Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Player1S

Probably out in the dark

RodeStabilo schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:26:
Ik zou best elektrisch willen rijden. Echter voor mij als particulier en iemand die de laatste jaren alleen nieuw heeft gekocht niet echt interessant gezien de aanschafprijs, een Renault Zoe is voor mij te klein.

Buiten dat woon ik niet met parkeergelegenheid op eigen terrein en ben daarom vooral benieuwd hoe gemeentes het voor zich zien met oplaadpalen op openbare parkeerplekken. Ik denk niet dat mijn buren het leuk gaan vinden als ik of een laadkabel over de grond en stoep ga trekken of dat ik een paal ga claimen.

Gemeentes zijn hier domweg nog niet klaar voor.
Stap 1 is betaalbaardere electrische auto's.
Als er genoeg rond rijden dat worden de gemeentes wel gedwongen om laadpunten te maken. Nu zouden je buren gaan klagen maar als zij ook electrisch rijden komen ze buurten om samen te klagen bij de gemeente.

Kwestie van tijd. Maar volgens mij dwalen we een beetje af :+

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Kecin schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:25:
[...]

Het geeft de partijen weer die met elkaar in de kamer zouden kunnen zitten :). Meest kansrijke coalitie zou dan zijn: CDA-CU-PvdA-D66-GL-SP voor links. Met 80 zetels.

Dus geen VVD in dat geval :+.
Daar heeft het CDA alleen niet zoveel zin in. Die gaan liever samen met de VVD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
RodeStabilo schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:26:
Ik zou best elektrisch willen rijden. Echter voor mij als particulier en iemand die de laatste jaren alleen nieuw heeft gekocht niet echt interessant gezien de aanschafprijs, een Renault Zoe is voor mij te klein. De MRB-korting telt niet echt aan als je de meerprijs van een vergelijkbare benzine-auto vergelijkt.

Buiten dat woon ik niet met parkeergelegenheid op eigen terrein en ben daarom vooral benieuwd hoe gemeentes het voor zich zien met oplaadpalen op openbare parkeerplekken. Ik denk niet dat mijn buren het leuk gaan vinden als ik of een laadkabel over de grond en stoep ga trekken of dat ik een paal ga claimen.

Gemeentes zijn hier domweg nog niet klaar voor.
Dan kan daar toch regelgeving voor komen vanuit het rijk? Subsidieer de palen bij aanschaf van een auto. Dat de aanleg van de kabel geregeld word.

Zelf vind ik 10.000 euro voor een auto uberhaupt veel geld. Maar dat komt meer omdat mijn auto's nooit meer dan 3000 euro kosten (en makkelijk nog 6 a 7 jaar mee gaan). Ik heb liever dat ze niet per km gaan belasten, maar op basis van vervuiling.

Op basis van gewicht is onzinnig zoals het nu is. Want gewicht zegt vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

L1nt schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:29:
[...]

Kwestie van tijd. Maar volgens mij dwalen we een beetje af :+
Inderdaad. Voor praten over mobiliteit hebben we een heel subforum: Verkeer & Vervoer - hier bespreken we de uitslagen van de verkiezingen. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:17:
[...]

Zo controleren dat bij het tellen zelf al. Het aantal uitgedeelde formulieren wordt vergeleken met het aantal ingenomen formulieren en kiespassen. Dat wordt dan weer naast de scores gelegd.

Als daar een verschil in zit, merk je het snel genoeg. Er zijn ook altijd meerdere mensen aanwezig plus iedereen mag de telling bijwonen, dus je frommelt dat niet zomaar weg.
Normaal gesproken ja, ik hoorde ook dat er iemand 500 biljetten bij het oud papier had gegooid, die hebben ze dus wel terug gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Soldaatje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:31:
Normaal gesproken ja, ik hoorde ook dat er iemand 500 biljetten bij het oud papier had gegooid, die hebben ze dus wel terug gevonden.
Waar haal je dat soort verhalen vandaan? Zoiets zou een enorm verhaal zijn als het geen kleine vergissing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

L1nt schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:29:
Stap 1 is betaalbaardere electrische auto's.
Als er genoeg rond rijden dat worden de gemeentes wel gedwongen om laadpunten te maken.
Kip-ei probleem. Ga jij een electrische auto kopen als je hem niet op kunt laden? Lekker nuttig om dat ding leeg voor de deur te hebben staan. Ja, je kunt samen met je buren gaan klagen, maar in de tussentijd staat dan de straat vol met stilstaande auto's. Ik zie het niet gebeuren. Je zult dus eerst moeten zorgen dat het gros van de bevolking die dingen op kan laden voordat je mag verwachten dat ze die dingen gaan kopen.

En dat gebeurt dus inderdaad niet omdat niemand erin rijdt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:03
Soldaatje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:31:
Nou ben ik wel benieuwd, was dat een ongelukje of waren het toevallig allemaal stemmen van dezelfde partij?
In dat laatste geval moet je wellicht een strafrechtelijk onderzoek instellen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Waar haal je dat soort verhalen vandaan? Zoiets zou een enorm verhaal zijn als het geen kleine vergissing was.
Van mijn zus, die heeft daar geteld. Hopelijk hebben ze inmiddels alles teruggevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 13:52
Waah schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:26:
[...]

Het terugdringen van de bevolking is maar 1 effectief bewezen methode voor: Helpen (met oa geld, medicatie) van arme landen met het versnellen van de ontwikkeling. Dat is de manier om de transitie te maken van een gezin met 10 kinderen, naar 1,8 kind per gezin. Hoe meer geld je daar tegenaan gooit, hoe sneller de transitie gemaakt is.

Dat zet veel meer zoden aan de dijk dan hier lokaal minder kinderen nemen (naast de problematiek die dat met zich mee brengt). Maar ja, minder geld naar ontwikkelingshulp is hip. :Y)
Geld er tegen aan gooien is juist bewijzen niet erg effectief te zijn in verhouding. Veelal blijft er een significant bedrag aan de strijkstok hangen en komt het vaak niet op plekken terecht waar het gezin met 10 koters er profijt uit kan halen. Hetzelfde geldt overigens voor louter voedselhulp die kant op te sturen.

Juist projecten met begeleiding om ze te onderwijzen in zelf zaken op te bouwen ipv afhankelijk te zijn van voedsel en geld zijn effectief. Maar dit is verder off-topic :X

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ze de formatie rond hebben. Zoveel reële en werkzame opties zijn er niet imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

hoevenpe schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:32:
Nou ben ik wel benieuwd, was dat een ongelukje of waren het toevallig allemaal stemmen van dezelfde partij?
In dat laatste geval moet je wellicht een strafrechtelijk onderzoek instellen...
Ik ben bij dit soort berichten vooral benieuwd naar een bron. Voordat die er is, is het volslagen zinloos om te speculeren wat er zou moeten gebeuren. Iedere idioot kan een gerucht starten op FB of Twitter, maar waar rook is, is tegenwoordig vaak geen vuur maar een troll.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soldaatje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:33:
Van mijn zus, die heeft daar geteld. Hopelijk hebben ze inmiddels alles teruggevonden.
Nogmaals, om resultaten in te dienen moet alles met elkaar in overeenstemming zijn.

Maar goed, als je zus geteld heeft, dan hoef ik je toch niet uit te leggen hoe één en ander in zijn werk gaat? Ik vind het een beetje een vaag verhaal. Heeft dit toevallig op Facebook gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Tuttel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:33:
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ze de formatie rond hebben. Zoveel reële en werkzame opties zijn er niet imo.
Het is een rituele dans, juist omdat het grootste verwijt 4 jaar geleden was dat men veel te snel een regering gevormd had tussen tegenpolen.

Je zult zien dat vooral de CU nu erg 'weet niet hoor, wij hebben niet gewonnen, bla bla' gaat doen. Als de combinatie met GroenLinks niet werkbaar blijkt te zijn hebben ze zelf een veel sterkere onderhandelingspositie.
Dido schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:34:
Ik ben bij dit soort berichten vooral benieuwd naar een bron.
Ik heb niet de illusie dat er geen fouten worden gemaakt, het is mensenwerk. Zolang het niet met opzet is zal het de uitslag niet noemenswaardig beïnvloeden. Pas als er echt honderden of duizenden stemmen met opzet bij de verkeerde partij opgeteld of afgetrokken worden gaat het echt invloed hebben, vandaar ook mijn vraag of het een 'dwarsdoorsnede' was die verdwenen zou zijn of het om 1 partij ging (waarbij de PVV in dat geval natuurlijk 'opvallender' geweest zou zijn dan zeg de CU)

[ Voor 35% gewijzigd door hoevenpe op 17-03-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dido schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:34:
Ik ben bij dit soort berichten vooral benieuwd naar een bron. Voordat die er is, is het volslagen zinloos om te speculeren wat er zou moeten gebeuren. Iedere idioot kan een gerucht starten op FB of Twitter, maar waar rook is, is tegenwoordig vaak geen vuur maar een troll.
Dit ja. Sceptical tweaker is sceptical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

hoevenpe schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:35:
[...]

Het is een rituele dans, juist omdat het grootste verwijt 4 jaar geleden was dat men veel te snel een regering gevormd had tussen tegenpolen.

Je zult zien dat vooral de CU nu erg 'weet niet hoor, wij hebben niet gewonnen, bla bla' gaat doen. Als de combinatie met GroenLinks niet werkbaar blijkt te zijn hebben ze zelf een veel sterkere onderhandelingspositie.
Daarnaast is er een begrotingsoverschot en lijdt er niemand onder als er niet snel een nieuwe coalitie is. In het ergste geval houden we wat geld over :+

denk dat er geen bron is:
google 500 stemmen afgelopen week

[ Voor 12% gewijzigd door garriej op 17-03-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ook moest ze biljetten met plakband herstellen omdat het met de snijmachine voor enveloppen niet helemaal goed ging.
Meer weet ik niet, en andere bronnen heb ik niet dus ik snap als jullie er geen zak van geloven, zou ik zelf ook doen, misschien maar beter zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
garriej schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:37:
Daarnaast is er een begrotingsoverschot en lijdt er niemand onder als er niet snel een nieuwe coalitie is. In het ergste geval houden we wat geld over :+
Dijsselbloem kan langer voorzitter blijven van de Eurogroep, we houden inderdaad veel geld over en acute zaken kunnen heel goed door de lopende regering uitgevoerd worden. Dringende wijzigingen kunnen vanuit het parlement geregeld worden, in een motie van VVD+D66+CDA+CU om bijvoorbeeld de wet DBA af te schaffen (dit is iets wat niet kan wachten tot 2018 namelijk).

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 17-03-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Soldaatje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Er moet daar iemand met heeeeel veel schaamrood zijn geweest :p

Maar dat is natuurlijk ook een reden waarom ze precies bijhouden hoeveel mensen zijn wezen stemmen per bureau.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
anandus schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:12:
[...]
Op lokaal en regionaal niveau zijn er talloze coalities met de SP die het prima doen of prima gedaan hebben. Zelfs coalities met de SP en de VVD.
Des te vreemder was de reactie van Roemer dan ook dat ie het op voorhand afwijst. Die move snap ik niet na samenwerking in den lande zelf.
Que? Hoe komt ie aan de scores? Zo kan je elk kabinet bij elkaar fantaseren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
Tuttel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Geld er tegen aan gooien is juist bewijzen niet erg effectief te zijn in verhouding. Veelal blijft er een significant bedrag aan de strijkstok hangen en komt het vaak niet op plekken terecht waar het gezin met 10 koters er profijt uit kan halen. Hetzelfde geldt overigens voor louter voedselhulp die kant op te sturen.

Juist projecten met begeleiding om ze te onderwijzen in zelf zaken op te bouwen ipv afhankelijk te zijn van voedsel en geld zijn effectief. Maar dit is verder off-topic :X

Projecten met begeleiding IS toch geld er tegenaan gooien? Beide is nodig, het "bewijs" voor die strijkstok heb ik maar weinig gezien (en het is natuurlijk naief om te denken dat iedereen gratis werkt bij een hulpverleningsdienst. Jij wil toch ook betaald?). Juist voorbeelden als Bangladesh laten zien dat je in een heel korte tijd (jaren ipv decennia) kan zorgen dat mensen niet meer 10 kinderen willen omdat de kans groot is dat de helft overlijd voor hun 8e levensjaar. En dat ze gaan naar 2 kinderen of minder per gezin.

Daarom zijn ideeën als geen geld naar ontwikkelingshulp (woordje ontwikkeling is hier belangrijk. Dat is niet eten sturen en red jezelf maar) ook zo onhandig. Je snijd jezelf op termijn enkel zelf in de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Denk trouwens dat die 10 kinderen in Afrika een veel lagere milieudruk hebben dan 1.8 kinderen bij ons, maar dat terzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soldaatje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:41:
Ook moest ze biljetten met plakband herstellen omdat het met de snijmachine voor enveloppen niet helemaal goed ging.
Meer weet ik niet, en andere bronnen heb ik niet dus ik snap als jullie er geen zak van geloven, zou ik zelf ook doen, misschien maar beter zo. :)
Tja, met alle respect - er komt hier een willekeurige tweakers met een ietwat rammelig verhaal over allerlei zaken die al dan niet misgegaan zouden zijn bij iemand anders die meehielp met de tellingen. Dat maakt het allemaal wat onzeker.

Zoals gezegd staat het je vrij bij de telling te gaan kijken. Iedereen kan meekijken. Al te rare fratsen zijn daarmee al een stuk onwaarschijnlijker geworden, te meer omdat de leden van het stembureau ook onafhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Señor Sjon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:43:
[...]

Des te vreemder was de reactie van Roemer dan ook dat ie het op voorhand afwijst. Die move snap ik niet na samenwerking in den lande zelf.

[...]

Que? Hoe komt ie aan de scores? Zo kan je elk kabinet bij elkaar fantaseren.
emnich schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:27:
[...]

Dan nog snap ik er echt geen hout van. Hoe zijn die scores bepaald dan?

Overigens acht de kans op bovenstaande coalitie nul. Het CDA stapt daar nooit in.

Ik herhaal nul, gaat niet gebeuren ;)
Migrator schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:27:
[...]

Ah een coalitiewijzer dus. Wel handig dat even in je post te vermelden, linkje moeten volgen om te zien wat er bedoeld wordt is niet heel prettig. :)

Grappig dat het CDA en GroenLinks hier het goed zouden kunnen vinden. Je zou verwachten dat vanwege links/rechts (waar het CDA heen is gegaan) en het conservatieve van het CDA dat toch niet zo makkelijk zou gaan. Idem overigens CDA/SP wat betreft sociale zaken. Of gaat het hier alleen op wat de partijen zelf gezegd hebben qua samenwerking?
Het is gebaseerd op de coalitiewijzer van de Volkskrant. Excuses voor het posten van de link zonder context :).
http://www.volkskrant.nl/kijkverder/2017/coalities/
anandus schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:01:
[...]
Onder druk wordt alles toch vloeibaar ;)
:D
Edit gedaan :+

[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 17-03-2017 10:03 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kecin schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:59:
[...] de samenwerkingscores [...]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]
Nee, vaste stoffen als diamant ontstaan onder hoge druk. Je vergelijking gaat niet helemaal op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robertdj schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:48:
Denk trouwens dat die 10 kinderen in Afrika een veel lagere milieudruk hebben dan 1.8 kinderen bij ons, maar dat terzijde...
Wacht... wat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Als je Afrikaanse kindjes genoeg onder druk zet worden het diamantjes, daarom heten het dan ook bloeddiamanten :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:07:
[...]
offtopic:
Als je Afrikaanse kindjes genoeg onder druk zet worden het diamantjes, daarom heten het dan ook bloeddiamanten :+ :X
offtopic:
Is dat waarom dames er zo van onder de indruk zijn? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
anandus schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:07:
[...]
offtopic:
offtopic:
Je hebt er ook heel veel van nodig, vandaar de explosieve bevolkingsgroei in die gebieden. :P

Na deze 555-'crisis' groeit de bevolking verder tot het volgende punt dat ze niet genoeg eten hebben. Rinse & Repeat. Dit blijft zo maar doorgaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:27
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:15:
[...]

offtopic:
Je hebt er ook heel veel van nodig, vandaar de explosieve bevolkingsgroei in die gebieden. :P

Na deze 555-'crisis' groeit de bevolking verder tot het volgende punt dat ze niet genoeg eten hebben. Rinse & Repeat. Dit blijft zo maar doorgaan. :X
Hoge kindsterfte zorgt juist weer voor explosieve bevolkings goei...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Kecin schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:59:

Het is gebaseerd op de coalitiewijzer van de Volkskrant. Excuses voor het posten van de link zonder context :).
http://www.volkskrant.nl/kijkverder/2017/coalities/
Daar klopt helemaal niets van. VVD 41 zetels, PvdA: 14, VNL: 1,etc ctrl+F5 en hij doet het wel, sorry

Ik denk dat er het een minderheidskabinet van VVD, CDA en D66 wordt. Eventueel aangevuld met CU (waardoor het geen minderheidskabinet meer is). Op veel vlakken is er best steun te halen bij de verschillende partijen als deze zich constructief opstellen.

[ Voor 3% gewijzigd door emnich op 17-03-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er zijn genoeg winnaars om hier een meerderheidskabinet van te maken.

VVD-CDA-D66 zijn ook de drie grootste partijen in de Eerste Kamer en hebben 13-12-10=35 zetels. Met 38 heb je een meerderheid. Met GroenLinks of CU bereik je dat (hoewel een kabinet met CU zowel in de EK en TK een minimale meerderheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Señor Sjon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:26:
Er zijn genoeg winnaars om hier een meerderheidskabinet van te maken.

VVD-CDA-D66 zijn ook de drie grootste partijen in de Eerste Kamer en hebben 13-12-10=35 zetels. Met 38 heb je een meerderheid. Met GroenLinks of CU bereik je dat (hoewel een kabinet met CU zowel in de EK en TK een minimale meerderheid heeft.
Ik verwacht ook niet dat deze partijen allemaal VVD de rug toe zullen keren, maar de door mij genoemde combinatie zou in de eerste kamer 46 zetels hebben:
Tweede kamer: 80 zetels: CDA – CU – PvdA – D66 – GL – SP
Eerste Kamer: 46 van de 75 zetels

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, maar die stemwijzer vergeet de context dat zo'n geheel politieke zelfmoord voor het CDA is. Zes partijen waaronder de zwaar verliezende PvdA is gewoon vragen om problemen.

Overigens was Buma rechtser dan de VVD de laatste weken en Roemer had de VVD al uitgesloten. :P Buiten dat, je sluit dan al de twee grootste partijen uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 17-03-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:41
https://petities.nl/petit...een-digitale-her-stemming

Ruik ik daar wat PVV stemmers die nog nooit dit filmpje (YouTube) hebben gezien en ook nooit gaan zien :D
Verder makkelijker? Niet voor al die ouderen. Het huidige systeem is niet snel, maar er is toch geen haast? En hoezo is het huidige systeem onbetrouwbaar? Wat ze voorstellen is onbetrouwbaar! Vanuit thuis kunnen stemmen 8)7
Er staan verder ook geen standpunten of iets. Maar ik heb me er wel 5 minuten mee vermaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Fleximex schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:31:

Ruik ik daar wat PVV stemmers die nog nooit dit filmpje (YouTube) hebben gezien en ook nooit gaan zien :D
Verder makkelijker? Niet voor al die ouderen. Het huidige systeem is niet snel, maar er is toch geen haast? En hoezo is dit systeem onbetrouwbaar. Wat ze voorstellen is onbetrouwbaar! Vanuit thuis kunnen stemmen 8)7
Er staan verder ook geen standpunten of iets. Maar ik heb me er wel 5 minuten mee vermaakt :+
Het grootste argument tegen thuis stemmen vindt ik dat mensen makkelijker gedwongen om op iets te stemmen dat de persoon zelf niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waarom zouden dat PVV stemmers moeten zijn? Ik vond ook die A0 zwaar onhandig en de beelden uit het stemlokaal uit Delft maakten het een soort monikkenwerk.

Ik zag in het TK-topic een briljant A4tje die de buitenland stemmers (ooit) hebben gekregen:
- Selecteer partij
- Selecteer nummer op de kieslijst.
Kieslijst hangt in het hok.

Simpel A4tje met 2 rode bolletjes. Vele malen simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Fleximex schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:31:

Verder makkelijker? Niet voor al die ouderen. Het huidige systeem is niet snel, maar er is toch geen haast? En hoezo is dit systeem onbetrouwbaar. Wat ze voorstellen is onbetrouwbaar! Vanuit thuis kunnen stemmen 8)7
Mijn DigiD is bekent bij diegene die mijn belastingaangifte altijd doet. Waarschijnlijk heeft hij ze ook van andere clienten. In theorie zou hij dus, als dat voorstel er door zou komen, met al die DigiD's kunnen gaan stemmen 8)7

Nee lekker veilig. Cursusje tegen je verlies kunnen lijkt me beter voor die mensen.
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:34:
Waarom zouden dat PVV stemmers moeten zijn? Ik vond ook die A0 zwaar onhandig en de beelden uit het stemlokaal uit Delft maakten het een soort monikkenwerk.

Ik zag in het TK-topic een briljant A4tje die de buitenland stemmers (ooit) hebben gekregen:
- Selecteer partij
- Selecteer nummer op de kieslijst.
Kieslijst hangt in het hok.

IMHO zou je enkel op een partij moeten stemmen. Niet op de personen. Als zo'n persoon dan ook vertrekt uit de partij gaat de zetel ook terug naar de partij.

Wil je toch specifiek op een persoon stemmen kun je ook als partij een congres houden na de verkiezingen waar alle belangstellenden kunnen stemmen op hun favoriet.

[ Voor 29% gewijzigd door Player1S op 17-03-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Waarom zouden dat PVV stemmers moeten zijn?
Niet per se nee. Maar er staat tussen haakjes (her)stemming.
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:42
Forum voor Democratie blijkt in de eerste paar dagen al wel een echte aanwinst: Hiddema heeft eigenlijk geen tijd voor de kamer. Baudet beweert dat hij niet rechts is. En omdat het met 2 zetels allemaal weinig echt kwaad kan (itt tot bijvoorbeeld Trump) kunnen we er voorlopig schadeloos van genieten.
Afbeeldingslocatie: http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_11940_2e070d1be43f8f901df163043835c4f2cedca12d.jpg

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

L1nt schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:35:
[...]

Mijn DigiD is bekent bij diegene die mijn belastingaangifte altijd doet. Waarschijnlijk heeft hij ze ook van andere clienten. In theorie zou hij dus, als dat voorstel er door zou komen, met al die DigiD's kunnen gaan stemmen 8)7

Nee lekker veilig. Cursusje tegen je verlies kunnen lijkt me beter voor die mensen.

[...]

IMHO zou je enkel op een partij moeten stemmen. Niet op de personen. Als zo'n persoon dan ook vertrekt uit de partij gaat de zetel ook terug naar de partij.

Wil je toch specifiek op een persoon stemmen kun je ook als partij een congres houden na de verkiezingen waar alle belangstellenden kunnen stemmen op hun favoriet.
Waarom geef je in vredesnaam je digid dan ook weg.. En dan over veilig durven praten. Je kunt gewoon mensen machtigen voor zulke zaken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
T-MOB schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:37:
Forum voor Democratie blijkt in de eerste paar dagen al wel een echte aanwinst: Hiddema heeft eigenlijk geen tijd voor de kamer. Baudet beweert dat hij niet rechts is. En omdat het met 2 zetels allemaal weinig echt kwaad kan (itt tot bijvoorbeeld Trump) kunnen we er voorlopig schadeloos van genieten.
[afbeelding]
De Speld kent ook geen genade. :+
https://speld.nl/2017/03/...-thierry-zit-kattenkwaad/

Deze is echt heel goed. _O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:16
[...]

[...]

Da's ook niet echt hoe je met je DigiD om hoort te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Dat ligt er zeer aan wat je onder rechts verstaat. Forum voor Democratie kan je arguably progressief noemen (iets wat sneller als label op linkse partijen gedrukt wordt) en ze hebben ook enkele "linkse" plannen zoals het afschaffen van het leenstelsel voor studenten. Kan me eigenlijk wel een beetje in Baudet vinden. Hoezo is uit de EU en een wat hard beleid qua immigrate meteen rechts? De SP is bijvoorbeeld ook tegen de EU. De oplossing is voor hun dan wel een hervorming i.p.v. een NEXIT. Maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
T-MOB schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:37:
[afbeelding]
Ja, hadden ze al moeten stoppen met werken terwijl ze eerst nog niet op zetels stonden?
Het FvD scoorde woensdag twee zetels, maar volgens Baudet heeft Hiddema nu eenmaal een ,,hele drukke advocatenpraktijk''. ,,Afbouw gaat niet van de ene op de andere dag, omdat zaken nog lopen. Hij zal daar enige weken of maanden voor nodig hebben'', aldus Baudet.
En dat andere:
De nieuw verkozen Tweede Kamerfractie van Forum voor Democratie (FvD), onder leiding van Thierry Baudet, weigert in te stemmen met de door de Tweede Kamer geopperde indeling van de plenaire vergaderzaal. In dat voorstel zouden de twee nieuwe Kamerleden van FvD, naast Baudet ook advocaat Theo Hiddema, plaats nemen rechts achterin het vak waar de PVV zit.
Als andere partijen PVV non grata beschouwen, waarom moeten zij er dan wel mee instemmen? Grappig dat ze Baudet eruit plukken terwijl alle partijen zo hun wrevel hadden met de indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Cursusje internet veiligheid zou dan voor sommige ook weer niet misstaan. Stap 1: Geef niet je DigiD code aan iemand anders. Dat diegene die dat voor jou doet lui is, is wel duidelijk. Maar hij heeft echt niet jouw DigiD code nodig. Daarmee kan hij nog een hoop zaken waar hij absoluut niet bij hoort te kunnen. Random voorbeeld: Je zorgverzekering inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Iemand met neonazi-literatuur in z'n boekenkast die claimt niet rechts te zijn? Kostelijk :P

Nb. Ik weet dat het een beetje guilt by association is.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 17-03-2017 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
anandus schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:48:
[...]
Iemand met neonazi-literatuur in z'n boekenkast die claimt niet rechts te zijn? Kostelijk :P
Know your enemy?

Dus als iemand Mein Kampf bestudeert, is het ook een Nazi?
Als iemand een bepaald rood boekje met hamer en sikkel in de SP boekenkast heeft staan, is het ook een communist?

Wel bijzonder hoe mensen hier naar conclusies rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:50:
[...]

Know your enemy?

Dus als iemand Mein Kampf bestudeert, is het ook een Nazi?
Als iemand een bepaald rood boekje met hamer en sikkel in de SP boekenkast heeft staan, is het ook een communist?

Wel bijzonder hoe mensen hier naar conclusies rennen.
Volgens mij ren jij hier naar conclusies ;) Ik zeg nergens dat-ie dat gedachtengoed aanhoudt.

Maar als iemand Das Kapital heeft staan is de kans vele malen groter dat-ie links is dan dat-ie rechts is. Zo ook met Atlas Shrugged, zo iemand is vermoedelijk eerder rechts dan links.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 17-03-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je begint er zelf over. :+

Hij heeft iets van 9 boeken geschreven over onder meer dan dit soort dingen, neem aan dat je dan ook het werk van anderen leest. :P

Uitslag uit het buitenland:
http://www.ad.nl/dossier-...vd-onder-expats~a0a1d3ab/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7G-_aJX4AIEtU3.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Señor Sjon op 17-03-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 23:42
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:44:
[...]
Ja, hadden ze al moeten stoppen met werken terwijl ze eerst nog niet op zetels stonden?
Het lijkt me wel verstandig om er rekening mee te houden dat je er in komt als je op plek 2 staat, ja. Dat je je werk vast zo inricht dat het snel overgedragen kan worden. Maar misschien neem ik de politiek wat serieuzer dan FvD.
Als andere partijen PVV non grata beschouwen, waarom moeten zij er dan wel mee instemmen? Grappig dat ze Baudet eruit plukken terwijl alle partijen zo hun wrevel hadden met de indeling.
Dat je niet in een verdomhoekje van de kamer wil zitten snap ik ook wel. Het ging me om de opmerking: "Forum is namelijk niet rechts. We zijn een vooruitstrevende middenpartij.”. En dat terwijl "het gemiddelde IQ anderhalf tot twee keer zo hoog" ligt in zijn fractie tov de rest :D

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:00
Volgens Baudet is dat toe te schrijven aan de kwaliteit van de kandidaten. ,,Als je onze top 30 vergelijkt met die van eigenlijk alle andere partijen is het gemiddelde IQ anderhalf tot twee keer zo hoog. We hebben gewoon héle goede mensen.''
Juist ja... FvD heeft dus, volgens eigen zeggen, een gemiddeld IQ van tussen de 150 en 200. Niet echt serieus te nemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:15
Migrator schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:27:
[...]
Grappig dat het CDA en GroenLinks hier het goed zouden kunnen vinden. Je zou verwachten dat vanwege links/rechts (waar het CDA heen is gegaan) en het conservatieve van het CDA dat toch niet zo makkelijk zou gaan. Idem overigens CDA/SP wat betreft sociale zaken. Of gaat het hier alleen op wat de partijen zelf gezegd hebben qua samenwerking?
Denk dat deze Sodoku is getekend door iemand die droomt van een linkse coalitie, want erg realistisch is het allemaal niet inderdaad.

Wel grappig hoe bepaalde personen en partijen (ook de NPO gisteravond weer) zo nadrukkelijk dit linkse gedrocht aan het promoten zijn, terwijl de realiteit toch duidelijk anders is. Eerst is de VVD aan zet, die hier dus niet aan mee zou mogen doen.

Lukt het de VVD niet, dan mag Wilders het proberen. Kansloos uiteraard, maar zeker ook voor deze coalitie.

Daarna mag Buma het pas proberen. Dit terwijl het CDA klip en klaar is: ze willen dit absoluut niet.

We staan eerder weer met een rood potlood in de hand dan dat deze linkse droom ooit werkelijkheid gaat worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gisteren bij Jinek waren Baudet en Hiddema erg scherp, dat worden leuke droge debatten met Hiddema.

Nou komt er natuurlijk geen zakenkabinet, hij ging wel erg kort door de bocht. Maar Baudet had zeker een punt dat je echte vakministers moet kiezen en niet iemand uit de eigen partij die toevallig genoeg folders uitgedeeld heeft. Mensen als Dijkgraaf, Aboutaleb, Van Uhm, etc. op belangrijke posten ongeacht politieke kleur zou echt een goede zet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

TheBrut3 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:03:
[...]

Juist ja... FvD heeft dus, volgens eigen zeggen, een gemiddeld IQ van tussen de 150 en 200. Niet echt serieus te nemen dus.
_O-

FvD heeft de volledige P99,999 van NL op zijn lijst staan? :F

:O

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
hoevenpe schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:05:
[...]

Gisteren bij Jinek waren Baudet en Hiddema erg scherp, dat worden leuke droge debatten met Hiddema.

Nou komt er natuurlijk geen zakenkabinet, hij ging wel erg kort door de bocht. Maar Baudet had zeker een punt dat je echte vakministers moet kiezen en niet iemand uit de eigen partij die toevallig genoeg folders uitgedeeld heeft.

Mensen als Dijkgraaf, Aboutaleb, Van Uhm, etc. op belangrijke posten ongeacht politieke kleur zou echt een goede zet zijn...
Vind dat van die vakministers inderdaad wel een sterk punt, hoewel 'zakenkabinet' m.i. niet de meest gelukkige term is.

Die Baudet kan me niet echt bekoren helaas. Hoewel ik het gevoel heb dat hij buiten het zicht van de camera's het wellicht veel beter doet, vind ik hem op TV maar een pedant mannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als ik het googledocje invul met de buitenlandstemmers verandert er helemaal niets aan de zetelverdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alexbl69 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:07:
[...]

Vind dat van die vakministers inderdaad wel een sterk punt, hoewel 'zakenkabinet' m.i. niet de meest gelukkige term is.

Die Baudet kan me niet echt bekoren helaas. Hoewel ik het gevoel heb dat hij buiten het zicht van de camera's het wellicht veel beter doet, vind ik hem op TV maar een pedant mannetje.
Mij lijkt voor hem ook eerder een rol weggelegd in het bestuur van een studentenvereniging dan in de politiek.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
Baudet is een pseudo intellectueel die teveel waarde toekent aan zaken als IQ. De meeste slimme mensen ( O-) ) komen gelukkig iets eerder tot inzicht dat het om meer gaat.

FvD is gewoon een speeltje van een individu met belangen, niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:11:
Als ik het googledocje invul met de buitenlandstemmers verandert er helemaal niets aan de zetelverdeling.
Zijn de cijfers binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Señor Sjon in "TK 2017: Uitslagen Verkiezingen"

PvdD weet het restzetel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
[b][message=50599419,noline]Wailing_Banshee schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:53

Weet je wat het electrisch rijden zou stimuleren? Het verlagen van de prijzen van auto's. Er zijn genoeg mensen die best electrisch willen rijden, maar gewoon het geld niet kunnen opbrengen om een electrische auto te kopen. Die kopen nu een tweedehands auto voor max 1K euro. Dat is de groep die het minst te besteden heeft en dus extreem hard geraakt wordt met de verhoging van de benzine prijs "omdat we electrisch willen promoten".
Het liefst zie ik verhoging in benzine prijs en afschaffing wegenbelasting. Hierdoor ga je naar gebruik betalen voor je auto. En wordt elektrisch nog aantrekkelijker. Ook een lagere of geen BPM (of is die al laag) voor EVs lijkt mij goed.
Verder is het aan de markt om goedkopere modellen te ontwikkelen. Die komen vanzelf zie Tesla model 3.

Helaas niet voor 1k die groep mensen kun je beter stimuleren het OV te gebruiken (hier moet je ook in investeren/stimuleren dit schoner te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
De restzetel gaat in ieder geval niet naar de PvdD en het CDA heeft geen extra volledige zetel. Maar in hoeverre heeft de VVD nu wel of niet een extra hele zetel vraag ik me af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:16:
[...]

De restzetel gaat in ieder geval niet naar de PvdD en het CDA heeft geen extra volledige zetel. Maar in hoeverre heeft de VVD nu wel of niet een extra hele zetel vraag ik me af...
Als ik het goed bereken op basis van die sheet heeft de VVD dus 31,9789492 zetels, net pech dus.. Als dit 32 was geweest hadden ze er ws wel een extra. Het was dus beter geweest als D66 de VVD niet had verslagen in het buitenland, ze hadden 1900 stemmen meer nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door ErnstH op 17-03-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Dido schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Kip-ei probleem. Ga jij een electrische auto kopen als je hem niet op kunt laden? Lekker nuttig om dat ding leeg voor de deur te hebben staan. Ja, je kunt samen met je buren gaan klagen, maar in de tussentijd staat dan de straat vol met stilstaande auto's. Ik zie het niet gebeuren. Je zult dus eerst moeten zorgen dat het gros van de bevolking die dingen op kan laden voordat je mag verwachten dat ze die dingen gaan kopen.

En dat gebeurt dus inderdaad niet omdat niemand erin rijdt.
Zie niet echt in waarom je elektrisch zal laten staan omwille het laden. Veel modellen hebben een range ruim voldoende voor woon/werk verkeer.
Het vraagt op het moment om iets meer planned vermogen. En het netwerk wordt alleen maar beter.
Daarnaast hebben veel modellen een range extender BMW i3 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
hoevenpe schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:16:
[...]

Als ik de stemmen invoer gaat restzetel 9 naar PvdD. De volgende zou voor VVD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

LockeJohn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:14:
[...]

Het liefst zie ik verhoging in benzine prijs en afschaffing wegenbelasting. Hierdoor ga je naar gebruik betalen voor je auto. En wordt elektrisch nog aantrekkelijker. Ook een lagere of geen BPM (of is die al laag) voor EVs lijkt mij goed.
Verder is het aan de markt om goedkopere modellen te ontwikkelen. Die komen vanzelf zie Tesla model 3.

Helaas niet voor 1k die groep mensen kun je beter stimuleren het OV te gebruiken (hier moet je ook in investeren/stimuleren dit schoner te krijgen)
Helaas vergeet je hier weer een hele grote groep mensen: mensen uit een krimp regio. Alles wordt gesloten, alles is verder weg en je moet dus meer gaan betalen terwijl je minder krijgt.

De oplossing is natuurlijk even simpel als niet uitvoerbaar: iedereen woont daar waar hij werkt, bij z'n familie in de buurt, bovenop het winkelcentrum/gezondheidscentrum. Want daarmee worden de meeste kilometers gemaakt.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:20
[...]

Je praat als een Randstedeling zonder voeling met de rest van het land waar OV haast inexistent is. Waar mensen met een auto van 1k echt niet naar het ov gaan ivm reistijd. Waar mensen om te tanken gewoon de grens over gaan.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Als ik de stemmen invoer gaat restzetel 9 naar PvdD. De volgende zou voor VVD zijn.
Correct, volgens mij is dit de uitslag nu.

Of kan het zijn dat er nog enige verschillen zitten tussen de definitieve uitslagen en de uitslagen die gemeld zijn op verkiezingsavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ramzzz schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:07:
[...]

_O-

FvD heeft de volledige P99,999 van NL op zijn lijst staan? :F

:O
De rest is gewoon zo laag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:20
Hmm, is er dan iets mogelijk met VVD,D66, CDA en PvdD? Of zit dat net te laag?

Dat PvdD bv hun ideeën over dieren en vergroening uit mag voeren en de overige 3 de rest van het beleid..

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 17-03-2017 11:25 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Verhoging van de brandstofprijs? Even een paar zaken (bron):
  • Nederland heeft reeds de hoogste accijnzen op benzine van Europa. (Euro loodvrij NL 1,65 / BE 1,38 / DE 1,36) (Diesel NL 1,31 / BE 1,32 / DE 1,17)
  • Nederland heeft reeds de hoogste wegenbelasting van Europa. In België en Duitsland betaal je gemiddeld slechts een kwart (!!!) van wat je bij ons betaalt
  • Bij de BPM/CO2 tax laat Nederland toch wel een steekje vallen. Hierbij zijn we Europees gezien 'slechts' 2e achter Denemarken. Veel Europese landen kennen deze belasting echter helemaal niet. Zo is de aanschafprijs van auto's in BE of DE vaak 15 tot 20% lager
  • Gelukkig maken we dat met de bijtelling weer goed. Veruit de hoogste in Europa. In BE betaal je 75% minder, in DE 60%
Ergo: we staan met alle belastingen. heffingen en accijnzen al strak bovenaan. Een nog grotere disbalans is volstrekt onrealistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Señor Sjon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:24:
[...]

De rest is gewoon zo laag. :+
of er zit een partij of 2 die het niveau erg omlaag halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

hoevenpe schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:05:
[...]

Nou komt er natuurlijk geen zakenkabinet, hij ging wel erg kort door de bocht. Maar Baudet had zeker een punt dat je echte vakministers moet kiezen en niet iemand uit de eigen partij die toevallig genoeg folders uitgedeeld heeft. Mensen als Dijkgraaf, Aboutaleb, Van Uhm, etc. op belangrijke posten ongeacht politieke kleur zou echt een goede zet zijn...
Ik zou tot op zekere hoogte graag zien dat er wat beter gekeken wordt naar de kwaliteiten van de ministers en staatssecretarissen en wat minder naar bevriende poppetjes. Echter politiek is toch vooral ideële keuzes maken.

Ga je bijvoorbeeld de uitkeringen verlagen in de hoop dat die mensen gaan werken of ga je het verhogen om de mensen die niet kunnen werken een goed inkomen te geven. Daar is niet één goed antwoord op maar hangt af van je ideologie. Ministers moeten dus wel politiek gekleurd zijn en juist daarom hebben we afgelopen woensdag gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
GAIAjohan schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:25:

Dat PvdD bv hun ideeën over dieren en vergroening uit mag voeren en de overige 3 de rest van het beleid..
Ton Elias is al even uit de kamer, dus dat scheelt op de jaarlijkse BBQ. :P Maar PvdD heeft geen macht in de EK en met 5 zetels hebben ze dan relatief veel macht in een coalitie op die twee punten. De vijand van PvdD is eerder CDA dan VVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

hoevenpe schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Correct, volgens mij is dit de uitslag nu.

Of kan het zijn dat er nog enige verschillen zitten tussen de definitieve uitslagen en de uitslagen die gemeld zijn op verkiezingsavond?
Ik weet niet of de grote gemeentes die op basis van 80-90% van de stemmen hun uitslag publiceerden inmiddels helemaal up-to-date zijn? De kiesraad publiceert als het goed is de officiële uitslag, dan weet je het zeker.
GAIAjohan schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:25:

VVD+PvdD? Ehm...
Zijn meerdere tools om zelf te kijken of een coalitie qua zetels kan of niet. De beste vind ik zelf http://www.volkskrant.nl/kijkverder/2017/coalities/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Vind het jammer dat ik deze campagne geen enkele partij heb gehoord welke het zorg probleem op een goede manier aanpakt.

Zorg is de grootste kostenpost van de overheid.
Zo zonde want het is niet nodig en dat geld kun je goed beter gebruiken.

Een groot deel van deze kosten is namelijk te wijten ziektes welke voortkomen uit slechte voeding. Voedsel is al eeuwen lang een medicijn, de mensheid weet dit al heel lang maar de gemiddelde supermarkt ligt vol met troep waar je ziek van wordt. Ook de kapot kook cultuur speelt hierbij een rol.
Heb geen enkele partij gehoord die inzet op verbetering kwaliteit voedselvoorziening en verbeteren bewustwording wat voedsel met je doet. Jammer gemiste kans.

Ook is er veel kosten te wijten aan lucht en water vervuiling. Alleen daarom moet je al toe naar een verbot op verbrandingsmotoren in de binnenstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Migrator schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:27:
Ik weet niet of de grote gemeentes die op basis van 80-90% van de stemmen hun uitslag publiceerden inmiddels helemaal up-to-date zijn? De kiesraad publiceert als het goed is de officiële uitslag, dan weet je het zeker.
Het is in ieder geval goed dat dit het laatste jaar was dat er lijstverbindingen mogelijk waren, het blijft toch een rare constructie. Wat zou het effect zijn geweest zonder lijstverbindingen, had dat een andere uitslag gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Model 3 is nog steeds duur. Kijk overigens wat de kale prijs is van een 108, Aygo o.i.d. Die prijzen zijn wel Europees vastgeklikt omdat de EU het niet eerlijk vond dat de kale prijs hier lager was dan het buitenland omdat fabrikanten korting gaven vanwege BPM. Zo'n auto is dus kaal nog geen 8.000 euro (praktischer dan 8 iPhones...), maar er komt 3.660 euro belasting en BTW overheen.

Maar ook daar heeft de VVD et al geen reet aan gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 10:48

bonzz.netninja

Niente baffi

Kecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:43:
[...]

De themesong bij opkomst zegt best wel veel bij een partij. Daar is heel lang, door heel veel mensen (spindoctors) over nagedacht.

Dus eigenlijk moeten ze sowieso allemaal dit draaien:
[video]
Wat zegt dat over een partij dan? Dan de marketing/PR afdeling dat een kek nummertje vond?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
GAIAjohan schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Je praat als een Randstedeling zonder voeling met de rest van het land waar OV haast inexistent is. Waar mensen met een auto van 1k echt niet naar het ov gaan ivm reistijd. Waar mensen om te tanken gewoon de grens over gaan.
Ik weet echt wel hoe het zit.
Het hele land ligt vol bus en trein verbindingen ook buiten de Randstad. NL heeft een vd beste infrastructuren die er zijn.

Snap best dat mensen het OV laten staan omwille reistijd. Dat is voor iedereen een afweging. Vaak is het OV wel stukken goedkoper. Dus er is een financiele impuls om extra tijd te besteden aan reizen in ruil voor geld.

Dat benzine goedkoper is over de grens snap ik ook. Dat zal ook de reden zijn dat het vervangen van wegenbelasting voor hogere benzine prijs er nog niet is. Dat zal je dan in de EU moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dit is al eerder al besproken vanochtend in dit topic. Zullen we de herhaling van zetten achterwege laten of een los mobiliteitstopic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:41:
[mbr]Dit is al eerder al besproken vanochtend in dit topic. Zullen we de herhaling van zetten achterwege laten of een los mobiliteitstopic openen?[/]
Los mobiliteit s topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 23:20
GAIAjohan schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Volgens mij heeft rekeningrijden alleen zin als je selectief kunt beprijzen. Dus hogere prijs in de spits op drukke wegen (wegen waar nu vaak files staan). Een lager tarief op de hoofdsnelwegen op niet-spitstijden en niets op secundaire wegen waar er nauwelijks verkeerrsdruk is. Ik ben voor!

Overigens, woon zelf in de Randstad. Dus zal het voor mij op dit punt meer gaan kosten.
Maar hierbij hoort dat deze extra opbrengsten ergens anders (bijvoorbeeld in de motorrijtuigenbelasting of in de inkomstenbelasting) gecompenseerd moet worden. Het gaat niet zozeer om meer inkomsten voor de staat, maar om het leefbaar houden van Nederland. En te voorkomen dat de hele Randstad dichtslibt.
De files kosten ons ook geld en tijd.

Ben ook geen GL stemmer trouwens. Maar vind wel dat er voldoende asfalt ligt. Er moet wel in wegenonderhoud geïnvesteerd blijven worden natuurlijk.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

LockeJohn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:28:
Vind het jammer dat ik deze campagne geen enkele partij heb gehoord welke het zorg probleem op een goede manier aanpakt.

Een groot deel van deze kosten is namelijk te wijten ziektes welke voortkomen uit slechte voeding. Voedsel is al eeuwen lang een medicijn, de mensheid weet dit al heel lang maar de gemiddelde supermarkt ligt vol met troep waar je ziek van wordt. Ook de kapot kook cultuur speelt hierbij een rol.
Heb geen enkele partij gehoord die inzet op verbetering kwaliteit voedselvoorziening en verbeteren bewustwording wat voedsel met je doet. Jammer gemiste kans.

Ook is er veel kosten te wijten aan lucht en water vervuiling. Alleen daarom moet je al toe naar een verbot op verbrandingsmotoren in de binnenstad.
Heb je ook een onderbouwing voor die stellingen want tot nu toe klinkt het erg zweverig.

Ik vermoed dat de stijging vooral te maken heeft met het ouder worden van mensen en met de technologie. Als iedereen gewoon dood zou gaan op z'n 65e dan hadden we al die nieuwe heupen, pacemakers etc niet nodig. Ook begint een lichaam dan te slijten waardoor er telkens weer nieuwe dingen te voorschijn komen.

Ook wordt door de technologie het steeds beter mogelijk om mensen weer op te knappen of in leven te houden. Nu kan je iemand nog 10 jaar in leven houden met medicijnen terwijl die vroeger na 3 maanden dood was gegaan.

Als je de zorgkosten wil gaan beteugelen dan zal er een keer een hele moeilijke ethische discussie moeten komen over wanneer je behandelingen nog wel en wanneer niet meer gaat doen.

Overigens ben ik het voor een deel wel met je eens over voeding maar ik denk dat we tegenwoordig veel beter weten wat echt goed is voor je dan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
LockeJohn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:28:

En dat valt de progressieve partijen zwaar aan te rekenen...
De campagnes van D66 en GL waren uiteindelijk matig op zijn best. Bijna geen klimaat als onderwerp, bijna geen zorg, bijna geen arbeidsrecht of goed onderwijs. Nee, geschreeuw over migratie, onredelijke hysterie over de EU en Wilders, Wilders, Wilders. Zo kan je nooit een verkiezing winnen want je gaat niet inhoudelijk in debat, nee je reageert op irrelevante onzinonderwerpen. Dat wou Asscher dus niet en hij probeerde erbuiten te blijven. Resultaat mag duidelijk zijn...

Dat is waarom de PvdA campagne volledig mislukt is. In 2012 ging het over keuzes en wat voor beleid je in het land wou. Nu ging het over moeilijke keuzes maken en niet wat de PvdA nu echt wou. De SP campagne was ook waardeloos. Het thema zorg of armoede hadden ze moeten verheffen tot een onderwerp. Zeker de SP als rijkste partij van Nederland (blijf ik prachtig vinden :+ ) had er het budget voor maar niks.

Ze zullen echt eens serieus moeten gaan evalueren want dit nog een keertje eindigt in een nog groter bloedbad. IK verwacht ook niet dat GL in het kabinet komt. De CU is veel makkelijker om zover te krijgen en minder een machtsfactor. Eigenlijk zouden GL en de PvdA moeten fuseren, nadat de PvdA Spekman eruit gooit en even flink ruzie met zichzelf maakt en de boel opschut. Ze zitten elkaar in de weg en kunnen elkaar ook aanvullen. GL was te idealistisch in haar standpunten en de PvdA kan een goed doordacht programma niet meer verkopen. Samen met betere campagnetechnieken kunnen ze de grootste worden en dat ook blijven waardoor ze een onvermijdbaar partij worden voor regeringen.

D66 gaat hier niet goed uitkomen. Ze komen vast te zitten in politieke ambities van Pechtold en in een kabinet waar D66 zeer weinig van hun standpunten kunnen uitvoeren. Dat wordt een slachting bij de volgende verkiezingen.

Bij de SP moet Roemer gewoon vertrekken. Alweer een totaal mislukte campagne en de SP staat alweer buitenspel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:07
nocalimero schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:45:
[...]
Volgens mij heeft rekeningrijden alleen zin als je selectief kunt beprijzen. Dus hogere prijs in de spits op drukke wegen (wegen waar nu vaak files staan). Een lager tarief op de hoofdsnelwegen op niet-spitstijden en niets op secundaire wegen waar er nauwelijks verkeerrsdruk is. Ik ben voor!
Ik ben tegen, Je gaat nl. de kosten bij de werkenden leggen omdat dat degenen zijn die veelal niet op een ander moment in de auto kunnen zitten. Voor bijna alle andere mensen is het daadwerkelijk een keuze. Je gaat dus werkenden extra laten betalen om het fileprobleem op te lossen. Ik ben wel voor op een heffing die per gereden km. gelijk is. Want dan belast je het daadwerkelijk gebruik van een auto.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:49
LockeJohn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:39:
[...]

Ik weet echt wel hoe het zit.
Het hele land ligt vol bus en trein verbindingen ook buiten de Randstad. NL heeft een vd beste infrastructuren die er zijn.

Snap best dat mensen het OV laten staan omwille reistijd. Dat is voor iedereen een afweging. Vaak is het OV wel stukken goedkoper. Dus er is een financiele impuls om extra tijd te besteden aan reizen in ruil voor geld.
Ik denk dat dat je niet echt goed weet hoe het zit buiten de randstad.

Hier een voorbeeld situatie die velen met mij hebben in meer of mindere mate:

Woonplaats in een dorp buiten de stad. Enige verbinding is een busverbinding die maximaal 2x per uur rijd. Werk is in Eindhoven (gelukkig voor de situatie wel nog relatief gezien dicht bij treinstation Strijp-S.

Kosten voor 1 werkdag heen en terug (berekend via 9292ov.nl) = 2x5,77 euro. Reistijd 2x1,5 uur. (wat door vertragingen al gauw 2,5 uur kan worden)
Kosten voor de auto = 55km retour. (pure benzinekosten in mijn geval 4,5 euro.) Reistijd 2x 30 a 45 minuten.

Ja bij de auto komen nog wat andere kosten bij (afschrijving/onderhoud etc), maar veel kosten zullen er ook nog zijn als ik niet met de auto naar het werk zou gaan. Immers heb ik die auto om verder iets te kunnen ondernemen.

En door mij (of andere mensen in mijn situatie) meer te belasten ga je niets oplossen, anders dan burgertje pesten. Er is gewoon op dit moment geen goed alternatief. En de wegen die ik rijd worden ook nog eens nooit bij de file meldingen genoemd op de radio, dus ook daar ga je geen winst pakken.

----

Oplossingen zoals dit moeten gewoon uitgaan van een positieve werking (zorg dat mensen zelf willen switchen vanwege voordeel), dan gewoonweg meer belasten om ze maar weg te pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:41:
[mbr]Dit is al eerder al besproken vanochtend in dit topic. Zullen we de herhaling van zetten achterwege laten of een los mobiliteitstopic openen?[/]
Heb niet echt het idee dat je boodschap doordringt... :P

Verder is dit de Telegraaf, maar in hoeverre kan dit waar zijn en is er nog iets aan te doen achteraf?
Stembureau: stemmen geronseld Nieuw-West

„Veel allochtonen hadden een hele rits volmachten van familie. Niet Nederlands sprekenden werden in het stembureau nog geïnstrueerd door wel Nederlands sprekende zonen en andere familieleden. Ik heb het als bizar ervaren”, zegt hij.

„Jonge Turken die, zoals ik het kon inschatten, niets met politiek hebben, kwamen met volmachten. De voorzitter van het stembureau zei dat ook opvallend te vinden.”

De gemeente Amsterdam liet gisteravond desgevraagd weten de signalen te gaan onderzoeken.
Een paar duizend stemmen minder en ze hebben geen 3e zetel, dat lijkt me voor iedereen beter...

[ Voor 58% gewijzigd door hoevenpe op 17-03-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 23:20
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Ik ben tegen, Je gaat nl. de kosten bij de werkenden leggen omdat dat degenen zijn die veelal niet op een ander moment in de auto kunnen zitten. Voor bijna alle andere mensen is het daadwerkelijk een keuze. Je gaat dus werkenden extra laten betalen om het fileprobleem op te lossen. Ik ben wel voor op een heffing die per gereden km. gelijk is. Want dan belast je het daadwerkelijk gebruik van een auto.
Het klopt dat het extra kosten met zich meebrengt voor spitsgebruikers. Maar het is juist de bedoeling dat er minder gebruik gemaakt wordt van snelwegen in de spits. Dat is het probleem. Het probleem is niet de gereden km in auto's, maar juist dat veel van de auto's er tegelijkertijd op ongeveer dezelfde plaats er gebruik ven maken.

Alleen ben ik bang dat de VVD het rekeningrijden niet aandurft. Dan komt de Telegraaf weer met dikke chocoladeletters ....

En nu weer on topic

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 19:34
hoevenpe schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:53:
[...]

Verder is dit de Telegraaf, maar in hoeverre kan dit waar zijn en is er nog iets aan te doen achteraf?

[...]

Een paar duizend stemmen minder en ze hebben geen 3e zetel, dat lijkt me voor iedereen beter...
Artikel spreekt van 'hele ritsen' volmachten; dat is op zijn minst hyperbool, aangezien je per persoon slechts twee volmachtsstemmen mag uitbrengen.

Wat het rekeningrijden betreft, het is ook vrij voorspelbaar waarom dit een GroenLinks feestje is:
GroenLinks
De GroenLinkskiezer is een ongelovige vrouw van begin 40 die in een stad woont. Ook zijn de kiezers van GroenLinks hoogopgeleid. De afgelopen 20 jaar is het aantal hoogopgeleide kiezers van de partij ook alleen maar toegenomen en heeft bijna 90 procent van de kiezers een hogere opleiding genoten.
http://www.volkskrant.nl/...f-vaak-werkloos~a3308665/

Makkelijk praten over het belasten van de heilige koe als je met bus of fiets in een kwartier op je werk bent.

[ Voor 41% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-03-2017 12:08 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:04:
Artikel spreekt van 'hele ritsen' volmachten; dat is op zijn minst hyperbool, aangezien je per persoon slechts twee volmachtsstemmen mag uitbrengen.
De vraag is dus: is dit overdreven of zijn er inderdaad mensen geweest die meer dan 2 volmachten hebben ingeleverd? In dat laatste geval kan je je afvragen of deze stembureau's wel een geldige uitslag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:04:
[...]

Mag, maar ik had op het stembureau ook diverse mensen met 4-5 van die dingen, moest ook 3x worden uitgelegd dat je er maar 2 mee mag nemen. Maar ik heb ook missen van legitimatie gezien, kinderen meenemen stemhok in etc, die situatie daar was redelijk gelijk aan wat ik zag.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 17-03-2017 12:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 19:34
Opvallend dat daar dan zo laks mee omgegaan wordt. Ik zou denken dat de regels rondom stemmen toch wel strak gehandhaafd worden in Nederland, maar misschien ben ik dan toch weer te naïef.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Eerste wat de nieuwe regering mag doen is dit soort onzin afschaffen (als dat nog niet gebeurd is):
Nederlandse subsidie Erdoganmedia

Turks-Nederlandse media die op hand zijn van de Turkse president Erdogan zijn jarenlang overeind gehouden met Nederlands belastinggeld, dat schrijft Het Parool. In totaal gaat het om tonnen subsidie uit de koker van het ministerie van OCW.

Een groot deel van de pro-Erdoganmedia is na de ontvangst van de subsidie failliet gegaan. Volgens het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek omdat er te weinig aandacht werd besteed aan de zakelijke kant van ondernemen. Dat is een probleem voor de overheid omdat door de faillissementen de subsidie niet kan worden teruggevorderd.

Een van de genoemde bedrijven is Sonhaber. Dat medium riep Turken afgelopen week op te gaan protesteren bij het Turkse consulaat in Rotterdam. Sonhaber kreeg in 2009 115.000 euro aan subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
emnich schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:45:
[...]

Heb je ook een onderbouwing voor die stellingen want tot nu toe klinkt het erg zweverig.

Ik vermoed dat de stijging vooral te maken heeft met het ouder worden van mensen en met de technologie. Als iedereen gewoon dood zou gaan op z'n 65e dan hadden we al die nieuwe heupen, pacemakers etc niet nodig. Ook begint een lichaam dan te slijten waardoor er telkens weer nieuwe dingen te voorschijn komen.

Ook wordt door de technologie het steeds beter mogelijk om mensen weer op te knappen of in leven te houden. Nu kan je iemand nog 10 jaar in leven houden met medicijnen terwijl die vroeger na 3 maanden dood was gegaan.

Als je de zorgkosten wil gaan beteugelen dan zal er een keer een hele moeilijke ethische discussie moeten komen over wanneer je behandelingen nog wel en wanneer niet meer gaat doen.

Overigens ben ik het voor een deel wel met je eens over voeding maar ik denk dat we tegenwoordig veel beter weten wat echt goed is voor je dan vroeger.
Google maar even "long term health effects sugar" en "long term health effects over eating"

Ja klopt het in leven houden en doorbehandelen zorgt voor deze kosten. Het ziekenhuis is hier ook bij gebaad. Ga maar naar de huisarts en je krijgt een medicijn. Ipv dat er wordt gekeken naar je voedings patroon.

Het menselijk lichaam is honderd duizenden jaren ontwikkeld. Je krijgt niet snel een ziekte als je gezond leeft. (even buiten genetische ziektes of zwaar besmettelijke).
Ik ben ervan overtuigd dat als iedereen zijn hele leven gezond zou leven (geen suiker, RAW organic dieet) de kosten voor zorg 75% daalt oid.

Mensen als Hippocrates 460BC werden 90 jaar oud (er gaan mensen nu dood op hun 50ste door slechte levensstijl) en hun wisten al dat voeding een medicijn was.

We weten beter wat goed voor ons is wetenschappelijk onderbouwd.
Maar doen het niet. Daar zou je meer op moeten inzetten wil je de zorg kosten drastisch om laag brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
We gaan hier weer verder. Dit topic was tijdelijk bedoeld voor de verkiezingsavond en daar zijn we nu al ruimschoots voorbij. :)
[TK] 2017 Formatietopic.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.