PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-03 16:12
Ik heb mijn PVC vloer nu zo'n 5 jaar liggen en kan wel zeggen dat ik tevreden ben. Wij wonen samen, dus geen krassend speelgoed oid. Dat betekent niet dat hij krasvrij is gebleven. Je moet je verstand gebruiken, geen zware dingen zomaar er overheen trekken. Krassen worden na verloop van tijd minder zichtbaar, de 'scherpe rand' van de kras wordt minder en je dwijlt er altijd weer wat vuil in. Maar al met al is hij nog erg netjes en ideaal met vloerverwarming.

De enige tip die ik wil geven is om te investeren in goede viltjes voor je stoelen. Er is er eentje (krasnietmeer in het engels) waar ik heel tevreden over ben. Je bent even 50 euro kwijt aan stukjes tapijt voor onder je stoel, maar voor je behoud van je vloer en op de totale kostenpost van die vloer moet je dat erbij nemen.

Ik heb laatst nog een gloeiendhete ovenschaal met vis kapot laten vallen en dat is dan een kwestie van oprapen, doekje er over en klaar. Ideaal!

[ Voor 3% gewijzigd door sj0ertum op 30-12-2021 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Wij hebben een jaar of vijf een novilon vloer liggen. Prima tevreden over alleen bij de eettafel stoelen komen toch wat krasjes te voor schijn ondanks de viltjes. Is er een manier om dit er nog uit te polijsten oid? Ik kan natuurlijk experimenteren met de polijstmiddelen die ik heb voor de auto maar wellicht zijn er oplossingen die echt voor vloeren zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 15:42
Heeft er iemand hier ervaring met PVC van Castell vloeren?

Wij hebben zelf PVC van Therdex liggen waar we super tevreden over zijn, echter mijn moeder gaat verhuizen is erg gecharmeerd van een Castell oak vloer. Echter had ik nog nooit van het merk gehoord en online vind ik er ook weinig over.

Heeft een van jullie ervaring met dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51

Tacoos

i am i

Op onze slaapkamer hebben we gekozen voor een eikenlook variant klik met geintegreerde 10 dB dempende onderlaag van vloerhetzelf. We zijn erg blij met de looks en dempende eigenschappen. Deze vloer heeft ook wat nerf op het oppervlak.
Voor het naastliggende kantoor annex game/hobby kamer neig ik daarom echter naar een betonlook variant.
Wederom klik, want ik heb nu de smaak te pakken ( :9 ) en geen zin 12 weken te wachten op leggen.
Vloerhetzelf lijkt in betonlook klik weinig keus te hebben, dus ik sta open voor andere aanbieders (voorkeur rond Eindhoven)

Zijn er mensen met goede/slechte ervaringen met bedrijven en/pf merken pvc?
Richtprijs 35-45 euro/m2?

Welke gebruiksklasse adviseren jullie?
Is het ok om met een bureaustoel over het pvc te rollen, of dienen we zo'n kunststof plaat eronder te leggen zoals bij vinyl wordt geadviseerd?

Gebruiksdoel van de kamer:
Een kamer op zolder naast onze slaapkamer die dienst gaat doen als thuiskantoor maar ook als gameroom/hobby kamer, waar ik 's winters ook op mijn fietstrainer (zwift met smart trainer) terecht moet.

De vloeren in ons huis blijken nogal gehorig, dus er moet serieus demping onder.

[ Voor 8% gewijzigd door Tacoos op 11-01-2022 16:05 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 08:13
Heb jullie advies nodig voor een 3-tal open trappen.

We hebben voor nieuwbouwhuis 4 offertes aangevraagd voor vloeren, trappen en plinten. Zitten te kijken naar mFLOR en Therdex PVC-vloeren met aantal verdiepingen (totaal 4) chevron/hongaarse punt en aantal rechte planken.

Nu was onze wens om PVC te laten plakken op de open trappen. Aan de voorkant, waar je tegenaan kijkt dus en bovenop de trede. Er wordt dan ook een (kostbaar) profiel geplaatst tussen de beide op de rand. 3 van de leveranciers hebben offerte uitgebracht (ongeveer 1500-1750 per trap) de laatste geeft het advies om dat niet te doen omdat dat niet mooi wordt. Ze geven aan dat je daarin altijd vanuit bepaalde hoeken kijkt op de zwarte randen/onderkanten van het PVC en dat het daarbij kostbaar is, het profiel misschien afsteekt en leggen niet mooi wordt.

Ik vraag mij dus af: wat hebben jullie gedaan en wat zou je doen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 14:09
raze88 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:20:
[...]

Ook wij zijn opzoek naar ervaring met Floorlife yup herringbone (beige in ons geval) tov Gelesta Vario. Iemand die iets zinnigs over deze 2 merken kan vertellen?
Wij hebben de keuze voor vivafloors (7810) gemaakt. Tot nu toe erg tevreden mee en ligt er erg strak in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-57wz6JPh4mniZSWmALvqUD3VE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DrvEtnL38CQ8mv8BZNy30iuD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAG58uQOr7BbNglOiBCYvUp4cns=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYhgARh7t6PxWqAHEtElOiX8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnNYaWiwrBE_-LLlM8wHm3bDqTE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2W7bPU84vBXbAjlmq5MgLk3u.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndJQ-UYyWVdggph0OxAsLV7g0WQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWxIn3xlX4FQawKreIcniKz0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1isPztq01ZRK6dNzPH-qboI-UbY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcRgDpNpWBQNGjvzR3h7IA7E.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 58% gewijzigd door raze88 op 12-01-2022 12:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-04 23:22
Holy Mozes wat een speakers!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scarrrr
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-06-2024
Wauw, heel mooi.
Prachtig huis ook trouwens.

Wij hebben zelf recent door StileFloors pvc (en vloerverwarming) laten leggen. Moet zeggen dat dat ook erg mooi is geworden en soepel is verlopen.

Zij verkopen het onder de naam Sophia XL (beige), wat dan uiteindelijk gewoon Belakos Palazzo xl 72 blijkt te zijn.

https://www.belakosfloori...t/palazzo-visgraat-xl-72/

Zodra de woonkamer opgeruimd is (keuken is net geplaatst) zal ik ook even een fototje delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:32
raze88 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:35:
[...]

Wij hebben de keuze voor vivafloors (7810) gemaakt. Tot nu toe erg tevreden mee en ligt er erg strak in.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Heel mooi! Is dit lijm of click? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 14:09
737freak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Heel mooi! Is dit lijm of click? :)
Deze is gelijmd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
RiCk schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:24:

We hebben voor nieuwbouwhuis 4 offertes aangevraagd voor vloeren, trappen en plinten. Zitten te kijken naar mFLOR en Therdex PVC-vloeren met aantal verdiepingen (totaal 4) chevron/hongaarse punt en aantal rechte planken.

Nu was onze wens om PVC te laten plakken op de open trappen. Aan de voorkant, waar je tegenaan kijkt dus en bovenop de trede. Er wordt dan ook een (kostbaar) profiel geplaatst tussen de beide op de rand. 3 van de leveranciers hebben offerte uitgebracht (ongeveer 1500-1750 per trap) de laatste geeft het advies om dat niet te doen omdat dat niet mooi wordt. Ze geven aan dat je daarin altijd vanuit bepaalde hoeken kijkt op de zwarte randen/onderkanten van het PVC en dat het daarbij kostbaar is, het profiel misschien afsteekt en leggen niet mooi wordt.

Die prijzen hebben wij een jaar geleden ook gehoord overal. Wat dat betreft niks geks.

Maar inderdaad: open trap zou ik niet doen. Je hebt daar andere oplossingen voor die je trap boven+onder bekleden en het geheel netjes afwerken zodat je er van alle kanten tegenaan kan kijken. Een dichte trap kan wel omdat je dan het schot hebt die je ofwel wit laat of ook pvc op doet en de rand kan je afwerken met een antislip strip die de naden van de twee stukken pvc bedekt.

Even van een willekeurige website: https://www.profitrap.nl/...oplaag-ambient-macchiato/

Deze stukken laminaat zijn vooraf gevormd, dus niet vloerlaminaat. Daardoor heb je de mooie zachte afgeronde randen op alle 4 de randen én kijk je vanuit welke hoek je ook kijkt altijd tegen hetzelfde aan. Is stiekem veel mooier dan vloer pvc op je trap plakken. De truc is (vind ik) dan alleen om ofwel zo goed mogelijk gelijkend patroon/kleur te hebben ofwel juist een contrasterend iets. Je wil niet dat het er bijna op lijkt maar net niet waardoor je een lelijke tweedeling krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:32
Iemand ervaring met COREtec The Naturals 807 Meadow Herringbone click? Zo ja, hoe bevalt deze en is deze eenvoudig zelf te leggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
737freak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:11:
Iemand ervaring met COREtec The Naturals 807 Meadow Herringbone click? Zo ja, hoe bevalt deze en is deze eenvoudig zelf te leggen?
Geen ervaring met die specifiek vloer, maar vergist je niet in visgraat: dat is zeer arbeidsintensief én vereist vooruit plannen van al je ruimtes!

Wij hebben dan zelfs gelijmd visgraat pvc, maar wat voor gelijmde visgraat geldt, geldt ook voor click en bij click moet je nog ook eens goed nadenken en wederom dus zorgvuldig plannen waar je kan beginnen, omdat de click maar aan één lange zijde zit natuurlijk.

Waar je o.a. rekening mee moet houden:
- legrichting (in de lengte of breedte van je woning), hier moet je alle kamers voor meewegen, want het is foeilelijk om sommige kamers of boven/beneden ineens 90 graden gedraaid te zien liggen
- uitmeten + tekenen van het complete patroon, incl. evt band+bies. Je dient er rekening mee te houden dat in alle kamers grofweg een gelijke verdeling is links/rechts van visgraat stroken. Het is bijzonder lelijk, en bij click ook niet gewenst vanwege gebrek aan houvast, om links met zeg een 3/4 strook te eindigen en rechts maar een klein rotstukje van 10cm over te houden.
- recht leggen. Dit klinkt logisch en simpel, maar we hebben het over visgraat: alle stroken zullen altijd onder een hoek van 45 graden liggen tov loodrecht. Echter elke punt van elke strook moet een loodrechte lijn vormen, dit valt samen met het vorige punt en is heel makkelijk net verkeerd te krijgen. Als je eerste 2 stroken net wat scheef gelegd/gesneden zijn, trekt de rest dat niet meer bij en staat alles met een paar graden uit het lood. Dit valt heel snel op en is wederom lelijk. Buiten dat, je eerder uitgemeten/getekende patroon klopt dan ook van geen kanten meer.

Kortom: dit is precisiewerk i.t.t. standaard planken die recht gelegd worden. Komt ook nog eens bij dat de gemiddelde visgraatstrook veel kleiner is dan rechte stroken, waardoor je ineens veel kleinere foutmarges krijgt.

Tuurlijk, het kan, maar weet wat je doet. In andere woorden: in mijn ogen kan bijna iedere jandoedel kliklaminaat of klik-pvc leggen, maar visgraat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 22:08
Voor een nieuwe vloer zijn wij eens rond gaan kijken bij verschillende partijen en zijn we ook langs geweest bij de Floorify flagship store in Utrecht (in de NTU). Onze keuze voor Floorify was al gemaakt maar door een reactie bij de Google reviews van NTU toch weer gaan twijfelen. In deze reactie geeft iemand aan dat de vloer niet krasbestendig is terwijl Floorify aangeeft dit wel te zijn.

Na dit topic eens doorgelezen te hebben blijken hier toch ook wel wat klachten te zijn over de krasvastheid van Floorify. Zijn er nog meer tweakers die Floorify hebben laten leggen en zijn jullie hier tevreden over? Zo ja, nemen jullie ook speciale maatregelen om de vloer krasvrij te houden?

Daarnaast nog een algemenere vraag, ik lees hier dat tweakers nieuwe viltjes onder meubels doen (niet zo'n probleem) maar bijvoorbeeld ook mensen vragen hun schoenen uit te doen of proberen te voorkomen dat er zand in huis komt. Wij hebben nu waterdicht laminaat liggen waar na 6 jaar wonen nog geen kras in zit en wij zijn daar niet voorzichtig mee. We lopen vaak op onze sokken en nemen geen zandbak mee naar binnen maar we lopen soms ook op onze schoenen en er komt wel eens zand mee uit de tuin. Daarnaast komt het ook wel eens voor dat we er pas later achter komen dat een viltje van een meubelpootje af is.

Is PVC echt zo gevoelig dat je bij (voor ons) normaal gebruik een vloer vol met krassen hebt na 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:45
Bij ons komen ze eind april de PVC vloer leggen, de Hebeta Carenta XL.

We hebben nu overal hoge plinten zitten op de gestuukte muur. Bij verwijderen kan het best zo zijn dat ik her en der stukjes stuukwerk meetrek.
Hebben jullie ervaring met tegen de plinten aanleggen ipv plinten verwijderen, vloer leggen, en dan weer plinten bevestigen?
Ik denk zelf dat het 't meest strak wordt als ik toch de plinten verwijder als ze de vloer komen leggen.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

pentaw1nz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:24:

We hebben nu overal hoge plinten zitten op de gestuukte muur. Bij verwijderen kan het best zo zijn dat ik her en der stukjes stuukwerk meetrek.
Hebben jullie ervaring met tegen de plinten aanleggen ipv plinten verwijderen, vloer leggen, en dan weer plinten bevestigen?
Ik denk zelf dat het 't meest strak wordt als ik toch de plinten verwijder als ze de vloer komen leggen.
Wij hebben de vloer tegen de plinten liggen, maar ik zou er persoonlijk voor kiezen om de plinten op de vloer te zetten. Wij waren echter ook bang voor het beschadigen van de (pas behandelde) muren, dus destijds niet voor gekozen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:55

Mooie vloer, die ligt hier ook (al ongeveer een jaar) :) Hier nieuwbouw, dus ik had nog geen plinten. Vloer ligt hier dus onder de plinten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aemilius112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-11-2024
Teknoviking schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:21:
Voor een nieuwe vloer zijn wij eens rond gaan kijken bij verschillende partijen en zijn we ook langs geweest bij de Floorify flagship store in Utrecht (in de NTU). Onze keuze voor Floorify was al gemaakt maar door een reactie bij de Google reviews van NTU toch weer gaan twijfelen. In deze reactie geeft iemand aan dat de vloer niet krasbestendig is terwijl Floorify aangeeft dit wel te zijn.

Na dit topic eens doorgelezen te hebben blijken hier toch ook wel wat klachten te zijn over de krasvastheid van Floorify. Zijn er nog meer tweakers die Floorify hebben laten leggen en zijn jullie hier tevreden over? Zo ja, nemen jullie ook speciale maatregelen om de vloer krasvrij te houden?

Daarnaast nog een algemenere vraag, ik lees hier dat tweakers nieuwe viltjes onder meubels doen (niet zo'n probleem) maar bijvoorbeeld ook mensen vragen hun schoenen uit te doen of proberen te voorkomen dat er zand in huis komt. Wij hebben nu waterdicht laminaat liggen waar na 6 jaar wonen nog geen kras in zit en wij zijn daar niet voorzichtig mee. We lopen vaak op onze sokken en nemen geen zandbak mee naar binnen maar we lopen soms ook op onze schoenen en er komt wel eens zand mee uit de tuin. Daarnaast komt het ook wel eens voor dat we er pas later achter komen dat een viltje van een meubelpootje af is.

Is PVC echt zo gevoelig dat je bij (voor ons) normaal gebruik een vloer vol met krassen hebt na 1 jaar?
Mijn ervaring na 6 jaar verlijmde PVC (boven Mflor, beneden Moduleo, beide met “dikke” 0,55 mm slijtlaag) is dat het super spul is voor de bovenverdieping waar niemand de schoenen aan heeft en het gebruik zeer beperkt is.
Op de bg hebben wij wel last van krassen en beschadigingen. Nou hebben wij wel drie jonge kinderen en een hond, maar slijtschade is er duidelijk van schuiven van met name tripptrapps, maar ook door bijv messen die verkeerd zijn gevallen. Moet je ook niet doen natuurlijk, maar gebeurt wel. Ook zie je wel waar de pootjes van de bank (in) staan, etc. Het zijn gebruikssporen, maar in ons nieuwe huis komt beneden keramisch parket en boven opnieuw gelijmd pvc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:17
raze88 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:35:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi, wat was je kwijt per m2 hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-04 18:03

Hier de Hebeta vloer tegen de plinten aangelegd zonder kitnaad. Het ligt er super strak in! Ik heb ook plekken gezien waarbij een lelijke kitnaad zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_y1TFwO_gVpk9BZuPpeun-ZICc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kh6euexEE6qWWXBC9rRXbGZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Aemilius112 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Mijn ervaring na 6 jaar verlijmde PVC (boven Mflor, beneden Moduleo, beide met “dikke” 0,55 mm slijtlaag) is dat het super spul is voor de bovenverdieping waar niemand de schoenen aan heeft en het gebruik zeer beperkt is.
Op de bg hebben wij wel last van krassen en beschadigingen. Nou hebben wij wel drie jonge kinderen en een hond, maar slijtschade is er duidelijk van schuiven van met name tripptrapps, maar ook door bijv messen die verkeerd zijn gevallen. Moet je ook niet doen natuurlijk, maar gebeurt wel. Ook zie je wel waar de pootjes van de bank (in) staan, etc. Het zijn gebruikssporen, maar in ons nieuwe huis komt beneden keramisch parket en boven opnieuw gelijmd pvc.
Dat laatste herken ik ook; je ziet heel erg goed waar de bank, het bed en zo (hebben ge)staan.

Had ik eigenlijk niet verwacht. Zijn dus geen beschadigingen van schuiven maar puur drukpunten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarrrr
Hoe snel zitten die drukpunten er in?

Wij hebben onze bank nu tijdelijk op een andere positie staan tot de juiste kast is geplaatst.. Hij staat er nu 3 dagen, maar waarschijnlijk nog wel een maand.

Misschien tijdelijk maar een extra plaatje eronder leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Scarrrr schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:57:
Hoe snel zitten die drukpunten er in?

Wij hebben onze bank nu tijdelijk op een andere positie staan tot de juiste kast is geplaatst.. Hij staat er nu 3 dagen, maar waarschijnlijk nog wel een maand.

Misschien tijdelijk maar een extra plaatje eronder leggen.
Ik durf het niet te zeggen, maar ik zag ze na ongeveer een jaar, dus ik vermoed eerder ook wel.

Ik zou er inderdaad een plaatje of dik karton onder doen. Iets wat de druk meer verdeelt.

En ja, onder alle poten zit vilt of ander zacht materiaal... Oppervlakte is dan te klein waarschijnlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 17-01-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Is er hier ook iemand die voordat er pvc werd gelegd vloerverwarming heeft laten infrezen?

Ik zit even met het opstookprotocol.
Pvc leverancier komt de sleuven dichtzetten, egaliseren, en pvc leggen. Hij adviseert dat ik het opstookprotocol afrond voordat hij komt voor bovenstaande. Dat zou betekenen een opstookprotocol met open leidingen.... klinkt mij raar in de oren. Of wellicht denkt hij dat er een nieuwe dekvloer overheen komt.
Hij adviseert vervolgens get protocol een tweede keer te draaien als de PVC is gelegd.

Ik had gedacht: sleuven dichtzetten, egaliseren, dan opstookprotocol en daarna pvc leggen.

Lees overigens dat bij ingefreesde vvw eigenlijk sprake is van een opstartprotocol ipv opstookprotocol

[ Voor 12% gewijzigd door pentaw1nz op 17-01-2022 22:09 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarrrr
pentaw1nz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:58:
Is er hier ook iemand die voordat er pvc werd gelegd vloerverwarming heeft laten infrezen?

Pvc leverancier komt de sleuven dichtzetten, egaliseren, en pvc leggen. Hij adviseert dat ik het opstookprotocol afrond voordat hij komt voor bovenstaande. Dat zou betekenen een opstookprotocol met open leidingen.... klinkt mij raar in de oren. Of wellicht denkt hij dat er een nieuwe dekvloer overheen komt.
Hij adviseert vervolgens get protocol een tweede keer te draaien als de PVC is gelegd.

Ik had gedacht: sleuven dichtzetten, egaliseren, dan opstookprotocol en daarna pvc leggen.

Lees overigens dat bij ingefreesde vvw eigenlijk sprake is van een opstartprotocol ipv opstookprotocol
Heb ik laatst laten doen en blijkbaar is communicatie in deze kringen niet de beste vaardigheid ;)

Ik mocht pas stoken als de vloer er lag, en dan beginnen op 25 en elke 2 dagen 5 graden hoger tot maximaal 40.

Maar toen ze de vloer al dicht hadden gesmeerd zei de installateur: Oh, je hebt je systeem nog niet aan gehad? Dat is gek, want hoe weet je dan dat het werkt? :/

Ja, uh iedereen verteld mij wat anders.

edit;

En degene die de vloerverwarming kwam frezen gaf mij een document waar in stond dat ik de eerste 6 weken de vloerverwarming niet mocht gebruiken als er nog een 'natte' afwerklaag overheen kwam.

Egaliseren was volgens hem een natte afwerklaag.

Nou die egaline is met 30min droog en met 48h zo hard als steen.

[ Voor 11% gewijzigd door Scarrrr op 18-01-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:44

Rzaan

Altijd zoekende

Aemilius112 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Wij gaan een hond en een kat nemen in ons nieuwe huis. Grote deuren naar de tuin. Geen kids.
Door dit bericht ben ik eigenlijk wederom bevestigd in mijn niet-keuze voor PVC.
Alhoewel ik de gedachte heb dat PVC wel meer op echt hout lijkt dan keramisch parket. En dit dan met name door de bredere voeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
pentaw1nz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:58:

Ja bij mij ging het hoe jij het denkt. Na het egaliseren laten drogen en vervolgens opsteken. Het PVC werd bij mij gelegd door een andere partij en die wilde pas beginnen als het opstookprotocol gedaan was. Anders zijn zij aansprakelijk voor lekkages en alle ellende omdat zij de laatste laag hebben gelegd.

Na het leggen van de vloer heb ik overigens de temperatuur wederom met stapjes van 5C per dag verhoogd toen de vloer in gebruik genomen werd (vloer gelegd in augustus, in oktober werd het frisjes).

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Scarrrr schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:16:
[...]

Heb ik laatst laten doen en blijkbaar is communicatie in deze kringen niet de beste vaardigheid ;)

Ik mocht pas stoken als de vloer er lag, en dan beginnen op 25 en elke 2 dagen 5 graden hoger tot maximaal 40.

Maar toen ze de vloer al dicht hadden gesmeerd zei de installateur: Oh, je hebt je systeem nog niet aan gehad? Dat is gek, want hoe weet je dan dat het werkt? :/

edit;

En degene die de vloerverwarming kwam frezen gaf mij een document waar in stond dat ik de eerste 6 weken de vloerverwarming niet mocht gebruiken als er nog een 'natte' afwerklaag overheen kwam.

Precies dit inderdaad!

En als je gaat googelen zie je ook PVC leveranciers die op hun website zeggen de VVW pas in gebruik te nemen nadat de PVC is gelegd.
Voor PVC in dekvloeren moet je uiteraard het protocol starten om je dekvloer er aan te laten wennen, maar dat ligt bij frezen in bestaande vloer weer wat anders.

Benieuwd hoe anderen dat hebben gedaan!
Ik ga in ieder geval het protocol volledig doorlopen als de PVC er ligt. Daarvoor misschien ook al een keer draaien maar dan niet volledig, enkel checken of het systeem werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-04 14:12
Hoi,

Wij zijn ook oriënterend voor een pvc vloer, er zijn zoveel soorten en varianten dat ik even niet meer weet wat nu het meest geschikt zou zijn voor onze situatie.

We willen de gehele begane grond een nieuwe vloer leggen, we hebben een open keuken en geen drempels bij deuren.

De huidige betonnen vloer moet eerst geëgaliseerd worden.

Ons huishouden bestaat uit 4 personen met 2 jonge kinderen (11 en 9), en een kat.

Onze wensen:
- Moet tegen een stootje kunnen, kinderen spelen graag op de vloer met auto’s etc. Dus het liefst zware kwaliteit.
- twijfelen tussen lijmen of klik. Kiezen waarschijnlijk voor lijmen omdat je zo ook eventueel stukken makkelijker kunt vervangen als je een wat grotere schade hebt.
- moet zeker 5-10 jaar mooi blijven, bij redelijk intensief gebruik.
- budget rond de 50-70 euro per m2 inclusief leggen/egaliseren.

Heeft iemand nog tips voor bepaalde merken die voor onze situatie geschikt zijn? En misschien nog goede bedrijven in de regio Twente?

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:21
verstappen33 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:26:
Hoi,

Wij zijn ook oriënterend voor een pvc vloer, er zijn zoveel soorten en varianten dat ik even niet meer weet wat nu het meest geschikt zou zijn voor onze situatie.

We willen de gehele begane grond een nieuwe vloer leggen, we hebben een open keuken en geen drempels bij deuren.

De huidige betonnen vloer moet eerst geëgaliseerd worden.

Ons huishouden bestaat uit 4 personen met 2 jonge kinderen (11 en 9), en een kat.

Onze wensen:
- Moet tegen een stootje kunnen, kinderen spelen graag op de vloer met auto’s etc. Dus het liefst zware kwaliteit.
- twijfelen tussen lijmen of klik. Kiezen waarschijnlijk voor lijmen omdat je zo ook eventueel stukken makkelijker kunt vervangen als je een wat grotere schade hebt.
- moet zeker 5-10 jaar mooi blijven, bij redelijk intensief gebruik.
- budget rond de 50-70 euro per m2 inclusief leggen/egaliseren.

Heeft iemand nog tips voor bepaalde merken die voor onze situatie geschikt zijn? En misschien nog goede bedrijven in de regio Twente?
Volgens mij moet je dan gewoon kijken voor een a-merk. Daar is je budget ook naar. Voldoende ervaringen in dit topic, waarbij er (uiteraard) ook wat mindere ervaringen zijn met merken als Therdex, mFlor, etc. Een garantie op mooi blijven gaat natuurlijk lastig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04 23:22
RiCk schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:24:

Wij hebben dit wel laten doen en zijn er tevreden mee. Je kan eventuul de achterkant en onderkant ook laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 15:35
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kopen/leggen van PVC door Tapijtcentrum Ede, of Laminaat Paleis?

Heb nu twee offertes die letterlijk dezelfde totaalprijs (3850) geven, maar wel elk met iets verschillende voorwaarden:

Tapijtcentrum Ede
-PVC: https://www.tapijtcentrum...c-vloeren/virginium-smoke
-8% snijverlies, komende op 48,53 m2 totaal
-Inclusief inmeten, lijmen, schuren en voorlijmen.
-Inclusief egaliseren cementdekvloer 2mm
-Inclusief bezorging en naar binnen dragen
-Exclusief plinten
-Raad aan om eerst de nieuwe keuken te laten plaatsen (op het beton), zodat ze daarna mooi tegen de keukenplint kunnen aanleggen
-Neemt ongebruikte paketten PVC mee terug

Er staat bij hun voorwaarden ook nog: "Bij ingefreesde vloerverwarming (onafgewerkte vloer) kan er niet op een normale manier geegaliseerd worden, neem contact op met uw aannemer. De aannemer geeft juist aan dat ze het dichtsmeren en egaliseren niet doen. Dus hier zit wat twijfel

Laminaat Paleis (Ede)
-PVC: https://www.laminaatpalei...ren/leyton-dryback-smoky/
-5% snijverlies, komende op 50,68m2 (doorleggen onder de keuken rekenen ze mee)
-Inclusief egaliseren cementdekvloer 3mm
-Inclusief 70mm plinten
-Inclusief bezorging
-Inclusief legservice
-Geen specifieke details mbt voorlijmen etc "maar alles A tot Z is geregeld"
-Neemt geen pakketten PVC terug

Ik vind het lastig. Tapijtcentrum is echt een franchise die heel professioneel lijkt, maar ik ben bang dat het vooral mooie verkooppraatjes zijn, en dat leggen dan tegen valt (deze aanname is nergens op gebaseerd trouwens). Het laminaat paleis is heel anders; twee broers/vrienden die met hun laptop en telefoon de berekeningen uitvoeren. Beide partijen hebben trouwens wel tientallen goede reviews online, dus daar is ook geen echt verschil in.

Iemand hier die in zee is gegaan met een van deze partijen? Is die egalisatie van 2mm of 3mm belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-04 23:22
Doe wat goed voelt; wie je het ‘t meeste gunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:25

TMC

Scarrrr schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:16:
[...]

edit;

Opstookprotocol is grotendeels bullshit als je op lage temperatuur verwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 07:41

Flappiewappie

Hier nog meer

Weet iemand of je PVC nog een stuk kan bijleggen? We gaan een muurtje breken in de huiskamer en zouden het mooi vinden om er een geheel van te houden.

Gaat om click PVC - Moduleo Jetstone wat "tegen de richting in" zou moeten worden bijgelegd. Ongeveer 6m2 in totaal (geen heel groot oppervlak).

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeIrene
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-03-2022
Iemand ervaring met de Belakos Palazzo click? Bestand tegen een gezin met 4 kids? Enigszins krasvast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-04 14:39

Acradavos

Poetsfanaat

ItsmeIrene schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:09:
Iemand ervaring met de Belakos Palazzo click? Bestand tegen een gezin met 4 kids? Enigszins krasvast?
Heb ik sinds 2 weken boven liggen, zelf gelegd.
Helaas nog geen kinderen, maar het voelt wel erg degelijk.

Wij hadden als de Belakos Palazzo Visgraat XL 72, nu de 720 Rigid Click. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-04 14:39

Acradavos

Poetsfanaat

Hoe zouden jullie je voelen als je vloer zo gelegd is? :/

De vloer heeft ontzettend veel verloop, van 4 cm.

De eerste baan is al compleet scheef gelegd is. (In dit geval loopt de punt naar links, op een lengte van 12 meter)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ser0ToZOt4Im6TWwq-OOUo0DTpo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4oqFjUce2s5rPK7gFxpUXIUe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Acradavos op 04-02-2022 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
afgelopen dinsdag is bij mij de Therdex vloer gelegd (visgraat).Super mooi gelegd en ik ben er erg tevreden mee.

Het is de 7543 Original Herringbone, registrerd embossed.

altijd beetje lastig fotograferen met lichtinval enzo.. Kleur komt goed overeen met proefmonsters. Textuur is echt heel mooi en ik vind de vloer erg " echt" lijken. Plinten moeten nog , schilder moet nog restpunten afwerken .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfqsXd7dKKUX-2a9En2j6t1A6I0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1XSNOjSNBL5kJyBQlCt3UQt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2lp7NFGAsqc8MAX50wHP8ZmHEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4iY4GQrZVxxq5KCdbe88unF2.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:18
Acradavos schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:13:
Hoe zouden jullie je voelen als je vloer zo gelegd is? :/

De vloer heeft ontzettend veel verloop, van 4 cm.

De eerste baan is al compleet scheef gelegd is. (In dit geval loopt de punt naar links, op een lengte van 12 meter)

[Afbeelding]
Uhm balen als ik het zelf gedaan heb en niet akkoord zijn als ik iemand betaalde om het te doen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:41
Ik wil een PVC ondervloer in mijn appartement (1959) waarin vloerverwarming komt. Nu moet ik voldoen aan de 10db geluidsreductie norm. Wat zijn nu de mogelijkheden rekening houden met vloerverwarming en die 10db?

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38
rockerpoet schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:47:
Ik wil een PVC ondervloer in mijn appartement (1959) waarin vloerverwarming komt. Nu moet ik voldoen aan de 10db geluidsreductie norm. Wat zijn nu de mogelijkheden rekening houden met vloerverwarming en die 10db?
Had je al op Google gezocht? Ik zie zo meerdere mogelijkheden.

• rockerpoet
  • Laatst online: 14:41
GoEV6 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Had je al op Google gezocht? Ik zie zo meerdere mogelijkheden.
Ja er zijn inderdaad ondervloeren voor dit doel (bv Xtrafloor) maar het is mij onbekend of dit nadelige gevolgen heeft voor de vloerverwarming.

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:02
Wij zijn ook bezig om een mooie visgraat pvc vloer te laten leggen.
Nu hebben we een offerte van één bedrijf wat het wil leggen (inclusief egaliseren) voor 96 euro per m2.
Het gaat om een Therdex 7011 pvc vloer voor 60m2.
Is dit een normale prijs?

[ Voor 8% gewijzigd door martin484 op 10-02-2022 21:10 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@martin484 wij betaalden 75€ per m2 voor egaliseren en leggen (visgraat ) pvc (Therdex 7543) Dit is incl egaliseren en leggen. Plinten kwamen daar nog apart bij. Wij hadden 80m2 vloer en leggen was 75m2 (iets meer aan vloer dan leggen ivm snijverlies)

Wij kochten het hier https://www.voordeliginwonen.nl

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 10-02-2022 20:53 ]

• martin484
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:52:
@martin484 wij betaalden 75€ per m2 voor egaliseren en leggen (visgraat ) pvc (Therdex 7543) Dit is incl egaliseren en leggen. Plinten kwamen daar nog apart bij. Wij hadden 80m2 vloer en leggen was 75m2 (iets meer aan vloer dan leggen ivm snijverlies)

Wij kochten het hier https://www.voordeliginwonen.nl

***members only***
Bedankt voor je antwoord! Dat is wel een flink verschil in prijs.
Heb je dit kort geleden laten leggen?

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
martin484 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:35:
Nu hebben we een offerte van één bedrijf wat het wil leggen (inclusief egaliseren) voor 96 euro per m2.
Bij ons zaten we met Therdex 7001 op €75/m²
incl. plinten, egaliseren.
Onze eerste offerte was €85/m². Dus daar hebben we nog wel wat vanaf gekregen.
Onze vloer wordt pas in mei gelegd.

Edit: na wat rekenen blijkt het meer tussen 80-85 te liggen. Lastig te bepalen omdat er ook korting afgaat die over de gehele order loopt (met andere vloeren).

[ Voor 12% gewijzigd door Muta op 14-02-2022 21:21 ]

• martin484
Muta schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:07:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Bij jou zelfs inclusief plinten….🤔, die komen er bij ons nog bij…
De bedoeling is dat het hier rond juni gelegd gaat worden.
Duidelijk is nu wel dat ik een aanbieder heb gevonden die aan de (behoorlijk) hoge kant zit qua m2 prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door martin484 op 10-02-2022 21:17 ]

• DogPatch06
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-04 17:07
martin484 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:35:
Ik heb onlangs ook een Therdex visgraat vloer laten leggen (offerte van april '21, leggen januari '22), voor 67 euro per m2. De rechte stroken op de verdieping en zolder waren 60 euro per m2. Dit was exclusief plinten die 10 euro per meter inclusief zetwerk.

(bedragen aangepast, zag dat de stuksprijs op de offerte exclusief BTW waren... in elk geval het hele huis klaar voor 8400 euro)

[ Voor 10% gewijzigd door DogPatch06 op 10-02-2022 21:51 ]

PVOutput 3.7 kWp op ZO

• martin484
DogPatch06 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:48:
[...]

Ik heb onlangs ook een Therdex visgraat vloer laten leggen (offerte van april '21, leggen januari '22), voor 67 euro per m2. De rechte stroken op de verdieping en zolder waren 60 euro per m2. Dit was exclusief plinten die 10 euro per meter inclusief zetwerk.

(bedragen aangepast, zag dat de stuksprijs op de offerte exclusief BTW waren... in elk geval het hele huis klaar voor 8400 euro)
Bedankt! Bij ons gaat het nu alleen om de woonkamer maar mogelijk ook nog de eerste etage erbij. Dan is het 100m2 maar zou ik echt veel duurder uit zijn dan jij voor het hele huis. Voor de plinten die er nog bijkomen wordt momenteel € 17,50 gerekend.
Het is me nu na een aantal reacties wel duidelijk dat ik nog wat te onderhandelen heb 😉

• mevrouwKees_1
martin484 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:04:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Dat is wel een flink verschil in prijs.
Heb je dit kort geleden laten leggen?
afgelopen dinsdag (zie foto's ergens hierboven). Gekocht vorig jaar mei ofzo

• mevrouwKees_1
martin484 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:02:
[...]

Bedankt! Bij ons gaat het nu alleen om de woonkamer maar mogelijk ook nog de eerste etage erbij. Dan is het 100m2 maar zou ik echt veel duurder uit zijn dan jij voor het hele huis. Voor de plinten die er nog bijkomen wordt momenteel € 17,50 gerekend.
Het is me nu na een aantal reacties wel duidelijk dat ik nog wat te onderhandelen heb 😉
let op dat registred embossed duurder is he .. dus even bij de mensen hier navragen die hun prijs noemen welke serie het is..er zit nogal verschil in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
[quote]mevrouwKees_1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:27:
[...]

let op dat registred embossed duurder is he .. dus even bij de mensen hier navragen die hun prijs noemen welke serie het is..er zit nogal verschil in.
[/quote

Dat wist ik niet aangezien de verkoper tegen mij zei "mocht ik nog van kleur/nummer" veranderen dan maakt het in de prijs niet uit. Nu heb ik de offerte voor de 7011 gevraagd maar uiteindelijk (na aantal dagen twijfelen) gaan we voor de 7553.
Misschien weten meer mensen dit niet wat betreft de Embossed serie.

Het lijkt me wel duidelijk dat mijn offerte aan de hoge kant is wat betreft de m2 prijs.
Ik ben niet op zoek naar de goedkoopste firma maar gezien de prijzen van rond de 75m2 die hier nu genoemd worden vind ik dat ik nu duidelijk aan de hoge kant zit met 96 euro per m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-04 20:48

lin

We staan op het punt om een keuze te maken voor een dryback (verlijmde) PVC vloer en hebben er een aantal op het oog:

- Floer Nispen Natuurlijk Eiken
- Belakos Palazzo 720
- Ambiant Robusto Natural
- Montinique Charente XL N20-5360

De Belakos, Ambiant en Montinique zijn allen voorzien van een zogeheten Register Embossing. En de Floer Nispen Natuurlijk Eiken heeft alleen een voelbare structuur. We zijn echter een beetje bang dat de vloer van Floer teveel gaat spiegelen / glad oogt.

Wat zijn jullie ervaringen met Register Embossing vloeren versus vloeren met alleen een voelbare structuur (ook qua onderhoud/schoonmaken)?

En wat zijn ervaringen (qua kwaliteit) met een "Floer" vloer? Hier kan ik helaas weinig over vinden en de staal lijkt ook niet echt op het plaatje op de website.

1e foto van links naar rechts: Belakos Palazzo 720, Ambiant Robusto Natural Oak, Montinique Charente XL N20-5360. Meest rechtse vloer op de foto is trouwens de Montinique N20-5346.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7Fbm83pKenGyFrZ13jimier7Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6izWaLjNXXr84ROVZXYHRED.jpg?f=fotoalbum_large

2e foto: Floer Nispen natuurlijk eiken (daglicht)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIT0zZ8XprZIWQ7PJYuyG1i6mbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDwGLWTQz44WcAHZ5ls2wGw7.jpg?f=fotoalbum_large

3e foto: Floer Nispen Natuurlijk eiken (kunstlicht)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oH635P8gRZQ-xwjPNfZ-VqMx3WA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NASj8Cc0TndLhZRgszERegS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:18
Wij willen op zolder vinyl vervangen of simpelweg de nieuwe vloer erover heen.

Omdat het ‘maar’ de zolder is, in gebruik als washok, fitness en kantoor, vinden we > 50€ per m2 wel veel. Kwantum levert en plaatst voor minder een gehele vloer, zoals:

https://www.kwantum.nl/ca...ge%3d2%3bsearchtext%3dpvc

Iemand overwegingen en/of ervaringen? Ik begrijp dat er kwaliteitsverschil zal zijn - maargoed, tis niet de meest belopen verdieping en PVC heeft de voorkeur boven laminaat en vinyl.

We hebben zo’n 75m2 nodig voor de zolder verdieping.

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-02-2022 16:40 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
iemand ervaring met het verwijderen van een bestaande pvc vloer?
gisteren 1 strook eruit gehaald met een heteluchtpistool en viel een beetje tegen.

Als ik 40 m2 zo moet doen ben ik nog een tijdje bezig :)
Zag wel dat je zo'n taptijstripper kan huren maar geen idee hoe dat gaat en of de egaline laag er dan nog netjes in ligt. Aangezien egaline niet goedkoop wil ik het wel met beleid doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BongersM
  • Laatst online: 09-03-2022
Muta schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:07:
[...]

Wauw dat is echt super scherp, van welk bedrijf is die offerte? Onze offerte is voor 50,5 m2 pvc vissengraad + 37 m plint op 5500 bij "Aan huis".
Of ligt dat nog aan de vissengraad?
Iemand nog tips voor rondom Den Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvR1601
  • Laatst online: 21:22
Wij hebben eindelijk een keuze kunnen maken bij de VTwonen Noble/ Wide board collectie. Het was kiezen tussen Sun Kissed en naturel. Gister 45 minuten naar Zutphen gereden in de storm omdat ze daar uitgebreid op de grond liggen in verschillende woonstijlen, wel met kunstlicht. De vrouw kon maar niet kiezen en bij een bestelling van ruim €10k is dat wel van belang :-).

De Sun Kissed past perfect in ons nieuwe interieur en lichte woning, de naturel wordt te flets.

We betalen voor de begane grond (de Hongaarse punt) €74 per m2 en voor de verdiepingen (wide board) €64 per m2. Volledig gelegd inclusief plinten en afkitten. We hebben in ons vorige huis bij deze partij de Tarkett iD Supernature Forest Oak Visgraat Soaped aangeschaft en ook laten leggen en super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 09:24
Wij zijn bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken. Daarbij moet ook een nieuwe vloer komen. We zaten te denken aan een betonlook PVC vloer, 45 m² in totaal. Als ik echter de verhalen zo lees in dit topic wordt ik toch een beetje huiverig om een PVC vloer te laten leggen. We hebben een gezin met jonge kinderen (4 jaar, 2 jaar en 2 van 5 maand) en een hond. Vanuit de keuken kun je via de schuifdeuren naar de overkapping en tuin. Dus ik vermoed dat er nog wel makkelijk zand binnenkomt. De kinderen spelen ook in deze ruimte.

Is het in ons geval dan toch beter om te kijken naar tegels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wij hadden weliswaar geen PVC, maar hout.
toch even onze ervaring specifiek voor de keuken.
Daar was alles gekrast, verkleurd, vlekkerig.

Nu weet ik niet precies hoe PVC zich zal verhouden, maar in een keuken, met zand en kinderen die straks lekker over de vloer gaan schuifelen en vanalles vanuit de tuin meebrengen (zand, steentjes, takjes, weet ik veel) zou ik sowieso voor tegels gaan.
Zeker als je voor betonlook gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:58
Helix schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:06:
Wij zijn bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken. Daarbij moet ook een nieuwe vloer komen. We zaten te denken aan een betonlook PVC vloer, 45 m² in totaal. Als ik echter de verhalen zo lees in dit topic wordt ik toch een beetje huiverig om een PVC vloer te laten leggen. We hebben een gezin met jonge kinderen (4 jaar, 2 jaar en 2 van 5 maand) en een hond. Vanuit de keuken kun je via de schuifdeuren naar de overkapping en tuin. Dus ik vermoed dat er nog wel makkelijk zand binnenkomt. De kinderen spelen ook in deze ruimte.

Is het in ons geval dan toch beter om te kijken naar tegels?
Heb zelf 1 kind (nu 3 jaar) en een hond. Regelmatig zand binnen.

Heb er 1 uit de serie Montinique visgraat en ligt er nu anderhalf jaar. https://www.montinique.nl/pvc-vloeren/visgraat

Heb alleen een aantal krassen bij onze servieskast. Die hebben we in een hoek gezet, maar laatste stukje moesten we schuiven. Op dat laatste stukje zitten wat krassen.

Verder in z'n geheel geen krassen kunnen ontdekken nog. Heb een aantal keer wel gezocht met een zaklamp, maar kan echt niets ontdekken. Ook in de keuken niet.

Ik geloof best dat er wel wat krassen in zullen zitten over een paar jaar, of wellicht over 10 jaar. En zo'n gelijmde PVC vloer haal je er niet even uit. Een plankje wellicht wel, maar niet een hele vloer.

Overigens geloof ik zeker dat een tegelvloer minder krast!

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

evleerdam schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Heb zelf 1 kind (nu 3 jaar) en een hond. Regelmatig zand binnen.

Heb er 1 uit de serie Montinique visgraat en ligt er nu anderhalf jaar. https://www.montinique.nl/pvc-vloeren/visgraat

Heb alleen een aantal krassen bij onze servieskast. Die hebben we in een hoek gezet, maar laatste stukje moesten we schuiven. Op dat laatste stukje zitten wat krassen.

Verder in z'n geheel geen krassen kunnen ontdekken nog. Heb een aantal keer wel gezocht met een zaklamp, maar kan echt niets ontdekken. Ook in de keuken niet.

Ik geloof best dat er wel wat krassen in zullen zitten over een paar jaar, of wellicht over 10 jaar. En zo'n gelijmde PVC vloer haal je er niet even uit. Een plankje wellicht wel, maar niet een hele vloer.

Overigens geloof ik zeker dat een tegelvloer minder krast!
Dat geeft hoop voor de vrager!

Ik twijfel ook nog steeds.
Tegels zijn minder krasgevoelig, maar ik zit nog steeds een beetje met die naden.

Heb je ook geen krassen waar stoelen steeds aan tafel schuiven? Of indrukken waar meubels staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rzaan schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:30:
Wij hadden weliswaar geen PVC, maar hout.
toch even onze ervaring specifiek voor de keuken.
Daar was alles gekrast, verkleurd, vlekkerig.

Nu weet ik niet precies hoe PVC zich zal verhouden, maar in een keuken, met zand en kinderen die straks lekker over de vloer gaan schuifelen en vanalles vanuit de tuin meebrengen (zand, steentjes, takjes, weet ik veel) zou ik sowieso voor tegels gaan.
Zeker als je voor betonlook gaat.
Pvc ligt nu drie jaar hier in de woning, ook in de keuken en op plekken waar de kinderen binnen komen. Krassen in onze Therdex vloer zijn er minimaal en ik moet zeggen dat ik nog nooit de boel in de onderhoudsmiddel heb gezet. Alleen gedweild met pvc reiniger. Ik ken weinig vloeren die zo ideaal zijn met kinderen als deze pvc vloer.

Ondanks dat zou ik toch erg graag een echte houten vloer hebben als de kinderen wat groter zijn. En in de keuken dan inderdaad tegels, want keuken en houten vloeren is een lastige combi.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001

Japser

Jeej!

Als je PVC vloer neemt, leg je dit dan ook onder de keuken?

Als in: we willen een nieuwe keuken plaatsen maar infrezen vloerverwarming en egaliseren zal eerst gebeuren. Zet je de keuken dan op de egaliseer laag of op de PVC vloer?

Vraag het ivm de timing van de werkzaamheden en het bepalen van de volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

PaT schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:40:
[...]

Pvc ligt nu drie jaar hier in de woning, ook in de keuken en op plekken waar de kinderen binnen komen. Krassen in onze Therdex vloer zijn er minimaal en ik moet zeggen dat ik nog nooit de boel in de onderhoudsmiddel heb gezet. Alleen gedweild met pvc reiniger. Ik ken weinig vloeren die zo ideaal zijn met kinderen als deze pvc vloer.

Ondanks dat zou ik toch erg graag een echte houten vloer hebben als de kinderen wat groter zijn. En in de keuken dan inderdaad tegels, want keuken en houten vloeren is een lastige combi.
Ik begreep van veel mensen dat je duidelijk de looppaden gaat zien, en dat er her en der echt putjes zitten en ook krassen.
Meubels verschuiven is echt lastig zonder krassen.
Allemaal van horen zeggen en hier op het forum gelezen, dus ik neem aan dat die mensen niet kletsen.

Ik heb jarenlang een Amerikaans eiken vloer in huis gehad. Over de gehele benedenverdieping, dus hal, keuken, kantoor, woonkamer, eetkamer.
De treden van de trap en dan ook nog de overloop boven.

Ik zou het niet snel meer doen.
Overal vlekken, putjes, kringen, krassen.
Onderhoud is gedoe en moet je echt doen.

Ik ga nu alleen nog maar voor PVC of tegels.
Lees graag hier mee omdat onze nieuwe vloer in ons gekochte huis pas ergens volgend jaar gelegd gaat worden.
Op de vloerverwarming en wederom door de hele benedenverdieping en ook op de overloop boven.
Trap niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Japser schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:45:

Als in: we willen een nieuwe keuken plaatsen maar infrezen vloerverwarming en egaliseren zal eerst gebeuren. Zet je de keuken dan op de egaliseer laag of op de PVC vloer?

Wij hebben het tegen de pootjes van de keuken laten leggen, daar kwam uiteraard nog een keukenplint tegenaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
Japser schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:45:

Hier helemaal onder de keuken laten leggen. Als er nog helemaal niets staat, dan lijkt me dat je beter gewoon door kan leggen en het patroon aan kan houden. Toegegeven, er moet sowieso gesneden worden vanwege water, afvoer, electriciteit en dergelijke.
Rzaan schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:23:
[...]

Dat geeft hoop voor de vrager!

Ik twijfel ook nog steeds.
Tegels zijn minder krasgevoelig, maar ik zit nog steeds een beetje met die naden.

Heb je ook geen krassen waar stoelen steeds aan tafel schuiven? Of indrukken waar meubels staan?
Heb de bank even opgetild, maar geen indrukken gezien. Ook niets onder de tafel of stoelen, maar we hebben wel overal viltjes onder zitten.

Mijn zoontje wil nog wel eens met wat dingen schuiven en spelen (of op auto's rijden die daar echt niet voor bedoeld zijn). Hou soms mn hart vast maar ziet er nog steeds strak uit.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
duimp schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:57:
iemand ervaring met het verwijderen van een bestaande pvc vloer?
gisteren 1 strook eruit gehaald met een heteluchtpistool en viel een beetje tegen.

Als ik 40 m2 zo moet doen ben ik nog een tijdje bezig :)
Zag wel dat je zo'n taptijstripper kan huren maar geen idee hoe dat gaat en of de egaline laag er dan nog netjes in ligt. Aangezien egaline niet goedkoop wil ik het wel met beleid doen.
Wij hebben dit gedaan bij iemand .. van je ondervloer blijft niets over Moest opnieuw geëgaliseerd worden

[ Voor 4% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 21-02-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
Ok duidelijk, de pvc vloer moet er toch uit en ik had gehoopt dat dit ook nog netjes zou kunnen gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 09:24
Bedankt voor de reacties. Als ik zekerheid wil moet ik voor tegels gaan, al zou PVC ook moeten voldoen (in principe), begrijp ik hieruit. Dat is ook wat een verkoper van zowel PVC als tegels mij vertelde. Ga vandaag eens informeren wat een tegelzetter vraagt per m2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

evleerdam schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:45:

Ik dacht dat de vloeren van Montinique kliklaminaat was?
Hebben jullie vloerverwarming en -koeling?

Wij waren afgelopen week bij Praxis en daar liepen we langs de PVC-vloeren-afdeling.
Een stukje meegenomen.
Met een scherpe hoek van 'n USB-stekker kon ik er wel in krassen. Maar ik ga het stukje eens in de gang leggen en dag in dag uit er overheen lopen. Kijken wat er gebeurt.
Nu denk ik niet dat het PVC van Praxis hetzelfde is als dat van Montinique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

PaT schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:40:
Is deze vloer gelijmd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rzaan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:05:
[...]

Is deze vloer gelijmd?
Ja, gelijmd en ja vloerverwarming.
Koeling komt er waarschijnlijk bij als de warmtepomp geïnstalleerd is.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Rzaan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:50:
[...]

Ik dacht dat de vloeren van Montinique kliklaminaat was?
Kijk maar op de website die ik linkte, ook gewoon plak. Inderdaad vloerverwarming en werkt perfect. Helaas geen koeling, mijn CV ketel weigert voorlopig nog te koelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik denk dat als je vloerverwarming en -koeling wil, dat PVC gelijmd moet worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Rzaan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:00:
Ik denk dat als je vloerverwarming en -koeling wil, dat PVC gelijmd moet worden, toch?
Nee hoor, click pvc kan ook op vloerverwarming, is alleen iets minder efficiënt.

Koeling kan ook. Maar mbt koeling, daar zou ik niet teveel van verwachten. Vanwege het dauwpunt en vocht kan je maar een klein beetje koelen. Dat heeft niet zozeer met de pvc te maken, maar met de vloerverwarming. Als je echt actief wilt koelen zal je een systeem moeten nemen waarbij er ook ontvochtigd wordt en dan kom je al snel uit bij airco's. Of wellicht bepaalde radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

evleerdam schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:08:
[...]

Nee hoor, click pvc kan ook op vloerverwarming, is alleen iets minder efficiënt.
Weer wat geleerd.
Ik zal eens gaan onderzoeken hoeveel minder dat is. Als ik voldoende zonnepanelen heb straks, maakt het misschien niet uit als hij harder moet werken.

Het voordeel van click-PVC lijkt me dat je een eventueel beschadigde strook eruit kunt halen en kunt vervangen, zonder echte schade later te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-04 19:39
Rzaan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:52:
[...]
Het voordeel van click-PVC lijkt me dat je een eventueel beschadigde strook eruit kunt halen en kunt vervangen, zonder echte schade later te zien.
Hmm, dat denk ik niet helemaal. Click-PVC is een soort laminaat bij mijn weten. Dus je kunt prima een strook vervangen, maar als dat middenin de kamer is moet alles er wel eerst uit omdat het allemaal aan elkaar vast zit geklikt. Bij plak-PVC kunnen ze met zo'n warmtepistool (veredelde föhn) de lijm week maken, die strook er uit trekken, en weer een nieuwe terugplaatsen. Bij oplevering waren er 2 beschadigd hier, en dat hebben ze op die manier in een kwartier weten te vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door lizard87 op 05-03-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

lizard87 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Hmm, dat denk ik niet helemaal. Click-PVC is een soort laminaat bij mijn weten. Dus je kunt prima een strook vervangen, maar als dat middenin de kamer is moet alles er wel eerst uit omdat het allemaal aan elkaar vast zit geklikt. Bij plak-PVC kunnen ze met zo'n warmtepistool (veredelde föhn) de lijm week maken, die strook er uit trekken, en weer een nieuwe terugplaatsen. Bij oplevering waren er 2 beschadigd hier, en dat hebben ze op die manier in een kwartier weten te vervangen.
Dat is wel tof.
Ik las ergens dat het loshalen van plak-PVC een $(#^*@ -klus was.
Maar als ik het zo lees, valt dit dus wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-04 19:39
Rzaan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:10:
[...]

Dat is wel tof.
Ik las ergens dat het loshalen van plak-PVC een $(#^*@ -klus was.
Maar als ik het zo lees, valt dit dus wel mee?
Als je niet zo'n hittepistool hebt lijkt het me zeker een $(#^*@ -klus! Weet ook niet of ik het zelf zou doen, maar ik heb het gereedschap ook niet. Click-PVC kun je helemaal zelf herstellen en is in die zin dus makkelijker, maar zul je net zien dat je de halve verdieping lost moet klikken voordat je er bij kunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
  • Laatst online: 28-04 21:49
Mokum80 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 08:29:
[...]

Ik heb via een vloerenzaak stalen opgestuurd gekregen. Ik ga voor de Ambiant VT wonen herringbone natural.
Is jouw vloer toevallig al gelegd? Kan je wat foto’s delen? Wij gaan waarschijnlijk ook voor dit type en zijn erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik ga kneiterhard op zoek naar een kneiterharde PVC vloer die niet krast.
Had er eerst niet zo'n vertrouwen in, maar heb er nu een paar gezien die niet zo snel krassen als ik gedacht had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Rzaan schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:22:
Had er eerst niet zo'n vertrouwen in, maar heb er nu een paar gezien die niet zo snel krassen als ik gedacht had.
ik heb therdex liggen en krast niet.. heb honden ;) en stoelen met wieltjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grassmoon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:01
Rzaan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:52:
[...]
En de klikstroken zijn best kwetsbaar. Bij het leggen van de vloer bij mij heb ik een stuk moeten loshalen omdat het niet goed ging, hierbij zijn wat stukjes afgebroken en werd het nog spannend of ik genoeg pakken had voor het de hele vloer.

Dit ging wel echt om budget PVC.

[ Voor 3% gewijzigd door grassmoon op 09-03-2022 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Krast niet is onzin. Uiteindelijk krast alles, zolang er maar een harder materiaal bovenop de kans krijgt z'n werkt te doen.

En wat dat betreft ook aan @Rzaan: een keiharde pvc vloer is een utopie. Pvc is een zacht materiaal, zachter dan laminaat en zal dus altijd sneller krassen. Het zijn ook niet zozeer de wieltjes die hierboven benoemd worden, maar juist wat er tussen die wieltjes en pvc vloer terecht kan komen: zand bijvoorbeeld.

Heel simpel: als je een sleutel pakt, kan je pvc redelijk makkelijk bekrassen. Alleen... pvc krijgt in eerste instantie (tenzij je het echt bont maakt) oppervlaktekrassen die je ook deels weer weg kan werken omdat de PU toplaag vaak wel redelijk dik is, dan poets je feitelijk de rafeltjes weg en zie je er op een normale afstand niks meer van. Pak een pvc-strook maar eens vast: die zijn makkelijk te buigen, die flexibiliteit zit in het zachte materiaal waarvan pvc-stroken gemaakt zijn.

Neemt niet weg dat de meeste pvc-vloeren aardig wat kunnen hebben, maar als je écht krasbestendigheid zoekt, dan moet je niet voor pvc gaan. Vergelijk het maar met gietvloeren die ook bij bedrijven en magazijnen gebruikt worden: die krassen zelfs als de vleet, maar bij die vloeren wordt dat als normale slijtage gezien en hoort het bij de look/het gebruik. Zo erg is het met pvc vloeren niet, maar het is ook zeker niet zo krasbestendig als tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mevrouwKees_1 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Hoe lang heb je het al liggen?
Want er staat me iets van bij dat jullie pas in het nieuwe huis zijn getrokken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Rzaan schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:46:
[...]

Hoe lang heb je het al liggen?
Want er staat me iets van bij dat jullie pas in het nieuwe huis zijn getrokken, toch?
Maand bijna 2 nu In die periode is er al best veel gebeurd in huis en op die vloer. We hebben stoelen met wieltjes bij eettafel en niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
MooDyBLueS schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Krast niet is onzin. Uiteindelijk krast alles, zolang er maar een harder materiaal bovenop de kans krijgt z'n werkt te doen.

En wat dat betreft ook aan @Rzaan: een keiharde pvc vloer is een utopie. Pvc is een zacht materiaal, zachter dan laminaat en zal dus altijd sneller krassen. Het zijn ook niet zozeer de wieltjes die hierboven benoemd worden, maar juist wat er tussen die wieltjes en pvc vloer terecht kan komen: zand bijvoorbeeld
Eens. Maar wij hebben voorheen laminaat gehad. Dat kraste vanaf dag 1 (Balterio). Daarna een dure vinyl vloer. Die kraste mondjesmaat en deze vloer lijkt stuk minder gevoelig te zijn. Nooit krassen zal idd utopie zijn. Overigens vonden wij onze stenen vloeren ook niet kras vrij. Die zijn ook op bepaalde manier kwetsbaar.

Geen 1 vloer is onverwoestbaar en blijft 100% mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:11
Hey allemaal,

Iemand toevallig de MFlor Parva Broad Leaf Dark Sycamore 40813 liggen en die zijn evaringen wilt delen?

https://mflor.com/nl/coll...-leaf-nl/dark-sycamore-3/

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:45
Rzaan schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:22:
Ik ben hetzelfde aan het doen.
Heb net gelezen dat een toplaag van 0.7mm het beste is en dat 0.55mm het meest gangbaar is voor een woonkamer. Maar kijk ook vooral hier naar dimensiestabiliteit, schoteling en restindruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
laminaatxxl komt as. vrijdag bij ons egaliseren (5/7mm).

Ze willen dat het vanaf morgen op de beneden verdieping een constante temperatuur van 20 graden is maar we mogen onze vloer verwarming hier natuurlijk niet voor gebruiken.
Hebben jullie enig idee hoeveel en wat voor heaters we hier het best kunnen gebruiken. Het gaat om heel de beneden verdieping (woonkamer/keuken + gang) van 60m2.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10

Wvr

ebborazor schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:46:

Ze willen dat het vanaf morgen op de beneden verdieping een constante temperatuur van 20 graden is maar we mogen onze vloer verwarming hier natuurlijk niet voor gebruiken.
Hebben jullie enig idee hoeveel en wat voor heaters we hier het best kunnen gebruiken. Het gaat om heel de beneden verdieping (woonkamer/keuken + gang) van 60m2.

Alvast bedankt!
dat kan je volgens mij doen met een verwarmings kanon cq heete lucht kanon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ebborazor schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:46:

Alvast bedankt!
Wat een onzin. Hier is simpelweg gezegd: zet je vloerverwarming op 17 graden (we woonden er immers toch nog niet) en zo bleef het ook staan tijdens het egaliseren én het leggen.

Ik heb nog gevraagd of het kwaad kan dat hij wellicht net op het moment dat zij komen (want in de ochtend, dus wat frisser dan overdag) gaat stoken, maar dat was geen enkel probleem werd mij toegezegd. En inmiddels ruim 1,5 jaar verder ligt onze Therdex herringbone er nog perfect in. Niks op aan te merken. Na het leggen werd gezegd: je mag gelijk stoken, maar hou het de eerste week even beperkt, dus niet gelijk 25 graden stoken. Was ik sowieso al niet van plan, 20 graden staat de vloerverwarming bij ons op en verwarmt dan 110m2 beneden. Na het leggen heeft hij 3 dagen op 18 graden gestaan, daarna zijn we in het weekend gaan verhuizen en sindsdien op 20 graden overdag en 19 graden 's nachts gestaan.

Ik zou dus lekker je vloerverwarming de dag ervoor al aanzetten. En als je je echt zorgen maakt, zet hem dan juist op 21 graden de avond/nacht voordat ze komen en zorg ervoor dat hij pakweg 6-8 uur (nattevingerwerk) voordat ze komen naar 20 graden gezet wordt zodat hij eigenlijk de temperatuur al heeft en alleen nog sporadisch hoeft bij te warmen. Dan vermijd je sowieso dat hij ineens vanuit wellicht een koude ruimte flink moet stoken, want dan zit er veel meer warmte in je vloer zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panoleon
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2022
Hoi,

PVC is echt de bom. We hebben recentelijk PVC laten leggen. Kijk wel goed naar kwaliteit. Ook hier geldt:
1) goedkoop is duurkoop.
2) Keramische hout tegels zijn nog mooier, maar ook een stuk prijziger en moeilijker te vervangen.
3) Gebruik de juiste lijm. Als er een pvc plaat vervangen moet worden kan dat heel makkelijk met een föne.
4) Het is niet zo warm als hout, maar warmer als laminaat.
5) Overweeg vloerverwarming! voor 3000 meer heb je vaak al vloerverwarming en dat is ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MooDyBLueS schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:18:
[...]

Wat een onzin. Hier is simpelweg gezegd: zet je vloerverwarming op 17 graden (we woonden er immers toch nog niet) en zo bleef het ook staan tijdens het egaliseren én het leggen.

[...]
Da's wel erg weinig ;)

Het gaat hier om de aanvoertemperatuur van de CV, deze dient rond de 40 graden te zijn (max 45).

De maximale temperatuur van de cement dekvloer mag de 32 C niet overschrijden.
De oppervlakte temperatuur van de PVC-vloer mag de 28 C niet overschrijden.

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 06-04-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:30:
[...]

Da's wel erg weinig ;)

Het gaat hier om de aanvoertemperatuur van de CV, deze dient rond de 40 graden te zijn (max 45).

De maximale temperatuur van de cement dekvloer mag de 32 C niet overschrijden.
De oppervlakte temperatuur van de PVC-vloer mag de 28 C niet overschrijden.
Ook dat is onzin dus. Dat zijn de theoretische en dus zeer veilige maximum temperaturen die de fabrikanten hanteren.

Overigens is die 17/20 graden waar ik het over had de kamertemperatuur. Geen idee wat de oppervlakte temperatuur zou zijn geweest, maar onze legger (een groot gerenomeerd bedrijf met veel goede reviews) gaf gewoon garantie en zoals gezegd ligt het na 1,5 jaar nog perfect erin. En dat dus met een aanvoertemp van 45.

Doe ermee wat je wilt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Je doet wel alles af als onzin @MooDyBLueS ...

Ik zou zeggen; doe er zelf mee wat je wilt ;) Maar de kamertemperatuur zegt bijzonder weinig.

Als je goed gelezen had dan had je gezien dat 45 graden aanvoertemperatuur inderdaad kan, al is het wel de max. De aanvoertemperatuur staat echter vaak standaard op 80 graden (wat voor radiatoren nog wel prima is), dus vandaar dat ik dat opmerkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jekel123
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-01-2023
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop hier de laatste bevestigingen te vinden, voordat we definitief onze vloeren willen bestellen.

Ook wij zijn al een tijd opzoek naar een mooi pvc visgraat vloer. De opleverdatum van ons nieuwbouwhuis nadert, zodoende zijn we al wat zaken afgeweest de afgelopen tijd. We hebben een hele mooie pvc visgraat vloer gezien van hebeta. Heel mat afgewerkt, rustig en mooie register embossing. De desbetreffende vloer hebben we in een winkel op groot oppervlak gezien, echt prachtig. Dit was echt de enige winkel, waar we echt een goed beeld kregen, doordat de vloer op groot oppervlak ligt. Je zou dus denken: keuze gemaakt. Helaas niet 😂

We zijn toch al een hele lange tijd in dubio. De kleur bestaat namelijk in twee maatvoeringen, een walvisgraat de 77846 (75x15) of een normale visgraat H-64 (60x15). We hebben beneden een oppervlakte van 75m2, dus opzich vrij ruim. Wat zouden jullie doen? Hebben hier mensen voor hetzelfde dilemma gestaan? Iemand die toevallig deze vloer heeft liggen en ook wat meer kan vertellen over de kwaliteit. Ik heb echt heel wat winkels en borden gezien de afgelopen tijd, maar deze vonden wij toch echt het mooist en ook qua kwaliteit er het mooist uit zien.

We zouden €6000 kwijt zijn voor 75m2. Prijs is voor vloer, leggen, egaliseren, primeren, schuren, al het materiaal, hoge plinten, kit, profielen en een droog-en schoonloopmat. Wij vonden het een goede prijs. Hebben duurdere prijzen voorbij zien komen, maar ook goedkoper. Wat vinden jullie van deze prijs? Ben zo bang dat goedkoop duurkoop is. Vrienden van ons hebben door een bedrijf in kampen laten leggen. Zij hebben ontzettend veel problemen met hun vloer, gezien het desbetreffende bedrijf verkeerde primer en egaline had gebruikt.
Ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Welke vloer is het?
De tekening kan namelijk nog wel wat uitmaken wat mooier is.

In welke winkel had je ze gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:17
Jekel123 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:26:
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop hier de laatste bevestigingen te vinden, voordat we definitief onze vloeren willen bestellen.

Ook wij zijn al een tijd opzoek naar een mooi pvc vloer. De opleverdatum van ons nieuwbouwhuis nadert, zodoende zijn we al veel zaken af geweest de afgelopen tijd. We hebben een hele mooie pvc visgraat vloer gezien van hebeta. Heel mat afgewerkt, rustig en mooie register embossing. De desbetreffende vloer hebben we in een winkel op groot oppervlak gezien, echt prachtig. Dit was echt de enige winkel, waar we echt een goed beeld kregen, doordat de vloer op groot oppervlak ligt. Je zou dus denken: keuze gemaakt. Helaas niet 😂

We zijn toch al een hele lange tijd in dubio. De kleur bestaat namelijk in twee maatvoeringen, een walvisgraat de 77846 (75x15) of een normale visgraat H-64 (60x15). We hebben beneden een oppervlakte van 75m2, dus opzich vrij ruim. Wat zouden jullie doen? Hebben hier mensen voor hetzelfde dilemma gestaan? Iemand die toevallig deze vloer heeft liggen en ook wat meer kan vertellen over de kwaliteit. Ik heb echt heel winkel en borden gezien, maar deze vonden wij toch echt het mooist en ook qua kwaliteit er het mooist uit zien.

We zouden €6000 kwijt zijn voor 75m2. Prijs is voor vloer, leggen, egaliseren, primeren, schuren, al het materiaal, hoge plinten, kit, profielen en een droog-en schoonloopmat. Wij vonden het een goede prijs. Hebben duurdere prijzen voorbij zien komen, maar ook goedkoper. Wat vinden jullie van deze prijs? Ben zo bang dat goedkoop duurkoop is. Vrienden van ons hebben door een bedrijf in kampen laten leggen. Zij hebben ontzettend veel problemen met hun vloer, gezien het desbetreffende bedrijf verkeerde primer en egaline had gebruikt.
Ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Alvast bedankt!
Uiteindelijk heb je met walvisgraat minder punten en daarmee wordt de vloer iets rustiger. Als dat is wat je wilt moet je daarvoor gaan, anders de visgraat. En ik denk dat je uiteindelijk daarin niet een echt verkeerde keuze kunt maken, het is een smaakdingetje.

Vwb de offerte. Hoe zijn de reviews van de leverancier icm de legservice? Ik vind 80 per m2 all-in prijs incl plinten niet perse heel duur en best een mooie prijs. Maar het valt of staat wel met de kwaliteit van de legservice
Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste