Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• CrimsonRider
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:02
PaT schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:08:
En dat vraag je je terecht af. Herstellen van prutswerk wordt nooit zo mooi als het van begin af aan goed doen.
Helaas, ik was er al bang voor. En dan kies je er dus voor om in een nieuwbouwhuis alles maar te 'laten doen' voor het gemak, de kwaliteit, de afwerking en de garantie.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

CrimsonRider schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:14:
[...]

Helaas, ik was er al bang voor. En dan kies je er dus voor om in een nieuwbouwhuis alles maar te 'laten doen' voor het gemak, de kwaliteit, de afwerking en de garantie.
Zoiets is altijd balen. Maar ben je wel met een 'gerenommeerde partij' in zee gegaan? M.a.w. heb je bijv. reviews bekeken? En hoe verhoudt de prijs zich tot de concurrentie; is het een ordinaire prijsvechter?
CrimsonRider schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:02:
Er is wel meer aan de hand
hele waslijst aan zaken
[...]
We zien 3 foto's van een enkele kier (die er trouwens niet horen te zitten, laten we dat voorop stellen), maar we krijgen geen foto's van de egaline op de trap, etc. te zien. :?
CrimsonRider schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:02:
Er is een hele waslijst van zaken die ze komen herstellen. We vragen ons alleen af of het niet gewoon de hele vloer opnieuw moet.
Terechte vraag, maar dan ben ik nog steeds benieuwd naar de andere gebreken om iets zinnigs te kunnen zeggen over de vraag 'of de hele vloer opnieuw moet'. Kun je daar niet een paar foto's van posten? :Y

Harrie_ wijzigde deze reactie 25-08-2019 19:58 (45%)

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:46
De kieren moet ik zeggen lijken erg mee te vallen. Het is niet de bedoeling, maar wij hadden ook wat kieren en dit is afgewerkt voegpasta van moduleo. Even op kleur maken en tussen de kieren smeren en je hebt een prima resultaat. Dit spul word hard en plakt daarom niet, er blijft dan ook geen vuil tussen zitten.

Je noemt nogal een waslijst met problemen op, daar kan ik niet over oordelen. Maar de kieren zou ik me niet al te druk over maken.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

CrimsonRider schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:14:
[...]

Ik dacht hetzelfde bij onze renovatie. Partij met lovende reviews, geen prijsstunter en 'bekend van VT Wonen'. Nou, dat zegt dus allemaal geen r##t als ze een zzp'er op je afsturen. :(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• CrimsonRider
Harrie_ schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:53:
[...]
Zoiets is altijd balen. Maar ben je wel met een 'gerenommeerde partij' in zee gegaan? M.a.w. heb je bijv. reviews bekeken? En hoe verhoudt de prijs zich tot de concurrentie; is het een ordinaire prijsvechter?
[...]
We zien 3 foto's van een enkele kier (die er trouwens niet horen te zitten, laten we dat voorop stellen), maar we krijgen geen foto's van de egaline op de trap, etc. te zien. :?
[...]
Terechte vraag, maar dan ben ik nog steeds benieuwd naar de andere gebreken om iets zinnigs te kunnen zeggen over de vraag 'of de hele vloer opnieuw moet'. Kun je daar niet een paar foto's van posten? :Y
Geen prijsvechter, prijs vergelijkbaar met concurrentie in het iets duurdere segment.

De foto's zijn van verschillende kieren, ik heb er een stuk of 20 denk gemaakt, wellicht dat er nu een dubbele bijzit. En de andere zaken, zoals de egaline en de afwerking, dat had hun controleman ook gezien, dat wordt opgelost dus daar had ik geen foto's van geplaatst. Voor de volledigheid, nu wel een paar nog;

https://tweakers.net/ext/f/yhoVqOjutXZHsNw1PDz18ozb/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/jG8GfaMMxYWLEXY3KoQ64Qvf/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/ANoI2tGWBoCgBY0CtwyCrLT7/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/jd62aKW6zwtCgRg38drUWtzc/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/Akbvah0HcxsDNpC8iYTrJpk1/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/ImSBJgTSt7sBe7f29MWKTj4M/thumb.jpg

• CrimsonRider
PaT schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:23:
[...]

Ik dacht hetzelfde bij onze renovatie. Partij met lovende reviews, geen prijsstunter en 'bekend van VT Wonen'. Nou, dat zegt dus allemaal geen r##t als ze een zzp'er op je afsturen. :(
Amen. Het is de ZZP-er geweest die dit niet kon.

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Nu online
We gaan de benedenverdieping van ons huis verbouwen en gelijk in de bestaande betonnen vloer vloerverwarming infrezen. Nu zitten we nog te twijfelen tussen een PVC of tegelvloer.. aangezien we kleine kinderen hebben is PVC misschien wel wat zachter maar ook weer makkelijker te beschadigen? Heeft iemand ervaring hiermee?

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:51

Notna

Where are you?®

Milo85 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:34:
We gaan de benedenverdieping van ons huis verbouwen en gelijk in de bestaande betonnen vloer vloerverwarming infrezen. Nu zitten we nog te twijfelen tussen een PVC of tegelvloer.. aangezien we kleine kinderen hebben is PVC misschien wel wat zachter maar ook weer makkelijker te beschadigen? Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik denk dat een PVC vloer en tegelvloer niet voor elkaar onderdoen mbt hoe hard een kind kan vallen erop hoor. Beide erg hard namelijk :+

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Nu online
Notna schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Ik denk dat een PVC vloer en tegelvloer niet voor elkaar onderdoen mbt hoe hard een kind kan vallen erop hoor. Beide erg hard namelijk :+
Ach ja, gelijk een goede leerschool. Als papa het zegt is het niet waar :P

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:35
Notna schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Eens, maar kwa loopcomfort vind ik er wel een enorm verschil in zitten. Tegels voelen zoals laminaat, hard dus. Bij pvc heb ik het gevoel dat er meer demping is (je hoort ook voetstappen veel minder dan op laminaat/tegels).

Pvc zal wel eerder beschadigen omdat het wat zachter materiaal is. Maar of je dat echt ziet? Ik zie lees hier wel eens over krassen in vloer, maar die zijn bij ons nergens zichtbaar (hebben geen kinderen overigens). Als een tegel beschadigt, zie je dat wel goed lijkt me.

cryptapix wijzigde deze reactie 27-08-2019 12:09 (0%)
Reden: spelfout

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:51

Notna

Where are you?®

cryptapix schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:51:
[...]

Eens, maar kwa loopcomfort vind ik er wel een enorm verschil in zitten. Tegels voelen zoals laminaat, hard dus. Bij pvc heb ik het gevoel dat er meer demping is (je hoort ook voetstappen veel minder dan op laminaat/tegels.

Pvc zal wel eerder beschadigen omdat het wat zachter materiaal is. Maar of je dat echt ziet? Ik zie lees hier wel eens over krassen in vloer, maar die zijn bij ons nergens zichtbaar (hebben geen kinderen overigens). Als een tegel beschadigd, zie je dat wel goed lijkt me.
Uiteraard, maar de vraag was of het zachter zou zijn. Dat verschil is nihil. De ervaring is imo compleet niet te vergelijken. :)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Hans4y
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 28-08 11:24
Heb een pvc vloer gelegd van cando op de benedenverdieping maar dat is een drama. De vloer beschadigt bijzonder snel, de toplaag is bagger en de zijkanten klikken niet altijd goed in elkaar waardoor ze beschadigen als je er een tikje op geeft om ze te laten klikken - zoals in de beschrijving staat. Hij gaat bol staan ondanks de dikke halve tot hele cm speling aan alle kanten. Gekocht bij de praxis in Eindhoven. Een paar duizend euro weggegooid geld.

• kiefty14
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-09 22:10
Willen in het nieuwe huis voor de slaapkamers nieuwe vloer leggen en zijn de voor en tegens aan het afstrepen.Afgelopen weekend bij 2 winkels geweest die o.a. pvc vloeren verkopen.

1 bedrijf vertelde dat het één en al drama is met click-pvc terwijl de ander er geen woord over repte...
Het zou snel afbreken met leggen, en het zou niet stabiel liggen

Wat is de ervaring hier met click pvc t.o.v. gelijmd pvc?

• meneer
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 17-09 06:13
Krimpnaden ontstaan vrij snel bij pvc vloeren. Dit heeft te maken met restvocht, temperatuurverschillen in de vloer, kwaliteit van de pvc, gekozen lijm (dispersielijm of vezelversterkte dispersielijm) open tijd van de lijm en vooral de maximale temperatuur die een vloer mag bereiken (vaak 28c maximaal) en bij zonlicht ga je daar plaatselijk snel overheen. Men gaat ervan uit dat een pvc vloer altijd strak en naadloos is en dat een echte houten vloer mag werken omdat het hout is. Ook een pvc vloer werkt, zeker bij lange stroken.

Ook lees ik hier veel terug ook prijs en kwaliteit, het mag niets kosten en moet de beste eindresultaat zijn. ook een vloer leggen is handwerk.
Wijzelf leggen 36 jaar vloeren en zijn inmiddels kritisch geworden op welke vloeren we wel en niet aannemen, zolang mensen betalen voor een mooi stukje vakwerk, waar ook nog eens de tijd voor genomen mag worden en weten dat een vloer een stukje ambachtswerk is, zijn ze bij ons welkom. En ja, wij wijzen per jaar zo'n 50 klanten af en sturen ze graag door naar een concullega.
CrimsonRider schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:57:
Even verplaatst naar dit algemene topic;

Wij hebben een vloer laten leggen, of eigenlijk we hebben 3 vloeren laten leggen. Door het hele huis. Op zolder zeil, op de 1ste verdieping en begane grond PVC stroken.

Echter, diegene die het heeft gelegd heeft zich, laten we beleefd zijn, verkeken op de klus. Het is niet goed gelegd. Dat heeft de leverancier ook geconstateerd en die heeft een andere stoffeerder gestuurd om op te nemen wat er gedaan moet worden om een en ander te herstellen. Geen probleem, fouten worden gemaakt, dat is niet erg als ze maar hersteld worden.

Het enige waar nu nog enige onduidelijkheid is, zijn de naden. Zijn die nu wel of niet in orde. Wij hebben het gevoel dat ze dat niet zijn, maar willen ook niet uitsluiten dat we na al het gedoe wat we hebben gehad niet helemaal neutraal meer kijken. Op sommige punten zijn de naden best denk we, maar op andere punten kunnen we er met gemak een speelkaart insteken. Vooral van de naden op de kopse kanten hebben we het idee dat die teveel wijken.

We zijn intussen ook bij de buren gaan kijken, die een zelfde soort vloer hebben. En die is wel zo goed als naadloos opgeleverd.

Ik heb wat foto's bijgedaan, wat vindt men hier? Wel of niet in orde?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

IBM Thinkpad t40p_Dell XPS M1710

• CrimsonRider
meneer schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 06:13:
Krimpnaden ontstaan vrij snel bij pvc vloeren. Dit heeft te maken met restvocht, temperatuurverschillen in de vloer, kwaliteit van de pvc, gekozen lijm (dispersielijm of vezelversterkte dispersielijm) open tijd van de lijm en vooral de maximale temperatuur die een vloer mag bereiken (vaak 28c maximaal) en bij zonlicht ga je daar plaatselijk snel overheen. Men gaat ervan uit dat een pvc vloer altijd strak en naadloos is en dat een echte houten vloer mag werken omdat het hout is. Ook een pvc vloer werkt, zeker bij lange stroken.

Ook lees ik hier veel terug ook prijs en kwaliteit, het mag niets kosten en moet de beste eindresultaat zijn. ook een vloer leggen is handwerk.
Wijzelf leggen 36 jaar vloeren en zijn inmiddels kritisch geworden op welke vloeren we wel en niet aannemen, zolang mensen betalen voor een mooi stukje vakwerk, waar ook nog eens de tijd voor genomen mag worden en weten dat een vloer een stukje ambachtswerk is, zijn ze bij ons welkom. En ja, wij wijzen per jaar zo'n 50 klanten af en sturen ze graag door naar een concullega.
[...]
Prijs hebben we nu niet echt op bezuinigd. Dat is juist de reden waarom we ons bekocht voelen. In tussen is een stoffeerder langsgeweest om zaken te herstellen. Dat is niet gelukt, die stoffeerder heeft halverwege de klus aangegeven dat hij niet verder kan/wil. Het bleek onder andere zo te zijn dat de egaline laag die was aangebracht niet droog was. De lijm was al aan het loslaten. Dus nu komt 30 september de onafhankelijk expert langs om de schade op te nemen.

Iemand ervaring met Muboma? Dat is de expert die langs gaat komen, dus ben benieuwd.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True