Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.065 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmm: Amsterdam zet scanauto's in tegen foutparkeren

Ik ben benieuwd of die dingen ook motor-kentekens oppikken, die staan namelijk bijna nooit in een parkeervak zonder dat dit een probleem is. Ik zie het zomaar gebeuren dat de Cition-knurft die op de controle-knopjes duwt dat doodleuk als 'fout' aangeeft. Eens op letten de volgende keer dat ik bij mijn pa op bezoek ga...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Al heel vaak bekeken inderdaad _/-\o_ die sprong bij 2:07 staat op mijn bucket list!

Die bij 0:55 is ook mooi :Y.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-07-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Chakotay schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:53:

Ik ben benieuwd of die dingen ook motor-kentekens oppikken, die staan namelijk bijna nooit in een parkeervak zonder dat dit een probleem is. Ik zie het zomaar gebeuren dat de Cition-knurft die op de controle-knopjes duwt dat doodleuk als 'fout' aangeeft. Eens op letten de volgende keer dat ik bij mijn pa op bezoek ga...
Volgens mij mag je de motorfiets toch ook gewoon op een stoep parkeren mits deze niet belachelijk hinderlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:24
wickedm3n schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:47:
[...]

Een Honda hornet vanaf 2007 niks voor jou dan? sportief als je wilt en het blok loopt erg soepel waardoor je ook prima kan toeren. Een ruitje erop en klaar
Dat is inderdaad het soort motor waar ik naar zit te kijken.

Maar misschien had ik ook even mijn budget moeten melden :+

omdat dit mijn eerste motor gaat worden wil ik er nog niet al te veel aan uitgeven. ook om het feit dat ik op dit moment de motor niet binnen kan zetten (appartement in de stad).

ik zit nu te zoeken naar motoren rond de 1500 met een absolute max van 2000.

Maar er staan er erg veel rond die prijs categorie. van prima motoren voor die prijs tot motoren die wat mankeren en daarom goedkoper zijn (wat ik dus nu niet wil hebben)
blijft lastig zoeken. maar ik neig toch erg naar de CBR600 F toe (de rr is nog te prijzig) of de Yamaha FZS600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Chakotay schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:53:

Ik woon in Rotterdam, waar ze ook met die scanauto's rondkarren. Mijn motor staat altijd op de stoep voor het huis met een (voor de auto) leesbaar kenteken. Ik heb nog geen bekeuring gehad in de 11 maanden dat ik de motor heb.
Hopelijk werkt het net zo in Amsterdam.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig filmpje _/-\o_

Mijn absolute held blijft toch Chris Birch:

Evenals Jorian Ponomareff:

Beide toppers met een totaal andere tak van motorsport _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
fjux schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:32:
[...]
blijft lastig zoeken. maar ik neig toch erg naar de CBR600 F toe
Willem30 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:07:
Is hier iemand die interesse heeft in een CBR600F uit 1996?
Leuke motor om op te rijden. Alleen heb ik een andere motor op het oog en heb thuis maar plek voor 1 motor.
Klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Maar er staan er erg veel rond die prijs categorie. van prima motoren voor die prijs tot motoren die wat mankeren en daarom goedkoper zijn (wat ik dus nu niet wil hebben)
blijft lastig zoeken. maar ik neig toch erg naar de CBR600 F toe (de rr is nog te prijzig) of de Yamaha FZS600
FZS 600 van 2003 en ouder (daarna geen ervaring, wordt ook moeilijker met jouw budget) is wel een aanrader, vlot ding voor 600cc, goede combi van allround en sportief. Redelijk bulletproof gebouwd ook, op de wegrottende pijpen na. Ook vind ik het zadel aan de zachte kant, krijg soms een slaapkont. Verder goedkoop te rijden, rijdt 1 op 20+ met vlotte woon/werk ritten. Geen bijzondere onderhoudsposten ook.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:41:
[...]

Prachtig filmpje _/-\o_

Mijn absolute held blijft toch Chris Birch:

[video]

Evenals Jorian Ponomareff:

[video]

Beide toppers met een totaal andere tak van motorsport _/-\o_
Wat die Chris Birch laat zien op die bakbeesten is inderdaad weer elke keer prachtig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[YouTube: https://youtu.be/n3xWvXWYpP0]

:( domme mensen die met hun telefoon spelen tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
Danku, daar gaat even een DM naar toe :D dit topic loopt soms zo snel dat ik wat skip :o
noes schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:53:
[...]

FZS 600 van 2003 en ouder (daarna geen ervaring, wordt ook moeilijker met jouw budget) is wel een aanrader, vlot ding voor 600cc, goede combi van allround en sportief. Redelijk bulletproof gebouwd ook, op de wegrottende pijpen na. Ook vind ik het zadel aan de zachte kant, krijg soms een slaapkont. Verder goedkoop te rijden, rijdt 1 op 20+ met vlotte woon/werk ritten. Geen bijzondere onderhoudsposten ook.
FZS 600 is ook maar gebouwd tot 2004 ;) maar zien er beide leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:04:
[video]

:( domme mensen die met hun telefoon spelen tijdens het rijden.
Dat je de tijd neemt :') Verwijs ze dan naar de Interpolis reclame, hoef je verder zelf niets meer te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

noes schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:53:
[...]

Even gesproken over het zachte zadel. Ik heb het zadel opnieuw gevuld met schuim en opnieuw bekleed.
Eerst de oude zooi eraf, dat was nat schuim met schimmel en oud gescheurd leer.
Ik heb Polypress 120 gekocht, 100x100x6 cm. Daarvan heb ik 3 lagen op elkaar geplakt, dus in totaal 18 cm dik. Daarna met een broodmes alles zoveel mogelijk op maat maken (dit is natuurlijk vrij grof).
Uiteindelijk zag het er best goed uit, dus ik heb kunstleer gebruikt om te stofferen. Na een ritje van 120 km was mijn kont compleet overleden: er moest nog wat gebeuren aan de vorm.
Gelukkig heeft mijn schoonvader nog wel wat handige tooltjes, namelijk een Powerfile. Eerst nog met een broodmes het schuim grof op maat gesneden (er moest her en der nog veel weg) en daarna met de powerfile aan de gang om het mooi glad te schuren. Dit deed ik op het balkon en na 5 minuten was ik groen. Het balkon trouwens ook, net als de deur, de halve keuken (die grenst aan het balkon) en het balkon van de buren.
Na de powerfile was de vorm best mooi geworden en leek het veeeeeeel meer op de originele vorm van het schuim. Dus leer er opnieuw overheen en het ziet er best goed uit!
Ik heb sindsdien alleen nog maar korte stukjes gereden en het zadel zit goed. Nu alleen nog een lange tocht om te bepalen of het zadel dan ook goed zit.

EDIT: Ik heb dit zelf gedaan, want de bekleder om de hoek vroeg €165. Dat vond ik duur. Materiaal heeft mij uiteindelijk €25 voor de polypress en €30 voor het kunstleer gekost. Was met een uurtje of 6 wel klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Frans92 op 20-07-2017 12:12 ]

XBL: DonFrans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

@HTT-Thalan laat het gewoon van je afglijden, we leven qua horken/hufters/egoisten in het verkeer nu eenmaal in een redelijke kansloze maatschappij ;)

Op een gegeven moment vind je als motorrijder het ontwijken van talloze aanslagen op je leven zelfs een uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jullie hebben helemaal gelijk, maar het heeft ook een dubbele functie: Ik verzamel materiaal voor op mijn kanaal en die views heb ik ook gewoon nodig :P. Het loopt langzaam maar gestaag op, en dus ook de reclame-inkomsten.

Zodra ik 5000 views of meer per filmpje voor elkaar weet te krijgen koop ik er een 4K camera bij van de inkomsten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:26:
[...]

En alles kan het voorwieltje tillen, versys ook met een wheelie over een kruispunt getrapt. :P
Versys wheelied trouwens best makkelijk, ik heb een ingebouwde anti-wheelie traction controll in mijn hersens en ga automatisch naar voren,gas los als voorkant omhoog komt, maar op mijn versys heb ik het wel eens gehad dat ik pardoes toch wheeliede bij even flink optrekken..
Heel veel power heeft een versys niet, maar wel goed koppel en door die geometrie wheelied hij makkelijker dan menig sportfiets..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:27

xos

Joopieboy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:26:
[...]

En alles kan het voorwieltje tillen, versys ook met een wheelie over een kruispunt getrapt. :P Maar zo gemakkelijk als met de gixxer je op het gas een staande wheelie kan maken... :D
Staande wheelie, dat vraagt om een filmpje :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:44:
[...]

Staande wheelie, dat vraagt om een filmpje :).
Okay dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:14
Wheelie is inderdaad wel gemakkelijk met de Versys, zelf ook al eens per ongeluk mee gemaakt :P

Wat betreft andere weg gebruikers aanspreken op achterlijk gedrag, ik doe het eigenlijk nooit. Je ziet te vaak op youtube filmpjes voorbij komen van koekblikkers die dan achter de motor aan komen geraced met alle gevolgen van dien. De enkele keren dat ik iemand aan sprak was bij het stoplicht wanneer ze ontzettend op mijn achterwiel aan het rijden waren. Of de persoon durfde zijn/haar raam niet naar beneden te draaien of ze zeiden dat het wel mee viel. Sorry, maar halve meter op mijn achter wiel valt niet mee...

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:27

xos

Hij geeft er ook les in en doet shows, die vent is belachelijk goed. Volgens mij kan hij dat nog met een grote toermotor. Maar ook hij gebruikt de koppeling ondanks een groter achtertandwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat gaat nog een slag verder _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

kneusteun schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Volgens mij mag je de motorfiets toch ook gewoon op een stoep parkeren mits deze niet belachelijk hinderlijk is?
Ja*, en dan rijdt er een scanauto langs en die zegt "Hee, dit kenteken heeft niet betaald! DIE KRIJGT EEN BEKEURING!"

* Afhankelijk van de Algemene Plaatselijke Verordening

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:32
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:29:
Jullie hebben helemaal gelijk, maar het heeft ook een dubbele functie: Ik verzamel materiaal voor op mijn kanaal en die views heb ik ook gewoon nodig :P. Het loopt langzaam maar gestaag op, en dus ook de reclame-inkomsten.

Zodra ik 5000 views of meer per filmpje voor elkaar weet te krijgen koop ik er een 4K camera bij van de inkomsten :).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat je het hebt gezegd. Het is misschien makkelijk om nee te schudden en verder te gaan, maar ik denk dat als je ook maar 1 krijgt die zich gaat schamen erover of uberhaupt wat gaat nadenken over wat ze doen dat het verkeer al heel wat vriendelijker wordt.

Ook netjes opgelost zonder tieren en brullen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Hij geeft er ook les in en doet shows, die vent is belachelijk goed. Volgens mij kan hij dat nog met een grote toermotor. Maar ook hij gebruikt de koppeling ondanks een groter achtertandwiel.
Hij geeft ook cursussen:

http://www.motorfreaks.nl...-alles/34857/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

fjux schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:07:
[...]

Danku, daar gaat even een DM naar toe :D dit topic loopt soms zo snel dat ik wat skip :o

[...]

FZS 600 is ook maar gebouwd tot 2004 ;) maar zien er beide leuk uit.
Rijd zelf een CB600F (bj 2008, dus typejaar 2007). Heerlijke motor maar inderdaad wel iets meer dan 2.000 euro. Ik ben benieuwd of ik je mag verwelkomen in de hornet-familie binnenkort :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:13
tdw schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Ja*, en dan rijdt er een scanauto langs en die zegt "Hee, dit kenteken heeft niet betaald! DIE KRIJGT EEN BEKEURING!"

* Afhankelijk van de Algemene Plaatselijke Verordening
Lijkt me sterk. Hier in Amsterdam rijden de scanautos meerdere keren per dag langs. Nog geen boete of wat gekregen. Motor mag gewoon op de stoep mits je de doorgang/het voetpad niet blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ari Gold schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Lijkt me sterk. Hier in Amsterdam rijden de scanautos meerdere keren per dag langs. Nog geen boete of wat gekregen. Motor mag gewoon op de stoep mits je de doorgang/het voetpad niet blokkeert.
Een van die weinige punten waarop je als motorrijder in de regel minder kwijt bent dan de automobilist: Tolwegen en parkeerkosten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Een van die weinige punten waarop je als motorrijder in de regel minder kwijt bent dan de automobilist: Tolwegen en parkeerkosten :P.
En: schorsen van kenteken :Y

Per tankbeurt ben je meestal ook minder kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:21:
[...]

En: schorsen van kenteken :Y

Per tankbeurt ben je meestal ook minder kwijt :)
Dat is ook waar, maar als ik het aantal kilo's dat mijn auto weegt moet delen door de kilo's die mijn motor in de weegschaal legt is 1 op 23 nog lang niet zuinig genoeg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:26:
[...]

Dat is ook waar, maar als ik het aantal kilo's dat mijn auto weegt moet delen door de kilo's die mijn motor in de weegschaal legt is 1 op 23 nog lang niet zuinig genoeg :P.
Ik zei ook pér tankbeurt, zodat zelfs @wimmel_1 met de zuipende mt-10 niet kan klagen dat het incorrect is: er zijn geen auto's met een tank van < 20 liter. En trouwens: kilos van de auto zijn niet relevant, kilos van de lading wel. Die is, of ik nou auto of motor rijd, in 95% van de ritjes hetzelfde: ik en mn rugzakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:28:
er zijn geen auto's met een tank van < 20 liter.
Zelfs niet een Trabant of Eend? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
w4rguy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Rijd zelf een CB600F (bj 2008, dus typejaar 2007). Heerlijke motor maar inderdaad wel iets meer dan 2.000 euro. Ik ben benieuwd of ik je mag verwelkomen in de hornet-familie binnenkort :D
Het ging om een CBR600F. Dat is weer heel wat anders dan een CB600F. Oke oke, het is allebei Honda :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
InZane schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:23:
[...]

Het ging om een CBR600F. Dat is weer heel wat anders dan een CB600F. Oke oke, het is allebei Honda :P
Het is wel een heel gedoe met die lettertjes zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Mijn auto heeft 35 liter dacht ik, en de motor 23 liter dan zijn het beide wel wat uiterste gevallen ;) maar het scheelt niet veel. Verbruik ligt ook niet heel ver uit elkaar geloof ik :(
En er bestaat een 43L tank voor de AT!

En dan kan ik nog twee tanks aan de achterkant plaatsen om het geheel nog verder op te schroeven 8)7 1x per 2 maand tanken.

[ Voor 22% gewijzigd door kneusteun op 20-07-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
fjux schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Het is wel een heel gedoe met die lettertjes zeg 8)7
Ze hadden gewoon bij de CB500 moeten blijven. Toen was het verschil een stuk duidelijker.

Net zoals Kawasaki die tegenwoordig overal het 'Ninja' label op plakt. Vroegah had je alleen de ZXxxR serie die het Ninja labeltje mochten dragen en tegenwoordig plakken ze het zelfs op de kleine 2 cilindertjes enzo :?

Edit:
Oke, na enig onderzoek had je ook vroeger ook al een ZZR, GPZ en een EX250 Ninja. Kan me alleen niet herinneren dat je die veel zag.
Laatst liep ik een keer bij een Motozoom rond en toen zag ik bijna alleen maar Ninja's.

[ Voor 19% gewijzigd door InZane op 20-07-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 16:04
InZane schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Ze hadden gewoon bij de CB500 moeten blijven. Toen was het verschil een stuk duidelijker.

Net zoals Kawasaki die tegenwoordig overal het 'Ninja' label op plakt. Vroegah had je alleen de ZXxxR serie die het Ninja labeltje mochten dragen en tegenwoordig plakken ze het zelfs op de kleine 2 cilindertjes enzo :?

Edit:
Oke, na enig onderzoek had je ook vroeger ook al een ZZR, GPZ en een EX250 Ninja. Kan me alleen niet herinneren dat je die veel zag.
Laatst liep ik een keer bij een Motozoom rond en toen zag ik bijna alleen maar Ninja's.
Is 'Ninja' niet gewoon de Kawasaki term voor de sportmodellen? Net zoals de allroad modellen van Yamaha vaak Tracer meekrijgen als naam en zo zijn er vast nog wel meer vaste benamingen te bedenken (Honda Hornet, Ducati Monster etc).

Please, correct me if i'm wrong :>

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
'vroeger' wou iedereen alleen maar een (super)sport, dat scheelde natuurlijk ook in de zichtbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]

en toen zag ik bijna alleen maar Ninja's.
Wat een waardeloze ninja's, als je ze kan zien dan :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Vrijdag schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:34:
[...]

Wat een waardeloze ninja's, als je ze kan zien dan :P
Mja en vaak zijn ze nog groen ook. Doe dan zwart ofzo :+
418O2 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:20:
'vroeger' wou iedereen alleen maar een (super)sport, dat scheelde natuurlijk ook in de zichtbaarheid.
Ik nog steeds hoor, maar ik ben een beetje in die tijd blijven hangen denk ik. Vandaar dat ik ook een heule ouwe CBR rijd :P

[ Voor 42% gewijzigd door InZane op 20-07-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
InZane schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Ik nog steeds hoor, maar ik ben een beetje in die tijd blijven hangen denk ik. Vandaar dat ik ook een heule ouwe CBR rijd :P
En ik een oude GSX-R. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En ik koop en oude gixxer na 1,5 jaar aan het zoeken geweest te zijn naar een comfortabele machine waar je lekker mee kan touren maar toch sportief is 8) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Joopieboy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:53:
[...]

En ik koop en oude gixxer na 1,5 jaar aan het zoeken geweest te zijn naar een comfortabele machine waar je lekker mee kan touren maar toch sportief is 8) :+
Ik vind het ook prima zo. Ik rij niet zoveel en dit apparaat heeft meer dan genoeg vermogen. Ik zou hem tzt voor een naked inruilen omdat ik nu veel te weinig snelheidsbeleving heb en daardoor gauw veel te hard rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

InZane schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Mja en vaak zijn ze nog groen ook. Doe dan zwart ofzo :+

[...]
Bosninja's :+

Mijn GPZ 500s zou ook een ninja zijn. Toevallig is dat ding smaragd groen :9 Alleen doet ie het al anderhalf jaar niet ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 20-07-2017 17:20 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ari Gold schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Het gaat er dan ook om dat voertuigen die op de stoep parkeren ook beboet worden door de scanauto, en dat gaat gebeuren vanaf oktober.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

InZane schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:23:
[...]

:P.
De CBR600F vanaf 2011 is exact hetzelfde als de CB600F Hornet. Op 2 kleine details na: de aanwezigheid van de kuip, en de tank is kleiner om het kuipje te laten aansluiten. Blok, rijwielgedeelte, uitlaat: identiek.

[/irritante wijsneus]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:13
tdw schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:34:
[...]

Het gaat er dan ook om dat voertuigen die op de stoep parkeren ook beboet worden door de scanauto, en dat gaat gebeuren vanaf oktober.
Snap ik, maar een paar reacties terug ging het om motoren die op de stoep staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoe moeilijk kan 't zijn om uit zo'n scan de kentekens met een "M" in de cijfer/letter combinatie (willekeurige posities) NIET aan te schrijven?

En anders: https://www.amsterdam.nl/...499B-8F9F-EB4B2EABE9BB%7d. Rotterdam heeft zoiets niet op de site staan.... Maar dan nog geldt de wet.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 20-07-2017 18:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hee t is overheid, ICT enzo, volgens mij is dat niet zo een goeie combo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:57:
Hoe moeilijk kan 't zijn om uit zo'n scan de kentekens met een "M" in de cijfer/letter combinatie (willekeurige posities) NIET aan te schrijven?

En anders: https://www.amsterdam.nl/...499B-8F9F-EB4B2EABE9BB%7d. Rotterdam heeft zoiets niet op de site staan.... Maar dan nog geldt de wet.
Op dezelfde manier is het voor trajectcontroles heel moeilijk om geschorste kentekens of verlopen APK's automatisch te bekeuren, dus zeg nooit nooit

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
tdw schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:34:
[...]

Hoes erover of met de neus naar de straat/kont naar huizen parkeren?
[...]

Edit:
Veel modellen heetten vroeger in Amerika Ninja waar ze in Europa een cijfer/letter combinatie hadden. Ik ben het met je eens dat er een enorme inflatie is op de naam Ninja, wat mij betreft mogen ze dat beperken tot de echt snelle modellen, ZXxxR dus.

[ Voor 58% gewijzigd door Erapaz op 20-07-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
-- dubbel --

[ Voor 112% gewijzigd door Erapaz op 20-07-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Erapaz schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:17:
[...]

Hoes erover of met de neus naar de straat/kont naar huizen parkeren?
De meeste stoepen in Amsterdam zijn denk ik niet zó breed dat je een keuze hebt hoe je kunt parkeren :+ Maargoed, mochten de boetes niet automatisch gefilterd worden, dan kun je gewoon bezwaar aantekenen met een foto en een citaat uit het APV :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:57:

Krijgen de Roofboxer-herentasjes-openAkra-MP3's straks dus wél een boete? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daar zit waarschijnlijk niet eens een kenteken op. :+

Net de Super Tenere een kleine optische upgrade gegeven. De oranje knipperlichtglaasjes zijn nu helder, net als de rest van alle verlichting die er op zit, en net zoals de latere modeljaren het ook hebben. Mogelijk wordt dit later nog eens led-verlichting, maar voorlopig vind ik dit prima.
Uiteraard paste dit allemaal nét niet (origineel, my ass), dus heb ik eerst een uurtje kunnen zitten dremelen, maar nu ziet het er uit alsof het zo hoort.

Traditiegetrouw vergeten om voor en na foto's te maken, dus dat komt later wel weer een keer. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
DrivinUCrazy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:42:
[...]

:P.
De CBR600F vanaf 2011 is exact hetzelfde als de CB600F Hornet. Op 2 kleine details na: de aanwezigheid van de kuip, en de tank is kleiner om het kuipje te laten aansluiten. Blok, rijwielgedeelte, uitlaat: identiek.

\[/irritante wijsneus]
Ah weet ik dat ook weer. Da's veel te nieuw voor mij. Mijn CBR is van 95 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:52

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Dat is inderdaad het soort motor waar ik naar zit te kijken.

Maar misschien had ik ook even mijn budget moeten melden :+

omdat dit mijn eerste motor gaat worden wil ik er nog niet al te veel aan uitgeven. ook om het feit dat ik op dit moment de motor niet binnen kan zetten (appartement in de stad).

Ik weet niet binnen welk tijdsbestek je je toekomstige motor wilt aanschaffen??
Eind augustus ben ik weer in NL en ik wil dan mijn Fazer 600 (uit 2000) te koop zetten.
Wil toch (nu ze nog redelijk te vinden zijn) op zoek naar een oude XTZ 750 Super Tenere, dat blijft toch het ultieme kleine jongens droom apparaat voor mij.
En 3 motoren is echt te veel voor mij(n vrouw) dus de Fazer mag door naar een volgend baasje. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/07/1500583450-800-x-600px-IMG_20170409_153937.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb eindelijk even wat tijd gemaakt om wat beelden van onze off-road training in Californie bij elkaar te lijmen :). Om een of andere reden vernachelt Youtube de kwaliteit toch altijd best wel, maar hier issie:

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-07-2017 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
fjux schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:52:
[...]

Oké wat is dan meer de focus waar ik op moet letten? Pk/kw? Of juist de verhouding tussen pk en gewicht van de motor?
Wat je lekker vindt rijden. Je hebt een houding die mijns inziens het aller belangrijkste is. Daarna bepaal je met de rechterhand hoeveel pk je nodig hebt. Oplossing om. Erachter te komen wat je wilt: (lange) proefritten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:10:
[...]

Dat je de tijd neemt :') Verwijs ze dan naar de Interpolis reclame, hoef je verder zelf niets meer te doen
[video]
Die meneer in dat filmpje die iemand overhoop heeft gereden is een "semi bekende Nederlander". Het is één van de 3 heren van OneMoreThing.nl (Koen van Tongeren). En ja, de beste man heeft er veel last van (gehad) dat hij met z'n telefoon bezig was tijdens het rijden. Voor dit reclamefilmpje heeft hij dus niet zozeer hoeven "acteren".

Safe driving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

sypie schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Die meneer in dat filmpje die iemand overhoop heeft gereden is een "semi bekende Nederlander". Het is één van de 3 heren van OneMoreThing.nl (Koen van Tongeren). En ja, de beste man heeft er veel last van (gehad) dat hij met z'n telefoon bezig was tijdens het rijden. Voor dit reclamefilmpje heeft hij dus niet zozeer hoeven "acteren".

Safe driving.
Voor zover ik weet nog steeds. Ik herkende z'n stem en gezicht direct uit een docu uit 2015, In één klap. Echt een aanrader om te kijken in mijn ogen, brengt toch weer een stukje besef.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

sypie schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Safe driving.
De reactie van de personen in het filmpje op Koen's verhaal spreekt boekdelen - ze hadden het blijkbaar zelf echt niet ingeschat als zo'n groot risico. Ik vind het zelf ook heftig om te zien. Ik wou dat we alle mensen die zitten te appen achter het stuur naar zo'n verhaal konden laten luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fjux
HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:28:
[...]

De reactie van de personen in het filmpje op Koen's verhaal spreekt boekdelen - ze hadden het blijkbaar zelf echt niet ingeschat als zo'n groot risico. Ik vind het zelf ook heftig om te zien. Ik wou dat we alle mensen die zitten te appen achter het stuur naar zo'n verhaal konden laten luisteren.
Dit zouden ze op TV moeten uitzenden, net als die SIRE dingen.
Dit heeft in mijn ogen nog meer impact als al die andere Sire reclames die we gehad hebben de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik denk dat het effect tegenvalt. Mensen zijn heel goed in het blokkeren van dingen die ze niet willen weten tot het zo dichtbij komt dat het hun echt persoonlijk raakt (letterlijk of figuurlijk).
Kijk bijvoorbeeld ook naar al die filmpjes waarbij mensen een testparcours moeten afleggen nadat ze een paar biertjes hebben gehad. De meesten hebben echt niet het idee dat dat zoveel kan uitmaken, en denken zelfs na zo'n wake-up call "ach, dat zal in de praktijk meestal wel goed gaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ben meer bang voor de mensen achter mij dat die in mij kont klappn.

Zelf ben ik ook niet roomser dan de paus maar ik ga niet appen etc op een onoverzichtelijke weg.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tylen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:26:

Zelf ben ik ook niet roomser dan de paus maar ik ga niet appen etc op een onoverzichtelijke weg.
Mijn telefoon hangt in een metalen bracket in het dashboard tijdens het rijden, horizontaal zodat ik de flitsmeldingen kan zien. Muziek bedien ik via het stuur. Als er berichten binnenkomen meld de telefoon dat uiteraard, maar ik heb er geen moeite mee er af te blijven. Als ik echt benieuwd ben of op iets belangrijks zit te wachten stop ik even langs de weg om te kijken. Bellen gaat gewoon via de carkit, maar tijdens gesprekken rijd ik op de rechterbaan.

Ik merk dat vooral die bracket het hem doet: de neiging om "even" te kijken is er niet, want het scherm is gewoon zichtbaar en hangt precies boven mijn navi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:10

byn124

Thunderace

Tylen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:26:

App en etc. je dan wel op een overzichtelijke weg ? Lijkt me ook niet verstandig.

Mijn mobiel ligt tijdens het rijden in het middenconsole. Bediening gaat allemaal via spraak. Appjes en allerlei andere meldingen (afgezien van navigatie of flitsmeister) is voor mij totaal onbelangrijk tijdens het rijden.

Ik denk altijd maar. Als het echt belangrijk is, wordt ik wel gebeld.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ik ben wat dat betreft echt verliefd op Siri (Apple fan hier). Laatste appje wat van iemand binnengekomen is laten voorlezen? Geen probleem. Appje versturen door hem in te spreken via Siri? Geen probleem. Bellen naar wie dan ook via Siri? Geen probleem. Geen knopjes nodig, gewoon 'Hey Siri' schreeuwen naar mijn tas :+

Ik heb geen telefoonhouder in de auto. Wel op de motor :D.
Overigens heb ik ook via de helm (Sena 10S setje) laatst getest hoe goed Siri werkt. Top! Muziek aan of uitzetten, gesprekken aannemen of initiëren, alles werkt gewoon. Verder gebruik ik het nooit, maar tijdens het rijden is het echt een uitkomst, zo'n luisterende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Mobiel zit meestal in tas, jas of broekzak in de auto. Bellen en gebeld worden kan via de carkit en er zit een mooi spraak knopje op m'n stuur. Als ik daar op druk kan ik vervolgens zo ongeveer alles met spraak bedienen.

Op de motor heb ik een RAM mount zitten, maar ik kan m'n telefoon toch niet met handschoenen bedienen. Niet dat ik dat wil trouwens :)

[ Voor 23% gewijzigd door InZane op 21-07-2017 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar reed ik met een groep motorrijders waarbij een van de motorrijders bijna frontaal op een auto klapte omdat hij met zijn motornavigatie aan het kloten was :F

Ook onder motorrijders heb je een toch ook een stelletje die levensmoe zijn omdat ze zo nodig tijdens het rijden met een schermpje moeten klooien 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja...

10 jaar geleden crosste ik in diverse auto's van de zaak rond, welke maar beschikbaar was. Toen een losse carkit gekocht die ik dus mee kon nemen. Die heb ik nog steeds. Die zal ik nu toch zeker al 5 keer hebben gebruikt. De laatste 2 jaar al helemaal niet meer. Ik denk dat de accu nu wel leeg is. :+
Mijn telefoon zit soms in een houder links onder tegen de ruit geplakt, en dan alleen als ik de navigatie ervan gebruik. Soms ligt de telefoon in de middenconsole, en speelt er een playlist af via de aux ingang. Maar meestal zit mijn telefoon in mijn broekzak, en komt 'ie daar ook niet uit.
En dat was het wel.

Op de motor zit mijn telefoon in een plastic zakje in mijn tanktas. Mijn headset is gekoppeld aan mijn navigatie, niet aan mijn telefoon.

Bottomline:
Als ik rij, rij ik. Dan ben ik maar niet bereikbaar. Onvoorstelbaar he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En dat is best lekker, ze bellen maar een keer terug. :Y Vakantie ook, telefoon van het werk in de lade gepleurd, als ik thuis kom telefoon op de tafel. Appje kijk ik wel als ik tijd en zin heb, is t belangrijk bellen ze maar. :Y

Telefoon gebruik ik wel voor de Navi maar vaak heb ik de route in mijn kop en is het af en toe even spieken, prima. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 21-07-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb in de nieuwe auto een HUD zitten waarop ik alles kan lezen (En anders lees ik het op de Apple Watch). Daarnaast kan ik siri bedienen met een knopje op het stuur (awesome feature) en spotify zit in de auto zelf. Bijna alles kan ik dus bedienen vanaf het stuur.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 06:44:
Ik heb eindelijk even wat tijd gemaakt om wat beelden van onze off-road training in Californie bij elkaar te lijmen :). Om een of andere reden vernachelt Youtube de kwaliteit toch altijd best wel, maar hier issie:

[video]
Lachuh, lijkt me ook wel een keer leuk om te doen.

Maar had wel het hele filmpje de neiging om te roepen: Gas op die lolly!!!! :P

Je rijdt normaal ook motor, of was dit de eerste keer? :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
[...]

Zie net deze langskomen en dacht aan jouw post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Flagg schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Lachuh, lijkt me ook wel een keer leuk om te doen.

Maar had wel het hele filmpje de neiging om te roepen: Gas op die lolly!!!! :P

Je rijdt normaal ook motor, of was dit de eerste keer? :)
Ik rij normaal ook motor, dwz, ik rij sinds januari, en dat gaat allemaal hartstikke prima, maar dit was mijn eerste rit op een dirt bike en de camera doet geen recht aan hoe stijl het af en toe was. We moesten ook hele stijve boots aan (ergens wel logisch) die maakten dat ik mijn schakel- en rempedaal niet kon 'voelen' en normaal doe ik dat op de tast.

En die afgronden links of rechts hielpen ook niet echt mee :P.

Maar je hebt gelijk, die neiging om 'GAS EROP' te roepen had ik ook naar mezelf toe bij het editen en terugkijken van de beelden, en bij een volgende sessie zal ik ook zeker een snellere motor pakken en meer gas geven, want o.a. het hill climben waarschijnlijk nog makkelijker gaat maken.

Dit was een 'intro to dirt' course dus het tempo lag lekker laag. Zeker die MX track is iets dat echt is blijven hangen en dat wil ik zeker vaker gaan doen. Mijn zwager heeft gelukkig connecties in die hoek dus dat gaat er nog wel van komen, maar niet met de Transalp :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
erik23 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Zie net deze langskomen en dacht aan jouw post.
Dank!

Ziet er ook erg goed uit!

nu eerst maar het rijbewijs halen! heb er zelf niet z'n fijn idee mee om proef te gaan rijden zonder rijbewijs.

kans dat er iets gebeurt is natuurlijk nihil, maar als er iets gebeurt ben je gelijk erg ver van huis...
12 aug mag ik mijn skills gaan showen aan het CBR :+ dus ik moet nog even gaan kwijlen naar de plaatjes voor ik iets kan gaan kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
fjux schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:52:
[...]

Dank!

Ziet er ook erg goed uit!

nu eerst maar het rijbewijs halen! heb er zelf niet z'n fijn idee mee om proef te gaan rijden zonder rijbewijs.

kans dat er iets gebeurt is natuurlijk nihil, maar als er iets gebeurt ben je gelijk erg ver van huis...
12 aug mag ik mijn skills gaan showen aan het CBR :+ dus ik moet nog even gaan kwijlen naar de plaatjes voor ik iets kan gaan kopen :P
Het zou me verbazen als iemand je überhaupt op zijn motor laat stappen zonder een rijbewijs te kunnen overhandigen. Bij mij zou het je niet lukken in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
lolgast schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:54:
[...]

Het zou me verbazen als iemand je überhaupt op zijn motor laat stappen zonder een rijbewijs te kunnen overhandigen. Bij mij zou het je niet lukken in ieder geval ;)
dat ook uiteraard.

ps. ik laat voor een proefrit alles achter, maar mijn rijbewijs gaat me mee op de proefrit ;)

vriend van me heeft een keer erg veel problemen gekregen met de politie agent omdat hij zij rijbewijs niet mee had met de proefrit met een auto kopen. (verkoper wou die hebben als borg)
liep wel af met een sisser, maar omdat de politie agent mee terug reed om zijn rijbewijs te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
fjux schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:58:
[...]

dat ook uiteraard.

ps. ik laat voor een proefrit alles achter, maar mijn rijbewijs gaat me mee op de proefrit ;)

vriend van me heeft een keer erg veel problemen gekregen met de politie agent omdat hij zij rijbewijs niet mee had met de proefrit met een auto kopen. (verkoper wou die hebben als borg)
liep wel af met een sisser, maar omdat de politie agent mee terug reed om zijn rijbewijs te controleren.
Ik was mijn rijbewijs helemaal vergeten toen ik de proefrit op mijn huidige motor ging maken :P
Scheelt dat ik 'm kocht van een kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Had inderdaad niet gezien dat je je rijbewijs nog niet hebt. Dan zou ik inderdaad nooit een proefrit maken, zeker als je alleen ervaring met de lesmotor hebt is het risico denk ik niet nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Ik rij normaal ook motor, dwz, ik rij sinds januari, en dat gaat allemaal hartstikke prima, maar dit was mijn eerste rit op een dirt bike en de camera doet geen recht aan hoe stijl het af en toe was. We moesten ook hele stijve boots aan (ergens wel logisch) die maakten dat ik mijn schakel- en rempedaal niet kon 'voelen' en normaal doe ik dat op de tast.

En die afgronden links of rechts hielpen ook niet echt mee :P.

Maar je hebt gelijk, die neiging om 'GAS EROP' te roepen had ik ook naar mezelf toe bij het editen en terugkijken van de beelden, en bij een volgende sessie zal ik ook zeker een snellere motor pakken en meer gas geven, want o.a. het hill climben waarschijnlijk nog makkelijker gaat maken.

Dit was een 'intro to dirt' course dus het tempo lag lekker laag. Zeker die MX track is iets dat echt is blijven hangen en dat wil ik zeker vaker gaan doen. Mijn zwager heeft gelukkig connecties in die hoek dus dat gaat er nog wel van komen, maar niet met de Transalp :P.
Ik zou ws precies hetzelfde doen hoor, daar niet van. :) Al heb ik heel vroeger al wel eens wat rondjes op een crossmotor gereden, dus misschien dat ik nog ergens wat opgeslagen heb daarvan.

Daarom lijkt het me ook wel grappig, ben gewoon benieuwd met wat voor slakkegang ik het zou doen als ik er zelf op zou zitten. :P

Nick had wellicht een quad moeten proberen. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
fjux schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:58:
[...]

dat ook uiteraard.

Dat is inderdaad wel een vervelende bijzondere situatie.
Agent: "Mag ik de papieren meneer?"
Vriend: "Geen idee waar ze liggen, is niet mijn auto."
Agent: "Mag ik dan uw rijbewijs."
Vriend: "Die ligt bij de eigenaar van de auto." "Echt."
Agent: "Dus u rijdt in een auto die niet van u is en heeft geen rijbewijs bij u?"

Dan moet je hele blauwe ogen hebben willen ze je dan vertrouwen denk ik :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
lolgast schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:14:
[...]

Dat is inderdaad wel een vervelende bijzondere situatie.
Agent: "Mag ik de papieren meneer?"
Vriend: "Geen idee waar ze liggen, is niet mijn auto."
Agent: "Mag ik dan uw rijbewijs."
Vriend: "Die ligt bij de eigenaar van de auto." "Echt."
Agent: "Dus u rijdt in een auto die niet van u is en heeft geen rijbewijs bij u?"

Dan moet je hele blauwe ogen hebben willen ze je dan vertrouwen denk ik :9
was een klein dorpje en de buurt agent, dan loopt het vaak wat soepeler ;)

denk ook niet dat je dit in de stad moet proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:42
Ook al zou je een proefrit mogen maken van de verkoper, als er iets gebeurt ben je zonder rijbewijs gewoon in overtreding en dik strafbaar. Ik zou lekker wachten tot je je roze kaartje binnen hebt. De verkoper zal dan ook niet zo slim zijn, want die zal wellicht ook voor zijn eigen schade mogen opdraaien door niet naar het rijbewijs te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Divak schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:35:
Ook al zou je een proefrit mogen maken van de verkoper, als er iets gebeurt ben je zonder rijbewijs gewoon in overtreding en dik strafbaar. Ik zou lekker wachten tot je je roze kaartje binnen hebt. De verkoper zal dan ook niet zo slim zijn, want die zal wellicht ook voor zijn eigen schade mogen opdraaien door niet naar het rijbewijs te vragen.
dat is precies hoe ik het ook zie ;)

ach nog een paar weekjes wachten, en dan heb ik hem (hopelijk)

lessen op de weg gaat ook goed, alleen weer even wennen aan het kijken. vooral de voor controle die ze willen zien verzaak ik nog wel eens 8)7

en meer baans rotondes hier in Utrecht zijn soms een beetje vervelend (wegmarkering klopt niet altijd + auto volgen de banen niet altijd)
nog een beetje het balans vinden tussen veilig de rotonde nemen en je plek op de weg verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
fjux schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:40:
[...]

dat is precies hoe ik het ook zie ;)

ach nog een paar weekjes wachten, en dan heb ik hem (hopelijk)

lessen op de weg gaat ook goed, alleen weer even wennen aan het kijken. vooral de voor controle die ze willen zien verzaak ik nog wel eens 8)7

en meer baans rotondes hier in Utrecht zijn soms een beetje vervelend (wegmarkering klopt niet altijd + auto volgen de banen niet altijd)
nog een beetje het balans vinden tussen veilig de rotonde nemen en je plek op de weg verdedigen.
Die controle is wel voor je eigen veiligheid he? Een motor is en blijft een evenwichtsvoertuig en je hebt geen kreukelzones en airbags e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Ik ben aan het kijken naar wat kettingspray en heb de conversatie eerder hier al eens gevolgd, maar.. wat is nu het verschil tussen Witte Kettingspray van S100 en gewone kettingspray? Alleen het kleurtje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
InZane schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:06:
[...]

Die controle is wel voor je eigen veiligheid he? Een motor is en blijft een evenwichtsvoertuig en je hebt geen kreukelzones en airbags e.d.
uiteraard. maar ik moet weer even opletten dat ik zichtbaar ga kijken voor de instructeur/examinator.

door het vele auto rijden heb je altijd wel in de gaten wat er allemaal op de weg gebeurt. en kijken je continu een beetje. nu moet je weer omschakelen om echt die vaste kijk momenten in te plannen.

Het is echt niet zo dat ik blind een afslag ga pakken hoor ;)

en het is gewoon weer even oefenen, maarja daar voor heb je de lessen natuurlijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
fjux schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:21:
[...]

uiteraard. maar ik moet weer even opletten dat ik zichtbaar ga kijken voor de instructeur/examinator.

door het vele auto rijden heb je altijd wel in de gaten wat er allemaal op de weg gebeurt. en kijken je continu een beetje. nu moet je weer omschakelen om echt die vaste kijk momenten in te plannen.

Het is echt niet zo dat ik blind een afslag ga pakken hoor ;)

en het is gewoon weer even oefenen, maarja daar voor heb je de lessen natuurlijk ook ;)
Ja, dat tussentijds scannen is leuk, maar wat doe jij met die andere motorrijder die ineens van 50 - 100 zit in 2 seconden en dat jij dus NET even weer naar voren kijkt en hij dus nu naast je zit terwijl jij naar links wilt opschuiven? Bij een oprit kijk ik ook altijd of er iemand op komt rijden en ja, ik draai mijn hele hoofd naar rechts. Ooghoeken doen niets.

Dat kijken is het belangrijkste wat je hebt. Tijdens mijn examen (ja, leukste moment) heb ik 5 automobilisten gehad die de vreemdste dingen uithalen. Mensen kan t aan de kont roesten wat jij doet als zij maar 'their favourite thing ~louis CK' kunnen doen. En als jij dat niet door hebt omdat je het niet hebt gezien dan lig jij er mooi en zij hebben een deukje in de auto.

Edit: dit leest misschien wat aggressief, maar dat komt omdat ik een hekel heb aan mensen in het verkeer die lak hebben aan de rest. Geen persoonlijke aanval of zo :-)

[ Voor 6% gewijzigd door mamorunl op 21-07-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mamorunl schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:19:
Ik ben aan het kijken naar wat kettingspray en heb de conversatie eerder hier al eens gevolgd, maar.. wat is nu het verschil tussen Witte Kettingspray van S100 en gewone kettingspray? Alleen het kleurtje?
Ptfe of niet. Het blijven zitten en hoe lang. Spetteren of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Joopieboy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Ptfe of niet. Het blijven zitten en hoe lang. Spetteren of niet...
ok. Wat is aan te raden dan? De witte of de normale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mamorunl schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:34:
[...]

ok. Wat is aan te raden dan? De witte of de normale?
Ptfe heeft wel de voorkeur, maar ook daar zit veel verschil in. S100 is gewoon een veilige en goeie keuze maar met de vele kilometers ben ik inmiddels overgestapt naar Innotec Total Power Grease. Scheelt mij wat qua smeren (kan een tankbeurt of 1-2 overslaan, zeker omdat ik vrij veel moet tanken) en spettert gewoon helemaal niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
Joopieboy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Ptfe heeft wel de voorkeur, maar ook daar zit veel verschil in. S100 is gewoon een veilige en goeie keuze maar met de vele kilometers ben ik inmiddels overgestapt naar Innotec Total Power Grease. Scheelt mij wat qua smeren (kan een tankbeurt of 1-2 overslaan, zeker omdat ik vrij veel moet tanken) en spettert gewoon helemaal niet. :)
Man, man, man wat een gedoe ook allemaal voor wat onderhoud :P Dat ze niet gewoon 1 spray maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
mamorunl schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:28:
[...]

Ja, dat tussentijds scannen is leuk, maar wat doe jij met die andere motorrijder die ineens van 50 - 100 zit in 2 seconden en dat jij dus NET even weer naar voren kijkt en hij dus nu naast je zit terwijl jij naar links wilt opschuiven? Bij een oprit kijk ik ook altijd of er iemand op komt rijden en ja, ik draai mijn hele hoofd naar rechts. Ooghoeken doen niets.

Dat kijken is het belangrijkste wat je hebt. Tijdens mijn examen (ja, leukste moment) heb ik 5 automobilisten gehad die de vreemdste dingen uithalen. Mensen kan t aan de kont roesten wat jij doet als zij maar 'their favourite thing ~louis CK' kunnen doen. En als jij dat niet door hebt omdat je het niet hebt gezien dan lig jij er mooi en zij hebben een deukje in de auto.

Edit: dit leest misschien wat aggressief, maar dat komt omdat ik een hekel heb aan mensen in het verkeer die lak hebben aan de rest. Geen persoonlijke aanval of zo :-)
Ik zeg ook niet dat het niet goed is.(lees: ik doe het nu dus nog niet goed)

En ik heb het over de voor controle die ik nog wel eens vergat. natuurlijk kijk je in je spiegels en je dode hoek voor je van baan wisselt,opschuift of afslaat.

Dit ging er om dat ze willen zien dat je ook je dode hoek al checkt voor je überhaupt iets gaat doen. en die is bij mij een beetje verwaterd. maar zoals ik al zei, daarom hebben we rijlessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mamorunl schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:41:
[...]

Man, man, man wat een gedoe ook allemaal voor wat onderhoud :P Dat ze niet gewoon 1 spray maken.
Mwow net wat je wilt uitgegeven of waar je eisen liggen. Soms zie je ook in de industrie dat het wat vettig houden goed genoeg is, soms willen ze een bepaalde filmlaag die bestand is tegen ... Of wat dan ook.

Universele spray bestaan gewoon niet. :)

En S100 heb je voor 13-14 euro. Die van mij een euro of 20. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 08:33
Even een oproepje. Ik zag laatst iemand door Leusden heenrijden op een Zilver-gele BMW R1100gs. Ik schrok nogal gezien het dezelfde uitvoering is als de mijne, maar toen bedacht ik me "ik had mijn koffers er nog op laten zitten, no way dat een dief de moeite neemt om de koffers er af te slopen nadat ie door mijn slot heen is gezaagd" :+

Maar... 't lijkt me wel leuk om ze beide samen op de foto te krijgen, dus als diegene (of een andere bezitter van zelfde uitvoering) dit leest, PM me ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mamorunl schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:41:
[...]

En om het nog moeilijker te maken, ik ben heel tevreden over kettingspray van Motorex >:)

http://www.motorex.com/in...47&lang=de&kategorieId=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:42
Bedankt voor de reminder, ik was door mijn spray heen en heb alweer stiekem 2-3 keer WD40 erop gespoten :') Gelijk even wat besteld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mamorunl schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:19:
De witte geeft meer bende. Die gouden bus van S100 is een doorzichtige spray, klein beetje morsen op je achtervelg zie je lekker niet :Y zijn ietsjes duurder, en je ziet iets minder goed wanneer je met de ketting 100% rond bent gegaan, dat zijn de nadelen.

Pagina: 1 ... 98 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.