PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 19:57
PaT schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:08:
En dat vraag je je terecht af. Herstellen van prutswerk wordt nooit zo mooi als het van begin af aan goed doen.
Helaas, ik was er al bang voor. En dan kies je er dus voor om in een nieuwbouwhuis alles maar te 'laten doen' voor het gemak, de kwaliteit, de afwerking en de garantie.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

CrimsonRider schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:14:
[...]

Helaas, ik was er al bang voor. En dan kies je er dus voor om in een nieuwbouwhuis alles maar te 'laten doen' voor het gemak, de kwaliteit, de afwerking en de garantie.
Zoiets is altijd balen. Maar ben je wel met een 'gerenommeerde partij' in zee gegaan? M.a.w. heb je bijv. reviews bekeken? En hoe verhoudt de prijs zich tot de concurrentie; is het een ordinaire prijsvechter?
CrimsonRider schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:02:
Er is wel meer aan de hand
hele waslijst aan zaken
[...]
We zien 3 foto's van een enkele kier (die er trouwens niet horen te zitten, laten we dat voorop stellen), maar we krijgen geen foto's van de egaline op de trap, etc. te zien. :?
CrimsonRider schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:02:
Er is een hele waslijst van zaken die ze komen herstellen. We vragen ons alleen af of het niet gewoon de hele vloer opnieuw moet.
Terechte vraag, maar dan ben ik nog steeds benieuwd naar de andere gebreken om iets zinnigs te kunnen zeggen over de vraag 'of de hele vloer opnieuw moet'. Kun je daar niet een paar foto's van posten? :Y

[ Voor 45% gewijzigd door Harrie_ op 25-08-2019 19:58 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:00
De kieren moet ik zeggen lijken erg mee te vallen. Het is niet de bedoeling, maar wij hadden ook wat kieren en dit is afgewerkt voegpasta van moduleo. Even op kleur maken en tussen de kieren smeren en je hebt een prima resultaat. Dit spul word hard en plakt daarom niet, er blijft dan ook geen vuil tussen zitten.

Je noemt nogal een waslijst met problemen op, daar kan ik niet over oordelen. Maar de kieren zou ik me niet al te druk over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

CrimsonRider schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:14:
[...]

Ik dacht hetzelfde bij onze renovatie. Partij met lovende reviews, geen prijsstunter en 'bekend van VT Wonen'. Nou, dat zegt dus allemaal geen r##t als ze een zzp'er op je afsturen. :(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Harrie_ schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:53:
[...]
Zoiets is altijd balen. Maar ben je wel met een 'gerenommeerde partij' in zee gegaan? M.a.w. heb je bijv. reviews bekeken? En hoe verhoudt de prijs zich tot de concurrentie; is het een ordinaire prijsvechter?
[...]
We zien 3 foto's van een enkele kier (die er trouwens niet horen te zitten, laten we dat voorop stellen), maar we krijgen geen foto's van de egaline op de trap, etc. te zien. :?
[...]
Terechte vraag, maar dan ben ik nog steeds benieuwd naar de andere gebreken om iets zinnigs te kunnen zeggen over de vraag 'of de hele vloer opnieuw moet'. Kun je daar niet een paar foto's van posten? :Y
Geen prijsvechter, prijs vergelijkbaar met concurrentie in het iets duurdere segment.

De foto's zijn van verschillende kieren, ik heb er een stuk of 20 denk gemaakt, wellicht dat er nu een dubbele bijzit. En de andere zaken, zoals de egaline en de afwerking, dat had hun controleman ook gezien, dat wordt opgelost dus daar had ik geen foto's van geplaatst. Voor de volledigheid, nu wel een paar nog;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yhoVqOjutXZHsNw1PDz18ozb/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jG8GfaMMxYWLEXY3KoQ64Qvf/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ANoI2tGWBoCgBY0CtwyCrLT7/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jd62aKW6zwtCgRg38drUWtzc/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Akbvah0HcxsDNpC8iYTrJpk1/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ImSBJgTSt7sBe7f29MWKTj4M/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
PaT schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:23:
[...]

Ik dacht hetzelfde bij onze renovatie. Partij met lovende reviews, geen prijsstunter en 'bekend van VT Wonen'. Nou, dat zegt dus allemaal geen r##t als ze een zzp'er op je afsturen. :(
Amen. Het is de ZZP-er geweest die dit niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-05 18:03
We gaan de benedenverdieping van ons huis verbouwen en gelijk in de bestaande betonnen vloer vloerverwarming infrezen. Nu zitten we nog te twijfelen tussen een PVC of tegelvloer.. aangezien we kleine kinderen hebben is PVC misschien wel wat zachter maar ook weer makkelijker te beschadigen? Heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Milo85 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:34:
We gaan de benedenverdieping van ons huis verbouwen en gelijk in de bestaande betonnen vloer vloerverwarming infrezen. Nu zitten we nog te twijfelen tussen een PVC of tegelvloer.. aangezien we kleine kinderen hebben is PVC misschien wel wat zachter maar ook weer makkelijker te beschadigen? Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik denk dat een PVC vloer en tegelvloer niet voor elkaar onderdoen mbt hoe hard een kind kan vallen erop hoor. Beide erg hard namelijk :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-05 18:03
Notna schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Ik denk dat een PVC vloer en tegelvloer niet voor elkaar onderdoen mbt hoe hard een kind kan vallen erop hoor. Beide erg hard namelijk :+
Ach ja, gelijk een goede leerschool. Als papa het zegt is het niet waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57
Notna schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Eens, maar kwa loopcomfort vind ik er wel een enorm verschil in zitten. Tegels voelen zoals laminaat, hard dus. Bij pvc heb ik het gevoel dat er meer demping is (je hoort ook voetstappen veel minder dan op laminaat/tegels).

Pvc zal wel eerder beschadigen omdat het wat zachter materiaal is. Maar of je dat echt ziet? Ik zie lees hier wel eens over krassen in vloer, maar die zijn bij ons nergens zichtbaar (hebben geen kinderen overigens). Als een tegel beschadigt, zie je dat wel goed lijkt me.

[ Voor 0% gewijzigd door cryptapix op 27-08-2019 12:09 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

cryptapix schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:51:
[...]

Eens, maar kwa loopcomfort vind ik er wel een enorm verschil in zitten. Tegels voelen zoals laminaat, hard dus. Bij pvc heb ik het gevoel dat er meer demping is (je hoort ook voetstappen veel minder dan op laminaat/tegels.

Pvc zal wel eerder beschadigen omdat het wat zachter materiaal is. Maar of je dat echt ziet? Ik zie lees hier wel eens over krassen in vloer, maar die zijn bij ons nergens zichtbaar (hebben geen kinderen overigens). Als een tegel beschadigd, zie je dat wel goed lijkt me.
Uiteraard, maar de vraag was of het zachter zou zijn. Dat verschil is nihil. De ervaring is imo compleet niet te vergelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1247648

Heb een pvc vloer gelegd van cando op de benedenverdieping maar dat is een drama. De vloer beschadigt bijzonder snel, de toplaag is bagger en de zijkanten klikken niet altijd goed in elkaar waardoor ze beschadigen als je er een tikje op geeft om ze te laten klikken - zoals in de beschrijving staat. Hij gaat bol staan ondanks de dikke halve tot hele cm speling aan alle kanten. Gekocht bij de praxis in Eindhoven. Een paar duizend euro weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:42
Willen in het nieuwe huis voor de slaapkamers nieuwe vloer leggen en zijn de voor en tegens aan het afstrepen.Afgelopen weekend bij 2 winkels geweest die o.a. pvc vloeren verkopen.

1 bedrijf vertelde dat het één en al drama is met click-pvc terwijl de ander er geen woord over repte...
Het zou snel afbreken met leggen, en het zou niet stabiel liggen

Wat is de ervaring hier met click pvc t.o.v. gelijmd pvc?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 972

Krimpnaden ontstaan vrij snel bij pvc vloeren. Dit heeft te maken met restvocht, temperatuurverschillen in de vloer, kwaliteit van de pvc, gekozen lijm (dispersielijm of vezelversterkte dispersielijm) open tijd van de lijm en vooral de maximale temperatuur die een vloer mag bereiken (vaak 28c maximaal) en bij zonlicht ga je daar plaatselijk snel overheen. Men gaat ervan uit dat een pvc vloer altijd strak en naadloos is en dat een echte houten vloer mag werken omdat het hout is. Ook een pvc vloer werkt, zeker bij lange stroken.

Ook lees ik hier veel terug ook prijs en kwaliteit, het mag niets kosten en moet de beste eindresultaat zijn. ook een vloer leggen is handwerk.
Wijzelf leggen 36 jaar vloeren en zijn inmiddels kritisch geworden op welke vloeren we wel en niet aannemen, zolang mensen betalen voor een mooi stukje vakwerk, waar ook nog eens de tijd voor genomen mag worden en weten dat een vloer een stukje ambachtswerk is, zijn ze bij ons welkom. En ja, wij wijzen per jaar zo'n 50 klanten af en sturen ze graag door naar een concullega.
CrimsonRider schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:57:
Even verplaatst naar dit algemene topic;

Wij hebben een vloer laten leggen, of eigenlijk we hebben 3 vloeren laten leggen. Door het hele huis. Op zolder zeil, op de 1ste verdieping en begane grond PVC stroken.

Echter, diegene die het heeft gelegd heeft zich, laten we beleefd zijn, verkeken op de klus. Het is niet goed gelegd. Dat heeft de leverancier ook geconstateerd en die heeft een andere stoffeerder gestuurd om op te nemen wat er gedaan moet worden om een en ander te herstellen. Geen probleem, fouten worden gemaakt, dat is niet erg als ze maar hersteld worden.

Het enige waar nu nog enige onduidelijkheid is, zijn de naden. Zijn die nu wel of niet in orde. Wij hebben het gevoel dat ze dat niet zijn, maar willen ook niet uitsluiten dat we na al het gedoe wat we hebben gehad niet helemaal neutraal meer kijken. Op sommige punten zijn de naden best denk we, maar op andere punten kunnen we er met gemak een speelkaart insteken. Vooral van de naden op de kopse kanten hebben we het idee dat die teveel wijken.

We zijn intussen ook bij de buren gaan kijken, die een zelfde soort vloer hebben. En die is wel zo goed als naadloos opgeleverd.

Ik heb wat foto's bijgedaan, wat vindt men hier? Wel of niet in orde?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Anoniem: 972 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 06:13:
Krimpnaden ontstaan vrij snel bij pvc vloeren. Dit heeft te maken met restvocht, temperatuurverschillen in de vloer, kwaliteit van de pvc, gekozen lijm (dispersielijm of vezelversterkte dispersielijm) open tijd van de lijm en vooral de maximale temperatuur die een vloer mag bereiken (vaak 28c maximaal) en bij zonlicht ga je daar plaatselijk snel overheen. Men gaat ervan uit dat een pvc vloer altijd strak en naadloos is en dat een echte houten vloer mag werken omdat het hout is. Ook een pvc vloer werkt, zeker bij lange stroken.

Ook lees ik hier veel terug ook prijs en kwaliteit, het mag niets kosten en moet de beste eindresultaat zijn. ook een vloer leggen is handwerk.
Wijzelf leggen 36 jaar vloeren en zijn inmiddels kritisch geworden op welke vloeren we wel en niet aannemen, zolang mensen betalen voor een mooi stukje vakwerk, waar ook nog eens de tijd voor genomen mag worden en weten dat een vloer een stukje ambachtswerk is, zijn ze bij ons welkom. En ja, wij wijzen per jaar zo'n 50 klanten af en sturen ze graag door naar een concullega.
[...]
Prijs hebben we nu niet echt op bezuinigd. Dat is juist de reden waarom we ons bekocht voelen. In tussen is een stoffeerder langsgeweest om zaken te herstellen. Dat is niet gelukt, die stoffeerder heeft halverwege de klus aangegeven dat hij niet verder kan/wil. Het bleek onder andere zo te zijn dat de egaline laag die was aangebracht niet droog was. De lijm was al aan het loslaten. Dus nu komt 30 september de onafhankelijk expert langs om de schade op te nemen.

Iemand ervaring met Muboma? Dat is de expert die langs gaat komen, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnfield
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 18:57
Wij willen ook een PVC-vloer in visgraat laten leggen (mFLor of Therdex, dus lijm PVC) in de woonkeuken van ons nog te betrekken nieuwe huis. Daar ligt nu een epoxy gietvloer in (er zit geen vloerverwarming onder en voor zover wij kunnen waarnemen/voelen zijn is de vloer vlak), en we willen de PVC-vloer daar dus overheen laten leggen. We hebben inmiddels een aantal offertes binnen. Het opvallende is dat men ongeveer 50/50 verdeeld is over de vraag of de epoxy vloer geegaliseerd dient te worden: 'het is helemaal niet nodig', of 'egaliseren is op zich niet nodig maar dat de vloer wel gereinigd en geschuurd dient te worden', en een aantal zegt dat egaliseren altijd nodig is. Daarnaast hebben 1 offerte (van vloerloods) waarin ze niet willen egaliseren maar willen leggen op een zelfklevende ondervloer xtraFLoor Pro (https://www.xtrafloor.com...lays/xtrafloortm-flex-pro). Ik zag in dit topic eerder mensen die enthousiast waren over het geleverde werk van vloerloods, maar ik vroeg me af of iemand ook ervaring heeft met deze ondervloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:55
Mijn vrouw en ik hebben kort geleden ook goed vergeleken tussen keramisch parket en PVC in visgraat. Mijn ''zeil'' gevoel met PVC is alleen maar bevestigd in de winkels die we zijn langs gegaan. Al was ik zeker verbaast over het aanbod in PVC, dit zag er goed uit, maar als ik het als geheel zag liggen kon het mij niet overtuigen. Mede door de extra bufferwerking van Keramisch parket, daarvoor gekozen.

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotzie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-01-2024
Ook wij neigen sterk naar een PVC vloer (nieuwbouw). De Moduleo Impress Castle Oak ziet er goed uit. De bedoeling is dan om het hele huis ermee te laten doen (op badkamer na). Gaat dan om zo'n 132 meters. Het is wel overduidelijk dat shoppen loont. Bij de grotere zaken kom je inclusief leggen op circa € 70,00 per meter. Bij vloerbestellen.nl kom je uit op € 54,95 per meter en ik heb nu een offerte van € 6.300,00 voor 132 meter inclusief egaliseren, lijm en leggen. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Winnfield schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:03:
Ik zag in dit topic eerder mensen die enthousiast waren over het geleverde werk van vloerloods, maar ik vroeg me af of iemand ook ervaring heeft met deze ondervloer?
Bij ons hebben ze geegaliseerd en daar t PVC op geplakt (Moduleo Impress), geen ervaring met wat jij noemt dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 12:01
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw huur woning voor ongeveer een jaar. Deze woning heeft dus overal vloerverwarming. Ik heb een partij PVC tegels gekocht en vraag me af hoe ik dit kan gaan leggen met in het achterhoofd houdend dat het zo weinig mogelijk moet gaan kosten, omdat we er maar een jaar zullen wonen.

Nu zit ik met enkele vragen en hoop ik dat iemand me wat wijzer kan maken.
  1. De vloer is niet zo glad als een egalisatie laag, maar het is een compleet nieuwe woning. Kan ik direct op de deklaag lijmen? Of anders gevraagd, hoe erg is het om niet eerst te egaliseren?/li]
  2. Als dit enorm wordt afgeraden, is het een idee om een schuurmachine te huren en daarna hier op te gaan lijmen?
  3. Nog een alternatief: ik heb een goedkope ondervloer gevonden. Dit zou alles wel glad maken, maar kan ik hier dan wel op lijmen? Dit heeft ook als voordeel dat het evt verwijderen dan makkelijk gaat.
  4. Ik krijg de PVC tegels woensdag, dus dan kan ik pas echt een gevoel er bij krijgen. Het is denk ik uitgesloten om PVC tegels die niet klikbaar zijn, om die gewoon los op een (onder)vloer te leggen he?
  5. Iemand trouwens ervaring met het zelf verwijderen van verlijmde PVC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:53
Flotzie schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:31:
Ook wij neigen sterk naar een PVC vloer (nieuwbouw). De Moduleo Impress Castle Oak ziet er goed uit. De bedoeling is dan om het hele huis ermee te laten doen (op badkamer na). Gaat dan om zo'n 132 meters. Het is wel overduidelijk dat shoppen loont. Bij de grotere zaken kom je inclusief leggen op circa € 70,00 per meter. Bij vloerbestellen.nl kom je uit op € 54,95 per meter en ik heb nu een offerte van € 6.300,00 voor 132 meter inclusief egaliseren, lijm en leggen. Iemand nog tips?
Een wat late reactie maar misschien heb je nog iets aan de vergelijking. Wij hebben deze zomer de Moduleo Impress Castle Oak laten leggen op de begane grond. Dit is slechts 65m2 maar wij moesten 2x laten egaliseren in verband met een tegelvloer als ondergrond. Wij waren bij Bestfloors per vierkante meter ook €54,95 inclusief het dubbel egaliseren, leggen en een grote deur mat voor bij de voordeur. Egaliseren duurde slechts 2 uurtjes en na 2 dagen drogen kwamen ze de pvc vloer leggen. Dit was ook in 2 uurtjes helemaal klaar. Aftersales ook goed want heb per ongeluk tijdens de verhuizing een vloerdeel beschadigd en die kwamen ze kosteloos vervangen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 22:39

Vae Victus

Awesome God

Wij hebben momenteel een 2e hands pvc klik laminaat vloer van een oud tante. Omdat dit een tijdelijke oplossing is zijn we op zoek naar iets anders.
Onze vloer bestaat uit een betonnen ondervloer met vloerverwarming, daarop plavuizen en daar overheen egaline.
We hebben nu een klik pvc vloer op het oog van Hornbach.
Ik heb begrepen dat vooral de toplaag de stevigheid bepaald, deze is 0,55.
Hoe belangrijk is de stevigheid van de klik randen? Heeft er verder iemand ervaring met klik pvc van Hornbach?

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Vae Victus schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:12:
Wij hebben momenteel een 2e hands pvc klik laminaat vloer van een oud tante. Omdat dit een tijdelijke oplossing is zijn we op zoek naar iets anders.
Onze vloer bestaat uit een betonnen ondervloer met vloerverwarming, daarop plavuizen en daar overheen egaline.
Hoe belangrijk is de stevigheid van de klik randen? Heeft er verder iemand ervaring met klik pvc van Hornbach?
Dit is een niet lijm variant toch? Dan zal je inleveren op je vloerverwarming rendement en comfort

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Vae Victus schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:12:
Wij hebben de klik-PVC Vinyl 5.0 van Hornbach nu een jaar liggen, naar tevredenheid. Ligt bovenop ingevreesde vloerverwarming (met daartussen een voor vloerverwarming geschikte ondervloer). De slijtklasse was een stuk beter dan andere klik-PVC in die prijsklasse.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 22:39

Vae Victus

Awesome God

Bo0bz schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:31:
[...]
Dit is een niet lijm variant toch? Dan zal je inleveren op je vloerverwarming rendement en comfort
Klopt. We hebben nu ook geen lijm variant. Daar hebben we ook voor gekeken, echter was die vloer bijna 3x zo duur.
Is het verschil in lijm of klik heel groot qua warmte doorvoer?

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Vae Victus schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:53:
[...]

Klopt. We hebben nu ook geen lijm variant. Daar hebben we ook voor gekeken, echter was die vloer bijna 3x zo duur.
Is het verschil in lijm of klik heel groot qua warmte doorvoer?
Dat hangt volledig af van de dikte en bijv. een ondervloer. Je kunt daarvan de R-waarde opzoeken. In ons oude huis hadden we laminaat geschikt voor vloerverwarming maar het duurde echt langer voordat de vloer z'n warmte doorgaf aan de ruimte. Nu met PvC gaat dat veel sneller en is een stuk aangenamer. Je bent nu al gewend aan een zwevend systeem dus zul je in de praktijk geen verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-04 16:38
Hallo,

Ik ben momenteel om mijn eerste huis aan het zoeken. En aangezien het nogal wat tegenvalt tot nu toe ga ik volgende week ook te kijken naar een huis wat een ex huurwoning is.
Het nadeel is dat hier natuurlijk alles uit mist maar met het geld wat ik met de kosten koper bespaar zou dit vrij gelijk komen met een huis dat wel al een vloer,keuken ect. heeft. het bied ook ergens voordelen want nu kan het naar mijn smaak ingericht worden.

Nu wil ik graag van tevoren uit rekenen hoeveel het zou kosten om het huis weer in te richten voornamelijk de vloer heb ik mijn twijfels over. Het gaat mij tussen laminaat of PVC voor een 66m2 op beton.

ik heb bij deze site mijn meeste informatie weg over de hoe en wat van beide vloeren. er is geen vloerverwarming verder dus het kan beide kanten op het is maar net wat duurzamer is. De looks maken mij niet extreem veel uit het moet er niet erg goedkoop uitzien. Maar het hoeft ook niet onafscheidbaar hout te zijn als het er maar netjes uitziet.

Hier twee voorbeelden van wat ik had gezien beide zouden voor zover ik het heb begrepen van een gemiddelde kwaliteit moeten zijn.
PVC Laminaat

Steam: Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Evert134 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:38:
Ik ben momenteel om mijn eerste huis aan het zoeken. En aangezien het nogal wat tegenvalt tot nu toe ga ik volgende week ook te kijken naar een huis wat een ex huurwoning is.
Het nadeel is dat hier natuurlijk alles uit mist maar met het geld wat ik met de kosten koper bespaar zou dit vrij gelijk komen met een huis dat wel al een vloer,keuken ect. heeft.
Dat snap ik niet. Over de prijs van een ex-huurwoning moet je toch ook gewoon overdrachtsbelasting, notariskosten etc. betalen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
Andrehj schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:47:
[...]

Dat snap ik niet. Over de prijs van een ex-huurwoning moet je toch ook gewoon overdrachtsbelasting, notariskosten etc. betalen?
voor zover ik had nagekeken zou het bij v.o.n niet meer voor de koper zijn had ik hier gelezen in ieder geval zelf heb ik er geen verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
@Evert134 Wat is je vraag?
@Andrehj K.K. en V.O.N. zeggen alleen welke partij kosten van de overdracht betaald. Dus als de woningstichting de woning V.O.N. aanbiedt, betaalt de woningstichting de overdrachtsbelasting en notariskosten voor levering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
cryptapix schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:04:
@Evert134 Wat is je vraag?
@Andrehj K.K. en V.O.N. zeggen alleen welke partij kosten van de overdracht betaald. Dus als de woningstichting de woning V.O.N. aanbiedt, betaalt de woningstichting de overdrachtsbelasting en notariskosten voor levering etc.
welke is kwalitatief beter de laminaat of de PVC. in de zin van wat blijft het langst mooi met krassen zonlicht ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Evert134 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:36:
[...]
welke is kwalitatief beter de laminaat of de PVC. in de zin van wat blijft het langst mooi met krassen zonlicht ect.
Geen idee. Maar je zou je eerst eens moeten afvragen of je pvc of laminaat wil. Het klinkt heel anders als je erop loopt en het voelt anders aan. Het leggen is ook anders (pvc kun je gewoon snijden met een mes, laminaat niet). Zowel pvc als laminaat is er in goede kwaliteit en ook vast in een kleur/patroon dat je aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Evert134 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:51:
[...]
voor zover ik had nagekeken zou het bij v.o.n niet meer voor de koper zijn had ik hier gelezen in ieder geval zelf heb ik er geen verstand van
Aha. Dus de woning wordt VON aangeboden. In dat geval zijn de kosten idd voor de verkopende partij.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 972

Sinds kort hebben wij voegenpasta in ons assortiment, speciaal om kleine naadjes in lvt vloeren op te vullen.
Wij weten als geen ander dat kiertjes "zeker bij lichte vloeren" in een pvc vloer enorm storen, Xtrafloor heeft hier een voegenpasta voor ontwikkeld

Voor de liefhebbers: Xtrafloor-Voegenpasta

Link weggehaald, hoewel goed bedoeld, is het niet de bedoeling hier te adverteren. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 06-11-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:24

breinonline

Are you afraid to be known?

Wij hebben een huis gekocht en ik overweeg vloerverwarming en pvc laminaat aan te leggen op de benedenverdieping. Er zijn kozijnen en schuifpui tot aan de vloer. Plak pvc lijkt me het mooiste omdat je dan geen plakplint over de ruimte tussen de zwevende vloer en kozijn hebt.

Onder / voor de kozijnen zit een houten stuk (waar het kozijn op geplaatst is), daarnaast begint de dekvloer. Hoe is dit bij anderen geëgaliseerd? Gaat dat gewoon over het houten en dekcementvloer heen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:28
Anoniem: 972 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:59:
Sinds kort hebben wij voegenpasta in ons assortiment, speciaal om kleine naadjes in lvt vloeren op te vullen.
Wij weten als geen ander dat kiertjes "zeker bij lichte vloeren" in een pvc vloer enorm storen, Xtrafloor heeft hier een voegenpasta voor ontwikkeld

Voor de liefhebbers: https://www.dufloor.eu/Xtrafloor-Voegenpasta
Blijft dit ook beetje zitten met dweilen en stofzuigen?
Hoe verwijder je de zweem die op de pvc vloer achter blijft bij het vullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56
(jarig!)
SirMemeAlot schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:18:
Zo denken wij er dus ook over. Ik laat het leggen door een professional, betaal er een flink bedrag voor. Dan verwacht je ook dat het goed is. Ik laat morgen wel weten wat er uitkomt.
Wat een totale gebrek aan interesse van de vloerenlegger :N
Elke zichzelf serieus nemend persoon ziet bij het leggen dat dit niet kan. En dan toch vrolijk doorgaan.
Dan ben je echt niet geschikt voor die functie.
Zulke werknemers kosten een goed bedrijf alleen maar tijd, geld en frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:42
Ik zie zoveel struggles met PVC vloeren hier voorbij komen dat ik voor ons huis toch bij het oude en vertrouwde laminaat blijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Het is natuurlijk wel een topic waar men komt als er problemen zijn, weinig zullen denken laat ik hier mijn positieve ervaring neerzetten. Ik ben nu het opgelost is heel tevreden over de PVC.

Ik heb nog wel iets waar ik benieuwd naar ben hoe anderen dat opgelost hebben. We wonen nu inmiddels 2 a 3 maanden met het PVC en zoals ik zei het bevalt goed. Wat alleen opvalt is dat er schijnbaar soms hele kleine lijmresten op de planken of er tussenuit zijn gekomen die nu langzaam zwart worden. Zijn er meer die dit hebben en heb je er een oplossing voor gevonden? Soort van lijmverwijderaar o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56
(jarig!)
Het leggen van pvc is een ontwikkeling die straks algemeen goed is, net zoals laminaat leggen.
Dus ik denk dat je dan al heel veel negatieve zaken overboord kan gooien.

Maar pvc moet zich in mijn ogen nog bewijzen op de langetermijn mbt kleurvastheid en slijtage (slepende stoelen e.d).
Ik lees nog te vaak dat het krasgevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

barry86 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:31:
Het leggen van pvc is een ontwikkeling die straks algemeen goed is, net zoals laminaat leggen.
Dus ik denk dat je dan al heel veel negatieve zaken overboord kan gooien.

Maar pvc moet zich in mijn ogen nog bewijzen op de langetermijn mbt kleurvastheid en slijtage (slepende stoelen e.d).
Ik lees nog te vaak dat het krasgevoelig is.
Zolang pvc zacht blijft zul je krassen blijven houden. Inherent aan het materiaal en moet je accepteren. Maar hout en beton hebben ook een doorleefdheid na verloop van tijd. Alleen ziet het daar soms karakteristiek uit en bij pvc gewoon versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-01 17:53
Op twee verdiepingen van bij elkaar een kleine 100 m2 heb ik zo'n 3 jaar geleden Gerflor Creation Clic 70 (0357 Portobello) gelegd. Projectspul met een dikke PU toplaag. Zeer tevreden mee en ziet er nog steeds als nieuw uit.

Twee slaapkamers hadden oorspronkelijk een linoleum vloer. Het niveau verschil met de rest van de woning was ca. 4 mm en dat is opgelost door hardboard platen op de (goed geïmpregneerde) cement dekvloer te lijmen met dezelfde lijm waarmee je PVC vloerdelen kan plakken. Vervolgens een paar dagen laten drogen en alle naden tussen platen en de overgangen naar het linoleum mooi vlak geschuurd. De volledig gelijmde, vlakke hardboard onderlaag zorgt er tevens voor dat er geen zandkorrels van de dekvloer loslaten die knispergeluiden maken als je over de vloer loopt.
Aansluitingen van de vloeren op de dorpels van de badkamer, deurposten en verwarmingsbuizen en op punten waar geen plinten zitten, zijn afgewerkt met 'BISON Hout & vloer vergrijsd', wat heel goed past bij de gekozen kleur van zowel de vloer als de plinten.

Een nadeel is er ook: bij puntbelasting (bijv. stelpootjes van kast en bed) krijg je een deuk in de vloer. Opgelost door een klein plaatje hout onder de pootjes te leggen zodat de druk meer wordt verdeeld. Geen idee of alle merken PVC vloeren hier gevoelig voor zijn.

Tip voor de doe-het-zelvers: kijk voor aanschaf ook eens over de grens. Mijn vloer komt uit Duitsland en dat scheelde toentertijd, ondanks de hoge verzendkosten (levering op een pallet), een bedrag van 4 cijfers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
baldyman schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:00:
Op twee verdiepingen van bij elkaar een kleine 100 m2 heb ik zo'n 3 jaar geleden Gerflor Creation Clic 70 (0357 Portobello) gelegd. Projectspul met een dikke PU toplaag. Zeer tevreden mee en ziet er nog steeds als nieuw uit.

Twee slaapkamers hadden oorspronkelijk een linoleum vloer. Het niveau verschil met de rest van de woning was ca. 4 mm en dat is opgelost door hardboard platen op de (goed geïmpregneerde) cement dekvloer te lijmen met dezelfde lijm waarmee je PVC vloerdelen kan plakken. Vervolgens een paar dagen laten drogen en alle naden tussen platen en de overgangen naar het linoleum mooi vlak geschuurd. De volledig gelijmde, vlakke hardboard onderlaag zorgt er tevens voor dat er geen zandkorrels van de dekvloer loslaten die knispergeluiden maken als je over de vloer loopt.
Aansluitingen van de vloeren op de dorpels van de badkamer, deurposten en verwarmingsbuizen en op punten waar geen plinten zitten, zijn afgewerkt met 'BISON Hout & vloer vergrijsd', wat heel goed past bij de gekozen kleur van zowel de vloer als de plinten.

Een nadeel is er ook: bij puntbelasting (bijv. stelpootjes van kast en bed) krijg je een deuk in de vloer. Opgelost door een klein plaatje hout onder de pootjes te leggen zodat de druk meer wordt verdeeld. Geen idee of alle merken PVC vloeren hier gevoelig voor zijn.

Tip voor de doe-het-zelvers: kijk voor aanschaf ook eens over de grens. Mijn vloer komt uit Duitsland en dat scheelde toentertijd, ondanks de hoge verzendkosten (levering op een pallet), een bedrag van 4 cijfers!
toon volledige bericht
Heb jij de vloer daarna ook nog ergens mee schoongemaakt? Bij mij komt er dus lijmvlekken, die met blote oog niet waren te zien hier en daar nog wel eens wat kleine zwarte vlekken omdat er vuil blijft hangen. We hebben een vrij lichte vloer dus dit zie je dan ook wel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05 08:56
Wat betreft het zien van een patroon: ik heb zelf ook een mflor vloer in de woonkamer (inmiddels dik 4 jaar), en nagenoeg iedereen die voor het eerst binnen komt denk dat de vloer echt hout is. We hebben zelf zwarte biesjes in de lengte laten leggen en dat maakt wel een erg groot verschil voor de look. Ook lijken alle stroken anders. Andere tinten, andere print. En wat mflor heel goed doet is dat het relief overeenkomt met de print. Bij de goedkopere vloeren is dit vaak niet en dat zie je direct. Bij ons is zeker geen patroon te zien.

Ik heb geen foto die de vloer eer aan doet, maar zo zag het er uit nadat de vloer er net in lag (tijdens een verbouwing, vandaar de rommel):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MoXzGYs.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door m33p op 28-10-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:45
Helaas werkt het plaatje niet @m33p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-01 17:53
SirMemeAlot schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:12:
[...]

Heb jij de vloer daarna ook nog ergens mee schoongemaakt? Bij mij komt er dus lijmvlekken, die met blote oog niet waren te zien hier en daar nog wel eens wat kleine zwarte vlekken omdat er vuil blijft hangen. We hebben een vrij lichte vloer dus dit zie je dan ook wel snel.
Geen last van lijmvlekken of allerlei andere problemen die hier de revue passeren. Maar ja, ben een pietje precies - vandaar dat ik het ook zelf heb gelegd.
Er ligt geen PVC vloer op de begane grond en de bovenverdiepingen worden slechts incidenteel met schoenen belopen, dus dat scheelt natuurlijk aanzienlijk in vervuiling en slijtage. Voor de rest gewoon normaal gebruik. Er zal inmiddels best ergens een kras zitten maar de vloer heeft een toplaag met een goed voelbare/zichtbare houtstructuur en de print heeft natuurlijk veel kleurnuances. Valt iig niet op. Ook niet bij strijklicht.
Schoonmaken eigenlijk alleen met de stofzuiger en lokaal met een vochtige doek, indien nodig.
Speciaal schoonmaakspul en wax heb ik wel staan maar nog nooit gebruikt.

Ter info: gebruikte lijm voor hardboard en PVC is vezelversterkte Wakol D 3318. Niet goedkoop, wel goed en ook gemakkelijk met water te verwijderen zolang nog niet droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb Schonox Emiclassic gebruikt voor het plakken van de PVC. Ansich niks mis mee, plakt goed maar het aandrukken kwam het heel soms wel eens een beetje er tussenuit en als je dan met de walls doorrolt kan het op meerdere plekken komen. Dat is zo weinig dat je het normaliter niet ziet, maar naarmate van gebruik worden die plekken natuurlijk viezig. Ben dus op zoek naar een middel waarmee ik dit eenvoudig kan schoonmaken, zonder de vloer te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Onze ervaring met PVC: voor onze nieuwbouw hebben we getwijfeld tussen hout (dun parket, ivm vloerverwarming) of PVC. De meeste bedrijven raadden ons PVC aan gezien de omstandigheden (nieuwbouw, vocht, doorleggen in keuken, kinderen etc). Hoewel we hout mooier vinden toch voor PVC gegaan (visgraat met band beneden, brede rechte planken boven), qua prijs zat er niet heel veel verschil in, hout zou iets duurder zijn geweest (10% ongeveer) maar dat was niet doorslaggevend.

Wij hebben inmiddels 3 maanden ervaring met het wonen op PVC in onze deze zomer opgeleverde nieuwbouwwoning. Wij zijn er boven verwachting blij mee. Het is met zeker met kinderen een ideale vloer, goed schoon te maken en houden (swiffer, stofzuigen, dweilen) en nu met de vloerverwarming voelt ie ook comfortabel aan. We zouden er opnieuw voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:30
Ik zit i.v.m. de nieuwbouw momenteel te kijken naar de vloer. Ik wil het liefste hout, maar i.v.m. de vloerverwarming- en koeling niet de beste keuze. Dan blijven keramisch parket en PVC over. Ik ben zelf enorm huiverig tegenover PVC aangezien we twee katten (en tegen die tijd een hond) hebben en een kinderwens. Ik begreep dat PVC wel slijtvast is, maar wel enorm hard krast. Iemand die me daar iets over vertellen kan? Wat kan ik in vijf jaar verwachten als het gaat om krassen en zijn er mensen met voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zingo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:44:
Ik zit i.v.m. de nieuwbouw momenteel te kijken naar de vloer. Ik wil het liefste hout, maar i.v.m. de vloerverwarming- en koeling niet de beste keuze. Dan blijven keramisch parket en PVC over. Ik ben zelf enorm huiverig tegenover PVC aangezien we twee katten (en tegen die tijd een hond) hebben en een kinderwens. Ik begreep dat PVC wel slijtvast is, maar wel enorm hard krast. Iemand die me daar iets over vertellen kan? Wat kan ik in vijf jaar verwachten als het gaat om krassen en zijn er mensen met voorbeelden?
Ik wilde me net al melden met geklaag:

De eerste echte lelijke krassen zitten erin (4 maanden terug gelegd) : Zoonlief heeft met z'n racebaan lopen schuiven met z'n drukheid, duidelijk te zien waar hij naar toe is geschoven :( Als dit 'normaal' is bij PVC, heb ik nu enorme spijt van dat berg geld wat we er tegen aan hebben gegooid. Ik heb dan liever normaal laminaat gehad zonder die waterbestendigheid. Want ook zou het een stuk minder glad zijn voor de honden, dat is dus ook een illusie (misschien 10% minder).

Ik ga contact opnemen met het verkopende bedrijf, maar als ik het zo allemaal lees zal het wel weer iets zijn in 'normaal gebruikerslijtage'. hoewel ik het allesbehalve normaal vindt voor een vloer van klasse 34 (of wat het is, iig zwaar gebruik)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 23:31
ByteMe_ schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:43:
[...]Ik ga contact opnemen met het verkopende bedrijf, maar als ik het zo allemaal lees zal het wel weer iets zijn in 'normaal gebruikerslijtage'. hoewel ik het allesbehalve normaal vindt voor een vloer van klasse 34 (of wat het is, iig zwaar gebruik)
Wat voor merk en type pvc heb je liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
@ByteMe_ @Zingo Wij hebben een Moduleo Castle Oak PVC vloer liggen. De vloer is mat en heeft een 'nerf' en wij zien hier geen krassen op. Vloer ligt er in sinds juli dit jaar. Vrienden van ons hebben een pvc vloer die glanst en volledig glad is. Hier al vanaf dag 1 krassen door verschuiven van meubels en kinderspeelgoed. Let dus goed op welke vloer je haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
GodDamage schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:51:
[...]

Wat voor merk en type pvc heb je liggen?
Vivafloors Click PVC Naaldhout Deep Embossed. Overigens heeft het geen goedkoop/glad uitstraling...

[ Voor 11% gewijzigd door ByteMe_ op 06-11-2019 11:04 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18

Pieroman

/me

Ook hier voor een nieuwbouwwoning nog aan het oriënteren voor een PVC vloer. Inmiddels wat offertes opgevraagd en eigenlijk 3 partijen die qua prijs en recensies eruit springen: LaminaatXXL, Vloerloods en OutletPVC.
Gezien ik in Eindhoven woon neig ik naar de laatste. Qua vloeren lijken we nu op mFlor, Moduleo of misschien Therdex uit te komen (allen dryback) dus dit kan ook door alle drie worden geleverd.

Zitten er naar jullie mening nog verschillen in of juist aanraders/afraders voor een van deze zaken?

• Borus C
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-02-2024
Weet iemand me te vertellen of het uitmaakt of het PVC materiaal van recycled PVC is of nieuw PVC? Ik lees verhalen dat recycled PVC meer weekmiddel bevat en dus ook slechte stoffen loslaat in de lucht. De betere merken hebben een DIBT certificaat waaruit blijkt dat het gebruikt PVC materiaal 'puur' is.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Pieroman schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:15:
Ook hier voor een nieuwbouwwoning nog aan het oriënteren voor een PVC vloer. Inmiddels wat offertes opgevraagd en eigenlijk 3 partijen die qua prijs en recensies eruit springen: LaminaatXXL, Vloerloods en OutletPVC.
Gezien ik in Eindhoven woon neig ik naar de laatste. Qua vloeren lijken we nu op mFlor, Moduleo of misschien Therdex uit te komen (allen dryback) dus dit kan ook door alle drie worden geleverd.

Zitten er naar jullie mening nog verschillen in of juist aanraders/afraders voor een van deze zaken?
Erg tevreden met de geleverde kwaliteit van Vloerloods. Mannen hadden echt hun best gedaan t bij de randen mooi uit te laten komen waar ik verwacht dat het een kwestie zou zijn van "we beginnen maar en kijken wel hoe we eindigen". Zullen zzp-ers zijn maar toch een positieve ervaring dus :) Moduleo hier overigens.

De stenen houtlook vloertegels beneden zijn wel een flink stuk mooier/luxer in uitstraling dan PVC vind ik maar voor boven vind ik het helemaal prima zo.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Volgende week woensdag komt mijn vloerboer (weer) eens langs om te bespreken hoe we hun gepruts gaan herstellen. Ik ben heel benieuwd of hij durft te beweren dat dit allemaal binnen de geaccepteerde toleranties valt. Als hij daar mee begint kan hij gelijk naar buiten en gaan we rechtsbijstand inschakelen.

Los daarvan ben ik erg tevreden met de Therdex visgraatvloer. Extreem makkelijk in onderhoud en het ziet er prima uit. De Moduleo hexagons blijken in de praktijk wat ruwer, waardoor vuil er wel erg goed op blijft zitten. Dat is jammer, maar overkomenlijk.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-05 18:18
Wij hebben sinds eind februari de Moduleo transform Jura Stone liggen en zijn er tot nu toe erg tevreden over.
Als je het weet zie je waar een krasje zit (ivm iets te hardhandig met een zwaar meubel schuiven), maar het bevalt ons stukken beter dan het laminaat wat we in onze vorige woning hadden. Loopt prettiger, minder gehorig, en als er een glas op valt vanaf het aanrecht stuitert ie en is hij nog heel :D

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302626

@m33p Welke Mflor vloer is dit? Waar heb je deze gekocht? Super mooie vloer

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1302626 op 11-12-2019 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05 08:56
Anoniem: 1302626 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:50:
@m33p Welke Mflor vloer is dit? Waar heb je deze gekocht? Super mooie vloer
Bedankt! Het is de Mflor Mocha (81011) met zwarte decoratie strips in de lengte.

We hebben een demo van deze vloer met de deco strips zien liggen in een winkel en waren meteen verkocht. Twee offertes opgevraagd, maar dat kwam op dik 5k euro uit incl. leggen omdat men blijkbaar bijna dubbel rekent voor het leggen van de deco strips. Uiteindelijk via internet besteld en laten leggen door een lokaal iemand voor minder dan de helft. Misschien geluk gehad, maar het ligt er nu 4,5 jaar later nog steeds super netjes in.

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-05 00:49
Wij staan op het punt om een nieuwe vloer aan te schaffen.
Er ligt nu een eiken planken vloer in maar vorige bewoner heeft deze kapot laten gaan door waterschade.
Reperatie zou 1000 euro kosten en we vinden hem ook niet zomooi.
Deze willen we verwijderen en pvc laten leggen.
Er ligt een betonvloer onder huis. Is 10 jaar oud en geen vloerverwarming
Nu zegt de ene klik pv en de andere lijmen.
Bij lijmen hebben we wel een beter gevoel, nu zijn we bij een paar zaken geweest waaronder lab21 maar de prijzen gaan echt als een gek op en neer.
Iemand een goede tip voor een goede pvc winkel omg eindhoven of venlo.
We willen graag pvc xl in visgraat gelegd en het gaat om 75m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Demiesehv schreef op donderdag 19 december 2019 @ 23:34:
Wij staan op het punt om een nieuwe vloer aan te schaffen.
Er ligt nu een eiken planken vloer in maar vorige bewoner heeft deze kapot laten gaan door waterschade.
Reperatie zou 1000 euro kosten en we vinden hem ook niet zomooi.
Deze willen we verwijderen en pvc laten leggen.
Er ligt een betonvloer onder huis. Is 10 jaar oud en geen vloerverwarming
Nu zegt de ene klik pv en de andere lijmen.
Bij lijmen hebben we wel een beter gevoel, nu zijn we bij een paar zaken geweest waaronder lab21 maar de prijzen gaan echt als een gek op en neer.
Iemand een goede tip voor een goede pvc winkel omg eindhoven of venlo.
We willen graag pvc xl in visgraat gelegd en het gaat om 75m2
Wij hebben een vrij schappelijke offerte gekregen van Gemar Parket in Eindhoven (zitten ook in Helmond en Rosmalen). Klik en lijm pvc kwamen incl. leggen op ongeveer dezelfde prijs uit. Werden ook goed geholpen en geadviseerd. Zijn niet met ze in zee gegaan omdat we besloten klik pvc zelf te gaan leggen en we een heel scherpe prijs kregen bij een internetleverancier. Dus ervaring met het werk van Gemar heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Wij hebben sinds 1,5 jaar PVC in onze keuken en woonkamer liggen. In de keuken liggen een soort betonlook tegels van 40x60 en in de woonkamer een licht eiken visgraat van brede 'planken'.

De vloeren liggen op op houten balklaagvloer (vrijstaand huis uit 1953) met daarover de originele planken>Jumpax ondervloer>PVC. De vloer hebben we laten leggen door een plaatselijk schilder/stoffeerbedrijf en ligt er retestrak in. (langste wand in de woonkamer is ~9m) Ze waren vast niet de goedkoopste maar als ik achteraf kan genieten van een strak geschilderde/stoffeerde keet dan betaal ik daar graag voor. We hebben alles van stucen tot schilderen, vloeren, gordijnen+shutters door dezelfde toko laten doen. Geen gezeik met ZZP'ers en een contactpersoon die alles van A-Z in goede banen leidt.

Voor beide ruimtes hebben we gekozen voor een matte afwerking met de dikst mogelijk toplaag. Tot nu toe is er nog nergens een krasje of deukje te bekennen (ik had eigenlijk wel iets verwacht met twee kleine kinderen en een hond)

Voorheen hadden we laminaat in de woonkamer en Novilon in de keuken en t.o.v. beide voorgangers vind ik PVC een vooruitgang; het voelt warmer, loopt fijner, stuk minder geluid dan laminaat(!) en is gemakkelijk schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:32:
Wij hebben sinds 1,5 jaar PVC in onze keuken en woonkamer liggen. In de keuken liggen een soort betonlook tegels van 40x60 en in de woonkamer een licht eiken visgraat van brede 'planken'.

De vloeren liggen op op houten balklaagvloer (vrijstaand huis uit 1953) met daarover de originele planken>Jumpax ondervloer>PVC. De vloer hebben we laten leggen door een plaatselijk schilder/stoffeerbedrijf en ligt er retestrak in. (langste wand in de woonkamer is ~9m) Ze waren vast niet de goedkoopste maar als ik achteraf kan genieten van een strak geschilderde/stoffeerde keet dan betaal ik daar graag voor. We hebben alles van stucen tot schilderen, vloeren, gordijnen+shutters door dezelfde toko laten doen. Geen gezeik met ZZP'ers en een contactpersoon die alles van A-Z in goede banen leidt.

Voor beide ruimtes hebben we gekozen voor een matte afwerking met de dikst mogelijk toplaag. Tot nu toe is er nog nergens een krasje of deukje te bekennen (ik had eigenlijk wel iets verwacht met twee kleine kinderen en een hond)

Voorheen hadden we laminaat in de woonkamer en Novilon in de keuken en t.o.v. beide voorgangers vind ik PVC een vooruitgang; het voelt warmer, loopt fijner, stuk minder geluid dan laminaat(!) en is gemakkelijk schoon te houden.
Geen krassen na 1,5 jaar is eigenlijk nagenoeg onmogelijk. Dat ze niet storend aanwezig zijn zou wel kunnen, maar de niet-stenen vloer zonder krassen bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:59:
[...]

Geen krassen na 1,5 jaar is eigenlijk nagenoeg onmogelijk. Dat ze niet storend aanwezig zijn zou wel kunnen, maar de niet-stenen vloer zonder krassen bestaat niet.
We hebben het hier over een vloer, niet over de glazen in mijn bril. Laten we de definitie van 'kras' afstemmen op de situatie. Maar je bent van harte uitgenodigd om met een vergrootglas mijn vloer te inspecteren, geheid dat je iets gaat vinden. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:58
Is goedkoop in het geval van PVC vloer ook meestal miskoop? Nu zijn ze bijna overal no-brand te vinden, voor behoorlijk lage prijzen. Is er beduidend veel kwaliteitsverschil tussen bijvoorbeeld mflor en hornbach spul? Klik PVC in dit geval en de verwachting is toch dat het minimaal 10 jaar mooi blijft op de 1ste verdieping en zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:07:
[...]

We hebben het hier over een vloer, niet over de glazen in mijn bril. Laten we de definitie van 'kras' afstemmen op de situatie. Maar je bent van harte uitgenodigd om met een vergrootglas mijn vloer te inspecteren, geheid dat je iets gaat vinden. :')
Je kunt we lacherig over doen, maar het probleem en realiteit met dit soort zaken is dat sommige mensen iedere krasje er een teveel vinden en niet begrijpen dat er geleefd wordt op een vloer en anderen nog geen kras zouden herkennen al zat ie op z'n neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
mister_S schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:30:
Is goedkoop in het geval van PVC vloer ook meestal miskoop? Nu zijn ze bijna overal no-brand te vinden, voor behoorlijk lage prijzen. Is er beduidend veel kwaliteitsverschil tussen bijvoorbeeld mflor en hornbach spul? Klik PVC in dit geval en de verwachting is toch dat het minimaal 10 jaar mooi blijft op de 1ste verdieping en zolder.
Er zit ongetwijfeld kwaliteitsverschil in, net zoals bij laminaat. Maar 10 jaar is niet extreem lang en de eerste verdieping en zolder zullen minder intensief gebruikt worden dan de bg, dus de vraag is of het je het prijsverschil waard is. Doorgaans houdt een goedkoop laminaat het ook prima op een slaapkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51
Wij hebben nu een jaar of 7 een mflor (langster caledonian oak) liggen in de woonkamer. Verlijmd op een betonvloer met vloerverwarming. Niets meer dan lof. 1x per jaar met een beschermende polish er overheen en tweewekelijks dweilen. Kinderen slepen er bijna alles overheen, zo lomp als het maar kan. Dus ik herken me niet in wat hier wordt gezegd dat er toch snel wel e.e.a. aan beschadigingen op komt.
Ik zal binnenkort eens een plaatje posten.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
cryptapix schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:01:
[...]

Er zit ongetwijfeld kwaliteitsverschil in, net zoals bij laminaat. Maar 10 jaar is niet extreem lang en de eerste verdieping en zolder zullen minder intensief gebruikt worden dan de bg, dus de vraag is of het je het prijsverschil waard is. Doorgaans houdt een goedkoop laminaat het ook prima op een slaapkamer.
We hebben eindelijk getekend voor het huis dus gedurende de week even wat bouwmarkten en Lab21 bezocht, er is enorm veel aanbod. Het varieert van 25 tot 60 euro, net als bij laminaat eigenlijk. Bij laminaat echter ging ik op gevoel af ("voelt stevig en goed aan), maar bij PVC weet ik niet helemaal waar ik op moet letten behalve de toplaag en de stevigheid van de klikranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
mister_S schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:38:
[...]

We hebben eindelijk getekend voor het huis dus gedurende de week even wat bouwmarkten en Lab21 bezocht, er is enorm veel aanbod. Het varieert van 25 tot 60 euro, net als bij laminaat eigenlijk. Bij laminaat echter ging ik op gevoel af ("voelt stevig en goed aan), maar bij PVC weet ik niet helemaal waar ik op moet letten behalve de toplaag en de stevigheid van de klikranden.
Gefeliciteerd.
60 per m2 is wel behoorlijk. Wij hebben een Moduleo Impress klik pvc vloer besteld bij een online webwinkel en kwamen incl. ondervloer aardig ver onder de 60e, maar hebben ook zaken bezocht waar ze er inderdaad 60e pm voor vroegen. Dus het loont om even goed rond te kijken. Klik pvc kun je makkelijk zelf leggen als je een beetje handig bent (is stuk makkelijker dan laminaat, je kunt het gewoon snijden met een scherp mes).

Bij pvc moet je inderdaad letten op dikte van de toplaag en stevigheid van klikranden. Zou ook niet weten waar je verder nog op wil letten. pvc voelt wel minder stevig aan; de planken zijn flexibel ipv hard zoals laminaat. Waar je verder op kunt letten is herhaling van het patroon. Dat doet niets af aan de kwaliteit, maar goedkoop laminaat en pvc hebben nogal eens de eigenschap dat er maar 6 verschillende planken zijn en je dus overal op je vloer dezelfde plank tegenkomt. Bij ons loopt de print door, zodat eigenlijk geen enkele plank hetzelfde is. De print herhaalt natuurlijk wel, maar de ene keer zit de “vlek” of kenmerkende streep aan het begin van de plank en de andere keer op 2/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Is er een manier om de variatie van patronen op oog te beoordelen? Je hebt uiteraard niet van alles een gelegd vloer om te bekijken. Of is dat een geval specs lezen?

[ Voor 25% gewijzigd door mister_S op 20-12-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
@mister_S specs of navragen bij leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-05 00:49
Wij willen een pvc vloer laten leggen.
Het gaat om 75m2 wij willen dit in visgraat laten verlijmen.
Iemand nog een winkel als aanrader omg eindhoven, of tussen eindhoven en venlo in.
Zijn nu bij lab 21 geweest en daar zit het tussen de 60en 70 euro all in in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-05 21:32
Krijg je bij PVC, eventueel in visgraat, ook voegen, zoals bij tegels? Ik vind de voegen bij keramisch parket niet zo mooi, PVC zou dan een optie zijn, indien de PVC tegels wel strak tegen elkaar aan gelijmd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wij hebben ondertussen een jaar PVC in huis en ik weet nu wel zeker dat ik het niet nog een keer ga leggen. Teveel krassen die je met laminaat niet eens zou hebben. Met lichtval op het PVC zie je die krassen ook nog eens een stukje erger.
Alles bij elkaar ben ik aardig teleurgesteld. Volgende keer gewoon weer een tegelvloer, zijn in dezelfde patronen te verkrijgen maar toch een stuk steviger en beschadigingen vallen amper op.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 02-01-2020 18:20 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Tsurany schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:19:
Wij hebben ondertussen een jaar PVC in huis en ik weet nu wel zeker dat ik het niet nog een keer ga leggen. Teveel krassen die je met laminaat niet eens zou hebben. Met lichtval op het PVC zie je die krassen ook nog eens een stukje erger.
Alles bij elkaar ben ik aardig teleurgesteld. Volgende keer gewoon weer een tegelvloer, zijn in dezelfde patronen te verkrijgen maar toch een stuk steviger en beschadigingen vallen amper op.
Bijzonder (maar ook wel logisch) dat de ervaringen en meningen zo uiteen lopen. Hier ligt sinds een kleine 4 jaar een mFlor pvc-vloer en wij zouden het in een volgend huis zo weer leggen.
Wij hebben een (lichte) houtlook, met wat structuur er in. Zitten wellicht een paar krasjes in maar deze zijn amper te zien. Ik zou ze nu ook echt moeten zoeken.

We kochten toen wel de serie met een dikkere toplaag, weet zo niet meer hoe deze serie heette. Dweilen doen we af en toe, behandelen doen we nooit.

Het liefst zouden wij een mooie houten vloer willen. Maar uit eigen ervaringen (ouders, kennissen) en de prijs hebben we dit niet gedaan. Scheelt ons in ieder geval veel onderhoud, vlekken en gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Alles bij elkaar ben ik aardig teleurgesteld.
[…]
Hier een jaar PVC en geen krasje te zien.
[…]
Volgende keer gewoon weer een tegelvloer, zijn in dezelfde patronen te verkrijgen maar toch een stuk steviger en beschadigingen vallen amper op.
Dat is totaal niet te vergelijken. Op tegels lopen maakt veel meer geluid en tegels voelen koud aan (tenzij je 24/7 vloerverwarming aan hebt staan). Maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

cryptapix schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:06:
[...]

Hier een jaar PVC en geen krasje te zien.

[...]

Dat is totaal niet te vergelijken. Op tegels lopen maakt veel meer geluid en tegels voelen koud aan (tenzij je 24/7 vloerverwarming aan hebt staan). Maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk :)
Liever wat meer geluid en koude tegels dan constant krassen zien op m'n vloer. Ik vraag me echt af hoe dit er over 10 jaar uit ziet. Je moet gewoon teveel voorzorgsmaatregelen nemen met een PVC vloer. Helaas was het te prijzig om te vervangen maar ik kies hier niet nog een keer voor.
remzor schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:43:
[...]

Bijzonder (maar ook wel logisch) dat de ervaringen en meningen zo uiteen lopen. Hier ligt sinds een kleine 4 jaar een mFlor pvc-vloer en wij zouden het in een volgend huis zo weer leggen.
Wij hebben een (lichte) houtlook, met wat structuur er in. Zitten wellicht een paar krasjes in maar deze zijn amper te zien. Ik zou ze nu ook echt moeten zoeken.

We kochten toen wel de serie met een dikkere toplaag, weet zo niet meer hoe deze serie heette. Dweilen doen we af en toe, behandelen doen we nooit.

Het liefst zouden wij een mooie houten vloer willen. Maar uit eigen ervaringen (ouders, kennissen) en de prijs hebben we dit niet gedaan. Scheelt ons in ieder geval veel onderhoud, vlekken en gedoe :)
Ik heb ook een vloer met dikke toplaag, extra krasbestendig voor intensief gebruik. Maar er hoeft maar een zandkorrel onder een viltje van de eettafel stoel te zitten en je hebt een kras.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
@Tsurany Welke vloer heb jij dan eigenlijk? Want als ik hier zoek op mFlor kom ik louter positieve reacties tegen van veel verschillende Tweakers. Herken het beeld totaal niet dat jij schetst, ook niet in dit topic.
Maar misschien heb je gewoon pech, dat het voor jou dus geen goede optie (meer) is, is duidelijk (en begrijpelijk dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

remzor schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:33:
@Tsurany Welke vloer heb jij dan eigenlijk? Want als ik hier zoek op mFlor kom ik louter positieve reacties tegen van veel verschillende Tweakers. Herken het beeld totaal niet dat jij schetst, ook niet in dit topic.
Maar misschien heb je gewoon pech, dat het voor jou dus geen goede optie (meer) is, is duidelijk (en begrijpelijk dan).
Ik heb QuickStep, een van de hogere kwaliteitsklassen maar ik durf niet meer te zeggen welke. Heb de offerte niet digitaal beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:22
Wij hebben in november een Therdex pvc-vloer laten leggen. Het resultaat is zeer teleurstellend. Er is op een willekeurige plek begonnen waardoor aan de lange zijdes dunne stroken van 3 tot 5cm liggen. Bij de trap kwam men niet goed uit waardoor ook daar een opvulstukje nodig was. De leglijn is lichtelijk uit het lood waardoor de vloer licht scheefloopt. Er zijn kieren tussen de vloer en plint van iets meer dan een centimeter. Bij de voordeur krult het pvc omhoog als goedkoop zeil. Ik zou foto's kunnen plaatsen maar daar word ik zelf niet vrolijk van.

De zaak is inmiddels "geëscaleerd" en dinsdag komt de eigenaar de vloer bekijken. Naar mijn mening is er maar 1 optie mogelijk en dat is de vloer helemaal opnieuw leggen. Ik kan wel janken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:28
Waar heb je dat laten doen? Ben zelf ook in de markt voor een Therdex vloer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-05 21:32
MarcoC schreef op zondag 5 januari 2020 @ 01:29:
Wij hebben in november een Therdex pvc-vloer laten leggen. Het resultaat is zeer teleurstellend. Er is op een willekeurige plek begonnen waardoor aan de lange zijdes dunne stroken van 3 tot 5cm liggen. Bij de trap kwam men niet goed uit waardoor ook daar een opvulstukje nodig was. De leglijn is lichtelijk uit het lood waardoor de vloer licht scheefloopt. Er zijn kieren tussen de vloer en plint van iets meer dan een centimeter. Bij de voordeur krult het pvc omhoog als goedkoop zeil. Ik zou foto's kunnen plaatsen maar daar word ik zelf niet vrolijk van.

De zaak is inmiddels "geëscaleerd" en dinsdag komt de eigenaar de vloer bekijken. Naar mijn mening is er maar 1 optie mogelijk en dat is de vloer helemaal opnieuw leggen. Ik kan wel janken. :'(
Naast het slechte leggen, was er misschien teveel vocht in de vloer waardoor het PVC gaat krullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:55
MarcoC schreef op zondag 5 januari 2020 @ 01:29:

Heeft toch verder niets met Therdex als merk te maken? Zo te lezen is het vooral slecht gelegd door een beunhaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50
Hier nu bijna een jaar PVC liggen maar herken mij niet in bovenstaande. Het is netjes gelegd en ziet er heel goed uit. Ook krassen door zand herken ik niet..
Ik zie wel wat plekjes die ik vanaf het begin al zag, soort lichte strepen. Het lijkt door het leggen maar het kan ook lichtinval zijn. Ik kan niet exact mijn vinger erop leggen maar er lopen ook lijnen in het motief en van de spullen/schaduw.

Het valt dus ook niet echt op.. het heeft wel iets natuurlijks vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:22
Biohazzard21 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:27:
[...]

Heeft toch verder niets met Therdex als merk te maken? Zo te lezen is het vooral slecht gelegd door een beunhaas.
Klopt, de vloer zelf heb ik geen problemen mee. Therdex lijkt kwalitatief echt prima spul.
woess schreef op zondag 5 januari 2020 @ 07:23:
Waar heb je dat laten doen? Ben zelf ook in de markt voor een Therdex vloer namelijk.
Stuur een PM als je meer wilt weten, ik bewaar graag mijn anonimiteit online.
Mokum80 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 08:26:
[...]

Naast het slechte leggen, was er misschien teveel vocht in de vloer waardoor het PVC gaat krullen?
Zou kunnen, maar het is al sinds het begin zo. Ik neig naar slecht gelegd. Maar goed, ben geen expert. Heb in ieder geval nog nooit zoiets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Mja, bij ons ligt het nu sinds april vorig jaar maar je moet er inderdaad wel voorzichtig mee zijn. Af en toe heb je weer eens een bezorger of klusjesman die dan een kratje of gereedschapskist een stukje schuift en hoppa; kras erbij. Je ziet het eigenlijk alleen onder bepaalde hoeken met bepaald lichtinval, maar toch.

Achteraf wellicht toch voor 0,52mm moeten gaan, maar het was al duur zat... TommyGun in "PVC vloer, ervaringen mee?"

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorum
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-05 19:46
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door lorum op 23-03-2022 14:59 . Reden: verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Marcusso schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:14:
[...]
In mijn ogen waren er 2 die kans maakten, de Therdex of de Mflor Parva Plus. Ik ben dus uiteindelijk voor de tweede gegaan. Maar van de Parva Plus is er ook een Smokey, die is ook erg druk, de warm en light versies zijn een stuk rustiger (ik heb de warm).

Dit betreft uiteraard mijn mening, welke is gevormd door een zoektocht van 6 maanden en vergelijken van bijna elke vloer beschikbaar.

[Afbeelding]
Ik kijk momenteel naar Quickstep na ook naar o.a. Mflor gekeken te hebben. Een van de punten wat mij bij Mflor snel opvalt is hoe snel de planken elkaar herhalen. Dat vind ik ook in deze foto goed zichtbaar, daarom een quote van deze inmiddels oude post. Zo op het oog zie ik dezelfde plank (noest en streep) elke keer weer terug, soms andersom gelegd. Dat is iets waar ik mij aan zou kunnen gaan storen. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Laatst online: 17:04
Bor schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:04:
[...]

Ik kijk momenteel naar Quickstep na ook naar o.a. Mflor gekeken te hebben. Een van de punten wat mij bij Mflor snel opvalt is hoe snel de planken elkaar herhalen. Dat vind ik ook in deze foto goed zichtbaar, daarom een quote van deze inmiddels oude post. Zo op het oog zie ik dezelfde plank (noest en streep) elke keer weer terug, soms andersom gelegd. Dat is iets waar ik mij aan zou kunnen gaan storen. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Mede om deze reden hebben wij Quickstep gekozen, ook hier heb je wel herhaling maar veel minder opvallend voor mijn gevoel (en de vloeren leverancier wilde van MFlor af vanwege herhaling en mindere kwaliteit print/ik dacht ook sort van jpeg compressie in de planken te zien... :/ ). Scheelt bij je quote-post denk ik ook dat het een heel uitgesproken tekening is in de vloer, dan valt herhaling ook sneller op.

Wij hebben de Cottage Oak plak PVC (https://www.quick-step.nl...7_cottage-eik-donkerbruin) en zijn er erg tevreden mee. Het is wel wennen dat je moet opletten met puntige dingen op de vloer zetten (de eerste deuk hebben we al in de vloer door een gemiste stelschroef onder het dressoir)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

[...]

Ik heb zelf bies en band visgraat van Hebeta Charente gelegd en als ik echt er even op ga letten zie ik patronen terugkomen. Maar minder erg dan het voorbeeld wat jij aanhaalt, omdat het licht eiken is en de knoesten/patronen minder aanwezig zijn.

Ik zou een volgende keer 3 of 4 pakken met elkaar gaan mixen om patronen meer te voorkomen. Dat heb ik nu niet gedaan ,waardoor ik soms (wederom, als ik er naar ga zoeken) herhaling tegenkomen in 1m²

Maar of het stoort? Mij iig niet (oudere foto's van tijdens het leggen, heb even geen recentere :+ ) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/roIAoLm4HXYjOkyOBtwx3sCH/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AeU8BE8loTykbpRpTykGSsSr/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xMFHQLC3CVacizkTfVyTEqKN/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z4A25bZkqxy79GsG1FNSzGfS/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vZEpwLztvWgfaVwh7AD5Vzo1/full.jpg

Note: Dit is gelegd met een zelfklevende ondervloer, niet middels 'traditioneel' verlijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[...]
Dat is een van de redenen waarom wij voor Moduleo Impress gekozen hebben. Het patroon herhaalt wel (natuurlijk, dat is bij elk merk), maar wat ze slim hebben gedaan is dat de print verschuift. Opvallende kenmerken zitten dan bijv de ene keer aan het begin van de plank en de andere keer aan het einde. Daardoor heb je veel minder snel door dat een patroon herhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

N3oC schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:15:
[...]

Het is wel wennen dat je moet opletten met puntige dingen op de vloer zetten (de eerste deuk hebben we al in de vloer door een gemiste stelschroef onder het dressoir)
Hoe heb je de PVC geplaatst / laten plaatsen? Verlijmd of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Laatst online: 17:04
Bor schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:44:
[...]

Hoe heb je de PVC geplaatst / laten plaatsen? Verlijmd of anders?
Laten plaatsen! We hebben door de aannemer bij de verbouwing vloerverwarming in laten frezen en een eigen vloer-boer laten komen. Hij heeft alles dichtgezet met epoxy, daarna geëgaliseerd en de PVC daarop gelijmd (aan ons alleen nog om vloerverwarming rustig op te stoken tot maximaal 27c contact temp).

Wij hebben expres verlijmen gekozen wegens contactgeluid, vloerverwarming en een fornuis wat op de vloer kwam te staan (en werd geadviseerd om dat niet op een zwevende/niet verlijmde vloer te doen)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
[...]

Bij de smokey inderdaad wel, maar bij degene die ik heb (warm) heb ik daar geen last van.

Moet zeggen, ligt er nu 2 jaar in en je kijkt er niet meer naar. Iedereen die binnen komt geeft nog steeds als eerste complimenten over de vloer. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rismaster
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-01 11:50
michielvz schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:52:
[...]

Inmiddels is de legger en de baas/leidinggevende langs geweest. Het is een vrij groot bedrijf met meerdere vestigingen. Gelukkig zijn ze heel toegeeflijk.Ik noem trouwens bewust de bedrijfsnaam niet. Ze werken goed mee en ik wil ze geen slechte naam geven. Ik heb vandaag de volgende mail gehad en hoop dat een tweaker mij onafhankelijk advies over deze situatie kan geven.

'Naar aanleiding van het bezoek gisteren koppel ik hierbij de bevindingen en mogelijk vervolg terug:

De PVC-vloer is goed geplaatst, maar op enkele punten (vanaf binnenkomst op +/- 3m tot en met +/- 6m in de woonkamer, gerekend vanaf de deurpost) is een lichte lijn te zien van de tegels die onder de huidige vloer liggen,
Normaliter wordt tijdens de verkoop gemeld dat bij een tegelvloer er altijd een (minimale) lijn zichtbaar is wanneer de tegelvloer niet wordt verwijderd,
Er is voor gekozen om de voegen met een hiervoor bedoelde primer voor te behandelen en vervolgens met een steviger vulmiddel op te vullen voordat de egalinelaag werd aangebracht,
Een extra laag egaline had in dit geval weinig tot geen effect gehad en had het hoogstens iets verder uitgevlakt. Kijkend naar de benodigde hoeveelheid werk en het feit dat je aangaf helemaal geen lijn zichtbaar te willen hebben is/was een extra laag aanbrengen ook geen oplossing (geweest),
Voor de kwaliteit van de vloer zal het verwijderen van de tegels geen effect hebben en zodoende blijft de garantie op het product ook gewoon van toepassing.

Wat betreft de mogelijk oplossing:

De ‘lijnen’ zijn alleen volledig te verwijderen wanneer de tegelvloer alsnog wordt verwijderd. Het gaat over 2 lagen tegels die op dit moment nog aanwezig zijn. Wij hebben nagegaan bij de partijen waar wij mee samenwerken bij demontage-/sloopwerkzaamheden en deze zijn in de meivakantie niet beschikbaar. Op zijn vroegst is er bij hen in de loop van juni nog ruimte in de planning. Bij een eerste schatting van de kosten (waarbij ze nog een slag om de arm hielden) kwamen ze met bedragen tussen de €1000,00 en €1500,00 (excl. BTW, incl. afvoeren) uit,
De kosten voor het voorzichtig demonteren van de vloer en plinten en het verwijderen van de aangebrachte egalinelaag en het opnieuw plaatsen ervan (inclusief opvulling basisvloer bij gefreesde vloerverwarming, nieuwe egalinelaag) zal hierbij voor onze rekening zijn,
Wel gaven 2 partijen aan dat er bij demontage van een tegelvloer met vloerwarming er een aanzienlijk risico is op schade aan de vloerverwarmingsbuizen. Met name als de eerste laag tegels er al langere tijd inzit en de tegels volledig zijn verlijmd op de vloerverwarming. Zodoende gaven beide aan dat zij niet aansprakelijk zou zijn voor eventuele schade die hierdoor zou ontstaan, omdat dit vooraf redelijkerwijs in te schatten is dat dit plaats kan vinden. Alleen schade door opzet of grove nalatigheid wordt niet uitgesloten (dit is bij wet ook niet toegestaan).
Daarnaast dient er rekening te worden gehouden met het feit dat de vloer tussen de 0,5 en 1 cm lager uitkomt wat in ieder geval gevolgen zal hebben voor de keuken, schouw en convertorput.'

Hier nog een filmpje van de situatie.

Ik vraag me nu af:
  1. of een extra laag egaline de lijnen echt niet kan verhelpen. De lijnen worden veroorzaakt door een verhoging van de vloer ter hoogte van elke voeg. Het lijkt erop dat de mortel waarmee de voegen zijn dichtgesmeerd iets hoger uitkomen. Volgens het bedrijf worden de bobbels veroorzaakt door de ongelijke hoogte van de tegels. Extra egaline zou de de "bobbels" alleen maar hoger/groter maken volgens het bedrijf.
  2. of verwijderen van een dubbele laag tegels 55m2 echt zo duur en riskant is.
toon volledige bericht
Ik ben benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen.
Zit namelijk met een soortgelijk probleem. In mijn woning is PVC gelegd op een vloer die is opgeleverd als cementdekvloer inclusief wapeningsvezel. In deze vloer is vloerverwarming gefreesd en die sleuven zijn dicht gesmeerd met flexibele tegellijm. Na ongeveer een maand is daarbovenop egaline gesmeerd en daarop is de pvc-vloer gelijmd. Ruim vier maanden later (begin winter) heb ik het opstartprotocol gestart op aanwijzing van leverancier vloerverwarming.
Sinds enige tijd is er over de hele breedte van de vloer een onregelmatige brede streep verkleuring zichtbaar. Wanneer ik foto's van de bouw terugkijk dan zit die streep precies boven een naad van twee betonnen vloerplaten die zich onder de cementdekvloer bevinden.
Gisteren zag ik bij laagstaande zon dat ook de vloerverwarmingsleidingen doortekenen (zichtbaar zijn)
Volgens de fabrikant van de PVC hoort dit niet te gebeuren.
Ik vraag mij af wat de oorzaak is en of ik een partij hierop moet aanspreken.
Is de ondervloer gaan scheuren, was deze niet droog genoeg, had het opstookprotocol uitgevoerd moet worden voordat de pvc gelegd werd, had er geen flexibele tegellijm gebruikt mogen worden, is de temperatuur van de vloerverwarming te hoog enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Mijn vloer is er helemaal uitgegaan. Daarna twee lagen egaline en een geheel nieuwe pvc vloer erop verlijmd. De vloer is nu zoals die hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:55
rismaster schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:16:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen.
Zit namelijk met een soortgelijk probleem. In mijn woning is PVC gelegd op een vloer die is opgeleverd als cementdekvloer inclusief wapeningsvezel. In deze vloer is vloerverwarming gefreesd en die sleuven zijn dicht gesmeerd met flexibele tegellijm. Na ongeveer een maand is daarbovenop egaline gesmeerd en daarop is de pvc-vloer gelijmd. Ruim vier maanden later (begin winter) heb ik het opstartprotocol gestart op aanwijzing van leverancier vloerverwarming.
Sinds enige tijd is er over de hele breedte van de vloer een onregelmatige brede streep verkleuring zichtbaar. Wanneer ik foto's van de bouw terugkijk dan zit die streep precies boven een naad van twee betonnen vloerplaten die zich onder de cementdekvloer bevinden.
Gisteren zag ik bij laagstaande zon dat ook de vloerverwarmingsleidingen doortekenen (zichtbaar zijn)
Volgens de fabrikant van de PVC hoort dit niet te gebeuren.
Ik vraag mij af wat de oorzaak is en of ik een partij hierop moet aanspreken.
Is de ondervloer gaan scheuren, was deze niet droog genoeg, had het opstookprotocol uitgevoerd moet worden voordat de pvc gelegd werd, had er geen flexibele tegellijm gebruikt mogen worden, is de temperatuur van de vloerverwarming te hoog enz enz
toon volledige bericht
Een opstartprotocol van de vloerverwarming dient uitgevoerd te worden vóór dat de definitieve afwerkvloer (PVC) erop ligt.
Dit doen na dat de definitieve vloerafwerking erop ligt heeft geen nut.

Je wilt juist alle spanning uit de vloer hebben dmv het opstookprotocol, en daarna aansmeren met egaline en PVC vloer erop.

Ik weet niet wie jou geadviseerd heeft het opstookprotocol uit te voeren nadat de definitieve vloer erop gelegd / gelijmd is, maar dit was een verkeerd advies.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Grolsch schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:35:
[...]

Een opstartprotocol van de vloerverwarming dient uitgevoerd te worden vóór dat de definitieve afwerkvloer (PVC) erop ligt.
Dit doen na dat de definitieve vloerafwerking erop ligt heeft geen nut.

Je wilt juist alle spanning uit de vloer hebben dmv het opstookprotocol, en daarna aansmeren met egaline en PVC vloer erop.

Ik weet niet wie jou geadviseerd heeft het opstookprotocol uit te voeren nadat de definitieve vloer erop gelegd / gelijmd is, maar dit was een verkeerd advies.
Ik heb tot nu toe meerdere bedrijven gesproken en tot nu toe stellen ze het eerst doorlopen van het opstookprotocol als voorwaarde voor ze uberhaubt beginnen met leggen.

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste