Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
De jongeren onder ons kunnen zich dus alvast gaan voorbereiden op de dienstplicht (CDA).... :X :'( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:07
Doe even normaal.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 15-03-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Asscher gaat 'm sowieso peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:15
Quad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:10:
Wat ik niet snap, en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat nu precies werkt, hoe kunnen 40 stembureaus representatief zijn voor de uitslagen? Er zijn vandaag bijna 9000 stembureaus in gebruik, uit mijn hoofd net geen 0.5% van het totaal is dus bekend?
Wat ze doen is goed kijken welke wijken een goede afspiegeling van de samenleving zijn en die stembureaus gebruiken ze voor de exitpolls. Hetzelfde gebeurt vaak bij polls, b.v. de kijkcijfers worden op dezelfde manier bepaald.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:32
OMX2000 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:08:
[...]

Premierbonus is er lang niet altijd. De Erdohan klucht en Geert die te weinig zichtbaar was heeft geholpen.
Nou, Mark Rutte heeft geen gelegenheid onbenut gelaten om te een alle zegeningen van de laatste tijd op zijn conto te schrijven. In bijna elk antwoord werd leiderschap genoemd en gerelateerd aan het premierschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:16:
De jongeren onder ons kunnen zich dus alvast gaan voorbereiden op de dienstplicht (CDA).... :X :'( .
Laatst was dat een keer uitgezocht, dat blijkt grondwettelijk onmogelijk.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Had liever Rutte zo zien staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik denk dat Asscher blijft, al zou Koenders een goede vervanger zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 12:03
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:12:
Na die eindeloze lijst met schandalen en corruptie van de VVD......31 zetels!

werden er paddo's uitgedeeld bij de diverse stemlokalen vandaag??
Rutte heeft ons anders aardig door/uit de crisis geleid. Veel maatregelen die niet populair zijn moeten nemen. Daarnaast voor het eerst sinds 18 jaar weer een volledige regeerperiode. Dus blijkbaar waren die schandalen en corruptie toch niet groot genoeg?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

LuPo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:17:
[...]

Rutte heeft ons anders aardig door/uit de crisis geleid. Veel maatregelen die niet populair zijn moeten nemen. Daarnaast voor het eerst sinds 18 jaar weer een volledige regeerperiode. Dus blijkbaar waren die schandalen en corruptie toch niet groot genoeg?
Kanttekening: Rutte I viel wel vroegtijdig uit elkaar :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:16:
Is niets mis mee!

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Burgermeester van Amsterdam?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Het is vooral dat het regeren wel goed is gegaan. Ze hebben hun plannen aardig op de rit kunnen houden en alles goed bij elkaar kunnen houden. Als ze nu de schandalen ook eens wat beter op gaan pakken kunnen ze best weer groeien. Maar dan zal er toch een hoop in de partij moeten veranderen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we langer moeten doorwerken, kunnen we de tijd van onze jonge en sterke inwoners wel beter besteden dan ze de dienstplicht in te drukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cubic X
Leuk man, je (goede) baan en gezin opgeven om onvrijwillig iets te moeten doen waar je niet achterstaat :X .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04
Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:18:
[...]

Kanttekening: Rutte I viel wel vroegtijdig uit elkaar :P .
En door welk (A4)partij kwam dat? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er een ander topi voor dienstplicht. Just saying

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
Bullet NL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:19:
[...]
Geloof dat tie daar nog wel een paar openstaande rekeningen heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:20:
[...]

Leuk man, je (goede) baan en gezin opgeven om onvrijwillig iets te moeten doen waar je niet achterstaat :X .
Jongeren hebben echt nog geen carrière of een gezin die thuis op hem/haar wacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:14:
[...]
eenzelfde netwerk voor progressief op te bouwen als waar VVD de beschikking over heeft
Wat bedoel je met netwerk?

Verder reken je je rijk met die acht jaar. Je omschrijft hier praktisch een neoliberale dictatuur. Er zijn ook nog kiezers. Ik mag toch hopen dat de leugens en spelletjes van de VVD ooit door de kiezer worden doorgeprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 12:20

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bullet NL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:19:
[...]

eerder van (de nieuw te vormen) gemeente oost groningen ofzo. Waarom zou je een splinterpartij als burgermeester willen hebben?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:20:
[...]

18 zijn gaat vaak toch nog niet zo goed samen met een gezin en een goede baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
defiant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:17:
[...]

Laatst was dat een keer uitgezocht, dat blijkt grondwettelijk onmogelijk.
Hoezo, dienstplicht bestaat nog altijd toch?
De opkomstplicht is opgeschort sinds ergens jaren 90.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Xepos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:20:
[...]

Jongeren hebben echt nog geen carrière of een gezin die thuis op hem/haar wacht.
Ik wel, en zal ongetwijfeld niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Kees schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]

eerder van (de nieuw te vormen) gemeente oost groningen ofzo. Waarom zou je een splinterpartij als burgermeester willen hebben?
In de gemeente zijn ze toch de grootste? Cohen? Vd Laan?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Silversin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:20:
[...]

En door welk (A4)partij kwam dat? :P
Als je de PVV bedoelt, Wilders was hier niet verantwoordelijk voor.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zie Pechtold eerder burgemeester van Amsterdam worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 22:57

Yariva

Power to the people!

ZieMaar! schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]

18 zijn gaat vaak toch nog niet zo goed samen met een gezin en een goede baan?
Maar wel met een enthousiaste beginnende ICT'er die zich juist rond het begin van zijn carrière kan ontplooien.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Uitzondering & vrijstellingen zijn altijd mogelijk geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
[...]

De dienstplicht geldt voor mensen tot 45 jaar he...en 30'igers hebben vaak wel een carrière en gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Hoezo, dienstplicht bestaat nog altijd toch?
De opkomstplicht is opgeschort sinds ergens jaren 90.
Het CDA doelt op een sociale/maatschappelijke dienstplicht. Geen gek idee vind ik, maar liever wel op vrijwillige basis.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomas op 15-03-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Mensen, dit is dus een voorbeeld van wat ik bedoel. Prima als je je uitspreekt tegen de mensen die in Rotterdam stonden, ik doe met je mee. Maar kap alsjeblieft met dit soort domme uitspraken. Wil je mensen zoals mij, die opgegroeid zijn met twee culturen, beter Nederlands spreken dan Turks, maar er wel ieder jaar op vakantie gaan, hier stemmen (en niet in Turkije), een universitaire opleiding hebben en waar momenteel Acda en de Munnik speelt, minder binding geven met je samenleving? Roep dan vooral dingen als 'turkenterreur', want tot op heden voelde ik me altijd welkom en was ik altijd de eerste die zei: 'ik heb nooit last gehad van discriminatie, zolang je maar normaal doet kun je komen waar je wilt en speelt je afkomst geen enkele rol'. Inmiddels heb ik een raar gevoel in mijn buik wanneer mensen dingen roepen als 'turkenterreur', en dáármee voel ik me minder welkom in de samenleving. En ja, als dat sentiment toeneemt, overweeg ik ooit wellicht om te emigreren. Voorlopig denk ik er nog niet aan, maar al deze ontwikkelingen doen me wel veel pijn.
Zolang er in die playlist geen Nick & Simon voorbij komt is het best :9.
Quad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:10:
Wat ik niet snap, en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat nu precies werkt, hoe kunnen 40 stembureaus representatief zijn voor de uitslagen? Er zijn vandaag bijna 9000 stembureaus in gebruik, uit mijn hoofd net geen 0.5% van het totaal is dus bekend?
Er is niets bekend, het is een steekproef op stembureaus die bij de voorgaande verkiezingen redelijk in lijn met de uitslagen lagen. Maar je bent daarbij afhankelijk van de welwillendheid van de kiezer om de enquête in te vullen. Bovendien, heb je ook geen garantie dat de kiezer daar hetzelfde invult als daadwerkelijk op het stembiljet is gedaan.

Het blijft dan ook slechts een poll.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wereldspeech van Asscher *kuch*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Des te harder is het nodig dat ze daar aan beginnen. Moet er nog een jaar bovenop de pensioenleeftijd omdat je een jaartje door de modder mag gaan rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ahhhh, nu laat hij zich kennen, geen interview....
beetje triest van hem, natuurlijk heb je dik verloren, maar om dan vragen van het pleps "uit monde van de NOS" uit te weg te gaan is gewoon een schoffering van kiezers.

[ Voor 62% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2017 22:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

gekkie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:15:
De uitleg van de mogelijke uitslag is al wel weer fantastisch ...
we vertrouwen Rutte .. en de VVD .. en we zijn opeens weer pro-europa (met een ondertoon dat daar niets zou hoeven te veranderen) .. wat is de snelheid waarmee een struisvogel zn kop weer in het zand kan steken ...
Wellicht zijn er een hoop mensen die niet anti europa zijn... Mensen met historisch besef en die zich bewust zijn van bet feit dat een open economie meer te winnen heeft met europa dan zonder europa.

Mensen die wel snappen dat je de economie van nl niet kan vergelijken met zwitserland bijvoorbeeld, zoals een bekende blonde politicus steeds blijft proberen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:42

Pinobigbird

doesn't share food!

Auw, Lodewijk Usher had geen zin om vragen te beantwoorden

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:23:
[...]

Des te harder is het nodig dat ze daar aan beginnen. Moet er nog een jaar bovenop de pensioenleeftijd omdat je een jaartje door de modder mag gaan rollen?
Wat dacht je van dat je op je 65ste mag kiezen of je nog doorwerkt, of dat je je dienstplicht dan vervult :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:22:
[...]

Het CDA doelt op een sociale/maatschappelijke dienstplicht. Geen gek idee vind ik, maar liever wel op vrijwillige basis.
Ja, dat maakt wel het woordje plicht overbodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Cyberpope schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Maar wat VIND jij hier nu van?
Ik zie gemiste kansen. Voor de VVD is het een heel net resultaat, al mag best gezegd worden dat deze ronde het CDA heel hard ingelopen is op inzet van machtspolitiek én innovatie instrumentatie voor beeldvorming - en dat is zichtbaar in verschuivingen van VVD naar CDA. Er mag ook best gezegd worden dat de Kwestie Erdogan vanuit de positie van Rutte als symbool / premier een duidelijk effect heeft gehad - minder echter op resultaat van VVD zelf, meer voor beperking van groei GL / D66 / CDA (in die volgorde).

Om heel eerlijk te zijn, al klinkt het als VVD'er misschien wat vreemd, ik had liever een iets kleinere VVD gezien. De reden daarvoor is heel simpel: extremen zijn nooit goed. We kennen die al heel lang in beleid en bestuur. Dominantie is nooit goed, in die zin dat er altijd te grote risico's zijn op perverse effecten (monsterministerie? EZ?).

We staan voor behoorlijke uitdagingen. De systemen die we hebben moeten aangepast worden aan een hele hoop ontwikkelingen waar we minder invloed op kunnen uitoefenen dan we gewend zijn. Omdat ze complexer zijn, omdat ons gewicht afneemt, omdat steeds meer zaken boven de niveau's van staten en landen liggen. Los van geitenwollen sokken als milieu, energie en en onderwerpen die we eerst aan haviken van geopolitiek deden toeschrijven.

Er is ook nog eens geen echt midden in onze politieke dynamiek. Ja, er zijn er genoeg die doen alsof. Maar de realiteit is dat in handelen net als in visies er geen midden is. Ik had liever gezien dat men elkaar wel in het midden zou moeten ontmoeten. Dat hoeft nu niet - vooropgesteld dat deze exitpolls correct zijn.

Het hoe en waarom daarvan is een kwestie van heel eenvoudige machtspolitieke realiteit. Daar is de VVD meester in. Dat wordt een kwestie van uitspelen op punten, uitlokken van deelname op basis van redelijkheid conform het draaiboek waar de PvdA nu de zure vruchten van moet slikken. De overige partijen kunnen niet anders dan in die rol gaan zitten. Het is een politieke realiteit dat men wel moet.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bullet NL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:23:
Is toch niet zo heel gek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Zure verliezer die Asscher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Yariva schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:22:
[...]

Maar wel met een enthousiaste beginnende ICT'er die zich juist rond het begin van zijn carrière kan ontplooien.
Mwah, echt ontplooien komt denk ik iets later en daarnaast helpt die dienstplicht daar misschien ook wel bij...Anyway: ik geloof er niets van dat dienstplicht er door komt...

Ik weet ook niet hoe dat voor studerende mensen ging vroeger, maar deed je dienstplicht niet vaak na je middelbare school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sociaal maatschappelijke dienstplicht, tussen de 18 en 28, zoals de Christen Unie dit zou willen ben ik niet op tegen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:18

SomerenV

It's something!

Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:24:
[...]

Is toch niet zo heel gek?
Ook wel een halve zool die journalist: "Ben u afgestraft door...."
Open dan wat minder aanvallend. "Hoe voelt u zich bij de huidige stand?"

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:17:
Ik denk dat Asscher blijft, al zou Koenders een goede vervanger zijn.
Dijsselboem is premier materiaal. Maar de komende 4 jaar moet PvdA roer weeer omgooien.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hoe dat? Zo zuur vond ik zijn speech niet, maar echt vrolijk gaat het natuurlijk niet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:22:
[...]

Precies, verplicht lijkt op papier leuk - maar dat is uiteindelijk hetzelfde als die taakstraffen. Mensen doen iets omdat ze het moeten doen en niet omdat ze het willen doen en nemen daarmee bij een 'dienstplicht' ook nog eens toch al schaarse arbeidsplaatsen in. Tenzij je ze asperges wilt laten steken of in de kassen wilt laten werken moet je dan al werk gaan bedenken wat er niet is - maar zoals bejaardenzorg is gewoon écht werk, zelfs het rondbrengen van eten levert studenten nu een bijbaan op bijvoorbeeld.

Het idee van jongeren meer in de maatschappij laten meedraaien voor je ze de wijde wereld in laat staat wel aan, alleen de uitvoering moet in beginsel iets positiefs zijn. Dienstplicht voldoet daar imho niet aan.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:24:
Wellicht zijn er een hoop mensen die niet anti europa zijn... Mensen met historisch besef en die zich bewust zijn van bet feit dat een open economie meer te winnen heeft met europa dan zonder europa.
Mensen lijken nu alweer vergeten dat je niet heel lang geleden uren voor iedere grens stilstond, voor ieder land weer ander geld nodig had en onze economieën ook minder van elkaar profiteerden.

Het zoet wordt voor lief genomen, het zuur wordt eindeloos beklaagd. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:23:
Wat deed die verslaggever ook op het podium?
Weer een regiefout van de PvdA.
Asscher had het er al moeilijk mee, moest bijna janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Als je als nl'er op je 18de een vrouw en kinderen hebt stem je SGP, heel misschien CU maar dat moet je de familie dan niet vertellen. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:24:
[...]

Ja, dat maakt wel het woordje plicht overbodig ?
Ach, dat is slechts een naampje. Ik vind dat wanneer je goed bezwaar hebt je geen dienstplicht zou moeten hoeven vervullen, maar had het zelf bijvoorbeeld graag een jaartje gedaan na mijn 18e denk ik. Niet in het leger, maar iets in de zorg had me best leerzaam geleken; dan had ik een jaartje extra gehad om over een studiekeuze na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

SomerenV schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Ook wel een halve zool die journalist: "Ben u afgestraft door...."
Open dan wat minder aanvallend. "Hoe voelt u zich bij de huidige stand?"
Dan was hij alsnog door gelopen....
van MP kandidaat (zo is hij binnen gehaald naar Samson) naar partij in de marge...

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2017 22:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Hoe dat? Zo zuur vond ik zijn speech niet, maar echt vrolijk gaat het natuurlijk niet worden.
Hij feliciteert zelfs de PVV. Nette speech.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:23:
[...]

En zou het dan niet mooi op je CV staan als je bv maatschappelijk jeugdwerker (uitjes regelen voor kinderen, en dergelijke) bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Yariva schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:22:
[...]

Ja, en juist daar is het goed voor, leren om je in te zetten voor de maatschappij. Even niet aan jezelf denken. En juist vooraf een carrière is dat zeer goed mogelijk. Overigens zou je evengoed als ICT'er je "plicht" kunnen voldoen.

Ik heb ooit tijdens m'n militaire dienstplicht software geschreven, op vrijwillige basis.
(administratieve software, geen laansturingen van raketten etc ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
SP is te blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Kees schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:10[/message]:[/b]
[...]
Ik zie, qua stemmen, niet in wat ze zouden kunnen doen behalve _alle_ stemmen ongeldig verklaren in dat stemburo.
Inderdaad, wat ik zei, alle stemmen van zo'n bureau worden dan ongeldig verklaard. Vrijwel bij elke fout in zo'n bureau wordt dat toegepast.

[quote][b][message=50584635,noline]
Gelukkig, waren ze toch nog wakker. Had Poetin samen met FvD (Baudet) de verkiezingen tot een lachertje kunnen maken.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Ik denk dat Jeroen Dijsselbloem toch echt een groter aandeel heeft gehad in het uit de crisis komen dan Mark Rutte. Alleen omdat hij Premier is wordt hem alle credits toebedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Mag ik erop wijzen dat de dienstplicht NIET alleen voor jongeren is? De dienstplicht is officieel van 18 tot je 45ste en die hebben wel een baan en gezin (vaak).

Maar dit gaat misschien offtopic inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door Cubic X op 15-03-2017 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dat nonchalante applaus bij de SP :+

[ Voor 16% gewijzigd door Chris Smoove op 15-03-2017 22:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Alsof Roemer prins carnaval is geworden, wat een clown zeg.

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Xepos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:26:
En zou het dan niet mooi op je CV staan als je bv maatschappelijk jeugdwerker (uitjes regelen voor kinderen, en dergelijke) bent?
Niet mooier dan een jaar relevante werkervaring. Zoals hierboven al terecht gesteld wordt, al dat vrijwillige of dienstplichtige werk neemt de plaats van echt werk in. Zo schuif je andere mensen de werkloosheid in over de rug van mensen die wel iets beters te doen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:26:
[...]

Mensen lijken nu alweer vergeten dat je niet heel lang geleden uren voor iedere grens stilstond, voor ieder land weer ander geld nodig had en onze economieën ook minder van elkaar profiteerden.

Het zoet wordt voor lief genomen, het zuur wordt eindeloos beklaagd. Helaas.
Yep dat ook, de mensen die nu tegen europa zijn hebben nooit voor de grens gestaan en nooit woekertarieven voor valuta betaald.

Of rekenen nog steeds om naar guldens en roepen dat alles veeul duurder is geworden. Die mensen hebben nog nooit van inflatie gehoord, en hebben niet door dat de euro vele malen stabieler is dan de oude gulden, die 1 op 1 gekoppeld was aan de duitse mark, dus toen hadden we ook al geen eigen munt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:28:
[...]

Niet mooier dan een jaar relevante werkervaring. Zoals hierboven al terecht gesteld wordt, al dat vrijwillige of dienstplichtige werk neemt de plaats van echt werk in. Zo schuif je andere mensen de werkloosheid in over de rug van mensen die wel iets beters te doen hebben.
Niet mooier dan? Een jaar relevante werkervaring heb je wat aan. Wat zal het mijn werkgever in hemelsnaam uitmaken dat ik leuk met kinderen kan werken? Ik ben nou ook weer niet zo junior dat ik op de kinderen van de baas moet passen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:28:
[...]

Alsof Roemer prins carnaval is geworden, wat een clown zeg.
Heeft vaak geoefend als buutreedner.

Ze spelen een beetje blij daar, maar echt tevreden zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Heeft iemand een linkje waar je het totale aantal stemmen per partij kan zien (dus niet per gemeente, maar landelijk)?

Heb ik straks nodig voor restzetel berekening.

NIET:
https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html
http://www.rtlnieuws.nl/verkiezingen
http://www.nu.nl/verkiezi...e-zwaar-verlies-pvda.html
http://www.ad.nl/dossier-...en-per-gemeente~aa11d305/

WEL dit (2012)
http://www.nu.nl/tk2012.html

[ Voor 54% gewijzigd door Malarky op 15-03-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:28:
[...]

Je kunt er ook gaten mee vullen. Iedereen weet dat er handen te kort zijn in de zorg, wat 'dienstplichtigen' in een verzorgingstehuis om een handje te helpen en een babbeltje met de patiënten te maken lijkt me heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 12-09 23:22
[...]

Mensen die wel snappen dat je de economie van nl niet kan vergelijken met zwitserland bijvoorbeeld, zoals een bekende blonde politicus steeds blijft proberen.
Zeker, maar dat is iets anders dan pro-europa (in de huidige vorm en vooral de manier van werken en de grote broek die de bestuurders daar nogal eens lijken aan te trekken). Het lijkt weer uitgelegd te worden dat er niet echt veranderingen nodig zijn als het in Duitsland en Frankrijk ook zo gaat .. en we dus gewoon weer op de huidige voet verder kunnen. Waarvan ik toch vrees dat het uiteindelijk een vergrote kans geeft dat het project toch uiteindelijk (nodeloos) zal stranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:29:
Niet mooier dan? Een jaar relevante werkervaring heb je wat aan. Wat zal het mijn werkgever in hemelsnaam uitmaken dat ik leuk met kinderen kan werken? Ik ben nou ook weer niet zo junior dat ik op de kinderen van de baas moet passen :P.
Juist, niet mooier dan een jaar relevante werkervaring. Als in, de werkervaring gaat qua waarde boven dienstplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 12:05
mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:27:
[...]

Ja, en juist daar is het goed voor, leren om je in te zetten voor de maatschappij. Even niet aan jezelf denken. En juist vooraf een carrière is dat zeer goed mogelijk. Overigens zou je evengoed als ICT'er je "plicht" kunnen voldoen.

Ik heb ooit tijdens m'n militaire dienstplicht software geschreven, op vrijwillige basis.
(administratieve software, geen laansturingen van raketten etc ;) ).
Ik heb in mijn dienstplicht (1986) de heren nog thuis moeten uitleggen hoe een computer werkt, die konden ze toen via een PC-prive project kopen... (Schneider-PC geloof ik)...

En die dienstplicht vond ik helemaal niet vervelend (vervroegd gegaan).... Het geeft je wel meer plichtsbesef!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

SP zegt "als er al een kabinet gevormt kan worden". Kan nog lastig worden gezien VVD niet met PVV wil regeren.

Jammer dat we weer een combinatie van vele partijen zien. Zou wel eens een kleinere oppositie willen hebben en een meer eensgezind land (dus geen dictatuur he)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:24:
[...]

Wat dacht je van dat je op je 65ste mag kiezen of je nog doorwerkt, of dat je je dienstplicht dan vervult :P.
Ik raad je aan '' Sillitoe - travels in nihilon '' te lezen ookal is het voornamelijk een soort van rare humor komt daar ook in voor dat een land dus oude bejaardjes gebruikt als leger die van een berg komen afdonderen met loopstokken en rolstoelen omdat zij vinden dat je beter als oudje kunt gaan vechten omdat je al de tijd hebt gehad om te leven en de jongeren ook een kans willen geven.

Om dat boek uit teleggen is ja te raar maar het is echt een aanrader om te lezen in een lekkere stoel/hangmat buiten met een zonnetje erbij :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Europa is een continent. Er is geen met of zonder Europa. Er is enkel de EU...

En daar heb je gelijk. Economische samenwerking en wat klimaatafspraken zijn extreem belangrijk. Maar die vieze corrupte levensgevaarlijke ondemocratische politieke unie? Absoluut niet!! En die moet zo snel mogelijk verdwijnen.
Het is een direct dreiging voor onze veiligheid, welvarendheid en sociale instelling. De EU duldt geen democratie, het werkt ondemocratisch en alle democratische uitspraken worden in de prullenbak gegooid terwijl ze hun middelvinger opsteken naar de kiezer. (Euro, europese grondwet, oekrainereferendum, noem het maar op!)

Daarnaast word ik als IT-er met veel particuliere klanten binnen de EU, echt keihard genaaid door EU-regelgeving.

Dus hoe sneller we van de EU af zijn, hoe beter. Terug naar de EEG en kappen met dat miljardenvretende politieke projectje. Ik hoop dan ook van harte dat men het voor elkaar krijgt dat Frankrijk de EU verlaat, dat zou echt geweldig zijn en een overwinning voor iedereen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wat een farce.
Gemeentes die niet weten wat de regels zijn. Je kunt toch ook veel makkelijker iemand met stem formulieren naar die lokatie sturen, of mag dat ook niet?

Vond dat je overal in je gemeente mag stemmen sowieso al onzin.
Je ziet waar het toe leidt.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Generieke speech is generiek

39

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zingo
  • Laatst online: 12-09 20:55
[...]

De PVDA heeft dat ook met 28 zetels gedaan en die worden plankhard afgestraft voor exact hetzelfde beleid! Er zitten gewoon enorm veel mensen paddo's te eten in Nederland. Dat of er zijn meer mensen bang voor de PVV dan erop stemmen. Ik heb de hoop met dit land echt opgegeven als iedereen een van de twee regeringspartijen zo afstraft en dan uit angst allemaal maar VVD stemt. *knip*

[ Voor 2% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
Xepos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:26:
[...]

Genoeg andere zaken op mijn CV met maatschappelijke impact, zonder dat dit vanuit een verplichting is ontstaan.

Forceren van regeltjes op een CV wordt overigens niemand beter van, want het staat misschien fraai op jouw CV als jij hier iets unieks gedaan hebt. Maar hoe staat het op je CV als er bij iedereen dat regeltje "maatschappelijk jeugdwerker" of iets soortgelijks staat? Iets op je CV staat enkel fraai als het iets is dat je onderscheid van de rest. Al het overeenkomstige, is waardeloos.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Wat bedoel je met netwerk?

Verder reken je je rijk met die acht jaar. Je omschrijft hier praktisch een neoliberale dictatuur. Er zijn ook nog kiezers. Ik mag toch hopen dat de leugens en spelletjes van de VVD ooit door de kiezer worden doorgeprikt.
Natuurlijk zijn er kiezers. En zeker, neoliberaal is op zijn retour - maar is een VVD nog neoliberaal? Het is eerder terug bij de roots van de oude kern: conservatief in kapitaal. Dat is iets anders.

Kan best dat de kiezer daar doorheen prikt. Maar laat ik je even een enkel praktisch voorbeeld geven. De Griekse Kwestie. Geen geld naar Griekenland, wel geld er naar toe. Is dat het volledige beeld? Nee. In het andere topic heb ik gewezen op een uitzonderlijk pijnlijke en goede documentaire van Zembla, waar men de hand wist te leggen op de notulen van een van die Europese verlengstukken van nationale politiek waar Den Haag al sinds jaar en dag consistent elke poging om belastingstelsels te hervormen blokkeert.

Wat blijkt? Niet enkel hebben wij een hoofdoorzakelijk aandeel aan het ontstaan van die Griekse Kwestie, we blokkeren ook nog eens mogelijkheden op herstel daar ter plaatse. Hier roepen we dat ze belasting moeten betalen, daar drukken we op alle knoppen om bedrijven geen belasting daar te laten betalen. De kosten daarvan schrijven we op kiezers af.

Ik wil niet cynisch overkomen, maar niet enkel is er dus één beeld, er ligt nog eens een beeld daaronder, en vervolgens ook nog eens een heel andere realiteit. Al twintig jaar. Prikt de kiezer er doorheen? Nee.

Zie mijn eerdere bericht, ik zou veel liever meer focus op balans en samenwerken in het midden zien. Al is het maar omdat ik erken dat ik ongeacht werk en leven afhankelijkheden deel met het grote geheel. Dat besef is weg bij de partij. Althans, grotendeels. Dat dit een prijs heeft zou duidelijk moeten zijn, is het echter niet.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

roches schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:30:
Het geeft je wel meer plichtsbesef!!
Een beetje voor spek en bonen met computers spelen geeft echt niet meer plichtsbesef dan een echt bedrijf met echte mensen aan de praat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Boring speech is boring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:39
(jarig!)
Roemer mist voor m'n gevoel ook enige realiteitszin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zeg Roemer nou "progressief"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

actie actie actie ;(

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

SP stuurt aan naar een coalitie met links (6 partijen!). Daar zit ik echt niet op te wachten.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:31:
Wat een farce.
Gemeentes die niet weten wat de regels zijn. Je kunt toch ook veel makkelijker iemand met stem formulieren naar die lokatie sturen, of mag dat ook niet?

Waarom voor landelijke verkiezingen aan een gemeentegrens vastzitten. Gewoon overal kunnen stemmen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
Yep, volop in beweging richting loketten van het UWV.

[ Voor 6% gewijzigd door mvrhrln op 15-03-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 12:05
Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:27:
Mag ik erop wijzen dat de dienstplicht NIET alleen voor jongeren is? De dienstplicht is officieel van 18 tot je 45ste en die hebben wel een baan en gezin (vaak).

Maar dit gaat misschien offtopic inderdaad.
Vaak ging je als 18-jarige in dienst om er een jaar later weer uit te komen...

De herhaling is meestal maar 1 week, en ik kan je vertellen dat dat een compleet feest was... compleet met achteraf excuses van de legerleiding over het optreden van één van hun mensen... maar wat hebben we gelachen.... (ik dacht in 1992 ergens in een pompstation van defensie)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 22:22
minder minder minder eigen risico :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Kecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:33:
SP stuurt aan naar een coalitie met links (6 partijen!). Daar zit ik echt niet op te wachten.
Kan ook prima met 5, CU heb je niet nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In beweging icm de schijf van 5, voor een vitaler Nederland :+

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:31:
Wat een farce.

Is moeilijk schijnbaar. Hier in de buurt waren de stembiljetten ook al vroeg in de avond op. En om half negen waren er nog geen nieuwe. Ze konden de gemeente niet bereiken. Bureaus verderop hadden nog dikke stapels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:45
Tja hun slogan was pak de macht dus dan moeten ze dat op zijn minst proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

sambalbaj schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:34:
[...]

Waarom voor landelijke verkiezingen aan een gemeentegrens vastzitten. Gewoon overal kunnen stemmen!
Omdat je dan niet weet hoeveel stembiljetten je nodig hebt zoals nu aan de hand is.
Dan weet je precies hoeveel mensen ergens kunnen komen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:39
(jarig!)
En welke 6 dan? PVV/CDA/VVD/D66 gaan echt niet in een verder links kabinet zitten en die hebben samen 88 zetels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 00:52
NOS is duidelijk sneller met toespraken in beeld krijgen. Dat zijn de dingen die je wil zien ipv dat gel*l RTL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:31:
[...]

Europa is een continent. Er is geen met of zonder Europa. Er is enkel de EU...

En daar heb je gelijk. Economische samenwerking en wat klimaatafspraken zijn extreem belangrijk. Maar die vieze corrupte levensgevaarlijke ondemocratische politieke unie? Absoluut niet!! En die moet zo snel mogelijk verdwijnen.
Het is een direct dreiging voor onze veiligheid, welvarendheid en sociale instelling. De EU duldt geen democratie, het werkt ondemocratisch en alle democratische uitspraken worden in de prullenbak gegooid terwijl ze hun middelvinger opsteken naar de kiezer. (Euro, europese grondwet, oekrainereferendum, noem het maar op!)

Daarnaast word ik als IT-er met veel particuliere klanten binnen de EU, echt keihard genaaid door EU-regelgeving.

Dus hoe sneller we van de EU af zijn, hoe beter. Terug naar de EEG en kappen met dat miljardenvretende politieke projectje. Ik hoop dan ook van harte dat men het voor elkaar krijgt dat Frankrijk de EU verlaat, dat zou echt geweldig zijn en een overwinning voor iedereen.
Neem het niet persoonlijk, maar zoals Maxima zou zeggen: "dat is een beetje dom". Niet dat jij dom bent, maar het is een perceptieprobleem. Wat is de EU? Een verlengstuk van nationale politiek. Waar komen EU beleid en maatregelen vandaan? Nationale politiek. Wie moet je aanspreken op gebrekkigheid daarvan? Nationale politiek.

Herinner je je nog de drama's van Dijsselbloem die met het treurige nieuws van naheffingen uit Brussel kwam? Wie bepaalde het overleg daarvoor? Den Haag. Wie werkte de statistiek uit? Den Haag? Wie duwde de lobby door om het niet in vooraf rekenen te doen maar achteraf corrigeren? Den Haag.

We zijn met zijn allen een beetje dom in die zin dat we ons te vaak laten leiden door wat mensen zeggen, en wat in beeld komt. We controleren niet of nauwelijks of het ook wel klopt. En dan worden we dus op de verkeerde boos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 12:20

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
jip_86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:35:
NOS is duidelijk sneller met toespraken in beeld krijgen. Dat zijn de dingen die je wil zien ipv dat gel*l RTL.
RTL is juist weer sneller met resultaten in beeld krijgen :P

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.