Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Insehh
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-11 09:54

Insehh

Define good enough.

cmegens schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:51:
[...]

Die is al even gesloten. Bovendien is de 'nieuwe' discord uit dat topic helaas ook al door enkelen getorpedeerd en bestaat niet meer... Tweakers heeft het nu opgelost door een eigen discord aan te maken en enkel deze te promoten. Prima oplossing, einde discussie en doorgamen!
Wanneer het goed uitkomt he! :) Die "nieuwe" bestaat nog en heeft dagelijks zat mensen die daar spelen. ;) Diegene die daar terecht wilt stuurt mij maar een PM.
BobbyDgtl schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:28:
https://www.pubg.com/2019/04/17/update-28-patch-notes/

Ziet er niet slecht uit.

Vorige SR Buff ging van 110% dmg naar 150%, teruggedraaid naar 130%.
AWM base damage hebben ze verlaagd zodat je niet kan oneshotten op een lvl2 vest.

Gun challenges missies zijn gemakkelijker geworden. Hopelijk moet de eerste niet meer solo, want solo speel ik niet. Iemand een idee van de specifieke wijzigingen?

Weapon Mastery toegevoegd. Per kill/knock/damage krijg je XP voor het specifieke gun, waarmee je charms kunt vrijspelen. Leuke extra.
Die SR buff heeft nog niet veel geholpen. Nu 2 games gehad met een AWM en bodyshot is gewoon een knock-out. Zie overigens dat dat na vandaag écht verleden tijd zou moeten zijn: https://www.pubg.com/2019/04/17/update-28-patch-notes/ (7,5 uur downtime, lol. 8)7 ).
Zonde, voor de gun die je sowieso al niet snel vindt met dat kaliber en die power is het logisch dat je gewoon gaat liggen als je daardoor geraakt wordt. Ga na de volgende patch niet meer rennen voor een crate gun, kan net zo goed de M24 of de Kar89k houden. :X

Insehh wijzigde deze reactie 23-04-2019 11:42 (8%)

De enige ekte... PUBG Discord hierrrr: https://discord.gg/CcHAx4W

• BobbyDgtl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-11 16:41
Insehh schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:29:
[...]

Wanneer het goed uitkomt he! :) Die "nieuwe" bestaat nog en heeft dagelijks zat mensen die daar spelen. ;) Diegene die daar terecht wilt stuurt mij maar een PM.

[...]

Die SR buff heeft nog niet veel geholpen. Nu 2 games gehad met een AWM en bodyshot is gewoon een knock-out. Zie overigens dat dat na vandaag écht verleden tijd zou moeten zijn: https://www.pubg.com/2019/04/17/update-28-patch-notes/ (7,5 uur downtime, lol. 8)7 ).
Zonde, voor de gun die je sowieso al niet snel vindt met dat kaliber en die power is het logisch dat je gewoon gaat liggen als je daardoor geraakt wordt. Ga na de volgende patch niet meer rennen voor een crate gun, kan net zo goed de M24 of de Kar89k houden. :X
De LVL3 helm headshot vind je niet goed genoeg? De lage bulletdrop en de hoge bulletvelocity dan? Indien je HP lager is dan 80% is het nog steeds een one-shot op lvl2 vesten.

Er zijn nog meer dan genoeg voordelen om wel voor dat kistje te gaan :)

AWM was iets te veel point&click geworden; ik ben blij met de nerf!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

BobbyDgtl schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:47:
[...]

De LVL3 helm headshot vind je niet goed genoeg? De lage bulletdrop en de hoge bulletvelocity dan? Indien je HP lager is dan 80% is het nog steeds een one-shot op lvl2 vesten.
Op een level 3 helm was het terecht, maar nogmaals: Dat kaliber op een vest zou gewoon einde van je "Indiana Jones en de Mirakelen van Miramar" verhaaltje moeten zijn. Zeker op een level 2 vest. Je moet ook risico nemen en moeite doen om bij die crate te komen (wat 9 van de 10 keer al je dood betekent als je pech hebt 8)7 ).
[b]BobbyDgtl in "[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds"Er zijn nog meer dan genoeg voordelen om wel voor dat kistje te gaan :)
Level 3 armor, als ik die nog niet heb. :-)
[b]BobbyDgtl in "[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds"
AWM was iets te veel point&click geworden; ik ben blij met de nerf!
Iedereen roept "Point en click, dat ding is te sterk" maar ik zeg het nog maar eens: Je moet die persoon wel eerst raken met je "Point en Click" actie. Appears to be a challenge for some. O+

• BobbyDgtl
Bwoa, bodyshots landen is niet het moeilijkste dat er is. En degenen die die er problemen mee hebben, zijn weinig de mensen die een AWM in handen hebben.

Bolt-action op bewegende doelwitten is idd niet het makkelijkste dat er is; maar met de AWM moet je bijna niet leaden (en op midrange zelfs helemaal niet). Je doelwit is plots een heel pak groter (head vs body+head). Ik ben altijd heel gelukkig als ik een AWM vind, wilt bijna altijd zeggen dat ik een paar gratis kills heb.

Maar morgen is dat probleem opgelost! Enkel maar jammer dat de Win ook weer generfed wordt, terwijl die dat echt wel niet nodig had :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 15-11 15:20
Gisteren sinds tijden weer eens PUBG gespeeld. Gelijk ook weer twee keer kip gepakt in Duo/Squad, wat natuurlijk ook lekker is. Maar los van dat was ik toch stiekem positief verrast.

Natuurlijk loopt het nog steeds ietwat houterig, zeker als je met paar andere squads om je heen net in een dorpje dropt. Ook het looten gaat tergend langzaam. En het ziet er een tikkeltje gedateerd uit allemaal. Blackout, Apex Legends en/of Firestorm zijn PUBG op die vlakken zeer overtuigend voorbijgestreefd.

Maar...

Gezamenlijk naar vijandelijke squads sluipen die met elkaar in vuurgevecht zijn. Je rechter wijsvinger jeukt ontzettend, maar weet uit ervaring dat nog eventjes wachten het meer dan waard is. Iedereen een goede positie ingenomen? Wait for it... En op het moment dat ze eindelijk uitgevochten zijn en zich als aasgieren op de loot storten, dan voer je een gecoördineerde aanval uit en trakteer je je vijanden op een meedogenloze kogelregen.

Ook het geluid van een silenced M24, gevolgd door het zicht van opspattend bloed en de bevestiging dat je iemand knocked hebt door middel van een headshot. Vul dat aan met beletsels dat iemand zich ook nog eens op 300 meter afstand bevond én in beweging was. Zo'n kill zorgt toch voor een kleine koude rilling door je lichaam.

Maar vooral de endgame blijft onverminderd spannend. Vooral wanneer je afspreekt wie wat gaat doen en ook bereid bent jezelf ten gunste van de winst op te offeren. Het moment dat slechts één persoon overblijft en de rest op Discord muisstil is om voor zo min mogelijk afleiding te zorgen. Een minuut later Winner Winner Chicken Dinner in beeld en de groepseuforie. Ja, dat blijven toch de onvergetelijke klamme handjes momenten.

Kortom, het tactische element, realistische gunplay en zenuwslopende end games blijven in PUBG ongeëvenaard.

• Powerblast
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 21:11
Is dit een spel waar je zeg maar als beginnend BR speler nog in kan komen? Of is daar geen beginnen aan als beginnend speler? heb liever geen zin om continue tegen pro's uit te komen in begin. Zet de matchmaking je tegen spelers van hetzelfde niveau of word enkel het potje gevuld op die manier?

M'n interesse voor BR is sinds BF firestorm aangewakkerd :). Ik ben echter op zoek naar de iets tragere BR maar wel goeie guns en shooting style. Fortnite bijvoorbeeld vind ik maar niks uiteindelijk omdat het me veel te snel gaat en vind het bouwen maar niks, wil een shooter :).

Apex vind ik dan wel weer fun, maar is zoals gezegd ook weer iets te snel vind ik. Deze lijkt me dan mooi het midden te houden.

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 15:23

ComputerHoed

Electronica <3

Powerblast schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:05:
Is dit een spel waar je zeg maar als beginnend BR speler nog in kan komen? Of is daar geen beginnen aan als beginnend speler? heb liever geen zin om continue tegen pro's uit te komen in begin. Zet de matchmaking je tegen spelers van hetzelfde niveau of word enkel het potje gevuld op die manier?

M'n interesse voor BR is sinds BF firestorm aangewakkerd :). Ik ben echter op zoek naar de iets tragere BR maar wel goeie guns en shooting style. Fortnite bijvoorbeeld vind ik maar niks uiteindelijk omdat het me veel te snel gaat en vind het bouwen maar niks, wil een shooter :).

Apex vind ik dan wel weer fun, maar is zoals gezegd ook weer iets te snel vind ik. Deze lijkt me dan mooi het midden te houden.
Ik zou zeggen dat het makkelijker is om nu met PUBG te beginnen, dan 1,5 jaar geleden. Je hebt de modus waarbij je kan oefenen met schieten van wapens wat enorm kan helpen voor beginners.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:34

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Powerblast Als je van BF Firestorm komt dan denk ik dat je binnen no time een bloed hekel gaat hebben aan PUBG to be honest. Firestorm werkt nagenoeg perfect. PUBG daarintegen kan nog al eens dramatisch zijn. De besturing etc voelt heel erg clunky aan en de traagheid zal zeker iets zijn waar je aan moet wennen. De mensen die nu nog spelen zijn veelal doorgewinterde spelers. Maar zou het gewoon proberen. Heb toch wel vaak lol gehad met PUBG :)

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09:15
Een ding wat je moet beseffen is dat pubg geen echte shooters maar een survival is.
Tuurlijk kan je wel hotdroppen en heb je ook een shooter ervaring maar dat is de punt van de game niet imho.
Het is nu juist de truc om niet te schieten (want het geeft weer je positie weg) en gewoon met je squad eerst naar sterke positie te komen en dan pas te schieten.

Voor beginners is nu idd wat makkelijker is dan 2 jaar geleden.
Je hebt tegenwoordig zoveel guides, zoveel streamers waar je naar kan kijken en leren, je hebt ook training modus, etc.
Belangrijkst vind ik toch om met squad te spelen.
De meeste van hier zit op https://discord.gg/CcHAx4W
De meeste zijn ook aardig genoeg om je de weg te wijzen.
(Zou wel helpen om eerst zelf je onderzoek te doen van loot systeem, wapens, bullets, attachment - kijk gewoon aantal streams, spreek vanzelf denk ik)

Life is too short to drive boring cars

• MRTNbos
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 10:01
DAMAGE schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:30:
@Powerblast Als je van BF Firestorm komt dan denk ik dat je binnen no time een bloed hekel gaat hebben aan PUBG to be honest. Firestorm werkt nagenoeg perfect. PUBG daarintegen kan nog al eens dramatisch zijn. De besturing etc voelt heel erg clunky aan en de traagheid zal zeker iets zijn waar je aan moet wennen. De mensen die nu nog spelen zijn veelal doorgewinterde spelers. Maar zou het gewoon proberen. Heb toch wel vaak lol gehad met PUBG :)
Ik speel zelf wel PUBG en geen Firestorm, maar ik kan me niet vinden in je opmerkingen als "dramatisch", "clunky" en "traagheid".

De game speelt tegenwoordig dusdanig soepel dat het dramatische echt wel iets van vroeger is.
De besturing werkt in mijn ogen prima...als je met 1key vault en springt dan kan het wel eens fout gaan, maar dat is je eigen keuze. Deal with it, of ga naar een aparte keybind. Looten werkt ook prima, maar als je ergens uitgebreid je hele backpack inhoud&wapens gaat wisselen dan kost dat even tijd en is de kans aanwezig dat je omgelegd wordt (vind ik niet meer dan realistisch).
Voor wat betreft de traagheid in de game zelf, de situatie kan ook zomaar "exploderen" waarbij elke seconde telt. Door je voorbereidingen (positie, loot, cirkelpositie) goed gedaan te hebben kan dit allemaal meespelen om als winner uit de bus te komen...wat mij betreft gewoon een onderdeel van het spel!

• Nutellaah
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 09:37

Nutellaah

IT-Manager

Mijn vriendin is onlangs gestart met PUBG Mobile en is overgeschakeld naar PUBG PC.
Zonder enige ervaring in gaming vindt ze PUBG een zalige game.
Waar andere shooters net naar mijn mening een hogere instapdrempel hebben is PUBG ideaal.
Zij speelt heel passief en vermijd elke combat. Meestal overleeft ze tot de top 10 en gaat er dan uit omdat ze nog de aim niet heeft om een gevecht te winnen.

Als ik haar vb. CS:GO laat spelen zie ik ze duidelijk minder plezier hebben omdat dit puur op aim is gebaseerd.
Daarom vind ik ook dat PUBG net een spel is waar beginners zeker terecht kunnen.
Enige wat ik in de PC versie mis is dat er echt een ELO based systeem zou moeten zijn.
Dit zit er wel in, maar wordt imo niet goed gebruikt. Alle niveaus zitten bij elkaar (logisch als ze nog de wachttijden om te joinen niet willen verhogen).

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

• KeesFluitman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-11 13:05
MRTNbos schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:24:
[...]

Ik speel zelf wel PUBG en geen Firestorm, maar ik kan me niet vinden in je opmerkingen als "dramatisch", "clunky" en "traagheid".

De game speelt tegenwoordig dusdanig soepel dat het dramatische echt wel iets van vroeger is.
De besturing werkt in mijn ogen prima...als je met 1key vault en springt dan kan het wel eens fout gaan, maar dat is je eigen keuze. Deal with it, of ga naar een aparte keybind. Looten werkt ook prima, maar als je ergens uitgebreid je hele backpack inhoud&wapens gaat wisselen dan kost dat even tijd en is de kans aanwezig dat je omgelegd wordt (vind ik niet meer dan realistisch).
Voor wat betreft de traagheid in de game zelf, de situatie kan ook zomaar "exploderen" waarbij elke seconde telt. Door je voorbereidingen (positie, loot, cirkelpositie) goed gedaan te hebben kan dit allemaal meespelen om als winner uit de bus te komen...wat mij betreft gewoon een onderdeel van het spel!
de movement is imo wel erg clunky en niet responsief. Daar is bf echt wel beter in. Performance is beter, maar ik heb met een prima pc veel framedrops / slechte frametimes.

• Tricolores
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20-11 14:04
KeesFluitman schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:05:
[...]

de movement is imo wel erg clunky en niet responsief. Daar is bf echt wel beter in. Performance is beter, maar ik heb met een prima pc veel framedrops / slechte frametimes.
Mijn frametimes zijn wel ok, maar ik merk regelmatig "stutters". Heb nochtans een PC die meer dan geschikt is.

PC: Aorus Elite X570 - R7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 + SSD upgrade // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• MRTNbos
KeesFluitman schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:05:
[...]

Ik hoorde laatst Shroud in een stream zeggen dat PUBG in vergelijking veel meer momentum heeft. Dus het accelereren en afremmen van een beweging (speler/vehicle) gedraagt zich veel anders dan bij andere games. Ik kan begrijpen dat dit anders speelt, maar ik krijg de indruk dat de makers van PUBG dit juist zo geïmplementeerd hebben (realistisch) dus dat is imho geen fout van de game.

• JDx
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-10 22:22
Ik vind de laatste weken weer dat het verschrikkelijk moeilijk is, waar ik een tijdje een KD had van 2 a 3 zit ik nu al 2 weken rond de 0.30 ofzo, echt een belachelijk groot verschil. Snap er niks van.

Ook is er iets heel irritants veranderd, normaal tijdens het springen kon je W inhouden en dan op Escape drukken (menu) en dan bleef W "ingedrukt", nu is dat niet meer zo, als je naar het menu gaat laat ie alle knoppen los. Is hier iets aan te doen?

Tijdens het springen wil ik vaak nog even voluma aanpassen of een speler muten of even m'n headset rechtzetten ofzo.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

MRTNbos schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:24:
[...]

De game speelt zeker smooth. Dat hebben ze heel goed verbeterd. Ik heb nog mee gemaakt dat ik echt mega veel microstuttering had in PUBG en was voor mij onspeelbaar. Qua smoothness heb ik nu zelfs het idee dat het af en toe beter loopt dan Battlefield V en dat zegt wel wat. Maar de movement mechanics zijn nog steeds erg clunky. Het zit hem in kleine dingen. Zoals reloaden en zelfs van wapen switchen zorgt er al voor dat je sprint gecancelled wordt. Over een muurtje vaulten duurt echt een eeuwigheid. Tuurlijk; het is iets waar je aan moet en kunt wennen. Absoluut. Maar als je van Firestorm af komt dan is het wel een wereld van verschil. Looten etc vind ik ook wel prima werken hoor. Ik tab-loot eigenlijk alleen maar en dat gaat gewoon prima. Attachements etc wisselen van wapens gaat ook prima. Dat is iets waar Firestorm weer van kan leren wat mij betreft.

Het is misschien ook meer een smaak dingetje. Bepaalde dingen in PUBG mogen van mij wel iets sneller gaan. Maar dit is nu eenmaal hoe ze de game willen hebben. En dat is ook prima.

DAMAGE wijzigde deze reactie 29-04-2019 16:42 (6%)

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• argon
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 29-04 20:59
Beun de Haas BV schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:58:
...Het moment dat slechts één persoon overblijft en de rest op Discord muisstil is om voor zo min mogelijk afleiding te zorgen...
Haha, helaas is het niet altijd stil en kan je daardoor ingame geen voetstap meer horen. :9

• JDx
Niemand last van dat wapens pas worden geladen als je 2 seconden in een gebouw bent? Ik mis altijd de eerste loot bij de deur.

Op drukke plekken landen overleef ik bijna nooit.

• gergs
JDx schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:07:
Ik vind de laatste weken weer dat het verschrikkelijk moeilijk is, waar ik een tijdje een KD had van 2 a 3 zit ik nu al 2 weken rond de 0.30 ofzo, echt een belachelijk groot verschil. Snap er niks van.
Ik heb ook wisselvalige dagen en ik heb bepaalde vermoeden..
Met name matchmaking op basis van de squad leader.
Ik spel niet super veel om het echt te verifieren en kan ook gewoon tussen mijn oren zijn.
Maar ik heb echt dagen dat ik iedereen gewoon raak schiet en dagen dat ik gewoon 3 potjes spel zonder kills. En ik begin te noteren dat als de squad leader een beetje goed is dat de niveau vijanden ook hoger ligt dan als ik in een squad zit met so-so squad leader. Natuurlijk zit hier variaties in, met name als een andere squad ook een so-so squad leader heeft maar toevalig zit er ook een hele goede speler in zijn squad.
Maar echt, ik ben gewoon so-so maar ik heb dagen waar ik paar potjes achter elkaar 5-7 kills maakt en paar kip. En dan de dag daarna gewoon niks raak.
Kan natuurlijk op zoveel factoren liggen: vermoeidheid? internet?
Maar begint echt een patroon te merken.

gergs wijzigde deze reactie 30-04-2019 10:25 (4%)

• JDx
gergs schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:23:
[...]

Ik spel niet super veel om het echt te verifieren en kan ook gewoon tussen mijn oren zijn.
Maar ik heb echt dagen dat ik iedereen gewoon raak schiet en dagen dat ik gewoon 3 potjes spel zonder kills. En ik begin te noteren dat als de squad leader een beetje goed is dat de niveau vijanden ook hoger ligt dan als ik in een squad zit met so-so squad leader. Natuurlijk zit hier variaties in, met name als een andere squad ook een so-so squad leader heeft maar toevalig zit er ook een hele goede speler in zijn squad.
Maar echt, ik ben gewoon so-so maar ik heb dagen waar ik paar potjes achter elkaar 5-7 kills maakt en paar kip. En dan de dag daarna gewoon niks raak.
Ja dat heb ik dus precies hetzelfde, bij het uitkomen van Vikendi was m'n eerste potje meteen Chicken Dinner en de tweede ook, weken erna ging het prima, soms 5-6 kills in een (win)game. En daarna en nu ook weer zo'n periode dat ik de vijand nog niet eens zie en met een abnormale spray in nog geen seconde dood ben.

En ook vaak binnen een fractie van een seconde van knocked naar dood, terwijl als ik iemand knock, dan moet ik er nog wel 20 keer op schieten voordat ie dood is, of hij zit inmiddels alweer achter een steen of bultje. En dat dan ook match na match, elke keer weer van die sprays waarvan alles raak is, terwijl je net om een hoekje komt en de ander amper kan weten waar je bent.

En misschien over een paar dagen dat ik opeens weer gemiddeld 3 kills per game maak en 3 chickens op een avondje. Wil niet snel zeggen cheaters, maar sommige mensen weten wel precies waar je zit en raken je ook meteen, zelfs met AR van afstand meerdere schoten. Alsof ze met vlagen cheaters bannen en het dan weer even ok is en dan langzaam weer meer cheaters komen, maar dat wil ik nog niet echt geloven als conclusie voor de wisselvalligheid.

• Prosac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:51
Nog mensen die dit keer wel de season-pass hebben gekocht?

Vorige keer heb ik het wel gedaan en hoewel het uiteindelijk wel heel erg grinden werd om bepaalde challenges te halen, had ik er wel lol in. 30x op de dezelfde (drukke) locatie landen om 3x een bepaalde challenge te halen is dan wat minder, maar zien dat je spelenderwijs een challenge hebt gehaald was prima voor mij als casual speler. Uiteindelijk level 69 weten te halen, moest ik wel veel avonden achter de pc hangen om ver te komen. Resulteerde in een soort PUBG-moeheid. ;)

Nu zie ik dat je de challenges ook allemaal in de betreffende week moet halen en dus niet gedurende de periode ze nog ontspannen/spelenderwijs binnen kunt slepen. Toch jammer, want nu heb ik niet de neiging om toch nog de pass er bij te kopen. Ondanks dat de challenges op het oog eenvoudiger lijken.

• BobbyDgtl
Daily's en weekly's zijn inderdaad een pak makkelijker, zeker in combo met het grote aantal dat je kan wisselen. Gun challenges zijn nog wel leuk, maar het zijn met guns waar ik niet zo graag mee speel en laat dit dus vooral naast me liggen.

Het is 10 euro voor iets dat me meer dan dat plezier geeft... Ik vind het zijn geld waard :)

Ik had graag wel iets specifiekere missies gehad, zonder dat het een grind zou moeten zijn. Bv: Get 3 SMG kills in paradise, Nu ja, beter hoe het nu is dan 500km in de buggy :)

• JDx
Had vandaag in de daily nog die fuel can, man dat was wel een uur verspeelde tijd op Miramar hoor, rondscheuren op een motor op zoek naar zo'n can.

Normaal erger je je dood aan die dingen, liggen overal, nutteloos, nu kan je ze nergens vinden. Maar toch geeft het wel een soort voldoening om elke dag de challenges te halen, heb de weekly en daily vandaag alweer binnen.

Vind het wel jammer voor het spel dat je bijvoorbeeld een M416 vindt en een M24, maar nog de SMG challenge moet doen, dan twijfel ik altijd, gewoon spelen of de challenge halen.

Challenges als de Tommy Gun enzo sla ik sowieso over en challenges als 3 kills met een SMG of revive 3 teammates in one match ruil ik in, sommige dingen zijn amper te halen. Heb geen betaalde pass, dus doe eigenlijk mee voor spek en bonen, vorige keer was er nog aardig wat te halen, maar nu niks meer.

BP boosts zijn ook nutteloos want daar kunnen we in NL niks meer mee, zou leuk zijn als je daar in ieder geval nog iets mee kon kopen (behalve die emotes).

JDx wijzigde deze reactie 30-04-2019 18:02 (67%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JDx
Spelen mensen dit spel sowieso wel eerlijk? Ik zie na dood in spectate mode mensen heel vaak hetzelfde dansje doen als ze iets looten, dat klopt toch ook niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:23

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

JDx schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:11:
Spelen mensen dit spel sowieso wel eerlijk? Ik zie na dood in spectate mode mensen heel vaak hetzelfde dansje doen als ze iets looten, dat klopt toch ook niet?
Wat voor dansje bedoel je?
Dat ze even boven je gaan zitten en je even "baggen"? (op je hurken zodat je virtuele lijk hun virtuele ballen kan kussen :p)

You've mistaken me for someone who really cares.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JDx
janvanduschoten schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Wat voor dansje bedoel je?
Dat ze even boven je gaan zitten en je even "baggen"? (op je hurken zodat je virtuele lijk hun virtuele ballen kan kussen :p)
Nee zon vooruit, links, achteruit, rechts, vooruit dansje.

Rondedans om een lootbox, lijkt wel een bind ofzo.

JDx wijzigde deze reactie 01-05-2019 11:22 (7%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:51
JDx schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:10:
[...]

Nee zon vooruit, links, achteruit, rechts, vooruit dansje.

Rondedans om een lootbox, lijkt wel een bind ofzo.
Looten terwijl je wat beweegt, zodat je niet stil zittend afgeknald wordt (zoals mij heel vaak overkomt :') )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JDx
Prosac schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Looten terwijl je wat beweegt, zodat je niet stil zittend afgeknald wordt (zoals mij heel vaak overkomt :') )
Haha ik loot amper kistjes om die reden, maar sommige mensen hebben zon standaard rondje, zag het zelf in gebouwen waar je bijna geen zicht had via ramen. Looten en rondje draaien.

• MRTNbos
JDx schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:38:
[...]

Haha ik loot amper kistjes om die reden, maar sommige mensen hebben zon standaard rondje, zag het zelf in gebouwen waar je bijna geen zicht had via ramen. Looten en rondje draaien.
Probeer nooit stil te staan in PUBG, looten, peeken...jezelf aanleren om constant wat te bewegen maakt het een stuk lastiger voor de tegenstander om headshots te maken.

• MurtnR
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08:54
MRTNbos schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:26:
[...]

Probeer nooit stil te staan in PUBG, looten, peeken...jezelf aanleren om constant wat te bewegen maakt het een stuk lastiger voor de tegenstander om headshots te maken.
Juist, continue in beweging zijn. Een headshot komt altijd eerder dan verwacht :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michwesterhof
  • Niet online

Michwesterhof

UI / UX Designer

gergs schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:23:
[...]

Het is naar mijn ervaring juist andersom. Als ik een squad join word ik vaak downscaled naar een lower league en is het zeker te merken dat ik makkelijker weg speel dan dat het hele team uit dezelfde Rank mee doen.

Dat je een dag heel lekker gaat met kip en andere dagen of een aantal potjes niet kan aan veel factoren liggen helaas. Voor mij is dat dat ik me blind staar op die games die goed gingen en ga forceren bij elke andere game waardoor het juist verkeerd gaat. Bv iemand called voor hulp en dan pushen om de kill maar te pakken en dan compleet open staan voor een 3rd party.

Gewoon kalm blijven en proberen te focussen op een normale/leuke gameplay, dan krijg je vanzelf dezelfde potjes en "momentum" om zo door te spelen ;)

AMD Ryzen 7 1800x | Asus RX 580 | MSI B350 TOMAHAWK ARCTIC | 16GB@3200Mhz | 960 EVO MZ 250GB | Gelid Solutions Phantom | BenQ Zowie XL 24" 140hz | KB: Cooler Master MasterKeys Lite L RGB | HS: Razer Man'o war Wireless | M: Logitech G403

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 08:44
Na mijn vakantie de pc maar weer eens aangeslingerd. Pubg had een update zag ik dus maar even gaan kijken. Loot knop hebben ze opengedraaid op Erangel, niet insane maar goed genoeg vind ik. Eerste game solo gelijk een kippetje met 6 kills :-D
Kan ook zijn dat ik 3 weken niet gegamed had, maar alles voelde soepeler dan voorheen voor mijn gevoel.

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gergs
New patch in de test server. Vikendi is aan de beurt.

• Korkss
gergs schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:26:
New patch in de test server. Vikendi is aan de beurt.
Ben benieuwd, vind Vikendi nu echt de minst leuke map om te spelen.

1: Erangel
2: Sanhok
3: Miramar
4: Vikendi

Zou er nog een 5e map gaan komen, of andere content like guns etc?

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRTNbos
Korkss schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:55:
[...]

Ben benieuwd, vind Vikendi nu echt de minst leuke map om te spelen.

1: Erangel
2: Sanhok
3: Miramar
4: Vikendi

Zou er nog een 5e map gaan komen, of andere content like guns etc?
Ik vind Vikendi juist 1 van de leukste maps...punt van keuze is alleen maar prima denk ik dan.
PUBG veranderd constant (ooit begonnen met 1map en minder guns), dus in dat opzicht sluit ik nog een nieuwe map en/of guns zeker niet uit.

Verder vind ik ook positief dat ze niet alleen maar nieuw spul uitbrengen, maar ook de moeite nemen om bestaande zaken aan te passen waar nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nutellaah

Nutellaah

IT-Manager

Ik las net op Reddit dat er op de Testserver de mogelijkheid is om custom games zelf te maken met 1 vs 1.
Dan las ik (tot mijn verbazing) dat je blijkbaar ook sinds juli 2018 ook zelf custom games kan maken op de live versie van PUBG.
Ik ga dit vanavond zelf proberen. Iemand hier ervaring mee?

i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19-11 11:29
Nutellaah schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:20:
Ik las net op Reddit dat er op de Testserver de mogelijkheid is om custom games zelf te maken met 1 vs 1.
Dan las ik (tot mijn verbazing) dat je blijkbaar ook sinds juli 2018 ook zelf custom games kan maken op de live versie van PUBG.
Ja zelf al eens gedaan op lanpartys.
Werkt helemaal prima, je kan timers instellen voor de circles, loot multipliers aanpassen etc.
Erg leuk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gergs
Nutellaah schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:20:
Mss begrijp ik je vraag niet, maar custom games is toch al heel lang mogelijk op live? 1v1 weet ik niet precies.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nutellaah

Nutellaah

IT-Manager

gergs schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:58:
[...]

Mss begrijp ik je vraag niet, maar custom games is toch al heel lang mogelijk op live? 1v1 weet ik niet precies.
Ja custom games zijn mogelijk, maar ik wist niet dat je dat zelf kon hosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JDx

M'n nades vielen wel erg goed de afgelopen dagen! 8)

JDx wijzigde deze reactie 18-05-2019 01:39 (53%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-11 15:43

Rexomnium

Vincam aut moriar

Niets is bevredigender dan een nade cooken, gooien, en dan vluchtende voetstappen te horen en beloond te worden met de rode letters van een kill :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gergs

ERANGEL V2!!!!!!!!!!!!!!!

Ik krijg chills van de piano :D Taking it back to early access yo!

gergs wijzigde deze reactie 06-06-2019 13:48 (34%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MurtnR
Eerlijk is eerlijk; ik was een huiverig over Erangel v2.0. Ik had de angst dat ze alleen meer huisjes gaan toevoegen zoals de uitgelekte map* weergeeft, maar ik ben positief verrast.

* https://www.altchar.com/g...-erangel-is-the-first-one

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22-09 17:36
Hoe is de performance nu eigenlijk? Hebben ze daar nog wat aan gedaan de laatste 2 maanden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korkss
Is die v2 al live? Of alleen op de testserver ofzo??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MurtnR
Korkss schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:25:
Is die v2 al live? Of alleen op de testserver ofzo??
Bekende PUBG-streamers kunnen het nu al spelen. Vanaf 8 juni kan de rest van de spelers het ook :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 06:49
EliHiel schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:46:
[...]

Ik zou erangel wel graag volledig herwerkt zien naar vikendi stijl. De map lay-out dus behouden, maar alles realistischer maken, de steden bijvoorbeeld dus omvormen tot steden die echt aanvoelen als steden en niet gewoon een verzameling huizen.
Om mezelf van een tijdje geleden even te quoten. Erangel V2 whoop whoop :9~

• n3z
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-11 10:10
Ekstergroen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:23:
Hoe is de performance nu eigenlijk? Hebben ze daar nog wat aan gedaan de laatste 2 maanden?
Perfect. Ik weet niet wat ze hebben gedaan maar het draait bij mij als een zonnetje. Ik kan nu eindelijket medium graphics spelen zonder dat ik belachelijk hoge FPS drops heb.

Ik merk zelfs helemaal geen FPS drops meer. R9 290x trouwens.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:12
Hoe is het spel op de PS4 tegenwoordig? Ik zit er over te denken om het te halen, maar lees nogal magere reviews na de launch. Zijn er al updates geweest die het beter maken?

• Korkss
zacht schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:55:
Hoe is het spel op de PS4 tegenwoordig? Ik zit er over te denken om het te halen, maar lees nogal magere reviews na de launch. Zijn er al updates geweest die het beter maken?
Dit wil je echt niet op console spelen :+

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:20

Oxigeon

En zo is dat!

zacht schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:55:
Met vri3nden lach ik me kapot in deze game en is voor ons goed speelbaar ps4. Mooi om ergens op de loer te liggen en dan van achter betrokken te worden. Dat maakt deze game zo mooi

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-11 21:07

Secsytime

Automagisch

Zijn er andere mensen die enorm veel lag ervaren op de normale server? (PC)

• ScreamGT
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-11 20:35
Wat erger ik mij kapot aan die Chinezen die de servers komen domineren, merendeels al hackend. Of een wall hack OF een tool waarmee letterlijk alle foliage wegvalt. En het erge is dat ze in ieder potje zitten ik join op een NA server. Is hier een oplossing voor? :')

ASRock Z97 Extreme4 | Intel i5 4670K @3.8 | MSI GTX 1070

• MRTNbos
Secsytime schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:49:
Zijn er andere mensen die enorm veel lag ervaren op de normale server? (PC)
Klinkt bekend, de laatste paar dagen inderdaad enorm slechte prestaties. Het ene moment 100+ FPS, andere moment <20...voorheen had ik constant 90+.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20-11 14:20

Kek

3flix

ScreamGT schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:40:
Wat erger ik mij kapot aan die Chinezen die de servers komen domineren, merendeels al hackend. Of een wall hack OF een tool waarmee letterlijk alle foliage wegvalt. En het erge is dat ze in ieder potje zitten ik join op een NA server. Is hier een oplossing voor? :')
Niet op NA servers gaan zitten..?

• ScreamGT
Kek schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:22:
[...]

Niet op NA servers gaan zitten..?
*insert applaus hier.

Thanks voor de tip Kek, heb ondertussen nog geen oplossing.

Kan dit ergens gewijzigd worden? Op Google zie ik dat er allemaal region locks zijn obv je IP.

• ApC_IcE
  • Laatst online: 09:46

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Dit vind ik dan wel weer lachen,

triple en duo nade kill
Triple (net iets te laat geknipt, komt een boot daar aan)

[Video: https://medal.tv/clips/4462993/d1337nuLqX7h]

En de duo matchwinner:

[Video: https://medal.tv/clips/4462991/d1337k3KESxa]

ApC_IcE wijzigde deze reactie 12-06-2019 13:11 (63%)

• xtreme_lunatic
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 25-08 11:59
ApC_IcE schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:10:
Dit vind ik dan wel weer lachen,

triple en duo nade kill
Triple (net iets te laat geknipt, komt een boot daar aan)

[Video]

En de duo matchwinner:

[Video]
Netjes! :) Ik ben al weer even uit de PUBG scene. Afgelopen weekend weer eens gespeeld en ik ben opnieuw verslaafd, zo lijkt het. Alle patches en updates heb ik niet meer bij gehouden. Maar zijn nades "tegenwoordig" gebuffed? Afgelopen paar dagen zelf wat nade kills gehad, maar ik was zelf ook vaker het haasje.

En gebruik je ook vaak flashes?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• BobbyDgtl
Ik denk dat ze gewoon meer en beter worden gebruikt.

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Nu alweer redelijk wat scrims gespeeld met 3 vaste mensen, en nog meer de waarde ingezien van utility. Neem standaard 2 nades en 3 smokes mee, en 1 flash. Laatste bleek vrij nuttig een paar keer, zeker over een klein heuveltje getost richting de tegenstander.

• Appie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20-11 21:38

Appie

F1RST Racing

ScreamGT schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:40:
Ik speel zelf ook in NA, en herken je statement niet. Albeit, de laatste 2 maanden heb ik PUBG niet echt gespeeld, maar wanneer ik speel (meestal rond 2100-0000 CDT) heb ik niet tot weinig last mogelijke hackers.

PSNID: AppiePils || You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Deurstopper
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online
Speel PUBG sinds afgelopen week op de XboxOne, voorheen PC. Wat speelt dat lekker zeg! Oke, het aimen met de controller is wat wennen, maar de kans dat de pot niet door een cheater/wallhacker wordt verpest is op de console nagenoeg nul(?)

Steam: http://steamcommunity.com/id/DeurstopperNL Origin: DeurstopperNL

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:12
Korkss schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:19:
[...]

Dit wil je echt niet op console spelen :+
Dat wil ik dus wel, vandaar de vraag.
Oxigeon schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:24:
[...]

Met vri3nden lach ik me kapot in deze game en is voor ons goed speelbaar ps4. Mooi om ergens op de loer te liggen en dan van achter betrokken te worden. Dat maakt deze game zo mooi
Speelbaar is een must. Ik heb nog wat VVV-bonnen liggen waar ik toch niks mee doe, ik ga het spel dus maar gewoon aanschaffen.

• Korkss
zacht schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:14:
[...]

Dat wil ik dus wel, vandaar de vraag.

[...]

Speelbaar is een must. Ik heb nog wat VVV-bonnen liggen waar ik toch niks mee doe, ik ga het spel dus maar gewoon aanschaffen.
Ik heb hem op xbox en pc. Op de xbox letterlijk 2 potjes gespeeld en weer verwijderd. Huisjes spawnen pas nadat je al 10 seconden op de grond loopt, graphics waardoor je enemy’s verder dan 20 meter amper ziet etc etc.. ik zou niemand aanraden om hem op console te gaan spelen. Toch zijn er mensen die het doen en plezier hebben, ieder zn ding denk ik dan maar. Voor mij iedergeval een grote flop en ik vind dat de game nooit op console had mogen uitkomen in die staat!

• Beun de Haas BV

Dit is denk ik toch een van de grootste updates tot nu toe. Nomnomnom :9~

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:28
Wanneer komt deze patch?

• Beun de Haas BV
Volgens de patch notes kun je nu op de Test Server de tweaks alvast aan de tand voelen. Meestal kun je dan binnen een week op de Live Server een update verwachten.

• Korkss
Beun de Haas BV schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Volgens de patch notes kun je nu op de Test Server de tweaks alvast aan de tand voelen. Meestal kun je dan binnen een week op de Live Server een update verwachten.
De “nieuwe” erangel is al ruim een week op de testservers. Dus binnen een week live gaat dan niet op.

Moet wel zeggen dat ik deze update leuk vind (denk ik) zoals de gascans etc lijken me wel lachen. Het “freerunnen” lijkt me wel chill maar ook weer kut. Het wordt zo anders spelen, mensen zitten waarschijnlijk op de raarste plekken enzo. Ook vraag ik me af met hoeveel extra bugs en exploits dit alles weer gepaard gaat. In het filmpje van wacky jacky een paar posts terug zie ik alweer een voertuig door amper iets 50x over de kop slaan. Leuk man :+

• JDx
GVD man, weer een 17 gig update... elke update wordt het kutter.

Zat in het begin op 120-150 fps, voor de update op 60, nu op 50... ik wil m'n geld terug!
https://pubg.report/strea...fd-f101d4683efe/452985039

Daarom deathcams niet vertrouwen, dit ziet er heel suspicious uit terwijl het vanuit mijn kant gewoon clean shots waren.

• JDx
JDx schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:47:

Zat in het begin op 120-150 fps, voor de update op 60, nu op 50... ik wil m'n geld terug!
Net na week niet spelen wel meteen weer 2 kar98 kills, maar zooo schokkerig, nu aan de CSGO maar weer.

• Beun de Haas BV
Korkss schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:53:
[...]
De “nieuwe” erangel is al ruim een week op de testservers. Dus binnen een week live gaat dan niet op.
De release van Erangel V2 staat los van deze update. Staat immers ook niks over in de patch notes over de gepimpte map.

• Korkss

De komende update is 17gb? Of is er nu al een 17gb update??
Ik haal nog steeds prima fps en heb geen performance issues gelukkig.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij mij leek het gisteren soepeler te werken. Ik geef echt heel weinig om het aantal fps. Het draait soepel of niet. En waar ik voor de update zo nu en dan wat haperingen had, leek ik daar gisteren na de update helemaal geen last meer van te hebben.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• JDx
TERW_DAN schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:59:
[...]

Bij mij leek het gisteren soepeler te werken. Ik geef echt heel weinig om het aantal fps. Het draait soepel of niet. En waar ik voor de update zo nu en dan wat haperingen had, leek ik daar gisteren na de update helemaal geen last meer van te hebben.
Nou onder de 70 gaat het echt wel haperen, zie duidelijk die zoom/unzoom.

Dit is beide van gisteren. En op het einde nog een stukje BF V, allemaal op 2560x1440.

JDx wijzigde deze reactie 21-06-2019 11:46 (6%)

• JDx
Het spel is ook niet gewoon alleen kutter geworden, als ik een game leave, loopt alles vast en moet ik de hele game restarten.

JDx wijzigde deze reactie 22-06-2019 00:54 (5%)

• gotfurrr
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09-11 10:11
Tsurany schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:50:
https://pubg.report/strea...fd-f101d4683efe/452985039

Daarom deathcams niet vertrouwen, dit ziet er heel suspicious uit terwijl het vanuit mijn kant gewoon clean shots waren.
wat ziet er dan verdacht uit? ik zie die dude eerst wat schoten missen, daarna (te) lang aimen waardoor hij een slr bodyshot krijgt, en daarna weer lang aimen terwijl hij 1 shot is.

• gotfurrr
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09-11 10:11
JDx schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:53:
Het spel is ook niet gewoon alleen kutter geworden, als ik een game leave, loopt alles vast en moet ik de hele game restarten.
heb je al gekeken of je wat zaken kan tweaken? en bedenk even dat pubg performance enorm verschilt per map. Je stelt 120-150fps te halen voordat deze patch er was op vikendi met een gtx980, als dat zo is dan wil ik graag mijn 1080ti ruilen tegen jouw gtx980
gotfurrr schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:44:
[...]

wat ziet er dan verdacht uit? ik zie die dude eerst wat schoten missen, daarna (te) lang aimen waardoor hij een slr bodyshot krijgt, en daarna weer lang aimen terwijl hij 1 shot is.
De deathcam laat zien dat ik aan de andere kant van de boom mik wanneer ik hem kill. De schoten zelf waren inderdaad absoluut niet verdacht maar de deathcam laat het er erg vreemd uit zien. Dat geeft gewoon aan dat de deathcam te onbetrouwbaar is.

• JDx
gotfurrr schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:52:
[...]

heb je al gekeken of je wat zaken kan tweaken? en bedenk even dat pubg performance enorm verschilt per map. Je stelt 120-150fps te halen voordat deze patch er was op vikendi met een gtx980, als dat zo is dan wil ik graag mijn 1080ti ruilen tegen jouw gtx980
Hier bijvoorbeeld, het is geen 150, maar 90-120 ok ok, maar loopt wel smooth!

• MRTNbos
Ik heb de laatste tijd ook wel performance issues. Sinds mijn upgrade naar een GTX1060 6GB draaide altijd alles soepel op medium/low settings (100-140 FPS).
De laatste paar weken heb ik regelmatig drops naar 10FPS. Nu speelde ik al wat minder, maar hierdoor haak ik al snel na 2-3 potjes af.
(Zelfs nadat ik al mijn settings naar "low" gezet heb, heb ik dit probleem.)

• cmegens
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:56
MRTNbos schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:43:
Ik heb de laatste tijd ook wel performance issues. Sinds mijn upgrade naar een GTX1060 6GB draaide altijd alles soepel op medium/low settings (100-140 FPS).
De laatste paar weken heb ik regelmatig drops naar 10FPS. Nu speelde ik al wat minder, maar hierdoor haak ik al snel na 2-3 potjes af.
PC miscshien vanwege het warme weer aan het throttelen? Heb je je temperaturen wel eens gechecked tijdens het gamen? Want drops naar 10fps zijn niet heel gewoon, dat is wel heel drastisch en doet vermoeden dat het een hardware probleem is.

• MRTNbos
cmegens schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:54:
[...]

PC miscshien vanwege het warme weer aan het throttelen? Heb je je temperaturen wel eens gechecked tijdens het gamen? Want drops naar 10fps zijn niet heel gewoon, dat is wel heel drastisch en doet vermoeden dat het een hardware probleem is.
Het is al een aantal weken zo, en toen was het nog niet warm!
Afgelopen week nog tijdens een potje de Ram&CPU usage&GPU usage gechecked maar dat zag er allemaal normaal uit. Ook bij andere games merk ik geen probleem...

• Beun de Haas BV

Zoals verwacht: pc update #30 is vanaf vandaag te downloaden!

• Tricolores
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20-11 14:04
Mooie update. Voor sommigen zijn de prestaties ook een pak beter geworden.

PC: Aorus Elite X570 - R7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 + SSD upgrade // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:20

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren de game nog maar eens aangeslingerd na een hele poos Fortnite (PS4). Moest toch weer eventjes wennen. Maar dat mag de pret niet drukken.

Heb volgens mij 2 potten gespeeld waarbij ik eigenlijk altijd net verkeerd ga zitten haha.
- Pot 1 (squad, door op de verkeerde knop te meppen in het menu), ik heb het gered tot de 12 spelers. Hier werden we gewoon in een kleine cirkel gesloopt door een goed samenspelende squad.

- Pot 2 (solo), Naar mijn idee toch veel lastiger dan Squad aangezien je hier 99 tegenspelers hebt.
We laden in Miramar. Altijd de vraag waar land ik nu weer (zelf geen idee want eigenlijk speel ik echt te weinig om de maps goed te leren kennen). Dus laden in Impala. Boven Los Leones spring ik uit het vliegtuig. Mijn eerste reactie. F*ck dit ga ik never nooit niet halen. Mijn eerste vraag aan jullie... Hoe kan ik zeer ver komen met de parachute. Want dit lukt me echt nooit).

Ben dus maar geland tussen Los Leones en Impala. De cirkel kwam richting Los Leones. Dus maar de stad in. Daar gaat het dus altijd fout bij mij. Eventjes uit het raampje kijken op zoek naar vijanden. Pats... Schampschot in mijn schouder. Dan maar snel wegvluchten.

Toen naar een loods gerent. Wacht ik kijk eventjes naar buiten toe of ik iemand zie... Bats Headshot.... Oxigeon moet echt veel en veel voorzichtiger te werk gaan. En elke keer als ik dan afgeschoten wordt denk ik weer.... Hoe kan ik toch zo dom zijn om daar te gaan zitten haha.

PS: PUBG.report.... is dat die site waar twitch filmpjes opkomen als je gekillt wordt door een streamer? Eventjes in de gaten houden om mijn kills terug te kijken (jaja waar ik zelf neergeschoten wordt. Want zelf schiet ik niet snel iemand neer :P)

EDIT: Vandaag komt trouwens een nieuwe patch uit op de PS4 welke Weapon Mastery en nog wat andere meuk verbeterd. Enkele vernieuwingen

- Auto equip Atachments (kan handig zijn)
- Nieuwe metertjes voor de jump vanuit het vliegtuig
- Tactische map markers
- Loot balance
- Enkele grafische dingen
- Maps laden sneller in

Oxigeon wijzigde deze reactie 27-06-2019 10:08 (8%)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• JDx
Jezus, na de laatste update is het spel echt onspeelbaar geworden met een GTX980 en betere kaarten zijn bijna onbetaalbaar echt achterlijk duur.

Edit: nieuwe drivers gedownload, Nvidia settings laten optimizen, framerate op unlimited, haal nu weer tussen de 90-120 fps, pfoei, gelukkig.

JDx wijzigde deze reactie 29-06-2019 14:51 (33%)

• dwaas
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07-11 08:33
MRTNbos schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:43:
Ik had geen last van performance, maar een squadmate wel en deze instellingen gaf hem weer een betere gameplay.

"If you have mid-tier CPU/good GPU - you're probably getting stutters/image is not smooth because this setting limits your game performance to CPU: basically a forced CPU bottleneck in an already CPU-heavy game. PUBG isn't CS:GO where you get like 250-300 fps constantly so I highly recommend to set it to "use the configuration of the 3D application"(in Nvidia control panel under "3D settings" -> "Program settings"; add "tslgame.exe" from \PUBG\TslGame\Binaries\Win64 if it's not presented) and compare results with "1" and "use the configuration of the 3D application" and see which one works best for you."

zie:
https://www.reddit.com/r/...endered_frames_in_nvidia/

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zo, had ik de laatste tijd een beetje het idee dat het wat beter ging, hier en daar 8 kill games, wat gewoon prima is, had ik gister weer een dag dat het een stuk minder ging. Hits die niet goed leken te registreren. Zelfs van dichtbij. Bijzonder. Ook een paar keer obvious cheaters tegen gekomen, met speedhacks en wallhack. Ach ja. Hopelijk vanavond weer een paar mooie potten. Blijft toch een interessante game om te spelen. Een van de weinige games naast CSGO die ik graag speel om er beter en beter in te worden. Iets wat ik mis bij een Battlefield op het moment bijvoorbeeld.

Het schieten gaat mij wel aardig af in PUBG. Ik probeer nu wat beter te worden in het killen van die passieve enemies die maar in huizen blijven campen en wachten. Kan toch nog knap lastig zijn. Ik blijf het ook nog steeds lastig vinden om te plaatsen waar schoten vandaan komen af en toe. Heb nu HRTF weer uit gezet en dat lijkt iets beter te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ScreamGT
Ik begin een beetje moe te worden van de spelers die blijkbaar geen foliage/grass hebben?!
Na een schietpartij lig ik 5 meter voorbij iemand zijn lichaam op de grond, ik kan de enemy's alleen moeilijk vanuit 3rd person zien... toch wordt ik geheadshot. Dit is al een x aantal keer voorgekomen, vooral bij gevechten op heuvels waar men veel minder hoog hoeft te komen om mij door het gras te spotten. Of zijn er gewoon verschrikkelijk veel wallhackers aanwezig?!

Van veel potjes de afgelopen weken heb ik ook berichten ontvangen dat de players die ik heb ge-report zijn gebanned.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nu is vijf meter niet bepaald een afstand die je onzichtbaar maakt. Deathcam wel eens bekeken? Dat moet duidelijk maken of ze je konden zien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Lmao we kwamen net toevallig Wackyjacky101 tegen in de server en zijn team pakten we even aan:

Kijken op 03H52M als je op de link klikt is de clip net voorbij

LMAO ik kom er net achter dat die kerel die ik killede dat is Lando Norris! De F1 driver

DAMAGE wijzigde deze reactie 09-07-2019 01:28 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ScreamGT
Tsurany schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:52:
Nu is vijf meter niet bepaald een afstand die je onzichtbaar maakt. Deathcam wel eens bekeken? Dat moet duidelijk maken of ze je konden zien.
Heb ik uit staan, maar zal dit weer activeren om te kijken hoe en wat. Neemt niet weg dat je in hoog gras gewoon niet tot nauwelijks zichtbaar moet zijn. Zeker wanneer de tegenstander op 100 meter afstand is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
ScreamGT schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:54:
[...]

Heb ik uit staan, maar zal dit weer activeren om te kijken hoe en wat. Neemt niet weg dat je in hoog gras gewoon niet tot nauwelijks zichtbaar moet zijn. Zeker wanneer de tegenstander op 100 meter afstand is.
Hangt ook sterk van de kleding keuze af, wat voor gras je in ligt en of het niet buiten de render distance van het gras is. Vaak genoeg mensen zien kruipen met fel rode jas of op een afstand waarbij gras gewoon niet rendered.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Met bepaalde scopes zie je ook gewoon mensen in het gras liggen. Al is het maar een paar pixels. Zeker iemand die veel uren in PUBG door brengt zal een kleine oneffenheid gelijk opvallen en je bent weg. Zeker end game waar ik eigenlijk altijd snakes verwacht, verwacht ik juist dat lui in gras liggen en let ik er extra op. Gras. Stenen (van die grote rocks waar je achter kunt zitten) lijken allemaal prima cover maar schijn bedriegt. Je kunt nog beter gewoon on the move blijven.

Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste dagen wel af en toe obvious cheaters tegen ben gekomen en die schieten dan ook op je naam door het gras waar dat nog niet kan. (omdat ze niet weten dat ze op die angle de grond raken blijkbaar, sukkels) Maar dat is wat anders natuurlijk. Gelukkig zie ik ze niet heel vaak meer. Gewoon next. Volgende pot.

DAMAGE wijzigde deze reactie 09-07-2019 15:14 (7%)

• swoutr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-11 16:35
Iemand enig idee wanneer de remastered erangel uitkomt?

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

• MurtnR
swoutr schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:54:
Iemand enig idee wanneer de remastered erangel uitkomt?
In de volgende update.

Bron: https://www.google.com/am...rangel-visual-update/amp/

Zie faq

• gergs
Ik meen dat toen ze voor het eerst de ping systeem willen introduceren dat er aantal mensen hier die net niet ontploft waren.. Maar nu opeens toch best acceptabel. Terwijl de nieuwe ping systeem toch wel ongeveer zelfde als wat ze van plan waren in het begin. Toen werd er geroepen: het maakt de game kapot, wordt te makkelijk, wat heb je dan aan goede teamcommunicatie als je zo makkelijk kan pingen, etc etc.
Toen hadden ze het niet gedaan en alleen de simpele richting marker geintroduceerd.
Paar maanden later kwamen ze toch uit eindelijk met de ping systeem en the coast is peaceful.
Dus.. Als je iets wil veranderen, moet je eerst met de gekste voorstel komen, daarna moet je het even naar beneden bijstellen tot acceptabele niveau.. Om toch later terug te komen naar die ene gekke idee.
Ik zal dit geweldige levensles meenemen ten harte en zeker gaan toepassen op mn werk enz.
Dank je wel PUBG Corp. O+

• EliHiel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 06:49
Volgens release trailer van season 4 komt dit er op 24 juli
gergs schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:50:
Ik meen dat toen ze voor het eerst de ping systeem willen introduceren dat er aantal mensen hier die net niet ontploft waren.. Maar nu opeens toch best acceptabel.
Blijft persoonlijke voorkeur. Vind het toch wel erg jammer dat je de locatie van een vijand tot op de meter nauwkeurig kan spotten met een enkele druk op de knop.

Echter zijn er nog geen volwaardige alternatieven voor PUBG dus moet je het maar accepteren.
Pagina: 1 ... 136 137 138 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True