Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-10 23:11
MikeyMan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:07:
Wij zijn voor de benedenverdieping 5950 kwijt voor pvc inclusief egaliseren en leggen. Gaat dan wel om een luxe mflor variant, in visgraat motief met bies en rand. Redelijk scherpe prijs als ik dat een beetje vergelijk.
Ligt er aan hoeveel m2.

Mis wel wat foto's hier in het topic. :)

No Shame, only Fame!

• Hsb-3
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 06:06
Hoe hebben jullie het gedaan met overgangs- en eindprofielen? We hebben in de woonkamer Klikpvc van 7,5mm dik en in de gang is deze 5mm. Er moet daar dus een profiel komen.

Maar waar leggen we de lijn? Het lijkt mij het mooist als deze precies onder de deur valt.

Bij het zoeken online loop ik er tegen aan dat de meesten best wel lomp zijn.

Ook het eindprofiel voor bij de mat vind ik lastig. Omdat de vloer 5mm is, en de meeste eindprofielen die ik tegenkom eigenlijk voor laminaat zijn, en dus veel te hoog (8-10 mm begint het mee).

Nog tips misschien? Hoe hebben jullie dit opgelost?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Marcusso schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:11:
[...]

Ligt er aan hoeveel m2.

Mis wel wat foto's hier in het topic. :)
90m2 is het.
Zitten nog wel in dubio hoe we de deuren op gaan lossen. Wil de bies liever niet door laten lopen onder de deur door, maar voor langs. Maar dan moet je met halve stroken gaan werken tussen de posten... Weet niet of dat mooi wordt.

Foto's zal ik plaatsen als het erin zit. Maandje nog!

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09:30
Wij hebben in ons huidige keuken een pvc-vloer (plak) met eroverheen een PU-coating ( na leggen aangebracht), dit helpt tegen krassen en kieren. (Helpt ook prima, weinig krassen bij tafelstoelen)

In dit topic vind ik weinig info over coatings.

Voor ons nieuwbouwhuis willen we pvc op 1e en 2e verdieping, bij elkaar 110m2.
We zijn nu uitgekomen bij Moduleo Impress Sierra Oak, 0,55.
Prijs (voor onderhandeling) inclusief 80m1 plint €8.250, pu-coating komt op €1000.

Over bedrijf zeer te spreken, nu de hamvragen:
1 wat is een marktconforme prijs voor zo'n vloer?
2 is een aparte extra PU-coating nodig voor boven?
3 leverancier legt alleen plak, is kiervrij t.o.v. klik en net zo duur. Wat zijn de ervaringen van jullie hiermee?
4 plinten plaatsen, egaliseren (4mm) daarna vloer leggen en kitrandje plaatsen. Logische volgorde?

Wijnand1980 wijzigde deze reactie 25-01-2019 20:40 (6%)
Reden: Extra vraag

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21-10 23:20
@Wijnand1980
1. Het lijkt mij vrij veel. Wij hebben 3 bedrijven gevraagd en die zaten met Moduleo Impress Castle Oak plak voor 90m zonder plint allemaal op circa 65e pm ipv 102,50. Dat was wel excl plint en 2-3mm egalisatie, maar vind 37,50 pm daarvoor wel fors. Uiteindelijk gekozen voor click en zelf leggen overigens.
2. Geen idee
3. Als je het laat leggen is het idd ongeveer net zo duur en heb je het voordeel dat je strak tegen muren kunt keggen. Maar als je toch plint neemt, heb je weinig aan dat voordeel.
4. Lijkt me wel, evt. eerst egaliseren en dan plinten (ivm spetters).

Edit: zie nu dat het 110m2 is en 80m plint. Ik rekende met 80m2. Voor 110m2 lijkt het me wel marktconforme prijs.

cryptapix wijzigde deze reactie 02-02-2019 20:55 (9%)

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Puntje 4, nee.

Je plinten komen als laatste

Edit: @cryptapix je legt toch eerst je vloer en die werk je af met plinten ? Dat is bij iedere vloer zo. Waarom zou dat bij pvc anders zijn.

Edit 2, weer wat geleerd blijkbaar...

PaT wijzigde deze reactie 25-01-2019 21:39 (71%)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• cryptapix
PaT schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:37:
Puntje 4, nee.

Je plinten komen als laatste
Bij plak pvc niet nodig omdat je strak tegen plint kunt leggen. Zijn wel meer vloerleggers die dan eerst plint doen.

Edit: @PaT ik dacht ook hetzelfde als jij, maar kwam erachter dat het niet ongebruikelijk is ;) Zelf zou ik denk ik wel eerst vloer doen en dan plinten want dan kun je kiertjes wegwerken. Maar die vloerenlegprofs hebben waarschijnlijk nooit kiertjes.

cryptapix wijzigde deze reactie 25-01-2019 21:44 (32%)

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 11:31
Hallo. Kom toevallig dit topic tegen en ik heb net een nieuw huis. Vroeg me af wat is een goedkoope oplossing voor pvc vloer? Het is een huurhuis dus moet niet veel kosten en ik heb ook niet veel geld.

• Hsb-3
mark777 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:48:
Hallo. Kom toevallig dit topic tegen en ik heb net een nieuw huis. Vroeg me af wat is een goedkoope oplossing voor pvc vloer? Het is een huurhuis dus moet niet veel kosten en ik heb ook niet veel geld.
Heb je vloerverwarming? Zo nee, dan zou ik voor laminaat gaan. Pvc is flink duurder dan laminaat. Hoewel het wel qua geluid een stuk beter is en anders aanvoelt. Maar als je iets zoekt wat goedkoop is..

• cryptapix
Eens met @Hsb-3. Er is genoeg goedkoop en mooi laminaat verkrijgbaar. Laminaat gaat overigens ook wel samen met vloerverwarming, had dat in mijn vorige appartement. Maar gewoon net wat minder goed dan pvc.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:12
Ik zit tijdelijk in een huurwoning tot ons nieuwe huis is opgeleverd en ik heb het goedkoopste tapijt in de aanbieding gehaald waar mogelijk. Zelf gelegd, niet gelijmd (op wat kantjes na ivm stofzuigen) dan kan het namelijk zo weer afgestort worden :+ ik was voor 500 euro klaar voor 60m2.
PS. Hier geen vloerverwarming.

GeeMoney wijzigde deze reactie 25-01-2019 22:47 (13%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• mark777
thx. dus tapijt is goeddkoper? Dan neem ik dat wel. Maar kan je dat zelf makelijk leggen? Wou het laten doen omdat ik dacht dat dat zo ingewikkeld was. zou niet weten hoe je dat mooi moet snijden enzo

• GeeMoney
@mark777 ik heb ervoor gekozen omdat ik er maar tijdelijk zit, ik zo weinig mogelijk ervoor wilde doen en zo goedkoop mogelijk.
Tapijt had geen ondervloer nodig, een simpel haaks mesje erbij was 15 euro en de kleinste emmer lijm om randen te lijmen ivm stofzuigen. (Anders trek je het continu omhoog :+ ) het is makkelijk straks weer op te rollen en af te storten.
Laminaat ben je snel een dag bezig met leggen en zagen en je hebt vaak een ondervloer nodig. Het tapijt werd in de winkel al op maat gesneden en hoefde ik alleen maar uit te rollen en hier en daar bij te snijden. In mijn geval laminaat was ook nog duurder.

GeeMoney wijzigde deze reactie 26-01-2019 11:14 (11%)

• wantsome
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21-10 20:45
MikeyMan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:07:
Wij zijn voor de benedenverdieping 5950 kwijt voor pvc inclusief egaliseren en leggen. Gaat dan wel om een luxe mflor variant, in visgraat motief met bies en rand. Redelijk scherpe prijs als ik dat een beetje vergelijk.
Voor 90m2 een scherpe prijs inderdaad. Zeker met een band en bies er bij wat nog een meerprijs geeft. Waar heb je deze gekocht? Mag ook via PM :)

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20-10 17:51
Uiteindelijk 3500 euro uitgekomen voor 57m2 hier. Dit is inclusief leidingen dichtsmeren met RM, egaliseren (1x grof en 1x fijn), PVC lijmen en leggen, plinten en inloopmat.. Volledige package dus..

• Joris-Jansen
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 12-09 19:07
ID-College schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:03:
Uiteindelijk 3500 euro uitgekomen voor 57m2 hier. Dit is inclusief leidingen dichtsmeren met RM, egaliseren (1x grof en 1x fijn), PVC lijmen en leggen, plinten en inloopmat.. Volledige package dus..
Jeetje wat een goede prijs! Welke vloer?

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20-10 17:51
Joris-Jansen schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:41:
[...]

Jeetje wat een goede prijs! Welke vloer?
Het is van Prodinex.. Ken het zelf niet echt. Wel 0.55 slijtlaag.. Weten nog niet exact de kleur.. Hebben wel een idee maar er is net een nieuwe collectie binnen gekomen dus die willen we nog eerst even bekijken..

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Falch schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:11:
Bij ons ligt de Novilon vloer (VTwonen kiezel) er bijna in, op een rol na waar een vlek in zat (wordt komende week vervangen). Ik kan nu geen goede foto’s maken omdat de schilders bijna alles alweer hebben bedekt voor hun werkzaamheden (plus met dit grauwe weer krijg je geen goed beeld van de kleur bij natuurlijk licht), maar ik zal binnenkort wat fotootjes plaatsen. Wij zijn er in elk geval erg tevreden mee, zowel qua kleur, montage als (verwachte) gebruiksvriendelijkheid.
benieuwd! :9

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:20
Wij hebben op de 1e en 2e het ook laten leggen, zeker tevreden over! Met vloerverwarming er onder ook nog eens comfortabel voor de voetjes :)

• Falch
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-10 21:11
U vraagt, wij draaien. :)

Vloeren zijn nog niet goed gepoetst (nog niet verhuisd) dus het nog geen representatief beeld, maar we zijn er al erg tevreden over. Ziet er goed uit, makkelijk schoon te maken (vooralsnog), goede combinatie met vloerverwarming.

• Joris-Jansen
Hoe hebben mensen hier hun profiellijsten bij de deurmat gedaan?.

• Joris-Jansen
Bij mij is vandaag de mflor warm sycamore gelegd. Nu alleen zelf nog de plinten leggen. Ben zo verliefd op de vloer!

• benlanka
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
In de komende twee weken wordt een (visgraat) PVC vloer gelegd ons nieuwe appartement. Deze wordt verlijmd ('dryback') op de ondervloer.

Nu is het interessante, hoe het zit met contactgeluidisolatie. Ik maak me op zich geen zorgen, buren onder ons hebben de hele woning vol plavuizen liggen. We zijn verder afgegaan op het advies van de vloerenleverancier, wat betreft het verlijmen.

Toch is het interessant eens te peilen wat anderen vinden. In de splitsingsakte staat een standaardregel:
De geluiddempende waarde van de totale constructie inclusief de zwevende dekvloer en vloerafwerking moet overeenkomst met Ico = + tien decibel (10dB) of meer
Uit het woonwenkenboek blijkt ook dat er een zwevende dekvloer is toegepast, een anhydrietvloer. Het appartement is gebouwd in 2007. Volgens het destijds geldende bouwbesluit (2003) moet deze vloer al Ico = +5 dB hebben. Nu lees ik op meerdere plekken (bijv. hier) dat je bovenop een zwevende dekvloer géén ondervloer/zwevende vloer moet leggen, want dan krijg je dubbele zwevende lagen en kans op resonantie, wat de isolatie vaak zelfs verslechtert. Het devies is dus verlijmen, zoals wij laten doen.

Maar wat betekent dit voor de geëiste geluidsreductie-eis? Is deze eis eigenlijk niet achterhaald/onzinnig met een zwevende dekvloer? Het lijkt er immers op, dat de contactgeluidsisolatie amper te verbeteren valt. Er zijn natuurlijk ondervloeren waarop je weer PVC kan verlijmen, maar die ondervloeren zijn allemaal gecertificeerd met vaste betonnen ondervloer als referentie. Daarnaast valt amper te zeggen wat de Ico-waarde van onze huidige dekvloer is. Volgens bouwbesluit minimaal Ico = +5 dB, maar het kan ook +10 dB of +15 dB zijn... dit weet de VvE niet.

• NNCi
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 18-10 13:56
@Falch ook wij overwegen marmoleum in onze nieuwbouwwoning met vloerverwarming. Erg benieuwd naar jullie eerste ervaringen.
Zijn jullie vloeren nog van te voren geegaliseerd.

• Sinja
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 20-03 10:16
Na heel veel gelezen te hebben hier ook een vraag..

Wij hebben een pvc vloer van Tarkett op het oog. Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat om de naturel forest oak serie. (Waarschijnlijk kleur white washed)

Het enige wat ons nog tegenhoud is dat er een soort glanslaag overheen zit. Vooral met kunstlicht is dit duidelijk te zien, bij natuurlijk licht valt dit niet op.

Was even benieuwd of iemand hier ervaring heeft met Tarkett en/Of met dat glanslaagkr. Vraag me af of dat op een groot oppervlakte erg opvalt.

• Falch
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-10 21:11
NNCi schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:16:
@Falch ook wij overwegen marmoleum in onze nieuwbouwwoning met vloerverwarming. Erg benieuwd naar jullie eerste ervaringen.
Zijn jullie vloeren nog van te voren geegaliseerd.
Onze vloer is geen marmoleum maar PVC (VTwonen Novilon).

Vloeren zijn inderdaad vooraf geegaliseerd.

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07:04
Sinja schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:27:
Na heel veel gelezen te hebben hier ook een vraag..

Wij hebben een pvc vloer van Tarkett op het oog. Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat om de naturel forest oak serie. (Waarschijnlijk kleur white washed)

Het enige wat ons nog tegenhoud is dat er een soort glanslaag overheen zit. Vooral met kunstlicht is dit duidelijk te zien, bij natuurlijk licht valt dit niet op.

Was even benieuwd of iemand hier ervaring heeft met Tarkett en/Of met dat glanslaagkr. Vraag me af of dat op een groot oppervlakte erg opvalt.
O.a. Vivafloors heeft ook matte PVC, o.a. https://www.vivafloors.nl...jmversie/6810-lijmversie/

Wij gaan nu voor een matte versie omdat onze huidige PVC vloer net iets te veel plasic lijkt als de zon er op staat.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

benlanka schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:18:

Uit het woonwenkenboek blijkt ook dat er een zwevende dekvloer is toegepast, een anhydrietvloer. Het appartement is gebouwd in 2007.
Het is een beetje de vraag wat er onder de vloer zit. Ik heb 50mm anhydriet, een noppenplaat die 15mm dik is, vervolgens volgens mij 80mm hard schuim en dan de betonvloer die volgens mij 180mm dik is. En dat isoleert, zowel thermisch als contactgeluid. Rondlopende bovenburen heb ik nog nooit gehoord, zelfs geen naaldhakjes op kaal beton.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Hsb-3
Vandaag even contact gehad met onze vloeren winkel. Toen ik vroeg naar de noodzaak van het opstookprotocol (het is een clickvloer) zei de dame dat het noodzakelijk was, en (wat me verbaasde) dat je na het leggen opnieuw een cyclus moet draaien.
Dus opstoken tot 40, afkoelen naar 15, opstoken, vloer leggen, afkoelen, opstoken.
Dit lijkt me vreemd, omdat de temperatuur van de vloerverwarming niet echt meer zal variëren nadat de vloer er ligt. En ik zie de meerwaarde niet, het lijkt me niet dat het pvc nog moet zetten?
Maar het is wel een medewerker van de vloeren winkel die het zegt..

Wat is jullie ervaring? Noodzakelijk of niet?

• benlanka
  • Niet online
burne schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:10:
Het is een beetje de vraag wat er onder de vloer zit. Ik heb 50mm anhydriet, een noppenplaat die 15mm dik is, vervolgens volgens mij 80mm hard schuim en dan de betonvloer die volgens mij 180mm dik is. En dat isoleert, zowel thermisch als contactgeluid. Rondlopende bovenburen heb ik nog nooit gehoord, zelfs geen naaldhakjes op kaal beton.
Het antwoord op die vraag is onbekend (althans bij de VvE). Misschien dat de architect of hoofdaannemer benaderen nog iets kan opleveren.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

benlanka schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:52:
[...]

Het antwoord op die vraag is onbekend (althans bij de VvE). Misschien dat de architect of hoofdaannemer benaderen nog iets kan opleveren.
Je kunt dit eerst proberen: https://bouwkenners.nl/bouwtekening/bouwtekening-opvragen/

Als je huis van 2010 of recenter is, is de bouwaanvraag vrijwel zeker elektronisch gegaan.

• benlanka
  • Niet online
burne schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:25:
[...]

Je kunt dit eerst proberen: https://bouwkenners.nl/bouwtekening/bouwtekening-opvragen/

Als je huis van 2010 of recenter is, is de bouwaanvraag vrijwel zeker elektronisch gegaan.
Handige tip, maar het appartement is gebouwd in 2006/2007. Ik kan het wel proberen, maar er worden al vooraf kosten in rekening gebracht, terwijl ik niet weet of er wel gegevens zijn.

• breinonline
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Gewoon bij de gemeente vragen, daar gaan zij ook opvragen als ik de website bekijk. De gemeente kan je waarschijnlijk tegen minimale kosten bouwtekeningen en bestek sturen (bij mijn gemeente was ik nog geen €15 kwijt).

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Mokum80
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 14-10 15:18
Hebben jullie ervaring met een vloerkleed op de PVC vloerverwarming? Sommige kleden zijn beter geschikt (laten warmte beter door), en met name PVC schijnt als ondervloer geschikter dan echt hout. Het lijkt mij wel dat een extra laag op de vloer de verwarming van de ruimte minder efficient maakt, maar voor goed geïsoleerde (nieuwbouw) huizen zou dat minder een probleem moeten zijn.

Mokum80 wijzigde deze reactie 10-02-2019 09:48 (8%)

• mark777
https://www.karwei.nl/ass...k-grijs-2-11-m2/p/B585625
Kwam dit tegen in de bouwmarkt gisteren. Iemand ervaring mee? of informatie over? wou het gebruiken voor in de keuken. In de bouwmarkt zelf wisten ze er niet zo veel van. Maar we handig mee te nemen en te leggen denk ik

• frisianstar
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21-10 20:08
Mokum80 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:40:
Hebben jullie ervaring met een vloerkleed op de PVC vloerverwarming? Sommige kleden zijn beter geschikt (laten warmte beter door), en met name PVC schijnt als ondervloer geschikter dan echt hout. Het lijkt mij wel dat een extra laag op de vloer de verwarming van de ruimte minder efficient maakt, maar voor goed geïsoleerde (nieuwbouw) huizen zou dat minder een probleem moeten zijn.
Zolang het maar geen dikke wollen kleden zijn... hoe dunner het kleed hoe beter de warmte overdracht in het algemeen.

• frisianstar
mark777 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:18:
Kwam dit tegen in de bouwmarkt gisteren. Iemand ervaring mee? of informatie over? wou het gebruiken voor in de keuken. In de bouwmarkt zelf wisten ze er niet zo veel van. Maar we handig mee te nemen en te leggen denk ik
Dat ziet er mooi uit! en maar 10.5 euro per m2 >:) , als dit 5 jaar uithoud is het nog niet duur; krijg je na 5 jaar weer een nieuwe look in de keuken...
website fabrikant: http://www.flexxfloors.nl/
Zorg wel voor een goed plakkende ondergrond, misschien net zo plakken als tapijt tegels waarbij de lijm met een roller op de ondergrond wordt aangebracht, die is dan licht plakkerig (kun je nog over lopen), kan zo snel niets vinden op www

Edit: dit lijkt er op: YouTube: Verwerk PVC-Design vloerbedekking met WAKOL D 3330 PVC-Design vloer...
(vanaf 2 min 15 seconden in de video)

frisianstar wijzigde deze reactie 10-02-2019 14:21 (30%)

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20-10 10:31
Voor diegenen die nog twijfelen over het toepassen van het opstookprotocol (bij nieuwbouw). Vooral uitvoeren!

Bij oplevering in januari zaten er maar twee scheuren in de vloer. Na een aantal weken het opstookprotocol te hebben gedraaid, zitten er zoveel meer scheuren in de vloer. Ben blij dat ik de tijd had om het opstookprotocol goed in te zetten. Eind februari wordt de pvc vloer gelegd (warm sycamore), dus tot dat moment blijf ik het opstookprotocol draaien. Moest er niet aan denken dat al die scheuren met mijn nieuwe pvc vloer waren ontstaan....

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-10 22:25
frisianstar schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:29:
[...]

Zolang het maar geen dikke wollen kleden zijn... hoe dunner het kleed hoe beter de warmte overdracht in het algemeen.
Hier gewoon een dik kleed op onze pvc liggen en de warmte is net zo op het kleed als ernaast.

Trouwens erg tevreden met PVC, we hebben het ook laten doorleggen op de trap :).

Wij hebben gekozen voor een betonlook pvc tegel van 90x90 je ziet er niets op en alles wat erop geknoeid is haal je zo weg.
En het is enorm kind vriendelijk, kan prima tegen een stootje kras of dingen die vallen.

Merk is : TFD
https://www.pvcvloerstore...7-tfd-stone-concrete.html

Overigens bij een lokale dealer gewoon €22,95

Mektheb wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:23 (8%)

• Hsb-3
@Xtince, ben je dus constant de cyclus van opwarmen naar 40 en afkoelen naar 15 aan het herhalen? en hebben jullie een dryback vloer? We krijgen straks klik, waardoor de vloer dus niet vast ligt op de dekvloer. We willen sowieso het protocol inzetten, maar dan proberen in 8-10 dagen te "proppen" (ipv 5 graden per dag, 5 graden per 18 uur ofzo). Door de latere oplevering komen we namelijk anders ontzettend in de knel.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Xtince schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:16:
Voor diegenen die nog twijfelen over het toepassen van het opstookprotocol (bij nieuwbouw). Vooral uitvoeren!

Bij oplevering in januari zaten er maar twee scheuren in de vloer. Na een aantal weken het opstookprotocol te hebben gedraaid, zitten er zoveel meer scheuren in de vloer. Ben blij dat ik de tijd had om het opstookprotocol goed in te zetten. Eind februari wordt de pvc vloer gelegd (warm sycamore), dus tot dat moment blijf ik het opstookprotocol draaien. Moest er niet aan denken dat al die scheuren met mijn nieuwe pvc vloer waren ontstaan....
Hier zijn de scheuren er ook in geschoten. Moet overigens sowieso zien dat de vloer op tijd droog is, maar tot die tijd lekker stoken ;)

Maar officieel opstookprotocol is in een bewoond huis geen doen. Kan moeilijk die ketel de hele dag laten draaien. Dan is het boven binnen de kortste keren veel te warm. Dus heb de thermostaat op de eerste -waar we nu tijdelijk wonen- gezet, en de vloer beneden elke dag een paar graden warmer. Loopt dus wel mee met de thermostaat, maar met perioden zonder warmte toevoer.

Hoop dat het goed gaat allemaal.

MikeyMan wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:26 (20%)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Ik heb een schroevendraaier laten vallen op onze net nieuwe PVC vloer (Quick-Step) en gelijk een kras in de bovenste laag. Is hier nog wat aan te doen of moeten we er maar mee leren leven?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsurany schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:24:
Ik heb een schroevendraaier laten vallen op onze net nieuwe PVC vloer (Quick-Step) en gelijk een kras in de bovenste laag. Is hier nog wat aan te doen of moeten we er maar mee leren leven?
Ja, 'plank' eruit föhnen en een nieuwe erin leggen.

• Tsurany
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:26:
[...]

Ja, 'plank' eruit föhnen en een nieuwe erin leggen.
Dat is een wel heel drastische oplossing. De kras is daar niet groot genoeg voor.

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20-10 12:55
Bij ons konden we de temperatuurknop voor de aanvoertemperatuur niet vinden voor het opstookprotocol. Installateur meldde ons dat we ons geen zorgen hoefden te maken omdat ze al vanaf half december vol aan het stoken waten geweest en de vloer kurkdroog was ondertussen. Ook hadden ze de temperatuur omlaag gedaan gedurende een periode.
Er zitten inderdaad de nodige scheuren in de vloer dus de vloer heeft inderdaad wel gewerkt...
ik vind het alleen wel bijzonder dat er nergens de temperatuur in te stellen is behalve dat we de temperatuur van het water in de ketel kunnen afstellen.

Life is what happens while you're busy making other plans

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

frumper schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:38:
Bij ons konden we de temperatuurknop voor de aanvoertemperatuur niet vinden voor het opstookprotocol. Installateur meldde ons dat we ons geen zorgen hoefden te maken omdat ze al vanaf half december vol aan het stoken waten geweest en de vloer kurkdroog was ondertussen. Ook hadden ze de temperatuur omlaag gedaan gedurende een periode.
Er zitten inderdaad de nodige scheuren in de vloer dus de vloer heeft inderdaad wel gewerkt...
ik vind het alleen wel bijzonder dat er nergens de temperatuur in te stellen is behalve dat we de temperatuur van het water in de ketel kunnen afstellen.
Ook niet op de verdeler zelf? Wel een normale CV ketel?

@Tsurany dan blijven alleen de voor de hand liggende oplossingen over vrees ik. Schuren en/of vullen en/of verven.

MikeyMan wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:55 (7%)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Mokum80 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:40:
Het lijkt mij wel dat een extra laag op de vloer de verwarming van de ruimte minder efficient maakt
Zelfs dat niet. Het enige nadeel van een dik wollen tapijt is dat het langer duurt voor je ruimte op temperatuur is.

• Xtince
Hsb-3 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:22:
@Xtince, ben je dus constant de cyclus van opwarmen naar 40 en afkoelen naar 15 aan het herhalen? en hebben jullie een dryback vloer? We krijgen straks klik, waardoor de vloer dus niet vast ligt op de dekvloer. We willen sowieso het protocol inzetten, maar dan proberen in 8-10 dagen te "proppen" (ipv 5 graden per dag, 5 graden per 18 uur ofzo). Door de latere oplevering komen we namelijk anders ontzettend in de knel.
Afkoelen heb ik gedaan tot 20 graden en dan weer terug naar 40 (misschien scheelt dat weer enigszins voor je). Ik rijd elke ochtend langs het huis om weer de knop om te zetten. Soms wel 24 uur en andere keer weer niet. Dus per 18 uur lijkt me eerlijk gezegd geen probleem.

• Sovieto
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11:41
Qua betalen bij het kopen en laten leggen van de PVC-vloer (geldt natuurlijk ook voor andere vloeren):
Er wordt ons een aanbetaling van 15% gevraagd, en de overige 85% direct na montage. Doen jullie dit ook zo? Of houden jullie een betaalschema aan van 15% aanbetaling, 70% bij montage en 15% bij 2 weken na montage (om wat 'wisselgeld' achter de hand te hebben bij problemen)?

• mister_S
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-10 20:28
Als je het idee hebt dat je een bedrijf 15% moet onthouden voor x aantal dagen, moet je waarschijnlijk een bedrijf vinden die je wel vertrouwt. Welk bedrijf zou dat accepteren?

• Tsurany
  • Niet online
Sovieto schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:51:
Qua betalen bij het kopen en laten leggen van de PVC-vloer (geldt natuurlijk ook voor andere vloeren):
Er wordt ons een aanbetaling van 15% gevraagd, en de overige 85% direct na montage. Doen jullie dit ook zo? Of houden jullie een betaalschema aan van 15% aanbetaling, 70% bij montage en 15% bij 2 weken na montage (om wat 'wisselgeld' achter de hand te hebben bij problemen)?
Ik heb 50% vooraf betaald en 50% enkele dagen later. Als die vloer eenmaal twee dagen ligt dan zal er niet veel veranderen ten opzichte van twee weken later.

Maar ik koos dan voor een bedrijf dat wellicht wat duurder is maar waar ik wel al meerdere goede ervaringen van heb gehoord.

• bennieb86
  • Laatst online: 04-10 00:19
@Yellowneck

Hoi,

Wat zijn je bevindingen tussen warm en light? Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vraag mij of of de warm echt heel donker oogt?

Bvd

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
frumper schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:38:
Ik weet niet anders dan dat je op de cv de temp van het tapwater en de temp van het verwarmingswater instelt.
Onze installateur heeft op invoer en afvoer een thermometer geplaatst zodat je kan zien dat de aanvoertemp klopt en het verschil met de retourstroom. Handig!

• Yellowneck
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

bennieb86 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:45:
@Yellowneck

Hoi,

Wat zijn je bevindingen tussen warm en light? Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vraag mij of of de warm echt heel donker oogt?

Bvd
Vind persoonlijk de warm een mooier. Het is natuurlijk maar net hoe je het in wilt richten en wat je smaak is inderdaad, maar warm blijft toch een lekker warm en cozy uitstraling geven. Het is warmér dan light (duh), maar zeker niet té warm. Het is een mooie klassieke kleur wat uitstekend te combineren valt met wat moderne meubels. Zeker niet oubollig.

Heb nog wel een oude foto van toen net de vloer gelegd was.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Plinten die heb ik mee laten bezorgen maar zelf geplaatst. 15x90mm "Moderne Plint" (gewoon recht) (op de foto nog niet afgekit)
Members only:

Beneden mFlor Parva Plus Warm Sycamore, boven de mFlor Broad Leaf Warm Sycamore.
Members only:

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• bennieb86
@RUFFNECK

Hoe bevalt de isocore vloer?

• bennieb86
@Yellowneck

Dank voor de foto’s. Vandaag toch besloten te gaan voor een lichte vloer met xl planken.
Kleur gevonden. Nu nog het merk en de afmetingen

• wantsome
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21-10 20:45
@Yellowneck
Even puur uit nieuwsgierigheid. Waarom heb je niet gekozen voor Ambiant spigato naturel? Deze is qua kleur en maat identiek aan de parva warm maar heeft een veel natuurgetrouwer reliëf in de planken door de embossed in register.

Wij hebben de Ambiant namelijk op het oog. We vinden het reliëf in de mflor er erg nep uit zien.

wantsome wijzigde deze reactie 19-02-2019 08:59 (17%)

• harmpie1147
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:21
Uiteindelijk hebben we gekozen voor de Therdex 7001 in visgraat voor beneden. Boven laten we de Therdex 70010 gewoon recht leggen.

De trap laten we ook gelijk maar bekleden.

Iemand ervaring met voordeliginwonen.nl?

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:00
Wij zijn ook in de race voor een pvc vloer. Toch een stukje voordeliger dan keramisch parket. Qua vloer hebben wij gekozen voor Therdex 1050 uit de XstraLong serie.

Wij hebben nu tegels liggen. Idee is om hier overheen pvc aan te leggen. Ontvetten, primer, egaline en dan pvc.
Nu heb ik onder enkele tegels lucht zitten (klinken hol) mijn idee is om deze gewoon weg te breken en te vullen met egaline.
Gaat dit problemen geven?

• Capacitor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10:29
Hallo :)
Vorige week is onze woning opgeleverd met een pvc vloer van moduleo, ziet er erg mooi uit! Nu wil ik morgen plinten gaan leggen en vroeg me af of het nodig is om de plinten twee millimeter boven de vloer te plaatsen en daarna af te kitten tussen vloer en plint.
De aannemer zegt dat je dan geen vocht onder het pvc krijgt waarin de lijm kan oplossen (logisch). Nu ben ik sowieso niet van plan om een emmer water over de vloer heen te gooien :P maar hoe hebben jullie het gedaan?
Ik en mijn vader zijn best handig, maar hebben nog nooit gekit. Is het noodzakelijk of kan ik de plint gewoon straks op de vloer zetten? En indien noodzakelijk, is kitten een beetje te doen als je het voor de eerste keer doet?
Betreft trouwens MDF plinten.
Thanks alvast :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Capacitor schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:39:
Vorige week is onze woning opgeleverd met een pvc vloer van moduleo, ziet er erg mooi uit! Nu wil ik morgen plinten gaan leggen en vroeg me af of het nodig is om de plinten twee millimeter boven de vloer te plaatsen en daarna af te kitten tussen vloer en plint.
De aannemer zegt dat je dan geen vocht onder het pvc krijgt waarin de lijm kan oplossen (logisch). Nu ben ik sowieso niet van plan om een emmer water over de vloer heen te gooien :P maar hoe hebben jullie het gedaan?
Ik en mijn vader zijn best handig, maar hebben nog nooit gekit. Is het noodzakelijk of kan ik de plint gewoon straks op de vloer zetten? En indien noodzakelijk, is kitten een beetje te doen als je het voor de eerste keer doet?
Tsja, ik vind het geloof ik niet eens mooi om dit te kitten. Je zit toch met een extra kleurverloop ofzo. Ik ga het niet doen iig ;)

Ze zijn vandaag na een spannende week begonnen met het pvc. Vloer is op 3januari gestort, maar was maandag niet droog genoeg, zelfs met bouwdrogers. Sommige plekken zaten nog boven de 3,5 procent. Heb dus vochtscherm moeten toepassen. Egaliseren was nog een dingetje door de vezels in de dekvloer. Hierdoor bleven er bobbels op staan. Maar dat is netjes geschuurd. Gisteren de vloer ingetekend en vandaag zijn ze aan het plakken.

• breinonline

breinonline

Capacitor schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:39:
Is de plint aan de achterkant een schuin afgesneden? Dan kan je gewoon kitten in de hoek tussen PVC en muur en daar later de plint overheen zetten. Hoeft het ook niet netjes, want dat zie je toch niet meer.

Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Capacitor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10:29
breinonline schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:08:
[...]

Is de plint aan de achterkant een schuin afgesneden? Dan kan je gewoon kitten in de hoek tussen PVC en muur en daar later de plint overheen zetten. Hoeft het ook niet netjes, want dat zie je toch niet meer.
Er zit inderdaad een kabelgoot achter de plint die ik daar wel voor kan gebruiken, goede tip, thanks!

• Xtince
@Yellowneck mooi dat je tevreden bent over de warm. Wordt deze week ook bij ons gelegd. Ben echt zeer benieuwd. Hopelijk niet te "klassiek".

Maar heb nog een vraag over het opstookprotocol. Ik heb hem nu een aantal x uitgevoerd (zoals eerder aangegeven van 20 naar 40 graden en dan terug). Moet ik ook iets van een protocol aanhouden na het leggen van de vloer? De knop staat nu op 40 graden, maar kan dus maximaal naar 50 graden. Wat is wijsheid, laatste twee dagen opvoeren naar 50 komende en daarop laten staan of op 40 graden houden? De aannemer had het bij oplevering op 50 staan, maar daar heb ik het dus niet meer op gehad de afgelopen anderhalf maand. Hoor graag jullie ervaring.

• frisianstar
Tito129 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:11:
Wij zijn ook in de race voor een pvc vloer. Toch een stukje voordeliger dan keramisch parket. Qua vloer hebben wij gekozen voor Therdex 1050 uit de XstraLong serie.

Wij hebben nu tegels liggen. Idee is om hier overheen pvc aan te leggen. Ontvetten, primer, egaline en dan pvc.
Nu heb ik onder enkele tegels lucht zitten (klinken hol) mijn idee is om deze gewoon weg te breken en te vullen met egaline.
Gaat dit problemen geven?
Egaline is voor kleine oneffenheden, een missende tegel is misschien al gauw te diep, dan meerder lagen egaline en heel goed drogen!!, vervolgens schuren, en weer primer over de hele egaline vloer.
Op mijn werk heb ik het de afgelopen weken goed kunnen zien gebeuren.
Grote scheuren in de nieuwe cementdekvloer zijn met een soort van 2 componenten lijm gefixeerd en met egaline vlak gemaakt.
Grote gaten werden gevuld met een soort 2 componenten 'cement'
Voordat de vloer met egaline werd vlak gemaakt is de vloerverwarming naar zo'n 28 graden gezet, na 5 dagen weer terug naar normale temperatuur, bij het leggen van de PVC vloer is de vloerverwarming op normale temperatuur gebleven, dus niet meer opstoken!

Die Therdex 1050 vindt ik ook de mooiste van Therdex, en het beste passen in mijn nieuwbouw woning, helaas wel erg duur; Euro 38.= .
Iets minder dik en iets minder mooi (ander merk; Flexxfloors): 17-21 Euro, kun je na een aantal jaren weer eens voor iets anders gaan.

frisianstar wijzigde deze reactie 24-02-2019 17:46 (22%)

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:00
frisianstar schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:16:
[...]

Die Therdex 1050 vindt ik ook de mooiste van Therdex, en het beste passen in mijn nieuwbouw woning, helaas wel erg duur; Euro 38.= .
Iets minder dik en iets minder mooi (ander merk; Flexxfloors): 17-21 Euro, kun je na een aantal jaren weer eens voor iets anders gaan.
Ik ga nog even advies inwinnen voor de tegels.
Waar heb jij een aanbieding van €38,- gezien voor de 1050 xtralong. Ik kom bedragen tegen tussen de €49 tot €52,-

• RUFFNECK
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-10 16:04

RUFFNECK

Poentje

Beetje late reactie :) Maar de isocore vloer bevalt goed! Hij loopt op de een of andere manier lekkerder/zachter dan de pvc op de 1e verdieping (normale planken, met een aparte ondervloer). Kan natuurlijk ook aan de planken/merk liggen. Gaat ook gewoon goed icm vloerverwarming.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
mark777 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:18:
Ik heb hier op de bovenverdieping zo'n vloer gelegd. De stroken variant trouwens, niet de tegels. Het is mooi spul en werkt lekker makkelijk. Alleen het trekt bij mij op sommige plekken van elkaar. Op een aantal van deze plekken heb ik er lijm tussen gedrukt en de plakken weer tegen elkaar geschoven.

Misschien komt dit uit elkaar schuiven door gebruik van de verkeerde ondervloer?
Ik heb deze ondervloer gebruikt: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80321587/.

Toch zou ik het wel weer gebruiken al de benedenverdieping aan de beurt is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• frisianstar
Tito129 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:24:
[...]

Ik ga nog even advies inwinnen voor de tegels.
Waar heb jij een aanbieding van €38,- gezien voor de 1050 xtralong. Ik kom bedragen tegen tussen de €49 tot €52,-
Bijna een jaar geleden heb ik al naar Therdex PVC omgezien, de catalogus bij een winkel mee genomen en op het internet de prijzen (zonder leggen ed.) op gezocht, en in de catalogus geschreven, helaas geen adressen erbij.
Zelfs de basic serie van Therdex is duur :ik heb in de catalogus Euro 26.70 genoteerd...(Therdex Regular 33 Euro).

• mark777
rimave schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:17:
[...]

Ik heb hier op de bovenverdieping zo'n vloer gelegd. De stroken variant trouwens, niet de tegels. Het is mooi spul en werkt lekker makkelijk. Alleen het trekt bij mij op sommige plekken van elkaar. Op een aantal van deze plekken heb ik er lijm tussen gedrukt en de plakken weer tegen elkaar geschoven.

Misschien komt dit uit elkaar schuiven door gebruik van de verkeerde ondervloer?
Ik heb deze ondervloer gebruikt: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80321587/.

Toch zou ik het wel weer gebruiken al de benedenverdieping aan de beurt is.
thx voor de reactie. Ik denk ik toch een rol kopen is wat makkelijk leggen en ik ben niet zo handig

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Xtince schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:15:
@Yellowneck mooi dat je tevreden bent over de warm. Wordt deze week ook bij ons gelegd. Ben echt zeer benieuwd. Hopelijk niet te "klassiek".
Het gaat je sowieso blij maken. Vloer in je huisje in toch weer een grote mijlpijl die veel doet voor de belevenis. Eigenlijk moet je tussentijds niet kijken, maar gewoon zodra de vloer legger je belt dat die klaar is :P, maar dat vereist wel wat wilskracht.
Maar heb nog een vraag over het opstookprotocol. Ik heb hem nu een aantal x uitgevoerd (zoals eerder aangegeven van 20 naar 40 graden en dan terug). Moet ik ook iets van een protocol aanhouden na het leggen van de vloer? De knop staat nu op 40 graden, maar kan dus maximaal naar 50 graden. Wat is wijsheid, laatste twee dagen opvoeren naar 50 komende en daarop laten staan of op 40 graden houden? De aannemer had het bij oplevering op 50 staan, maar daar heb ik het dus niet meer op gehad de afgelopen anderhalf maand. Hoor graag jullie ervaring.
Dat vroeg ik ook aan de vloerlegger, maar na het leggen is het enige waar je op moet letten dat je niet te snel omhoog gaat, max paar graadjes per dag. Maar verder geen stookprotocol noodzakelijk.

Ik heb overigens de vloer bij kamertemperatuur (20 graden ofzo) 'opgeleverd' aan de legger. Daarvoor wel stookprotocol gedaan. Maar de vloer kwam er ook pas 3 maand later (na oplevering) in.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Xtince
Zo na bijna een half jaar wachten is de vloer (parva plus warm) dan eindelijk gelegd in de woning. Ge-wel-dig! Super blij mee. Heb altijd lichte vloeren gehad en was voor ons nog een gok of we wat donkere vloeren ook mooi zouden vinden. Visgraat moest het sowieso zijn voor mij, maar mijn vrouw heeft nog tot het allerlaatste moment getwijfeld. Maar nu ook helemaal om.

Helemaal niet te klassiek. Voor de mensen die nog steeds twijfelen over deze vloer, zeker niet doen!

De beste foto die nog enigszins de vloer goed tot zijn recht brengt, in het echt vele malen mooier. Volgende week ook nog eens de keuken erop. Kan niet wachten:

https://tweakers.net/ext/f/TRhKugITAFtkHCwlfwIs6xRI/thumb.jpg

Echter, van 1 ding ben ik niet zo tevreden. De schoonloopmat. Bij de levering is vergeten profielen mee te sturen, dus hebben ze het maar zo geplaatst. Gaan we uiteraard niet mee akkoord, maar dat zou goed moeten komen. Immers €5500 voor betaald.....

https://tweakers.net/ext/f/rd2aNFFyIgitfsFFNKlsqPry/thumb.jpg

Ze komen nog terug om de plinten te bevestigen en laminaat boven te leggen. Wat doen ze eigenlijk met de randen waarop geen hoge plint komt. Bijv. bij de wc deur. Kitten ze dat af of komen er lage plakplinten op?

https://tweakers.net/ext/f/emeAESGW3nfbd3gufEAUO7Lh/thumb.jpg

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21-10 13:55
Afgelopen week van een bedrijf gehoord dat ze PVC liever niet met band leggen omdat 'je dat nooit mooi strak krijgt' en dat het te duur is. Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Iemand hier ervaring mee?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

twodigits schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:32:
Afgelopen week van een bedrijf gehoord dat ze PVC liever niet met band leggen omdat 'je dat nooit mooi strak krijgt' en dat het te duur is. Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Iemand hier ervaring mee?
Lijkt me in principe minder lastig met pvc dan met hout. Dat het veel tijd extra kost is een gegeven, maar het kan wel degelijk. Ze willen gewoon snel meters maken en geld verdienen denk ik.

Overigens, kun je je bij die instelling wel afvragen of het goede leggers zijn. Ik zou er gelijk op afknappen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:39
De randen in de fabriek zijn afgevlakt. Als je gaat snijden krijg je een minder mooie rand, want dat is daarna niet bij te schuren of zo, zoals bij hout wel zou kunnen. Des al niet te min, een goede legger zou ervoor moeten zorgen dat dit je echt niet op valt. Wij willen ook graag een band met bies.

• twodigits
Dank voor je heldere uitleg !

• twodigits
Iemand ervaringen met de XL Floors luxury toplaag 0.55 ? Kan er online zelf weinig over vinden.
update: andere vloer gekocht dus deze vraag is niet meer relevant.

twodigits wijzigde deze reactie 06-03-2019 20:23 (26%)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Xtince
En nu met keuken erbij 😋

https://tweakers.net/ext/f/gheOsOlTqqgMWaE3f8Ejv8fd/thumb.jpg

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Ziet er goed uit!

Let je wel goed op ivm thermische breuk in je ramen?

• Xtince
Deleon78 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:55:
Ziet er goed uit!

Let je wel goed op ivm thermische breuk in je ramen?
Thanks!

Wat bedoel je precies met een thermische breuk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Xtince schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:59:
[...]

Thanks!

Wat bedoel je precies met een thermische breuk?
Over t algemeen wordt t sterk afgeraden om ramen af te plakken met kranten/vuilniszakken. Zeker met nieuwbouwwoningen, waarbij HR glas wordt toegepast, kan de warmte/zonnestraling dan niet goed weg wanneer je deze direct erachter afdekt. Dit kán leiden tot abnormaal oplopende hoge temperaturen met als een gebarsten ruit als gevolg. Dit werd door de aannemer ook verteld bij de oplevering.

Het zal vast 9/10 keren goed gaan hoor, maar je kan pech hebben :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-10 22:25
Kan ik beamen A+++ glas met kranten ervoor, 3 ramen gesneuveld in de afgelopen zomer.

Verzekeringswerk maar toch vervelend en onnodig achteraf

• Xtince
Ja zijn geen kranten maar uitgeprint papier. Helaas wel 2 van de ramen met vuilniszak en zwart stucloper moeten afplakken. Die lopen dus wel gevaar.... Had geen genoeg papier meer over.

Komende dagen ben ik niet in de buurt. Maar donderdag plak ik die andere twee ook wel af met papier. Schat niet veel kans op hele felle zon komende 3 dagen. Of maakt dat niet uit?

• syntesia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21-10 23:16
Klinkt idd als iemand die snel z'n klusjes af wil hebben.

Mn pvc met band zit er nu sinds september in en ben er helemaal blij mee.!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11:18
Xtince schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:21:
...
Helemaal niet te klassiek. Voor de mensen die nog steeds twijfelen over deze vloer, zeker niet doen!
....
Ik moest de zin nog een keer lezen :) dacht eerst dat je bedoelde niet kopen :D

• Angelajanssen
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 10-03 08:27
Omdat ik dit een heel kwalijke zaak vindt wil ik graag onze ervaring delen. Voor ons nieuwbouw woning was de wens overal pvc vloeren. Gaat lang mee, niet te duur en heel praktisch. Tijdens onze orientatiefase lazen we iets over schadelijke stoffen en dat was voor ons nieuw. We schrokken van wat we hebben gelezen toen we ons er verder in gingen verdiepen. Wij hebben uiteindelijk voor een IPC vloer gekozen maar wij vinden het schandalig dat de meeste pvc vloeren gewoon kankerverwekkende stoffen, loodhoudende stoffen en hormoonverstoorders bevatten. Ook bekende merken die een paar keurmerken hebben hebben vaak nog te hoge waardes als het gaat om de uitstoot van schadelijke stoffen. Wij hebben 4 kinderen waarvan één zeer gevoelig en allergisch voor van alles en nog wat dus wij hebben heel bewust gekozen voor veilige materialen en een uiteindelijke gezonde binnenluchtkwaliteit.

• breinonline

breinonline

Heb je bronnen zodat we dat zelf kunnen nalezen?

• keanu_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-10 10:07
Angelajanssen schreef op zondag 10 maart 2019 @ 08:18:
Omdat ik dit een heel kwalijke zaak vindt wil ik graag onze ervaring delen. Voor ons nieuwbouw woning was de wens overal pvc vloeren. Gaat lang mee, niet te duur en heel praktisch. Tijdens onze orientatiefase lazen we iets over schadelijke stoffen en dat was voor ons nieuw. We schrokken van wat we hebben gelezen toen we ons er verder in gingen verdiepen. Wij hebben uiteindelijk voor een IPC vloer gekozen maar wij vinden het schandalig dat de meeste pvc vloeren gewoon kankerverwekkende stoffen, loodhoudende stoffen en hormoonverstoorders bevatten. Ook bekende merken die een paar keurmerken hebben hebben vaak nog te hoge waardes als het gaat om de uitstoot van schadelijke stoffen. Wij hebben 4 kinderen waarvan één zeer gevoelig en allergisch voor van alles en nog wat dus wij hebben heel bewust gekozen voor veilige materialen en een uiteindelijke gezonde binnenluchtkwaliteit.
Bedankt voor het delen van je ervaring. Misschien is het wel handig om ook je bronnen te vermelden? Ik snap dat er overal wel iets is te vinden over ''slechte stoffen'', maar puur dat iemand iets zegt, is voor mij net onvoldoende ;)

• twodigits
syntesia schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:28:
[...]

Klinkt idd als iemand die snel z'n klusjes af wil hebben.

Mn pvc met band zit er nu sinds september in en ben er helemaal blij mee.!
We hebben elders een PVC vloer gekocht, met band. Hier werd verteld dat het goed leggen van een band inderdaad meer werk kost en dat prijsknallers er daarom vaak liever niet aan beginnen, maar dat een ervaren vloerenlegger dat gewoon goed zou moeten kunnen maken.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mijn zwager kwam ook met dit soort verhalen en toen ben ik ook gaan zoeken naar bronnen. Ik kwam vooral uit op gevallen van lang geleden. De huidige 'grote merken' hebben al lang andere stoffen in gebruik die wat beter zijn voor je gezondheid. Met name Mflor komt in dat verband er vaak positief uit. Jammergenoeg heb ik bij hen geen geschikte vloer kunne vinden.

Ik vond het al met al nogal een storm in een glas water.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:17
1 reactie, nieuw account met normale naam... marketingpraat met algemeenheden en het noemen van 1 specifiek merk. Aangevuld met wat FUD en klaar is Kees. Het zou zo uit een reclamefolder kunnen komen met een blij stockfoto hoofd ernaast.

Geen foto's van het resultaat of welk type er gekozen is, geen alternatieven genoemd en waarom daar dan niet voor gekozen is. Tot er meer verduidelijking is zou ik het met een grote korrel zout nemen, navraag bij de leverancier van je PVC kan natuurlijk ook altijd als je toch twijfelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iva_Bigone
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
[…]wij vinden het schandalig dat de meeste pvc vloeren gewoon kankerverwekkende stoffen, loodhoudende stoffen en hormoonverstoorders bevatten. […] Wij hebben 4 kinderen waarvan één zeer gevoelig en allergisch voor van alles en nog wat dus wij hebben heel bewust gekozen voor veilige materialen en een uiteindelijke gezonde binnenluchtkwaliteit.
Maar bekijk het positief, het veroorzaakt geen autisme zoals vaccinaties!
[/sarcasme]

• syntesia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21-10 23:16
Heb hier zelf echt niks van meegekregen met onze zoektocht naar pvc vloeren.
Als er 1 iemand wel allergisch is voor iets ben ik het wel 8)7.

En heb serieus nergens problemen mee gehad qua reacties van mn lichaam. alleen maar lof over onze pvc vloer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hsb-3
Ik heb dit ook gelezen, en nagevraagd bij de pvc leverancier. Hij zei dat (wat jij aan geeft) dat klopt.. In geval van oud pvc en pvc wat in China wordt gemaakt. De pvc die in Europa wordt gemaakt moet aan strenge eisen voldoen en daar zitten die stoffen tegenwoordig niet meer in.
Ik ben even kwijt sinds wanneer dit is.

Maar in dat kader, zet je in je nieuwbouw wel iedere dag flink je ramen open, zodat de opbouw van radioactieve stoffen vanuit het beton ook niet te hoog wordt?

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-10 11:55
michielvz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:41:
Wij gaan ook de woonkamer van PVC voorzien. Waarschijnlijk wordt het de moduleo 54852. We zijn bij diverse winkels geweest. Volgens Roobol moeten we onze plavuizen vloer met vloerverwarming eerst egaliseren met mortel en vervolgens met 5 mm egaline. Ze rekenen in totaal voor 60m2 4800 euro. Dezelfde vloer is ook bij onlinevloerenspecialist te krijgen. Zij raden aan de vloer ook eerst met mortel te egaliseren en vervolgens 3mm egaline aan te brengen. Dit alles voor pakweg 3500 euro. Dat scheelt behoorlijk. Daarom twee vragen.

1. Is iemand bekend met onlinevloerenspecialist.nl?
2. Is mortel nodig?
3. Hoeveel mm egaline hebben de Tweakers met plavuizen of raden jullie aan?
4. Heeft iemand achteraf last van reliëf in zijn PVC vloer door een te dunne laag mortel/egaline?
5. Hoeveel droogtijd is er nodig. Hier hoor ik ook verschillende verhalen over.
Na veel wikken en wegen voor dichtsmeren van de voegen en 1 laag egaline gekozen. De vloer ligt er nu een week in en tot gisteren waren we heel tevreden. Helaas valt ons nu op dat op een bepaalde plek de tegels toch te zien zijn :'( . Als je goed kijkt zie je lichte lijnen lopen. De lijnen komen precies overeen met de grote rechthoekige tegels.

Ik heb zojuist de legger aan de lijn gehad. Hij heeft de foto gezien en komt donderdag kijken. Vooralsnog zegt hij dat je een grove tegelvloer met relatief grote hoogteverschillen nooit strak krijgt. 'Met geen 10 lagen egaline'. Hij wijt het dus aan de tegelvloer. Zit daar iets in?

• GeeMoney
michielvz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Na veel wikken en wegen voor dichtsmeren van de voegen en 1 laag egaline gekozen. De vloer ligt er nu een week in en tot gisteren waren we heel tevreden. Helaas valt ons nu op dat op een bepaalde plek de tegels toch te zien zijn :'( . Als je goed kijkt zie je lichte lijnen lopen. De lijnen komen precies overeen met de grote rechthoekige tegels.

Ik heb zojuist de legger aan de lijn gehad. Hij heeft de foto gezien en komt donderdag kijken. Vooralsnog zegt hij dat je een grove tegelvloer met relatief grote hoogteverschillen nooit strak krijgt. 'Met geen 10 lagen egaline'. Hij wijt het dus aan de tegelvloer. Zit daar iets in?
Dat zou ik als ik hem was nu ook achteraf zeggen natuurlijk.
Heb je dit schriftelijk af gekaderd van te voren?
En de oude tegelvloer heb je er niet uitgehaald omdat?
Dan had je de hele discussie zeker niet gehad namelijk.

• michielvz
Ik heb in een chatgesprek wel gesproken over het glad maken maar ik hoef dit niet af te kaderen lijkt mij. Als je een pvc vloer legt mag je verwachten dat je de oude vloer er niet doorheen ziet. Als consument weet ik toch niet van elke dienst/product wat alle mogelijke negatieve gevolgen kunnen zijn. Zij hebben dit niet van tevoren aangegeven en hebben de suggestie gewekt dat het een gladde vloer zou worden. Lijkt me voldoende.

Edit: onder de tegels ligt vloerverwarming en al die pvc boeren geven aan dat het een risico is om dan je tegels te verwijderen.

michielvz wijzigde deze reactie 12-03-2019 10:52 (13%)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja ik blijf erbij dat de hele vloer eruit bikken de beste oplossing was geweest. Gelijk verse vloerverwarming erin op 10cm h-o-h.

Dat gezegd hebbende, egaline is meestal tot 1 centimeter toe te passen. Sommige zelfs tot 2 cm.

Maar het is duur spul. Ze hebben duidelijk geprobeerd zuinig te doen met het spul en er te weinig op gesmeerd.

Overigens lijkt het er ook op dat ze geen dozen gemixt hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GeeMoney
Dit gaat natuurlijk een mooi getouwtrek opleveren ben ik bang.
De beste man zal er weinig voor voelen om de hele vloer er weer uit te halen en af te schrijven, extra egaline te gebruiken of zelfs de hele oude tegelvloer eruit halen.
Ik wil je niet bang maken, maar kijk even of je rechtsbijstand hebt in ieder geval.

De oude vloer had er uit gemoeten, ook met vloerverwarming is dat met beleid gewoon goed te doen.
Maar achteraf is een koe in zijn... enfin.

• michielvz
MikeyMan schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:17:
Ja ik blijf erbij dat de hele vloer eruit bikken de beste oplossing was geweest. Gelijk verse vloerverwarming erin op 10cm h-o-h.

Dat gezegd hebbende, egaline is meestal tot 1 centimeter toe te passen. Sommige zelfs tot 2 cm.

Maar het is duur spul. Ze hebben duidelijk geprobeerd zuinig te doen met het spul en er te weinig op gesmeerd.

Overigens lijkt het er ook op dat ze geen dozen gemixt hebben.
Waarom denk je dat ze geen dozen gemixt hebben?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True