True maar ik reageerde op de mooie visgraat van Sjoerdfoto.Jannick1 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:47:
[...]
Voor een rechttoe rechtaan pvc vloer met een iets dunnere toplaag (0,3) betaal je geen 71 hoor. Dan ga je eerder richting de 40/45 en denk niet je daar een parket vloer voor hebt?
Wij gingen aanvankelijk ook voor de 7004, maar zijn uiteindelijk op een veel lichtere uitgekomen. Ik vind de 7004 op de foto's hier best 'zwaar' ten opzichte van de website van Therdex. Ik heb alleen geen flauw idee waar wij op uit gekomen zijn.GeleFles schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:14:
[...]
Heb je toevallig een foto van het resultaat? Wij vinden op de therdex site de 7004 ook een mooie kleur, maar zouden het graag wat groter zien. (we gaan uiteraard nog even in een winkel kijken, maar een hele vloer geeft vaak een beter beeld)
We hebben de vloer nu een jaar liggen en voor een gezin met kleine kinderen is het heel fijn dat je hem zo schoon hebt. Her en der hebben we wel wat plekken enkrassen, maar dat hoort mi bij een vloer waar op geleefd wordt.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Oh ik dacht dat je refereerde naar je zolder vloerWimploo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:50:
[...]
True maar ik reageerde op de mooie visgraat van Sjoerdfoto.
Hoi, heeft iemand ervaring met Floorify? Kan er weinig over vinden qua ervaringen.
Is het makkelijk zelf te leggen en blijft het op lange termijn ook mooi.
Hoe is het kwalitatief.
Is het makkelijk zelf te leggen en blijft het op lange termijn ook mooi.
Hoe is het kwalitatief.
[ Voor 37% gewijzigd door Susannexk op 19-06-2020 01:29 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:38 ]
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een pvc vloer op een tegelvloer? Wij willen tegels in de keuken leggen, deze zullen incl lijm op zo'n 13 mm dikte komen, en in de woonkamer pvc van incl egaliseren zo'n 6 mm. Dus er zal een klein hoogteverschil zijn.
Ik heb van die hoogte profielen gezien maar eerlijk gezegd vind ik die nog al lelijk. Ik wil zo'n klein randje van een profiel langs de tegels laten leggen. Is het hoogteverschil van zo'n 6-8 mm storend? Ik kan me voorstellen dat het net zo'n hoogte is waar iedereen over valt (letterlijk).
Ik heb van die hoogte profielen gezien maar eerlijk gezegd vind ik die nog al lelijk. Ik wil zo'n klein randje van een profiel langs de tegels laten leggen. Is het hoogteverschil van zo'n 6-8 mm storend? Ik kan me voorstellen dat het net zo'n hoogte is waar iedereen over valt (letterlijk).
[ Voor 0% gewijzigd door endomiel op 26-06-2020 13:58 . Reden: Er komt lijm onder de vloer en geen lijk 😂 ]
endomiel schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:14:
Wij willen tegels in de keuken leggen, deze zullen incl lijk op zo'n 13 mm dikte komen
Is het in een deuropening <1m of gaat het om een open keuken met meerdere meters overgang tussen pvc en tegels?endomiel schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:14:
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een pvc vloer op een tegelvloer? Wij willen tegels in de keuken leggen, deze zullen incl lijk op zo'n 13 mm dikte komen, en in de woonkamer pvc van incl egaliseren zo'n 6 mm. Dus er zal een klein hoogteverschil zijn.
Als het om een deuropening gaat, is een natuursteen dorpel wel een mooie oplossing om ertussen te zetten.
Waar heb je dit op gebaseerd? Ik ben zelf nu op zoek naar een vloer voor de 1ste verdieping + zolder. Heb je ervaring met vloeren van de bouwmarkt, vrienden/fam die zo'n vloer hebben of ander onderzoek gedaan? Of vermoed je dat je dan droevenis in huis haalt?Biohazzard21 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:19:
[...]
Pvc vloer koop je ook niet bij de bouwmarkt, tenzij je inderdaad een stukje droevenis in je huis wilt halen.
.
Heb beneden een pvc vloer, dus ja wel vrij uitgebreid onderzoek gedaan naar kwaliteit, verschillen, leveranciers en prijs. Bouwmarkt spul is inferieure kwaliteit en ziet er ook niet uit (mening).Gian Inc. schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:05:
[...]
Waar heb je dit op gebaseerd? Ik ben zelf nu op zoek naar een vloer voor de 1ste verdieping + zolder. Heb je ervaring met vloeren van de bouwmarkt, vrienden/fam die zo'n vloer hebben of ander onderzoek gedaan? Of vermoed je dat je dan droevenis in huis haalt?
Uiteraard maakt iedereen weer een andere afweging gebaseerd op meerdere factoren. Als je een zoldertje wilt bekleden waar je niet vaak komt kan ik me zo voorstellen dat je goedkoop pvc van de bouwmarkt koopt.
Ja dat is de overweging inderdaad. Het is voor boven, maar een beetje kwaliteit zou wel fijn zijn. Als ik die prijzen hier voorbij zie komen schrik van hoe 'makkelijk' er wordt gezegd dat is een goeie prijs. Voor 71 euro heb je tegels of echt hout waar voor beide in mijn optiek veel meer voordelen aanzitten los nog van het esthetische deel. Maarja, misschien ben ik bevooroordeeld als zoon van een tegelzetterBiohazzard21 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:14:
[...]
Heb beneden een pvc vloer, dus ja wel vrij uitgebreid onderzoek gedaan naar kwaliteit, verschillen, leveranciers en prijs. Bouwmarkt spul is inferieure kwaliteit en ziet er ook niet uit (mening).
Uiteraard maakt iedereen weer een andere afweging gebaseerd op meerdere factoren. Als je een zoldertje wilt bekleden waar je niet vaak komt kan ik me zo voorstellen dat je goedkoop pvc van de bouwmarkt koopt.

Tsja, ik vind tegels persoonlijk niet mooi, behalve op de muur of in de badkamer of wellicht als je een mooie binnenplaats hebt. Ik heb dan weer op de 1e verdieping en zolder hout ;-). Elk materiaal heeft zo wel weer zijn goede en minder goede eigenschappen.Gian Inc. schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:30:
[...]
Ja dat is de overweging inderdaad. Het is voor boven, maar een beetje kwaliteit zou wel fijn zijn. Als ik die prijzen hier voorbij zie komen schrik van hoe 'makkelijk' er wordt gezegd dat is een goeie prijs. Voor 71 euro heb je tegels of echt hout waar voor beide in mijn optiek veel meer voordelen aanzitten los nog van het esthetische deel. Maarja, misschien ben ik bevooroordeeld als zoon van een tegelzetter
De voornaamste reden om voor pvc te kiezen is denk ik toch de onderhoudsvriendelijkheid en dempende werking. Mooi pvc is duur, zeker als je het in een patroon (laat) leggen.
Wij hebben uiteindelijk voor visgraat keramisch parket gekozen omdat het toch enorm veel sterker en duurzamer is. Geen krimp/groei, krasvast, vochtbestendig en zeer efficiënt voor de vloerverwarming.
ja zon vloer is wel flink duurder dan een plastic pvc vloer maar gaat ook 3x zo lang mee en kwa looks en design is het tegenwoordig erg mooi vind ik.
ja zon vloer is wel flink duurder dan een plastic pvc vloer maar gaat ook 3x zo lang mee en kwa looks en design is het tegenwoordig erg mooi vind ik.
:strip_exif()/f/image/yFFtaVZU1DztQvov72BYMEAX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door PainkillA op 22-06-2020 10:36 ]
@PainkillA netjes, welke tegels zijn dit en heb je een indicatie van de kosten (materiaal + arbeid)?
het type en merk heb ik niet zo bij de hand en moet ik even opzoeken (een beetje goede tegel verkoper heeft overigens een aardig grote collectie van dit soort tegels) maar grofweg zijn de tegels en de arbeid samen ong 50+60 = 110 euro per meter en dan komt er uiteraard nog plinten bij die ook aan boven en onderkant nog moeten worden afgekit door een kitter.Ascension schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:39:
@PainkillA netjes, welke tegels zijn dit en heb je een indicatie van de kosten (materiaal + arbeid)?
De vloer moet wel egaal zijn omdat bij tegels + visgraat het direct zichtbaar wordt als je vloer ergens een paar millimeter lager is en wat "golft" ook omdat de tegels in tegenstelling tot pvc en laminaat niet kunnen buigen. Grote kans dan er wellicht geëgaliseerd moet worden met egaline wat al snel 2K
Iemand ervaringen met PVC van “Floer”? Ik vind het er mooi uitzien, maar kan er weinig over terug vinden.
Keramische tegels zijn zeer mooi inderdaad, maar PVC kan je zonder voeg leggen. Oogt net iets anders.
[ Voor 52% gewijzigd door Mokum80 op 22-06-2020 12:45 ]
niet goed gelezenPainkillA schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:32:
Wij hebben uiteindelijk voor visgraat keramisch parket gekozen omdat het toch enorm veel sterker en duurzamer is. Geen krimp/groei, krasvast, vochtbestendig en zeer efficiënt voor de vloerverwarming.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 23-06-2020 06:09 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Wij hebben vandaag het koopcontract ondertekend van onze woning, nu willen we op de beneden verdieping de vloer vervangen voor PVC.
Ik heb het eea al zitten meelezen, en therdex 6042 lijn spreekt ons wel aan, heeft iemand hier nog tips voor leggers in de regio voorthuizen?
Ik heb het eea al zitten meelezen, en therdex 6042 lijn spreekt ons wel aan, heeft iemand hier nog tips voor leggers in de regio voorthuizen?
Je bent ook bekend met houtlook tegels? Wij hebben hier Kronos Les Bois Slavonia liggen en iedereen die binnen komt denkt aanvankelijk dat t hout is totdat ze er met hun neus bovenop gaan staan. Boven hebben we vrijwel dezelfde tint in PVC liggen maar de tegels zijn echt een heel stuk sjieker vind ik zelf.Biohazzard21 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:37:
Tsja, ik vind tegels persoonlijk niet mooi, behalve op de muur of in de badkamer of wellicht als je een mooie binnenplaats hebt.
Ziet er mooi uit! Waar heb je het laten leggen als ik vragen mag, voor € 74 m2? Wij hebben recent een nieuwe woning aangeschaft en willen over de marmeren vloer PVC laten leggen. Iemand wellicht tips voor een goede aanbieder die tevens ook de vloer legt, regio Brabant?Sjoerdfoto schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:26:
Toevallig, ook hier Therdex 7004 Herringbone gelegd afgelopen maand. Zonder bies rondom.
[Afbeelding]
Plinten moeten nog worden geplakt e.d. Heel tevreden mee!
Totaalprijs 74€/m incl. egaliseren en leggen.
Via de Geus uit Puttershoek. Sowieso een ruime winkel met veel keuze. Laten leggen door m'n oom die daar goede connecties heeft zegmaar :-)Hi-Sintar schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:58:
[...]
Ziet er mooi uit! Waar heb je het laten leggen als ik vragen mag, voor € 74 m2? Wij hebben recent een nieuwe woning aangeschaft en willen over de marmeren vloer PVC laten leggen. Iemand wellicht tips voor een goede aanbieder die tevens ook de vloer legt, regio Brabant?
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Ieder zijn voorkeur maar dat vind ik toch wel zonde.....Hi-Sintar schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:58:
[...]
Ziet er mooi uit! Waar heb je het laten leggen als ik vragen mag, voor € 74 m2? Wij hebben recent een nieuwe woning aangeschaft en willen over de marmeren vloer PVC laten leggen. Iemand wellicht tips voor een goede aanbieder die tevens ook de vloer legt, regio Brabant?
Ben zelf pvc liefhebber en heb het ook in huis, maar voordat ik het over een marmeren vloer zou leggen zou ik toch wel extreem goede redenen moeten hebben
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Helaas de marmeren vloer die erin zit is echt niet onze smaak (heel wit en een beetje kitscherig zeg maar). Ik snap best dat het bij sommigen in de smaak valt, maar het is niet ons ding. We zaten daarom een klik-pvc te overwegen, omdat die niet verlijmd hoeft te worden. Echter lees ik dat die minder goed samen kan met vloerverwarming. En ik wil toch graag het vermogen van mijn vloerverwarming zoveel als mogelijk benutten.Postius schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:02:
[...]
Ieder zijn voorkeur maar dat vind ik toch wel zonde.....
Ben zelf pvc liefhebber en heb het ook in huis, maar voordat ik het over een marmeren vloer zou leggen zou ik toch wel extreem goede redenen moeten hebben
Het is een half open keuken, de drempel zal zo ongeveer een meter breed worden. Een dorpel ziet er inderdaad wel mooi uit, daar kunnen we wel wat mee.GodDamage schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:48:
[...]
Is het in een deuropening <1m of gaat het om een open keuken met meerdere meters overgang tussen pvc en tegels?
Als het om een deuropening gaat, is een natuursteen dorpel wel een mooie oplossing om ertussen te zetten.
Ik heb klik pvc en vloerverwarming. Nauwelijks hitteverlies.Hi-Sintar schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:42:
[...]
Helaas de marmeren vloer die erin zit is echt niet onze smaak (heel wit en een beetje kitscherig zeg maar). Ik snap best dat het bij sommigen in de smaak valt, maar het is niet ons ding. We zaten daarom een klik-pvc te overwegen, omdat die niet verlijmd hoeft te worden. Echter lees ik dat die minder goed samen kan met vloerverwarming. En ik wil toch graag het vermogen van mijn vloerverwarming zoveel als mogelijk benutten.
Uit mijn hoofd moet je warmte weerstand onder de 0,21 zitten. Ik kom totaal op 0,12 (even uit mijn hoofd) waarvan 0.08 weerstand van het PVC.
Ik weet niet helemaal wie je dit verteld heeft maar het is een tikkeltje onzin. Uiteindelijk kopen waar je zelf het beste bij voelt natuurlijk. Ik heb mijn pvc gekocht bij lab21 in Breda, ben daar goed geholpen. Zelf heb ik de warmteweerstand opgezocht etc.
(daarnaast zie ik ook geen reden waarom klik pvc meer warmte resistent zou zijn als niet klikbare).
In ieder geval heb ik mijn PVC vloer in mijn huiskamer zelf gelegd en deze wordt prima warm, inc heel de huiskamer. Ik stook ook niet bovenmatig of iets. Maar bij mijn weten is bijna al het PVC wat verkocht wordt voor particulieren en kantoorvloeren is uitermate geschikt voor vloerverwarming (naast de vele anderen voordelen)
Ik was ongeveer 30 euro p m2 kwijt. Dus zelf leggen is zeker de moeite denk ik. Zeker met PVC dat is zo makkelijk materiaal om te leggen en te zagen.
Totdat je in het donker schuifelend vol je kleine teen er tegen traptendomiel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:01:
[...]
Het is een half open keuken, de drempel zal zo ongeveer een meter breed worden. Een dorpel ziet er inderdaad wel mooi uit, daar kunnen we wel wat mee.
[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 26-06-2020 14:25 ]
Wij hebben pvc in de woonkamer, tegels in de bijkeuken. De overgang zit onder de deur, dus dat zie je sowieso niet duidelijk maar wij hebben bij de nieuwbouw het verschil in vloerdikte opgevangen in de hoogte vd dekvloer. Nu hebben we slechts een metalen strip van een mm of 3 breed als overgang tussen de 2 materialen, qua hoogte is het vrijwel gelijk aan beide zijden.endomiel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:01:
[...]
Het is een half open keuken, de drempel zal zo ongeveer een meter breed worden. Een dorpel ziet er inderdaad wel mooi uit, daar kunnen we wel wat mee.
Ik heb geen signature
Ik vind het echt erg mooi! Ik wil hier thuis ongeveer het zelfde doen, heb jij het zelf gedaan of laten doen? Heb je toevallig een idee hoeveel vierkante meter pvc je nodig hebt gehad voor de trap, en hoeveel snijverlies?kaboom1555 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:11:
Ik zou het resultaat hier nog posten: hierbij de foto's van de PVC vloer en trap die met hetzelfde PVC is bekleed vorige week.
De plank is de de Ambiant Robusto - Naturel Oak met een toplaag van 0,55 mm.
We hebben dit laten leggen! Ik heb daardoor eigenlijk geen idee hoeveel m2 het is.3ddie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:24:
[...]
Ik vind het echt erg mooi! Ik wil hier thuis ongeveer het zelfde doen, heb jij het zelf gedaan of laten doen? Heb je toevallig een idee hoeveel vierkante meter pvc je nodig hebt gehad voor de trap, en hoeveel snijverlies?
Ik heb het opgezocht, schijnt zo te zijn dat de ondervloer die onder klik-pvc gelegd wordt, minder goed warmte geleid. Ik heb een tip gekregen van een mede-tweaker en ga binnenkort kijken bij de vloerenbaas.nl in Veldhoven. Zelf leggen zie ik niet zo zitten, laat ik liefst over aan een professionalPostius schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:07:
[...]
Ik heb klik pvc en vloerverwarming. Nauwelijks hitteverlies.
..
(daarnaast zie ik ook geen reden waarom klik pvc meer warmte resistent zou zijn als niet klikbare).
[...]
De 6042 heb ik ook op het oog. Heb jij deze ergens in een winkel op de vloer zien liggen?incomer schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:11:
Wij hebben vandaag het koopcontract ondertekend van onze woning, nu willen we op de beneden verdieping de vloer vervangen voor PVC.
Nee helaas nog niet, vandaag rondje gereden in Amersfoort en oa lab21 bekeken.Mokum80 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:22:
[...]
De 6042 heb ik ook op het oog. Heb jij deze ergens in een winkel op de vloer zien liggen?
Daar was die vloer niet aanwezig , al vonden we daar de https://www.lab21.nl/pvc-...flor-parva-plus-pure.html ook heel mooi!
Tja zo kan je bezig blijven denk ik. Hangt ook weer van de ondervloer af natuurlijkHi-Sintar schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:46:
[...]
Ik heb het opgezocht, schijnt zo te zijn dat de ondervloer die onder klik-pvc gelegd wordt, minder goed warmte geleid. Ik heb een tip gekregen van een mede-tweaker en ga binnenkort kijken bij de vloerenbaas.nl in Veldhoven. Zelf leggen zie ik niet zo zitten, laat ik liefst over aan een professional
Zoals gezegd ik heb zelf klik pvc met vloerverwarming en nog nooit daar iets over gehoord enzo! Maar je moet vooral doen waar je je zelf het fijnst bij voelt.
Al zie ik geen reden om klik pvc te nemen als je het niet zelf gaat leggen. En dat geneuzel met ondervloeren is ook een hoop onzin, klinkt een beetje alsof je slecht voorgelicht bent door een verkoper. Ik heb klik PVC met een ondervloer, zelf gelegd. Dit ligt nog over een andere laag van materiaal heen. Warmteresistentie kan je gewoon berekenen super makkelijk. Alles doet het perfect
En ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar klik pvc leggen kan een kind van 8 nog. Als je het wilt laten leggen zou ik misschien naar een andere kwaliteit vloer gaan kijken. Persoonlijk vind ik PVC laten leggen erg zonde van je geld, tenzijj je mischien een lichamelijk ding hebt waardoor je het zelf niet kan. Een van de redenen om PVC/Laminaat te nemen is toch wel dat het zeer makkelijk zelf te doen is. Anders kan je beter voor een ander soort vloer gaan imo.
(maar ik krijg persoonlijk een beetje de indruk alsof je met een verkoper hebt staan babbelen die er niet zoveel vanaf wist maar dat dat is blijven hangen. Het hele klik pvc ondervloer verhaal is gewoon redelijke onzin....)
[ Voor 21% gewijzigd door Postius op 28-06-2020 14:37 ]
Die vloer hebben wij enkele weken geleden laten leggen. Mooi resultaat vind ik. Best een warme kleur en mooie variatie in 'planken'.incomer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:30:
[...]
Nee helaas nog niet, vandaag rondje gereden in Amersfoort en oa lab21 bekeken.
Daar was die vloer niet aanwezig , al vonden we daar de https://www.lab21.nl/pvc-...flor-parva-plus-pure.html ook heel mooi!
Wij keken eerst ook bij lab21, maar schrok toch wel van de recensies op internet. Uiteindelijk bij een lokale vloerenboer gedaan. Met onderhandelen is het een veel lagere prijs geworden dan lab21. Ik geloof dat het ongeveer 65 euro per M2 is geworden.
:strip_exif()/f/image/hKDbiFVK711jcrbFxwQ5oo0i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hGKVvBPqTjdKrrDdRwLdnpAS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Droplollie op 30-06-2020 19:31 ]
Ziet er echt mooi uit! Bevestigd ons gevoel bij de vloer wel.Droplollie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:28:
[...]
Die vloer hebben wij enkele weken geleden laten leggen. Mooi resultaat vind ik. Best een warme kleur en mooie variatie in 'planken'.
Wij keken eerst ook bij lab21, maar schrok toch wel van de recensies op internet. Uiteindelijk bij een lokale vloerenboer gedaan. Met onderhandelen is het een veel lagere prijs geworden dan lab21. Ik geloof dat het ongeveer 65 euro per M2 is geworden.
[Afbeelding][Afbeelding]
Lab21 spreekt ons daarom ook niet direct aan, mag ik vragen wie je lokale vloerenboer is? Mag ook in pb
Toch even mezelf quoten, deze kwestie loopt nog steeds.MikeyMan schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:50:
Hier afgelopen weekend toch ook maar een klacht ingediend bij LAB21.
Het pvc dat wij daar vorig jaar hebben besteld, begint inmiddels aardig te kieren.
Teveel om acceptabel te zijn.
Zal wel een gebed zonder eind worden.
Begreep van de legger, die inmiddels niet meer voor Lab werkt, dat hij dit vaker ziet bij 'noname' pvc. En dat ze hier niet echt sportief mee omgaan zogezegd.
1 feb heb ik dus de melding gedaan.
Initieel is dit op zich goed opgepakt. Specialist langs gestuurd, en die schrok toch ook wel van de kieren. Zeker omdat dit over vrijwel de hele verdieping speelt. Gaf hier ook aan dat de egalisatielaag het verwijderen sowieso niet overleeft, en dat dit dus opnieuw moet en dus ook hoger komt te liggen.
Na een tijdje een aanbod gekregen: 1500 euro retour gestort of 3000 euro korting op een nieuwe vloer. Dit zou overeen komen met 80% van het originele bedrag, 10% afschrijving per jaar. Gezien de vloer er niet uit ziet toch maar akkoord gegeven op het tweede... Maar toen begon het gedonder...
We hebben beneden een mooie Mflor vloer in visgraat met rand en bies. Willen we boven ook, om het gelijkt te trekken. Vanaf het begin aangegeven dat dat de bedoeling was.
Nou goed; op aangeven van de klantenservice manager naar de winkel geweest, met bies en vloerdeel onder mijn arm om een offerte op te laten maken. Wilden ze niet doen; want naar eigen zeggen was dit geen visgraat vloer. (Want: grote planken).
Dit had ik bij het leggen van de vloer beneden al nagevraagd bij Mflor, en nu nog maar eens.
Deze bevestiging doorgestuurd naar Lab21, en op basis daarvan is er een offerte opgesteld. Nu met de verkeerde PVC erin. Dit aangegeven, en een correctie ontvangen. Komt neer op een bijbetaling van een kleine 3900 euro. Waarvan 800 euro meerprijs voor het leggen van het visgraat. Hoop geld, maar hierop akkoord gegeven omdat ik gewoon aan de slag wilde.
Toen bleef het een tijdje stil, niks meer vernomen, dus wat reactie gestuurd, en nog wat additionele vragen m.b.t. Het verwijderproces (o.a. Opnieuw egaliseren, wat doen we met de plinten, kan het in twee delen etc). Vooral die plinten was voor mij een ding; aangezien ik ongeveer 60 meter hoge plint gezaagd, gevuld, geschuurd en gelakt heb. Dit heeft me een hoop tijd geld en moeite gekost.
Dit ook aangegeven bij Lab, en die gaven aan na de voor inspectie nog verder te willen praten over korting om dit te compenseren.
Goed, na veel gezeur van mijn kant een legger op bezoek gehad. Aantal meters bijgesteld, aangegeven hoe band en bies moesten lopen. Legger gaf tevens aan dat er opnieuw geegaliseerd moest worden, dus de plinten moesten er wel uit.
De discussie met de plinten weer opgepakt met Lab21 zelf. Die gaven nu aan niets met de plinten te willen doen en tegen de plinten aan te willen egaliseren en de vloer tegen de plint aan te leggen. Mocht hier schade ontstaan, willen ze die wel oplossen. Wat mij betreft geen optie, aangezien dit m.i. gewoon lelijk wordt. Heen en weer gesteggeld, voorstel gedaan voor 500 euro korting om zelf de plinten te verwijderen en te plaatsen. Hierop waren ze onvermurwbaar. Gezien ik het geen succes zie worden om tegen de plinten aan te werken, uiteindelijk mijn verlies genomen, en aangegeven dat ik zelf plinten verwijder.
Hierna bleef het weer een tijdje stil; dus gevraag wanneer we aan de slag kunnen. Ook hierna weer stilte, en na wat reminders kreeg ik respons. Vergezeld van een nieuwe offerte. Op basis van de voorinspectie is het aantal meters iets naar beneden bijgesteld. En; leggen van rand en bies toegevoegd á nog eens 1000euro. Totaal dus inmiddels op een kleine 4900 euro. Had dit pas drie keer gemeld, dus dit was voor mij een enorme verrassing.
Uiteraard hier weer een enorme discussie over, maar ik ben er inmiddels enorm klaar mee. Het lijkt erop dat de initiele 3000 euro korting een sigaar uit eigen doos aan het worden is. Voel me hiermee enorm bij de ballen gepakt.
Maar ik zit een beetje in de knoop nu, aangezien ik eigenlijk een beetje vast zit aan Lab21. Als ik naar een andere leverancier ga zit ik natuurlijk met het verwijderen van de oude vloer, dit zal een enorme bak geld gaan kosten. Heb m.i. een paar opties:
- 1500 euro pakken uit originele aanbod
- 4900 euro bijbetalen en huidige stand van zaken
- Case voorleggen bij geschillencommissie?
- Case voorleggen aan rechtsbijstand?
[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 09-07-2020 09:30 ]
Kleine update; we hebben de kwestie inmiddels voorgelegd aan de rechtsbijstand, en die hebben het dusdanig opgepakt dat we zijn doorverwezen naar een advocatenkantoor. Ben benieuwd wat hieruit gaat komen.
Inmiddels elders wat offertes opgevraagd; en zonder uitzondering zijn die -ook bij dure clubs- minimaal 1200 euro goedkoper dan het geweldige coulance voorstel van Lab21.
Inmiddels elders wat offertes opgevraagd; en zonder uitzondering zijn die -ook bij dure clubs- minimaal 1200 euro goedkoper dan het geweldige coulance voorstel van Lab21.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 16-07-2020 13:45 ]
Zijn er mensen die klachten hebben over (Moduleo) PVC gelijmd vloeren zonder vloer verwarming zoals ; Los laten / Bobbels ? en slecht ge'egaliseert is ?
Bij een winkel / firma gekocht en laten leggen , die ook nog het logo draagt van VT Wonen en nu de schuld bij ons als consument neer leggen . Wij zijn al een jaar bezig met deze firma/winkel
Groet DvR
Bij een winkel / firma gekocht en laten leggen , die ook nog het logo draagt van VT Wonen en nu de schuld bij ons als consument neer leggen . Wij zijn al een jaar bezig met deze firma/winkel
Groet DvR
Is er iemand die slechte ervaringen heeft met Winkels of zaken die ook nog het logo voeren van VT WONEN of winkels en zaken die zeggen gespecialiseerd te zijn in het verkopen en leggen van PVC lijm
vloeren ??? Wij zijn al 1 jaar bezig met een winkel uit Dordrecht die niet zijn verantwoording wil nemen en de schuld bij ons neer legt !! Triest heel erg Triest Hoor graag jullie reactie.
D v R
vloeren ??? Wij zijn al 1 jaar bezig met een winkel uit Dordrecht die niet zijn verantwoording wil nemen en de schuld bij ons neer legt !! Triest heel erg Triest Hoor graag jullie reactie.
D v R
En ligt de vloer erin? Ik ben benieuwd naar je ervaringen van het zelf leggen. Zelf vind ik de Coretec forrest visgraat erg mooi en zou hem ook graag zelf willen leggen met een klik systeem.FrankSpin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:26:
Na veel wikken en wegen zijn we ook overstag. Onze keuze is uiteindelijk gevallen op Coretec Authentics Visgraatvloer. Klik pvc wat je zelf kan leggen zonder ondervloer.
Wij hebben ook Moduleo door het hele huis (zo'n 160m2), beneden (Moduleo Impress, met van dat voelbare houtrelief) op vloerverwarming, boven (Moduleo Select) zonder vloerverwarming (gekocht, geegaliseerd en verlijmd laten leggen door LaminaatXXL, 1 dag egaliseren, en met 3 man in 1 dag het hele huis vd vloer voorzienD van Rij schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:41:
Zijn er mensen die klachten hebben over (Moduleo) PVC gelijmd vloeren zonder vloer verwarming zoals ; Los laten / Bobbels ? en slecht ge'egaliseert is ?
Groet DvR
Nu na 3 jaar nog 100% perfect.
[ Voor 9% gewijzigd door Giant87 op 24-07-2020 15:38 ]
Ik heb dit topic grotendeels doorgelezen , omdat wij ook voor een nieuwe vloer op de markt zijn. Ik lees tot nu toe veel over verlijmde pvc vloeren op beton , maar wij hebben een houten balken vloer met houten planken (jaren 30 woning). Hebben meer tweakers daar zwevend pvc over heen gelegd ?
Hebben nu een restpartij van de Rigid Callisto Click PVC op het oog (22.30 per m2). We hebben gekeken naar massief grenen, multiplanken (top laag eiken) en pvc.
Wij neigen nu wel naar pvc omdat het relatief goedkoop is , maatvast (in vergelijking met grenen) en ook mooi/ onderhuids vriendelijk. Ik heb al genoeg ander onderhoud in huis en straks 3 koters rondlopen (2j en 2 van 0).
Lijkt mij gemakkelijk zelf te leggen en ik begreep van de verkoper dat je het zwevend legt. Ik moet alleen nog de huidige vloer ophogen omdat er een versleten grenen 21mm vloer ligt die eruit gaat.
Hebben nu een restpartij van de Rigid Callisto Click PVC op het oog (22.30 per m2). We hebben gekeken naar massief grenen, multiplanken (top laag eiken) en pvc.
Wij neigen nu wel naar pvc omdat het relatief goedkoop is , maatvast (in vergelijking met grenen) en ook mooi/ onderhuids vriendelijk. Ik heb al genoeg ander onderhoud in huis en straks 3 koters rondlopen (2j en 2 van 0).
Lijkt mij gemakkelijk zelf te leggen en ik begreep van de verkoper dat je het zwevend legt. Ik moet alleen nog de huidige vloer ophogen omdat er een versleten grenen 21mm vloer ligt die eruit gaat.
Wij zijn ook op zoek naar PVC voor onze nieuwe woning. Dit kunnen we (hopelijk) over de plavuizen vloer leggen die er nu ligt. Heb al meerdere goede namen hier gehoord: Vloerloods, LaminaatXXL.. Lab21 dus duidelijk niet begrijp ik? Nog andere aanraders?
Heeft iemand ervaring met Stile Floors? Goede of slechte verhalen gehoord? Volgens mij is het een relatief jong bedrijf, maar ik lees veel positiefs en een vriend van ons had ze voor een adviesgesprek aan huis gevraagd en die waren erg enthousiast. Volgens mij werken ze niet met de 'bekende' merken zoals Mflor, Therdex of Moduleo etc. en ik vraag me af of je dat terug gaat zien in kwaliteit van het PVC..
Heeft iemand ervaring met Stile Floors? Goede of slechte verhalen gehoord? Volgens mij is het een relatief jong bedrijf, maar ik lees veel positiefs en een vriend van ons had ze voor een adviesgesprek aan huis gevraagd en die waren erg enthousiast. Volgens mij werken ze niet met de 'bekende' merken zoals Mflor, Therdex of Moduleo etc. en ik vraag me af of je dat terug gaat zien in kwaliteit van het PVC..
Wij zijn ook aan het kijken naar een pvc vloer en zijn nu uitgekomen bij de Therdex 6041, iemand hier ervaringen mee?
Oh en er ligt nu een verlijmde pvc vloer, zou je hier een andere verlijmde pvc vloer bovenop kunnen leggen of moet de onderste er echt uit?
Oh en er ligt nu een verlijmde pvc vloer, zou je hier een andere verlijmde pvc vloer bovenop kunnen leggen of moet de onderste er echt uit?
[ Voor 40% gewijzigd door Gijsje22 op 26-07-2020 10:12 ]
Voor ons huis ben ik aan het kijken naar een pvc vloer met betonlook. Er ligt nu laminaat, maar de ondervloer zal gewoon beton zijn (huis uit 2007, dus geen houten balken oid).
Op onze bovenverdieping hebben we QuickStep laminaat liggen, waar we heel tevreden over zijn. Echter ligt het er natuurlijk nog maar een paar maanden... Gelukkig in dit topic al verschillende positieve langetermijn verhalen gehoor over QuickStep. Ik vraag mij af of iemand hier al ervaring heeft met de Rigid PVC-vloeren van QuickStep (https://www.quick-step.nl.../vinyl/rigid-vinylvloeren). Deze zouden beter bestand zijn tegen beschadigingen, ik vraag me af of er Tweakers zijn die daar al wat over kunnen zeggen. En heeft iemand ze al weleens zelf gelegd?
Ik zit nu te kijken naar deze vloer (https://www.quick-step.nl...40140_minimal-mediumgrijs). Deze bestaat ook in de niet-Rigid variant: https://www.quick-step.nl...40140_minimal-mediumgrijs. Dit zijn beide versies met een minimale groef tussen de tegels, iets wat ik heel belangrijk vind voor de betonlook.
Op onze bovenverdieping hebben we QuickStep laminaat liggen, waar we heel tevreden over zijn. Echter ligt het er natuurlijk nog maar een paar maanden... Gelukkig in dit topic al verschillende positieve langetermijn verhalen gehoor over QuickStep. Ik vraag mij af of iemand hier al ervaring heeft met de Rigid PVC-vloeren van QuickStep (https://www.quick-step.nl.../vinyl/rigid-vinylvloeren). Deze zouden beter bestand zijn tegen beschadigingen, ik vraag me af of er Tweakers zijn die daar al wat over kunnen zeggen. En heeft iemand ze al weleens zelf gelegd?
Ik zit nu te kijken naar deze vloer (https://www.quick-step.nl...40140_minimal-mediumgrijs). Deze bestaat ook in de niet-Rigid variant: https://www.quick-step.nl...40140_minimal-mediumgrijs. Dit zijn beide versies met een minimale groef tussen de tegels, iets wat ik heel belangrijk vind voor de betonlook.
ik ben ook benieuwd, zie mijn post boven je. de restpartij die ik zag werd niet bij geadverteerd dat het een quick step was, maar de rest van de naam ed komt overeen met rigid.Ivory. schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:06:
Voor ons huis ben ik aan het kijken naar een pvc vloer met betonlook. Er ligt nu laminaat, maar de ondervloer zal gewoon beton zijn (huis uit 2007, dus geen houten balken oid).
ga je hem zelf leggen zwevend (klik pvc)?
Weet iemand hoe de loopervaring zich verhoudt van een rigid click PVC vloer of een plak-PVC vloer? Met betrekking tot loopgeluid en of je de vloer voelt deinen tijdens het lopen.
Beste allen,
Hier zij we ook druk bezig om een pvc-vloer te kiezen. We twijfelen tussen de Moduleo Impress mountain oak nr .56938 en de Moduleo Impress castle oak 55935. Beide grijs emt vleugje beige en veel relief. Heeft iemand een van deze vloeren ook liggen en zou je daar een foto van willen posten? Op een staal van een halve meter bij een meter ziet het er toch vaak anders uit dan op een heel vloeroppervlak.
Alvast dank voor het delen en groet Maria
Hier zij we ook druk bezig om een pvc-vloer te kiezen. We twijfelen tussen de Moduleo Impress mountain oak nr .56938 en de Moduleo Impress castle oak 55935. Beide grijs emt vleugje beige en veel relief. Heeft iemand een van deze vloeren ook liggen en zou je daar een foto van willen posten? Op een staal van een halve meter bij een meter ziet het er toch vaak anders uit dan op een heel vloeroppervlak.
Alvast dank voor het delen en groet Maria
Dat denk ik wel, afhankelijk van wat de kosten zijn. Ik moet nog even vergelijken wat het kost om het te laten leggen. Er zitten (wat ik tot nu toe heb gezien) grote verschillen in de kosten van exact dezelfde materialen maar ook in het leggen... Als ik alles bij QuickStep zelf zou bestellen, kom ik op 4000 euro uit voor onze benedenverdieping. Bij een bedrijf uit de regio 3200 inclusief leggen... Dus ik ben benieuwd waar ik uiteindeliijk op uitkom.
Er wordt voortdurend beweerd hier dat PVC geluid beter tegengaat dan laminaat. Dus ik geloof dat heus wel. Maar waar ligt dat dan aan? En geldt dat voor klik-PVC, gelijmd PVC of allebei?
Als die toplaag de reden is, scheelt dat dan niet voornamelijk voor "zachte tikjes", qua vermindering van contactgeluid? Zoals die hond die met z'n nagels over de vloer tikt? Het lijkt me niet dat de toplaag uitmaakt voor iemand die met zware tred over een vloer loopt. Een toplaag kan namelijk niet zo zacht zijn dat hij de trilling als gevolg van de aanraking van een voetstap kan absorberen (zoals tapijt wel kan).
Volgens mij maakt de toplaag dus niet zoveel verschil in contactgeluid, maar vooral voor het luchtgeluid dat ontstaat in de kamer zelf door het contact met de vloer (voetstappen), ook wel "loopgeluid" genoemd. Het contactgeluid zou niet veel verschil moeten uitmaken (het "doordreunen" naar de onderburen). De extra overlast voor je benedenburen van loopgeluid bij laminaat zou je dus ook prima kunnen verminderen door goede luchtgeluidsisolatie.
Met andere woorden: volgens mij ervaar je zélf bij PVC wel minder geluid in vergelijking met laminaat, maar voor je onderburen maakt het bijna niets uit, zeker niet als je goede luchtgeluidsisolatie hebt.
Cubix schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:53:
Qua geluid merk je dat het stukken minder lawaai maakt bij voetstappen/iets neerzetten i.v.m. laminaat of parket. Dit omdat het 1 geheel is met het beton.
Tehh schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:54:
Wat wij m.n. erg fijn vinden is dat je eigenlijk geen contact-geluid meer hebt. Een laminaat is gewoon kei-hard en pvc heeft een veel zachtere toplaag.
sssensss schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:02:
Als je laminaat zou kiezen, dan zou je moeten zorgen voor een extreem goede dempende ondervloer, zodat je dat nare contactgeluid tot een minimum beperkt.
Het blijft natuurlijk wel een knetterharde toplaag die geluiden zoals stemgeluid heel erg goed weerkaatst.
Dat heb je bij pvc een stuk minder.
Hsb-3 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:06:
Heb je vloerverwarming? Zo nee, dan zou ik voor laminaat gaan. Pvc is flink duurder dan laminaat. Hoewel het wel qua geluid een stuk beter is en anders aanvoelt. Maar als je iets zoekt wat goedkoop is..
GeeMoney schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:54:
5. Geluid, PVC is merkbaar stiller en klinkt niet als een goedkoop plankje
PaT schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:38:
Mijn pvc vloer is verlijmd en het valt mij echt op dat het geluid veel beter gedempt wordt dan bij laminaat. Waarschijnlijk verschilt dat ook wel per pvc-vloer, maar ik vind het akoestisch gezien fijner dan laminaat.
cryptapix schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:17:
Wij hebben in slaapkamers laminaat en in woonkamer en keuken click pvc. Merk ook daar al een wereld van verschil. Laminaat maakt veel meer geluid.
Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:32:
Voorheen hadden we laminaat in de woonkamer en Novilon in de keuken en t.o.v. beide voorgangers vind ik PVC een vooruitgang; het voelt warmer, loopt fijner, stuk minder geluid dan laminaat(!) en is gemakkelijk schoon te houden.
Jannick1 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:09:
Geluidsdemping van contact geluid, denk aan hakken van schoenen, poezen/honden nagels die tikken etc. Dit is bij pvc zoveel minder dan keramisch parket of laminaat. Dit was voor ons een heel voorname reden om voor pvc te gaan ivm de hond. Wij zitten nu Tijdelijk in een huurhuis waar laminaat ligt en kijken reikhalzend uit naar het pvc. Worden gek van het getik van zijn nagels (en ja die knippen we regelmatig en houden we dus kort)
Genoeg meningen of ervaringen dus. Maar is het geluid minder door de toplaag die minder hard is dan bij laminaat? Waarom kunnen ze die bij PVC dan niet zo hard maken? Omdat PVC dat niet aankan misschien, in tegenstelling tot houtvezels? Dat is de enige reden die ik kan bedenken. Want in principe is PVC ook niets meer dan een krasvaste laag met daaronder een plaatje van een houten vloer en dan een laag PVC (in plaats van een laag geperst hout zoals bij laminaat).Wimploo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:34:
Ik ben op zoek voor een vloer op zolder, mijn vriendin wilt liever geen laminaat vanwege het geluid. Maar ik lees naast het contactgeluid over het algemeen weinig voordelen van pvc tov laminaat of parket voor op een zolder.
Als die toplaag de reden is, scheelt dat dan niet voornamelijk voor "zachte tikjes", qua vermindering van contactgeluid? Zoals die hond die met z'n nagels over de vloer tikt? Het lijkt me niet dat de toplaag uitmaakt voor iemand die met zware tred over een vloer loopt. Een toplaag kan namelijk niet zo zacht zijn dat hij de trilling als gevolg van de aanraking van een voetstap kan absorberen (zoals tapijt wel kan).
Volgens mij maakt de toplaag dus niet zoveel verschil in contactgeluid, maar vooral voor het luchtgeluid dat ontstaat in de kamer zelf door het contact met de vloer (voetstappen), ook wel "loopgeluid" genoemd. Het contactgeluid zou niet veel verschil moeten uitmaken (het "doordreunen" naar de onderburen). De extra overlast voor je benedenburen van loopgeluid bij laminaat zou je dus ook prima kunnen verminderen door goede luchtgeluidsisolatie.
Met andere woorden: volgens mij ervaar je zélf bij PVC wel minder geluid in vergelijking met laminaat, maar voor je onderburen maakt het bijna niets uit, zeker niet als je goede luchtgeluidsisolatie hebt.
@TimoDimo pvc is flexibeler. Ik heb ervaring met laminaat en pvc. Pvc voelt zachter als je er overheen loopt. Maar ook bij het leggen, de planken zijn gewoon flexibeler en als iets flexibeler is neemt het meer schokken op.
Ik weet niet hoeveel het voor onderburen zal schelen, dat ligt dan weer aan je ondervloer (bij klik). Ik denk dat je met gelijmd geen verschil merkt, maar volgens mij mag een gelijmde vloer niet in appartementen. Ivm dat er een geluiddempende ondervloer onder moet.
Maar als je loopt als een olifant maakt het niet uit of je pvc, laminaat of hoogpolig tapijt hebt, dat blijf je horen..
Ik weet niet hoeveel het voor onderburen zal schelen, dat ligt dan weer aan je ondervloer (bij klik). Ik denk dat je met gelijmd geen verschil merkt, maar volgens mij mag een gelijmde vloer niet in appartementen. Ivm dat er een geluiddempende ondervloer onder moet.
Maar als je loopt als een olifant maakt het niet uit of je pvc, laminaat of hoogpolig tapijt hebt, dat blijf je horen..
Ik heb nu op zolder clickpvc gelegd.
De versie die ik heb zit een dempende onderlaag onder zodat deze rechtstreeks op de ondervloer gelegd kan worden.
Nu is mijn zoldervloer vrij vlak maar op de naden van de betonelementen loopt het iets op.
Dit heeft als resultaat dat de vloer daar iets zweeft en een klappend geluid geeft als je er overheen loopt.
Is er nog hoop dat de vloer de vorm aan gaat nemen van de ondergrond omdat het PVC is?
Of zal deze altijd blijven zweven?
Op de voorzolder heb ik eerst egaline gebruikt maar hier heb ik het ook op een paar plekken.
Deze vloer had grotere hoogteverschillen.
De versie die ik heb zit een dempende onderlaag onder zodat deze rechtstreeks op de ondervloer gelegd kan worden.
Nu is mijn zoldervloer vrij vlak maar op de naden van de betonelementen loopt het iets op.
Dit heeft als resultaat dat de vloer daar iets zweeft en een klappend geluid geeft als je er overheen loopt.
Is er nog hoop dat de vloer de vorm aan gaat nemen van de ondergrond omdat het PVC is?
Of zal deze altijd blijven zweven?
Op de voorzolder heb ik eerst egaline gebruikt maar hier heb ik het ook op een paar plekken.
Deze vloer had grotere hoogteverschillen.
Wat belangrijk is om rekening mee te houden is dat er een verschil zit tussen dryback (gelijmde pvc) of click. Click is het meest te vergelijken met laminaat, al zie je bij pvc best vaak dat er click vloeren met geïntegreerde ondervloer geleverd worden.TimoDimo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:05:
Er wordt voortdurend beweerd hier dat PVC geluid beter tegengaat dan laminaat. Dus ik geloof dat heus wel. Maar waar ligt dat dan aan? En geldt dat voor klik-PVC, gelijmd PVC of allebei?
Genoeg meningen of ervaringen dus. Maar is het geluid minder door de toplaag die minder hard is dan bij laminaat? Waarom kunnen ze die bij PVC dan niet zo hard maken? Omdat PVC dat niet aankan misschien, in tegenstelling tot houtvezels? Dat is de enige reden die ik kan bedenken. Want in principe is PVC ook niets meer dan een krasvaste laag met daaronder een plaatje van een houten vloer en dan een laag PVC (in plaats van een laag geperst hout zoals bij laminaat).
Zwevende vloeren (laminaat, click pvc) hebben altijd de eigenschap dat ze meer geluid maken en dat typische ietwat holle laminaat geluid kunnen maken. Natuurlijk helpt een goede ondervloer veel, maar het ligt altijd op elkaar en niet aan elkaar vast en dat verschil merk je.
Een tegelvloer, gietvloer of dryback pvc vloer zijn gelijmd/gegoten en hebben letterlijk 0 speling. Dat loopt in het geval van pvc iets harder voor je blote voeten dan click, maar dempt meer geluid omdat het geluid nergens heen kan behalve de (vaak) betonnen ondervloer in.
Verschillende type geluiden klinken echter harder bij de ene vloer dan bij de andere. Ga je stampen dan hoor je dat beter/harder bij een gelijmde/gegoten vloer omdat er geen zachte ondervloer is die dit opvangt en dan hoor je gewoon de bonk op je betonnen ondervloer doordreunen.
Loop je normaal met nette schoenen of als vrouw met hakken, dan zal je dat bij click pvc/laminaat harder horen omdat het een tikkend geluid op de vloer zelf is en het kleine beetje lucht wat er onder de vloer zit zorgt ervoor dat dit op zo'n vloer beter hoorbaar is dan op een een gelijmde/gegoten vloer.
Wat ik hiermee wil zeggen is: denk niet: ik heb nu last van een bepaald geluid en de andere vloer lost dat op, dat is misschien wel zo maar je kan er afhankelijk van je gebruik een andere ergernis voor terugkrijgen. Er bestaat dan ook geen perfecte vloer. Het is altijd een combinatie tussen eigen voorkeur (uiterlijk, gevoel met lopen, kosten, etc) en feitelijke eigenschappen (krasvastheid, duurzaamheid, watervastheid, etc).
Ja precies, dus net zoals mijn opmerking dat contactgeluid erger kan zijn bij gelijmde PVC-vloeren of tegels of gietvloeren. Er is namelijk gewoon meer contact. Dat zorgt dus voor minder loopgeluid/luchtgeluid. Alleen dat betekent dus ook meer contactgeluid doordat het minder meegeeft door de speling die het heeft (zoals je zegt, de trillingen kunnen nergens heen).MooDyBLueS schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:45:
[...]
Wat belangrijk is om rekening mee te houden is dat er een verschil zit tussen dryback (gelijmde pvc) of click. Click is het meest te vergelijken met laminaat, al zie je bij pvc best vaak dat er click vloeren met geïntegreerde ondervloer geleverd worden.
Zwevende vloeren (laminaat, click pvc) hebben altijd de eigenschap dat ze meer geluid maken en dat typische ietwat holle laminaat geluid kunnen maken. Natuurlijk helpt een goede ondervloer veel, maar het ligt altijd op elkaar en niet aan elkaar vast en dat verschil merk je.
Een tegelvloer, gietvloer of dryback pvc vloer zijn gelijmd/gegoten en hebben letterlijk 0 speling. Dat loopt in het geval van pvc iets harder voor je blote voeten dan click, maar dempt meer geluid omdat het geluid nergens heen kan behalve de (vaak) betonnen ondervloer in.
Goede luchtisolatie voorkomt dus dat de buren dit horen.Verschillende type geluiden klinken echter harder bij de ene vloer dan bij de andere. Ga je stampen dan hoor je dat beter/harder bij een gelijmde/gegoten vloer omdat er geen zachte ondervloer is die dit opvangt en dan hoor je gewoon de bonk op je betonnen ondervloer doordreunen.
Loop je normaal met nette schoenen of als vrouw met hakken, dan zal je dat bij click pvc/laminaat harder horen omdat het een tikkend geluid op de vloer zelf is en het kleine beetje lucht wat er onder de vloer zit zorgt ervoor dat dit op zo'n vloer beter hoorbaar is dan op een een gelijmde/gegoten vloer.
Het verschil tussen gelijmd PVC en kliklaminaat of klik-PVC is me in ieder geval wel duidelijk. Jouw post bevestigt eigenlijk precies wat ik al dacht.Wat ik hiermee wil zeggen is: denk niet: ik heb nu last van een bepaald geluid en de andere vloer lost dat op, dat is misschien wel zo maar je kan er afhankelijk van je gebruik een andere ergernis voor terugkrijgen. Er bestaat dan ook geen perfecte vloer. Het is altijd een combinatie tussen eigen voorkeur (uiterlijk, gevoel met lopen, kosten, etc) en feitelijke eigenschappen (krasvastheid, duurzaamheid, watervastheid, etc).
Je zou dus kunnen zeggen dat voor geluidsoverlast voor je onderburen je beter kliklaminaat of klik-PVC zou kunnen leggen dan gelijmd PVC, mits je een goede luchtisolatie hebt. Dat laatste is natuurlijk meestal maar de vraag:
- Heb je een houten vloer of een dunne betonnen of stenen vloer dan is de luchtisolatie natuurlijk bar slecht, dus dan is het holle klankkastgeluid bij klikvloeren al snel te horen beneden. Maar contactgeluid hoor je ook al snel doordat er weinig massa in de vloer zit (massa absorbeert de trillingen). Zeker bij houten vloeren zijn beide geluidstypen een hinder. Het is kiezen of delen dus. Met gelijmd PVC meer contactgeluid; met een klikvloer meer luchtgeluid (en loopgeluid).
- Heb je een vloer die goed luchtgeluiden tegenhoudt, doordat er bijvoorbeeld zachte isolatielagen tussen zitten, maar is de vloer zelf wel vrij licht met dus weinig massa, dan is kliklaminaat wellicht het beste om bovengenoemde reden.
- Heb je een recente zwevende dekvloer of een anderzijds goed geïsoleerde vloer qua contactgeluid, zoals een dikke betonnen vloer met veel massa, dan heb je waarschijnlijk ook wel een goede luchtgeluidsisolatie, dus dan kun je beter voor gelijmd PVC gaan, zodat loopgeluiden en getik in de ruimte zelf ook niet hinderlijk zijn.
Ik heb zelf een houten vloer, en overweeg hoe ik de minste contactgeluiden kan krijgen op de benedenverdieping. Loopgeluiden (in de ruimte zelf dus) interesseren me niet zo. Luchtgeluid wel (harde muziek bijvoorbeeld wil ik wel wat kunnen inperken). Dat betekent dus gaten dichtstoppen en massa toevoegen. Ik kan misschien ook het massa-veer-massa-principe toepassen. Maar ik ben er niet helemaal uit of dat nu wel kan werken bij houten vloeren. Hoe dik de massa en de vering dan moet zijn bijvoorbeeld. Weet iemand dat?
Je eerste zin klopt, maar dat heeft niks met luchtisolatie te maken, sterker nog: het heeft juist ermee te maken dat er een ondervloer onder zit die voorkomt dat dat er (lucht)openingen tussen de pvc-vloer en draagvloer ontstaan. Die ondervloer is praktisch altijd een zacht/verend materiaal wat oneffenheden wegwerkt. Het relief wat vrijwel altijd in de betonnen draagvloer zit, wordt met die zachte ondervloer opgevuld. Het is zacht juist om dat relief op te vullen én daarnaast heeft het materiaal zelf een geluidsisolerende werking. Bij elkaar genomen zorgt het er dus voor dat contactgeluid minder naar beneden doorkomt. Dat staat los van oppervlakte/contact geluid, wat je bij klik altijd meer hoort dan gelijmd.TimoDimo schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:27:
Je zou dus kunnen zeggen dat voor geluidsoverlast voor je onderburen je beter kliklaminaat of klik-PVC zou kunnen leggen dan gelijmd PVC, mits je een goede luchtisolatie hebt. Dat laatste is natuurlijk meestal maar de vraag:
Dat zijn twee verschillende zaken, zie boven.- Heb je een houten vloer of een dunne betonnen of stenen vloer dan is de luchtisolatie natuurlijk bar slecht, dus dan is het holle klankkastgeluid bij klikvloeren al snel te horen beneden.
Klopt, daarom is een massief eikenhoutenvloer ook een van de fijnste vloeren om op te lopen, maar (en hier spreek je jezelf dus in tegen elders) een gelijmde vloer, plavuizen en gietvloer is ook een nagenoeg vaste massa. Verschil zit hem er met name in dat pvc en gietvloeren wat flexibiliteit in zich hebben wat plavuizen niet hebben. Dat is positief voor dreunende geluiden zoals stampen, omdat de flexibiliteit van zo'n vloer dat opvangt. Dat is ook de reden waarom pvc/gietvloeren in sommige moderne appartementen (die al een hoge isolatiewaarde hebben) wel toegestaan worden, maar plavuizen niet.Maar contactgeluid hoor je ook al snel doordat er weinig massa in de vloer zit (massa absorbeert de trillingen).
Ik wil binnenkort dus ook een pvc vloer plaatsen in onze nieuwe (bestaande) woning. Deze woning heeft op de volledige begane grond plavuizen met vloerverwarming, totaal 85 m2. Dit is in principe de hoofdverwarming van de begane grond, maar er is ook een houtkachel aanwezig.
De eigenaar van de winkel waar ik geweest ben gaf aan dat zowel click pvc (met ondervloer) een mogelijkheid is, als gelijmde pvc (met 2x egaliseren). In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een click pvc van floorify. Nu ik dit topic wat aandachtiger heb doorgelezen begin ik toch te twijfelen. De eigenaar zegt zonder twijfel dat het een goede optie is voor de vloer. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Mijn twijfels zijn: Gaat de click pvc er strak opliggen? Is er een kans dat de tegelvloer doortekent in de pvc? En gaat de vloerverwarming goed werken?
Nog wat extra info: De vloer is door de eigenaar van de winkel in het echt gezien en die was van mening dat de plavuizen erg strak gelegd zijn. De vloer is behoorlijk waterpas, wel oneffenheden van 1 a 2 millimeter tussen de tegels.
De eigenaar van de winkel waar ik geweest ben gaf aan dat zowel click pvc (met ondervloer) een mogelijkheid is, als gelijmde pvc (met 2x egaliseren). In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een click pvc van floorify. Nu ik dit topic wat aandachtiger heb doorgelezen begin ik toch te twijfelen. De eigenaar zegt zonder twijfel dat het een goede optie is voor de vloer. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Mijn twijfels zijn: Gaat de click pvc er strak opliggen? Is er een kans dat de tegelvloer doortekent in de pvc? En gaat de vloerverwarming goed werken?
Nog wat extra info: De vloer is door de eigenaar van de winkel in het echt gezien en die was van mening dat de plavuizen erg strak gelegd zijn. De vloer is behoorlijk waterpas, wel oneffenheden van 1 a 2 millimeter tussen de tegels.
Wij hebben vorig jaar in de woonkamer een PVC vloer over onze 25 jaar oude laminaatvloer laten leggen.
Bij diverse betere bedrijven geïnformeerd en georiënteerd en eensduidig was het advies: géén klikPVCvloer nemen! Dus ook niet gedaan. Zitten zoveel nadelen aan (klikdeel zwak, laat los, gaat werken, in lengte, etc etc.
Dus we hebben het "gewone" PVC genomen. Eerst is een dunne, dubbelzijdig plakkende zwarte laag over het oude laminaat geplakt (isoleert, dempt én haalt onevenheden weg) en daarover is strak het PVC geplakt.
Resultaat: stuk fijner en warmer (vooral in de winter), veel mooier (ook kleuren en reliëf) en dempt het geluid echt goed. Helemaal blij mee en absolute aanrader. (en ik denk dat het op deze manier over iedere harde vloer gelegd kan worden).
Doe er je voordeel mee! :-)
Bij diverse betere bedrijven geïnformeerd en georiënteerd en eensduidig was het advies: géén klikPVCvloer nemen! Dus ook niet gedaan. Zitten zoveel nadelen aan (klikdeel zwak, laat los, gaat werken, in lengte, etc etc.
Dus we hebben het "gewone" PVC genomen. Eerst is een dunne, dubbelzijdig plakkende zwarte laag over het oude laminaat geplakt (isoleert, dempt én haalt onevenheden weg) en daarover is strak het PVC geplakt.
Resultaat: stuk fijner en warmer (vooral in de winter), veel mooier (ook kleuren en reliëf) en dempt het geluid echt goed. Helemaal blij mee en absolute aanrader. (en ik denk dat het op deze manier over iedere harde vloer gelegd kan worden).
Doe er je voordeel mee! :-)
Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50
Als ik dit topic zo doorlees zijn er ook goede click pvc vloeren, dus dat is op zichzelf voor mijn geen reden om niet voor click te gaan. Floorify adverteert er in elk geval mee dat hun klikverbinding vrij sterk is. Daarnaast lees je ook slechte ervaringen over verlijmde pvc (naden bij vloerverwarming bv). Dus ik denk dat dit grotendeels aan het merk pvc ligt dat je kiest en hoe het gelegd is.
Ik ben daarom vooral benieuwd naar ervaringen van click pvc met plavuizen en vloerverwarming. Om hier wat meer de aandacht op te richten start ik hier een nieuw topic over.
Toch bedankt voor je reactie! Ik neem het zeker mee in mijn keuze.
Ik ben daarom vooral benieuwd naar ervaringen van click pvc met plavuizen en vloerverwarming. Om hier wat meer de aandacht op te richten start ik hier een nieuw topic over.
Toch bedankt voor je reactie! Ik neem het zeker mee in mijn keuze.
Vergeet niet: de 2 merken die ik nu aan het vergelijken ben geven een maximum vloerverwarming temperatuur aan van 28 en 29 graden respectievelijk. De meeste vloerverwarming is flink warmer dan dat en zal dus opnieuw afgesteld moeten worden. Nieuwbouwhuizen krijgen tegenwoordig veel vaker al lagetemperatuur vloerverwarming mee, dit zou geen probleem moeten vormen.Nachomanus schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:04:
Daarnaast lees je ook slechte ervaringen over verlijmde pvc (naden bij vloerverwarming bv). Dus ik denk dat dit grotendeels aan het merk pvc ligt dat je kiest en hoe het gelegd is.
Maar zonder de details te weten, zou het dus ook zomaar kunnen zijn dat iemand doodleuk op 40 graden de vloer zit te stoken. Tja... als het advies van de pvc fabrikant (laten we zeggen) max 30 is, dan kan je niks of niemand behalve jezelf kwalijk nemen dat dit een probleem gaat vormen. Al zou de vloerenboer natuurlijk wel zijn steentje bij mogen dragen qua advies en wellicht zelfs service om de vloerverwarming af te stellen. Blijft echter lastig als het nu gelegd wordt en in oktober pas de verwarming voor het eerst weer aanspringt.
Goed punt, hier heb ik niet bij stilgestaan. De vloerverwarming is overigens circa 25 jaar oud. De vorige bewoners van het huis gaven aan dat ze op de strengere winterdagen het huis niet goed warm krijgen met alleen de vloerverwarming (er is daarom ook een houtkachel aanwezig in de woonkamer), dus stoken op 40 graden zit er met de huidige instellingen al niet in denk ik. Maar dit is wel iets wat ik moet laten controleren.MooDyBLueS schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:43:
[...]
Vergeet niet: de 2 merken die ik nu aan het vergelijken ben geven een maximum vloerverwarming temperatuur aan van 28 en 29 graden respectievelijk...
Tweakers,
Ik heb aardig wat topics terug zitten lezen maar ik ben er nog niet wijzer op geworden. Volgend jaar wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd incl vloerverwarming op de begane grond. De keuze wordt PVC, de legtechniek is mij voorlopig nog een raadsel. Click PVC of Plak PVC..? In elke winkel waar ik binnen loop krijg ik hetzelfde verhaal te horen 'Ja, plak PVC neemt de warmte veel sneller op dus wij adviseren plak PVC'. Op de vraag hoe sneller de plak PVC vloer de warmte op zal nemen tegenover een click PVC hebben ze helaas geen antwoord'.
Voor zover ik heb begrepen valt het wel mee, 15min / 30min langer wachten vind ik namelijk geen probleem. Het klinkt mij namelijk een beetje 'Wij van WC eend adviseren WC eend' (Met de gedachte dat je een plak PVC vloer namelijk door het bedrijf laat leggen dus extra centen voor het bedrijf).
Nu lees ik voornamelijk dat een plak PVC strakker wordt gelegd dan een click PVC, kan iemand mij dit uitleggen hoe ik dit zou moeten beleven? Ik ben namelijk altijd click laminaat vloeren gewend en ik heb nog nooit problemen oid gehad.
Het verschil (€) vind ik namelijk erg groot, een click PVC vloer kan ik zelf met wat hulp leggen en een plak incl egaliseren en leggen is gewoon het dubbele van de kosten.
Zijn er uberhaubt tweakers die een click PVC vloer hebben?
Ik heb aardig wat topics terug zitten lezen maar ik ben er nog niet wijzer op geworden. Volgend jaar wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd incl vloerverwarming op de begane grond. De keuze wordt PVC, de legtechniek is mij voorlopig nog een raadsel. Click PVC of Plak PVC..? In elke winkel waar ik binnen loop krijg ik hetzelfde verhaal te horen 'Ja, plak PVC neemt de warmte veel sneller op dus wij adviseren plak PVC'. Op de vraag hoe sneller de plak PVC vloer de warmte op zal nemen tegenover een click PVC hebben ze helaas geen antwoord'.
Voor zover ik heb begrepen valt het wel mee, 15min / 30min langer wachten vind ik namelijk geen probleem. Het klinkt mij namelijk een beetje 'Wij van WC eend adviseren WC eend' (Met de gedachte dat je een plak PVC vloer namelijk door het bedrijf laat leggen dus extra centen voor het bedrijf).
Nu lees ik voornamelijk dat een plak PVC strakker wordt gelegd dan een click PVC, kan iemand mij dit uitleggen hoe ik dit zou moeten beleven? Ik ben namelijk altijd click laminaat vloeren gewend en ik heb nog nooit problemen oid gehad.
Het verschil (€) vind ik namelijk erg groot, een click PVC vloer kan ik zelf met wat hulp leggen en een plak incl egaliseren en leggen is gewoon het dubbele van de kosten.
Zijn er uberhaubt tweakers die een click PVC vloer hebben?
Warmtegeleidingscoefficient is het toverwoord, check : https://s3-eu-west-1.amaz...ikte+vloerafwerkingen.pdf
Pvc verlijmd is dubbel zo duur, maar geleid ook een keer zoveel
[ Voor 16% gewijzigd door Grolsch op 19-08-2020 22:15 ]
Juist, die snap ik helemaal bedankt. Maar dit blijven cijfers, cijfers die mij helemaal niks zeggen als computernerdGrolsch schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:14:
Warmtegeleidingscoefficient is het toverwoord, check : https://s3-eu-west-1.amaz...ikte+vloerafwerkingen.pdf
Oftwel, wat zou hier in tijd ruw geschat nou het verschil in zijn? Moet ik een uur langer wachten met een click PVC tot hij mijn gewenste temperatuur geeft of praten we dan over dagen oid? Of haalt hij dat gewoon never nooit?
Misschien komt het er sowieso minder goed doorheen en/of moet je de verwarming hoger stoken om het wel warm te krijgen.
Hoewel de warmteweerstand van clikc-PVC volgens mij nog meevalt, het is geen parketvloer die een soort van deken over je verwarmingssysteem legt, terwijl je daar het liefst een dun lakentje overheen zou willen hebben liggen.
Hoewel de warmteweerstand van clikc-PVC volgens mij nog meevalt, het is geen parketvloer die een soort van deken over je verwarmingssysteem legt, terwijl je daar het liefst een dun lakentje overheen zou willen hebben liggen.
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
Ik weet niet wat je CV systeem wordt, ik neem aan een WP gezien het bouwjaarDe.Schurk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:40:
[...]
Juist, die snap ik helemaal bedankt. Maar dit blijven cijfers, cijfers die mij helemaal niks zeggen als computernerdIk zou graag willen weten wat dit in de praktijk in tijd betekend. Mijn iPhoneX start de apps ook sneller op dan mijn iPhone 6s, ook volgens cijfers/specs. Maar of ik dit nou echt heel vervelend vind.. nope
Oftwel, wat zou hier in tijd ruw geschat nou het verschil in zijn? Moet ik een uur langer wachten met een click PVC tot hij mijn gewenste temperatuur geeft of praten we dan over dagen oid? Of haalt hij dat gewoon never nooit?
Als je een vloerafwerking kiest met een hogere warmtegeleidingscoefficient zal dit betekenen dat je aanvoertemperatuur hoger zal moeten zijn om dezelfde afgifte in een ruimte te creeëren wat zal betekenen dat de COP slechter wordt.
Al denk ik persoonlijk dat het met deze getallen geneuzel in de marge is, en dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Maar om aan te geven hoeveel minuten het langer duurt voor een ruimte warm is valt zo nog niet mee. Dat is afhankelijk van veel meer factoren.
En met een WP in een nieuwe woning met vloerverwarming is de ruimtetemperatuur redelijk constant, die koelt 's nachts geen graad af.
Vloerverwarming gebruik je sowieso niet zoals een verwarming met radiatoren omdat ook de hele massa van de (dek)vloer mee verwarmd wordt.
Die "extra" tijd is dus in theorie maar éénmalig (of bij de wisseling van seizoenen als de verwarming weer structureel wat hoger gaat).
Die "extra" tijd is dus in theorie maar éénmalig (of bij de wisseling van seizoenen als de verwarming weer structureel wat hoger gaat).
Fotonerd
Allright! Bedankt voor de antwoorden, maakt mij keuze wel iets makkelijker!
Het zachte materiaal heeft inderdaad een zeer beperkte luchtgeluidsisolerende werking. Het hoofddoel is inderdaad het opvullen van de oneffenheden, vooral ter preventie van verder luchtgeluid:MooDyBLueS schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:24:
[...]
Je eerste zin klopt, maar dat heeft niks met luchtisolatie te maken, sterker nog: het heeft juist ermee te maken dat er een ondervloer onder zit die voorkomt dat dat er (lucht)openingen tussen de pvc-vloer en draagvloer ontstaan. Die ondervloer is praktisch altijd een zacht/verend materiaal wat oneffenheden wegwerkt. Het relief wat vrijwel altijd in de betonnen draagvloer zit, wordt met die zachte ondervloer opgevuld. Het is zacht juist om dat relief op te vullen én daarnaast heeft het materiaal zelf een geluidsisolerende werking. Bij elkaar genomen zorgt het er dus voor dat contactgeluid minder naar beneden doorkomt. Dat staat los van oppervlakte/contact geluid, wat je bij klik altijd meer hoort dan gelijmd.
Het extra geluid dat ontstaat door oneffenheden in de ondervloer met een daarboven liggende klikvloer is voornamelijk luchtgeluid. Immers, het creëert meer loopgeluid door meer trillingen en dat weerkaatst in de ruimte en gaat dus ook naar beneden als luchtgeluid. Dat is dus bij klik (zwevende vloeren) meer hoorbaar. Zo'n zachte ondervloer (schuimrol) verbetert dat nog iets door wat betere aansluiting en vermindert zo het loopgeluid en dus luchtgeluid.
Contactgeluid veroorzaakt door oneffenheden hoor je bij zwevende klikvloeren juist minder dan met lijmvloeren of plavuizen e.d. (bij gelijke massa). Wellicht speelt het ook nog een rol bij een zwevende vloer dat de krachten worden verdeeld over meerdere planken en deze tegelijkertijd meeveren.
Je bedoelt dus luchtgeluid (o.a. loopgeluiden) en contactgeluid?[...]
Dat zijn twee verschillende zaken, zie boven.
Dat een vloer een nagenoeg vaste massa heeft voorkomt m.i. geen contactgeluid; juist niet want het veert niet mee, zie boven. Een hoge massa voorkomt dat wel, of dus goede vering. Voor zware voetstappen en dreunen geldt dit helemaal. De harde toplaag is daarvoor overigens niet van belang, die maakt zachte tikjes alleen harder(?).[...]
Klopt, daarom is een massief eikenhoutenvloer ook een van de fijnste vloeren om op te lopen, maar (en hier spreek je jezelf dus in tegen elders) een gelijmde vloer, plavuizen en gietvloer is ook een nagenoeg vaste massa. Verschil zit hem er met name in dat pvc en gietvloeren wat flexibiliteit in zich hebben wat plavuizen niet hebben. Dat is positief voor dreunende geluiden zoals stampen, omdat de flexibiliteit van zo'n vloer dat opvangt. Dat is ook de reden waarom pvc/gietvloeren in sommige moderne appartementen (die al een hoge isolatiewaarde hebben) wel toegestaan worden, maar plavuizen niet.
[ Voor 14% gewijzigd door TimoDimo op 26-08-2020 15:33 ]
Some0ne schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:55:
[...]
Toevallig deze vloer aangeschaft of heb je meer informatie over deze vloer?
Ik ben ook bij het merk Montinique uitgekomen, kan hier alleen weinig info over vinden.
Wel ben ik erg benieuwd hoe deze vloer is qua kwaliteit/prijs verhouding.
Hebben jullie uiteindelijk nog de Montinique vloer laten leggen?Anoniem: 1234976 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:57:
Hier ook een vraag over pvc.
Ik heb een mooie visgraat vloer van het merk Montinique pvc gezien. Volgens de verkoper van zeer goede kwaliteit. Dikte 2.55mm en slijtvast 0.55cm
Iemand ervaringen met dit merk of ervaringen met andere merken?
Ik heb overigens het idee dat de Montinique vloer dezelfde is als de
- JPG vloer: https://jpg-inrichters.nl...t=ca-pub-6786598693056401
- Cotap Spigato Visgraat https://www.cotap.nl/spig...-dryback-beige-9096350419
Maar ik kan er compleet naast zitten.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik zie dat er betrekkelijk weinig mensen nog over Coretec praten, zelf hebben we verschillende zaken afgelopen en kwamen we iedere keer toch uit op de Coretec vloeren. Ze voelen nèt iets meer als echt hout.. of in ieder geval meer solide mijns inziens. Zijn er al mensen die praktijkervaring hebben met deze vloeren?Wimploo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:29:
[...]
En ligt de vloer erin? Ik ben benieuwd naar je ervaringen van het zelf leggen. Zelf vind ik de Coretec forrest visgraat erg mooi en zou hem ook graag zelf willen leggen met een klik systeem.
Daarnaast vraag ik me toch af wat nou het voordeel is van plak t.o.v. click. Prijstechnisch komt het overeen, maar in sommige situaties zie ik dat er bij Plak PVC soms wat lijmnaden zwart worden...
Wij kwamen eerst ook bij COREtec uit, zag er inderdaad erg mooi uit maar uiteindelijk hielden ons in totaal 3 dingen tegen: ten eerste dat het een vrij nieuw en Amerikaans merk is (ze bestaan geloof ik zo'n 7 jaar) waar nog relatief weinig ervaringen over te vinden zijn. Ten tweede dat de ervaringen die we vonden, overwegend negatief waren en met name op het gebied van krasgevoeligheid, zo zijn er op diverse fora hele (Nederlandse) topics over. En ten derde bleek na wat doorvragen, vanwege ons vermoeden, dat het geen registered embossed is. Aangezien ze qua prijs wel in die categorie vallen, was het voor ons kiezen tussen een ander merk die dat wel heeft én waar ik veel positieve ervaringen over heb gelezen of COREtec.Flipswix schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:29:
[...]
Ik zie dat er betrekkelijk weinig mensen nog over Coretec praten, zelf hebben we verschillende zaken afgelopen en kwamen we iedere keer toch uit op de Coretec vloeren. Ze voelen nèt iets meer als echt hout.. of in ieder geval meer solide mijns inziens. Zijn er al mensen die praktijkervaring hebben met deze vloeren?
Daarnaast vraag ik me toch af wat nou het voordeel is van plak t.o.v. click. Prijstechnisch komt het overeen, maar in sommige situaties zie ik dat er bij Plak PVC soms wat lijmnaden zwart worden...
Heel eerlijk: als het een telefoon of zelfs auto was geweest, had ik de gok wel aangedurfd. Ik heb echter geen trek om straks een vloer in mijn woning te hebben liggen waar we als gezin van 4 in wonen en er allerlei rompslomp mee is. Dan kies ik toch de veiligste route, al heb je altijd risico's.
Wij zijn uiteindelijk na kort nog even bij mFLOR gekeken te hebben uitgekomen bij Therdex. Wat ons het meeste aansprak is dat dit het beste van alle werelden samenpakte, in ieder geval naar onze wensen gekeken. Zo zijn de Therdex pvc vloeren registered embossed, patroon van de PU laag is dus identiek aan de print daaronder, dat was zeker bij mFLOR echt heel lelijk als je het eenmaal ziet. En tuurlijk, als je over de vloer loopt zie je het nauwelijks waarschijnlijk, maar hey... you can't unsee what you've seen. En qua prijs maakt het allemaal nauwelijks uit.
Daarnaast geeft Therdex aan biologische weekmakers te gebruiken, het is allemaal toch al kunststof maar we hopen daarom dat dit toch z'n steentje bijdraagt. En qua patroon vonden wij het overeenkomen met COREtec. En een laatste ding: wij hadden ook een staal van Ambiant meegekregen, die leek behoorlijk op de Therdex vloer die we op het oog hadden maar was €10/m2 goedkoper. Eenmaal thuis zagen we gelijk wat we in de winkel niet zagen: in het zonlicht werd die staal gewoon een groot reflecterend oppervlak. mFlor en Therdex hadden daar beide geen last van (COREtec hadden we geen staal van meegekregen, dus die kan ik niet beoordelen).
Over plak t.o.v. click: De prijs lijkt vergelijkbaar, totdat je egaliseren, plakken en evt. de meerprijs voor visgraat meerekent bij plak. €75/m2 voor visgraat plak pvc is redelijk gemiddeld voor eerder genoemde merken. Terwijl ik click pvc van diezelfde merken voor €40/m2 voorbij heb zien komen, daar hoeft dan alleen nog een ondervloer bij vergelijkbaar met bij laminaat.
Mijn persoonlijke mening: ga voor je begane vloer zoals woonkamer, keuken en dergelijke altijd voor plak en de slaapkamers kunnen volstaan met click.
Ik heb mijn eerdere ietwat onsamenhangende post even verbeterd, zie TimoDimo in "PVC vloer, ervaringen mee?" ;-)MooDyBLueS schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:24:
[...]
Je eerste zin klopt, maar dat heeft niks met luchtisolatie te maken, sterker nog: het heeft juist ermee te maken dat er een ondervloer onder zit die voorkomt dat dat er (lucht)openingen tussen de pvc-vloer en draagvloer ontstaan. Die ondervloer is praktisch altijd een zacht/verend materiaal wat oneffenheden wegwerkt. Het relief wat vrijwel altijd in de betonnen draagvloer zit, wordt met die zachte ondervloer opgevuld. Het is zacht juist om dat relief op te vullen én daarnaast heeft het materiaal zelf een geluidsisolerende werking. Bij elkaar genomen zorgt het er dus voor dat contactgeluid minder naar beneden doorkomt. Dat staat los van oppervlakte/contact geluid, wat je bij klik altijd meer hoort dan gelijmd.
[...]
Dat zijn twee verschillende zaken, zie boven.
[...]
Klopt, daarom is een massief eikenhoutenvloer ook een van de fijnste vloeren om op te lopen, maar (en hier spreek je jezelf dus in tegen elders) een gelijmde vloer, plavuizen en gietvloer is ook een nagenoeg vaste massa. Verschil zit hem er met name in dat pvc en gietvloeren wat flexibiliteit in zich hebben wat plavuizen niet hebben. Dat is positief voor dreunende geluiden zoals stampen, omdat de flexibiliteit van zo'n vloer dat opvangt. Dat is ook de reden waarom pvc/gietvloeren in sommige moderne appartementen (die al een hoge isolatiewaarde hebben) wel toegestaan worden, maar plavuizen niet.
[ Voor 3% gewijzigd door TimoDimo op 26-08-2020 15:35 ]
Hier ligt de COREtec vloer (kleur meadow) er sinds eergisteren in. 55 Vierkante meter gelegd (woonkamer) en we zijn er 4 lange dagen mee bezig geweest. Ben tevreden met het resultaat, maar wat was het een klus. Het in elkaar klikken gaat nogal zwaar en je hebt echt veel meer werk als je het in visgraat legt.Flipswix schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:29:
[...]
Ik zie dat er betrekkelijk weinig mensen nog over Coretec praten, zelf hebben we verschillende zaken afgelopen en kwamen we iedere keer toch uit op de Coretec vloeren. Ze voelen nèt iets meer als echt hout.. of in ieder geval meer solide mijns inziens. Zijn er al mensen die praktijkervaring hebben met deze vloeren?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SRxYLLm57XIwQM5iXiDRjSQI.jpg?f=user_large)
Over ongeveer 3 weken wordt die hier gelegd. We hebben hem een paar maanden geleden nog ergens anders zien liggen en dat zag er goed uit. Als die eenmaal erin ligt, zal ik een aantal foto's plaatsen.evleerdam schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:10:
[...]
[...]
Hebben jullie uiteindelijk nog de Montinique vloer laten leggen?
Ik heb overigens het idee dat de Montinique vloer dezelfde is als de
- JPG vloer: https://jpg-inrichters.nl...t=ca-pub-6786598693056401
- Cotap Spigato Visgraat https://www.cotap.nl/spig...-dryback-beige-9096350419
Maar ik kan er compleet naast zitten.
Nog even hierover, want ik heb er opnieuw over nagedacht en ik probeer nog steeds te begrijpen waarom zwevende/klikvloeren met flexibele ondervloer minder contactgeluid hebben en meer loopgeluiden.MooDyBLueS schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:24:
[...]
(Of misschien bedoel je dat niet eens, aangezien je twee keer contactgeluid zegt; de ene keer meer en de andere keer minder, zie dikgedrukt/onderstreept in de quote. Typo?
In ieder geval is het volgens mij zo:
Klikvloeren (zwevende vloeren): liggen los, dus veren meer mee, dus minder contactgeluid. Dat maakt wel extra geluid, want het is een holle ruimte, dus is er wel meer loopgeluid in de kamer zelf (wat dus mogelijk ook doordringt als luchtgeluid in andere ruimten). Het toevoegen van een flexibele ondervloer laat de vloer beter aansluiten op kleine oneffenheden waardoor dit holle loopgeluid wat vermindert. Daarbij verbetert het de genoemde meevering (in plaats van lucht een meer verende/dempende/schokabsorberende laag) en geeft daardoor nog minder contactgeluid.
Gelijmde vloeren (dryback vloeren): vormen één vaste massa, dus veren niet mee, dus meer contactgeluid. Geabsorbeerde trillingen door direct contact "kunnen nergens heen" dus worden doorgegeven aan de vloer van de onderburen. (Maar gietvloeren of PVC zijn nog wel iets flexibeler dan plavuizen, dus bij gelijke massa zijn die beter qua contactgeluid.)
Natuurlijk zijn deze twee vloersoorten niet het enige wat het contact- of luchtgeluid bepaalt, bij gelijke massa en overige vloerconstructie. Zo heb je ook nog een verschil in toplaag. Bij laminaat schijnt dit erg hard te zijn om een of andere reden. Dit zorgt dat zachte tikjes harder klinken, aangezien die niet meteen gedempt worden zoals bij een zachte toplaag. En je hebt nog een verschil in buigzaamheid van de plank, wat een verschil kan veroorzaken tussen klikvloeren.
Even een vraag hoe anderen het volgende hebben opgelost. Wij hebben al weken geleden onze vloer uitgekozen en ingepland. Het gaat om een Therdex pvc dry back vloer in visgraat met band en deze zal gelegd worden bovenop een bestaande tegelvloer. Het is een best nieuwe woning nog, dus het ligt superstrak.
Nu komt de winkel er echter ineens mee dat ze niet de bestaande plinten van de muren halen, want "daar hebben we niet de expertise voor". Terwijl dit eerder gewoon besproken is. Kortom: ze zeggen dat wij dit zelf voordat ze beginnen met egaliseren moeten doen, maar toen ik ze ermee pareerde met de opmerking: "dus jullie zeggen niet de expertise te hebben en verwachten dan wel van mij om dit te hebben?" daar hadden ze geen antwoord op.
We hebben gevraagd of ze dan niet gewoon met opzetplinten kunnen werken, een andere winkel had dat immers ook aangeraden, vandaar dat we van het bestaan weten, er zitten nu namelijk 5cm standaard witte plinten op de muur en we zouden 9cm nemen. Het idee was ook (zo was het besproken): 5cm gaat eraf, eventuele verfschade op de muur maakt niet uit want er komt een hogere plint op die het toch afdekt. Maar die leveren zij weer niet. Ik heb omdat ik met mijn oren stond te klapperen en toch behoorlijk ontdaan was door deze zeer late acties, niet meer voorgesteld om ze zelf te bestellen en aan te leveren. Het lijkt mij raar dat een grote vloerenzaak (die ook goed aanschreven staat) dit niet zelf heeft of aan kan komen. De vloer hoeft ook pas over een tijdje gelegd te worden.
We zijn heel vergevorderd in het stadium en tot nu zeer tevreden geweest met deze winkel, maar beginnen nu toch ernstig te twijfelen. We zitten echter wel in een tweestrijd want we zijn bijna een maand geleden al bij deze partij uitgekomen omdat die de beste combinatie bood van prijs, eigen leggers gebruiken en in de periode kunnen waarin wij willen dat de vloer gelegd wordt. Dat laatste is bij anderen inmiddels onmogelijk geworden, dus ik ben allerminst blij ermee dat hij nu bijna een maand later hiermee komt.
Daarnaast willen ze ineens een droogloopmat erbij verkopen die ze in de hal dan in een uitsparing leggen (ca 1.5m2), dat afwerken met een metalen rand en daarna begint de pvc vloer. De reden volgens hun: als je een droogloopmat op een pvc vloer legt, gaat de pvc vloer verkleuren. Huh? De pvc vloer gaat toch ook niet (zomaar) verkleuren waar een bank of kast staat? Ja misschien na 15-20 jaar wil ik wel geloven, niks is onbestand tegen UV-licht, maar het wordt nu gebracht als een groot probleem, terwijl ik me dat niet voor kan stellen. Ik dacht er nog wel aan dat het misschien het rubber/kunststof onder de droogloopmat kan zijn die op termijn niet fijn is voor de PU toplaag, maar waar ik mee zit zijn twee dingen:
Ten eerste ligt er dus een tegelvloer onder (waar ook nu de op maat gesneden droogloopmat op ligt) en als ze die uitsparing behouden, zie je dus die lelijke tegelvloer liggen als je de droogloopmat weghaalt.
Dan kan het argument zijn: maar die haal je in principe toch nooit weg? Klopt. Maar datzelfde argument kan ik geven op het verkleuren van de pvc vloer. Wat maakt dat uit als er toch altijd een droogloopmat op die plek ligt?
Nu snap ik dat het afwerken zoals dit bijvoorbeeld er best mooi uitziet, maar het leuke is... de vloer wordt niet goedkoper, maar de droogloopmat wordt wel even extra op de offerte gezet.
Ik heb al met al het idee dat meneer gewoon even wat extra centjes wilt verdienen, maar om dit dan ineens na 4 weken als "probleem" aan ons te verkopen vind ik niet kunnen. Ik zit er sterk aan te denken om de hele boel maar gewoon af te blazen.
Kortom: hoe zien jullie dit?
Is het verwijderen van standaard witte 5cm plinten echt iets wat je muur meer kan beschadigen dan alleen wat verfschade? Of blijft het bij kleine oppervlakkige schades die een 9cm plint toch wel afdekken?
En hoe zien jullie het droogloopmat verhaal? Het gaat mij niet om de (beperkte) extra kosten, maar wel dat het totaal gewoon klopt.
Nu komt de winkel er echter ineens mee dat ze niet de bestaande plinten van de muren halen, want "daar hebben we niet de expertise voor". Terwijl dit eerder gewoon besproken is. Kortom: ze zeggen dat wij dit zelf voordat ze beginnen met egaliseren moeten doen, maar toen ik ze ermee pareerde met de opmerking: "dus jullie zeggen niet de expertise te hebben en verwachten dan wel van mij om dit te hebben?" daar hadden ze geen antwoord op.
We hebben gevraagd of ze dan niet gewoon met opzetplinten kunnen werken, een andere winkel had dat immers ook aangeraden, vandaar dat we van het bestaan weten, er zitten nu namelijk 5cm standaard witte plinten op de muur en we zouden 9cm nemen. Het idee was ook (zo was het besproken): 5cm gaat eraf, eventuele verfschade op de muur maakt niet uit want er komt een hogere plint op die het toch afdekt. Maar die leveren zij weer niet. Ik heb omdat ik met mijn oren stond te klapperen en toch behoorlijk ontdaan was door deze zeer late acties, niet meer voorgesteld om ze zelf te bestellen en aan te leveren. Het lijkt mij raar dat een grote vloerenzaak (die ook goed aanschreven staat) dit niet zelf heeft of aan kan komen. De vloer hoeft ook pas over een tijdje gelegd te worden.
We zijn heel vergevorderd in het stadium en tot nu zeer tevreden geweest met deze winkel, maar beginnen nu toch ernstig te twijfelen. We zitten echter wel in een tweestrijd want we zijn bijna een maand geleden al bij deze partij uitgekomen omdat die de beste combinatie bood van prijs, eigen leggers gebruiken en in de periode kunnen waarin wij willen dat de vloer gelegd wordt. Dat laatste is bij anderen inmiddels onmogelijk geworden, dus ik ben allerminst blij ermee dat hij nu bijna een maand later hiermee komt.
Daarnaast willen ze ineens een droogloopmat erbij verkopen die ze in de hal dan in een uitsparing leggen (ca 1.5m2), dat afwerken met een metalen rand en daarna begint de pvc vloer. De reden volgens hun: als je een droogloopmat op een pvc vloer legt, gaat de pvc vloer verkleuren. Huh? De pvc vloer gaat toch ook niet (zomaar) verkleuren waar een bank of kast staat? Ja misschien na 15-20 jaar wil ik wel geloven, niks is onbestand tegen UV-licht, maar het wordt nu gebracht als een groot probleem, terwijl ik me dat niet voor kan stellen. Ik dacht er nog wel aan dat het misschien het rubber/kunststof onder de droogloopmat kan zijn die op termijn niet fijn is voor de PU toplaag, maar waar ik mee zit zijn twee dingen:
Ten eerste ligt er dus een tegelvloer onder (waar ook nu de op maat gesneden droogloopmat op ligt) en als ze die uitsparing behouden, zie je dus die lelijke tegelvloer liggen als je de droogloopmat weghaalt.
Dan kan het argument zijn: maar die haal je in principe toch nooit weg? Klopt. Maar datzelfde argument kan ik geven op het verkleuren van de pvc vloer. Wat maakt dat uit als er toch altijd een droogloopmat op die plek ligt?
Nu snap ik dat het afwerken zoals dit bijvoorbeeld er best mooi uitziet, maar het leuke is... de vloer wordt niet goedkoper, maar de droogloopmat wordt wel even extra op de offerte gezet.
Ik heb al met al het idee dat meneer gewoon even wat extra centjes wilt verdienen, maar om dit dan ineens na 4 weken als "probleem" aan ons te verkopen vind ik niet kunnen. Ik zit er sterk aan te denken om de hele boel maar gewoon af te blazen.
Is het verwijderen van standaard witte 5cm plinten echt iets wat je muur meer kan beschadigen dan alleen wat verfschade? Of blijft het bij kleine oppervlakkige schades die een 9cm plint toch wel afdekken?
En hoe zien jullie het droogloopmat verhaal? Het gaat mij niet om de (beperkte) extra kosten, maar wel dat het totaal gewoon klopt.
"Geen expertise" is natuurlijk onzin (het gaat om het slopen van wat plinten). Waarschijnlijk bedoelen ze dat ze dit normaal nooit doen, dus kost het ze alleen maar geld. Mogelijk zat het niet echt in hun prijs inbegrepen en was het een foutje van ze. Los daarvan vind ik het raar dat ze hier niet over nagedacht hebben. Plinten zijn een intrinsiek onderdeel van je vloer. Deze aanpassen hoort er gewoon bij.MooDyBLueS schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:05:
Even een vraag hoe anderen het volgende hebben opgelost. Wij hebben al weken geleden onze vloer uitgekozen en ingepland. Het gaat om een Therdex pvc dry back vloer in visgraat met band en deze zal gelegd worden bovenop een bestaande tegelvloer. Het is een best nieuwe woning nog, dus het ligt superstrak.
Het ligt er helemaal aan hoe ze bevestigd zijn. Het lijkt mij dat je ze er best eenvoudig af kunt krijgen. Als ze gelijmd zijn lukt dat misschien niet in één geheel, en de verf en pleisterlaag erachter komt her en der wel een beetje mee, maar ik denk dat het te doen is. Eventueel met een multitool. En eventueel horizontaal boven de plint de muur iets inzagen, zodat de verf niet meekomt bij het eraf trekken van de plint. Dan kun je nooit iets beschadigen boven die 5cm.We hebben gevraagd of ze dan niet gewoon met opzetplinten kunnen werken, een andere winkel had dat immers ook aangeraden, vandaar dat we van het bestaan weten, er zitten nu namelijk 5cm standaard witte plinten op de muur en we zouden 9cm nemen. Het idee was ook (zo was het besproken): 5cm gaat eraf, eventuele verfschade op de muur maakt niet uit want er komt een hogere plint op die het toch afdekt. Maar die leveren zij weer niet. Ik heb omdat ik met mijn oren stond te klapperen en toch behoorlijk ontdaan was door deze zeer late acties, niet meer voorgesteld om ze zelf te bestellen en aan te leveren. Het lijkt mij raar dat een grote vloerenzaak (die ook goed aanschreven staat) dit niet zelf heeft of aan kan komen. De vloer hoeft ook pas over een tijdje gelegd te worden.
Ik had eens gespijkerde bouwplinten in een appartement. Daar kwamen hele stukken muur mee bij het verwijderen met een koevoet. Gelijmde plinten is een stuk makkelijker. (Maar als ze geschroefd zijn is het natuurlijk nog makkelijker.)
Ik begrijp trouwens niet hoe ze bedacht hadden die 5cm plinten te laten zitten. Met een egalisatielaag en de nieuwe vloer erbovenop houd je dan toch nauwelijks plint meer over? Dus er moet sowieso een overzetplint overheen of weghalen en een nieuwe plint.
Het klinkt inderdaad niet erg betrouwbaar en professioneel. Ik zou twijfelen verder te gaan als ze dit niet heel snel in orde maken op de offerte.We zijn heel vergevorderd in het stadium en tot nu zeer tevreden geweest met deze winkel, maar beginnen nu toch ernstig te twijfelen. We zitten echter wel in een tweestrijd want we zijn bijna een maand geleden al bij deze partij uitgekomen omdat die de beste combinatie bood van prijs, eigen leggers gebruiken en in de periode kunnen waarin wij willen dat de vloer gelegd wordt. Dat laatste is bij anderen inmiddels onmogelijk geworden, dus ik ben allerminst blij ermee dat hij nu bijna een maand later hiermee komt.
Nog zoiets raars. Ik heb nog nooit een verkleurde laminaat- of PVC-vloer gezien. En dan nog, als het zou gebeuren ligt er zoals je zegt toch een mat op. Ik zou gewoon beslissen alleen op basis van of je het mooi vindt om een geïntegreerde mat te hebben of niet.Daarnaast willen ze ineens een droogloopmat erbij verkopen die ze in de hal dan in een uitsparing leggen (ca 1.5m2), dat afwerken met een metalen rand en daarna begint de pvc vloer. De reden volgens hun: als je een droogloopmat op een pvc vloer legt, gaat de pvc vloer verkleuren. Huh? De pvc vloer gaat toch ook niet (zomaar) verkleuren waar een bank of kast staat? Ja misschien na 15-20 jaar wil ik wel geloven, niks is onbestand tegen UV-licht, maar het wordt nu gebracht als een groot probleem, terwijl ik me dat niet voor kan stellen. Ik dacht er nog wel aan dat het misschien het rubber/kunststof onder de droogloopmat kan zijn die op termijn niet fijn is voor de PU toplaag, maar waar ik mee zit zijn twee dingen:
Uiteraard dekt dat wel af, zie boven. Zit er trouwens geen isolatie (randstrip) achter de plint voor akoestische ontkoppeling? Dan zit het denk ik niet eens gelijmd, maar geschroefd.Nu snap ik dat het afwerken zoals dit bijvoorbeeld er best mooi uitziet, maar het leuke is... de vloer wordt niet goedkoper, maar de droogloopmat wordt wel even extra op de offerte gezet.
Ik zou ze een mail sturen en zeggen dat je het wilt afblazen, tenzij ze de plinten voor je weghalen, zoals was afgesproken. En gewoon zeggen of je wel of niet een droogloopmat wilt.En hoe zien jullie het droogloopmat verhaal? Het gaat mij niet om de (beperkte) extra kosten, maar wel dat het totaal gewoon klopt.
Als je verder met ze in zee gaat, zou ik ook even bedenken of ze nog meer "vergeten" zijn. Zoals hoe bepaalde hoekjes, randjes, deurposten, etc. worden afgewerkt.
@TimoDimo Dank je wel voor je snelle reactie! Inmiddels heb ik contact gehad met de bewoners en het blijkt een vuren houten plint te zijn die met plug en schroef op enkele plaatsen is vastgezet en daarna overgeschilderd.
Over de "expertise" ze krabbelen nu iets terug op dat woord door te zeggen dat ze niet verantwoordelijk willen zijn voor de eventuele schade. Snap ik, maar hadden ze inderdaad eerder mee moeten komen.
Hoe ik er nu insta: ik heb ze een laatste bericht gestuurd dat wij het niet netjes vinden dat hier na lange tijd pas mee gekomen wordt en aangegeven dat wij van mening zijn dat de "all-in" prijs die ze eerder benoemden én besproken is ook "all-in" moet zijn, anders moet er wat met de prijs gebeuren.
Wat ik duidelijk merk is dat deze zaken vandaag de dag omkomen van het werk, voor mij tien anderen. Een maand geleden hadden we nog 3 zaken die in onze gewenste periode konden plaatsen, nu niemand meer, behalve deze waar we het hebben vastgelegd. Dat weten zij ook dondersgoed natuurlijk, maar anderzijds: ik ga straks ruim 10k aftikken hiervoor, dan wil ik wel dat het goed gebeurd.
Hoewel ik het liever niet zo heb, zou het geen ramp zijn om de huidige tegelvloer voorlopig te laten liggen, deze is prima alleen niet mooi. Dus ik laat me niet onder druk zetten door een winkel en sterker nog: net wat je zegt, stel dat ze nu toch zeggen dat ze het wel doen, dan ga ik zorgen dat we alle afspraken op papier zetten. Een van die dingen is o.a. hoe de band bij het visgraat precies bij de binnendeuren gelegd gaat worden. Wij hebben een grote begane grond met bijkeuken en slaapkamer op dezelfde verdieping, maar willen daar geen band, evenals de hal. Maar het is dus wel van belang dat de overgang van de band in de woonkamer naar de hal en van de keuken naar de bijkeuken wel netjes verloopt en de band dus eigenlijk onder de deur verstopt wordt qua naad. Zoals je hier ook een beetje ziet.
Over de "expertise" ze krabbelen nu iets terug op dat woord door te zeggen dat ze niet verantwoordelijk willen zijn voor de eventuele schade. Snap ik, maar hadden ze inderdaad eerder mee moeten komen.
Hoe ik er nu insta: ik heb ze een laatste bericht gestuurd dat wij het niet netjes vinden dat hier na lange tijd pas mee gekomen wordt en aangegeven dat wij van mening zijn dat de "all-in" prijs die ze eerder benoemden én besproken is ook "all-in" moet zijn, anders moet er wat met de prijs gebeuren.
Wat ik duidelijk merk is dat deze zaken vandaag de dag omkomen van het werk, voor mij tien anderen. Een maand geleden hadden we nog 3 zaken die in onze gewenste periode konden plaatsen, nu niemand meer, behalve deze waar we het hebben vastgelegd. Dat weten zij ook dondersgoed natuurlijk, maar anderzijds: ik ga straks ruim 10k aftikken hiervoor, dan wil ik wel dat het goed gebeurd.
Hoewel ik het liever niet zo heb, zou het geen ramp zijn om de huidige tegelvloer voorlopig te laten liggen, deze is prima alleen niet mooi. Dus ik laat me niet onder druk zetten door een winkel en sterker nog: net wat je zegt, stel dat ze nu toch zeggen dat ze het wel doen, dan ga ik zorgen dat we alle afspraken op papier zetten. Een van die dingen is o.a. hoe de band bij het visgraat precies bij de binnendeuren gelegd gaat worden. Wij hebben een grote begane grond met bijkeuken en slaapkamer op dezelfde verdieping, maar willen daar geen band, evenals de hal. Maar het is dus wel van belang dat de overgang van de band in de woonkamer naar de hal en van de keuken naar de bijkeuken wel netjes verloopt en de band dus eigenlijk onder de deur verstopt wordt qua naad. Zoals je hier ook een beetje ziet.
Mijn Click PVC vloer heb ik nu een maand liggen.
Deze blijft op sommige plekken zweven boven de betonvloer.
Ik had de hoop dat dit wel ging zetten en het minder ging storen.
Op de voorzolder heb ik egaline aangebracht en achterzolder niet.
Maar beide hebben er last van.
Nu moet ik de 1e etage nog volledig leggen, maar wordt er wel diep treurig van als deze vloer ook zo blijft zweven.
Zijn er nog oplossingen om het zweven tegen te gaan?
Deze blijft op sommige plekken zweven boven de betonvloer.
Ik had de hoop dat dit wel ging zetten en het minder ging storen.
Op de voorzolder heb ik egaline aangebracht en achterzolder niet.
Maar beide hebben er last van.
Nu moet ik de 1e etage nog volledig leggen, maar wordt er wel diep treurig van als deze vloer ook zo blijft zweven.
Zijn er nog oplossingen om het zweven tegen te gaan?
Voor onze nieuwbouwwoning hebben we inmiddels ook twee pvc vloeren gekozen.
Op de begane grond komt Hoomline Ambassador visgraat 55 ontario 120.
Deze heeft een lichte structuur en is licht eiken qua kleur.
Op de overloop en in de slaapkamers komt Therdex chevron 12042, eveneens een lichte structuur en licht eiken qua kleur. Deze wordt in stroken gelegd.
Beide vloeren worden verlijmd gelegd. Ben erg benieuwd. Beneden komt zo'n 44m2, boven 40m2. Voor +/- €6800. Het kan vast goedkoper, maar we willen vooral dat het goed gebeurt
Op de overloop en in de slaapkamers komt Therdex chevron 12042, eveneens een lichte structuur en licht eiken qua kleur. Deze wordt in stroken gelegd.
Beide vloeren worden verlijmd gelegd. Ben erg benieuwd. Beneden komt zo'n 44m2, boven 40m2. Voor +/- €6800. Het kan vast goedkoper, maar we willen vooral dat het goed gebeurt
If it aint fixed, it's broken.
Waarom specifiek gekozen voor de hoomline ambassador beneden tov een Therdex variant?Tjebakka schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:26:
Voor onze nieuwbouwwoning hebben we inmiddels ook twee pvc vloeren gekozen.
Die vonden we mooierSquareOne schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:50:
[...]
Waarom specifiek gekozen voor de hoomline ambassador beneden tov een Therdex variant?
Dank voor je reactie. Overweeg hier inderdaad de 7001 van Therdex. Je omschrijving leek daar wel bij de passenTjebakka schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:56:
[...]
Die vonden we mooierDe Therdex 7001 komt enorm in de buurt maar die heeft nog wat meer structuur en is ietsje donkerder. Mijn zus heeft die liggen. Het is echt een mooie vloer, maar de hoomline sluit net wat beter aan bij onze wensen.
Ja, die is aardig gelijkend, de Therdex is €2,45 duurder per m2.SquareOne schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:58:
[...]
Dank voor je reactie. Overweeg hier inderdaad de 7001 van Therdex. Je omschrijving leek daar wel bij de passen. Prijs lijkt me redelijk gelijk?
Hoomline: 42,50
Therdex: 44,95
Wij zijn van plan om plak PVC over een bestaande plavuizen vloer te leggen (in verband met vloerverwarming die erin zit en die we niet willen slopen). Uiteraard wordt er dan eerst geëgaliseerd. Ik las dat er meer mensen zijn die dit doen, dus even benieuwd naar jullie ervaringen: wij kregen te horen dat er waarschijnlijk twee keer geëgaliseerd zal moeten worden om te voorkomen dat voegen van de plavuizen eventueel zichtbaar worden door het PVC heen. Heel begrijpelijk. Nu zijn we bij twee winkels geweest en zegt de een dat we rekening moeten houden dat de vloer omhoog komt met met ongeveer 6 of 6,5 mm (die dacht ongeveer 3,5 a 4 mm egaline en dan 2,5 mm pvc) en in de andere winkel werd gepraat over dat we rekening moeten houden met ongeveer 1 cm. Ik vind dit best een behoorlijk verschil in hoeveelheid egaline? Er zit een bestaande stalen deur in onze woonkamer waar we rekening mee moeten gaan houden, vandaar dat dit niet onbelangrijk is.
Zijn er mensen hier die plak pvc over plavuizen hebben gelegd en hoeveel mm kwam jullie vloer omhoog?
Zijn er mensen hier die plak pvc over plavuizen hebben gelegd en hoeveel mm kwam jullie vloer omhoog?
meestal egaliseer je wel 0,5 cm anders is het heel moeilijk te verdelen je wil geen putten in je egaline.XNVBX schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:11:
Wij zijn van plan om plak PVC over een bestaande plavuizen vloer te leggen (in verband met vloerverwarming die erin zit en die we niet willen slopen). Uiteraard wordt er dan eerst geëgaliseerd. Ik las dat er meer mensen zijn die dit doen, dus even benieuwd naar jullie ervaringen: wij kregen te horen dat er waarschijnlijk twee keer geëgaliseerd zal moeten worden om te voorkomen dat voegen van de plavuizen eventueel zichtbaar worden door het PVC heen. Heel begrijpelijk. Nu zijn we bij twee winkels geweest en zegt de een dat we rekening moeten houden dat de vloer omhoog komt met met ongeveer 6 of 6,5 mm (die dacht ongeveer 3,5 a 4 mm egaline en dan 2,5 mm pvc) en in de andere winkel werd gepraat over dat we rekening moeten houden met ongeveer 1 cm. Ik vind dit best een behoorlijk verschil in hoeveelheid egaline? Er zit een bestaande stalen deur in onze woonkamer waar we rekening mee moeten gaan houden, vandaar dat dit niet onbelangrijk is.
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
Welkom op GoT. Dit lijkt eerder op een wraakreview, daar gaan we niet in mee.
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2020 11:11 ]
Wat bedoel je precies met "als tegelvloer leggen"? Met tegellijm op de vloer vastmaken en dan voegen?
[ Voor 67% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2020 11:12 ]
.
[ Voor 98% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:37 ]
Tweakers,
Ik heb onlangs een 'staaltje' ontvangen van de Floer ComfyClick PVC en wat mij opvalt is dat deze plank keihard is. Net zoals ik gewend ben bij laminaat zeg maar. Terwijl ik bij de vloerenwinkels alleen maar flexibele planken tegen kom die buigzaam zijn. Weet iemand mij hier meer over te kunnen vertellen qua voor- nadalen?
Ik heb onlangs een 'staaltje' ontvangen van de Floer ComfyClick PVC en wat mij opvalt is dat deze plank keihard is. Net zoals ik gewend ben bij laminaat zeg maar. Terwijl ik bij de vloerenwinkels alleen maar flexibele planken tegen kom die buigzaam zijn. Weet iemand mij hier meer over te kunnen vertellen qua voor- nadalen?
Mooi! Welke vloer is dat?FrankSpin schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:19:
Vandaag zijn ze bij ons begonnen met leggen van visgraat click pvc vloer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Staat al in dit topic
FrankSpin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:26:
Na veel wikken en wegen zijn we ook overstag. Onze keuze is uiteindelijk gevallen op Coretec Authentics Visgraatvloer. Klik pvc wat je zelf kan leggen zonder ondervloer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo met het verkeerde been uit bed gestapt?
Staat idd al ergens net zoals de meeste antwoorden, maar even vragen kan toch geen kwaad.
Klik pvc is vziw altijd 'hard', vergelijkbaar met laminaat.De.Schurk schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:42:
Tweakers,
Plak laminaat is flexibel.
Ik help toch juist met de post te linken waar de informatie in staat die de vraag beantwoord? Niet voor niets een +1 gekregen van de vraagsteller op mijn post.Gijsje22 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:17:
[...]
Zo met het verkeerde been uit bed gestapt?
Staat idd al ergens net zoals de meeste antwoorden, maar even vragen kan toch geen kwaad.
[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 09-09-2020 11:29 ]
Je zal zien dat een hele plank wel buigzaam is, maar een klein stukje niet. Ligt ook aan de uitvoering, er zijn diverse diktes waarbij elke variant zijn eigen voor- en nadelen heeft. Ik heb zelf een harde variant (Quickstep Rigid), dat legt erg prettig (gelijk aan laminaat) en egaliseert extra omdat de onderkant zo stevig is.De.Schurk schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:42:
Tweakers,
Daar heb ik ook een paar samples van gehad, die zijn inderdaad snoei hard. Vraag ook eens sample aan van Coretec Authentics visgraat click pvc.De.Schurk schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:42:
Tweakers,
Deze komen met een kurk onderlaag. Vonden wij veel fijner aanvoelen en qua patroon is het echt wereld van verschil met de pvc vloeren van floer.
In hoeverre heb je bij klikvloeren eigenlijk een ondervloer nodig (of zo'n kurklaagje) als je al een zwevende dekvloer hebt (met massa-veer-massa-principe dus, bijvoorbeeld gipsplaten op vilt op de constructievloer)?
Kent iemand het merk Riviera? Is het wat?
Voorbeeld van website waar het te koop is.
Voorbeeld van website waar het te koop is.