hoevenpe schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:25:
[...]
The devil is in the detail inderdaad, zou me niets verbazen als een groot deel indirect naar defensie gaat of ten goede komt aan buitenlandse handel.
Denk vooral dat het lastig wordt in de beeldvorming als tegelijkertijd mensen met een EWF worden opgezadeld en het eigen risico in de zorg niet omlaag kan...
Als het lastig wordt, kun je afleiden. Gevalletje Wet Hillen, bijvoorbeeld. Ik begrijp niet dat mensen niet daar doorheen prikken, maar goed.
Maar heel serieus, er wordt al meer dan een jaar gesproken over de complicaties van belastingverdragen en de toename van zichtbaarheid rol van Nederland daar in binnen de partij. Meer in detail, over de verbindingen tussen dat en specifieke netwerken van achterban. Nu hebben we de afgelopen jaren de middelen van het Rijk in het buitenland heel eigenaardig afgebroken, en blijkt er toch noodzaak te zijn voor compensatie daarvan - voortbouwend op de rol die de Nederlandse banken daar in hebben gekregen tijdens die periode van afbraak. Mooie draai aan privatisering, zou ik zeggen
Beschamend is dat wel. Het is weer een insteek van selectief gebruik om zichtbaarheid te vermijden totdat de rek uit de nieuwe gereedschapskist is. Geen sprake van oplossing, innovatie, aannemen van uitdaging en voorop lopen bij nieuwe cyclus. Maar gewoon misbruik.
Niet dat mijn partij in deze de enige is om aan te wijzen, met goed gebruik van coöpteren is de PvdA in deze de grootste motor van afbraak en vertraging geweest. Dat valt ze natuurlijk in de toekomst met goed gebruik van beeld mooi aan te rekenen, zo werd gezegd.
Neem de stroom van informatie op dit moment niet al te serieus, het is een doelmatige stroom. Het is niet gericht op informatie, maar op nut van beeld. Geef het tijd, laat zaken consolideren, pas cui bono toe, dat geeft meer inzicht.
RobinHood schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:45:
[...]
Dan ben ik toch wel benieuwd wat de VVD en CDA ertegenin gaan brengen, ik denk dat ze dan misschien toch voorzichtigaan eens een wat andere weg in moeten slaan, weg van de goedkope retoriek van "goede populisten" en "normaal doen", want daarmee ga je inderdaad geen Forum voor de Demagogie-stemmers teruglokken, die mensen willen dat er echt eens iets veranderd, en als Baudet echt macht krijgt, gaat er zeker wel wat veranderen ja

Neem het akkoord eens door in detail. Benader het niet als een beleidsdocument of convenant, maar zie het als een memorandum van marketing. Dan heb je je antwoord. De focus ligt slechts voor een klein deel op de vereisten van het plichtig maken van D66/CU, het gros ervan ligt op het gebruik van knoppen van evolutionaire psychologie.
Ja, er blijft risico. Maar het is meer een potentieel van CDA wat door kan slaan dan dat het gat op rechts-conservatief groter gaat worden. Het is een stil signaal dat met alle gespreksrondes van VNO/NCW Baudet stiller is geworden. Probleem blijft dat achter het netwerk nog steeds alles verder uitgebouwd wordt.
[...]
Da's een mooi excuus, en eigenlijk werkt het voor beiden. Wilders kan martelaar spelen, VVD en CDA zorgen ervoor dat in ieder geval 1 concurrent niks in de melk te brokkelen heeft.
Baudet is daarom wel wat moeilijker, omdat hij dingen zegt die voor de achterban van VVDA zo gek nog niet zijn, en waar Wilders gewoon openlijk bezig is met haatzaaien, pakt Baudet het veel slimmer aan, zelfs in dit topic, en het vorige, waren er genoeg mensen die hem verdedigden "want dat citaat is uit het verband gerukt en zeker niet racistisch!", dat soort mensen vindt je niet bij Wilders.
Ik snap Virtu's angst voor Baudet zeker wel, als er iemand somehow zo stom is om hem in een machtspositie te brengen, gaan we waarschijnlijk een interessante tijd tegemoet. Ik heb alleen een soort cynisch optimisme: De VVDA is zo druk bezig met het beschermen van zichzelf, dat ze werkelijk alles zullen doen om Baudet geen landelijke macht te geven.
Zelfs als daar, de horror voor de VVD en CDA, een centrumkabinet bij aan te pas moet komen, met, oh de verschrikking, een toekomstbeeld!
Al kan ik het ook fout hebben. Als de PVV en FvD somehow gaan samenwerken, en de VVD denkt "ah, nu kunnen we een grote middelvinger naar het CDA opsteken", dan krijgen we een mooie bruinhemden coaltie.
Wilders was altijd een berekende inzet, hij heeft in der tijd de keuze gemaakt voor een specifieke rol op basis van condities en doelstellingen ten gevolge van de politieke commotie van die tijd. Laten we eerlijk zijn, de PVV is er nog nooit voor welke kiezer dan ook geweest, heeft altijd middels effect dan wel directe stem de VVD gediend, en is nog nooit een risico geweest.
Baudet is het probleem niet. Het is gewoon een micro-Trump met verzuchting naar het stereotype van de gezalfde preacher man. Wat achter Baudet staat, wel. Enfin, laat ik het meer correct zeggen, wat gebruik maakt van het gegeven Baudet en het verbonden gereedschap van marketing (directe democratie? Mensen zouden zich wat meer moeten inlezen in de pennenstreken en de keuzes van Baudet in handelen, die staan haaks op al dat - goed uitgewerkte - geklets).
En even heel serieus, onderschat niet de investeringen die in Baudet gedaan worden. Dat soort instrumentatie is pijnlijk subversief en effectief.
Onze geschiedenis met bruine reflexen is pijnlijk en helder. Geef je het welke positie binnen kaders van validiteit dan ook, dan volgt automatisch dat het de reeds aanwezige politieke dynamiek doet coöpteren. En dan is het bestel zoek. Het is het grootste zwaktepunt van machtspolitiek, het deelt dat met elke andere school van politiek.
Dit is geen kwestie meer zoals hierboven, wat we in principe horen te kennen, het is in onze cycli van geschiedenis een nieuwe variant. Heb je in
het topic over Amerikaanse politiek
de link maar het interview met trump's campaign digital director Brad Parscale gezien?
Parscale: "These social platforms are all invented by very liberal people on the West and East Coast. And we figure out how to use it to push conservative values. I don't think they thought that would ever happen."
Brad Parscale, the Trump campaign's digital director, tells Lesley Stahl on tonight's "60 Minutes" that the campaign averaged 50,000 to 60,000 different Facebook ad versions every day, some days peaking at 100,000 separate iterations (with minute shifts in design, colors, backgrounds, words).
En dan te bedenken dat de FvD primair aan het inzetten is tegenwoordig op het omvormen van mensen met interesse tot zogeheten embeds. Bloedlink zo'n trend.
Zoals ik daar al zei, had een nieuwstip voor T.net moeten zijn.
Je legt wel een vinger op een kleine wonde. Toekomstbeeld, dat ligt gevoelig. De werkzaamheid van gekozen instrumentatie hangt immers af van afwezigheid van perceptie van toekomst en een diepere focus op hier & nu & ik. Het ligt vanuit verschillende hoeken wat pijnlijk, dat men een veneer van centrum moet gebruiken, voor zowel VVD als CDA.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.