Toon posts:

PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:02
mrbombastic schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

Wij overwegen ook de Therdex 70010XL. Heb je misschien nog een paar foto's van die vloer? We zijn heel benieuwd hoe die eruit ziet. Op basis van het kleine staaltje dat we hebben vinden we dit moeilijk in te schatten.
Ik heb helaas geen mooie overzichtsfoto's nog, maar onderstaand geeft in ieder geval een beeld.

• Liquidsky_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-12 18:27
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:11:
Aan het oriënteren voor een dry-back PVC vloer en hebben ons oog laten vallen op de highland oak visgraat van Targett. Heb al even gezocht in dit topic, maar ik ben benieuwd naar ervaringen met Targett?
Er komt bij ons Delicate oak almond te liggen. Van Tarkett.
Super mooie vloer.

[Voor 32% gewijzigd door Liquidsky_ op 02-10-2021 22:55]

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 09:05
Hebben jullie ook wel wat last gehad van lijmresten die tussen de voegen van de pvc vloer kwamen? Hier zie ik dat op sommige plekken wel terug.

• Liquidsky_
Ze komen pas plaatsen binnen een maandje

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12 23:46

TommyGun

Stik er maar in!

deejaylethal schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:00:
Hebben jullie ook wel wat last gehad van lijmresten die tussen de voegen van de pvc vloer kwamen? Hier zie ik dat op sommige plekken wel terug.
Idem. Tip; gebruik geen stickerverwijderaar |:(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:51
Ja, gewoon met wat warm water en een doekje weg te poetsen toch?
Vloer ligt er nu een paar maanden in en op sommige plekken zie je wel wat donkere naden komen als we een week niet gestofzuigd hebben, daar zit dus lijm :+ Maar even op de knieën en het is weg.

Verder hebben wij, zonder enige ervaring, de vloer zelf geëgaliseerd en daarna zelf in visgraad gelegd/gelijmd. Resultaat zijn we erg trots op, en zeker gezien sommige post uit dit topic :X

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:58
Ja klopt hier hadden wij ook last van.
Wij kregen bij de oplevering van de vloer een flesje James Basisreiniger, voor de eerste grondige schoonmaak. Hiermee waren de meeste lijmresten snel weg en bij hardnekkige stukjes even met de hand en nagel wegkrabben.

Daarnaast hebben we de James dagelijks reiniging oid voor normaal onderhoud.
Deze laat geen vlekken of strepen achter.

Op de site van James zit ook een keuze hulp, dan kan je advies krijgen. Er bestaan namelijk ook middelen die zorgen voor een mattere look.
Ik wilde voornamelijk de originele look behouden en gewoon een middel hebben die niks veranderd maar ook geen strepen veroorzaakt.

• desaff
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-08 21:28
Goedenavond, ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen omdat we een nieuw huis hebben gekocht. Nu willen we voor ons huis een click pvc vloer halen. Deze ga ik zelf leggen. Ik ben diverse zaken langs geweest en ik kom zelf tot tot de conclusie dat de vloer van Hornbach gemaakt van SPC een goede vloer is. Iemand anders die hier ervaringen mee heeft?

• Ik ben dus Luke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 17:15
Alright. Uren googlen over vloeren heeft me de volgende conclusies opgeleverd, en ik zou die graag sanity-checken met alle experts hier. :+

We willen graag een kunststofvloer in de woonkamer van ons nieuwe huis. Gewoon prima, maar geen te goedkope troep. Ik las onder andere hier (via @k0ewl) dat de Manera-lijn van Gamma van een prima merk komt, genaamd Ambiant. Klopt dat (k0ewl in "PVC vloer, ervaringen mee?")? De EAN-codes van de huidige op de Gamma-site zijn namelijk weer onvindbaar op Google.

Want, we hebben nu onderstaande vloer op het oog, omdat een ingebouwd ondervloertje wel praktisch klinkt, de kwaliteit volgens mij voldoet voor een woonkamer (ook keukengedeelte, en in de toekomst een kind met waarschijnlijk vallende waterbekertjes). Of het onze poes overleeft, zou ik niet durven inschatten, maar dat heb je waarschijnlijk met iedere vloer.

https://www.gamma.nl/asso...roef-5mm-2-24m2/p/B164174

Is dit een prima optie voor onze wensen? Ik vind zelf grote bouwmarkten fijn omdat het de eindeloze keuze beperkt. Als ik alle laminaatboeren ook ga vergelijken, word ik helemaal gek, haha.

Edit: hm, het voldoet niet aan wat ik hier las dat je echt 0,5mm slijtlaag wil hebben though. Ik haat dit soort shit uitzoeken, haha.

[Voor 5% gewijzigd door Ik ben dus Luke op 23-10-2021 11:37]

• Peter-Nogwat
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:11
Ik ben dus Luke schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:29:
Alright. Uren googlen over vloeren heeft me de volgende conclusies opgeleverd, en ik zou die graag sanity-checken met alle experts hier. :+

We willen graag een kunststofvloer in de woonkamer van ons nieuwe huis. Gewoon prima, maar geen te goedkope troep. Ik las onder andere hier (via @k0ewl) dat de Manera-lijn van Gamma van een prima merk komt, genaamd Ambiant. Klopt dat (k0ewl in "PVC vloer, ervaringen mee?")? De EAN-codes van de huidige op de Gamma-site zijn namelijk weer onvindbaar op Google.

Want, we hebben nu onderstaande vloer op het oog, omdat een ingebouwd ondervloertje wel praktisch klinkt, de kwaliteit volgens mij voldoet voor een woonkamer (ook keukengedeelte, en in de toekomst een kind met waarschijnlijk vallende waterbekertjes). Of het onze poes overleeft, zou ik niet durven inschatten, maar dat heb je waarschijnlijk met iedere vloer.

Is dit een prima optie voor onze wensen? Ik vind zelf grote bouwmarkten fijn omdat het de eindeloze keuze beperkt. Als ik alle laminaatboeren ook ga vergelijken, word ik helemaal gek, haha.

Edit: hm, het voldoet niet aan wat ik hier las dat je echt 0,5mm slijtlaag wil hebben though. Ik haat dit soort shit uitzoeken, haha.
Ik heb hier geen ervaring mee, maar gezien de aantrekkelijke prijs en specs/claims (Geschikt voor intensief woongebruik en intensief commercieel gebruik, Krasbestendig, Garantie van 25 jaar) ziet het er op papier goed uit.

0,3 mm slijtlaag is wel vrij dun. Ik zou eerst de kleurstaal van dit artikel (art.166730) bestellen, dan kun je met autosleutels, messen en de poes (met de laatste heeeeeeeel voorzichtig natuurlijk :+ ) de krasvastheid testen.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heeft iemand ervaring met het (machinaal?) reinigen van een pvc vloer?

Na zo'n zes jaar nog steeds dik tevreden over onze Vivafloors 4202 pvc vloer. Recent stukje erbij laten leggen en het verschil is amper te zien. We dweilen niet echt regelmatig en het resultaat met dweilen valt mij altijd tegen eigenlijk.

Zou eigenlijk moeten schrobben maar dat is op de knieën wel veel werk met 100 m2...

• Ik ben dus Luke
Peter-Nogwat schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Ik heb hier geen ervaring mee, maar gezien de aantrekkelijke prijs en specs/claims (Geschikt voor intensief woongebruik en intensief commercieel gebruik, Krasbestendig, Garantie van 25 jaar) ziet het er op papier goed uit.

0,3 mm slijtlaag is wel vrij dun. Ik zou eerst de kleurstaal van dit artikel (art.166730) bestellen, dan kun je met autosleutels, messen en de poes (met de laatste heeeeeeeel voorzichtig natuurlijk :+ ) de krasvastheid testen.
Haha. Dat is wel een goed idee als ik na googlen geen 0,5mm-alternatief vind. Dat arme kattenpootje kan ik er desnoods overheen halen als ze slaapt en haar klauwtjes immobiel zijn. :P

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Flipswix schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:37:
[...]

Ik heb helaas geen mooie overzichtsfoto's nog, maar onderstaand geeft in ieder geval een beeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi vloertje, wij krijgen de 70040. Alleen die kieren onder die plinten, dat had ik in mijn vorige woning ook en wilde dat beslist niet nog eens. Ze gaan nu eerst de plinten plaatsen en egaliseren en daar de pvc tegenaan leggen, was duurder, uiteraard veel meer werk omdat het supersecuur moet, maar gaan het meemaken of het idd superstrak wordt.

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:27
Scuderia110 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:48:
[...]

Mooi vloertje, wij krijgen de 70040. Alleen die kieren onder die plinten, dat had ik in mijn vorige woning ook en wilde dat beslist niet nog eens. Ze gaan nu eerst de plinten plaatsen en egaliseren en daar de pvc tegenaan leggen, was duurder, uiteraard veel meer werk omdat het supersecuur moet, maar gaan het meemaken of het idd superstrak wordt.
Je bedoelt kier tussen plint en vloer omdat de vloer niet 100% recht en waterpas is? Ik heb dat afgekit en meegeverfd met de plinten, waardoor het nu ook strak is. Is dat geen overweging?

• Scuderia110
  • Niet online
Dat bedoel ik idd, dit was de meest strakke oplossing volgens de leverancier, we gaan het zien.

• lizard87
Scuderia110 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:12:
Dat bedoel ik idd, dit was de meest strakke oplossing volgens de leverancier, we gaan het zien.
Dan is het niet per sé extra werk met het leggen. En snap ik dus niet waarom ze eerst de plinten doen.. Bij mij was de volgorde dit:
  • Egaliseren
  • Vloer leggen
  • Plinten plaatsen
  • Plinten schuren
  • Kitten
  • Schilderen
Voor het mooiste resultaat wil je je plinten toch schilderen nadat ze geplaatst zijn, en de hoekjes en overgangen en bovenkant wil je ook afkitten, dus onderkant meenemen is dan weinig extra werk. Je moet iets meer rekening houden met afplakken, maar that's it.

• Scuderia110
  • Niet online
Die onderkant kitten wordt m.i. niks, er zijn stukken met kieren van een paar mm en stukken waar de plint strak op de vloer komt. Ik zie niet hoe je dat netjes krijgt.

Het is extra werk omdat normaal een paar mm niet uitmaakt omdat dit onder de plint komt, dat is nu niet het geval.

• lizard87
Scuderia110 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:42:
Die onderkant kitten wordt m.i. niks, er zijn stukken met kieren van een paar mm en stukken waar de plint strak op de vloer komt. Ik zie niet hoe je dat netjes krijgt.

Het is extra werk omdat normaal een paar mm niet uitmaakt omdat dit onder de plint komt, dat is nu niet het geval.
Nouja, dat is dus het punt. Door het te kitten en mee te schilderen zie je het verschil niet meer. Ik had zowel onder als boven soms best flinke kieren. Je kit het recht af op de muur, waardoor je het 'golvende' niet meer ziet. Daardoor lijkt het superstrak. Net zoals dat je muren nu perfect recht lijken, tot je er een lange rechte lat tegenaan legt. Aan de bovenkant krijg je dus ook geheid kieren van nauwelijks iets tot een paar mm. Dat wordt ook gewoon afgewerkt met kit. Zelf weten uiteraard, ik zie alleen fouten in je redenatie :P

[Voor 27% gewijzigd door lizard87 op 23-10-2021 21:10]

• Kalush
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:43
Ik ben dus Luke schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:29:

Heb toevallig die vloer recent ook gelegd op mijn zolder en een slaapkamer. Ik had voorheen appartement met overal handyfloor lijm pvc (professioneel laten installeren in 2012), die had ook een 0,5mm slijtlaag etc. Als je een pot pinkaas of een glazen fles etc (hard) laat vallen was die plank ook gelijk kapot (krassen, putten). De vloer was wel zwart/grijs dus alles viel enorm op. Kwaliteit zal afgelopen jaar wel beter geworden van PVC. In 2012 was er niet enorm veel keuze ook.

Had dus zelf gekozen voor een lichte kleur en makkelijk (zelf) te leggen. Had wel een ondervloer gedaan, omdat ik die ondervloer niet helemaal vertrouwde en zo'n losse ondervloer veert toch wat beter mee op de oneffenheden van je vloer.

Vloer zelf was makkelijk te leggen. En als ik een stalen krukje over de vloer schuif zie ik geen krassen. pas ook kast een meter verschoven en ook geen krassen. Geloof het verder wel. Voor prijsverschil accepteer ik eventueel wel niet-perfectie over een paar jaar. Rest van huis is nog goedkoop ikea laminaat van vorige bewoners (wat ook niet perfect is). Durf dat wel aan om die PVC vloer van gamma overal te plaatsen (ook woonkamer, keuken), maar heb voorlopig even geen zin meer in te klussen :).

Alleen is de vloer nu amper leverbaar. Zou vanaf 18oktober weer leverbaar zijn. Had nog een paar in backorder staan (al een maand), maar heb van de week gecancelled. Had toch nog nét genoeg pakken eerste keer gekocht.

• Ik ben dus Luke
Kalush schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:47:
[...]

Heb toevallig die vloer recent ook gelegd op mijn zolder en een slaapkamer. Ik had voorheen appartement met overal handyfloor lijm pvc (professioneel laten installeren in 2012), die had ook een 0,5mm slijtlaag etc. Als je een pot pinkaas of een glazen fles etc (hard) laat vallen was die plank ook gelijk kapot (krassen, putten). De vloer was wel zwart/grijs dus alles viel enorm op. Kwaliteit zal afgelopen jaar wel beter geworden van PVC. In 2012 was er niet enorm veel keuze ook.

Had dus zelf gekozen voor een lichte kleur en makkelijk (zelf) te leggen. Had wel een ondervloer gedaan, omdat ik die ondervloer niet helemaal vertrouwde en zo'n losse ondervloer veert toch wat beter mee op de oneffenheden van je vloer.

Vloer zelf was makkelijk te leggen. En als ik een stalen krukje over de vloer schuif zie ik geen krassen. pas ook kast een meter verschoven en ook geen krassen. Geloof het verder wel. Voor prijsverschil accepteer ik eventueel wel niet-perfectie over een paar jaar. Rest van huis is nog goedkoop ikea laminaat van vorige bewoners (wat ook niet perfect is). Durf dat wel aan om die PVC vloer van gamma overal te plaatsen (ook woonkamer, keuken), maar heb voorlopig even geen zin meer in te klussen :).

Alleen is de vloer nu amper leverbaar. Zou vanaf 18oktober weer leverbaar zijn. Had nog een paar in backorder staan (al een maand), maar heb van de week gecancelled. Had toch nog nét genoeg pakken eerste keer gekocht.
Thanks voor je ervaringen, man. Ik denk alleen dat we toch voor deze gaan nu, omdat vriendins research alles met een dunnere laag dan 0,5mm heeft afgeschoten, haha: https://www.hornbach.nl/s...nda/10102832/artikel.html

Van mij moet het vooral goed genoeg zijn. Ik hoef geen premium vloer van 50 euro (als het niet nodig is), maar wil ook geen goedkope prut. Dit spul lijkt inclusief ondervloer wel aan alle eisen te voldoen van goed pvc. En we kunnen het in de bestelling gooien en pas bij binnentrekken huis ophalen. Misschien kom ik in de tussentijd nog betere tips tegen (hier). :)

• Liquidsky_
Bij ons komen ze nu dunsda5en vrijdag egeliseren.
De week erop maandag en dinsdag leggen... Spannend!!

• Liquidsky_
.... Net telefoon gehad. Pvc vertraagd naar midden november... Tarkett

9/10 verlaat dit naar midden december uiteraard.

Gaan dan de Hebeta visgraat XL maar neme.m.
Was onze tweede keuze. Jammer, maar kan geen maand extra op de beton leven met 2 kinderen en vrouwlief.... Tenzij ik wil scheiden!

• BazzH
  • Laatst online: 21:41

BazzH

Kei-goed...

Scuderia110 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:48:
[...]

Dit is de normale manier van PVC leggen. Niets bijzonders of duurdere aan.

Vloer afkitten doe je met silicone kit. Daarna niet overschilderbaar. Kitten is dus de allerlaatste stap.

[Voor 9% gewijzigd door BazzH op 25-10-2021 18:25]

Think smart........ Act stupid........

• BazzH
  • Laatst online: 21:41

BazzH

Kei-goed...

Liquidsky_ schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:14:
.... Net telefoon gehad. Pvc vertraagd naar midden november... Tarkett

9/10 verlaat dit naar midden december uiteraard.

Gaan dan de Hebeta visgraat XL maar neme.m.
Was onze tweede keuze. Jammer, maar kan geen maand extra op de beton leven met 2 kinderen en vrouwlief.... Tenzij ik wil scheiden!
Niet ongebruikelijk. Onze Belakos vloer had ook een paar weken vertraging. Hier is de vloer pas gelegd nadat de nieuwe keuken is geplaatst. 2 of 3 maanden op een nieuwe betonvloer met vloerverwarming gewoond. Niet het einde van de wereld.

Think smart........ Act stupid........

• desaff
Ik ben dus Luke schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:50:
[...]

Thanks voor je ervaringen, man. Ik denk alleen dat we toch voor deze gaan nu, omdat vriendins research alles met een dunnere laag dan 0,5mm heeft afgeschoten, haha: https://www.hornbach.nl/s...nda/10102832/artikel.html

Van mij moet het vooral goed genoeg zijn. Ik hoef geen premium vloer van 50 euro (als het niet nodig is), maar wil ook geen goedkope prut. Dit spul lijkt inclusief ondervloer wel aan alle eisen te voldoen van goed pvc. En we kunnen het in de bestelling gooien en pas bij binnentrekken huis ophalen. Misschien kom ik in de tussentijd nog betere tips tegen (hier). :)
Welke onder vloer heb je gebruikt? Ik zit namelijk in bijna de zelfde situatie.

• Ik ben dus Luke
Ik ga voor die van Hornbach gewoon de ondervloer gebruiken die ze zelf verkopen/erbij linken. Dat vind ik al wat minder spannend dan de vloer zelf, haha, @desaff.

• desaff
Ik ben dus Luke schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:36:
Ik ga voor die van Hornbach gewoon de ondervloer gebruiken die ze zelf verkopen/erbij linken. Dat vind ik al wat minder spannend dan de vloer zelf, haha, @desaff.
Bedankt ik was gaan kijken en de vloer zag er goed uit en voelde ook goed aan. De verbindingen waren sterk en er zit een soort van laag aan de onderkant voor geluidsisolatie. Die ga ik binnenkort bestellen

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hallo allen, zijn er hier mensen die ervaring hebben met Floorlife? We hebben de Sydney Harbour dryback in de kleur Dark Oak op het oog. Dit was de eerste waar we beide meteen positief waren over de print, kleur uitstraling etc. voor een in onze ogen redelijke prijs.

Ik weet dat deze vraag hier al een aantal keer gesteld is :) :
raze88 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:20:
[...]

Ook wij zijn opzoek naar ervaring met Floorlife yup herringbone (beige in ons geval) tov Gelesta Vario. Iemand die iets zinnigs over deze 2 merken kan vertellen?
MonkeyDonkey schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:38:
Ik zag de vraag hier al eerder voorbij komen, maar niet het antwoord dus probeer het ook eens. Heeft iemand ervaring met het merk Floorlife? Het liefst in de klik pvc laminaat uitvoering? De dikte is 7mm, levenslange garantie en vond het relief/embossing realistisch. Wordt vrij veel verkocht en is niet de goedkoopste (maar ook niet de duurste). Deze hebben wij dus op het oog.
dixet schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:28:
[...]

Even ongegeneerd een vraag bumpen, helaas nog niemand met antwoord? Wij zijn ook aan het kijken naar Floorlife, iemand ervaring mee?
Daarnaast kijken we naar Bodiax, die zie ik in dit draadje helemaal niet terugkomen. Zijn er mensen die deze hebben liggen? @Anton2610 misschien al gebruikservaring?
En dat deze misschien ook onder de 'Ambiant' naam verschijnt:
JS0180 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Volgens mij is het hetzelfde product als Ambiant. De productcodes zijn hetzelfde en vallen onder cotap (werd mij verteld).
Iemand hier ervaring mee? Heb je het liggen? Hoe is de kwaliteit? @dixet @MonkeyDonkey @raze88 zijn jullie uiteindelijk voor deze vloer gegaan en zou je er iets over kunnen vertellen? _/-\o_

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:56
Nitrous schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:03:
Iemand hier ervaring mee? Heb je het liggen? Hoe is de kwaliteit? @dixet @MonkeyDonkey @raze88 zijn jullie uiteindelijk voor deze vloer gegaan en zou je er iets over kunnen vertellen? _/-\o_
Wij zijn inderdaad voor de Floorlife (Victoria Beige) gegaan en de Bodiax Mare licht eiken. Ik kan je over een half jaar vertellen hoe het bevalt, dan wordt ons huis pas opgeleverd :'(
Dus als jij hem eerder hebt hoor ik graag hier de ervaring O-)

De keus is bij ons mede ingegeven omdat hij geleverd wordt door iemand die ik al langer ken en de opdracht gun. Daarnaast zag de kwaliteit er in de winkel beter uit dan veel andere merken. Bijvoorbeeld bij Moduleo zagen we de krassen al op de stalen in de winkel zitten. Dat geeft niet echt een fijn gevoel!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
dixet schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:37:
[...]

Wij zijn inderdaad voor de Floorlife (Victoria Beige) gegaan en de Bodiax Mare licht eiken. Ik kan je over een half jaar vertellen hoe het bevalt, dan wordt ons huis pas opgeleverd :'(
Dus als jij hem eerder hebt hoor ik graag hier de ervaring O-)

De keus is bij ons mede ingegeven omdat hij geleverd wordt door iemand die ik al langer ken en de opdracht gun. Daarnaast zag de kwaliteit er in de winkel beter uit dan veel andere merken. Bijvoorbeeld bij Moduleo zagen we de krassen al op de stalen in de winkel zitten. Dat geeft niet echt een fijn gevoel!
Dankjewel! Wij krijgen de sleutels eind februari/half maart waarschijnlijk. Ik zal hier wel posten wat het uiteindelijke geworden is en wat onze ervaringen zijn ;)

Ben je voor de click of dryback variant gegaan? En die Bodiax heb je voor de 1e verdieping dan neem ik aan?

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:56
Nitrous schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:53:
[...]

Dankjewel! Wij krijgen de sleutels eind februari/half maart waarschijnlijk. Ik zal hier wel posten wat het uiteindelijke geworden is en wat onze ervaringen zijn ;)

Ben je voor de click of dryback variant gegaan? En die Bodiax heb je voor de 1e verdieping dan neem ik aan?
Dat was eerst ook onze opleverwerwachting, helaas heeft de aannemer al 2x geschoven en zitten we nu ergens in Q2 :(
Dryback, werd ons geadviseerd voor de nieuwbouw. Floorlife op de begane grond (eetkeuken) en 3e verdieping (werkzolder). Bodiax in visgraat op de 1e (woon- en eetkamer) en recht op de 2e (slaap+kantoor)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
shoombak schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:23:
Wij hebben hier nog geen jaar een Moduleo Verdon Oak vloer liggen, met 2 kleine jongens verbaas ik me over de hoeveelheid strepen/vegen en krassen na zo'n korte periode.
Het lijken voornamelijk een soort rubber strepen van autowielen. Is er niet uit te krijgen, iemand ervaring mee?

[Afbeelding]
Inmiddels ruim een half jaar later, maar de vloer ziet er echt niet meer uit. Vol met strepen, schuurplekken, vegen, krassen. En het lijkt alleen maar erger te worden. Ik heb alle speelgoedauto's waarvan ik rubberen vlekken verdacht al weggegooid, maar schijnbaar heeft het een andere oorzaak.

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:37
Wij zijn erg gecharmeerd van Coretec Naturals, maar het lijkt erop dat ze dit alleen als click-variant hebben, niet als dryback. Klopt dat? Zo ja, is er een ander merk dat vergelijkbare planken heeft, maar dan wel verlijmd kan worden?

• 5an5an
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-12 19:41
shoombak schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:20:
[...]

Inmiddels ruim een half jaar later, maar de vloer ziet er echt niet meer uit. Vol met strepen, schuurplekken, vegen, krassen. En het lijkt alleen maar erger te worden. Ik heb alle speelgoedauto's waarvan ik rubberen vlekken verdacht al weggegooid, maar schijnbaar heeft het een andere oorzaak.
Zouden het schoenzolen kunnen zijn?

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
5an5an schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:53:
[...]

Zouden het schoenzolen kunnen zijn?
Dat zou zomaar kunnen, maar lijken wel schaaf/schuurplekken in de toplaag, hoe krijg ik dat weg?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

shoombak schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:20:
[...]

Ziet er herkenbaar uit, maar ik krijg 't doorgaans wel weg door goed te 'poetsen' met een vochtige microvezeldoek.

Krassen, tja, breek me de bek niet open. Wat dat betreft valt PVC me echt tegen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik moet zeggen dat ik weinig last heb van krassen. Ja ze zitten er wel in, maar je ziet ze amper.

Kan ook aan kleur en relief liggen natuurlijk.

In other news; vorige week de hele 1e verdieping vrij gemaakt. Afgelopen donderdag is de oude PVC vloer eruit gehaald. En vandaag zijn ze begonnen met egaliseren. Kan niet wachten tot het klaar is! Na jaren gezeur eindelijk een mooie vloer erin! :)

€50 welkomstbonus bij Raisin Spaarrekening? Stuur een DM.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-12 14:12
TommyGun schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:50:
[...]

Ziet er herkenbaar uit, maar ik krijg 't doorgaans wel weg door goed te 'poetsen' met een vochtige microvezeldoek.

Krassen, tja, breek me de bek niet open. Wat dat betreft valt PVC me echt tegen.
Hier met 2 jonge kinderen en een kat nog maar 2x een kras gekregen. Beide keren weg te poetsen met wat zeep en een sponsje (niet te hard, maar moet wel een klein beetje poetsen/heel licht schuren). Was trouwens een tip van het bedrijf waar we het afgenomen hebben.

Meeste krassen zijn als het goed is oppervlaktekrassen en zie je met name omdat niet zozeer de kras diep is, maar de randjes 'rafelen' of omhoog staan. Dat poets je dus weg en dan zie je er niks meer van.

Laatste punt: veel vloerenleveranciers waar wij geweest zijn, zeggen wel dat juist dingen als zand en kleine steentjes voor krasjes kunnen en zullen zorgen. Eentje was zelfs zo bot of eerlijk (het is maar hoe je het bekijkt) door te zeggen dat als je van plan was met schoenen in huis te blijven lopen, je maar gewoon geen pvc moet nemen of moet accepteren dat er overal krassen gaan komen.

Het is ook gewoon basis materiaal hardheid logica als je er even over nadenkt: pvc is een zacht soort plastic, oneerbiedig gezegd, daarom loopt het ook zo lekker en zacht, het is bij lange na niet zo hard als tegels bijvoorbeeld. Net zoals een plastic screenprotector op je telefoon ook binnen de kortste keren krasjes vertoont van al het vuil wat zelfs in je zakken zit, zal een tempered glass screenprotector dat veel minder hebben.

Op je schoenen lopen, betekent gegarandeerd zand, kleine steentjes en ander miniscuul vuil mee naar binnen nemen, het overal achterlaten en er vervolgens weer overheen gaan lopen. Als je dat doet op een pvc vloer, mag je in mijn ogen ook niet gaan klagen. Pvc levert een prachtige, moderne en praktische vloer op, maar het is geen magisch materiaal. Wat had je dan verwacht? Dat plastic/PU harder is en dus bestand is tegen zand, steentjes en dat soort vuil?

En als er niet op schoenen gelopen wordt, vraag ik me nog steeds af hoe het dan komt. Ik zie regelmatig enorm tegenstrijdige berichten langskomen: sommige die klagen steen en been, andere hebben nergens last van. Maar nogmaals: je kan ook niet verwachten dat je boter heel blijft als je je mes erin steekt. Dat is in extremere mate gewoon wat er met pvc en vuil zoals zand en steentjes gebeurt. Zeker (lees: gegarandeerd) met schoenen! Wil je dat niet? Neem dan tegels of trek je schoenen uit, zoals het hoort.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Met schoenen lopen we zeker niet binnen, maar ook al zijn we heel voorzichtig met het schuiven van spullen zoals stoelen; alsnog zien we veel krassen. En dat ondanks gebruik van bescherming ;). Maar wij hebben ook ramen van plafond tot vloer, dus heel veel lichtinval en heel veel strijklicht. Als je dat niet hebt valt het waarschijnlijk veel minder op ja.

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:21
Wanne-B88 schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:13:
Bij ons 5 procent.

Gisteren een eerste offerte opgevraagd. We gingen naar binnen voor de Therdex 6041, maar zijn weggegaan net een offerte voor de 7554 Rustique. Blijkbaar een nieuwe lijn (?) want hij stond nog niet in het systeem. Prijs was 47,95 per m2 voor de vloer, maar de legkosten op 52,50 :/ en dat voor een nieuwbouwwoning zonder gekke hoeken. Dat lijkt me wel iets te veel van het goede?
Voor de volledigheid hier toch nog even een overzicht van de vier offertes die we ontvangen hebben. Wie weet heeft iemand er ooit nog eens iets aan. :)

Therdex 7554 Rustique in visgraat.
  • Aanbieder 1: egaliseren, leggen en de vloer maakt €58,95 p/m2.
  • Aanbieder 2: egaliseren en leggen (€30,75) plus de vloer (€44,95) maakt €75,70 p/m2.
  • Aanbieder 3: egaliseren, leggen en de vloer maakt €95,00 p/m2.
  • Aanbieder 4: egaliseren en leggen (€52,50) plus de vloer (€ 47,95) maakt €100,45 p/m2.
De goedkoopste zaak was een partij met 'snelle jongens'. Significant goedkoper dan de rest, maar uiteindelijk het gevoel gevolgd en voor de tweede aanbieder gegaan. Dit is een wat kleiner zaakje uit de buurt.

Moraal van het verhaal: een extra offerte opvragen kan nooit kwaad!

• MonkeyDonkey
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-11-2021
Hallo allen, zijn er hier mensen die ervaring hebben met Floorlife? We hebben de Sydney Harbour dryback in de kleur Dark Oak op het oog. Dit was de eerste waar we beide meteen positief waren over de print, kleur uitstraling etc. voor een in onze ogen redelijke prijs.

[...]

[...]

[...]

En dat deze misschien ook onder de 'Ambiant' naam verschijnt:

[...]

@Nitrous ik kan het je pas na de 18e vertellen, dan pas wordt de vloer gelegd. Al moet ik je zeggen det ik zelf ook nog twijfel tussen pvc en laminaat ivm het genoemde krassen. Ik bedoel, je betaald het dubbele en dan hoop ik ook ren vloer te hebben die een beetje meegaat. Van laminaat weet ik dat zeker, onze huidige laminaatvloer ligt er 20 jaar in.

• MooDyBLueS
TommyGun schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:11:
Met schoenen lopen we zeker niet binnen, maar ook al zijn we heel voorzichtig met het schuiven van spullen zoals stoelen; alsnog zien we veel krassen. En dat ondanks gebruik van bescherming ;). Maar wij hebben ook ramen van plafond tot vloer, dus heel veel lichtinval en heel veel strijklicht. Als je dat niet hebt valt het waarschijnlijk veel minder op ja.
Dan zit er alsnog verschil tussen onze vloeren, want wij hebben dat ook. Zeer veel ramen met slechts aan één zijde beneden geen ramen. En bij ons is letterlijk niks te zien met daglicht/fel licht/veel zonlicht.

Ik vind dat dat ook geen excuus mag zijn "we hebben veel ramen, dus het valt meer op".

• MonkeyDonkey
Even een reality check, is het normaal dat de verkoper vraagt de volledige factuur te voldoen voor de levering en plaatsing?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MonkeyDonkey schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:19:
Even een reality check, is het normaal dat de verkoper vraagt de volledige factuur te voldoen voor de levering en plaatsing?
Dat gebeurt wel vaker. Of je daar mee instemt moet je zelf weten. Er zijn tegenwoordig zat andere pressiemiddelen als hij zijn werk niet goed doet.

Mijn persoonlijke ervaring is dat dit vooral gevraagd wordt bij bedrijven die kwaliteit minder hoog in het vaandel hebben staan. Een fatsoenlijk goedlopend bedrijf heeft ook betalingsafspraken met zijn leveranciers waarbij het helemaal niet nodig is dat jij als consument de volle mep betaalt voordat ze beginnen. Sowieso niet voor de component arbeid, maar ook niet voor de rest.

Ik heb de afgelopen 3 jaar best wat aannemers en vaklui over de vloer gehad. Van degene die mij het best bevielen kreeg ik vaak pas een maand na de werkzaamheden een factuur. En van uitgerekend de vloerenlegger kreeg ik ook de vraag alles vooraf te betalen. Laat uitgerekend hij maar matig werk geleverd hebben.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• MooDyBLueS
MonkeyDonkey schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:19:
Het gebeurt wel, maar je moet voor jezelf nagaan of je dat wilt.

Nog los van of je worst-case je geld kwijt zou zijn bij faillissement of wat dan ook, is alleen een aanbetaling doen en de rest na levering van product en/of dienst ook een prima stok achter de deur.

Wij zijn ruim een jaar geleden verhuisd en hebben aardig wat dingen uitbesteed, van schilderwerk, wat verbouwingswerkzaamheden, aanbouw en de pvc-vloer. Allemaal vroegen ze om 20-50% aanbetaling en de rest na levering.

Bij één heb ik die druk ook moeten gebruiken: het dreigen met de rest niet betalen als ze het opgeleverde wat niet in orde was niet zouden oplossen.

Want ondanks dat je bij de meeste bedrijven wel nette voorwaarden achterop de offerte/factuur meekrijgt, werken in de praktijk uiteindelijk maar 2-3 dingen als het puntje bij het paaltje komt: niet betalen of juridische stappen, met soms nog 1* reviews op Google en dergelijke.

Die keer dat ik het nodig had om met niet betalen druk te zetten, heb ik uiteindelijk een 1* review achtergelaten bij het bedrijf die het probleem wat zij hadden veroorzaakt niet wou oplossen. En ik dus moest dreigen met de resterende 70% niet betalen. Dat heb ik allemaal in de review gezet. De volgende dag werd ik gebeld of ik alsjeblieft de review weg wou halen. Nee zei ik, want dit is hoe het gelopen is en ik vind dat reviews er voor iedereen zijn dat ondanks dat jullie gemiddeld 4* hebben, dat dus ook negatieve ervaringen gedeeld mogen worden. Uiteindelijk boden ze mij 25% korting op de hele offerte (die ik inmiddels betaald had) als ik de review weg zou halen. Ik wou het eigenlijk niet doen, maar mijn vrouw vond het teveel geld om te laten lopen voor die ene review. Ben er niet trots op, maar we zijn dus toch omgekocht feitelijk. Dit is echter ook wel een bedrijf die enerzijds uiteindelijk wel netjes met hun eigen personeel alles opgelost hebben, maar daardoor kwamen we wel bijna in de knoei met andere werkzaamheden en ik weet zeker dat als ik alles al had betaald, er zeker niet zo met het probleem was omgegaan.

Kortom: ik zie het als verstandig om altijd een stok achter de deur te hebben, die hopelijk nooit nodig is. Maar net als een verzekering die 9/10x niet nodig is, is het verdomde prettig als je het ineens wel nodig blijkt te hebben.

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:59
Mryc schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:00:
Wij zijn erg gecharmeerd van Coretec Naturals, maar het lijkt erop dat ze dit alleen als click-variant hebben, niet als dryback. Klopt dat? Zo ja, is er een ander merk dat vergelijkbare planken heeft, maar dan wel verlijmd kan worden?
Echt een top vloer. Ligt hier nu een jaar. Krassen krijg je er wel op, maar niet storend.

Denk niet dat je deze vloer kan verlijmen. Aan de onderkant zit een kurk laag

• MonkeyDonkey
Thanks! Inmiddels met verkoper overeengekomen te betalen na plaatsing.

• MonkeyDonkey

Hoi @Nitrous vloer is vandaag bij ons gelegd en vind m heel mooi en rustig en natuurlijk ogen, ligt er ook strak in. We hebben de Parramatta Robusto in de kleur naturel oak/2531. Een klik pvc laminaat met xl planken. Ben benieuwd naar de vloer morgen, bij daglicht. Onze eerste pvc vloer en het voelt heerlijk aan de voeten, en stil inderdaad. Kan nog niets zeggen over de lange termijn, natuurlijk.

• smesjz
  • Niet online
Wij hebben beetje pech met de vloer. Anhydriet ergens in april gestort, sleutel in juni gekregen. Vloer gekocht bij woonwinkel waar we ook meubels en gordijnen hebben gehaald. Vocht was groot probleem en uiteindelijk hebben we 3 weken drogers gehad voor anhydriet vloer maar percentage bleef rond de 1%.
Stoffeerder 1 wilde het niet en woonwinkel heeft uiteindelijk andere stoffeerder geregeld die vochtscherm kon gebruiken door egaline en tot 4% tegen zou moeten houden. Nog langer wachten was niet een optie ivm opzeggen huurhuis dus Moduleo vloer is eind juli gelijmd.

Lang verhaal kort: egaline beneden kwam los en uiteindelijk is 10m2 vervangen na een week. Dit was een dag na de verhuizing dus erg onhandig. Nu is er op andere plek ook iets los en na bezoek van de stoffeerder is er nu 20m2 besteld.
Mogelijke oorzaak: eurocol egaline en vochtscherm thomsit r 740 gaat niet goed samen. Boven en zolder geen probleem maar daar is blijkbaar iets anders gebruikt.
Natuurlijk wordt er niet moeilijk gedaan over vervangen en is het allemaal garantie maar het is wel een gedoe: meubels er uit, twee dagen woonkamer beperkt te gebruiken en geen idee of het over X maanden ergens anders mis gaat.

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:00
Wees blij dat er een toko was die wilde leggen en dat nu oplost binnen garantie :)

• raduf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:04
Na wat onderzoek lijkt het erop dat Therdex een goed merk is. Ik neem aan dat hun PVC's ook geschikt voor vloerverwarming zijn, maar ik kon de Rc-factor nergens op hun website vinden. Waar kan ik Rc per PVC vloer zien?

Kan iemand ervaringen van Therdex vloeren delen in combinatie met moderne vloerverwarming (warmtepomp)? Kun je de temperatuur gemakkelijk op 22 graden in de winter brengen als je wilt?

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:08

vliegnerd

Nintendo fan.

raduf schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:15:
Na wat onderzoek lijkt het erop dat Therdex een goed merk is. Ik neem aan dat hun PVC's ook geschikt voor vloerverwarming zijn, maar ik kon de Rc-factor nergens op hun website vinden. Waar kan ik Rc per PVC vloer zien?
Plakpvc (inclusief lijm en egaline) is ongeveer Rc 0,03. Dat is dus erg geschikt voor LTV.
Klik pvc is veel slechter, want je hebt meestal ook nog ondervloer nodig. Daarom hebben wij overal plakpvc op de vloerverwarming.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:25
Wij hadden gekozen voor de Tarkett supernature iD Inspiration 55 visgraat Delicate Oak Toffee echter heeft tarkett productieproblemen, nu gekozen voor de Ambiant Visgraat Spigato dryback dark oak. Vrijdag egalisatie, maandag wordt de vloer gelegd, ben benieuwd!

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• MooDyBLueS

Kan iemand ervaringen van Therdex vloeren delen in combinatie met moderne vloerverwarming (warmtepomp)? Kun je de temperatuur gemakkelijk op 22 graden in de winter brengen als je wilt?
Je moet eens op zoek gaan naar de factsheets. Deze staan wel ergens op hun website.

Wij hebben zelf de Herringbone serie en die heeft een Rc-waarde van 0,02 m2 K/W. Vloerverwarming mag gewoon, er staat maximaal 27 C maar die van ons draait op 35 C en vormt geen enkel probleem een jaar later. Vloerboer gaf zelf aan dat we niks aan hoeven te passen, omdat het een erg veilige marge is.

• lizard87

Hier ook Therdex laten leggen met vloerverwarming (de 6043 in visgraat beneden, 2020 recht boven), instructie vanuit de vloerenboer is om de aanvoertemperatuur niet boven de 35 te zetten. En die zitten altijd veilig, dus iets hoger kan waarschijnlijk ook nog wel. Mijn vriendin is een koukleum en de baby kruipt de hele dag over de vloer, dus de thermostaat staat hier standaard op 22.5, zonder problemen.

• raduf
lizard87 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:37:
[...]

Hier ook Therdex laten leggen met vloerverwarming (de 6043 in visgraat beneden, 2020 recht boven), instructie vanuit de vloerenboer is om de aanvoertemperatuur niet boven de 35 te zetten. En die zitten altijd veilig, dus iets hoger kan waarschijnlijk ook nog wel. Mijn vriendin is een koukleum en de baby kruipt de hele dag over de vloer, dus de thermostaat staat hier standaard op 22.5, zonder problemen.
Dankjewel voor het antwoord! 22,5 op de thermostaat betekent ook 22,5 als echte temperatuur in de woonkamer? of is het wat lager?

• lizard87
raduf schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:58:
[...]

Dankjewel voor het antwoord! 22,5 op de thermostaat betekent ook 22,5 als echte temperatuur in de woonkamer? of is het wat lager?
De thermostaat hangt op standaard hoogte en die meet 22.5, dus de temperatuur ja. Andere apparatuur in de woonkamer die meet komt met soortgelijke temperaturen dus dat geloof ik wel. Zoals ik al zei, koukleum en een baby :P

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-12 13:25
Wordt de bies bij een visgraat PVC vloer normaliter gelegd met hetzelfde materiaal?
Of zijn hier dan speciale stukken voor?

• MooDyBLueS
@Daikirai Ik denk dat je de band bedoelt en niet de bies. ;) De bies is een zwarte (of andere kleur, maar meestal zwarte) opvulling tussen band en rest van de vloer.

De band zijn de stroken pvc die je muren/deuren volgen. Daar worden inderdaad andere planken voor gebruikt, omdat de visgraatstroken daar te smal voor zijn.

Als voorbeeld: wij hebben Therdex Herringbone, dat is 15cm breed per strook en 60cm lang. Als je die voor band moet gebruiken, ziet het er niet uit om elke 60cm een nieuwe strook te zien. Daarnaast is 15cm te smal om weg te kunnen snijden. Je moet het zo voor je zien dat je bij kozijnen en onder deuren wat van de strook af moet snijden om ervoor te zorgen dat de band van voor naar achter in je kamer(s) op één lijn ligt. Uitzondering is als je band en de visgraat juist door wilt trekken naar een andere kamer. Wij hebben beide.

Hier een voorbeeld van hoe je met grotere uitsparingen in de muur er omheen kan leggen.
Hier een voorbeeld van hoe je dat juist niet wilt en wat wegsnijdt om onder de deuren te komen en een strakke lijn aan te kunnen houden. Hier zie je tevens de zwarte bies.

En dan nog even snel een paar voorbeelden van hoe je met deuren om kan gaan:
Voorbeeld 1.
Voorbeeld 2.
Voorbeeld 3.

Wij hebben bijv. ervoor gekozen om vanuit de hal naar de woonkamer voorbeeld 2 te nemen. Die deur staat/gaat vaak open en je betrekt de ruimtes bij elkaar. Het is ook een deur met veel glas, dus dat past bij het effect.
Wij hebben echter ook een trapkast vanuit de woonkamer waar we juist voorbeeld 3 hebben gedaan: de band strak langs de muur doorgetrokken en onder de deur van de trapkast uit laten komen. Idem bij de bijkeuken vanuit de keuken: door voorbeeld 3 te nemen, maak je optisch al een scheiding tussen beide ruimtes. Al is het uiteindelijk gewoon wat je zelf mooi vindt.

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-12 13:25
MooDyBLueS schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:08:
@Daikirai Ik denk dat je de band bedoelt en niet de bies. ;)
Inderdaad, die bedoel ik ;)
Hier een voorbeeld van hoe je met grotere uitsparingen in de muur er omheen kan leggen.
Deze vorm willen we graag toepassen. Hier een voorbeeld render:

Zo dus.
..Idem bij de bijkeuken vanuit de keuken: door voorbeeld 3 te nemen, maak je optisch al een scheiding tussen beide ruimtes.
Dit zouden we inderdaad nog bij de deur keuken-bijkeuken kunnen overwegen!

Mijn vraag heeft zijn oorsprong bij het feit dat we een matrand willen plaatsen, en ik wil weten hoe ver ik deze van de kant moet gaan leggen. Volgende week komt de anhydriet erin dus wel zo handig als deze dan al erin ligt. Eigenlijk zou ik dus nu al een keuze in vloer moeten maken en hier de afmeting van de bijpassende band moeten opvragen?

• raduf
lizard87 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:37:
[...]

Nog een vraagje. Kun je met de vloerverwarming ook de aanvoertemperatuur (ex 35) instellen? Niet alleen de termostaat 25.5 ? Waar kan je dat doen, zet je dat op de warmtepomp?

• lizard87
raduf schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:28:
[...]

Nog een vraagje. Kun je met de vloerverwarming ook de aanvoertemperatuur (ex 35) instellen? Niet alleen de termostaat 25.5 ? Waar kan je dat doen, zet je dat op de warmtepomp?
Op mijn vloerverwarmings pomp zit een aanvoer en een retourknop die je in kunt stellen. Hoe de retourknop precies werkt moet ik nog uitzoeken, maar je kunt de temperatuur van de aanvoer inderdaad regelen. Als je die lager zet dan is er een constantere warmtevraag. Zet je 'm hoger dan zal je vloer iets meer gaan pendelen denk ik. Ik heb 'm nu op iets van 32 of 33 staan denk ik. Dat is dus de watertemperatuur waarmee je dan je ruimte naar de temperatuur op je thermostaat gaat brengen.

Er zijn wel verschillende soorten vloerverwarmingspompen, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het bij jou ook zo werkt.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:16
Iemand hier ervaring met de vloeren van Hebeta?

We hebben er eentje uitgezocht die rustig maar toch warm is (n20 6435). Op de visializer van de site is hij echter erg vlekkerig terwijl de staal veel rustiger is.

• Liquidsky_
Wij hebben Hebeta liggen sinds een maand.
Charente XL Visgraat motief wel.

ziet er prachtig uit! Helemaal niet drik5.
Foto's geven echt een heel andere indruk dan de realiteit

• MacbookProx
Als ik hier foto’s plaats van mijn vloer lijkt het ook totaal niet op het eggie. Veel kleurschakeringen en drukte op foto’s. Krijg het er niet lekker op, terwijl ik ‘m graag zou delen.

• Liquidsky_
MacbookProx schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:51:
Als ik hier foto’s plaats van mijn vloer lijkt het ook totaal niet op het eggie. Veel kleurschakeringen en drukte op foto’s. Krijg het er niet lekker op, terwijl ik ‘m graag zou delen.
Hangt ook wat af van wanneer en op welke plaats je trekt. Krijg het ook heel moeilijk deftig op foto.
Deze komt nog het dichtste in de buurt

Maar ook op deze foto veeeeeel meer contrast dan het werkelijk is.

[Voor 4% gewijzigd door Liquidsky_ op 02-12-2021 08:48]

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:09
Na een veel te dure offerte van Woninginrichting-aan-huis heb ik een offerte gekregen van een kleinere partij en ik denk wel een goede prijs voor het leggen.

Hoe zien jullie onderstaande offerte? Betreft een nieuwbouwwoning van 130m2.

Ambiant spigato naturel(0,55 toplaag) in visgraat: €69 / m2
Ambiant famosa light oak (0,3 toplaag) in rechte planken €43,50 /m2
Plint 7 cm inclusief plaatsen en lakken: €13,70 /m1

• MacbookProx
Check even LaminaatXXL.

Ambiant Spigato daar nu toevallig in de aanbieding. Met geschatte input o.b.v. 130m2 kom ik uit op 9.900, oftewel 77e/m2 totaal.

Ongeveer dan.

Vrijblijvend even online een offerte aanvragen met specifieke maten. Hielp mij om te bepalen of de prijs van mijn legger redelijk was, en om ‘m iets omlaag te krijgen ;)

Edit: ik had geen onderscheid gemaakt tussen beide soorten, ook geen verhouding ter kennis.

[Voor 11% gewijzigd door MacbookProx op 02-12-2021 19:09]

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02
Heb ook een pvc vloer, is in maart gelegd maar zie nu een paar vlekken die ik niet weg krijg, iemand advies? Ik heb een foto erbij geplaatst.

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:30

Jan20

CMJJKFE

Nog iemand een kleine tip. 1 stukje pcv vloer zit een beetje los bij de overgang kan ik deze met een fuhn verwarmen en dan weer vastdrukken?

CMJJKFE

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik lees hier al een tijdje mee en ga op korte termijn een vloer voor mijn nieuwbouwhuis (vloerverwarming icm Warmtepomp) aanschaffen. Gaat om de beganegrond, 100m2, Keuken+gang+woonkamer+kantoor

Deze vloer zijn wij tegen gekomen: https://www.terhuerne.com/nl/Eiken-Malaga/1101240604
Het is een PVC vloer met kurk onderlaag en zou direct op je vloer gelegd moeten kunnen worden. In de winkel zag deze vloer er zeer mooi uit. Mat, mooie tekening en mooi relief.

En ja, na het leggen van 10 tallen laminaat vloeren ga ik het zelf proberen te leggen :)

Heeft iemand ervaring met dit Duitse merk en deze vloer?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Van de week is onze Tarkett Cream Highland Oak vloer gelegd. Er is ons opgevallen dat er nogal wat lijmresten aanwezig zijn. Vrijwel bij alle visgraat punten.

Niet direct te zien, maar wel duidelijk zichtbaar in het licht wanneer je er schuin naar kijkt:

Blijkbaar teveel lijm gebruikt?

Ik heb contact opgenomen met de vloerboer en ze geven aan dat dit niet raar is en wel vaker gebeurd. Je zou het kunnen verwijderen met warm water. Ze bieden ‘gratis’ een fles James Remover aan ter compensatie: https://www.james.eu/nl/producten/james-remover.html

[Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-12-2021 09:16]

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:16
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:39:
Van de week is onze Tarkett Cream Highland Oak vloer gelegd. Er is ons opgevallen dat er nogal wat lijmresten aanwezig zijn. Vrijwel bij alle visgraat punten.

Niet direct te zien, maar wel duidelijk zichtbaar in het licht wanneer je er schuin naar kijkt:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb contact opgenomen met de vloerboer en ze geven aan dat dit niet raar is en wel vaker gebeurd. Je zou het kunnen verwijderen met warm water. Ze bieden ‘gratis’ een fles James Remover aan ter compensatie: https://www.james.eu/nl/producten/james-remover.html
Als de vloer er verder strak in ligt en je tevreden bent had ik het persoonlijk even geprobeerd met lauwwarm water en een doek.

Mocht het toch niet zo eenvoudig weg te halen zijn of er ook nog andere dingen niet naar wens zijn dan had ik t bedrijf toch nog even laten komen.

Mijn ervaring over het algemeen van welke klus dan ook is dat ik er nadien altijd zelf nog wel wat aan moet doen. Of het nou een randje kit is of schoonmaken van iets.

• Marnix1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:24
Heb hier op 3 verdiepingen PVC liggen, en op elke verdieping heb ik wel paar keer even middag op de knieen gezeten met een doekje met redelijk warm water om dit weg te krijgen. Is goed te doen, maar als je denkt dat je alles hebt loop je er paar dagen weer overheen en zal je zien dat er weer paar vlekken tevoorschijn komen. Even een kwestie van 1 of 2 middagen poetsen :)

[Voor 63% gewijzigd door Marnix1988 op 11-12-2021 23:28]

• lienvan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-12-2021
Heeft iemand toevallig ervaring met de (plak) PVC vloeren van Luxury Floors? En dan in het bijzonder de goedkopere varianten van €19,95 per vierkante meter. We kijken nu naar de Light Nature Oak LF124801 met een slijtlaag van 0,55.

We twijfelen erg of dit PVC voldoende kwaliteit is voor onze slaapkamers en overloop op de eerste verdieping..

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:42
Ziet er goed uit, waar wil je die gaan kopen, je bedoelt met zo leggen op de afwerkvloer (nieuwbouw) zonder de vloer te egaliseren
Dutchylex schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:42:
Ik lees hier al een tijdje mee en ga op korte termijn een vloer voor mijn nieuwbouwhuis (vloerverwarming icm Warmtepomp) aanschaffen. Gaat om de beganegrond, 100m2, Keuken+gang+woonkamer+kantoor

Deze vloer zijn wij tegen gekomen: https://www.terhuerne.com/nl/Eiken-Malaga/1101240604
Het is een PVC vloer met kurk onderlaag en zou direct op je vloer gelegd moeten kunnen worden. In de winkel zag deze vloer er zeer mooi uit. Mat, mooie tekening en mooi relief.

En ja, na het leggen van 10 tallen laminaat vloeren ga ik het zelf proberen te leggen :)

Heeft iemand ervaring met dit Duitse merk en deze vloer?

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
brutus26 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:15:
Ziet er goed uit, waar wil je die gaan kopen, je bedoelt met zo leggen op de afwerkvloer (nieuwbouw) zonder de vloer te egaliseren

[...]
Deze vloer is bedoeld om direct te kunnen leggen op je (vlakke) ondergrond. De meeste nieuwbouwwoningen hebben een redelijk vlakke vloer. Niet goed genoeg (meestal) voor PVC die verlijmt moet worden maar wel voor deze vloer. Er zit al een ondervloer op verwerkt die niet al te grote oneffenheden kan opvangen. Voor de zekerheid kun je natuurlijk nog altijd laten egaliseren. Ik ga de vloer zelf leggen en laat het even afhangen hoe de vloer straks wordt opgeleverd. (nieuwbouw)

(Dit is door 2 verschillende verkopers en de documentatie zo verteld dus heb ik niet zelf verzonnen :))

In Barneveld zit een bedrijf die ze kan leveren. En anders kun je het altijd direct in DE bestellen, maar de prijs is hetzelfde (45 m2)

• raduf
Misschien is het al besproken, maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden. Hoe veilig zijn de PVC-vloeren? Ik lees verschillende meningen, velen van hen zeggen dat de gebruikte kunststoffen op de lange termijn niet gezond zijn. Zijn hier wetenschappelijke bewijzen voor? Ik begreep dat zelfs de "veiligste" PVC's niet zo veilig zijn...

• MooDyBLueS
raduf schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:30:
Misschien is het al besproken, maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden. Hoe veilig zijn de PVC-vloeren? Ik lees verschillende meningen, velen van hen zeggen dat de gebruikte kunststoffen op de lange termijn niet gezond zijn. Zijn hier wetenschappelijke bewijzen voor? Ik begreep dat zelfs de "veiligste" PVC's niet zo veilig zijn...
Ik zou eens bij de diverse merken lezen wat ze er zelf over roepen, deels is het natuurlijk verpakt in mooie marketingpraat, maar de vloerenboer vertelde mij dat er inderdaad daadwerkelijk verschillen tussen zitten en daar de prijs ook vaak naar is. De bekende merken zoals Therdex zijn zo milieuvriendelijk mogelijk binnen wat zij mogelijk achten op dit prijspunt, terwijl een onbekend Chinees merk die de helft van het geld kost ongetwijfeld een stuk minder naar het milieu en duurzaamheid heeft gekeken.

Kijk, uiteindelijk blijft het plastic en dus is het altijd slechter dan een echte houten vloer. Maar dat is ook weer niet zo zwart-wit want een echte houten parketvloer is veel moeilijker voor vloerverwarming, waardoor je weer meer stookt, wat ook niet goed voor het milieu is. Dit kan wel 30-50% schelen qua stookkosten. Ik denk dan ook dat de beste vloer puur op duurzaamheid bekeken een tegelvloer is, die gaan extreem lang mee, hebben de laagste thermische weerstand (voor vloerverwarming), zit geen plastic of wat dan ook in verwerkt en is veel makkelijker te recyclen dan pvc, maar wel weer een tikkeltje moeilijker dan een houten vloer.

Therdex heeft hier een Eco brochure:
https://www.therdex.nl/wp...erdex-Brochure_ECO_NL.pdf
Je ziet ook dat ze iets van 12 certificeringen hebben, dus het is zeker niet alleen marketingpraat. Ze zijn ook niet de enige hoor, maar aangezien wij uiteindelijk voor Therdex zijn gegaan, mede vanwege hun oog voor duurzaamheid, weet ik niet meer precies wat anderen roepen. Ik weet wel dat er een aantal bijzitten van de bekende merken die er enorm geheimzinnig over doen. En als je 1 ding als garantie kan zien, dan is het als bedrijven niet actief iets benoemen, dat ze iets te verbergen hebben, want eco vriendelijk zijn is tegenwoordig een gigantische USP waar iedereen op aan wil haken.

mFlor doet het ook goed, maar net iets minder goed dan Therdex op papier, zo heeft Therdex een aantal certificeringen meer en de LEED Platinum certificering terwijl mFlor 'slechts' de standaard LEED certificering heeft: https://mflor.com/nl/mflor/certificeringen/

Overigens is dat niet de doorslaggevende factor geweest voor ons, dat was de vloer zelf gewoon.

Moduleo daarentegen roept erg weinig en dat is wat mij betreft dus een grote waarschuwing dat ze iets te verbergen hebben.

• raduf
@MooDyBLueS Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Wij gaan een nieuwbouw bouwen met vloerverwamring en waren bijna voor de PVC gekozen. Na het lezen van wat meer artikelen lijkt Keramiek beter te zijn. Onze enige zorg in dit geval is de (te) koude vloer in de zomer zal zijn.

• Osxy
  • Laatst online: 05-12 10:11

Osxy

Holy crap on a cracker

pentaw1nz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:01:
Iemand hier ervaring met de vloeren van Hebeta?

We hebben er eentje uitgezocht die rustig maar toch warm is (n20 6435). Op de visializer van de site is hij echter erg vlekkerig terwijl de staal veel rustiger is.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben sinds 2 weken een Hebeta vloer met rand en bies liggen.
https://www.hebeta.nl/pvc-vloeren/visgraat/h-77813

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• MacbookProx
Wij vonden een rand en bies leuk in een groot en/of oud huis, anders meer een gimmick. Goede keuze geweest wel hier?

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:51
Wij hebben ook voor band en bies gekozen en daar zijn we erg blij mee (met het resultaat dan, het leggen, zelf gedaan, is monnikenwerk).
We hebben geen oud of groot huis. maar als ik nu andere visgraatvloeren zie zonder die band en bies vind ik dat al snel een beetje saai of 'leeg'. Die band en bies maken net de vloer wat levendiger en specialer ofzo.

Verder is het uiteraard smaak, kan me zomaar voorstellen dat veel mensen het ook niks vinden, of überhaupt visgraat niks vinden.

• Osxy
  • Laatst online: 05-12 10:11

Osxy

Holy crap on a cracker

MacbookProx schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:49:
Wij vonden een rand en bies leuk in een groot en/of oud huis, anders meer een gimmick. Goede keuze geweest wel hier?
Definieer oud, deze woning is uit 62 en we vonden het bij het huis passen. Het is smaak.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MacbookProx schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:49:
Ik zou het juist bij nieuwbouw doen, haha

• RCreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-11 17:57
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:39:

Wij overwegen ook een highland oak vloer van tarkett. Heb je ook een foto van het geheel? Ben benieuwd hoe de vloer er in een hele ruimte uitziet.

Verder met de vloer wel tevreden?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
RCreator schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:21:
[...]

Wij overwegen ook een highland oak vloer van tarkett. Heb je ook een foto van het geheel? Ben benieuwd hoe de vloer er in een hele ruimte uitziet.

Verder met de vloer wel tevreden?
Wij zijn zeker tevreden met de vloer! Hierbij een foto van de vloer toen ze bezig waren met plakken:

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:23
Hi mede-tweakers,

Wij hebben een offerte voor een visgraat PVC vloer van Mflorshop inclusief leggen en egaliseren (en netjes afwerken). Gaat om de pure sycamore parva broad leaf. Bedrag komt neer op 74€,- per M2 en is geldig tot einde jaar. Nu vraag ik me af of we ons druk moeten maken over stijgende prijzen? We hebben door de harde lockdown geen kans meer om vloerenzaken te bezoeken, dus neigen om deze offerte te ondertekenen. We hebben de vloer gezien en waren enthousiast maar hebben nog weinig kunnen vergelijken.

Dank!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:55
lienvan schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:30:
Heeft iemand toevallig ervaring met de (plak) PVC vloeren van Luxury Floors? En dan in het bijzonder de goedkopere varianten van €19,95 per vierkante meter. We kijken nu naar de Light Nature Oak LF124801 met een slijtlaag van 0,55.

We twijfelen erg of dit PVC voldoende kwaliteit is voor onze slaapkamers en overloop op de eerste verdieping..
Geen ervaring met de vloer die je beschrijft, maar wel met die keten. Wat een ellende tijdens het egaliseren,het leggen, maar ook de klachtafhandeling omtrent beschadigde muren en lijmvlekken die ze zelf ook niet wegkregen... Nooit meer Luxury Floors.

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:23
Heeft er iemand ervaringen met een visgraat vloer die tegen een lange schuine muur aanligt? Wij twijfelen of dit mooi is en of een bies en band het mooier maakt. Zie de lange schuine muur rechts in onderstaand plattegrond. We kunnen op internet weinig foto's als voorbeeld vinden... hoor graag jullie meningen!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12 14:04

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik heb een deel van de vloer al in huis terwi de betonvloer er nog in moet. Kan het kwaad om een pvc vloer in een onverwarmde schuur op te slaan of kun je dat beter vorstvrij bewaren. Sowieso komt ie ruim op tijd weer naar binnen om te acclimatiseren voor t leggen.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-12 19:54
Afgelopen donderdag is bij ons een nieuwe PVC vloer gelegd. Het gaat om een Hebeta N20-H74 visgraat vloer. Alles is erg mooi gelegd, netjes tegen de plinten aan zonder lelijke kitrand. We zijn erg blij met de vloer! Nu nog even wachten op de keuken en het schilderwerk van plafond, kozijnen en deuren.

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 06:09
In onze nieuwe huis willen wij plak-PVC in de kelder toepassen. Deze kelder is een in-het-werk gestorte kelder met wanden van 250mm en 160mm XPM isolatie van buiten. De keldervloer is een 'sandwich' van 1) de keldervloer, 2) 100mm Kooltherm K3 vloerplaat ter isolatie en 3) de dekvloer met daarin vloerverwarming.

Een van de PVC leveranciers die wij overwegen meende dat men bij kelders altijd een extra epoxylaag adviseert i.v.m. opdrukkend water wanneer de kelder 'onder water' staat (door de waterdruk van buiten).

Nu is de epoxylaag vrij duur, en ik vraag mij af of deze nodig is bij onze kelderconstructie waarbij wij een isolatielaag hebben tussen keldervloer en dekvloer. Het lijkt mij dat drukvocht niet door de isolatielaag kan trekken, maar weet dit niet zeker.

Heeft iemand toevallig ervaring met plak-PVC in (nieuwbouw)kelders en het nut van een epoxylaag? De epoxy is overigens een flinke kostenpost, die wij - als het even kan - graag willen vermijden.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34
saturn21 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:07:
In onze nieuwe huis willen wij plak-PVC in de kelder toepassen. Deze kelder is een in-het-werk gestorte kelder met wanden van 250mm en 160mm XPM isolatie van buiten. De keldervloer is een 'sandwich' van 1) de keldervloer, 2) 100mm Kooltherm K3 vloerplaat ter isolatie en 3) de dekvloer met daarin vloerverwarming.

Een van de PVC leveranciers die wij overwegen meende dat men bij kelders altijd een extra epoxylaag adviseert i.v.m. opdrukkend water wanneer de kelder 'onder water' staat (door de waterdruk van buiten).

Nu is de epoxylaag vrij duur, en ik vraag mij af of deze nodig is bij onze kelderconstructie waarbij wij een isolatielaag hebben tussen keldervloer en dekvloer. Het lijkt mij dat drukvocht niet door de isolatielaag kan trekken, maar weet dit niet zeker.

Heeft iemand toevallig ervaring met plak-PVC in (nieuwbouw)kelders en het nut van een epoxylaag? De epoxy is overigens een flinke kostenpost, die wij - als het even kan - graag willen vermijden.
Epoxy is duur, maar ik ga wel met de vloerenboer mee: het zorgt ervoor dat optrekkend vocht in ieder geval niet onder je vloer komt. (Wel in je wanden :X)

Dat gezegd hebbende: de kans dat de door jou omschreven constructie gaat lekken is klein en als het gaat lekken heb je veel grotere problemen dan je vloer ;)

[Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 29-12-2021 11:43]

Bericht hierboven

• MooDyBLueS

Wat wordt er dan gevraagd voor die epoxylaag?

Epoxy is in feite een gietvloer, dus ik zou me dan inderdaad afvragen of dat opweegt tegen wat je ervoor terugkrijgt. Want wat je straks krijgt als de pvc-boer z'n zin krijgt is een egalisatielaag (of 2), pvc vloer en epoxylaag daar overheen. Ik zou me dan ook zeer sterk afvragen of dat wel nodig is.

Ik heb een half jaar na het laten leggen van de pvc-vloer te maken gehad met een lekkage bij de vaatwasser, die stond zelf op een houten schot die op de bestaande tegelvloer rust. De pvc-vloer is in ons geval tot tegen de keukenpoten aangelegd. Daar kwam ik na thuiskomst na werk achter terwijl de vaatwasser 's ochtends na ontbijt gelijk aangezet is. Heeft dus zeker 8-9 uur met zout water flink kunnen inwerken en bijten, maar er is nog geen hoekje dat losgelaten heeft. Gaat hier om 2 egalisatielagen en Therdex Herringbone dryback pvc.

Maak daarvan wat je wil, maar misschien is het beter om of het (beperkte) risico te nemen voor de kelder of gelijk maar voor een gietvloer te kiezen. Zoveel duurder is een gietvloer niet eens namelijk. Maar PVC+epoxylaag, ja dat klinkt wel erg duur.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In onze nieuwe huis willen wij plak-PVC in de kelder toepassen.
Die epoxy voegt niet veel toe, maar ik zou wel even goed nadenken over plak vs click.
Stel je hebt een water probleem, dan staat het water in de kelder. Als je geen afvoerput hebt, dan krijg je dus een zwembad. Als er (veel) water onder het PVC terecht komt, mag alles er uit, want dat gaat niet of nauwelijks meer drogen en gaat schimmelen/vervelen.

Is het een leefkelder of meer een nette berging? In het eerste geval zal de waterschade toch al enorm zijn en ben je er meestal snel bij. Een lekkage in de berging kun je ook een tijdje over het hoofd zien.
(Heb ik hier gehad, de stellages stonden te roesten, het hout te rotten, maar aan de voorkant zag je niks).

• SidiM78
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-09 02:19
gnaggnag schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:22:
Wij zijn ook op zoek naar een PVC vloer op onze huidige tegel vloer met vloerverwarming. Hierbij kwamen wij de coretec naturals forest visgraad vloer tegen en deze vinden we er heel mooi uit zien. Met de matte look en 4 groeven ziet het er bijna echt uit. Maar dit is een best dikke vloer met een isolatiewaarde van 0,1009 (m2 K/W).
[Afbeelding]
Zijn er alternatieve vloeren die ook zo'n natuurlijke houtlook hebben met 4 groeven en die te lijmen zijn? Of is de verwachting dat de effecten van zo'n vloer op de vloerverwarming wel mee valt?
##Maar dit is een best dikke vloer met een isolatiewaarde van 0,1009 (m2 K/W).## Dit is de thermische waarde. De RC waarde is 0,066. Wat het verschil is, is voor mij een vraag ..

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 06:09
MooDyBLueS schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:43:
[...]

Wat wordt er dan gevraagd voor die epoxylaag?
Zo’n €26/m2, dus het zal zeker geen ‘volledige’ gietvloer zijn maar veel duurder dan het vochtscherm wat ik elders geoffreerd kreeg voor zo’n €3/m2.

Wij hebben intussen de kelderbouwer en aannemer nog eens gevraagd naar hun ervaringen en aanbevelingen - to be continued!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Auw, dat is zelfs voor een 'garagevloer' epoxy duur.
Een mooie (dikke) laag kost minder dan €10/m2, die €3/m2 is vergelijkbaar met de goedkope/simpele coatings voor in garages. Heb je de 'goldflake special edition'? :+
Voor die prijs zou ik zelf een roller pakken, er komt toch nog een egalisatie laag op, dus even afspreken met de egaliseer jongens wat eronder moet (of zij leveren het aan) en dan zelf rollen.

• MooDyBLueS
saturn21 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:17:
[...]

Zo’n €26/m2, dus het zal zeker geen ‘volledige’ gietvloer zijn maar veel duurder dan het vochtscherm wat ik elders geoffreerd kreeg voor zo’n €3/m2.

Wij hebben intussen de kelderbouwer en aannemer nog eens gevraagd naar hun ervaringen en aanbevelingen - to be continued!
Wat hierboven al gezegd wordt, dat is inderdaad erg duur.

Het is inderdaad geen volledige gietvloer, maar wel een groot deel ervan al. Laten we zeggen dat het over 30m2 gaat, dan zou je dus bij voorbaat al € 780 extra betalen alleen maar om het risico op water op je vloer eventueel wat beter beschermd te hebben. Ik zou als ik jou was de keuze maken tussen:
1. Gewoon pvc zonder epoxylaag erover. Als het goed is ben je goed verzekerd en kan je de vloer claimen bij je woonverzekering in geval van een lekkage oid. Ik heb dat helaas een keer meegemaakt, kreeg toen gewoon een complete nieuwe vloer vergoed.
2. Gietvloer all the way. Dan betaal je ook meer dan € 26/m2 en mogelijk iets meer dan een dryback pvc vloer, maar zeer waarschijnlijk een stuk minder dan pvc+epoxy en ben je net zo goed beschermd.

Maar goed, uiteindelijk raakte elke vloer beschadigd als er maar een groot genoeg waterprobleem optreedt. Zelfs plavuizen, die raken misschien zelf niet beschadigd, maar de voegen wel en eronder ook. En er is uiteindelijk maar één manier om een waterprobleem onder de vloer op te lossen, ook omdat het via de muren eronder kan komen, en dat is de hele vloer eruit. Dus wil je echt zoveel extra uitgeven "voor het geval dat"?

Heel simpel, maar ik heb niet voor niks een woonverzekering (inboedel+opstal): juist voor dit soort situaties, ik ga dan echt niet zelf veel geld uitgeven om de vloer extra goed te beschermen "just in case". Tuurlijk let je erop dat je geen laminaat in een badkamer legt bijv. en kies je dus een geschikte vloer die (enigszins) tegen vocht kan, maar buiten dat moet het vooral zijn wat je mooi en prettig vindt.
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee