Nog niet te veel last gehad van de belt? Ik had de voorganger (F800ST), en de belt ging niet de geadverteerde 40K km mee (2x gehad)...MeZZiN schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:51:
[...]
Ik gebruik een F800GT (met belt) daarom eigenlijk mijn keuzes waren een Honda deauville of nc750x of een BMW F800GT (had nog extra korting via de maatschap) moest nieuw kopen omdat BTW enzo een KIA en andere leuke zooi.
...
De prijs voor onderhoud was bij BMW duurder dan bij KTM. Plus de KTM moet maar om de 15000 terwijl de BMW om de 10000 moet. De prijzen bij Triumph ken ik niet.HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:19:
[...]
Ook inclusief onderhoud?
V-Strom lijkt mij inderdaad een goed werkpaard, evenals een BMW (maar ik vind die uitstekende cylinders niet mijn ding, eigenlijk, hebben ze dat allemaal?) en zoals genoemd de Yamaha FJR1300 of een ST1300. Het moet ook enigzins representatief zijn als het bij de klant voor de deur staat.
Ik ga vóór de zaak rijden omdat ik daar geld op verdien, terwijl lease alleen maar geld kost. We krijgen een zeer riante vergoeding en als ik de auto goedkoop genoeg kan rijden past de motor er nog bij in het budget. Ik heb inderdaad een uitgebreide berekening gemaakt op basis van vaste en variable kosten over 4 jaar tijd voor de auto, en lang verhaal kort, als ik een Dacia Lodgy voor minder dan 20k koop (en die zakelijk ga rijden) blijft er ~10k voor de motor over en dan speel ik quitte op het budget dat ik heb (op basis van de maandelijkse vergoeding vanuit werk) - inclusief de privekilometers.
Een GSXR1000 ookHTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:01:
[...]
Ik vind die KTM geweldig, maar dat is inderdaad niet wat ik voor een woon-werk motor in gedachten heb.
Zo'n FJR1300 makes sense, denk ik, en het kan blijkbaar ook nog prima off-road:
[video]
.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik denk het wel. Als eigenaar van een Triumph weet ik dat die ook zeker niet goedkoop zijn in het onderhoud, en de verhalen over BMW hoor je ook genoeg qua onderhoudsprijzen
Zulke grote zware toermotors verbruiken daarintegen wel weer wat meer dan je transalp. Zowel in brandstof als in banden. Daar zal je in berekening wel rekening mee moeten houden.HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:19:
[...]
Ook inclusief onderhoud?
V-Strom lijkt mij inderdaad een goed werkpaard, evenals een BMW (maar ik vind die uitstekende cylinders niet mijn ding, eigenlijk, hebben ze dat allemaal?) en zoals genoemd de Yamaha FJR1300 of een ST1300. Het moet ook enigzins representatief zijn als het bij de klant voor de deur staat.
[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 25-07-2017 12:15 ]
Awesome
Alleen de R-series hebben uitstekende cylinders, dat zijn de boxers. De K1600 heeft een 6 in lijn, K1300 (en voorlopers K1200 K1100) en S1000 hebben 4 in lijn motoren, de F modellen staande twin (behalve de oude 650, dat is een 1 cyl). En dan heb je ook nog de G modellen, daar zit een 1 pitter in. En de C modellen, de maxi-scooters, daar bestaat ook een electrische van.HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:19:
[...]
Ook inclusief onderhoud?
Dus in jouw geval: voor 10k kan je een mooie K1300GT of K1300S aanschaffen. Of doe groen en neem de electrische C-evolution, maar dan moet je denk ik wel kunnen opladen op werk (actieradius is 80 - 100km).
edit: Jammer dat de S1000XR nog buiten je budget valt, ik denk dat je die erg leuk zal vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door noes op 25-07-2017 12:27 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik zit nu op de 25k hij ziet er nog nieuw uit. Dus het gaat goed.azerty schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:21:
[...]
Nog niet te veel last gehad van de belt? Ik had de voorganger (F800ST), en de belt ging niet de geadverteerde 40K km mee (2x gehad)...
Ja BMW onderhoud is wat duurder dan de meeste en je kan niet overal terecht schijnt... maar goed hij rijd wel als een zonnetje. Moet hem wel beter schoonmaken maar ik ben lui.
Ik vind er heel veel enigHTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:24:
[...]
Welke motoren vind je dan nog meer enig?
/@wimmel_1 modus
@HTT-Thalan als je de mogelijkheid hebt om een hobby motor ernaast te houden kan je een motorscooter voor woon-werk verkeer overwegen. Als je vaak door files en druk verkeer rijden zou dat mijn keuze zijn. Praktisch, zuinig, betrouwbaar en biedt goede bescherming tegen het weer.
Tja, het helpt dat snelweg niet comfortabel rijden is. Zo gaan de km's er letterlijk wat langzamer op.MeZZiN schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:14:
Lol ik zit op de 10-12k (BMW) vind het nu al vaak als ik echt 100% motor zou rijden woon-werk dan mag ik elk half jaar even langs nu meestal elk jaar. (net iets minder) Maar ze doen het er maar mee.
Totdat je 'm vol gaat hangen met PowerParts á la veelspruit89 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:15:
[...]
De KTM is goedkoper dan de BMW R1200GS en de Triumph Explorer...
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik volg hem op Facebook sinds hij aan deze reis is begonnen en ik las net vanochtend dat de vrouw die de rode auto bestuurde is overleden.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:28:
Nederland heeft er weer een held bij
https://www.facebook.com/rtlnieuws/videos/10156847482149852/
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Sinds ik na m'n avonddiensten 's nachts thuiskom en de wegen dan zo goed als verlaten zijn, heb ik een aantal maal m'n remmen eens in de ABS gehengst.
Achterrem gaat logischerwijs redelijk snel in de ABS als je die los hanteert, iets met minder druk en wrijving. De voorrem moet je nog aardig wat moeite voor doen. Op droog asfalt bij 50 km/h lukt 't niet, je staat gewoon stil.
Met wat vochtig weer en klinkers waar gras doorheen groeit gaat 't wat makkelijker
Maar remmen blijft 'ie gewoon doen. Geen onzekerheden van het wiel meegemaakt, ABS fungeert zoals 't zou moeten
Achterrem gaat logischerwijs redelijk snel in de ABS als je die los hanteert, iets met minder druk en wrijving. De voorrem moet je nog aardig wat moeite voor doen. Op droog asfalt bij 50 km/h lukt 't niet, je staat gewoon stil.
Vanavond naar de clubdealer, we gaan de achterband doen en de trommelrem. Die rem piept nogal (vooral met vochtig weer) maar remt nog als de beste.
negeer de K1300R niet zo johnoes schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:26:
[...]
Dus in jouw geval: voor 10k kan je een mooie K1300GT of K1300S aanschaffen.

Beetje remolie en dan piept ie niet meer!HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:52:
Vanavond naar de clubdealer, we gaan de achterband doen en de trommelrem. Die rem piept nogal (vooral met vochtig weer) maar remt nog als de beste.
Niet echt doen hoor
XBL: DonFrans
Vrijdagmiddag 17:00 uur: lolgast belt maar eens om te vragen of de motor al klaar is (had de dinsdag daarvoor onderhoud)
D: Hmm nee. Ketting vervangen he? Even kijken. Ah nee, die wordt vandaag geleverd
L: Het is 5 uur? Dat gaat hem niet meer worden neem ik aan?
D: Nee inderdaad. Ik ga er even achteraan, hou je op de hoogte
Vrijdagavond is hun koopavond. Zaterdag zijn ze de hele dag open en vandaag zitten er ook alweer bijna 6 werkuurtjes op. Zouden ze die ketting en tandwielen van Mithril aan het maken zijn?
Edit: Het is redelijk slecht weer dus gebruik hem toch niet en heb ook geen zin om hem na mijn werk in de regen op te halen, dus heb geen zin om er verder ruzie over te maken met ze. Maar het duurt wel bijzonder lang zo zonder berichten...
D: Hmm nee. Ketting vervangen he? Even kijken. Ah nee, die wordt vandaag geleverd
L: Het is 5 uur? Dat gaat hem niet meer worden neem ik aan?
D: Nee inderdaad. Ik ga er even achteraan, hou je op de hoogte
Vrijdagavond is hun koopavond. Zaterdag zijn ze de hele dag open en vandaag zitten er ook alweer bijna 6 werkuurtjes op. Zouden ze die ketting en tandwielen van Mithril aan het maken zijn?
Edit: Het is redelijk slecht weer dus gebruik hem toch niet en heb ook geen zin om hem na mijn werk in de regen op te halen, dus heb geen zin om er verder ruzie over te maken met ze. Maar het duurt wel bijzonder lang zo zonder berichten...
[ Voor 17% gewijzigd door lolgast op 25-07-2017 14:44 ]
Misschien heb je ook een mooi-weer-garagistlolgast schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:40:
Edit: Het is redelijk slecht weer dus gebruik hem toch niet
Zaterdag de CB1300 voor eeuwig wegbrengen
[ Voor 4% gewijzigd door Maegrim op 25-07-2017 14:58 ]
Issie verkocht? Of gaat 'ie naar de eeuwige jachtvelden
En, more importantly, wat komt er nu voor terug?
Een KTM waar deze spulletjes bij horen 

spoiler:
[ Voor 6% gewijzigd door Maegrim op 25-07-2017 15:13 ]
Denk dat je je vergist, zeker de boxers zijn relatief goedkoop in onderhoud. Kleppen stellen bij de gemiddelde boxer is 15min tot een uur werk. Sommige motoren zijn ze een uur bezig voordat de kuip eraf is.MeZZiN schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:53:
[...]
Ja BMW onderhoud is wat duurder dan de meeste en je kan niet overal terecht schijnt... maar goed hij rijd wel als een zonnetje. Moet hem wel beter schoonmaken maar ik ben lui.
Doe ik niet, vind het hele gave fietsen om te zien (nooit gereden). Maar voor iemand die een tourfiets voor woon/werk overweegt is een GT of S een logischer keuze.
Ik heb alleen geen boxer geen idee of het uitmaakt maar goed vond de rekening aardig hoog bij de dealer.charrel schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:42:
[...]
Denk dat je je vergist, zeker de boxers zijn relatief goedkoop in onderhoud. Kleppen stellen bij de gemiddelde boxer is 15min tot een uur werk. Sommige motoren zijn ze een uur bezig voordat de kuip eraf is.
@xos ben je ook in Dijon aankomende dagen?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nee, zit in een verbouwing en als alles goed gaat wordt het vrijdag opgeleverd en daar wil ik bij zijn. Had wel gewild, lijkt me een leuke baan. Jij?
Ik ga straks voor een Zero erbij, wat nou onderhoudVerwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:23:
Mijn motor heeft onderhoudsintervallen van 6000 km nu doe ik het meeste wel zelf. Maar voor een woon/werk motor zijn intervallen van 6000 km wel ruk
Die staat ook op de lijst alleen de range is nog te slecht om nuttig te zijn
Mijn enkele rit is nu 80 kilometer grotendeels snelweg. Daar red ik het helaas niet mee.
[ Voor 36% gewijzigd door MeZZiN op 25-07-2017 17:44 ]
Lol, best triest eigenlijk
Ik ga morgen iig mijn SW Motech Dry Bag ophalen voor de vakantie in september, ben benieuwd.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hmm, die zou ik nou niet namaak bestellen. Je wilt dat hij echt waterdicht is én goed op je motor zit, met dit soort namaak loop je dan wel een risico.cyntax schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:53:
De Kriega US drybags worden nu ook nagemaakt, niets is meer veilig.
Link
Zo lang je weet dat je over het algemeen krijgt waar je voor betaalt... De US10 is verkrijgbaar voor €70 hier. Die op Ali kost nu dan €25, maar normaliter €35. Reken daar het risico bij dat je invoerkosten en BTW moet betalen, dan zit je nog op €55-€60. Ga jij een maand wachten voor €15 mét de kans dat er toch een wat steekjes (ha ha..) zijn gevallen. Ik niet 
Maar, er zijn ook dingen die ik wel op AliExpress bestel. Spullen van Neo Coolcam (Z-Wave) kosten hier bijvoorbeeld €40. Als ik die in de aanbieding op AliExpress koop betaal ik €18. Inderdaad, ook een maand wachten. Maar als je 3 stekkers koopt loopt dat aardig op. En het is 100% hetzelfde product, alleen nu bestel ik ze zelf in het buitenland ipv dat mijn leverancier in NL dat doet.
Maar, er zijn ook dingen die ik wel op AliExpress bestel. Spullen van Neo Coolcam (Z-Wave) kosten hier bijvoorbeeld €40. Als ik die in de aanbieding op AliExpress koop betaal ik €18. Inderdaad, ook een maand wachten. Maar als je 3 stekkers koopt loopt dat aardig op. En het is 100% hetzelfde product, alleen nu bestel ik ze zelf in het buitenland ipv dat mijn leverancier in NL dat doet.
Jij niet, ik ook niet, echter genoeg (Nederlandse) volksstammen die denken dat "het is goedkoop, dús is het goed". Met vaak als resultaat penny wise pound foolish.lolgast schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:16:
Ga jij een maand wachten voor €15 mét de kans dat er toch een wat steekjes (ha ha..) zijn gevallen. Ik niet
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Kriega fan hier. Kriega maakt echt heel goed spul. Ik gebruik jaar in jaar uit de us-10 en us-20 en die dingen zijn echt bomproef.
Ik ga wel erheen maar niet rijden. Ben gestopt voor dit seizoen. Volgend jaar weer verder. 1 Juli voor mijzelf begonnen en moet even een financiele buffer opbouwen.xos schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:53:
Nee, zit in een verbouwing en als alles goed gaat wordt het vrijdag opgeleverd en daar wil ik bij zijn. Had wel gewild, lijkt me een leuke baan. Jij?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Op het moment is er een US-30 naar mij onderweg. Ik ben heel benieuwd, binnenkort een weekendje naar België om hem uit te testen.
Uglybros is trouwens wel weer een vette naam voor die namaak motorspullen
Erg benieuwd naar jouw ervaring. Zit nu naar de us30 te kijken om wat meer spul mee te kunnen nemen dan in mijn us10. Prijs vind ik relatief meevallen als je hem vergelijk met de us10.Erapaz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:58:
Op het moment is er een US-30 naar mij onderweg. Ik ben heel benieuwd, binnenkort een weekendje naar België om hem uit te testen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ooit een proefrit op een Yamaha XJ6 F Diversion gedaan, heeft ook ABS getest. Werd dus een flinke stoppy en het hart in de keel...Osiris schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:48:
Sinds ik na m'n avonddiensten 's nachts thuiskom en de wegen dan zo goed als verlaten zijn, heb ik een aantal maal m'n remmen eens in de ABS gehengst.
Achterrem gaat logischerwijs redelijk snel in de ABS als je die los hanteert, iets met minder druk en wrijving. De voorrem moet je nog aardig wat moeite voor doen. Op droog asfalt bij 50 km/h lukt 't niet, je staat gewoon stil.Met wat vochtig weer en klinkers waar gras doorheen groeit gaat 't wat makkelijker
Maar remmen blijft 'ie gewoon doen. Geen onzekerheden van het wiel meegemaakt, ABS fungeert zoals 't zou moeten

Ik heb een hele goedkope Held drybag van 60 liter voor €40,- Mee geweest op tourvakantie, perfect ding en ik vind het een voordeel dat je echt boven in kunt vullen in plaats van aan de zijkant.Joopieboy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:03:
Lol, best triest eigenlijkIk ga morgen iig mijn SW Motech Dry Bag ophalen voor de vakantie in september, ben benieuwd.
Ik had eerst de US20 op het oog, maar die zag er erg klein uit in de winkel. Ik wil deze eventueel ook voor een laptop gaan gebruiken. Wel handig dat je het systeem kan uitbreiden door de tassen te combineren.thijsco19 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:06:
[...]
Erg benieuwd naar jouw ervaring. Zit nu naar de us30 te kijken om wat meer spul mee te kunnen nemen dan in mijn us10. Prijs vind ik relatief meevallen als je hem vergelijk met de us10.
Het prijsverschil tussen de US10, US20 en US30 is inderdaad niet vreselijk groot, dat zou ik niet meenemen in de afweging als je al besloten hebt om voor Kriega te gaan.
Ik had de US-30 mee op de meetingthijsco19 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:06:
[...]
Erg benieuwd naar jouw ervaring. Zit nu naar de us30 te kijken om wat meer spul mee te kunnen nemen dan in mijn us10. Prijs vind ik relatief meevallen als je hem vergelijk met de us10.
Er kan serieus veel in
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
SW Motech is net iets duurder maar als ik mijn rugtas van hun merk is dat echt wel kwaliteit.BvZwolle schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:17:
[...]
Ik heb een hele goedkope Held drybag van 60 liter voor €40,- Mee geweest op tourvakantie, perfect ding en ik vind het een voordeel dat je echt boven in kunt vullen in plaats van aan de zijkant.
Hier trouwens een review van Revzilla mbt de Kriega 30:
@vrijdagOja, was jij inderdaad.
. Zag er goed ruim uit.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Jammer maar soms moet je kiezen en er staat nu ook een dikke auto voor je deurTylen schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:40:
[...]
Ik ga wel erheen maar niet rijden. Ben gestopt voor dit seizoen. Volgend jaar weer verder. 1 Juli voor mijzelf begonnen en moet even een financiele buffer opbouwen.
Ik heb de US20 en deze gebruikt voor een midweek toeren. Voornamelijk gebruikt voor kleren, toilettas en wat andere dingen zoals schoenen. Past echt veel in en ook echt 100% waterdicht!
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Nou, de band is uiteindelijk (nog) niet vervangen
. Hij was nog meer dan goed genoeg voor de trip naar de Eifel, blijkbaar moest ik nét op een ander plekje meten.
Bij 72.000km (over ruwweg 2k dus) moet er volgens het Honda onderhoudsschema van alles gebeuren, dus dan pakken we gewoon alles in één keer aan: olie, filters, band... Dan loop ik vanaf dat moment ook gewoon mee op dat schema, wel zo duidelijk.
Op naar de Eifel
.
Als bagagetas gaat er hij mij gewoon zo'n 80 liter landmacht BDU tas achterop, die gebruik ik ook voor de paintball. Is wel niet waterdicht maar dat risico nemen we maar.
Bij 72.000km (over ruwweg 2k dus) moet er volgens het Honda onderhoudsschema van alles gebeuren, dus dan pakken we gewoon alles in één keer aan: olie, filters, band... Dan loop ik vanaf dat moment ook gewoon mee op dat schema, wel zo duidelijk.
Op naar de Eifel

Als bagagetas gaat er hij mij gewoon zo'n 80 liter landmacht BDU tas achterop, die gebruik ik ook voor de paintball. Is wel niet waterdicht maar dat risico nemen we maar.
[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-07-2017 22:04 ]
Wie o wie kent een motorzaak met veel occasions? Mobile.de en autoscout afstruinen ben ik inmiddels wel zat geraakt.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Ga naar de grootste motorzaak bij je in de buurt. Een grotere zaak heeft meer fietsen staan, dus zoek een grote op.Hamza schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:19:
Wie o wie kent een motorzaak met veel occasions? Mobile.de en autoscout afstruinen ben ik inmiddels wel zat geraakt.
Barbier heeft heel veel staan, maar is wel een beetje uit de richtingHamza schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:19:
LET OP!!!!!Hamza schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:19:
IK KEN ER ÉÉNTJE WAAR ZE ALLEEN MAAR LIMITED BLACK EDITIONS VERKOPEN!!!
LET OP!!!!
DE KOFFIE STAAT KLAAR!!!!
LET OP!!!!
ALLE MOTOREN ZIJN VAN LIEFHEBBERS GEWEEST!!!!
Echt? Klinkt als een goede zaak!Vrijdag schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:24:
[...]
LET OP!!!!!
LET OP!!!!
LET OP!!!!
Thanks, maar 130 km is inderdaad een tikkeltje te ver.Secsytime schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:21:
[...]
Barbier heeft heel veel staan, maar is wel een beetje uit de richting
De grootste in Amsterdam is Motorcity en hun occasion aanbod valt vies tegen.PilatuS schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:21:
[...]
Ga naar de grootste motorzaak bij je in de buurt. Een grotere zaak heeft meer fietsen staan, dus zoek een grote op.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Da's toch verdorie juist de mooiste reden om een mooie motorrit te maken! Om een nieuwe te gaan kopen!Hamza schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:32:
Thanks, maar 130 km is inderdaad een tikkeltje te ver.
Ik ben letterlijk het hele land doorgeweest in mijn zoektocht, gewoon mooi om te doen.

Dat kan natuurlijk. Alleen als iemand zegt dat winkel A 250km verderop een groot aanbod heeft heb jij ook weinig aan. Kijk gewoon welke grote zaken er binnen de afstand zitten die je wil rijden en ga er langs.Hamza schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:32:
[...]
De grootste in Amsterdam is Motorcity en hun occasion aanbod valt vies tegen.
Maar ik heb geen motor op dit moment haha. En ik heb niet echt zin om te lang in een auto te zittenHTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:34:
[...]
Da's toch verdorie juist de mooiste reden om een mooie motorrit te maken! Om een nieuwe te gaan kopen!
Goedhart Bodegraven heeft best veel staan. Zoek je iets specifiek? Merkdealers kunnen ook uitkomst zijn. Of anders... particulier.Hamza schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:47:
[...]
Maar ik heb geen motor op dit moment haha. En ik heb niet echt zin om te lang in een auto te zitten. Maar ik ga hun site even bekijken.
Fake! Niet genoeg schrijffouten om legit te zijn.Vrijdag schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:24:
[...]
LET OP!!!!!
LET OP!!!!
LET OP!!!!
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
@Verwijderd Ik weet niet wat je ver vind, maar Hans van Wijk in Zoetermeer heeft ook een aardig aanbod volgens mij.
En weet niet of hij genoemd is, maar Bruggeman in Nieuw-Vennep is volgens mij ook redelijk groot
En weet niet of hij genoemd is, maar Bruggeman in Nieuw-Vennep is volgens mij ook redelijk groot
[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 26-07-2017 07:50 ]
Wil je kijken om je te oriënteren, of zoek je goede motorzaken waar je iets kan kopen?Hamza schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:19:
In principe valt namelijk elke motorzaak in de eerste categorie, maar lang niet alle in de tweede
Ik denk dat we er veilig van uit kunnen gaan dat hij het tweede zoekt, er zitten niet echt veel sleutelaars hierTankiej schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:29:
[...]
Wil je kijken om je te oriënteren, of zoek je goede motorzaken waar je iets kan kopen?
In principe valt namelijk elke motorzaak in de eerste categorie, maar lang niet alle in de tweede
Het kan natuurlijk dat ie niet zeker weet welke/wat voor motor hij wil kopen, en veel wil kijken en proef zitten. Dan heb je baat aan een grote motorzaak met heel veel motoren, zodat je zonder veel te reizen al veel kan kijken en dus proef zitten. Dat hoeft dan geen motorzaak te zijn waar je iets wil kopen, als je weet welke/wat voor motor je wil, kan je nog eens specifiek gaan zoeken naar die motorHTT-Thalan schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:31:
[...]
Ik denk dat we er veilig van uit kunnen gaan dat hij het tweede zoekt, er zitten niet echt veel sleutelaars hier.
Die heeft veel, maar wel alleen recente occasions. Alles ouder dan een jaar of 8 of van minder dan €5000 schuiven ze door. Ze zijn overigens wel bereid om je te helpen met zoeken naar zoietsnoes schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:52:
[...]
Goedhart Bodegraven heeft best veel staan. Zoek je iets specifiek? Merkdealers kunnen ook uitkomst zijn. Of anders... particulier.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Arghh... vrijdag komt een serieuze koper voor de Shiver (en heb een tweede achter de hand). Dus maar vast de navigatie demonteren en het onderhoudsymbooltje resetten. Krijg ik nu geheel volgens Italiaans traditie groot Service in beeld. Vanavond maar even naar de motorzaak
XXXVI
De Kriega is binnen, mooi tasje 
Maar wat doen jullie met de 4 riempjes als je de tas van de fiets af hebt? Haakjes losmaken en aan de tas laten hangen of kliksysteem los en aan je fiets laten hangen?
Beide opties zijn niet heel handig en als je de tas dagelijks gebruikt wil je ook niet steeds de riempjes onder je buddy stoppen.
Maar wat doen jullie met de 4 riempjes als je de tas van de fiets af hebt? Haakjes losmaken en aan de tas laten hangen of kliksysteem los en aan je fiets laten hangen?
Beide opties zijn niet heel handig en als je de tas dagelijks gebruikt wil je ook niet steeds de riempjes onder je buddy stoppen.
Verwijderd
Ik neem de tas compleet met haken (deze bijven aan mijn tas hangen) mee, en laat de lussen waar de haken inhaken onder mijn zadel uitsteken.Erapaz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:01:
Overigens je kan de US-20 ook als schoudertas gebruiken waarbij je de haken slim aan je tas kan haken zodat ze niet heen en weer slaan als je loopt
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2017 09:07 ]
Op het werk staat mijn motor aan de zijkant van het gebouw naast een groot raam waar meerdere collega's zitten. Dan klik ik ze los en hangen de vier riempjes dus aan mijn fiets.Erapaz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:01:
Ga ik ergens in een stad parkeren dan haak ik de metalen haken los en laat ik het kliksysteem vast aan de tas.
Gewoon kliksysteem gebruiken en riempjes laten hangen is veel sneller dan de metalen haken gebruiken volgens mij.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoshky op 26-07-2017 09:07 ]
Heeft ie dan ook wel onderhoud gehad?ephymerous schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:57:
Arghh... vrijdag komt een serieuze koper voor de Shiver (en heb een tweede achter de hand). Dus maar vast de navigatie demonteren en het onderhoudsymbooltje resetten. Krijg ik nu geheel volgens Italiaans traditie groot Service in beeld. Vanavond maar even naar de motorzaak
Thanks, ik heb de US-30, die kan je ook als schoudertas gebruiken. Ik zag net dat er inderdaad 4 lusjes op de goede plekken zitten waar je precies de haken in kan haken als ze aan je tas blijven zitten. Er is over nagedachtVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:06:
[...]
Ik neem de tas compleet met haken (deze bijven aan mijn tas hangen) mee, en laat de lussen waar de haken inhaken onder mijn zadel uitsteken.
Overigens je kan de US-20 ook als schoudertas gebruiken waarbij je de haken slim aan je tas kan haken zodat ze niet heen en weer slaan als je loopt
Zou ik ver vandaan blijven... maar je hebt gelijk: daar staan er wel veel.Secsytime schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:21:
[...]
Barbier heeft heel veel staan, maar is wel een beetje uit de richting
Verwijderd
Zijn dat deze lusjes?Erapaz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:15:
[...]
Thanks, ik heb de US-30, die kan je ook als schoudertas gebruiken. Ik zag net dat er inderdaad 4 lusjes op de goede plekken zitten waar je precies de haken in kan haken als ze aan je tas blijven zitten. Er is over nagedacht

/me had het probleem dat bij de US-20 de haken altijd tegen elkaar sloegen tijdens het wandelen totdat ik de lusjes zag waar ik de haken in kon haken
Ja, vlak voor onze Tweakersrit. Maar het fijne aan Aprilia is dat het symbooltje kilometergestuurd is. Dus met het passeren van de 30.000km grens is het symbooltje weer zichtbaar geworden
XXXVI
Ik liet de riempjes met haken bijna altijd simpelweg aan de motor hangen. Alleen als ik zonder tas ging rijden of de motor voor langere tijd om een onhandige plek parkeer stopte ik ze even onder de buddy.Erapaz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:01:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nee, de lusjes zitten aan de onderkant, eigenlijk precies zoals de haken op je foto vastzitten. Maar als die lusjes aan de bovenkant ook werken, dikke prima tochVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:18:
[...]
Zijn dat deze lusjes?
[afbeelding]
/me had het probleem dat bij de US-20 de haken altijd tegen elkaar sloegen tijdens het wandelen totdat ik de lusjes zag waar ik de haken in kon haken
Thanks voor de tip. Ga het proberenDacuuu schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:09:
[...]
Paar tips als je GPX router wilt rijden icm TomTom Go.
Download de gpx route file. De inhoud kan een track, of waypoints zijn, of beide in 1 gpx file.
Als je deze file direct upload via mydrive, zie je 2 keer de route met de zelfde naam, 1 is de waypoint versie, de andere de track.
De waypoint versie moet je niet hebben, wat je kan doen om de gps 'schoon' te maken is:
Haal je GPX file door http://www.gpsvisualizer.com/ heen, putput gewoon ook weer gpx kiezen. De nieuwe GPX file heeft alleen de track, de waypoint versie is verwijderd.
Upload je nieuwe GPX fle, en klaar is kees.
Controleer altijd wel 3 keer dubbel je gedownloade routes.
Persoonlijk download ik wel eens wat, en dan verander ik de route naar eigen wens.
Ah kijk aan, dan is dat duidelijk. Volgende keer ga ik ze gewoon in MyRouteApp inladen, en begin en eindpunt aanpassen. Zondag trouwens weer eens de Eifel verkennen?DrivinUCrazy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:28:
[...]
Routes die bij LRT rouleren zijn allemaal in Basecamp gemaakt. Het zijn dus .gpx bestanden met routepunten, niet met een track. Iemand zei al er met een tooltje een track van te maken. Ik gebruik daar Myrouteapp voor. (Met abbo) Daarmee voorkom je dat je door kaartverschillen stukjes terug mag rijden, omdat het routepunt op de verkeerde weghelft of in een zijstraat ligt. Er schijnen ook gratis tooltjes te zijn.
Jouw probleem is echter gewoon, zoals ook al opgemerkt, dat het begin en eind te dicht bij elkaar ligt. Ik zet het eindpunt meestal 100m terug, en dan heb ik dit probleem niet.
Als ik een track laad, dan word ik automatisch naar het begin gestuurd, en daarna wordt de track automatisch gestart. Mocht de track problemen geven, ik heb het zelf nog niet meegemaakt, kun je ook onderweg de track opnieuw laden. Die zou vanaf dat punt weer moeten worden opgepakt.
Verder kan ik inderdaad het topic op motor-forum aanraden. Vooral het bijhouden van de "boxtel-bug" is interessant. De Tomtom probeert bepaalde wegen te vermijden, waarschijnlijk onder invloed van gemeenten die bepaalde wegen verkeersluw willen maken. Dit zijn natuurlijk de leukere stuurweggetjes. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd.
----
Gisteren trouwens de Supermoto training gehad. Was érg leuk, en super vermoeiend

[ Voor 7% gewijzigd door Thoit op 26-07-2017 10:07 ]
Mijn dagelijks ritueeltje: Parkeren, US-30 los, buddy eraf, slot eruit, motor op slot, riempjes onder de buddy, buddy klik, klaar.Erapaz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:01:
Als er een US-20 met sportspullen op gestapeld is, dan moet er iets meer geklikt worden.
Het is een beetje pochen met de veren van een ander, maar van de week is deze foto gemaakt van een vriend van me die hellingshoeken aan het oefenen is op een industrieterrein.

Ik vind het een geslaagde foto ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door BvZwolle op 26-07-2017 10:20 ]
@Thoit Nee, komende zondag gaan we een verrassingsrit* doen. Een tijdje geleden heeft iemand een (thema)route uitgezet met een aantal uitkijkpunten. Die hebben we laatst verkend, met als doel zo veel mogelijk voorrijders te hebben. Ik ben er daar een van.
Komende zondag is die rit dus. Die is op het LRT-forum, facebook, en de MTGL (Motor Toer Groep Limburg) facebookpagina aangekondigd. Iedereen mag aanhaken.
Verzamelen rond 10:00 bij de Gamma in Echt, stipt om 10:30 vertrekt de eerste groep.
De afstand is ongeveer 200km. Het is geen spannende bochten route, dus voor alle niveau's is dit geschikt.
* De verrassing zit hem in 't feit dat alleen de voorrijders over de route beschikken; de rest mag volgen.
6 augustus kan ik niet, maar 13 augustus wil ik wel weer de Eifel in. Mogelijk wordt er dan een beginnersrit gereden. Afhankelijk van of er daarvoor nog mensen nodig zijn haak ik daarbij aan. Anders ga ik iets dieper de Eifel in. Ik wil ook nog wel eens een andere dag rijden dan alleen op zondag. Mocht je daar interesse in hebben, geef maar een gil.
Komende zondag is die rit dus. Die is op het LRT-forum, facebook, en de MTGL (Motor Toer Groep Limburg) facebookpagina aangekondigd. Iedereen mag aanhaken.
De afstand is ongeveer 200km. Het is geen spannende bochten route, dus voor alle niveau's is dit geschikt.
* De verrassing zit hem in 't feit dat alleen de voorrijders over de route beschikken; de rest mag volgen.
6 augustus kan ik niet, maar 13 augustus wil ik wel weer de Eifel in. Mogelijk wordt er dan een beginnersrit gereden. Afhankelijk van of er daarvoor nog mensen nodig zijn haak ik daarbij aan. Anders ga ik iets dieper de Eifel in. Ik wil ook nog wel eens een andere dag rijden dan alleen op zondag. Mocht je daar interesse in hebben, geef maar een gil.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Helpt een middelvinger hierbij?BvZwolle schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:17:
Het is een beetje pochen met de veren van een ander, maar van de week is deze foto gemaakt van een vriend van me die hellingshoeken aan het oefenen is op een industrieterrein.
[afbeelding]
Mooi om te horen dat hij bevalt. Voor onze trip naar Schotland net deze 60l en de 90l gekocht. De 90l gaat alleen vanaf de zijkant open maar daar gaan de tent/matjes/slaapzakken in. De 60l versie gaat bij mijn vrouw's Vstrom achterop, en ik neem de 90l achterop mijn GTR1000. Tot nu toe 100km gereden ermee (ook door de regen) en alles is nog droogBvZwolle schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:17:
[...]
Ik heb een hele goedkope Held drybag van 60 liter voor €40,- Mee geweest op tourvakantie, perfect ding en ik vind het een voordeel dat je echt boven in kunt vullen in plaats van aan de zijkant.
Ik zou het niet durven, maar vind het wel leuk om te zien dat iemand zo onbevangen kan rijden. BTW: hij is rijinstructeur en probeert hier zijn nieuwe motor uit.
Gelukkig dat het een professional is, dan weet die olievlek dat hij even aan de kant moet gaan als hij eraan komt
.
Zolang het geen overlast voor andere oplevert moet iedeen zelf weten wat ie doet. Vind alleen zo'n gebaar altijd een beetje vreemd.
Zolang het geen overlast voor andere oplevert moet iedeen zelf weten wat ie doet. Vind alleen zo'n gebaar altijd een beetje vreemd.
Vrienden onder elkaar die veel plezier hebben.xos schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:29:
Gelukkig dat het een professional is, dan weet die olievlek dat hij even aan de kant moet gaan als hij eraan komt.
Is me ontgaan waarom, maar... http://webwereld.nl/softw...cket-maakt-je-foto-s-zoekwimmel_1 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:31:
[...]
Je plaatjes op Foto-Emmer zijn stuk. Misschien dat je eens moet gaan betalen óf jezelf moet gaan bedenken wat je wil gaan betalen voor hosting van....
Ah jammer. Ik heb alleen de zondagen tijd, rest gaat al m'n vrije tijd in de verbouwing zittenDrivinUCrazy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:20:
@Thoit Nee, komende zondag gaan we een verrassingsrit* doen. Een tijdje geleden heeft iemand een (thema)route uitgezet met een aantal uitkijkpunten. Die hebben we laatst verkend, met als doel zo veel mogelijk voorrijders te hebben. Ik ben er daar een van.
Komende zondag is die rit dus. Die is op het LRT-forum, facebook, en de MTGL (Motor Toer Groep Limburg) facebookpagina aangekondigd. Iedereen mag aanhaken.Verzamelen rond 10:00 bij de Gamma in Echt, stipt om 10:30 vertrekt de eerste groep.
De afstand is ongeveer 200km. Het is geen spannende bochten route, dus voor alle niveau's is dit geschikt.![]()
Verwijderd
HOLY SHIT... 400 dollar per jaar? Zijn ze gek geworden...BvZwolle schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:37:
[...]
Is me ontgaan waarom, maar... http://webwereld.nl/softw...cket-maakt-je-foto-s-zoek
Gewoon http://imgur.com/ gebruiken, een stuk fijner en gratis!BvZwolle schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:37:
[...]
Is me ontgaan waarom, maar... http://webwereld.nl/softw...cket-maakt-je-foto-s-zoek
Gisteren Helm Broek en Handschoenen gekocht woohoow
Ondanks dat we helemaal off-topic gaan nu, toch:
Natuurlijk is $400 belachelijk veel geld en schiet dat voor jou en mij niet op. Maar bedenk je het volgende eens:
Er zitten waarschijnlijk miljoenen mensen als gebruiker op Photo Bucket. En je kunt ook GIFs plaatsen op daar. Als dat viral gaat en door de hele wereld wordt gedownload, hoe een dikke internetlijn denk jij dat er dan nodig is om te zorgen dat dat allemaal gedownload kan worden. En dan ook nog de normale plaatjes op fora over de hele wereld
Ik denk dat je daar niet vrolijk van wordt. En Photo Bucket kan geen gebruikers informatie verkopen voor inkomsten zoals een Google en bijvoorbeeld Facebook dat wel kunnen.
Wat mij betreft bewijst deze belachelijke prijs maar 1 ding. Als je niet hoeft te betalen voor een product, ben jij het product
Natuurlijk is $400 belachelijk veel geld en schiet dat voor jou en mij niet op. Maar bedenk je het volgende eens:
Er zitten waarschijnlijk miljoenen mensen als gebruiker op Photo Bucket. En je kunt ook GIFs plaatsen op daar. Als dat viral gaat en door de hele wereld wordt gedownload, hoe een dikke internetlijn denk jij dat er dan nodig is om te zorgen dat dat allemaal gedownload kan worden. En dan ook nog de normale plaatjes op fora over de hele wereld
Wat mij betreft bewijst deze belachelijke prijs maar 1 ding. Als je niet hoeft te betalen voor een product, ben jij het product
Pics or it didn't happenSmokingSig schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:50:
Gisteren Helm Broek en Handschoenen gekocht woohoow
Doe dan op zijn minst een linkje naar de producten. Nieuwsgierig!!
(wat een stom woord om te zien eigenlijk in deze context)
Helm: http://www.hjchelmets.eu/...-max-2.html#/models-metal in het wit.lolgast schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:03:
Doe dan op zijn minst een linkje naar de producten. Nieuwsgierig!!(wat een stom woord om te zien eigenlijk in deze context)
Broek: http://www.richa.eu/gr-en/lou-jeans?cid=6
Je kunt zondag gewoon aanhaken. Het wordt alleen geen route zoals we vorig jaar hebben gereden. En meer mag ik er niet over zeggen.Thoit schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:41:
[...]
Ah jammer. Ik heb alleen de zondagen tijd, rest gaat al m'n vrije tijd in de verbouwing zittenZolang geen MotoGP of andere plannen zijn, kan ik meestal wel op een zondag.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als ik ga wil ik juist spannende routes rijden, heb sowieso te weinig tijd om te rijden, dus als ik ga wil ik wel echt een leuke route hebbenDrivinUCrazy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:15:
[...]
Je kunt zondag gewoon aanhaken. Het wordt alleen geen route zoals we vorig jaar hebben gereden. En meer mag ik er niet over zeggen.
Hier ook nieuwe kleding gekregen voor mijn verjaardag namelijk:

HJC IS-Max II

Smoke vizier voor de HJC IS-Max II

Macna Traction Night Eye
Ziet er zo uit in de donkere avonden (niet letterlijk want dit is een ander model):

Alpinestars Kevar Jeans

Casual motorschoenen van de XLMoto

HJC IS-Max II

Smoke vizier voor de HJC IS-Max II

Macna Traction Night Eye
Ziet er zo uit in de donkere avonden (niet letterlijk want dit is een ander model):

Alpinestars Kevar Jeans

Casual motorschoenen van de XLMoto
Ik heb een vraagje over kleding. Ik heb de alpinestars frontier (http://www.motorcyclegear...le_motorcycle_jacket.html)
Echter is deze niet water dicht. Het is geen fabricagefout aangezien beide armen nat worden. Ik had deze gekocht omdat mijn oude jas (2dehands dit ook had)
Er zit een binnenlaag in die wel waterdicht is maar dat is toch raar? Dat houd ik dat ik na elke regenbui de binnenlaag moet verwijderen en de armen van de buitenvest binnenstebuiten moet halen om hem te laten drogen.
Mijn vraag is hoe waterdicht zijn jullie jassen? Ik heb het nu met 2 jassen die op dezelfde plek nat worden. (binnenkant van je ellebogen)
Echter is deze niet water dicht. Het is geen fabricagefout aangezien beide armen nat worden. Ik had deze gekocht omdat mijn oude jas (2dehands dit ook had)
Er zit een binnenlaag in die wel waterdicht is maar dat is toch raar? Dat houd ik dat ik na elke regenbui de binnenlaag moet verwijderen en de armen van de buitenvest binnenstebuiten moet halen om hem te laten drogen.
Mijn vraag is hoe waterdicht zijn jullie jassen? Ik heb het nu met 2 jassen die op dezelfde plek nat worden. (binnenkant van je ellebogen)
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.