PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste
Acties:

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-04 18:53
Onlangs heb ik een huis gekocht waar al een plak pvc vloer in ligt. Deze vloer ziet er nog goed uit maar vindt ik te donker.

Iemand ervaring met het verwijderen van een gelijmde pvc vloer?

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-04 22:07
We willen in ons te bouwen woning ook een pvc vloer. Nu lees ik dat lijm pvc dan wel handiger is ivm vloerverwarming.

De aannemer wilt weten hoe dik te vloer wordt. Maar als ik het zo op internet lees dan moet ik uitgaan van zo'n 2 a 3 mm. Klopt dat ?

Kan me ook niet voorstellen dat het op de millimeter nauwkeurig komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lin83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-11-2020
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een pvc vloer. Hout vinden we ook mooier,maar heeft veel meer onderhoud.

Nu viel het ons op de een pvc vloer erg veel glimt als je het bij daglicht neerlegd.
Zijn daar meer ervaringen mee, zoniet welk merk hebben juliie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@vortexnl1982 Nou, onze Therdex vloer (dry back) is van zichzelf al 2,5mm dik. Met egaliseren erbij blijf je niet binnen de 3mm, ik gok zelf op 4-5mm. Maar kan me inderdaad ook niet voorstellen dat dit veel uitmaakt. Aangezien je aannemer noemt, verwacht ik dat die dat vraagt i.v.m. de deuren. Die moeten namelijk een bepaalde ruimte eronder hebben voor de doorstroming van lucht t.b.v. mechanische ventilatie.

@Lin83 Dat verschilt per merk is onze ervaring. Ambiant vonden wij bijvoorbeeld erg glimmen, maar Therdex en mFlor veel minder. Wij hebben uiteindelijk Therdex gekozen.

[ Voor 55% gewijzigd door MooDyBLueS op 20-09-2020 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lin83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-11-2020
MooDyBLueS schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:09:
@vortexnl1982 Nou, onze Therdex vloer (dry back) is van zichzelf al 2,5mm dik. Met egaliseren erbij blijf je niet binnen de 3mm, ik gok zelf op 4-5mm. Maar kan me inderdaad ook niet voorstellen dat dit veel uitmaakt. Aangezien je aannemer noemt, verwacht ik dat die dat vraagt i.v.m. de deuren. Die moeten namelijk een bepaalde ruimte eronder hebben voor de doorstroming van lucht t.b.v. mechanische ventilatie.

@Lin83 Dat verschilt per merk is onze ervaring. Ambiant vonden wij bijvoorbeeld erg glimmen, maar Therdex en mFlor veel minder. Wij hebben uiteindelijk Therdex gekozen.
Bedankt. Wij hadden inderdaad ook een ambiance vloer bekeken. Dan gaan we eens naar de andere twee kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:12
Lin83 schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:50:
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een pvc vloer. Hout vinden we ook mooier,maar heeft veel meer onderhoud.

Nu viel het ons op de een pvc vloer erg veel glimt als je het bij daglicht neerlegd.
Hier ook een nagenoeg niet glimmende PVC vloer liggen van Bodiax.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Lin83 schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:50:

Wat bij een pvc vloer ook meespeelt is waarmee je hem schoonmaakt. Wij hebben een Therdex vloer en ik vond hem steeds lelijker worden omdat hij zo begon te glimmen. Nu bleek dat door de allesreiniger in het dweilwater te komen.

Sinds kort maakt ik schoon met een specialer pvc cleaner en sindsdien blijft de vloer mooi mat.

Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft plastic en dat zal nooit dezelfde ervaring als echt hout geven.

Voor ons is dit nu de meest praktische oplossing met 2 kleine kinderen. Avondeten komt net zoveel op de grond als in de mond bij hen en dan is een houten vloer echt een ramp.
Als de pvc vloer aan vervanging toe is komt er wel weer een echte houten vloer in.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
PaT schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:31:
[...]

Wat bij een pvc vloer ook meespeelt is waarmee je hem schoonmaakt. Wij hebben een Therdex vloer en ik vond hem steeds lelijker worden omdat hij zo begon te glimmen. Nu bleek dat door de allesreiniger in het dweilwater te komen.

Sinds kort maakt ik schoon met een specialer pvc cleaner en sindsdien blijft de vloer mooi mat.

Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft plastic en dat zal nooit dezelfde ervaring als echt hout geven.

Voor ons is dit nu de meest praktische oplossing met 2 kleine kinderen. Avondeten komt net zoveel op de grond als in de mond bij hen en dan is een houten vloer echt een ramp.
Als de pvc vloer aan vervanging toe is komt er wel weer een echte houten vloer in.
Goede tip! Wij hebben gekozen voor Knulst Vloeren in Nunspeet die over een maand de vloer in onze nieuwe woning gaat leggen, Therdex 7004 herringbone.

Zij hebben op de opdracht al een fles pvc cleaner erbij gezet en wordt door hun dus alvast meegeleverd. Verder kregen we al tips als: pvc kan tegen water, maar laat er geen water op staan, neem het gelijk af wanneer je het ziet liggen.

Goed om te horen verder, want onze situatie is identiek: 2 kleine kinderen en de oudste heeft inmiddels wel door dat eten in je mond hoort en niet op de grond, maar voordat de kleinste dezelfde leeftijd heeft bereikt zijn we nog 3 jaar verder. En dan nog... het blijven kinderen.

Persoonlijk zou ik een echte houten vloer überhaupt niet meer nemen want het enige voordeel is dat het er mooi uitziet. Verder vereist het best wel wat onderhoud, je moet vloeibare substanties direct met een doekje wegnemen en het is verre van efficiënt i.c.m. vloerverwarming. Eigenlijk dus de duurste en misschien ook wel de moeilijkste vloer in meerdere opzichten.

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Gister mijn Coretec forrest klik pvc binnen gekregen. Paar plankjes neergelegd en het ziet er erg netjes uit.
Over een paar weten zelf gaan leggen, lijkt me een leuke maar wel secure klus. Ik heb op youtube het filmpje van coretec zelf gekeken en dat ziet er redelijk logisch uit.
Iemand hier nog wat extra tips?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-04 13:16
Ik had zelf vrij stevig klik pvc. Ik begon vrolijk (en conform instructie) met alles te snijden maar ben na een tijdje toch geswitcht naar de decoupeerzaag voor als ik meer dan 1 lijn moest snijden. Dat werkte toch een stuk sneller.

[ Voor 9% gewijzigd door coazter op 24-09-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:46

Toppe

Oké ✅

Wij willen dinsdag gaan kijken naar een PVC vloer en nu ben ik vooral benieuwd of iemand iets nuttigs kan vertellen over de kosten voor het leggen?

Het betreft een nieuwbouw woning, vloer is dus glad maar niet geëgaliseerd. Voorkeur gaat uit naar visgraat.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-10-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MooDyBLueS schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:28:
@Toppe Reken op zo'n € 80-90 per m2 als totaalprijs incl. leggen excl. egaliseren, in dit geval Therdex. Met band (en bies) is iets duurder per m2.

Wij schrokken in eerste instantie, maar visgraat is echt zeer arbeidsintensief en vereist nauwkeurig werken. Wij hebben 100m2 voor de benedenverdieping (boven ligt nagenoeg nieuw laminaat) en daar verwachten ze 4-4,5 dag mee bezig te zijn (inclusief 1 dag egaliseren). Dus 3-3,5 dag puur voor het leggen van 100m2 visgraat, waarvan 60m2 met band, wat ook weer meer tijd kost.

Zo is ons verteld dat ze vanuit het midden van de kamer uitmeten en uittekenen naar de randen toe en dat moet allemaal precies uitkomen, ze willen niet een klein strookje van een paar cm nog "eraan moeten plakken", daar wordt in het hele huis rekening mee gehouden.
Die prijs valt ons niet tegen. Had nu €100 per m2 gerekend voor tegels.

Zijn er nog speciale dingen waar we rekening mee moeten houden, of op moeten letten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-10-2020 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:09
Heb op de eerste verdieping visgraat PVC.
De Ambiant Spigato.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rKEgZIK.jpg

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MooDyBLueS schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:46:
Dat klinkt goed. Ter info: onze totaalprijs is nu € 9500 geworden voor 100m2 incl. 2x egaliseren (er ligt al een bestaande tegelvloer) en ook 50m1 nieuwe plint die zij aanbrengen. Dus €95/m2 incl. alles. Egaliseren zelf is niet al te duur namelijk.

Op letten ligt eraan waar je op doelt. Qua vloer zou ik goed rondkijken wat jullie mooi vinden en dan bedoel ik niet puur patroon/kleur. Sommige merken zoals Therdex hebben registered embossed, mFlor heeft dat bijvoorbeeld niet. Registered embossed betekent dat het reliëf in de PU toplaag volledig het patroon eronder volgt, de 'houtnerven' dus. Dat ziet er natuurlijker uit, al moet ik toegeven dat je het op een groot oppervlak niet of nauwelijks ziet. Kijk je echter dichtbij dan valt het zeker op als je het eenmaal gezien hebt. En wij hadden zoiets van: you can't unsee what you've already seen. mFlor viel voor ons daarom af.

Ander ding is de PU toplaag qua glans. Meeste merken (in onze ervaring) hebben een prettige matte afwerking maar sommige merken glimmen meer. Ben even kwijt hoe de winkel heette, maar bij een soort vloerloods in de kop van Flevoland hadden ze echt zo'n beetje elk merk in zowel stalen als grote oppervlakken gelegd in de loods. Een daarvan viel direct in negatieve zin op, terwijl het verder een erg mooie vloer was: Ambiant. Deze glimde enorm in zonlicht. Zo erg dat je onder de 'juiste' hoek niks anders zag dan een groot glimmend oppervlak. Bij Therdex en mFlor (o.a.) zag je juist de emboss reflecteren en de rest mooi mat zijn.

Verder... visgraat kan in click en dryback (gelijmd), maar ons is continu geadviseerd om voor dryback te gaan. Dit is duurder om te leggen, maar ligt volledig vast, net als een tegelvloer. En bij een beschadiging kan een strook eruit geföhnd worden en een nieuwe erin gelijmd worden zonder dat de halve vloer eruit geklikt moet worden. Dat was ons met 2 jonge kinderen ook veel waard. Want eerlijk is eerlijk: pvc loopt heerlijk, voelt enigszins zacht aan (net als laminaat eigenlijk) maar kan niet al te best tegen een mes wat valt bijv. Dus dan is dit een fijne wetenschap.
Hoe zit het qua beschadigingen dan met bijvoorbeeld stoelpoten? Wij hebben nu een ‘zware’ kwaliteit laminaat vloer liggen en die ziet er toch aardig gehavend uit moet ik toegeven... vooral veel krassen.

Dit is ook wel de enigste angst wat betreft een PVC vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rivanov schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:50:
Heb op de eerste verdieping visgraat PVC.
De Ambiant Spigato.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit en is leuk geprijsd. Deze gaat op het lijstje.

Dinsdag willen we gaan kijken bij Huitema Drachten, claimen de grootste voorraad te hebben van het noorden dus ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gozert79
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
Anoniem: 1215674 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:31:
Nu twee maanden een PVC vloer van floorify in onze nieuwbouwwoning en helaas al een hoop krassen, veelal door zand en kleine kids die met (loop)fietsjes bezig zijn (twee jonge kids). Het is een prachtig product, warm aan de voeten en voor vloerverwarming ideaal, ook is het goed gelegd (klik), maar die krasvastheid- belofte is onzin en baal daar heel erg van 😕 - ik vraag me zo af of we wel de kwaliteit pvc hebben gekregen die ons is beloofd, want veel reacties hier kennen helemaal geen kras-problemen, maar ja is dat te controleren?
Wij leven inmiddels ruim 1 jaar op een floorify click pvc vloer. De vloer ligt in de hele woning (160 m2). Deze vloer zit ook al vol met krassen ondanks dat we altijd maatregelen hebben genomen om krassen te voorkomen (vanaf het begin nieuwe glijders onder alle stoelen, schoenen uit bij de deur, gemiddeld twee keer per week de vloer schoonmaken etc). In onze vorige woning hebben we drie jaar op een gelijmde pvc vloer van LG geleefd. De enkele keer dat we daar een kras in maakten konden we die makkelijk wegwerken door met een natte vinger over de kras te wrijven. Net zoals AbbyRoad denk ik niet dat wij de kwaiteit gekregen hebben die beloofd is. Ik heb nog een aantal planken liggen die ik wil aanbieden voor een test van de kwaliteit van de toplaag bij een onafhankelijke partij. Ik ben benieuwd of andere eigenaren van een floorify vloer die vergelijkbare problemen ervaren zich hierbij aan willen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 01:04
Wat is nou het voordeel van PVC t.o.v. laminaat? We hebben het al gehad over geluid (loopgeluiden bij PVC zijn minder in de kamer zelf; het vermindert echter niet de geluidsoverlast voor onderburen, in tegendeel zelfs, althans bij dryback).

PVC geleidt ietsje beter bij vloerverwarming, dat is wel een voordeel. Maar verder?

Een nadeel is dus in ieder geval dat het meer krast. Ik vraag me eigenlijk af waarom ze op PVC niet net zo'n harde toplaag kunnen maken als op laminaat. Heeft misschien te maken met het uitzetten van het materiaal?

@GodDamage @Toppe @Anoniem: 1215674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
In dit kader heb ik ook nog een vraag, wij krijgen in onze nieuwe woning vloerverwarming. Nu staat bij laminaat vaak dat dit ook geschikt is voor vloerverwarming, maar is pvc nu veel geschikter of valt het verschil mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TimoDimo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:42:
Wat is nou het voordeel van PVC t.o.v. laminaat? We hebben het al gehad over geluid (loopgeluiden bij PVC zijn minder in de kamer zelf; het vermindert echter niet de geluidsoverlast voor onderburen, in tegendeel zelfs, althans bij dryback).

PVC geleidt ietsje beter bij vloerverwarming, dat is wel een voordeel. Maar verder?

Een nadeel is dus in ieder geval dat het meer krast. Ik vraag me eigenlijk af waarom ze op PVC niet net zo'n harde toplaag kunnen maken als op laminaat. Heeft misschien te maken met het uitzetten van het materiaal?

@GodDamage @Toppe @Anoniem: 1215674
Voor de eerste verdieping kiezen we bewust voor laminaat, kan ik zelf leggen en is voordeliger dan PVC.

Op de begaande grond twijfelen we nog over wat we willen. Laminaat valt af omdat een beschadiging snel gemaakt is. Daarbij is het niet waterdicht en niet krasvast.

PVC is waterdicht en ik moet gaan kijken in hoe verre het kras en schade gevoelig is.

Dan zitten we ook nog te kijken naar tegels: Waterdicht, krasvast en redelijk ongevoelig voor schades.

Wij hebben een budget van €100 m2 voor de begaande grond, dit is een all-in prijs dus ook de afwerking met plinten en kit. Ik heb geen idee of het haalbaar is of niet, anders moeten we keuzes gaan maken.
Gijsje22 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:49:
In dit kader heb ik ook nog een vraag, wij krijgen in onze nieuwe woning vloerverwarming. Nu staat bij laminaat vaak dat dit ook geschikt is voor vloerverwarming, maar is pvc nu veel geschikter of valt het verschil mee?
De afstand van je vloerverwarming tot de bovenlaag van je vloer is bij PVC veel kleiner. Daarbij wordt er bij laminaat een ondervloer gebruikt die vaak ook nog een isolerende werking heeft. Niet altijd even handig.

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 10-10-2020 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
@Toppe bedankt voor je reactie. Dat volg ik idd nog :). Ben vooral benieuwd of het in de praktijk nu heel uitmaakt of dat het vooral een theoretisch verschil is. (Zeker met bijvoorbeeld een heat-foil ondervloer bij laminaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimoDimo
@Gijsje22 Bij dryback is er wel een verschil, bij klik-PVC niet. Klik-PVC is mogelijk zelfs slechter geleidend omdat er vaak een ingebouwde ondervloer onder zit van kurk. Egaline daarentegen geleidt en sluit natuurlijk goed aan en het dunne laagje PVC wordt er direct opgelijmd.

Wat wel zo is: een egalinelaag is meestal wat dikker dan laminaat+ondervloer, dus dat doet het voordeel voor dryback-PVC weer ietsje teniet.

Verder maakt het volgens mij ook allemaal niet zo heel veel uit. Verwarmen doet het toch wel, al kan het iets langer duren voor de warmte er doorheen komt bij laminaat. Het is niet zo dat je minder warmteopbrengst of -rendement hebt of zo bij laminaat. Je kunt ook massief hout gebruiken met vloerverwarming. Dat geleidt nog minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Weet iemand waarom PVC niet zo'n harde toplaag heeft en dus krasgevoeliger is dan laminaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@TimoDimo egaline dikker dan ondervloer en laminaat? Dan ga je al richting de 8mm. Egaline is vaak 1-2mm en een pvc vloer 2,5mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Toppe schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:31:
@TimoDimo egaline dikker dan ondervloer en laminaat? Dan ga je al richting de 8mm. Egaline is vaak 1-2mm en een pvc vloer 2,5mm...
Ik dacht dat het minimaal wel zo'n halve cm moest. Maar als dat niet zo is heb ik het mis. :P Lijkt me wel een moeilijk werkje, een laagje aanbrengen van 1 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TimoDimo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Ik dacht dat het minimaal wel zo'n halve cm moest. Maar als dat niet zo is heb ik het mis. :P Lijkt me wel een moeilijk werkje, een laagje aanbrengen van 1 mm.
Het is erg dun en vloeit van zichzelf al mooi uit. Het wordt vooral gebruikt om kleine oneffenheden mee te doen verdwijnen.

Dat is weer een groot nadeel van PVC: je ondervloer moet ontzettend glad en straks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
TimoDimo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:27:
Verder maakt het volgens mij ook allemaal niet zo heel veel uit. Verwarmen doet het toch wel, al kan het iets langer duren voor de warmte er doorheen komt bij laminaat. Het is niet zo dat je minder warmteopbrengst of -rendement hebt of zo bij laminaat.
Nieuwbouwwoningen worden vaak verwarmd met een warmtepomp. En bij laminaat heb je bij gelijke warmteafgifte een hogere watertemperatuur nodig dan bij vast verlijmd PVC, wat bij een warmtepomp ten koste gaat van het rendement.
Jouw stelling gaat alleen op als je woning wordt verwarmd op gas of stadsverwarming.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Andrehj schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Nieuwbouwwoningen worden vaak verwarmd met een warmtepomp. En bij laminaat heb je bij gelijke warmteafgifte een hogere watertemperatuur nodig dan bij vast verlijmd PVC, wat bij een warmtepomp ten koste gaat van het rendement.
Jouw stelling gaat alleen op als je woning wordt verwarmd op gas of stadsverwarming.
Als de temperatuur echt hoger moet zijn om het vermogen te halen om het huis te verwarmen en je hebt een warmtepomp dan heb je gelijk. Maar laminaat van 8mm zal toch wel genoeg geleiding/afgifte hebben zodat dat niet nodig is?

Hier heb je een laminaatfabrikant die zegt dat de oppervlakte van het laminaat maximaal 27 graden C mag zijn:

https://dam.bintg.com/bro...b3-4d1d-a5f5-c822857776a4

Dan is de aanvoer temperatuur misschien vijf graden hoger en zit je nog steeds op lage temperatuurverwarming met optimale COP. Dus is het geen probleem, aangenomen dat 27 graden voldoende is voor je afgiftevermogen. (Is dit zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
TimoDimo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:05:
[...]

Als de temperatuur echt hoger moet zijn om het vermogen te halen om het huis te verwarmen en je hebt een warmtepomp dan heb je gelijk. Maar laminaat van 8mm zal toch wel genoeg geleiding/afgifte hebben zodat dat niet nodig is?

Hier heb je een laminaatfabrikant die zegt dat de oppervlakte van het laminaat maximaal 27 graden C mag zijn:

https://dam.bintg.com/bro...b3-4d1d-a5f5-c822857776a4

Dan is de aanvoer temperatuur misschien vijf graden hoger en zit je nog steeds op lage temperatuurverwarming met optimale COP. Dus is het geen probleem, aangenomen dat 27 graden voldoende is voor je afgiftevermogen. (Is dit zo?)
Nee. Je snapt het niet. De COP van een warmtepomp wordt lager naarmate het water wat ie moet maken warmer is. Dus als je door dat laminaat op isolerende ondervloer water van 30 graden nodig hebt in plaats van water van 25 graden, dan zorgt dit voor een slechter rendement van je warmtepomp.
En om aan te geven hoeveel dit is: Bij mijn Mitsubishi warmtepomp op nominaal vermogen bij 2 graden buitentemperatuur daalt de COP van 4.08 (bij 25° water) naar ca 3.74 (bij 30° water). Oftewel een verlies van 9%.
Het vermogen zal gelijk blijven (immers, het warmteverlies van je huis verandert niet).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Andrehj schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Nee. Je snapt het niet. De COP van een warmtepomp wordt lager naarmate het water wat ie moet maken warmer is. Dus als je door dat laminaat op isolerende ondervloer water van 30 graden nodig hebt in plaats van water van 25 graden, dan zorgt dit voor een slechter rendement van je warmtepomp.
En om aan te geven hoeveel dit is: Bij mijn Mitsubishi warmtepomp op nominaal vermogen bij 2 graden buitentemperatuur daalt de COP van 4.08 (bij 25° water) naar ca 3.74 (bij 30° water). Oftewel een verlies van 9%.
Het vermogen zal gelijk blijven (immers, het warmteverlies van je huis verandert niet).
Nou, ik snap het wel, maar ik wist niet dat het verschil tussen die paar graden zoveel uitmaakt. Ik dacht dat de COP pas erg inzakt bij de hoge temperaturen.

Dus inderdaad, meer afgiftevermogen is altijd beter. Hang dan gewoon overal ventilatorconvectoren aan je plafond, voor extra afgifte. Kun je nog serieus mee koelen ook. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik krijg net een aanbieding van €59,50 per vierkante meter inclusief vloer en één keer egaliseren van Max 3mm. Heb ik dus voor €7200 het hele huis met PVC liggen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:52
Toppe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:54:
Ik krijg net een aanbieding van €59,50 per vierkante meter inclusief vloer en één keer egaliseren van Max 3mm. Heb ik dus voor €7200 het hele huis met PVC liggen!
Namen en rugnummers :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Als ik het heb dan laat ik het je weten. Ik wil er voor volgende week donderdag even langs gaan dus hoop dan meer te weten :)

Ik werk alleen maar met ZZP’rs, die hebben weer hun adresjes waar ik schaamteloos gebruik van kan maken tegen goeie scherpe prijzen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Ha, nog een vraag. Wij hebben een PVC vloer gezien van Douwes Dekker die wij mooi vinden (Douwes Dekker xl Ambitieus Trendy Visgraat Honing 04859). Iemand ervaringen met het merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Wij gaan over 2 maanden verhuizen en wij zitten na te denken over de te kiezen vloer. Wij twijfelen tussen een visgraat PVC vloer en een visgraat laminaatvloer.

Er is een betonnen vloer waar de nieuwe vloer op zou komen en er komt geen vloerverwarming in. Zou in dit geval dat het enige voordeel van PVC t.o.v. laminaat zijn dat voetstappen (van o.a. de hond) minder hard te horen zijn? We hebben het idee dat een geplakte PVC vloer van ook beter zou zijn dan klik-PVC. We komen wel tegenstrijdige berichten tegen.

Ook het verschil in prijs tussen PVC laten plakken en laminaat laten leggen (het komt niet goed als ik zelf (visgraat) laminaat moet leggen) kan ik niet goed ontdekken.

Wij gaan van het weekend al even vloeren kijken en ons verder laten voorlichten, maar "verkooppraatjes" zou ik graag voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heeft iemand toevallig eens PVC (met vloerverwarming) laten liggen in een oud (jaren 30 en verder terug) huis? Ik ben benieuwd naar de ervaringen van PVC in combinatie met een droge renovatievloer en/of zwaluwstaartplaten en vloerverwarming

Wij willen overal de oude houten vloer laten vervangen door PVC met vloerverwarming. Het idee is op de begane grond een renovatievloer te laten leggen (droog of semi-droog als het echt moet) en op de verdiepingen dan alle houten planken eruit halen en zwaluwstaartplaten leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeorgeMichael schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:30:
Wij gaan over 2 maanden verhuizen en wij zitten na te denken over de te kiezen vloer. Wij twijfelen tussen een visgraat PVC vloer en een visgraat laminaatvloer.

Er is een betonnen vloer waar de nieuwe vloer op zou komen en er komt geen vloerverwarming in. Zou in dit geval dat het enige voordeel van PVC t.o.v. laminaat zijn dat voetstappen (van o.a. de hond) minder hard te horen zijn? We hebben het idee dat een geplakte PVC vloer van ook beter zou zijn dan klik-PVC. We komen wel tegenstrijdige berichten tegen.

Ook het verschil in prijs tussen PVC laten plakken en laminaat laten leggen (het komt niet goed als ik zelf (visgraat) laminaat moet leggen) kan ik niet goed ontdekken.

Wij gaan van het weekend al even vloeren kijken en ons verder laten voorlichten, maar "verkooppraatjes" zou ik graag voor zijn.
Een los liggende vloer zorgt altijd voor minder demping dan een vloer die vast ligt op de ondergrond.

Voordeel van een los liggende vloer is dat egaliseren hoogst waarschijnlijk niet nodig is, bij een plak vloer ontkom je daar niet aan.

Egaliseren is relatief duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zaphara schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:53:
Heeft iemand toevallig eens PVC (met vloerverwarming) laten liggen in een oud (jaren 30 en verder terug) huis? Ik ben benieuwd naar de ervaringen van PVC in combinatie met een droge renovatievloer en/of zwaluwstaartplaten en vloerverwarming

Wij willen overal de oude houten vloer laten vervangen door PVC met vloerverwarming. Het idee is op de begane grond een renovatievloer te laten leggen (droog of semi-droog als het echt moet) en op de verdiepingen dan alle houten planken eruit halen en zwaluwstaartplaten leggen.
Al eens gekeken naar een vloer renovatie zoals Knauf Brio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:54:
[...]

Al eens gekeken naar een vloer renovatie zoals Knauf Brio?
Die had ik ook al op het oog ja, zou vooral voor de verdiepingsvloeren een optie zijn. Als ik het goed onthouden heb is de volgorde dan egalisatiekorrels op de kale houten planken -> Brio platen leggen -> vloerverwarming in de platen frezen -> Uniflott ter afdichting van naden/schroeven -> egalisatie ter voorbereiding op de daarna te verlijmen PVC vloer.

Alleen is de totale opbouwhoogte van de vloer in vergelijking met zwaluwstaartplaten (die je in feite neerlegt als vervanging van de kale houten planken) wel een stukje hoger, dat is een minpunt

[ Voor 15% gewijzigd door Zaphara op 15-10-2020 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zaphara schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:32:
[...]

Die had ik ook al op het oog ja, zou vooral voor de verdiepingsvloeren een optie zijn. Als ik het goed onthouden heb is de volgorde dan egalisatiekorrels op de kale houten planken -> Brio platen leggen -> vloerverwarming in de platen frezen -> Uniflott ter afdichting van naden/schroeven -> egalisatie ter voorbereiding op de daarna te verlijmen PVC vloer.

Alleen is de totale opbouwhoogte van de vloer in vergelijking met zwaluwstaartplaten (die je in feite neerlegt als vervanging van de kale houten planken) wel een stukje hoger, dat is een minpunt
Als je die brio platen goed legt hoef je niet te egaliseren hoor. Egaliseren doe je vooral om oneffenheden te verwijderen maar dat kan ook prima met Uniflott.

En ja, brio is dikker maar qua isolatie waardes wel hoger, lewis platen isoleren van zichzelf namelijk 0,0 en zandcement geeft ook niet al te beste isolatie waardes. Brio is daardoor wel een stukje zwaarder maar dat moet prima lukken als je geen rotte balken of iets hebt.

De egalisatiekorrels zijn bedoeld om een vlakke stabiele ondergrond te creëren en als je je huidige vloer planken gewoon goed zijn dan zijn deze korrels ook niet nodig.

Als isolatie waardes je niet zoveel uitmaken dan zou ik gewoon 2 platen vidiwall haaks op elkaar leggen (onderste in lengte richting, bovenste in breedte richting) en daar je vloer verwarming in frezen. Ben je wel heel even bezig met de schroeven maar dat kost je hooguit een halve dag en heb je wel het beste van beide werelden.

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 15-10-2020 18:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TimoDimo
GeorgeMichael schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:30:
Ik zit ook te overwegen om voor PVC of toch maar voor laminaat te gaan. In het geval van PVC moet je dan nog kiezen tussen klik en lijm (dryback). Maar de grootste verschillen zitten eigenlijk meer tussen lijm en klik dan tussen PVC en laminaat.

Voor het geluid hoef je in ieder geval niet voor PVC te kiezen. Laminaat of klik-PVC geven minder overlast voor je onderburen, maar PVC is wel wat stiller in de kamer zelf.

Dryback/lijm-PVC is daarbij wel weer handig als je een plank moet vervangen, omdat je die er zo tussenuit kunt halen. (Is wel een aardig klusje volgens mij.) Bij laminaat of klik-PVC heb je dan weer het voordeel dat je je vloer kunt demonteren; het is volledig droogbouw. Handig als je een keer onder je vloer moet zijn, bijvoorbeeld om leidingen weg te werken.

Warmteafgifte bij vloerverwarming is wel in het voordeel van lijm-PVC. Het geleidt iets beter en is dunner.

Er wordt ook van alles gezegd over de krasgevoeligheid van PVC en laminaat. Wederom tegenstrijdige berichten. Volgens mij is de toplaag bij laminaat harder (dit komt volgens mij doordat HDF waaruit het bestaat minder buigzaam is, dus kan het een hardere laag worden). Een hardere toplaag betekent minder krassen, volgens mij. Echter, bij hele licht krasjes (die je bij laminaat dus niet hebt) kun je bij PVC dat soms wegwrijven. Je hebt ook high pressure laminate (HPL), oftewel hogedruklaminaat, welke een nog sterkere toplaag heeft. Het is wel enorm duur dacht ik. Kijk bijvoorbeeld bij Barry Alloc.

Tussen klik-PVC en klik-laminaat zitten naast misschien de krasgevoeligheid nog wel wat verschillen. PVC is wat zachter (niet alleen de toplaag volgens mij) en is daarom wat gemakkelijker te verwerken. PVC heeft ook vaak een geïntegreerde ondervloer van bijvoorbeeld kurk.

Dat was het wel zo'n beetje denk ik. Er zijn dus wat voor- en nadelen voor beide (of eigenlijk alle drie), dus op basis daarvan moet je kiezen wat voor jou het belangrijkste is. Ik heb wel soms het gevoel dat men vaak denkt dat PVC beter is omdat het wat minder lang op de markt is. Dat is natuurlijk niet zo. De producten hebben gewoon verschillende materialen en daarom verschillende eigenschappen.
Zaphara schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:32:
[...]

Zoals @Toppe zegt hoeft het inderdaad geen hogere opbouwhoogte te krijgen. Maar zelfs die plankenvloer kan eruit. Kijk bijv. eens naar de mogelijkheden van het Fermacell constructieoverzicht (https://www.fermacell.be/be/downloads / https://www.fermacell.be/.../nl-BE/0690J0000067qOhQAI ). Pagina 73 geeft verschillende mogelijkheden, waaronder twee zonder planken.

Ik ben zelf ook zoiets van plan, maar ben er nog niet helemaal uit hoe het aan te pakken. Het lijkt mij de meest simpele methode om ook nog eens veel massa toe te voegen tussen je balken zonder de opbouwhoogte te verhogen, wat scheelt in de geluidsisolatie. Een bijkomend voordeel is dat je vloer er ook steviger van wordt als je met stalen hoekprofielen een ondervloer tussen de balken maakt voor die massavulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Toppe schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

Als je die brio platen goed legt hoef je niet te egaliseren hoor. Egaliseren doe je vooral om oneffenheden te verwijderen maar dat kan ook prima met Uniflott.

En ja, brio is dikker maar qua isolatie waardes wel hoger, lewis platen isoleren van zichzelf namelijk 0,0 en zandcement geeft ook niet al te beste isolatie waardes. Brio is daardoor wel een stukje zwaarder maar dat moet prima lukken als je geen rotte balken of iets hebt.

De egalisatiekorrels zijn bedoeld om een vlakke stabiele ondergrond te creëren en als je je huidige vloer planken gewoon goed zijn dan zijn deze korrels ook niet nodig.

Als isolatie waardes je niet zoveel uitmaken dan zou ik gewoon 2 platen vidiwall haaks op elkaar leggen (onderste in lengte richting, bovenste in breedte richting) en daar je vloer verwarming in frezen. Ben je wel heel even bezig met de schroeven maar dat kost je hooguit een halve dag en heb je wel het beste van beide werelden.
Ik ken het product niet, maar Vidiwall op de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TimoDimo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 01:47:
[...]

Ik ken het product niet, maar Vidiwall op de vloer?
Yup. Is gewoon een gipsvezel plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
TimoDimo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 01:46:
[...]

Ik zit ook te overwegen om voor PVC of toch maar voor laminaat te gaan. In het geval van PVC moet je dan nog kiezen tussen klik en lijm (dryback). Maar de grootste verschillen zitten eigenlijk meer tussen lijm en klik dan tussen PVC en laminaat.

Voor het geluid hoef je in ieder geval niet voor PVC te kiezen. Laminaat of klik-PVC geven minder overlast voor je onderburen, maar PVC is wel wat stiller in de kamer zelf.

Dryback/lijm-PVC is daarbij wel weer handig als je een plank moet vervangen, omdat je die er zo tussenuit kunt halen. (Is wel een aardig klusje volgens mij.) Bij laminaat of klik-PVC heb je dan weer het voordeel dat je je vloer kunt demonteren; het is volledig droogbouw. Handig als je een keer onder je vloer moet zijn, bijvoorbeeld om leidingen weg te werken.

Warmteafgifte bij vloerverwarming is wel in het voordeel van lijm-PVC. Het geleidt iets beter en is dunner.

Er wordt ook van alles gezegd over de krasgevoeligheid van PVC en laminaat. Wederom tegenstrijdige berichten. Volgens mij is de toplaag bij laminaat harder (dit komt volgens mij doordat HDF waaruit het bestaat minder buigzaam is, dus kan het een hardere laag worden). Een hardere toplaag betekent minder krassen, volgens mij. Echter, bij hele licht krasjes (die je bij laminaat dus niet hebt) kun je bij PVC dat soms wegwrijven. Je hebt ook high pressure laminate (HPL), oftewel hogedruklaminaat, welke een nog sterkere toplaag heeft. Het is wel enorm duur dacht ik. Kijk bijvoorbeeld bij Barry Alloc.

Tussen klik-PVC en klik-laminaat zitten naast misschien de krasgevoeligheid nog wel wat verschillen. PVC is wat zachter (niet alleen de toplaag volgens mij) en is daarom wat gemakkelijker te verwerken. PVC heeft ook vaak een geïntegreerde ondervloer van bijvoorbeeld kurk.
Bedankt voor het meedenken :*). Toch ook maar even goed naar de opties voor laminaat kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:42:
Kleine update; we hebben de kwestie inmiddels voorgelegd aan de rechtsbijstand, en die hebben het dusdanig opgepakt dat we zijn doorverwezen naar een advocatenkantoor. Ben benieuwd wat hieruit gaat komen.

Inmiddels elders wat offertes opgevraagd; en zonder uitzondering zijn die -ook bij dure clubs- minimaal 1200 euro goedkoper dan het geweldige coulance voorstel van Lab21.

***members only***
Een kleine update weer:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

in de tussentijd blijven ze overigens lekker betalen voor reviews over winkelbezoek op trustpilot. De echte reviews van een transactie zijn zonder uitzondering bagger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:11
Ik kan aansluiten bij de slechte verhalen over Lab21, maar we zijn er gelukkig op tijd vanaf gekomen. Heb ze echt moeten dreigen met ontbinding en schadevergoeding om op tijd geleverd te krijgen, want 5 dagen voor levering wilde ze niet meer leveren (ineens moest er een voorinspectie afgewacht worden die we al hadden afgezegd omdat ze maar niet over de brug kwamen met een legdatum). Toen kon het ineens wel. Ik heb maar afgehaald, want ik had 0,0 vertrouwen in hun capaciteit om ons huis te vinden en op tijd te komen.

Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door Aftansert op 16-10-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Heeft iemand wel eens een enkele plank bij PVC vervangen? Zo ja, is dat redelijk eenvoudig en kan bijvoorbeeld dezelfde lijm weer gebruikt worden of moet je dit verwijderen en nieuwe onder doen?

Edit; voor het leggen heb ik destijds deze lijm gebruikt: SCHONOX EMICLASSIC

[ Voor 17% gewijzigd door SirMemeAlot op 17-10-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-03 15:14
Ik zie op veel plaatsen Pvc van Vivafloors, maar lees daar hier weinig over (vooral enkele negatieve). Zijn er ook goede ervaringen met Vivafloors? https://www.vivafloors.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door Kayz op 21-10-2020 18:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:37
Some0ne schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:33:
[...]

Over ongeveer 3 weken wordt die hier gelegd. We hebben hem een paar maanden geleden nog ergens anders zien liggen en dat zag er goed uit. Als die eenmaal erin ligt, zal ik een aantal foto's plaatsen.
Update met foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVDuVlQnJaiOkeQBH2rVCXr3Meo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57ZaI5yc6HN5QYjZA2YU6urE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o45n2SzCXLdt5SzsZke-CGRd-Ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3t5HHnFeBDtDcKxjrwJwsmDa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ev5EFx3qG-0Al2ROEskNwYlrJHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryiml8kiU3Y5ImAynx1rkJng.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9wwiuhv_xBIjE71KO_5KPtFtVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxWPiwImDSO7E93e7GV44MYc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZY_ydWx6XrY58nI9ssKX1pAA-Cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVHZmH8PhfUd2C6KQiWCi51G.jpg?f=fotoalbum_large

De vloer lijkt op de foto's wel iets donkerder dan in het echt. Verder ben ik erg tevreden met de vloer en hoe deze is gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Some0ne schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Update met foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De vloer lijkt op de foto's wel iets donkerder dan in het echt. Verder ben ik erg tevreden met de vloer en hoe deze is gelegd.
Welke kleur/type is dat?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-04 14:30
Mooie vloer idd, wat kost zoiets nou incl leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Matadores Er staan al heel veel richtbedragen in dit topic, gebruik de zoekfunctie eens met je luie donder. :P

Heel breed genomen: €50-100/m2. Waarbij click in de basis goedkoper is dan dry-back en visgraat weer duurder is dan in rechte banen gelegd. Click in rechte banen kan je gelegd al voor €50/m2 hebben, als je dry-back (gelijmd) visgraat neemt met bies en band is €100/m2 niet uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Update met foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sjiek! Alleen op foto 2 zie je best wel de ‘hoeken’ van de planken, is dat vooral op de foto of ook in het echt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Some0ne
Toppe schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Sjiek! Alleen op foto 2 zie je best wel de ‘hoeken’ van de planken, is dat vooral op de foto of ook in het echt?
Als ik goed begrijp wat jij bedoelt, dan ligt dit vooral aan de foto. In het 'echt' valt mij dit niet op.
Montinique pvc ‘houtlook’ visgraat vloer Charente licht eiken
Matadores schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Mooie vloer idd, wat kost zoiets nou incl leggen?
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

wij zijn ons voor ons nieuwbouw huis oplevering eind 2021 begin 2022
nu aan het oriënteren voor een pvc vloer.

Wat mij opvalt is dat ik hier op het forum m2 prijzen lees incl. egaliseren, lijmen en leggen die beduidend lager zijn (€10-20) per m2, dan dat ik op site van de hier bekende aanbieders bereken.

Is het dan zo dat als je langs gaat of mailt voor een offerte er nog een substantieel bedrag van de totaal prijs af kan/gaat na onderhandeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04 16:51
Click pvc tegels van moduleo, vloer net klaar en zelf gelegd.. er zat voorheen zeil in, dus een strakke ondervloer. 105m2. Voordeel van moduleo was dat er ook direct een dempende onderlaag aan de tegel vast zit.

Na wat onderhandelen een prijs van 36,50 euro per m2. Bovenverdieping zonder vloerverwarming.

Minder geluid dan normaal laminaat, legt makkelijk ( je kunt alles snijden en breken )
En deze is niet zo glad als laminaat of parket.
Dat was de voornaamste reden om deze vloer te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaBvHdkxOtbEMGnyTXXxCjnljXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVbiMQ3SQ3pwJV8lDQ5YR8pf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVUILcd0nDth_Hlh0HuOK3T5XfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6w3HJrqwJIAyrWyqxlN4Dty.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wyy4wY2eZh-38lh-LuilfiooU7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaKmsXIQVcmNUnkntLZkp9GA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b812smEp0P3B5Hchfe-C-g19ls8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSDpiIziMA7QN6sH97tCxNM4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Patientzero op 24-10-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:02
@Patientzero Ziet er goed uit! Was het leggen net zo makkelijk als bij een laminaatvloer? Verder lees ik op internet dat click-PVC problemen heeft met afbrekende klik delen (heb je bij goedkope laminaat ook natuurlijk). Heb jij dit meegemaakt met je vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
mister_S schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:10:
@Patientzero Ziet er goed uit! Was het leggen net zo makkelijk als bij een laminaatvloer? Verder lees ik op internet dat click-PVC problemen heeft met afbrekende klik delen (heb je bij goedkope laminaat ook natuurlijk). Heb jij dit meegemaakt met je vloer?
Ik heb een vloer zonder v-groef.. dus het leggen komt heel nauw.. als je zorgt dat de eerste banen goed liggen met behulp van blokjes tegen de muur, dan kun je alles strak leggen. Afbrekende delen, ja als je met de hand breekt.. vaak bij kleinere stukken die je niet goed hebt ingesneden bijv. 4x met je mes er over en met een tang afbreken en dan breekt er niets..

Ik vond het uiteindelijk vele malen beter en makkelijker leggen dan laminaat.

( ondertussen de 6e vloer die ik heb gedaan haha )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Wij wilden onze huidige oude parketvloer overal in huis laten vervangen door PVC in eerste instantie (katten in huis, geen zin meer in onderhoud), maar zijn in de winkels echt totaal afgeknapt op alles wat we gezien hebben (alle genoemde merken in het topic bekeken): Alle visgraat patronen zijn vreselijk druk, geen enkel zacht neutraal patroon tussen, teveel glans.
Wij gaan over op optie B, keramisch visgraatparket overal (Kronos Les Bois Slavonia). Was qua uiterlijk en technische eigenschappen al onze eerste keus, alleen leek de mindere akoestiek ons een groot nadeel.
Maar na de rondgang langs de vloerzaken gaan we deze order toch echt doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 09:58

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Patientzero schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:02:
Click pvc tegels van moduleo, vloer net klaar en zelf gelegd.. er zat voorheen zeil in, dus een strakke ondervloer. 105m2. Voordeel van moduleo was dat er ook direct een dempende onderlaag aan de tegel vast zit.

Na wat onderhandelen een prijs van 36,50 euro per m2. Bovenverdieping zonder vloerverwarming.

Minder geluid dan normaal laminaat, legt makkelijk ( je kunt alles snijden en breken )

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is dat voor mooi groen behang met natuur er op..?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 25-04 06:06
https://www.laminaatxxl.n...n/moduleo/moduleo-layred/

Iemand hier ervaring mee? Ze presenteren het als nieuwe technologie. Klik pvc++ met normaal 95 per m2 en nu voor de helft, klinkt aantrekkelijk maar hoe lang bestaat deze productlijn en is dit echt een scherpe prijs of onrealistische adviesprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvanB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09-2023
Zaphara schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:31:
Wij wilden onze huidige oude parketvloer overal in huis laten vervangen door PVC in eerste instantie (katten in huis, geen zin meer in onderhoud), maar zijn in de winkels echt totaal afgeknapt op alles wat we gezien hebben (alle genoemde merken in het topic bekeken): Alle visgraat patronen zijn vreselijk druk, geen enkel zacht neutraal patroon tussen, teveel glans.
Wij gaan over op optie B, keramisch visgraatparket overal (Kronos Les Bois Slavonia). Was qua uiterlijk en technische eigenschappen al onze eerste keus, alleen leek de mindere akoestiek ons een groot nadeel.
Maar na de rondgang langs de vloerzaken gaan we deze order toch echt doorzetten.
Mooie vloer! Mag ik vragen wat je daar voor betaald per m2 incl leggen?

Wij kijken voor ons nieuw te bouwen huis ook naar keramisch parket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-04 11:31
Hertog_Martin schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:17:

Iemand hier ervaring mee? Ze presenteren het als nieuwe technologie. Klik pvc++ met normaal 95 per m2 en nu voor de helft, klinkt aantrekkelijk maar hoe lang bestaat deze productlijn en is dit echt een scherpe prijs of onrealistische adviesprijs?
Nu voor de helft? Ik denk dat je vierkante meter prijs, en de prijs voor een pak door elkaar haalt! Een pak bestaat uit 1.99 vierkante meter. Normale prijs is, en was voor layred pvc €46,95

Is trouwens erg mooi en goed spul! Zeker met vloerverwarming een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ah ja, bij product staat nogal vreemd 93,43 en 46,95.

Gewone prijzen dus.

Ik twijfel nog tussen klik en lijm voor nieuwbouw appartement met onderburen. Komt een anhydriet zwevende dekvloer en zover ik begrijp geeft klik meer loopgeluid binnen de woning maar kan lijm weer meer contactgeluid naar beneden doorgeven. Vind het wel belangrijk om lekker te kunnen leven zonder al te veel druk hoeven te maken over overlast naar onderburen.

Hebben overigens ook vloerkoeling, zover dat nog uitmaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Hertog_Martin op 24-10-2020 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
WvanB schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

Mooie vloer! Mag ik vragen wat je daar voor betaald per m2 incl leggen?

Wij kijken voor ons nieuw te bouwen huis ook naar keramisch parket
Ik PM wel om het topic niet te hijacken naar keramische tegels >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-04 22:52
Vind je de akoestiek dan meevallen? Lijkt mij wel meer loopgeluid maken (vnl met harde zolen) binnen de kamer en eventueel onderburen. Maar ik vind ook dat keramische tegels een stuk mooier zijn dan PVC, matter en daarnaast heb ik bij PVC visgraat het idee dat de kleur erg verschilt naarmate de lichtinval verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Mokum80 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:16:
[...]

Vind je de akoestiek dan meevallen? Lijkt mij wel meer loopgeluid maken (vnl met harde zolen) binnen de kamer en eventueel onderburen. Maar ik vind ook dat keramische tegels een stuk mooier zijn dan PVC, matter en daarnaast heb ik bij PVC visgraat het idee dat de kleur erg verschilt naarmate de lichtinval verandert.
Akoestiek wordt in ons huis grotendeels opgevangen omdat wij eerst Knauf Brio 23WF platen laten leggen op de kale houtvloeren, daar verwarmingsbuizen in laten frezen en daarbovenop dan het keramisch parket laten leggen. Hebt dus het voordeel van een zwevende vloer + de houtvezellaag van de Brio 23WF plaat.
Daarbovenop vullen we de klankkast (loze ruimte tussen verdiepingsvloeren en plafond) op met ingeklemde glaswolrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
Hertog_Martin schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:17:

Ja, kijk even paar posts hierboven.. ik heb net de layred click vloer klaar. Heb ook de prijs vermeld die ik heb betaald.. 47 euro is dus ruim 10 euro te duur 😏
Nijl schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:01:
[...]
Wat is dat voor mooi groen behang met natuur er op..?
Fotobehang 😏 eentje wilde een bos ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrianne
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-06-2021
Goedenavond,

Wij zijn voornemens ( na aardig wat rondkijken) de therdex rigid click te bestellen.kleur 15021.

Wij hadden al een moduleo 58228 besteld maar die kreeg na een wachttijd van 1 maand ineens een levertijd van 3 en een halve maand. Dus order gecanceld.

Iemand bekend met het leggen van de therdex rigid click..en iemand al eerder voor deze kleur gekozen.(de lichtste uit de collectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 09:58

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Patientzero schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:16:
[...]

Ja, kijk even paar posts hierboven.. ik heb net de layred click vloer klaar. Heb ook de prijs vermeld die ik heb betaald.. 47 euro is dus ruim 10 euro te duur 😏

[...]

Fotobehang 😏 eentje wilde een bos ;-)
weet je toevallig ook ook nog waar je dat weg hebt?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:30
In dit topic is al vaker de discussie naar voren gekomen of je met een PVC vloer in nieuwbouw kans hebt op scheuren/oneffenheden door de werking van de dekvloer.

Nu biedt mijn aannemer - tegen meerprijs uiteraard - de keuze om een voorziening te treffen om werking te voorkomen. Uit de optielijst:
Extra voorzieningen in de cementdekvloer van de gehele begane grond om de kans op krimpscheuren
te beperken.

Indien u na oplevering voor een vaste vloerafwerking kiest, denk hierbij aan bijvoorbeeld een kunststof naadloze gietvloer, gelijmde PVC of linoleum vloeren, dan raden wij u aan om hiervoor deze extra voorzieningen in de dekvloer op te nemen.
Vaste vloerafwerkingen zijn zéér gevoelig voor scheurvorming, middels deze optie kiest u ervoor om de volgende maatregelen te treffen:
  • Leveren en aanbrengen van verzinkt stalen wapeningnet dik 2mm maas 50x50mm boven op de vloerverwarming leidingen.
  • Toevoeging in de cement van een plastificeer middel (P.V.P.) toeslag.
  • Langs alle randaansluitingen met wanden randstroken 10mm dik aanbrengen.
Mijn vraag is, hoeveel toegevoegde waarde heeft zoiets? De kosten zijn EUR 17,25 per m2, dus dat wordt een aardige kostenplaats bovenop alle andere zaken, aangezien we op alle 4 de verdiepingen PVC willen. Aan de andere kant, als daarmee de vloer veel langer mooi blijft is het de investering wel waard. En als we dit niet doen, kunnen vloerenleggers nog maatregelen nemen om die werking te absorberen?

Heeft iemand ervaring met zo'n afwerking tijdens de bouw? Zonder deze optie wordt de systeembetonvloer afgewerkt met een cementdekvloer waarin de vloerverwarming is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
[...]
Heel mooi, lijkt een rustige/neutrale kleur. Daar ben ik ook naar op zoek omdat visgraat toch qua patroon wat drukker is. Hoe vindt je de mate van glans als er direct zonlicht op valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-08-2024
Wie is er bekend met vloeren van Ambiant? Hoe is de kwaliteit? Wij willen voor de nieuwe ambiant Heringbone VT Wonen visgraat gaan. Zag er in de showroom erg mooi uit, ook met daglicht.

https://ambiant.nl/catalogus/herringbone-click-src.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
Nijl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

weet je toevallig ook ook nog waar je dat weg hebt?
Fotobehang.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-04 11:55
Patientzero schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:02:

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij zijn ook moduleo aan het oogballen. Zou ik mogen vragen welke type/uitvoering pvc jullie gekozen hebben? Dan heb ik alvast een richtgetal qua onderhandeling : ) .

Is het snijden en breken bij alle moduleo pvc mogelijk, of is dit ook afhankelijk van de uitvoering. Lijkt me erg handig. Gewend om alles te zagen of te snijden met zo'n snij apparaat dat ik dan weer ergens moet lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
2green schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

Wij zijn ook moduleo aan het oogballen. Zou ik mogen vragen welke type/uitvoering pvc jullie gekozen hebben? Dan heb ik alvast een richtgetal qua onderhandeling : ) .

Is het snijden en breken bij alle moduleo pvc mogelijk, of is dit ook afhankelijk van de uitvoering. Lijkt me erg handig. Gewend om alles te zagen of te snijden met zo'n snij apparaat dat ik dan weer ergens moet lenen.
De layred venetian stone pvc click hebben wij.
Snijden is handig, je moet er alleen even handigheid in krijgen. Kleinere stukken best met een tang breken ipv met de hand. 4x snijden is vaak al genoeg ( dan hoef je niet als een bezetene dat mes er doorheen te drukken )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Some0ne
Mokum80 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:03:
[...]

Heel mooi, lijkt een rustige/neutrale kleur. Daar ben ik ook naar op zoek omdat visgraat toch qua patroon wat drukker is. Hoe vindt je de mate van glans als er direct zonlicht op valt?
Ik zal hier specifiek opletten als de zon erop schijnt. Laat het je daarna weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Keramisch parket. Interessant! Hoe wordt zoiets gelegd? Zijn dat eigenlijk gewoon tegels die tegen elkaar worden gelijmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
TimoDimo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Keramisch parket. Interessant! Hoe wordt zoiets gelegd? Zijn dat eigenlijk gewoon tegels die tegen elkaar worden gelijmd?
Klopt, tegels van ca. 1cm dik die gelijmd op de ondervloer (al dan niet in visgraat/hongaarse punt verband), en daarna worden gevoegd (zeer belangrijk, juiste kleur voeg maakt of breekt de illusie van hout vaak).
Voorbeeld hieronder van het soort tegel waar wij nu offertes voor aan het opvragen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tegelcentrumweert.nl/media/catalog/product/cache/c687aa7517cf01e65c009f6943c2b1e9/0/1/01_camino_lesbois_slavoniachevor_mod01_1_1_1_1_1.jpg

Voordeel is dat ze extreem kras- en slijtvast zijn, bestand tegen chemicaliën, waterbestendig. Zijn ook nagenoeg onderhoudsvrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-04 18:33
Wat ik me altijd afvraag bij keramisch parket, is dat niet heel hard?

Nieuwbouw en vloerverwarming, dus laminaat en parket valt voor ons af. Wij kijken juist naar PVC voor ook gemak, maar ook omdat we een bijna-7-jarige en een nieuwe onderweg hebben. Met hoe vaak die kleintjes over de grond rollen of vallen lijkt keramisch parket me zo hard. Of zit ik daar compleet naast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
lizard87 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:21:
Wat ik me altijd afvraag bij keramisch parket, is dat niet heel hard?

Nieuwbouw en vloerverwarming, dus laminaat en parket valt voor ons af. Wij kijken juist naar PVC voor ook gemak, maar ook omdat we een bijna-7-jarige en een nieuwe onderweg hebben. Met hoe vaak die kleintjes over de grond rollen of vallen lijkt keramisch parket me zo hard. Of zit ik daar compleet naast?
Offtopic, maar ja, keramisch parket is héél hard. Dit zijn gewoon vloertegels, waar je bij het boren niet meer met een steen- of tegelboortje in komt. Je hebt speciale diamandboren (liefst watergekoeld) nodig om te kunnen boren.
Het (vast verlegd) PVC wat we op de 1e en 2e verdieping hebben is veel zachter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
PVC is inderdaad veel zachter. Als je de twee soorten vloeren tegenover elkaar zet, is het enige waar PVC beter in is de akoestiek. Dat was voor ons ook eigenlijk dé reden om in eerste instantie naar PVC te gaan kijken. Denk juist dat je met kinderen veel langer met keramische tegels doet omdat die zoveel kras- en slijtvaster zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
Ok, dan bevestigt dat wel mijn keuze voor PVC. En ben ik weer ontopic :)

Die zachtheid vind ik dan iets belangrijker dan krasvast. Een vloer mag prima op geleefd worden, maar ik vervang liever tzt de vloer dan dat ik hersenschuddingen bij de kleintjes heb :P

Op 2 van de 3 vloeren zal dan sowieso PVC komen (ca 60 en 38 m2), de 3e (32m2) waarschijnlijk ook. Daar willen we alleen de indeling van veranderen over een paar jaar, dus moet ik nog even nadenken hoe ik de vloer in de tussentijd wil aanpakken.

Heb flink wat stalen van Therdex en Moduleo besteld, maar blijft moeilijk kiezen. Kwalitatief maak ik me geen zorgen om beide merken, maar de juiste kleur kiezen wel. Dat zal gewoon langs een zaak gaan worden die alles heeft liggen, bij voorkeur in grotere oppervlaktes.

[ Voor 13% gewijzigd door lizard87 op 28-10-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrianne
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-06-2021
@lizard87

Wij hadden afgelopen weekend bijna de therdex 51021 besteld. Bij thuiskomst met staal ging ik enorm twijfelen. In vergelijking met de moduleo stalen zit er meer glans overheen en lijkt t toch net wat meer op nep (plastic achtig) dan de moduleo stalen.. echter..was ik juist van moduleo afgestapt omdat 'onze kleur pas te leveren is begin 2021. :-(

Ik vraag me af hoe jij of julli tegen die glans aankijken? Denk persoonlijk dat ik liever voor mat ga en zodoende meer neigt naar echt hout.

Waardeloos dat twijfelen..:-/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimoDimo
lizard87 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:25:
Die zachtheid vind ik dan iets belangrijker dan krasvast. Een vloer mag prima op geleefd worden, maar ik vervang liever tzt de vloer dan dat ik hersenschuddingen bij de kleintjes heb :P
Maar is dat nou wel zo? Het blijft een harde vloer. Zolang het geen tapijt is zijn beide volgens mij net zo erg wat betreft bezeren als je erop valt. Het verschil tussen tegels en PVC is verwaarloosbaar als je het vergelijkt met de "zachtheid van de mens", zeker als beide gelijmd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Andrehj schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:42:
[...]

Offtopic, maar ja, keramisch parket is héél hard. Dit zijn gewoon vloertegels, waar je bij het boren niet meer met een steen- of tegelboortje in komt. Je hebt speciale diamandboren (liefst watergekoeld) nodig om te kunnen boren.
Het (vast verlegd) PVC wat we op de 1e en 2e verdieping hebben is veel zachter.
Ik kende het nog niet. Echt een apart product. Het lijkt me een dikke vloertegel waar dan een print op geplakt of geperst is. Ik vraag me wel af hoe het precies is opgebouwd en wat voor toplaag er bovenop zit. Weet iemand dat? Ze krijgen het in ieder geval waterdicht. Ik kan me alleen voorstellen dat het niet zo waterdicht is als echte tegels. Kun je zoiets ook in je inloopdouche leggen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:52
TimoDimo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

Ik kende het nog niet. Echt een apart product. Het lijkt me een dikke vloertegel waar dan een print op geplakt of geperst is. Ik vraag me wel af hoe het precies is opgebouwd en wat voor toplaag er bovenop zit. Weet iemand dat? Ze krijgen het in ieder geval waterdicht. Ik kan me alleen voorstellen dat het niet zo waterdicht is als echte tegels. Kun je zoiets ook in je inloopdouche leggen bijvoorbeeld?
Het zijn tegels. Er is niks op geperst.

Sterker nog; je ziet dit soort tegels tegenwoordig ook veel in de badkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
SquareOne schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Het zijn tegels. Er is niks op geperst.

Sterker nog; je ziet dit soort tegels tegenwoordig ook veel in de badkamer...
Oh echt? Is het een soort geprinte glazuur/verf dan? Kan ik me op zich wel voorstellen, dat ze met een soort inktjetprinter het glazuur erop printen en dan bakken. Of gaat het anders?

Wel knap in ieder geval dat ze dat dan zo erg op hout kunnen laten lijken zonder een papieren print zoals bij PVC/laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
Arrianne schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:01:
@lizard87
Ik vraag me af hoe jij of julli tegen die glans aankijken? Denk persoonlijk dat ik liever voor mat ga en zodoende meer neigt naar echt hout.
Ik heb een hele lading stalen thuis van verschillende Therdex en Moduleo modellen. Ik heb ze allemaal naast elkaar op de grond gelegd bij onze tuindeuren, en door de dag heen gekeken hoe alles er uit zag. Moet zeggen dat alles minder glansde dan onze huidige laminaatvloer. Weet niet of ik jouw model ook heb liggen, maar de 7000 en 4000 series vond ik vrij weinig glanzen eerlijk gezegd. Ambiant glanst bijvoorbeeld echt als een tierelier..
TimoDimo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:49:
[...]

Maar is dat nou wel zo? Het blijft een harde vloer. Zolang het geen tapijt is zijn beide volgens mij net zo erg wat betreft bezeren als je erop valt. Het verschil tussen tegels en PVC is verwaarloosbaar als je het vergelijkt met de "zachtheid van de mens", zeker als beide gelijmd worden.
Tuurlijk, relatief aan ons is alles hard. Misschien voor je beeld: we hebben nu een laminaatvloer in de woonkamer, en tegels in de hal. Het is toch echt een wereld van verschil. Nou is laminaat natuurlijk wel zwevend en ligt er nog iets van een ondervloer onder, terwijl zowel dryback PVC als keramisch parket verlijmd zijn, maar wat ik van anderen met een PVC vloer gehoord heb val je toch net iets minder hard op een PVC vloer dan een tegelvloer. En ik vind iets zachter aan m'n voeten ook wel fijn - wij hebben nooit schoenen aan in huis, altijd blote voeten of sokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
lizard87 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:34:
Tuurlijk, relatief aan ons is alles hard. Misschien voor je beeld: we hebben nu een laminaatvloer in de woonkamer, en tegels in de hal. Het is toch echt een wereld van verschil. Nou is laminaat natuurlijk wel zwevend en ligt er nog iets van een ondervloer onder, terwijl zowel dryback PVC als keramisch parket verlijmd zijn, maar wat ik van anderen met een PVC vloer gehoord heb val je toch net iets minder hard op een PVC vloer dan een tegelvloer. En ik vind iets zachter aan m'n voeten ook wel fijn - wij hebben nooit schoenen aan in huis, altijd blote voeten of sokken.
Het scheelt misschien inderdaad een heel klein beetje. Maar ja dat is moeilijk te testen. Ik krijg allemaal onethische experimenten in gedachten nu. :+

En zachter aan je voeten: ik denk dat je bedoelt warmer? Want zonder een flinke harde voetstap te zetten merk je geeneens dat zwevende vloeren hooguit een halve millimeter meeveren t.o.v. tegels. Dus tenzij jij als een olifant door het huis loopt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
TimoDimo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:38:
[...]

Het scheelt misschien inderdaad een heel klein beetje. Maar ja dat is moeilijk te testen. Ik krijg allemaal onethische experimenten in gedachten nu. :+

En zachter aan je voeten: ik denk dat je bedoelt warmer? Want zonder een flinke harde voetstap te zetten merk je geeneens dat zwevende vloeren hooguit een halve millimeter meeveren t.o.v. tegels. Dus tenzij jij als een olifant door het huis loopt... :P
Dat olifant deel valt niet helemaal uit te sluiten O-) En ik vrees dat ik je gedachten over experimenten snap (en nu dus deel) xD

Maar qua zachter/warmer, toch ook wel echt gewoon zachter heb ik het idee. We zullen beneden vloerverwarming hebben, en beide opties zullen goed geleiden. Maar het valt niet uit te sluiten dat het gewoon allemaal in m'n hoofd zit hoor. Iemand hier die thuis zowel parket als PVC heeft en de verschillen in de praktijk kan benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
TimoDimo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

Het is juist een dunne tegel, 1cm dik, (buitenvarianten zijn 2 cm). Waterdicht, green kras in te krijgen, bestand tegen chemicaliën. Technisch gezien het beste product dat er bestaat.Enige nadeel is dus mindere akoestiek, en dat het minimaal twee keer zo duur is als bijv. PVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
Daantju schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:10:
Wie is er bekend met vloeren van Ambiant? Hoe is de kwaliteit? Wij willen voor de nieuwe ambiant Heringbone VT Wonen visgraat gaan. Zag er in de showroom erg mooi uit, ook met daglicht.

https://ambiant.nl/catalogus/herringbone-click-src.html
Heb het gezien in de showroom, zag er inderdaad erg mooi uit. Ga eens kijken of er ergens een staaltje te bestellen is, Ambiant biedt dit via hun website niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Flotzie schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:31:
Ook wij neigen sterk naar een PVC vloer (nieuwbouw). De Moduleo Impress Castle Oak ziet er goed uit. De bedoeling is dan om het hele huis ermee te laten doen (op badkamer na). Gaat dan om zo'n 132 meters. Het is wel overduidelijk dat shoppen loont. Bij de grotere zaken kom je inclusief leggen op circa € 70,00 per meter. Bij vloerbestellen.nl kom je uit op € 54,95 per meter en ik heb nu een offerte van € 6.300,00 voor 132 meter inclusief egaliseren, lijm en leggen. Iemand nog tips?
Jaar later verwijst vloerbestellen.nl door naar vloerloods en kom ik op 6000 voor 85m2 Moduleo Impress. Ca 70 per m2 dus...

Als ik zo rondkijk kom ik rond de 65 uit. 55 zou wel heel fijn zijn. Valt dat te onderhandelen bij grotere afname?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Mokum80 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:25:
[...]

Heb het gezien in de showroom, zag er inderdaad erg mooi uit. Ga eens kijken of er ergens een staaltje te bestellen is, Ambiant biedt dit via hun website niet aan.
Elke willekeurige showroom van een vloerenboer geeft je er zo een mee. Mijn vrouw en ik hebben tijdens onze oriëntatie verschillende merken en later verschillende kleuren stalen aangevraagd, vaak zelfs 2-3 per winkel. Niet dat we 30 hebben liggen hoor, bij 10 hield het wel op, maar iedereen snapt dat je in je eigen huis wilt kijken hoe het er uit kan komen te zien t.o.v. je huidige vloer.

Bij Therdex kan je overigens zelfs 3 stalen per kleur aanvragen. Hebben wij ook gedaan, voor 3 kleuren, en ze vragen ook (geen verplichting) om de stalen terug te sturen als je er klaar mee bent, dan kunnen ze naar de volgende. Vind ik een mooi hergebruik principe. Wij hebben de 6 niet gekozen stalen al teruggestuurd en de 3 van de gekozen vloer gaan ook terug want de vloer ligt er nu voor 75% in en zal ergens volgende week opgeleverd worden. Therdex 7004 visgraat met band, voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:30:
[...]

Jaar later verwijst vloerbestellen.nl door naar vloerloods en kom ik op 6000 voor 85m2 Moduleo Impress. Ca 70 per m2 dus...

Als ik zo rondkijk kom ik rond de 65 uit. 55 zou wel heel fijn zijn. Valt dat te onderhandelen bij grotere afname?
Mijn ervaring: de echte "loodsen" zijn wel goedkoper, maar zijn in de ervaringen/reviews wat wisselvalliger en werken ook vaak met wisselende leggers. Wij hebben bewust voor een partij gekozen die alleen met eigen leggers werkt en uitsluitend zeer goede reviews krijgt. Kost wat meer, maar wij hebben 110m2 voor de begane vloer afgenomen en met visgraat+band vereist dat precisie. Ben elke dag een aantal keer langsgeweest bij de leggers, die denken met je mee, vragen hoe je iets wilt als ze twijfelen of als er meerdere mogelijkheden zijn, letten goed op een niet-herhalend patroon en als je zelf iets ziet wat niet naar wens is, dan passen ze dat gelijk aan. Wij betalen misschien wel €1000-1500 meer dan bij de goedkoopste partijen, iedereen maakt daar zijn eigen keuze in, wij hebben gekozen voor zekerheid, service en vakmannen. Daar betaal je ook voor, prima in onze ogen. Juist zo'n partij die het zelf echt zo aanpakt en ook echt op klantgerichtheid focust, mag van mij ook daar wat meer voor krijgen dan de prijsstunter met een magazijn in de middle of nowhere. Maar begrijp het zoals gezegd ook helemaal als mensen de prijs het belangrijkste vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Kwaliteit telt zeker mee. Maar 55 vs 70 wel heel groot verschil. Heb zo ook geen zicht op de kunde van de leggers van de verschillende partijen. Duurder niet per se beter. Eigen leggers ook niet per se beter dan zzp'ers lijkt me. Is dus ook beetje geluk hebben. Als er slechte reviews over 't leggen zijn haak ik wel af ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
@MooDyBLueS misschien een vreemde vraag, maar wij hebben ongeveer een vergelijkbaar oppervlakte wat in visgraat gelegd moet worden (ook Therdex, maar neigen naar de 6041). Hoelang zijn ze hiermee bij jullie bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Gijsje22 schreef op zondag 8 november 2020 @ 07:30:
@MooDyBLueS misschien een vreemde vraag, maar wij hebben ongeveer een vergelijkbaar oppervlakte wat in visgraat gelegd moet worden (ook Therdex, maar neigen naar de 6041). Hoelang zijn ze hiermee bij jullie bezig geweest?
Bij ons 115 m2. 1 dag voorbereiding met egaline en schuren. 1,5 dag plakken. Vissegraat patroon. Ligt super strak.
Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste