De jongeren onder ons kunnen zich dus alvast gaan voorbereiden op de dienstplicht (CDA)....
.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 15-03-2017 22:17 ]
Wat ze doen is goed kijken welke wijken een goede afspiegeling van de samenleving zijn en die stembureaus gebruiken ze voor de exitpolls. Hetzelfde gebeurt vaak bij polls, b.v. de kijkcijfers worden op dezelfde manier bepaald.Quad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:10:
Wat ik niet snap, en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat nu precies werkt, hoe kunnen 40 stembureaus representatief zijn voor de uitslagen? Er zijn vandaag bijna 9000 stembureaus in gebruik, uit mijn hoofd net geen 0.5% van het totaal is dus bekend?
[removed]
Nou, Mark Rutte heeft geen gelegenheid onbenut gelaten om te een alle zegeningen van de laatste tijd op zijn conto te schrijven. In bijna elk antwoord werd leiderschap genoemd en gerelateerd aan het premierschap.OMX2000 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:08:
[...]
Premierbonus is er lang niet altijd. De Erdohan klucht en Geert die te weinig zichtbaar was heeft geholpen.
Laatst was dat een keer uitgezocht, dat blijkt grondwettelijk onmogelijk.Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:16:
De jongeren onder ons kunnen zich dus alvast gaan voorbereiden op de dienstplicht (CDA)....![]()
.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Rutte heeft ons anders aardig door/uit de crisis geleid. Veel maatregelen die niet populair zijn moeten nemen. Daarnaast voor het eerst sinds 18 jaar weer een volledige regeerperiode. Dus blijkbaar waren die schandalen en corruptie toch niet groot genoeg?Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:12:
Na die eindeloze lijst met schandalen en corruptie van de VVD......31 zetels!
werden er paddo's uitgedeeld bij de diverse stemlokalen vandaag??
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Kanttekening: Rutte I viel wel vroegtijdig uit elkaarLuPo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:17:
[...]
Rutte heeft ons anders aardig door/uit de crisis geleid. Veel maatregelen die niet populair zijn moeten nemen. Daarnaast voor het eerst sinds 18 jaar weer een volledige regeerperiode. Dus blijkbaar waren die schandalen en corruptie toch niet groot genoeg?
Is niets mis mee!Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:16:
De jongeren onder ons kunnen zich dus alvast gaan voorbereiden op de dienstplicht (CDA)....![]()
.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Burgermeester van Amsterdam?Chris Smoove schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:17:
Asscher gaat 'm sowieso peren
Cogitationis poenam nemo patitur
Het is vooral dat het regeren wel goed is gegaan. Ze hebben hun plannen aardig op de rit kunnen houden en alles goed bij elkaar kunnen houden. Als ze nu de schandalen ook eens wat beter op gaan pakken kunnen ze best weer groeien. Maar dan zal er toch een hoop in de partij moeten veranderen.LuPo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:17:
[...]
Rutte heeft ons anders aardig door/uit de crisis geleid. Veel maatregelen die niet populair zijn moeten nemen. Daarnaast voor het eerst sinds 18 jaar weer een volledige regeerperiode. Dus blijkbaar waren die schandalen en corruptie toch niet groot genoeg?
[removed]
Verwijderd
Als we langer moeten doorwerken, kunnen we de tijd van onze jonge en sterke inwoners wel beter besteden dan ze de dienstplicht in te drukken.fast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:19:
Is niets mis mee!
Leuk man, je (goede) baan en gezin opgeven om onvrijwillig iets te moeten doen waar je niet achterstaat
En door welk (A4)partij kwam dat?Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:18:
[...]
Kanttekening: Rutte I viel wel vroegtijdig uit elkaar.
Geloof dat tie daar nog wel een paar openstaande rekeningen heeft ...
Jongeren hebben echt nog geen carrière of een gezin die thuis op hem/haar wacht.Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:20:
[...]
Leuk man, je (goede) baan en gezin opgeven om onvrijwillig iets te moeten doen waar je niet achterstaat.
Wat bedoel je met netwerk?Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:14:
[...]
eenzelfde netwerk voor progressief op te bouwen als waar VVD de beschikking over heeft
eerder van (de nieuw te vormen) gemeente oost groningen ofzo. Waarom zou je een splinterpartij als burgermeester willen hebben?
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
18 zijn gaat vaak toch nog niet zo goed samen met een gezin en een goede baan?Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:20:
[...]
Leuk man, je (goede) baan en gezin opgeven om onvrijwillig iets te moeten doen waar je niet achterstaat.
Hoezo, dienstplicht bestaat nog altijd toch?defiant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:17:
[...]
Laatst was dat een keer uitgezocht, dat blijkt grondwettelijk onmogelijk.
Verwijderd
Ik wel, en zal ongetwijfeld niet de enige zijn.Xepos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:20:
[...]
Jongeren hebben echt nog geen carrière of een gezin die thuis op hem/haar wacht.
In de gemeente zijn ze toch de grootste? Cohen? Vd Laan?Kees schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]
eerder van (de nieuw te vormen) gemeente oost groningen ofzo. Waarom zou je een splinterpartij als burgermeester willen hebben?
www.google.nl
Als je de PVV bedoelt, Wilders was hier niet verantwoordelijk voor.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Maar wel met een enthousiaste beginnende ICT'er die zich juist rond het begin van zijn carrière kan ontplooien.ZieMaar! schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]
18 zijn gaat vaak toch nog niet zo goed samen met een gezin en een goede baan?
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Uitzondering & vrijstellingen zijn altijd mogelijk geweest.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]
Ik wel, en zal ongetwijfeld niet de enige zijn.
De dienstplicht geldt voor mensen tot 45 jaar he...en 30'igers hebben vaak wel een carrière en gezin.Xepos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:20:
[...]
Jongeren hebben echt nog geen carrière of een gezin die thuis op hem/haar wacht.
Het CDA doelt op een sociale/maatschappelijke dienstplicht. Geen gek idee vind ik, maar liever wel op vrijwillige basis.mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]
Hoezo, dienstplicht bestaat nog altijd toch?
De opkomstplicht is opgeschort sinds ergens jaren 90.
[ Voor 5% gewijzigd door Thomas op 15-03-2017 22:22 ]
Zolang er in die playlist geen Nick & Simon voorbij komt is het bestiChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:10:
[...]
Mensen, dit is dus een voorbeeld van wat ik bedoel. Prima als je je uitspreekt tegen de mensen die in Rotterdam stonden, ik doe met je mee. Maar kap alsjeblieft met dit soort domme uitspraken. Wil je mensen zoals mij, die opgegroeid zijn met twee culturen, beter Nederlands spreken dan Turks, maar er wel ieder jaar op vakantie gaan, hier stemmen (en niet in Turkije), een universitaire opleiding hebben en waar momenteel Acda en de Munnik speelt, minder binding geven met je samenleving? Roep dan vooral dingen als 'turkenterreur', want tot op heden voelde ik me altijd welkom en was ik altijd de eerste die zei: 'ik heb nooit last gehad van discriminatie, zolang je maar normaal doet kun je komen waar je wilt en speelt je afkomst geen enkele rol'. Inmiddels heb ik een raar gevoel in mijn buik wanneer mensen dingen roepen als 'turkenterreur', en dáármee voel ik me minder welkom in de samenleving. En ja, als dat sentiment toeneemt, overweeg ik ooit wellicht om te emigreren. Voorlopig denk ik er nog niet aan, maar al deze ontwikkelingen doen me wel veel pijn.
Er is niets bekend, het is een steekproef op stembureaus die bij de voorgaande verkiezingen redelijk in lijn met de uitslagen lagen. Maar je bent daarbij afhankelijk van de welwillendheid van de kiezer om de enquête in te vullen. Bovendien, heb je ook geen garantie dat de kiezer daar hetzelfde invult als daadwerkelijk op het stembiljet is gedaan.Quad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:10:
Wat ik niet snap, en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat nu precies werkt, hoe kunnen 40 stembureaus representatief zijn voor de uitslagen? Er zijn vandaag bijna 9000 stembureaus in gebruik, uit mijn hoofd net geen 0.5% van het totaal is dus bekend?
Verwijderd
Des te harder is het nodig dat ze daar aan beginnen. Moet er nog een jaar bovenop de pensioenleeftijd omdat je een jaartje door de modder mag gaan rollen?Xepos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:20:
[ Voor 62% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2017 22:25 ]
Wellicht zijn er een hoop mensen die niet anti europa zijn... Mensen met historisch besef en die zich bewust zijn van bet feit dat een open economie meer te winnen heeft met europa dan zonder europa.gekkie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:15:
De uitleg van de mogelijke uitslag is al wel weer fantastisch ...
we vertrouwen Rutte .. en de VVD .. en we zijn opeens weer pro-europa (met een ondertoon dat daar niets zou hoeven te veranderen) .. wat is de snelheid waarmee een struisvogel zn kop weer in het zand kan steken ...
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Wat dacht je van dat je op je 65ste mag kiezen of je nog doorwerkt, of dat je je dienstplicht dan vervultVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:23:
[...]
Des te harder is het nodig dat ze daar aan beginnen. Moet er nog een jaar bovenop de pensioenleeftijd omdat je een jaartje door de modder mag gaan rollen?
Ja, dat maakt wel het woordje plicht overbodig ?Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:22:
[...]
Het CDA doelt op een sociale/maatschappelijke dienstplicht. Geen gek idee vind ik, maar liever wel op vrijwillige basis.
Ik zie gemiste kansen. Voor de VVD is het een heel net resultaat, al mag best gezegd worden dat deze ronde het CDA heel hard ingelopen is op inzet van machtspolitiek én innovatie instrumentatie voor beeldvorming - en dat is zichtbaar in verschuivingen van VVD naar CDA. Er mag ook best gezegd worden dat de Kwestie Erdogan vanuit de positie van Rutte als symbool / premier een duidelijk effect heeft gehad - minder echter op resultaat van VVD zelf, meer voor beperking van groei GL / D66 / CDA (in die volgorde).
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Is toch niet zo heel gek?Bullet NL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:23:
ahhhh, nu laat hij zich kennen, geen interview....
Mwah, echt ontplooien komt denk ik iets later en daarnaast helpt die dienstplicht daar misschien ook wel bij...Anyway: ik geloof er niets van dat dienstplicht er door komt...Yariva schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:22:
[...]
Maar wel met een enthousiaste beginnende ICT'er die zich juist rond het begin van zijn carrière kan ontplooien.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ook wel een halve zool die journalist: "Ben u afgestraft door...."
Dijsselboem is premier materiaal. Maar de komende 4 jaar moet PvdA roer weeer omgooien.Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:17:
Ik denk dat Asscher blijft, al zou Koenders een goede vervanger zijn.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hoe dat? Zo zuur vond ik zijn speech niet, maar echt vrolijk gaat het natuurlijk niet worden.Chris Smoove schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:24:
Zure verliezer die Asscher
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Precies, verplicht lijkt op papier leuk - maar dat is uiteindelijk hetzelfde als die taakstraffen. Mensen doen iets omdat ze het moeten doen en niet omdat ze het willen doen en nemen daarmee bij een 'dienstplicht' ook nog eens toch al schaarse arbeidsplaatsen in. Tenzij je ze asperges wilt laten steken of in de kassen wilt laten werken moet je dan al werk gaan bedenken wat er niet is - maar zoals bejaardenzorg is gewoon écht werk, zelfs het rondbrengen van eten levert studenten nu een bijbaan op bijvoorbeeld.Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:22:
[...]
Het CDA doelt op een sociale/maatschappelijke dienstplicht. Geen gek idee vind ik, maar liever wel op vrijwillige basis.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Mensen lijken nu alweer vergeten dat je niet heel lang geleden uren voor iedere grens stilstond, voor ieder land weer ander geld nodig had en onze economieën ook minder van elkaar profiteerden.Flagg schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:24:
Wellicht zijn er een hoop mensen die niet anti europa zijn... Mensen met historisch besef en die zich bewust zijn van bet feit dat een open economie meer te winnen heeft met europa dan zonder europa.
Wat deed die verslaggever ook op het podium?Bullet NL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:23:
ahhhh, nu laat hij zich kennen, geen interview....
Als je als nl'er op je 18de een vrouw en kinderen hebt stem je SGP, heel misschien CU maar dat moet je de familie dan niet vertellen.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]
Ik wel, en zal ongetwijfeld niet de enige zijn.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ach, dat is slechts een naampje. Ik vind dat wanneer je goed bezwaar hebt je geen dienstplicht zou moeten hoeven vervullen, maar had het zelf bijvoorbeeld graag een jaartje gedaan na mijn 18e denk ik. Niet in het leger, maar iets in de zorg had me best leerzaam geleken; dan had ik een jaartje extra gehad om over een studiekeuze na te denken.mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:24:
[...]
Ja, dat maakt wel het woordje plicht overbodig ?
Dan was hij alsnog door gelopen....SomerenV schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:25:
[...]
Ook wel een halve zool die journalist: "Ben u afgestraft door...."
Open dan wat minder aanvallend. "Hoe voelt u zich bij de huidige stand?"
[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2017 22:27 ]
Hij feliciteert zelfs de PVV. Nette speech.Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:25:
[...]
Hoe dat? Zo zuur vond ik zijn speech niet, maar echt vrolijk gaat het natuurlijk niet worden.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
En zou het dan niet mooi op je CV staan als je bv maatschappelijk jeugdwerker (uitjes regelen voor kinderen, en dergelijke) bent?Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:23:
[...]
Des te harder is het nodig dat ze daar aan beginnen. Moet er nog een jaar bovenop de pensioenleeftijd omdat je een jaartje door de modder mag gaan rollen?
Ja, en juist daar is het goed voor, leren om je in te zetten voor de maatschappij. Even niet aan jezelf denken. En juist vooraf een carrière is dat zeer goed mogelijk. Overigens zou je evengoed als ICT'er je "plicht" kunnen voldoen.Yariva schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:22:
[...]
Maar wel met een enthousiaste beginnende ICT'er die zich juist rond het begin van zijn carrière kan ontplooien.
Inderdaad, wat ik zei, alle stemmen van zo'n bureau worden dan ongeldig verklaard. Vrijwel bij elke fout in zo'n bureau wordt dat toegepast.Kees schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:10[/message]:[/b]
[...]
Ik zie, qua stemmen, niet in wat ze zouden kunnen doen behalve _alle_ stemmen ongeldig verklaren in dat stemburo.
Gelukkig, waren ze toch nog wakker. Had Poetin samen met FvD (Baudet) de verkiezingen tot een lachertje kunnen maken.shdx schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:10:
[...]
En blijkbaar gebeurt het deze keer toch ook niet:
[...]
http://nos.nl/artikel/216...t-s-avonds-laat-open.html
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Ik denk dat Jeroen Dijsselbloem toch echt een groter aandeel heeft gehad in het uit de crisis komen dan Mark Rutte. Alleen omdat hij Premier is wordt hem alle credits toebedeeld.LuPo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:17:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Cubic X op 15-03-2017 22:28 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Chris Smoove op 15-03-2017 22:28 ]
Alsof Roemer prins carnaval is geworden, wat een clown zeg.Basekid schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:27:
SP is te blij
www.google.nl
Verwijderd
Niet mooier dan een jaar relevante werkervaring. Zoals hierboven al terecht gesteld wordt, al dat vrijwillige of dienstplichtige werk neemt de plaats van echt werk in. Zo schuif je andere mensen de werkloosheid in over de rug van mensen die wel iets beters te doen hebben.Xepos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:26:
En zou het dan niet mooi op je CV staan als je bv maatschappelijk jeugdwerker (uitjes regelen voor kinderen, en dergelijke) bent?
Yep dat ook, de mensen die nu tegen europa zijn hebben nooit voor de grens gestaan en nooit woekertarieven voor valuta betaald.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:26:
[...]
Mensen lijken nu alweer vergeten dat je niet heel lang geleden uren voor iedere grens stilstond, voor ieder land weer ander geld nodig had en onze economieën ook minder van elkaar profiteerden.
Het zoet wordt voor lief genomen, het zuur wordt eindeloos beklaagd. Helaas.
Niet mooier dan? Een jaar relevante werkervaring heb je wat aan. Wat zal het mijn werkgever in hemelsnaam uitmaken dat ik leuk met kinderen kan werken? Ik ben nou ook weer niet zo junior dat ik op de kinderen van de baas moet passenVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:28:
[...]
Niet mooier dan een jaar relevante werkervaring. Zoals hierboven al terecht gesteld wordt, al dat vrijwillige of dienstplichtige werk neemt de plaats van echt werk in. Zo schuif je andere mensen de werkloosheid in over de rug van mensen die wel iets beters te doen hebben.
Heeft vaak geoefend als buutreedner.MisteRMeesteR schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:28:
[...]
Alsof Roemer prins carnaval is geworden, wat een clown zeg.
[ Voor 54% gewijzigd door Malarky op 15-03-2017 22:33 ]
Je kunt er ook gaten mee vullen. Iedereen weet dat er handen te kort zijn in de zorg, wat 'dienstplichtigen' in een verzorgingstehuis om een handje te helpen en een babbeltje met de patiënten te maken lijkt me heel goed.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:28:
[...]
Niet mooier dan een jaar relevante werkervaring. Zoals hierboven al terecht gesteld wordt, al dat vrijwillige of dienstplichtige werk neemt de plaats van echt werk in. Zo schuif je andere mensen de werkloosheid in over de rug van mensen die wel iets beters te doen hebben.
Zeker, maar dat is iets anders dan pro-europa (in de huidige vorm en vooral de manier van werken en de grote broek die de bestuurders daar nogal eens lijken aan te trekken). Het lijkt weer uitgelegd te worden dat er niet echt veranderingen nodig zijn als het in Duitsland en Frankrijk ook zo gaat .. en we dus gewoon weer op de huidige voet verder kunnen. Waarvan ik toch vrees dat het uiteindelijk een vergrote kans geeft dat het project toch uiteindelijk (nodeloos) zal stranden.Flagg schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:24:
[...]
Wellicht zijn er een hoop mensen die niet anti europa zijn... Mensen met historisch besef en die zich bewust zijn van bet feit dat een open economie meer te winnen heeft met europa dan zonder europa.
Mensen die wel snappen dat je de economie van nl niet kan vergelijken met zwitserland bijvoorbeeld, zoals een bekende blonde politicus steeds blijft proberen.
Verwijderd
Juist, niet mooier dan een jaar relevante werkervaring. Als in, de werkervaring gaat qua waarde boven dienstplicht.Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:29:
Niet mooier dan? Een jaar relevante werkervaring heb je wat aan. Wat zal het mijn werkgever in hemelsnaam uitmaken dat ik leuk met kinderen kan werken? Ik ben nou ook weer niet zo junior dat ik op de kinderen van de baas moet passen.
Ik heb in mijn dienstplicht (1986) de heren nog thuis moeten uitleggen hoe een computer werkt, die konden ze toen via een PC-prive project kopen... (Schneider-PC geloof ik)...mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:27:
[...]
Ja, en juist daar is het goed voor, leren om je in te zetten voor de maatschappij. Even niet aan jezelf denken. En juist vooraf een carrière is dat zeer goed mogelijk. Overigens zou je evengoed als ICT'er je "plicht" kunnen voldoen.
Ik heb ooit tijdens m'n militaire dienstplicht software geschreven, op vrijwillige basis.
(administratieve software, geen laansturingen van raketten etc).
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Ik raad je aan '' Sillitoe - travels in nihilon '' te lezen ookal is het voornamelijk een soort van rare humor komt daar ook in voor dat een land dus oude bejaardjes gebruikt als leger die van een berg komen afdonderen met loopstokken en rolstoelen omdat zij vinden dat je beter als oudje kunt gaan vechten omdat je al de tijd hebt gehad om te leven en de jongeren ook een kans willen geven.Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:24:
[...]
Wat dacht je van dat je op je 65ste mag kiezen of je nog doorwerkt, of dat je je dienstplicht dan vervult.
Europa is een continent. Er is geen met of zonder Europa. Er is enkel de EU...Flagg schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:24:
[...]
Mensen die wel snappen dat je de economie van nl niet kan vergelijken met zwitserland bijvoorbeeld, zoals een bekende blonde politicus steeds blijft proberen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
★ What does that mean? ★
De PVDA heeft dat ook met 28 zetels gedaan en die worden plankhard afgestraft voor exact hetzelfde beleid! Er zitten gewoon enorm veel mensen paddo's te eten in Nederland. Dat of er zijn meer mensen bang voor de PVV dan erop stemmen. Ik heb de hoop met dit land echt opgegeven als iedereen een van de twee regeringspartijen zo afstraft en dan uit angst allemaal maar VVD stemt. *knip*LuPo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:17:
[...]
[ Voor 2% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 23:04 ]
Genoeg andere zaken op mijn CV met maatschappelijke impact, zonder dat dit vanuit een verplichting is ontstaan.Xepos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:26:
[...]
En zou het dan niet mooi op je CV staan als je bv maatschappelijk jeugdwerker (uitjes regelen voor kinderen, en dergelijke) bent?
Natuurlijk zijn er kiezers. En zeker, neoliberaal is op zijn retour - maar is een VVD nog neoliberaal? Het is eerder terug bij de roots van de oude kern: conservatief in kapitaal. Dat is iets anders.D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]
Wat bedoel je met netwerk?
Verder reken je je rijk met die acht jaar. Je omschrijft hier praktisch een neoliberale dictatuur. Er zijn ook nog kiezers. Ik mag toch hopen dat de leugens en spelletjes van de VVD ooit door de kiezer worden doorgeprikt.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Een beetje voor spek en bonen met computers spelen geeft echt niet meer plichtsbesef dan een echt bedrijf met echte mensen aan de praat houden.roches schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:30:
Het geeft je wel meer plichtsbesef!!
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Waarom voor landelijke verkiezingen aan een gemeentegrens vastzitten. Gewoon overal kunnen stemmen!MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:31:
Wat een farce.
Gemeentes die niet weten wat de regels zijn. Je kunt toch ook veel makkelijker iemand met stem formulieren naar die lokatie sturen, of mag dat ook niet?
Vond dat je overal in je gemeente mag stemmen sowieso al onzin.
Je ziet waar het toe leidt.
[ Voor 6% gewijzigd door mvrhrln op 15-03-2017 22:34 ]
Vaak ging je als 18-jarige in dienst om er een jaar later weer uit te komen...Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:27:
Mag ik erop wijzen dat de dienstplicht NIET alleen voor jongeren is? De dienstplicht is officieel van 18 tot je 45ste en die hebben wel een baan en gezin (vaak).
Maar dit gaat misschien offtopic inderdaad.
Kan ook prima met 5, CU heb je niet nodigKecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:33:
SP stuurt aan naar een coalitie met links (6 partijen!). Daar zit ik echt niet op te wachten.
39
Is moeilijk schijnbaar. Hier in de buurt waren de stembiljetten ook al vroeg in de avond op. En om half negen waren er nog geen nieuwe. Ze konden de gemeente niet bereiken. Bureaus verderop hadden nog dikke stapels.MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:31:
Wat een farce.
Gemeentes die niet weten wat de regels zijn. Je kunt toch ook veel makkelijker iemand met stem formulieren naar die lokatie sturen, of mag dat ook niet?
Vond dat je overal in je gemeente mag stemmen sowieso al onzin.
Je ziet waar het toe leidt.
Tja hun slogan was pak de macht dus dan moeten ze dat op zijn minst proberenKecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:33:
SP stuurt aan naar een coalitie met links (6 partijen!). Daar zit ik echt niet op te wachten.
Omdat je dan niet weet hoeveel stembiljetten je nodig hebt zoals nu aan de hand is.sambalbaj schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:34:
[...]
Waarom voor landelijke verkiezingen aan een gemeentegrens vastzitten. Gewoon overal kunnen stemmen!
★ What does that mean? ★
En welke 6 dan? PVV/CDA/VVD/D66 gaan echt niet in een verder links kabinet zitten en die hebben samen 88 zetelsKecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:33:
Neem het niet persoonlijk, maar zoals Maxima zou zeggen: "dat is een beetje dom". Niet dat jij dom bent, maar het is een perceptieprobleem. Wat is de EU? Een verlengstuk van nationale politiek. Waar komen EU beleid en maatregelen vandaan? Nationale politiek. Wie moet je aanspreken op gebrekkigheid daarvan? Nationale politiek.WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:31:
[...]
Europa is een continent. Er is geen met of zonder Europa. Er is enkel de EU...
En daar heb je gelijk. Economische samenwerking en wat klimaatafspraken zijn extreem belangrijk. Maar die vieze corrupte levensgevaarlijke ondemocratische politieke unie? Absoluut niet!! En die moet zo snel mogelijk verdwijnen.
Het is een direct dreiging voor onze veiligheid, welvarendheid en sociale instelling. De EU duldt geen democratie, het werkt ondemocratisch en alle democratische uitspraken worden in de prullenbak gegooid terwijl ze hun middelvinger opsteken naar de kiezer. (Euro, europese grondwet, oekrainereferendum, noem het maar op!)
Daarnaast word ik als IT-er met veel particuliere klanten binnen de EU, echt keihard genaaid door EU-regelgeving.
Dus hoe sneller we van de EU af zijn, hoe beter. Terug naar de EEG en kappen met dat miljardenvretende politieke projectje. Ik hoop dan ook van harte dat men het voor elkaar krijgt dat Frankrijk de EU verlaat, dat zou echt geweldig zijn en een overwinning voor iedereen.
RTL is juist weer sneller met resultaten in beeld krijgenjip_86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:35:
NOS is duidelijk sneller met toespraken in beeld krijgen. Dat zijn de dingen die je wil zien ipv dat gel*l RTL.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq