PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

michielvz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Waarom denk je dat ze geen dozen gemixt hebben?
Op de foto lijkt het gezien de lichtval dat ze de dozen per stuk naast elkaar hebben gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Het ziet er in principe allemaal hetzelfde uit behalve de glans. Bepaalde stukken glanzen, andere niet, ongeacht de lichtbron/kijkhoek. Ik weet niet waar dat aan ligt maar dat kan toch niet per pak verschillen lijkt me. De glans is wel afhankelijk van de legrichting. Daarom zie zo'n groot verschil tussen de stroken. Desondanks glanzen sommige stukken nooit en sommige wel.

[ Voor 26% gewijzigd door michielvz op 12-03-2019 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:06
.

[ Voor 97% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Kan iemand mij uitleggen wat een PVC vloer is met zelfklevend vinyl?
Bijvoorbeeld; https://www.leenbakker.nl...senso20-zelfklevend-arena
We willen sowieso geen zeil, en het verschil tussen click PVC en zelfklevend begrijp ik nog, maar PVC met vinyl? I'm lost :)

Bedankt!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Deleon78 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:32:
Misschien andere legrichting? Bij ons staat er een pijl onderop elke pvc tegel.
Bij mij niet. Vreemd. Ik zal het vragen aan de producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-06 20:45
TommyGun schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:48:
Kan iemand mij uitleggen wat een PVC vloer is met zelfklevend vinyl?
Bijvoorbeeld; https://www.leenbakker.nl...senso20-zelfklevend-arena
We willen sowieso geen zeil, en het verschil tussen click PVC en zelfklevend begrijp ik nog, maar PVC met vinyl? I'm lost :)

Bedankt!
PVC = Poly Vinyl Chloride. Oftewel, het is hetzelfde spul.

Vaak wordt PVC gebruikt om de stroken aan te duiden waar het in dit topic over gaat. PVC vloeren zijn dus "planken" van PVC die verlijmd worden op de ondervloer. Bij kliksystemen zit er dan een MDF of HDF drager onder de stroken.

Met een Vinyl vloer wordt vaak een rol bedoeld met grote banen (jij noemt dit "zeil", maar dat is een verzamelnaam). Dit is hetzelfde materiaal (iets minder stug zodat het op te rollen is) en heeft geen v-groeven of voelbare structuren. Het is ook op de rug voorzien van een zachtere, dempende laag.

Met "zeil" wordt ook vaak vinyl op rol bedoeld, maar ook wel andere producten zoals linoleum (of marmoleum, wat weer een merk linoleum is). Linoleum is weer een totaal ander product, het is immers geen kunststof.

Maar in de link die jij noemt wordt vinyl gebruikt als term voor PVC. Dit klopt dus gewoon, maar verwarrend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Blihi bedankt voor je uitgebreide antwoord!

En qua V-groef? Ik lees daar verschillende verhalen over, maar ik begrijp dat een V-groef dus de ruimte tussen de planken betreft en het geheel dus niet volledig op elkaar aansluit. Mij lijkt een vloer zonder groef mooier, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TommyGun schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:26:
@Blihi bedankt voor je uitgebreide antwoord!

En qua V-groef? Ik lees daar verschillende verhalen over, maar ik begrijp dat een V-groef dus de ruimte tussen de planken betreft en het geheel dus niet volledig op elkaar aansluit. Mij lijkt een vloer zonder groef mooier, of zie ik dat verkeerd?
Das een kwestie van even gaan kijken natuurlijk :)

De V-groef is een groef van een millimeter ofzo. Planken liggen dus wel tegen elkaar aan, maar er zit een verlaging tussen. Stuk netter als je het mij vraagt, en zou ook duurzamer moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Denk vooral aan de toplaag bij het kiezen van PVC. Voor de woonkamer zeker niet minder dan 0,55 mm kiezen. Dit is de laag die slijt op plaatsen waar veel gelopen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:23
@michielvz hoe is het "afgelopen" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:56
@Deleon78 het gebruik van (eetkamer)stoelen maakt ook wel uit. Ik merk hier na 4 jaar wel krassen in 0,55 laag. voornamelijk de houten kinderstoel. Dit ondanks vilt eronder. Het vilt heb ik ook niet vaak genoeg vervangen denk ik.
Ben bang dat een dunnere toplaag meer krassen had opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@MikeyMan @Blihi Dank heren :) We willen inderdaad een goede vloer, dus die 0,55mm had ik ook al voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:36

TMC

Wat zijn normale prijzen voor PVC in visgraat? Wij hebben een erg mooie vloer van Ambiant gezien. In de winkel had men het over circa 80 euro per m2 inclusief leggen, egaliseren en zonder plinten. Totale oppervlakte is iets meer dan 100 m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@TMC klinkt prijzig al zal het misschien je merk vloer zijn.
Ik kwam met PVC visgraat op 65,- per m2 all-in 0,55. Ik heb uiteindelijk voor keramische tegels gekozen in visgraat dus ik weet niet meer het merk PVC maar volgens mij is dat redelijk gemiddeld tussen de 65 en 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 01:32
Ik heb een nieuw huis gekocht en er ligt parket in. Dit willen er uit hebben en vervangen met PVC. We hebben geen zin om elke 6 maanden het parket te moeten reinigen. En we hebben ook 2 honden. PVC is daar het meest geschikt voor.

We willen wel alles laten doen.
Maar ik vroeg me af hoe het tegenwoordig zit met de afdrukken van meubels en of je makkelijk met meubels kan schuiven zonder dat dit problemen geeft. Of meubels die voor lange tijd op 1 plek blijven staan.

Ik had vroeger zeil en dat was niet zo positief. Kwam vooral door t slechte leggen. Denk ik. En nu hebben we een tegelvloer. Maar PVC lijkt me wel wat.

Something something

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

TMC schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:33:
Wat zijn normale prijzen voor PVC in visgraat? Wij hebben een erg mooie vloer van Ambiant gezien. In de winkel had men het over circa 80 euro per m2 inclusief leggen, egaliseren en zonder plinten. Totale oppervlakte is iets meer dan 100 m2.
Dit is voor een goed soort PVC helemaal geen gekke prijs. Je zit dan aan de bovenkant van het segment volgens mij. Ik was iets vergelijkbaars kwijt. Ook met dikke toplaag en visgraat.
SeenD in "PVC vloer, ervaringen mee?"SeenD schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:47[/messagfe]:
Ik heb een nieuw huis gekocht en er ligt parket in. Dit message llen er uit hebben en vervangen met PVC. We hebben geen zin om elke 6 maanden het parket te moeten reinigen. En we hebben ook 2 honden. PVC is daar het meest geschikt voor.

Maar ik vroeg me af hoe het tegenwoordig zit met de afdrukken van meubels en of je makkelijk met meubels kan schuiven zonder dat dit problemen geeft. Of meubels die voor lange tijd op 1 plek blijven staan.

Ik had vroeger zeil en dat was niet zo positief. Kwam vooral door t slechte leggen. Denk ik. En nu hebben we een tegelvloer. Maar PVC lijkt me wel wat.
Dit is geen enkel probleem, in ieder geval niet bij pvc van de gerenommeerde merken. Mijn moeder heeft nu alweer een tijdje pvc liggen van Moduleo (of hoe het dat merk ook al weer) en daar zijn geen afdrukken in te bekennen.

[ Voor 48% gewijzigd door PaT op 24-03-2019 08:35 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
PaT schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:33:
Dit is geen enkel probleem, in ieder geval niet bij pvc van de gerenommeerde merken. Mijn moeder heeft nu alweer een tijdje pvc liggen van Moduleo (of hoe het dat merk ook al weer) en daar zijn geen afdrukken in te bekennen.
Ok thanks, dan is het de moeite om daar wat meer info te gaan zoeken en afspraken te gaan maken.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

SeenD schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:47:
Ik heb een nieuw huis gekocht en er ligt parket in. Dit willen er uit hebben en vervangen met PVC. We hebben geen zin om elke 6 maanden het parket te moeten reinigen. En we hebben ook 2 honden. PVC is daar het meest geschikt voor.

Onderschat parket niet. Het zou niet mijn 1e keuze zijn icm huisdieren, maar als er kwalitatief goed parket ligt zou ik het laten liggen. Reinigen hoeft echt niet elke 6 maanden, 1x per 2 jaar is voldoende en als het goed is behandeld kun je vuil makkelijk wegvegen.

Na een jaar of 5 kun je het altijd laten opschuren, ziet het er weer als nieuw uit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 24-03-2019 20:38 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
Sport_Life schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:37:
[...]

Onderschat parket niet. Het zou niet mijn 1e keuze zijn icm huisdieren, maar als er kwalitatief goed parket ligt zou ik het laten liggen. Reinigen hoeft echt niet elke 6 maanden, 1x per 2 jaar is voldoende en als het goed is behandeld kun je vuil makkelijk wegvegen.

Na een jaar of 5 kun je het altijd laten opschuren, ziet het er weer als nieuw uit ;)
Aargh, goed punt, we zaten al lichtjes te twijfelen, maar dit helpt niet. :)

Something something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Deleon78 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Heb je hier onderbouwing voor? Ik hoor het de verkopers zeggen, maar heb nog geen verhalen gehoord van mensen waar slijtage ooit daadwerkelijk een probleem is geweest.
Bovendien lijkt me dat de kwaliteit en structuur van de toplaag, alsmede het soort gebruik (sokken vs lakschoenen) veel belangrijker zijn.
Natuurlijk spelen kwaliteit en structuur van de toplaag ook mee. Maar het is niet voor niets dat leveranciers hun garantietermijnen aanpassen aan de dikte van de toplaag (bijvoorbeeld "handyfloor": https://www.handyfloor.nl/klantenservice/productinformatie)

In alle gevallen blijft het belangrijk om meubels te voorzien van een bescherming. Ik heb ooit in een vakantiewoning gezeten met PVC waar de meubels niet beschermd waren. Rondom de eettafel en het bankstel zag de vloer er niet uit. Overal zaten krassen in, soms door de fotoprint heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

SeenD schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:45:
[...]

Aargh, goed punt, we zaten al lichtjes te twijfelen, maar dit helpt niet. :)
Waarom zou je betalen voor nep hout als er al echt hout ligt? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 25-03-2019 17:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:22
Ik heb sinds een jaar in mijn destijds nieuw opgeleverde woning (met vloerverwarming) een PVC vloer in visgraat liggen. Helaas is er een bobbel in de vloer ontstaan. De leverancier/installateur wijdt dit aan een scheur in de dekvloer. Dit kan goed het geval zijn, deze schijnt destijds ook aanwezig te zijn geweest en door hem te zijn dichtgesmeerd. Vervolgens is de egaline en daarop de PVC vloer aangebracht.

Nu is voor mij even de vraag wat we gaan doen en ben op zoek naar wat adviezen. Installateur geeft aan dat de PVC eruit moet (lokaal) en de egaline opnieuw moet worden aangebracht. Hij ziet dit ook zitten ivm eventuele hoogte verschillen. Zijn hier mensen met ervaringen (zowel positief dan wel negatief) met het lokaal aanhelen van de egaline vloer? Daarnaast vraag ik mij af of dit niet opnieuw tot scheuren gaat leiden?

Dan het kosten aspect. Installateur geeft aan dat het vanuit de ondergrond komt en is bereid om de nieuwe pvc stroken kosteloos te leveren: dit betekend dat ik zelf zijn uren moet betalen. Ik heb ergens het gevoel dat dit toch wel een gevalletje garantie is? Zijn er mensen met ervaring op dat aspect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sammy_tukker schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:48:
Ik heb sinds een jaar in mijn destijds nieuw opgeleverde woning (met vloerverwarming) een PVC vloer in visgraat liggen. Helaas is er een bobbel in de vloer ontstaan. De leverancier/installateur wijdt dit aan een scheur in de dekvloer. Dit kan goed het geval zijn, deze schijnt destijds ook aanwezig te zijn geweest en door hem te zijn dichtgesmeerd. Vervolgens is de egaline en daarop de PVC vloer aangebracht.

Nu is voor mij even de vraag wat we gaan doen en ben op zoek naar wat adviezen. Installateur geeft aan dat de PVC eruit moet (lokaal) en de egaline opnieuw moet worden aangebracht. Hij ziet dit ook zitten ivm eventuele hoogte verschillen. Zijn hier mensen met ervaringen (zowel positief dan wel negatief) met het lokaal aanhelen van de egaline vloer? Daarnaast vraag ik mij af of dit niet opnieuw tot scheuren gaat leiden?

Dan het kosten aspect. Installateur geeft aan dat het vanuit de ondergrond komt en is bereid om de nieuwe pvc stroken kosteloos te leveren: dit betekend dat ik zelf zijn uren moet betalen. Ik heb ergens het gevoel dat dit toch wel een gevalletje garantie is? Zijn er mensen met ervaring op dat aspect?
Hier precies hetzelfde aan de hand, scheuren in dekvloer en daardoor nu aftekeningen in de PVC vloer. De leverancier komt hier binnenkort voor langs om dit te herstellen, stroken eruit, scheur repareren en nieuwe stroken erin.

Hij gaat dit doen als service aangezien hij aangeeft volgens voorwaarden dit niet te hoeven doen onder de garantie. Iets wat ik in twijfel trek, meeste scheuren waren al zichtbaar ten tijden van aanbrengen egaline, maar in ons geval word het (hopelijk) goed opgelost en dus geen case hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit is puur garantiewerk. Je mag verwachten dat professionals waarschuwen indien een vloer niet geschikt is voor PVC. Zij egaliseren en zouden dit dus moeten constateren. Pas indien de situatie ontstaat doordat de vloer zelf werkt en de scheur nieuw is dan is het een ander verhaal.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:10:
Dit is puur garantiewerk. Je mag verwachten dat professionals waarschuwen indien een vloer niet geschikt is voor PVC. Zij egaliseren en zouden dit dus moeten constateren. Pas indien de situatie ontstaat doordat de vloer zelf werkt en de scheur nieuw is dan is het een ander verhaal.
En daar zit precies de pijn bij nieuwbouw, wat ook bij mij het geval is, het lijkt tussen 2 partijen in te vallen. Vloerenleverancier zegt, ondervloer mag niet scheuren, bouwer zegt, vloerenboer had nooit moeten leggen...
Gelukkig bij ons dus gekozen voor een servicegerichte partij en dus word het opgelost.

Eigenlijk zouden ze geen pvc in nieuwbouw moeten leggen, beetje vergelijkbaar met stuccen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Falch schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:17:
[...]

Onze vloer is geen marmoleum maar PVC (VTwonen Novilon).

Vloeren zijn inderdaad vooraf geegaliseerd.
Ben nog benieuwd naar de foto's van jullie novilon! Bij ons wordt het volgende week gelegd.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1196498

@forzav
Helemaal met je eens! PVC is inderdaad erg dun. Wij hebben onlangs in onze nieuwbouwwoning gewoon een houten vloer gelegd. Je betaald iets meer, maar je profiteert tegelijkertijd wel van de voordelen van hout. En het onderhoud is ook erg makkelijk. Hier komt onze houten vloer vandaan: *snip* welkom op GoT. Bij je eerste reactie een website pluggen zien wij als spam. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 02-04-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Ik ben op zoek naar een vloer voor ons nieuwbouwhuis en we hebben voorlopig met name op PVC gefocust.

Qua merken: QuickStep vind ik qua afwerking het mooist: een zeer mooie matte afwerking en veel keus qua patroon en kleur. Echter geen visgraat mogelijk. Voor visgraat heb ik verder naar Therdex gekeken, maar ik vind dit er erg nep uitzien in vergelijking met QuickStep. Van mFlor heb ik alleen kleine stalen ontvangen, dit lijkt er iets beter uit te zien dan Therdex maar nog steeds wat meer plastic dan QuickStep.

Wat betreft het systeem, wij hebben vloerverwarming dus idealiter is lijmen dan het beste. Echter is het risico op kieren relatief groot bij lijmen, om die reden lijkt click mij ook een goede optie. In hoeverre is dit nou echt een probleem met vloerverwarming? Ik zelf denk dat het wel meevalt.

Mijn vraag: welk merk hebben jullie gekozen en waarom die? En hoe maak je de afweging tussen lijmen en click?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik dacht kieren bij lijmen van PVC juist mee viel? goed tegen de andere strook duwen...vloer moet wel goed droog en door de vloerverwarming goed zijn ingewerkt zodat scheuren en krimp niet nadat je PVC hebt gelegd ontstaan
.
Wat ik wel eens heb gezien zijn imitatie kieren in het patroon zelf om zo een 'oude look' aan de vloer te geven.

Heb je al bij andere merken PVC gezien? in mijn lijstje heb ik ook nog Tarkett, Flexfloors en Forbo staan.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

frisianstar schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:25:
Ik dacht kieren bij lijmen van PVC juist mee viel? goed tegen de andere strook duwen...vloer moet wel goed droog en door de vloerverwarming goed zijn ingewerkt zodat scheuren en krimp niet nadat je PVC hebt gelegd ontstaan
.
Wat ik wel eens heb gezien zijn imitatie kieren in het patroon zelf om zo een 'oude look' aan de vloer te geven.

Heb je al bij andere merken PVC gezien? in mijn lijstje heb ik ook nog Tarkett, Flexfloors en Forbo staan.
Een winkelmedewerker zei tegen mij dat het bij lijmen nooit 100% haaks is en dat je daardoor kieren krijgt.

Die andere merken ken ik niet. Waarom ben je juist in deze geïnteresseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
TMC schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:27:
[...]
Een winkelmedewerker zei tegen mij dat het bij lijmen nooit 100% haaks is en dat je daardoor kieren krijgt.

Die andere merken ken ik niet. Waarom ben je juist in deze geïnteresseerd?
Ik heb kortgeleden gezien hoe er PVC in een groot nieuw kantoor werd gelegd, hierbij werd heel nauwkeurig eerst één rij stroken in de lengte van de gang geplakt waar tegenaan de andere stroken werden gelegd, zó krijg je geen naden bij het plakken.

Ik ben ook op zoek naar PVC voor mijn nieuwe woning, Therdex heeft voor mij het mooiste design/ patroon maar is wel het duurste, Flexfloors is de helft goedkoper maar iets minder mooi, tja, keuzes...

Met tapijt of laminaat kon je bijvoorbeeld na 6 jaar iets nieuws laten leggen, met een duur vast geplakt PVC denk je eerder aan 12 jaar of langer... 12 jaar naar het zelfde kijken?

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:16
Wij zijn ons ook aan het orienteren op pvc vloeren. In totaal iets van 200m2, gedeeltelijk vissegraat, 90m2 egaliseren en overal plinten plaatsen. Nu kwamen we uit bij pvcvloerenspecialist te Budel. Mensen die ervaring hebben met deze leverancier? Winkel zelf zag er netjes uit maar dat hoeft niet per se een indicatie te zijn van hun eigen werk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1196498

Waarom pvc vloeren? Deze zijn erg dun, zijn van plastic en relatief vrij prijzig. Als je kiest voor hout heb je geen last van kiervorming, gaat voor een levenlang mee, weinig onderhoud (al denkt iedereen dat het juist veel is). @synx6 @TMC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 21:57
Anoniem: 1196498 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:39:
Waarom pvc vloeren? Deze zijn erg dun, zijn van plastic en relatief vrij prijzig. Als je kiest voor hout heb je geen last van kiervorming, gaat voor een levenlang mee, weinig onderhoud (al denkt iedereen dat het juist veel is). @synx6 @TMC
Goed het is vrij duidelijk dat je voor vloerentoko X werkt. Maar vertel dan ook eens wat over zo'n vloer.
Wat kost het ten opzichte van PVC om een houten vloer in visgraat op vloerverwarming te leggen (inclusief ondervloer, leggen etc). 80 euro voor PVC inclusief leggen voor een kwaliteitsvloer, kunnen jullie daar ook hout voor leggen?

[ Voor 1% gewijzigd door Señor Sjon op 02-04-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Twee keer zo duur, niet echt goed geschikt voor vloerverwarming, en toch wel onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boes94
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik volg even mee.
Hier nu nieuwbouw met vloerverwarming en pvc (forbo allure, laten leggen door prof.) hebben wel degelijk kieren. Was destijds niet zo, nu wel.
Nu heb ik voor onze volgende optionele woning het oog laten vallen op visgraat.. Heeft iemand daar ervaring mee? Visgraat pvc met een vgroef (bestaat dat?).

Hout lijkt me geweldig maar wel duur (gaat om een oppervlak van beneden bijna 70m2). En met een (nu nog) baby (& hopelijk is het niet onze laatste uk) en 3 dgn per week opvang van gehandicapte kinderen aan huis niet heel verstandig in onderhoud.. plus dat vloerverwarming de hoofdverwsrming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Boes94 om (bijna) al die redenen heb ik voor keramische tegels gekozen in visgraat. Ik zeg bijna omdat het qua prijs tov een echt houten vloer maar 20 a 25% scheelt.

Verder heeft het nagenoeg geen onderboud nodig, is het voor vloerverwarming top, kras vast en super makkelijk schoon te houden. Geen gedoe met luchtvochtigheid of in de olie zetten, vrouw op naaldhakken of een spelende hond of kinderen.

[ Voor 41% gewijzigd door GeeMoney op 01-04-2019 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

GeeMoney schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:44:
@Boes94 om (bijna) al die redenen heb ik voor keramische tegels gekozen in visgraat. Ik zeg bijna omdat het qua prijs tov een echt houten vloer maar 20 a 25% scheelt.

Verder heeft het nagenoeg geen onderboud nodig, is het voor vloerverwarming top, kras vast en super makkelijk schoon te houden. Geen gedoe met luchtvochtigheid of in de olie zetten, vrouw op naaldhakken of een spelende hond of kinderen.
Hardheid is wel een dingetje. Hier nooit schoenen aan en daarom marmoleum, heerlijk gevoel is dat. Maar ik ken het gevoel niet van pvc dat hout imiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:16
Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 05:53:
[...]

Welke vloer je ook kiest, een v-groef is niet bepaald fijn om schoon te maken.
Vuil hoopt zich daar op, en nat reinigen laat zich raden. :P
Eens, wij hebben nu een vloer van eiken. Ziet er mooi uit maar alle kieren, naden en noesten maken het bijzonder onhandig om schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 11-06 15:51
Ik weet dat je voor een bepaalde winkel werkt, maar hier staan gewoon pertinent onwaarheden in.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
michielvz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Na veel wikken en wegen voor dichtsmeren van de voegen en 1 laag egaline gekozen. De vloer ligt er nu een week in en tot gisteren waren we heel tevreden. Helaas valt ons nu op dat op een bepaalde plek de tegels toch te zien zijn :'( . Als je goed kijkt zie je lichte lijnen lopen. De lijnen komen precies overeen met de grote rechthoekige tegels.

Ik heb zojuist de legger aan de lijn gehad. Hij heeft de foto gezien en komt donderdag kijken. Vooralsnog zegt hij dat je een grove tegelvloer met relatief grote hoogteverschillen nooit strak krijgt. 'Met geen 10 lagen egaline'. Hij wijt het dus aan de tegelvloer. Zit daar iets in?
Inmiddels is de legger en de baas/leidinggevende langs geweest. Het is een vrij groot bedrijf met meerdere vestigingen. Gelukkig zijn ze heel toegeeflijk.Ik noem trouwens bewust de bedrijfsnaam niet. Ze werken goed mee en ik wil ze geen slechte naam geven. Ik heb vandaag de volgende mail gehad en hoop dat een tweaker mij onafhankelijk advies over deze situatie kan geven.

'Naar aanleiding van het bezoek gisteren koppel ik hierbij de bevindingen en mogelijk vervolg terug:

De PVC-vloer is goed geplaatst, maar op enkele punten (vanaf binnenkomst op +/- 3m tot en met +/- 6m in de woonkamer, gerekend vanaf de deurpost) is een lichte lijn te zien van de tegels die onder de huidige vloer liggen,
Normaliter wordt tijdens de verkoop gemeld dat bij een tegelvloer er altijd een (minimale) lijn zichtbaar is wanneer de tegelvloer niet wordt verwijderd,
Er is voor gekozen om de voegen met een hiervoor bedoelde primer voor te behandelen en vervolgens met een steviger vulmiddel op te vullen voordat de egalinelaag werd aangebracht,
Een extra laag egaline had in dit geval weinig tot geen effect gehad en had het hoogstens iets verder uitgevlakt. Kijkend naar de benodigde hoeveelheid werk en het feit dat je aangaf helemaal geen lijn zichtbaar te willen hebben is/was een extra laag aanbrengen ook geen oplossing (geweest),
Voor de kwaliteit van de vloer zal het verwijderen van de tegels geen effect hebben en zodoende blijft de garantie op het product ook gewoon van toepassing.

Wat betreft de mogelijk oplossing:

De ‘lijnen’ zijn alleen volledig te verwijderen wanneer de tegelvloer alsnog wordt verwijderd. Het gaat over 2 lagen tegels die op dit moment nog aanwezig zijn. Wij hebben nagegaan bij de partijen waar wij mee samenwerken bij demontage-/sloopwerkzaamheden en deze zijn in de meivakantie niet beschikbaar. Op zijn vroegst is er bij hen in de loop van juni nog ruimte in de planning. Bij een eerste schatting van de kosten (waarbij ze nog een slag om de arm hielden) kwamen ze met bedragen tussen de €1000,00 en €1500,00 (excl. BTW, incl. afvoeren) uit,
De kosten voor het voorzichtig demonteren van de vloer en plinten en het verwijderen van de aangebrachte egalinelaag en het opnieuw plaatsen ervan (inclusief opvulling basisvloer bij gefreesde vloerverwarming, nieuwe egalinelaag) zal hierbij voor onze rekening zijn,
Wel gaven 2 partijen aan dat er bij demontage van een tegelvloer met vloerwarming er een aanzienlijk risico is op schade aan de vloerverwarmingsbuizen. Met name als de eerste laag tegels er al langere tijd inzit en de tegels volledig zijn verlijmd op de vloerverwarming. Zodoende gaven beide aan dat zij niet aansprakelijk zou zijn voor eventuele schade die hierdoor zou ontstaan, omdat dit vooraf redelijkerwijs in te schatten is dat dit plaats kan vinden. Alleen schade door opzet of grove nalatigheid wordt niet uitgesloten (dit is bij wet ook niet toegestaan).
Daarnaast dient er rekening te worden gehouden met het feit dat de vloer tussen de 0,5 en 1 cm lager uitkomt wat in ieder geval gevolgen zal hebben voor de keuken, schouw en convertorput.'

Hier nog een filmpje van de situatie.

Ik vraag me nu af:
  1. of een extra laag egaline de lijnen echt niet kan verhelpen. De lijnen worden veroorzaakt door een verhoging van de vloer ter hoogte van elke voeg. Het lijkt erop dat de mortel waarmee de voegen zijn dichtgesmeerd iets hoger uitkomen. Volgens het bedrijf worden de bobbels veroorzaakt door de ongelijke hoogte van de tegels. Extra egaline zou de de "bobbels" alleen maar hoger/groter maken volgens het bedrijf.
  2. of verwijderen van een dubbele laag tegels 55m2 echt zo duur en riskant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik denk dat je je gelukkig mag prijzen met alleen het risico op kosten bij het uitbikken van de onderste tegels en het raken van de vloerverwarming.
Met een loodgieter op standby lijkt me dat risico wel te nemen.
Hoe komt je convectorput etc. uit als die vloer “zakt”?
Mogelijk krijg je dan cosmetisch een andere irritatie ervoor terug wat ook niet wenselijk is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Ik was van plan om Berry Alloc Chateau (visgraat) PVC te gaan leggen. Maar twijfel nu toch, PVC is ook wel erg mooi.

Wat ik mooi vind aan de Berry Alloc Chateau is dat de plankjes relatief klein en smal zijn (504mm x 84mm).

Er is zoveel PVC visgraat op de markt: weet iemand welke merk/type PVC visgraat ook vrij kleine, smalle strookjes heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:26
RutgerFR schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:27:
Ik was van plan om Berry Alloc Chateau (visgraat) PVC te gaan leggen. Maar twijfel nu toch, PVC is ook wel erg mooi.

Wat ik mooi vind aan de Berry Alloc Chateau is dat de plankjes relatief klein en smal zijn (504mm x 84mm).

Er is zoveel PVC visgraat op de markt: weet iemand welke merk/type PVC visgraat ook vrij kleine, smalle strookjes heeft?
Moduleo Moods is er in elk geval eentje (veel verschillende vormen en afmetingen. De Herringbone Slim plankjes zijn 52.27 x 6.53cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42

Honesty

kattenneus!

synx6 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:51:
Wij zijn ons ook aan het orienteren op pvc vloeren. In totaal iets van 200m2, gedeeltelijk vissegraat, 90m2 egaliseren en overal plinten plaatsen. Nu kwamen we uit bij pvcvloerenspecialist te Budel. Mensen die ervaring hebben met deze leverancier? Winkel zelf zag er netjes uit maar dat hoeft niet per se een indicatie te zijn van hun eigen werk ;)
Budelschoot zit die toch, wij zijn bij hun begonnen met kijken naar de PVC vloer maar kregen geen cent van de adviesprijs af, daarna zijn we naar knulst gegaan en de accountmanager gaf wel meteen korting. Maar als hij wel iets aan de prijs had gedaan hadden we alles bij hem gedaan.
Wij hadden de PVC tegels, Moduleo Transform Concrete

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Ik ga de uitdaging aan en de PVC visgraat vloer zelf leggen. Mijn ondervloer bestaat uit Fermacell platen en de PVC wordt verlijmd. Nu stelt de VVE verplicht een min. 10db ondervloer te hebben liggen (certificaat plicht). Kan dat wel bij een verlijmde PVC vloer en wat is een aan te raden product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Blihi schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:37:
Denk vooral aan de toplaag bij het kiezen van PVC. Voor de woonkamer zeker niet minder dan 0,55 mm kiezen. Dit is de laag die slijt op plaatsen waar veel gelopen wordt.
Wij hebben uiteindelijk voor dit type gekozen; http://www.moduleo.nl/producten/classic-oak-24932

0,40mm toplaag dus, maar incl. egaliseren en leggen zit dit al op 3500 euro voor +- 70m2. Een vloer met een dikkere toplaag (0,52) werd nog eens zo'n 800 euro duurder... We hebben ons laten adviseren door BestFloors, en die staan heel erg goed aangeschreven overal dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed zit. Volgens hen is 0,52 absoluut niet nodig bij een gezin van 2 zonder kinderen, huisdieren en een goede inloopmat. Zeker met een degelijk merk. Natuurlijk moet je altijd viltjes gebruiken onder meubels.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 05-04-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Hoe is het bij jullie rondom de kozijn stijlen en bij de trap afgewerkt? Benieuwd naar goede ideeën voor zowel PVC als laminaatvloer. Ergens kwamen ze met lage plakplintjes op de proppen... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wantsome schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:35:
Hoe is het bij jullie rondom de kozijn stijlen en bij de trap afgewerkt? Benieuwd naar goede ideeën voor zowel PVC als laminaatvloer. Ergens kwamen ze met lage plakplintjes op de proppen... 8)7
Das met pvc nou net niet nodig. Kun je gewoon strak leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
MikeyMan schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:38:
[...]

Das met pvc nou net niet nodig. Kun je gewoon strak leggen.
En dan netjes in een bijpassende kleur afkitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

frisianstar schreef op zondag 31 maart 2019 @ 17:52:
[...]

Met tapijt of laminaat kon je bijvoorbeeld na 6 jaar iets nieuws laten leggen, met een duur vast geplakt PVC denk je eerder aan 12 jaar of langer... 12 jaar naar het zelfde kijken?
Een beetje neutrale vloer zou ik, in goede staat, zeker langer dan 12 jaar laten liggen. Wij hebben gekozen voor grote keramische tegels, maar je interieur verander je vooral met losse objecten zoals een extra vloerkleed, bankstel, kast of kleur op de muur. Ik zou een vloer altijd zo kiezen dat je je huis een nieuwe uitstraling kunt geven zonder de vloer te vervangen.

12 jaar lijkt lang, maar dat vliegt zo voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wantsome schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:45:
[...]

En dan netjes in een bijpassende kleur afkitten?
Yup. En zelfs dat is vaak nieteens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Met veel interesse dit topic doorgebladerd, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Situatie:

Recent huis aangekocht met (donkere) plavuizen met daaronder vloerverwarming (bijverwarming) in de woonkamer, losse vloer in de erker (laminaat). Plavuizen in de keuken. Totale oppervlakte ongeveer 55 m2. Ideaal gezien zou ik de plavuizen er uit tikken, verse vloerverwarming er in en een houten vloer leggen. Kostentechnisch wordt dit echter een uitdaging op dit moment. Ook willen we wellicht in de toekomst (5-7 jr) een uitbouw plaatsen en de keuken bij de woonkamer trekken. Eerste gedachte is om de vloer die er nu ligt te egaliseren en PVC te verlijmen vanwege de geschiktheid voor VV en de geringe hoogtetoename.

- Is dit überhaupt een goed/houdbaar idee?
- Egaliseren zou ik eventueel zelf kunnen, verlijmen heb ik nog nooit gedaan. Ik heb geen gereedschap om de egaline op te schuren
- Hoe zit het met garantie als je een deel zelf doet? Ik lees op internet allemaal horror verhalen over scheuren en bollingen en problemen met garantie-afhandeling. Als zelf hobbyen hier een bijdrage aan levert skip ik dat liever.

Iemand positieve ervaringen met een PVC-leverancier met legservice in de omgeving Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

gastje01 schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:41:
Met veel interesse dit topic doorgebladerd, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Situatie:

Recent huis aangekocht met (donkere) plavuizen met daaronder vloerverwarming (bijverwarming) in de woonkamer, losse vloer in de erker (laminaat). Plavuizen in de keuken. Totale oppervlakte ongeveer 55 m2. Ideaal gezien zou ik de plavuizen er uit tikken, verse vloerverwarming er in en een houten vloer leggen. Kostentechnisch wordt dit echter een uitdaging op dit moment. Ook willen we wellicht in de toekomst (5-7 jr) een uitbouw plaatsen en de keuken bij de woonkamer trekken. Eerste gedachte is om de vloer die er nu ligt te egaliseren en PVC te verlijmen vanwege de geschiktheid voor VV en de geringe hoogtetoename.

- Is dit überhaupt een goed/houdbaar idee?
- Egaliseren zou ik eventueel zelf kunnen, verlijmen heb ik nog nooit gedaan. Ik heb geen gereedschap om de egaline op te schuren
- Hoe zit het met garantie als je een deel zelf doet? Ik lees op internet allemaal horror verhalen over scheuren en bollingen en problemen met garantie-afhandeling. Als zelf hobbyen hier een bijdrage aan levert skip ik dat liever.

Iemand positieve ervaringen met een PVC-leverancier met legservice in de omgeving Utrecht?
wij hebben twee (of vier) linker handen dus hebben alles laten leggen door knulst(https://www.knulst-pvcvloeren.nl/) gaven voor ons een goede prijs(en meteen ook onderhandelingspositie) dan anderen maar ook qua leggen vonden we ze zeer deskundig(leken) je kan ze informeren met je verhaal en hou je vast aan de prijs en aan je eigen kunnen ipv een verhaal van een leverancier die zelf ook de plaatsing doet.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

iemand toevallig ervaring met een PU Protector vloer?
Wij hadden dit niet als optie gekregen maar na tig krassen lijkt me dit toch wel een goede optie(prijs is ook wel relatief goedkoop) ons idee is om dit over een jaar of tig te doen(bij een cosmetische verbouwing) als de vloer toch leeg staat(witten en nieuwe meubels) maar is dit wel een goed plan en het geld waard?
was het ook het geld waard geweest net na het leggen?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
PU protector is volgens mij hetzelfde als bijvoorbeeld Decork Finish (http://www.decork.nl/winkel/groep-2/finish/) voor kurkvloeren, of gewoon een sterk verdunde watergedragen vloerlak (Glitsa bijvoorbeeld).

Zo'n fles van een liter is genoeg om een kurkvloer van 70 m2 te voorzien van een nieuw laagje.

De vloer vooraf goed schoonmaken (twee keer dweilen) en laten drogen. Vervolgens dit spul er op dweilen met een schone doek. Eventueel een tweede laag en de vloer ligt er weer strak bij.

Het is vrij eenvoudig aan te brengen, maar let wel op bij de randen, want als het op verf komt verkleurt het wat.

Bij een kurkvloer merk je het heel goed als die PU laag er af slijt. Vooral onder de tafels wordt de vloer doffer. Eens in de drie jaar zo'n fles er overheen en de kurk zelf beschadigd niet.

Of dit ook werkt bij PVC vloeren is een goede vraag, maar ik denk van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
TommyGun schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:57:
[...]

Wij hebben uiteindelijk voor dit type gekozen; http://www.moduleo.nl/producten/classic-oak-24932

0,40mm toplaag dus, maar incl. egaliseren en leggen zit dit al op 3500 euro voor +- 70m2. Een vloer met een dikkere toplaag (0,52) werd nog eens zo'n 800 euro duurder... We hebben ons laten adviseren door BestFloors, en die staan heel erg goed aangeschreven overal dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed zit. Volgens hen is 0,52 absoluut niet nodig bij een gezin van 2 zonder kinderen, huisdieren en een goede inloopmat. Zeker met een degelijk merk. Natuurlijk moet je altijd viltjes gebruiken onder meubels.
Zonder kinderen scheelt al een hoop inderdaad. Let wel op met vilt dat je die af en toe schookmaakt. Zeker onder eetkamerstoelen die je vaak verschuift heeft vilt de neiging om zand op te vangen. Gewoon af en toe een keer de stofzuiger er op en je vloer zal vast lang mooi blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 972

Nee, een vloer is altijd glad en vlak te krijgen. Waterpas is een ander verhaal.
Kleine moeite om een vloer af te rijen lengte/breedte/diagonaal, de grootste knikken met een diamantschijf eruit te schuren, je weet dan direct of de tegels en voegen overal vast liggen of hol klinken.

Afhankelijk van de tegels ontvetten of diamantschuren voor de hechting en dan voorstrijken met Uzin PE 280 en egaliseren met Uzin NC 170 min. 5 mm laagdikte. Bij brede of diepe voeg eerst PE 280 en voorzetten met NC 182 of Uzin PE 630 speciaal cement-voorstrijk.

Controleer ook altijd of de vloer onderkelderd ligt i.v.m. optrekken grondvocht.
michielvz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Na veel wikken en wegen voor dichtsmeren van de voegen en 1 laag egaline gekozen. De vloer ligt er nu een week in en tot gisteren waren we heel tevreden. Helaas valt ons nu op dat op een bepaalde plek de tegels toch te zien zijn :'( . Als je goed kijkt zie je lichte lijnen lopen. De lijnen komen precies overeen met de grote rechthoekige tegels.

Ik heb zojuist de legger aan de lijn gehad. Hij heeft de foto gezien en komt donderdag kijken. Vooralsnog zegt hij dat je een grove tegelvloer met relatief grote hoogteverschillen nooit strak krijgt. 'Met geen 10 lagen egaline'. Hij wijt het dus aan de tegelvloer. Zit daar iets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:25
Momenteel zijn we ons aan het oriënteren op een PVC vloer. En komen er maar lastig uit. Het gaat om 150m2 in totaal, dus we willen wel een vloer kiezen die ons echt aanstaat :)

Zijn uitgekomen bij 2 merken: Moduleo en Therdex.

Van Therdex zijn we erg gecharmeerd. Het gaat specifiek om 7011 (visgraat) en 15011 (langgelegd). Wie heeft deze vloer ook? Uitnavraag bij Therdex heb ik begrepen dat in deze type vloeren respectievelijk 12 en 4 verschillende stroken zitten. Dat lijkt mij nog al weinig en ben bang dat je veel herhaling in de vloer gaat zien.

De Moduleo is weer een ander verhaal. Die vloer lijkt wat zachter te zijn dan Therdex. Specifiek gaat het om Impress Sierra Oak in Herringbone Short. Heeft iemand ervaring met deze vloer qua krasvastheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zowel een Therdex visgraat als een Moduleo vloer aangeschaft en die worden begin mei gelegd (als we de planning halen). Ik weet niet hoe snel je moet beslissen, maar daarna kan ik vertellen hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:26
Wij hebben de Therdex 7003 visgraat in de woonkamer en 7003XL in de slaapkamers. Bevalt erg goed, mooie uitstraling en krast nauwelijks. Ik heb eerder weleens gepost hierover, volgens mij ook met foto.

12 verschillende stroken kan wel kloppen. De herhaling valt niet op, maar als je erop gaat letten dan vind je wel planken die hetzelfde zijn ja, in een paar gevallen liggen ze bij ons wel vlakbij elkaar. Niet zodanig dat het mij stoort gelukkig, maar toch. Je zou de legger kunnen vragen om daar extra op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
dj_raoul schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:20:
Wij hebben de Therdex 7003 visgraat in de woonkamer en 7003XL in de slaapkamers. Bevalt erg goed, mooie uitstraling en krast nauwelijks. Ik heb eerder weleens gepost hierover, volgens mij ook met foto.

12 verschillende stroken kan wel kloppen. De herhaling valt niet op, maar als je erop gaat letten dan vind je wel planken die hetzelfde zijn ja, in een paar gevallen liggen ze bij ons wel vlakbij elkaar. Niet zodanig dat het mij stoort gelukkig, maar toch. Je zou de legger kunnen vragen om daar extra op te letten.
Ik zal eens zoeken naar je eerdere posts, hoewel ik al gemerkt heb dat je de werkelijke uitstraling niet goed op foto kunt vastleggen. Plaatjes in folders helpen ook niet bij het zoeken, wat mij betreft.

Wat betreft de herhaling: het gaat bij ons om met name de woonkamer die zo’n 55m2 is. Ben bang dat ik me er dan aan ga storen.

Die krasbestendigheid van Therdex vertrouw ik wel (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlashM
PaT schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:02:
Zowel een Therdex visgraat als een Moduleo vloer aangeschaft en die worden begin mei gelegd (als we de planning halen). Ik weet niet hoe snel je moet beslissen, maar daarna kan ik vertellen hoe het bevalt.
Nou, we hebben (nog) geen haast. De vloer wordt bij ons wrs pas na de bouwvak geplaatst.

Dus laat de foto’s maar komen als de vloer ligt (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlashM
Gisteren nog even bij Woninginrichting-aanhuis binnen gestapt.
En daar tegen een hele mooie vloer aangelopen. Volgens mij uit de eigen collectie: Malgas licht eiken.
Veel mooier qua uitstraling (wat ons betreft) dan de Therdex en de Moduleo vloeren die we tot nu toe op het oog hadden.
Mooi licht eiken, weinig contrastverloop en registered embossed.

Denk dat we een winnaar hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
FlashM schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:36:
En daar tegen een hele mooie vloer aangelopen. Volgens mij uit de eigen collectie: Malgas licht eiken.
Veel mooier qua uitstraling (wat ons betreft) dan de Therdex en de Moduleo vloeren die we tot nu toe op het oog hadden.

Mijn ervaring is dat winkels maar een (heel) klein assortiment van de merken die ze voeren tentoonstellen.
Via de website van Therdex bijvoorbeeld is er een heel ruime keuze, en dat geld ook voor andere merken
Mijn keuze van Therdex is de 1030 of 1040, nog niet in de winkels tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
frisianstar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:58:
[...]

Mijn ervaring is dat winkels maar een (heel) klein assortiment van de merken die ze voeren tentoonstellen.
Via de website van Therdex bijvoorbeeld is er een heel ruime keuze, en dat geld ook voor andere merken
Mijn keuze van Therdex is de 1030 of 1040, nog niet in de winkels tegengekomen.
Die productnummers kom ik ook niet tegen in hun catalogus. Ben je niet mis met de 10030 en 10040?

Knuist vloeren in Nunspeet heeft veel stalen in hun showroom. En anders kun je gratis een staal bij Therdex opvragen via hun site.

Ik heb oa de 10020 opgevraagd, maar de staal viel mij tegen: te druk en te veel white wash. In de brochure zag ie er mooier uit....

Dat is het nadeel van brochures: de werkelijke uitstraling is slecht op foto vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
FlashM schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:33:
[...]

Die productnummers kom ik ook niet tegen in hun catalogus. Ben je niet mis met de 10030 en 10040?

Knuist vloeren in Nunspeet heeft veel stalen in hun showroom. En anders kun je gratis een staal bij Therdex opvragen via hun site.

Ik heb oa de 10020 opgevraagd, maar de staal viel mij tegen: te druk en te veel white wash. In de brochure zag ie er mooier uit....

Dat is het nadeel van brochures: de werkelijke uitstraling is slecht op foto vast te leggen.
Desgn 1030 en 1040 uit de catalogus van een paar jaar oud; 'xstraLong' 23x183cm stroken, misschien niet meer leverbaar? is een rustig eiken patroon, geen groeven, noesten ed, is wel duur: 38 euro/ m2 ex leggen, dan wil je wel het eerst goed kunnen zien hoe het er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hebben bij Roobol deze uitgezocht voor de verdiepingen in ons nieuwe huis: http://www.moduleo.nl/producten/verdon-oak-24232 (op de begande grond komen houtlook tegels) echter lees ik eigenlijk alleen maar horrorverhalen over deze partij :o Ik ben dus op zoek naar een andere betrouwbare partij waar strak gelegd wordt.

De verkoper bij Roobol (hele aardige vent overigens) zei dat hij Click niet adviseert en baalt dat ze t moeten aanbieden omdat ze er veel problemen mee hebben. Omdat we vloerverwarming hebben adviseert hij hoe dan ook om te egaliseren en dan te lijmen, klinkt logisch...klopt dat?

We hebben nu (huidige woning) laminaat van QuickStep waar we erg tevreden over zijn; ik vraag me af hoe de kwaliteit van Moduleo zich verhoudt tov QuickStep, iemand ervaring mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1203018

Ik heb een voorbeeld van klik-pvc wat ik graag zou willen kopen maar ik ben op zoek naar het merk. De plank is 1.20 lang en heeft een 0,55 mm beschermlaag. De onderzijde is van een soort foam en vel groen van kleur. Weet iemand hier welk merk dat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 11-06 15:51
Als er niks op staat, zullen wij het ook niet weten. Er zijn inmiddels tig fabrikanten en leveranciers van het spul. Je kan beter de kleur erbij zoeken en zoeken op de afmeting bij verschillende leveranciers of terug naar degene waar je die plank van hebt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:47:
Hebben bij Roobol deze uitgezocht voor de verdiepingen in ons nieuwe huis: http://www.moduleo.nl/producten/verdon-oak-24232 (op de begande grond komen houtlook tegels) echter lees ik eigenlijk alleen maar horrorverhalen over deze partij :o Ik ben dus op zoek naar een andere betrouwbare partij waar strak gelegd wordt.

De verkoper bij Roobol (hele aardige vent overigens) zei dat hij Click niet adviseert en baalt dat ze t moeten aanbieden omdat ze er veel problemen mee hebben. Omdat we vloerverwarming hebben adviseert hij hoe dan ook om te egaliseren en dan te lijmen, klinkt logisch...klopt dat?

We hebben nu (huidige woning) laminaat van QuickStep waar we erg tevreden over zijn; ik vraag me af hoe de kwaliteit van Moduleo zich verhoudt tov QuickStep, iemand ervaring mee toevallig?
Mijn mening is. Gewoon lekker laminaat op je verdiepingsvloeren.
1. Goedkoper dan pvc
2. Veel beter bestand tegen schades (bureau stoelen, spelende kinderen?)
3. Laminaat en pvc schelen niet veel in hun warmte coëfficiënt.
4. Je moet maar afwachten hoe vaak je de verwarming op je slaapkamers aanzet.

Wij hebben ook overal Vloerverwaming en toevallig ook keramisch parket beneden en wij gaan gewoon laminaat in de slaapkamers en zolder legge door bovenstaande reden.

Ow en ik ken Roobol niet maar revieuws online zijn niet mals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Henvar schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:52:
[...]

Mijn mening is. Gewoon lekker laminaat op je verdiepingsvloeren.
1. Goedkoper dan pvc
2. Veel beter bestand tegen schades (bureau stoelen, spelende kinderen?)
3. Laminaat en pvc schelen niet veel in hun warmte coëfficiënt.
4. Je moet maar afwachten hoe vaak je de verwarming op je slaapkamers aanzet.

Wij hebben ook overal Vloerverwaming en toevallig ook keramisch parket beneden en wij gaan gewoon laminaat in de slaapkamers en zolder legge door bovenstaande reden.

Ow en ik ken Roobol niet maar revieuws online zijn niet mals
Gek, ik heb namelijk expres niet voor laminaat gekozen ivm:

1. Kwaliteit laminaat is niet extreem veel goedkoper dan een beetje knappe (plak) pvc
2. Schades zie je juist op goedkoper laminaat heel snel terug (denk aan wieltjes met stoelen en slijtplekken)
3. Dat geld alleen voor de duurdere laminaat series en hangt ook grotendeels van je ondervloer af. (goedkoop betekend natuurlijk slecht doorlatend etc.)
4. Verwarming gaat gewoon aan, zeker in de winter al dan niet op nacht stand (15 graden).
5. Geluid, PVC is merkbaar stiller en klinkt niet als een goedkoop plankje
6. Looks en patronen. Geen tot veel minder een glim laag en vaak veel meer patronen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:54:
[...]

Gek, ik heb namelijk expres niet voor laminaat gekozen ivm:

1. Kwaliteit laminaat is niet extreem veel goedkoper dan een beetje knappe (plak) pvc
2. Schades zie je juist op goedkoper laminaat heel snel terug (denk aan wieltjes met stoelen en slijtplekken)
3. Dat geld alleen voor de duurdere laminaat series en hangt ook grotendeels van je ondervloer af. (goedkoop betekend natuurlijk slecht doorlatend etc.)
4. Verwarming gaat gewoon aan, zeker in de winter al dan niet op nacht stand (15 graden).
6. Looks en patronen. Geen tot veel minder een glim laag en vaak veel meer patronen beschikbaar.
Weet niet wat jij onder goedkoop laminaat verstaat. Misschien de 10 euro m2 variant? Dan kloppen je argumenten zeker.
Maar met 25 euro m2 (wat gewoon hoge kwaliteit is en hogere prijs dan dit is geld klopperij volgens meerdere vloerverkopers) is laminaat by far goedkoper dan pvc en ook stuk minder schade gevoelig.

Verwarming argument is gewoon kul. Laminaat warmt net zo goed op als PVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Arcadius schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:37:
[...]

Apart, ik stuit alleen maar op discussies hoe het er uit ziet : qua schoonhouden en krassen is iedereen het eens dat het prima is.

Kindvriendelijk, bedoelen ze trouwens mee dat je makkelijk rommel en eten er af kan halen.
rubbertegelgeneratie :9

Wij hebben PVC in de keuken en woonkamer, bevalt echt prima!
Keuken, grijze rechthoekige tegels
Woonkamer, 'eiken' in een visgraat

Veel last van rommel hebben we niet, bij ons gaan de schoenen bijna altijd al uit in de berging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 172% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Iemand ervaring met zijn pvc verlijmd op plavuizen? Wij komen met egaliseren uit op €71,95 inclusief 50% korting op het leggen. Wij willen namelijk de vloerverwarming weer gaan gebruiken, hebben nu een zwevende Frans eiken houten vloer liggen.

Het gaat hierbij om pvc van het merk Moduleo en dan type Transform.

Iemand die dit merk kent? Is de prijs reëel?

[ Voor 18% gewijzigd door Mr. R. op 25-04-2019 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:14
Mr. R. schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:04:
Iemand ervaring met zijn pvc verlijmd op plavuizen? Wij komen met egaliseren uit op €71,95 inclusief 50% korting op het leggen. Wij willen namelijk de vloerverwarming weer gaan gebruiken, hebben nu een zwevende Frans eiken houten vloer liggen.

Hier ook op plavuizen met Egaline. Moet je even terug zoeken naar mijn posts. Erg tevreden over!

Is het in visgraat?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Marcusso schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:53:
[...]

Hier ook op plavuizen met Egaline. Moet je even terug zoeken naar mijn posts. Erg tevreden over!

Is het in visgraat?
Nee geen visgraat.

Zijn de tegels geschuurd of geprimed voor het egaliseren?

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. R. op 26-04-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:11
Mr. R. schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:04:

Wij hebben de moduleo transform Jura stone laten leggen voor 65€ incl. Egaliseren, wel nieuwbouw dus op beton.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
frumper schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:40:
[...]

Wij hebben de moduleo transform Jura stone laten leggen voor 65€ incl. Egaliseren, wel nieuwbouw dus op beton.
Ok hier zit het verschil denk ik, onze plavuizen moeten eerst behandeld worden voordat je kan egaliseren. Wel krijgen we 50% korting op de legkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:51
FlashM schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:36:

Naar aanleiding van jouw post, welk nummer heeft de Malgas vloer? Er staat namelijk geen licht eiken op. Het nummer die wij hebben gezien is: 0003 of C-4461.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
headhunter1985 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:28:
[...]

Naar aanleiding van jouw post, welk nummer heeft de Malgas vloer? Er staat namelijk geen licht eiken op. Het nummer die wij hebben gezien is: 0003 of C-4461.
Geen idee....
Visgraat uitvoering is de Maio licht eiken. De lengtestroken is de Maglas licht eiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powercoaster
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 22:57
Ik ben afgelopen weekend op zoek gegaan naar een nieuwe pvc vloer voor mijn nieuwbouw woning en heb een mooie gevonden. In mijn offerte staat "PVC P750, Leveren, 2mm egaliseren en leggen gehele woning".
Ik denk dat daar de volgende specificaties bij horen:
Dikte 2.5 mm
Dikte slijtlaag 0.55 mm
Randafwerking 4-zijdige micro v-groef

Nu ben ik niet thuis in de vloeren, dus is dit een beetje goede kwaliteit? Het moet geschikt zijn voor vloerverwarming en -koeling.
Het kost €58,- per m2 inclusief egaliseren en leggen, is dat een normale prijs voor deze kwaliteit?
Alvast bedankt voor je hulp!

[ Voor 15% gewijzigd door powercoaster op 07-05-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 129% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powercoaster
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 22:57
Ik denk dat het van Sense is. Geeft in elk geval al aan hoe weinig verstand ik er van heb, ik dacht dat een dikte en slijtlaag dikte al veel informatie bevat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
headhunter1985 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:28:
[...]

Ehm.... ik moet toch nog iets aanvullen. We kiezen er voor om onze vloer bij een andere leverancier te kopen. Die heeft stalen opgevraagd, maar de naamvoering van de vloeren die woning inrichtingaanhuis.nl hanteer is een eigen label. De fabrikant is Cotap uit Genemuiden. Feitelijk is de vloer die wij op het oog hebben eentje van Ambiant. Het gaat wrs om de Sarenza light oak (stroken) en een uitvoering van de Spigato (mogelijk de 3503 of de 3504).

Het is in ieder geval een reeks die mat is, een lichte natuurlijke uitstraling en niet te veel noesten heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GeeMoney schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:54:
[...]
[...]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qmq5yYO.jpg

(Ik heb een Wtech vloer gekocht, wat nog weer subtiel anders is. Da's pvc op een kunststof- en hout-composiet, wat zichzelf zou egaliseren (niet interessant voor mijn ondervloer) en wat een hoge(re?) interne demping heeft (en dus nog stiller is dan een 'gewone' pvc vloer..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zit met een mogelijk issue met mijn pvc-vloer.

1 bedrijf heeft de oude vloer eruit gesloopt, vloerverwarming aangelegd en de boel geëgaliseerd en pvc gelegd.

Nu is dat egaliseren zo gedaan dat het langs de randen golft. Op de ergste plek zit er nu 6mm tussen vloer en onderkant plint.

Ik ben van mening dat de vloer niet voldoende is uitgevlakt voordat de egaline erop is gegaan, maar de winkel is van mening dat dit binnen de toleranties valt en willen als 'service' de plint aan de onderzijde afkitten of de plinten 'contramallen'. Hoe ze dat willen gaan doen met een plint die al vastgelijmd zit is mij sowieso een raadsel, maar ik vind dit wel een heel erg makkelijke 'oplossing'.

Ben ik nu te veeleisend als ik zeg dat ik zulke kieren niet acceptabel vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:57:
[...]

Onlangs is 'ie gelegd bij ons, en niets te klagen. Super strak overal tegenaan, her en der natuurlijk wel een kiertje (zeker onder plinten) maar daar is niets aan te doen tenzij je de plinten later plaatst. Let wel dat bij het egaliseren kleine spatters op de plinten/muren komen, maar gelukkig kun je dat vrij makkelijk wegvegen. Te dik aangebrachte lijm is lastiger te verwijderen, maar ook gelukt.

@PaT elke oneffenheid zie je inderdaad, zowel in de vloer, egaline als lijm. Daar is helaas niets aan te doen en zeker waterpas maken valt niet onder egaliseren. Bij ons is het maar op enkele plekken (met name langs de plinten), maar gelukkig niet in het midden van de kamer of zo.

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 16-05-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
PaT schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 06:54:
Ik zit met een mogelijk issue met mijn pvc-vloer.

1 bedrijf heeft de oude vloer eruit gesloopt, vloerverwarming aangelegd en de boel geëgaliseerd en pvc gelegd.

Nu is dat egaliseren zo gedaan dat het langs de randen golft. Op de ergste plek zit er nu 6mm tussen vloer en onderkant plint.

Ik ben van mening dat de vloer niet voldoende is uitgevlakt voordat de egaline erop is gegaan, maar de winkel is van mening dat dit binnen de toleranties valt en willen als 'service' de plint aan de onderzijde afkitten of de plinten 'contramallen'. Hoe ze dat willen gaan doen met een plint die al vastgelijmd zit is mij sowieso een raadsel, maar ik vind dit wel een heel erg makkelijke 'oplossing'.

Ben ik nu te veeleisend als ik zeg dat ik zulke kieren niet acceptabel vind?
Wat is volgens de winkel dan de maximale marge? 6mm is nogal wat, zeker als het "pieken" zijn. Dat je over een strekkende lengte van het begin tot einde 6mm stijgt of daalt is tot daar aan toe en zal je ook veel minder goed zien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeMoney schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:41:
[...]

Wat is volgens de winkel dan de maximale marge? 6mm is nogal wat, zeker als het "pieken" zijn. Dat je over een strekkende lengte van het begin tot einde 6mm stijgt of daalt is tot daar aan toe en zal je ook veel minder goed zien natuurlijk.
Ik heb plinten van 5 meter besteld (slecht plan achteraf, maar dat terzijde), en ik heb hooguit 2 mm verschil over die vijf meter. Meeste is een stuk minder.

Heeft iemand trouwens nog een aanbeveling voor een stoffeerder in Zoetermeer e.o.?
Degene die hier de vloer heeft gedaan is langdurig uitgeschakeld door een blessure (opgelopen bij het naar binnen tillen van mijn keukenblad, maar dat terzijde).
Dus ben op zoek naar iemand die de laatste puntjes nog op kan lossen. Zal wel een dag kosten wellicht, maar dat is niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-06 13:24
Holy moly! 6 mm... is gewoon ruim een halve cm!

Hier begin dit jaar pvc laten leggen. Bij de plinten op sommige plekken behoorlijke kieren, maar lang geen halve cm. De kieren hebben wij afgekit met transparant grijs siliconenkit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-06 09:26
Kieren onder de plinten heb ik niet (niet dat het mij is opgevallen in ieder geval). Achter de plinten soms wel, omdat een muur helemaal recht stuccen toch moeilijker is dan de vloer helemaal strak krijgen blijkbaar.

Nou scheelt een goede legger wel. De onze heeft de halve vloer (visgraat) eruit gehaald omdat hij aan de rand een kiertje had gezien. Toen hij het mij liet zien, zag ik het probleem eigenlijk niet, maar hij stond erop om alles eruit te halen (en een halve dag werk opnieuw te leggen). Dat is wel nauwkeurigheid die je zoekt. Een 'golf' van 6mm hoog zou ik onacceptabel vinden! En een legger die trots is op zijn werk, neem ik aan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1215674

Nu twee maanden een PVC vloer van floorify in onze nieuwbouwwoning en helaas al een hoop krassen, veelal door zand en kleine kids die met (loop)fietsjes bezig zijn (twee jonge kids). Het is een prachtig product, warm aan de voeten en voor vloerverwarming ideaal, ook is het goed gelegd (klik), maar die krasvastheid- belofte is onzin en baal daar heel erg van 😕 - ik vraag me zo af of we wel de kwaliteit pvc hebben gekregen die ons is beloofd, want veel reacties hier kennen helemaal geen kras-problemen, maar ja is dat te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dreadramon schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:14:
Kieren onder de plinten heb ik niet (niet dat het mij is opgevallen in ieder geval). Achter de plinten soms wel, omdat een muur helemaal recht stuccen toch moeilijker is dan de vloer helemaal strak krijgen blijkbaar.

Nou scheelt een goede legger wel. De onze heeft de halve vloer (visgraat) eruit gehaald omdat hij aan de rand een kiertje had gezien. Toen hij het mij liet zien, zag ik het probleem eigenlijk niet, maar hij stond erop om alles eruit te halen (en een halve dag werk opnieuw te leggen). Dat is wel nauwkeurigheid die je zoekt. Een 'golf' van 6mm hoog zou ik onacceptabel vinden! En een legger die trots is op zijn werk, neem ik aan ook.
Helemaal mee eens. Blijkbaar hadden we (weer) een zzp'er die het wel even zou doen. Jammer. Begin juni komt iemand van het bedrijf zelf die blijkbaar wel een pietje precies is. Hoe hij die oneffenheden gaat oplossen is mij nog een raadsel.

Ik ben afgelopen week wat gaan testen met meubels langs de randen en het lijkt beperkt te zijn tot 1 a 2 plekken. Komende week nog wat meer testen met hogere kasten of ze bijvoorbeeld niet voorover hellen.
1 ding staat vast, mocht ik het pvc ooit nog eens gaan vervangen, dan kunnen ze eerst nog met een dunne dekvloer aan de slag.

Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste