Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:06:
Er komt natuurlijk een moment waarop je moet concluderen dat elke keer hetzelfde proberen zonder resultaat, een vorm van waanzin is.
Het zal lastig zijn voor de wat jongere Nederlanders, maar dit spelletje van rouleren tussen CDA-VVD-PvdA en sinds kort D66 is al minstens 50 jaar aan de gang.
Elke 4 jaar weer hopen op verandering, en elke 4 jaar komt een (eerder vergruisde) partij weer aan top die de lijn van méér EU, minder Nederland vormt geeft.
En dan na 4 jaar weer hopen op verandering, en wéér bedrogen uitkomen, niet in de laatste plaats met goedkeuring en medeweten van de EU en de media propaganda.
Aangezien ik dit zo vaak heb gehoord stel ik altijd deze wedervragen:
- Welke partijen zijn niet schuldig aan het doen van beloftes die zij niet waar kunnen maken gezien onze meerdere partijenstelsel?
- Welke partijen komen met goede ideeën die betaalbaar/rendabel/uitvoerbaar zijn en ook nog eens goed zijn voor de (middel-)lange termijn en groei van Nederland en (plat gezegd) onze portemonnees?
Want laten we wel even eerlijk zijn; ideeën hebbben is één ding. Maar het moet betaalbaar zijn op de lange termijn, het moet een bepaald rendement hebben (Nederland moet er ook beter van worden in het breedste zin van het woord) en het moet uitvoerbaar zijn.
Want als het om regeren gaat, dan gaat het niet om een single issue of om onderbuikgevoelens; het gaat om een combinatie van enorm veel factoren die alle lagen van de Nederlandse bevolking raakt ongeacht je leeftijd, huidskleur, religie, geaardeid, etc.
En tot op heden heb ik mijn belangrijkste speerpunten die ik belangrijk vind voor mij als individu en als Nederlander niet bij andere partijen gevonden dan de "vergruisde partijen" en/of de "politieke elite".
De EU is wellicht een democratisch gedrocht waar ik enorm mijn twijfels over heb. En ja, ik had liever de (E)EG ipv de EU in zijn huidige vorm. Maar de realiteit is dat zonder de EU we er duidelijk (economisch) slechter voor zouden hebben gestaan en dat het ook veel voordelen met zich meebrengt.
Alle media-propoganda ten spijt, dit zijn gewoon zaken die je van (zo goed als) onafhankelijke bronnen kunt vinden. Als je maar de moeite neemt.....