegen 'leunen' alleen tegen de muur of deurposten en kunnen dus blijven werken. Het gaat dus niet om het pvc zelf, maar wat eronder zit. Hoogtewerking dus, niet uitzetten/krimpen.
Ik kan me voorstellen dat als er iets is met de vloer en de winkel komt kijken en zij zien toch kit.. Dan heb ik een probleem denk ik.

Ik wil juist geen plakplinten maar ik wil kit gebruiken om deurposten ed af te werken. Of een andere constructie. Het betreft hier een visgraat vloer met click-pvc met kurk onderlaag.

De winkel stelt :
wat click is kan werken als je kit dan kan het stuk minder uitzetten.
Als ze zon op ga schijnen wordt de vloer warm ga het uitzetten.
De fabriek zet minimaal 5 a 6mm overal vrij houden. Dus wij werken nooit strak af ook niet bij deuren.
Hmm ik lees net in de installatie-handleiding :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZKQV8FB/kit.jpg

Wat is het alternatief om de kieren af te werken bij deurposten / drempels ?

[ Voor 4% gewijzigd door vortexnl1982 op 14-04-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 22:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/807LUo8t5d9i6r4hAn_HEcvTeb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31XPBa4oAGabfuj1RySFed8y.jpg?f=fotoalbum_large Wij zijn ons ook aan het oriënteren op de Hongaarse Punt ,Therdex Chevron series. Heeft iemand dit thuis liggen en hoe bevalt het? Wij hebben een aantal niet haakse muren in de woonkamer en verwachten dat de Hongaarse punt rustiger oogt dan visgraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mijn vriendin en ik hebben onze zinnen gezet op een PVC-dryback vloer van tegels 60x60 of 91x91cm.
Echter zoals jullie ook weten is alles dicht en ik vind het best gedoe om overal maar afspraken te maken om alleen maar te kijken.

Hebben jullie adviezen welke zaken het waard zijn om te bezoeken? (Regio Zuid-Holland)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 11:32
Een tip uit eigen ervaring;

Wanneer je naar aanleiding van een monster enthousiast bent over een bepaald model/type, bestel eerst 1 pak zodat je het breder kunt uitleggen in je huis. Dit heeft ons uiteindelijk nog van keuze doen veranderen omdat je op basis van een monster echt niet altijd een goed beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:04:
[...]

Ik wilde de vloer laten leggen door de vloerenwinkel.

Volgens de winkel vervalt de product garantie. Ik heb nu net de fabrikant gemaild en gevraagd hoe dat zit.

[...]

Ik kan me voorstellen dat als er iets is met de vloer en de winkel komt kijken en zij zien toch kit.. Dan heb ik een probleem denk ik.

Ik wil juist geen plakplinten maar ik wil kit gebruiken om deurposten ed af te werken. Of een andere constructie. Het betreft hier een visgraat vloer met click-pvc met kurk onderlaag.

De winkel stelt :

[...]

Hmm ik lees net in de installatie-handleiding :

[Afbeelding]

Wat is het alternatief om de kieren af te werken bij deurposten / drempels ?
Alternatief ken ik zelf niet, maar als je toch de vloer laat leggen, waarom dan niet voor de verlijmde versie gaan? Die hebben wij en dan mag je wel kitten. Want daar zit geen zwevende ondervloer onder die kan gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
-En4Cer- schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:03:
Een tip uit eigen ervaring;

Wanneer je naar aanleiding van een monster enthousiast bent over een bepaald model/type, bestel eerst 1 pak zodat je het breder kunt uitleggen in je huis. Dit heeft ons uiteindelijk nog van keuze doen veranderen omdat je op basis van een monster echt niet altijd een goed beeld krijgt.
Zeker een goede tip, maar een goede vloerboer zou je dit moeten vertellen. De gemiddelde vloer heeft namelijk meerdere verschillende planken/tegels en als je net de lichtste meekrijgt kan je teleurgesteld zijn als uiteindelijk de andere 7 van de 8 juist wat donkerder zijn.

Ook wil de gemiddelde vloerenwinkel je prima 1 of 2 van hun stalen/borden van ca. 1,5m2 meegeven. Dat was althans onze ervaring.

Ik zou overigens niet zomaar tot bestellen overgaan, maar bespreken met de winkel waar je wilt kopen en evt. door wilt laten leggen. Van de populairdere merken en series hebben ze genoeg liggen en willen ze best of een keer langskomen (inmeten moet sowieso gebeuren) of je wat meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
MooDyBLueS schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:43:
[...]

Alternatief ken ik zelf niet, maar als je toch de vloer laat leggen, waarom dan niet voor de verlijmde versie gaan? Die hebben wij en dan mag je wel kitten. Want daar zit geen zwevende ondervloer onder die kan gaan werken.
We vonden de Coretec juist zo mooi omdat het echt een natuurlijke houtlook heeft. Ik vond de plak varianten (van andere merken) een stuk minder echt eruit zien.

Zijn er plak varianten die er ook zo echt (eikenhout) uitzien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:14:
[...]

We vonden de Coretec juist zo mooi omdat het echt een natuurlijke houtlook heeft. Ik vond de plak varianten (van andere merken) een stuk minder echt eruit zien.

Zijn er plak varianten die er ook zo echt (eikenhout) uitzien ?
Ah ik snap hem inderdaad. Ik heb Coretec weleens gezien, maar dat was heel op het begin en wij zijn uiteindelijk voor Therdex gegaan. Ik kan het me helaas niet goed meer herinneren hoe Therdex en Coretec zich tot elkaar verhouden. Het ging uiteindelijk tussen Moduleo, mFlor en Therdex, allemaal dry-back. Bij ons was het juist zo gegaan dat we eerst hebben gekeken welke soort het beste bij de bestaande tegelvloer met daaronder liggende vloerverwarming zou passen, dat bleek al heel snel dry-back te zijn. Daarna naar de merken en stijlen gekeken.

Ja als je Coretec echt een stuk mooier vindt dan de rest, dan zou ik daar zeker voor gaan, alleen dan even kijken of je het garantierisico neemt en toch (zelf?) gaat kitten of toch maar genoegen neemt met plakplinten dan. Denk zoals jij het nu zegt dat de keuze voor Coretec i.c.m. plakplinten een betere combi zou zijn dan een ander merk dry-back met kit. De plint is maar een heel klein onderdeel van het geheel (een detail/accessoire), de vloer zelf is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-R
  • Laatst online: 23-05 09:36
Heeft er iemand ervaring met deze vloer van de Karwei?

https://www.karwei.nl/ass...ef-6-mm-2-24-m2/p/B162865

Ik kan er verder niet heel veel over vinden op internet.
Het is voor de 1ste en 2de verdieping van een nieuwbouw woning en ik wil deze zelf gaan leggen.
Met een leuke kortings actie is de prijs wel OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaikederksen
brambond schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:40:
[...]

Ik ga in juni zelf (proberen) Therdex visgraat te lijmen, ik zal mijn ervaringen delen. Iemand hier nog tips voor het zelf lijmen van PVC (visgraat)?
Ik hoor het graag! Wij willen het ook graag zelf doen (we zijn best handig), en dat scheelt toch een hele boel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaikederksen
[...]

***members only***
Zou je nog een foto willen maken bij je keuken? Wij zelf hebben witte keuken met bamboefrontjes en veel bamboe meubels (lijkt een beetje op jouw keuken?). Ik twijfel nog tussen 6041 of 6042... Om de reden die je omschrijft valt de 7xxxx af bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakeljanai
Wij zijn ook op zoek naar een pvc vloer en twijfelen tussen de 7001 en 7004. Op dit moment gaat de voorkeur uit naar 7004. Vandaag naar hotel bergsche bossen geweest, waar de 7004 ligt. Ziet er erg mooi uit en warm maar ben nog beetje bang dat deze net te donker is voor ons. Foto’s verschillen enorm.. dus denk maar stalen bestellen.

Tip: vraag meerdere offertes. Ik heb er een stuk of 10 opgevraagd. De goedkoopste (lokale winkel) 65,- euro p/m en de duurste 112 euro p/m incl egaliseren primen leggen etc. De meeste zaten rond 75-85 euro p/m.

Als er iemand mij kan overtuigen dat de 7004 de juiste keus is hoor ik dat graag 😀🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
bakeljanai schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:22:
Wij zijn ook op zoek naar een pvc vloer en twijfelen tussen de 7001 en 7004. Op dit moment gaat de voorkeur uit naar 7004. Vandaag naar hotel bergsche bossen geweest, waar de 7004 ligt. Ziet er erg mooi uit en warm maar ben nog beetje bang dat deze net te donker is voor ons. Foto’s verschillen enorm.. dus denk maar stalen bestellen.

Tip: vraag meerdere offertes. Ik heb er een stuk of 10 opgevraagd. De goedkoopste (lokale winkel) 65,- euro p/m en de duurste 112 euro p/m incl egaliseren primen leggen etc. De meeste zaten rond 75-85 euro p/m.

Als er iemand mij kan overtuigen dat de 7004 de juiste keus is hoor ik dat graag 😀🙏
Wil je iets kwijt over welke winkels zo duur en welke goedkoop zijn? En hoe heb je een offerte gekregen? Heb je alle winkels bezocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09-2021
Een tip voor iedereen, als je de pvc merken op instagram volgt zie je vaak in de stories dat ze foto’s van interieurs plaatsen waar hun vloeren gelegd zijn. Ook als je kijkt bij de tagged sectie zie je dat mensen foto’s van hun vloeren posten met het merk erin getagged. Zo krijg je toch meer een idee van hoe de vloeren er in het ‘echt’ uitzien.

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Kimmie2000 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:21:
Een tip voor iedereen, als je de pvc merken op instagram volgt zie je vaak in de stories dat ze foto’s van interieurs plaatsen waar hun vloeren gelegd zijn. Ook als je kijkt bij de tagged sectie zie je dat mensen foto’s van hun vloeren posten met het merk erin getagged. Zo krijg je toch meer een idee van hoe de vloeren er in het ‘echt’ uitzien.
Goede tip wel, Therdex heeft inderdaad prima foto's op Instagram. Maar ik heb zelf gemerkt dat bijvoorbeeld de 7003 veel heftiger lijkt op de foto dan in het echt, toen ik een foto maakte in een winkel. Dus ik zou altijd ergens willen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
bakeljanai schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:22:

Om mijn eigen post maar eens schaamteloos erbij te pakken met eigen foto's, wij hebben 7004 en zijn er erg tevreden mee:

MooDyBLueS in "PVC vloer, ervaringen mee?"

Kleine disclaimer: de foto van de keuken ziet de vloer er donkerder uit dan het in werkelijkheid is, ik denk doordat mijn telefoon zichzelf corrigeert vanwege het vele wit van de keuken? De foto bij de schuifpui komt goed overeen met de werkelijkheid, maar mist een klein beetje warmte (oranje gloed mist).

Over hoe donker het is, ik zou het zeker niet een donkere vloer noemen, maar warm is het absoluut. 7001 mistte voor ons die warmte, dat is inderdaad echt een lichte vloer. Omdat wij vrij veel wit hebben, waaronder de keuken, vonden we het contrast met 7004 beter, ook omdat we heel veel ramen hebben en dus veel daglicht.

Ik zou het per situatie en inrichting bekijken. Onze vorige woning was een rijtjeswoning van 4,5m breed en 10m diep en dat was van zichzelf vrij donker op niet-zonnige dagen, daar zou ik zeker voor 7001 hebben gekozen. Ook als je veel met donkere elementen doet, zoals een donkere keuken en zwarte taatsdeuren, zou ik misschien eerder 7001 overwegen. Echter zou 7004 ook zeker niet misstaan, want zoals gezegd is het geen donkere vloer zoals een 7005 wel is.

Hopelijk heb ik je een beetje meer een idee kunnen geven over 7004. Laatste ding wat me te binnen schoot en voor ons ook een klein beetje meespeelde, is dat je op een hele lichte vloer elk kruimeltje, haartje of wat dan ook ziet liggen. En met 2 kinderen en een kat is een continu perfect schoon huis een utopie :P, dus zodoende wilden we niet té licht. Wat dat betreft zijn we ook erg tevreden met 7004, naast het prettige warme en bonte effect, is het praktisch gezien ook erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakeljanai
Zeker nuttige informatie, bedankt!

We willen zwart interieur nemen, daarom twijfelde we inderdaad of 7001 daar niet beter bij paste.

Maar wij hebben ook twee kleine kinderen en in ons vorige huis (met lichte vloer) stoorde we ons daar ook wel regelmatig aan..
Ik vind de 7001 wel erg mooi, maar mis het warme “thuis” gevoel erbij..

Dus we gaan voor de 7004. We zijn overtuigd 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
bakeljanai schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:41:
Zeker nuttige informatie, bedankt!

We willen zwart interieur nemen, daarom twijfelde we inderdaad of 7001 daar niet beter bij paste.

Maar wij hebben ook twee kleine kinderen en in ons vorige huis (met lichte vloer) stoorde we ons daar ook wel regelmatig aan..
Ik vind de 7001 wel erg mooi, maar mis het warme “thuis” gevoel erbij..

Dus we gaan voor de 7004. We zijn overtuigd 💪
Ik wil het je niet moeilijker maken dan nodig, maar kijk ook even naar de Therdex Chevron 6041. Net iets meer kleur dan de 7001, net iets rustiger dan de 7003/7004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:23
deejaylethal schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:39:
[...]

Ik wil het je niet moeilijker maken dan nodig, maar kijk ook even naar de Therdex Chevron 6041. Net iets meer kleur dan de 7001, net iets rustiger dan de 7003/7004.
Ik hoor inderdaad weinig over de 604X, maar toen wij een lading van die sample platen hier thuis hadden van een vloerenwinkel die langskwam sprong de 6043 voor ons er wel meteen uit. Ik had er een enkele staal van en was niet echt onder de indruk, maar als je het op groter formaat ziet (1x1.5m oid) dan ziet het er weer heel anders uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij hebben de Therdex 6021 en zijn daar best tevreden over. Mooie rustige vloer.

Ik kan mij herinneren dat we ook dachten dat de 700x helemaal goed zou zijn, maar bij het bekijken van de stalen bij ons thuis vielen die snel af.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

(let niet op die mummie, mijn dochter had weer eens wat bedacht).

[ Voor 98% gewijzigd door PaT op 23-04-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 08:58
Wij willen ook graan een bies aan de buitenrand van onze pvc vloer. Maar we hebben ook een schiereiland aan onze keuken is het dan verstandig om de bies daaromheen te leggen of onder het eiland laten doorlopen?

Ik wacht helaas nog even op de tekening van mijn keuken maar ik vroeg mij dit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
PaT schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:27:
Wij hebben de Therdex 6021 en zijn daar best tevreden over. Mooie rustige vloer.

Ik kan mij herinneren dat we ook dachten dat de 700x helemaal goed zou zijn, maar bij het bekijken van de stalen bij ons thuis vielen die snel af.

***members only***

(let niet op die mummie, mijn dochter had weer eens wat bedacht).
Het valt me bij de Therdex iedere keer op (zowel in de winkel als op het forum) dat hij best wel glimt onder bepaalde hoeken. Wij gingen initieel voor dit merk op pad vanwege de vele goede recensies, maar zijn overgestapt op een ander merk: Ambiant. Ook registered embossed en glom een heel stuk minder. Nu hopen dat het over een paar maanden ook zo uitpakt thuis. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

LuPo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 00:08:
[...]

Het valt me bij de Therdex iedere keer op (zowel in de winkel als op het forum) dat hij best wel glimt onder bepaalde hoeken. Wij gingen initieel voor dit merk op pad vanwege de vele goede recensies, maar zijn overgestapt op een ander merk: Ambiant. Ook registered embossed en glom een heel stuk minder. Nu hopen dat het over een paar maanden ook zo uitpakt thuis. :P
Het is inderdaad onder sommige hoeken best glimmend. Foto's lijken dat effect nog wel wat te versterken, maar ik heb regelmatig toch de gedachte 'wat een plastic look heeft het toch'. Het is dat het zo makkelijk is met kleine kinderen, want anders had er al lang wat anders in gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
LuPo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 00:08:
[...]

Grappig. Wij hadden dat soms ook, maar het merk waar we dat juist het meest mee hadden was Ambiant :P Uiteindelijk dus wel voor Therdex gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
lizard87 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:05:
[...]

Grappig. Wij hadden dat soms ook, maar het merk waar we dat juist het meest mee hadden was Ambiant :P Uiteindelijk dus wel voor Therdex gegaan
Wanneer heb je deze keuze gemaakt? Want ik heb het idee dat Ambiant een paar jaar geleden nog glom. De stalen die ik bij verschillende winkels heb gezien waren echt mooi mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
LuPo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:34:
[...]

Wanneer heb je deze keuze gemaakt? Want ik heb het idee dat Ambiant een paar jaar geleden nog glom. De stalen die ik bij verschillende winkels heb gezien waren echt mooi mat.
Eind 2020 Ambiant gezien. Uiteindelijke vloer gekozen in januari of februari bij ons thuis en die had toen alleen Therdex of Moduleo bij zich, maar dat was dan ook waar we uit wilden kiezen. Vloer wordt volgende week gelegd. Kan uiteraard zijn dat ik net de verkeerde Ambiant samples gezien heb hoor, maar daarom vond ik het juist grappig om te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-05 06:48
Wij zijn uiteindelijk voor keramisch parket gegaan, op alle verdiepingen. Vond eigenlijk tegels niks, maar ik wil niks anders meer. Onverwoestbaar, geen krassen mogelijk, water geen probleem, en voelt totaal niet koud aan op blote voeten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23:00
Een tip. Steek nooit sterretjes aan boven een pvc vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
lizard87 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:05:
[...]

Ja precies dit hadden wij ook en zijn juist voor Therdex gegaan. ;-)

Ik denk dat elke pvc vloer wel glimt, maar het verschilt per vloer hoe ze glimmen en sowieso zijn vloeren die registered embossed hebben/zijn wel beter in dat opzicht, omdat je dan tenminste het onderliggende patroon ook ziet wanneer het ietwat glimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MooDyBLueS schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:05:
[...]

Ja precies dit hadden wij ook en zijn juist voor Therdex gegaan. ;-)

Ik denk dat elke pvc vloer wel glimt, maar het verschilt per vloer hoe ze glimmen en sowieso zijn vloeren die registered embossed hebben/zijn wel beter in dat opzicht, omdat je dan tenminste het onderliggende patroon ook ziet wanneer het ietwat glimt.
Tsja.. bij ons was dat dus met Therdex. Zowel de stalen als op de demovloer die in de woonwinkel lag. Maar we gaan het zien als de Ambiant vloer bij ons ligt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
Bij ons ligt de Ambiant vloer er nu een paar weken er in, erg tevreden over, heb niet het idee dat ie erg glimt.
Boven heb ik zelf dan die Gamma click-pvc vloer gelegd (Manera) die ook uit de Ambiant fabriek zou komen.
Dat is ook goed gelukt al zeg ik het zelf. Momenteel is het nog een zooi omdat we net over zijn maar als de rook is opgetrokken zal ik nog wat foto's posten hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@LuPo @Nielzsche Waarschijnlijk glimmen zowel Therdex als Ambiant op hun eigen manier en vind de een Therdex daardoor mooier en de ander Ambant daardoor mooier. Zoveel mensen, zoveel wensen. Daarom is ervaringen hier delen altijd fijn, maar blijft het zelf in het echt bekijken en stalen bestellen toch de enige echte graadmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
MooDyBLueS schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:18:
@LuPo @Nielzsche Waarschijnlijk glimmen zowel Therdex als Ambiant op hunt eigen manier en vind de een Therdex daardoor mooier en de ander Ambant daardoor mooier. Zoveel mensen, zoveel wensen. Daarom is ervaringen hier delen altijd fijn, maar blijft het zelf in het echt bekijken en stalen bestellen toch de enige echte graadmeter.
Hier ben ik het helemaal mee eens ja. Wij hadden van tevoren ook allerlei verschillende merken / modellen bekeken online maar uiteindelijk moet je gewoon samples bestellen of nog beter bij een vloerboer langs gaan.

Wij twijfelden tussen Therdex en Ambiant. Uiteindelijk bij de lokale pvc boer allerlei samples bekeken zowel in kunst- als daglicht en zoals gezegd qua glimmen oid zagen wij weinig verschil en de keuze is dus uiteindelijk bepaald door het patroon/design.
Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste