Juist, want je voert het opstookprotocol uit om problemen die @rismaster heeft te voorkomen. Dat is juist de insteek van het hele verhaal.Bor schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:47:
[...]
Ik heb tot nu toe meerdere bedrijven gesproken en tot nu toe stellen ze het eerst doorlopen van het opstookprotocol als voorwaarde voor ze uberhaubt beginnen met leggen.
Kijk ook eens naar de iD Supernature lijn van Tarkett. Deze heeft een patroon per 4 vierkante meter waardoor de herhaling van het patroon niet of nauwlijks zichtbaar is.Bor schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:04:
[...]
Ik kijk momenteel naar Quickstep na ook naar o.a. Mflor gekeken te hebben. Een van de punten wat mij bij Mflor snel opvalt is hoe snel de planken elkaar herhalen. Dat vind ik ook in deze foto goed zichtbaar, daarom een quote van deze inmiddels oude post. Zo op het oog zie ik dezelfde plank (noest en streep) elke keer weer terug, soms andersom gelegd. Dat is iets waar ik mij aan zou kunnen gaan storen. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Wij krijgen in ons nieuwe appartement pvc op de vloer. Is er iemand die ervaring heeft met siliconen beschermhoesjes van Nason? Werkt die oplossing tegen krassen en dergelijke goed op pvc?
Wij zijn vanmiddag voor een PVC vloer op pad geweest en degene die wij het mooiste vonden was de Ambiant Robusto - Naturel Oak. Een 2,5 mm dikke plak pvc met een toplaag van 0,55mm. Deze plank vinden we o.a. mooi vanwege de breedte van 25,3 cm. Deze zal op de gehele 1e verdieping met slaapkamers en trap van begane grond naar eerste etgae moeten komen. Als ik het topic zo doorspit is Ambiant een prima merk en 0,55 mm toplaag voldoende voor slaapkamers en trap. Klopt dat?
iemand ervaring met pvc van maxaro? https://www.maxaro.nl/nl/pvc-vloeren/pvc-laminaat/
Wij zijn op zoek naar pvc voor op de 1e en 2e verdieping van ons nieuw huis. We willen het zelf leggen, daarom dat klik-pvc mij wel het handigst lijkt. Pvc omdat het ook in de inloopkast moet komen waar een wastafel staat.
Aangezien vloerverwarming (per kamer instelbaar) de enige verwarming is op beide verdiepingen, moet hij wel daarvoor geschikt zijn
20/25,- p/m is volgens mij niet duur voor pvc, maar ik heb geen idee van de kwaliteit..
Wij zijn op zoek naar pvc voor op de 1e en 2e verdieping van ons nieuw huis. We willen het zelf leggen, daarom dat klik-pvc mij wel het handigst lijkt. Pvc omdat het ook in de inloopkast moet komen waar een wastafel staat.
Aangezien vloerverwarming (per kamer instelbaar) de enige verwarming is op beide verdiepingen, moet hij wel daarvoor geschikt zijn
20/25,- p/m is volgens mij niet duur voor pvc, maar ik heb geen idee van de kwaliteit..
[ Voor 14% gewijzigd door koendio op 05-02-2020 11:49 ]
Hier afgelopen weekend toch ook maar een klacht ingediend bij LAB21.
Het pvc dat wij daar vorig jaar hebben besteld, begint inmiddels aardig te kieren.
Teveel om acceptabel te zijn.
Zal wel een gebed zonder eind worden.
Begreep van de legger, die inmiddels niet meer voor Lab werkt, dat hij dit vaker ziet bij 'noname' pvc. En dat ze hier niet echt sportief mee omgaan zogezegd.
Het pvc dat wij daar vorig jaar hebben besteld, begint inmiddels aardig te kieren.
Teveel om acceptabel te zijn.
Zal wel een gebed zonder eind worden.
Begreep van de legger, die inmiddels niet meer voor Lab werkt, dat hij dit vaker ziet bij 'noname' pvc. En dat ze hier niet echt sportief mee omgaan zogezegd.
Deze reactie al gelezen?kaboom1555 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:54:
Wij zijn vanmiddag voor een PVC vloer op pad geweest en degene die wij het mooiste vonden was de Ambiant Robusto - Naturel Oak. Een 2,5 mm dikke plak pvc met een toplaag van 0,55mm. Deze plank vinden we o.a. mooi vanwege de breedte van 25,3 cm. Deze zal op de gehele 1e verdieping met slaapkamers en trap van begane grond naar eerste etgae moeten komen. Als ik het topic zo doorspit is Ambiant een prima merk en 0,55 mm toplaag voldoende voor slaapkamers en trap. Klopt dat?
Katseviool in "PVC vloer, ervaringen mee?"
Ik weet niet hoe up to date dat is.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wij hebben ons oog laten vallen op een PVC vloer van Moduleo; gaat specifieker om de Moods classic oak 24438 in basket weave patroon gelegd.
Ik hoor goede verhalen over Moduleo en het is van wat ik fysiek heb gezien en aangeraakt wel 1 van de betere PVC vloeren.
Wat is een acceptabele all in prijs volgens jullie? Het gaat om ongeveer 44m2, over plavuizen met vv gelegd (dus opschuren, egaliseren, leggen). Mocht iemand nog een goede leverancier van deze specifieke vloer weten houd ik me ook aanbevolen.
Ik hoor goede verhalen over Moduleo en het is van wat ik fysiek heb gezien en aangeraakt wel 1 van de betere PVC vloeren.
Wat is een acceptabele all in prijs volgens jullie? Het gaat om ongeveer 44m2, over plavuizen met vv gelegd (dus opschuren, egaliseren, leggen). Mocht iemand nog een goede leverancier van deze specifieke vloer weten houd ik me ook aanbevolen.
Heeft iemand ervaring met het Nederlandse merk Floer? Ik wil zelf klik PVC gaan leggen op de bovenverdieping dus we hebben een paar staaltjes besteld. Ik kwam pas later op het idee om hier eens te gaan lezen maar het merk is nog niet eerder genoemd.
Als we uit de staaltjes moeten kiezen denken we dat het Floer ComfyClick 3709 Maasduinen Bruin wordt, wat ik wel jammer vind is dat de voelbare nerf niet de tekening volgt maar ik ga er hierna toch niet meer met een vergrootglas boven hangen.
De staaltjes zijn 5mm dik, voelen kneiterhard en ze schuiven veel makkelijker in elkaar dan al het laminaat dat ik ooit heb gelegd.
Als we uit de staaltjes moeten kiezen denken we dat het Floer ComfyClick 3709 Maasduinen Bruin wordt, wat ik wel jammer vind is dat de voelbare nerf niet de tekening volgt maar ik ga er hierna toch niet meer met een vergrootglas boven hangen.
De staaltjes zijn 5mm dik, voelen kneiterhard en ze schuiven veel makkelijker in elkaar dan al het laminaat dat ik ooit heb gelegd.
5mm dik dat is veel dikker dan gewoonlijk, kan zijn dat deze pvc stroken akoestisch dempend zijn, bovenkant is bij PVC stroken naar mijn weten nooit niet erg hard. (maar harder dan Vinyl)Pixal schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:22:
Heeft iemand ervaring met het Nederlandse merk Floer? Ik wil zelf klik PVC gaan leggen op de bovenverdieping dus we hebben een paar staaltjes besteld. Ik kwam pas later op het idee om hier eens te gaan lezen maar het merk is nog niet eerder genoemd.
De staaltjes zijn 5mm dik, voelen knetterhard en ze schuiven veel makkelijker in elkaar dan al het laminaat dat ik ooit heb gelegd.
Een klein staaltje zegt niet zoveel;
Afgelopen week afgezocht naar PVC in Cherry/ kersen/ Kirsch design... maar 2 merken gevonden.
Helaas hebben beide wel erg weinig variatie in het design, zodat je in de voorbeelden van een gelegde vloeren al heel snel een repeterend patroon ziet, en daar betaal je 70 euro per m2 voor!
Ik zoek nu PVC met Merbau design.
Zorg wel voor een (hele) vlakke droge ondergrond, dan kan het leggen eigenlijk niet mis gaan.
Ik heb meerder keren in mijn werk het leggen van PVC gezien; vlak maken en schuren, opvullen en schuren en dan vaak nog een keer opvullen en schuren... vervolgens stofvrij maken.
[ Voor 21% gewijzigd door frisianstar op 14-02-2020 18:10 ]
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3
We zijn naar een vloerenzaak gegaan en hebben na een uur vloeren vergelijken besloten voor Ambiant Natural Oak te gaan. Wat ons opviel was dat de vloer veel matter was dan onze staaltjes van Floer, waardoor we zowel beneden als boven voor Ambiant kiezen. Beneden geplakt en boven ga ik zelf aan de slag maar dan in klik vorm.
Die hebben wij uiteindelijk ook gekozen,Pixal schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:37:
We zijn naar een vloerenzaak gegaan en hebben na een uur vloeren vergelijken besloten voor Ambiant Natural Oak te gaan. Wat ons opviel was dat de vloer veel matter was dan onze staaltjes van Floer, waardoor we zowel beneden als boven voor Ambiant kiezen. Beneden geplakt en boven ga ik zelf aan de slag maar dan in klik vorm.
(Ambiant Robusto - Naturel Oak. Een 2,5 mm dikke plak pvc met een toplaag van 0,55mm. Deze plank vinden we o.a. mooi vanwege de breedte van 25,3 cm)
Zowel voor de eerste verdieping als de trap. (Trede en stootbord)
Wordt over 2 weken gelegd, zal daarna foto plaatsen.
Schaamteloze quote van mijzelf in dit topic:Biohazzard21 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:13:
Wij hebben ons oog laten vallen op een PVC vloer van Moduleo; gaat specifieker om de Moods classic oak 24438 in basket weave patroon gelegd.
Bo0bz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:21:
[...]
Een wat late reactie maar misschien heb je nog iets aan de vergelijking. Wij hebben deze zomer de Moduleo Impress Castle Oak laten leggen op de begane grond. Dit is slechts 65m2 maar wij moesten 2x laten egaliseren in verband met een tegelvloer als ondergrond. Wij waren bij Bestfloors per vierkante meter ook €54,95 inclusief het dubbel egaliseren, leggen en een grote deur mat voor bij de voordeur. Egaliseren duurde slechts 2 uurtjes en na 2 dagen drogen kwamen ze de pvc vloer leggen. Dit was ook in 2 uurtjes helemaal klaar. Aftersales ook goed want heb per ongeluk tijdens de verhuizing een vloerdeel beschadigd en die kwamen ze kosteloos vervangen.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
@Bo0bz en @cryptapix jullie hebben beiden Moduleo Impress, ik vind dat ook prachtig op een staaltje, ik hoorde echter dat het in een hele kamer nogal heftig is om te zien in het licht; de structuur die erin zit weerkaatst. Klopt dat? Hebben jullie foto's van een kamer, liefst in zonlicht? En verder dus tevreden?
O en als anderen ervaring hebben: ook zeer welkom.
[ Voor 7% gewijzigd door Taart op 17-02-2020 11:49 ]
@Taart Het is me nog niet opgevallen dat het zou weerkaatsen. Het ligt in drie kamers. Een op het noorden met een raam van 2,4m bij 2,5m. Een op de eerste verdieping op het noorden met een raam van 5,5m bij 1,5m. En een kamer met ontzettend veel licht op het zuiden, bijna de hele muur van 5,50m breed en 3,40m hoog is op wat kozijnhout na van glas. En dan staan tussen al deze kamers ook nog eens geen muren waardoor overal veel licht komt. Dus hinderlijk is de vermeende weerkaatsing voor mij in ieder geval niet 
Ik heb wel wat foto’s van tijdens de verbouwing (toen was het zonnig) maar die geven niet echt een goed beeld omdat ze wat overbelicht zijn. Denk dat weerkaatsing sowieso lastig op foto vast te leggen is. Als de zon nog doorbreekt zal ik een poging wagen voor je.
Edit: ik pm je de foto’s.
Ik heb wel wat foto’s van tijdens de verbouwing (toen was het zonnig) maar die geven niet echt een goed beeld omdat ze wat overbelicht zijn. Denk dat weerkaatsing sowieso lastig op foto vast te leggen is. Als de zon nog doorbreekt zal ik een poging wagen voor je.
Edit: ik pm je de foto’s.
Ik ben zelf niet in de gelegenheid de komende dagen foto's te maken. De vloer is mat dus dat scheelt. De vloer kun je beter niet met allesreiniger schoonmaken want dan gaat hij glanzen. Beter om met warm water te reinigen en af en toe met een matte pvc reinigerTaart schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:44:
@Bo0bz en @cryptapix jullie hebben beiden Moduleo Impress, ik vind dat ook prachtig op een staaltje, ik hoorde echter dat het in een hele kamer nogal heftig is om te zien in het licht; de structuur die erin zit weerkaatst. Klopt dat? Hebben jullie foto's van een kamer, liefst in zonlicht? En verder dus tevreden?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Mijn vriendin wil graag visgraat motief, dus Moduleo dryback parket look ziet er wel mooi uit. Lichte eiken kleur, prima. Kost wat extra tijd om te leggen, maar ik moet zeggen, met zo'n pees langs de muur is het wel erg mooi 
In de woonkamer ligt een parketvloer (nouja, het lijkt op Jenga, van die hele kleine houten stukjes). En in de keuken tegels met wat structuur. Daar willen we het doorleggen, dorpel geen probleem.
Ben alvast even in de specs gedoken, voordat we het in een showroom gaan bekijken. En ik zag dat deze ondervloer er voor gemaakt is: http://www.moduleo.nl/producten-nl/xtrafloor-flex-pro
Is dat optioneel? Mij lijkt de parketvloer egaal genoeg om op te lijmen als we die eerst opschuren. Maar in de hal zal er sowieso wel egaline overheen moeten.
Of is het gewoon een keus maken tussen lijm op de ondergrond of de ondervloer met lijmlaag?
In de woonkamer ligt een parketvloer (nouja, het lijkt op Jenga, van die hele kleine houten stukjes). En in de keuken tegels met wat structuur. Daar willen we het doorleggen, dorpel geen probleem.
Ben alvast even in de specs gedoken, voordat we het in een showroom gaan bekijken. En ik zag dat deze ondervloer er voor gemaakt is: http://www.moduleo.nl/producten-nl/xtrafloor-flex-pro
Is dat optioneel? Mij lijkt de parketvloer egaal genoeg om op te lijmen als we die eerst opschuren. Maar in de hal zal er sowieso wel egaline overheen moeten.
Of is het gewoon een keus maken tussen lijm op de ondergrond of de ondervloer met lijmlaag?
Ik heb geen Moduleo maar hier toevallig een aantal embossed in register stroken liggen van Ambiant en ik kan mij wel iets voorstellen van hetgeen men bedoelt denk ik. Wanneer je als het ware 'over de vloer' heenkijkt zie je het relief duidelijk. Dat geeft inderdaad een iets minder rustig beeld dan bij compleet gladde planken zonder embossing of zonder embossing in register. Ik vind het niet storend overigens.Taart schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:44:
Ik ben tot nu toe nog niet zo onder de indruk van de Moduleo stalen die ik heb ontvangen.
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 17-02-2020 21:53 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dat laatste. De zelfklevende ondervloer is ter vervanging van lijmen én een dekvloer (claimen ze)_ferry_ schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:27:
Mijn vriendin wil graag visgraat motief, dus Moduleo dryback parket look ziet er wel mooi uit. Lichte eiken kleur, prima. Kost wat extra tijd om te leggen, maar ik moet zeggen, met zo'n pees langs de muur is het wel erg mooi
Ik heb die Xtrafloor (of nouja; de noname namaak die een stuk voordeliger is) gebruikt onder mijn, zelfgelegde, Hebeta Charente (licht eiken ) visgraat PVC vloer met bies en band. Die zelfklevende ondervloer maakt het leggen echt een fluitje van een cent én makkelijk corrigeerbaar.
Maar je ondervloer moet wel echt recht zijn, anders zie je er van alles doorheen. Dat heb je overigens ook met gewoon verlijmen. Ik vond deze ondervloer makkelijker ivm leggen en het weer kunnen verwijderen van de vloer op langere termijn, mocht dat nodig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 17-02-2020 22:18 ]
NiceNotna schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:15:
[...]
Dat laatste. De zelfklevende ondervloer is ter vervanging van lijmen én een dekvloer (claimen ze)
Ik heb die Xtrafloor (of nouja; de noname namaak die een stuk voordeliger is) gebruikt onder mijn, zelfgelegde, Hebeta Charente (licht eiken ) visgraat PVC vloer met bies en band. Die zelfklevende ondervloer maakt het leggen echt een fluitje van een cent én makkelijk corrigeerbaar.
Maar je ondervloer moet wel echt recht zijn, anders zie je er van alles doorheen. Dat heb je overigens ook met gewoon verlijmen. Ik vond deze ondervloer makkelijker ivm leggen en het weer kunnen verwijderen van de vloer op langere termijn, mocht dat nodig zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met die tegels in de gang//keuken zal het wel wat werk zijn om het glad te krijgen. Maar die zijn niet onze smaak, dus opnieuw tegelen of PVC er over.
Maar ik zag inderdaad in dit topic ook een foto van iemand met plavuizen die uitgevlakt waren, maar waar je toch nog een beetje het profiel van de voegen in het PVC terug zag. Al hebben plavuizen veel meer en bredere voeg dan de vloer die er ligt met c.a. 30x60cm tegels.
Het parket in de woonkamer was al mooi glad, dus schuren om eventuele oneffenheden weg te schuren, en eventuele deuken/butsen opvullen moet IMHO wel volstaan. Met name de kleur en het patroon wat ons niet aanstaat.
Met deze onderlaag plak je het erop en als je iets fout doet, trek je het er gewoon weer vanaf en verplaats je het. Tot 24 uur blijft het corrigeerbaar. Na het leggen aanrollen met een linoleum roller (te huur bij de Bo-Rent) en na een week zit het muurvast (hoewel ik denk dat je het in de theorie er nog wel vanaf krijgt, zal je daarna een nieuwe lijmlaag eronder moeten doen.)_ferry_ schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:14:
[...]
NiceDacht juist dat lijm iets makkelijker te corrigeren zou zijn omdat veel soorten lijm/kit vaak de mogelijkheid hebben om een beetje te schuiven alvorens het hard is geworden. Maar dat hangt natuurlijk van de viscositeit en laagdikte af.
Met die tegels in de gang//keuken zal het wel wat werk zijn om het glad te krijgen. Maar die zijn niet onze smaak, dus opnieuw tegelen of PVC er over.
Maar ik zag inderdaad in dit topic ook een foto van iemand met plavuizen die uitgevlakt waren, maar waar je toch nog een beetje het profiel van de voegen in het PVC terug zag. Al hebben plavuizen veel meer en bredere voeg dan de vloer die er ligt met c.a. 30x60cm tegels.
Het parket in de woonkamer was al mooi glad, dus schuren om eventuele oneffenheden weg te schuren, en eventuele deuken/butsen opvullen moet IMHO wel volstaan. Met name de kleur en het patroon wat ons niet aanstaat.
Jup, met de haarfohn erover en voorzichtig loshalen (daarna nieuwe laag lijm en strook erin). Mag ik binnenkort weer doen om wat beschadigingen weg te werken.Notna schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:51:
[...]
Met deze onderlaag plak je het erop en als je iets fout doet, trek je het er gewoon weer vanaf en verplaats je het. Tot 24 uur blijft het corrigeerbaar. Na het leggen aanrollen met een linoleum roller (te huur bij de Bo-Rent) en na een week zit het muurvast (hoewel ik denk dat je het in de theorie er nog wel vanaf krijgt, zal je daarna een nieuwe lijmlaag eronder moeten doen.)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wij staan op het punt om een zeer dramatisch slechte laminaatvloer te vervangen voor een PVC vloer.
Nu waren we bij Carpetright, en daar viel ons oog op de PVC vloeren van LG (ja, de LG van de TV's en telefoons).
Zo op het oog zien ze duidelijk meer gedetailleerd uit dan alle andere PVC vloeren, en volgens de verkoper is dit het hoogst kwalitatief mogelijke PVC vloer.
Toch kan ik vreemd genoeg nergens ervaringen vinden over deze LG vloeren.
Wij moeten kiezen voor click, omdat egaliseren helaas niet mogelijk is vanwege gebrek aan opslag van de grote meubelen.
Op zich zien de specificaties niet slecht uit (denk ik).
25 jaar garantie, 6mm dik (4.5mm + 1.5mm egalisatie laag), 0.55mm slijtlaag, anti slip en 'HD print'.
Met bijna €65 per M2 is het toch wel een stevige uitgave, vandaar ik nog even aan het zoeken bent naar eventuele ervaringen.
Iemand hier een mening of ervaring hierover ?
Meer info hier
Nu waren we bij Carpetright, en daar viel ons oog op de PVC vloeren van LG (ja, de LG van de TV's en telefoons).
Zo op het oog zien ze duidelijk meer gedetailleerd uit dan alle andere PVC vloeren, en volgens de verkoper is dit het hoogst kwalitatief mogelijke PVC vloer.
Toch kan ik vreemd genoeg nergens ervaringen vinden over deze LG vloeren.
Wij moeten kiezen voor click, omdat egaliseren helaas niet mogelijk is vanwege gebrek aan opslag van de grote meubelen.
Op zich zien de specificaties niet slecht uit (denk ik).
25 jaar garantie, 6mm dik (4.5mm + 1.5mm egalisatie laag), 0.55mm slijtlaag, anti slip en 'HD print'.
Met bijna €65 per M2 is het toch wel een stevige uitgave, vandaar ik nog even aan het zoeken bent naar eventuele ervaringen.
Iemand hier een mening of ervaring hierover ?
Meer info hier
Zoals beloofd een aantal foto's. Net een aantal genomen en een aantal toen het net gelegd was afgelopen zomer: https://photos.app.goo.gl/p6m1kAAPiHsrUsrW8Taart schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:44:
Na veel dingen doorgespit te hebben, maar ik kom er niet helemaal er uit. Vanwege een renovatie van een jaren 30 hoekwoning gaat de gehele begane grond voorzien worden van droogbouw vloerverwarming.
Nu twijfel ik over waarmee af te werken. PVC is nu de trend en dat zie je vooral terug in de prijs. Ook het laten leggen is niet gering en kwaliteit is zeer afhankelijk.
Omdat ik zelf altijd het laminaat gelegd heb zat ik te kijken naar klik PVC. Ik kom er nu niet uit welke ondervloer er nodig is op de droogbouw vloerverwarming en hoe klik PVC zich gedraagt op vloerverwarming zwevend gelegd.
Ik heb gekeken naar een goede laminaat vloer met een goede ondervloer geschikt voor vloerverwarming.
Ik kom er nu niet uit wat de voordelen en nadelen van beide vloeren zijn.
Nu twijfel ik over waarmee af te werken. PVC is nu de trend en dat zie je vooral terug in de prijs. Ook het laten leggen is niet gering en kwaliteit is zeer afhankelijk.
Omdat ik zelf altijd het laminaat gelegd heb zat ik te kijken naar klik PVC. Ik kom er nu niet uit welke ondervloer er nodig is op de droogbouw vloerverwarming en hoe klik PVC zich gedraagt op vloerverwarming zwevend gelegd.
Ik heb gekeken naar een goede laminaat vloer met een goede ondervloer geschikt voor vloerverwarming.
Ik kom er nu niet uit wat de voordelen en nadelen van beide vloeren zijn.
Toevallig deze vloer aangeschaft of heb je meer informatie over deze vloer?Anoniem: 1234976 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:57:
Hier ook een vraag over pvc.
Ik heb een mooie visgraat vloer van het merk Montinique pvc gezien. Volgens de verkoper van zeer goede kwaliteit. Dikte 2.55mm en slijtvast 0.55cm
Iemand ervaringen met dit merk of ervaringen met andere merken?
Ik ben ook bij het merk Montinique uitgekomen, kan hier alleen weinig info over vinden.
Wel ben ik erg benieuwd hoe deze vloer is qua kwaliteit/prijs verhouding.
Ik ben bezig om PVC vloeren en keramisch parket te vergelijken, heeft er iemand een rekenmethode om verwachte kostenbesparing uit te rekeningen tussen een vloer met een RCwaarde van 0,02 m²K/W vs 0,05m²K/W vs 0,1m²K/W ?
www.frees-it.com
Welke besparing?Bladeslayer schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:04:
verwachte kostenbesparing
Zuiver theoretisch zou de aanvoer temperatuur van de vloerverwarming 'iets' omhoog/omlaag kunnen. Maar alleen een warmtepomp is hier een beetje gevoelig voor in verbruik.
(Bij een CV heb je praktisch altijd al een mengventiel)
Alleen bij droogbouw met metalen warmtespreiders ga je denk ik een meetbaar temperatuur verschil zien. Anders is de weerstand van de dekvloer al veel meer van invloed.
Misschien hoeft bij een vloerbedekking met lage weerstand het water minder vaak rondgepompt te worden? De weerstand is met name belangrijk denk ik in hoeverre je de kamer op een bepaalde, gewenste, temperatuur kan krijgen. Een vloerbedekking met lage weerstand, of vloerverwarming met lage HoH, zal beter in staat zijn een kamer op een 20+ graden temperatuur te kunnen krijgen in de winter.TheGhostInc schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:36:
[...]
Welke besparing?
Zuiver theoretisch zou de aanvoer temperatuur van de vloerverwarming 'iets' omhoog/omlaag kunnen. Maar alleen een warmtepomp is hier een beetje gevoelig voor in verbruik.
(Bij een CV heb je praktisch altijd al een mengventiel)
Alleen bij droogbouw met metalen warmtespreiders ga je denk ik een meetbaar temperatuur verschil zien. Anders is de weerstand van de dekvloer al veel meer van invloed.
Mogelijk een wat late reactie, maar wij hebben van de zomer een Moduleo Moods (hexagon) vloer laten leggen. Wij waren ook wat huiverig voor het heftige effect (laten we eerlijk zijn, het is een bijzondere vloer), maar het is echt een mooie vloer geworden. Wij hebben hem overigens ook via BestFloors aangeschaft en waren tevreden over de service. Er was onderling wat onduidelijkheid over wat er nu precies gelegd moet worden, maar dat is zonder gedoe gewoon goed opgelost.Biohazzard21 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:13:

@DjVe het is een heel mooie vloer geworden! Ik zou hem zelf te heftig vinden voor elke dag maar het effect is wel echt top!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
@DjVe , mooie vloer! Zie ik daar ook een Falcon? ;-)
Wij gaan uiteindelijk voor de moduleo moods basket weave, wordt ergens half april gelegd volgens huidige planning. Tegen die tijd zal ik zeker wat foto's plaatsen van het eindresultaat.
Wij gaan uiteindelijk voor de moduleo moods basket weave, wordt ergens half april gelegd volgens huidige planning. Tegen die tijd zal ik zeker wat foto's plaatsen van het eindresultaat.
Ik zou het resultaat hier nog posten: hierbij de foto's van de PVC vloer en trap die met hetzelfde PVC is bekleed vorige week.
De plank is de de Ambiant Robusto - Naturel Oak met een toplaag van 0,55 mm.
Eerst:

Resultaat:

De plank is de de Ambiant Robusto - Naturel Oak met een toplaag van 0,55 mm.
Eerst:

Resultaat:

@kaboom1555 Ziet er goed uit. Zijn de plinten geplaatst voor of na de pvc vloer?
Dankje!Friemel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:46:
@kaboom1555 Ziet er goed uit. Zijn de plinten geplaatst voor of na de pvc vloer?
Eerst de plinten, toen egaline en toen het pvc.
Dat heb je goed gezien. Rib uit m'n lijf, maar wat een heerlijk fornuis!Biohazzard21 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 09:43:
@DjVe , mooie vloer! Zie ik daar ook een Falcon? ;-)
Iemand ervaring met een hond op PVC vloer?
ik zag dat de hornbach ook klik-pvc vloeren verkoopt, maar dan als vinyl
https://www.hornbach.nl/s...687/artikeloverzicht.html
is dat nu hetzelfde als pvc? iemand ervaring met klik pvc/vinyl van de hornbach?
is dat nu hetzelfde als pvc? iemand ervaring met klik pvc/vinyl van de hornbach?
Ik verwacht morgen een lading dryred click pvc. Opzich redelijk recht toe recht aan, wil ik het door het hele appartement leggen (2 slaapkamers, gang, en woonkamer). Enkele vragen wellicht voor de kenners hier (en voor mezelf);
- Waar te beginnen? Uiterste hoek woonkamer? Voordeur? Hoek slaapkamer?
- Er komt nog een keuken in, tot hoever moet ik leggen? Moet ik dit nog vastzetten oid?
- Leg richting (zijn tegels 30x60) met de gang mee of juist overdwars?
- Zit nu gietvloer in (vloerverwarming af) met her en der een verfspetter, dat is volgens mij glad genoeg als ik zo de instructies bekijk.
Hier staat wat
Ik zit ook te kijken naar pvc klik vloeren voor mijn bovenverdieping, maar het aanbod is enorm en ik word er niet helemaal wijs uit. Heeft hier iemand ervaring met PVC vloeren van de Hornbach, Praxis of Gamma? En nog andere tips & tricks? Ik ben redelijk ervaren in het leggen van laminaat.koendio schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:04:
ik zag dat de hornbach ook klik-pvc vloeren verkoopt, maar dan als vinyl
Flappiewappie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:15:
Ik verwacht morgen een lading dryred click pvc. Opzich redelijk recht toe recht aan, wil ik het door het hele appartement leggen (2 slaapkamers, gang, en woonkamer). Enkele vragen wellicht voor de kenners hier (en voor mezelf);Nog andere tips/ervaringen met het leggen?
- Waar te beginnen? Uiterste hoek woonkamer? Voordeur? Hoek slaapkamer?
- Er komt nog een keuken in, tot hoever moet ik leggen? Moet ik dit nog vastzetten oid?
- Leg richting (zijn tegels 30x60) met de gang mee of juist overdwars?
- Zit nu gietvloer in (vloerverwarming af) met her en der een verfspetter, dat is volgens mij glad genoeg als ik zo de instructies bekijk.
- Waar je het beste kunt beginnen ligt volledig aan hoe de ruimtes lopen. Daar valt dus zo niets zinnigs over te zeggen, behalve dat je normaal bij een muur begint (bij visgraat overigens niet).
- Tot onder (of strak tegen) de plint, maar niet zo ver dat de stelpoten op het pvc komen te staan. Die moeten op het beton staan (een (keramische) tegelvloer kun je wel onder een keuken doorleggen). Vastzetten hoeft niet
- Doorgaans leg je in de richting van de lichtinval. Verder is het een persoonlijke keuze: wil je de gang breder of langer laten lijken.
- Waarschijnlijk wel ja. Als de spetters wat dikker zijn, kun je ze waarschijnlijk eenvoudig verwijderen met een steekmes of plamuurmes. Wat bedoel je met vloerverwarming af?
[ Voor 4% gewijzigd door cryptapix op 26-03-2020 22:06 ]
Ze hebben een gietvloer over de vloerverwarming gegoten. Dat moet afdoende zijn toch?cryptapix schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:04:
[...]
• Waarschijnlijk wel ja. Als de spetters wat dikker zijn, kun je ze waarschijnlijk eenvoudig verwijderen met een steekmes of plamuurmes. Wat bedoel je met vloerverwarming af?
[/list]
Grt,
Herre
Hier staat wat
Bedoel je een gietvloer als eindafwerking? Dan snap ik namelijk niet waarom je daar pvc overheen gaat leggen. Dat is alsof je je vloer afwerkt met kostbare marmeren tegels om er vervolgens laminaat overheen te leggen.Flappiewappie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:05:
[...]
Ze hebben een gietvloer over de vloerverwarming gegoten. Dat moet afdoende zijn toch?
Grt,
Herre
Of bedoel je
- dat de vloerverwarming is op netten is aangelegd en dat daarop een nieuwe dekvloer is gestort; of
- dat de vloerverwarming is ingefreesd in de dekvloer en dat de sleuven zijn dichtgezet en er een laag egaline overheen zit?
Egaline inderdaad, thnx voo rhet ophelderen wat ik nu precies op de vloer heb liggen! We gaan ermee aan de slag.cryptapix schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:40:
[...]
Bedoel je een gietvloer als eindafwerking? Dan snap ik namelijk niet waarom je daar pvc overheen gaat leggen. Dat is alsof je je vloer afwerkt met kostbare marmeren tegels om er vervolgens laminaat overheen te leggen.
Of bedoel jeIn het geval van egaline is de vloer zeker vlak genoeg. In het geval van een nieuwe dekvloer waarschijnlijk ook wel (voor click pvc), maar dat kan ik zo niet beoordelen. Wat betreft de verfspetters blijft dat je die zoveel mogelijk moet wegsteken met een steek- of plamuurmes.
- dat de vloerverwarming is op netten is aangelegd en dat daarop een nieuwe dekvloer is gestort; of
- dat de vloerverwarming is ingefreesd in de dekvloer en dat de sleuven zijn dichtgezet en er een laag egaline overheen zit?
Hier staat wat
Heeft iemand ervaring met HG kunststof vloeren beschermfilm met glans? Onze pvc vloer is mat en we willen hem glanzend maken.
Ik gooi die wekelijks op de PVC vloer hier voor reinigen en imo is het prima spul. Of het daadwerkelijk al doffe PVC delen weer laat glanzen is een ander verhaal; mijn vloer is amper een paar maanden oud en sindsdien onderhouden met dit HG spul.michielvz schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:11:
Heeft iemand ervaring met HG kunststof vloeren beschermfilm met glans? Onze pvc vloer is mat en we willen hem glanzend maken.
Bedankt voor je snelle reactie. Nog een paar vragen:
1- glanst het wel meer dan zonder dit spul?
2- droogt het egaal op en wordt het niet vlekkerig?
3- trekt het geen vuil aan?
Is het niet de bedoeling om dit hoogstens bijvoorbeeld 1 keer per jaar te doen? Het is een coating en geen schoonmaakmiddel. En trekt het vuil aan?Notna schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:14:
[...]
Ik gooi die wekelijks op de PVC vloer hier voor reinigen en imo is het prima spul. Of het daadwerkelijk al doffe PVC delen weer laat glanzen is een ander verhaal; mijn vloer is amper een paar maanden oud en sindsdien onderhouden met dit HG spul.
1. Jamichielvz schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:18:
Bedankt voor je snelle reactie. Nog een paar vragen:
2. Ja en nee
3. Nee
Niet als je deze gebruikt:michielvz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:57:
[...]
Is het niet de bedoeling om dit hoogstens bijvoorbeeld 1 keer per jaar te doen? Het is een coating en geen schoonmaakmiddel. En trekt het vuil aan?
https://hg.eu/nl-en/produ...-gloss-cleaner-product-78
Alsof ik iets te zeggen heb thuis mbt schoonmaakspullenFriemel schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:02:
@Notna Waarom niet deze eigenlijk?
Ik vind wekelijks wel iets te vaak van het goede.
Ik ben mij ook aan het oriënteren op een pvc vloer. Helft van de ruimte heeft nu vloerverwarming en natuursteen de andere helft wordt nu gestort en komt ook vloerverwarming in. Ik wil in beide helften lijm pvc laten leggen. In totaal 70 m2.
Op dit forum al vrij veel ingelezen. Ben even benieuwd of iemand ervaring heeft met het merk Sensation van Lab21. Is een White label van henzelf. Begreep van de verkoper dat er nauwelijks klachten over zijn en zo op het eerste oog ziet het er ook goed uit. Slijtlaag is 0,55.
Pvc is 29,95 per m2. We willen het in visgraat laten leggen. Dat komt in totaal neer op 68 euro per m2. Lijkt me een redelijke prijs.
Iemand ervaringen met Sensation? Of nog tips voor een mooie visgraatvloer? Het is een redelijk open ruimte, dus een rand en bies eromheen lijkt me ook mooi
Op dit forum al vrij veel ingelezen. Ben even benieuwd of iemand ervaring heeft met het merk Sensation van Lab21. Is een White label van henzelf. Begreep van de verkoper dat er nauwelijks klachten over zijn en zo op het eerste oog ziet het er ook goed uit. Slijtlaag is 0,55.
Pvc is 29,95 per m2. We willen het in visgraat laten leggen. Dat komt in totaal neer op 68 euro per m2. Lijkt me een redelijke prijs.
Iemand ervaringen met Sensation? Of nog tips voor een mooie visgraatvloer? Het is een redelijk open ruimte, dus een rand en bies eromheen lijkt me ook mooi
Bij ons gaan ze met de uitbouw beginnen volgende week. Is 14m2 ongeveer. Met de vrouw al even gekeken in de winkel om te kijken welke kleur we mooi vinden (rest is hout maar dat ga je nooit hetzelfde krijgen dus we doen iets contrasterends).
Uiteraard was van mevrouw weer 2x zo duur als de kleur die ik koos. Daar heeft ze altijd een handje van.
Zo viel me echter wel op dat er veel verschil in zit en dan vooral de dikte. Is een dikke pvc vloer heel belangrijk, wat is jullie ervaring daarmee?
Uiteraard was van mevrouw weer 2x zo duur als de kleur die ik koos. Daar heeft ze altijd een handje van.
Zo viel me echter wel op dat er veel verschil in zit en dan vooral de dikte. Is een dikke pvc vloer heel belangrijk, wat is jullie ervaring daarmee?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Wij krijgen eind mei de sleutels van onze nieuwe woning. Er moeten beneden drie grote dingen gedaan worden:
- nieuwe keuken
- open haard verwijderen
- nieuwe vloer
We gaan pas kijken voor een nieuwe keuken als we de sleutels hebben. We kunnen pas een keuken kopen als wij onze huidige woning hebben verkocht en deze is opgeleverd, en we het geld van de overwaarde op de rekening hebben.
Ivm stof en gruis willen we eigenlijk wel direct de haard eruit laten slopen, en daarom dus ook gelijk een nieuwe vloer leggen. Dit dus voordat we een nieuwe keuken hebben. De huidige keuken staat tegen één wand, wij willen er een L-vorm keuken gaan plaatsen.
Ik lees overal dat je een nieuwe keuken met de stelpoten op het beton mort zetten, en dus niet op de pvc/laminaat vloer. We moeten dus een vloer gaan leggen op de plek waar een maand of twee later een keuken gaat komen. Heeft iemand tips voor hoe we dit het beste aan kunnen pakken?
Ideeën:
- het stuk vloer waar de keuken komt later wegslijpen met een slijptol
- de vloer pas na de keuken leggen, en de plek waard de haard stond tijdelijk opvullen met iets
- alles in één keer aanpakken, maar dat betekent dat we dan alle meubels weer eruit moeten halen
Iemand hier ervaring mee?
- nieuwe keuken
- open haard verwijderen
- nieuwe vloer
We gaan pas kijken voor een nieuwe keuken als we de sleutels hebben. We kunnen pas een keuken kopen als wij onze huidige woning hebben verkocht en deze is opgeleverd, en we het geld van de overwaarde op de rekening hebben.
Ivm stof en gruis willen we eigenlijk wel direct de haard eruit laten slopen, en daarom dus ook gelijk een nieuwe vloer leggen. Dit dus voordat we een nieuwe keuken hebben. De huidige keuken staat tegen één wand, wij willen er een L-vorm keuken gaan plaatsen.
Ik lees overal dat je een nieuwe keuken met de stelpoten op het beton mort zetten, en dus niet op de pvc/laminaat vloer. We moeten dus een vloer gaan leggen op de plek waar een maand of twee later een keuken gaat komen. Heeft iemand tips voor hoe we dit het beste aan kunnen pakken?
Ideeën:
- de vloer pas na de keuken leggen, en de plek waard de haard stond tijdelijk opvullen met iets
- alles in één keer aanpakken, maar dat betekent dat we dan alle meubels weer eruit moeten halen
Wat ik begrepen heb is dat je de keuken ook kan plaatsen op pvc of tegels, maar dat dit niet hoeft. Wel kost dit natuurlijk meer omdat tegels of pvc ook geld per m2 kost. Je kan denk ik het beste overleggen met je pvc leverancier en ik denk dat die aanbied om alles te egaliseren en de meters van de keuken wel egaliseren maar niet met pvc te leggen,. De stelpoten van de keuken kan je voor en achter verschillend stellen:)fuzzyeyebrows1 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:31:toon volledige bericht
Wij krijgen eind mei de sleutels van onze nieuwe woning. Er moeten beneden drie grote dingen gedaan worden:
- nieuwe keuken
- open haard verwijderen
- nieuwe vloer
Ideeën:
Als je de oude keuken er tot de tijd van de verkoop er in wil laten, kan je kiezen voor een passende nieuwe keuken of als de keuken minder breed wordt de pvc door laten leggen onder de keuken. De pvc-boer zal dit wel vaker mee maken en weten wat die het beste kan doen. Bij een zwevende keuken(L) is het natuurlijk noodzakelijk om pvc door te leggen tot de achterwand.
Festina lente
Heel herkenbaar, volgens mij raden ze aan dikke vloer voor veel loopmeters en dunnere vloer(bovenlaag) en in mijn opinie is voor een uitbouw, mits daar de bank tv keuken komt weinig loop ruimte. Dus sta ik aan jou kant.Oekol schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 08:01:
Bij ons gaan ze met de uitbouw beginnen volgende week. Is 14m2 ongeveer. Met de vrouw al even gekeken in de winkel om te kijken welke kleur we mooi vinden (rest is hout maar dat ga je nooit hetzelfde krijgen dus we doen iets contrasterends).
Festina lente
Inmiddels staan wij op het punt om een PVC vloer te gaan bestellen, maar prijzen lopen erg uiteen. Mogelijk de goedkoopste aanbieder lijkt www.laminaatenparket.nl, maar ik kan weinig vinden betreft de ervaringen van deze partij. Is er hier iemand die door hun een visgraat heeft laten leggen?
Momenteel hebben we voor egaliseren en leggen prijzen van 70 euro per vierkante meter tot 110 euro per vierkante meter.
Momenteel hebben we voor egaliseren en leggen prijzen van 70 euro per vierkante meter tot 110 euro per vierkante meter.
Iemand hier toevallig de Ambiant Robusto Smokey PVC vloer in huis liggen? Ben erg benieuwd hoe deze er op een groot oppervlak uitziet!
Ik heb toen ik hier een nieuwe vloer gelegd heb en met hetzelfde probleem zat de vloer gewoon helemaal doorgelegd tot onder de keuken en vervolgens de keuken los op z'n plek gezet, pootjes afgetekend en met een gatenzaag die plekken uitgezaagd. Nou ging dat wel om laminaat en niet om (verlijmd) pvc maar ik zou niet weten waarom dat hier ook niet kan. Je zit nooit met naden te klooien en als je ooit wat anders wilt dan staat op dat moment je keuken er en kun je e.e.a. dan tegen de stelpoten aanleggen.fuzzyeyebrows1 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:31:
Note: Ik heb zowel de keuken als de vloer (en de rest van het huis) allemaal zelf gedaan, geen idee of een keukenboer die moeite zou nemen of dat zij de boel gewoon zo op de vloer zetten. Dat laatste verwacht ik namelijk wel maar misschien kun je daar wat over afspreken.
PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V
Hallo,
Heb heel het topic doorgenomen. Wij hebben een keramische tegel van 60 op 60 en zouden hier eventueel een pvc klickvloer willen opleggen. Rigid vinyl.
Op batibouw kwam ik de vinyl van floorify tegen (welke heel mooi is, maar wel prijzig).
Nu is er bij ons in de buurt een impermo winkel geopend en die hebben ook vinyl vloeren. Qua kleur en look ook heel mooi. En qua prijs goedkoper.
Iemand ervaringen met de Vygo vinyl van impermo?
Een keramische tegel is zeer slijtvast, dat is het enige waar ik wat schrik voor heb om rigid vinyl te leggen. Krassen door stoelen of een steentje. Ik heb een paar testplankjes van floorify, en mij lijkt dit toch redelijk snel te krassen. Wel met een steentje of mesje erop zitten wrijven. Ik weet dat je dit normaal niet doet, maar een ongelukje is snel gebeurd. Zeker met onze jonge hond in huis
Heb heel het topic doorgenomen. Wij hebben een keramische tegel van 60 op 60 en zouden hier eventueel een pvc klickvloer willen opleggen. Rigid vinyl.
Op batibouw kwam ik de vinyl van floorify tegen (welke heel mooi is, maar wel prijzig).
Nu is er bij ons in de buurt een impermo winkel geopend en die hebben ook vinyl vloeren. Qua kleur en look ook heel mooi. En qua prijs goedkoper.
Iemand ervaringen met de Vygo vinyl van impermo?
Een keramische tegel is zeer slijtvast, dat is het enige waar ik wat schrik voor heb om rigid vinyl te leggen. Krassen door stoelen of een steentje. Ik heb een paar testplankjes van floorify, en mij lijkt dit toch redelijk snel te krassen. Wel met een steentje of mesje erop zitten wrijven. Ik weet dat je dit normaal niet doet, maar een ongelukje is snel gebeurd. Zeker met onze jonge hond in huis
Om welke kleur gaat het? Wij hebben zelf de 3504 besteld en die verwachten wij de 28ste binnen vanuit de fabriek.GodDamage schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:11:
[Afbeelding]
Bij mij is de pvc net geplakt. Het is de Ambient Spigato van Cotap geworden. Onze leverancier kon gelukkig nog ergens een partij regelen want het schijnt dat Cotap problemen heeft met de aanvoer vanuit China.
Ik geloof de 3503Luuk013 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:05:
[...]
Om welke kleur gaat het? Wij hebben zelf de 3504 besteld en die verwachten wij de 28ste binnen vanuit de fabriek.
Iemand toevallig ervaring met de Budget Line van luxury floors?
Ben bezig met het zoeken van pvc vloeren voor 2 slaapkamers.
Heb van hun een proefdeel gekregen. En het eerste wat me opvalt is hoe stug de vloer is. Het is bijna net zo stug als een normale laminaat vloer.
Terwijl ik bij pvc juist een wat flexibele vloer verwacht.
Heb ook van een andere partij proef delen ontvangen.
Kwa prijs bijna keer 2.
Maar die zijn echt flexibel.
Lijkt ook wat kras gevoeliger te zijn.
Vraag me dan ook af of het op maat maken dan met een mes kan of dat ik echt moet zagen.
Heb van hun een proefdeel gekregen. En het eerste wat me opvalt is hoe stug de vloer is. Het is bijna net zo stug als een normale laminaat vloer.
Kwa prijs bijna keer 2.
Vraag me dan ook af of het op maat maken dan met een mes kan of dat ik echt moet zagen.
Heb je proefstukken van plak of click pvc? En is de toplaag van beide hetzelfde?gasemans schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:49:
Iemand toevallig ervaring met de Budget Line van luxury floors?
Kwa prijs bijna keer 2.
Click is natuurlijk een stuk dikker en stugger. Plak een stuk flexibeler. Mijn ervaring is ook dat de toplaag dikte een verschil maakt in flexibiliteit.
Overigens in ons oude huis luxury floors op de slaapkamers gehad met een 0,3 toplaag. Voor slaapkamer doeleinden prima, gezien de loop daar over het algemeen een stuk minder is.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zijn hier in de regio (zwolle) een aantal fabrieksverkoop punten (Genemuiden en kampen (luxury floors))daar verkopen ze ook (restpartijen) pvc en dit kan vaak best een aardig centje schelen.
Hmmm daar zeg je me wat.Jannick1 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:59:
[...]
Heb je proefstukken van plak of click pvc? En is de toplaag van beide hetzelfde?
Click is natuurlijk een stuk dikker en stugger. Plak een stuk flexibeler. Mijn ervaring is ook dat de toplaag dikte een verschil maakt in flexibiliteit.
Overigens in ons oude huis luxury floors op de slaapkamers gehad met een 0,3 toplaag. Voor slaapkamer doeleinden prima, gezien de loop daar over het algemeen een stuk minder is.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zijn hier in de regio (zwolle) een aantal fabrieksverkoop punten (Genemuiden en kampen (luxury floors))daar verkopen ze ook (restpartijen) pvc en dit kan vaak best een aardig centje schelen.
2 zijn denk ik plak. 2 in ieder geval klik.
En de 2 klik zijn inderdaad steviger.
Dat zou wel logisch zijn.
Ja kom uit Ommen.
Maar ivm corona en dat ik mantelzorger ben voor m'n ouders welke zwaar in de risicogroep vallen proberen we voor nu eigenlijk zoveel mogelijk mensen te ontwijken.
Maar misschien toch eens even alleen op pad.
Goedemiddag allen,
Ik hoop dat jullie ons wellicht iets verder kunnen helpen. Volgende maand willen wij de huidige dekvloer verwijderen, vloerverwarming plaatsen, nieuwe dekvloer terugstorten en een nieuwe pvc vloer (gelijmd) gaan leggen. Drie vraagjes:
Ik hoop dat jullie ons wellicht iets verder kunnen helpen. Volgende maand willen wij de huidige dekvloer verwijderen, vloerverwarming plaatsen, nieuwe dekvloer terugstorten en een nieuwe pvc vloer (gelijmd) gaan leggen. Drie vraagjes:
- Is het nodig om bij een nieuwe dekvloer alsnog te egaliseren voor het leggen van een nieuwe gelijmde pvc vloer?
- Inmiddels hebben wij wat rondgekeken en kwamen wij uit op een sensation PVC vloer (€24,95 de vierkante meter) en een Moduleo Impress vloer (€43,89 de vierkante meter). Is Moduleo kwalitatief zoveel beter of is er een andere verklaring voor dit enorme prijsverschil?
- Daarnaast zijn we benieuwd of er onderhandeld kan worden over de prijs van PVC vloeren, iemand die hier ervaring mee heeft?
- Wat zijn de grootste verschillen tussen lijm en klik pvc?
[ Voor 4% gewijzigd door Spartex op 30-05-2020 18:00 ]
1. Een kennis van mij is vloerenlegger. Die geeft aan altijd te egaliseren. Ervaring leert dat een dekvloer (hoe strak ook) altijd meer oneffenheden heeft dan een met egaline geëgaliseerde vloer. Hij zegt, altijd egaliseren want bij plak pvc voel en zie je de kleinste oneffenheden snel terug. Daarnaast is een dekvloer meer “zanderig” en laat eerder los. Dit gaat onder je pvc zitten en ga je op zeker zien. Bobbels en bulten etc.Spartex schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:48:
Goedemiddag allen,
Ik hoop dat jullie ons wellicht iets verder kunnen helpen. Volgende maand willen wij de huidige dekvloer verwijderen, vloerverwarming plaatsen, nieuwe dekvloer terugstorten en een nieuwe pvc vloer (gelijmd) gaan leggen. Drie vraagjes:Ik hoop dat jullie ons uit de brand kunnen helpen!
- Is het nodig om bij een nieuwe dekvloer alsnog te egaliseren voor het leggen van een nieuwe gelijmde pvc vloer?
- Inmiddels hebben wij wat rondgekeken en kwamen wij uit op een sensation PVC vloer (€24,95 de vierkante meter) en een Moduleo Impress vloer (€43,89 de vierkante meter). Is Moduleo kwalitatief zoveel beter of is er een andere verklaring voor dit enorme prijsverschil?
- Daarnaast zijn we benieuwd of er onderhandeld kan worden over de prijs van PVC vloeren, iemand die hier ervaring mee heeft?
- Wat zijn de grootste verschillen tussen lijm en klik pvc?
Mijn persoonlijke ervaring is doen.
2. Durf ik geen antwoord op te geven. Moduleo is een goed merk en sensation ken ik niet.
3. De onderhandelingsruimte zit meer in het leg tarief dan in het pvc zelf. Mocht je zelf gaan leggen zal er niet heel erg veel onderhandelingsruimte inzitten. Uiteraard kan dit per merk dan wel winkel verschillen.
4. Het grootste verschil is dat klik pvc zwevend is en het andere verlijmd word. Klik pvc is eigenlijk hetzelfde als laminaat alleen de samenstelling van je planken is anders. Het werkt meer dan verlijmde pvc en het is vaak goedkoper omdat klik pvc vaak niet geëgaliseerd hoeft te worden. Dit kan meer oneffenheden hebben.
Mijn voorkeur zou altijd uitgaan naar verlijmd. Indien je schade hebt aan een “plank” kan je deze loshalen en er een nieuwe inplakken. Tevens geleid het beter bij vloerverwarming. Het werkt niet tot nauwelijks waardoor er op termijn geen kieren ontstaan. Iets dat met klik nog wel eens wil voorkomen.
Succes met het klussen volgende maand!
@Jannick1 Top, bedankt voor je antwoord, hier kunnen we mee vooruit!
Wij waren inderdaad zeer onder de indruk van de Moduleo Impress (Laurel Oak), alleen hing er ook wel een duurder prijskaartje aan (vergeleken met Sensation). Ik las hier in het topic ook veel goeds over Therdex, nog meer eventuele aanraders kwa merk?
Egaliseren & zelf leggen (lijmen), ik neem aan dat dit altijd gedaan moet worden door vakmensen? Begrijp ik het goed dat je over de prijs van het leggen dus kunt onderhandelen?
Wij waren inderdaad zeer onder de indruk van de Moduleo Impress (Laurel Oak), alleen hing er ook wel een duurder prijskaartje aan (vergeleken met Sensation). Ik las hier in het topic ook veel goeds over Therdex, nog meer eventuele aanraders kwa merk?
Egaliseren & zelf leggen (lijmen), ik neem aan dat dit altijd gedaan moet worden door vakmensen? Begrijp ik het goed dat je over de prijs van het leggen dus kunt onderhandelen?
[ Voor 10% gewijzigd door Spartex op 30-05-2020 20:40 ]
Therdex, m-flor, quick-step, moduleo zijn allemaal A-merken. Er zijn veel interieur zaken die pvc verkopen, maar plakken een eigen merknaam erop terwijl het in weze een van deze merken kan zijn.Spartex schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:39:
Wij hadden, en krijgen in ons nieuwe, een m-flor pvc vloer. Beviel ons uitstekend maar dit is persoonlijk natuurlijk. De een wil echt hout, de ander keramisch Parket.
Mbt onderhandelen. De meeste marge zit voor vloerenleggers nietzozeer op het materiaal, maar wel in de m2 prijs voor egaliseren en leggen. Indien je hem zelf egaliseert en legt vervalt dit natuurlijk.
Er zit voor verkopers altijd wel iets ruimte op het pvc zelf natuurlijk. Gaat natuurlijk ook om hoeveel m2 je af moet nemen, maar verwacht niet 20% korting op 50m2 als je zelf gaat leggen en dus enkel de pvc moet halen.
Soms hebben winkels ook wel overjarige “modellen” die zeer aantrekkelijk geprijsd zijn of designs die uit het assortiment gaan van een bepaalde leverancier. Hier kan dan wel een flinke korting op zitten.
Zoals ik ook aangaf in een eerdere reactie is het wellicht interessant om, indien je zelf legt, een x richting een fabriekshal verkoop te rijden, bijvoorbeeld in Genemuiden of kampen. Hier kan je soms hele leuke (rest)partijen kopen voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Zelfde zoektocht gehad denk ik. Ook oude vloer er uit en zandcement er in. Zou ik overigens zeker egaliseren. Kwam eerst ook op Sensation uit (van Lab 21?), maar na het lezen van hun reviews toch besloten om het niet te doen. Erg veel negativiteit (volgens mij vooral recent). Heb nu voor dezelfde prijs (incl leggen) een visgraat M-flor vloer. Aangezien we verder geen ervaringen konden vinden van Sensation toch fijner om een A-merk te kiezen. Helemaal als t voor dezelfde prijs kan. Heb wel onderhandeld. Verschillende offertes opgevraagd en nog korting kunnen krijgen op leggen. Kwam volgens mij al met al uit op 68 euro inclusief leggen en egaliseren (visgraat).Spartex schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:39:
Inmiddels weer wat zoektochten achter de rug. We blijven het toch erg lastig vinden, vooral nu we moeten gaan beslissen welk a-merk het gaat worden:
- Moduleo: Impress serie heeft 22 verschillende printjes als ik het goed begreep Microvoegen, maar ik weet nie of ik dat nou wel of niet mooi vind en het glanst wel heel erg op
- Therdex: Regular 2520, vinden we ook mooi. Universal embossed, ook erg netjes om te voelen! V-groef, iemand die kan uitleggen wat dit precies is? Is al matter kwa afwerking.
- Quickstep: 4 groeven maar het mooiste vonden we de echte matte afwerking. Quickstep glanst veel minder dan beide bovenstaande merken.
1. Te veel glans zorgt voor het ''neppe'' effect is mijn persoonlijke mening. Wij hadden een PVC vloer die erg mat was. Dat zorgt voor een wat meer natuurlijke uitstraling in de hout look. Tevens kan de zon op een hele nare manier schijnen en haast verblinden als hij volop de vloer schijnt bij een te glimmende PVC vloer.Spartex schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:29:
Inmiddels weer wat zoektochten achter de rug. We blijven het toch erg lastig vinden, vooral nu we moeten gaan beslissen welk a-merk het gaat worden:Wat is jullie ervaring met de bovenstaande merken? Onze voorkeur gaat in het algemeen uit naar een matte afwerking. Prijs voor ongeveer 52m2 is nu €3100 (gestart vanaf €3740), inclusief egaliseren etc.
- Moduleo: Impress serie heeft 22 verschillende printjes als ik het goed begreep Microvoegen, maar ik weet nie of ik dat nou wel of niet mooi vind en het glanst wel heel erg op
- Therdex: Regular 2520, vinden we ook mooi. Universal embossed, ook erg netjes om te voelen! V-groef, iemand die kan uitleggen wat dit precies is? Is al matter kwa afwerking.
- Quickstep: 4 groeven maar het mooiste vonden we de echte matte afwerking. Quickstep glanst veel minder dan beide bovenstaande merken.
2. Een v-groef (de naamt zegt het al), is de groef tussen de planken in. Zie foto voor voorbeeld:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4xN1majfIzAAADxgzrYY9E1K.jpg?f=user_large)
(voorbeeldfoto is laminaat)
Dit oogt meer alsin echte ''planken''. Een v-groef aan 4 kanten betekend dus ook op de kopse kanten van de plank een v-groef.
Let wel dat hier vuil tussen kan gaan zitten, echter is de v-groef bij PVC lang zo diep niet als bij laminaat of echt hout met v-groef.
3. Mijn persoonlijke mening is dat ik een v-groef aan 2 kanten mooier vind dan aan alle 4. Maar zoals gezegd is dit echt persoonlijk en dit moet je ook bekijken in de winkel. Het legpatroon kan hier ook bepalend in zijn. Ga je gewoon recht of visgraat bijvoorbeeld. Dit kan met een v-groef heel anders ogen ondanks dat het dezelfde plank en motief is.
Alle 3 de merken zijn goede PVC merken, en 3100 euro voor 52m2 is geen gekke prijs (60euro per m2 inclusief egaliseren en leggen.Meestal zit je wel tussen de 55 en 65 euro, afhankelijk van de prijs van het PVC. Wij hebben in ons oude huis ongeveer hetzelfde betaald voor hetzelfde aantal m2, dit was echter inclusief een 12 cm hoge plint (gewoon wit afgelakt(ongeveer 30m1)) en dit was 5 jaar geleden.
Ik zou wel gaan voor een zoveel mogelijk matte afwerking en voor de rest is het gewoon smaak uiteraard! Vind je 4 groeven mooi, dan moet je daarvoor gaan. Vind je 2 mooi moet je dat doen.
Kleine sidenote. Het is bij de wat duurdere PVC vloeren wel vaak zo dat er meer motieven in 1 pak zitten. Dit voorkomt teveel herhaling in het patroon kort op elkaar. Wat dat betreft denk ik dat je een goede voorselectie hebt gemaakt en dat je gewoon moet kiezen wat jullie het mooiste vinden.
Edit: Wat is de dikte van de toplaag van de vloeren trouwens? Je moet hier wel voor een 0,55 toplaag gaan gezien het de beneden verdieping zal zijn waar veel loop is. 0,3 is minder slijtvast.
Nog een sidenote. Doe preventief vilt onder je stoelpoten i.v.m. verschuiven mocht je dit niet al hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Jannick1 op 04-06-2020 08:23 ]
Hallo,
Wij zitten te kijken naar de Cottage eik natuur van QuickStep RBACL40025, ik vroeg mij af of mensen al ervaringen hebben met deze PVC vloer?
Wij zitten te kijken naar de Cottage eik natuur van QuickStep RBACL40025, ik vroeg mij af of mensen al ervaringen hebben met deze PVC vloer?
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:47 ]
Anoniem: 111703
Korte vraag, hopelijk dat een ervaringsdeskundige mee leest:
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht welke volgend jaar hopelijk opgeleverd gaat worden. Betreft een eengezinswoning met 3 woonlagen, op elke woonlaag verwarmd met LTV.
Er moet ca. 130m2 aan vloer gelegd worden. Toilet en badkamer worden opgeleverd met vloertegels. We twijfelen tussen keramisch parket en PVC. Belangrijkste punt voor ons is de levensduur van de vloer en ook dat de vloer mooi blijft. In het verleden hebben wij geen goede ervaringen gehad met PVC (bizar snel krassen en doffe plekken), alhoewel dit een instapvloertje was met een slijtlaag van 0,2mm (!).
Als ik het topic zo doorlees, ben je voor een goede PVC vloer zo'n 60-70 euro per m2 verder all-in. Ik vermoed dat je met keramisch parket op zo'n 80-100 euro per m2 moet rekenen all-in. Ik geef liever wat meer geld uit voor iets wat echt goed is en lang mee gaat zonder dat er bij elke verschoven stoel (of door mijn kinderen op de grond gesmeten speeltje) meteen een beschadiging op m'n vloer zit.
Lang verhaal kort: is een goede PVC vloer aan te raden ten opzichte van keramisch parket gelet op de levensduur/slijtage daarvan?
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht welke volgend jaar hopelijk opgeleverd gaat worden. Betreft een eengezinswoning met 3 woonlagen, op elke woonlaag verwarmd met LTV.
Er moet ca. 130m2 aan vloer gelegd worden. Toilet en badkamer worden opgeleverd met vloertegels. We twijfelen tussen keramisch parket en PVC. Belangrijkste punt voor ons is de levensduur van de vloer en ook dat de vloer mooi blijft. In het verleden hebben wij geen goede ervaringen gehad met PVC (bizar snel krassen en doffe plekken), alhoewel dit een instapvloertje was met een slijtlaag van 0,2mm (!).
Als ik het topic zo doorlees, ben je voor een goede PVC vloer zo'n 60-70 euro per m2 verder all-in. Ik vermoed dat je met keramisch parket op zo'n 80-100 euro per m2 moet rekenen all-in. Ik geef liever wat meer geld uit voor iets wat echt goed is en lang mee gaat zonder dat er bij elke verschoven stoel (of door mijn kinderen op de grond gesmeten speeltje) meteen een beschadiging op m'n vloer zit.
Lang verhaal kort: is een goede PVC vloer aan te raden ten opzichte van keramisch parket gelet op de levensduur/slijtage daarvan?
Lang antwoord kort; nee! Als het gaat om levensduur en kras/slijtage zal een keramisch parket langer mee gaan en over het algemeen minder kras gevoelig zijn!Anoniem: 111703 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:10:
Edit
Kort antwoord lang; de toplaag dikte van pvc doet wel degelijk wat aan de sterkte van je pvc en de levensduur hiervan. Keramisch pakket is natuurlijk nog harder en daardoor sterker op langere termijn.
Krasjes zal je ook in keramisch parket krijgen door bijvoorbeeld zand Of hele kleine steentjes wat onder schoenen of stoelpoten kan zitten.
Voordeel van pvc is dat je de pvc plank “makkelijker” eruit kan halen en een nieuwe erin plakken. Met keramisch parket zal je de hele tegel kapot moeten breken en hopen dat je cementndekvloer niet mee komt. Deze zal je ook weer in moeten voegen etc etc...
Wij hebben nu in 2 huizen pvc gehad en gaan in ons nieuwe huis weer voor pvc.. hebben een hond en twee kinderen dus de vloeren hebben wat te verdragen gehad en krijgen ook weer wat te verdragen.
[ Voor 21% gewijzigd door Jannick1 op 06-06-2020 18:57 ]
Heel erg bedankt voor je reactie, en duidelijk verhaal.Jannick1 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:51:toon volledige bericht
[...]
Lang antwoord kort; nee! Als het gaat om levensduur en kras/slijtage zal een keramisch parket langer mee gaan en over het algemeen minder kras gevoelig zijn!
Edit
Kort antwoord lang; de toplaag dikte van pvc doet wel degelijk wat aan de sterkte van je pvc en de levensduur hiervan. Keramisch pakket is natuurlijk nog harder en daardoor sterker op langere termijn.
Krasjes zal je ook in keramisch parket krijgen door bijvoorbeeld zand Of hele kleine steentjes wat onder schoenen of stoelpoten kan zitten.
Voordeel van pvc is dat je de pvc plank “makkelijker” eruit kan halen en een nieuwe erin plakken. Met keramisch parket zal je de hele tegel kapot moeten breken en hopen dat je cementndekvloer niet mee komt. Deze zal je ook weer in moeten voegen etc etc...
Wij hebben nu in 2 huizen pvc gehad en gaan in ons nieuwe huis weer voor pvc.. hebben een hond en twee kinderen dus de vloeren hebben wat te verdragen gehad en krijgen ook weer wat te verdragen.
Ik heb twee vervolgvragen:
• Wat voor slijtagelaag raad je aan, kijkend naar je eigen ervaringen?
• Welke PVC vloer heb jij zelf uitgekozen voor je nieuwe woning (uit nieuwsgierigheid)?
1. Voor beneden (daar waar de meeste loop zal zijn) zou ik altijd een 0,55 toplaag doen. (Hadden wij ook). Voor de boven verdieping voldoet over het algemeen een 0,3 toplaag. Dit omdat je boven vaak zonder schoenen loopt en dus minder zand en vuiligheid naar boven zal lopen.Anoniem: 111703 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:31:
[...]
Heel erg bedankt voor je reactie, en duidelijk verhaal.
Ik heb twee vervolgvragen:
• Wat voor slijtagelaag raad je aan, kijkend naar je eigen ervaringen?
• Welke PVC vloer heb jij zelf uitgekozen voor je nieuwe woning (uit nieuwsgierigheid)?
2. Wij hadden in onze vorige woningen 1x een m-flor vloer en het andere huis een therdex. Voor ons nieuwe huis twijfelen we nog tussen 2. Een m-flor en een therdex (zijn nog niet helemaal eens over de kleur en design haha). Type nummers zijn me even ontschoten.
Kwalitatief deden ze ons inziens in onze vorige woningen niks voor elkaar onder.
.
[ Voor 108% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:41 ]
Ik bedoel algemene ervaring, krasbestendigheid, vlekken, slijtage, goede warmte doorlater icm vloerverwarming etc.Deleon78 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:45:
[...]
Wat is je vraag aan deze mensen? Werkt iets sneller als je gelijk je vraag stelt.
Dit lees ik vaak m.b.t. PVC vloeren, maar hoe vaak gebeurd dit daadwerkelijk? Ik er vanuit dat je misschien eens in de 5-10 jaar een keer een plank wilt vervangen, maar is het dan ook echt nodig..?Jannick1 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:51:
[...]
Om antwoord te geven op je eerste vragen.MaikVeritas schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:14:
[...]
Dit lees ik vaak m.b.t. PVC vloeren, maar hoe vaak gebeurd dit daadwerkelijk? Ik er vanuit dat je misschien eens in de 5-10 jaar een keer een plank wilt vervangen, maar is het dan ook echt nodig..?
Krasbestendig; het is redelijk krasbestendige, wel hebben wij onder alle stoelen vilt of rubber doppen. Uiteraard als er zand onder je stoel zit en je hem verschuift kans op krassen. Na 5 jaar onder en rond eetkamer stoelen nog geen slijtageplekken!
Vlekken; nul. Uiteraard zal een heel agressief schoonmaakmiddel wellicht een vlek kunnen veroorzaken, maar een vrij agressieve ovenreiniger dat wel eens op de vloer is gekomen, was niks meer van te zien.
Sterker nog, mijn ouders met keramisch pakket hebben wel vlekken ivm toch een bepaalde poreusheid. Hier ook diezelfde ovenreinger op de vloer en dit ging dus niet helemaal goed.
Vloerverwarming; ik denk een van de beste, zo niet de beste vloer I.s.m. Vloerverwarming (wel geplakt pvc). Het is een goede geleider van de warmte, maar voelt mij inziens ook warmer aan dan keramisch parket als de vloerverwarming niet extra verwarmt. Dus minder het koude voeten gevoel als je uit bed stapt de badkamer in..
Vocht etc kan je een week laten liggen zonder dat je vlekken krijgt. (Hadden tijdens vakantie een lekkage en heeft een week lang een plas in de keuken gelegen).
Algemene slijtage; wij hebben een hond en twee kinderen, waarvan 1 van 2 en een van nu 3 die graag met zijn auto’s en overig speelgoed over de vloer raast. Tot op heden geen gekkigheid!
Algemene opmerking. Geluidsdemping van contact geluid, denk aan hakken van schoenen, poezen/honden nagels die tikken etc. Dit is bij pvc zoveel minder dan keramisch parket of laminaat. Dit was voor ons een heel voorname reden om voor pvc te gaan ivm de hond. Wij zitten nu Tijdelijk in een huurhuis waar laminaat ligt en kijken reikhalzend uit naar het pvc. Worden gek van het getik van zijn nagels (en ja die knippen we regelmatig en houden we dus kort)
Mbt je tweede vraag. Wij hebben het toevallig nu 4 planken vervangen. 2 omdat tijdens een verjaardag iemand het leuk vond de bank (waar toen nog geen vilt onder zat en stalen poten had) te verschuiven. En twee omdat ik met mijn domme kop de (losse) koelkast verschoof en hem niet netjes op de wieltjes reed maar te ver kantelde waardoor de hoek van de koelkast over de vloer ging.
Over het algemeen denk ik dat het wel meevalt met vervangen van stroken en ik weet bijna zeker dat in boven genoemde gevallen je ook een kras zou krijgen in je keramisch parket.
[ Voor 13% gewijzigd door Jannick1 op 07-06-2020 08:14 ]
Nogmaals hartelijk dank. Toevallig ook naar Therdex gekeken, en ik ben er van onder de indruk hoe dat eruit ziet. Ik denk dat het voor ons de Therdex 6042 wordt:Jannick1 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:09:
[...]
1. Voor beneden (daar waar de meeste loop zal zijn) zou ik altijd een 0,55 toplaag doen. (Hadden wij ook). Voor de boven verdieping voldoet over het algemeen een 0,3 toplaag. Dit omdat je boven vaak zonder schoenen loopt en dus minder zand en vuiligheid naar boven zal lopen.
2. Wij hadden in onze vorige woningen 1x een m-flor vloer en het andere huis een therdex. Voor ons nieuwe huis twijfelen we nog tussen 2. Een m-flor en een therdex (zijn nog niet helemaal eens over de kleur en design haha). Type nummers zijn me even ontschoten.
Kwalitatief deden ze ons inziens in onze vorige woningen niks voor elkaar onder.

Volgens Outlet PVC kost dit E71,- per m2 all-in. Is dat een goede prijs wat jou betreft? En is er wellicht een leverancier (met egaliseren en montage; dus dat ik in 1x klaar ben) die je kunt aanraden?
€71 is Normaliter wel aan de hoge kant, maar ik zie dat dit een visgraat is. Dat is vaak een stukje duurder dan rechttoe rechtaan! Dat betaal je inderdaad vaak tussen de 65/75. Is dit inclusief band en bies? Zo’n zwart streepje 10cm vanaf de muur?Anoniem: 111703 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:09:
[...]
Nogmaals hartelijk dank. Toevallig ook naar Therdex gekeken, en ik ben er van onder de indruk hoe dat eruit ziet. Ik denk dat het voor ons de Therdex 6042 wordt:
[Afbeelding]
Volgens Outlet PVC kost dit E71,- per m2 all-in. Is dat een goede prijs wat jou betreft? En is er wellicht een leverancier (met egaliseren en montage; dus dat ik in 1x klaar ben) die je kunt aanraden?
Zoja dan is dit geen gekke prijs. Zo niet, dan zou je er wellicht nog een paar euro per m2 af kunnen proberen te praten.
Ps. Welke regio zoek je? Mag je anders ook even een pb sturen
Bij mij gaan ze eind van de maand op de eerste verdieping de huidige pvc vloer eruit halen wegens fors krimpen. Deze wordt vervangen door een mflor vloer. Ben nu bezig met het verwijderen van 50 meter plint die gevuld, geschuurd en gelakt is. Helemaal niet leuk 
Ben benieuwd hoe goed of slecht de vloer eruit komt. Moet sowieso opnieuw geëgaliseerd.

Ben benieuwd hoe goed of slecht de vloer eruit komt. Moet sowieso opnieuw geëgaliseerd.
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 07-06-2020 16:27 ]
Geen idee of dat inclusief band of bies isJannick1 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:16:
[...]
€71 is Normaliter wel aan de hoge kant, maar ik zie dat dit een visgraat is. Dat is vaak een stukje duurder dan rechttoe rechtaan! Dat betaal je inderdaad vaak tussen de 65/75. Is dit inclusief band en bies? Zo’n zwart streepje 10cm vanaf de muur?
Zoja dan is dit geen gekke prijs. Zo niet, dan zou je er wellicht nog een paar euro per m2 af kunnen proberen te praten.
Ps. Welke regio zoek je? Mag je anders ook even een pb sturen
Ik heb een nieuwbouwhuis met pvc en ben matig tevreden. Voordelen: dempend, prettig om op te lopen, makkelijk schoon te maken, ideaal met vloerverwarming. Nadelen: krast zeer snel, minder mooi dan laminaat, hout of keramiek. Uiteindelijk blijft pvc zacht plastic met een harde toplaag. Als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik keramisch parket serieuzer overwegen.Anoniem: 111703 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:10:
+1 voor laminaat hier. Al het klik pvc wat ik in de bouwmarkt heb gezien is van treurige kwaliteit en ook die ondervloeren van flexfloors zijn een drama.
HD4Life @ Full-HD
Dan vraag je er ook wel om jaDavidshadow13 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:03:
+1 voor laminaat hier. Al het klik pvc wat ik in de bouwmarkt heb gezien is van treurige kwaliteit en ook die ondervloeren van flexfloors zijn een drama.
Hier ook een Therdex visgraat (de 7004). Betaalde wel iets meer.Anoniem: 111703 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:09:
[...]
Nogmaals hartelijk dank. Toevallig ook naar Therdex gekeken, en ik ben er van onder de indruk hoe dat eruit ziet. Ik denk dat het voor ons de Therdex 6042 wordt:
[Afbeelding]
Maar wel bij lokaal bedrijf en een bies rondom. En ze hadden gewoon tijd op korte termijn tijd om het te leggen. Terwijl andere al vol zaten in de tijd dat het ons goed uitkwam.
Collega had bij laminaat xxl gekocht en klaagde dat er nog best wat kiertjes tussen zaten die hij dan met een soort pasta nog heeft opgevuld.
Ik weet niet of hij te precies is. Denk het niet, ben wat dat betreft best kritisch.
Of dat de mijne er gewoon beter in ligt, wat waarschijnlijker is.
Maar de kiertjes zijn echt minimaal. Zelfs bij de kleine driehoekjes van pakweg 5x5x6cm op het uiteinde kan je er met moeite een A4'tje tussen krijgen.
Zal wel kwaliteitsverschil zijn, net als dat goedkoper laminaat vaak net even wat minder vlak aansluit op de kopse kanten, maar niet direct onder doet qua sterkte of uiterlijk.
Davidshadow13 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:03:

Overigens hebben wij nu ongeveer 1.5 maand een vloer van Moduleo Moods liggen. We zijn her en der nog kleine klusjes aan het doen (plinten, schilderen, spullen verplaatsen etc). Ik heb nog geen krasje gezien.
Ziet er mooi uit!FrankSpin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:26:
Na veel wikken en wegen zijn we ook overstag. Onze keuze is uiteindelijk gevallen op Coretec Authentics Visgraatvloer. Klik pvc wat je zelf kan leggen zonder ondervloer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Heb je toevallig een foto van het resultaat? Wij vinden op de therdex site de 7004 ook een mooie kleur, maar zouden het graag wat groter zien. (we gaan uiteraard nog even in een winkel kijken, maar een hele vloer geeft vaak een beter beeld)_ferry_ schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:11:
[...]
Hier ook een Therdex visgraat (de 7004). Betaalde wel iets meer.
Maar wel bij lokaal bedrijf en een bies rondom. En ze hadden gewoon tijd op korte termijn tijd om het te leggen. Terwijl andere al vol zaten in de tijd dat het ons goed uitkwam.
GeleFles schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:14:
[...]
Heb je toevallig een foto van het resultaat? Wij vinden op de therdex site de 7004 ook een mooie kleur, maar zouden het graag wat groter zien. (we gaan uiteraard nog even in een winkel kijken, maar een hele vloer geeft vaak een beter beeld)
![]() | ![]() |
Check!
Netjes alleen voor die prijs heb je ook een parketvloer...
Ik ben op zoek voor een vloer op zolder, mijn vriendin wilt liever geen laminaat vanwege het geluid. Maar ik lees naast het contactgeluid over het algemeen weinig voordelen van pvc tov laminaat of parket voor op een zolder.
Ik ben op zoek voor een vloer op zolder, mijn vriendin wilt liever geen laminaat vanwege het geluid. Maar ik lees naast het contactgeluid over het algemeen weinig voordelen van pvc tov laminaat of parket voor op een zolder.
Voor een rechttoe rechtaan pvc vloer met een iets dunnere toplaag (0,3) betaal je geen 71 hoor. Dan ga je eerder richting de 40/45 en denk niet je daar een parket vloer voor hebt?Wimploo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:34:
Netjes alleen voor die prijs heb je ook een parketvloer...