Inmiddels hebben wij Therdex 7001 (beneden) en 70010XL (1e verdieping) laten leggen in onze woning.
De vloerenman werkt de plinten helaas niet af. Het kostte €28 per gegronde plint van 2,4 meter om ze te laten plaatsen. Ik baal ergens echt dat ik het door hun heb laten doen, omdat ik ook zie dat je voor diezelfde prijs bij een plintenfabriek.nl of plintenconcurrent een veel nettere afwerking lijkt te krijgen (gekit en afgelakt).
Helaas.. Ze zijn geplaatst en nu is het aan onszelf om ze af te werken.
Aan de bovenkant zat ik te denken om met Soudal Acryrub CF2 de plinten af te gaan kitten. Weet iemand of dit een geschikte kit is voor dit werk? De muren zijn al geverfd dus dit wordt een hels karwei ben ik bang. Mocht iemand tips hebben hoe dit netjes te doen (Welke tape bijv om de geschilderde renovlies muren af te plakken), hoor ik het graag!
Aan de onderkant was ik benieuwd wat gebruikelijk is. Er zijn, zoals op de onderstaande foto te zien, plekken waar de plint erg zweeft boven de vloer. Kun je dit beter afkitten met een siliconenkit of een acrylaatkit?
Tot slot heeft men een aantal plinten niet heel lekker afgewerkt. Zou je deze (als ze met High Tack zijn gemonteerd) nog een beetje straffeloos los kunnen krijgen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een wat nettere afwerking had verwacht voor de totale €7300 die we hebben betaald voor de 90m2 die is gelegd. (Dit was de totaalprijs: Vloer, plinten, egaliseren)
Dus ik vroeg mij af of iemand mij misschien kan helpen met deze vragen:
- Is Soudal Acryrub CF2 een geschikte kit voor de bovenkant van de plinten?
- Welk type kit is geschikt voor de naden tussen vloer en plint?
- Zijn de lelijk geplaatste plinten nog enigzins makkelijk los te krijgen als ze met high tack al zijn bevestigd?
[
Voor 9% gewijzigd door
Flipswix op 06-08-2021 09:11
]