Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.059 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:13

xos

Wat voor baan heeft die kerel eigenlijk, of komt hij rond van zijn youtube kanaal? In dat laatste geval is het een doorlopend einde. Ofwel de politie maakt er een eind aan als het te populair wordt, ofwel hij rijdt zichtzelf te pletter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Na wat Google zoekwerk ga ik het hier toch vragen. Hoe doen jullie het met een GPX route en TomTom rider? Ik heb gisteren bijv. een route gedownload van het internet (GPX file), de GPX file ingeladen in TomTom Mydrive, die automatisch zichtbaar wordt op de navigatie. Als ik de route bij Mijn Routes selecteer, dan wordt de route netjes weergegeven. Bovenin het scherm verschijnt een knopje "Rijden". Als ik op het Rijden knopje druk word ik netjes naar de route genavigeerd. Echter als ik dan bij de route ben dan is die de route vergeten. Had een keer gelezen dat je op het kaartje op de route moet tikken, maar dan krijg ik alleen de optie navigeren naar beginpunt of navigeren naar route.

Wat ik dus wil is een route downloaden van internet, als ik de route selecteer navigeren naar de route. Vervolgens moet die de route oppakken zodat ik die kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

xos schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:33:
Wat voor baan heeft die kerel eigenlijk, of komt hij rond van zijn youtube kanaal? In dat laatste geval is het een doorlopend einde. Ofwel de politie maakt er een eind aan als het te populair wordt, ofwel hij rijdt zichtzelf te pletter.
Gebaseerd op het aantal views dat hij scoort denk ik niet dat hij hiervan kan leven.

Je kunt een dollar verdienen voor duizend views, dus als hij er 100.000 op een video krijgt heb je 100 dollar verdiend. Het zal iets meer worden met mensen die doorklikken op ads, en veel youtubers vullen hun inkomen aan door affiliate links waarmee ze een percentage krijgen van de gear die via de links gekocht word, maar je moet echt flink aan de bak (als in: meer dan 40 uur per week) om hier een fulltime inkomen uit te krijgen.

Enkele gasten die ik volg doen ernaast ook "Patreon" waar mensen (á la kickstarter, maar dan doorlopend) betalen voor de content om vervolgens membership premiums te krijgen (eerdere toegang enzo). En zelfs die beuren (before tax) tot 5k dollar per maand. Daar kun je dus wel van leven, maar het is hard werken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
xos schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:33:
Zover ik weet is die student, vandaar dat die ook een cheapo motor rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Frans92 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:54:
[...]

Ik heb zelf ook nog nooit geknutseld aan auto's of motoren, voordat ik zelf een motor had. Nu ben ik wel technisch opgeleid (HBO Werktuigbouwkunde) en snap ik van veel dingen de logica, dus dat helpt wel.
Met behulp van de handleiding en soms gewoon doen heb ik inmiddels nieuwe knipperlichten geïnstalleerd, olie + filter vervangen en stel ik mijn ketting zelf. Ook heb ik laatst mijn zadel opnieuw gevuld met schuim en gestoffeerd.
Banden, ketting vervangen en motorblok openen laat ik doen. Sommige dingen kan ik wel, maar ik sta op de stoep te werken, want ik heb geen tuin of garage.

Ik kan me dus wel gedeeltelijk redden met YouTube en handleidingen. De rest wordt uitbesteed.
Ok, dat geeft mij wel het vertrouwen inderdaad om in ieder geval een aantal dingen eerst zelf te proberen. Mocht ik er echt niets van snappen dan kan ik het altijd nog uitbesteden inderdaad en/of alsnog die cursus volgen. Ik heb wel een achtertuin waar ik op mijn gemak dat allemaal kan uitvogelen dus dat scheelt. Was alleen benieuwd of de mensen hier het sterk aanraden om zo'n cursus te volgen, maar begrijp nu dat het wel redelijk te doen is om zelf aan te leren

Maar goed, eerst nog beginnen met lessen & dan moet ik nog een motor aanschaffen dus dat duurt nog wel iets van 2-3 maanden.

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
MrXen0 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:55:
[...]

Ook al ander onderhoud mee gehad? Aangezien ik die van mij nog niet zo lang heb weet ik niet goed wat ik moet verwachten.

Engels blok blijft soms wel eng, man man man wat maken die blokken toch een bak herrie tussen je benen vergeleken met andere motoren.
Nope. Gelukkig nog niet.
En inderdaad, Ik rijd altijd met oordopjes in, waardoor je de uitlaat niet hoort maar het blok wel. Ik zit daardoor regelmatig te kijken of alles wel heel is/blijft. Wat een lawaai soms. :X Ik heb nu iets minder dan een jaar trouwens. Dit is dus ook voor mij het eerste onderhoud. Nieuwe stator + nog iets, tweedehands spanningsregelaar, oliefilter en olie heeft mij ruim 500 euro gekost..
Ach, je moet er wat voor over hebben..
Ik heb nu in ieder geval heel wat van die lootjes van motoport 35 jaar. Zit nu te duimen dat ik die Honda win. Grote kans dat ze dan beide worden ingeruild op een nieuwere Speed triple. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Santho schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:43:
[...]

Ok, dat geeft mij wel het vertrouwen inderdaad om in ieder geval een aantal dingen eerst zelf te proberen. Mocht ik er echt niets van snappen dan kan ik het altijd nog uitbesteden inderdaad en/of alsnog die cursus volgen. Ik heb wel een achtertuin waar ik op mijn gemak dat allemaal kan uitvogelen dus dat scheelt. Was alleen benieuwd of de mensen hier het sterk aanraden om zo'n cursus te volgen, maar begrijp nu dat het wel redelijk te doen is om zelf aan te leren

Maar goed, eerst nog beginnen met lessen & dan moet ik nog een motor aanschaffen dus dat duurt nog wel iets van 2-3 maanden.
Het ligt ook sterk aan de motor of je het onderhoud zelf kan doen. Ik heb een Yamaha FZS 600 Fazer, waar je overal (behoorlijk) goed bij kan. Oliefilter is eenvoudig te vervangen, maar bij andere motoren moet je de uitlaatbuizen demonteren.
Bij andere motoren moet je eerst 3 kappen verwijderen, alvorens je een lampje kan vervangen. Bij de mijne hoef ik alleen een dopje open te draaien.

Wellicht wil je die cursus dus alsnog als je weet welke motor je koopt! ;)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 09:24
darkkingll schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:44:
[...]

Nope. Gelukkig nog niet.
En inderdaad, Ik rijd altijd met oordopjes in, waardoor je de uitlaat niet hoort maar het blok wel. Ik zit daardoor regelmatig te kijken of alles wel heel is/blijft. Wat een lawaai soms. :X Ik heb nu iets minder dan een jaar trouwens. Dit is dus ook voor mij het eerste onderhoud. Nieuwe stator + nog iets, tweedehands spanningsregelaar, oliefilter en olie heeft mij ruim 500 euro gekost..
Ach, je moet er wat voor over hebben..
Ik heb nu in ieder geval heel wat van die lootjes van motoport 35 jaar. Zit nu te duimen dat ik die Honda win. Grote kans dat ze dan beide worden ingeruild op een nieuwere Speed triple. :D
Haha ik ben dus niet de enige die met (semi-gezonde) zorgen zit te luisteren.

Kwam de rekening dan zo duur uit puur door de uren die ze gemaakt hebben? Zie dat een nieuwe stator voor 140 dollar redelijk snel te vinden is. Maar je moet er inderdaad wat voor over hebben, voertuigen komen helaas met dure onderhoudskosten om de hoek kijken..

Speed Triple lijkt mij ook heel gaaf maar ook buiten budget, dus dan maar 1 cilinder te veel voor lief nemen. 8)7
Frans92 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Het ligt ook sterk aan de motor of je het onderhoud zelf kan doen. Ik heb een Yamaha FZS 600 Fazer, waar je overal (behoorlijk) goed bij kan. Oliefilter is eenvoudig te vervangen, maar bij andere motoren moet je de uitlaatbuizen demonteren.
Bij andere motoren moet je eerst 3 kappen verwijderen, alvorens je een lampje kan vervangen. Bij de mijne hoef ik alleen een dopje open te draaien.

Ik zit wel sterk aan zo'n cursus te denken, vind iemand die met mij mee kan kijken dan toch wel erg fijn. En wat is dan een paar honderd euro als dat later zichzelf weer terug kan betalen tijdens klein onderhoud zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

MrXen0 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:53:
Ik zit wel sterk aan zo'n cursus te denken, vind iemand die met mij mee kan kijken dan toch wel erg fijn. En wat is dan een paar honderd euro als dat later zichzelf weer terug kan betalen tijdens klein onderhoud zelf doen?
Er bestaan ook een soort garages waar je tegen een bepaald tarief begeleid kan klussen. Je mag dan gebruik maken van het gereedschap van de garage.

Ik weet wel dat ik voor een oliewissel €50 betaalde aan olie, filter, filtertang en spulletjes om de oude olie in op te vangen. Geen idee wat dat bij een garage kost, maar ik gok iets meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Erik van lent doet ook sleutelcursussen, misschien is dat wat kleinschaliger en wat goedkoper:
http://erikvanlent.nl/sleutelcursussen
Als je dat leuk vind, kan je altijd nog uitgebreidere cursussen volgen.

Sowieso is het meest voorkomende onderhoud ook het best zelf te doen: bandenspanning, vloeistoffen, likje vet hier en daar. Lampjes vervangen. Olie en filter vervangen is ook goed te doen, net als nieuwe blokken en remvloeistof (behalve bij gecombineerde remsystemen, dan is het een klus). Wielen loshalen en naar de bandenboer voor nieuwe bandjes, ook goed te doen. Als je dat jaarlijks doet heb je qua garage uren en onderdelen (koop maar eens olie bij een dealer, of dezelfde olie online) heb je je sleutelcursusgeld er al twee of drie keer uit.

En meestal is "sleutelen" gewoon dingetje los en vast maken. Je moet er alleen even tijd voor maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dFNPlfzxEsHNvTPPnlfU7VKY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eGz0tiWfQIYIbTBqB2pu2vHE/full.jpg
Zo had ik gisteravond even tijd voor het ruitmechanisme van de pan european. Preventieve reiniging en smeerbeurt. Doe je dat niet slijt het wormwiel af en kan je een nieuw mechanisme kopen a 500 eutjes.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Frans92 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Ik ga voor een 2ehands beginnermotor. Ik heb gekeken naar de gebruikelijke 3 beginnersmotorfietsen: CB500, GS500 & ER-5, waarvan ik veel heb gelezen dat de meeste mensen hieraan het onderhoud zelf doen. Waarbij een GS500 een hele PDF over is geschreven op het motor forum met alle onderdelen waar je op moet letten bij aanschaf ervan

Daarnaast heb ik ook gekeken naar de TDM 850, TRX 850, GPZ 500, SV 650, TL 1000 S, NTV 650 en een 600 Transalp (eigenlijk gewoon alle betaalbare tweedehands 2-cilinders). Maar van deze motorfietsen weet ik nog niet hoe makkelijk/moeilijk het onderhoud zal zijn.

Ik denk sowieso dat ik iemand meeneem die er wel redelijk wat verstand van heeft bij de koop en misschien zelfs nog een beetje kan helpen bij het onderhoud

Maar inderdaad, die cursus is in ieder geval goed om in het achterhoofd te houden. Ik wist eerst niet eens dat het bestond namelijk.
Wat misschien voor een paar tweakers hier een goed idee is om ook zo'n cursus aan te bieden voor misschien wat minder of zelfs gratis om de newbs zoals ik op weg te helpen ;)

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frans92 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:03:
[...]

Er bestaan ook een soort garages waar je tegen een bepaald tarief begeleid kan klussen. Je mag dan gebruik maken van het gereedschap van de garage.

Ik weet wel dat ik voor een oliewissel €50 betaalde aan olie, filter, filtertang en spulletjes om de oude olie in op te vangen. Geen idee wat dat bij een garage kost, maar ik gok iets meer :)
teacher schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:16:
Sowieso is het meest voorkomende onderhoud ook het best zelf te doen: bandenspanning, vloeistoffen, likje vet hier en daar. Lampjes vervangen. Olie en filter vervangen is ook goed te doen, net als nieuwe blokken en remvloeistof (behalve bij gecombineerde remsystemen, dan is het een klus). Wielen loshalen en naar de bandenboer voor nieuwe bandjes, ook goed te doen. Als je dat jaarlijks doet heb je qua garage uren en onderdelen (koop maar eens olie bij een dealer, of dezelfde olie online) heb je je sleutelcursusgeld er al twee of drie keer uit.
Of je kunt bij een clubdealer terecht :P. De Transalpclub heeft daar een aantal van, ik betaal 20 euro per uur voor het gebruikt van alles wat de beste man heeft staan, ik krijg tips, hij leert me wat ik moet doen en koop de onderdelen en vloeistoffen ook tegen een clubtarief.

Het is bij hem dermate goedkoop dat de investering in eigen gereedschap er gewoon niet tegenop kan, dus ik heb het minimale zelf liggen (doppenset, rateltje, steeksleutels, wat schroevendraaiers, WD40 etc) en de rest gebeurt daar.

Zo ook later deze week de nieuwe achterband. Ik demonteer het wiel zelf, maar dan wel in zijn werkplaats. De banden heeft hij allemaal op voorraad (ik heb verschillende types in gedachten, maar de keuze is gelukkig reuze :9) en gaan er dan ter plaatse op, en dan pakken we gelijk even die piepende trommelrem aan.
Santho schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Ik ga voor een 2ehands beginnermotor. Ik heb gekeken naar de gebruikelijke 3 beginnersmotorfietsen: CB500, GS500 & ER-5, waarvan ik veel heb gelezen dat de meeste mensen hieraan het onderhoud zelf doen. Waarbij een GS500 een hele PDF over is geschreven op het motor forum met alle onderdelen waar je op moet letten bij aanschaf ervan

Daarnaast heb ik ook gekeken naar de TDM 850, TRX 850, GPZ 500, SV 650, TL 1000 S, NTV 650 en een 600 Transalp (eigenlijk gewoon alle betaalbare tweedehands 2-cilinders). Maar van deze motorfietsen weet ik nog niet hoe makkelijk/moeilijk het onderhoud zal zijn.

Ik denk sowieso dat ik iemand meeneem die er wel redelijk wat verstand van heeft bij de koop en misschien zelfs nog een beetje kan helpen bij het onderhoud

Maar inderdaad, die cursus is in ieder geval goed om in het achterhoofd te houden. Ik wist eerst niet eens dat het bestond namelijk.
Wat misschien voor een paar tweakers hier een goed idee is om ook zo'n cursus aan te bieden voor misschien wat minder of zelfs gratis om de newbs zoals ik op weg te helpen ;)
Ik heb alleen diepte-ervaring met de Transalp 600, en het onderhoud daar aan is retesimpel, plus de ondersteuning van de eerder genoemde clubdealers. Onderdelen zijn ook nog goed te krijgen, ze zijn enorm betrouwbaar en op het forum staan nog een aantal modellen te koop voor heul weinig tot iets meer (afhankelijk van hoeveel eigen werk je erin wil steken). Ze rijden ook nog eens erg zuinig en je kunt ook eens van het asfalt af, mocht je dat interesseren.

De enige 'maar' die ik je zo direct kan geven is dat de rij-eigenschappen (de manier van sturen, de hoge zit, het hoge gewicht etc) compleet anders is dan de andere mogelijke instapmotoren die jij noemt. Ik had de eerste 30 minuten wel even zo'n "wtf" momentje, maar nu zou ik niet meer zonder willen. Een CB500 druk je toch net wat makkelijker een bochtje in en los van de offroad mogelijkheden is een CB500 minstens zo betrouwbaar & simpel om aan te werken. Ik heb een paar weken met een CB500 uit 1994 gereden en ik vond het een geweldig leuk ding, alleen wat minder praktisch (bagage meenemen bv en ik zou er (persoonlijk) geen lange tourritten op maken.

[ Voor 37% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-07-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Santho schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:20:
[...]

[...]
Die TL1000S past niet bepaald in het rijtje :P Dat is een zware 2cilinder sportfiets, welke niet voor niets 'widowmaker' als bijnaam heeft.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

teacher schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:16:
Erik van lent doet ook sleutelcursussen, misschien is dat wat kleinschaliger en wat goedkoper:
http://erikvanlent.nl/sleutelcursussen
Als je dat leuk vind, kan je altijd nog uitgebreidere cursussen volgen.

Bedankt voor de tip, deze had ik nog niet gezien. Die cursus ziet er al meer uitgebreid uit dan de cursussen van de 200 euro die ik had gevonden en deze is maar 89 euro. Nu ga ik toch weer twijfelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:27
Zijn er mensen die hier hun telefoon gebruiken als navigatie? Welke houder gebruiken jullie hiervoor? Twijfel om de X-grip te halen maar moet de hele set halen en dat is al gewoon 75 euro, flink bedrag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

HTT-Thalan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:21:

Ik heb alleen diepte-ervaring met de Transalp 600, en het onderhoud daar aan is retesimpel, plus de ondersteuning van de eerder genoemde clubdealers. Onderdelen zijn ook nog goed te krijgen, ze zijn enorm betrouwbaar en op het forum staan nog een aantal modellen te koop voor heul weinig tot iets meer (afhankelijk van hoeveel eigen werk je erin wil steken). Ze rijden ook nog eens erg zuinig en je kunt ook eens van het asfalt af, mocht je dat interesseren.

De enige 'maar' die ik je zo direct kan geven is dat de rij-eigenschappen (de manier van sturen, de hoge zit, het hoge gewicht etc) compleet anders is dan de andere mogelijke instapmotoren die jij noemt. Ik had de eerste 30 minuten wel even zo'n "wtf" momentje, maar nu zou ik niet meer zonder willen. Een CB500 druk je toch net wat makkelijker een bochtje in en los van de offroad mogelijkheden is een CB500 minstens zo betrouwbaar & simpel om aan te werken. Ik heb een paar weken met een CB500 uit 1994 gereden en ik vond het een geweldig leuk ding, alleen wat minder praktisch (bagage meenemen bv en ik zou er (persoonlijk) geen lange tourritten op maken.
Dat klinkt wel positief voor beide motoren. En ja dat is nog het lastigste om te bepalen. Ik weet momenteel nog niet wat voor motorrijder ik eigenlijk zal zijn/worden. Dus zoals jij het hier opnoemt is het misschien verstandig om dat eerst te bepalen. Ik denk (momenteel) wel dat ik zowel op als van het asfalt af zou willen kunnen. Dat lijkt mij wel gaaf. Maar vraag mij af in hoeverre ik dat ook echt zal doen op onverharde wegen in de eerste jaar of 2 jaar dat ik mijn rijbewijs zal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 15:06

byn124

Thunderace

Khayma schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:33:
Zijn er mensen die hier hun telefoon gebruiken als navigatie? Welke houder gebruiken jullie hiervoor? Twijfel om de X-grip te halen maar moet de hele set halen en dat is al gewoon 75 euro, flink bedrag!
Ik heb mijn telefoon gewoon in mijn binnenzak en gekoppeld aan mijn bluetooth setje. Ik vindt op de motor op stem navigeren veel fijner dan steeds naar beneden kijken.

Komt wellicht ook door het type motor dat ik rij. (Thunderace)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:59
Zoals het nu lijkt komt zaterdag een serieuze Marktplaats koper (ze lijken er te zijn...) voor de Shiver. Het een en ander kan nog wel eens sneller dan verwacht gaan :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
byn124 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:38:
[...]

Ik heb mijn telefoon gewoon in mijn binnenzak en gekoppeld aan mijn bluetooth setje. Ik vindt op de motor op stem navigeren veel fijner dan steeds naar beneden kijken.

Komt wellicht ook door het type motor dat ik rij. (Thunderace)
Dit probeerde ik laatst, maar mijn GPS verbinding viel elke keer weg (Galaxy S8 in mijn binnenzak). Maar eens proberen in de rugzak als ik die mee heb.
Die heb ik voor mijn K75RT gehaalt, werkt prima.

[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 24-07-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Chakotay schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:24:
[...]

Die TL1000S past niet bepaald in het rijtje :P Dat is een zware 2cilinder sportfiets, welke niet voor niets 'widowmaker' als bijnaam heeft.
Ik las ergens anders dat dat op zich wel meevalt indien je het met beleid doet. Maar inderdaad, het zal niet mijn eerste keuze zijn om als beginner erop te stappen. Vind de motor er alleen wel gaaf uitzien en tweedehands is die betaalbaar (ik kijk naar motoren tot ongeveer €2000,-) vandaar dat ik hem ook in het rijtje heb gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Raym09 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:26:
[...]

*tagt kijk je kan dus wel vermogen krijgen uit 125cc

*rent weg
Ben erg benieuws waar @caesar1000 Tegen aanloopt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
McKaamos schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:34:
Gisteren even met n maat van me een motor wezen ophalen.
Heb m'n rijbewijs nog niet, maar het was een deal die ik niet kon laten lopen :)

[afbeelding]

Honda CBR600F uit 1997, 11dkm op de klok, op een krasje en een miniscuul deukje na onbeschadigd, totaal origineel, en de testrit (uitgevoerd door maat) van ongeveer 100km wijst uit dat het ding prima onderhouden is.
Gefeliciteerd met je aankoop! Succes met lessen!
Kijk voor de zekerheid nog even naar de productiedatum van de banden: https://www.google.nl/sea...560#imgrc=T3YmjrqhxQ4XVM:
De eerste twee cijfers in het rode vlakje zijn de weken en de tweede het bouwjaar.
Veel plezier ermee!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb voor de TMM een Revit H2O regenjas gekocht, in fluo. Daar heb ik zaterdagavond na Lelystad goed gebruik van kunnen maken want het begon behoorlijk te regenen. Bovendien houd zo'n regenjas ook goed de wind tegen dus zat ik lekker warm met mijn doorwaai jas er onder.
Nu zal het wel een placebo effect zijn maar ik heb tóch het idee dat ik eerder word opgemerkt. Mensen gaan eerder aan de kant bij filteren en lijken ook wel langzamer te rijden. Wellicht dat ze denken dat er een agent aankomt, terwijl ik gewoon op mijn zwarte Hawk rijd en verder ook een zwarte helm draag. Nuja, zolang ze het maar zien, dat is wel fijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Santho schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Bedankt voor de tip, deze had ik nog niet gezien. Die cursus ziet er al meer uitgebreid uit dan de cursussen van de 200 euro die ik had gevonden en deze is maar 89 euro. Nu ga ik toch weer twijfelen :9
Als er meer tweakers zijn, maak je samen een afspraak bij erik. Ga je in je eentje, maak je daar nieuwe vrienden :)

Nog een tip: http://www.baltusmotortechniek.nl/cursus.html
HTT-Thalan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:21:

Of je kunt bij een clubdealer terecht :P. De Transalpclub heeft daar een aantal van, ik betaal 20 euro per uur voor het gebruikt van alles wat de beste man heeft staan, ik krijg tips, hij leert me wat ik moet doen en koop de onderdelen en vloeistoffen ook tegen een clubtarief.
Alphen of Sprundel?

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 24-07-2017 12:01 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Vrijdag schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:47:
Ik heb voor de TMM een Revit H2O regenjas gekocht, in fluo. Daar heb ik zaterdagavond na Lelystad goed gebruik van kunnen maken want het begon behoorlijk te regenen. Bovendien houd zo'n regenjas ook goed de wind tegen dus zat ik lekker warm met mijn doorwaai jas er onder.
Nu zal het wel een placebo effect zijn maar ik heb tóch het idee dat ik eerder word opgemerkt. Mensen gaan eerder aan de kant bij filteren en lijken ook wel langzamer te rijden. Wellicht dat ze denken dat er een agent aankomt, terwijl ik gewoon op mijn zwarte Hawk rijd en verder ook een zwarte helm draag. Nuja, zolang ze het maar zien, dat is wel fijn.
Als ik in de auto zit merk ik de motorrijders met zo'n fluo jasje wel eerder op ja en in eerste instantie denk ik dat het een agent is totdat ik de motor zelf zie. Wat bij witte motoren & witte helmen ietsje langer duurt voordat ik door heb dat het geen agent is haha. Heb niet opgelet of ik dan inderdaad ook anders ga rijden maar zou wel kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
MrXen0 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:53:
[...]

Haha ik ben dus niet de enige die met (semi-gezonde) zorgen zit te luisteren.

Kwam de rekening dan zo duur uit puur door de uren die ze gemaakt hebben? Zie dat een nieuwe stator voor 140 dollar redelijk snel te vinden is. Maar je moet er inderdaad wat voor over hebben, voertuigen komen helaas met dure onderhoudskosten om de hoek kijken..

Speed Triple lijkt mij ook heel gaaf maar ook buiten budget, dus dan maar 1 cilinder te veel voor lief nemen. 8)7

[...]

Mjah, 2 uur en 41 minuten werk was 170 euro. Stator plus rotorl zat op 240 euro. Dan nog een dikke 8 euro voor het oliefilter, een spanningsregelaar en iets van 40 euro voor de olie. (Ik dacht 3.5 liter)Die stator voor 140 dollar had ik ook gezien, maar daar komt dan nog BTW en invoerkosten etc overheen waardoor die ook wel 200 euro zou gaan kosten. Een originele dynamo kost bij WorldOfTriumph zo te zien dik 600€ 8)7
Maar goed, nu kan het spul eerst weer jaren mee.
Grappig, ik had hetzelfde probleem. Ik had gekeken naar triples, maar te duur. Tijdens de zoektocht naar andere motoren kwam ik per puur toeval de S4 tegen.

[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 24-07-2017 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

UltimateAddons op ebay en je bent de helft kwijt. Ik heb deze: http://www.ebay.nl/itm/Mo...ksid=p2057872.m2749.l2649

Beugeltje is stevig, houder ook. Zit geen stroom aansluiting bij, maar met een telefoon met 6000mah accu is dat gelukkig ook niet nodig :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:35:
[...]

UltimateAddons op ebay en je bent de helft kwijt. IK heb deze: http://www.ebay.nl/itm/Mo...ksid=p2057872.m2749.l2649

Beugeltje is stevig, houder ook. Zit geen stroom aansluiting bij, maar met een telefoon met 6000mah accu is dat gelukkig ook niet nodig :Y
Ik heb de soft case van hun, bevalt prima. Losse SW Motech oplaadstekker erlangs, dikke prima. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Laatst deze van e-bay gekocht. Dacht dat ik hem op advies van iemand hier had maar dat zie ik zo gauw niet terug.
Kwaliteit is echt opvallend goed. Tot nu toe alleen getest met <100km/h en zonder lader maar zeker met het meegeleverde elastiek heb ik er vertrouwen in dat dit sneller ook goed moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09

Vrijdag

De Zwarte

steveman schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:46:
[...]

YouTube: 2017 0722 171639 004 Dan kom jij hier zo rond 3:05 net van de baan af geloof ik... zie ook de Lelystad-olieramp na de eerste bocht na rechte stuk

A.s. zaterdag is er hier nog plek: https://www.2theexperience.nl/

Ben ik ook bij, weer met m'n zwarte cbr600rr met "die knakker die zo raar rechtop zit, oh dat komt door z'n superbike stuur".

***members only***
Ha, ik zie mezelf inderdaad net voorbij rijden 8)

Moet nog even kijken of as zaterdag lukt, lijkt me super maar ik heb dan ook al wat dingen staan...

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Santho schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:34:
[...]
Dat klinkt wel positief voor beide motoren. En ja dat is nog het lastigste om te bepalen. Ik weet momenteel nog niet wat voor motorrijder ik eigenlijk zal zijn/worden. Dus zoals jij het hier opnoemt is het misschien verstandig om dat eerst te bepalen. Ik denk (momenteel) wel dat ik zowel op als van het asfalt af zou willen kunnen. Dat lijkt mij wel gaaf. Maar vraag mij af in hoeverre ik dat ook echt zal doen op onverharde wegen in de eerste jaar of 2 jaar dat ik mijn rijbewijs zal hebben?
Dat kun je alleen zelf invullen, maar ik heb binnen 3 maanden van het behalen van mijn rijbewijs een offroad cursus ingeboekt en afgelopen maand heb ik een woestijnrit ondernomen in Californie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pdlLrWVNVHVdWWvGe3NjgBb6/full.jpg

Mijn insteek was/is dat al je dat rijbewijs nog maar net hebt, je nog geen rij-ervaring hebt. Je weet op papier hoe het moet, maar de 'feeling' zit er nog niet in. Ik wil(de) dus rap een hoop kilometers gaan maken om die ervaring op te doen, en offroad rijden leert je bepaalde techniek die je on-road ook erg goed kunt gebruiken, bijvoorbeeld om jezelf te redden als de motor begint te glijden in een bocht, of wanneer er rotzooi op het asfalt ligt waar je doorheen moet ploegen (ik heb onlangs b.v. in mijn eigen stad door 20cm diep water moeten rijden vanwege hevige regenval).

Ik ben nu een half jaar verder en alhoewel sommige mensen hier in het topic mij nu wild zullen gaan tegenspreken c.q. afkraken, heb ik al een hoop ervaring opgedaan in 7000 kilometers op de Transalp, en daar gaan dit jaar nog een aantal leuke avonturen bij komen, zoals een training Trial rijden:

Afbeeldingslocatie: http://i4.gazettelive.co.uk/incoming/article4293120.ece/ALTERNATES/s615/TRAILS.jpg

En een VRO cursus:

En over een weekje vertrek ik met het gezin naar de Eiffel, waarbij Papa lekker op de motor gaat om wat leuke bergritten te kunnen maken met mijn grote trots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wZqmbt4r5KOmk1duld7M1BJq/full.jpg

Het zullen geen Schaaf-achtige filmpjes worden (want ik ben zuinig op mijn ingewanden) maar ik ga zeker proberen om zo'n mooie "raw" video te schieten om online te gooien :).
Voor mij Sprundel, bij Ad :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Soms zie je dingen op advrider voorbij komen. Amerikaan die coast to coast rijdt op een v-strom 650 :o :o :o

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170719/7aab24574ba67523d73b2c8ab7646c42.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170719/5f23229a4877142f3edebe95301a179a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:31:
Soms zie je dingen op advrider voorbij komen. Amerikaan die coast to coast rijdt op een v-strom 650 :o :o :o

[afbeelding]

[afbeelding]
WTF :D Wat normale bagage was geen budget voor? :P Linkje naar zijn topic op adv?

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 24-07-2017 13:37 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
Thoit schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:37:
Na wat Google zoekwerk ga ik het hier toch vragen. Hoe doen jullie het met een GPX route en TomTom rider? Ik heb gisteren bijv. een route gedownload van het internet (GPX file), de GPX file ingeladen in TomTom Mydrive, die automatisch zichtbaar wordt op de navigatie. Als ik de route bij Mijn Routes selecteer, dan wordt de route netjes weergegeven. Bovenin het scherm verschijnt een knopje "Rijden". Als ik op het Rijden knopje druk word ik netjes naar de route genavigeerd. Echter als ik dan bij de route ben dan is die de route vergeten. Had een keer gelezen dat je op het kaartje op de route moet tikken, maar dan krijg ik alleen de optie navigeren naar beginpunt of navigeren naar route.

Wat ik dus wil is een route downloaden van internet, als ik de route selecteer navigeren naar de route. Vervolgens moet die de route oppakken zodat ik die kan rijden.
Ik ben hier ook mee aan het vogelen geweest. In mydrive kan je de route ook wegschrijven als track. Als je de route hebt geladen in de tomtom kan je naar de huidige route gaan in menu's en in sub menu aantippen ga naar start van de route of kortste route om de route op te pikken. Zelf heb ik veel gelezen in het tomtom draadje op het motor-forum.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
Wtf! Hoeveel kun (moet?) je meenemen. Volgens mij had hij beter een karretje kunnen maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Kneedown? Je bedoelt koffer down :P :+

[ Voor 4% gewijzigd door Frans92 op 24-07-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Thoit gpx + rider, kom ik vanavond op terug.
Ten eerste, tomtom up to date?
Is de gpx met routepunten of is het een track? (kan allebei, zelfs in een bestand)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:35:
Wtf! Hoeveel kun (moet?) je meenemen.
Dat is ook wel een beetje amerikaans, als je zie wat die gasten op advrider allemaal mee slepen op hun motor echt niet normaal 8)7 De gemiddelde europeaan neemt maximaal de helft van de spullen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
Vrijdag schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:48:
[...]
Ha, ik zie mezelf inderdaad net voorbij rijden 8)
Heb je je motor nog laten afstellen trouwens? Erg benieuwd of het probleem wat je naar Venlo had over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Napalm schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:35:
[...]

Ik ben hier ook mee aan het vogelen geweest. In mydrive kan je de route ook wegschrijven als track. Als je de route hebt geladen in de tomtom kan je naar de huidige route gaan in menu's en in sub menu aantippen ga naar start van de route of kortste route om de route op te pikken. Zelf heb ik veel gelezen in het tomtom draadje op het motor-forum.
Klopt. Maar als ik dan op de route ben, dan is die aan het einde van z'n aanwijzingen om naar de route te rijden en is die "klaar".
DrivinUCrazy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:48:
@Thoit gpx + rider, kom ik vanavond op terug.
Ten eerste, tomtom up to date?
Is de gpx met routepunten of is het een track? (kan allebei, zelfs in een bestand)
Route is gedownload van LRT, in Mydrive gezet en via MyDrive komt die in de navi terecht. Zover ik weet is die up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Thoit schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:37:

Paar tips als je GPX router wilt rijden icm TomTom Go.

Download de gpx route file. De inhoud kan een track, of waypoints zijn, of beide in 1 gpx file.
Als je deze file direct upload via mydrive, zie je 2 keer de route met de zelfde naam, 1 is de waypoint versie, de andere de track.

De waypoint versie moet je niet hebben, wat je kan doen om de gps 'schoon' te maken is:
Haal je GPX file door http://www.gpsvisualizer.com/ heen, putput gewoon ook weer gpx kiezen. De nieuwe GPX file heeft alleen de track, de waypoint versie is verwijderd.

Upload je nieuwe GPX fle, en klaar is kees.

Controleer altijd wel 3 keer dubbel je gedownloade routes.
Persoonlijk download ik wel eens wat, en dan verander ik de route naar eigen wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Over het probleem met het route verhaal dat de route 'kwijt' is:
Ik heb hier in het verleden ook problemen mee gehad. Was mijn eigen schuld. Ik maak eigenlijk altijd rondjes en zette het eindpunt te dicht in de buurt van het beginpunt. Hierdoor dacht hij bij het starten van de route dat ik het einde al bereikt had (wat in feite ook zo was :+). Tegenwoordig zet ik het eindpunt gewoon een aantal straten verderop als ik een rondje ga rijden, scheelt een hoop gescheld bij het vertrekken :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:13

xos

Santho schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Ik heb deze cursus een aantal jaar geleden gedaan. Van huis uit geen sleutelervaring meegekregen en dit heeft mij een basis gegeven waardoor ik het standaard onderhoud en inmiddels meer zelf doe. Als je besluit om die cursus te doen neem dan vooral je eigen motor mee. Een van de deelnemers was ondanks het rotweer alsnog op de motor gekomen en die heeft ook nog op de brug gestaan. Naast uitleg hoe iets specifiek moet doen voor jouw motor krijg je direct een indicatie over de staat van de motor. En als je al weet dat bv je remblokken verrot zijn kan je nieuwe meenemen, rij je na afloop naar huis met nieuw blokken :). Naast de standaard klusjes kan je ook vragen stellen over gereedschap, olies of vetten e.d. Ik vond het een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

xos schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:59:
[...]

Ik heb deze cursus een aantal jaar geleden gedaan. Van huis uit geen sleutelervaring meegekregen en dit heeft mij een basis gegeven waardoor ik het standaard onderhoud en inmiddels meer zelf doe. Als je besluit om die cursus te doen neem dan vooral je eigen motor mee. Een van de deelnemers was ondanks het rotweer alsnog op de motor gekomen en die heeft ook nog op de brug gestaan. Naast uitleg hoe iets specifiek moet doen voor jouw motor krijg je direct een indicatie over de staat van de motor. En als je al weet dat bv je remblokken verrot zijn kan je nieuwe meenemen, rij je na afloop naar huis met nieuw blokken :). Naast de standaard klusjes kan je ook vragen stellen over gereedschap, olies of vetten e.d. Ik vond het een aanrader.
Dat is wel handig wanneer ik een 2e hands motor aanschaf. Maar ik wacht het nog even af tot die tijd alvorens een beslissing te maken over die cursus. Het is in ieder geval goed te weten dat ze er ook van onder de €100 zijn want dat maakt het voor mij al een stuk toegankelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillum
  • Laatst online: 26-08 11:23
erik23 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:42:
[...]

Laatst deze van e-bay gekocht. Dacht dat ik hem op advies van iemand hier had maar dat zie ik zo gauw niet terug.
Kwaliteit is echt opvallend goed. Tot nu toe alleen getest met <100km/h en zonder lader maar zeker met het meegeleverde elastiek heb ik er vertrouwen in dat dit sneller ook goed moet komen.
Heb deze ook onlangs binnengekregen, maar hoe heb je hem aan je stuur vastgemaakt? Er zat geen beugeltje of iets dergelijks bij...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:51:
[...]

>>KNIP<<

En over een weekje vertrek ik met het gezin naar de Eiffel, waarbij Papa lekker op de motor gaat om wat leuke bergritten te kunnen maken met mijn grote trots:

>>KNIP<<
Welk monument/kunstwerk van 'm ga je bezoeken en waar?

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

wimmel_1 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:40:
[...]

:+

Ik zag het ook, maar wilde geen taal-nazi gaan spelen. Zelf maak ik genoeg spelvautun :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
McKaamos schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:34:
Gisteren even met n maat van me een motor wezen ophalen.
Heb m'n rijbewijs nog niet, maar het was een deal die ik niet kon laten lopen :)

[afbeelding]

Honda CBR600F uit 1997, 11dkm op de klok, op een krasje en een miniscuul deukje na onbeschadigd, totaal origineel, en de testrit (uitgevoerd door maat) van ongeveer 100km wijst uit dat het ding prima onderhouden is.
Leuk, nog een F3!

Lijkt op die van mij :)

CBR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

byn124 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:42:
[...]

:+

Ik zag het ook, maar wilde geen taal-nazi gaan spelen. Zelf maak ik genoeg spelvautun :9
Ach Wimmel is gewoon der Eifel Nazi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Ik heb een X-grip op 't balhoofd. Bevalt me super. Was er volgens mij 5 tientjes voor kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Chillum schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:32:
[...]

Heb deze ook onlangs binnengekregen, maar hoe heb je hem aan je stuur vastgemaakt? Er zat geen beugeltje of iets dergelijks bij...
Heb hem inderdaad binnengekregen ongeveer 2 weken terug. Bestond uit de houder met een bolletje eraan, een koppelstuk waar twee bolletjes in geklemd worden en nog een plaatje met een gat erin waaraan het tweede bolletje zit. Vervolgens demonteer je je spiegel en monteert hem met dit plaatje er tussen. Als dat plaatje er niet bij zat en je hebt dezelfde besteld is hij niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Sta ik klaar om een uitrit uit te gaan, met de neus naar rechts. Even wachten op een vrachtwagen met een 40"er, dan erachteraan.

Vrachtwagen komt zo ongeveer bij de kruizing aan waar ik rechtsaf wil, en komt tot stilstand. Prima, kruisend verkeerd waar ie op moet wa... gaan plots de achteruitrijlichten aan, en hup daar komt ie gelijk :o wtf.

Had een window van ik schat 2 à 3 seconden om weg te komen, daarna zou er geen ruimte meer zijn om weg te draaien. Heb naar 'm gezwaaid toen ie langs kwam in z'n achteruit... Wat een poffertje.

Hij kon zien dat ik ook zijn kant op ging rijden, en had ook kunnen zien dat ik geen andere afslag had kunnen nemen. En bovenal: als je niet kan zien wat er achter je zit, ga dan niet achteruitrijden!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:40:
[...]

Moet je wel in de juiste taal de nazi gaat uithangen: In het Duits krijgen alle zelfstandige naamwoorden en eigennamen ook een hoofdletter ;).

- edit -

Het ging je om de dubbel F, got it :P.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-07-2017 20:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Raym09 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:26:
[...]
*tagt @caesar1000 kijk je kan dus wel vermogen krijgen uit 125cc

*rent weg
Joopieboy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:59:
[...]
Hee het is en blijft een KTM :+

/me Joopie rent achter Raym09 aan
thomasv93 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:43:
[...]
Ben erg benieuws waar @caesar1000 Tegen aanloopt !
Het ding met mijn blok (4-takt) is, dat het op 15 pk 'afgebouwd' is vanwege de limieten van het A1 rijbewijs. Met een 180cc bore kit en remappen zal er best 20+ pk uit te halen zijn, maar hoelang dat soepel zou lopen is een goede vraag. :+
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:34:
Schaaf heeft toch wel heel veel geluk gehad, er is een video verschenen met een reconstructie wat er nu zo'n beetje is gebeurd.

[video]

Overigens rijdt hij inmiddels net als vroeger >:)
Schaaf rijdt momenteel niet, maar is nog steeds herstellende van het ongeluk. Lopen en autorijden gaat nu al wel weer. De footage die hij momenteel plaatst is van september 2016. ;)

(Die Africa Twin ziet er trouwens nog verbazingwekkend goed uit als je ziet waar 'ie lag ten tijde van het ongeluk.)

[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 25-07-2017 08:58 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

InZane schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:56:
[...]

Leuk, nog een F3!

Lijkt op die van mij :)

[afbeelding]
Oeh dat is ook een mooie kleurstelling :)
Je hebt flushmount knippers er op gezet aan de voorkant en kleintjes achter?

Weet je toevallig ook of er koplampen bestaan met helder glas er in (ipv standaard met ribbels in het glas, for her pleasure :+ ) ?
Zit te denken aan een Xenon ombouw met een projector, maar ik kan eigenlijk niks anders vinden dan de standaard koplampen.
Achter zijn er genoeg variaties te vinden, net als knippers.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
steveman schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:08:
Sta ik klaar om een uitrit uit te gaan, met de neus naar rechts. Even wachten op een vrachtwagen met een 40"er, dan erachteraan.

Vrachtwagen komt zo ongeveer bij de kruizing aan waar ik rechtsaf wil, en komt tot stilstand. Prima, kruisend verkeerd waar ie op moet wa... gaan plots de achteruitrijlichten aan, en hup daar komt ie gelijk :o wtf.

Had een window van ik schat 2 à 3 seconden om weg te komen, daarna zou er geen ruimte meer zijn om weg te draaien. Heb naar 'm gezwaaid toen ie langs kwam in z'n achteruit... Wat een poffertje.

Hij kon zien dat ik ook zijn kant op ging rijden, en had ook kunnen zien dat ik geen andere afslag had kunnen nemen. En bovenal: als je niet kan zien wat er achter je zit, ga dan niet achteruitrijden!
Wauw dat is ook fraai. Gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen door op te letten. Meneer achter het stuur gaf weinig reactie op je gezwaai neem ik aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thoit schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:06:
[...]

Klopt. Maar als ik dan op de route ben, dan is die aan het einde van z'n aanwijzingen om naar de route te rijden en is die "klaar".

[...]

Route is gedownload van LRT, in Mydrive gezet en via MyDrive komt die in de navi terecht. Zover ik weet is die up to date.
Routes die bij LRT rouleren zijn allemaal in Basecamp gemaakt. Het zijn dus .gpx bestanden met routepunten, niet met een track. Iemand zei al er met een tooltje een track van te maken. Ik gebruik daar Myrouteapp voor. (Met abbo) Daarmee voorkom je dat je door kaartverschillen stukjes terug mag rijden, omdat het routepunt op de verkeerde weghelft of in een zijstraat ligt. Er schijnen ook gratis tooltjes te zijn.

Jouw probleem is echter gewoon, zoals ook al opgemerkt, dat het begin en eind te dicht bij elkaar ligt. Ik zet het eindpunt meestal 100m terug, en dan heb ik dit probleem niet.
Als ik een track laad, dan word ik automatisch naar het begin gestuurd, en daarna wordt de track automatisch gestart. Mocht de track problemen geven, ik heb het zelf nog niet meegemaakt, kun je ook onderweg de track opnieuw laden. Die zou vanaf dat punt weer moeten worden opgepakt.

Verder kan ik inderdaad het topic op motor-forum aanraden. Vooral het bijhouden van de "boxtel-bug" is interessant. De Tomtom probeert bepaalde wegen te vermijden, waarschijnlijk onder invloed van gemeenten die bepaalde wegen verkeersluw willen maken. Dit zijn natuurlijk de leukere stuurweggetjes. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd. :o

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46

Bommes

Capo del formaggio

Gedeelde route
Van (44.5570918,8.3173645) naar Jausiers.

7 u 31 min (347 km)
https://goo.gl/maps/TuWYTXpvea92

Check eerste dag route in globale lijnen klaar.
Vespa heeft een verse achterband, nieuwe olie en heeft zich netjes gedragen tijdens het laatste ritje.
Nog ongeveer 1,5 werk buffellen hier een dan weer een paar daagjes gassen. Wederom met kampeer uitrusting, heb er zin in. *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

lolgast schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:00:
[...]

Wauw dat is ook fraai. Gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen door op te letten. Meneer achter het stuur gaf weinig reactie op je gezwaai neem ik aan :/
Zal wel gedacht hebben dat ik vrachtwagens tof vind of zo :')

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Mijn vriendin twijfelt tussen een z300 en de bmw g310r ze wil graag iets lichts aan gewicht en met beide voetjes bij de grond.

Beide fietsen zijn betaalbaar +\- 5500 euro en prima uitgerust met abs.

De z300 is een 2 cilinder loopt iets harder 180 tov 160 op de max maar dat is minder van belang ze komt nog nauwelijks op de snelweg.

Iemand beide al eens gereden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wd200 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 07:54:
Mijn vriendin twijfelt tussen een z300 en de bmw g310r ze wil graag iets lichts aan gewicht en met beide voetjes bij de grond.

Beide fietsen zijn betaalbaar +\- 5500 euro en prima uitgerust met abs.

De z300 is een 2 cilinder loopt iets harder 180 tov 160 op de max maar dat is minder van belang ze komt nog nauwelijks op de snelweg.

Iemand beide al eens gereden ?
Uitgaande van de specificaties zijn het allebei relatief lichte motoren en met een zadelhoogte van 785mm voor de BMW en 780mm voor de Kawasaki scheelt ook dat niet veel. Wel is de Kawasaki een 2-cilinder en de BMW een 1-cilinder dus de Kawa zal waarschijnlijk wat soepeler lopen. ;)

@DragonSlayer666 heeft ervaring met het blok van de Z300 (zit ook in de Ninja 300).

[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 25-07-2017 08:29 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:12:
Het ding met mijn blok (4-takt) is, dat het op 15 pk 'afgebouwd' is vanwege de limieten van het A1 rijbewijs. Met een 180cc bore kit en remappen zal er best 20+ pk uit te halen zijn, maar zoals @Joopieboy aangeeft zal het waarschijnlijk ontploffen terugkijkend op mijn onderhoud (lees: reparaties) aan de KTM van het afgelopen jaar. :+ :+
Wat moet het onderhoud aan 125cc nu eenmaal kosten, is toch niet de moeite om daarop te besparen? :P.

Ik moet nog steeds een keer gasgeven op dat ding van jou! En als dat op een stukje eigen terrein ergens zou kunnen, mag jij ook legaal een keer gasgeven op de mijne ;). Ik begin langzaam op dat moment te komen waarop de 55pk van de Alp 'genoeg' is (dwz, ik rij nu volgas bij inhaalacties etc), zodra de rijder sneller word dan de motor is het moment aangebroken om mijn rijtechniek flink te gaan verbeteren, zoals jij noodgedwongen hebt moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:27:
[...]
Wat moet het onderhoud aan 125cc nu eenmaal kosten, is toch niet de moeite om daarop te besparen? :P.

Ik moet nog steeds een keer gasgeven op dat ding van jou! En als dat op een stukje eigen terrein ergens zou kunnen, mag jij ook legaal een keer gasgeven op de mijne ;). Ik begin langzaam op dat moment te komen waarop de 55pk van de Alp 'genoeg' is (dwz, ik rij nu volgas bij inhaalacties etc), zodra de rijder sneller word dan de motor is het moment aangebroken om mijn rijtechniek flink te gaan verbeteren, zoals jij noodgedwongen hebt moeten doen.
Alhoewel de ingeplande beurten van om de 5.000 km het geld niet zijn heb ik het afgelopen jaar ontzettend veel reparaties aan mijn KTM gehad waardoor de uiteindelijke 'onderhoudskosten' wel hoog uitkwamen. Dan hebben we het over een bedrag van 3 nullen verspreid over een half jaar bij een fiets met toen net 10.000 km op de teller.

Stel je koopt een betrouwbare Japanner, bv. zo'n CRF125 (of CBF125 voor op straat), dan zal het denk ik wel meevallen qua maandelijkse kosten. Het is ook een mooie manier om zelf onderhoud te leren doen!

En ja, dat gaan we regelen! Zie m'n DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:40:
[...]

Alhoewel de ingeplande beurten van om de 5.000 km
Wtf, dat is geen geintje? :o

Mijn kleinste interval is 12.000km, en dat is voor de olie :X.
En ja, dat gaan we regelen! Zie m'n DM. :)
Heb je ook een locatie in gedachten? Ik vertrek eind deze week eerst eventjes naar de Eifel @wimmel_1 :+ voor 10 dagen, daarna heb ik nog een paar dagen vakantie t/m de 18e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:43:
[...]

Wtf, dat is geen geintje? :o

Mijn kleinste interval is 12.000km, en dat is voor de olie :X.

[...]
Voor die 12.000 km zijn bij mij de kleppen alweer gesteld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Lol ik zit op de 10-12k (BMW) vind het nu al vaak als ik echt 100% motor zou rijden woon-werk dan mag ik elk half jaar even langs nu meestal elk jaar. (net iets minder) Maar ze doen het er maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MeZZiN schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:14:
Lol ik zit op de 10-12k (BMW) vind het nu al vaak als ik echt 100% motor zou rijden woon-werk dan mag ik elk half jaar even langs nu meestal elk jaar. (net iets minder) Maar ze doen het er maar mee.
Over anderhalf jaar ga ik het ook echt doen, motor rijden voor de zaak. De Alp heeft zeker geschikte intervallen maar die wil ik liever bewaren & restaureren, zeker als ik veel snelweg moet rijden moet ik iets nieuwers gaan rijden wat beter hogere snelheden aankan voor langere tijd, en ook diezelfde vriendelijke intervallen heeft.

Ik doe een hoop zelf, maar ik lig toch liever niet elke maand onder dat ding te sleutelen :P.

Iemand een idee wat voor motoren er dan in aanmerking komen? Het moet wel bagage kunnen leuren ivm zakelijke kleding en laptop enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn motor heeft onderhoudsintervallen van 6000 km nu doe ik het meeste wel zelf. Maar voor een woon/werk motor zijn intervallen van 6000 km wel ruk :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Supervet :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:23:
Mijn motor heeft onderhoudsintervallen van 6000 km nu doe ik het meeste wel zelf. Maar voor een woon/werk motor zijn intervallen van 6000 km wel ruk :(
Wat voor motor heb jij eigenlijk als ik vragen mag? :P Zelfs mijn 2004 Gixxer gaat iedere 12dkm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Vooralsnog ben ik zo vaak bij de dealer dat de interval in mijn geval niets uitmaakt, ik ben er toch op tijd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:28:
[...]

Wat voor motor heb jij eigenlijk als ik vragen mag? :P Zelfs mijn 2004 Gixxer gaat iedere 12dkm. :P
Suzuki Bandit 650 naked. Op zich zijn het wel aardige motoren maar het zou me niets verbazen als ze stiekem in een russische tractor fabriek worden gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:18:
[...]

Over anderhalf jaar ga ik het ook echt doen, motor rijden voor de zaak. De Alp heeft zeker geschikte intervallen maar die wil ik liever bewaren & restaureren, zeker als ik veel snelweg moet rijden moet ik iets nieuwers gaan rijden wat beter hogere snelheden aankan voor langere tijd, en ook diezelfde vriendelijke intervallen heeft.

Ik doe een hoop zelf, maar ik lig toch liever niet elke maand onder dat ding te sleutelen :P.

Iemand een idee wat voor motoren er dan in aanmerking komen? Het moet wel bagage kunnen leuren ivm zakelijke kleding en laptop enzo.
BMW R1200RT? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Joopieboy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:28:
[...]

Je weet dat er een lijst in de OP staat, met Tweakers en welke motor ze hebben? Alhoewel daar 'Stacheldracht' staat i.p.v. 'Stacheldraht', staat ie er wel in :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Tankiej schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:32:
[...]

Je weet dat er een lijst in de OP staat, met Tweakers en welke motor ze hebben? Alhoewel daar 'Stacheldracht' staat i.p.v. 'Stacheldraht', staat ie er wel in :+
Fixed O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tankiej schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:32:
[...]

O, ik had idd met F3 gezocht op username maar helaas :+

Edit: hee da's mooi, werkt nu wel :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 25-07-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik zou kijken naar een van de onderstaande dikke allroads:

BMW R1200GS
Yamaha XT1200Z
Suzuki V-Strom 1000
Honda CRF1000L Africa Twin

De Yamaha en de Bmw zouden persoonlijk bovenaan mijn lijstje staan vanwege cardan aandrijving ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 12:59
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:40:
[...]

BMW R1200GS
Yamaha XT1200Z
Suzuki V-Strom 1000

De Yamaha en de Bmw zouden persoonlijk bovenaan mijn lijstje staan vanwege cardan aandrijving ;)
Je bent nog de belangrijkste in deze lijst vergeten:
KTM 1290 Super Adventure S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:40:
[...]

BMW R1200GS
Yamaha XT1200Z
Suzuki V-Strom 1000

Hoe kan jij als Triumph fan nou de Triumph 1200 Explorer vergeten?! Heeft ook nog een cardan :)
spruit89 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:44:
[...]

Die hoort er ook zeker bij!
Ik zou de Ducati Multistrada 1200S ook toevoegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ik kan bevestigen dat die Ducati best lekker rijd. Het is alleen net een enorme vibrator 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:46:
[...]

Hoe kan jij als Triumph fan nou de Triumph 1200 Explorer vergeten?! Heeft ook nog een cardan :)
Damn helemaal vergeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:27
Toch blijft die CRF1000 de enigste optie voor mij, de enigste van het lijstje waarmee je nog echt lol kan hebben in het zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
[...]

Mijn vorige werkgever had de mogelijheid om ipv een auto te leasen voor een motor te kiezen. BMW is daarbij het voordeligste, Er zijn andere bedrijven die ook motorlease doen, maar die zijn/waren bijna twee keer zo duur. Dus afhankelijk van de gewenste wind-bescherming of comfort, de BMW RT, GS of met een wat ruimer budget de K1600. (Andere types waren mogelijk, maar de S100RR werd ontmoedigd ivm niet representabel genoeg)

Ga je niet leasen, kijk dan ook eens naar de yamaha FJR. Deze wordt ook veel door overheden gebruikt, dus hebben fatsoenlijke onderhouds-intervallen, bagage-mogelijkheden en kunnen wat misbruik weerstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:16:
Toch blijft die CRF1000 de enigste optie voor mij, de enigste van het lijstje waarmee je nog echt lol kan hebben in het zand.
Welke motoren vind je dan nog meer enig?

/@wimmel_1 modus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

darkkingll schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:47:
Ik kan bevestigen dat die Ducati best lekker rijd. Het is alleen net een enorme vibrator 8)7
Italiaans temperament toch? Daarom vinden die kerels dat allemaal zo leuk rijden dus :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:32:
[...]

Italiaans temperament toch? Daarom vinden die kerels dat allemaal zo leuk rijden dus :Y
Pas er op maestro, ik haal je uit de OP! :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 09:24
teigetjuh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:24:
[...]
Andere types waren mogelijk, maar de S100RR werd ontmoedigd ivm niet representabel genoeg
Nouja zeg, toch heel representabel, je bent altijd op tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
[...]

Ik gebruik een F800GT (met belt) daarom eigenlijk mijn keuzes waren een Honda deauville of nc750x of een BMW F800GT (had nog extra korting via de maatschap) moest nieuw kopen omdat BTW enzo een KIA en andere leuke zooi.

De Deauville werd het niet was niet mooi wel een cardan maar erg breed (voor mijn gevoel)
NC750x was een suffe motor naar mijn idee weinig power en ketting dus aardig no no voor mij.
de BMW F800GT had een belt dus geen onderhoud en nette intervallen voor onderhoud en zag er mooit uit. Het oog wil ook wat. en lekker smal goed voor file rijden. Is wel een beetje een pittig in de lage snelheden maar goed dat heb je ook naar een paar ritten goed onder controle. Plus als ik hem weer inlever met 80k-120k op de teller is hij nog iets waard ipv helemaal niets zoals met de Honda's. Heb nog een ruitje liggen voor wat extra wind bescherming voor mij (met mijn lengte) zit ik aardig in de wind geen groot issue. Verder rijd hij super trekt snel genoeg op om problemen te voorkomen. Erg goed voor woon werk.

Heb alleen een top koffer met tas en verder een Boblbee rugtas voor mijn laptop (mijne wil ik niet in de koffer vanwege trillingen) In de tas zit mijn kleding ik draag een leren pak in de zomer en alleen stoffen jas in de winter met leren broek in de winter. Dus moet al mijn kleding mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
spruit89 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:44:
[...]

denk dat je HTT-Thalan's budget een beetje voorbij bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maegrim schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:59:
[...]

Ik vind die KTM geweldig, maar dat is inderdaad niet wat ik voor een woon-werk motor in gedachten heb :+.

Zo'n FJR1300 makes sense, denk ik, en het kan blijkbaar ook nog prima off-road:

:+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

[...]

Volgens mij ging hij leasen meen ik mij te herrineren. Hangt dus van het lease budget af denk ik.

@HTT-Thalan Mocht het lease zijn. Ben je dan zo vriendelijk om de maandelijkse kosten te delen.

Ik overweeg over een aantal jaar ook een motor te leasen, ben alleen benieuwd naar de kosten daarvan tov een 4-wieler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

byn124 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:03:
[...]

Volgens mij ging hij leasen meen ik mij te herrineren. Hangt dus van het lease budget af denk ik.

@HTT-Thalan Mocht het lease zijn. Ben je dan zo vriendelijk om de maandelijkse kosten te delen.

Ik overweeg over een aantal jaar ook een motor te leasen, ben alleen benieuwd naar de kosten daarvan tov een 4-wieler.
Meh, geen lease. Zodra dat moment komt koop ik een auto en een motor tegelijk (want ik moet dan ook een 7-zitter hebben) en beide zullen dan (zeer waarschijnlijk) jong gebruikt zijn. De auto word waarschijnlijk een Dacia Lodgy en de motor, tja, de opties zijn open, maar laten we zeggen tot 10k lijkt mij een mooi bedrag, en dan wil ik er 5 jaar mee kunnen doen.

Ik ga geen motor-van-de-zaak rijden, ik ga een motor vóór de zaak rijden, m.a.w. kilometers declareren en de leasevergoeding innen.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-07-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Meh, geen lease. Zodra dat moment komt koop ik een auto en een motor tegelijk (want ik moet dan ook een 7-zitter hebben) en beide zullen dan (zeer waarschijnlijk) jong gebruikt zijn. De auto word waarschijnlijk een Dacia Lodgy en de motor, tja, de opties zijn open, maar laten we zeggen tot 10k lijkt mij een mooi bedrag, en dan wil ik er 5 jaar mee kunnen doen.

Ik ga geen motor-van-de-zaak rijden, ik ga een motor vóór de zaak rijden, m.a.w. kilometers declareren en de leasevergoeding innen.
Vast overbodig. Maar de berekening of je met de motor goedkoper uit bent heb je vast al gemaakt neem ik aan.

Of heb je om een andere reden besloten om een motor voor :9 de zaak te gaan rijden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:01:
[...]

Ik vind die KTM geweldig, maar dat is inderdaad niet wat ik voor een woon-werk motor in gedachten heb :+.

[video]

Of een R1, kun je ook nog aardig wat zooi mee verslepen op het ijs. >:) ;) Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/pagefiles/563451/2.jpg
De slee heeft ook nog extra wielen voor op de weg.

In de blubber met wat bagage. Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-tBwMXtm9WFw/T5BKQ5Vi7xI/AAAAAAAACKk/5vWofVU_ndk/s1600/Sjaak-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 19:04

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:01:
[...]

[video]

Die heeft zeker hetzelfde route programma gebruikt als @Tankiej bij het samenstellen van zijn route voor de Eifel :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:04:
[...]
De auto word waarschijnlijk een Dacia Lodgy en de motor, tja, de opties zijn open, maar laten we zeggen tot 10k lijkt mij een mooi bedrag, en dan wil ik er 5 jaar mee kunnen doen.
Voor dat bedrag zou ik zeker naar een bijna nieuwe Suzuki V-Strom 1000 kijken ;)

https://www.revzilla.com/...4-suzuki-v-strom-1000-abs

Ding heeft ook een heel mooie maintenance interval:

http://www.motorcyclenews...vstrom-service-intervals/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Raym09 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:12:

[...]

Die heeft zeker hetzelfde route programma gebruikt als @Tankiej bij het samenstellen van zijn route voor de Eifel :+
Mijn route was heel erg mooi, er zat geen enkel stukje onverhard in!

Alleen een klein stukje betonpad.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
[...]

De KTM is goedkoper dan de BMW R1200GS en de Triumph Explorer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
Zaterdag doe ik mee aan de midzomer rit van Endurofun.
Ga wel een motor huren aangezien het af te raden was om zonder noppenbanden mee te rijden.
Zijn er nog mensen van het forum die hier naar toe gaan?
http://www.endurofun.be/E...adRitten/MidZomerRit.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

spruit89 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:15:
[...]

De KTM is goedkoper dan de BMW R1200GS en de Triumph Explorer...
Ook inclusief onderhoud? ;)

V-Strom lijkt mij inderdaad een goed werkpaard, evenals een BMW (maar ik vind die uitstekende cylinders niet mijn ding, eigenlijk, hebben ze dat allemaal?) en zoals genoemd de Yamaha FJR1300 of een ST1300. Het moet ook enigzins representatief zijn als het bij de klant voor de deur staat.

Ik ga vóór de zaak rijden omdat ik daar geld op verdien, terwijl lease alleen maar geld kost. We krijgen een zeer riante vergoeding en als ik de auto goedkoop genoeg kan rijden past de motor er nog bij in het budget. Ik heb inderdaad een uitgebreide berekening gemaakt op basis van vaste en variable kosten over 4 jaar tijd voor de auto, en lang verhaal kort, als ik een Dacia Lodgy voor minder dan 20k koop (en die zakelijk ga rijden) blijft er ~10k voor de motor over en dan speel ik quitte op het budget dat ik heb (op basis van de maandelijkse vergoeding vanuit werk) - inclusief de privekilometers :9.
Pagina: 1 ... 100 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.