Moet je voor het plakken van PVC per se PVC lijm gebruiken? Kan niet echt wat zinnigs vinden op Google. Ik moet echt een mini-stukje leggen, misschien 1,5m2, en ik kan in de bouwmarkt alleen dure blikken van 10 liter vinden. Kan dat niet gewoon met bison kit of zo? Heb het al geëgaliseerd klaar liggen dat ik vooraf goed schoonmaak.
@Zebby Ga alsjeblieft niet met bison kit aan de slag. PVC vloeren moeten inderdaad met een speciaal daarvoor geschikte lijm gelegd worden. De lijm lijkt uiteindelijk ook meer op plakband dan wat je normaal lijm noemt, vandaar misschien de verwarring.
Normale lijm of bison kit oid ga je door je vloer heen zien, want dat geeft nooit een egale lijmlaag onder de pvc vloer en zal dus bobbels geven op de plekken waar de lijm ligt, andere plekken zakken in. Daarnaast zal het voor luchtbubbels en dus extra contactgeluid zorgen, en zal het later vervangen van een strook/tegel pvc vrijwel onmogelijk zijn. Speciale pvc lijm is een complete ondergrond en kan later flink opgewarmd worden, een strook/tegel eruit gehaald worden en een nieuwe (onbeschadigde) erin.
Zie ook onderstaande filmpje om je een idee te geven waarom dit geen standaardlijm is:
YouTube: VloerSterk | pvc stroken vloer inlijmen, leggen en snijden
Dit ziet er qua lijm exact uit op wat er bij ons gebruikt is. Zoals je ziet ligt je vloer er vol mee, egaal gestreken met een kam en vervolgens kan je het uren laten liggen en alsnog plakt het.
Normale lijm of bison kit oid ga je door je vloer heen zien, want dat geeft nooit een egale lijmlaag onder de pvc vloer en zal dus bobbels geven op de plekken waar de lijm ligt, andere plekken zakken in. Daarnaast zal het voor luchtbubbels en dus extra contactgeluid zorgen, en zal het later vervangen van een strook/tegel pvc vrijwel onmogelijk zijn. Speciale pvc lijm is een complete ondergrond en kan later flink opgewarmd worden, een strook/tegel eruit gehaald worden en een nieuwe (onbeschadigde) erin.
Zie ook onderstaande filmpje om je een idee te geven waarom dit geen standaardlijm is:
Dit ziet er qua lijm exact uit op wat er bij ons gebruikt is. Zoals je ziet ligt je vloer er vol mee, egaal gestreken met een kam en vervolgens kan je het uren laten liggen en alsnog plakt het.
[ Voor 13% gewijzigd door MooDyBLueS op 28-04-2021 01:06 ]
Vandaar mijn vraagMooDyBLueS schreef op woensdag 28 april 2021 @ 01:04:
@Zebby Ga alsjeblieft niet met bison kit aan de slag. PVC vloeren moeten inderdaad met een speciaal daarvoor geschikte lijm gelegd worden. De lijm lijkt uiteindelijk ook meer op plakband dan wat je normaal lijm noemt, vandaar misschien de verwarring.
Onze PVC vloer ligt inmiddels 2 weken en we wonen ook al in het huis! We hebben een Therdex 12041, en zijn er erg blij mee. Zal binnenkort wat foto's delen. Nu zag ik op de site van Therdex dat de vloerverwarming tot 27 graden mag, en dat lijkt me niet erg warm. Komende week is het nog vrij koud, maar betekent die 27 graden dan echt dat we de thermostaatknop van de vloerverwarming niet warmer mogen zetten dan 27? Hoe hoog laten jullie de thermostaat dan in de nacht staan?
@CarpeVentum Bij mij staat de thermostaatknop op 40 graden en hebben Therdex dry-back pvc (7004). Er werd ook als "opstook protocol" gezegd dat we de eerste dag met 18 graden moesten beginnen en dan een week lang niet boven de 20 graden (zoiets, kan het me niet exact herinneren) maar de winkel die het bij ons ook gelegd heeft zei dat het niks uitmaakt.
Zo geeft Therdex ergens ook aan dat je na leggen 7 dagen geen kasten of andere zware meubels erop mag zetten. Dat is ook pure indekking begreep ik, wij zijn de dag nadat de vloer gelegd is begonnen met verhuizen en ik heb vorige maand nog een boekenkast die vol met boeken staat en dus zeer zwaar is naar voren gehaald en daar was niks van te zien of te voelen qua indeuken op de vloer.
Als je zekerheid wilt hebben, zou ik het even bij je winkel navragen, maar ik verwacht geen problemen.
Zo geeft Therdex ergens ook aan dat je na leggen 7 dagen geen kasten of andere zware meubels erop mag zetten. Dat is ook pure indekking begreep ik, wij zijn de dag nadat de vloer gelegd is begonnen met verhuizen en ik heb vorige maand nog een boekenkast die vol met boeken staat en dus zeer zwaar is naar voren gehaald en daar was niks van te zien of te voelen qua indeuken op de vloer.
Als je zekerheid wilt hebben, zou ik het even bij je winkel navragen, maar ik verwacht geen problemen.
Ik ben benieuwd naar de foto's! Deze of de 12042 (visgraat of plank, zijn we ook nog niet over uit) zal hem voor ons ook gaan worden..CarpeVentum schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:27:
Onze PVC vloer ligt inmiddels 2 weken en we wonen ook al in het huis! We hebben een Therdex 12041, en zijn er erg blij mee. Zal binnenkort wat foto's delen. Nu zag ik op de site van Therdex dat de vloerverwarming tot 27 graden mag, en dat lijkt me niet erg warm. Komende week is het nog vrij koud, maar betekent die 27 graden dan echt dat we de thermostaatknop van de vloerverwarming niet warmer mogen zetten dan 27? Hoe hoog laten jullie de thermostaat dan in de nacht staan?
Zoals beloofd, hier de foto's van de Therdex 12041 die bij ons beneden ligt. M'n iPhone doet af en toe wat gekke dingen met de witbalans lijkt het (en het is ook niet de mooiste zonnige dag vandaag), maar het geeft vast een idee voor hoe de vloer staat. @Wanne-B88, wij vonden deze vloer een stuk mooier (warmer) dan de 12042, en hebben voor de plank gekozen omdat we visgraat iets te trendy vonden. We zijn in ieder geval blij met het resultaat!
![]() | ![]() | ![]() |
Vorige week een PVC vloer laten leggen in mijn nieuwbouw appartement door VloerenBaas:
:strip_exif()/f/image/3X68eFxVcU5h3OR4BwbYdcqw.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is de mFLOR BroadLeaf Smoky Sycamore. Zeer blij mee, echter vind ik dat ze de plinten niet overal strak hebben afgewerkt. Ik had ook verwacht dat men deze standaard af kit om deze naden te voorkomen?
:strip_exif()/f/image/PglF18jAkBLAQuK49m24EjkK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oaeurV0S3sv0uWoaqxLAmZsC.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ze intussen verzocht dit netjes af te werken maar was benieuwd wat jullie ervaringen hier over het algemeen zijn qua plintafwerking?
:strip_exif()/f/image/3X68eFxVcU5h3OR4BwbYdcqw.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is de mFLOR BroadLeaf Smoky Sycamore. Zeer blij mee, echter vind ik dat ze de plinten niet overal strak hebben afgewerkt. Ik had ook verwacht dat men deze standaard af kit om deze naden te voorkomen?
:strip_exif()/f/image/PglF18jAkBLAQuK49m24EjkK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oaeurV0S3sv0uWoaqxLAmZsC.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ze intussen verzocht dit netjes af te werken maar was benieuwd wat jullie ervaringen hier over het algemeen zijn qua plintafwerking?
Het is net zo strak afgewerkt als de aansluiting van je kozijn, dus het is wel in stijlkazuka schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:08:
Vorige week een PVC vloer laten leggen in mijn nieuwbouw appartement door VloerenBaas:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tsjah, dit zijn van die dingen die je goed moet afspreken. Ik heb nooit zo'n vertrouwen in de afwerking van allerlei lui die ff snel iets komen doen. Dus doe het liever zelf. Strak kitten is één ding, maar daarna kun je aan het schuren/lakken, en de kans dat je er over een jaar nog een keer aan zit is ook vrij groot aanwezig.
Zeker op de hoeken, en de naden in de lengte. Mijn ervaring is dat het pas na de tweede keer vullen, kitten en schilderen echt strak is.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 05-05-2021 09:12 ]
Zou ze zeker dit even fatsoenlijk laten afkitten. Wel iets dat je inderdaad op de offerte moet hebben afgesproken blijkbaar, anders kunnen ze er nog onderuit.kazuka schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:08:
Ziet er 100% uit zoals bij ons (Therdex vloer, maar doet er niet toe, gaat om de plintenkazuka schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij moeten een aantal tegels verwijderen voor het leggen van PVC, maar hebben geen idee hoe makkelijk dat gaat. Wat denken jullie, kan ik dat gewoon zelf met een beitel en hamer een beetje eenvoudig doen? Het gaat om iets van 4 m2. Volgens de huidige bewoners is het verlijmd (niet in cement). Er zit wel vloerverwarming onder, die wil ik natuurlijk heel houden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 0% gewijzigd door deejaylethal op 06-05-2021 15:57 . Reden: MO ]
Ben zelf ook in de regio aan het rondkijken, dus vroeg me af waarom je voor deze aanbieder gekozen hebt?kazuka schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe zijn de communicatie, de kosten en het werk bevallen (op het afkitten van de plinten na)?
Alvast bedankt!
Na aanleiding van de positieve reviews en ook in dit topic zijn een paar ervaringen te vinden van VloerenBaas. Ze doen enkel PVC en hebben een mooie winkel waar ze je uitnodigen voor een kop koffie en je alle vloeren mooi kunt samplen.The_Dreadlord schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:46:
[...]
Ben zelf ook in de regio aan het rondkijken, dus vroeg me af waarom je voor deze aanbieder gekozen hebt?
Hoe zijn de communicatie, de kosten en het werk bevallen (op het afkitten van de plinten na)?
Alvast bedankt!
Communicatie was op zich prima maar er gingen bij mij ook wel wat dingen mis in de planning: ze stonden een dag na het egaliseren al weer op de stoep om te komen leggen terwijl de afspraak pas een dag later was. Ik was niet in de buurt dus moest die kant op komen rijden. Daarnaast had ik de egaliseer jongens mijn sleutel mee gegeven zodat ik voor de leggers de deur niet open hoefde te maken, de sleutel hadden ze echter niet overgedragen...
Ik weet niet of ik ze voor een volgende klus weer zou inschakelen eerlijk gezegd. Hangt ook af hoe ze het oplossen met de plinten, wacht nog steeds op bevestiging. De vloer zelf hebben ze wel netjes gelegd.
Bedankt voor je uitgebreide toelichting!
De vloer ziet er strak uit, dus ben benieuwd hoe ze de plinten afhandelen.
Dan ga ik ze eventueel ook overwegen.
De vloer ziet er strak uit, dus ben benieuwd hoe ze de plinten afhandelen.
Dan ga ik ze eventueel ook overwegen.
Hoi,
Wij zijn van plan een Therdex vloer (6042) te gaan kopen voor de gehele benedenverdieping. Die prijs die ik online tegen kom is overal gelijk. Iemand ervaring of dit ergens goedkoper te verkrijgen is?
Wij zijn van plan een Therdex vloer (6042) te gaan kopen voor de gehele benedenverdieping. Die prijs die ik online tegen kom is overal gelijk. Iemand ervaring of dit ergens goedkoper te verkrijgen is?
Kleine update weer.MikeyMan schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:40:
[...]
Dat klinkt goed. Wel even meekijken dat ze de groepen een beetje van gelijke lengte intekenen.
Kleine update ook m.b.t. onze zaak tegen Lab21:
***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ook wij zien weinig afwijkende prijzenJ1981 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:40:
Hoi,
-
[ Voor 104% gewijzigd door brambond op 14-05-2021 10:24 ]
En is het al opgelost?kazuka schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:52:
[...]
Na aanleiding van de positieve reviews en ook in dit topic zijn een paar ervaringen te vinden van VloerenBaas. Ze doen enkel PVC en hebben een mooie winkel waar ze je uitnodigen voor een kop koffie en je alle vloeren mooi kunt samplen.
Communicatie was op zich prima maar er gingen bij mij ook wel wat dingen mis in de planning: ze stonden een dag na het egaliseren al weer op de stoep om te komen leggen terwijl de afspraak pas een dag later was. Ik was niet in de buurt dus moest die kant op komen rijden. Daarnaast had ik de egaliseer jongens mijn sleutel mee gegeven zodat ik voor de leggers de deur niet open hoefde te maken, de sleutel hadden ze echter niet overgedragen...
Ik weet niet of ik ze voor een volgende klus weer zou inschakelen eerlijk gezegd. Hangt ook af hoe ze het oplossen met de plinten, wacht nog steeds op bevestiging. De vloer zelf hebben ze wel netjes gelegd.
Ik heb de vloer ook gekocht bij Vloerenbaas. Wordt in juli gelegd.
Beneden (visgraat): Ambiant Spigato 3503 natural
1e + 2e verdieping (rechte plank): Ambiant Avanto 3503 natural
Totaal ~150m2
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
@mister_S Heb je de Therdex rigid click ondertussen al gelegd? Alles goed gegaan? Heb je nog tips & tricks?mister_S schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:54:
@brambond ik heb uiteindelijk nergens binnen een redelijke straal de Therdex 4070 in de klik versie kunnen bezichtigen. De plak versie kun je bekijken, klik versie lijkt erg nieuw. Morgen komt het binnen en over een week of 2 gaan we ze leggen.
We hebben van verschillende merken grotere opervlakken gezien, eigenlijk ziet alleen Therdex en in mindere mate Ambiance natuurgetrouw uit. Ik weet dat het allemaal plastic is, maar de rest zag er wel erg plastic uit.
@brambond de vloer ligt er al een paar dagen in, wij vinden het erg mooi geworden. De vloer voelt zacht aan, geen enkele loopgeluid en het ziet er mooi uit. Ik heb het in mijn eentje gelegd, makkelijker dan laminaat en je hoeft niet met een ondervloer te klooien. Met een goeie stanleymes trek je een paar keer een lijn en breek je het zo door. Je gaat wel snel door je messen heen. Voor stukjes eruit halen had ik wel een decoupeerzaag nodig. Het is stevig materiaal, dus dunne plakken of tussenstukjes breken ook niet gelijk af zoals bij laminaat. De randjes e.d. is altijd een rotklus met laminaat.
Erg tevreden dus. Zo tevreden, dat ik meer ga bestellen en de zolder ook hiermee ga leggen. Met een mooie laminaat + ondervloer kom je op 25 euro uit, dan maar iets meer uitgeven en voor kwaliteit gaan.
Erg tevreden dus. Zo tevreden, dat ik meer ga bestellen en de zolder ook hiermee ga leggen. Met een mooie laminaat + ondervloer kom je op 25 euro uit, dan maar iets meer uitgeven en voor kwaliteit gaan.
Van een verkoper die géén prijs op zijn site vermeldt (maar wel een laagste prijs garantie stelt), begreep ik dat Therdex dreigt met leveringsstops als je afwijkt van de adviesprijs. Deze verkoper kwam, buiten zijn site om, aanzienlijk goedkoper uit dan andere aanbieders. Helaas hadden wij niet voldoende fiducie in deze partij.J1981 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:40:
Hoi,
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Precies, sowieso 'werkt' een huis (zeker nieuwbouw) behoorlijk wat, dus dit kun je over een paar jaar (als het niet al over 1 jaar is) weer opnieuw aanpakken.MikeyMan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:11:
[...]
Het is net zo strak afgewerkt als de aansluiting van je kozijn, dus het is wel in stijl
Tsjah, dit zijn van die dingen die je goed moet afspreken. Ik heb nooit zo'n vertrouwen in de afwerking van allerlei lui die ff snel iets komen doen. Dus doe het liever zelf. Strak kitten is één ding, maar daarna kun je aan het schuren/lakken, en de kans dat je er over een jaar nog een keer aan zit is ook vrij groot aanwezig.
Zeker op de hoeken, en de naden in de lengte. Mijn ervaring is dat het pas na de tweede keer vullen, kitten en schilderen echt strak is.
Ik heb zelf ook de fout gemaakt om eerst de muren af te werken en daarna pas de plinten, andersom is veel makkelijker (muurverf haal je zo van je plinten, andersom is een ander verhaal... + eventuele schade van het schuren).
[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 14-05-2021 10:26 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik denk dat dit wel te doen is met een hamer en beitel. Eenvoudig denk ik niet, maar moet toch kunnen. Maar:deejaylethal schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:56:
Wij moeten een aantal tegels verwijderen voor het leggen van PVC, maar hebben geen idee hoe makkelijk dat gaat. Wat denken jullie, kan ik dat gewoon zelf met een beitel en hamer een beetje eenvoudig doen? Het gaat om iets van 4 m2. Volgens de huidige bewoners is het verlijmd (niet in cement). Er zit wel vloerverwarming onder, die wil ik natuurlijk heel houden.
***members only***
- Plinten: zou je ook moeten verwijderen, alleen dan kan je de tegels er volledig uithalen en PVC goed inleggen
- Het moet opnieuw geegaliseerd worden. Afhankelijk van hoe subtiel je die tegels eruit kon halen en hoe de ondervloer nu al is, moet dat kunnen met egaline.
- De PVC vloer is waarschijnlijk dunner dan de tegels? Als je de plinten dan terughangt, dan zitten ze wellicht niet op dezelfde hoogte en dit kan uitdagend worden qua afwerking.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Thanks voor je hulp. De plinten zijn geen probleem, we krijgen toch hoge plinten hiervoor terug.evleerdam schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:48:
[...]
Ik denk dat dit wel te doen is met een hamer en beitel. Eenvoudig denk ik niet, maar moet toch kunnen. Maar:
- Plinten: zou je ook moeten verwijderen, alleen dan kan je de tegels er volledig uithalen en PVC goed inleggen
- Het moet opnieuw geegaliseerd worden. Afhankelijk van hoe subtiel je die tegels eruit kon halen en hoe de ondervloer nu al is, moet dat kunnen met egaline.
- De PVC vloer is waarschijnlijk dunner dan de tegels? Als je de plinten dan terughangt, dan zitten ze wellicht niet op dezelfde hoogte en dit kan uitdagend worden qua afwerking.
De ondervloer is hiervoor nooit eerder aangepakt, dus het zou gewoon dezelfde hoogte moeten zijn als in de woonkamer. Dus als ik de plavuizen goed wegkrijg, hoop ik dat een paar millimeter egaline genoeg is.
Anoniem: 36835
Iemand inmiddels al ervaring met PVC stroken van het merk Floer? Ze zijn aanzienlijk goedkoper dan alle andere bekende spelers op de PVC markt... ik vraag me af waarom. Ik heb vandaag wat staalborden van Floer bekeken, en vind het er wel mooi uit zien.
Heb je misschien een paar foto's van de vloer en dan helemaal in beeld? Ik heb toevallig dit weekend naar deze vloer gekeken en heeft op dit momenent mijn voorkeur.Tjebakka schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:05:
[...]
Dit is de Hoomline ambassador visgraat 55 ontario 120
Wat een naam eigenlijk
Dit kan je oplossen door de vaak 5cm hoge plinten te vervangen voor 7 of 9cm hoge plinten. Daarmee vang je eventuele schade én hoogteverschil van de vorige plint met vloer op. Moet je wel mooi vinden, maar hoge plinten zie je wel heel vaak i.c.m. al dan niet visgraat pvc.evleerdam schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:48:
Zou je niet kunnen helpen m.b.t. Floer als merk. Nog nooit van gehoord zelfs. Maar wellicht wel wat tips:Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:42:
Iemand inmiddels al ervaring met PVC stroken van het merk Floer? Ze zijn aanzienlijk goedkoper dan alle andere bekende spelers op de PVC markt... ik vraag me af waarom. Ik heb vandaag wat staalborden van Floer bekeken, en vind het er wel mooi uit zien.
- Bekijk meerdere stalen van meerdere merken, neem van elk merk wat je overweegt een staaltje mee naar huis.
- Let op de dikte van de toplaag. Dit zit bij bekende merken zoals Therdex, Ambiant en mFlor sowieso goed, maar kan bij goedkopere merken ongetwijfeld een punt van besparing zijn. Dikte toplaag (PU laag), krasvastheid en garantie zijn indicatoren van hoe goed of slecht een vloer kan zijn.
- De duurdere series/merken gebruiken registered emboss, wat betekent dat de toplaag (die transparant is) een patroon/reliëf heeft wat overeen komt met het geprinte patroon eronder. Er zijn mensen (ik ben er een van) die als ze het eenmaal gezien hebben, niet kunnen leven met een vloer die geen registered emboss heeft. Dat kan er heel nep uitzien.
- Let ook op de glans en reflectie, daar verschillen de meningen sterk in en ik heb goedkope vloeren gezien en als je die met het zonlicht erop bekeek dan keek je praktisch in een spiegel zo erg reflecteerde dat.
- Indien je naar click aan het kijken bent: er zijn vloeren met ondervloer er al onder in één geheel of die moet je los kopen. Qua dikte zie je dat zo als je het een keer gezien hebt. Dit kan ook een aanzienlijk prijsverschil opleveren.
Heeft er iemand een goede ervaring met een partij die vloerverwarming infrezen, dichtmaken, egaliseren en dan pvc plakken? Of zou ik het liever door afzonderlijke bedrijven laten doen?
Ik heb een offerte liggen voor dit totaal plaatje van 10k voor 75m2 i.c.m. een therdex pvc vloer.
Ik heb een offerte liggen voor dit totaal plaatje van 10k voor 75m2 i.c.m. een therdex pvc vloer.
Ik ook...
Een nichtje van me blijkt bij de rechtbank Den Haag te werken. Die kreeg er lucht van dat mijn zaak daar op de rol zou komen en heeft dat ivm familie aangegeven. Moet dus opnieuw ingepland bij rechtbank Rotterdam
Ik ben opzoek naar een bedrijf voor het leveren en leggen (egaliseren, schuren enzo) van een verlijmde PVC vloer (visgraat) in de regio Utrecht. Iemand ervaring met een bedrijf dat kwaliteit levert?
Van Den Berg Vloeren uit Wilnis. Heeft net bij mij een PVC vloer + plinten op de 1e verdieping gelegd en kwam met de suggestie om ook de trap mee te nemen, heel tevreden met het resultaat en kan hem blind aanraden.GoEV6 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:11:
Ik ben opzoek naar een bedrijf voor het leveren en leggen (egaliseren, schuren enzo) van een verlijmde PVC vloer (visgraat) in de regio Utrecht. Iemand ervaring met een bedrijf dat kwaliteit levert?
Vorige vloer 2 jaar geleden door een ander bedrijf laten leggen samen met nieuwe plinten, daar kom ik nooit meer. Zijn 6x teruggekomen en uiteindelijk was het nog niet goed, maar had ik er geen puf meer voor.
Knulst Vloeren uit Nunspeet heeft het bij mij gelegd - zeer tevreden met het resultaat, en ook de after-service. Ze komen meteen als er iets is, en dat wordt allemaal keurig opgelost. Niet dat er veel was, dat waren echt hele kleine dingetjes, maar zelfs dat is geen probleem.GoEV6 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:11:
EDIT: met dank aan @MooDyBLueS voor de verwijzing naar Knulst!
[ Voor 5% gewijzigd door lizard87 op 20-05-2021 16:00 ]
Dit kan ik volledig beamen @GoEV6.lizard87 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:57:
[...]
Knulst Vloeren uit Nunspeet heeft het bij mij gelegd - zeer tevreden met het resultaat, en ook de after-service. Ze komen meteen als er iets is, en dat wordt allemaal keurig opgelost. Niet dat er veel was, dat waren echt hele kleine dingetjes, maar zelfs dat is geen probleem.
Ik ben aan het kijken om de vloer in de keuken +- 40 m2 te vernieuwen.
Er is geen vloerverwarming en er komt ook geen vloerverwarming, vandaar dat ik bij PVC ben uitgekomen. Het is naar mijn mening toch iets te prijzig om heel de vloer/beton eruit te halen en opnieuw vanaf nul op te bouwen. Totale oppervlak is +- 120m2 en zou in delen moeten gebeuren, aangezien we hier ook al wonen.
Egaliseren zou ik sowieso bovenop de bestaande tegelvloer doen, ongeacht het click pvc of lijmen wordt.
Nu twijfel ik alleen nog tussen zelf click-pvc leggen of gelijmde pvc laten plaatsen.
Ik zie dat 95% in dit topic een gelijmde pvc-vloer heeft, maar heeft dat buiten vvw om nog een reden?
Er is geen vloerverwarming en er komt ook geen vloerverwarming, vandaar dat ik bij PVC ben uitgekomen. Het is naar mijn mening toch iets te prijzig om heel de vloer/beton eruit te halen en opnieuw vanaf nul op te bouwen. Totale oppervlak is +- 120m2 en zou in delen moeten gebeuren, aangezien we hier ook al wonen.
Egaliseren zou ik sowieso bovenop de bestaande tegelvloer doen, ongeacht het click pvc of lijmen wordt.
Nu twijfel ik alleen nog tussen zelf click-pvc leggen of gelijmde pvc laten plaatsen.
Ik zie dat 95% in dit topic een gelijmde pvc-vloer heeft, maar heeft dat buiten vvw om nog een reden?
Even ongegeneerd een vraag bumpen, helaas nog niemand met antwoord? Wij zijn ook aan het kijken naar Floorlife, iemand ervaring mee?raze88 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:20:
[...]
Ook wij zijn opzoek naar ervaring met Floorlife yup herringbone (beige in ons geval) tov Gelesta Vario. Iemand die iets zinnigs over deze 2 merken kan vertellen?
Daarnaast kijken we naar Bodiax, die zie ik in dit draadje helemaal niet terugkomen. Zijn er mensen die deze hebben liggen? @Anton2610 misschien al gebruikservaring?
Hier inderdaad al ruim een jaar Bodiax liggen, bevalt goed! Lijkt niet heel gevoelig te zijn voor beschadigen of krassen tenzij je er echt lomp mee om gaat (oepsdixet schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:28:
[...]
Even ongegeneerd een vraag bumpen, helaas nog niemand met antwoord? Wij zijn ook aan het kijken naar Floorlife, iemand ervaring mee?
Daarnaast kijken we naar Bodiax, die zie ik in dit draadje helemaal niet terugkomen. Zijn er mensen die deze hebben liggen? @Anton2610 misschien al gebruikservaring?
Mooi matte vloer, dus geen reflecterende spiegel wanneer de zon binnen schijnt!
Toevallig bij NTU geweest? Ik was daar zaterdag en die begonnen vrij snel over Floorlife. Dus in plaats van een verlijmde vloer een vloer met ondervloer.dixet schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:28:
[...]
Even ongegeneerd een vraag bumpen, helaas nog niemand met antwoord? Wij zijn ook aan het kijken naar Floorlife, iemand ervaring mee?
Wij gaan waarschijnlijk voor verlijmde PVC van Belakos. Ook een mooie matte vloer en dan in visgraat. Zijn aan het kijken bij laminaatenparket.nl in Utrecht.
Nee, bij de Parketzaak in Amersfoort. Die voert o.a. Bodiax en Floorlife (ook verlijmd). Zien er beiden kwalitatief goed uit, maar helaas zijn er weinig gebruikerservaringen te vinden op het interweb, Met de Parketzaak heb ik al heel goede ervaringen met mijn huidige (parket) vloer.GoEV6 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:23:
[...]
Toevallig bij NTU geweest? Ik was daar zaterdag en die begonnen vrij snel over Floorlife. Dus in plaats van een verlijmde vloer een vloer met ondervloer.
Wij gaan waarschijnlijk voor verlijmde PVC van Belakos. Ook een mooie matte vloer en dan in visgraat. Zijn aan het kijken bij laminaatenparket.nl in Utrecht.
Ik was vorige week ook bij Lab21, maar op de stalen van de Sensation en Moduleo die zij hebben liggen zaten in de winkel al krassen. Dat gaf niet echt een goede indruk (nog los van de ervaringen met die zaak in dit draadje)
Interssant topic!
Heb over tijdje een betonvloer, vloerverwarming en een cementdeklaag voor egalisatie.
Eerste gedachte gaat naar PVC, maar miss is parket ook goed genoeg met vloerverwarming, ervaringen?
Of een PVC met een kurk ondergrond eraan vast (CoreTec click bijvoorbeeld), dan hoeft er minder (prijzig) geëgaliseerd te worden?
Heb over tijdje een betonvloer, vloerverwarming en een cementdeklaag voor egalisatie.
Eerste gedachte gaat naar PVC, maar miss is parket ook goed genoeg met vloerverwarming, ervaringen?
Of een PVC met een kurk ondergrond eraan vast (CoreTec click bijvoorbeeld), dan hoeft er minder (prijzig) geëgaliseerd te worden?
Van echte ervaring kan ik nog niet spreken (de eerste paal van mijn nieuwe woning moet nog geheid wordenAnoniem: 36835 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:42:
Ook eenvoudig zelf te leggen volgens mij, in tegenstelling tot plak-PVC waarvoor ik de eerst de cementdekvloer zal moeten egaliseren, een klusje dat ik zelf niet zie zitten.
In de foto een voorbeeld van Biesbosch Beige (links) en Veluwe Onbehandeld.
:strip_exif()/f/image/ahBrty3SOPycAz6dUVFj6828.jpg?f=fotoalbum_large)
https://floer.nl/product/...k-pvc-veluwe-onbehandeld/
https://floer.nl/product/...lick-pvc-biesbosch-beige/
De kleuren van de stalen matchen redelijk goed met de papieren catalogus, maar de foto's op internet wijken sterk af.
Ik twijfel echter nog wel tussen Floer en Quick-Step, deze van Quick-Step is bijvoorbeeld vergelijkbaar qua specs, eveneens klik-PVC met een slijtlaag van 0,55 mm. Zowel Floer als Quick-Step is geschikt voor vloerverwarming, een strikte eis voor mij.
Quick-Step "pure eik blush":
https://www.quick-step.nl.../avmp40097_pure-eik-blush
@Peter-Nogwat Ik heb inmiddels zelf een aantal stalen van verschillende merken ontleed 
Conclusie: Floer en Ambiant = precies hetzelfde opgebouwd; even dikke laag zwart en grijs materiaal. Het grijze materiaal is ook hetzelfde spul. En de toplaag is ook precies hetzelfde.
De overige merken zijn wat minder uit elkaar te snijden, maar uiteindelijk is het allemaal hetzelfde spul.
Bij elk merk zit er een stukje papier met een print onder de toplaag. Het is echt letterlijk papier, dat wist ik niet
Kortom, mijn eigen conclusie is dus dat elk merk prima is. Het aantal millimeters toplaag bepaalt de duurzaamheid en de kleur & embossing bepaalt of je het mooi vindt of niet.
Wij gaan overigens voor Floer, die is aardig goedkoop.
Conclusie: Floer en Ambiant = precies hetzelfde opgebouwd; even dikke laag zwart en grijs materiaal. Het grijze materiaal is ook hetzelfde spul. En de toplaag is ook precies hetzelfde.
De overige merken zijn wat minder uit elkaar te snijden, maar uiteindelijk is het allemaal hetzelfde spul.
Bij elk merk zit er een stukje papier met een print onder de toplaag. Het is echt letterlijk papier, dat wist ik niet
Kortom, mijn eigen conclusie is dus dat elk merk prima is. Het aantal millimeters toplaag bepaalt de duurzaamheid en de kleur & embossing bepaalt of je het mooi vindt of niet.
Wij gaan overigens voor Floer, die is aardig goedkoop.
Iemand toevallig ervaring met en/of foto’s van Ambiant VT Wonen Wide Board? En dan specifiek Sun Kissed?
Bij Eijerkamp Veenendaal hebben ze die vloer in visgraat liggen in 1 van de woondstudio's. Mooie vloer.swasoe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:51:
Iemand toevallig ervaring met en/of foto’s van Ambiant VT Wonen Wide Board? En dan specifiek Sun Kissed?
Ja zie hier in het Keuken topic: patrick451! in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"swasoe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:51:
Voor ons nieuwbouwhuis (oplevering Q1 2022) willen we PVC op alle drie de verdiepingen:
Begane Grond beton met vloerverwarming als hoofdverwarming: gelijmd PVC visgraat (Mflor type 40810)
Eerste verdieping beton met vloerverwarming als hoofdverwarming: gelijmd visgraat of recht
Zolder met houten vloer: click PVC met rechte planken
Ik lees vaak dat jullie de 1e verdieping met rechte planken ipv visgraat kiezen, heeft dit een budget reden of zijn er nog andere overwegingen?
Begane Grond beton met vloerverwarming als hoofdverwarming: gelijmd PVC visgraat (Mflor type 40810)
Eerste verdieping beton met vloerverwarming als hoofdverwarming: gelijmd visgraat of recht
Zolder met houten vloer: click PVC met rechte planken
Ik lees vaak dat jullie de 1e verdieping met rechte planken ipv visgraat kiezen, heeft dit een budget reden of zijn er nog andere overwegingen?
"Some people eat to live, others live to eat"
Puur wat je mooi vindt. Visgraat heeft imo wat meer ruimte nodig op tot zijn recht te komen. En in slaapkamers heb je weinig zichtbaar vloeroppervlak.FJ Cruiser schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:21:
Daarnaast scheelt het natuurlijk geld. En als je het zelf zou leggen, enorm veel werk.
Dank! je argument met ruimtes is denk ik wel belangrijk en gaan we in overweging nemen. Ik weet op dit moment ook nog niet wat het verschil is in kosten tussen visgraat en normaal, dus misschien zal deze uitkomst ook helpen!deejaylethal schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:26:
[...]
Puur wat je mooi vindt. Visgraat heeft imo wat meer ruimte nodig op tot zijn recht te komen. En in slaapkamers heb je weinig zichtbaar vloeroppervlak.
Daarnaast scheelt het natuurlijk geld. En als je het zelf zou leggen, enorm veel werk.
"Some people eat to live, others live to eat"
Hoewel het in grote lijnen klopt, is het wel erg kort door de bocht. Dat is alsof je zegt dat elk automerk prima is omdat er 4 banden onder zitten, een stuur in zit en ze allemaal een laklaag hebben die je naar smaak kan kiezen.Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:41:
@Peter-Nogwat
Er komt natuurlijk veel meer bij kijken. Ook al zijn ze voor 80% allemaal gelijk, dat geldt ook bij laminaat en daarvan weten we allemaal (algemene kennis ga ik maar even vanuit) dat een goedkoop bouwmarkt laminaat na een jaar of 5 naden gaat vertonen, bij vocht sneller opbolt en gevoeliger is voor schades.
Een aantal punten die voor pvc sowieso op te noemen zijn:
- is het registered embossed of embossed (prijsverschil, want registered is een extra investering in de fabriek om print en emboss op elkaar af te stemmen)
- kwaliteit van de bonding/verlijming tussen de verschillende lagen
- samenstelling van het gebruikte pvc, veel van de goedkopere vloeren gebruiken thermoplast, wat een pvc-poeder is wat na verloop van tijd vrijkomt en zeer schadelijk is voor de gezondheid
- gebruik van weekmakers tijdens productieproces, ook hiervoor geldt dat dit een goedkoper proces is, waardoor de vloer goedkoper aangeboden kan worden, maar wel slecht voor de gezondheid is
- afwerking toplaag m.b.t. glans/mat graad (deels smaak)
- kwaliteit toplaag m.b.t. krasgevoeligheid, er zijn genoeg ervaringen te vinden dat bepaalde merken meer krassen dan andere, wat hun prijspunt vaak bevestigt (een goede pvc-vloer bevat namelijk een pvc-laag én een pu-toplaag)
- bij klik-pvc: al dan niet integratie van ondervloer en de gebruikte kwaliteit daarvan (dikte, demping)
- bij klik-pvc: kwaliteit van het kliksysteem
Dit zal vast nog niet alles omvatten. Daarnaast vonden wij het belangrijk om te kijken hoe transparant een merk is over haar product. We liepen bij de goedkopere merken vaak tegen een muur aan als we om informatie vroegen, terwijl de bekendere/duurdere merken (er zijn er genoeg) wel heel transparant zijn in hoe hun product gemaakt wordt, wat daarvoor gebruikt wordt, wat ze er allemaal instoppen en ga zo maar door. Als een merk hier niet transparant in is, dan hebben ze iets te verbergen en als het product vervolgens flink goedkoper is dan een ander merk wat wel transparant is, dan kan je op je vingers natellen dat het met een aantal van de hierboven genoemde zaken te maken heeft.
Denk er niet te licht over, het is immers (oneerbiedig gezegd) plastic wat je op vloer gaat leggen, waar tegenwoordig vaak vloerverwarming onder ligt en bijna net zo vaak ook kinderen in het spel zijn of gaan komen. Jaren geleden was speelgoed van slechte kwaliteit vaak in het nieuws vanwege de kankerverwekkende weekmakers en andere productieprocessen of gebruikte materialen die slecht voor de gezondheid zijn. Helaas is dit bij pvc-vloeren niet anders en als een merk dus niet wil zeggen wat voor weekmakers ze bijv. gebruiken bij het productieproces of waar hun vloeren geproduceerd worden, dan weet ik al genoeg. Misschien is dit allemaal niet belangrijk voor je, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die er wel waarde aan hechten.
Ik kan dat ook beamen. Wij hebben er bewust voor gekozen om in onze woning alleen op de begane vloer visgraat te laten leggen, daar zit weliswaar ook een een slaapkamer en bijkeuken bij van resp. 18 en 13 m2, maar het was wel het mooiste om door te trekken. De band rondom hebben we echter alleen in woonkamer, keuken en hal gedaan. Dat heeft nóg meer ruimte nodig, al komt het in onze U-keuken van 3 meter breed en waarbij dus aan weerszijden 60cm diepe keuken vloeroppervlak wegvalt hartstikke goed tot z'n recht. De 1,8m breed die je overhoudt is verder namelijk gewoon leeg (loopruimte), i.t.t. een slaapkamer waar je bed en kasten neerzet.FJ Cruiser schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Dank! je argument met ruimtes is denk ik wel belangrijk en gaan we in overweging nemen. Ik weet op dit moment ook nog niet wat het verschil is in kosten tussen visgraat en normaal, dus misschien zal deze uitkomst ook helpen!
Wat betreft het leggen van visgraat vs. normaal: visgraat is VEEL duurder in arbeid. Dat komt omdat vanuit een bepaald punt (grofweg het middelpunt) naar buiten toe uitgemeten moet worden en je met veel zaken rekening moet houden. Hoe rechthoekiger/vierkanter je kamer, hoe makkelijker, maar bij elke muur/deur of hoek moet je rekening houden met hoe je uitkomt. Je wilt niet hebben dat je aan de ene kant van je kamer met mooie hele visgraat stroken begint en aan de andere kant lullige 5-10cm stukjes overhoudt. Dat moet gemiddeld worden, dus een strook van 60cm heb je het liefst aan de weerszijden van de kamer enigszins gelijk, ongeacht of dat nou 20 of 40 cm per strook is.
Daarnaast heb je met een ooglijn te maken (zal vast een andere term voor zijn), wat ik daarmee bedoel is: bij ons is het zo dat je bij binnenkomst bij de voordeur gelijk in het midden staat van 2 stroken / \ die richting woonkamer wijzen en helemaal tot aan de schuifpui (12,5m) doorlopen. Dit kwam bij ons vervolgens aan weerszijden van de kamer uit op een net iets ingekorte strook rechts (zo'n 50cm) en een iets verder ingekorte strook links (zo'n 40cm), dat is echter een klein verschil wat niet gelijk opvalt.
Tevens is het afsnijden van elke plank best wel wat werk, dat moet secuur gebeuren, zeker als je een band gebruikt. Doe je dat niet, dan komt het (waarschijnlijk) onder een plint en kan je iets minder secuur zijn, maar alsnog is het veel werk, want een pvc-strook is zo'n 15x60cm vaak.
Vergelijk dit met een rechte strook (zoals we van laminaat kennen) een je domweg in een hoek kan beginnen en vrijwel het enige waar je op moet letten is dat je de dwarsnaden mooi laat verspringen, niet exact om en om maar ook niet dat de naden van 2 stroken die naast elkaar liggen binnen 5-10cm van elkaar liggen.
Morgen wordt bij ons de PVC visgraat vloer gelegd. (Belakos Palazzo Visgraat XL 72)
Ruimte is 11,57 x 5,70m breed.
De vloer komt sowieso in de lengte te liggen, alleen kregen we de vraag hoe de 'punt' dient te liggen. Hoe is jullie ervaring daar in?
De vloer komt sowieso in de lengte te liggen, alleen kregen we de vraag hoe de 'punt' dient te liggen. Hoe is jullie ervaring daar in?
@MooDyBLueS Het doel van mijn onderzoek was om te kijken wat voor kwaliteit Floer.nl levert. Ik heb niet alle merkloze of chinese merken meegenomen
Dus ik heb Floer vergeleken met een paar gangbare merken.
Weekmakers en chemische zooi is inderdaad zeer belangrijk. Floer zegt daarover ook het volgende:
De ijzersterke kunststof vloeren zijn eco-vriendelijk geproduceerd uit schoon PVC en voorzien van het REACH certificaat. Hierdoor dragen ze bij aan een schoon binnenmilieu.
Kindvriendelijk, ijzersterk en sfeervol? Floer Visgraat PVC heeft het allemaal! De collectie kunststof vloeren bestaat uit visgraat planken met een microvelling, voelbare houtstructuur en is zo veilig als kinderspeelgoed. Met het REACH certificaat ben je verzekerd van een vloer uit schoon PVC, zonder weekmakers en een gezond binnen-milieu
Volgens mij zit Floer wel goed. Ondanks dat ze relatief goedkoop zijn. Ik word altijd huiverig als iets een stuk goedkoper dan de concurrent is
Weekmakers en chemische zooi is inderdaad zeer belangrijk. Floer zegt daarover ook het volgende:
De ijzersterke kunststof vloeren zijn eco-vriendelijk geproduceerd uit schoon PVC en voorzien van het REACH certificaat. Hierdoor dragen ze bij aan een schoon binnenmilieu.
Kindvriendelijk, ijzersterk en sfeervol? Floer Visgraat PVC heeft het allemaal! De collectie kunststof vloeren bestaat uit visgraat planken met een microvelling, voelbare houtstructuur en is zo veilig als kinderspeelgoed. Met het REACH certificaat ben je verzekerd van een vloer uit schoon PVC, zonder weekmakers en een gezond binnen-milieu
Volgens mij zit Floer wel goed. Ondanks dat ze relatief goedkoop zijn. Ik word altijd huiverig als iets een stuk goedkoper dan de concurrent is
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 26-05-2021 15:07 ]
Ik ben zeer benieuwd naar deze vloer, wil je foto's delen van het eindresultaat? Wij zijn nu bezig met een offerte voor precies deze vloer.Acradavos schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:37:
Morgen wordt bij ons de PVC visgraat vloer gelegd. (Belakos Palazzo Visgraat XL 72)
Ik heb vandaag een aantal stalen van Therdex ontvangen, het valt mij vies tegen hoe snel het krast en/of dof word. Beetje zand erop en met je schoen een draaiende beweging maken en er ontstaan direct kleine krasjes.
Mischien weet iemand het hier,
Ik heb 7/8 jaar geleden flexxfloors op de beneden verdieping gelegd en dit ligt er los in met soort antislip onder de pvc en ik vind dit eigenlijks perfect. Dit was de duurdere versie toendertijd van flexfloors maar weet iemand waarom dit niet meer verkrijgbaar is omdat ik alleen maar click en plak pvc zie? Niet dat ik me huidige vloer wil vervangen al want het ziet er nog steeds prima uit maar vroeg het me gewoon af
Ik heb 7/8 jaar geleden flexxfloors op de beneden verdieping gelegd en dit ligt er los in met soort antislip onder de pvc en ik vind dit eigenlijks perfect. Dit was de duurdere versie toendertijd van flexfloors maar weet iemand waarom dit niet meer verkrijgbaar is omdat ik alleen maar click en plak pvc zie? Niet dat ik me huidige vloer wil vervangen al want het ziet er nog steeds prima uit maar vroeg het me gewoon af
Bij Therdex (via post hierboven ontdekt) zie ik ook 'pvc looselay' staan. Het klinkt naar wat jij zoekt. Gezien je reactie ben je er wel tevreden over. Ze bewegen niet zomaar? Klopt mijn vermoeden dat het meer lucht/water doorlatend is dan plakpvc en dus geschikter is voor nieuwbouw?Jnaaazer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:53:
Mischien weet iemand het hier,
Nee ze bewegen niet zomaar omdat ze ook strak tegen elkaar aan liggen en ik heb nog wat reserve en daar heb ik er nu 2 van gebruikt, 1x vanwege een verf vlek en 1 keer van zo'n statafel waarvan de rubber kapot was dus het metaal drukte erin.disheaver schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:01:
[...]
Bij Therdex (via post hierboven ontdekt) zie ik ook 'pvc looselay' staan. Het klinkt naar wat jij zoekt. Gezien je reactie ben je er wel tevreden over. Ze bewegen niet zomaar? Klopt mijn vermoeden dat het meer lucht/water doorlatend is dan plakpvc en dus geschikter is voor nieuwbouw?
Vorige week me plinten geschilderd en dan maak ik ze gewoon even los met een mesje ertussen zodat ik niet hoef afteplakken
Boven heb ik de plak versie zit er ook nog prima in maar heb het idee dat er wat doffe plekken in komen waar veel gelopen word maar daar moet ik nog eens met dat schoonmaakspul van flexxfloor aan de gang daar knapt het vaak van op maar de volgende keer wil ik daar ook gewoon losse ook omdat dit gewoon makkelijker is te vervangen.
Is trouwens nu na 8 jaar en was toendertijd nieuwbouw met vloerverwarming op de gehele benedenvloer
[ Voor 4% gewijzigd door Jnaaazer op 28-05-2021 19:58 ]
Je foto’s zeggen voldoende en ik krijg het idee dat je vraag retorisch is. Totaal niet acceptabel.Acradavos schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:26:
Vorige week de PVC vloer laten plaatsen. Jullie mening?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Neem aan dat er nog plinten over gaan? Lost op 9 van je 11 foto's je 'probleem' op?
Ik heb mijn laminaat onder de plinten ook vrij lomp scheef liggen.
Precies, alleen lijkt het er op dat dit echt een zaak gaat worden.UninPro schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:26:
[...]
Je foto’s zeggen voldoende en ik krijg het idee dat je vraag retorisch is. Totaal niet acceptabel.
De foto's die je ziet betreft de afwerking bij de trap en de binnenkant van de deurpost. Hier komen geen plinten over heen. Ik moet even voorzichtig zijn met mijn verhaal, maar dat deel ik wel als het opgelost is.MacbookProx schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:48:
Neem aan dat er nog plinten over gaan? Lost op 9 van je 11 foto's je 'probleem' op?
Acradavos schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:26:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Jup, is door een bedrijf gedaan. Eigenaar is gisteren langs geweest en vond hem wel netjes er in liggen. Ik moest mijzelf echt inhouden. Ik heb hem verteld dat hij het mag gaan oplossen. Ik hoor deze week meer.
Mijn twee centen:Acradavos schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:26:
De naast elkaar gebruikte stroken is niet per se erg. Dat is bij ons ook her en der, maar als je dat zelf storend vind, kan je vragen of ze het omwisselen. Dat föhnen ze zo warm, trekken ze los en omwisselen maar.
Banen zichtbaar: dat is niet per se door het niet afwisselen, maar door de lichtinval. Ga maar eens er omheen lopen van verschillende kanten en onthoud welke eerst de donkere baan is en je zult zien dat als je precies van de andere kant gaat kijken, dit zich omwisselt. Heeft ermee te maken dat het reliëf (emboss) en de PU laag in een bepaalde richting liggen, meer niet.
De rest is inderdaad onacceptabel. Enige opmerking daarbij: stel er is een strook tegen de muur niet supernetjes afgesneden, dan kan het zijn dat ze daar gewoon minder nauwkeurig gewerkt hebben omdat je daar nog plinten gaat plaatsen. Was bij mij ook zo en is me ook gemeld. Bij ons in de trapkast en bijkeuken echter hebben we geen plinten gekozen en is het afgekit met transparante kit tegen de muur cq. tegels aan en daar is meer aandacht aan besteed. Ligt er dus aan wat de bedoeling is op die plekken.
Daarnaast mogen punten niet omhoog staan, moet het langs kozijnen of andere obstakels netjes afgewerkt worden en zou ik dit inderdaad niet accepteren.
Het niet-mixen van pakken was hier ook gebeurd. Gelukkig zagen wij het terwijl ze nog bezig waren dus hebben ze ter plekke laten omwisselen. De eerste reactie van de legger 'zo doe ik het altijd' en de tweede reactie 'zo storend ziet het er toch niet uit'. Er lagen iets van 12 planken van dezelfde soort naast elkaar gedurende 3 banen..
Inmiddels komen er bij ons ook allemaal planken los (kleine 3 maanden na het leggen). Dus ik zou er bovenop zitten dat ze het goed (laten) fixen!
Inmiddels komen er bij ons ook allemaal planken los (kleine 3 maanden na het leggen). Dus ik zou er bovenop zitten dat ze het goed (laten) fixen!
Trek je bij het vervangen dan niet de egaline kapot? In de werkwijze geven ze al aan dat het langs de randen NIET recht wordt afgesneden, omdat daar toch plinten komen. Als je dus geen plinten wilt, moet je niet bij dit bedrijf zijn. (Gelukkig doen we de plinten zelf, maar er is nog een hoop te doen.MooDyBLueS schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:05:
[...]
Mijn twee centen:
De naast elkaar gebruikte stroken is niet per se erg. Dat is bij ons ook her en der, maar als je dat zelf storend vind, kan je vragen of ze het omwisselen. Dat föhnen ze zo warm, trekken ze los en omwisselen maar.
Banen zichtbaar: dat is niet per se door het niet afwisselen, maar door de lichtinval. Ga maar eens er omheen lopen van verschillende kanten en onthoud welke eerst de donkere baan is en je zult zien dat als je precies van de andere kant gaat kijken, dit zich omwisselt. Heeft ermee te maken dat het reliëf (emboss) en de PU laag in een bepaalde richting liggen, meer niet.
De rest is inderdaad onacceptabel. Enige opmerking daarbij: stel er is een strook tegen de muur niet supernetjes afgesneden, dan kan het zijn dat ze daar gewoon minder nauwkeurig gewerkt hebben omdat je daar nog plinten gaat plaatsen. Was bij mij ook zo en is me ook gemeld. Bij ons in de trapkast en bijkeuken echter hebben we geen plinten gekozen en is het afgekit met transparante kit tegen de muur cq. tegels aan en daar is meer aandacht aan besteed. Ligt er dus aan wat de bedoeling is op die plekken.
Daarnaast mogen punten niet omhoog staan, moet het langs kozijnen of andere obstakels netjes afgewerkt worden en zou ik dit inderdaad niet accepteren.
Wat betreft de banen. Mijn vader was tijdens het leggen er bij aanwezig en heeft gemixte stapels gemaakt voor de legger, echter was hij op het eind van de middag even boven had hij geen zicht meer op zijn werkzaamheden. Het eerste deel is goed gelegd, het tweede deel bevat banen. (Grof en fijn reliëf)
Ik ben wel benieuwd hoe het bij jou afgekit is, dat had eigenlijk niet mijn voorkeur.
Ja, alleen heb ik helaas geen rechtsbijstand. Nu is het even wachten op een officiële reactie.Jajofisher schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:49:
Het niet-mixen van pakken was hier ook gebeurd. Gelukkig zagen wij het terwijl ze nog bezig waren dus hebben ze ter plekke laten omwisselen. De eerste reactie van de legger 'zo doe ik het altijd' en de tweede reactie 'zo storend ziet het er toch niet uit'. Er lagen iets van 12 planken van dezelfde soort naast elkaar gedurende 3 banen..
Welke? Even een members only tagje toevoegen. Een gewaarschuwd Tweaker...Acradavos schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 06:47:
[...]
Jup, is door een bedrijf gedaan. Eigenaar is gisteren langs geweest en vond hem wel netjes er in liggen. Ik moest mijzelf echt inhouden. Ik heb hem verteld dat hij het mag gaan oplossen. Ik hoor deze week meer.
Nee hoor, je kan zelfs een jaar of wat later gewoon een strook vervangen. Bovenop de egaline ligt de lijmlaag en die föhn je tot het weer wat zacht geworden is en dan kan je er gewoon een nieuwe strook inleggen (of met een andere plek omwisselen uiteraard). Bij ons waren er een dag na het leggen van de woonkamer ook wat stroken her en der omgewisseld (stuk of 8 totaal) omdat er op 1 plek 4 identiek na elkaar lagen. 2 en 3 zijn eruit gehaald en 2 verschillende erin gelegd, zodat je ook niet meer ziet dat 1 en 4 identiek zijn. Dat het patroon gebroken wordt is genoeg, had ik eerst ook een hard hoofd, maar het klopt echt.Acradavos schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:00:
[...]
Trek je bij het vervangen dan niet de egaline kapot?
Bij vooroplevering woning werd ons gezegd dat vloerlegger wel de vloeren moet afkitten. Dus de rand tussen vloer en muur. Ongeacht of nog plint overheen gaat.
Is dit echter een standaard werkwijze?
Nee, bij ons is dat alleen gedaan waar er geen plint kwam (trapkast en bijkeuken). Ik zou ook niet weten waarom dat nodig is? De pvc ligt gelijmd (dus vast) en mocht het ter voorkoming van een opstaand/opkrullend randje zijn: er zit toch een plint boven? Die houdt het tegen namelijk, mocht dat al gebeuren.Hertog_Martin schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:19:
Bij vooroplevering woning werd ons gezegd dat vloerlegger wel de vloeren moet afkitten. Dus de rand tussen vloer en muur. Ongeacht of nog plint overheen gaat.
Ja weet 't ook niet, zal bij oplevering nog eens navragen.MooDyBLueS schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:29:
[...]
Nee, bij ons is dat alleen gedaan waar er geen plint kwam (trapkast en bijkeuken). Ik zou ook niet weten waarom dat nodig is? De pvc ligt gelijmd (dus vast) en mocht het ter voorkoming van een opstaand/opkrullend randje zijn: er zit toch een plint boven? Die houdt het tegen namelijk, mocht dat al gebeuren.
Bij m'n moeder is 't wel afgekit overal overigens.
Ik denk ook niet dat het kwaad kan, het is hoogstens lastiger om bij eventuele schade aan de randen een strook te vervangen, lijkt mij.Hertog_Martin schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:35:
[...]
Ja weet 't ook niet, zal bij oplevering nog eens navragen.
Bij m'n moeder is 't wel afgekit overal overigens.
Goed punt, zal dus nog even naar de eventuele noodzaak vragen.
Iemand ervaring met Vivafloors gelijmd PVC?MooDyBLueS schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:25:
[...]
Zou je niet kunnen helpen m.b.t. Floer als merk. Nog nooit van gehoord zelfs. Maar wellicht wel wat tips:
- Bekijk meerdere stalen van meerdere merken, neem van elk merk wat je overweegt een staaltje mee naar huis.
- Let op de dikte van de toplaag. Dit zit bij bekende merken zoals Therdex, Ambiant en mFlor sowieso goed, maar kan bij goedkopere merken ongetwijfeld een punt van besparing zijn. Dikte toplaag (PU laag), krasvastheid en garantie zijn indicatoren van hoe goed of slecht een vloer kan zijn.
- De duurdere series/merken gebruiken registered emboss, wat betekent dat de toplaag (die transparant is) een patroon/reliëf heeft wat overeen komt met het geprinte patroon eronder. Er zijn mensen (ik ben er een van) die als ze het eenmaal gezien hebben, niet kunnen leven met een vloer die geen registered emboss heeft. Dat kan er heel nep uitzien.
- Let ook op de glans en reflectie, daar verschillen de meningen sterk in en ik heb goedkope vloeren gezien en als je die met het zonlicht erop bekeek dan keek je praktisch in een spiegel zo erg reflecteerde dat.
- Indien je naar click aan het kijken bent: er zijn vloeren met ondervloer er al onder in één geheel of die moet je los kopen. Qua dikte zie je dat zo als je het een keer gezien hebt. Dit kan ook een aanzienlijk prijsverschil opleveren.
Offerte gekregen voor Hamat 5020, 80m2 gelegd in twee keer, Inc voorgegrode plinten en egaliseren voor 65 EUR/M2.
Men geeft aan eerst plinten te plaatsen, dan te egaliseren en dan pas te leggen. Meer werk maar voorkomt de naad tussen vloer en plint bij niet vlakke vloer. Lijkt me een nette prijs toch?
Men geeft aan eerst plinten te plaatsen, dan te egaliseren en dan pas te leggen. Meer werk maar voorkomt de naad tussen vloer en plint bij niet vlakke vloer. Lijkt me een nette prijs toch?
Er mist info in je bericht? 65m2 is geen prijs.deWit schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:13:
Offerte gekregen voor Hamat 5020, 80m2 gelegd in twee keer, Inc voorgegrode plinten en egaliseren voor 65 M2.
Dat zal wel 65 euro per vierkante meter zijndeejaylethal schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 00:11:
[...]
Er mist info in je bericht? 65m2 is geen prijs.
Vraag : mag je aangeven dat je de pakken gemixt wil hebben en dat je geen naadjes wil zien ? Bij familielid is pvc gelegd , wij hebben bij dezelfde zaak ook vloer besteld. Wij vinden de vloer op zich netjes gelegd alleen vielen mij direct al fiks wat naadjes op. Nu krijgen wij visgraat en waren dit planken maar goed. Dan nog. Ik ken mijzelf. Ik ga me vreselijk storen als er overal naadjes zitten. Is het raar als ik dit aangeef ?
En laten jullie de plinten direct afkitten ?
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Vloeren zijn nooit 100% recht dus je zult altijd wel her en der kieren zien. m.b.t. de vloer viel dat mee bij ons. Echter de plinten hebben we kieren aan de onderkant. Ik wou dit niet gekit hebben want ik stoor mij hier niet aan.
Op de bovenkant van de plinten bij de witte muren hebben we het wel afgekit.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Plinten zijn hier afgekit, althans aan de bovenkant.mevrouwKees_1 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:46:
Vraag : mag je aangeven dat je de pakken gemixt wil hebben en dat je geen naadjes wil zien ? Bij familielid is pvc gelegd , wij hebben bij dezelfde zaak ook vloer besteld. Wij vinden de vloer op zich netjes gelegd alleen vielen mij direct al fiks wat naadjes op. Nu krijgen wij visgraat en waren dit planken maar goed. Dan nog. Ik ken mijzelf. Ik ga me vreselijk storen als er overal naadjes zitten. Is het raar als ik dit aangeef ?
Naden, er zijn hier enkele kleine naden te zien. Je kan het aangeven, maar ik denk dat je altijd kleine naden houdt. Als er ergens ook maar 1 plank 0.1mm scheef is, dan krijg je al een naad. Ik denk heel lastig te voorkomen?
Vervelend? Ja, want er gaat vuil tussen zitten. Misschien als je naar een hele dure zaak gaat, hele hoge kwaliteit neemt en een flinke prijs betaalt, dat de zaak kan garanderen dat er totaal geen naden komen. Maar ik betwijfel of dat lukt voor de gangbare 70 euro per m2.
Prijs klinkt prima, maar ik ken het merk niet.deWit schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:13:
Offerte gekregen voor Hamat 5020, 80m2 gelegd in twee keer, Inc voorgegrode plinten en egaliseren voor 65 EUR/M2.
Eerst plinten en dan egaliseren. Wordt er dan nog wel geegaliseerd onder de plinten? Enkomt de vloer nog wel onder de plinten? Volgens mij is de reden dat er normaal eerst een vloer gelegd wordt en dan pas plinten, dat je de naad tussen de vloer en de muur niet ziet.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Helemaal naadloos verwacht ik niet maar ik zie bij familielid echt veel naadjes. En ik ken mijzelf. Als ik het eenmaal zie.. het gaat een Therdex vloer worden visgraat.evleerdam schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:50:
[...]
Plinten zijn hier afgekit, althans aan de bovenkant.
Naden, er zijn hier enkele kleine naden te zien. Je kan het aangeven, maar ik denk dat je altijd kleine naden houdt. Als er ergens ook maar 1 plank 0.1mm scheef is, dan krijg je al een naad. Ik denk heel lastig te voorkomen?
Vervelend? Ja, want er gaat vuil tussen zitten. Misschien als je naar een hele dure zaak gaat, hele hoge kwaliteit neemt en een flinke prijs betaalt, dat de zaak kan garanderen dat er totaal geen naden komen. Maar ik betwijfel of dat lukt voor de gangbare 70 euro per m2.
[...]
Zoals gezegd. Her en der een naadje oke. Maar bij familielid zie ik er gewoon echt veel. Nu moet ik toegeven dat de vloer een ramp was. Ze hebben veel werk gehad aan egaliseren etc. Dat zal vast meespelenPossible schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:59:
Vloeren zijn nooit 100% recht dus je zult altijd wel her en der kieren zien. m.b.t. de vloer viel dat mee bij ons. Echter de plinten hebben we kieren aan de onderkant. Ik wou dit niet gekit hebben want ik stoor mij hier niet aan.
Dan geef je al antwoord op je eigen vraag: kan je aangeven dat je geen naadjes wil zien? Nee, want dat is dus niet realistisch.mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:42:
[...]
Helemaal naadloos verwacht ik niet maar ik zie bij familielid echt veel naadjes. En ik ken mijzelf. Als ik het eenmaal zie.. het gaat een Therdex vloer worden visgraat.
Enige wat je kan doen is het aangeven (dat je er zo min mogelijk wilt zien) en er (letterlijk en figuurlijk) dicht bovenop zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door evleerdam op 11-06-2021 15:58 . Reden: verduidelijking ]
Ik heb hier een Therdex visgraat vloer liggen, door een zeer gerenommeerd bedrijf gelegd en ook ik zie als ik ze ga tellen tientallen naden/naadjes over de 110m2 die bij ons gelegd is.mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:42:
[...]
Helemaal naadloos verwacht ik niet maar ik zie bij familielid echt veel naadjes. En ik ken mijzelf. Als ik het eenmaal zie.. het gaat een Therdex vloer worden visgraat.
Ik zat er ook net als jij in, maar inmiddels weet ik beter: het is niet perfect te krijgen. Als je dat wilt, neem dan een gietvloer. Die wordt gegoten en is zonder naadjes. Die moet echter wel elke zoveel jaar onderhoud krijgen, net als een echte houten vloer, om de toplaag goed te houden.
Er bestaat geen perfect strakke vloer en ironisch genoeg zijn de gewilde echt houten/parket vloeren zo scheef als de pest vaak met hele knoesten in planken. Dat patroon wordt geïmiteerd door veel pvc-planken en kan aardig strak gelegd worden, maar het blijft mensenwerk en hoewel er geëgaliseerd wordt, blijft het een vloer.
Inmiddels stoor ik me ook totaal niet meer aan naadjes. Tip: als je toch denkt je wel aan de naadjes te storen: neem geen band. Daar worden de visgraat stroken namelijk tegen afgesneden en zie je relatief meer naadjes dan tussen de visgraat stroken onderling. En die vallen bij muren onder de plint weg.
En heb je Floer liggen nu?Peter-Nogwat schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:58:
[...]
Van echte ervaring kan ik nog niet spreken (de eerste paal van mijn nieuwe woning moet nog geheid worden), maar ik heb wel een flink aantal stalen bij Floer besteld en ben erg positief over de ComfiClick PVC vloer. Een flinke slijtlaag van 0,55 mm, voelt degelijk aan en de verschillende delen grijpen goed in elkaar.
Ook eenvoudig zelf te leggen volgens mij, in tegenstelling tot plak-PVC waarvoor ik de eerst de cementdekvloer zal moeten egaliseren, een klusje dat ik zelf niet zie zitten.
In de foto een voorbeeld van Biesbosch Beige (links) en Veluwe Onbehandeld.
[Afbeelding]
https://floer.nl/product/...k-pvc-veluwe-onbehandeld/
https://floer.nl/product/...lick-pvc-biesbosch-beige/
De kleuren van de stalen matchen redelijk goed met de papieren catalogus, maar de foto's op internet wijken sterk af.
Ik twijfel echter nog wel tussen Floer en Quick-Step, deze van Quick-Step is bijvoorbeeld vergelijkbaar qua specs, eveneens klik-PVC met een slijtlaag van 0,55 mm. Zowel Floer als Quick-Step is geschikt voor vloerverwarming, een strikte eis voor mij.
Quick-Step "pure eik blush":
https://www.quick-step.nl.../avmp40097_pure-eik-blush
Ben ook opzoek en hadden een Floer walvisgraat staaltje besteld, de missende registered embossing ontbreekt wel nu ik ook een staaltje heb die dat wel heeft. Lijkt me voor de echtheid en feeling dus wel lekker.
@MooDyBLueS thanks
. Een band doen we sowieso niet.
Wat zijn ongeveer de prijzen voor egaliseren en leggen. Ik was gisteren bij een vloeren winkel, ik kreeg een richtprijs van 20 euro voor egaliseren en 25 euro voor leggen. Als ik de totaalprijzen hier zo zie lijkt me dat erg hoog. Ik wil trouwens gewoon recht gelegd.
Dan kom ik inderdaad aan de totaal prijzen die hier genoemd zijn. PVC waar ik naar keek was 35-45euro/m2. Misschien dat ze bij een echte offerte als ze het uiteindelijke huis zien dat de prijs beter wordt, maar vooralsnog zijn ze te duur.1337aldi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:41:
Rond de €15 voor egaliseren en rond de €15 voor leggen is volgens dit topic marktconform.
Nee, mijn huis is nog in aanbouw. Voordat ik daadwerkelijk mijn keuze maak, wil ik een groter deel van de vloer in een showroom bekijken, maar daar is het nog niet van gekomen.MacbookProx schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:17:
[...]
En heb je Floer liggen nu?
Ben ook opzoek en hadden een Floer walvisgraat staaltje besteld, de missende registered embossing ontbreekt wel nu ik ook een staaltje heb die dat wel heeft. Lijkt me voor de echtheid en feeling dus wel lekker.
Even licht offtopic...
Heeft iemand ervaring met systeemplinten met kabelgoot?

Ik vraag me af hoe je hier netjes een kabel in en uit krijgt. De vloerenlegger vertelde mij dat je de goot inclusief kap verlijmt, dus het is geen kwestie van de kap eraf trekken, kabel erin, en weer terugduwen. Daardoor kun je dus ook niet de hoek om (een kabel kun je met beleid om een hoek van 90 graden leggen, maar niet duwen/trekken). Maar goed, hoofdvraag is dus: hoe gaat de kabel er uberhaupt in en uit? Gaatje boren in de voorkant?
Heeft iemand ervaring met systeemplinten met kabelgoot?

Ik vraag me af hoe je hier netjes een kabel in en uit krijgt. De vloerenlegger vertelde mij dat je de goot inclusief kap verlijmt, dus het is geen kwestie van de kap eraf trekken, kabel erin, en weer terugduwen. Daardoor kun je dus ook niet de hoek om (een kabel kun je met beleid om een hoek van 90 graden leggen, maar niet duwen/trekken). Maar goed, hoofdvraag is dus: hoe gaat de kabel er uberhaupt in en uit? Gaatje boren in de voorkant?
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Stukkie draad erin met plaatsen en dan met speakerdraad doortrekken?
Of je maakt eerst een indeling, vervolgens plinten plaatsen.
Duur?
Duur?
[ Voor 3% gewijzigd door MacbookProx op 15-06-2021 14:58 ]
@Thijsmans Ik zie hier alleen nut in voor dunne kabels zoals van speakers, dan kan een stuk plint om die kabels weg te werken wellicht nut hebben. Dikkere kabels zoals coax en lan kan je veel beter via je bestaande leidingen laten lopen en ergens uit de muur laten komen.
Punt is niet zozeer dat het moeilijk is om een kabel door een dichte plint te trekken, maar met name: hoe ga je fysiek de goot in en uit? Als iemand deze plinten zelf heeft toegepast, zou een foto dit kunnen ophelderenMacbookProx schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:58:
Stukkie draad erin met plaatsen en dan met speakerdraad doortrekken?
Duur?
Eens, het zou ook gaan om luidsprekerkabels en op zijn best apparaatsnoer voor actieve luidsprekers.MooDyBLueS schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:25:
@Thijsmans Ik zie hier alleen nut in voor dunne kabels zoals van speakers, dan kan een stuk plint om die kabels weg te werken wellicht nut hebben. Dikkere kabels zoals coax en lan kan je veel beter via je bestaande leidingen laten lopen en ergens uit de muur laten komen.