PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 1215674 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:31:
Nu twee maanden een PVC vloer van floorify in onze nieuwbouwwoning en helaas al een hoop krassen, veelal door zand en kleine kids die met (loop)fietsjes bezig zijn (twee jonge kids). Het is een prachtig product, warm aan de voeten en voor vloerverwarming ideaal, ook is het goed gelegd (klik), maar die krasvastheid- belofte is onzin en baal daar heel erg van 😕 - ik vraag me zo af of we wel de kwaliteit pvc hebben gekregen die ons is beloofd, want veel reacties hier kennen helemaal geen kras-problemen, maar ja is dat te controleren?
Hier ook een kras nadat een schroevendraaier viel, een kleine beschadiging nadat een schaaltje kapot viel en nog wat krassen rondom de eettafel waar de plastic kapjes van de stoelen krassen maken. Onder de stoelen zit nu wel vilt, dat scheelt een hoop.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:14
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 22:57
Anoniem: 1215674 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:31:
Nu twee maanden een PVC vloer van floorify in onze nieuwbouwwoning en helaas al een hoop krassen, veelal door zand en kleine kids die met (loop)fietsjes bezig zijn (twee jonge kids). Het is een prachtig product, warm aan de voeten en voor vloerverwarming ideaal, ook is het goed gelegd (klik), maar die krasvastheid- belofte is onzin en baal daar heel erg van 😕 - ik vraag me zo af of we wel de kwaliteit pvc hebben gekregen die ons is beloofd, want veel reacties hier kennen helemaal geen kras-problemen, maar ja is dat te controleren?
Je vloer goed in de polish scheelt veel. Hier al 7 jaar Mflor Caledonian Oak liggen met twee kinders van 3 en 5,5. Wel wat krassen en plekjes enzo maar herken jou verhaal niet... en met dit weer gaat er heel wat zand dagelijks in- en uit huis..l

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 21:34
Vandaag hebben wij ook de knoop doorgehakt en gekozen voor de Mflor Parva Plus Pure.
Wij hadden eerst voor de "Warm" gekozen maar die was niet meer leverbaar, uiteindelijk toch blij met de keuze omdat de Pure toch iets warmer aanvoelt. Nog meer mensen die de Pure hebben liggen toevallig?

Parva plus Pure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-06 22:52
Ik heb de warm sycamore. Ben daar superblij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
powercoaster schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:28:
Ik ben afgelopen weekend op zoek gegaan naar een nieuwe pvc vloer voor mijn nieuwbouw woning en heb een mooie gevonden. In mijn offerte staat "PVC P750, Leveren, 2mm egaliseren en leggen gehele woning".
Ik denk dat daar de volgende specificaties bij horen:
Dikte 2.5 mm
Dikte slijtlaag 0.55 mm
Randafwerking 4-zijdige micro v-groef

Nu ben ik niet thuis in de vloeren, dus is dit een beetje goede kwaliteit? Het moet geschikt zijn voor vloerverwarming en -koeling.
Het kost €58,- per m2 inclusief egaliseren en leggen, is dat een normale prijs voor deze kwaliteit?
Alvast bedankt voor je hulp!
Wij waren ook op PVC jacht afgelopen maand, wij willen de klik-variant, 1 bedrijf vond klik onnodig en duur. Hun prijs all-in voor een Dryback: 65 euro. Mooi niet gedaan, uiteindelijk een zaak gevonden die voor 50 euro all-in de klikvariant doet. 0.55mm slijtlaag en 6mm dik. Ik denk dat de meeste 'midden' vloeren incl service tussen de 50-60 zitten, goede prijs dus.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:41
Anoniem: 1098699 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:50:
Ik heb een maand terug een vloer zelf gelegd van Simplay. Deze kwam ik tegen tijden een dagje in de sauna bij Thermen waar iemand me dat vertelde. We zaten zelf nog te twijfelen tussen klik pvc of lijmen kwam ik deze tegen. Het grote verschil: je kunt deze zo leggen omdat het hele dikke "planken" zijn en met een stanley mes de hoeken doen. Behalve de vloer waren we verder ook geen kosten kwijt aan lijmen of uren of plinten. Tot nu toe bevalt het heel goed.
We hebben ook nog wat extra planken liggen omdat je namelijk bij een kras de plank er direct uit kunt halen en vervangen. We hebben zelf kleur Grey Weathered Wood van Simplay.
Wij zitten nu ook te kijken naar Simplay. Kun je vertellen wat jullie ervaringen tot nu toe zijn? Blijft die vloer ook netjes liggen? Was het gemakkelijk te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:39
Ik wil graag even jullie mening. Onze nieuwbouwwoning is sinds kort opgeleverd en we hebben daar een PVC vloer in Hongaarse punt laten leggen. Nu is de vloerenlegger vandaag bezig geweest maar we hebben er ietwat naar gevoel aan over gehouden. De lijnen liggen niet goed tegen elkaar en het komt slordig over :'(.

We willen de vloerenlegger/verkoper hiermee confronteren en vragen wat zij er zelf van vinden. Hoe kijken jullie er tegenaan?

Vloer1
Vloer8Vloer7Vloer6
Vloer5Vloer4Vloer3
Vloer2Vloer1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-06 16:14
SirMemeAlot schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:59:
Ik wil graag even jullie mening. Onze nieuwbouwwoning is sinds kort opgeleverd en we hebben daar een PVC vloer in Hongaarse punt laten leggen. Nu is de vloerenlegger vandaag bezig geweest maar we hebben er ietwat naar gevoel aan over gehouden. De lijnen liggen niet goed tegen elkaar en het komt slordig over :'(.

We willen de vloerenlegger/verkoper hiermee confronteren en vragen wat zij er zelf van vinden. Hoe kijken jullie er tegenaan?

Vloer1
[Afbeelding: Vloer8][Afbeelding: Vloer7][Afbeelding: Vloer6]
[Afbeelding: Vloer5][Afbeelding: Vloer4][Afbeelding: Vloer3]
[Afbeelding: Vloer2][Afbeelding: Vloer1]
Welke twijfel heb je? Wat een intense ellende zeg. Direct aanspreken, vloer eruit en opnieuw erin.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc

Vloer1
Wow wat een drama met al die kieren en gaten. Scheve aansluitingen, niet recht aansluitende kopse kanten. Eruit met die vloer. Hier ga je de hele tijd tegenaan kijken en je aan storen.
Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:53

Vloer1
Dit zou ik niet accepteren. Ik heb zelf een pvc clickvloer gelegd en begrijp wel hoe die kieren ontstaan. Het is namelijk vrij lastig om het pvc goed te snijden als je plank niet goed vast ligt of je snijlat kan schijven. Je ziet ook dat de naden niet helemaal strak zijn gesneden. Van professionals mag je verwachten dat die naden wel goed en strak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Henkie schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:05:
[...]

Welke twijfel heb je? Wat een intense ellende zeg. Direct aanspreken, vloer eruit en opnieuw erin.
Twijfel is er niet bij mij. Ik vind het niet mooi, maar ik heb hier verder geen ervaring mee. Ik vraag me daarom af hoe jullie er tegenaan kijken. Maar het is me wel duidelijk dat ik niet de enige ben die dit niet okay vind.

Als je de overall vloer ziet, dan ben ik heel blij met onze keuze. Vanmiddag tijdens het leggen viel het me verder dan ook niet op, maar vanavond nadat de vloerenlegger weg was heb ik alles opgeruimd en heb ik meer op de details gelet. Mijn vriendin en ik dachten beide wel dat het wat slordig/haast klus was, dat vinden we beide toch erg jammer vanwege het geld wat je ervoor betaald.

Ik ga morgenvroeg de verkoper bellen en vragen of hij er naar wil kijken en hoe hij er over denkt. In ieder geval aangeven dat wij er niet akkoord mee gaan.

@cryptapix Ik kan me een naadje of ergens een kleine verspringing ook zeker voorstellen, maar dit is wel wat te erg.

[ Voor 5% gewijzigd door SirMemeAlot op 03-07-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-06 22:52
SirMemeAlot schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:25:
[...]

Twijfel is er niet bij mij. Ik vind het niet mooi, maar ik heb hier verder geen ervaring mee. Ik vraag me daarom af hoe jullie er tegenaan kijken. Maar het is me wel duidelijk dat ik niet de enige ben die dit niet okay vind.

Als je de overall vloer ziet, dan ben ik heel blij met onze keuze. Vanmiddag tijdens het leggen viel het me verder dan ook niet op, maar vanavond nadat de vloerenlegger weg was heb ik alles opgeruimd en heb ik meer op de details gelet. Mijn vriendin en ik dachten beide wel dat het wat slordig/haast klus was, dat vinden we beide toch erg jammer vanwege het geld wat je ervoor betaald.

Ik ga morgenvroeg de verkoper bellen en vragen of hij er naar wil kijken en hoe hij er over denkt. In ieder geval aangeven dat wij er niet akkoord mee gaan.

@cryptapix Ik kan me een naadje of ergens een kleine verspringing ook zeker voorstellen, maar dit is wel wat te erg.
Goedzo! Dit kan namelijk echt niet. Jij betaalt hier grof geld voor neem ik aan. Dan mag je verwachten dat hij er tip top uit komt te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Zo denken wij er dus ook over. Ik laat het leggen door een professional, betaal er een flink bedrag voor. Dan verwacht je ook dat het goed is. Ik laat morgen wel weten wat er uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MobileMan82
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:24
Cartman! schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:47:
Hebben bij Roobol deze uitgezocht voor de verdiepingen in ons nieuwe huis: http://www.moduleo.nl/producten/verdon-oak-24232 (op de begande grond komen houtlook tegels) echter lees ik eigenlijk alleen maar horrorverhalen over deze partij :o Ik ben dus op zoek naar een andere betrouwbare partij waar strak gelegd wordt.

De verkoper bij Roobol (hele aardige vent overigens) zei dat hij Click niet adviseert en baalt dat ze t moeten aanbieden omdat ze er veel problemen mee hebben. Omdat we vloerverwarming hebben adviseert hij hoe dan ook om te egaliseren en dan te lijmen, klinkt logisch...klopt dat?

We hebben nu (huidige woning) laminaat van QuickStep waar we erg tevreden over zijn; ik vraag me af hoe de kwaliteit van Moduleo zich verhoudt tov QuickStep, iemand ervaring mee toevallig?
Twee en een half jaar geleden een PVC vloer bij roobol gekocht en door hun laten leggen. Het leggen van de vloer is slecht gebeurd, enorme kieren langs de wanden die zelfs te breed zijn voor de plint aan de muur om te bedekken. Ook afwerking bij verwarminsbuizen e.d. is enorm slecht. De vloer ligt er nu kansloos bij met overal kieren tussen de vloerdelen en enorm stukken waar het profiel van de vloer niet meer zichtbaar is (helemaal glad). Deze vloer heeft 6800 euro gekost voor 110 M2. Inmiddels een nieuwe huis gekocht en in de markt voor een nieuwe (PVC) vloer, echter never nooit meer bij Roobol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Vloer1
Ik zou helemaal triggered worden door die oneffenheden :X Wat een zooi. Je kunt er zo'n mooie uitstraling aan geven en dit verziekt het. DIt mag gewoon bij een professional.

Hier hebben we klik PVC laten leggen met ondervloer, hoewel het nog vers is, vind ik het wel een erg fijne vloer. Ik ben benieuwd of de 5.5mm toplaag zich waarmaakt en de opgegeven 'industriele' klasse 33. Ik zou absoluut geen verlijmde vloer willen hebben gezien alles egaal moet zijn en je elke oneffenheid kan voelen. Stel je voor dat je na XX jaar wat nieuws wilt, dan heb je ook een flinke klus. Maar goed, dat lijkt me niet als je een vloer kiest van 4k+.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MobileMan82 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:51:
[...]

Twee en een half jaar geleden een PVC vloer bij roobol gekocht en door hun laten leggen. Het leggen van de vloer is slecht gebeurd, enorme kieren langs de wanden die zelfs te breed zijn voor de plint aan de muur om te bedekken. Ook afwerking bij verwarminsbuizen e.d. is enorm slecht. De vloer ligt er nu kansloos bij met overal kieren tussen de vloerdelen en enorm stukken waar het profiel van de vloer niet meer zichtbaar is (helemaal glad). Deze vloer heeft 6800 euro gekost voor 110 M2. Inmiddels een nieuwe huis gekocht en in de markt voor een nieuwe (PVC) vloer, echter never nooit meer bij Roobol
Tsjah, dan rijst wel de vraag; ligt dit aan Roobol of aan de zzp-er die ze hebben ingehuurd voor het leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MikeyMan schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:02:
[...]

Tsjah, dan rijst wel de vraag; ligt dit aan Roobol of aan de zzp-er die ze hebben ingehuurd voor het leggen...
De vraag is dan of je in zee moet gaan met een partij die alles uitbesteed aan ZZP'ers waar ze vervolgens geen invloed op kunnen uitoefenen qua kwaliteit en vakkennis.
Als ik een dergelijk product koop kies ik specifiek voor een bedrijf dat eigen installateurs heeft of met een vaste installateur werkt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Tsurany Ik wens je veel succes om in de huidige tijd een dergelijke aanbieder te vinden. Al hebben ze eigen monteurs, ze hebben vrijwel zonder uitzondering óók zzp-ers in dienst.

@Deleon78 ik heb het niet over verantwoordelijkheid. Wil alleen aangeven dat het niet zo hoeft te zijn dat het bij alle Roobol filialen ruk is. Uiteraard is Roobol verantwoordelijkheid voor de uiteindelijke uitwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MikeyMan schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:01:
@Tsurany Ik wens je veel succes om in de huidige tijd een dergelijke aanbieder te vinden. Al hebben ze eigen monteurs, ze hebben vrijwel zonder uitzondering óók zzp-ers in dienst.
Ik heb een bedrijf gevonden die met een vaste ZZP'er werkt die 3 tot 5 dagen per week voor hun aan de slag is. Ze werken ook enkel met hem, nooit met een ander.

Dat geeft mij een fijner gevoel dan een bedrijf dat gewoon een willekeurige ZZP'er pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsurany schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:15:
[...]

Ik heb een bedrijf gevonden die met een vaste ZZP'er werkt die 3 tot 5 dagen per week voor hun aan de slag is. Ze werken ook enkel met hem, nooit met een ander.

Dat geeft mij een fijner gevoel dan een bedrijf dat gewoon een willekeurige ZZP'er pakt.
Waar heb ik het over een random ZZP-er?
Ik ga er vanuit dat de meeste bedrijven hier ook niet heel happig op zouden zijn.

Nogmaals; mijn punt was vooral dat de ene Roobol de andere niet hoeft te zijn.
Of zelfs de ene door Roobol ingehuurde ZZP-er niet...

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 05-07-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MikeyMan schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:28:
[...]

Waar heb ik het over een random ZZP-er?
Ik ga er vanuit dat de meeste bedrijven hier ook niet heel happig op zouden zijn.
Als je het hebt over bedrijven als Roobol dan werken ze veel sneller met pools van ZZP'ers die voor meerdere bedrijven werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Onze vloer wordt over anderhalve week gelegd door vloerloods.nl waar ik overwegend goede recensies van heb gelezen. Bij elke partij die ik tegen kwam heb ik wel iets negatiefs gelezen dus je moet toch eens de keuze maken. Bij Roobol was het overgrote deel zwaar negatief, daar heb ik dus niet voor gekozen.

Zal over ~2 weken laten weten hier hoe het geworden is. Wat wel scheelt is dat de 2 vloeren (1e & 2e) heel recht toe recht aan zijn; geen radiatoren ook oid (want vloerverwarming). Zou dus denken dat er niet veel mis kan gaan :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirMemeAlot
SirMemeAlot schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:18:
Zo denken wij er dus ook over. Ik laat het leggen door een professional, betaal er een flink bedrag voor. Dan verwacht je ook dat het goed is. Ik laat morgen wel weten wat er uitkomt.
Inmiddels is de hele vloer eruit gehaald. Maandag gaat hij de vloer opnieuw schuren en dan de planken opnieuw leggen. Ik heb geen idee of alles planken lijmvrij moeten zijn, maar er zit nu wel aardig wat lijm op de planken.

Ik ben benieuwd, hopelijk dat het maandag een stuk beter gaat! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-06 16:14
SirMemeAlot schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:31:
[...]

Inmiddels is de hele vloer eruit gehaald. Maandag gaat hij de vloer opnieuw schuren en dan de planken opnieuw leggen. Ik heb geen idee of alles planken lijmvrij moeten zijn, maar er zit nu wel aardig wat lijm op de planken.

Ik ben benieuwd, hopelijk dat het maandag een stuk beter gaat! :*)
Kijk, dat is goed nieuws! Kostte het veel moeite? Hier komen ze volgende week dinsdag een PVC vloer leggen, de Quickstep Pulse katoen eik natuur, foto's doen hem (zoals vaak met vloeren) geen recht. Dinsdag egalisatie en woensdag het leggen/lijmen :).

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Dat viel reuze mee. We hebben ze gebeld de volgende dag met het verzoek om langs te komen. Ze zijn dezelfde ochtend nog langs geweest en waren het vrijwel direct met ons eens dat er veel te veel afwijking in de lijnen zat. Dezelfde middag hebben ze nog 2 vakantiekrachten opgetrommeld en de vloer er uit laten halen.

Al met al dus tevreden met de klachtafhandeling tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
SirMemeAlot schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:58:
Dat viel reuze mee. We hebben ze gebeld de volgende dag met het verzoek om langs te komen. Ze zijn dezelfde ochtend nog langs geweest en waren het vrijwel direct met ons eens dat er veel te veel afwijking in de lijnen zat. Dezelfde middag hebben ze nog 2 vakantiekrachten opgetrommeld en de vloer er uit laten halen.

Al met al dus tevreden met de klachtafhandeling tot nu toe.
Fijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 960559

Goedemorgen,

Zelf ben ik op zoek naar of watervast houten laminaat van QuickStep of PVC laminaat. Nu heb ik een Bruynzeel gelakte echt houten beukenhouten vloer. Volgens velen top, maar met een huisdier (kat) een ramp. Katten willen nog wel eens vomeren (haarbal of anders) en dat gaat dwars door de laklaag heen tot op het hout.

Ik heb een redelijk groot model en sterke kater, en met een flinke kolderieke sprint zitten er weer een paar diepe krassen in het hout. Veel mensen willen graag echt hout, ik niet dus! Niet katten-bestendig. Een bevriend stelletjes met een wax-houten vloer zelfde verhaal. De Bruynzeel 45m2 vloer kostte in 1999 een 9000 guldens nog.

Een 5 jaar geleden woonde in een flatje waar ik eigenlijk vrij standaard QuickStep had gelegd, en met dezelfde kater geen krasje of wat dan ook te vinden. Nu heb ik reeds stalen van QuickStep watervast, maar wil bij een winkel welke alleen PVC-laminaat verkoopt mijn licht opsteken. Op internet zie ik vaak – ook geponeerd door bedrijven welke houten laminaat èn PVC verkopen, dat er sneller krassen zitten op PVC. Bijvoorbeeld alhier:

3. Kans op beschadigingen

Op een PVC vloer ontstaan sneller krassen dan op laminaat, bijvoorbeeld door steentjes, zand of de nagels van een huisdier. Wanneer u geen schoenen draagt in huis zal dit niet zo snel gebeuren. Ook is de kans op naden en kieren bij een PVC vloer hoger.

https://www.laminaatenpar...FOy4JA_8WrbhoCIzgQAvD_BwE

Ook heb ik twee verhalen gehoord dat klik-PVC wel kan gaan bollen.
Ik ben benieuwd wat jullie van bovenstaande vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Vriendelijke groet, Fred

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Met flinke huisdieren in huis zou ik sterk overwegen om stenen tegels met houtmotief te nemen.
Je kan dan ook eenvoudig verschillende formaten tegels toepassen, met 2 componenten voeg blijft de vloer blijft héél lang mooi.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:26
Ik heb in een appartement zo'n 18 jaar geleden een Quickstep laminaat gelegd, eiken whitewash. Twee verhuizingen en wisselende gezinssamenstellingen met huisdieren en 15 jaar wonen later was dat nog als nieuw. Kwalitatief dus topspul. Later een huis met houten vloeren gehad, dat is veel kwetsbaarder, zachter en werkt meer. En nu een huis met natuursteen, ook prettig maar oppassen met dranken (wijn, ranja) want dat kan voor kringen zorgen. Verder wel fijn wonen, koel in de zomer en warm in de winter.
In mijn nieuwbouw wordt as we speak PVC gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Anoniem: 960559 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 04:35:
[…]
Op internet zie ik vaak – ook geponeerd door bedrijven welke houten laminaat èn PVC verkopen, dat er sneller krassen zitten op PVC. Bijvoorbeeld alhier:

3. Kans op beschadigingen

Op een PVC vloer ontstaan sneller krassen dan op laminaat, bijvoorbeeld door steentjes, zand of de nagels van een huisdier. Wanneer u geen schoenen draagt in huis zal dit niet zo snel gebeuren. Ook is de kans op naden en kieren bij een PVC vloer hoger.

https://www.laminaatenpar...FOy4JA_8WrbhoCIzgQAvD_BwE

Ook heb ik twee verhalen gehoord dat klik-PVC wel kan gaan bollen.
Ik ben benieuwd wat jullie van bovenstaande vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Vriendelijke groet, Fred
Wij hebben beneden ca. 90m2 pvc click liggen en boven ca. 70m2 laminaat. De laminaatvloer komt uit onze oude woning en is nu 6-7 jaar oud. Daar is geen krasje of beschadiging op te zien. De pvc vloer is nieuw dus kan er nog niet zoveel over zeggen, behalve dat ik me heel goed kan voorstellen da5 pvc veel sneller krast, de toplaag van pvc is namelijk vele malen zachter dan die keiharde laminaat toplaag (probeer er naar eens een schroef in te draaien, dan merk je het verschil wel :)). Laminaat heb ik moeten zagen met decoupeerzaag, terwijl je pvc gewoon met een mes snijdt.

Klik pvc kan bol gaan staan van warmte ja, net zoals laminaat en echt hout dat te weinig speling bij muren heeft. Ons klik pvc stond onlangs ook op enkele plekken wat bol, maar dat bleek te komen omdat de ondervloer te strak tegen muur lag 8)7 Stukje weggesneden en problemen waren weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
Ik heb ook en PVC vraag.

Ons toilet is aan een opknapbeurtje nodig waar de afwegingen zijn gemak en budget (bewust laag).
Gemak: geen hak/breek werk, stof, veel gedoe met tegellijm, voegen etc.
Budget: mag omwillen van bovenste reden voor de vloer ietsjes hoger zijn.

We hebben een toiletruimte van ik denk 3m2 ofzo, momenteel voorzien van tegels met voegen.
We willen hier PVC overheen leggen, zie ook: gemak
Nou is de toiletruimte niet zo kritisch als een woonkamer of slaapkamer dus ik vraag me het volgende af:

Bestaat er PVC laminaat welke ik gewoon zo over de tegels kan leggen of niet? Moet ik altijd met egaline aan de slag? Is anders een dunne harde ondervloer een optie om als basis te dienen?

edit

Of ik vul die paar voegen op en leg dan een goedkope egaliserende ondervloer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lensent op 15-07-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-06 10:43
ik zoek me echt een ongeluk naar een partij welke een breed assortiment heeft (bijv mFlor) topwerk aflevert met het plaatsen en ook nog eens voor een redelijke prijs. Hebben mensen hier aanbevelingen voor winkels/shops die goed werk leveren in de randstad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04

Honesty

kattenneus!

PainkillA schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:45:
ik zoek me echt een ongeluk naar een partij welke een breed assortiment heeft (bijv mFlor) topwerk aflevert met het plaatsen en ook nog eens voor een redelijke prijs. Hebben mensen hier aanbevelingen voor winkels/shops die goed werk leveren in de randstad?
weet niet of https://www.knulsthoutenvloeren.nl/ in de randstad komt, denk het wel ze komen uit nunspeet en kwamen ook bij ons in Den Bosch, de vertegenwoordiger wat meer verkoper was bij ons wilde snel verkopen en de prijs is de maand later wel iets gezakt, Bij ons zelfs tot de ver onder prijs van de eerste het bedrijf zijn offerte waardoor we voor knulst hebben gekozen. we hebben zelfs knulst nog een keer laten langskomen of de tegels strak genoeg waren toen we de bovenste tegels hadden verwijderd. Dat is wel een voordeel van een bedrijf wat zoveel werk doet dat ze altijd wel een gaatje hebben. Nu ook als we een beschadiging hebben dan is er binnen een maand iemand in de buurt(terwijl we ook 100km van flevoland afwonen. Ik zal veel offertes opvragen maar op een gegevens moment moet je je overleveren. Goede pvc heb je wel jaren plezier van, op de eerste maanden na als je ieder krasje ziet:) en 15 jaar garantie, je moet ook denk ik meteen zo snel mogelijk aangeven wat je precies wil, wil je hout licht, of hout donker, of zoals ons tegels donker dat scheelt veel meeneemwerk en het meeste zegt de vrouw dan toch nee. Gewoon eerst de vrouw laten kiezen wat ze wil, in de nuances kunnen wij mannen nog veel bepalen:)
Vandaag onze tuin moeten laten doen voor meer dan de pvc ons koste:(

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
PainkillA schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:45:
https://www.vloerenwinkel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Afgelopen week is onze vloer gelegd door vloerloods en ben zeer tevreden. Her en der n paar mini plekjes die niet goed gelijmd zijn maar daar mogen we voor bellen onder garantie en dan komen ze langs (kans is groot dat we t zelf even lijmen). Verder is t enorm strak gelegd en hebben ze goed gekeken hoe de stroken uitkomen aan de randen. Ik kan ze dus absoluut aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Cartman! schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:42:
Afgelopen week is onze vloer gelegd door vloerloods en ben zeer tevreden. Her en der n paar mini plekjes die niet goed gelijmd zijn maar daar mogen we voor bellen onder garantie en dan komen ze langs (kans is groot dat we t zelf even lijmen). Verder is t enorm strak gelegd en hebben ze goed gekeken hoe de stroken uitkomen aan de randen. Ik kan ze dus absoluut aanraden :)
Wat heb je per m2 betaald voor het leggen? Ik krijg de indruk dat veel online vloeren shops scherpe materiaalprijzen hanteren (want daar kan je op vergelijken) maar wat meer marge pakken op het leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
kjast schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:00:
[...]

Wat heb je per m2 betaald voor het leggen? Ik krijg de indruk dat veel online vloeren shops scherpe materiaalprijzen hanteren (want daar kan je op vergelijken) maar wat meer marge pakken op het leggen.
€35/m2 voor Moduleo Impress, leggen was €22/m2 (incl egaliseren, lijmen, etc).

Daar kregen we dan op de hele bon nog 10% korting op.

[ Voor 6% gewijzigd door Cartman! op 19-07-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij hebben nu ook onze pvc vloer liggen. Op het oog ziet het er leuk en luxe uit, maar de ondergrond is werkelijk dramatisch slecht geëgaliseerd. We zien dus steeds meer plekjes, bultjes en andere ongelijkheden. Op 2 plekken is de vloer, overdreven gezegd, in een kuil komen te liggen. Ik heb nu 1 deur met 3cm tussen de vloer en de deur.

Om het echt mooi te maken moet de boel er eigenlijk uit, dekvloer aanvullen met een echte zandcementvloer en dan opnieuw de boel egaliseren en leggen.

Het bedrijf heeft erkend dat ze zich verkeken hebben op ons project, maar verder nog geen actie/compensatie geboden. Als er niets komt ga ik ze maar in gebreke stellen en desnoods aankloppen bij het CBW.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

@PaT Dat hoeft niet zozeer de egalisatie te zijn. De lijm kan dat ook veroorzaken, bij ons zie je her en der ook bultjes of 'golven' als gevolg van lijm die niet netjes aangebracht is. Voordeel is dat je dat zelf eventueel kan fixen (opnieuw aanbrengen). Ik heb wel het idee dat dat minder wordt met de tijd (warmte?), en de gemiddelde persoon ziet het niet maar goed :) Just my 2 cents.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:50:
Wij hebben nu ook onze pvc vloer liggen. Op het oog ziet het er leuk en luxe uit, maar de ondergrond is werkelijk dramatisch slecht geëgaliseerd. We zien dus steeds meer plekjes, bultjes en andere ongelijkheden. Op 2 plekken is de vloer, overdreven gezegd, in een kuil komen te liggen. Ik heb nu 1 deur met 3cm tussen de vloer en de deur.

Om het echt mooi te maken moet de boel er eigenlijk uit, dekvloer aanvullen met een echte zandcementvloer en dan opnieuw de boel egaliseren en leggen.

Het bedrijf heeft erkend dat ze zich verkeken hebben op ons project, maar verder nog geen actie/compensatie geboden. Als er niets komt ga ik ze maar in gebreke stellen en desnoods aankloppen bij het CBW.
Je vloer is ingezakt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De dekvloer ligt volgens mij niet echt lekker strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:03:
[...]

De dekvloer ligt volgens mij niet echt lekker strak
Heeft de vloerenlegger ook de dekvloer geregeld dan?
Zou wel heel erg brak moeten zijn als dat inklinkt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:05:
[...]

Heeft de vloerenlegger ook de dekvloer geregeld dan?
Zou wel heel erg brak moeten zijn als dat inklinkt :X
Het is geen inklinken. Bij het verwijderen van de plavuizen zijn er ook stukjes dekvloer mee los gekomen. Dat is uiteraard geegaliseerd, maar dat is dus iets niet helemaal gegaan zoals het zou moeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 972

Ligt puur aan het egaliseerwerk. Altijd wordt egaliseren afgedaan met 2 mm, wat in de praktijk geen egaliseren is ( dit noemen we grijs maken ). Zeker met een visgraat mag er geen oneffenheden in de dekvloer aanwezig zijn, dit geeft zeker verloop in de stroken.
Bij dit soort vloeren rijen wij hem altijd vooraf uit. Bulten/knikken worden er met de diamantschijf uitgeschuurd en uiteindelijk zal er nog tussen 3 - 5 mm of meer geëgaliseerd worden.

Wat betreft scheuren vanuit een dekvloer, dit is nooit te voorkomen. Kans verkleinen is een 2K- primer toepassen vóór het egaliseren ( bijv. Uzin PE 460 of Eurocol 021 )

Voor wie een unieke pvc vloer wil is www.amtico.com een goede keus. Forbo Allura heeft ook slijtlaag van 0.7 mm.

Wat betreft de zelfklevende pvc stroken geven altijd problemen, deze zijn niet voldoende dimensiestabiel en zal gaan werken als de zon erop staat

Vloer1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1234976

Hier ook een vraag over pvc.
Ik heb een mooie visgraat vloer van het merk Montinique pvc gezien. Volgens de verkoper van zeer goede kwaliteit. Dikte 2.55mm en slijtvast 0.55cm

Iemand ervaringen met dit merk of ervaringen met andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonanD
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-08-2019
Krono Original Xonic ? Heeft iemand hier ervaring mee ? Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Anoniem: 972 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:31:
Ligt puur aan het egaliseerwerk. Altijd wordt egaliseren afgedaan met 2 mm, wat in de praktijk geen egaliseren is ( dit noemen we grijs maken ). Zeker met een visgraat mag er geen oneffenheden in de dekvloer aanwezig zijn, dit geeft zeker verloop in de stroken.
Bij dit soort vloeren rijen wij hem altijd vooraf uit. Bulten/knikken worden er met de diamantschijf uitgeschuurd en uiteindelijk zal er nog tussen 3 - 5 mm of meer geëgaliseerd worden.

Wat betreft scheuren vanuit een dekvloer, dit is nooit te voorkomen. Kans verkleinen is een 2K- primer toepassen vóór het egaliseren ( bijv. Uzin PE 460 of Eurocol 021 )

Voor wie een unieke pvc vloer wil is www.amtico.com een goede keus. Forbo Allura heeft ook slijtlaag van 0.7 mm.

Wat betreft de zelfklevende pvc stroken geven altijd problemen, deze zijn niet voldoende dimensiestabiel en zal gaan werken als de zon erop staat

[...]
Het is nu helemaal opnieuw gelegd, het is nu stukken beter. De lijnen lopen zo goed als in verband nu, wel vind ik dat er nog wat storende naden zijn of bij de bies slordigheden met het afsnijden. Ook zijn er veel lijmresten zichtbaar, wat naden opvult. Ben alleen bang dat dit altijd stof/zand gaat aantrekken en/of verkleuren naar verloop van tijd. Ze gaven er ook bij aan dat met een goed hete dwijl dit makkelijk was te verwijderen, maar het is een behoorlijk klus, 2x overheen geweest en het is nogsteeds zichtbaar.

We hebben dit wederom bij het bedrijf aangekaart, en zij wijzen naar het bouwbedrijf die de vloer vlakker had moeten opleveren. Daar hebben ze alleen nooit iets over aangegeven en in mijn optiek is het hun verantwoordelijkheid, desnoods moeten ze dit vantevoren bij mij aangeven zodat ik dit bij het bouwbedrijf kan melden. Maar nu komen ze er achteraf mee.

We hebben de PVC vloer besteld bij een keukenboer die ook vloeren verkoopt, maar het voelt een beetje als "Schoenmaker, blijf bij je leest". De keuken is super, maar voor een vloer raad ik ze niet aan, of ze moeten wel met een hele goede oplossing komen. PVC kan wel naadloos gelegd worden toch? Of is dat met een hongaarse punt vloer een te hoge verwachting?

Toevoeging:

Dit is de vloer: Ambiant Spigato Hongaarse Punt Natural

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Onze vloer is vorige week opnieuw geëgaliseerd en voorzien van nieuwe visgraat stroken. De eerste keer waren de voegen te zien van een niet goed geëgaliseerde tegelvloer. Ik heb wel geleerd dat je elke stap moet controleren en ze pas door moet laten gaan als je achter het resultaat staat. Het luistert nauw en goede klussers zijn schaars. Onder tijdsdruk wordt er veel verprutst. Tuurlijk is het dan hun verantwoordelijkheid maar als consument zit je wel met de rompslomp van een 2e keer egaliseren en leggen. Deze 2e keer ging het bijna weer mis. De eerste strook egaline was droog toen de tweede strook werd neergelegd. Hierdoor vloeiden de stroken niet in elkaar over en ontstond een 2mm hoge rand. Schuren met hun schuur apparaat kreeg dit deels weg. Uiteindelijk heb ik met een handschuurapparaat de rand zelf weggehaald. Had ik dat niet gedaan, was dit zeker weer een probleem geworden.

Wat bovenstaande verhaal betreft. Misschien had je duidelijker moeten afspreken wat je zou kunnen verwachten. Aan de andere kant laten zij jou in de showroom voorbeelden zien die gewoon strak gelegd zijn en vind ik daarom dat je dat ook mag verwachten. Zij moeten niet starten met leggen als ze twijfelen aan de ondervloer. Dat ze dat toch doen en de risico's niet met je bespreken is onprofessioneel. Waarschijnlijk hebben ze de vloer op het oog beoordeeld en er geen lange rechte lat opgelegd om afwijken te constateren.

[ Voor 15% gewijzigd door michielvz op 03-08-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-04 13:55
Wij hebben inmiddels 2 jaar een PVC vloer, maar hebben nu een klein probleem. Vrouwlief heeft een tijdje gestofzuigd met een stofzuiger waarvan de borstelkop kapot was.

Helaas ben ik daar vandaag pas achter gekomen nadat ik opvallend veel (oppervlakkige) krasjes gespot had op de vloer.

Nu zat ik door dit topic heen te scrollen en viel het me op dat meerdere Tweakers het over polish hebben. Nu raadt Therdex zelf Dr. Schutz aan, maar geeft verder niet aan hoe je dit het beste aan kunt brengen.

Zou iemand mij misschien wat tips kunnen geven waar ik deze polish het beste kan bestellen en hoe deze aan te brengen?

Edit:

Heb inmiddels via 123vloerverzorging.nl de onderstaande producten gevonden:
- Dr. Schutz PU reiniger 750 ml
- Dr. Schutz Vinyl polish Supermat 750ml

Zal dit voldoende zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Chippu op 05-08-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
mFLOR raadt altijd aan een polish aan te brengen. Ik weet niet of ik dat ga doen. Ben bang dat het er eerder viezig/dof van wordt en vuil zich ermee zal vermengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoW
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2024

JoW

Voor het onderhoud van PVC vloeren ben je bij dr Schutz aan het goede adres.
Wij leveren en leggen zelf verschillende vloeren waaronder PVC van de meest bekende spelers op de markt en onderhoud is toch best belangrijk. Wat betreft het egaliseren en leggen; er zijn best veel cowboys in onze handel helaas, en dat merk je pas als alles klaar is. maar als jullie meer advies zoeken neem gewoon contact met ons op www.efteling.nl succes in jullie zoektocht

[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 10-08-2019 23:31 ]

In mijn photobucket http://s895.photobucket.com/user/Johan_Sterrenburg/library/?sort=3&page=1 kan je alle foto`s bekijken in high ress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Chippu schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:46:
- Dr. Schutz Vinyl polish Supermat 750ml

Zal dit voldoende zijn?
Vóór het aanbrengen van deze lak altijd eerst de sameringspad gebruiken!
De wat?

Ik heb nu wat spullen van James (een stripper maar ook een 'gewone' reiniger zonder speciale laag) maar moet er nog mee aan de gang. Heb helaas wat vlekken gekregen als resultaat van stickerverwijderaar... Ben benieuwd of zo'n polish dat gaat verhelpen / verminderen?

[ Voor 32% gewijzigd door TommyGun op 08-08-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Heb je er dan ervaring mee, wat is het resultaat. Het lijkt mij nml dat je een zachtere toplaag krijgt waar vuil in achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Op basis van logica en ervaring met mijn vorige vloer. Dat was een grove lichte tegelvloer waar veel achterbleef in zeepresten die achterblijven tijdens het dweilen. Ik kan me voorstellen dat een aangebrachte laag niet zo hard wordt als fabrieksmatig aangebrachte lagen en dat dit dus hetzelfde effect gaat hebben als een zeepachtige laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

michielvz schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:49:
Op basis van logica en ervaring met mijn vorige vloer. Dat was een grove lichte tegelvloer waar veel achterbleef in zeepresten die achterblijven tijdens het dweilen. Ik kan me voorstellen dat een aangebrachte laag niet zo hard wordt als fabrieksmatig aangebrachte lagen en dat dit dus hetzelfde effect gaat hebben als een zeepachtige laag.
M'n legger van marmoleum gaf aan, eens in de zoveel tijd de vloer afnemen met ammonia dan gaat de vervuilde beschermlaag eraf. Die weer opnieuw aanbrengen en je vloer is weer mooi en beschermd.

Uiteindelijk is beschermlaag maar een marketing term want alle PVC en marmoleum krast als een malle en afhankelijk van je kleur en patroon valt dat meer of minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:37
Ben aan het oriënteren op een pvc vloer. In het verleden op diverse dagsites (ibood en 1dayfly en nog andere sites) onderstaande vloer gezien.

https://www.webshop-outle...m-pvc-vloeren-aanbieding/

Heeft iemand ervaring met deze vloeren?
Zelf vind ik het een mooie vloer voor een lage prijs.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Laatst online: 27-12-2024

CyberJoe

Only visiting this planet

De TS merkt ook het volgende op met betrekking tot een verlijmde PVC vloer: "het werkt als het goed is tegen galm (geluiddempend)". Kan een ervaringsdeskundige mij daar iets over vertellen, ook in vergelijking met laminaat? Gaat mij dus niet om contactgeluid, maar reflectie/absorptie.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mijn pvc vloer is verlijmd en het valt mij echt op dat het geluid veel beter gedempt wordt dan bij laminaat. Waarschijnlijk verschilt dat ook wel per pvc-vloer, maar ik vind het akoestisch gezien fijner dan laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:37

DropjesLover

Dit dus ->

Wij hebben nu 1,5 jaar pvc liggen in 2 kamers.
De kamers zijn enorm slecht geëgaliseerd, de vloer loopt letterlijk hol naar het midden. Dit zie je niet, maar merk je bij kasten en plinten.
Daarnaast is het pvc na een half jaar op sommige plaatsen wat wit uitgeslagen / wiite plekjes.

Maar verder... Geen problemen. Zit nog steeds goed, lijkt niet te slijten (we schuiven de commode en ledikantje af en toe als er wat achter gevallen is)

De vloer is Transform classic, eiken met reliëf en 0,7mm dikke slijtlaag. Deze komt in losse stroken en wordt verlijmd.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
PaT schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:38:
Mijn pvc vloer is verlijmd en het valt mij echt op dat het geluid veel beter gedempt wordt dan bij laminaat. Waarschijnlijk verschilt dat ook wel per pvc-vloer, maar ik vind het akoestisch gezien fijner dan laminaat.
Wij hebben in slaapkamers laminaat en in woonkamer en keuken click pvc. Merk ook daar al een wereld van verschil. Laminaat maakt veel meer geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chippu
TommyGun schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:41:
[...]

[...]

De wat?

Ik heb nu wat spullen van James (een stripper maar ook een 'gewone' reiniger zonder speciale laag) maar moet er nog mee aan de gang. Heb helaas wat vlekken gekregen als resultaat van stickerverwijderaar... Ben benieuwd of zo'n polish dat gaat verhelpen / verminderen?
Ik ben inmiddels in de weer geweest met de polish, een aantal bevindingen:
  • De vloer ziet er weer stralend uit, mooier dan bij oplevering. Ook lijkt de vloer meer effen.
  • Verwacht geen wondermiddel. De krassen zjin wat verbloemd, maar nog steeds zichtbaar.
  • Kijk goed uit waar je je voeten neerzet na het polishen, ik ben onbewust met 1 voet verkeerd gaan staan, en nu is er duidelijk een voetafdruk zichtbaar. :P
  • Leerpunt: vanaf nu koop ik altijd een parketborstel voor mijn stofzuigers. Dit is mijn eerste koophuis (met nieuwe vloer), helaas heb ik op de harde manier moeten leren dat hier aparte borstels voor bestaan. ;)
Helaas is mij destijds niet verteld dat ik de vloer na oplevering in de polish moest zetten, anders had ik het zeker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Chippu schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:33:
[...]

Ik ben inmiddels in de weer geweest met de polish, een aantal bevindingen:
  • De vloer ziet er weer stralend uit, mooier dan bij oplevering. Ook lijkt de vloer meer effen.
  • Verwacht geen wondermiddel. De krassen zjin wat verbloemd, maar nog steeds zichtbaar.
  • Kijk goed uit waar je je voeten neerzet na het polishen, ik ben onbewust met 1 voet verkeerd gaan staan, en nu is er duidelijk een voetafdruk zichtbaar. :P
  • Leerpunt: vanaf nu koop ik altijd een parketborstel voor mijn stofzuigers. Dit is mijn eerste koophuis (met nieuwe vloer), helaas heb ik op de harde manier moeten leren dat hier aparte borstels voor bestaan. ;)
Helaas is mij destijds niet verteld dat ik de vloer na oplevering in de polish moest zetten, anders had ik het zeker gedaan.
Waar heb je het mee aangebracht? En hoe lang moest het 'drogen' alvorens je kon lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chippu
TommyGun schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:51:
[...]

Waar heb je het mee aangebracht? En hoe lang moest het 'drogen' alvorens je kon lopen?
Volgens Schutz zelf kan het gewoon met een vloerwisser of een andere stofvrije doek.

Zelf heb ik eerst met de hand de voer gedweild met Schutz PU reiniger en een wat ruwere microvezel doek om alle lijm vlekken weg te halen (iets wat ik allang had moeten doen, of course).

Vervolgens met een vloerwisser de polish aangebracht. Na 90 minuten een 2e laag aangebracht. Volgens Schutz kan je er na 3 uur weer lopen, en het na 6 uur weer belasten (met meubels etc).

Al met al ben ik best tevreden, dus binnenkort ga ik ook de overige verdiepingen polishen.

Vandaag merkte ik op dat ik ook wat polish op m'n betonnen keukenblad had gemorst en dat ging er best moeizaam af, de polish wordt dus écht hard.

Mocht ik de toekomst ooit nog een nieuwe PVC vloer laten leggen, dan ga ik het zeker direct coaten.

You live and you learn. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Chippu op 10-08-2019 02:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Chippu schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 01:57:
[...]

Volgens Schutz zelf kan het gewoon met een vloerwisser of een andere stofvrije doek.

Zelf heb ik eerst met de hand de voer gedweild met Schutz PU reiniger en een wat ruwere microvezel doek om alle lijm vlekken weg te halen (iets wat ik allang had moeten doen, of course).

Vervolgens met een vloerwisser de polish aangebracht. Na 90 minuten een 2e laag aangebracht. Volgens Schutz kan je er na 3 uur weer lopen, en het na 6 uur weer belasten (met meubels etc).

Al met al ben ik best tevreden, dus binnenkort ga ik ook de overige verdiepingen polishen.

Vandaag merkte ik op dat ik ook wat polish op m'n betonnen keukenblad had gemorst en dat ging er best moeizaam af, de polish wordt dus écht hard.

Mocht ik de toekomst ooit nog een nieuwe PVC vloer laten leggen, dan ga ik het zeker direct coaten.

You live and you learn. :)
Right, klinkt als iets dat ik had moeten doen toen er nog geen meubels e.d. stonden :P. Is me nu te veel werk, maar ook hier werd gezegd dat dat allemaal niet nodig is (aldus de verkoper/legger).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chippu
TommyGun schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:40:
[...]

Right, klinkt als iets dat ik had moeten doen toen er nog geen meubels e.d. stonden :P. Is me nu te veel werk, maar ook hier werd gezegd dat dat allemaal niet nodig is (aldus de verkoper/legger).
Haha, same here. Ik heb uiteindelijk gewoon om alle vaste meubels heen gewerkt (als die verdwijnen komt er toch weer wat anders te staan). Alles wat ik wel kon verplaatsen heb ik wel even in een andere ruimte gezet. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabrinii
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-06 16:01
Mijn vriendin hebben onlangs ook een huis gekocht en overwegen om een PVC Vloer aan te schaffen en te laten leggen in de woonkamer. We wilde eerst keramische tegels, maar die vielen kwa prijs toch wel wat tegen.
Er liggen momenteel tegels die ik zelf wil gaan verwijderen. Daarna willen we vloerverwarming laten infrezen, laten egaliseren en vervolgens de PVC er op laten leggen.
Nou zie ik nogal een groot verschil in prijzen (50,- per m2 incl egaliseren tot 100,-) . Ik snap dat de kwaliteit van het PVC hier invloed op heeft, maar ik ben nu wel benieuwd waar je wat betreft prijzen reëel is voor een degelijke vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Lee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-03 12:53
Ongeveer 3 weken geleden is onze nieuwe PVC vloer van het merk Viva-Floor gelegd.
Van te voren was het vloerenbedrijf komen kijken en gaf aan dat de zandcement-vloer keurig netjes lag.

2 dagen voor de legdatum, is ongeveer 3 mm egaline aangebracht. Het viel ons op dat er veel bultjes/stukjes in de egaline zaten. Dit gemeld, echter was dit volgens de mannen geen probleem omdat de egaline-laag toch nog geschuurd zou worden.

Uiteindelijk is de vloer gelegd. Tot daar geen problemen.

Enkele dagen later begint op te vallen dat niet alle PVC-delen even strak tegen elkaar liggen. Op sommige plekken zit een naadje van een halve millimeter. En op sommige plekken is de naad onevenredig (ene kant van de PVC-plaat zit hij strak, uitlopend naar de andere kant van ditzelfde stuk, waar hij een halve mm open staat).

We hebben een lichte vloer. Deze naden zie je enorm goed zitten. En ze komen op heel veel plekken terug.

Het toppunt kwam er na. Toen we de vloer goed gingen dweilen en hier en daar zonder stok aan de gang gingen (er zat hier en daar lijm op de vloer), viel het op dat er 'golven' in de vloer zitten. Toen de vloer wat vochtiger was en de zon stond erop, was het echt geen gezicht meer.
Het lijkt net of de mannen die de egaline geschuurd hebben, de machine hier en daar te lang stil hebben gehouden.

Is bovenstaand verhaal bekend? En zitten er bij jullie bijvoorbeeld ook openstaande naadjes tussen de geplakte delen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d3rDb1I.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6cS29Ax.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oGj78dg.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door R_Lee op 16-08-2019 09:20 . Reden: Typo + afbeeldingen toegevoegd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Cabrinii schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:03:
Nou zie ik nogal een groot verschil in prijzen (50,- per m2 incl egaliseren tot 100,-) . Ik snap dat de kwaliteit van het PVC hier invloed op heeft, maar ik ben nu wel benieuwd waar je wat betreft prijzen reëel is voor een degelijke vloer.
Ik krijg de indruk dat er boven de zeg 60 euro/m2 de meerprijs enkel terugkomt in meer motiefjes etc.

Voor 60 a 70 euro/m2 heb je moduleo transform of mFlor met slijtlaag van 0,55mm. Dat zijn gerenommeerde merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

R_Lee schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:11:
Ongeveer 3 weken geleden is onze nieuwe PVC vloer van het merk Viva-Floor gelegd.
Van te voren was het vloerenbedrijf komen kijken en gaf aan dat de zandcement-vloer keurig netjes lag.

2 dagen voor de legdatum, is ongeveer 3 mm egaline aangebracht. Het viel ons op dat er veel bultjes/stukjes in de egaline zaten. Dit gemeld, echter was dit volgens de mannen geen probleem omdat de egaline-laag toch nog geschuurd zou worden.

Uiteindelijk is de vloer gelegd. Tot daar geen problemen.

Enkele dagen later begint op te vallen dat niet alle PVC-delen even strak tegen elkaar liggen. Op sommige plekken zit een naadje van een halve millimeter. En op sommige plekken is de naad onevenredig (ene kant van de PVC-plaat zit hij strak, uitlopend naar de andere kant van ditzelfde stuk, waar hij een halve mm open staat).

We hebben een lichte vloer. Deze naden zie je enorm goed zitten. En ze komen op heel veel plekken terug.

Het toppunt kwam er na. Toen we de vloer goed gingen dweilen en hier en daar zonder stok aan de gang gingen (er zat hier en daar lijm op de vloer), viel het op dat er 'golven' in de vloer zitten. Toen de vloer wat vochtiger was en de zon stond erop, was het echt geen gezicht meer.
Het lijkt net of de mannen die de egaline geschuurd hebben, de machine hier en daar te lang stil hebben gehouden.

Is bovenstaand verhaal bekend? En zitten er bij jullie bijvoorbeeld ook openstaande naadjes tussen de geplakte delen?
Herkenbaar helaas. Ook bij mij zijn er wel her en der kieren te zien en op 1 plek komt de pvc waarschijnlijk los. Het golven op de manier die jij beschrijft gelukkig niet, maar wel dat ik ineens een bult zie waar waarschijnlijk een vloerverwarmingsbuis loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Lee
@PaT Heb je daar toen nog iets mee gedaan? Ben je terug gegaan naar de gene die de PVC vloer heeft gelegd?

[ Voor 3% gewijzigd door R_Lee op 16-08-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabrinii
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-06 16:01
Weet iemand hoe het proces is als je nog vloerverwarming moet laten aanleggen en daarna de PVC er over heen wilt laten leggen? Moeten we wachten met het PVC leggen tot we de opstart procedure van de vloerverwarming een aantal keren hebben kunnen doorlopen? Of kan de vloerverwarming aangelegd worden, vervolgens alles weer netjes volgestort en geëgaliseerd worden en direct de PVC erover heen aangelegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

R_Lee schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:31:
@PaT Heb je daar toen nog iets mee gedaan? Ben je terug gegaan naar de gene die de PVC vloer heeft gelegd?
Wij hebben zo'n verstoorde relatie met onze vloerenleggen dat ik dat nog niet gedaan heb. Ze hebben grove fouten gemaakt bij het aanleggen van de vloerverwarming/egaliseren daarna dat ik simpelweg klaar ben met die lui. Hun bek is duidelijk groter dan wat hun handen kunnen.

Ik kijk het nu eerst even aan en wacht het stookseizoen af. Ik heb zo'n idee dat er dan nog wat verrassingen aan het licht gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:33
PaT schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:00:
[...]

Wij hebben zo'n verstoorde relatie met onze vloerenleggen dat ik dat nog niet gedaan heb. Ze hebben grove fouten gemaakt bij het aanleggen van de vloerverwarming/egaliseren daarna dat ik simpelweg klaar ben met die lui. Hun bek is duidelijk groter dan wat hun handen kunnen.

Ik kijk het nu eerst even aan en wacht het stookseizoen af. Ik heb zo'n idee dat er dan nog wat verrassingen aan het licht gaan komen.
Tegen die tijd (mei 2020) heb je geen poot meer om op te staan, zou ze direct in gebreke stellen met een aangetekende brief als er met die lui niet te praten valt.

Weet niet wat jij betaalt hebt, maar als ik zie wat ik straks in mijn nieuwe woning kwijt ben dan eis ik daarvoor wel een topvloer en geen gegolfde vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Lee
Den_S85 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:01:
[...]

Tegen die tijd (mei 2020) heb je geen poot meer om op te staan, zou ze direct in gebreke stellen met een aangetekende brief als er met die lui niet te praten valt.

Weet niet wat jij betaalt hebt, maar als ik zie wat ik straks in mijn nieuwe woning kwijt ben dan eis ik daarvoor wel een topvloer en geen gegolfde vloer.
Eens met @Den_S85.
Echter ben ik zelf ook deels op zoek naar wat nu reëel is en wat niet. Vandaar de foto-voorbeelden.
In mijn omgeving heb ik ook hier en daar gevraagd en gekeken en de antwoorden en resultaten zijn enorm verschillend. De éne zou er absoluut niet mee akkoord gaan (en bij hen ligt het ook super strak) en de ander zegt dat het er bij hoort..?!?!?

Het geld wat neergeteld wordt (ook in ons geval) is aanzienlijk. Ik verwacht dan inderdaad ook een top vloer er voor terug. En niet iets wat open staat met golven er in (NB: Ze hebben zelf geëgaliseerd).

Hetzelfde geldt mijn inziens voor de vloerverwarmingsbuis waar @PaT het over heeft. Lijkt mij, als het bedrijf het geëgaliseerd heeft, dat zij dan verantwoordelijk zijn voor het feit dat de vorm terug te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 10:18
Ik zou er gewoon zsm mee terug gaan, maak het bespreekbaar. Ik zou dit ook zeker niet accepteren en laat hun maar met een oplossing komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot

Vloer1
Ik heb recentelijk ook een dergelijke ervaring gehad. Door het herhaardelijk aangeven bij de vloerenlegger dat we niet tevreden zijn heeft hij alles eruit gehaald en opnieuw gelegd. Daarna waren we nogsteeds niet tevreden en heeft hij nog extra handelingen gedaan, zoals een soort voegpasta, extra stukken hersteld. We zijn nu tevreden en hij heeft ook bijna gratis de plinten geplaatst. :)

Mijn advies is, geef ze 3x de kans, is het dan nogsteeds niet naar tevredenheid schakel dan rechtsbijstand in. Zij kunnen een expert sturen en het beoordelen, maar daarvoor moeten ze eerst wel een kans hebben gehad om het te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-06 08:25

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Wij willen ook graag PVC stroken op de vloer. Weet iemand misschien of dit mbv een ondervloer over een plavuizenvloer gelegd kan worden? De plavuizen zijn wat geribbeld, en op een enkele plek zit er een klein verschil in hoogte (1 of 2 mm). De vloer er uit zie ik niet zitten ivm vloerverwarming.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nijl schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:17:
Wij willen ook graag PVC stroken op de vloer. Weet iemand misschien of dit mbv een ondervloer over een plavuizenvloer gelegd kan worden? De plavuizen zijn wat geribbeld, en op een enkele plek zit er een klein verschil in hoogte (1 of 2 mm). De vloer er uit zie ik niet zitten ivm vloerverwarming.
Egaline overheen kwakken en dan leggen (plakken of met ondervloer indien click) of, indien je wilt, plakken, een zelfklevende ondervloer direct op de tegels leggen. (Hoewel ik zou opletten met de eventueel aanwezige voegen van de tegels; dat gaat een ondervloer niet opvullen icm PVC)

Warmte overdacht gaat wel een stuk minder efficiënt worden

Zelf ga ik in oktober een nieuw huis betrekken met een betonnenvloer (met vloerverwarming, totaal 56m2)) waar nu laminaat overheen ligt. Deze gaat eruit en wordt vervangen met Hebeta Charente Light Oak visgraat PVC met bies en band, gelegd op een zelfklevende ondervloer.

Ik ga deze zelf leggen (geen ervaring mee, maar ik ga de uitdaging aan), dus het zal mij benieuwen. Totaal ben ik 2650 euro kwijt voor de ondervloer (650 euro) en de PVC vloer (2000 euro). Zal fotos plaatsen als het ligt (gaat dus de eerste of tweede week van oktober worden)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 16-08-2019 15:35 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:05
Nijl schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:17:
Volgens mij kunnen ze een plavuizenvloer ook egalizeren en kan daarna gewoonn PVC gelegd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:53
@PaT zeker gelijk werk van maken, al meldt je het alleen maar per mail en brief en bel je ze regelmatig. Mocht rechtsbijstand eraan te pas moeten komen sta je ook veel sterker als je het meerdere malen kenbaar hebt gemaakt. Liefst middels aangetekende brief en/of mailwisselingen.

Het lijkt in PVC land wel veel voor te komen trouwens. Ik heb twee kennissen die ook met een soort lucht onder de delen lijken te zitten maar ook daar is de afhandeling tot nu toe beroerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Den_S85 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:01:
[...]

Je heb helemaal gelijk en ik moet het ook gewoon doen. De verbouwing heeft er echter best hard ingekleund qua impact en dan word je op een gegeven moment murw. Precies waar dat soort bedrijven op hopen uiteraard.

Tussen ratio en gevoel zit dus een wereld van verschil.

Rationeel gezien zou bij ons de hele vloer er uit moeten, netjes, met een dekvloer echt egaliseren en dan weer pvc erop. Dat houdt echter in dat ook de plinten eraf moeten (gekit) en daarmee het stucwerk beschadigd wordt. Ook hoogtes van de (bij)keuken gaan we mee in de knoei komen, dus een eenvoudige oplossing is er niet.

En ja, het gaat om heel veel geld, dus ik had absoluut meer verwacht dan wat ik gekregen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:33
PaT schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

Je heb helemaal gelijk en ik moet het ook gewoon doen. De verbouwing heeft er echter best hard ingekleund qua impact en dan word je op een gegeven moment murw. Precies waar dat soort bedrijven op hopen uiteraard.

Tussen ratio en gevoel zit dus een wereld van verschil.

Rationeel gezien zou bij ons de hele vloer er uit moeten, netjes, met een dekvloer echt egaliseren en dan weer pvc erop. Dat houdt echter in dat ook de plinten eraf moeten (gekit) en daarmee het stucwerk beschadigd wordt. Ook hoogtes van de (bij)keuken gaan we mee in de knoei komen, dus een eenvoudige oplossing is er niet.

En ja, het gaat om heel veel geld, dus ik had absoluut meer verwacht dan wat ik gekregen heb.
Dan zeker actie ondernemen, nu kun je alle bijkomende kosten door de vloerenleverancier laten betalen, volgend voorjaar komt dat voor eigen rekening.

Het is wel k*t, maar beter nu een paar weken langer in de zooi dan volgend jaar opnieuw en dan wellicht voor een langere periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38
Heb samen met m'n vriendin een nieuwbouwwoning aangeschaft en zijn voor de vloer uitgekomen bij PVC Therdex Herringbone 7011. Het lijkt veel op echt hout, maar biedt de voordelen van PVC.

Nu hebben we een aantal offertes binnen en die verschillen op z'n zachtst gezegd nogal in prijs. Van €55,- tot €103,- per m2 incl egaliseren en leggen. Totaalprijzen liggen daardoor ruim €5000 uit elkaar (€6300-11.300). De hoogste prijs is overigens wel een uitschieter. De normale prijzen liggen tussen de €55-75/m2.

Maar zelfs binnen de offertes zonder de uitschieter zit er in de totaalprijs ruim €2000 verschil. Geld dat ik liever besteed aan bijvoorbeeld een extra zonnepaneel of materiaal voor extra inbouwkasten die ik wil bouwen. De laagste prijs komt van Voordelig in wonen (punt nl). Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? De website ziet er prima uit, maar dan weet je nog steeds vrij weinig.

Hoe kan het dat zo'n bedrijf zoveel minder kan vragen dan de concurrentie? Zijn hun marges minimaal of zijn de marges bij de andere bedrijven juist heel groot? Ik werk zelf in de bouwsector en snap dat offertes kunnen verschillen. Zulke prijsverschillen zie ik alleen niet zo vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mijn ervaring is dat veel bedrijven zzp'ers inzetten en die zullen soms wel flink uitgeknepen worden. Die klojo die bij ons geegaliseerd heeft kreeg per m2 betaald, dus hoe sneller klaar, des te meer winst voor hem.

Vraag bij je offertes eens of ze enkel met eigen mensen werken. Dat is nog steeds geen garantie voor succes, maar geeft wel een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Notna schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

Egaline overheen kwakken en dan leggen (plakken of met ondervloer indien click) of, indien je wilt, plakken, een zelfklevende ondervloer direct op de tegels leggen. (Hoewel ik zou opletten met de eventueel aanwezige voegen van de tegels; dat gaat een ondervloer niet opvullen icm PVC)

Warmte overdacht gaat wel een stuk minder efficiënt worden

Zelf ga ik in oktober een nieuw huis betrekken met een betonnenvloer (met vloerverwarming, totaal 56m2)) waar nu laminaat overheen ligt. Deze gaat eruit en wordt vervangen met Hebeta Charente Light Oak visgraat PVC met bies en band, gelegd op een zelfklevende ondervloer.

Ik ga deze zelf leggen (geen ervaring mee, maar ik ga de uitdaging aan), dus het zal mij benieuwen. Totaal ben ik 2650 euro kwijt voor de ondervloer (650 euro) en de PVC vloer (2000 euro). Zal fotos plaatsen als het ligt (gaat dus de eerste of tweede week van oktober worden)
Ik heb afgelopen weekend ook zelf PVC gelegd op de 1e verdieping, weliswaar zonder bies en geen visgraat patroon, maar het is goed te doen. Egaliseren is het belangrijkste en goede spatlijn maken. Bij 1 kamer heb ik het iets te snel gedaan en geen spatlijn gebruikt waardoor je ergens 1MM uit het verband bent maar dat werkt een paar planken door waar je nu echt een mini naadje ziet.

Omdat ik geen motief heb en alleen snijpunten aan de zijkant heb ik het gewoon met een stanley mes gedaan, het mag wel een beetje scheef gaan. Bij je bies moet het 100% recht en kun je het bijv met een cirkelzaag met geleiderrails het beste doen. Even een paar tips van het huis! Verder zou ik het ook zeker zelf doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06 16:26
Framoes schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:07:
Heb samen met m'n vriendin een nieuwbouwwoning aangeschaft en zijn voor de vloer uitgekomen bij PVC Therdex Herringbone 7011. Het lijkt veel op echt hout, maar biedt de voordelen van PVC.

(...)

Maar zelfs binnen de offertes zonder de uitschieter zit er in de totaalprijs ruim €2000 verschil. Geld dat ik liever besteed aan bijvoorbeeld een extra zonnepaneel of materiaal voor extra inbouwkasten die ik wil bouwen. De laagste prijs komt van Voordelig in wonen (punt nl). Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? De website ziet er prima uit, maar dan weet je nog steeds vrij weinig.

Hoe kan het dat zo'n bedrijf zoveel minder kan vragen dan de concurrentie? Zijn hun marges minimaal of zijn de marges bij de andere bedrijven juist heel groot? Ik werk zelf in de bouwsector en snap dat offertes kunnen verschillen. Zulke prijsverschillen zie ik alleen niet zo vaak.
Yep ik heb ervaring met dit bedrijf, ze hebben bij ons de Therdex 7003 herringbone gelegd in december 2017. Wij zijn erg tevreden, het is goed geegaliseerd en erg netjes gelegd (nieuwbouwwoning) voor een scherpe prijs.

Wij zijn bij hun winkel in Urk langs geweest en kregen een goede indruk. Ze werken juist met eigen leggers, geen inhuur (zoals bij veel andere winkels waar we geinformeerd hadden). Alleen de jongen die de primer een dag eerder kwam aanbrengen was ingehuurd. Dus ja, het kan zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

SirMemeAlot schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:32:
[...]

Ik heb afgelopen weekend ook zelf PVC gelegd op de 1e verdieping, weliswaar zonder bies en geen visgraat patroon, maar het is goed te doen. Egaliseren is het belangrijkste en goede spatlijn maken. Bij 1 kamer heb ik het iets te snel gedaan en geen spatlijn gebruikt waardoor je ergens 1MM uit het verband bent maar dat werkt een paar planken door waar je nu echt een mini naadje ziet.

Omdat ik geen motief heb en alleen snijpunten aan de zijkant heb ik het gewoon met een stanley mes gedaan, het mag wel een beetje scheef gaan. Bij je bies moet het 100% recht en kun je het bijv met een cirkelzaag met geleiderrails het beste doen. Even een paar tips van het huis! Verder zou ik het ook zeker zelf doen.
Ik heb een afkortzaag, dus dat moet goedkomen denk ik zo :Y. (hoewel ik van plan was een nieuw scherp mes te gebruiken met een liniaal. Even testen wat makkelijker is) Thanks voor de tips! Maar moet goedkomen met de bies en band. Het is ewoon zaak haak en recht te werken, met inderdaad een goede spatlijn. Als je goed van start gaat, moet de rest goed komen.
Ik hoop dat de cementdekvloer in goede staat is (denk van wel) zodat de zelfklevende ondervloer er zonder egaline overheen kan en ik zo van start kan gaan. De theorie zegt dat dit moet lukken (zo wordt die ondervloer immers ook aangeprijst), maar we gaan het zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 21-08-2019 10:29 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
Ik ben aan het oriënteren voor een pvc vloer. Onze nieuwe woning wordt oktober 2020 opgeleverd. Ik heb 160 m2 nodig en ik vind het pittige prijzen die gerekend worden. Nu kwam ik de volgende site tegen met goede reviews. Hebben jullie ervaringen en/of meningen hierover?

https://www.goedkopevloerbedekking.com/

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Laatst online: 15-06 16:35
Even verplaatst naar dit algemene topic;

Wij hebben een vloer laten leggen, of eigenlijk we hebben 3 vloeren laten leggen. Door het hele huis. Op zolder zeil, op de 1ste verdieping en begane grond PVC stroken.

Echter, diegene die het heeft gelegd heeft zich, laten we beleefd zijn, verkeken op de klus. Het is niet goed gelegd. Dat heeft de leverancier ook geconstateerd en die heeft een andere stoffeerder gestuurd om op te nemen wat er gedaan moet worden om een en ander te herstellen. Geen probleem, fouten worden gemaakt, dat is niet erg als ze maar hersteld worden.

Het enige waar nu nog enige onduidelijkheid is, zijn de naden. Zijn die nu wel of niet in orde. Wij hebben het gevoel dat ze dat niet zijn, maar willen ook niet uitsluiten dat we na al het gedoe wat we hebben gehad niet helemaal neutraal meer kijken. Op sommige punten zijn de naden best denk we, maar op andere punten kunnen we er met gemak een speelkaart insteken. Vooral van de naden op de kopse kanten hebben we het idee dat die teveel wijken.

We zijn intussen ook bij de buren gaan kijken, die een zelfde soort vloer hebben. En die is wel zo goed als naadloos opgeleverd.

Ik heb wat foto's bijgedaan, wat vindt men hier? Wel of niet in orde?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8qkXPRyf0d0DGJhEbqo3MEvJ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5AAboSQDGKVZSzFeC7aFz7Hy/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1mtygunR5mcPSQMbkq1qZgaJ/thumb.jpg

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-06 09:30
CrimsonRider schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:57:

Wij hebben een vloer laten leggen, of eigenlijk we hebben 3 vloeren laten leggen. Door het hele huis. Op zolder zeil, op de 1ste verdieping en begane grond PVC stroken.

Echter, diegene die het heeft gelegd heeft zich, laten we beleefd zijn, verkeken op de klus. Het is niet goed gelegd. Dat heeft de leverancier ook geconstateerd en die heeft een andere stoffeerder gestuurd om op te nemen wat er gedaan moet worden om een en ander te herstellen. Geen probleem, fouten worden gemaakt, dat is niet erg als ze maar hersteld worden.

Het enige waar nu nog enige onduidelijkheid is, zijn de naden. Zijn die nu wel of niet in orde. Wij hebben het gevoel dat ze dat niet zijn, maar willen ook niet uitsluiten dat we na al het gedoe wat we hebben gehad niet helemaal neutraal meer kijken. Op sommige punten zijn de naden best denk we, maar op andere punten kunnen we er met gemak een speelkaart insteken. Vooral van de naden op de kopse kanten hebben we het idee dat die teveel wijken.

We zijn intussen ook bij de buren gaan kijken, die een zelfde soort vloer hebben. En die is wel zo goed als naadloos opgeleverd.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als dit alles is vind ik het er niet slecht uitzien hoor. Bedenk wel dat je nu nog op je knieën met een vergrootglas naar de vloer zit te kijken maar over twee maanden niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
CrimsonRider schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:57:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind dit echt niet acceptabel en zou hiermee niet akkoord gaan (zo kan je het net zo goed zelf leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Laatst online: 15-06 16:35
Er is wel meer aan de hand, plinten zijn niet afgewerkt, de gang is helemaal niet gedaan, er ligt egaline op de trap. Er is met halve stukken gewerkt, er zitten snijfouten en op sommige punten komt de vloer een halve cm omhoog.

In de professionele mening van de stoffeerder die ze hadden getuurd om het een en ander te controleren was dit "prutswerk".

Er is een hele waslijst van zaken die ze komen herstellen. We vragen ons alleen af of het niet gewoon de hele vloer opnieuw moet.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En dat vraag je je terecht af. Herstellen van prutswerk wordt nooit zo mooi als het van begin af aan goed doen.

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste