Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:

• Wimploo
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 07:56
Jannick1 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:47:
[...]

Voor een rechttoe rechtaan pvc vloer met een iets dunnere toplaag (0,3) betaal je geen 71 hoor. Dan ga je eerder richting de 40/45 en denk niet je daar een parket vloer voor hebt?
True maar ik reageerde op de mooie visgraat van Sjoerdfoto.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeleFles schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:14:
[...]

Heb je toevallig een foto van het resultaat? Wij vinden op de therdex site de 7004 ook een mooie kleur, maar zouden het graag wat groter zien. (we gaan uiteraard nog even in een winkel kijken, maar een hele vloer geeft vaak een beter beeld)
Wij gingen aanvankelijk ook voor de 7004, maar zijn uiteindelijk op een veel lichtere uitgekomen. Ik vind de 7004 op de foto's hier best 'zwaar' ten opzichte van de website van Therdex. Ik heb alleen geen flauw idee waar wij op uit gekomen zijn.

We hebben de vloer nu een jaar liggen en voor een gezin met kleine kinderen is het heel fijn dat je hem zo schoon hebt. Her en der hebben we wel wat plekken enkrassen, maar dat hoort mi bij een vloer waar op geleefd wordt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Jannick1
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 09:07
Wimploo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:50:
[...]

True maar ik reageerde op de mooie visgraat van Sjoerdfoto.
Oh ik dacht dat je refereerde naar je zolder vloer :) dan snap ik hem. Overigens is 71 vóór een visgraat inclusief band en bies geen heel gekke prijs hoor..

• Susannexk
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 19-06 01:34
Hoi, heeft iemand ervaring met Floorify? Kan er weinig over vinden qua ervaringen.
Is het makkelijk zelf te leggen en blijft het op lange termijn ook mooi.
Hoe is het kwalitatief.

[Voor 37% gewijzigd door Susannexk op 19-06-2020 01:29]

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Susannexk schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 01:27:
Hoi, heeft iemand ervaring met Floorify? Kan er weinig over vinden qua ervaringen.
Is het makkelijk zelf te leggen en blijft het op lange termijn ook mooi.
Hoe is het kwalitatief.
Blijkbaar is het makkelijk te leggen en blijft het op lange termijn mooi! :P
Welke eigenschappen zoek je nog meer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• endomiel
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 05-07 12:56
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een pvc vloer op een tegelvloer? Wij willen tegels in de keuken leggen, deze zullen incl lijm op zo'n 13 mm dikte komen, en in de woonkamer pvc van incl egaliseren zo'n 6 mm. Dus er zal een klein hoogteverschil zijn.
Ik heb van die hoogte profielen gezien maar eerlijk gezegd vind ik die nog al lelijk. Ik wil zo'n klein randje van een profiel langs de tegels laten leggen. Is het hoogteverschil van zo'n 6-8 mm storend? Ik kan me voorstellen dat het net zo'n hoogte is waar iedereen over valt (letterlijk).

[Voor 0% gewijzigd door endomiel op 26-06-2020 13:58. Reden: Er komt lijm onder de vloer en geen lijk 😂]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

endomiel schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:14:
Wij willen tegels in de keuken leggen, deze zullen incl lijk op zo'n 13 mm dikte komen
:+

• GodDamage
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:29
endomiel schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:14:
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een pvc vloer op een tegelvloer? Wij willen tegels in de keuken leggen, deze zullen incl lijk op zo'n 13 mm dikte komen, en in de woonkamer pvc van incl egaliseren zo'n 6 mm. Dus er zal een klein hoogteverschil zijn.
Ik heb van die hoogte profielen gezien maar eerlijk gezegd vind ik die nog al lelijk. Ik wil zo'n klein randje van een profiel langs de tegels laten leggen. Is het hoogteverschil van zo'n 6-8 mm storend? Ik kan me voorstellen dat het net zo'n hoogte is waar iedereen over valt (letterlijk).
Is het in een deuropening <1m of gaat het om een open keuken met meerdere meters overgang tussen pvc en tegels?
Als het om een deuropening gaat, is een natuursteen dorpel wel een mooie oplossing om ertussen te zetten.

• Gian Inc.
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08-07 12:07
Biohazzard21 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:19:
[...]

8)7 Pvc vloer koop je ook niet bij de bouwmarkt, tenzij je inderdaad een stukje droevenis in je huis wilt halen.
.
Waar heb je dit op gebaseerd? Ik ben zelf nu op zoek naar een vloer voor de 1ste verdieping + zolder. Heb je ervaring met vloeren van de bouwmarkt, vrienden/fam die zo'n vloer hebben of ander onderzoek gedaan? Of vermoed je dat je dan droevenis in huis haalt?

• Biohazzard21
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:44
Gian Inc. schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:05:
[...]

Waar heb je dit op gebaseerd? Ik ben zelf nu op zoek naar een vloer voor de 1ste verdieping + zolder. Heb je ervaring met vloeren van de bouwmarkt, vrienden/fam die zo'n vloer hebben of ander onderzoek gedaan? Of vermoed je dat je dan droevenis in huis haalt?
Heb beneden een pvc vloer, dus ja wel vrij uitgebreid onderzoek gedaan naar kwaliteit, verschillen, leveranciers en prijs. Bouwmarkt spul is inferieure kwaliteit en ziet er ook niet uit (mening).

Uiteraard maakt iedereen weer een andere afweging gebaseerd op meerdere factoren. Als je een zoldertje wilt bekleden waar je niet vaak komt kan ik me zo voorstellen dat je goedkoop pvc van de bouwmarkt koopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08-07 12:07
Biohazzard21 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:14:
[...]

Heb beneden een pvc vloer, dus ja wel vrij uitgebreid onderzoek gedaan naar kwaliteit, verschillen, leveranciers en prijs. Bouwmarkt spul is inferieure kwaliteit en ziet er ook niet uit (mening).

Uiteraard maakt iedereen weer een andere afweging gebaseerd op meerdere factoren. Als je een zoldertje wilt bekleden waar je niet vaak komt kan ik me zo voorstellen dat je goedkoop pvc van de bouwmarkt koopt.
Ja dat is de overweging inderdaad. Het is voor boven, maar een beetje kwaliteit zou wel fijn zijn. Als ik die prijzen hier voorbij zie komen schrik van hoe 'makkelijk' er wordt gezegd dat is een goeie prijs. Voor 71 euro heb je tegels of echt hout waar voor beide in mijn optiek veel meer voordelen aanzitten los nog van het esthetische deel. Maarja, misschien ben ik bevooroordeeld als zoon van een tegelzetter 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:44
Gian Inc. schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Ja dat is de overweging inderdaad. Het is voor boven, maar een beetje kwaliteit zou wel fijn zijn. Als ik die prijzen hier voorbij zie komen schrik van hoe 'makkelijk' er wordt gezegd dat is een goeie prijs. Voor 71 euro heb je tegels of echt hout waar voor beide in mijn optiek veel meer voordelen aanzitten los nog van het esthetische deel. Maarja, misschien ben ik bevooroordeeld als zoon van een tegelzetter 8)7
Tsja, ik vind tegels persoonlijk niet mooi, behalve op de muur of in de badkamer of wellicht als je een mooie binnenplaats hebt. Ik heb dan weer op de 1e verdieping en zolder hout ;-). Elk materiaal heeft zo wel weer zijn goede en minder goede eigenschappen.

De voornaamste reden om voor pvc te kiezen is denk ik toch de onderhoudsvriendelijkheid en dempende werking. Mooi pvc is duur, zeker als je het in een patroon (laat) leggen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
(jarig!)
Wij hebben uiteindelijk voor visgraat keramisch parket gekozen omdat het toch enorm veel sterker en duurzamer is. Geen krimp/groei, krasvast, vochtbestendig en zeer efficiënt voor de vloerverwarming.

ja zon vloer is wel flink duurder dan een plastic pvc vloer maar gaat ook 3x zo lang mee en kwa looks en design is het tegenwoordig erg mooi vind ik.

[Voor 55% gewijzigd door PainkillA op 22-06-2020 10:36]

Ryzen 1700@3.9Ghz 2x8GB 3200Mhz, Asrock X370 Taichi, GTX970,

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
@PainkillA netjes, welke tegels zijn dit en heb je een indicatie van de kosten (materiaal + arbeid)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
(jarig!)
Ascension schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:39:
@PainkillA netjes, welke tegels zijn dit en heb je een indicatie van de kosten (materiaal + arbeid)?
het type en merk heb ik niet zo bij de hand en moet ik even opzoeken (een beetje goede tegel verkoper heeft overigens een aardig grote collectie van dit soort tegels) maar grofweg zijn de tegels en de arbeid samen ong 50+60 = 110 euro per meter en dan komt er uiteraard nog plinten bij die ook aan boven en onderkant nog moeten worden afgekit door een kitter.

De vloer moet wel egaal zijn omdat bij tegels + visgraat het direct zichtbaar wordt als je vloer ergens een paar millimeter lager is en wat "golft" ook omdat de tegels in tegenstelling tot pvc en laminaat niet kunnen buigen. Grote kans dan er wellicht geëgaliseerd moet worden met egaline wat al snel 2K

Ryzen 1700@3.9Ghz 2x8GB 3200Mhz, Asrock X370 Taichi, GTX970,

• Gijsje22
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 11:23
Iemand ervaringen met PVC van “Floer”? Ik vind het er mooi uitzien, maar kan er weinig over terug vinden.

• Mokum80
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 13:35
Keramische tegels zijn zeer mooi inderdaad, maar PVC kan je zonder voeg leggen. Oogt net iets anders.

[Voor 52% gewijzigd door Mokum80 op 22-06-2020 12:45]

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:14
PainkillA schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:32:
Wij hebben uiteindelijk voor visgraat keramisch parket gekozen omdat het toch enorm veel sterker en duurzamer is. Geen krimp/groei, krasvast, vochtbestendig en zeer efficiënt voor de vloerverwarming.

ja zon vloer is wel flink duurder dan een plastic pvc vloer maar gaat ook 3x zo lang mee en kwa looks en design is het tegenwoordig erg mooi vind ik.

[Afbeelding]
niet goed gelezen

[Voor 3% gewijzigd door LuPo op 23-06-2020 06:09]

• incomer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11:25
Wij hebben vandaag het koopcontract ondertekend van onze woning, nu willen we op de beneden verdieping de vloer vervangen voor PVC.

Ik heb het eea al zitten meelezen, en therdex 6042 lijn spreekt ons wel aan, heeft iemand hier nog tips voor leggers in de regio voorthuizen?

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Biohazzard21 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:37:
Tsja, ik vind tegels persoonlijk niet mooi, behalve op de muur of in de badkamer of wellicht als je een mooie binnenplaats hebt.
Je bent ook bekend met houtlook tegels? Wij hebben hier Kronos Les Bois Slavonia liggen en iedereen die binnen komt denkt aanvankelijk dat t hout is totdat ze er met hun neus bovenop gaan staan. Boven hebben we vrijwel dezelfde tint in PVC liggen maar de tegels zijn echt een heel stuk sjieker vind ik zelf.

• Hi-Sintar
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-07 21:05
Sjoerdfoto schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:26:
Toevallig, ook hier Therdex 7004 Herringbone gelegd afgelopen maand. Zonder bies rondom.

[Afbeelding]

Plinten moeten nog worden geplakt e.d. Heel tevreden mee!

Totaalprijs 74€/m incl. egaliseren en leggen.
Ziet er mooi uit! Waar heb je het laten leggen als ik vragen mag, voor € 74 m2? Wij hebben recent een nieuwe woning aangeschaft en willen over de marmeren vloer PVC laten leggen. Iemand wellicht tips voor een goede aanbieder die tevens ook de vloer legt, regio Brabant?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:37

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Hi-Sintar schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:58:
[...]

Ziet er mooi uit! Waar heb je het laten leggen als ik vragen mag, voor € 74 m2? Wij hebben recent een nieuwe woning aangeschaft en willen over de marmeren vloer PVC laten leggen. Iemand wellicht tips voor een goede aanbieder die tevens ook de vloer legt, regio Brabant?
Via de Geus uit Puttershoek. Sowieso een ruime winkel met veel keuze. Laten leggen door m'n oom die daar goede connecties heeft zegmaar :-)

Nikon D610 + glas, licht en pootjes | MacBook Pro Retina 13,3" | www.foto-sjoerd.nl

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-07 19:23
Hi-Sintar schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:58:
[...]

Ieder zijn voorkeur maar dat vind ik toch wel zonde.....

Ben zelf pvc liefhebber en heb het ook in huis, maar voordat ik het over een marmeren vloer zou leggen zou ik toch wel extreem goede redenen moeten hebben

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Hi-Sintar
Postius schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:02:
[...]

Ieder zijn voorkeur maar dat vind ik toch wel zonde.....

Ben zelf pvc liefhebber en heb het ook in huis, maar voordat ik het over een marmeren vloer zou leggen zou ik toch wel extreem goede redenen moeten hebben
Helaas de marmeren vloer die erin zit is echt niet onze smaak (heel wit en een beetje kitscherig zeg maar). Ik snap best dat het bij sommigen in de smaak valt, maar het is niet ons ding. We zaten daarom een klik-pvc te overwegen, omdat die niet verlijmd hoeft te worden. Echter lees ik dat die minder goed samen kan met vloerverwarming. En ik wil toch graag het vermogen van mijn vloerverwarming zoveel als mogelijk benutten.

• endomiel
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 05-07 12:56
GodDamage schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:48:
[...]

Is het in een deuropening <1m of gaat het om een open keuken met meerdere meters overgang tussen pvc en tegels?
Als het om een deuropening gaat, is een natuursteen dorpel wel een mooie oplossing om ertussen te zetten.
Het is een half open keuken, de drempel zal zo ongeveer een meter breed worden. Een dorpel ziet er inderdaad wel mooi uit, daar kunnen we wel wat mee.

• Postius
Hi-Sintar schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Helaas de marmeren vloer die erin zit is echt niet onze smaak (heel wit en een beetje kitscherig zeg maar). Ik snap best dat het bij sommigen in de smaak valt, maar het is niet ons ding. We zaten daarom een klik-pvc te overwegen, omdat die niet verlijmd hoeft te worden. Echter lees ik dat die minder goed samen kan met vloerverwarming. En ik wil toch graag het vermogen van mijn vloerverwarming zoveel als mogelijk benutten.
Ik heb klik pvc en vloerverwarming. Nauwelijks hitteverlies.

Uit mijn hoofd moet je warmte weerstand onder de 0,21 zitten. Ik kom totaal op 0,12 (even uit mijn hoofd) waarvan 0.08 weerstand van het PVC.

Ik weet niet helemaal wie je dit verteld heeft maar het is een tikkeltje onzin. Uiteindelijk kopen waar je zelf het beste bij voelt natuurlijk. Ik heb mijn pvc gekocht bij lab21 in Breda, ben daar goed geholpen. Zelf heb ik de warmteweerstand opgezocht etc.

(daarnaast zie ik ook geen reden waarom klik pvc meer warmte resistent zou zijn als niet klikbare).

In ieder geval heb ik mijn PVC vloer in mijn huiskamer zelf gelegd en deze wordt prima warm, inc heel de huiskamer. Ik stook ook niet bovenmatig of iets. Maar bij mijn weten is bijna al het PVC wat verkocht wordt voor particulieren en kantoorvloeren is uitermate geschikt voor vloerverwarming (naast de vele anderen voordelen)

Ik was ongeveer 30 euro p m2 kwijt. Dus zelf leggen is zeker de moeite denk ik. Zeker met PVC dat is zo makkelijk materiaal om te leggen en te zagen.
endomiel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Het is een half open keuken, de drempel zal zo ongeveer een meter breed worden. Een dorpel ziet er inderdaad wel mooi uit, daar kunnen we wel wat mee.
Totdat je in het donker schuifelend vol je kleine teen er tegen trapt :o

[Voor 19% gewijzigd door Postius op 26-06-2020 14:25]

• Appie76
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:59
endomiel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Wij hebben pvc in de woonkamer, tegels in de bijkeuken. De overgang zit onder de deur, dus dat zie je sowieso niet duidelijk maar wij hebben bij de nieuwbouw het verschil in vloerdikte opgevangen in de hoogte vd dekvloer. Nu hebben we slechts een metalen strip van een mm of 3 breed als overgang tussen de 2 materialen, qua hoogte is het vrijwel gelijk aan beide zijden.

Ik heb geen signature

• 3ddie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12:28
kaboom1555 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:11:
Ik zou het resultaat hier nog posten: hierbij de foto's van de PVC vloer en trap die met hetzelfde PVC is bekleed vorige week.
De plank is de de Ambiant Robusto - Naturel Oak met een toplaag van 0,55 mm.
Ik vind het echt erg mooi! Ik wil hier thuis ongeveer het zelfde doen, heb jij het zelf gedaan of laten doen? Heb je toevallig een idee hoeveel vierkante meter pvc je nodig hebt gehad voor de trap, en hoeveel snijverlies?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
3ddie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:24:
[...]

Ik vind het echt erg mooi! Ik wil hier thuis ongeveer het zelfde doen, heb jij het zelf gedaan of laten doen? Heb je toevallig een idee hoeveel vierkante meter pvc je nodig hebt gehad voor de trap, en hoeveel snijverlies?
We hebben dit laten leggen! Ik heb daardoor eigenlijk geen idee hoeveel m2 het is.

• Hi-Sintar
Postius schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:07:
[...]

Ik heb klik pvc en vloerverwarming. Nauwelijks hitteverlies.

..

(daarnaast zie ik ook geen reden waarom klik pvc meer warmte resistent zou zijn als niet klikbare).

[...]
Ik heb het opgezocht, schijnt zo te zijn dat de ondervloer die onder klik-pvc gelegd wordt, minder goed warmte geleid. Ik heb een tip gekregen van een mede-tweaker en ga binnenkort kijken bij de vloerenbaas.nl in Veldhoven. Zelf leggen zie ik niet zo zitten, laat ik liefst over aan een professional ;)

• Mokum80
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 13:35
incomer schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:11:
Wij hebben vandaag het koopcontract ondertekend van onze woning, nu willen we op de beneden verdieping de vloer vervangen voor PVC.

Ik heb het eea al zitten meelezen, en therdex 6042 lijn spreekt ons wel aan, heeft iemand hier nog tips voor leggers in de regio voorthuizen?
De 6042 heb ik ook op het oog. Heb jij deze ergens in een winkel op de vloer zien liggen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• incomer
Mokum80 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:22:
[...]

De 6042 heb ik ook op het oog. Heb jij deze ergens in een winkel op de vloer zien liggen?
Nee helaas nog niet, vandaag rondje gereden in Amersfoort en oa lab21 bekeken.

Daar was die vloer niet aanwezig , al vonden we daar de https://www.lab21.nl/pvc-...flor-parva-plus-pure.html ook heel mooi!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Postius
Hi-Sintar schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Ik heb het opgezocht, schijnt zo te zijn dat de ondervloer die onder klik-pvc gelegd wordt, minder goed warmte geleid. Ik heb een tip gekregen van een mede-tweaker en ga binnenkort kijken bij de vloerenbaas.nl in Veldhoven. Zelf leggen zie ik niet zo zitten, laat ik liefst over aan een professional ;)
Tja zo kan je bezig blijven denk ik. Hangt ook weer van de ondervloer af natuurlijk

Zoals gezegd ik heb zelf klik pvc met vloerverwarming en nog nooit daar iets over gehoord enzo! Maar je moet vooral doen waar je je zelf het fijnst bij voelt.

Al zie ik geen reden om klik pvc te nemen als je het niet zelf gaat leggen. En dat geneuzel met ondervloeren is ook een hoop onzin, klinkt een beetje alsof je slecht voorgelicht bent door een verkoper. Ik heb klik PVC met een ondervloer, zelf gelegd. Dit ligt nog over een andere laag van materiaal heen. Warmteresistentie kan je gewoon berekenen super makkelijk. Alles doet het perfect

En ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar klik pvc leggen kan een kind van 8 nog. Als je het wilt laten leggen zou ik misschien naar een andere kwaliteit vloer gaan kijken. Persoonlijk vind ik PVC laten leggen erg zonde van je geld, tenzijj je mischien een lichamelijk ding hebt waardoor je het zelf niet kan. Een van de redenen om PVC/Laminaat te nemen is toch wel dat het zeer makkelijk zelf te doen is. Anders kan je beter voor een ander soort vloer gaan imo.

(maar ik krijg persoonlijk een beetje de indruk alsof je met een verkoper hebt staan babbelen die er niet zoveel vanaf wist maar dat dat is blijven hangen. Het hele klik pvc ondervloer verhaal is gewoon redelijke onzin....)

[Voor 21% gewijzigd door Postius op 28-06-2020 14:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Droplollie
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:40
incomer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Nee helaas nog niet, vandaag rondje gereden in Amersfoort en oa lab21 bekeken.

Daar was die vloer niet aanwezig , al vonden we daar de https://www.lab21.nl/pvc-...flor-parva-plus-pure.html ook heel mooi!
Die vloer hebben wij enkele weken geleden laten leggen. Mooi resultaat vind ik. Best een warme kleur en mooie variatie in 'planken'.

Wij keken eerst ook bij lab21, maar schrok toch wel van de recensies op internet. Uiteindelijk bij een lokale vloerenboer gedaan. Met onderhandelen is het een veel lagere prijs geworden dan lab21. Ik geloof dat het ongeveer 65 euro per M2 is geworden.

[Voor 18% gewijzigd door Droplollie op 30-06-2020 19:31]

• incomer
Droplollie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:28:
[...]

Die vloer hebben wij enkele weken geleden laten leggen. Mooi resultaat vind ik. Best een warme kleur en mooie variatie in 'planken'.

Wij keken eerst ook bij lab21, maar schrok toch wel van de recensies op internet. Uiteindelijk bij een lokale vloerenboer gedaan. Met onderhandelen is het een veel lagere prijs geworden dan lab21. Ik geloof dat het ongeveer 65 euro per M2 is geworden.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er echt mooi uit! Bevestigd ons gevoel bij de vloer wel.

Lab21 spreekt ons daarom ook niet direct aan, mag ik vragen wie je lokale vloerenboer is? Mag ook in pb

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:50:
Hier afgelopen weekend toch ook maar een klacht ingediend bij LAB21.
Het pvc dat wij daar vorig jaar hebben besteld, begint inmiddels aardig te kieren.
Teveel om acceptabel te zijn.

Zal wel een gebed zonder eind worden.

Begreep van de legger, die inmiddels niet meer voor Lab werkt, dat hij dit vaker ziet bij 'noname' pvc. En dat ze hier niet echt sportief mee omgaan zogezegd.
Toch even mezelf quoten, deze kwestie loopt nog steeds.
1 feb heb ik dus de melding gedaan.
Initieel is dit op zich goed opgepakt. Specialist langs gestuurd, en die schrok toch ook wel van de kieren. Zeker omdat dit over vrijwel de hele verdieping speelt. Gaf hier ook aan dat de egalisatielaag het verwijderen sowieso niet overleeft, en dat dit dus opnieuw moet en dus ook hoger komt te liggen.

Na een tijdje een aanbod gekregen: 1500 euro retour gestort of 3000 euro korting op een nieuwe vloer. Dit zou overeen komen met 80% van het originele bedrag, 10% afschrijving per jaar. Gezien de vloer er niet uit ziet toch maar akkoord gegeven op het tweede... Maar toen begon het gedonder...

We hebben beneden een mooie Mflor vloer in visgraat met rand en bies. Willen we boven ook, om het gelijkt te trekken. Vanaf het begin aangegeven dat dat de bedoeling was.

Nou goed; op aangeven van de klantenservice manager naar de winkel geweest, met bies en vloerdeel onder mijn arm om een offerte op te laten maken. Wilden ze niet doen; want naar eigen zeggen was dit geen visgraat vloer. (Want: grote planken).
Dit had ik bij het leggen van de vloer beneden al nagevraagd bij Mflor, en nu nog maar eens.

Deze bevestiging doorgestuurd naar Lab21, en op basis daarvan is er een offerte opgesteld. Nu met de verkeerde PVC erin. Dit aangegeven, en een correctie ontvangen. Komt neer op een bijbetaling van een kleine 3900 euro. Waarvan 800 euro meerprijs voor het leggen van het visgraat. Hoop geld, maar hierop akkoord gegeven omdat ik gewoon aan de slag wilde.

Toen bleef het een tijdje stil, niks meer vernomen, dus wat reactie gestuurd, en nog wat additionele vragen m.b.t. Het verwijderproces (o.a. Opnieuw egaliseren, wat doen we met de plinten, kan het in twee delen etc). Vooral die plinten was voor mij een ding; aangezien ik ongeveer 60 meter hoge plint gezaagd, gevuld, geschuurd en gelakt heb. Dit heeft me een hoop tijd geld en moeite gekost.

Dit ook aangegeven bij Lab, en die gaven aan na de voor inspectie nog verder te willen praten over korting om dit te compenseren.

Goed, na veel gezeur van mijn kant een legger op bezoek gehad. Aantal meters bijgesteld, aangegeven hoe band en bies moesten lopen. Legger gaf tevens aan dat er opnieuw geegaliseerd moest worden, dus de plinten moesten er wel uit.

De discussie met de plinten weer opgepakt met Lab21 zelf. Die gaven nu aan niets met de plinten te willen doen en tegen de plinten aan te willen egaliseren en de vloer tegen de plint aan te leggen. Mocht hier schade ontstaan, willen ze die wel oplossen. Wat mij betreft geen optie, aangezien dit m.i. gewoon lelijk wordt. Heen en weer gesteggeld, voorstel gedaan voor 500 euro korting om zelf de plinten te verwijderen en te plaatsen. Hierop waren ze onvermurwbaar. Gezien ik het geen succes zie worden om tegen de plinten aan te werken, uiteindelijk mijn verlies genomen, en aangegeven dat ik zelf plinten verwijder.

Hierna bleef het weer een tijdje stil; dus gevraag wanneer we aan de slag kunnen. Ook hierna weer stilte, en na wat reminders kreeg ik respons. Vergezeld van een nieuwe offerte. Op basis van de voorinspectie is het aantal meters iets naar beneden bijgesteld. En; leggen van rand en bies toegevoegd á nog eens 1000euro. Totaal dus inmiddels op een kleine 4900 euro. Had dit pas drie keer gemeld, dus dit was voor mij een enorme verrassing.

Uiteraard hier weer een enorme discussie over, maar ik ben er inmiddels enorm klaar mee. Het lijkt erop dat de initiele 3000 euro korting een sigaar uit eigen doos aan het worden is. Voel me hiermee enorm bij de ballen gepakt.

Maar ik zit een beetje in de knoop nu, aangezien ik eigenlijk een beetje vast zit aan Lab21. Als ik naar een andere leverancier ga zit ik natuurlijk met het verwijderen van de oude vloer, dit zal een enorme bak geld gaan kosten. Heb m.i. een paar opties:
- 1500 euro pakken uit originele aanbod
- 4900 euro bijbetalen en huidige stand van zaken
- Case voorleggen bij geschillencommissie?
- Case voorleggen aan rechtsbijstand?

[Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 09-07-2020 09:30]

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True