Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.067 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:24

Bommes

Capo del formaggio

Tankiej schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:34:
[...]

Waarom staat er bij die van Nederland alleen 'Vespa GTS' en heeft de Belgische lijst 3 verschillende Vespa GTS modellen? Wordt er in Nederland maar één GTS type geleverd? Of hebben ze die in Nederland maar allemaal bij elkaar opgeteld omdat ze anders allen niet in de top 10 stonden?
Denk als 1 geteld, wordt in NL ook als 125 verkocht.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Bommes schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:58:
[...]

Denk als 1 geteld, wordt in NL ook als 125 verkocht.
das dan niet meteen fair. Zou ons een nog wat extra verschillende motoren geven in .be als alle vespa GTS samengeteld werden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
meakerkhofs schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:45:
[...]

Mooi dat de Versys wat beter verkocht wordt. Vindt het leuke motoren om te zien. Wat lastig in een hokje te plaatsen en daardoor in het begin wat minder goed verkocht (vergeleken met de V-Strom bijvoorbeeld).
Mooie motor en zeker lekker om te rijden. recent mijn Hornet omgeruild voor een Versys 650. Nog geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

meakerkhofs schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:45:
[...]

Mooi dat de Versys wat beter verkocht wordt. Vindt het leuke motoren om te zien. Wat lastig in een hokje te plaatsen en daardoor in het begin wat minder goed verkocht (vergeleken met de V-Strom bijvoorbeeld).
Zit is wel erg sportief (en dus krap voor mijn lengte), ondanks de relatief hoge zit. Heb op mijn gixxer beduidend meer ruimte. Bak is wat hakerig en koppeling grijpt wat apart aan. Verder fijne en goed rijdende motoren. De 650 kan ook prima wheelies :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:38
Vanmiddag gebeld door de dealer. Wederom afstellen ivm afslaan en had een harde schakel gezien/gevoeld dus aangegeven dat ze daar ook maar naar moesten kijken.

Krijg ik te horen dat de ketting is dusdanige staat is dat het gevaarlijk zou zijn om er mee te rijden :/. Had meteen twee vragen:
1. Hoe zag hij er dan 2000km geleden uit toen ik de motor bij jullie kocht?
2. Hoe zag hij er dan 250km geleden uit toen de motor ook voor afstellen bij jullie stond.

Waren wel lastige vragen :+. Enfin, wat moet dat moet en nu staat hij toch daar dus neem maar mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou eigenlijk verwachten dat ze daarmee nog wat gaan doen eigenlijk, als is het wat compensatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dryhte schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:59:
[...]

das dan niet meteen fair. Zou ons een nog wat extra verschillende motoren geven in .be als alle vespa GTS samengeteld werden...
Ik denk dat in NL bijna geen 125 cc Vespa's verkocht worden.
Hier moet je er toch je rijbewijs voor halen dus waarom dan niet meteen een 250.
De oudere belgen hebben het 125cc max A rijbewijs cadeau gekregen zeg maar, min of begrijpelijk dat er dan daar wel meer van die modellen worden verkocht.

Maar je hebt wel gelijk het is wat vreemd dat in de BE telling het als apart wordt geteld maar in de NL telling als 1 model.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:09
Vind het ook nog steeds bizar dat er zoveel R1200GS'en worden verkocht. Die dingen worden bijna altijd full option verkocht wat neerkomt op circa 25k euro. Mensen hebben het echt niet slecht in Nederland :P . Wat ik ook raar vind is dat de R1200GSen niet veel tweedehands worden aangeboden in relatie tot de hoeveelheid dat er nieuw van verkocht wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
cyntax schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:03:
[...]

Vind het ook nog steeds bizar dat er zoveel R1200GS'en worden verkocht. Die dingen worden bijna altijd full option verkocht wat neerkomt op circa 25k euro. Mensen hebben het echt niet slecht in Nederland :P . Wat ik ook raar vind is dat de R1200GSen niet veel tweedehands worden aangeboden in relatie tot de hoeveelheid dat er nieuw van verkocht wordt.
Worden natuurlijk heel veel voor woon-werk gebruikt, t.o.v. een auto valt 25k weer mee. Ik denk ook dat ze worden opgereden en ingeruild voor de volgende woon-werk motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:34

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Als ik zie wat voor "soort" mensen er op die motoren rijden denk ik dat voor hen geld meestal geen probleem is. Zijn toch vaak besnorde grijsaards en die zullen het financiëel wel goed voor elkaar hebben.

/generaliseren :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik was dit weekend voor het eerst eens met een ritje de 'motorclub' van mijn werk mee. Datwas met 11 man, waarvan ongeveer de helft op een recente R1200GS :+ Waren inderdaad allemaal wat ouder, en werkzaam bij een bank :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Wie rijdt hier ook alweer met een MT10? Zag zojuist iemand in Nijmegen rijden met een MT10 met blauwe accenten, zwart leren motorpak en zwarte helm. @wimmel_1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:26:
[...]

Zit is wel erg sportief (en dus krap voor mijn lengte), ondanks de relatief hoge zit. Heb op mijn gixxer beduidend meer ruimte. Bak is wat hakerig en koppeling grijpt wat apart aan. Verder fijne en goed rijdende motoren. De 650 kan ook prima wheelies :+
Versys en sportieve zit? Ding zit haast rechtop. Wat is de zit op een SS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bioflap schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:34:
Wie rijdt hier ook alweer met een MT10? Zag zojuist iemand in Nijmegen rijden met een MT10 met blauwe accenten, zwart leren motorpak en zwarte helm. @wimmel_1 ?
Even benadrukt :P

* Vrijdag rent hard weg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:41:
[...]

Even benadrukt :P

* Vrijdag rent hard weg
It wasn't me.... :>

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jelte schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:38:
[...]

Versys en sportieve zit? Ding zit haast rechtop. Wat is de zit op een SS dan?
Benen zitten aardig opgevouwen en wat naar achteren. Ik heb meer beenruimte op mijn gixxer. Dat voorover zitten ervaar ik juist als meer comfortabel ivm een sporttour zoals mijn vorige GSX650F. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Vrijdag schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:41:
[...]

Als ik zie wat voor "soort" mensen er op die motoren rijden denk ik dat voor hen geld meestal geen probleem is. Zijn toch vaak besnorde grijsaards en die zullen het financiëel wel goed voor elkaar hebben.

/generaliseren :P
En naast de besnorden zijn ze ook populair bij mensen met alternatieve inkomsten. Door hun lage belastingdrempel hebben die hun financiën vaak ook wel op orde.

/nogmeergeneraliseren :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:22:
Op een ouwe fiets moet je...doorrijden!

[video]
8)

Regen? Tractie control? ABS? Fuck dat sjiit!
[video]
Wauw, da's echt race-race. Ik ken wel continuiteitsraces (meest consequente rondetijden wint).

Wel handig die regen, watergekoelde trommelremmen :+

Ik heb nog wel eens wat onderdelen gekoerierd voor

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/skjzOeL.png

kan ook ontzettend mooi motorfietsen tekenen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:25
Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/j75fk0.jpg

Mijn (vervangende) regenjas is binnen! Kan nu ook als een zuurstok op de motor!

Deze is 100% in orde gelukkig :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik kom even posen met een mooie foto die @caesar1000 gemaakt heeft :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i37WrtB2c2dL2XEtCabsgyiW/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Sowieso heeft Nederland een voorliefde voor enkel maar de zware motoren. Onder de 1000cc tel je niet echt mee hier, terwijl dat in veel andere landen motoren zijn die je vrijwel nooit ziet. Dat we het hier zo slecht niet hebben is wel het understatement van het jaar. Als je wat gereisd hebt (ook in Europa) dan zul je zien dat je zelfs voor Europese begrippen in een zeer rijk deel woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 10-09 18:38
Klopt, hij is een echte KTM liefhebber, maar heeft onlangs de overstap gemaakt naar BMW i.v.m. kwaliteitsproblemen met alle motoren. Loskomende bouten, slingeren op hoge snelheid (met de 1290SA), foutmeldingen in display e.d.
Maar hij blijft altijd met een schuin ook naar KTM kijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 10-09 18:38
PilatuS schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:41:
Ik kom even posen met een mooie foto die @caesar1000 gemaakt heeft :)

[afbeelding]
Mooie foto van een niet alledaagse motor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:18:
[...]

Sowieso heeft Nederland een voorliefde voor enkel maar de zware motoren. Onder de 1000cc tel je niet echt mee hier, terwijl dat in veel andere landen motoren zijn die je vrijwel nooit ziet. Dat we het hier zo slecht niet hebben is wel het understatement van het jaar. Als je wat gereisd hebt (ook in Europa) dan zul je zien dat je zelfs voor Europese begrippen in een zeer rijk deel woont.
Dat je onder de 1000cc niet meetelt in Nederland valt natuurlijk ook wel weer mee. Dat is maar een zeer beperkte groep die een dergelijke mening heeft..

Maar het klopt wel dat hier gemiddeld wat zwaardere motoren verkocht worden dan in andere landen. Sprak laatst met een collega uit India, waar ze heel veel op motoren (150cc) rijden. Toen ik zei dat ik op een Tiger 800 rijd, was zijn opmerking dat zijn auto ook een 800cc motor heeft en dat ie dat wel heel veel vind voor een motorfiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

aidanl schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:55:
[...]
maar echt offroaden kan je er nou ook niet mee.
valt wel mee zo te zien.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:18:
[...]
Sowieso heeft Nederland een voorliefde voor enkel maar de zware motoren. Onder de 1000cc tel je niet echt mee hier
Voorliefde zeker al is mijn ervaring dat de CC en Pk race ondertussen flink bekoelt is vergeleken met 10 jaar geleden. Je word nu echt niet meer raar aangekeken als je een 600cc 100pk motor rijd. (op het type roofboxer na, en hun mening interesseert mij sowieso al geen zak.)

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een onzin allemaal. Die gasten die denken dat je minimaal 1000cc nodig hebt moeten je gewoon buitenom inhalen in een bocht met je 600cc :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Wat vinden jullie het beste merk voor een systeem helm ? Mijn nonkel raad Shoei aan maar die zijn toch best prijzig (500+ €)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 13:37
SmokingSig schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:52:
Wat vinden jullie het beste merk voor een systeem helm ? Mijn nonkel raad Shoei aan maar die zijn toch best prijzig (500+ €)
Ik zou de systeemhelm aanraden die jou het beste past, en dan pas naar de prijs gaan kijken als er meerdere zijn die jou goed passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste merk of de beste prijs kwaliteitsverhouding? ;)

Ik denk dat dit bijv. een goede helm is in de categorie "beste koop":

http://www.motoravonturis...ark-openline-systeemhelm/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

De beste helm is de helm die het beste past, de rest is IMO ondergeschikt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
Dat. er is imho geen beste merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat hierboven ook al een paar keer gemeld word, dat verschilt nogal per persoon en hoofdvorm. Ga vooral veel helmen passen, als het kan proefrijden, en kijk daarna welke daarvan binnen je budget valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Tuurlijk die het beste past! Ik ga sowieso geen helm dragen die niet goed zit. Ik heb de Shoei Neotec gepast en die zat lekker maar is ook prijzig.

Ik vroeg me af zit er dan zoveel vershil in? Zijn er merken die helemaal niet goed zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
SmokingSig schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:26:
Tuurlijk die het beste past! Ik ga sowieso geen helm dragen die niet goed zit. Ik heb de Shoei Neotec gepast en die zat lekker maar is ook prijzig.

Ik vroeg me af zit er dan zoveel vershil in? Zijn er merken die helemaal niet goed zijn ?
Goed is relatief, alles wat in NL verkocht word voldoet wel aan de veiligheids-eisen, zelfs de 4 tientjes-helmen van de Aldi. Het prijsverschil zit hem vooral in draagcomfort, pasform, bedieningsgemak, levensduur, etc.

Over het algemeen staan Schuberth, Shoei en Arai bekend als de top-merken, met bijbehorende prijs. Daar iets onder heb je o.a. AVG, Nolan, Laser, Kushitani, HJC, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Ik had als eerste helm een LS2 systeemhelm (die zijn erg goedkoop). Ik had één instructeur die me wist te vertellen dat hij al jaren tevreden daarmee rond rijdt en ze prima vertrouwt. De enige reden dat ik een nieuwe (Shoei) gekocht heb is dat ik de LS2 te groot gekocht heb, zat niet goed vast rond mijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Ik moet ook maar eens voor een nieuwe helm shoppen... Ik heb het voorhoofd van een Klingon na een rit, en na een paar uur worden puntjes van m'n elfenoren pijnlijk :/

Dit terwijl ik hier niet nou niet echt last van had met vrijwel dezelfde helm (eerder model) :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Die Caberg helmen zijn toch het meest bang for a buck? Meeste Caberg helmen hebben hogere scores bij de SHARP dan menig 'top-merk' voor de helft van de prijs als je daar waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Heeft er iemand ervaring met http://heldnederland.nl ? Het lijkt op een outlet shop voor Held producten, aan de andere kant is het misschien to good to be true?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Erapaz schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:23:
Heeft er iemand ervaring met http://heldnederland.nl ? Het lijkt op een outlet shop voor Held producten, aan de andere kant is het misschien to good to be true?
Mijn advies: Doe het niet. Deze site ruikt gewoon naar oplichting. Geen adressen, geen KvK's.
En daar komt bij dat de website is geregistreerd door zhan6024798628eg@163.com

En on top of that, geen https, zelfs niet bij het inloggen. Nee, deze website is snel in elkaar geflanst met een Wordpress template (oid) om mensen geld afhandig te maken zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:56

Rick-Jan

always connected

lolgast schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:32:
[...]

Mijn advies: Doe het niet. Deze site ruikt gewoon naar oplichting. Geen adressen, geen KvK's.
En daar komt bij dat de website is geregistreerd door zhan6024798628eg@163.com

En on top of that, geen https, zelfs niet bij het inloggen. Nee, deze website is snel in elkaar geflanst met een Wordpress template (oid) om mensen geld afhandig te maken zo te zien.
Dat inderdaad. Plus alle voorwaarden en retouren in het Engels incl. standaard riedeltje. Niet doen!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Rick-Jan schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:34:
[...]
Dat inderdaad. Plus alle voorwaarden en retouren in het Engels incl. standaard riedeltje. Niet doen!
En daarnaast alles 50% korting, alle maten beschikbaar en alle betaalwijzes toegestaan. Sowieso oplichting. 8)7

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

caesar1000 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:35:
[...]

En daarnaast alles 50% korting, alle maten beschikbaar en alle betaalwijzes toegestaan. Sowieso oplichting. 8)7
Ja, vooral die 50% is erg duidelijk teken. Hoe lang kan een shop bestaan als álles 50% korting heeft?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ze hebben van alle items 5000 stuks op voorraad, dan zou ik ook de helft van de prijs doen om ruimte te maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tylen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:49:
Wat een onzin allemaal. Die gasten die denken dat je minimaal 1000cc nodig hebt moeten je gewoon buitenom inhalen in een bocht met je 600cc :P
Dat lukt met 250cc ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 19:08
BvZwolle schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:47:
[...]

Klopt, hij is een echte KTM liefhebber, maar heeft onlangs de overstap gemaakt naar BMW i.v.m. kwaliteitsproblemen met alle motoren. Loskomende bouten, slingeren op hoge snelheid (met de 1290SA), foutmeldingen in display e.d.
Maar hij blijft altijd met een schuin ook naar KTM kijken..
Zo heeft elk merk wel wat geloof ik. Yamaha had laatst een terugroep actie voor o.a de MT-09. Bij BMW een terugroepactie voor de 1200GS Adventure omdat de voorvork het op kan geven. Bij Honda geven spanningsregelaars het vaak op.

Hoort er blijkbaar bij tegenwoordig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon Kawasaki gaan rijden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

spookz0r schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:26:
[...]

Zo heeft elk merk wel wat geloof ik. Yamaha had laatst een terugroep actie voor o.a de MT-09. Bij BMW een terugroepactie voor de 1200GS Adventure omdat de voorvork het op kan geven. Bij Honda geven spanningsregelaars het vaak op.

Hoort er blijkbaar bij tegenwoordig.
Terug roep acties bij mijn Vespa:
achter remleiding te dicht bij de uitlaat, kans op brand
Benzine pomp die door warmte van de motor vast kon lopen waardoor dus de motor stopt.
Dat was het dacht ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 13:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Check. 125cc 2 takt ook. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Tylen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:11:
[...]

Check. 125cc 2 takt ook. _/-\o_
Die loopt waarschijnlijk een kilometer verder hartstikke vast :+
Ik kan me oa nog die verzakkende cilinderbussen herinneren ;)

[ Voor 32% gewijzigd door InZane op 19-07-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:47:
[...]

[video] valt wel mee zo te zien.

[...]

Voorliefde zeker al is mijn ervaring dat de CC en Pk race ondertussen flink bekoelt is vergeleken met 10 jaar geleden. Je word nu echt niet meer raar aangekeken als je een 600cc 100pk motor rijd. (op het type roofboxer na, en hun mening interesseert mij sowieso al geen zak.)
Hier geven ze 'm er ook wel aardig van langs:
[YouTube: https://youtu.be/2ol6d1TLhGE]

Over vermogen/cc, tja, ik ben er zo eentje die een motor vooral beoordeeld op hoe die er uitziet. Aangezien ik toch geen hardrijder ben interesseert de rest me toch niet zo :P

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:21
* Ophidian meldt zich hier. Zojuist AVD behaald. In mei begonnen met lessen en alles in één keer gehaald gelukkig! Mijn vrouw heeft meegedaan en ook zij heeft alles in één keer gehaald. Zo meteen kijken of ik geluk heb, bij gemeentehuis was nog afspraakplekje voor vanmiddag, nu hopen dat uitslag voor hen al zichtbaar is zodat ik rijbewijs kan aanvragen ;)

Daarna eens gaan oriënteren wat voor motor er moet gaan kopen. :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:14
Raym09 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:47:
[...]

[video] valt wel mee zo te zien.
Vrijdag schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:24:
[...]

Hier geven ze 'm er ook wel aardig van langs:
[video]
Dat is de nieuwe Versys 300. Die is al iets meer off-road gefocust als de volwasse broertjes. Spaak velgen en wat meer bescherming van onder voor het blok en uitlaat.

Zou mooi zijn als ze deze wijziging ook doorvoeren voor de grotere versies.

Overigens zag ik het volgende langs komen: Meedenkend stoplicht in Delft
Opzich een slim idee, maar waarom weer met een mobiele app?!?! Dit is aanmoedigen van het gebruik van een telefoon achter het stuur. Sta je daar met je motor voor het stoplicht, wordt je van achter aangereden omdat een belmongool op zijn telefoon zat te checken wanneer het licht groen zou worden. "Waarom reed je door rood en reed je die persoon/dier/voertuig aan? Ja volgens de app was het licht groen". Dit kan toch ook gemakkelijk met een ledbalk aan het stoplicht zelf? Dat is op sommige fietspaden al toegepast.

[ Voor 57% gewijzigd door aidanl op 19-07-2017 14:01 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 19:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
aidanl schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Overigens zag ik het volgende langs komen: Meedenkend stoplicht in Delft
Opzich een slim idee, maar waarom weer met een mobiele app?!?! Dit is aanmoedigen van het gebruik van een telefoon achter het stuur. Sta je daar met je motor voor het stoplicht, wordt je van achter aangereden omdat een belmongool op zijn telefoon zat te checken wanneer het licht groen zou worden. "Waarom reed je door rood en reed je die persoon/dier/voertuig aan? Ja volgens de app was het licht groen". Dit kan toch ook gemakkelijk met een ledbalk aan het stoplicht zelf? Dat is op sommige fietspaden al toegepast.
Wtf, mooi van die onnodig complexe systemen... Bij één redelijk traag stoplicht bij mij in de stad zit een simpele timer met een ring van ledjes en aftellend cijfer in het midden, kan je prima zien hoe lang het nog duurt zonder met je telefoon te moeten gaan klooien.

Ik ben zelf sowieso wel fan van het systeem dat in o.a. Duitsland en Engeland gebruikt word. Voordat het stoplicht op groen gaat, eerst even een paar seconden rood+oranje. Je mag nog niet gaan rijden, maar zo kan je alvast klaar maken om te gaan vertrekken (alvast gasgeven tot in de powerband zodat je direct een clutchdump kan doen zodra het groen word :+ )

Wat ze hier ook wel over mogen nemen uit die landen is het plaatsen van stoplichten aan de overkant van het kruispunt, ipv alleen vlak voor je neus. Zo kan je ze tenminste zien zonder een lamme nek te krijgen als je vooraan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Wat een ontzettende kut manier om dit zichtbaar te maken zeg. Wat is er mis met onderstaande oplossing :?
Afbeeldingslocatie: https://www.carglass.nl/resource-center/wp-content/uploads/sites/4/2015/08/telegraaf-klein.jpg

Lijkt me een stuk veiliger, daar ze het telefoongebruik op de openbare weg willen verminderen.

Edit: Nog zo'n voorbeeld is de "groene golf" waarbij de snelheid wordt aangegeven die je moet hanteren om niet te hoeven stoppen bij het stoplicht. Als die 55km/u aangeeft op een weg waar je 80 mag zie ik nooit iemand 55 rijden. Ditzelfde gaat hier gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://www2.nijmegen.nl/mmbase/images/1571903/Groene_golf.jpg

Als je niet wilt dat er mensen doelloos stil staan bij een stoplicht, moet je er een voorrangsweg van maken -.-'

[ Voor 42% gewijzigd door lolgast op 19-07-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 11:58

epic_gram

undercover moderator

Weet iemand waarom die enduro dualsport fietsen zoals de honda transalp en de yamaha XT allemaal werken met carbs? Is dat geen probleem als je bijvoorbeeld in de himalaya's gaat rijden, in verband met de luchtdichtheid op 4km hoogte?

Je zou juist verwachten dat die dingen een injectieblok hebben, is betrouwbaarder en houdt rekening met extreme hoogteverschillen die je met een dergelijke motorfiets gaat bereiden. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
lolgast schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:24:
Wat een ontzettende kut manier om dit zichtbaar te maken zeg. Wat is er mis met onderstaande oplossing :?
[afbeelding]

Lijkt me een stuk veiliger, daar ze het telefoongebruik op de openbare weg willen verminderen.

Edit: Nog zo'n voorbeeld is de "groene golf" waarbij de snelheid wordt aangegeven die je moet hanteren om niet te hoeven stoppen bij het stoplicht. Als die 55km/u aangeeft op een weg waar je 80 mag zie ik nooit iemand 55 rijden. Ditzelfde gaat hier gebeuren.
[afbeelding]

Als je niet wilt dat er mensen doelloos stil staan bij een stoplicht, moet je er een voorrangsweg van maken -.-'
Daarnaast is 55 rijden waar je 80 mag ook nog eens levensgevaarlijk.

Eerst naar oranje en dan naar groen mogen ze van mij hier direct ook invoeren. Dan kan je tenminste altijd naar vrij schakelen, omdat je ruim te tijd hebt om weer de eerste versnelling in te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
SmokingSig schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:26:

Verschillende merken hebben verschillende pasvormen. Het ene merk is beter geschikt voor een rond hoofd, het andere voor een ovaal hoofd. (van bovenaf gezien) Daarom is het belangrijk te passen. En een dure helm wil niet zeggen dat dit de veiligste is. Van een hoop merken kun je hier de Engelse testen zien. https://sharp.dft.gov.uk/helmets/

De door jou gepaste Neotec, heeft bijvoorbeeld 4 sterren en biedt minder bescherming aan de zijkanten van het hoofd. Is het een slechte helm? Nee, maar er kan dus een andere goed passende helm zijn, die betere bescherming biedt en voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Erapaz schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:05:
[...]

Eerst naar oranje en dan naar groen mogen ze van mij hier direct ook invoeren. Dan kan je tenminste altijd naar vrij schakelen, omdat je ruim te tijd hebt om weer de eerste versnelling in te leggen.
:Y Ja! Dat zou doorstroming echt gigantisch verbeteren: niet alleen voor ons motorrijders die naar de N kunnen, maar ook met al die start/stop auto's ebn natuurlijk de opaatjes en omaatjes die eerst de handrem, versnellingsbak en gaspedaal moeten zoeken voor ze weg kunnen rijden. Ook kan je dan je snelheid al op afstand aanpassen, ipv net na stilstand weer op te moeten trekken: minder verbruik => beter voor milieu.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

xos

In mijn vorige woonplaats hebben ze diverse experimenten gedaan met verschillende vormen van aftellen voor groen. Uiteindelijk is men begonnen om alle stoplichten te vervangen door een variant die van 3 aftelt voordat het groen wordt. In de praktijk hielp het zeker om mensen vlotter te laten optrekken. Wat je wel zag was dat het kruispunt nog niet altijd vrij was als iemand op zijn dooie akkertje over het kruispunt stak. Dat beetje vertraging doordat mensen pas gaan handelen als ze groen zien leverde vaak net een beetje extra ruimte op.

Dat systeem met een app om stoplichten meer informatie te geven zodat ze efficienter het verkeer kunnen beheersen gaat veel frustratie opleveren. Ik zie fam. Braaf al op pad zijn en het advies krijgen dat men 300m 30 km/h moet gaat rijden om zo door groen te rijden terwijl erachter een aantal opgeschoten jongeren zitten die het systeem niet kennen en zich enorm gaan ergereren aan papa Braaf met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:58
Vandaag voor het eerste wat klaverbladen gereden. Aardig wat rondjes gedaan en het ging steeds beter. eerste 2 rondjes ofzo ging ik met max 70 in en uit de bocht. Op het einde ging dat richting de 90 en ging zelf ook steeds lager en keek goed de bocht door.

Vond het wel leuk in ieder geval. Nu 4410Km op R3 staan in 2,5 maand tijd. Lekker rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Nog een vraagje (want jullie zijn zo behulpzaam :D). Is een zwarte helm aan te raden ? Ik heb me laten vertellen dat als het warm is en de zon schijnt, dit niet echt aangenaam is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sorbo
  • Laatst online: 13:21

Sorbo

Uw hulp in huis!

* Sorbo meldt zich ook.

Ik ben nog druk bezig met het behalen van mn rijbewijs (4 lessen gehad, begin augustus AVB examen) en zit iedere keer te popelen om weer te mogen rijden :D

Inmiddels via-via een mooie Transalp aan kunnen schaffen voor weinig, welke we aankomende week een goede beurt gaan geven en binnenkort van twee nieuwe bandjes gaan voorzien, en dan hoop ik voor het einde van het seizoen toch nog even te kunnen rijden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/If2BgYb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Sorbo op 19-07-2017 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 12:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@SmokingSig Je hebt een bol met een gevoerde binnenkant en een laagje isolatiemateriaal op je hoofd... Zo lang je stil staat is iedere gesloten helm warm, onafhankelijk van de kleur. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmokingSig schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:05:
Nog een vraagje (want jullie zijn zo behulpzaam :D). Is een zwarte helm aan te raden ? Ik heb me laten vertellen dat als het warm is en de zon schijnt, dit niet echt aangenaam is.
Met een rode ga je harder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Sorbo schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:16:
* Sorbo meldt zich ook.

Ik ben nog druk bezig met het behalen van mn rijbewijs (4 lessen gehad, begin augustus AVB examen) en zit iedere keer te popelen om weer te mogen rijden :D

Inmiddels via-via een mooie Transalp aan kunnen schaffen voor weinig, welke we aankomende week een goede beurt gaan geven en binnenkort van twee nieuwe bandjes gaan voorzien, en dan hoop ik voor het einde van het seizoen toch nog even te kunnen rijden.

[afbeelding]
Haha cool en met nog een roadbook houder erop zelfs :P. Succes met de lessen en examens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

cyntax schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:39:
[...]

Haha cool en met nog een roadbook houder erop zelfs :P. Succes met de lessen en examens!
Helaas helaas, de vorige eigenaar heeft de routerol zelf gehouden :'( Wel een topkoffer erbij gekregen, en door het missen van de rol wat ruimte voor mn digitale routerol ;)

En thanks :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 11:58

epic_gram

undercover moderator

Sorbo schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:45:
[...]

Helaas helaas, de vorige eigenaar heeft de routerol zelf gehouden :'( Wel een topkoffer erbij gekregen, en door het missen van de rol wat ruimte voor mn digitale routerol ;)

En thanks :D
ajoh je hebt toch niks aan een analoge routerol. Leuke fiets man, veel plezier ermee! 8) _/-\o_

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 19:16
tdw schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:57:
[...]

Ik heb denk ik nog een 10% kortingsbon voor fc-moto.de, maar ga 'm zelf niet gebruiken.

***members only***

Veel plezier aan degene die m wel gaat gebruiken. Meld het aub dan even in het topic zodat je anderen niet teleurstelt ;)
Dankjewel, heb 'm gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:15

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Sorbo schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:16:
* Sorbo meldt zich ook.

[afbeelding]
Ziet eruit als een US model als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:02:
[...]

Ziet eruit als een US model als ik het zo zie.
Ik dacht je avatar al te herkenen op het Transalpclub forum :+

Edit: Ja, is inderdaad een 1989 US Transalp

[ Voor 8% gewijzigd door Sorbo op 19-07-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

M'n Fazer staat bij de monteur en ik heb een proefrit op een ander aangevraagd. Misschien binnenkort toch een mooie, nieuwe(re) fiets! *O*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingSig schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:05:
Ik rij altijd met een mat zwarte helm en ik heb nooit een oververhit hoofd gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fjux
  • Laatst online: 11:24
Yes, theorie ook in de pocket! binnenkort mijn AVD!

nog steeds opzoek naar wat voor een motor ik daarna wil gaan kopen.
Hier in de topic hebben al aardig wat mensen mij tips gegeven.

en ik zit nu te kijken naar:
Yamaha Fazer/Diversion
Honda CBR

Maar zit er nog veel verschil tussen de 600cc en 900cc motoren?
Is het toch verstandiger om te beginnen met 600cc?

Ps. ik weet niet of ik geluk heb gehad met mijn theorie examen, maar ik vond het dood simpel.
enige wat ik gedaan heb is 20 proefexamens geleerd van vekabest. en soms een keer google gebruikt om te kijken hoe de regels waren als ik een vraag fout had.
Ik heb net het examen gedaan en had 0 fouten.... (en ik ben echt niet z'n wonder persoon waar dat normaal voor is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:28

Secsytime

Automagisch

fjux schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:00:
Yes, theorie ook in de pocket! binnenkort mijn AVD!

nog steeds opzoek naar wat voor een motor ik daarna wil gaan kopen.
Hier in de topic hebben al aardig wat mensen mij tips gegeven.

Yamaha Fazer/Diversion
Honda CBR

Ps. ik weet niet of ik geluk heb gehad met mijn theorie examen, maar ik vond het dood simpel.
enige wat ik gedaan heb is 20 proefexamens geleerd van vekabest. en soms een keer google gebruikt om te kijken hoe de regels waren als ik een vraag fout had.
Ik heb net het examen gedaan en had 0 fouten.... (en ik ben echt niet z'n wonder persoon waar dat normaal voor is)
Hangt er vanaf wat voor 600cc en 900cc motor, supersport of tour maakt nogal een verschil (power delivery & pk). Daarnaast ook hoe "volwassen" je zelf bent, hoe verstandig kun je er mee omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Secsytime schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:15:
[...]

Hangt er vanaf wat voor 600cc en 900cc motor, supersport of tour maakt nogal een verschil (power delivery & pk). Daarnaast ook hoe "volwassen" je zelf bent, hoe verstandig kun je er mee omgaan?
Ik ben opzoek naar een sportieve tour motor. Super sport hoeft van mij niet. Maar het mag wel wat sportiever dan een standaard tour motor. Vandaar dat ik ook stiekem aan het kijken was voor meer cc.

Maar ik denk dat ik maar wat testritjes moet gaan maken.

Volgens mij les ik nu op 700cc maar dat moet ik nog maar eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Bij een 4 cilinder vind ik zelf dat beide prima kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Yamaha Fazer/Diversion
Honda CBR

CC's zeggen weinig, een 900 diversion is tammer dan een cbr600.

Zoals een paar pagina geleden al is gezegd, kijk per motor naar de eigenschappen ervan en pas je daarop aan.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
VFR800

/broken record :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Raym09 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:44:
[...]

CC's zeggen weinig, een 900 diversion is tammer dan een cbr600.

Zoals een paar pagina geleden al is gezegd, kijk per motor naar de eigenschappen ervan en pas je daarop aan.
Oké wat is dan meer de focus waar ik op moet letten? Pk/kw? Of juist de verhouding tussen pk en gewicht van de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:28

Secsytime

Automagisch

fjux schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:27:
[...]

Ik ben opzoek naar een sportieve tour motor. Super sport hoeft van mij niet. Maar het mag wel wat sportiever dan een standaard tour motor. Vandaar dat ik ook stiekem aan het kijken was voor meer cc.

Wat is voor jou (sport) tour?

Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02692/Kawasaki-Z1000SX-2_2692886c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.motorcyclistonline.com/g00/2_d3d3Lm1vdG9yY3ljbGlzdG9ubGluZS5jb20%3D_/TU9SRVBIRVVTMjMkaHR0cDovL3d3dy5tb3RvcmN5Y2xpc3RvbmxpbmUuY29tL3NpdGVzL21vdG9yY3ljbGlzdG9ubGluZS5jb20vZmlsZXMvc3R5bGVzL2xhcmdlXzF4Xy9wdWJsaWMvYm13X3MxMDAweHJfbHRfd2ViX3VwZGF0ZV83LTEuanBnP2l0b2s9Z3JNay1tRE4mZmM9NTAsNTAmaTEwYy5tYXJrLmltYWdlLnR5cGU%3D_$/$/$/$/$/$/$/$

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3881/14504676862_f4de5c9122_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Voor mij is dat je een redelijk normaal zithouding hebt. Ik ben zelf niet al te groot en wil niet half op de motor liggen.
Maar nog wel lekker sportief rijdt.

Als ik zo naar de foto's kijk komt de rode BMW dicht in de buurt. Maar vind het lastig te zien op mijn tel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

fjux schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:58:
[...]

Voor mij is dat je een redelijk normaal zithouding hebt. Ik ben zelf niet al te groot en wil niet half op de motor liggen.
Maar nog wel lekker sportief rijdt.

Als ik zo naar de foto's kijk komt de rode BMW dicht in de buurt. Maar vind het lastig te zien op mijn tel ;)
Kawasaki Versys?

Afbeeldingslocatie: https://storage.kawasaki.eu/public/kawasaki.eu/en-EU/model/17KLE650F_44SSL1DRF2CG_C_002.png

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 19-07-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

lolgast schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:24:

[afbeelding]

De Neerbosscheweg ziet er tegenwoordig heel anders uit met Station Nijmegen Goffert erbij, alleen het groene golf bord is nog hetzelfde. :+
epic_gram schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:04:
Weet iemand waarom die enduro dualsport fietsen zoals de honda transalp en de yamaha XT allemaal werken met carbs? Is dat geen probleem als je bijvoorbeeld in de himalaya's gaat rijden, in verband met de luchtdichtheid op 4km hoogte?

Je zou juist verwachten dat die dingen een injectieblok hebben, is betrouwbaarder en houdt rekening met extreme hoogteverschillen die je met een dergelijke motorfiets gaat bereiden. :)
De Transalp in zijn 3 generaties is al een tijdje op de weg: XL600V 1987-2000, XL650V 2001-2006 en XL700V 2007-2012. In de jaren '90 hadden de meeste motoren carburatoren, de XL700V heeft gewoon injectie en Euro 3 label.
Aanpassen aan ijlere lucht gebeurd door andere gasnaalden te monteren in de carburatoren om het benzinemengsel armer te zetten. Tijdelijke oplossing is om het luchtfilter te verwijderen zodat de doorstroming minder beperkt wordt.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 10-09 12:06
Is hier iemand die interesse heeft in een CBR600F uit 1996?
Leuke motor om op te rijden. Alleen heb ik een andere motor op het oog en heb thuis maar plek voor 1 motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

fjux schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:52:
[...]
Oké wat is dan meer de focus waar ik op moet letten? Pk/kw? Of juist de verhouding tussen pk en gewicht van de motor?
Raym09 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:27:
[...]

Je moet gewoon per motor gaan kijken, ieder type heeft zijn eigen "risico's". De Duke is een grote 1 cilinder, die kunnen nogal rauw en lomp zijn. Die geven geen naschot zoals een hoog pk 4cilinder die op toeren komt maar kunnen je wel lelijk verrassen op lage toeren doordat max. koppel bijna meteen aanwezig is. Voordeel is wel weer dat je op laag toeren veel koppel ter beschikking hebt i.t.t. een 4 cilinder.

Voor wat betreft wendbaarheid, alles behalve het gross van de choppers komt meestal prima bochten door. Dat komt overigens meer door de grondspeling dan door de stuureigenschappen. Het ligt eerder aan de persoon erop dan aan de motor zelf.

Kijk wat je mooi vind, ga proefrijden, doe onderzoek naar de rij eigenschappen en stel je daar op in. Ik heb zelf 10 jaar op 4 cilinders gereden en moest ook even flink wennen toen ik voor het eerst op een 1 cilinder stapte (en er met een huge smile weer vanaf stapte). Je zult ooit moeten leren met iets te rijden en dat is gewoon ervaring opdoen. Zolang je rekening houd met de eigenschappen van een motor en je daar op instelt komt het zeker goed.
Pk's/cc's het boeit allemaal niks als je er niet op gaat rijden omdat je het niks vind. Het is verstandig om nog even bij de extremen weg te blijven maar als je dat mooi vind en je gaat er wijs mee om d:)b

Ik heb net zoveel schik gehad met 15kW/20pk motoren als met 70kW/100Pk motoren, zolang je je verwachtingen maar bijstelt.

Algemeen advies: lees je in over de motor en de bijbehorende rijeigenschappen en stel je daarop in. Ga proefrijden en koop iets wat je hart sneller laat tikken O+

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@fjux
Wat hierboven gezegd wordt, ga gewoon rijden op verschillende motoren die je qua design wel aanstaan. Voor je beeldvorming, ik rij een Ducati 749s. Alles aan dat ding schreeuwt supersport en hard rijden. Mijn vriendin heeft een Honda CB1 uit 1989 waar ik af en toe op rij.
Ik heb tegen mijn vriendin gezegd dat zodra ze twijfelt om dat ding te verkopen ze het mij moet laten weten, want dan koop ik hem. Totaal verschillende motor, 100% andere manier van rijden en qua vermogen (of de afgifte daarvan) al helemaal niet te vergelijken. En toch is het net zo leuk om mee te rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach ik had dat ook met de Transalp. Bijna overal volgas en nog binnen de grenzen van je rbw rijden. Lekker knallen en hoeken. Gaat prima.

Hele andere snelheidsbeleving ook. Nu op de gixxer gaat het al snel echt lomp te hard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:19:
Ach ik had dat ook met de Transalp. Bijna overal volgas en nog binnen de grenzen van je rbw rijden. Lekker knallen en hoeken. Gaat prima.

Hele andere snelheidsbeleving ook. Nu op de gixxer gaat het al snel echt lomp te hard :P
Overal volgas met de Transalp? Ik rijd eigenlijk alleen volgas bij op/bijtrekken op de snelweg (weet niet op welke Transalp je doelt uiteraard) want anders gaat het gewoon te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:22:
[...]

Overal volgas met de Transalp? Ik rijd eigenlijk alleen volgas bij op/bijtrekken op de snelweg (weet niet op welke Transalp je doelt uiteraard) want anders gaat het gewoon te hard.
Transalp 600 van de buurjongen hier. :P De 700 had toch merkbaar meer pit. :)

Maar met de 600 kun je met wegtrekken, invoegen, etc overal gewoon het gas vol erop. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Joopieboy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:19:

Zou driften ook binnen de grenzen van je rbw vallen >:)

Had vandaag een nest oorwormen in mijn jas zitten. Zo nu en dan kwam er ergens een uit gekropen die dan vervolgens aan zijn luchtreis begon naar het grote onbekende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:42:
@fjux
Wat hierboven gezegd wordt, ga gewoon rijden op verschillende motoren die je qua design wel aanstaan. Voor je beeldvorming, ik rij een Ducati 749s. Alles aan dat ding schreeuwt supersport en hard rijden. Mijn vriendin heeft een Honda CB1 uit 1989 waar ik af en toe op rij.
Ik heb tegen mijn vriendin gezegd dat zodra ze twijfelt om dat ding te verkopen ze het mij moet laten weten, want dan koop ik hem. Totaal verschillende motor, 100% andere manier van rijden en qua vermogen (of de afgifte daarvan) al helemaal niet te vergelijken. En toch is het net zo leuk om mee te rijden ;)
Ik heb ook een CB1 gehad en hem helaas weggedaan :( Ze moet dat ding echt nooit wegdoen want het zijn wel erg gave motorfietsjes met een waanzinnig motorblok (cbr400rr blok) _/-\o_

Voor de mensen die niet met een CB1 bekend zijn, dit is er een:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

fjux schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:27:
[...]

Een Honda hornet vanaf 2007 niks voor jou dan? sportief als je wilt en het blok loopt erg soepel waardoor je ook prima kan toeren. Een ruitje erop en klaar

In progress: VW kever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:27:
[...]

Transalp 600 van de buurjongen hier. :P De 700 had toch merkbaar meer pit. :)

Maar met de 600 kun je met wegtrekken, invoegen, etc overal gewoon het gas vol erop. :+
Het zal ook wel te maken hebben met het feit dat jij een snellere motor gewend bent, ik heb met uitzondering van de lesmotor alleen maar langzamere motoren gereden, en die lesmotor was een 4-cylinder dus die zat vooral hoog in te toeren met zijn vermoen, waar ik zelden kwam.

De Alp kwam vorige week desalniettemin los van de grond met het voorwiel toen ik een beetje sportief meereed met een paar gasten bij Amsterdam in de buurt. Ze kán het dus wel :+.

Mochten er hier meer mensen overwegen echt iets met hun videomateriaal te gaan doen: Cyberlink Powerdirector Ultimate is nu te koop voor omgerekend 52 euro met een bende extra's erbij, via hun eigen webshop. Ik gebruik het omdat er echt heel veel mogelijkheden in zitten (PiP, meerdere tracks, effects etc).

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-07-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:35:
[...]

Ik heb ook een CB1 gehad en hem helaas weggedaan :( Ze moet dat ding echt nooit wegdoen want het zijn wel erg gave motorfietsjes met een waanzinnig motorblok (cbr400rr blok) _/-\o_

Voor de mensen die niet met een CB1 bekend zijn, dit is er een:

[video]
Bedacht me net wel dat we al die tijd dat ze hem heeft al een km/u teller/plaat moeten kopen, ipv de mph. Nu dus meteen maar gedaan, want zelf heeft ze er volgens mij nog geen €10 voor over :+

Maar wat je zegt inderdaad. Wat dat betreft zonde dat hij nooit officieel in EU verkocht is geweest. Degene die mijn vriendin heeft is praktisch origineel. Alleen een andere demper (BSM Vampire geloof ik) en kostte nog geen €1.000 een paar jaar geleden :o. 14.000 rpm met dat blok, echt absurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:03:
[...]

Het zal ook wel te maken hebben met het feit dat jij een snellere motor gewend bent, ik heb met uitzondering van de lesmotor alleen maar langzamere motoren gereden, en die lesmotor was een 4-cylinder dus die zat vooral hoog in te toeren met zijn vermoen, waar ik zelden kwam.

De Alp kwam vorige week desalniettemin los van de grond met het voorwiel toen ik een beetje sportief meereed met een paar gasten bij Amsterdam in de buurt. Ze kán het dus wel :+.
Ik heb idd al vrij veel met ander en sneller spul gereden, ook de reden dat ik de F op een gegeven moment 'zat' was. Ook de reden dat het moeilijk was om iets anders passends te vinden te vinden, zeker met het budget. :P

En alles kan het voorwieltje tillen, versys ook met een wheelie over een kruispunt getrapt. :P Maar zo gemakkelijk als met de gixxer je op het gas een staande wheelie kan maken... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:27
Je kan alles wel op het achterwiel trekken.
Maar alpjes snel noemen is misschien wat overtrokken, elke motor is vlot maar snel dan kom je denk ik wel bij andere motoren terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:26:
Je kan alles wel op het achterwiel trekken.
Maar alpjes snel noemen is misschien wat overtrokken, elke motor is vlot maar snel dan kom je denk ik wel bij andere motoren terecht.
Bij de term 'snel' denk ik meestal aan de (top)snelheid in kilometers per uur. En dan is een Transalp inderdaad een ouwelullenbrommer met een top van rond de 165.

Gaat het om koppel komen ze meer dan aardig mee. Dat het mij opviel dat het voorwiel lichtte is omdat dat normaal niet gebeurt bij 'gewoon' optrekken - dan moet je eigelijk je koppeling 'droppen' en daar ga ik niet aan beginnen ivm slijtage en uberhaupt het feit dat ik nog niet genoeg ervaring en techniek heb om dat soort stunts uit te gaan halen. Ik schrok er niet van, het registreerde gewoon bij me als zijnde 'hé, grappig'.
Pagina: 1 ... 97 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.