Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.064 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:34

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb gewoon motorkettingspray van de Action :') Kost maar drie euro ofzo :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 19:01

charrel

Cortisol4life..

Divak schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:05:
Bedankt voor de reminder, ik was door mijn spray heen en heb alweer stiekem 2-3 keer WD40 erop gespoten :') Gelijk even wat besteld :P
Wd40 ontvet juist, niet echt goed voor je ketting. Blijft de volgende spray juist wel goed zitten :P

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 21-07-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Vrijdag schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:40:
Ik heb gewoon motorkettingspray van de Action :') Kost maar drie euro ofzo :P
Die heb ik ook, maar volgens mij is die uit het assortiment. Nergens meer te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:20:
[...]

Die heb ik ook, maar volgens mij is die uit het assortiment. Nergens meer te vinden
Volgens mij hadden ze het laatst nog wel bij de Action in Den Haag Laakkade maar ik weet dat niet helemaal zeker. Zal er van het weekend eens langsrijden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:24:
[...]

Volgens mij hadden ze het laatst nog wel bij de Action in Den Haag Laakkade maar ik weet dat niet helemaal zeker. Zal er van het weekend eens langsrijden.
Dan woon je in de buurt :Y

Maar is die kettingspray wat? Voor die één a 2 bussen per jaar die ik leegspuit vind ik een besparing van een tientje nou ook niet echt de moeite waard.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:16

Secsytime

Automagisch

noes schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:40:
[...]

Maar is die kettingspray wat? Voor die één a 2 bussen per jaar die ik leegspuit vind ik een besparing van een tientje nou ook niet echt de moeite waard.
Wie het kleine niet eert (;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:40:
[...]

Is die zwarte R1 die hier al tijden staat van jou dan? :P
Ik vind het wel prima spul. Ik spray ongeveer ééns in de twee weken (afhankelijk hoevaak ik rij) en tot nu toe ziet de ketting er naar mijn weten prima uit :)
Secsytime schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:15:
[...]

Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 21-07-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:24:
[...]

Is die zwarte R1 die hier al tijden staat van jou dan? :P
Ik vind het wel prima spul. Ik spray ongeveer ééns in de twee weken (afhankelijk hoevaak ik rij) en tot nu toe ziet de ketting er naar mijn weten prima uit :)

[...]
Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf :'(
Nee, een zwarte S1000RR. Woon bij Geestbrug om de hoek.
Secsytime schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:15:
[...]

Fair enough, maar... als je ketting er eerder van in de soep loopt, het gedoe is om aan te brengen of je morst je halve spuitbus ernaast, kan het zomaar die paar piek wel waard zijn. Tijd heeft ook een prijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
Voor wie geïnteresseerd is in een KTM 990...: KTM 990 Adventure
€ 6.900,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons
Is van een maatje van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvZwolle schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Yep, ABS is harde eis (en ik denk dat ze een Shiver GT wil).
Ik meende dat 1/12 meer regel dan uitzondering was. Wel een gave motor, al zou ik zelf nooit voor KTM gaan. Dit na ervaringen van een vriend van me met 390, 690, 1190 en 1290SA...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:34:
[...]

Nee, een zwarte S1000RR. Woon bij Geestbrug om de hoek.

[...]
Ha dan woon je in de buurt inderdaad, ik woon vlakbij Lorentzplein. Als ik een zwarte S1000RR zie zal ik naar je zwaaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:54:
[...]

Ha dan woon je in de buurt inderdaad, ik woon vlakbij Lorentzplein. Als ik een zwarte S1000RR zie zal ik naar je zwaaien :P
Ik zwaai naar iedereen :Y maar als ik een oldskool kawa zie weet ik wie het is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:21
Motor kleding hebben we inmiddels ook al compleet. Bij toeval op wat outlet\kortingsacties gestuit bij verschillende motorzaken, waardoor zowel mijn vrouw als ik nu compleet leren kleding hebben en niet meer kwijt waren dan 1600 inclusief alles, waarvan 600 euro voor de helmen. In de buurt een motorzaak die weggaat en dus al 50% korting geeft op alles. Dus dat betekent Sidi Tour Rain voor maar 110 euro, Macna leren combi voor maar 300, mooie Alpinestar jas voor mijn vrouw met flinke korting. Alleen geluk met de maten hebben ;) Zojuist ook daar nog maar even mooie rugzak gescoord voor 27,50 :9

Vanmiddag maar eens kijken naar een motor. We zijn beide erg gecharmeerd van de Kawasaki Ninja 650. Dus maar eens kijken of die zit en volgende week een proefritje boeken. (rijbewijs is woensdag pas klaar :P). Wens is toch wel dat de motor ABS heeft. Geeft mij toch een prettiger gevoel als mijn vrouw erop rijdt en ze een keer bij een noodstop de rem te hard in knijpt.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Goed geslaagd dan!

Aangezien mijn motor nog bij de garage staat heb ik vanmorgen de cb1 van mijn vriendin maar gepakt om een rondje te doen. Zelf had ze toch geen zin om te rijden :9

Mooi rondje van 80km gemaakt. Blijft mooi om gewoon te rijden, zomaar wat afslagen te nemen zonder bordjes te lezen en dan na 45 minuten ineens weer een rotonde te herkennen als je hem halverwege rond bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
noes schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 00:44:
[...]

Ik zwaai naar iedereen :Y maar als ik een oldskool kawa zie weet ik wie het is :)
Ook naar scooters en Roof-helm-rijders? :N

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb een Yamaha FZ1 Fazer gekocht, mag hem over twee weken ophalen:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/20232067_1405544376205583_875336526786504624_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=7923c7de5f84aaacd7758a76e2669553&oe=59F5DFDF

*O*

Merkte tijdens de proefrit wel dat ik opnieuw moet leren sturen. Ten opzichte van m'n FZS 600 wil deze alleen maar rechtdoor. :+

[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 22-07-2017 15:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Osiris schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:31:
[...]

Ook naar scooters en Roof-helm-rijders? :N
Zeg niet overdrijven hè!
CodeCaster schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:55:
FZ1 Fazer gekocht, over twee weken ophalen:

[afbeelding]

*O*

Merkte tijdens de proefrit wel dat ik opnieuw moet leren sturen, deze wil alleen maar rechtdoor. :+
Mooi ding! Veel plezier ermee :Y

[ Voor 57% gewijzigd door noes op 22-07-2017 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
FZ1 Fazer gekocht, over twee weken ophalen:

[afbeelding]

*O*

Merkte tijdens de proefrit wel dat ik opnieuw moet leren sturen, deze wil alleen maar rechtdoor. :+
Proficiat met de aankoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Net een paar Knox Handroid binnen. Erg mooie handschoenen, met mega lang manchet (vind ik fijn). Maar... de rechterhandschoen lijkt stugger dan de linker, en door het vouwen van het leder drukt deze bij het samentrekken van mijn vingers mn vingers in, vooral de middelvinger heeft daar last van. Leder wordt meestal nog soepeler na gebruik, maar dit paar is duur genoeg dat ik hier geen miskoop wil maken. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0200/6794/knox_handroid_gloves_black_zoom.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door noes op 22-07-2017 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
noes schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:16:
Net een paar Knox Handroid binnen. Erg mooie handschoenen, met mega lang manchet (vind ik fijn). Maar... de rechterhandschoen lijkt stugger dan de linker, en door het vouwen van het leder drukt deze bij het samentrekken van mijn vingers mn vingers in, vooral de middelvinger heeft daar last van. Leder wordt meestal nog soepeler na gebruik, maar dit paar is duur genoeg dat ik hier geen miskoop wil maken. Wat denken jullie?

[afbeelding]
Ik denk dat het nog wel goed komt. Ik kocht vorig jaar de Alpinestar GP Pro Plus (ook niet goedkoop vond ik ;)) en daar dacht ik de eerste 3 keer rijden "wat heb ik gekocht... :X "
Eversince geen last meer van en nu rijden ze echt top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb een Yamaha FZ1 Fazer gekocht, mag hem over twee weken ophalen:

[afbeelding]

*O*

Merkte tijdens de proefrit wel dat ik opnieuw moet leren sturen. Ten opzichte van m'n FZS 600 wil deze alleen maar rechtdoor. :+
Geen vierkante banden? :+ En stap maar eens over naar een motor met clipons, dat is ook weer totaal anders. :P

Maar nogmaals feli!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ja idd, mijn ZZR wilde op een gegeven moment ook alleen maar rechtdoor. Moest echt trekken aan 't stuur om 'em de bocht in te houden.

Nieuwe bandjes en hij rijdt weer als nieuw :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:48:
Ja idd, mijn ZZR wilde op een gegeven moment ook alleen maar rechtdoor. Moest echt trekken aan 't stuur om 'em de bocht in te houden.

Nieuwe bandjes en hij rijdt weer als nieuw :D
Ja bij mijn gixxer ook met die supersport achterband :X Als je van achter keek was die echt gewoon vierkant geworden. Bocht inzetten voelde als "niks,niks,niks en *plop om!". :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Ja bij mijn gixxer ook met die supersport achterband :X Als je van achter keek was die echt gewoon vierkant geworden. Bocht inzetten voelde als "niks,niks,niks en *plop om!". :+
Nou, dat laatste viel bij mij gelukkig nog wel mee. Ik merkte het vooral aan enorme windgevoeligheid (ronde banden zorgt blijkbaar voor "auto-correctie" bij een windvlaag? :?) én dat ik voor een bochtje aan counter-steering niet voldoende had: i.p.v. alleen de bocht "in" te moeten drukken, moest ik ook aan de buitenste handle-bar trekken als ik met 160 km/h beetje fatsoenlijk een leuk snelwegbochtje door wilde komen _O-

Leuk hoor, zo'n work-out op de motor, maar was nou niet echt mijn idee van plezierig rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat het nog wel goed komt. Ik kocht vorig jaar de Alpinestar GP Pro Plus (ook niet goedkoop vond ik ;)) en daar dacht ik de eerste 3 keer rijden "wat heb ik gekocht... :X "
Eversince geen last meer van en nu rijden ze echt top
Dat vermoeden had ik ook al, leder past zoch altijd nog aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:27

xos

[afbeelding]
Rij er eens een stukje mee dan merk je vanzelf of het een probleem is of niet. Als je zo los een handschoen aantrekt voel je alles. Misschien dat het met een paar minuten rijden al weg is.

Maar wel een veilige keuze :). Samen met held imho de veiligste merken voor handschoenen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@CodeCaster Als je op die fiets ooit een paar andere banden gaat leggen (huidige zien er nog vrij ongebruikt uit): Een setje huidige Continental Road Attack's (3) doen behoorlijk wat Km's terwijl ze aan de zijkante héérlijk zacht zijn. Een setje Sport Attack's kan ook maar daarmee trek je tijdens een een paar kilometer snelweg al blaren op 't middelste deel van 't loopvlak.

Zo'n FZ1 is overigens érg goed de bocht om te krijgen, hoor!! Je moet alleen niet verder dan de eerste en tweede versnelling gaan schakelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 22-07-2017 17:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is met de nieuwe T30 Evo's ook idd. Erg fijne en mooie techniek! Conti's zijn wel net wat sportiever. :) Qua nat weer en gevoel weet ik het niet zo. Ook met auto's slechte ervaringen daarmee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:41:
Dat is met de nieuwe T30 Evo's ook idd. Erg fijne en mooie techniek! Conti's zijn wel net wat sportiever. :) Qua nat weer en gevoel weet ik het niet zo. Ook met auto's slechte ervaringen daarmee.
Ik heb de Sport Attack 2 ooit op m'n R6 gehad toen we in de Harz zaten en alleen maar regen hadden. Daarvoor reed ik altijd met Pilot Power 2CT'ers en ook die zijn absoluut niet verkeerd in de regen maar met die Sport Attack's had ik serieus een véél beter gevoel dan met de Michelin's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag vandaag een prachtige Allroad zijspan en moest gelijk hieraan denken:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier in de buurt was 't vandaag opvallend rustig met motoren op de weg terwijl 't toch echt wel lekker weer is geweest op een paar regendruppels na, wel genoeg ander verkeer overigens. Gezellig een CBR1000RR in m'n spiegels mogen houden en daarmee gewoon lekker relaxed gereden met een leuke dame welke ik tot vandaag nog niet persoonlijk kende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

We waren allemaal rondjes rijden te Lelystad :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:43:
Hier in de buurt was 't vandaag opvallend rustig met motoren op de weg terwijl 't toch echt wel lekker weer is geweest op een paar regendruppels na, wel genoeg ander verkeer overigens. Gezellig een CBR1000RR in m'n spiegels mogen houden en daarmee gewoon lekker relaxed gereden met een leuke dame welke ik tot vandaag nog niet persoonlijk kende.
En kon ze een beetje rijden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Hier (noord-oosten van Brabant) vond ik het ook ontzettend rustig. Zon scheen een gat in de grond, bijna geen wind. Perfecter ga je het weer niet vinden wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:14:
[...]

En kon ze een beetje rijden? ;)
Als je jezelf bedenkt dat we maar nét 20 Km hemelsbreed van m'n huis af zijn geweest én de wegen hier niet écht "SS" materiaal zijn op een paar doorgaande wegen met leuke bochten ná... En vervolgens tóch ruim 150 Km gereden hebben in nét iets meer dan 2 uur rij -tijd zonder daarbij twee keer de zelfde weg gehad te hebben. De stops bij terrasjes namen meer tijd in beslag....... :9 :o

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 22-07-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Met de olie in een Z1000 kun je best een grote vlek maken... Gelukkig konden we er omheen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:07
Vandaag proefgereden op de KTM 990 SMT. Een erg fijne motor met goede stuureigenschappen, net het beetje windbescherming dat ik zoek en voldoende vermogen :) Qua omvang past de fiets ook beter bij mijn lengte. Wel zou ik de steps iets moeten verlagen om m'n knieën goed te laten passen.

Deze wordt het waarschijnlijk niet. De kilometerstand van 50.000km vind ik een aandachtspunt (met name voor het moment dat ik 'm weer wil verkopen). De combinatie met geoxideerde onderdelen en dat het een importmotor is vind ik niet fijn.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toch vind ik een beetje wind ook wel fijn. Hoe meer wind er staat hoe minder last je hebt van vliegen. Kan dit vooral op de dijk goed merken. Hoe harder het waait hoe minder vliegen op het vizier en de rest van de motor.

Verder rijd met minder wind natuurlijk wel fijner. Vooral geen zijwind hebben scheelt ook heel veel geluid. Als je met een goede helm en doppen door wind rijd die niet turbulent is dan is dat heel stil.
ephymerous schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:11:
Vandaag proefgereden op de KTM 990 SMT. Een erg fijne motor met goede stuureigenschappen, net het beetje windbescherming dat ik zoek en voldoende vermogen :) Qua omvang past de fiets ook beter bij mijn lengte. Wel zou ik de steps iets moeten verlagen om m'n knieën goed te laten passen.

Deze wordt het waarschijnlijk niet. De kilometerstand van 50.000km vind ik een aandachtspunt (met name voor het moment dat ik 'm weer wil verkopen). De combinatie met geoxideerde onderdelen en dat het een importmotor is vind ik niet fijn.
Lekker verder zoeken dus :)

Import zal je trouwens nog vaker tegenkomen hoor. Er word gewoon heel veel uit Duitsland gehaalt en ook veel uit de UK. Een paar jaar terug stond de Pond tegenover de Euro leuk en waren de motoren in de UK dus wat beter betaalbaar. Mijn eigen KTM is ook een import maar dan wel met 3.800km er op toen ik hem kocht en volledig standaard zonder een krasje er op en met schaamranden van 7cm, gewoon volledig nieuw dus maar met een betere prijs.

Als de kilometerstand aantoonbaar is dan is import niet echt slecht. Sowieso kijken een hoop mensen daar niet eens naar als ze een fiets kopen dus voor de verkoop later is het niet echt een probleem. Verder maakt het genoeg mensen ook niets uit. Persoonlijk heb ik liever een importfiets met 1 eigenaar dan een niet import met 4 vorige eigenaren.

[ Voor 57% gewijzigd door PilatuS op 22-07-2017 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Probleem met die "fietsen" is dat ze vaak vanuit het VK geïmporteerd zijn. Italiaanse import is 99/100 al keer te herkennen aan corrosie op onmogelijke plekken.... Import vanuit 't VK gaat daar nog een slag boven, helaas.

Het erge is dat er dan ook nog eens "importeurs" zijn welke zulke fietsen vanuit die EU landen via DE naar Nederland laten halen.

@ephymerous : Maatje van me heeft op z'n SMT990 een paar weken gelden de "ton"
aangetikt en dat blok loopt nog steeds als een zonnetje, en zo ziet de fiets er ook uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:07
:Y
wimmel_1 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:42:
Probleem met die "fietsen" is dat ze vaak vanuit het VK geïmporteerd zijn. Italiaanse import is 99/100 al keer te herkennen aan corrosie op onmogelijke plekken.... Import vanuit 't VK gaat daar nog een slag boven, helaas.

Het erge is dat er dan ook nog eens "importeurs" zijn welke zulke fietsen vanuit die EU landen via DE naar Nederland laten halen.

@ephymerous : Maatje van me heeft op z'n SMT990 een paar weken gelden de "ton"
aangetikt en dat blok loopt nog steeds als een zonnetje, en zo ziet de fiets er ook uit!!
Persoonlijk vind ik hoge kilometerstanden ook niet heel erg. Helaas weten we allemaal dat de "markt" hier niet zo over denkt. Voor een eventuele verkoop is dat dan ook niet handig (en daar hou ik altijd alvast een beetje rekening mee :))

Deze fiets zag er zeker niet als nieuw uit. Krasjes op de cockpit, oxidatie op bouten en op het blok. Nu heb ik op twee plekjes na een nette Shiver, ik wil graag ook een nette fiets terug :P

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 22-07-2017 20:52 ]

XXXVI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TxvNjJYzIWpWeZ3USz0Uplnc/full.jpg
Paar daagjes oost groningen gedaan. Plan was eiffel/moezel, maar dat ken ik al. Groningen kende ik niet.
Maar: aanrader! Vriendelijke mensen, prima rijden en mooie omgeving. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Wie kan mij even helpen met het volgende: ik ben vandaag bezig geweest om de remvloeistof en olie en oliefilter te vervangen, maar kan nergens vinden hoeveel olie er in de Triumph Tiger 1050 (2008) moet.
Zelfs gebeld met Triumph Leusden, maar die kon het me ook niet vertellen.
Ik weet wel dat het blok van de 1050 uit 2013 3,5 liter moet hebben en ik ben er nu maar even vanuit gegaan dat het hetzelfde is. Ook in de manual is het niet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

teacher schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:17:
[afbeelding]
Paar daagjes oost groningen gedaan. Plan was eiffel/moezel, maar dat ken ik al. Groningen kende ik niet.
Maar: aanrader! Vriendelijke mensen, prima rijden en mooie omgeving. :Y
Oost Groningen is prachtig! Ben je ook bij de Papaver geweest? Een van de mooiste campings daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

BvZwolle schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:18:
Wie kan mij even helpen met het volgende: ik ben vandaag bezig geweest om de remvloeistof en olie en oliefilter te vervangen, maar kan nergens vinden hoeveel olie er in de Triumph Tiger 1050 (2008) moet.
Zelfs gebeld met Triumph Leusden, maar die kon het me ook niet vertellen.
Ik weet wel dat het blok van de 1050 uit 2013 3,5 liter moet hebben en ik ben er nu maar even vanuit gegaan dat het hetzelfde is. Ook in de manual is het niet te vinden...
https://www.kroon-oil.com...8275/#!/component:188275/
Secsytime schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Oost Groningen is prachtig! Ben je ook bij de Papaver geweest? Een van de mooiste campings daar.
De slangenborg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Oh, net buiten Sellingen, is ook een erg mooie natuurcamping!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

BvZwolle schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:29:
[...]

Ai, er mag dus iets uit.... |:(
Knik, en als ik een beetje google, dan kom ik tegen dat zon ding een dip stick heeft waar je je niveau mee afleest, kan je daar wat mee?

Nog wat plaatjes dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ounlfcuvq9L84s1nnkM3rnf3/full.jpg
Tentje opgezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vIENLMaVZNm7zOqFpg5NCSP8/full.jpg
Hapjes eten gekookt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p7snRsfU01LWSzaN2zSVKx5K/full.jpg
Koffie en een goed boek voor savonds...

What more do you need.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
teacher schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:50:
[...]

Knik, en als ik een beetje google, dan kom ik tegen dat zon ding een dip stick heeft waar je je niveau mee afleest, kan je daar wat mee?
Mhoa, aflezen is bijna niet te doen met dat ding. Wat ik me overigens even afvraag van de link die je me stuurde: Smeermiddel inhoud: 3,5 liter (Fabrieksvulling), Smeermiddel inhoud: 3,2 liter (Service vulling), Inhoud filter: 0,2 liter

Het lijkt erop dat het wel goed gegaan is bij mij. Ik snap alleen niet waar die 0,1 liter blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Die blijft achter bij het leeg laten lopen, want helemaal leeg/schoon krijg je dat systeem nooit meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
lolgast schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:08:
Die blijft achter bij het leeg laten lopen, want helemaal leeg/schoon krijg je dat systeem nooit meer ;)
Dus moet ik nou wel of niet iets olie aftappen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BvZwolle Als je 3,5 liter ingedaan hebt wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:59:
@BvZwolle Als je 3,5 liter ingedaan hebt wel ja.
En hoeveel moet eruit dan? 0,1 liter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BvZwolle Als ik jouw was zou ik er gewoon wat uit laten lopen en dan kijken hoeveel het is. Dan kun je 0,1 liter terug in de fles gooien en de rest weer in de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:01:
@BvZwolle Als ik jouw was zou ik er gewoon wat uit laten lopen en dan kijken hoeveel het is. Dan kun je 0,1 liter terug in de fles gooien en de rest weer in de motor.

[ Voor 42% gewijzigd door BvZwolle op 24-07-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:47
BvZwolle schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:00:
[...]

En hoeveel moet eruit dan? 0,1 liter?
je zou ook je olie met een injectiespuit met slangetje eruit kunnen zuigen, kan je gelijk aflezen hoeveel je eruit haalt..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BvZwolle schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:07:
[...]

Dit was makkelijker geweest... Zit op m'n andere motor.
[afbeelding]
Je plaatjes op Foto-Emmer zijn stuk. Misschien dat je eens moet gaan betalen óf jezelf moet gaan bedenken wat je wil gaan betalen voor hosting van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

BvZwolle schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:05:
[...]

Mhoa, aflezen is bijna niet te doen met dat ding. Wat ik me overigens even afvraag van de link die je me stuurde: Smeermiddel inhoud: 3,5 liter (Fabrieksvulling), Smeermiddel inhoud: 3,2 liter (Service vulling), Inhoud filter: 0,2 liter

Het lijkt erop dat het wel goed gegaan is bij mij. Ik snap alleen niet waar die 0,1 liter blijft...
Dus, 3,2 liter.

Dit kom ik ook tegen in de service schedule:
http://ascycles.com/pdf/T...et%20-%20Tiger%201050.pdf
Daar word ook specifiek verwezen naar de dipstick:
3.2litres(oilandfilterchange).Alwaysrefertothedipstick/fillerplugmarkingsforcorrectlevel
Dus, als je er 3.5 liter in hebt gedaan, moet er 300cc uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als er 3.5 inzit en er moet 3.2 in, maar met een nieuw filter 3.4 dan lijkt mij dat prima. Die 100ml is minder dan het verschil tussen een laag en hoog oliepijl. Lijkt mij prima dan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Met een nieuw filter 3,2.
Zonder nieuw filter zou het 3,0 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
teacher schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:27:
Met een nieuw filter 3,2.
Zonder nieuw filter zou het 3,0 zijn.
Dan is de vraag of ie met die 300ml extra boven het maximale zit. Het verschil tussen minimaal en maximaal kan prima 200ml tot wel 400ml zijjn. Die 300ml extra hoeft niet te veel te zijn, masr het zou wel kunnen. Dan is goed meten wel zo fijn. Dat kan misschien bij die motor lastig zijn, maar het zal toch regelmatig gecontroleerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:31:
[...]

Je plaatjes op Foto-Emmer zijn stuk. Misschien dat je eens moet gaan betalen óf jezelf moet gaan bedenken wat je wil gaan betalen voor hosting van....
Zo fijn een eigen server :+ Ergens had je zoiets wel kunnen aanvoelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon plaatjes op: Wikipedia: Imgur zetten als je geen plek hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Iedere Tweaker die ook maar een klein beetje posthoert op GoT kan toch gewoon met z'n zuurverdiende karma een T.net foto-album regelen? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Joopieboy schreef op zondag 23 juli 2017 @ 08:29:
[...]

Zo fijn een eigen server :+ Ergens had je zoiets wel kunnen aanvoelen :D
Gebruik je een VPS of gaat het via je prive verbinding? Mijn upload is niet al te best namelijk en om nou een vps af te sluiten voor wat plaatjes vind ik ook overdreven

* lolgast host wel wat websites/urls voor prive gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Gebruik je een VPS of gaat het via je prive verbinding? Mijn upload is niet al te best namelijk en om nou een vps af te sluiten voor wat plaatjes vind ik ook overdreven

* lolgast host wel wat websites/urls voor prive gebruik
Mja ik huur een stukje serverruimte bij een hoster tegenwoordig, eigen website met een cms beheersysteem die ik (mis)bruik voor het storen van plaatjes. :)

Privé is niet leuk meer vanwege energiegebruik en onderhoud.

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 23-07-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

steveman schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:08:
We waren allemaal rondjes rijden te Lelystad :P
Was jij er gisteren ook? :D Ik zat in groep 1b, ging erg lekker :)
Natuurlijk niet zo hard en plat als 2 & 3 maar de 1300cc Hayabusa, 1400cc ZZR, S1000RR en gloednieuwe Vstrom kon ik in de bochten prima bijblijven op mijn '89 Hawk 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 23-07-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
wimmel_1 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:31:
[...]

Dit is voor het eerst... Ga straks wel een alternatief opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:47:
[...]

Was jij er gisteren ook? :D Ik zat in groep 1b, ging erg lekker :)
Natuurlijk niet zo hard en plat als 2 & 3 maar de 1300cc Hayabusa, 1400cc ZZR, S1000RR en gloednieuwe Vstrom kon ik in de bochten prima bijblijven op mijn '89 Hawk 8)
Oh, ik heb je gezien dan :) Wij gingen na jullie de baan op, ik zat in 3E.

Zwarte Hawk toch, ik keek nog even om om te zien or ie nou cardan had of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

steveman schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:07:
[...]

Dat was ik idd, Hawk heeft ketting, de NTV heeft cardan :) De groepen 3 gingen écht hard en mooi plat door de bochten, zat ook mooi spul tussen! Wat rij jij?

De voorrijder uit mijn groep raadde me aan om Midlands eens te doen, omdat de Hawk zo'n lichte fiets is zou dat daar prima werken. Moet eens kijken of ik dat nog kan regelen dit jaar dan :)

[ Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 23-07-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:38:
[...]
Dat was ik idd, Hawk heeft ketting, de NTV heeft cardan :) De groepen 3 gingen écht hard en mooi plat door de bochten, zat ook mooi spul tussen! Wat rij jij?

De voorrijder uit mijn groep raadde me aan om Midlands eens te doen, omdat de Hawk zo'n lichte fiets is zou dat daar prima werken. Moet eens kijken of ik dat nog kan regelen dit jaar dan :)
YouTube: 2017 0722 171639 004 Dan kom jij hier zo rond 3:05 net van de baan af geloof ik... zie ook de Lelystad-olieramp na de eerste bocht na rechte stuk

A.s. zaterdag is er hier nog plek: https://www.2theexperience.nl/

Ben ik ook bij, weer met m'n zwarte cbr600rr met "die knakker die zo raar rechtop zit, oh dat komt door z'n superbike stuur".

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 23-07-2017 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

Als ik klaar ben met schilderen kom ik volgende week zaterdag ook even kijken. Gisteren de Tuono opgehaald na een grote beurt en kreeg te horen dat ik wat meer gas moest gaan geven omdat het blok intern wat aanslag had. Is dit een mooie gelegenheid :).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gisteren even met n maat van me een motor wezen ophalen.
Heb m'n rijbewijs nog niet, maar het was een deal die ik niet kon laten lopen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ovbd7gUeC0LLisOFlXr4F8Mf/medium.jpg

Honda CBR600F uit 1997, 11dkm op de klok, op een krasje en een miniscuul deukje na onbeschadigd, totaal origineel, en de testrit (uitgevoerd door maat) van ongeveer 100km wijst uit dat het ding prima onderhouden is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Echt weinig kilometers in 20 jaar tijd zeg.

Vloeistoffen allemaal nog fris? Met name de remvloeistof.

Ziet er haast nieuw uit zeg, komt ie uit een tijdmachine ? :D

[ Voor 23% gewijzigd door steveman op 23-07-2017 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

steveman schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:38:
Echt weinig kilometers in 20 jaar tijd zeg.

Vloeistoffen allemaal nog fris? Met name de remvloeistof.
Zag er nog goed uit. Verkoper claimde ook dattie t allemaal niet al te lang geleden allemaal vervangen had.
Maargoed, aan de andere kant, ik heb toch nog wel twee maandjes ofzo te gaan, dus ik denk dat ik sowieso zelf wel even een beurtje ga doen. Al was het maar om gewoon voor mezelf de kunde even op te doen.
steveman schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:38:
Ziet er haast nieuw uit zeg, komt ie uit een tijdmachine ? :D
Pretty much :P altijd netjes binnen gestaan enzo. En idd weinig op gereden.

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 23-07-2017 13:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 21:28
steveman schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:07:
[...]

dat is wel heel toevallig, ik zat bij je in de groep, met de MT! Super beelden die je hebt gemaakt zeg.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

homemix25 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:12:
[...]

dat is wel heel toevallig, ik zat bij je in de groep, met de MT! Super beelden die je hebt gemaakt zeg.
Oh, hoi :D :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Paar dagen geleden was er een discussie over verkeerlichten. In London hebben ze blijkbaar een andere discussie gehad over die dingen http://www.express.co.uk/...confused-Trafalgar-Square 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:34:
Gisteren even met n maat van me een motor wezen ophalen.
Heb m'n rijbewijs nog niet, maar het was een deal die ik niet kon laten lopen :)

[afbeelding]

Honda CBR600F uit 1997, 11dkm op de klok, op een krasje en een miniscuul deukje na onbeschadigd, totaal origineel, en de testrit (uitgevoerd door maat) van ongeveer 100km wijst uit dat het ding prima onderhouden is.
* Destruction meldt.

Hij had een tijdje stil gestaan zei de verkoper. Tijdens de rit naar Zwolle geen klap verkeerd. 'n echte honda dus :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

[afbeelding]
Dat is het lastige: pas na een aantal ritten zou je moeten kunnen zeggen of ze echt naar je hand zijn 'gevormd' of toch net niet lekker zitten. :+
Aangezien het leer iets zal rekken, zal je er als het goed is in ieder geval minder last van hebben over een tijdje.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:17:
Paar dagen geleden was er een discussie over verkeerlichten. In London hebben ze blijkbaar een andere discussie gehad over die dingen http://www.express.co.uk/...confused-Trafalgar-Square 8)7.
Zo'n hekel aan als ze verkeerslichten voor zoiets gebruiken. Het is toch geen reclamebord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Hallo allemaal,

Al een tijdje meegelezen met dit topic en zie veel interessante dingen voorbij komen.

Ikzelf heb enkel een proefles gehad op de motor en moet nog beginnen met lessen, maar zit al op sites te kijken naar 2e hands motorfietsen voor wanneer ik het rijbewijs heb. Echter merk ik dat bij veel 2e hands beginner motoren (zoals bijv. CB 500, GS500 of ER-5) er vaak nog wat onderhoud benodigd is om goed & veilig de weg op te kunnen

Nu zie ik hier (uiteraard, want het is tweakers) en ook op andere forums dat veel onderhoud & zelfs mods door de motorrijders zelf wordt gedaan. Nu ben ik totaal niet ervaren daarin en heb nooit onderhoud gedaan aan een motorvoertuig (ook niet aan de auto), maar ik leer vaak wel snel.

Dus ben ik gaan googelen en kwam ik erachter dat er cursussen worden gegeven door o.a. KNMV om te leren klein onderhoud te doen aan de motor:
Oefeningen zoals het vervangen van remblokken, olie verversen en het spannen van de ketting komen uitgebreid aan bod.
6 avonden van 2 uurtjes voor €205,- voor niet leden (Er zijn meerdere aanbieders van soortgelijke cursussen maar heb voor deze vraag het voorbeeld van KNMV genomen)

Dus mijn vraag aan jullie ervaren motorrijders & onderhouders & knutselaars is: Is het de prijs van €205 waard om dit te leren (als een complete newb dus) of zeggen jullie van met een YouTube filmpje en wat werkplaatshandleidingen erbij moet het ook prima lukken om dit soort dingen te leren en is die €205 overdreven?

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er een club van jouw type of misschien alleen het merk motor dat je hebt? Kijk daar eens, vaak organiseren die ook sleuteldagen, of zijn er clubdealers, vaak kun je bij die dealers ook onder begeleiding sleutelen. Kost vaak minder, je leert het echt specifiek voor jouw type motor en het blijft toch veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 19:08
McKaamos schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:39:
[...]

Zag er nog goed uit. Verkoper claimde ook dattie t allemaal niet al te lang geleden allemaal vervangen had.
Maargoed, aan de andere kant, ik heb toch nog wel twee maandjes ofzo te gaan, dus ik denk dat ik sowieso zelf wel even een beurtje ga doen. Al was het maar om gewoon voor mezelf de kunde even op te doen.

[...]

Pretty much :P altijd netjes binnen gestaan enzo. En idd weinig op gereden.
Controleer de banden even. Weet niet of deze recent vervangen zijn of iets. Kan zijn dat ze oud zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Santho schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:59:

Dus mijn vraag aan jullie ervaren motorrijders & onderhouders & knutselaars is: Is het de prijs van €205 waard om dit te leren (als een complete newb dus) of zeggen jullie van met een YouTube filmpje en wat werkplaatshandleidingen erbij moet het ook prima lukken om dit soort dingen te leren en is die €205 overdreven?
Alles wat ik zelf doe komt van de werkplaatshandleidingen en van YouTube. Bijvoobeeld een paar maanden terug zelf de olie vervangen van mijn motor aan de hand van een YouTube filmpje. Ook de zuigers van de remklauwen schoongemaakt, dit aan de hand van een post over een andere motor met ongeveer dezelfde remklauwen.

De simpele dingen kan je prima zelf doen als je genoeg info hebt over wat je gaat doen. Dingen als kleppen stellen is wel iets wat ik niet zelf ga doen. De meeste dingen waarvoor het blok niet uit elkaar moet kan je prima zelf doen. Een cursus zou ik hier zelf nooit voor gaan doen. Vaak genoeg vind je op YouTube een stap voor stap handleiding in de vorm van een filmpje waarbij iedereen het zelf kan doen. Voor mij is dat ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Bedankt voor de antwoorden! :)
Dan ga ik inderdaad mijn geld daaraan niet verspillen en met de handleidingen & filmpjes zelf het kleine onderhoud doen voor het type motor wat ik uiteindelijk dan aanschaf. Hou ik weer wat meer geld over voor de helm/kleding :P

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Gister de 125cc 2-takt maar even laten afstellen. Vorig jaar is het blok compleet gerestaureerd en hebben we originele Aprilia onderdelen incl. powervalve teruggeplaatst. Dit zat er niet op. Motor stond in het begin veel te rijk (express) en loopt nu mooi met 32pk op het achterwiel!

YouTube: WhatsApp Video 2017 07 22 at 19 56 58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Santho schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:32:
Bedankt voor de antwoorden! :)
Dan ga ik inderdaad mijn geld daaraan niet verspillen en met de handleidingen & filmpjes zelf het kleine onderhoud doen voor het type motor wat ik uiteindelijk dan aanschaf. Hou ik weer wat meer geld over voor de helm/kleding :P
Tja dan zie ik 't anders :) als ik 't niet eens in een cursus, of dus onder begeleiding, gedaan heb, begin ik er helemaal niet aan. Voor mij zou zo'n cursus dus juist geen weggegooid geld zijn, zit er dan ook al even naar uit te kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 19:04

A13X

Dude

thomasv93 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:33:
Gister de 125cc 2-takt maar even laten afstellen. Vorig jaar is het blok compleet gerestaureerd en hebben we originele Aprilia onderdelen incl. powervalve teruggeplaatst. Dit zat er niet op. Motor stond in het begin veel te rijk (express) en loopt nu mooi met 32pk op het achterwiel!

YouTube: WhatsApp Video 2017 07 22 at 19 56 58
*tagt @caesar1000 kijk je kan dus wel vermogen krijgen uit 125cc

*rent weg

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Gisteren nog 600 KM gestuurd door de Eifel, ging érg lekker :) Heb een keer niet teveel nagedacht en gewoon lekker gereden, ging veel fijner dan perfect proberen te rijden. Morgen heb ik de supermotoschool training, hopelijk blijft het een beetje droog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
De Speed four rijd ook weer :) reparatie was wel wat (c.a. 300 euro..) duurder dan verwacht, want niet alleen de dynamo was stuk, maar ook de spanningsregelaar en ze hebben ook direct olie + oliefilter vervangen. Dat laatste stond sowieso op mijn to-do lijstje voor de winter dus dat kan daar af.
Ik heb er nog niet weer mee gereden, maar hopelijk word het deze week nog mooi weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Santho schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:59:
Ik heb zelf ook nog nooit geknutseld aan auto's of motoren, voordat ik zelf een motor had. Nu ben ik wel technisch opgeleid (HBO Werktuigbouwkunde) en snap ik van veel dingen de logica, dus dat helpt wel.
Met behulp van de handleiding en soms gewoon doen heb ik inmiddels nieuwe knipperlichten geïnstalleerd, olie + filter vervangen en stel ik mijn ketting zelf. Ook heb ik laatst mijn zadel opnieuw gevuld met schuim en gestoffeerd.
Banden, ketting vervangen en motorblok openen laat ik doen. Sommige dingen kan ik wel, maar ik sta op de stoep te werken, want ik heb geen tuin of garage.

Ik kan me dus wel gedeeltelijk redden met YouTube en handleidingen. De rest wordt uitbesteed.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:26:
[...]

*tagt @caesar1000 kijk je kan dus wel vermogen krijgen uit 125cc

*rent weg
Hee het is en blijft een KTM :+

/me Joopie rent achter Raym09 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaaf heeft toch wel heel veel geluk gehad, er is een video verschenen met een reconstructie wat er nu zo'n beetje is gebeurd.

[YouTube: https://youtu.be/JSnwgas6n3o]

Overigens rijdt hij inmiddels net als vroeger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Thoit schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:41:
Gisteren nog 600 KM gestuurd door de Eifel, ging érg lekker :) Heb een keer niet teveel nagedacht en gewoon lekker gereden, ging veel fijner dan perfect proberen te rijden. Morgen heb ik de supermotoschool training, hopelijk blijft het een beetje droog :)
Dat is in de regen juist fantastisch. Sliden gaat lekker makkelijk :9

Maar uhm... als ze nog steeds met full wet voorband en slick achterband rijden, rustig op het gas, belieeeeve me.

Als het droog is: rammen!

Veel plezier iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:34:
Schaaf heeft toch wel heel veel geluk gehad, er is een video verschenen met een reconstructie wat er nu zo'n beetje is gebeurd.

[video]

Serieus? Dat ongeluk is toch niet zo heel lang geleden gebeurd? En meerdere ribben gebroken, een milt en nier verwijderd... ik zou denken dat die toch wel een jaar uit commissie zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hoe die ook die dalende haarspelden in duikt... Hoop dat het goed blijft gaan, maar we weten nu dat ook bij dus flink kan crashen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[video]

Je wist dat dit een keer moest gebeuren. Met zijn snelheden. Dan zou ik zeggen, betaal al die kosten van de hulpdiensten maar zelf.
Hoort bij het risico van zijn 'beroep'. Of hij moet daar een verzekering voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 09:24
darkkingll schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:41:
De Speed four rijd ook weer :) reparatie was wel wat (c.a. 300 euro..) duurder dan verwacht, want niet alleen de dynamo was stuk, maar ook de spanningsregelaar en ze hebben ook direct olie + oliefilter vervangen. Dat laatste stond sowieso op mijn to-do lijstje voor de winter dus dat kan daar af.
Ik heb er nog niet weer mee gereden, maar hopelijk word het deze week nog mooi weer.
Ook al ander onderhoud mee gehad? Aangezien ik die van mij nog niet zo lang heb weet ik niet goed wat ik moet verwachten.

Engels blok blijft soms wel eng, man man man wat maken die blokken toch een bak herrie tussen je benen vergeleken met andere motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

[video]

Was bound to happend. Gelukkig niemand meegenomen in zijn onverantwoorde gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:46:
[...]

Serieus? Dat ongeluk is toch niet zo heel lang geleden gebeurd? En meerdere ribben gebroken, een milt en nier verwijderd... ik zou denken dat die toch wel een jaar uit commissie zou zijn.
Ribben, gebroken, nier kwijt, etc etc.

Hij is nog niet helemaal de oude, video van een week geleden:

Pagina: 1 ... 99 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.