Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

SomerenV

It's something!

Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:58:
[...]

Dat komen ze ook niet, alleen oppositie.
Ook de oppositie is onderdeel van de regering. Maar is een mooie plek voor ze als ze wat zetels behouden. Kunnen ze lekker schreeuwen en schoppen en door iedereen genegeerd worden :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baudet maakt er wel een punt van overal op te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Baudet vind ik verschrikkelijk. Heb ook niet op ze gestemd hoor :P
Maar Hiddema is een zeer sterk debater, zijn geluid is imo wel welkom.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Alaaf voor Klaas :p

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Klaas wordt minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42
Onbegrijpelijk dat Roemer 0 winst heeft kunnen behalen door de kaalslag bij de PvdA, een te starre eigen visie? Vindt men Roemer niet te vertrouwen?
Dat een klein deel wat liberaler stemt op D66 begrijp ik wel, maar dat GL en CDA er winst uit halen verbaast me.
Wat me nog meer verbaast is dat nonsense partijen gewoon 2-3 zetels uit het niets krijgen maar de SP niets kan binnenhalen. Sterker nog, verliezen..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
gekkie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:57:
[...]

Ook een apart figuur tikkeltje als Fortuyn, ben benieuwd of het wat scherpte en humor op gaat leveren.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C2SZwdCWgAAVumt.jpg

Panem et circenses. Maak er een gameshow van op RTL ..

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Fleximex schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:56:
Ik denk dat bij de telling, rond 23:30, partijen zoals de PVV, FvD en ook DENK nog best wel een zetel kunnen stijgen.
No shit Sherlock... ik denk dat ze ook nog wel een zeteltje kunnen zakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
SomerenV schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:59:
[...]

Ook de oppositie is onderdeel van de regering. Maar is een mooie plek voor ze als ze wat zetels behouden. Kunnen ze lekker schreeuwen en schoppen en door iedereen genegeerd worden :+
Uhm, ja je hebt gelijk. Ik ben een idioot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:15:
van de kleine partijen Denk, +3. Ik vind dat echt zeer eng en gevaarlijk
Ja, maar dat is ook wat Wilders zegt, er is een aparte groep, en die krijgt meer rechten/wordt groter. Nee een oplossing heeft Wilders niet ,maar hier schrikken mensen ook weer van.

* Sjah mompelt iets van een zaadje en jaren 60

Over de verkiezingsuitslag, tjonge wat ik maar niet snap is dat de VVD niet afgestraft is door mensen die het niet zo hadden op de bonnetjes-affaire, ik bedoel hoe onbetrouwbaar is de VVD' er daar gebleken, of ben ik dom.
Baal ik? Ja, ik ben er niet blij mee, ook al omdat ik hoevenpe gelijk moet geven, dat die Turkije-affaire een gamechanger lijkt te zijn geweest. Bah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als hij zijn pieten maar niet meeneemt! :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Transportman schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:57:
Als de exitpolls enigszins kloppen, gaat het dus een kabinet VVD/CDA/D66/GL worden.
Dat moet GL in deze verhouding nooit doen. Die gaan echt niet minder marktwerking en meer milieu krijgen in dit kabinet. En dat moet toch wel willen ze zichzelf niet verloochenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Richh schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:59:
[...]

Baudet vind ik verschrikkelijk. Heb ook niet op ze gestemd hoor :P
Maar Hiddema is een zeer sterk debater, zijn geluid is imo wel welkom.
Ik vind dat hij zich veel versprak in de gesprekken voor de verkiezingen.
Baarde me eerlijk gezegd een beetje zorgen, maar misschien was hij gewoon moe van een druk programma. (Hoop ik)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Bad Brains schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:59:
Onbegrijpelijk dat Roemer 0 winst heeft kunnen behalen door de kaalslag bij de PvdA, een te starre eigen visie? Vindt men Roemer niet te vertrouwen?
Dat een klein deel wat liberaler stemt op D66 begrijp ik wel, maar dat GL en CDA er winst uit halen verbaast me.
Wat me nog meer verbaast is dat nonsense partijen gewoon 2-3 zetels uit het niets krijgen maar de SP niets kan binnenhalen. Sterker nog, verliezen..
Ik vind dat de SP wat te populistisch overkomt. En ik kan Roemer niet echt serieus nemen..

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:00:
[...]

nee want dan worden Kuzu/Erdogan en Simons helemaal lijp, vooral als ze zwart blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:01:
[...]

Dat moet GL in deze verhouding nooit doen. Die gaan echt niet minder marktwerking en meer milieu krijgen in dit kabinet. En dat moet toch wel willen ze zichzelf niet verloochenen
CU kan er ook nog wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:59:
Nee, de regering is een veel kleiner deel:
De Koning en de ministers vormen samen de regering. Het kabinet, alle ministers en staatssecretarissen, bestuurt het land en voert het beleid uit. Het parlement controleert het kabinet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:00:
[...]

Daar hebben we Zijlstra en Buma wel voor hoor :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:16
Sjah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:00:
[...]
Over de verkiezingsuitslag, tjonge wat ik maar niet snap is dat de VVD niet afgestraft is door mensen die het niet zo hadden op de bonnetjes-affaire, ik bedoel hoe onbetrouwbaar is de VVD' er daar gebleken, of ben ik dom.
Tsjah, wat heb je als alternatief voor de VVD? Een PVV? Toch te extreem. Een CDA? Dan heb je opeens het christelijke stuk en het 'neppe' rechtse verhaal erbij. Of een van de vele kleine partijen? Dat gaat nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Bij of in plaats van?
shdx schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:02:
[...]

Tsjah, wat heb je als alternatief voor de VVD? Een PVV? Toch te extreem. Een CDA? Dan heb je opeens het christelijke stuk en het 'neppe' rechtse verhaal erbij. Of een van de vele kleine partijen? Dat gaat nooit werken.
Niet al die kiezers van die 31 zetels zijn perse rechts natuurlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door D-e-n op 15-03-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22
Die is ook apart .. maar Bidet vind ik toch een beetje een half plee-figuur (en ook totaal niet scherp), de opmerking ging over Hiddema (al kan dat in de entourage, beperkte spreektijd en met interrupties ook best tegenvallen .. we shall see).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:50:
[...]

We hebben echt veel minder islamisten dan je hier als indruk probeert te wekken. Ik ken die groep maar al te goed, ben er in opgegroeid en mee opgevoed. Mensen die religieus zijn, wel duidelijk maken dat de islam een religie is van vrede, en het enige dat ik ze kwalijk kan nemen is dat ze zich niet betrokken voelen in de Nederlandse politiek onder het mom van 'we gaan ooit weer terug'. Maar los daarvan, islamisten, my ass, het aantal zetels voor DENK zegt heel weinig tot niets over in hoeverre we bang moeten zijn voor islamisten in Nederland.
Oké, dus AKP is zeker ook geen Islamistische partij die een Sharia-Light probeert in te voeren? Ik heb daar in deze draadjes al vele concrete voorbeelden van gegeven.

AKP is zeker een partij van vrede en DENK staat zeker niet achter AKP? Keer op keer praten ze het gedrag van Erdogan goed 'gezien de omstandigheden'.

Bij wat onrust in je land vinden ze islamitische maatregelen dus aanvaardbaar bij DENK.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Denk is vanaf nu niet meer uit de Kamer te krijgen. Volgende verkiezingen gaan die weer verdubbelen. Misschien wel naar de 6 zetels. Een betere stip aan de horizon wat ons te wachten staat is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij met nog iets anders, want anders geen meerderheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:04
Roemer heeft een 'my way or the highway' signaal afgegeven, waardoor mensen het als een verloren stem zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
aicaramba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:01:
[...]

Ik vind dat de SP wat te populistisch overkomt. En ik kan Roemer niet echt serieus nemen..
Vond het campagnemateriaal van de SP ook erg zwak.

Nauwelijks herkenbaar en eerder afleidend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:03:
Denk is vanaf nu niet meer uit de Kamer te krijgen. Volgende verkiezingen gaan die weer verdubbelen. Misschien wel naar de 8 zetels. Een betere stip aan de horizon wat ons te wachten staat is er niet.
Hoe kom je tot die 8 zetels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
VVD+PVV+FvD+CDA+SGP+50plus kan ook als maximum conservatieve optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:01:
[...]

Ik vind dat hij zich veel versprak in de gesprekken voor de verkiezingen.
Baarde me eerlijk gezegd een beetje zorgen, maar misschien was hij gewoon moe van een druk programma. (Hoop ik)
Niet om bot te zijn, maar het zijn gewoon veel te makkelijk te manipuleren gasten die enkel uit zijn op ego / pluche / bonus. Dan heb ik het nog niet eens over de kleine dame van de Slavische studies die heen-en-weer vliegt tussen organisatie, Sanoma en Moskou 8)7

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
Helemaal mee eens. Ik had verwacht dat ook de SP wat kon profiteren van de val van de PvdA. Blijkbaar is het Klaver-effect wel zo groot geweest, dat alles naar GL is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:04:
[...]

excuses, 6

(aangepast)

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:03:
[...]

Oké, dus AKP is zeker ook geen Islamistische partij die een Sharia-Light probeert in te voeren? Ik heb daar in deze draadjes al vele concrete voorbeelden van gegeven.

AKP is zeker een partij van vrede en DENK staat zeker niet achter AKP? Keer op keer praten ze het gedrag van Erdogan goed 'gezien de omstandigheden'.

Bij wat onrust in je land vinden ze islamitische maatregelen dus aanvaardbaar bij DENK.
Je doet nu wel heel hard je best om woorden in mijn mond te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goron schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:04:
CU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
gekkie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:03:
[...]

Die is ook apart .. maar Bidet vind ik toch een beetje een half plee-figuur (en ook totaal niet scherp), de opmerking ging over Hiddema (al kan dat in de entourage, beperkte spreektijd en met interrupties ook best tegenvallen .. we shall see).
Bidet?

_/-\o_

Typo van de dag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Het verhaal van de SP is schijnbaar niet goed genoeg.... Natuurlijk de zorg van Roemer steeds op terug kwam is belangrijk, maar het hele nivelleringsverhaal wordt overduidelijk door Nederland niet (meer) geslikt.

Groen scoort, rood verliest!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welk aantal je ook komt - hoe kom je bij dat aantal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:03:
Denk is vanaf nu niet meer uit de Kamer te krijgen. Volgende verkiezingen gaan die weer verdubbelen. Misschien wel naar de 6 zetels. Een betere stip aan de horizon wat ons te wachten staat is er niet.
Zoveel Turken zijn er niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Goron schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:04:
We kunnen ook gewoon iedereen doen!! _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Die zijn relatief links

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 07:32
De premiersbonus speelt ontegenzeggelijk een rol.... Zou het niet fair zijn als de premier, die boven de partijen zou moeten staan, zich zou onthouden van campagne-activiteiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18

Wokschotel

Op 6 wielen

D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:05:
[...]

Zoveel Turken zijn er niet
Ach, paar Marokkanen op de lijst en die heb je ook binnen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 22:22
VDD + CDA + D66 + CU zou ook net aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:04:
[...]

Niet om bot te zijn, maar het zijn gewoon veel te makkelijk te manipuleren gasten die enkel uit zijn op ego / pluche / bonus. Dan heb ik het nog niet eens over de kleine dame van de Slavische studies die heen-en-weer vliegt tussen organisatie, Sanoma en Moskou 8)7
In hoe verre houdt dit verband met mijn opmerking?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Waarschijnlijk even slecht idee om dit hier te roepen als bij een DENK bijeenkomst roepen dat Erdogan een [hans teeuwen quote] is, maar:
Ik ben blij dat Piraten Partij geen zetels heeft gehaald. Als iemand anders lijsttrekker was, dan had ik ze heel graag een zetel zien winnen; nu mogen andere partijen zich hardmaken voor privacy en veiligheid.
Voorts jammer dat DENK zoveel stemmen heeft gekregen.

Voor de rest een redelijk voorspelbare uitslag, dit wordt leuk formeren...
Duidelijk te zien dat VVD extreem geprofiteerd heeft van de escalatie met de Turken, zonde. Maar 2 pluspunten: ze zijn aardig afgestraft, en de grote winst is dat we van de PvdA af zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Geen zetel(s) voor de piratenpartij.. Valt me erg tegen. Had sterk de indruk dat er toch wel wat mensen op zouden stemmen (hier en ook via collegá's op het werk)
Maar wellicht zitten ze er tegen aan en komen ze nog op 1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

bszz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:05:
De premiersbonus speelt ontegenzeggelijk een rol.... Zou het niet fair zijn als de premier, die boven de partijen zou moeten staan, zich zou onthouden van campagne-activiteiten?
Ja, zoals niets doen tegen turkenterreur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
Ben eigenlijk wel een beetje bang dat zo'n grote coalitie niet stabiel gaat zijn. Als in, ik verwacht dat we ruim binnen 4 jaar weer naar de stembus kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom? De koning staat al boven alle partijen. Met jouw plan is het juist een nadeel de premier te leveren, want de nummer twee is veel minder herkenbaar dan de andere lijsttrekkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Verwacht dat DENK de volgende keer er niet meer bij is. Nu zit je even met de Turkije rel maar over 4 jaar hebben ze niks gepresteerd en de aanhangers blijven weer thuis of stemmen wat ze altijd hebben gestemd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fleximex schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:06:
Volgens mij is het dat net niet. Volgens ipsos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002

Pinobigbird

doesn't share food!

Fleximex schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:06:
Volgens de laatste exit-poll is dat 75, oftewel géén meerderheid.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom? Iedereen is herkiesbaar ,dus ook de premier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Pijnlijk om PvdA nu te zien hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:07:
Ziet er uit als een begrafenis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Premierbonus is er lang niet altijd. De Erdohan klucht en Geert die te weinig zichtbaar was heeft geholpen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:54
Ik denk dat juist de aanpak van Jesse Klaver een grote groei van GL mogelijk heeft gemaakt, en dat daardoor de SP niet uit de verf is gekomen. Zelf vond ik de SP ook een beetje onzichtbaar eigenlijk, en de campagne was gewoon niet echt sterk te noemen.

En de SP staat toch een stuk verder van de PvdA dan GL, D66 en CDA.
[...]

Ik heb Klaver al eens gezien hoe goed hij is in het verloochenen van zijn mogelijke achterban, dus ik verwacht dat GL dat juist wel gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Had zo kunnen zijn, maar dit was een volledige pun intended : 8) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:59:
[...]

Baudet maakt er wel een punt van overal op te trappen.
Die tweet is 1,5 jaar oud. Toen was FvD er nog niet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Kees schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:46:
[...]

Dat kan niet. Er staat geen timestamp op de biljetten en ze gaan in dezelfde vuilnisbak
Heb het nog even in de kieswet opgezocht:

De hoofdregel is dat stembureaus op de dag van stemming open zijn van 7.30 uur 's ochtends tot 21.00 uur in de avond. Voor Bonaire, Sint Eustatius en Saba gelden dezelfde openingstijden, maar dan lokale tijd. Verder zijn voor zogeheten 'bijzondere stembureaus' en voor mobiele stembureaus afwijkende openingstijden mogelijk. Zij kunnen eerder of later open gaan en eerder (niet later) sluiten.

Artikel J 30

Zodra de voor de stemming bepaalde tijd verstreken is, wordt dit door de voorzitter aangekondigd en worden alleen de op dat ogenblik in het stemlokaal of bij de ingang daarvan aanwezige kiezers nog tot de stemming toegelaten.

Kan niet zo snel vinden wat de sanctie is op het overtreden van de regels door het stembureau. Is misschien ook een regel waarvan niemand dacht dat die geschonden zou worden.

IPV Nijmegen, had dat niet in Venlo kunnen gebeuren >:)

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:06:
[...]

Ow ja. Eén zeteltje te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

3/4 is 'm geditched naar GL/D66/CDA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sambalbaj schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:08:
[...]

Ziet er uit als een begrafenis
Openbare begrafenis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:08:
Die tweet is 1,5 jaar oud. Toen was FvD er nog niet.
Ik had het toch ook over Baudent en niet FvD? Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:06:
[...]

Ik hoop op VVD+CDA+D66+GL, of een kleiner kabinet met gedoogsteun vanuit linkse hoek waarbij CDA wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:57:
Die Femke praat net als Zoon Van Putten van Koot&Bie :)
Jan Roos doet mij altijd een beetje denken aan Bob Guttering [uiterlijk en manier van praten] van Paul Haenen. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
PvdA kan alleen maar weer wat worden als Spekman vertrekt, en dan moet hij echt snel wegwezen voor dat het te laat is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:43
[...]

Op klimaat met D66 moet wel gaan verwacht ik?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:19

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
EektheMan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:08:
[...]

De hoofdregel is dat stembureaus op de dag van stemming open zijn van 7.30 uur 's ochtends tot 21.00 uur in de avond. Voor Bonaire, Sint Eustatius en Saba gelden dezelfde openingstijden, maar dan lokale tijd. Verder zijn voor zogeheten 'bijzondere stembureaus' en voor mobiele stembureaus afwijkende openingstijden mogelijk. Zij kunnen eerder of later open gaan en eerder (niet later) sluiten.

Artikel J 30

Zodra de voor de stemming bepaalde tijd verstreken is, wordt dit door de voorzitter aangekondigd en worden alleen de op dat ogenblik in het stemlokaal of bij de ingang daarvan aanwezige kiezers nog tot de stemming toegelaten.

Kan niet zo snel vinden wat de sanctie is op het overtreden van de regels door het stembureau. Is misschien ook een regel waarvan niemand dacht dat die geschonden zou worden.

Dan roepen ze 'die stemmers stonden al in de rij, alleen in een andere rij'.

Ik zie, qua stemmen, niet in wat ze zouden kunnen doen behalve _alle_ stemmen ongeldig verklaren in dat stemburo.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Wokschotel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:06:
[...]

Mensen, dit is dus een voorbeeld van wat ik bedoel. Prima als je je uitspreekt tegen de mensen die in Rotterdam stonden, ik doe met je mee. Maar kap alsjeblieft met dit soort domme uitspraken. Wil je mensen zoals mij, die opgegroeid zijn met twee culturen, beter Nederlands spreken dan Turks, maar er wel ieder jaar op vakantie gaan, hier stemmen (en niet in Turkije), een universitaire opleiding hebben en waar momenteel Acda en de Munnik speelt, minder binding geven met je samenleving? Roep dan vooral dingen als 'turkenterreur', want tot op heden voelde ik me altijd welkom en was ik altijd de eerste die zei: 'ik heb nooit last gehad van discriminatie, zolang je maar normaal doet kun je komen waar je wilt en speelt je afkomst geen enkele rol'. Inmiddels heb ik een raar gevoel in mijn buik wanneer mensen dingen roepen als 'turkenterreur', en dáármee voel ik me minder welkom in de samenleving. En ja, als dat sentiment toeneemt, overweeg ik ooit wellicht om te emigreren. Voorlopig denk ik er nog niet aan, maar al deze ontwikkelingen doen me wel veel pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
EektheMan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:08:
[...]

Artikel J 30

En blijkbaar gebeurt het deze keer toch ook niet:
Het stembureau in het stadhuis van Nijmegen is toch niet tot vanavond laat open. De gemeente meldde eerder dat het stembureau tot 23.00 uur open zou blijven, omdat er op andere plekken in de stad te weinig stembiljetten waren. Op die manier wilde de gemeente mensen alsnog de kans geven om te stemmen.

De Kiesraad was verbaasd over het nieuws, omdat in de Kieswet staat dat de stembureaus om 21.00 uur moeten sluiten.

Burgemeester Bruls zegt dat het allemaal een misverstand is. "We gaan sluiten zodra de rij bij het stadhuis weggewerkt is. Iedereen die om 21.00 uur in de rij stond bij het stadhuis mag zijn stem uitbrengen. Daarna niet meer."
http://nos.nl/artikel/216...t-s-avonds-laat-open.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 10:34

Quad

Doof

Wat ik niet snap, en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat nu precies werkt, hoe kunnen 40 stembureaus representatief zijn voor de uitslagen? Er zijn vandaag bijna 9000 stembureaus in gebruik, uit mijn hoofd net geen 0.5% van het totaal is dus bekend?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:56:
[...]

Dus Wilders bezoekt de klaagmuur...
Klagen is echt Nederlands, dus de klaagmuur past prima in onze tradities :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Pijnlijk maar niet raar. De PvdA kreeg gigantisch veel strategische stemmers bij de vorige verkiezingen. En die kwamen precies van de partijen die het nu goed doen: CDA en D66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Devian schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:09:
[...]

Op klimaat met D66 moet wel gaan verwacht ik?
Sowieso alternatief is geen GL, maar CU + SGP ofzo. Wat denk je dat meer aandacht voor het milieu geeft, groenlinks met een beperkte rol in de regering, of GL met geen rol in de regering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:43

defiant

Moderator General Chat
Iedereen kijkt nu naar de PvdA, maar dat is een scenario wat voor de volgende coalitiepartners van VVD en CDA een reëel risico is.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

fast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:09:
PvdA kan alleen maar weer wat worden als Spekman vertrekt, en dan moet hij echt snel wegwezen voor dat het te laat is.
Spekman is één van de redenen dat de PvdA voor mij bij voorbaat afvalt. Ja, puur op emoties, maar veel slechter dan hij kun je niet op me overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:04:
[...]

Ze gaan samen met de SGP denk ik. :+

Denk gaat nooit meer zetels halen dan nu.

En als ze het voorbeeld volgen van alle lokale partijen die dezelfde achterban hadden (kijk mij nou politiek correct zijn :) ) dan vechten ze elkaar binnen een jaar de tent uit. Er is altijd binnen no time ruzie in de gelederen bij dat soort partijen.

Over 4 jaar is Denk niet meer aanwezig bij de verkiezingen me dunkt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, ik ben geen PVDA stemmer maar die Spekman heb ik nooit begrepen wat dat voor toegevoegde waarde is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Leuk om soms ff te switchen naar CNN trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Silversin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:03:
[...]

Roemer heeft een 'my way or the highway' signaal afgegeven, waardoor mensen het als een verloren stem zien.
Eens vandaar dat ik dat ook aankaartte, heeft het misschien ook niet te maken dat ze (ja 10 jaar geleden) het niet genoeg wilde met Balkenende. (had de SP 24 zetels?)
Dat mensen sinds dien ook veel minder SP stemmen, want als puntje bij paaltje komt wil de SP niet "mee" doen. Of "mag" niet meedoen, omdat ze te star zijn.
Communistisch worden we nooit in Nederland, dus niet handig.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Spekman vind ik een typische SP'er. De elitaire linkse tak is richting GL, deel Turken naar Denk.

Tsja wat hou je dan over om onderscheidend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:04
Krijg je er van als je de bitch van VVD wordt. Ze hebben te veel toegegeven om te regeren.

Daarnaast denk ik dat ze een hoop zetels hebben verloren aan Denk en GL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het gaat niet echt hard met die uitslagen, nog steeds maar 3 gemeenten, kan nog wel even duren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

LoneRanger schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:09:
[...]

Jan Roos doet mij altijd een beetje denken aan Bob Guttering [uiterlijk en manier van praten] van Paul Haenen. :P
Zal ik eerlijk zijn?
Ik dacht altijd dat hij een typetje deed bij geen stijl. Serious :)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Na die eindeloze lijst met schandalen en corruptie van de VVD......31 zetels!

werden er paddo's uitgedeeld bij de diverse stemlokalen vandaag??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Mensen, dit is dus een voorbeeld van wat ik bedoel. Prima als je je uitspreekt tegen de mensen die in Rotterdam stonden, ik doe met je mee. Maar kap alsjeblieft met dit soort domme uitspraken. Wil je mensen zoals mij, die opgegroeid zijn met twee culturen, beter Nederlands spreken dan Turks, maar er wel ieder jaar op vakantie gaan, hier stemmen (en niet in Turkije), een universitaire opleiding hebben en waar momenteel Acda en de Munnik speelt, minder binding geven met je samenleving? Roep dan vooral dingen als 'turkenterreur', want tot op heden voelde ik me altijd welkom en was ik altijd de eerste die zei: 'ik heb nooit last gehad van discriminatie, zolang je maar normaal doet kun je komen waar je wilt en speelt je afkomst geen enkele rol'. Inmiddels heb ik een raar gevoel in mijn buik wanneer mensen dingen roepen als 'turkenterreur', en dáármee voel ik me minder welkom in de samenleving. En ja, als dat sentiment toeneemt, overweeg ik ooit wellicht om te emigreren. Voorlopig denk ik er nog niet aan, maar al deze ontwikkelingen doen me wel veel pijn.
ehm, ik doelde op de acties van vriend Erdogan, niet van wat die paar oproerkraaiers in Nederland deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 07:32
Wokschotel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:06:
[...]

Nee, maar in ieder geval geen advertenties in zijn naam, een partijgenoot in debatten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 07:14

Herman

FP ProMod
Is de VVD nu niet de kleinste winnaar ooit? Dat zal nog een lastige formatie worden...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Nu ja, het is een beeld voor D66, GL en CU om voor ogen te houden. De focus van de VVD is altijd hetzelfde in coalities: je richt je op stimuli om je "mede/tegenstander" zich vanuit eigen principes of overtuigingen zelf te laten compromitteren.

De Partij van de Arbeid heeft dit aan zien komen. Dijsselbloem heeft het aan zien komen. Maar de knopjes van links zijn nu eenmaal makkelijk.

D66 heeft enige ervaring hiermee, daar is zelfs een tegeltjeswijsheid over. Dat heeft ze echter nog nooit tegengehouden om mee te buigen.

CU idem.

De onbekende hier is GL. Het is de moeite waard voor Klaver om niet mee te doen - vermits hij dan de komende vier jaar de tijd neemt om eenzelfde netwerk voor progressief op te bouwen als waar VVD de beschikking over heeft (nu ook het CDA trouwens). Maar opnieuw, de gekende knopjes.

Hoe dan ook, de VVD zal nu opnieuw dominant zijn, of het nu vanuit de achterkamer is, koehandel of uitspelen van knopjes. De verkiezingen hierna idem dito. Vanuit de huidige opties is nog een termijn Rutte absoluut niet ondenkbaar. Ook niet voor een VVD zelf, er waren al lijnen van schisma met Zijlstra, dat is heel hard de kop ingedrukt.

De komende vier, misschien 8 jaar, worden in de basis liberaal-conservatief. De enigen die het een beetje naar het midden kunnen laten bewegen zijn D66 en GL, in het volle besef dat ze dit de verkiezingen daarna kost.

Het is een beetje een wegen van termijneffecten. Korte termijn versus lange termijn, waar zet je vanuit visie op in, en bouwt vereisten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Herman schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:13:
Is de VVD nu niet de kleinste winnaar ooit? Dat zal nog een lastige formatie worden...
Nu worden Buma, Pechtold en Klaver Rutte's bitch. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Dat blijft het probleem dat er een spiraal ontstaat altijd: Door partijen als de PVV voelen allochtonen mensen met een migranten afkomst zich minder Nederlander en zullen meer naar alternatieven kijken. Dan krijg je partijen als Denk, en bijvoorbeeld wat in Rotterdam gebeurde, en dat voedt de PVV weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:11:
Iedereen kijkt nu naar de PvdA, maar dat is een scenario wat voor de volgende coalitiepartners van VVD en CDA een reëel risico is.
Ik denk dat de linkse stemmer hun partij veel harder afstraffen dan de rechtse stemmer als er iets van het programma niet gerealiseerd kan worden door Nederland coalitieland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
De uitleg van de mogelijke uitslag is al wel weer fantastisch ...
we vertrouwen Rutte .. en de VVD .. en we zijn opeens weer pro-europa (met een ondertoon dat daar niets zou hoeven te veranderen) .. wat is de snelheid waarmee een struisvogel zn kop weer in het zand kan steken ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:12:
Na die eindeloze lijst met schandalen en corruptie van de VVD......31 zetels!

werden er paddo's uitgedeeld bij de diverse stemlokalen vandaag??
Er zijn blijkbaar genoeg mensen die graag ietsje pietsje meer uitleg zien bij een partijprogramma dan 1 A4 met geroeptoeter. Ook zijn er genoeg partijen die wél een verhaal hebben, maar geen enkele ervaring. Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. En dat was voor genoeg mensen blijkbaar lang zo slecht nog niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Chris Smoove schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:14:
[...]

Nu worden Buma, Pechtold en Klaver Rutte's bitch. :+
Ik zou het anders verwoorden, en hij zal ze elkaars bitch laten zijn. Maar, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Bad Brains schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:11:
[...]

Eens vandaar dat ik dat ook aankaartte, heeft het misschien ook niet te maken dat ze (ja 10 jaar geleden) het niet genoeg wilde met Balkenende. (had de SP 24 zetels?)
Dat mensen sinds dien ook veel minder SP stemmen, want als puntje bij paaltje komt wil de SP niet "mee" doen. Of "mag" niet meedoen, omdat ze te star zijn.
Communistisch worden we nooit in Nederland, dus niet handig.
Kap eens met dat communistisch. En even de geschiedenis correct weergeven : het CDA wilde niet naast Bos ook de SP nog eens erbij. Dan waren ze kleiner geworden dan het linkse blok namelijk. Dus dat lag niet aan de SP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Oeps, dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door D-e-n op 15-03-2017 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:14:
[...]

Nu ja, het is een beeld voor D66, GL en CU om voor ogen te houden. De focus van de VVD is altijd hetzelfde in coalities: je richt je op stimuli om je "mede/tegenstander" zich vanuit eigen principes of overtuigingen zelf te laten compromitteren.

De Partij van de Arbeid heeft dit aan zien komen. Dijsselbloem heeft het aan zien komen. Maar de knopjes van links zijn nu eenmaal makkelijk.

D66 heeft enige ervaring hiermee, daar is zelfs een tegeltjeswijsheid over. Dat heeft ze echter nog nooit tegengehouden om mee te buigen.

CU idem.

De onbekende hier is GL. Het is de moeite waard voor Klaver om niet mee te doen - vermits hij dan de komende vier jaar de tijd neemt om eenzelfde netwerk voor progressief op te bouwen als waar VVD de beschikking over heeft (nu ook het CDA trouwens). Maar opnieuw, de gekende knopjes.

Hoe dan ook, de VVD zal nu opnieuw dominant zijn, of het nu vanuit de achterkamer is, koehandel of uitspelen van knopjes. De verkiezingen hierna idem dito. Vanuit de huidige opties is nog een termijn Rutte absoluut niet ondenkbaar. Ook niet voor een VVD zelf, er waren al lijnen van schisma met Zijlstra, dat is heel hard de kop ingedrukt.

De komende vier, misschien 8 jaar, worden in de basis liberaal-conservatief. De enigen die het een beetje naar het midden kunnen laten bewegen zijn D66 en GL, in het volle besef dat ze dit de verkiezingen daarna kost.

Het is een beetje een wegen van termijneffecten. Korte termijn versus lange termijn, waar zet je vanuit visie op in, en bouwt vereisten op.
Maar wat VIND jij hier nu van?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Asscher kan het niet langer ophouden...

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!